Dat geloof ik wel dat er een aparte glasvezel naar de PoP moet komen voor CATV, dit geldt echter ook voor alle andere signalen die via glas naar de PoP toe moeten komen.Barre73 schreef op maandag 16 juli 2012 @ 18:51:
Het is inderdaad ruim van te voren bekend dat er CATV moet komen. Daarvoor moet een aparte glasvezel (Dark Fiber) van de dichtstbijzijnde "headend" (CATV centrale zeg maar) naar de eerste PoP in Ermelo. De fysieke aanleg en oplevering van die Dark Fiber wordt door KPN gedaan en dat proces is schrikbarend traag en onduidelijk. Er zijn her en der op dit forum meerdere mensen die KPN er van verdenken dat ze deze fiber expres vertraagd opleveren omdat hun eigen provider dit niet nodig heeft en zodoende eerder kan leveren. of dat waar is laat ik in het midden maar irritant is het wel.
Het is overigens niet zo dat er een kilometers lange glasvezel naar de PoP getrokken zou moeten worden.
Er ligt al jarenlang glas in Ermelo (en ook in andere plaatsen), dat dit voorheen niet gebruikt werd voor dit project is een ander verhaal.
Of KPN met opzet vertraagd zou opleveren lijkt me stug.
Als dit zou gebeuren zou KPN + dochters bevoordeeld worden tov andere aanbieders en dat is nu precies wat ten strengste verboden is.
Als een niet-KPN aanbieder hier lucht van zou krijgen kunnen ze met gemak een rechtszaak tegen KPN winnen en enorme claims neerleggen.
Zo dom zal KPN toch niet zijn denk ik.
Dat er technisch het e.e.a. moet gebeuren is waar, maar ook dit is niet uniek voor Ermelo.
Dit speelt in veel meer plaatsen waar glas aangelegd wordt. We lopen hier zeker niet voorop.
Zoals gezegd ga ik morgen kijken of ik meer te weten kan komen over de activatie hier.