Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bruudx
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 13:23
HoppyF schreef op zaterdag 31 maart 2012 @ 18:22:
Voor Ermelo is er ook zo'n lijst maar hier staan uiteraard wat minder details in omdat er nog gegraven moet gaan worden. Het gaat in Ermelo om 9475 adressen. Dit kan wel kloppen in de presentaties van Reggefiber had men het over 10.000.
Ik zie (gelukkig!) dat mijn adres op de eerste PoP (EML-1A) staat en dat deze als eerste aangesloten zal gaan worden. Er worden 1371 adressen op deze PoP aangesloten verder staat er een datum van 14 september bij. De laatste PoP staat gepland op 14 febr (2013).
Kortom, dat ligt in lijn met de verwachting omdat men een maandje doorgeschoven is met de inschrijvingen.
Waar heb je dit document gevonden? Door de beschikbaarheid te bekijken dmv je postcode op de eindelijkglasvezel website? Hierbij krijg ik namelijk een foutmelding en laad de pagina verder niet in. Ben benieuwd welke gegevens er beschikbaar zijn voor Oost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Als wat DJSmiley zegt klopt, dus dat Solcon in Putten/Ermelo via WMP+ levert, dan zal de kwaliteit van HD je zeker niet tegen vallen ;). Die van SD wel, ben ik bang.

Als settopbox zal je waarschijnlijk een Amino 140 krijgen (als je een pakket zonder PVR hebt genomen) Of een 540 (met PVR). Deze worden inderdaad via UTP van signaal voorzien.

Als alternatief voor de settopbox heb je met WMP+/GlashartMedia doorschuivers ook nog de keuze om de extra tv's in huis gewoon van een analoog signaal (of digitaal dvb-c) te voorzien via de ouderwetse coax.

Trouwens, dat Solcon (en alle andere WMP+/GHM doorschuivers) waarschijnlijk nog steeds voor SD de slechte ADSL-streams zullen verspreiden, dat leid ik even af uit het feit dat dit tot nu toe in alle KPN gebieden zo is (Almere, Leeuwarden, Lansingerland, etc.). Tenzij KPN voor de nieuwe gebieden een oplossing heeft gevonden voor de technische beperkingen die dit in de bestaande gebieden veroorzaken.

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19:36
bruudx schreef op zaterdag 31 maart 2012 @ 19:46:
[...]

Waar heb je dit document gevonden? Door de beschikbaarheid te bekijken dmv je postcode op de eindelijkglasvezel website? Hierbij krijg ik namelijk een foutmelding en laad de pagina verder niet in. Ben benieuwd welke gegevens er beschikbaar zijn voor Oost.
Nee, dit heeft niets te maken met een postcode check, deze info komt van KPN Wholesale.
Ik woon ook in Oost dus de kans is groot dat je bij de eerste PoP zit!

De onderstaande links zullen vermoedelijk gedateerd raken, dit is de stand van zaken op 30 maart 2012.

Een lijst met alle FttH plaatsen in Nederland waaronder dus ook Ermelo:
KPN FttH lijst 30 maart 2021

De gedetailleerde lijst van o.a. Putten (met straatnamen + nummers e.d.)
Putten met extra details Week 14

BTW: uit deze lijsten blijkt dat er geen Genexis FTU's komen maar FTU's met een open specificatie vandaar de code: FTU_TY01 anders had er FTU_GN01 of FTU_GN02 gestaan.

Edit: links werken niet meer!
Hier de file van 2 april:
http://www.2shared.com/fi...ublicatie_v201204020.html

[ Voor 11% gewijzigd door HoppyF op 08-04-2012 15:25 . Reden: link toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bruudx
HoppyF schreef op zaterdag 31 maart 2012 @ 21:12:
[...]

Nee, dit heeft niets te maken met een postcode check, deze info komt van KPN Wholesale.

De onderstaande links zullen vermoedelijk gedateerd raken, dit is de stand van zaken op 30 maart 2012.

BTW: uit deze lijsten blijkt dat er geen Genexis FTU's komen maar FTU's met een open specificatie vandaar de code: FTU_TY01 anders had er FTU_GN01 of FTU_GN02 gestaan.
Danjewel, super!
Hier ook op pop 1A. Ben erg benieuwd naar de specifieke planning. In de brief van Vodafone stond dat deze al inzichtelijk zou zijn op de website, maar dat zien we vanzelf wel. Ben ook benieuwd aan welke kant van het huis ze kabels gaan doorvoeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Inderdaad nuttige info! Nu kan ik de ouders van m'n vriendin ook aangeven wanneer ze ong. aangesloten kunnen worden ;) :+

Natuurlijk met de nodige slagen om de arm, want er kan van alles veranderen / anders lopen!

[ Voor 28% gewijzigd door eymey op 31-03-2012 21:44 ]

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
bruudx schreef op zaterdag 31 maart 2012 @ 21:29:
[...]
Dankjewel, super!
Hier ook op pop 1A. Ben erg benieuwd naar de specifieke planning. In de brief van Vodafone stond dat deze al inzichtelijk zou zijn op de website, maar dat zien we vanzelf wel. Ben ook benieuwd aan welke kant van het huis ze kabels gaan doorvoeren.
Nou dan zitten we inderdaad op dezelfde PoP en maken we gebruik van dezelfde aanbieder: Vodafone.
Ik kreeg gisteren een brief van Vodafone met de mededeling dat de 30% gehaald is en dat je voor het verdere verloop op de hoogte gehouden wordt. Dat zal ook wel gaan gebeuren.
Verder komt de planning hier te staan: http://eindelijkglasvezel.nl/ermelo/planning

Die genoemde datums in de lijsten zijn inderdaad indicatief, het zal van de voortgang van het graven en het aansluiten op de PoP afhangen wanneer een wijk operationeel wordt.
En als er "licht" op het glas staat ben je nog steeds niet door de aanbieder aangesloten want dan zal het abonnement geactiveerd moeten worden. Dit in combinatie met de "gratis" monteur vwb Vodafone.

De kabels zullen vanaf de straat gezien naar je voordeur toe moeten gaan. Dat lijkt mij de kortste route maar ook dit kan per geval wel eens anders zijn. In ons geval hebben we een oud huis met de daarbij komende ongemakken. (kleine smalle meterkast, geen lekker doorvoer via de kelder enz..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20:23

Volgens mij is TY01 de aanduiding voor de UFTU,die tegenwoordig overal gebruikt wordt.

Bij mn ouders hangt geloof ik een Genexis hierop (Solcon WMP+). Bij mij ligt de vezel nog voor de gevel :(

XS4All gebruikt geloof ik Packetfront NTU's op de UFTU. In principe is dit door de ISP te beoordelen.(al zijn Packetfront en Genexis wel de grootste spelers, die denk ik ook in Ermelo het meest gebruikt zal gaan worden (muv XSyou))

Houd er wel rekening mee dat er nog een periode zit tussen het opleveren van de citypop en het WMP+ gereed zijn. Heel 'toevallig' wordt de CATV altijd later (weken tot maanden) opgeleverd, en pas daarna kan een Vodafone of whatever je aansluiten... Mn ouders waren vrij snel aangesloten bij Solcon,maar de buren rondom hadden al minstens 3-4 weken internet (KPN....)

De eerste pops zal redelijk volgens planning gaan, of er moeten grotere issues opspelen. De latere aansluitingen zal wat moeilijker worden, want tegen die tijd kan vorst de planning behoorlijk tegenwerken...
HoppyF schreef op zaterdag 31 maart 2012 @ 21:53:
[...]
De kabels zullen vanaf de straat gezien naar je voordeur toe moeten gaan. Dat lijkt mij de kortste route maar ook dit kan per geval wel eens anders zijn. In ons geval hebben we een oud huis met de daarbij komende ongemakken. (kleine smalle meterkast, geen lekker doorvoer via de kelder enz..)
Ik ben benieuwd... Bij mij ligt ie in de tuin,vlak naast mn UPC invoer.Maar dat is in de woonkamer, en daar wil ik 'm niet. Vezel is lang genoeg om de meterkast te halen, dus dat ga ik wel even proberen te regelen.
Worst-case ga ik zelf wel de vezel verlengen naar de meterkast, zodat ie daar alsnog komt. Stukjes singlemode heb ik wel liggen ;)(Liefst ram ik 'm direct in mn switch, zonder die hele CPE, en gooi ik de catv vezel in een eigen rf module, dan heb ik een sterker RF signaal en kan mn antenneversterker er ook tussenuit)

[ Voor 34% gewijzigd door DJSmiley op 31-03-2012 22:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qwinta
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 07-09 14:50
bruudx schreef op zaterdag 31 maart 2012 @ 21:29:
[...]

Danjewel, super!
Ik zit dudelijk op een andere pop nl EML-1C dus later

ik heb overigens voor Solcon gekozen om de mijn zeer belangrijke redenen......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tita_tovenaar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:47
Wat ik hier in Nunspeet heb gemerkt,is dat de KPN klanten toch een stuk sneller worden aangesloten dan als je bij en andere provider zit..

[ Voor 4% gewijzigd door tita_tovenaar op 02-04-2012 16:36 ]

Soms weet ik het ook niet meer.........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
tita_tovenaar schreef op maandag 02 april 2012 @ 16:35:
Wat ik hier in Nunspeet heb gemerkt,is dat de KPN klanten toch een stuk sneller worden aangesloten dan als je bij en andere provider zit..
Klopt... KPN sluit zn klanten al aan, terwijl de pops nog niet WMP+ gereed zijn. Omdat KPN geen analoge TV/DVB-C bied, hebben ze dat ook niet nodig, en (dus) kunnen ze eerder leveren.

Heel toevallig lijkt dat wel structureel te gebeuren...

* DJSmiley heeft zn vezel nog voor t huis liggen... terwijl mn ouders (andere kant van Nunspeet) allang online zijn. Beetje jammer dat ik niet op de citypop zit, die worden als eerste aangesloten.
Ter vergelijking: Op de citypop Nunspeet zat de eerste aansluiting vorig jaar al actief, terwijl ie pas vanaf 20 februari WMP+ gereed is (en in het geval van mn ouders dus Solcon kon aansluiten, buren waren allang online via kpn)

In Ermelo vermoed ik dus hetzelfde geintje, alleen XSyou is niet afhankelijk van KPN, de rest kan pas gaan leveren als een betreffende pop WMP+ gereed is.

[ Voor 25% gewijzigd door DJSmiley op 02-04-2012 16:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ter info: Op dit moment wordt in alle nieuwe projecten zeer hard gewerkt om de CATV signalen gelijktijdig op te leveren met het KPN signaal. Dit om juist te voorkomen dat KPN als provider eerder kan leveren. Dat heeft niets te maken met WMP of WMP plus maar met het CATV signaal dat nog altijd via Reggefiber (dus niet KPN Wholesale) wordt geregeld.
WMP+ is Glashart Media zoals de meesten hier wel weten, maar het CATV gedeelte (dus de analoge en DVB-C) komt via Reggefiber de PoP in. Niet via Glashart of WMP+.
Wat FtU's en NT's betreft: Ieder huis krijgt een Tyco UFTU. Bij activatie een halve NT voor KPN en XS4All, zou goed packet Front kunnen zijn, dat weet ik niet zeker en vanaf daar door naar de Experiabox of de Fritzbox. Voor alle andere (WMP+) providers komt er een complete Genexis Modem overheen waar alles rechtstreeks op kan worden aangesloten.
Voorbeeld hiervan in diverse andere threads op GoT.

Dus houdt moed!

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
Barre73 schreef op maandag 02 april 2012 @ 21:25:
Ter info: Op dit moment wordt in alle nieuwe projecten zeer hard gewerkt om de CATV signalen gelijktijdig op te leveren met het KPN signaal. Dit om juist te voorkomen dat KPN als provider eerder kan leveren. Dat heeft niets te maken met WMP of WMP plus maar met het CATV signaal dat nog altijd via Reggefiber (dus niet KPN Wholesale) wordt geregeld.
WMP+ is Glashart Media zoals de meesten hier wel weten, maar het CATV gedeelte (dus de analoge en DVB-C) komt via Reggefiber de PoP in. Niet via Glashart of WMP+.
Wat FtU's en NT's betreft: Ieder huis krijgt een Tyco UFTU. Bij activatie een halve NT voor KPN en XS4All, zou goed packet Front kunnen zijn, dat weet ik niet zeker en vanaf daar door naar de Experiabox of de Fritzbox. Voor alle andere (WMP+) providers komt er een complete Genexis Modem overheen waar alles rechtstreeks op kan worden aangesloten.
Voorbeeld hiervan in diverse andere threads op GoT.

Dus houdt moed!
Bedankt allen voor de uitleg ook over wat er in andere plaatsen om ons heen gebeurd.
Het lijkt me inderdaad verstandig dat men tegelijkertijd gaat leveren zodat het niet zo kan zijn dat de buurman eerder signaal heeft omdat hij toevallig bij een andere aanbieder zit.
KPN mag niet discrimineren en zal dus andere aanbieder niet achter mogen stellen ook al nemen ze diensten af via KPN, Glashart of Reggefiber.
KPN is dan wel grootaandeelhouder en heeft een flinke vinger in de pap maar andere aanbieders willen ook een stukje van de taart en waarom ook niet.

Die TY01 is dan waarschijnlijk de Tyco UFTU, de naam komt wel erg veel overeen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tita_tovenaar
Er zit hier zo'n 2 maanden verschil in het straatje waar ik woon terwijl er maar een paar dagen tussen zit met het graafwerk.Aan de overkant hebben ze al vanaf begin februari KPN en bij mij hebben ze vorige week pas de Genexis geplaatst .Ok ik zo wel rekening met de vorst periode moeten houden dus dan komen we op minimaal 5 weken uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
Vandaag per post een brief van Reggefiber dat alle woningen in het aansluitgebied kosteloos worden aangesloten. Verder staat er dat je 4 weken voor de graafwerkzaamheden geïnformeerd wordt en dat er naar verwachting eind mei begonnen wordt met de graafwerkzaamheden.
Ook komen er medewerkers aan de deur om de situatie te komen schouwen.

Ik lees nog wel een vreemd tekst in de brief:
"Hebt u al een glasvezelfabonnement? Uw woning wordt kosteloos aangesloten. Mede danzij u krijgen alle woningen binnen het aansluitgebied van Voorthuizen een kosteloze glasvezelaansluiting in de woning"

Wat hebben wij hier in Ermelo nou met Voorthuizen te maken? Ik zie de link niet zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Oeps... copy paste foutje denk ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
Barre73 schreef op woensdag 04 april 2012 @ 07:55:
Oeps... copy paste foutje denk ik?
Mmm, en dat maal 10.000?
Ieder adres/aansluiting zal deze brief immers ontvangen moeten hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat bedoel ik... Oeps.. Iemand gaat op z'n donder krijgen, denk ik. Die brieven worden ineens verstuurd. Kregen wij in Salland ook. Ruim 18000 aansluitingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
[...]

En ja hoor, KPN heeft weer met z'n website zitten spelen ....
Kan iemand dit bestand eventjes downloaden en hier publiceren?
Dit is namelijk de update van het bovenstaande document.
http://www.kpn-wholesale...._publicatie_v20120405.zip

De oude file van 2 april staat hier:
http://www.2shared.com/fi...ublicatie_v201204020.html

[ Voor 4% gewijzigd door HoppyF op 08-04-2012 15:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tita_tovenaar
@DJSmiley: Hebben jouw ouders ook DVB-c via Solcon of alleen analoog?
Ik heb dus sinds vrijdag mijn glas actief en krijg hier de DVB-c niet goed.Denk dat de helpdesk niet goed zijn best heeft gedaan en mogelijk de verkeerde gegevens heeft gegeven.
Mijn televisie pakt geen netwerkID deze zou volgens de helpdesk 3900 of 7461 moeten zijn .
Het aantal symbolen zou 6575 zijn terwijl heel XMS 6875 heeft :?
Lekker geregeld want de helpdesk kan nog weinig over Nunspeet vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
tita_tovenaar schreef op zaterdag 07 april 2012 @ 13:45:
Ik heb dus sinds vrijdag mijn glas actief en krijg hier de DVB-c niet goed.Denk dat de helpdesk niet goed zijn best heeft gedaan en mogelijk de verkeerde gegevens heeft gegeven.
Mijn televisie pakt geen netwerkID deze zou volgens de helpdesk 3900 of 7461 moeten zijn .
Heb je hier misschien iets aan?
http://www.glashartmedia....ntwoorden?limit_start=100

Of hier:
http://www.glashartmedia.nl/?lang=NL&page=69

[ Voor 3% gewijzigd door HoppyF op 07-04-2012 15:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
HoppyF schreef op vrijdag 06 april 2012 @ 17:24:
[...]

En ja hoor, KPN heeft weer met z'n website zitten spelen ....
Kan iemand dit bestand eventjes downloaden en hier publiceren?
Dit is namelijk de update van het bovenstaande document.
http://www.kpn-wholesale...._publicatie_v20120405.zip
Ik snap dat we dit allemaal heel interessant vinden maar het is bedrijfsvertrouwelijke informatie, dus waarom zou iemand zo dom zijn om dat te publiceren? Als je het kunt downloaden werk je blijkbaar bij een aangesloten provider en mag je dat dus niet openbaar maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
tita_tovenaar schreef op zaterdag 07 april 2012 @ 13:45:
Hebben wel DVB-C in principe, alleen ik heb dat niet getest. Hun hebben een 51cm CRT TV, dus DVB-C kent ie al helemaal niet. Ik ga er nog eens een humaxje naast hangen, maar heb dat (nog) niet gedaan.

Ik gok dat het netwerkID 7461 is. Gezien de zenders die ik analoog vond trek ik de conclusie dat we vanuit Deventer ergens het CATV signaal krijgen (oa TV Voorst ofzo)

Symbolrate is afaik 6875 op GHM, QAM64, 304Mhz
Barre73 schreef op zaterdag 07 april 2012 @ 20:28:
[...]

Ik snap dat we dit allemaal heel interessant vinden maar het is bedrijfsvertrouwelijke informatie, dus waarom zou iemand zo dom zijn om dat te publiceren? Als je het kunt downloaden werk je blijkbaar bij een aangesloten provider en mag je dat dus niet openbaar maken.
Dat stond tot vorige week gewoon publiekelijk op KPN Wholesale. Was zelfs met google te vinden. Pas sinds deze week staat het achter een login. De kans dat het nu alsnog door iemand online gegooid wordt lijkt me een stuk kleiner. KPN en Reggefiber hebben wel aardig stevigd NDA's :X (overigens heel normaal/terecht). Maar in dit geval was het KPN Wholesale zelf die de planning daar publiceerde.

[ Voor 3% gewijzigd door DJSmiley op 07-04-2012 21:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
Barre73 schreef op zaterdag 07 april 2012 @ 20:28:
[...]

Dit zijn geen vertrouwelijke gegevens maar gewoon gegevens over aansluitingen op glas per adres en een indicatieve datum. Meer niet.
Deze lijst stond een week geleden gewoon op de site, zie mijn bericht van vorige week hierover.
Plotseling werkt het niet meer terwijl de lijst gewoon een update heeft gehad (aan de datum te zien).

Er is dus vast wel iemand die thuis is in de glaswereld en wel een account heeft.
Waarom zou je (als KPN) anders deze gegevens op een website zetten? :?

Edit: @DJSmiley, we waren blijkbaar vrijwel gelijktijdig een berichtje aan het intypen ....
Je hebt gelijk vorige week stond deze data gewoon ter beschikking op de site van KPN.
Heeft ook niets te maken met een NDA tussen KPN en Reggefiber.
Is ook niet nodig omdat Reggefiber voor een groot deel eigendom is van KPN (middels aandelen).
Je gaat binnen je eigen bedrijf toch niet zulke rare regels afspreken?
En zoals ik al zei hebben wij (als Tweakers) er belang bij te weten hoe het met de ontwikkelingen op glas gaat.

[ Voor 22% gewijzigd door HoppyF op 07-04-2012 21:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tita_tovenaar
DJSmiley schreef op zaterdag 07 april 2012 @ 21:38:
[...]
Ik gok dat het netwerkID 7461 is. Gezien de zenders die ik analoog vond trek ik de conclusie dat we vanuit Deventer ergens het CATV signaal krijgen (oa TV Voorst ofzo)

Symbolrate is afaik 6875 op GHM, QAM64, 304Mhz
Zondag ben er dus achter gekomen waarom hij geen ID accepteerde ,ik kwam in 1x op het idee om er maar een 0 voor te plaatsen en toen accepteerde hij ze wel.Daar voor had ik er ook nooit bij stil gestaan dat je 5 getallen verplicht moest in voeren op mijn TV (Loewe xelos a26).

Alleen nu heb ik nog steeds 1 probleem dat is dat mijn tv niet goed met het XMS dvb-c signaal over weg kan en elke x crashed terwijl ik met UPC geen problemen heb?Misschien komt dit omdat er nog geen officiële netwerk gegevens bekend zijn ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10-09 18:33
staat het netwerk-ID wel op 3900?

PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
Vandaag is Reggefiber/aannemer/schouwer aan de deur geweest.
Zonder aankondiging vooraf dan wel brief of email.
Vreemd toch?
Mijn vrouw was thuis en heeft gezegd dat ze niet weet hoe dat met aansluitkastjes gaat. Verstandig wel.
De heren komen dus vrijdag terug.

Ben benieuwd met welke opties ze aankomen om de zaak aansluitgereed te gaan maken.
Ze zijn wel lekker op tijd vind ik. Dat zegt nog niet alles over het werkelijke graven en aansluiten maar de gang zit erin.

Ik wil wel gaan voor de optie om de aansluiting in mijn kantoortje (begane grond) te laten maken.
Dit betekent wel ca 15 meter kabel vanaf de voordeur.
De kelder lijkt me ongeschikt (vochtig en koud) en de meterkast is veel te klein (ietsje breder dan de elektriciteitsmeter).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De aankondiging van de schouwers vindt plaats via de brief die rondgestuurd werd bij het bekendmaken van het doorgaan. Daar stond ergens een regel in dat medewerkers van Reggefiber/aannemer bij iedereen aan de deur zullen komen voor een schouw.
De eerste echte persoonlijke brief die je gaat krijgen is bij aanvang van de graafwerkzaamheden (een weekje van te voren).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
Barre73 schreef op woensdag 11 april 2012 @ 16:21:
De aankondiging van de schouwers vindt plaats via de brief die rondgestuurd werd bij het bekendmaken van het doorgaan. Daar stond ergens een regel in dat medewerkers van Reggefiber/aannemer bij iedereen aan de deur zullen komen voor een schouw.
De eerste echte persoonlijke brief die je gaat krijgen is bij aanvang van de graafwerkzaamheden (een weekje van te voren).
Dat klopt dat het in de eerste brief stond dat er een schouwer langs zal komen.
Er staat alleen niet bij wanneer en dat is toch echt wel handig om te weten.
Ik ga toch echt niet de hele dag thuis zitten omdat er misschien een keer iemand kan langskomen.

Misschien vinden de schouwer het prettig een paar keer voor niets langs te komen. Prima.
Ze moeten toch bijna 10.000 adressen af dus als er een flink aantal niet thuis is blijven er nog genoeg over.
Zo zal de gedachtegang dan wel zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
En daar heb je helemaal gelijk in :-) Dat afspraken maken is echt heel veel werk. Bij huisaansluitingen maken kan je natuurlijk niet anders, maar bij dit soort werk stop je, als er niemand thuis is, een briefje in de bus met een telefoonnummer en je loopt naar de volgende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
Beetje offtopic maar omdat Harderwijk hier wel erg dichtbij is dit verhaal.
Dit alles zonder steun/sponsoring/subsidie van Reggefiber, KPN en anders aanbieders.
Knap wel dat dit nog kan in Nederland.
Klein applausje voor Harderwijk en Hierden!!!!
(UPC en Ziggo, jullie laten je wel kennen hè door zo'n kleine kabelaar als CAI Harderwijk....)

http://glasvezelharderwijk.nl

Vanaf april 2012 start Fiber4all in opdracht van Glasvezel Harderwijk, met de aanleg van het glasvezelnetwerk in uw gemeente. In totaal worden ruim 21.000 woningen en bedrijven van glasvezel voorzien.De bouwplanning is in overleg met de gemeente vastgesteld. Gezamenlijk is afgestemd welke gemeentelijke werkzaamheden al gepland staan, om zo ervoor te zorgen dat we de overlast van open straten tot een minimum beperken.

Glasvezel Harderwijk realiseert de gehele aanleg van het glasvezelnetwerk in een totale bouwperiode van 18 maanden. Eind 2013 zullen alle 21.000 aansluitingen gerealiseerd zijn. CIF zal u ruim voor de start van de werkzaamheden in uw straat informeren over de gefaseerde aanleg. Iedere bewoner binnen het aansluitgebied ontvangt vier weken voor aanvang van de werkzaamheden in de straat de bouwkrant.

Via de postcodecheck kunt u zien of uw woning in het geplande bouwgebied is opgenomen. Als we aan de slag gaan in uw gemeente dan zijn dit de vijf stappen die we doorlopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
:) de samenwerking tussen CAI Harderwijk en CIF is nog nieteens zo'n verrassende. De betaalpakketten binnen CAI Harderwijk worden al verzorgd door Caiway dat ook in andere gebieden waar ze de belangrijkste contentaanbieder op de kabel zijn (Of eigenaar van het kabelnet) samenwerkt met CIF.

En tsja, het is inderdaad diep triest dat Harderwijk nog ong. de enige 'enclave' is in Nederland, waar men wel kan laten zien hoe een kabelnet gerund kan worden.

Toch ben ik ook nog steeds redelijk blij met de komst van glasvezel via Reggefiber. Ookal heeft een ander grootbedrijf daar nu een behoorlijke vinger in de pap, je kan in ieder geval kiezen of je door UPC of KPN genaaid wordt als je snel internet wil.

Voorlopig is glasvezel, zolang het DVB-C aanbod en Glashart Media blijven bestaan, nog de 'minst slechte' keus voor mij. Of positief gezegd: Ik ben super blij met wat Lijbrandt mij biedt in vergelijking met wat ik met UPC had gehad.... ondanks het feit dat ik ook regelmatig m'n ongezouten kritiek uit in het Lijbrandt topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tita_tovenaar
tita_tovenaar schreef op dinsdag 10 april 2012 @ 10:34:
[...]

Alleen nu heb ik nog steeds 1 probleem dat is dat mijn tv niet goed met het XMS dvb-c signaal over weg kan en elke x crasht
Probleem is opgelost ! Mijn Loewe Xelos a26 tv is 1 van de 1e of 2e generatie met DVB-C en heeft gisteren een software/firmware update gekregen , nu kan ik weer fatsoenlijk TV kijken via dvb-c.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
Vanmiddag kwam Reggefiber aan de deur.
Men was al eerder deze week langs geweest maar toen was ik aan het werk.
De beste man kwam dus keurig terug, aardige meneer van Reggefiber met een fel-oranje Reggefiber vest aan.
Hij is ook de uitvoerder vertelde hij mij en gaat dus met nog 6 collega/schouwers het hele dorp af.
Ruim 10.000 aansluitingen dus voorlopig zijn ze wel even bezig.

Het lijkt erop dat mijn adres in de eerste wijk valt die aangesloten gaat worden.
Vanaf nu zal het ca 6-8 weken gaan duren voordat er in de straat gegraven gaat worden.
Dan komt er een glaskabel te liggen bij de voorgevel. Daarna wordt deze pas aangesloten.
Omdat het hier een oud huis betreft (voor de oorlog) zitten de meterkasten e.d. op vreemde plaatsen.
De meterkast is in mijn geval dus geen optie, past er gewoon niet in.
De kelder is de plek waar alle kabels vanaf de straat binnenkomen, ook geen optie, te koud en te vochtig.
Blijft de huiskamer over.

Ik heb gevraag of de glasmodem, router, digitale ontvanger e.d. naast de TV aangesloten konden worden.
Dat kan. Toeval wil dat de TV nog geen meter van de voorgevel staat.
De glaskabel kan dan onder de grond vanaf de straat door de voortuin heen en komt dan via de kruipruimte
achter de TV naar boven.
Dan heb ik alles dicht bij elkaar wat wel zo praktisch is want de TV kan dan op internet aangesloten worden, de media PC die er staat ook (XBMC...) en verder later nog een mogelijke audioreceiver die er nu nog niet is.
Omdat de modem draadloos is moet het bereik in de huiskamer e.d. ook goed zijn.
Vanaf die plek moet er nog wel een ethernet kabel naar het kantoor voor de PC's, die ligt er al dus kan er zo bijgeprikt worden. De telefoonkabel moet ik wel verplaatsen maar dat is simpel, is toch een DECT.

Reggefiber stuurt mij als het goed is een bevestiging per email (met de post mocht ook).
Afwachten dus maar voorlopig ben ik heel positief over de aanpak.
De beste man nam er uitgebreid de tijd voor en maakte nog een gezellig praatje erbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
Vandaag weer eens twee mailingen per post in de brievenbus.
Verrassend genoeg eentje van UPC (de bekende kaart) met de aangepaste tekst "UPC komt weer naar u toe!".
Volgende week zijn ze maar liefst vijf dagen met hun bus op het marktplein aanwezig om een poging te
wagen de laatste klanten alsnog te behouden.

Verder KPN met een folder, op naam vreemd genoeg.
Ik ben geen klant bij KPN of ze moeten Telfort daar ook onder rekenen. (VDSL).

Maar goed, aanbod is 3 maanden 50% korting op één van de drie pakketten.
Keus dus uit 50, 100 of 500 Mbits, normale prijs 55, 65 of 85 euro per maand voor deze alles-in-een pakketten.
Mensen die denken dat de inschrijving voorbij is worden er nu aan herinnert dat ze nog steeds een abo kunnen afsluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hehe pas maar op.... UPC is ook niet gek.

Ze zijn nu in specifieke gebieden bezig met acties waar klanten de eerste 6 maanden maar 17 euro per maand betalen voor een royaal alles in 1 pakket. Natuurlijk wel -uitsluitend- in gebieden waar ze concurrentie te vrezen hebben....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
eymey schreef op zaterdag 14 april 2012 @ 17:11:
Hehe pas maar op.... UPC is ook niet gek.

Ze zijn nu in specifieke gebieden bezig met acties waar klanten de eerste 6 maanden maar 17 euro per maand betalen voor een royaal alles in 1 pakket. Natuurlijk wel -uitsluitend- in gebieden waar ze concurrentie te vrezen hebben....
Precies zoals je zegt: in gebieden waar ze (zware!) concurrentie hebben.
Maar dan nog, al betaal je maar 17 euro zou je dan toch bij UPC willen blijven zitten? Ik niet.
Ik zit er al jaren niet meer maar zou er zelfs voor niks niet bij aangesloten willen worden.
Een aanbieder die zo met z'n klant omgaat, en dat al jarenlang, verdient geen plek in de markt maar dat is mijn mening.
Je moet je als vaste klant ook wel behoorlijk genaaid voelen als ze nu opeens een voordeeltjes gaan aanbieden alleen al om het feit dat er flinke concurrentie is komen opzetten.

Iedere aanbieder, kabel of glas, wil graag klanten werven maar de manier waarop UPC dit doet vind ik beneden peil.
Als de glasaanbieders goed kun best doen zullen ze in no-time een zeer groot marktaandeel kunnen veroveren. Die kansen zien ze ook wel anders zouden er niet zo veel glasvezelprojecten zijn.
Ermelo is relatief klein maar vele kleine dorpen vormt toch al gauw een grote stad (qua inwoners dan...)

[ Voor 4% gewijzigd door HoppyF op 14-04-2012 18:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bruudx
Begin van de middag is de schouwer hier ook geweest. Netjes geholpen. Wij hebben ervoor gekozen het kastje in de trapkast te plaatsen. Na de vakantie zouden de in huis werkzaamheden worden gedaan zei hij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
Bericht van Reggefiber, het is nu nog onduidelijk in welk gebied je zit....

Momenteel is Reggefiber druk bezig met de voorbereidingen voor de aanleg van het glasvezelnetwerk. Ermelo wordt verdeeld in 5 gebieden. Medio mei gaat Reggefiber van start met de eerste graafwerkzaamheden. In juli volgen de eerste huisaansluitingen. Zodra de volledige planning bekend is, wordt deze hier getoond.

De verwachting is dat alle huishoudens binnen het aansluitgebied van Ermelo medio april 2013 zijn aangesloten op het glasvezelnetwerk. Zodra uw woning aan de beurt is, ontvangt u tijdig bericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
Vandaag een brief van Reggefiber ontvangen per post.
Schouwingsformulier (A4tje) waarin gegevens staan hoe het glas aangesloten moet worden vanaf de straat.
Lengte van de kabel en een tekening erbij van het kadaster zo te zien waarop de woning staat en een stukje straat.

Belangrijker is of mijn woning bij de eerste wijk hoort of niet.
Ik denk van wel omdat bovenaan staat (EML_1A_DP04), dit lijkt me de PoP of de locatie in de PoP.
Afwachten maar weer want op de website http://eindelijkglasvezel.nl/ermelo/formulier/2 staat nog steeds geen kaart met de wijken en indeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Je hebt helemaal gelijk. EML-1A is de naam van de PoP en wel de eerste (A) en DP staat voor distributiepunt. Dat nummer zegt dan weer niet zo veel want dat kan op allerlei plekken zitten in de wijk. Maar je zit dus wel in het eerste gebied.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
Barre73 schreef op dinsdag 08 mei 2012 @ 20:26:
Je hebt helemaal gelijk. EML-1A is de naam van de PoP en wel de eerste (A) en DP staat voor distributiepunt. Dat nummer zegt dan weer niet zo veel want dat kan op allerlei plekken zitten in de wijk. Maar je zit dus wel in het eerste gebied.
Da's mooi.
Volgens de KPN lijst uit maart bestaat EML-1A uit 1371 aansluitingen/adressen.
Dit zouden de straten moeten zijn, dit is heel de wijk Ermelo Oost!

Putterweg 1-43, 45-67
Leuvenumseweg 2-24
Faunaweg 2-28
Tijmlaan 1-47, 53-79, 2-46, 48-80
Bosbeslaan 5-29, 31-61, 30-64
Braamlaan, 3-29, 4-12
Wikkelaan 13-51, 2-58
Varenlaan 29-147, 149-185, 82-100, 108-134, 146-182
Klimoplaan (nummers verder maar even weggelaten het zijn ze toch allemaal)
Zonnedauwlaan
Wethouder Rikkerslaan
Moslaan
Hulstlaan
Kamperfoeliehof
Jasmijnweg
Ribespad
Seringweg
Meidoornlaan
Ligusterweg
Bosrand
Magnolialaan
Forsythialaan
Hazelaarlaan
Veluws Hof
Drieerweg
Smidsweg
Beemdweg
Hogewal
Veldweg
Floraweg
Korenbloem
Klaverlaan
Schoolweg
Russulalaan
Ericalaan
Champignonlaan
Cantharellaan
Flammulalaan
Bovistlaan
Amanietlaan

De volgende wijk is:
3851AA Retiefstraat -> EML-1B !!
.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De ouders van m'n vriendin wonen ook in dit gebied. Ze hadden van de persoon die de schouwing uitvoerde ook al gehoord dat ze als eerste gebied aangesloten zouden worden :).

Wel hopen dat de wilde zwijnen die zich daar in het bosrand gebied wel eens willen vertonen en tuinen omwoelen de kabels niet weer stuk trekken :+

[ Voor 30% gewijzigd door eymey op 08-05-2012 22:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
Gisteren waren er graafwerkzaamheden op het "boeldagterrein", Hoge Wal kruispunt Smidsweg.
Dit ligt precies in mijn straat.

Vanmorgen vroeg was er nog niets behalve wat hoopjes grond, eind van de dag staat er opeens een huisje.

Hier kun je op Google Maps zien wat ik bedoel.
Het huisje staat links van het huisje op de foto, het lijkt op een schuurtje dus ik vermoed dat dit de eerst PoP in Ermelo is wat dus overeenkomt met het bericht wat ik eerder schreef.

Ik zal kijken of ik morgen een echte foto kan maken.

Het leuke is dat deze PoP maar 200 meter van mijn huisadres ligt (gemeten over de straat).
Dat is dus echt heel dichtbij.

Hier lijkt het huisje veel op, dus het is vrijwel zeker een echte PoP!
Afbeeldingslocatie: http://www.alteco.nl/files_cms/elementen/pagina/709807.jpg

[ Voor 8% gewijzigd door HoppyF op 10-05-2012 20:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Oeps. Zie net je dat de foto er al bij had gezet...

Dat is wel zeker de PoP van Reggefiber!

[ Voor 91% gewijzigd door Barre73 op 10-05-2012 20:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
:) die lokatie ken ik :D. Regelmatig langs gefietst (en m'n vriendin kwam nog wel eens in die kerk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
HoppyF schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 20:31:

Hier lijkt het huisje veel op, dus het is vrijwel zeker een echte PoP!
[afbeelding]
Yep,dat is de citypop.(/areapop). Vandaar dat die wijk ook als eerste aangesloten wordt ;)
Binnenkort zullen ze beginnen met het 'echte' graafwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
DJSmiley schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 21:28:
[...]

Yep,dat is de citypop.(/areapop). Vandaar dat die wijk ook als eerste aangesloten wordt ;)
Binnenkort zullen ze beginnen met het 'echte' graafwerk.
Eind mei had ik eerder gehoord van de schouwer een tijdje geleden.
Het ligt voor de hand dat ze snel in mijn straat zullen gaan graven omdat daar de PoP ook ligt.
Dat wil natuurlijk nog niet zeggen dat ik ook al eerste aangesloten zal worden, dat gaat denk ik toch per hele wijk. Maar goed, de ontwikkelingen gaan dus door.
Ik heb nog geen bericht gehad over de graafwerkzaamheden maar zodra ik wat weet zal ik dit hier melden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
Het gaat nu echt gebeuren!
Vandaag een kaart in de bus dat men volgende week gaat beginnen met graven.

Zie HIER de kaart.

Er is nu ook een kaart van Ermelo met de wijkindeling en planning.
Zoals ik al eerder meldde is Oost de eerste wijk waar men begint.

De link met de planning van de aanleg:
http://eindelijkglasvezel...20totaal_bouwplanning.pdf

Nog een interessante opmerking:
* Wilt u nadat de graafwerkzaamheden zijn afgerond een glasvezelaansluiting, dan worden er aansluitkosten in rekening gebracht.

[ Voor 55% gewijzigd door HoppyF op 16-05-2012 22:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Laatste opmerking: BS... In theorie hebben ze gelijk. Ze laten jouw rolletje in de sleuf voor je huis in de stoep liggen. Wil je dan later een aansluiting dan kan dat alleen met een abonnement. En de kosten die Reggefiber dan aan de provider berekent worden tot op de dag van vandaag nog niet aan de klant doorberekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tsja... dat neemt natuurlijk niet weg dat Reggefiber toch zal proberen om het gewoon in 1 keer bij zo veel mogelijk mensen gemonteerd te krijgen.

Natuurlijk laten ze iemand die later alsnog een abbo wil (en initieel geen toestemming heeft/had gegeven om te laten aanleggen) niet in de kou staan, al is het alleen al omdat het betreffende adres inmiddels van bewoner kan zijn verwisseld.

Maar het blijft natuurlijk wel een feit dat het extra kosten voor Reggefiber of de provider mee brengt, die ze liever voorkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Je hebt absoluut gelijk Eymey. Hoe meer aansluitingen, hoe beter. En het is gratis dus waarom zou je niet mee willen werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
Zojuist kreeg ik twee brieven per post in de bus.
Eentje van Reggefiber dat er gegraven wordt en een uitleg hoe de stappen gaan.
Brief twee van Lijbrandt over de planning van de aanleg en dat men spoedig begint.
Verder dat mijn aanmelding ontvangen is en verwerkt wordt.

Nu komt het leuke!
Ik heb mij helemaal niet aangemeld bij Lijbrandt ik heb mij in januari al aangemeld bij Vodafone en hiervan ook een bevestiging van Vodafone ontvangen.
Vreemd genoeg is de adressering van de brief wel correct.
In de brief staat verder dat persoonlijke inloggegevens al ontvangen zouden zijn, dat is dus niet zo.
Ik heb nog nooit een email van Lijbrandt ontvangen of een brief, tot nu toe dan.

Komt iemand dit bekend voor?

Edit:
Ook handig, de klantenservice is niet bereikbaar lees ik op de website van Lijbrandt. (vandaag tot 16:00)
Blijkbaar heb je pech als je iets wilt weten op zaterdagavond of zondag ....

[ Voor 12% gewijzigd door HoppyF op 19-05-2012 18:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
Zoals aangekondigd door Reggefiber zijn de graafwerkzaamheden inderdaad vandaag begonnen.
Aan het eind van mijn straat is men al bezig, daar staat ook het PoP huisje.
Morgen of overmorgen zullen ze wel bij mij huis langskomen denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En wat zei lijnbrandt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
Tweaker Denan heeft navraag voor me gedaan.
Er is blijkbaar wat fout gegaan, ik heb gewoon een abo bij Vodafone en niet bij Lijbrandt.

Verder gaat de aanleg van glas goed ze zijn nog maar iets van 50 meter van mijn huis verwijderd.
Er liggen ook dikke rollen oranje kabel bij de PoP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
Reggefiber nieuws.

Net op tijd getekend want gisteren is Reggefiber ook meteen begonnen met graven ....
Wat zou er in dit convenant staan?
Gaat dit alleen over de medewerking van de gemeente Ermelo vwb de aanleg?
Reggefiber is een commerciële onderneming en betaalt zelf de kosten van aanleg.
Dit kost de gemeente volgens mij helemaal niets.

Ermelo koos voor glasvezel en daarmee is Ermelo helemaal klaar voor nu en de toekomst. Inwoners kunnen straks genieten van internet met de snelheid van het licht, superieur beeld en geluid op tv en tal van waardevolle nieuwe diensten. Maandag 21 mei ondertekenden wethouder M.J.E. Verhagen van de gemeente Ermelo en regiomanager Jan Griffioen van Reggefiber het convenant. Hiermee is officieel het startschot gegeven voor de aanleg van het glasvezelnetwerk.

‘Glasvezel bevordert de economie en sociale betrokkenheid’
De gemeente Ermelo is erg positief tegenover de aanleg van het glasvezelnetwerk. “Glasvezel is meer dan een futuristisch netwerk, het heeft voor Ermelo voor nu en in de toekomst veel te bieden. In Ermelo zijn veel zzp-ers die vooral baat zullen hebben bij de snelheid van het netwerk. Ook merken wij dat bedrijven zich graag vanwege het glasvezelnetwerk in Ermelo willen vestigen. Dit is goed voor de economische vooruitgang van Ermelo. Daarnaast vergroot glasvezel de sociale betrokkenheid. Zo maakt glasvezel wijk- en kerktelevisie mogelijk. Dit maakt glasvezel ook interessant voor ouderen”, aldus wethouder Verhagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Geen idee wat het precies inhoudt, maar vaak houdt dit in dat de gemeente Reggefiber tegemoet komt door bv. minder (of geen) kosten te rekenen voor de vergunningen om te graven en om de POP gebouwen te plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Eymey: Klopt: Gaat ook vaak over de kosten voor toezicht op straatwerk en zo. Dat kan vaak niet uit de normale FTE's bij de gemeente want dit soort projecten zijn natuurlijk niet erg gebruikelijk.
Voor PoP's zijn geen vergunningen nodig maar de locaties worden wel vaak van de gemeente gekocht en dat komt ook vaak in zo'n overeenkomst (naast de formele koopakte natuurlijk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
Ja zoiets zal wel in een convenant opgenomen worden.
Vandaag zijn de gravers inderdaad aan de gang geweest bij ons huis.
Ze hebben de grondboring gedaan vanaf de stoep tot de voorgevel/erker van het huis.
De plek waar de "slurf" uit moest komen is alleen niet helemaal volgens de afgesproken plek.
Dat scheelt een halve meter ongeveer dus zo dramatisch is dat niet.
Wel heeft men wat klinkertjes uit mijn tuin eruit moeten halen en ook weer teruggeplaatst.

Ik dacht dat de kabels direct al door de straat werden gelegd gelijk met de grondboring.
Dat is dus niet het geval. De grondboring komt eerst en de rest iets later.
Ik hoop wel dat men de opritten en stoepen weer zo achterlaat als het nu is want die bestrating is net een paar maanden geleden door de gemeente her-bestraat.
Het gaat dus om stoeptegels en klinkers voor de opritten die netjes aansluiten op de stoepen.
Dit is juist in onze straat belangrijk vanwege de regelmatig terugkerende wateroverlast.
Door een stoep die flink schuin afloopt richting de straat en opgehoogde opritten ontstaat er een drempel voor het water zodat bij een volgelopen straat de tuinen en en huizen niet onderlopen.

Maar goed ik ga er vanuit dat het zo blijf zoals het is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
HoppyF schreef op dinsdag 22 mei 2012 @ 19:14:
[...]

Tweaker Denan heeft navraag voor me gedaan.
Er is blijkbaar wat fout gegaan, ik heb gewoon een abo bij Vodafone en niet bij Lijbrandt.

Verder gaat de aanleg van glas goed ze zijn nog maar iets van 50 meter van mijn huis verwijderd.
Er liggen ook dikke rollen oranje kabel bij de PoP.
Vandaag brief ontvangen van Vodafone met de excuses.
Doordat adressenbestanden zijn verwisseld heeft Lijbrandt mij een brief gestuuurd terwijl ik bij Vodafone een ABO heb afgesloten.
Zowel Lijbrandt als Vodafone gebruiken dezelfde bron.
(ik denk de isp fabriek ....)

Verder is met flink aan het graven.
Een deel van de Putterweg, een stuk van de Hoge Wal, een stuk Smidsweg en Wethouder Rikkerslaan.
De kabel gaat door de stoep en de grondboringen zijn aan de gang.
Waar men een grondboring heeft gedaan staat op de weg met grote letters een getal.
Dat is de lengte van het rolletje in meters wat er moet komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat doen ze bij ons iets anders. De schouwer zet met geel krijt een kruisje op de gevel waar de doorvoer moet komen, Dan weten de grondploegen een paar weken later waar ze heen moeten boren. En achter dat kruisje staat een cijfer. Dat is het aantal meters dat ze moeten overhouden bij de gevel en dus in de grond moeten oprollen. Oftewel de afstand van de gevel tot de plaats van de FTU in huis + 5 meter verplichte overlengte (voor evt. verplaatsingen van de FTU in je huis in de toekomst).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
:) er wordt inderdaad flinke overlengte gebruikt.

In ons vorige week verkregen koophuis in Almere, waar deze week de glasvezel al geactiveerd kon worden, ligt volgens mij haast wel het dubbele van die 5 meter aan overlengte in de kruipruimte :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bruudx
HoppyF schreef op vrijdag 25 mei 2012 @ 16:07:
[...]

Vandaag brief ontvangen van Vodafone met de excuses.
Doordat adressenbestanden zijn verwisseld heeft Lijbrandt mij een brief gestuuurd terwijl ik bij Vodafone een ABO heb afgesloten.
Zowel Lijbrandt als Vodafone gebruiken dezelfde bron.
(ik denk de isp fabriek ....)

Verder is met flink aan het graven.
Een deel van de Putterweg, een stuk van de Hoge Wal, een stuk Smidsweg en Wethouder Rikkerslaan.
De kabel gaat door de stoep en de grondboringen zijn aan de gang.
Waar men een grondboring heeft gedaan staat op de weg met grote letters een getal.
Dat is de lengte van het rolletje in meters wat er moet komen.
Als aanvulling: de Hulslaan, Seringweg, Jasmijnweg en het Kamperfoeliehof zijn ze ook flink bezig. Zal kijken of ik misschien deze week wat foto's kan maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pannekoek81
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 20:54
Bij ons deel in Ermelo (west) zijn ze nog niet begonnen helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
Pannekoek81 schreef op dinsdag 29 mei 2012 @ 10:37:
Bij ons deel in Ermelo (west) zijn ze nog niet begonnen helaas.
Dat kan kloppen, West is later aan de beurt, ze zijn nu druk bezig in de eerste wijk en dat is Oost.
Het gaat snel want de straten waar ze bezig zijn volgen elkaar snel op.
De kabel in de straat ligt enkele tientallen meters van mijn huis af, morgen komen ze hier langs en zal ik ook een rolletje bij de gevel moeten krijgen.

Zag wel dat ze slordig bezig zijn, ze zijn zonder overleg, zomaar bij iemand met een graver in de tuin bezig geweest door zijn gazonnetje. Dat hoort niet.
Het is te hopen dat ze dit voor deze man netjes gaan herstellen, het gaat hier om een goed onderhouden tuin dus niet om een wildernis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Erg jammer, dat bezoedelt de naam van Reggefiber (waar in andere Steden/dorpen ook al het e.e.a. mis is gegaan) alleen maar weer.

Reggefiber moet toch eens wat strakkere afspraken hieromtrent maken met onderaannemers :s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
eymey schreef op woensdag 30 mei 2012 @ 00:26:
Erg jammer, dat bezoedelt de naam van Reggefiber (waar in andere Steden/dorpen ook al het e.e.a. mis is gegaan) alleen maar weer.

Reggefiber moet toch eens wat strakkere afspraken hieromtrent maken met onderaannemers :s
Nou, vandaag zijn ze bij mij aan de deur geweest.
Was zelf aan het werk maar hoorde van mijn vrouw dat ze om 07:00 vanochtend al op de voordeur aan het timmeren waren. Dat is toch wel erg vroeg.
Het was handiger geweest als ze even een dag van tevoren een briefje in de bus hadden gedaan dat de auto's van de oprit af moeten.
Het is wel aangekondigd dat men deze week in de straat aan de gang zou gaan maar niet precies op welke dag men bij jou aan de deur zou komen.

Voor de rest zie ik nu een oranje rolletje kabel bij de voorgevel liggen.
Ben benieuwd hoe ze die de huiskamer in gaan krijgen!
Dat is echt nog wel een uitdaging omdat deze toch echt via de kruipruimte bij mijn TV moet gaan uitkomen.
Zo is het met de schouwer afgesproken.
Voor de rest is men door de stoep en opritten gegaan, dit zoals ik al verwachtte.
Helaas hebben ze slordig werk afgeleverd. De stoeptegels en klinkers (oprit) liggen schots en scheef en ongelijk. Amateurwerk durf ik dit rustig te noemen. Stratenmakers leggen tegels/klinkers echt niet zo neer.
Als men dit de komende dagen zo laat liggen kunnen ze een klacht verwachten.
Ik maak er ook foto's van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het viel de vader van m'n vriendin al wel op dat die lui weinig Nederlands spreken (maar dat ze wel weer erg lange dagen maken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
HoppyF schreef op woensdag 30 mei 2012 @ 21:08:
[...]

Nou, vandaag zijn ze bij mij aan de deur geweest.
Was zelf aan het werk maar hoorde van mijn vrouw dat ze om 07:00 vanochtend al op de voordeur aan het timmeren waren. Dat is toch wel erg vroeg.
Het was handiger geweest als ze even een dag van tevoren een briefje in de bus hadden gedaan dat de auto's van de oprit af moeten.
Het is wel aangekondigd dat men deze week in de straat aan de gang zou gaan maar niet precies op welke dag men bij jou aan de deur zou komen.

Voor de rest zie ik nu een oranje rolletje kabel bij de voorgevel liggen.
Ben benieuwd hoe ze die de huiskamer in gaan krijgen!
Dat is echt nog wel een uitdaging omdat deze toch echt via de kruipruimte bij mijn TV moet gaan uitkomen.
Zo is het met de schouwer afgesproken.
....
Idem hier (in Nunspeet)

Ik heb nieteens bericht gehad wanneer ze in deze wijk begonnen. Doordat (toen nog) de planning van KPN Wholesale publiekelijk stond wist ik een beetje hoe of wat.

Een schouw is hier nooit geweest, 'ineens' lagen er een paar oranje vezels in de tuin. Zonder communicatie oid zijn ze dus aan het spitten geweest. En ze hebben het gepresteerd om PRECIES op de scheiding tussen mijn huis en de buren de kabel te schieten. Zo dat je bij het planten van bomen of plaatsen van de schutting gegarandeerd last hebt van de vezel 8)7

Het zou kunnen dat mijn verhuurder niets heeft gemeld en als eigenaar wel op de hoogte was, maar het zou me ook niets verbazen als de aannemer niets heeft doorgegeven (in Nunspeet is de aannemer HAK Telecom)

Als ik de lokatie zo zag gok ik dat ze ''m naast de UPC kabel willen laten binnenkomen (in mn woonkamer... no way dus).
Omdat er toch lengte genoeg in zit heb ik de vezel zelf inmiddels al naar binnengeboord en netjes door een buis richting de meterkast gelegd. DAAR is mijn infra, niet midden in huis

Overigens zag ik dat EML-1E ook staat
Afbeeldingslocatie: http://www.djsmiley.com/got/pics/pop1e.jpg
(foto uit de hand genomen terwijl ik aan het rijden was...dus niet helemaal scherp)

Deze pop staat aan de Julianalaan, iets voorbij de Dillenburg (net voor de Wilhelminalaan)
Google Streetview linkje

[ Voor 9% gewijzigd door DJSmiley op 30-05-2012 23:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bruudx
Zojuist hier ook een flyer in de bus gehad dat ze binnen enkele dagen gaan beginnen met de graafwerkzaamheden.

Toevoeging: HoppyF, ben benieuwd hoe het verder afgehandeld gaat worden bij jou, hou ons op de hoogte!

[ Voor 32% gewijzigd door bruudx op 31-05-2012 15:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
eymey schreef op woensdag 30 mei 2012 @ 23:05:
Het viel de vader van m'n vriendin al wel op dat die lui weinig Nederlands spreken (maar dat ze wel weer erg lange dagen maken).
Zeg maar rustig geen Nederlands!
Ze stonden gisterenochtend vroeg op de deuren te kloppen om duidelijk te maken dat de auto's van de oprit af moesten. We hebben toen twee auto's eraf gehaald maar er stond er nog eentje.
Het was moeilijk duidelijk te maken dat dit geen probleem was...
bruudx schreef op donderdag 31 mei 2012 @ 15:04:
Zojuist hier ook een flyer in de bus gehad dat ze binnen enkele dagen gaan beginnen met de graafwerkzaamheden.

Toevoeging: HoppyF, ben benieuwd hoe het verder afgehandeld gaat worden bij jou, hou ons op de hoogte!
Het goede nieuws is dat vandaag de oprit en stoep aangetrild zijn zodat het er nu weer aardig strak in ligt.
Het is niet helemaal zoals het was maar het komt wel in de buurt. Dit is dus acceptabel lijkt me.

Goed te lezen dat ook in de andere wijken begonnen wordt.
Eerst de PoP en dan de rest.
Ik moet zeggen dat ze aardig goed doorwerken zo is mijn indruk maar er zijn ook heel wat straten te doen.
Nu maar afwachten wanneer er een monteur komt om het rolletje te gaan aansluiten.
Ik neem aan dat hierover wel een duidelijk afspraak gemaakt wordt.
Ik laat niet zomaar iemand in mijn huis prutsen of gaten door muren boren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bruudx
Vandaag zijn ze hier ook begonnen met de werkzaamheden in de straat/op het plein. Grote kans dat het hier ook alweer klaar is vandaag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
bruudx schreef op maandag 04 juni 2012 @ 13:03:
Vandaag zijn ze hier ook begonnen met de werkzaamheden in de straat/op het plein. Grote kans dat het hier ook alweer klaar is vandaag.
En waar is "hier"?
Er zijn nog steeds activiteiten in de straten.
Ik heb alleen nog niets gehoord over een Reggefiber monteur die het rolletje komt installeren.
Ik heb ook geen flauw idee hoe men dit gaat inplannen en of de volgorde afhangt van mensen die al een abonnement hebben afgesloten of mensen die nog helemaal geen abo hebben.
Het lijkt mij voor de hand liggen dat de abonnementshouders voor gaan omdat deze abonnementen dat dus ook geactiveerd kunnen gaan worden wat onmiddellijk geld in het laatje brengt.
Bij "loze" aansluitingen geldt dat dus niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bij de meeste projecten zie je dat er circa 6 tot 8 weken zit tussen het straatwerk en de tuinboring enerzijds, en het binnenbrengen en afmonteren anderzijds. De volgorde is niet afhankelijk van wel of geen abonnement maar zal ongeveer hetzelfde zijn als die van het straatwerk. Die 6 tot 8 weken zijn bedoeld om voorraad op te bouwen (en te houden) voor de aansluitingen.
Dus als je geluk hebt wordt je nog voor de bouwvak aangesloten, zo niet, dan toch net erna. Maar je kan in de winkel vragen of ze voor jou in hun systeem willen kijken naar de geplande datum van aansluiten. Komt rechtstreeks uit het systeem van de aannemer namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bruudx
Na 2 dagen waren de werkzaamheden zo goed als afgerond hier. (Hier = Seringweg/Ribespad). Rol met kabel ligt hier nu voor de gevel. Wat me opvalt is dat er toch ruim 10 tot 15 meter kabel op de rol zit. Richting de meterkast is slechts 2 a 3 meter. Ze hebben er aardig wat speling in gelaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
Barre73 schreef op zondag 10 juni 2012 @ 19:23:
Bij de meeste projecten zie je dat er circa 6 tot 8 weken zit tussen het straatwerk en de tuinboring enerzijds, en het binnenbrengen en afmonteren anderzijds. De volgorde is niet afhankelijk van wel of geen abonnement maar zal ongeveer hetzelfde zijn als die van het straatwerk. Die 6 tot 8 weken zijn bedoeld om voorraad op te bouwen (en te houden) voor de aansluitingen.
Dus als je geluk hebt wordt je nog voor de bouwvak aangesloten, zo niet, dan toch net erna. Maar je kan in de winkel vragen of ze voor jou in hun systeem willen kijken naar de geplande datum van aansluiten. Komt rechtstreeks uit het systeem van de aannemer namelijk.
Volgens eerdere berichten zouden de eerste woningen in juli aangesloten moeten worden.
Als het op "graaf" volgorde gaat zou mijn straat als eerste aan de beurt zijn.
Mijn woning ligt ca 180 meter van het PoP huisje af.
Ik kan wel langs de winkel gaan om te kijken of er al een datum bekend is van de eerste aansluiting en van mijn woning. Wel zo handig om te weten vooral ook omdat ik rekening moet houden met het opzeggen van mijn satelliet TV abonnement.
Internet/telefoon wordt als het goed is door Vodafone opgezegd (overstap service), ik wil mijn vaste telefoonnummer meenemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopoh
  • Laatst online: 21-08 00:02
bruudx schreef op maandag 11 juni 2012 @ 12:16:
[...]

Na 2 dagen waren de werkzaamheden zo goed als afgerond hier. (Hier = Seringweg/Ribespad). Rol met kabel ligt hier nu voor de gevel. Wat me opvalt is dat er toch ruim 10 tot 15 meter kabel op de rol zit. Richting de meterkast is slechts 2 a 3 meter. Ze hebben er aardig wat speling in gelaten.
Dit heeft te maken met dat niet iedereen de ftu op deze plek wilt hebben zitten.
En zo ik begrepen heb wordt er ongeveer 5m op de ftu gerold voor mocht de las breken of wegens een andere ftu ze nog speling hebben en niet gelijk nieuwe vezel moeten schieten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12:04

The Wizard

Moderator Mobile
Klopt, er ligt hier ook nog een metertje of 3 in de kruipruimte :).

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
Vandaag een brief in de bus van Reggefiber.
Onze woning wordt op 3 juli aangesloten.
Verder staat erin dat de provider ook een brief gaat sturen ivm de startdatum van het abonnement.
Kortom er zit schot in de zaak.
30 mei rolletje bij de gevel, 3 juli aansluiten, ??? juli vodafone + monteur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
Vanmiddag is de glasvezel aangesloten door twee heren.
Gat in de muur, kabel er door en aangesloten op het kastje.

Er is een wit kastje gemonteerd, de monteurs hadden ook oranje kastjes maar vertelden
dat ze deze alleen maar in de meterkasten e.d. mogen plaatsen.
In huiskamers komen dus witte kastjes.

Ik heb even meegekeken hoe de aansluiting van de groene en blauwe fibers gemaakt werd.
Daar wordt een 12000 euro apparaat voor gebruikt die de fibers keurig aan elkaar last.
Daarna wordt de zaak doorgemeten en telefonisch contact gelegd met "de andere kant".
Daarbij test men of alles goed werkt.

Alles is keurig achtergelaten, netjes werk.
Nu maar wachten op mijn provider (Vodafone), deze zullen nu een afspraak moeten gaan inplannen.
Ik heb nog geen apparatuur of bericht van Vodafone ontvangen.
Ik vrees dan ook dat ik er zelf achteraan moet.

Nog een opmerking, wij zijn hier in de straat (Hoge Wal / Smidsweg) de eerste huizen die aangesloten worden.
Men is gisteren (2 juli) begonnen met de huisaansluitingen te realiseren.

EDIT:
Toch maar even langs de glasvezelwinkel gefietst hier in het dorp.
Ik heb de bevestiging gekregen dat ik niets hoeft te doen en dat Vodafone binnen een week een afspraak maakt of de spullen op zal sturen.
Dit wordt in het systeem blijkbaar automatisch doorgegeven.
Kan best kloppen omdat de monteur een soort smartphone bij zich hebben waarin de adressen staan en de gegevens genoteerd worden.
Ook maken ze foto's van de aansluitingen buiten en binnen en van de metingen die ze aan het eind uitvoeren.
Er wordt dus een foto gemaakt van het display van het meetapparaat en per fiber wordt dit vastgelegd.
Verder zet je nog een handtekening op het scherm van die "smartphone" dat de aansluiting is voltooid.

[ Voor 25% gewijzigd door HoppyF op 03-07-2012 17:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qwinta
En ik moet nog wachten er is nog geen graafploeg bij mij in de straat...
er is al wel gekeken waar de kabel naar binnen moet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
qwinta schreef op woensdag 04 juli 2012 @ 11:03:
En ik moet nog wachten er is nog geen graafploeg bij mij in de straat...
er is al wel gekeken waar de kabel naar binnen moet..
Welke wijk/straat zit je?
Ik heb van de glasvezelwinkel begrepen dat men ook al in andere wijken aan de gang is.
Wijk 2 dus waar de Retiefstraat in ligt.
Zie ook de planning:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
Blijft een mooi gezicht al die oranje draadjes in Ermelo :). In Zeewolde heb ik het haast al 3 jaar, als je het eenmaal hebt, wil/kan je er niet meer zonder ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
Ja, zo is dat.
Zeewolde was veel eerder maar zo gaat dat nu eenmaal in glasvezelland.
Ik ben al blij dat er zo massaal glasvezel uitgerold wordt in Nederland.
Het is immers geen geringe operatie.
Grond- en graafwerkzaamheden zijn immers kostbaar.
Ik denk dat het grootste deel van de investeringen opgaat aan de aanleg.

Er is hier overigens een UFTU-S1S2-N1-1-NL38 aangesloten op de oranje kabel.
In feite een plastic kastje met daarin twee heel dunne glasvezeltje met aan het uiteinde daarvan een stekker waarop de modem aangesloten kan gaan worden.
Een blauwe en groene fiber.
Ik heb het zakje met de afgeknipte stukjes glas bewaard, wel grappig om te zien.
De blauwe + groen fibers zijn dan nog dikker dan de blauwe/groene fibers die in de oranje kabel zitten.
Die zie je bijna niet zo dun zijn ze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
Het is onvoorstelbaar dat die haardunne draadjes zoveel megabytes gepompt kunnen worden :).

Er zijn idd erg veel glasvezelprojecten, het gaat snel, bij Zeewolde waren er nog 2 plaatsen die ook bezig waren met vragenbundeling, tegenwoordig lopen er veel meer tegelijk. Alleen maar goed! Verglazen die hap. Buitengebieden zullen helaas weinig worden aangesloten, Zeewolde heeft ook een erg groot buitengebied waar ze ook al geen snel ADSL (1 Mbit max) hebben. Pas bij overheidsbemoeienis zal er misschien aangesloten gaan worden. Al zal eerder een dekkend 4G netwerk liggen denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
HoppyF schreef op woensdag 04 juli 2012 @ 16:57:
Er is hier overigens een UFTU-S1S2-N1-1-NL38 aangesloten op de oranje kabel.
In feite een plastic kastje met daarin twee heel dunne glasvezeltje met aan het uiteinde daarvan een stekker waarop de modem aangesloten kan gaan worden.
Een blauwe en groene fiber.
Ik heb het zakje met de afgeknipte stukjes glas bewaard, wel grappig om te zien.
De blauwe + groen fibers zijn dan nog dikker dan de blauwe/groene fibers die in de oranje kabel zitten.
Die zie je bijna niet zo dun zijn ze.
de UFTU is de bodemplaat die Reggefiber standaard plaatst (gemaakt door Tyco

De fibers in de kabel zelf zijn superdun, die eruit komen zijn iets dikker doordat er een stukje bescherming omheen moet. Maar binnenin is het allemaal hetzelfde.

De blauwe en groene pluggen zijn puur verschillende pluggen (Blauwe SC/PC voor data, groene SC/APC voor CATV). Verschil zit in de hoek waaronder het licht de vezel verlaat.

Maar feitenlijk maakt het niets uit, zowel catv als data kunnen beide prima door de blauwe of groene vezel. (mits de juiste kabels/verloopjes gebruikt worden)

KPN/Relined gebruikt bv de groene (SC/APC) voor glasvezelverbindingen voor data, terwijl bv Ziggo t op blauw (SC/PC) afleverd. Bij ons op kantoor komt alles op SC/PC binnen, incl TV, die we zelf weer naar een SC/APC doorpatchen tbv TV signaal.

T is puur een ander stekkertje ;)

[ Voor 9% gewijzigd door DJSmiley op 04-07-2012 21:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
Bedankt DJSmiley voor de uitleg.
Het gaat inderdaad om de Tyco uitvoering met twee secties, dus witte afdekkappen.
Er bestaan, zoals de monteur al zei, ook oranje kappen zoals in de spec's staat.

Het is nu afwachten op de modem + toebehoren.
Ik zal dat hier zeker melden als ik wat ontvangen of gehoord heb.

Er zitten vast en zeker meer mensen op een aansluiting in Ermelo te wachten.

Ik las dat er deze dagen nog actiedagen zijn in de Reggefiber winkel.
Als je nog een abonnement wilt afsluiten maak je kans op een fiets.
Kleine kans misschien maar wellicht de moeite waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qwinta
HoppyF schreef op woensdag 04 juli 2012 @ 15:43:
[...]

Welke wijk/straat zit je?
Ik heb van de glasvezelwinkel begrepen dat men ook al in andere wijken aan de gang is.
Wijk 2 dus waar de Retiefstraat in ligt.
Zie ook de planning:
Ik woon op de koperwiek (wijk drie) dus geduld :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• appelsientje
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08-09 13:28

appelsientje

Het beste onder de zon

Sinds afgelopen week ligt de oranje kabel voor de deur..
Ging lekker snel, binnen een paar dagen hadden ze de hele straat gedaan.
Nu nog aansluiten... kan niet wachten :)
(zit in gebied 2)

[ Voor 5% gewijzigd door appelsientje op 08-07-2012 10:07 ]

LR | 4WD | Deep blue | 19" velgen | Trekhaak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
We zijn nu 10 dagen verder na het aansluiten van de glasvezel in de huiskamer.
Geen nieuws van Vodafone of Reggefiber.
Geen statuswijziging op de site van Vodafone vast.
Gaat lekker zo.
Hier heb ik niet veel vertrouwen in ondanks toezeggingen dat er binnen één week actie zou volgen.

Eerlijk gezegd denk ik dat ze nog niet klaar zijn in de PoP.
Er moeten immers meer straten aangesloten worden en dat kost tijd.
Op zich niet erg maar je moet wel duidelijk zijn naar je klanten toe.
Ik vrees dat ik toch de Vodafone klantenservice moet gaan bellen om meer te weten te kunnen komen.
Zonder duidelijkheid kan ik immers mijn huidige contracten niet gaan beëindigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik hoop voor je (en iedereen die een "WMP+" provider zoals Vodafone en Lijbrandt heeft aangevraagd) dat hier niet hetzelfde kunstje wordt geflikt als in andere nieuwe gebieden.

KPN lijkt er een handje van te hebben om (expres of per ongeluk) de dark fiber voor het CATV signaal (analoog, fm, dvb-c) zo lang mogelijk niet gereed te hebben zodat de mensen die voor KPN hebben gekozen weken eerder worden geactiveerd dan 'de concurrentie'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tita_tovenaar
Is hier in Nunspeet ook gebeurt!
Hier aan de overkant van de straat hadden ze de kabel een paar dagen eerder voor het huis liggen,maar er zat wel 2 maanden verschil tussen het aansluiten van KPN en de concurrent !

[ Voor 10% gewijzigd door tita_tovenaar op 15-07-2012 11:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
tita_tovenaar schreef op zondag 15 juli 2012 @ 11:48:
Is hier in Nunspeet ook gebeurt!
Hier aan de overkant van de straat hadden ze de kabel een paar dagen eerder voor het huis liggen,maar er zat wel 2 maanden verschil tussen het aansluiten van KPN en de concurrent !
idd, buren van mn ouders (KPN) waren al 1,5 mnd online ofzo voordat de pop WMP+ was (en mn ouders, die Solcon genomen hadden) aangesloten waren. Die waren een dag of 5 na het WMP+ van de pop pas aangesloten. (mn ouders zitten op de citypop van Nunspeet)

In mijn wijk (NSP-1D) is het meeste ook allemaal al aangesloten, alleen ligt in mijn tuin nog altijd (al 5 mnd...) een rolletje glas. Blijkbaar sluiten ze appartementcomplexen (met 'hoogbouw') pas als laatste aan...

[ Voor 3% gewijzigd door DJSmiley op 15-07-2012 11:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
eymey schreef op zondag 15 juli 2012 @ 00:44:
Ik hoop voor je (en iedereen die een "WMP+" provider zoals Vodafone en Lijbrandt heeft aangevraagd) dat hier niet hetzelfde kunstje wordt geflikt als in andere nieuwe gebieden.

KPN lijkt er een handje van te hebben om (expres of per ongeluk) de dark fiber voor het CATV signaal (analoog, fm, dvb-c) zo lang mogelijk niet gereed te hebben zodat de mensen die voor KPN hebben gekozen weken eerder worden geactiveerd dan 'de concurrentie'
Dat hoop ik zeker niet!
Ik ga er morgen wel achteraan en zal eerst Vodafone bellen als dat niets oplevert ga ik nogmaals naar de glasvezelwinkel in het dorp.
Het maakt mij niet uit of ze de CATV later aansluiten, de andere fiber (internet) kan dan wel geactiveerd worden er liggen immers twee vezels (groen + blauw).
Ik zie wel dagelijks auto's van Gebr vd Donk rondrijden.
Volgens mij voeren zij de werkzaamheden in de PoP's uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
HoppyF schreef op zondag 15 juli 2012 @ 16:08:
[...]

Dat hoop ik zeker niet!
Ik ga er morgen wel achteraan en zal eerst Vodafone bellen als dat niets oplevert ga ik nogmaals naar de glasvezelwinkel in het dorp.
Het maakt mij niet uit of ze de CATV later aansluiten, de andere fiber (internet) kan dan wel geactiveerd worden er liggen immers twee vezels (groen + blauw).
Ik zie wel dagelijks auto's van Gebr vd Donk rondrijden.
Volgens mij voeren zij de werkzaamheden in de PoP's uit.
Ik ben benieuwd. In theorie kan het wel (catv later patchen) maar dat zal in de praktijk niet gaan gebeuren gok ik. (Dat past niet binnen de bestaande orderprocessen)

Misschien kun je bij VF lospeuteren wanneer de pop WMP+ gereed is. 'vroeger' stond deze info op de KPN Wholesale site onder All-IP-documents. Pas daarna zal VF daadwerkelijk kunnen gaan leveren. Tegenwoordig zit die pagina achter een login.. (was wel makkelijk eerst..)

[ Voor 3% gewijzigd door DJSmiley op 15-07-2012 16:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
DJSmiley schreef op zondag 15 juli 2012 @ 16:12:
[...]

Ik ben benieuwd. In theorie kan het wel (catv later patchen) maar dat zal in de praktijk niet gaan gebeuren gok ik. (Dat past niet binnen de bestaande orderprocessen)

Misschien kun je bij VF lospeuteren wanneer de pop WMP+ gereed is. 'vroeger' stond deze info op de KPN Wholesale site onder All-IP-documents. Pas daarna zal VF daadwerkelijk kunnen gaan leveren. Tegenwoordig zit die pagina achter een login.. (was wel makkelijk eerst..)
De vraag is dus wat er WEL past binnen de orderprocessen.
Tot nu toe is de informatievoorziening zeer matig te noemen.
Er is dat wel iemand geweest (keurig op afspraak) om de oranje kabel aan te sluiten maar daarna valt alles stil. Dat kan niet de bedoeling zijn.
Ik neem dat de monteurs die de oranje kabel komen aansluiten niet kwalijk, hun voeren slechts in opdracht van Reggefiber een klus uit.
Je moet alleen wel goed geïnformeerd blijven over de voortgang.

Je wordt wel doodgegooid met mailings om vooral maar een glasvezelabonnement aan te schaffen, dat is prima maar zorg dan ook voor goede communicatie en opvolging.
Ik vind het ook niet erg om te moeten wachten tot de hele PoP is voorzien van aansluitingen als dat een voorwaarde is om aangesloten te kunnen worden maar ook daar moet je van op de hoogte gehouden worden.
Zo staat het ook in een brief die Reggefiber heeft gestuurd over het aansluiten van de oranje kabel.
De provider/aanbieder dient actie te ondernemen niet Reggefiber, zo staat het omschreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wachten tot de hele PoP is voorzien van aansluitingen is absoluut grote onzin. Geen idee wie dat heeft verteld maar het gebeurt gewoon niet. Wel of niet geactiveerd kunnen worden hangt van twee dingen af: 1) Is de PoP klaar voor KPN levering en/of vanuit CATV? En 2) hoe snel is je provider met het het aansturen? Zij moeten namelijk zorgen voor het daadwerkelijk inschieten van de order bij de operator die dan vervolgens weer binnen X werkdagen moet zorgen voor een patch in de PoP, een plaatsing van je modem en activatie van de aansluiting.
Ik ga mee met wat DJSmiley zegt en ik denk ook dat er nog geen CATv opgeleverd is in de PoP dus kan Vodafone nog niet leveren. En ja, ik weet dat ze drie van de vier zaken kunnen leveren maar dat zullen ze niet doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
Barre73 schreef op zondag 15 juli 2012 @ 22:51:
Wachten tot de hele PoP is voorzien van aansluitingen is absoluut grote onzin. Geen idee wie dat heeft verteld maar het gebeurt gewoon niet. Wel of niet geactiveerd kunnen worden hangt van twee dingen af: 1) Is de PoP klaar voor KPN levering en/of vanuit CATV? En 2) hoe snel is je provider met het het aansturen? Zij moeten namelijk zorgen voor het daadwerkelijk inschieten van de order bij de operator die dan vervolgens weer binnen X werkdagen moet zorgen voor een patch in de PoP, een plaatsing van je modem en activatie van de aansluiting.
Ik ga mee met wat DJSmiley zegt en ik denk ook dat er nog geen CATv opgeleverd is in de PoP dus kan Vodafone nog niet leveren. En ja, ik weet dat ze drie van de vier zaken kunnen leveren maar dat zullen ze niet doen...
Dat was zo maar een opmerking van mijzelf over de hele PoP in één keer aansluiten, dat heeft niemand mij verteld. Goed te weten dat het dus niet daarvan afhangt of je geactiveerd wordt of niet.
Ik begrijp dat er wel het nodige moet gebeuren in de PoP voordat je ook daadwerkelijk internet/TV/telefoon hebt.
Ik zie echter niet in waarom CATV een spelbreker zou moeten zijn.
Het is immers (ruim) van tevoren bekend dat er CATV moet komen naast internet.
Zowel Lijbrandt, Vodafone en XSyou leveren in Ermelo analoog en/of DVB-C.

Ik zie overigens dat de glasvezelwinkel maandag gesloten is dus kan ik pas dinsdag terecht.
Dat precies twee weken nadat de huisaansluiting is gemaakt.
Wellicht valt er morgen/dinsdag toch nog een brief op de mat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
XSyou is natuurlijk weer een verhaal apart: die levert niet via 1 van de wholesale processen van KPN dus kan in principe z'n eigen plan trekken (hoewel die mogelijk ook weer van hun eigen netwerkleveranciers afhankelijk zijn).

Communicatie was al een groot struikelblok bij de aanleg in Almere en (blijkbaar) helaas in Ermelo dus nog steeds. Vanuit Vodafone en Lijbrandt hoef je denk ik sowieso weinig kennis van zaken te verwachten. Uiteraard wel vanuit de mensen die hier op het forum rond hangen maar ik denk dat ze bij de servicedesks nog nieteens weten wat CATV is.

Laat dat je overigens niet ontmoedigen: Als alles eenmaal actief is, dan is het de moeite waard! Maar KPN is echt tergend traag met WMP+ ready maken van de pop's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het is inderdaad ruim van te voren bekend dat er CATV moet komen. Daarvoor moet een aparte glasvezel (Dark Fiber) van de dichtstbijzijnde "headend" (CATV centrale zeg maar) naar de eerste PoP in Ermelo. De fysieke aanleg en oplevering van die Dark Fiber wordt door KPN gedaan en dat proces is schrikbarend traag en onduidelijk. Er zijn her en der op dit forum meerdere mensen die KPN er van verdenken dat ze deze fiber expres vertraagd opleveren omdat hun eigen provider dit niet nodig heeft en zodoende eerder kan leveren. of dat waar is laat ik in het midden maar irritant is het wel.

Pagina: 1 ... 3 ... 8 Laatste