Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12-09 23:23
Hoppy is vanmiddag naar de informatiedag geweest in de Reggefiber winkel.
Het was er nog aardig druk en ik hoorde dat het nog veel drukker geweest was.
De belangstelling is dus prima.
Ik heb gevraagd of de 30% al gehaald is maar dat is blijkbaar nog niet het geval.
Het is typisch Nederlands om een beslissing zoals dit zo lang mogelijk uit te stellen. De deadline van 26 febr. is nog ver weg zo redeneren veel mensen.

Ik sprak dezelfde man die ik al eerder op een voorlichtingsavond had gesproken. Op zich viel er dus weinig relevante informatie meer uit te wisselen. Mijn besluit is gevallen om mij voor Vodafone in te schrijven omdat dit het beste aansluit bij mijn wensen/eisen.
Ik had mijzelf ook via internet kunnen inschrijven maar heb dit toch maar in de winkel gedaan, dan staan de medewerkers er tenminste niet voor niets! :)
Verder maar even afwachten hoe het zal lopen. Ik hoorde nog wel dat in veel gemeenten waar dit soort vraagbundelingen lopen een zelfde gedrag te zien valt. In vrijwel alle gevallen (op 1 na) is de drempel gehaald en gaat de aanleg door. Dat is dus hoopgevend.
Nu zijn de bewoners van Ermelo weliswaar wat conservatief (en op leeftijd ...) maar zeker niet gek. Een verstandig mens stapt dus over is mijn idee. Er is geen goed excuus te bedenken waarom je bij je huidige aanbieder (waarschijnlijk voor veel mensen UPC) zou moeten blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12:04

The Wizard

Moderator Mobile
HoppyF schreef op zaterdag 14 januari 2012 @ 17:45:
Nu zijn de bewoners van Ermelo weliswaar wat conservatief (en op leeftijd ...) maar zeker niet gek. Een verstandig mens stapt dus over is mijn idee. Er is geen goed excuus te bedenken waarom je bij je huidige aanbieder (waarschijnlijk voor veel mensen UPC) zou moeten blijven.
In Zeewolde was hetzelfde beeld te zien, terwijl dat juist een jong dorp is. Mensen wachten idd tot het einde, op de laatste dagen komen altijd heel veel aanmeldingen binnen. In Zeewolde moesten we 40% hebben, is uiteindelijk 38 of 39% geworden, maar gelukkig rendabel genoeg.

Ik hoop dat Ermelo ook glasvezel krijgt, doordat ik er werk heb ik er toch een band mee :).

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
:) ik heb er een band mee omdat m'n vriendin daar vandaar komt (en haar ouders er nog wonen). En sowieso in het algemeen kan er mij niet genoeg concurrentie tegen de kabelaars (met name UPC) komen.

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tc-Chub
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 12-07 15:48
Gister is de inschrijving voor de gemeente Oude-IJsselstreek gesloten. Vandaag is bekend geworden dat 2 van de 6 kernen de benodigde 30% hebben gehaald. De kern waar ik in woon dus niet. De inschrijving is verlengd naar 12 februari maar ik hoop dat ze nog wat verdere informatie geven over het huidige percentage in mijn kern.

Het rare is dat ik van KPN en Vodafone een folder in de bus had waarop stond dat je je moest inschrijven voor 12 februari. Zij wisten dan waarschijnlijk al dat reggefiber het project ging uitstellen. Al met al hoop ik dat als het percentage net niet toereikend is, de gemeente bij springt om de leefbaarheid in dit gebied te vergroten.

Wordt het dan nog niets, dan heeft UPC gewonnen en wordt het Fiber power. Ook niet slecht natuurlijk, maar toch jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
Tc-Chub schreef op maandag 16 januari 2012 @ 12:58:
Gister is de inschrijving voor de gemeente Oude-IJsselstreek gesloten. Vandaag is bekend geworden dat 2 van de 6 kernen de benodigde 30% hebben gehaald. De kern waar ik in woon dus niet. De inschrijving is verlengd naar 12 februari maar ik hoop dat ze nog wat verdere informatie geven over het huidige percentage in mijn kern.

Het rare is dat ik van KPN en Vodafone een folder in de bus had waarop stond dat je je moest inschrijven voor 12 februari. Zij wisten dan waarschijnlijk al dat reggefiber het project ging uitstellen. Al met al hoop ik dat als het percentage net niet toereikend is, de gemeente bij springt om de leefbaarheid in dit gebied te vergroten.

Wordt het dan nog niets, dan heeft UPC gewonnen en wordt het Fiber power. Ook niet slecht natuurlijk, maar toch jammer.
Om hoeveel aansluitingen gaat het totaal in deze gemeente?
Dit om een idee te krijgen van de omvang.
Verder denk ik over het algemeen dat het aanvangspercentage bij een vraagbundeling niet zo gek veel boven de 30% zal liggen. Het is best lastig mensen te overtuigen dat glas veel beter is dan de kabel.
Je moet de voordelen vooral op wat langere termijn in weten te schatten.

Als je strikt naar TV, internet en bellen kijkt en niet te veel over de details nadenkt is een overstap voor veel mensen toch nog te vaag ondanks alle campagnes en voorlichting.
Het is bv niet zo dat je bij de kabel alleen maar TV krijgt en bij glas alle drie kunt afnemen. Dan zou het verschil opeens veel duidelijker zichtbaar zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:43
Bij ons in de buurt hebben ze ook verlengd nadat aardig wat kernen de 30% niet gehaald hebben, en dat heeft op zich wel geholpen: http://www.sallandopglasvezel.nl/destand.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tc-Chub
Nielson schreef op maandag 16 januari 2012 @ 20:32:
Bij ons in de buurt hebben ze ook verlengd nadat aardig wat kernen de 30% niet gehaald hebben, en dat heeft op zich wel geholpen: http://www.sallandopglasvezel.nl/destand.html
Klopt ja, ik denk alleen dat Raalte dat niet gaat halen zo te zien. Ik hoop dat het bij ons ook zo gaat dan :)
HoppyF schreef op maandag 16 januari 2012 @ 20:26:
[...]

Om hoeveel aansluitingen gaat het totaal in deze gemeente?
Dit om een idee te krijgen van de omvang.
Verder denk ik over het algemeen dat het aanvangspercentage bij een vraagbundeling niet zo gek veel boven de 30% zal liggen. Het is best lastig mensen te overtuigen dat glas veel beter is dan de kabel.
Je moet de voordelen vooral op wat langere termijn in weten te schatten.

Als je strikt naar TV, internet en bellen kijkt en niet te veel over de details nadenkt is een overstap voor veel mensen toch nog te vaag ondanks alle campagnes en voorlichting.
Het is bv niet zo dat je bij de kabel alleen maar TV krijgt en bij glas alle drie kunt afnemen. Dan zou het verschil opeens veel duidelijker zichtbaar zijn.
De kern waarin ik woon heeft 5000 inwoners. Maar 2 kernen zitten op 30% en de rest ligt zo rond de 26 tot 27 procent. Ik woon zelf op de grens van mijn kern met de een kern die het wel gehaald heeft. Dit zou met 29% in mijn kern altijd nog doorslaggevend kunnen zijn.

Wat veel mensen ook vergeten is dat bij het verkopen van je huis, glasvezel ook een leuke bijkomstigheid kan zijn. Je huis is dan op de toekomst voorbereid en heeft een glasvezel aansluiting. Ik hoop dat de nu een aantal providers de prijzen verlaagd hebben, er nog een paar leuke actie's komen zodat het alsnog door gaat!

Edit: Ik ben nog ook nog wel een beetje teleurgesteld in een aantal vereningen in mijn kern. De sponsorcommissie had geen tijd om zich te verdiepen in de reggefiber leden actie. 10 euro netto zonder er veel voor te hoeven doen....

[ Voor 5% gewijzigd door Tc-Chub op 16-01-2012 20:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat is inderdaad wel jammer. Voor de rest merk ik ook wel het "late aanmelden" fenomeen. De vader van m'n vriendin wil het op zich wel, zeker omdat de broer van m'n vriendin in Deventer het ook heeft en wij zelf dus ook in Almere. Maar ook hier is het een kwestie van "het is er nog niet van gekomen om aan te melden".

Tsja........ :)

En inderdaad, ik denk dat HoppyF ook wel een waarheid raakt. Het aanbod van UPC is an sich lang niet slecht. Op het eerste gezicht biedt glasvezel niet ontzettend veel meerwaarde (behalve dan de beduidend hogere uploadsnelheid).

Echter, daarom snap ik niet dat in Ermelo XSyou niet wat meer van zich laat horen! De vader van m'n vriendin snapte ook nog niet zo goed wat dat bedrijf nou aanbiedt (hij kent het ook niet). Terwijl dit bedrijf juist biedt waar zo veel Ermelo'ers op zitten te wachten. In tegenstelling tot KPN en Lijbrandt biedt dit bedrijf qua TV namelijk wel een ontzettend grote meerwaarde tov. de 'knieperige' pakketjes van UPC.....

[ Voor 49% gewijzigd door eymey op 17-01-2012 00:46 ]

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
Klopt wel.
XSyou heeft wel wat reclame gemaakt maar lang niet voldoende om bekend te worden.
Ik verdiep me er dan nog een beetje in maar de gemiddelde inwoner van Ermelo zal het wel langs zich af laten glijden.
Je moet dan als (nieuwe) aanbieder heel erg duidelijk zijn.
KPN pakt het dan wel weer goed aan (ook al ben ik geen KPN fan), ze openen naast de Reggefiber (die praktisch ook hun eigendom is), ook nog eens een eigen KPN winkel om glas te promoten.
Dat is toch netjes, en veel mensen kennen KPN wel en stappen wellicht eerder de KPN winkel binnen dan de Reggefiber winkel.
Zo werkt dat nu eenmaal.
Ondanks dat hoop ik dat hier de 30 procent ook gehaald gaat worden. Maar net als in andere gemeenten zal dit krap lukken denk ik zo.
Verder moet je het aantal bewoners niet door elkaar halen met het aantal aansluitingen. Dat is niet gelijk natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
Reggefiber is positief gestemd.
Dit staat op hun website over de afgelopen zaterdag gehouden informatiemarkt.
Jammer dat ze geen tussenstand opgegeven wat de stand van zaken tot dit moment is (aantal inschrijvingen).
Misschien heeft dat een commerciële achtergrond.
Als men nu zou zeggen de 31 procent gehaald te hebben dan neem het animo van mensen immers af om nog in te gaan schrijven omdat de drempel toch al gehaald is.
Nu is het onzeker dus gaat men toch maar inschrijven, vaak op het laatste moment.

Bron: Reggefiber

17 januari 2012, Baarn – Afgelopen zaterdag was er in de glasvezelwinkel aan de Stationsstraat 44 een informatiemarkt. Alle inwoners van Ermelo konden tussen 10.00 en 16.00 uur vrijblijvend binnenlopen om informatie over de glasvezelabonnementen in te winnen bij de serviceproviders of bij het Reggefiber winkelpersoneel. Net als tijdens de drukbezochte informatieavonden in november dit jaar, kwamen ook hier veel bezoekers. Met deze hoge bezoekersaantallen lijkt het animo voor glasvezel in Ermelo groot. Reggefiber heeft er dan ook alle vertrouwen in dat veel huishoudens in Ermelo overtuigend kiezen voor glasvezel, maar we zijn er nog niet. Inwoners van Ermelo hebben nog tot 26 februari de kans om te kiezen voor glasvezel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gaat idd de goede kant op :D. Ermelo is nu nog zo ongeveer de enige van het rijtje Nijkerk, Putten, Ermelo, Harderwijk, Nunspeet dat niet voor een fatsoenlijke aanbieder kan kiezen als alternatief voor UPC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
eymey schreef op zaterdag 21 januari 2012 @ 12:13:
Gaat idd de goede kant op :D. Ermelo is nu nog zo ongeveer de enige van het rijtje Nijkerk, Putten, Ermelo, Harderwijk, Nunspeet dat niet voor een fatsoenlijke aanbieder kan kiezen als alternatief voor UPC
Alternatieven zijn er altijd wel, ook zonder glas.
Voor de TV kun je de schotel als goed alternatief zien, veel kanalen zowel gratis als betaald (bij CanalDigitaal).
Voor internet/telefoon kun je een VDSL abo nemen van 50/5 Mbits. Dat is niet te duur en toch nog aardig snel.
Bij elkaar opgeteld ben je dan ook niet duurder uit dan bij de kabel of glas.

Maar goed dan weer over glas verder.
KPN had deze week nog een grote folder in de bus gegooid.
Vier pagina's vol marketing gezwam met werkelijk geen enkel detail over wat je nu echt krijgt.
Ok, de snelheid van internet en het aantal TV kanalen wordt genoemd maar daar heb je het dan ook mee gehad. Het is wel een folder bestemd voor Ermelo. (jaargang 2 nummer 1) met daarin uiteraard het adres van de winkel.
Voor de rest noemt men zaken mbt TV als "tot wel vijf keer scherper" en "het geluid is glashelder".
Ja, leuk maar daar heb je dus niets aan.

Verder staan er ook onjuistheden in de folder.
Er staat: "En snel ook: minimaal 30 MB per seconde, oplopend tot 100 MB per seconde".
Dat moet natuurlijk zijn: 30 Mbit/s en 100 Mbit/s.

Ondanks dat hoop ik dat veel mensen zich ook bij KPN zullen aanmelden dat zal me een zorg zijn als de 30% maar gehaald wordt !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Haha inderdaad.

Dat marketing gewzwam van KPN ergert me ook altijd een beetje. Maar ja, dat is voor grote bedrijven (zowel KPN als UPC) blijkbaar nodig....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
Nou het begint een beetje eentonig verhaal te worden maar afgelopen dagen weer in de gratis weekkrant een paginagrote advertentie van Reggefiber.
Helaas wel met een enorme fout want men verwees naar de informatiemarkt op 14 januari terwijl de krant op 25 januari in de bus viel. Ondanks dat kun je natuurlijk gewoon bij de glasvezelwinkel terecht op enig moment.

Vandaag met de post ook (weer) een mailing van UPC, een kaart met de tekst "Bus gemist?"
Met die bus bedoelt men de info bus van UPC die hier de afgelopen dagen op het marktplein heeft gestaan.
Dit alles is natuurlijk puur toevallig en heeft niets met de komst van glas te maken! :-(

Ook toevallig is dat als je voor 26 febr. een abo bij UPC afsluit je een waardebon van 25 euro krijgt.
Laat die datum van 26 febr nu ook zo toevallig overeenkomen met de sluitingsdatum van de inschrijving.
Ja, UPC is wel erg bijdehand aan het worden. Waren ze al die jaren daarvoor maar eens zo actief en assertief geweest. Jarenlang hebben ze alles laten versloffen.
Genoeg daarover, ik zou zeggen iedere bewoner in Ermelo heel snel glasvezel bestellen nu het nog kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• appelsientje
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08-09 13:28

appelsientje

Het beste onder de zon

Misschien een domme vraag...maar ik neem aan dat als we de 30% halen, er bij iedereen glas wordt aangelegd, dus dat je daar niet apart voor hoeft aan te melden.

LR | 4WD | Deep blue | 19" velgen | Trekhaak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
appelsientje schreef op zaterdag 28 januari 2012 @ 16:47:
Misschien een domme vraag...maar ik neem aan dat als we de 30% halen, er bij iedereen glas wordt aangelegd, dus dat je daar niet apart voor hoeft aan te melden.
Dat is juist.
Glas wordt aangelegd tot in de meterkast.
Ook wel zo handig als je gaat verhuizen en de nieuwe bewoner wel op glas aangesloten wil worden.
Als er dan achteraf nog iemand moet komen om die glaskabel vanaf de straat bij je voordeur te krijgen kost dit een extra grote inspanning. Dit brengt dan in verhouding ook grote kosten met zich mee.
Nog een voordeel is dat mensen die in eerste instantie geen brood in glas zien zich kunnen bedenken en later toch nog een abonnement nemen.
Dat is dan relatief eenvoudig uit te voeren waardoor de glasaanbieders makkelijk nieuwe abonnees kunnen krijgen. Als een nieuwe abonnee eerst 200 euro (of meer) zou moeten betalen komen er gewoonweg geen nieuwe abonnees meer bij. Die drempel is dan te hoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
Het eind offensief is hier gestart.

Met de post een mailing van Reggefiber deze keer.
Met nogmaals het verhaal dat die 30% gehaald moet gaan worden en als dit niet lukt er jarenlang geen glas in Ermelo zal komen.
Verder nog de aankondiging van twee bijzondere actie dagen.

Zaterdag 18 februari, 10:00-16:00 De Dorpskamer, Stationsstraat 5
Zaterdag 25 februari, 10:00-16:00 Glasvezelwinkel, Stationsstraat 44

Op de 18de kun je op de foto met een echte Formule-1 auto! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• appelsientje

appelsientje

Het beste onder de zon

HoppyF schreef op donderdag 09 februari 2012 @ 21:49:
Het eind offensief is hier gestart.

Met de post een mailing van Reggefiber deze keer.
Met nogmaals het verhaal dat die 30% gehaald moet gaan worden en als dit niet lukt er jarenlang geen glas in Ermelo zal komen.
Verder nog de aankondiging van twee bijzondere actie dagen.

Zaterdag 18 februari, 10:00-16:00 De Dorpskamer, Stationsstraat 5
Zaterdag 25 februari, 10:00-16:00 Glasvezelwinkel, Stationsstraat 44

Op de 18de kun je op de foto met een echte Formule-1 auto! :P
We kregen ook de brief... ben wel erg benieuwd.. of we echt nog niet zijn..het zou namelijk dom zijn om nu al te vertellen dat het gehaald is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tc-Chub
De gemeente Oude-Ijsselstreek krijgt glasvezel! Zie onderstaand persbericht

Alle zes kernen van de gemeente Oude IJsselstreek krijgen glasvezel.
Woordvoerder Henk Holtrichter van Reggefiber, het bedrijf dat glasvezel aanlegt zegt dat de benodigde 30% in alle woonkernen ruim is gehaald.
Halverwege januari hadden alleen Varsseveld en Etten de noodzakelijk 30%. Daardoor werd de inschrijvingsperiode verlengd tot dit weekend.
Zowel Varsseveld, Etten als Gendringen hebben zelfs 40% gehaald, de rest zit rond de 32%.
Reggefiber verwacht in April te kunnen gaan bouwen aan het netwerk, de eerste mensen zullen voor de bouwvakvakantie gebruik kunnen maken van de diensten.

Het was dus zoals verwacht, een pure marketingtruc om de inschrijfperiode te verlengen. Ben er wel blij mee, hopen dat mijn kern als een van de eerste aan de beurt is dan nu!
UPC maak je borst maar nat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
Gefeliciteerd Tc-Chub!

Je ziet dat op veel plaatsen de belangstelling voldoende groot is om te starten met de aanleg.
Die 30% is dus reëel.
Feit is wel dat je niet zomaar aan die 30% komt, daar moet een behoorlijke reclame campagne tegenover staan. Mensen moeten weten dat er een vraagbundelingsproject loopt en ook bekend gemaakt worden met glasvezel en wat je ermee kan.
De meeste mensen zijn daar niet bekend mee en zien alleen het resultaat, dus TV, internet/telefoon.
Hoe dat dan hun huiskamer in komt interesseert ze niet zoveel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• appelsientje

appelsientje

Het beste onder de zon

Wat ik interessant vind (maar die getallen zullen we wel nooit horen)
Hoeveel van die laten we zeggen 30% is al klant (dmv van ADSL) en hoeveel komen van UPC af.....

Wat ik trouwens nog steeds raar vind.. waarom doet UPC niet gewoon mee met de glasvezel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De kabelaars hebben waarschijnlijk behoorlijk geinvesteerd in hun eigen netwerk... om het retour-geschikt te maken, geschikt maken voor internet, interactieve TV, etc.

Als ze mee willen doen aan glasvezel moeten ze, in plaats van dat ze hun eigen netwerk kunnen exploiteren en de investeringen terugverdienen, juist aan KPN/Reggefiber betalen voor ODF access.

Ze zouden het makkelijk kunnen (zoals ze zeggen: glasvezel ligt bij hun al tot in de wijk) maar het is denk ik gewoon een beetje hun eer te na.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• debom
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11:43
HoppyF schreef op zondag 06 november 2011 @ 12:44:
[...]

Eerlijk gezegd maakt het mij als klant niet uit of KPN nu de routers levert of dat een andere aanbieder dat doet. (zoals Lijbrandt, Vodafone, XS4ALL -ook KPN ...- )
Zolang de kwaliteit maar goed is en het geluid ook zal je mij niet horen klagen.
Hier in Soest zijn KPN, XS4ALL en XMS (GHM) als aanbieder beschikbaar. Ik heb de onderstaande foto's genomen van een TV signaal komende vanaf XMS (WGDO).

Analoog http://amberg.nl/img/ANALOOG.JPG
SD http://amberg.nl/img/SD.JPG
HD [url]http://http://amberg.nl/img/HD.JPG[/url]

Sinds twee weken heb ik dus XMS en moet zeggen dat de beeld kwalitiet uitmuntend is. Beter dan Ziggo en de streams van KPN. Deze laatste is weer vergelijkbaar met de kwaliteit van Ziggo.

Ik heb de snelheid van 100/100Mb daar gaat het tv signaal nog vanaf. Bij de laatste speedtest (kijkend naar een HD kanaal) had ik down 80Mb en up 95Mb.
appelsientje schreef op vrijdag 10 februari 2012 @ 12:40:
Hoeveel van die laten we zeggen 30% is al klant (dmv van ADSL) en hoeveel komen van UPC af.....

Wat ik trouwens nog steeds raar vind.. waarom doet UPC niet gewoon mee met de glasvezel?
UPC zal niet mee doen om de doodsimpele reden dat UPC nog steeds gelooft dat hun eigen netwerk nog genoeg rek heeft. Hier in Soest is er een gesprek geweest met regiodirecteur Ziggo:
http://www.soestopglasvez...ie-en-discussie-met-ziggo

[ Voor 24% gewijzigd door debom op 10-02-2012 14:41 . Reden: typo's en antwoord op appelsientje ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
appelsientje schreef op vrijdag 10 februari 2012 @ 12:40:

Geen idee hoeveel klanten er van de kabelaars zoals UPC/Ziggo afkomen en hoeveel er ADSL/VDSL klanten zijn. Ik vermoed dat het gros wel van de kabelaars af zal komen omdat er ook TV/telefoon in het pakket zit en er niet alleen internet via glas geleverd wordt.
Veel TV kijkers hebben toch de kabel zo is de ervaring. Een kleiner deel kijkt via satelliet (zoals ik....).

De vraag waarom UPC niet meedoet met het glasvezelproject is ook gesteld met de voorlichtingsavonden.
Het antwoord is simpel. Reggefiber stelt glas open voor iedereen, ze bouwen slechts het netwerk en bepalen niet wie er gebruik van gaan maken.
Kabelaars zoals UPC/Ziggo zijn dus ook welkom. Ze laten het echter afweten omdat ze menen dat hun eigen infrastructuur nog voldoet. Daarbij komen ze met verhalen dat hun netwerk al voor een groot deel is verglaasd. Dat is ook zo alleen vertikken ze het om het laatste stuk vanaf de wijkcentrale tot je huis te verglazen.
Als de daarin zouden investeren dat zouden ze pas echt een concurrent voor Reggefiber zijn.
Die kans laten ze liggen met alle gevolgen van dien.
De kabelaars beweren nog steeds dat ze mee kunnen komen maar dat is maar voor een deel waar.
Ze weten echt wel dat glas veel meer mogelijkheden biedt omdat de bandbreedte nu eenmaal veel hoger ligt dan via coax kabel.
De kabelaars proberen toch hun aangelegde netwerk zoveel mogelijk uit te melken tot het echt niet meer kan. De vraag is alleen dan wat ze dan nog kunnen doen.
Tegen die tijd ligt Nederland al lang vol met glas + de nodige aanbieders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
debom schreef op vrijdag 10 februari 2012 @ 14:31:
[...]

Hier in Soest zijn KPN, XS4ALL en XMS (GHM) als aanbieder beschikbaar. Ik heb de onderstaande foto's genomen van een TV signaal komende vanaf XMS (WGDO).

Analoog http://amberg.nl/img/ANALOOG.JPG
SD http://amberg.nl/img/SD.JPG
HD http://amberg.nl/img/HD.JPG

Sinds twee weken heb ik dus XMS en moet zeggen dat de beeld kwalitiet uitmuntend is. Beter dan Ziggo en de streams van KPN. Deze laatste is weer vergelijkbaar met de kwaliteit van Ziggo.

Ik heb de snelheid van 100/100Mb daar gaat het tv signaal nog vanaf. Bij de laatste speedtest (kijkend naar een HD kanaal) had ik down 80Mb en up 95Mb.
[...]
UPC zal niet mee doen om de doodsimpele reden dat UPC nog steeds gelooft dat hun eigen netwerk nog genoeg rek heeft. Hier in Soest is er een gesprek geweest met regiodirecteur Ziggo:
http://www.soestopglasvez...ie-en-discussie-met-ziggo
Mooi dat je tevreden bent met de kwaliteit, ik verwacht dat het hier in Ermelo vergelijkbaar zal zijn.
De kwaliteit moet gewoon gelijk of beter zijn dan de kabel en satelliet anders zal iedereen alsnog afhaken.
Het is immers niet nodig met minder genoegen te nemen.
De glasvezelaanbieders adverteren ook niet voor niets met het feit dat ze uitstekende kwaliteit leveren en de capaciteit van het glas vrijwel onbeperkt is.

Goed te zien dat Soest zo lekker bezig is. Ik ben er geboren en heb er lang gewoond dus ken de plaats nog wel uit het verleden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Oh ik ben er zelf ook van overtuigd dat er nog steeds enorm veel rek zit in "de kabel". Zeker als kabelaars het "simulcasten" van bergen zenders via analoog of dvb-c gaan laten varen en ook meer gaan inzetten op IPTV en multicast, dan kunnen ze ontzettend veel frequentieruimte vrij maken voor DOCSIS modems en IP-diensten. Zeker met docsis4 in aantocht kunnen coax netwerken potentieel enorme bitrates aan. Hoe meer frequenties voor zulke docsis streams, hoe minder snel mensen ook gaan merken dat ze op een shared medium zitten.

Echter, met name UPC blijft gewoon veel te traditioneel denken. Consumenten 17,95 laten betalen voor analoge TV (en daar niet in durven schrappen). Digitaal en HD? Hup, nog 2 keer 4-7 euro erbij op. Vindt u dat te duur? Prima, u krijgt korting als u -alles- bij ons afneemt.

Mijn grootste 'grudge' tegen UPC en dus reden om van harte te hopen dat glasvezel ook in Ermelo een succes zal worden is hun trieste verdiencultuur. Ze zijn nog zo ongeveer de enige aanbieder in Nederland die in hun basispakket niet het basisaanbod ook digitaal aanbieden, het liefst ook gewoon direct onversleuteld of met een CI-kaart tegen kleine eenmalige (administratieve) vergoeding. Dit doet Ziggo bv. wel.

En in plaats dat ze daar nou eens wat aan gaan doen komen ze t.z.t. met 1 of ander over-hyped nieuwe platform dat ze "horizon" noemen. Zal technisch allemaal vast leuk en aardig worden hoor, net als dat er met hun internet tegenwoordig ook weinig problemen meer zijn, maar het is weer allemaal gebonden aan meerprijzen en "gij zult dit en dit gebruiken, en vooral niet uw eigen digitale apparatuur!".

Nee..... alleen daarom ben ik er van overtuigd dat er op iedere plek in NL naast "de kabel" ook een ander breedbandig medium aanwezig zou moeten zijn ten behoeve van concurrentie.

Als ik in Ziggo gebied had gewoond, dan had ik wrs. de keuze voor glasvezel een stuk minder vanzelfsprekend gevonden. Maar UPC...... :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
@eymey.
Je hebt wel gelijk. De rek is NU nog niet uit de kabel maar het houdt wel een keertje op.
Tot die tijd kunnen de kabelaars nog wel vooruit.
Tegelijkertijd is dat ook precies het probleem. De kabelaars maken zelf de dienst uit op de kabel en bepalen welke technieken en producten/dienst er worden aangeboden.
Daar heb je als klant niets of heel weinig over te zeggen.
Je moet het maar doen met de pakketten die de kabelaars aanbieden.
Daarbij zit je ook nog eens aan één kabelaar per gebied/plaats vast. Je kunt dus niet eens kiezen of je bij Ziggo of UPC diensten wilt afnemen.
Dit businessmodel voldoet al helemaal niet meer en het wrange hiervan is dat de OPTA dit nog toelaat ook.
Van enige keuze vrijheid is dus geen sprake.
Je kunt hooguit kiezen of je een hogere snelheid internet wilt of meer TV kanalen wilt zien (tegen meerprijs).

Wat Ziggo nu doet is extra diensten aanbieden zoals HBO, kost ook wel wat maar dan krijg je wel meer.
Dit is geen exclusieve deal (gelukkig!), dus glasvezelaanbieders zullen ook wel HBO gaan aanbieden via glas binnenkort verwacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
Vandaag een mailing per post van KPN.
Soort uitklapfoldertje met de vermelding dat het de laatste kans is voor aanmelding op glasvezel.
Wellicht volgen er van de andere aanbieders ook nog mailings.

Ik vrees dat KPN sinds de afgelopen dagen niet meer de meest favoriete aanbieder is!
Gelukkig is er nog meer keus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pannekoek81
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 15:51
:) hier nog een tweaker uit Ermelo.

Ben momenteel druk met inventariseren bij welke ik me aanmeld. Mn zwagers kiezen beide voor wat anders. De ene gaat voor kpn, reden zit er nu ook al maar dan met ADSL. De ander gaat voor Lijbrandt. Daar zit ik ook over na te denken. Probeer mijn andere zwager en schoonmoeder (ja ja grote familie blabla), ook zover te krijgen om zich aan te melden. Hoe meer zielen , hoe meer kans op de 30% :+

Deze week even goed uitzoeken en dan aanmelden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
Pannekoek81 schreef op woensdag 15 februari 2012 @ 14:24:
:) hier nog een tweaker uit Ermelo.

Ben momenteel druk met inventariseren bij welke ik me aanmeld. Mn zwagers kiezen beide voor wat anders. De ene gaat voor kpn, reden zit er nu ook al maar dan met ADSL. De ander gaat voor Lijbrandt. Daar zit ik ook over na te denken. Probeer mijn andere zwager en schoonmoeder (ja ja grote familie blabla), ook zover te krijgen om zich aan te melden. Hoe meer zielen , hoe meer kans op de 30% :+

Deze week even goed uitzoeken en dan aanmelden
De keus voor welke aanbieder je gaat is wel persoonlijk want het hangt sterk af van de inhoud van het pakket wat men aanbiedt. Vandaar dat ik voor Vodafone gekozen heb.
Maakt niet uit wat je kiest ALS je maar kiest!
Als we die 30% niet halen is er pas echt een probleem want dat wordt er voor je gekozen door o.a. partijen als UPC en KPN.
Nu heb je de kans om zelf te kiezen wat je wilt en in de toekomst ook nog eens een andere keuze te maken. Over een jaar kun je immers overstappen en is er wellicht weer een ander pakket wat je aanspreekt.

BTW:
Op het treinstation zag ik ook een groot billboard hangen van Reggefiber met de datum 26 februari erop.

Verwijderd

ik hoorde vandaag via via dat men nog maar op 15% stonden ben benieuwd hier in ermelo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je nu pas op vijftien procent zit, haal je nooit voor eind februari de dertig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• appelsientje

appelsientje

Het beste onder de zon

Ik hoop dat het niet waar is.. 15% ga je idd niet meer inhalen. Ik geloof wel dat mensen wachten tot het eind.. maar zoveel niet denk ik.

Afwachten maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
appelsientje schreef op vrijdag 17 februari 2012 @ 09:30:
Ik hoop dat het niet waar is.. 15% ga je idd niet meer inhalen. Ik geloof wel dat mensen wachten tot het eind.. maar zoveel niet denk ik.

Afwachten maar.
15% is onwaarschijnlijk laag.
Het is wel zo dat de meeste aanmelding pas tegen de deadline aan binnenkomen.
Dit heb ik van een Vodafone medewerker gehoord in de glasvezelwinkel.
Veel mensen stellen dit blijkbaar tot het eind uit (in de hoop voor extra korting??).

Morgen en volgende week zaterdag zijn er nog actiedagen.
De eindspurt dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
Klopt, op het eind komen altijd veel inschrijvingen binnen, was hier in Zeewolde ook het geval.

• HoppyF
Nog even een eind sprintje dan!

Nog 1 week om te kiezen voor glasvezel.
Begin volgende week maakt Reggefiber kenbaar of er voldoende aanmeldingen zijn voor de aanleg van glasvezel in Ermelo. De aanleg van het glasvezelnetwerk is een kostbare investering. Daarom legt Reggefiber enkel aan in gemeenten waar 30% van de huishoudens overtuigend voor glasvezel kiest. Dit percentage is voor Ermelo in zicht, maar nog niet bereikt. Na een aantal maanden campagne komt de peildatum van 26 februari snel dichterbij. Inwoners van Ermelo hebben nog 1 week de tijd om te kiezen voor glasvezel door een abonnement af te sluiten bij een van de serviceproviders KPN, Kliksafe, Lijbrandt, Solcon, Vodafone, XS4ALL en de lokale serviceprovider XSyou.

Reggefiber organiseert op 25 februari een laatste inschrijfdag.
Op zaterdag 25 februari organiseert Reggefiber de laatste inschrijfdag. Hier kunnen inwoners terecht voor een persoonlijk en onafhankelijk advies. Ook zijn de serviceproviders aanwezig voor het beantwoorden van alle vragen over de verschillende glasvezeldiensten. Bovendien kunnen inwoners opnieuw kans maken op een iPad door de snelste score op de racesimulator te behalen.

Datum: Zaterdag 25 februari
Tijdstip: 10.00 - 16.00 uur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• appelsientje

appelsientje

Het beste onder de zon

SCHRIJF U NU IN.
Inschrijftermijn verlengd tot 25 maart!
Ondanks het enthousiasme zijn er helaas nog onvoldoende aanmeldingen om het glasvezelnetwerk in Ermelo aan te leggen. We hebben er echter alle vertrouwen in dat het benodigde aantal aanmeldingen alsnog wordt gerealiseerd. Daarom krijgt Ermelo nog even de tijd om voor een abonnement op glasvezel te kiezen.

Schrijf u in vóór 25 maart bij een van de serviceproviders. Daarna weten we of er genoeg inschrijvingen zijn om te starten met de aanleg van het glasvezelnetwerk.

Hmmm jammer, maar had ook niet echt verwacht dat we het in 1x zouden halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Haha, had ik ook niet verwacht inderdaad. En had ook al wel verwacht dat ze het zouden verlengen.

Inmiddels is er zo veel geld en tijd in Ermelo gestoken dat ze het echt niet bij de eerste keer al zullen laten zitten.

En anders is het gewoon jammer. Dan voelt de meerderheid van de inwoners zich blijkbaar prima bij het genaaid worden door UPC..... Vanochtend ook maar eens een reactie achter gelaten op de website van Kontakt over een XSYou actie bij basisscholen. Uiteraard ben ik gewoon een simpel iemand die zelf nieteens in Ermelo woont maar wellicht trekt mijn 'visie' nog mensen over de streep als ze het lezen (als het uberhaupt gelezen wordt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tc-Chub
Dit is een marketingcampagne die reggefiber bij alle vraagbundeling actie's toepast. De 30% is dan meestal al gehaald echter voor het extra stuwtje in de rug wordt er met een maand verlengt. Hierdoor gaan mensen denken, hmm nu we er toch zo dicht bij zijn...

Let maar eens op, dit trucje halen ze altijd uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
Tc-Chub schreef op maandag 27 februari 2012 @ 14:05:
Dit is een marketingcampagne die reggefiber bij alle vraagbundeling actie's toepast. De 30% is dan meestal al gehaald echter voor het extra stuwtje in de rug wordt er met een maand verlengt. Hierdoor gaan mensen denken, hmm nu we er toch zo dicht bij zijn...

Let maar eens op, dit trucje halen ze altijd uit.
Ja, dames en heren, dat is inderdaad een heel bekende marketingtruuk van Reggefibers + aanbieders.
Iedere maand meer inschrijvingstijd levert meer klanten op.
Je kunt die tijd niet oneindig oprekken maar er zit wel een aardige marge in.
Daar komt nog bij dat wij op geen enkele manier kunnen controleren of het aantal inschrijvingen wel juist is.

Is dit gezwam? Nee hoor.
Ik geef een (recent!) voorbeeld.
Barneveld Voorhuizen.
Einddatum: 22 januari.
30% niet gehaald (zegt men), nog 826 inschrijvingen tekort.
Dan gaat de teller lopen, paar dagen geleden (22 febr) nog 679 te gaan de einddatum is nu 5 maart geworden.

Bron: Reggefiber:
22 februari, Baarn - Barneveld en Voorthuizen hebben nog circa 1,5 week de tijd om te kiezen voor glasvezel. Reggefiber maakt wekelijks de stand op. Op dit moment zijn er nog 601 aanmeldingen in Barneveld en 78 aanmeldingen in Voorthuizen nodig om over te gaan tot de aanleg van het glasvezelnetwerk. Op 5 maart valt de definitieve beslissing; wel of geen glasvezel voor Barneveld en Voorthuizen. Inwoners kunnen zich dus nog steeds inschrijven.

Nog eentje dan: Beuningen

De teller in Beuningen loopt nog steeds af. Beuningen heeft nog 258 aanmeldingen nodig. Dan is er voldoende basis om de grote investeringen te doen en krijgt Beuningen, net als Groesbeek en Millingen aan de Rijn, ook een glasvezelnetwerk.

Nog een vergelijkbare gemeente, Elspeet/Vierhouten/Hulshorst

13 februari 2012, Elspeet - Afgelopen weken konden Elspeet, Vierhouten en Hulshorst kiezen voor glasvezel. Als 30% van de huishoudens binnen het aansluitgebied ‘ja’ zou zeggen, dan zou er gestart worden met de aanleg van een glasvezelnetwerk. Veel bewoners zijn al overtuigd van de noodzaak en voordelen van glasvezel, maar het benodigde aantal inschrijvingen is nog niet gehaald. Om Elspeet, Vierhouten en Hulshorst nog een kans te bieden, heeft Reggefiber de inschrijftermijn verlengd tot 4 maart. Daarna wordt bekend of er genoeg inschrijvingen zijn om te starten met de aanleg van het glasvezelnetwerk.

[ Voor 16% gewijzigd door HoppyF op 27-02-2012 20:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• appelsientje

appelsientje

Het beste onder de zon

Raar voorbeeld misschien, maar Geenstijl heeft dat toen ook gedaan met hun omroep pownews... ze waren er allang maar lieten de teller nog ff doorlopen.
Opzich geen probleem.. zolang het er maar komt (veel eerder gaan ze toch niet beginnen denk ik zo)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hoe dan ook, ook ik zie het alleen maar als een goede zaak dat er verlengd wordt (of het nou wel of niet gehaald is). Hoe sneller er keuze komt op de breedbandmarkt, hoe beter :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
Vandaag weer een brief van Reggefiber met de post waarin staat dat de inschrijftermijn verlengd is tot 25 maart en dat je vooral moet inschrijven omdat het zoveel beter is enz...
Er worden nog eens twee inschrijfdagen georganiseerd, 17 en 24 maart in de glasvezelwinkel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• appelsientje

appelsientje

Het beste onder de zon

Ze kwamen gisteren van Vodafone langs.. beetje laat denk ik, maar goed had al verteld dat ik me al lang had aangemeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
appelsientje schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 08:31:
Ze kwamen gisteren van Vodafone langs.. beetje laat denk ik, maar goed had al verteld dat ik me al lang had aangemeld.
Bedoel je dat ze aan de deur kwamen om je een abo aan te smeren?
Dat heb ik hier nog niet gezien.
(ben natuurlijk overdag niet thuis ...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• appelsientje

appelsientje

Het beste onder de zon

HoppyF schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 11:43:
[...]

Bedoel je dat ze aan de deur kwamen om je een abo aan te smeren?
Dat heb ik hier nog niet gezien.
(ben natuurlijk overdag niet thuis ...)
Ze kwamen rond etenstijd.. .lekker handig met 2 jonge kinderen... NOT :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
appelsientje schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 16:02:
[...]
Ze kwamen rond etenstijd.. .lekker handig met 2 jonge kinderen... NOT :P
Ja, heel fijn!
Reggefiber is ook niet slim bezig met hun mailings (per post).
Ze sturen een brief naar mijn huisadres, weliswaar zonder naam, terwijl ik mij al lang heb aangemeld bij een aanbieder. Vodafone in mijn geval.
Als ze nu eens gericht mensen aanschrijven die nog NIET ingeschreven zijn zou dat een stuk goedkoper zijn.
Zo moeilijk kan dat toch niet zijn door alle adressen in Ermelo die ze nu mailen te vergelijken met de ingeschreven adressen.
Ze weten immers precies hoeveel aanmeldingen er al zijn (imv de 30% grens).

Ik heb verder nog geen antwoord op mijn email aan Reggefiber (Ermelo) of ze kunnen aangeven hoeveel inschrijvingen er nog nodig zijn om de 30% te halen.
Die cijfers moeten nu wel bekend zijn.
Kortom, ze hebben nog wat werk te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik denk dat je een antwoord op dat laatste sowieso niet gaat krijgen ;). Om marketingtechnische redenen.

En qua dat aanschrijven: Tsja, zo ging en gaat dat in Almere ook hoor :). Waarschijnlijk is het goedkoper (qua verzendkosten) om gewoon een mass mailing naar alle huisadressen te doen dan alle ingeschrevenen te verzamelen en die tegen die lijst aan te houden (administratief werk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
eymey schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 16:53:
Ik denk dat je een antwoord op dat laatste sowieso niet gaat krijgen ;). Om marketingtechnische redenen.

En qua dat aanschrijven: Tsja, zo ging en gaat dat in Almere ook hoor :). Waarschijnlijk is het goedkoper (qua verzendkosten) om gewoon een mass mailing naar alle huisadressen te doen dan alle ingeschrevenen te verzamelen en die tegen die lijst aan te houden (administratief werk).
Hoezo marketingtechnische redenen?
Bij Barneveld/Voorthuizen zijn de aantallen wel bekend. (nog bijna 700 te gaan)
Hun inschrijfdatum is ook verlengd en de termijnen lopen vrijwel gelijk met Ermelo.

Een mailing versturen en matchen moet echt niet moeilijk zijn.
Alle gegevens staan gewoon in een database en één query zou voldoende moeten zijn.
Maar goed, ik ga niet over het marketingbudget van Reggefiber.
Ze hebben er ervaring mee dus zullen ze ook wel weten wat ze doen.
Al die reclame campagnes zoals in bushokjes, grote posters op het treinstations e.d. zijn ook niet goedkoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Een reden die ik zou kunnen bedenken is dat ze in Ermelo toch een grotere potentiele markt zien ofzo. Maar goed, vergezocht.... ik geef het toe :).

Ondertussen hoorde ik vanmiddag van de vader van m'n vriendin dat UPC toch ook behoorlijk succesvol lijkt in hun "klanten afsnoep werk". Op de school waar hij werkt waren er al 2 collega's die een nieuw e-mail adres hadden genomen........ van UPC :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 18:57
eymey schreef op zaterdag 03 maart 2012 @ 16:53:
Een reden die ik zou kunnen bedenken is dat ze in Ermelo toch een grotere potentiele markt zien ofzo. Maar goed, vergezocht.... ik geef het toe :).

Ondertussen hoorde ik vanmiddag van de vader van m'n vriendin dat UPC toch ook behoorlijk succesvol lijkt in hun "klanten afsnoep werk". Op de school waar hij werkt waren er al 2 collega's die een nieuw e-mail adres hadden genomen........ van UPC :')
UPC doet het op zich niet verkeerd. Marketingtechnisch spelen ze het vrij slim, en door selectief punten te pakken icm slimme zinsopbouw kun je elk product superieur laten lijken, zonder foutieve dingen te noemen.

KPN doet aan aggresieve marketing, iedereen doodspammen en door2door enz. Niet iedereen is daar van gediend, en er is natuurlijk een groep die afkeur gekregen heeft voor KPN vanwege eerdere akkefietjes (het grote logge gebeuren). En dus kiezen die voor UPC vaak, want 'dat hebben ze al en werkt prima' of 'die glasproviders ken ik verder niet'

Daarnaast werkt UPC op zich prima, het is een techniek die al jaren doorontwikkeld is. Digitale TV vandaag-de-dag bij UPC is prima, zeker vergeleken met de 1e generaties mediaboxen.
GHM zit nu nog veel meer in dat stadium. Als men gaat zoeken kom je toch vaak meldingen tegen van dingen die net niet lekker werken in de Amino's, leveringen die erg traag of problematisch verlopen enz.

Dingen als openheid (gewoon DVB-C zonder verplichtte STB) en symetrische snelheden boeien veel mensen niet.

Glasvezel is technisch superieur, maar vernieuwing is eng: kans op dingen die misgaan, je krijgt weer andere dingen in huis enz.
Als ik mn ouders niet had gepushed naar glas hadden ze ook gewoon hun UPC lijntje aangehouden, wat voor hun ook gewoon genoeg is op dit moment. Maar het feit dat ze al 4x een nieuwe DSL modem + ISDN centrale hebben gehad na blikseminslag op de telefoonlijn en dat ze straks zonder bijkomende kosten digitale TV kunnen gebruiken (hebben nu nog een crt doos) kon ze wel overhalen ;)

Aantallen zal Reggefiber niet zomaar noemen in de meeste gevallen. Dat kan door (bv) UPC ook tegen ze gebruikt worden, 'Er is weinig interesse in glasvezel, want men is reeds overtuigd van de mogelijkheden die UPC u NU al kan bieden' en dat soort marketing.. Daarnaast leveren de providers in een vraagbundeling de aantallen aanvragen niet realtime aan, dus exact aantallen zijn nooit te geven (Slechts een indicatie)
HoppyF schreef op zaterdag 03 maart 2012 @ 17:19:
[...]
Over school gesproken.
Er stond deze week in de lokale krant dat XSyou (de lokale provider) gratis glasvezel internet aanbiedt aan de basisscholen. In ruil hiervoor verwacht XSyou dat de leerlingen en school glasvezel actief promoten door familie, buren, vrienden erop te attenderen dat ze vooral glasvezel moeten nemen.
Geen gek idee toch?
De school blij en XSyou blij.
Als lokale partij kun je dus idd prima dergelijke acties doen. Een KPN zal niet z'n CEO in-persoon bij een paar scholen langssturen. Als je al een aantal scholen in je portfolio hebt zitten die van jouw glasvezelnetwerk gebruik maken (oa in Ermelo) dan kun je ook een dergelijke actie vanuit de praktijk starten, dus op die manier de lokale markt (=je doelgroep) aanspreken is nuttiger denk ik dan een aantal studenten-op-provisiebasis vanuit weetikveelwaar in een dorp door2door droppen

[ Voor 15% gewijzigd door DJSmiley op 03-03-2012 17:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
eymey schreef op zaterdag 03 maart 2012 @ 16:53:

Vandaag ook weer een kaart met de post van KPN met de tekst "We zijn er bijna!".
Daaruit kun je opmaken dat dit inderdaad zo is.
KPN geeft dan nog 7.50 euro korting per maand maar dat wisten we al.
Ondanks dat trekt het mensen misschien nog over de streep die dat niet wisten.

Over school gesproken.
Er stond deze week in de lokale krant dat XSyou (de lokale provider) gratis glasvezel internet aanbiedt aan de basisscholen. In ruil hiervoor verwacht XSyou dat de leerlingen en school glasvezel actief promoten door familie, buren, vrienden erop te attenderen dat ze vooral glasvezel moeten nemen.
Geen gek idee toch?
De school blij en XSyou blij.

En ach, de praktijken van UPC kennen we zo langzamerhand al. Beetje zielig vind ik het dat ze pas hard gaan lopen als ze de concurrentie in hun nek voelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Inderdaad. Het is ook echt zoooo doorzichtig dat ze nu op de landelijke TV ook ineens flink reclame maken met alle abonnementen minimaal 50 mbit (wat voor veel fiber abonnementen ook geldt).

Dat artikel in de lokale krant had ik gelezen. DWZ, op hun website (Heb ook nog gereageerd). Oh ja, de vader van m'n vriendin gaf ook nog wel wat feedback m.b.t. XSYou (ik hoop dat ze dit lezen).

HIj vindt dat zij op hun website en promotie veel te onduidelijk zijn in wat nu net -hun- sellingpoint is tov. de andere aanbieders en UPC. Namelijk, dat ze het door Harderwijkers zo geliefde CAI Harderwijk model aanhouden qua eenvoud van televisie kijken (zowel analoog als digitaal).

Gemiste kans voor XSYou.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pannekoek81
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 15:51
Ben benieuwd of het doorgaat. Heb de papieren van Lijbrandt ontvangen, waarop ook vermeld staat dat zodra het mogelijk is word alles aangesloten. Afwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
De mobiele brigade is op pad.
KPN is gesignaleerd in de straat en vanavond had ik een meneer van Vodafone aan de deur.
Ik vroeg hem direct of hij mijn aansluiting kwam activeren! :*)
Helaas natuurlijk...
Ik heb hem verteld dat ik een paar weken geleden al een abo bij Vodafone heb afgesloten.
Hij mocht mijn adres controleren maar kon dat dus niet naar zijn zeggen omdat hij geen lijst met adressen had.

Toch wel jammer want als deze verkopers gericht naar adressen gaan die zich nog niet hebben ingeschreven werkt dat veel effectiever. Die vijf minuten bij mij aan de deur had hij beter elders kunnen doorbrengen.
Maar goed, KPN en Vodafone zijn dus actief de deuren aan het langs lopen.
Dat doen ze niet voor niets en gaan er dus vanuit dat ze nog wat klanten op die manier kunnen binnen halen.
Ik hoop echt dat het ze gaat lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMidas
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 11-09 20:36
Volgens mij gaat het gewoon door: http://www.vacaturevijver...ocht-regio-ermelo/247548/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• appelsientje

appelsientje

Het beste onder de zon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
Dit is wel heel vreemd!
Vooral omdat de datum van de vacature VER ligt voor de einddatum inschrijving van 26 febr. (die is inmiddels verlengd tot 25 maart).
Het is nog gekker zelfs, buiten deze Uitvoerder zoekt men ook nog een Schouwer/Inspecteur voor Ermelo.
http://www.jobselectie.nl...-ermelo---harderwijk.html
Datum plaatsing: 22 febr. (ook voor de einddatum).

Takenpakket inspecteur:
- je bezoekt particulieren;
- mensen netjes te woord staan;
- situatie opnemen voor het afmonteren van glasvezelaansluiting;
- eventueel informatie geven over toepassingen van glasvezel;
- gegevensverwerking in een geautomatiseerd systeem.

Tjsa, worden we nu een oor aangenaaid?

EDIT:
Er zijn nog veel meer recente vacatures op het gebied van glasvezelaanleg in Ermelo.
Handig die Google! ;)

Wat dacht je van deze?
http://www.linkcare.nl/we...ment_assistente_ftth.html
Een management assistente FttH gevraagd.

Leuk detail:
"De duur van het project is zo’n 12 maanden en start per +/- half april 2012.
Het betreft een fulltime functie."

Gaat de aanleg dus half april beginnen buiten het feit om dat de deadline 25 maart is?

[ Voor 20% gewijzigd door HoppyF op 08-03-2012 21:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tc-Chub
Haha, het lijkt me vrij duidelijk dat we nu aan het bevestigen zijn wat we eigenlijk stiekem al wel wisten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
Nog een leuk bericht, helaas staat er niet bij of Ermelo ook bij die 35 kleinere Nederlandse steden(dorpen?) behoort maar de kans is wel vrij groot.

Bron:
http://www.glasvezelinter...euw-om-lening&newsid=1732

Reggefiber vraagt de Europese Investeringsbank (EIB) voor de tweede keer om een lening. Het geld is nodig voor de aanleg van glasvezel in 35 kleinere Nederlandse steden, verklaart het glasvezel bedrijf.

De EIB heeft laten weten bij goedkeuring maximaal 140 miljoen euro te lenen aan Reggefiber. Dat is 50 procent van het totale leenbedrag waarvoor Reggefiber in aanmerking komt. De EIB zal de ene helft lenen, commerciële banken de andere helft van de in totaal 280 miljoen euro.

Eind 2010 heeft de EIB samen met vijf commerciële banken 285 miljoen euro aan Reggefiber geleend. Volgens Reggefiber zat er die keer een jaar tijd tussen de aanvraag en de uitkering van het de lening. Dat zou dus betekenen dat Reggefiber pas begin volgend jaar over de nieuwe lening beschikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
Voor zover ik weet wordt er altijd geld gereserveerd bij het begin van een project, was in Zeewolde wel zo.
Is ook logisch, een budget terughalen is gemakkelijker dan geld reserveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
De laatste dagen breken aan, het is bijna 25 maart.
Deze week stonden in de krant wederom grote advertenties, 1 pagina groot van Reggefiber en een halve pagina van KPN. Kortom men doet er genoeg aan om glas onder de aandacht te brengen.
Morgen is de laatste inschrijfdag in de glasvezelwinkel.

Wel jammer dat Reggefiber niet aangeeft hoeveel inschrijvingen er nog gedaan moeten worden om de 30% te bereiken. Reggefiber heeft geen antwoord gegeven op mijn email over het aantal inschrijvingen.
Ze hebben ook geen actie gedaan om sportclubs o.i.d. in te schakelen om abonnees te werven.
Misschien is dat ook niet nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• appelsientje

appelsientje

Het beste onder de zon

HoppyF schreef op vrijdag 23 maart 2012 @ 14:25:
De laatste dagen breken aan, het is bijna 25 maart.
Deze week stonden in de krant wederom grote advertenties, 1 pagina groot van Reggefiber en een halve pagina van KPN. Kortom men doet er genoeg aan om glas onder de aandacht te brengen.
Morgen is de laatste inschrijfdag in de glasvezelwinkel.

Wel jammer dat Reggefiber niet aangeeft hoeveel inschrijvingen er nog gedaan moeten worden om de 30% te bereiken. Reggefiber heeft geen antwoord gegeven op mijn email over het aantal inschrijvingen.
Ze hebben ook geen actie gedaan om sportclubs o.i.d. in te schakelen om abonnees te werven.
Misschien is dat ook niet nodig.
Grappig, ik vond het juist zo stil de laatste tijd, dus ik dacht dat ze de buit al binnen hadden (hebben)
Maar goed dat zullen we wel maandag horen.
Eerst maar eens mijn mijn nieuw iPad aan de slag :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Even over die vacatures: Dat zijn geen vacatures van Reggefiber maar van een aannemer die denkt en hoopt dat hij/zij de aanleg van glasvezel in Ermelo mag doen.Dat wil zeker niet zeggen dat het toch wel wordt aangelegd. Geloof me: als er minder dan 30 % gehaald wordt kan het soms echt niet doorgaan.Bij 28 of 29 zal het wel lukken maar veel lager dan de vereiste 30%? Dan zullen de aandeelhouders en banken zeggen: Helaas, dat geeft ons niet voldoende zekerheid.
Los van de markering moeten natuurlijk alle voorbereidingen wel gedaan worden als de 30% gehaald wordt. Aannemers offertes, PoP's bestellen, etc.. En die aannemers bereiden zich ook weer voor. Bij de sollicitaties zal echt wel een slag om de arm worden gehouden.

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
Barre73 schreef op vrijdag 23 maart 2012 @ 21:06:
Even over die vacatures: Dat zijn geen vacatures van Reggefiber maar van een aannemer die denkt en hoopt dat hij/zij de aanleg van glasvezel in Ermelo mag doen.Dat wil zeker niet zeggen dat het toch wel wordt aangelegd. Geloof me: als er minder dan 30 % gehaald wordt kan het soms echt niet doorgaan.Bij 28 of 29 zal het wel lukken maar veel lager dan de vereiste 30%? Dan zullen de aandeelhouders en banken zeggen: Helaas, dat geeft ons niet voldoende zekerheid.
Los van de markering moeten natuurlijk alle voorbereidingen wel gedaan worden als de 30% gehaald wordt. Aannemers offertes, PoP's bestellen, etc.. En die aannemers bereiden zich ook weer voor. Bij de sollicitaties zal echt wel een slag om de arm worden gehouden.
Ik weet dat Reggefiber met aannemers/contracters/onderaannemers werkt en hierover afspraken maakt.
Niks mis mee, die aannemers moeten inderdaad personeel werven om de nodige werkzaamheden uit te gaan voeren. Je kunt alleen geen mensen aannemen en dan zeggen: sorry het project gaat niet door.
Dat lijkt me niet echt handig. Aan de andere kant moet je als aannemer wel snel kunnen schakelen als een project wel doorgaat.
Dus ik geloof zeker dat men de nodige voorbereidingen moet treffen.
Voor de rest nog maar een paar dagen wachten. De geluiden die ik hoor zijn positief en aan alle marketing activiteiten heeft het niet gelegen als het niet door mocht gaan. Daar is ruim voldoende aandacht aan besteed.
Dat moet ook een aardige som geld gekost hebben als je het goed bekijkt.
Twee winkels (van KPN + Reggefiber) een aantal maanden runnen is op zich al niet goedkoop buiten alle advertenties, mailings om.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koekwau5
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 29-03 19:21
Hier een Tweaker uit Putten.
Ik was benieuwd hoe het bij jullie evt. geregeld gaat worden met de buitenwijken?

Tijdens de introductie van Reggefiber in Putten hebben we (winkel) met ze samengewerkt. Maar dit ging extreem ongeorganiseerd.
Eerst werd gezegd: "Meld je je niet aan, dan krijg je ook geen glas naar je huis en kan je later enorm gaan betalen". Enkele weken later bleek iedereen het te krijgen ongeacht of je wil of niet, voor niks!
Er werd ook gezegd: "Ideaal voor mensen in buitenwijken. Hierdoor geen schotel meer nodig! Ook de buitenwijken worden gratis aangesloten!" Dit plan is van de tafel geveegd en heeft tot aardig wat boze mensen geleid.

Aangezien wij nauw stonden met Reggefiber en alle benodige info van hun overkregen brachten wij dit uit aan onze klanten, o.a. bovenstaande. Vervolgens bleek dit een week / weken later gewijzigd te zijn en hoort de klant via via het tegenovergestelde. Wij werden met een scheef gezicht aangekeken alsof wij poep aan het praten waren. Terwijl wij alle informatie omtrent dit hele project van Reggefiber meekregen.

Ik hoop dat het bij jullie soepeler mag verlopen. In Putten zijn ze iig druk bezig alle straten te vernielen. Of bedrijven die de kabels leggen parkeren mijn busje klem met glasvezelrollen ...

(Je kent de Harderwijkerstraat wel, laatst opnieuw geasfalteerd. Nu weer één grote stuiterbaan .. zucht!)

[ Voor 4% gewijzigd door koekwau5 op 23-03-2012 23:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
Hier in Ermelo is nooit sprake geweest dat het buitengebied aangesloten zou kunnen gaan worden.
Dat is duidelijk in de voorlichtingsbijeenkomsten gezegd.
Wel is er toe ook gezegd dat er een initiatief door de buitengebiedbewoners zelf genomen zou gaan worden en dat je je daar bij een contactpersoon kunt aanmelden.
Verder heb ik daar niets meer over gehoord maar het is wel bekend dat het aantal buitengebiedbewoners in onze regio veel groter is dan in "normale" buitengebieden.
Dit komt omdat er veel campings zijn waar mensen vaak permanent wonen, of bungalowparken die ook voorzien moeten worden van TV/internet/telefoon.
Er is dus door Reggefiber wel degelijk winst te behalen door het buitengebied aan te sluiten of in ieder geval een deel daarvan.

Inderdaad in Putten loopt men wat voor en is de aanleg bezig.
In feite zit er geen verschil tussen de dorpen Putten en Ermelo kwa aantallen en samenstelling van de bevolking. Komt op hetzelfde neer. Harderwijk wijkt daar wel weer vanaf net als Zeewolde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Idd. Bovendien heeft Harderwijk het 'voordeel' (en Reggefiber de pech) dat daar het kabelnet beheerd wordt door een stichting die zelf al ontzettend veel innoveert (en bij het aanleggen van infra in nieuwere wijken ook al voorbereidingen had gemaakt om vezels te kunnen blazen).

In feite zou je kunnen zeggen dat er in Harderwijk dus geen concurrent 'nodig' is.... zeker nu Cai Harderwijk, na het voorbij zien komen van Reggefiber, zelf maar begonnen is met glasvezel naar iedereen aanleggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 08:38
En nog leuker, dit glasvezelproject is voor CAI Harderwijk uitbreiding! Het XSYou pakket is immers gewoon het DVB-C signaal van CAI Harderwijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koekwau5
HoppyF schreef op zaterdag 24 maart 2012 @ 10:16:
Hier in Ermelo is nooit sprake geweest dat het buitengebied aangesloten zou kunnen gaan worden.
Dat is duidelijk in de voorlichtingsbijeenkomsten gezegd.
Wel is er toe ook gezegd dat er een initiatief door de buitengebiedbewoners zelf genomen zou gaan worden en dat je je daar bij een contactpersoon kunt aanmelden.
Verder heb ik daar niets meer over gehoord maar het is wel bekend dat het aantal buitengebiedbewoners in onze regio veel groter is dan in "normale" buitengebieden.
Dit komt omdat er veel campings zijn waar mensen vaak permanent wonen, of bungalowparken die ook voorzien moeten worden van TV/internet/telefoon.
Er is dus door Reggefiber wel degelijk winst te behalen door het buitengebied aan te sluiten of in ieder geval een deel daarvan.

Inderdaad in Putten loopt men wat voor en is de aanleg bezig.
In feite zit er geen verschil tussen de dorpen Putten en Ermelo kwa aantallen en samenstelling van de bevolking. Komt op hetzelfde neer. Harderwijk wijkt daar wel weer vanaf net als Zeewolde.
Slim om het buitengebied niet meer ter sprake te stellen.
Door dit in Putten te verkondigen heeft dit wel een heel stukje bijgedragen richting het behalen van die 30%.
Deze mensen werden vervolgens niet meer meegerekend waardoor het weer beneden de 30% viel.
Uiteindelijk hebben ze het zonder het behalen van de 30% de boel erdoor gedrukt.

Ik zal dit draadje eens in de gaten houden om te zien of Reggefiber van zijn fouten in Putten heeft geleerd en het in Ermelo wel fatsoenlijk uit mag pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
koekwau5 schreef op zaterdag 24 maart 2012 @ 11:33:
[...]
Slim om het buitengebied niet meer ter sprake te stellen.
Door dit in Putten te verkondigen heeft dit wel een heel stukje bijgedragen richting het behalen van die 30%.
Deze mensen werden vervolgens niet meer meegerekend waardoor het weer beneden de 30% viel.
Uiteindelijk hebben ze het zonder het behalen van de 30% de boel erdoor gedrukt.

Ik zal dit draadje eens in de gaten houden om te zien of Reggefiber van zijn fouten in Putten heeft geleerd en het in Ermelo wel fatsoenlijk uit mag pakken.
Het buitengebied is nooit buitengesloten van deelname, er zijn wel voorwaarden aan verbonden om de aanleg de realiseren. Dat heeft natuurlijk te maken met de hoge kosten van de aanleg.
Je moet heel wat meters graven om een relatief klein aantal aansluitingen voor elkaar te krijgen.
De investering moet wel terugverdiend worden, zo is de redenatie.
De buitengebiedbewoners zijn natuurlijk net zo goed inwoners van de gemeente (Putten/Ermelo) dan inwoners van de kernen en wijken.
De gemeente zou dus ook wel eens een actievere rol mogen spelen is mijn mening.
Het draagvlak wordt hiermee vergroot en daar heeft iedereen belang bij.
Zie ook deze link: http://glasvezelbuitengebied.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koekwau5
Let op: uitbrandertje naar Reggefiber toe:

Klopt, vanwege de hoge kosten voor de aanleg van de buitenwijken hebben ze in Putten besloten iedereen in de binnenwijken glasvezel naar het huis te graven Of je je nu aanmeld of niet, ze leggen het alvast voor je aan voor toekomst gerichthied.

Maar door dit geintje hebben ze enorm veel mensen in Putten in de steek gelaten. En voor degene die het graag willen vallen er offertes op de deur van duizenden euro's om je aan te laten sluiten! Belachelijk!

En om iedereen toch maar te compenseren hebben ze die 30% rule ook maar geschrapt.

Ik zit prima gebakken in de binnenwijken, maar ik ken genoeg mensen in de buitenwijken die hier zeer blij mee waren en er echt naar uit keken die ik daarna het slechte nieuws weer heb moeten vertellen.

En daar baal ik het meest van!

Amen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik denk, zonder precies op de hoogte te zijn van de verschillende kosten, dat ik toch best wel veilig kan stellen dat het buitengebied -nooit- zonder eigen bijdragen kan, zelfs al hadden ze zich in de binnenwijken van Putten ook beperkt tot het alleen maar aansluiten van mensen die een abonnement hebben genomen.

Als de lasbox nog in gegraven moet worden en de boor-apparatuur is toch al aanwezig, dan is het namelijk relatief goedkoop om de rest van de huizen ook meteen aan te sluiten. Door dat niet te doen had men echt het buitengebied van Putten niet 'gered' hoor.....

Ik ben opgegroeid in het dorpje "Lieren" (onder de rook van Apeldoorn-Zuid en tussen Beekbergen en het kanaal van Apeldoorn naar Dieren ingeklemd). Dit dorpje heeft tot 1997 geen kabel-aansluiting gehad. Op een gegeven moment werd de schreeuw hierom weer harder toen de schotels van alle inwoners waardeloos waren geworden door de digitalisering van sateliet televisie.

Het toenmalige Telekabel was toen bereid om de coax alsnog door te leggen naar Lieren, maar uitsluitend als 50% ( !!!! ) het wilde en met een ook niet geringe bijdrage (300 gulden voor de dorpskern, 600 gulden voor het buitengebied). Met erg veel 'zware broeders' in het dorp was die 50% deelnamedrempel ook nogal onzeker. Maar goed, uiteindelijk is het er toch gekomen.

Maar om ff aan te geven dat dit echt niet alleen maar iets is wat bij Reggefiber speelt. Dus om de zwarte piet nou helemaal bij hen te leggen.... Je weet volgens mij wel van te voren dat, als je in buitengebied gaat wonen, je 'problemen' kan krijgen met dit soort dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
@eymey en @koekwau5:
Het buitengebied is altijd moeilijk rendabel te krijgen omdat de investeringen hoger zijn en het aantal aansluiting per kilometer/100 meter nu eenmaal een stuk minder zijn omdat het om een dun bevolkt gebied gaat.
Nu is het wel zo dat Reggefiber flinke leningen krijgt om de aanleg van glasnetwerken uit te voeren maar dan nog moet het geld van de buitengebieden terugkomen. Als dan ook nog een beperkt aantal mensen in het buitengebied mee willen doen worden de kosten per aansluiting nog hoger.

Er is denk ik wel een mogelijke oplossing.
Nu wil men met de aanleg van de kernen starten als de drempel van 30% gehaald wordt. Tegelijkertijd worden alle woningen wel aangesloten zonder kosten voor de bewoners ook al nemen ze geen abonnement.
Je zou ook kunnen zeggen dat die bewoners wel aangesloten worden (tot de meterkast) maar als men LATER dan de startdatum inschrijft en mee wil doen toch een bepaald bedrag moet betalen als aansluitkosten.
Dat lijkt me heel reëel.
Bij alle ander vormen van abonnementen moet je ook aansluitkosten betalen dus zo gek is dat niet.

Je zou ook kunnen zeggen dat bij een flink hoger percentage inschrijvingen boven de drempel van 30% er geld "overblijft". Met dat geld zou je ook het buitengebied kunnen aanleggen of de kosten voor aanleg kunnen verlagen tot laten we zeggen 50 of 100 euro per aansluiting.
Stel dat ipv 30% opeens 50% gaat mee doen is die die 20% extra en kan deze opbrengt als subsidie dienen voor het buitengebied.

Wat dacht je daarvan?

(het is natuurlijk wel zo dat we nu nog niet eens weten of die 30% gehaald is, ik noem dus zomaar een voorbeeld).
Zijn er cijfers van Putten bekend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koekwau5
De cijfers zijn hier altijd een raadsel geweest.
Het enige en wat wij als laatste weten is dat de 30% niet beehald is maar ze doen het toch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@HoppyF: In theorie een leuk plan. Ik ben echter bang dat het toch niet zo werkt.....

Hierbij ga je er van uit dat de formule achter de deelnamedrempel heel lineair is (bij iedere % meer abonnementen wordt bv. de terugverdientijd x % verkort). Los van de vraag of dat zo is, is natuurlijk ook de vraag hoeveel men 'verdient' op iedere % die mee doet.

Het kan maar zo zijn dat de kosten voor de buitengebieden proportioneel veel hoger zijn. En nogmaals, het bedrag dat we in Lieren moesten betalen om op CAI aangesloten te worden was dus ook niet gering...

Het idee, om iedereen (in de kernen) die achteraf toch mee wil doen en al een kastje heeft, ook aansluitkosten te laten betalen is ook een moeilijke. Veel providers rekenen gewoon geen aansluitkosten omdat het een "introductie aanbieding" is. Dit komt ook wel meer voor, zelfs bij providers op decennia-oude infrastructuren (ADSL). Dit houdt echter meestal gewoon in dat de provider de aansluitkosten uit zijn/haar 'potje' ophoest en de beheerder van het netwerk uiteindelijk gewoon toch betaald krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• appelsientje

appelsientje

Het beste onder de zon

Het is nu 26 maart.. ben benieuwd.
Ik verwacht eigenlijk wel een mail van Solcon..... (of het door gaat of niet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qwinta
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 07-09 14:50
En het gaat door
zie http://reggefiber.nl/ermelo 8)7 _/-\o_

[ Voor 19% gewijzigd door qwinta op 26-03-2012 12:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• appelsientje

appelsientje

Het beste onder de zon

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat is mooi! :)

Nog meer familie uit de klauwen van de kabelmonopolisten :).

En een dikke vinger naar UPC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
Goh, verrassend... (sommige hier waren al slimmer, en alles duidde er al op, vacatures enz)

Maar goed, volgens KPN planning gaan ze 1 mei beginnen met de civiele werkzaamheden (Graven, citypop neergooien enz), eerste adres met FTU staat op 23 juni geplanned

Bron: KPN Wholesale

En net zoals in omliggende gemeenten gaat Reggefiber iedere woning aansluiten (Tenzij de eigenaar geen toestemming geeft), dus ook al heb je (nog) geen abbonement gekozen.

[ Voor 19% gewijzigd door DJSmiley op 26-03-2012 14:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qwinta
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 07-09 14:50
DJSmiley,
als ik het goed begrijp, en ze beginnen in mei zijn ze dit jaar nog klaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
Bedankt voor deze snelle melding!!!
Ik kom net thuis en lees het bericht.
Na al mijn 'gezeur' hier in dit topic gaat het toch door (gelukkig!).

Er bekruipt mij toch een onaangenaam gevoel over de gang van zaken omdat je nu eenmaal niet weet hoe het nu echt gaat met die aantallen abonnee's.
Hoe dat ook is de belangrijkste conclusie dat we glasvezel krijgen en E-I-N-D-E-L-I-J-K verlost zijn van monopolist UPC.
En hoewel ik bij UPC al jarenlang weg ben kan ik het niet vaak genoeg zeggen.
Ik heb een enorme hekel aan dit soort ondernemingen want het kan dus gewoon ook anders en partijen als Reggefiber, KPN en alle aanbieders zijn ook commerciele ondernemingen die winst willen maken maar geven de klant in ieder geval de keus te kiezen waar ze diensten willen afnemen.
Bij telefoon kan dit, bij ADSL/VDSL kan het waarom dan op de kabel niet?

Nog even het bericht van Reggefiber:

Glasvezel enthousiast ontvangen in Ermelo.

26 maart 2012, Baarn - De uitslag is duidelijk: Ermelo heeft gekozen voor de toekomst. Voldoende huishoudens hebben ‘ja’ gezegd tegen glasvezel. Dankzij de vele aanmeldingen in Ermelo heeft Reggefiber besloten om iedere woning binnen het aansluitgebied te voorzien van een geheel kosteloze glasvezelaansluiting. Binnenkort start Reggefiber dan ook met de aanleg van dit netwerk.

zie verder:
http://eindelijkglasvezel...lasvezel_voor_Ermelo.html
qwinta schreef op maandag 26 maart 2012 @ 14:30:
DJSmiley,
als ik het goed begrijp, en ze beginnen in mei zijn ze dit jaar nog klaar
Er is altijd gezegd dat eind van het jaar alles aangesloten moet zijn misschien zit er wat marge in vanwege de verschoven inschrijftermijn van 1 maand, dus laten we zeggen januari 2013 de laatste aansluitingen?

[ Voor 11% gewijzigd door HoppyF op 26-03-2012 19:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@HoppyF: Concurrentie blijft op coax-netwerken (in het geval van Ermelo UPC) gewoon technisch een zeeeer moeilijk verhaal. Dit uitleggen is voor nu mss. wat te complex (maar desgewenst wil ik, met de redelijke kennis die ik ervan bezit, wel een poging wagen).

Feit blijft dat er maar enkele kleinere netwerkjes (zoals dat van CAI Harderwijk) zijn waar enigszins concurrentie is. Concurrentie op TV is heel erg lastig omdat het analoge signaal bij iedereen op 1 wijk-/straatsplitter hetzelfde is.

Cai Harderwijk biedt (als enige of 1 van de weinigen in NL!) symmetrische snelheden tussen 10/10 en 100/100, waarbij zij de kabelmodems beheren en Solcon en XSyou de internet- en telefoondiest leveren. Maaar zelfs Cai Harderwijk ziet dat het schipperen is met de frequentieruimte en dat de 'overboeking' tussen de 1:50 en 1:100 ligt (van een vriend van me die in Harderwijk woont had ik begrepen dat de minimaal gegarandeerde snelheid op een druk segment 'slechts' 2 mbit is).

Daarom legt Cai Harderwijk nu zelf, naast de coax (die ze zeker blijven gebruiken) ook glas aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
eymey schreef op dinsdag 27 maart 2012 @ 00:06:
@HoppyF: Concurrentie blijft op coax-netwerken (in het geval van Ermelo UPC) gewoon technisch een zeeeer moeilijk verhaal. Dit uitleggen is voor nu mss. wat te complex (maar desgewenst wil ik, met de redelijke kennis die ik ervan bezit, wel een poging wagen).

Feit blijft dat er maar enkele kleinere netwerkjes (zoals dat van CAI Harderwijk) zijn waar enigszins concurrentie is. Concurrentie op TV is heel erg lastig omdat het analoge signaal bij iedereen op 1 wijk-/straatsplitter hetzelfde is.

Cai Harderwijk biedt (als enige of 1 van de weinigen in NL!) symmetrische snelheden tussen 10/10 en 100/100, waarbij zij de kabelmodems beheren en Solcon en XSyou de internet- en telefoondiest leveren. Maaar zelfs Cai Harderwijk ziet dat het schipperen is met de frequentieruimte en dat de 'overboeking' tussen de 1:50 en 1:100 ligt (van een vriend van me die in Harderwijk woont had ik begrepen dat de minimaal gegarandeerde snelheid op een druk segment 'slechts' 2 mbit is).

Daarom legt Cai Harderwijk nu zelf, naast de coax (die ze zeker blijven gebruiken) ook glas aan.
CAI Harderwijk is echt een uitzondering in Nederland.
Ik weet wel wat ze daar doen, mijn ouders wonen daar en hebben CAI. (alleen TV dan).
CAI weet ook te innoveren en bij te blijven dat is echt een goede aanpak. Daarbij komt ook nog dat je heel weinig betaalt voor een TV abo, iets van 13 euro volgens mij.
Zet dat maar eens af tegen UPC (maar ook Ziggo).

Maar goed dit topic gaat niet over de kabelaars maar over GLAS.
Dat komt er nu en ja over een jaar weten pas echt hoeveel procent van de inwoners op glas zit en wie er nog bij de kabel is blijven hangen.
Ik weet echter wel dat het kabeltijdperk hier zijn langste tijd heeft gehad en terecht.
Ik gun UPC ook hun business maar ze hebben jarenlang vrijwel niets gedaan en "the last mile" tot de voordeur gewoon links laten liggen terwijl ze toen ook al plannen hadden kunnen maken om het laatste stuk te verglazen.
Het geld was aanwezig om dergelijke investering te kunnen doen. Een gemiste kans dus!

[edit]
Vandaag een paginagrote advertentie in de gratis weekkrant (Ermelo's weekblad) dat Ermelo glasvezel krijgt en dat je je ook nog steeds kunt aanmelden.
Zie: http://www.deweekkrant.nl...RMC_EWB-1-48_120328_1.pdf

[ Voor 5% gewijzigd door HoppyF op 28-03-2012 22:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ejorne
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17-08-2024

Ejorne

Twisted Pairs

koekwau5 schreef op vrijdag 23 maart 2012 @ 23:21:
Hier een Tweaker uit Putten.
Ik was benieuwd hoe het bij jullie evt. geregeld gaat worden met de buitenwijken?

Tijdens de introductie van Reggefiber in Putten hebben we (winkel) met ze samengewerkt. Maar dit ging extreem ongeorganiseerd.
Eerst werd gezegd: "Meld je je niet aan, dan krijg je ook geen glas naar je huis en kan je later enorm gaan betalen". Enkele weken later bleek iedereen het te krijgen ongeacht of je wil of niet, voor niks!
Er werd ook gezegd: "Ideaal voor mensen in buitenwijken. Hierdoor geen schotel meer nodig! Ook de buitenwijken worden gratis aangesloten!" Dit plan is van de tafel geveegd en heeft tot aardig wat boze mensen geleid.

Aangezien wij nauw stonden met Reggefiber en alle benodige info van hun overkregen brachten wij dit uit aan onze klanten, o.a. bovenstaande. Vervolgens bleek dit een week / weken later gewijzigd te zijn en hoort de klant via via het tegenovergestelde. Wij werden met een scheef gezicht aangekeken alsof wij poep aan het praten waren. Terwijl wij alle informatie omtrent dit hele project van Reggefiber meekregen.

Ik hoop dat het bij jullie soepeler mag verlopen. In Putten zijn ze iig druk bezig alle straten te vernielen. Of bedrijven die de kabels leggen parkeren mijn busje klem met glasvezelrollen ...

(Je kent de Harderwijkerstraat wel, laatst opnieuw geasfalteerd. Nu weer één grote stuiterbaan .. zucht!)
Ik kom ook uit Putten. Bij mijn schoonouders is KPN al opgeleverd. De beeldkwaliteit is echt BAGGER! Dit kunnen ze niet menen. Glasvezel zou zo'n goede kwaliteit moeten leveren. Nou, een slechte divx van 500mb op een film van 3 uur is denk ik nog mooier... Ik kreeg echt weer een flashback van het video-cd tijdperk.

Nu heb ik me destijds ingeschreven bij solcon. Ik heb me aangemeld omdat ik 'bang' was gemaakt om later hoge aanlsuitkosten te moeten betalen wanneer ik me niet in zou schrijven. Blijkt dat &^%$# iedereen aangesloten is... Ik betaal straks meer dan 20 euro meer dan hetzelfde pakket dat ik nu afneem bij upc. En de beeldkwaliteit gaat er misschien nog op achteruit ook!

Ik kan me niet meer afmelden. De apparatuur van solcon is nog niet aangelsoten maar ze beroepen zich op de wet kopoen op afstand waarbij ik 8 dagen na inschrijving had kunnen afmelden. Maar hoe zit dat eigelijk? Ik moet toch mijn bevinding kunnen toetsen en daarop[ bepalen of ik de dienst wel of niet wil hebben/houden?

Ik heb aangegeven of ik niet nu al kon uitschrijven. Maar geen van de twee is mogelijk ik moet eerst een jaar uitzitten! Ze zeggen dat ze niet zulke bagger leveren als kpn doet. Maar ik lees her en der dat hier in Putten het WBA netwerk is aangelegd waarop kpn de streams levert. In dat geval ga ik grote stappen in kwaliteit terug in vergelijk met upc.

Ik hoop dat ik er alsnog vanaf kan, misschien een advocaat ofzo inschakelen? Maar ik ben bang dat me dat alleen maar extra gaat kosten. Nu ja, een duur leermoment. Ik ga dat jaartje dan maar even uitzitten en dan zeg ik dag met het dure solcon.

Het lullige is nog dat wanneer ik nu een jaartje extra bij upc teken ik nog eens 15 euro minder ga betalen. Dat maakt het verschil met solcon voor dezelfde dienst meer dan 35 euro per maand.

Ik ben behoorlijk pissed. Als ik nu nog kon uitschrijven was ik wel bereid om naar solcon over te stappen wanneer de prijzen recht getrokken zijn en wanneer de kwaliteit inderdaad beter zou zijn dan upc. Nu weet ik nu al zeker dat ik me meteen weer uitschrijf en terug naar upc ga naar het jaartje 'zitten'.

:( :( :(

Twist each pair of letters and you'll know at least something of me...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Ejorne: Toch wat beter inlezen 8)7

Solcon werkt met het IPTV platform van Glashart Media en daar zijn de HD-zenders gewoon van minstens zo goede kwaliteit als bij UPC, zowel waar Solcon via WMP+ (KPN) levert als waar ze met eigen apparatuur of die van Reggefiber leveren.

Bovendien heb je ook nog het DVB-C pakket via Coax waar de SD zenders gewoon op originele kwaliteit binnen komen (en dus zelfs op hogere beeldkwaliteit dan bij UPC, want daar worden de SD-zenders net als bij KPN ook 'geknepen').

En kom op: vergelijken met een 500 MB divx file.... Ik ken div. mensen met KPNGlasvezel (en ik heb zelf ook jaren Interactieve TV van KPN via ADSL gehad) en zo dramatisch als jij het schetst is het ook weer niet. Wel als je gaa mierenneuken op pixels en het 1 op 1 met UPC gaat vergelijken.....

Neemt natuurlijk niet weg dat KPN dit zo snel mogelijk moet oplossen (want het gaat gewoon om het 'principe' en het feit dat KPN het 'superieur noemt'). Maar om nou zo hoog van de toren te blazen terwijl jij nog nieteens KPN neemt maar Solcon..... :')

Overigens, het mag algemeen bekend zijn dat, wanneer in een bepaalde plaats besloten wordt om glasvezel aan te leggen, IEDEREEN aangesloten wordt (dus ook de mensen die nog geen abonnement hebben genomen). Die hoge kosten achteraf waarmee geschermd wordt, dat is niet als jij geen abonnement neemt maar als jij ook de vrijblijvende gratis montage in je woning weigert en deze later achteraf nog moet gebeuren.

Ik wee tniet hoe dat in Putten is gecommuniceerd, maar in Almere is destijds gewoon netjes gecommuniceerd dat je nu nog geen abbo hoeft af te sluiten, maar dat het verstandig is al wel het monteren en tuinboren toe te staan om je huis voorbereid te krijgen......

Nou is het natuurlijk wel zo dat Putten via een vraagbundeling is gelopen en dat, ook om een gratis aansluiting te krijgen, initieel wel minimaal 30% van de inwoners belangstelling moet hebben om het feest door te laten gaan.....

[ Voor 30% gewijzigd door eymey op 30-03-2012 09:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ejorne

Ejorne

Twisted Pairs

eymey schreef op vrijdag 30 maart 2012 @ 09:00:

Solcon werkt met het IPTV platform van Glashart Media en daar zijn de HD-zenders gewoon van minstens zo goede kwaliteit als bij UPC, zowel waar Solcon via WMP+ (KPN) levert als waar ze met eigen apparatuur of die van Reggefiber leveren.

Bovendien heb je ook nog het DVB-C pakket via Coax waar de SD zenders gewoon op originele kwaliteit binnen komen (en dus zelfs op hogere beeldkwaliteit dan bij UPC, want daar worden de SD-zenders net als bij KPN ook 'geknepen').

En kom op: vergelijken met een 500 MB divx file.... Ik ken div. mensen met KPNGlasvezel (en ik heb zelf ook jaren Interactieve TV van KPN via ADSL gehad) en zo dramatisch als jij het schetst is het ook weer niet. Wel als je gaa mierenneuken op pixels en het 1 op 1 met UPC gaat vergelijken.....

Neemt natuurlijk niet weg dat KPN dit zo snel mogelijk moet oplossen (want het gaat gewoon om het 'principe' en het feit dat KPN het 'superieur noemt'). Maar om nou zo hoog van de toren te blazen terwijl jij nog nieteens KPN neemt maar Solcon..... :')

Overigens, het mag algemeen bekend zijn dat, wanneer in een bepaalde plaats besloten wordt om glasvezel aan te leggen, IEDEREEN aangesloten wordt (dus ook de mensen die nog geen abonnement hebben genomen). Die hoge kosten achteraf waarmee geschermd wordt, dat is niet als jij geen abonnement neemt maar als jij ook de vrijblijvende gratis montage in je woning weigert en deze later achteraf nog moet gebeuren.

Ik wee tniet hoe dat in Putten is gecommuniceerd, maar in Almere is destijds gewoon netjes gecommuniceerd dat je nu nog geen abbo hoeft af te sluiten, maar dat het verstandig is al wel het monteren en tuinboren toe te staan om je huis voorbereid te krijgen......

Nou is het natuurlijk wel zo dat Putten via een vraagbundeling is gelopen en dat, ook om een gratis aansluiting te krijgen, initieel wel minimaal 30% van de inwoners belangstelling moet hebben om het feest door te laten gaan.....
Ik mag niet pissig zijn omdat jij de kwaliteit van kpn niet zo slecht vind? Grappig. Ik ben pissed omdat ik verkeerd ben voorgelicht, teveel betaal en mogelijk op kwaliteit achteruit ga. Natuurlijk is het mooi als de kwaliteit er niet op achteruit gaat maar dan nog betaal ik ruim 400 euro meer per jaar dan nu en nog steeds is mijn buurman ook aangelsoten terwijl hij niet heeft ingeschreven op een duurdere vorm van tv kijiken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik zeg helemaal niet wat jij wel of niet mag. Je haalt zelf in je post beide dingen aan (je voelt je genaaid omdat je eigenlijk iets hebt genomen wat je helemaal niet wilde en in dezelfde post haal je ook de kwaliteit van KPN aan terwijl jij dat nieteens genomen hebt....)

Ik vind het alleen apart dat je pissig bent over een beslissing die je zelf hebt gemaakt om een abonnement af te sluiten.... Nu kom je ineens met dat je eigenlijk pissig bent dat je 400 euro meer per jaar gaat betalen om naar Solcon te gaan? Daar heb je toch gewoon voor gekozen? Je HOEFDE het niet te nemen....

Bovendien kan ik me nauwelijks voorstellen dat er niet is gecommuniceerd dat iedereen aangesloten zou worden, mits van die aansluitingen minimaal 30% ook een abonnement zou nemen......

En dan nog iets: Je doet er nu zo moeilijk over dat je meer gaat betalen dan bij UPC terwijl je zelf de keuze hebt gemaakt om bij Solcon te gaan (ik neem aan dat je in Putten ook nog uit andere aanbieders kon kiezen) en nu gooi je het helemaal op "een duurdere vorm van TV kijken". Ik neem aan dat je je wel beseft dat je ook sneller internet krijgt (meer upload), etc.... En ja, dan ga je nu natuurlijk zeggen dat die upload je niet zo boeide. Tsja, waarom heb je glas genomen dan? 8)7

Maar goed, iedereen heeft het recht om boos te zijn, vooral als je je genaaid voelt. Maar omdat dan helemaal op de provider Solcon te gooien terwijl je zelf een contract bent aan gegaan.... Begin dan op z'n minst eens met ze een brief schrijven (aangetekend en wel) waarin je uiteenzet dat je je verkeerd voorgelicht voelt en onder voorwendselen van die valse voorlichting een abbo hebt afgesloten...

[ Voor 36% gewijzigd door eymey op 30-03-2012 09:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ejorne

Ejorne

Twisted Pairs

eymey schreef op vrijdag 30 maart 2012 @ 09:31:
Ik zeg helemaal niet wat jij wel of niet mag. Je haalt zelf in je post beide dingen aan (je voelt je genaaid omdat je eigenlijk iets hebt genomen wat je helemaal niet wilde en in dezelfde post haal je ook de kwaliteit van KPN aan terwijl jij dat nieteens genomen hebt....)

Ik vind het alleen apart dat je pissig bent over een beslissing die je zelf hebt gemaakt om een abonnement af te sluiten.... Nu kom je ineens met dat je eigenlijk pissig bent dat je 400 euro meer per jaar gaat betalen om naar Solcon te gaan? Daar heb je toch gewoon voor gekozen? Je HOEFDE het niet te nemen....

Bovendien kan ik me nauwelijks voorstellen dat er niet is gecommuniceerd dat iedereen aangesloten zou worden, mits van die aansluitingen minimaal 30% ook een abonnement zou nemen......

En dan nog iets: Je doet er nu zo moeilijk over dat je meer gaat betalen dan bij UPC terwijl je zelf de keuze hebt gemaakt om bij Solcon te gaan (ik neem aan dat je in Putten ook nog uit andere aanbieders kon kiezen) en nu gooi je het helemaal op "een duurdere vorm van TV kijken". Ik neem aan dat je je wel beseft dat je ook sneller internet krijgt (meer upload), etc.... En ja, dan ga je nu natuurlijk zeggen dat die upload je niet zo boeide. Tsja, waarom heb je glas genomen dan? 8)7

Maar goed, iedereen heeft het recht om boos te zijn, vooral als je je genaaid voelt. Maar omdat dan helemaal op de provider Solcon te gooien terwijl je zelf een contract bent aan gegaan.... Begin dan op z'n minst eens met ze een brief schrijven (aangetekend en wel) waarin je uiteenzet dat je je verkeerd voorgelicht voelt en onder voorwendselen van die valse voorlichting een abbo hebt afgesloten...
Ik gooi het helemaal niet helemaal op een duurdere vorm van tv kijken. Ik benoem het alleen omdat de buurman ook zijn kabeltje in huis heeft afgemonteerd gekregen terwijl aanvankelijk gezegd werd dat dit alleen voor de inschrijven zou gebeuren. En dat wanneer je niet inschrijft en later alsnog aangelsoten wilde worden dit duur zou zijn. En ja, ik kan me ook niet voorstellen dat dit zo gecommuniceerd is wanneer, volgens jou, de ganfgbare manier is dat iedereen aangelsoten wordt. In dat geval is het dus geen verkeerde voorlichting maar meer een vorm van oplichting. Ik weet ook dat ik hier reggefiber voor moet aanspreken en dat solcon daar niets aan doet.

Ik heb me bij solcon ingeschreven omdat dit als een goede provider bekend staat. En dat ze goede kwaliteit leveren. Ik ging daarna twijfelen omdat ik hier op tweakers las dat het geen wdga netwerk betreft en dat het zeer onwaarschijnlijk is dat providers hun eigen signaal gaan braodcasten op het netwerk van kpn. Dat het dus in de lijn der verwachting ligt dat we de kpn streams krijgen.

Als dit niet zo is, is dat natuurlijk wel prettig. Verder heb ik geen klachten over solcon, naast dat ze toch best wel duur zijn in vergelijk met kpn-glas of upc. Maar inderdaad ik heb me er zelf voor ingeschreven. Toen kwam het meer-bedrag op ongeveer 200 euro voor het eerste jaar. Dat vond ik nog wel te overzien en dacht dat achteraf aanlsuiten duurder zou uitpakken. Maar nu heeft upc ook weer de prijs laten zakken, daar kan solcon natuurlijk niets aan doen. Maar al met al ben ik dus door de verkeerde voorlichting (oplichting?) van reggefiber dus een behoorlijk kostenpost bezorgd. En dat is, als ik nu dus nog voor upc komn bijtekenen meer dan 400 euro, en ja, dat vind ik best wel veel voor vrijwel dezelfde dienst.

Al met al voor mij reden genoeg om ietwat hoog van de toren te blazen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tsja, nogmaals... ik kom zelf niet uit Putten en heb dus ook de voorlichting van Reggefiber niet gelezen. Ik kan dus ook niet beoordelen hoe het er staat en of het inderdaad zo voor verschillende interpretaties vatbaar is. Wellicht dat ze in hun enthousiasme om die 30% te halen de dingen te onduidelijk geformuleerd hebben (al dan niet met opzet). Helaas is het tegenwoordig 'oorlog' om in een gebied mensen warm te krijgen, zeker als men moet concurreren tegen UPC dat ook een compleet arsenaal met halve waarheden uit de kast trekt om vooral mensen 'bang' te maken voor glasvezel.

Waarschijnlijk zou UPC jou die aanbieding ook niet gedaan hebben als er geen spoor van potentiele concurrentie voor ze te bekennen was geweest.... natuurlijk gaan partijen tegen elkaar op bieden met leuke kortingen en acties, dat kan (zoals je zelf gelukkig ook zegt) Solcon of wie dan ook niets aan doen.

Anyhow, zelf hier nog steeds (inmiddels sinds iets meer dan een jaar) een redelijk tevreden Lijbrandt klant :). Er zijn nog wel wat puntjes die opgelost moeten worden (wat geldt voor iedere provider die Glashart Media levert via KPN WMP+) maar niets wat mij zou doen verlangen naar het starre en afzetterige UPC......

Nu kan ik tenminste m'n eigen mediacenter apparatuur gebruiken om TV op te nemen via het DVB-C signaal (helaas nog geen HD)... iets waar je bij UPC alleen maar van kon dromen. Bovendien heb ik voor 50 euro in de maand ook al een behoorlijke zwik zenders in HD via IPTV.... iets wat bij UPC altijd in een meerprijs zit.

Natuurlijk zijn de redenen om voor het 1 of voor het ander te kiezen bij iedereen anders... als hoge upload en onversleutelde DVB-C je niet boeien, dan moet je eigenlijk je gewoon afvragen of glasvezel het voor jou wel is.

Hoewel het, zelfs als UPC je eigenlijk alles biedt wat je belangrijk vindt, zelfs dan nog wel het overwegen waard is om toch eens voor iets nieuws te kiezen omdat dan tenminste het monopoly op 'echt breedband' van UPC eindelijk eens verdwijnt......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
Putten heeft ook altijd aangegeven kosteloze aansluitingen te realiseren in het aansluitgebied.
Lees dit nog maar eens:
http://eindelijkglasvezel...ste_activatie_putten.html

Maar ook in dit bericht (staat op de website van Reggefiber)

Huishoudens zonder een glasvezelabonnement.

De aanleg van glasvezel is ook voor huishoudens zonder glasvezelabonnement kosteloos. Het enige wat Reggefiber vraagt is toestemming om een glasvezelaansluiting in de woning aan te mogen leggen. Wanneer de bewoner een abonnement afsluit bij een serviceprovider die internet, tv en telefonie via glasvezel aanbiedt, kan hij ook daadwerkelijk gebruik maken van glasvezel en profiteren van de vele voordelen. Daarbij is er een vrije keuze uit meerdere aanbieders: KPN, Kliksafe, Solcon, XConnection, Helden van Nu en XMS.

Verder moet je gewoon afwachten wat Solcon je gaat leveren.
Mocht het TV signaal om wat voor reden dan ook, niet voldoen kun je altijd nog klagen.
Verbetert men het signaal niet dan kun je je contract nog laten ontbinden, ik verwacht echter niet dat het zover zal komen.

Dat UPC agressieve acties voert in gebieden waar glas aangesloten gaat worden is niet zo gek.
Ze verliezen immers massaal klanten en bieden ook bestaande klanten korting aan om ze maar te houden.
Wat UPC maar zo fanatiek in het uitbreiden van hun pakketten en het verglazen van hun verouderde coax netwerk. Daar laten ze kansen liggen.
Je kunt dan misschien wel even blij zijn als je bij UPC een abo met veel korting kunt afnemen maar een jaar later zit je weer precies met dezelfde zooi opgescheept. Dan laat UPC je weer vallen als een baksteen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ejorne

Ejorne

Twisted Pairs

HoppyF schreef op vrijdag 30 maart 2012 @ 10:43:
Putten heeft ook altijd aangegeven kosteloze aansluitingen te realiseren in het aansluitgebied.
Lees dit nog maar eens:
http://eindelijkglasvezel...ste_activatie_putten.html

Maar ook in dit bericht (staat op de website van Reggefiber)

Huishoudens zonder een glasvezelabonnement.

De aanleg van glasvezel is ook voor huishoudens zonder glasvezelabonnement kosteloos. Het enige wat Reggefiber vraagt is toestemming om een glasvezelaansluiting in de woning aan te mogen leggen. Wanneer de bewoner een abonnement afsluit bij een serviceprovider die internet, tv en telefonie via glasvezel aanbiedt, kan hij ook daadwerkelijk gebruik maken van glasvezel en profiteren van de vele voordelen. Daarbij is er een vrije keuze uit meerdere aanbieders: KPN, Kliksafe, Solcon, XConnection, Helden van Nu en XMS.

Verder moet je gewoon afwachten wat Solcon je gaat leveren.
Mocht het TV signaal om wat voor reden dan ook, niet voldoen kun je altijd nog klagen.
Verbetert men het signaal niet dan kun je je contract nog laten ontbinden, ik verwacht echter niet dat het zover zal komen.

Dat UPC agressieve acties voert in gebieden waar glas aangesloten gaat worden is niet zo gek.
Ze verliezen immers massaal klanten en bieden ook bestaande klanten korting aan om ze maar te houden.
Wat UPC maar zo fanatiek in het uitbreiden van hun pakketten en het verglazen van hun verouderde coax netwerk. Daar laten ze kansen liggen.
Je kunt dan misschien wel even blij zijn als je bij UPC een abo met veel korting kunt afnemen maar een jaar later zit je weer precies met dezelfde zooi opgescheept. Dan laat UPC je weer vallen als een baksteen.
Die berichten zijn volgens mij pas ontstaan nadat besloten is iedereen aan te sluiten en het 'beloofde' buitengebied dan maar niet aan te sluiten.

Ten tijde van de inschrijving heb ik toch echt zeker weten andere informatie gekregen. Ik heb de brief nog wel ergens liggen denk ik. Maar goed, dit soort acties of

Ook grappig hoe bedrijven soms reclame maken middels 'ervaringen' van mensen, in dit geval familie Roozendaal, waarbij die ervaringen totaal nieuwe mogelijkheden beschrijven terwijl deze al lang beschikbaar waren. Snel internet, goede tv en terug kijken van gemiste programma's. Maar familie Roozendaal kan het pas sinds er glas ligt... :+

Ook grappig dat je op de achtergrond het kastje van upc ziet staat. Sluikreclame? :P Of krijgen we van solcon ook van die oerlelijke kastjes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ejorne

Ejorne

Twisted Pairs

eymey schreef op vrijdag 30 maart 2012 @ 09:00:

Ik heb dit topic nog eens doorgenomen maar kennelijk mis ik wat? Ik lees dat de streams mogelijk lager zullen zijn en ook geencrypt kunnen worden, of er moet zelf gebroadcast gaan worden of overal eigen apparatuur geplaatst gaan worden. Waar kan ik volgens jou mij beter inlezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
Ejorne schreef op zaterdag 31 maart 2012 @ 16:06:
[...]
Ik heb dit topic nog eens doorgenomen maar kennelijk mis ik wat? Ik lees dat de streams mogelijk lager zullen zijn en ook geencrypt kunnen worden, of er moet zelf gebroadcast gaan worden of overal eigen apparatuur geplaatst gaan worden. Waar kan ik volgens jou mij beter inlezen?
Dit topic gaat niet over de streams van KPN dus de inhoud is hier niet op afgestemd.
In andere topics kun je daar meer info over vinden.
Komt erop neer dat de "slechte" KPN streams die eerst voor ADSL bedoeld waren niet meer via glas beschikbaar zullen zijn. KPN leert dus van zijn fouten en dat lijkt me ook wel logisch.

Nu zullen we hier in Ermelo nog even moeten wachten tot de resultaten zichtbaar gaan worden van de TV signalen die door de diverse aanbieders aangeboden worden. Ik verwacht eigenlijk hetzelfde als Putten.
Putten loopt iets voor maar niet zover dat er een groot technologisch verschil te verwachten is.

Over de buitengebieden is Reggefiber altijd duidelijk geweest (hier in ieder geval).
Geen aansluitingen in het buitengebied tenzij er vanuit het buitengebied-initiatief zoveel aanmeldingen komen dat het rendabel wordt voor Reggefiber. Kwestie van vraag/aanbod dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ejorne schreef op zaterdag 31 maart 2012 @ 08:04:
[...]

Ook grappig hoe bedrijven soms reclame maken middels 'ervaringen' van mensen, in dit geval familie Roozendaal, waarbij die ervaringen totaal nieuwe mogelijkheden beschrijven terwijl deze al lang beschikbaar waren. Snel internet, goede tv en terug kijken van gemiste programma's. Maar familie Roozendaal kan het pas sinds er glas ligt... :+

Ook grappig dat je op de achtergrond het kastje van upc ziet staat. Sluikreclame? :P Of krijgen we van solcon ook van die oerlelijke kastjes?
Tsja, welk bedrijf maakt er geen reclame met mogelijkheden alsof deze 'fantastisch' zijn? Of had je liever gezien dat er in de reclames stond "ach lekker boeiend, we hadden het al maar nu ergens anders" :+. Bovendien, heb jij UPC (of een andere kabelaar, los van CAI Harderwijk) al 30 mbit/s, 50 mbit/s of zelfs 100 of 200 mbit/s uploadsnelheid zien geven?.... En nogmaals, dat bepaalde mogelijkheden misschien allang konden zegt nog niet dat er daarom maar geen glas nodig moet zijn (tenzij mensen het fijn vinden om voor die mogelijkheden en snel internet in feite bij maar 1 partij, namelijk UPC, terecht te kunnen).

Of je van die kastjes krijgt hangt er overigens van af wat voor pakket je bij Solcon hebt gekozen. Maar als je ook voor de TV met interactieve mogelijkheden en HD hebt gekozen, dan krijg je er gewoon een extra settopboxje bij. Of je die lelijker, net zo lelijk of minder lelijk dan die van UPC vindt, dat zal denk ik van smaak afhangen ;)

Wat betreft mijn opmerking over dat 'inlezen': In de eerste twee alinea's van jouw oorspronkelijke bericht waar ik op reageerde heb je het eerst over wat je van KPN hebt gezien bij je schoonouders en vervolgens koppel je dat in je tweede alinea aan de aanname dat dat bij Solcon misschien ook zo maar zo zou kunnen zijn. Waarschijnlijk geldt dit voor de SD streams op IPTV dus waarschijnlijk wel, maar dan nog.... ik viel gewoon over de manier waarop jij in je originele post ineens zo maar verbanden legde waaruit bleek dat je blijkbaar gewoon zo maar wat gekozen hebt op de naam die een provider heeft zonder je te vergewissen van wat je precies en exact krijgt.

Terwijl er hier in het topic (en anders in andere glasvezel topics zeker weten) vast wel is langs gekomen met welke IPTV platformen de div. providers werken. Daaruit komt voort dat Solcon met een heel ander tv-platform werkt dan KPN en dat je die twee dus niet zo maar met elkaar kan vergelijken.

@HoppyF: KPN zelf (en dus ook XS4ALL) werkt helaas nog wel met de ADSL-grade streams :(. Helaas hebben ze dus nog steeds niet alles geleerd.... De Wholesale-klanten die via Glashart Media kijken krijgen voor HD in ieder geval wel goede kwaliteit (alleen nog zonder Dolby Digital). Echter, ook bij Glashart Media zijn de SD streams op IPTV helaas nog slecht (via dvb-c zijn ze overigens wel perfect).

Wat Ermelo betreft verbaast het me dat (tenminste, die indruk heb ik) zo weinig mensen kiezen voor XSYou. Dat is echt de enige provider die eigen apparatuur in de POPs in Ermelo plaatst en dus onafhankelijk van KPN of Reggefiber Wholesale z'n tv-signalen kan distributeren.

[ Voor 4% gewijzigd door eymey op 31-03-2012 17:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ejorne

Ejorne

Twisted Pairs

eymey schreef op zaterdag 31 maart 2012 @ 17:14:
[...]

Tsja, welk bedrijf maakt er geen reclame met mogelijkheden alsof deze 'fantastisch' zijn? Of had je liever gezien dat er in de reclames stond "ach lekker boeiend, we hadden het al maar nu ergens anders" :+. Bovendien, heb jij UPC (of een andere kabelaar, los van CAI Harderwijk) al 30 mbit/s, 50 mbit/s of zelfs 100 of 200 mbit/s uploadsnelheid zien geven?.... En nogmaals, dat bepaalde mogelijkheden misschien allang konden zegt nog niet dat er daarom maar geen glas nodig moet zijn (tenzij mensen het fijn vinden om voor die mogelijkheden en snel internet in feite bij maar 1 partij, namelijk UPC, terecht te kunnen).

Of je van die kastjes krijgt hangt er overigens van af wat voor pakket je bij Solcon hebt gekozen. Maar als je ook voor de TV met interactieve mogelijkheden en HD hebt gekozen, dan krijg je er gewoon een extra settopboxje bij. Of je die lelijker, net zo lelijk of minder lelijk dan die van UPC vindt, dat zal denk ik van smaak afhangen ;)
Natuurlijk maakt elk bedrijf reclame en de ene op een (net iets) andere manier dan de andere. Maar dan mag ik de inhoud soms toch wel grappig vinden hoop ik? En of ik de setup box mooi of lelijk ga vinden zal inderdaad van mijn smaak afhangen maar mijn vraag was of dat nu het upc kastje is of dat we van solcon hetzelfde kastje ontvangen?
Wat betreft mijn opmerking over dat 'inlezen': In de eerste twee alinea's van jouw oorspronkelijke bericht waar ik op reageerde heb je het eerst over wat je van KPN hebt gezien bij je schoonouders en vervolgens koppel je dat in je tweede alinea aan de aanname dat dat bij Solcon misschien ook zo maar zo zou kunnen zijn. Waarschijnlijk geldt dit voor de SD streams op IPTV dus waarschijnlijk wel, maar dan nog.... ik viel gewoon over de manier waarop jij in je originele post ineens zo maar verbanden legde waaruit bleek dat je blijkbaar gewoon zo maar wat gekozen hebt op de naam die een provider heeft zonder je te vergewissen van wat je precies en exact krijgt.
Ik leg geen verbanden. Ik ervaar alleen een bepaalde kwaliteit en vraag me daarvan af ik of straks ook die slechte kwaliteit ga ontvangen. En als ik het hier en daar zo lees dan zal dat mogelijk zo zijn dus. Of ik moet geen gebruik maken van iptv. Maar de setup box die ik straks van solcon krijg zal denk ik wel op iptv lopen of leveren ze dvb-c kastjes?
Terwijl er hier in het topic (en anders in andere glasvezel topics zeker weten) vast wel is langs gekomen met welke IPTV platformen de div. providers werken. Daaruit komt voort dat Solcon met een heel ander tv-platform werkt dan KPN en dat je die twee dus niet zo maar met elkaar kan vergelijken.
Wat ik hier in dit topic lees is dat iptv dus de (eventueel nog aangepaste) streams van kpn zal zijn. Of de provider moet zelf apparatuur in de wijkkasten aanleggen of zelf gaan broadcasten... Verder heb ik niet kunnen opmaken dat solcon geheel eigen iptv streams gaat leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
eymey schreef op zaterdag 31 maart 2012 @ 17:14:

Wat Ermelo betreft verbaast het me dat (tenminste, die indruk heb ik) zo weinig mensen kiezen voor XSYou. Dat is echt de enige provider die eigen apparatuur in de POPs in Ermelo plaatst en dus onafhankelijk van KPN of Reggefiber Wholesale z'n tv-signalen kan distributeren.
Tja, de meeste mensen kennen de verschillen niet, digitaal=digitaal denken ze. Tot ze straks het verschil zien.. Als men het uberhaupt ziet, veel mensen hechten geen waarde aan kwaliteit (anders was het marktaandeel Digitenne bv ook aanzienlijk lager geweest).

En het feit dat je met DVB-C een stuk universeler uitbent (geen decoders, geen utp kabels moeten leggen oid) dringt ook vaak niet door, totdat men straks met een Amino op de stoep staat. Die kleine letters lezen veel mensen niet.

En ja, waarom zou je dan een 'onbekende' provider kiezen... dat, ism de aggresieve marketing van de grotere jongens, ja, dat gaat ten koste aan de kleinere providers. Van (bv) Kliksafe en XS4all zie je (bijna) geen marketingactiviteiten of folders.
Ejorne schreef op zaterdag 31 maart 2012 @ 17:31:
[...]

Ik leg geen verbanden. Ik ervaar alleen een bepaalde kwaliteit en vraag me daarvan af ik of straks ook die slechte kwaliteit ga ontvangen. En als ik het hier en daar zo lees dan zal dat mogelijk zo zijn dus. Of ik moet geen gebruik maken van iptv. Maar de setup box die ik straks van solcon krijg zal denk ik wel op iptv lopen of leveren ze dvb-c kastjes?
Solcon levert, net als alle andere GlashartMedia-doorschuivers, een Amino.Netwerkkabel naar je TV dus, en een STB per extra TV. Alleen basispakket zit op DVB-C.
[...]

Wat ik hier in dit topic lees is dat iptv dus de (eventueel nog aangepaste) streams van kpn zal zijn. Of de provider moet zelf apparatuur in de wijkkasten aanleggen of zelf gaan broadcasten... Verder heb ik niet kunnen opmaken dat solcon geheel eigen iptv streams gaat leveren.
Solcon levert gewoon GlashartMedia (WMP+). Alleen KPN Wholesale en XSyou hebben eigen apparatuur. Effectief heb je dus keuze uit KPN-Wholesale doorschuivers met GlashartMedia (zoals in de meeste Reggefiber gebieden) en XSyou (eigen pakket gebaseerd op DVB-C van Cai Harderwijk,dus vrij in de keuze van TV,settopbox of whatever.

[ Voor 36% gewijzigd door DJSmiley op 31-03-2012 18:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
DJSmiley, klopt wel wat je zegt.
Het is vaak doorschuiven van signalen.
Het is niet zo dat ieder aanbieder een compleet pakket biedt met zijn eigen infrastructuur.
Dat zou het denk ik ook veel te duur maken en dat prijst je dan weer uit de markt.
De aanbieders proberen toch bij elkaar in de buurt te blijven zo is mijn indruk.

Even wat details dan.
Omdat Putten voor loopt tov Ermelo zijn daar al meer cijfers van bekend.
Ik lees in het overzicht van gisteren dat er in Putten 7417 aansluitingen zijn en dat men gebruik maakt van vier PoP's. (PTN-1A, B, C en D)
Je kunt ook per adres zien wat de aansluitdatum is en of de klant toestemming heeft gegeven voor het plaatsen van de FTU. Best handig wel.

Voor Ermelo is er ook zo'n lijst maar hier staan uiteraard wat minder details in omdat er nog gegraven moet gaan worden. Het gaat in Ermelo om 9475 adressen. Dit kan wel kloppen in de presentaties van Reggefiber had men het over 10.000.
Ik zie (gelukkig!) dat mijn adres op de eerste PoP (EML-1A) staat en dat deze als eerste aangesloten zal gaan worden. Er worden 1371 adressen op deze PoP aangesloten verder staat er een datum van 14 september bij. De laatste PoP staat gepland op 14 febr (2013).
Kortom, dat ligt in lijn met de verwachting omdat men een maandje doorgeschoven is met de inschrijvingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ejorne

Ejorne

Twisted Pairs

DJSmiley schreef op zaterdag 31 maart 2012 @ 18:03:
Solcon levert, net als alle andere GlashartMedia-doorschuivers, een Amino.Netwerkkabel naar je TV dus, en een STB per extra TV. Alleen basispakket zit op DVB-C.
Dat het over newerk gaat vind ik niet erg. Juist prettig want ik hoop straks met een pc met mediaportal en met een Dune ook tv te gaan kijken/opnemen, zonder dvb-c apparatuur te moeten gaan kopen.

Maar ik hoop alleen wel dat de streams van solcon beter zijn dan die van kpn glasvezel dat ik hier in Putten gezien heb. Natuurlijk is dat vergelijk met een 500mb divx een beetje overdreven maar het signaal was echt wel ver ondermaats vind ik. Als ik daar de klwaiteit van upc mee vergelijk, zowel hd als sd dan is kpn toch wel een grote stap terug... Maar als ik solcon mag geloven is het signaal beter dan van kpn. Ik mag hopen dat het zo is want ik mag niet opzeggen aleer er een jaar om is...

Pagina: 1 2 ... 8 Laatste