Verwijderd schreef op maandag 12 november 2012 @ 18:49:
Heb ook het nummer gebeld met optie 3. De dame aan de lijn was verbaasd dat er nog geen glasmodem was geplaatst. Echter zij plaatsen pas het glasmodem, nadat XSYOU hun opdracht daarvoor heeft gegeven. En tot nu toe hebben ze dat nog niet gedaan. Waarschijnlijk zullen ze iedereen of meerdere tegelijk gaan aansluiten en niet af en toe iemand.
Heb XSYOU op de voorlichtings-avond al aangeven dat ze hun verwachtingsvolle uitsprak/tekst
< naar verwachting zullen in het 3e en 4e kwartaal van dit jaar de eerste klanten aangesloten worden>
beter kunnen aanpassen naar wat het werkelijk gaat worden.
Wat ik eigenlijk wel het willen vragen, maar ben het vergeten, hoeveel van de glasaansluitingen hebben hen als provider genomen.
Vreemde uitspraak, ik gok dat deze persoon ervanuitging dat het 'gewoon' een WMP+ provider is. En dan past het in de procedures van RF, en wordt, als ie leverbaar is, de modem geplaatst.
Alleen gebruikt XSyou eigen modems, en is hier onafhankelijk in van RF. Pas als XSyou z'n infrastructuur klaar heeft heeft het pas nut om orders in te kunnen schieten en te gaan leveren.
Ook nog iemand gesproken vandaag uit wijk twee, die pas vorige week woensdag heeft besloten om glas te nemen van KPN. Binnen twee dagen alles in huis. De monteur komt een week later. Heeft het modem, etc toen zelf aangesloten en het werkte meteen.
KPN maakt gewoon gebruik van z'n eigen apparatuur, die er inmiddels is in een aantal wijken. En dan is het aansluiten zo geregeld, patching aanvragen en maken en gaan.... En 'heel toevallig' gaat dat bij KPN heel voorspoedig....
HoppyF schreef op maandag 12 november 2012 @ 20:01:
Meerdere mensen tegelijk aansluiten lijkt me onzinnig.
Niet alle wijken worden immers tegelijk opgeleverd en per straat aansluiten gebeurt ook niet. Voorwaarde is alleen dat er een PoP ingericht moet zijn, dit is al zo omdat er meer providers zijn die mensen aansluiten.
Niet alleen KPN of dochter providers maar ook bv Vodafone die ik zelf heb.
Alle providers gebruiken de infra van KPN. Als die klaar is kunnen ze allemaal leveren. Alleen de WMP+ providers zijn afhankelijk van de CATV vezel, daardoor kwamen de andere providers een paar weken na KPN/XS4All
Mijn vermoeden over XSYou lijkt uit te gaan komen, dat ze niet groot genoeg zijn om als volwassen provider te kunnen gaan optreden. Jammer wel omdat ze vast wel een goed product aanbieden.
Ik denk ook dat veel mensen niet zo snel een voor hun onbekende provider zullen kiezen.
Bekende namen geven meer vertrouwen ook als betekent niet dat ze altijd een superieur product leveren.
Met een paar honderd aansluitingen zal XSYou zich tevreden moeten stellen denk ik.
De glasvezelwinkel zou de aantallen moeten kennen want Reggefiber kent het aantal afgesloten abonnementen.
Aantallen zal niemand uit concurrentieoverwegingen noemen. Niet groot genoeg.. dat hoeft niet perse een nadeel te zijn. Voordeel is dat je veel sneller een technisch-onderbouwd persoon aan de telefoon/mail kunt krijgen, wat je bij een grotere ISP niet zal meemaken. En ook een (bv) modemswap kan veel sneller, doordat men zelf toegang heeft tot de pops en de apparatuur levert. En daarbij levert XSyou een deel van z'n diensten vanuit z'n eigen DC, en die zit zo'n 15m vanaf hun kantoor
Alleen is een begin lastig, zeker als je het vergelijkt met de aggressieve marketing van een KPN, die dat al jaaaren doen, en bijna onbeperkt budget lijken te hebben.
Als de infra eenmaal klaar is en men daadwerkelijk begint te leveren kun je (imho) pas goede vergelijkingen maken. Tot die tijd is het geduld... heel veel geduld. (en dat is bij de meeste providers zo, stilte, en dan ineens komt er iets). Er zijn maar weinig providers met een daadwerkelijke 'persoonlijke betrokkenheid' en fatsoenlijke helpdesk, lees maar eens (bv) de Lijbrand/XMS topics. Solcon is hierin een (positieve) uitzondering.
En HoppyF heeft gewoon geluk gehad doordat ie zelf erachter aan ging en toevallig net de juiste personen sprak