Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 13-09 23:22
CAI Harderwijk is een stichting en staat los van de gemeente of overheid.
Voor de aanleg van het glasvezel netwerk werken ze samen met CIF.
Het blijft tenslotte een erg kleine provider/kabelaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
och ja.. CIF. Dat wist ik natuurlijk. Even vergeten :-)

@Eymey: nee hoor, gemeente mag zeker wel faciliteren, maar dan moet ze dat ook doen voor andere telecompartijen die langskomen. Bovendien moeten evt bestaande legesbesluiten door de gemeenteraad worden aangepast. B&W kan dat niet zelf.

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Thanks voor de aanvulling :)

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag een installateur gesproken die in opdracht van Solcon een woonhuis in de La Reystraat heeft voorzien van een modem. Hier had ReggeFiber dus al de glas-koper overgang geplaatst. Deze glas-koper overgang was maar een paar dagen eerder geplaatst. Zo zie je maar dat je in de Reggefiber winkel niets wijzer wordt als wat meer wilt weten over de planning.

Wijk 2 wordt dus nog eerder aangesloten dan wijk 1.
Solcon levert ook DVB-C, zal volgende week eens kijken of ik tijdens de voorlichtingdag xsyou kan omruilen voor solcon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Vergeet alleen even niet dat wat Solcon via dvb-c aanbiedt veeeeeeel beperkter is dan XSyou!

Beide pakketten zijn absoluut niet met elkaar te vergelijken. Daarom duurt het bij XSyou ook wat langer (maar blijkbaar communiceert men dat helaas weer niet duidelijk). Voor hen is heel andere infra nodig dan die van KPN..... waar ook Solcon gebruik van maakt.

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, ik zie dat ik het mis had 8)7 . Solcon levert alleen maar analoog als extra, geen dbv-c.
Wordt dus geen Solcon. Solcon maakt toch geen gebruik van KPN, maar van Glashart-media. Of is dat eigenlijk ook KPN?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Solcon levert analoog en wel zeker DVB-C. Het wordt alleen steeds bij al die provders analoog genoemd. En ja Glashart Media valt tegenwoordig onder KPN, zij het dat hun TV signalen beter zijn dan die van KPN zelf..
En sinds wijk 2 klaar is voor aansluiting gaat het door elkaar heen. Wellicht zijn er toch ineens modems beschikbaar gekomen.

Overigens gaat Eymey iets te kort door de bocht. Ja, dat wat XSYOu aanbiedt is vergelijkbaar met een Ziggo bijvoorbeeld, maar de 40 zenders op DVB-C van Solcon zijn zeker zeer goed. En IPTV vind ik toevallig wel een erg goed product.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16:32
Solcon levert idd gewoon DVB-C, net als de andere GHM-providers. Kwaliteit hiervan is prima, vergelijkbaar met de kabelaars. Enige nadeel is dat dit alleen het basispakket betreft, + ned 1/2/3HD. De rest zit alleen op IPTV, terwijl bij XSyou (of upc/ziggo) ook de extra pakketten mogelijk zijn op DVB-C.

IPTV is op zich leuk, en voor veel mensen meer dan voldoende. Als je echter kritisch bent zitten er nog wel wat beperkingen op
- Bij de HD kanalen mist 5.1 geluid
- Kwaliteit van SD zenders is matig (lage bitrate, Discovery Channel ziet er bv op DVB-C een stuk beter uit: 3,5 vs 6Mbit
- Geluidskwaliteit is matig (persoonlijke ervaring), lijkt alsof de optische output van de Amino niet lekker is, geluid is vrij dof, zeker als je het vergelijkt met dvb-c.

Als je geen eisen hebt mbt extra pakketten op DVB-C of HD, dan is Solcon een prima keus. Je zit alleen dan wel aan een STB vast voor alle andere functionaliteiten. Daartegenover staat weer dat je dingen als uitzendinggemist, on-demand, tablet-apps enz hebt van GHM.

Bij XSyou heb je een 'no-nonsense' TV pakket: Alles op DVB-C, geen STB's nodig enz, maar mis je weer die 'extra's, en ben je vrij in keuze decoder enz

persoonlijk is dat meer leuk dan nuttig, on-demand kost weer extra, en hoeveel gebruik je het daadwerkelijk.. opnemen kan met een dvr, en verder? Maar goed, da's een keuze die iedereen zelf moet maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Barre73 schreef op vrijdag 02 november 2012 @ 01:16:
Solcon levert analoog en wel zeker DVB-C. Het wordt alleen steeds bij al die provders analoog genoemd. En ja Glashart Media valt tegenwoordig onder KPN, zij het dat hun TV signalen beter zijn dan die van KPN zelf..
En sinds wijk 2 klaar is voor aansluiting gaat het door elkaar heen. Wellicht zijn er toch ineens modems beschikbaar gekomen.

Overigens gaat Eymey iets te kort door de bocht. Ja, dat wat XSYOu aanbiedt is vergelijkbaar met een Ziggo bijvoorbeeld, maar de 40 zenders op DVB-C van Solcon zijn zeker zeer goed. En IPTV vindt ik toevallig wel een erg goed product.
True :). Ik had niet duidelijk aangegeven dat Solcon zeker ook DVB-C levert en dat ook dat van zeer goede kwaliteit is. Maar zoals DJSmiley ook al zegt, het is alleen een basispakketje en alleen een handvol zenders in HD.

Heb je er geen hekel aan om voor meer mogelijkheden en meer HD-zenders een settopbox aan te moeten sluiten en UTP naar je TV-hoek te moeten leggen, dan is Solcon prima aan te bevelen.

Wil je eigenlijk alleen maar simpel TV in zeer goede kwaliteit en wil je de rest van het HD aanbod of pluspakket ook gewoon met de ingebouwde tuner van je TV kunnen ontvangen, dan zou ik zeker XSyou overwegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Al de berichten zo te lezen is het inderdaad vreemd dat XSYOU niet meer reclame heeft gemaakt voor wat zij te bieden hebben. Nu was het ook wel zo, dat KPN/Vodafone/Lijbrandt langs de deuren zijn gegaan om abonnementen te verkopen. KPN stuurt daarbij ook nog regelmatig post met glasvezel-aanbiedingen.
Iedereen die ik ken en een glasvezel-abonnement heeft genomen, heeft dat gedaan bij KPN. En wel aan deur danwel via telefonische benadering.

Toen we in het begin konden kiezen twijfelde ik tussen Vodafone en XSYOU.
Mijn reden om XSYOU te nemen, was ondersteunen van een plaatselijke ondernemer en de meeste "gratis" HD kanalen op DVB-C.
Heeft iemand hier op het forum toevallig ook een XSYOU abonnement afgesloten, en zo nee waarom niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qwinta
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 07-09 14:50
Ik heb voor solcon gekozen, omdat zij analoog leveren (geen hoge eisen vwb tv ) vast ip adres is voor mij een nood zaak (draai een web server). en de prijs.

de naam solcon kom je niet al te vaak tegen in forums zowel positief als negatief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat mag je dus beschouwen als positief aangezien het bekend is dat mensen vele malen vaker negatieve ervaringen op internet zetten dan positieve. Weinig te vinden is dus over het algemeen een goed iets.

En ja, dat kan ik bevestigen. Concepts en Solcon zijn twee providers van het eerste uur op glasvezel en alhoewel iets duurder ook zeer zeker de moeite waard als je wel graag service wil en een deugdelijke adminstratie met mensen die verstand van zaken hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
qwinta schreef op vrijdag 02 november 2012 @ 12:17:
Ik heb voor solcon gekozen, omdat zij analoog leveren (geen hoge eisen vwb tv ) vast ip adres is voor mij een nood zaak (draai een web server). en de prijs.

de naam solcon kom je niet al te vaak tegen in forums zowel positief als negatief.
Solcon heeft voor mij een vreemde bijsmaak en wel hierom (bron website Solcon)

Solcon bracht als eerste Nederlandse provider gefilterde internettoegang en internettelefonie op de markt.
..........
Solcon werkt vanuit christelijke waarden en normen, wat duidelijk tot uitdrukking komt in de persoonlijke en integere manier van samenwerking - zowel intern als extern - en uiteraard in de zorgeloze dienstverlening aan klanten.

Een provider die meent door zelf-censuur goed bezig te zijn ondersteun ik niet.
Een provider dient netneutraliteit na te streven, ik zeg niet dat de bedoelingen van Solcon niet goed zijn maar ik vind dit te ver gaan.
Afnemers zijn zelf wel machte om voor hun ongewenste content uit te filteren.

BTW: Het aantal providers loopt nog steeds op.
KickXL en Concepts ICT zijn erbij gekomen. Start topic is aangepast.

[ Voor 5% gewijzigd door HoppyF op 02-11-2012 19:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qwinta
HoppyF schreef op vrijdag 02 november 2012 @ 19:24:
[...]

Solcon bracht als eerste Nederlandse provider gefilterde internettoegang en internettelefonie op de markt.
..........
Solcon werkt vanuit christelijke waarden en normen, wat duidelijk tot uitdrukking komt in de persoonlijke en integere manier van samenwerking - zowel intern als extern - en uiteraard in de zorgeloze dienstverlening aan klanten.

Een provider dient netneutraliteit na te streven, ik zeg niet dat de bedoelingen van Solcon niet goed zijn maar ik vind dit te ver gaan.

Kijk en dat is nu het mooie je kunt je eigen keuzes maken hier, ik heb voor Solcon gekozen.
Wat jij aangeeft als min punt hebben ze gewoon op de website staan, dus ze zijn er open en eerlijk oven, dat kunnen we niet van iedere ISP zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Idd. Bovendien is internet van Solcon dus standaard niet gefilterd maar kan je het desgewenst aan zetten (voor zover ik begrepen heb).

Overigens, KickXL is (als ik het goed heb) over genomen door Concepts ICT (en Concepts ICT dus ook weer door KPN).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NDSFREAK
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 05-09 14:37
qwinta schreef op vrijdag 02 november 2012 @ 21:27:
[...]

Kijk en dat is nu het mooie je kunt je eigen keuzes maken hier, ik heb voor Solcon gekozen.
Wat jij aangeeft als min punt hebben ze gewoon op de website staan, dus ze zijn er open en eerlijk oven, dat kunnen we niet van iedere ISP zeggen.
Het is mooi dat jullie nu ook keuze hebben op Concepts ICT en KickXL .
Uit ervaring kan zeggen dat Concepts ICT en KickXL zeer goede providers zijn met een zeer deskundige servicedesk die weten waar ze over praten. Je wordt netjes terug gebeld of ge SMSt bij een storing.
Wat ik ook een groot voordeel vind is dat van Ma t/m zo van 08.30 tot 22.00 uur open is en ook op feestdagen. Op dat punt laten veel providers nog wel eens wat kansen liggen om klantvriendelijk over te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
HoppyF schreef op vrijdag 02 november 2012 @ 19:24:
[...]

..........

Met dat filter wordt bedoeld dat je zelf kan kiezen of je via hun server een filter wil toepasen. Uiteraard wordt dat niet automatisch voor je gedaan. En eerlijk gezegd... er zijn meer mensen die dat niet zelf kunnen filteren dan wel, denk ik...
Maar zoals hierboven als gezegd: Je kan er voor kiezen en alles is van te voren bekend. Dus ik zie het probleem niet. Het is ook niet iets voor mij, maar dat is persoonlijk natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
Ik heb zelf ook voor Solcon gekozen (Woon in Nunspeet, daar is het provideraanbod wat beperkter, en verplicht GHM).

En Solcon filtert niet standaard, dat is een optie. En daar kan ik prima mee leven, genoeg mensen die daar waarde aan hechten, vooral met kinderen, en daar is best wat voor te vinden.

Daarbij kun je een filter uitzetten, een goede klantenservice kun je niet aanzetten ;)

Helaas is het aanbod bij ons minder, en komt de potentie van glas er dankzij KPN niet echt uit. Ik heb ze nu beide naast elkaar, en als er niets veranderd ga ik vermoedelijk volgend jaar weer terug naar UPC..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hmm, wat vind je nu aan UPC beter dan bij Solcon met Glashart Media? Het alternatief op glas is KPN en als KPN-aanbod er op dit moment nog steeds als enige zou zijn, zou ik waarschijnlijk ook weer bij :X UPC :X zitten....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
Je zou de vraag ook anders kunnen stellen:
Waarom zou je naar UPC gaan?
Dit is toch op afstand de slechtste provider die ik ooit gehad heb!

Ik ga nooit maar dan ook nooit meer terug naar UPC al bieden ze 1Gbits en 100 HD kanalen voor 5 euro per maand.
Dan nog liever naar één van de KPN providers.
En ja ik weet dat Vodafone diensten via KPN inkoopt maar dat neem ik voorlopig voor lief bij gebrek aan beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qwinta
Gisteren de brief van Reggefiber, 22 november komen ze bij mij de vezel naar binnen brengen

_/-\o_ :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

6 november naar de Reggefiber bijeekomst geweest. Ben daar niet zo veel wijzer van geworden.
Uitrol van xsyou is misschien nog in December, maar anders wordt het pas ergens volgend jaar. Heb via email en twitter gevraagd aan Reggefiber hoe dat nu zit met de planning, maar ze zwijgen in alle talen.
Hun communicatie vind ik nog slechter dan UPC. Bij UPC krijg je ook niet altijd een zinnig antwoord, maar ze reageren wel op een vraag/klacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Maar wat ik even niet begrijp: Waarom moet Reggefiber jou vertellen wat XSYOu gaat doen? Reggefiber legt een netwerk aan en zorgt dat de infrastructuur klaar is voor de providers (en achterliggende operators). Dan kan je Reggefiber moeilijk verantwoordelijk houden voor de communicatie van anderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Idd, volgens mij moet je daarvoor toch gewoon echt bij XSYou zelf zijn..... Jij neemt daar een abonnement af. Zij horen dus jou alle info te kunnen geven zonder zich te verschuilen achter RF.

[ Voor 43% gewijzigd door eymey op 08-11-2012 16:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

O, dan heb ik het zeker verkeerd :? . Ik ging er vanuit dat Reggefiber de glas-koper overgangen plaatst voor de niet KPN-klanten en dat de provider dan het modem komt plaatsen cq leveren.
Ondertussen heeft Reggefiber gereageerd, ze gaan de planning aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Well, het klopt inderdaad dat Reggefiber de FTU plaatst (wat jij glas-koper overgang noemt). Of in ieder geval een aannemer die dat namens Reggefiber doet.

Echter, jij hoort niet van het kastje naar de muur gestuurd te worden. Prima als XSYou je naar Reggefiber verwijst en als Reggefiber daar duidelijk antwoord op weet te geven. Maar als die je ook steeds afwimpelen, dan hoort je ISP gewoon je aanpsreekpunt te zijn. Je betaalt aan hen, niet aan Reggefiber.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Laatst online: 15-08 16:13
eymey schreef op vrijdag 09 november 2012 @ 09:32:
Well, het klopt inderdaad dat Reggefiber de FTU plaatst (wat jij glas-koper overgang noemt). Of in ieder geval een aannemer die dat namens Reggefiber doet.

Echter, jij hoort niet van het kastje naar de muur gestuurd te worden. Prima als XSYou je naar Reggefiber verwijst en als Reggefiber daar duidelijk antwoord op weet te geven. Maar als die je ook steeds afwimpelen, dan hoort je ISP gewoon je aanpsreekpunt te zijn. Je betaalt aan hen, niet aan Reggefiber.
follow-the-money :)

Dat is altijd hoe heel duidelijk wordt wie wat aan wie levert, volg de weg van het geld en de afspraken. Normaal heb je een afspraak (contract, overeenkomst) en dan staat een dienstverlening tegenover een betaling. Dus volg de weg van het geld dan weet je ook wie je moet (en wie niet) aanspreken.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Denk dat je gelijk hebt :).

Echter, in het Lijbrandt topic was er een paar dagen terug nog 'gedoe' (een beetje) omdat blijkbaar iemand iets beweerde over Lijbrandt/KPN ITNS Services BV wat niet zo gewaardeerd werd (die kreeg een DM met allemaal gedoe dat dat niet op een forum zou mogen en zo ).

Op deze manier maakt men het in glasvezel-land echter ook wel er naar. Als providers je als consument (en helemaal als Tweaker) gaan lastig vallen met het feit dat alles eigenlik heel ingewikkeld in elkaar zit, dan wil je de onderste steen boven hebben......

Acties:
  • 0 Henk 'm!
eymey schreef op vrijdag 09 november 2012 @ 09:32:

Ik denk dat hj met glas-koperovergang de NT bedoelt... en die wordt niet altijd door Reggefiber geplaatst. Dat is een dienst die zij uitvoeren voor KPN providers (meestal) en ITNS providers. Als XS You inderdaad eigen operator is, dan kunnen ze er ook voor kiezen om zelf de NT te plaatsen.
Wat de FTU betreft: via www.eindelijkglasvezel.nl kan je zelf je plandatum zien door je postcode en huisnr in te vullen op de voorpagina. En anders kan je altijd langs de winkel natuurlijk. Die kunnen de plandatum van je fysieke aansluiting nakijken in de computer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mja, hij had het ook over een "modem", wat eigenlijk niet bestaat.

Je hebt FTU, NT en Router (in het geval van KPN WMP meestal een Experiabox of Fritz!box).

Maar goed, dat zal tot in de eeuwigheid een spraakverwarring blijven omdat het of niet goed uitgelegd staat in een OP, of omdat deze niet gelezen wordt :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gister is hier (lijsterlaan) de boel in huis geïnstalleerd.
Kwam er dus later pas achter dat alleen maar het glas in de meterkast is geplaatst.
(en ze hadden ook nog even mij ADSL om zeep geholpen. stekker uit de splitter maar niet terug geplaatst)

Geen elektronica te bekennen. Een lege doos waarin de glasvezel eindigde.
Ik belde met Vodofone en die zeiden dat er eerst nog een modem in moet (wit kastje) en dat dan pas door hun actie wordt ondernomen, kan nog wel 4 weken duren had de helpdesk het over.

Kan wel zeggen dat ik erg teleurgesteld ben, nog weer 4 weken te moeten wachten wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
Verwijderd schreef op vrijdag 09 november 2012 @ 11:14:
Gister is hier (lijsterlaan) de boel in huis geïnstalleerd.
Kwam er dus later pas achter dat alleen maar het glas in de meterkast is geplaatst.
(en ze hadden ook nog even mij ADSL om zeep geholpen. stekker uit de splitter maar niet terug geplaatst)

Geen elektronica te bekennen. Een lege doos waarin de glasvezel eindigde.
Ik belde met Vodofone en die zeiden dat er eerst nog een modem in moet (wit kastje) en dat dan pas door hun actie wordt ondernomen, kan nog wel 4 weken duren had de helpdesk het over.

Kan wel zeggen dat ik erg teleurgesteld ben, nog weer 4 weken te moeten wachten wachten.
Klopt, de lege kast wordt eerst geplaatst de inhoud komt later en wordt meestal door Reggefiber geplaatst.
Je kunt beste beste zelf bellen met Reggefiber als het mee zit komt er dan snel iemand.Bij mij zelfs dezelfde middag nog!
Daarna werkt internet plus TV ook direct ook al heb je de spullen van Vodafone nog niet.
Die spullen komen binnen één week per pakketpost.
in principe regelt Vodafone dit uit eigen beweging omdat Reggefiber de actieve aansluiting doorgeeft.

Het telefoonnummer van Reggefiber geeft ik je wel als je mij een DM stuurt.
Ik weet niet of dit nummer algemeen bekend mag worden gemaakt.
Het is een lokaal nummer in Ermelo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
HoppyF schreef op vrijdag 09 november 2012 @ 14:32:
[...]

Klopt, de lege kast wordt eerst geplaatst de inhoud komt later en wordt meestal door Reggefiber geplaatst.
Je kunt beste beste zelf bellen met Reggefiber als het mee zit komt er dan snel iemand.Bij mij zelfs dezelfde middag nog!
Daarna werkt internet plus TV ook direct ook al heb je de spullen van Vodafone nog niet.
Die spullen komen binnen één week per pakketpost.
in principe regelt Vodafone dit uit eigen beweging omdat Reggefiber de actieve aansluiting doorgeeft.

Het telefoonnummer van Reggefiber geeft ik je wel als je mij een DM stuurt.
Ik weet niet of dit nummer algemeen bekend mag worden gemaakt.
Het is een lokaal nummer in Ermelo.
Als je daarmee het nummer van de winkel bedoelt: Geen enkel probleem. Dat staat ook op www.eindelijkglasvezel.nl/ermelo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
Barre73 schreef op vrijdag 09 november 2012 @ 18:27:
[...]

Als je daarmee het nummer van de winkel bedoelt: Geen enkel probleem. Dat staat ook op www.eindelijkglasvezel.nl/ermelo
Ja, die bedoel ik dat is ook het nummer wat jij aan mij had doorgegeven.
Via de optie 3 kom je bij een aardige dame van de planning terecht die bij mij binnen één uur een monteur stuurde met het glasvezelmodem.
0341-799903 optie 3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Barre73, HoppyF,

Bedankt voor het nummer :). Meteen maar eens aan m'n schoonouders doorgegeven, want zij staan inmiddels op het punt om de aanvraag bij Lijbrandt maar helemaal te annuleren als er nu niet op korte termijn geleverd gaat worden.

Ze zijn vandaag nog in de Reggefiber winkel in Ermelo geweest. Over 3 weken wordt hun UPC afgesloten (Lijbrandt opzegservice heeft dit al voor ze opgezegd) maar leveren? Ho maar. In de Reggefiber winkel wordt nog steeds het verhaal opgehangen dat de NT's slecht leverbaar zijn.

Ze waren ook al niet zo te spreken over het feit dat Lijbrandt hun originele order/contract, waarin getekend is voor de vraagbundelingsaanbieding, kwijt was geraakt en dat ze nu een nieuwe order onder huidige voorwaarden moesten inschieten :')

UPC zal waarschijnlijk zeer verheugd zijn over deze faal van Lijbrandt/Reggefiber (en dan nog nieteens zo zeer dit specifieke leveringsprobleem, wat je nog kan classificeren als overmacht, maar vooral het overal achteraan moeten bellen, geen enkel initiatief tot communiceren vanuit Lijbrandt, en de administratieve chaos).

;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
Er gaat meer mis in Ermelo.
Vrienden hebben een KPN abonnement afgesloten en naar aanleiding van de opgegeven aansluitdatum hun UPC abo opgezegd rekening houdend met de maand opzegtermijn plus een beetje overlap.
Nu blijkt dat het glasvezelmodem opeens half december pas geplaatst gaat worden door KPN zelf en dus niet door Reggefiber.
Een telefoontje naar Reggefiber hielp dus niet in dit geval.
Noodgedwongen door deze uitstel hebben de vrienden het UPC abo met een maand moeten verlengen.
Vreemd genoeg heeft KPN wel het installatie pakket al opgestuurd dit was blijkbaar wel goed gekoppeld aan de oorspronkelijke installatie datum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thx.

Dan ga ik maandag maar eens bellen met dat telefoonnummer.
Kijken wat ze kunnen betekenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
Verwijderd schreef op zondag 11 november 2012 @ 11:33:
Thx.

Dan ga ik maandag maar eens bellen met dat telefoonnummer.
Kijken wat ze kunnen betekenen.
Goed plan, misschien dat het helpt.
In de glasvezelwinkel zelf ben ik nooit wat wijzer geworden. Beetje kastje naar de muur verhaal.
Ze zeggen dan bijvoorbeeld dat de provider alles moet regelen terwijl dat dus niet altijd zo is.
Je neemt dan wel een dienst af bij een provider maar die provider schakelt weer Reggefiber in en Reggefiber moet weer op tijd zaken inplannen en terugmelden dat er werkzaamheden zijn uitgevoerd.
Daar tussenin zitten dan nog allerlei onderaannemers die weer werkzaamheden voor Reggefiber uitvoeren.
Kortom de structuur is nogal ingewikkeld, uiteindelijk hoef je daar als klant geen last of bemoeienis mee te hebben maar het kan wel degelijk zijn dat je last ondervindt van vertragingen en miscommunicatie.
Het komt wel goed, maar je moet soms wel geduld hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb ook het nummer gebeld met optie 3. De dame aan de lijn was verbaasd dat er nog geen glasmodem was geplaatst. Echter zij plaatsen pas het glasmodem, nadat XSYOU hun opdracht daarvoor heeft gegeven. En tot nu toe hebben ze dat nog niet gedaan. Waarschijnlijk zullen ze iedereen of meerdere tegelijk gaan aansluiten en niet af en toe iemand.
Heb XSYOU op de voorlichtings-avond al aangeven dat ze hun verwachtingsvolle uitsprak/tekst
< naar verwachting zullen in het 3e en 4e kwartaal van dit jaar de eerste klanten aangesloten worden>
beter kunnen aanpassen naar wat het werkelijk gaat worden.
Wat ik eigenlijk wel had willen vragen, maar ben het vergeten, hoeveel van de glasaansluitingen hebben hen als provider genomen.

Ook nog iemand gesproken vandaag uit wijk twee, die pas vorige week woensdag heeft besloten om glas te nemen van KPN. Binnen twee dagen alles in huis. De monteur komt een week later. Heeft het modem, etc toen zelf aangesloten en het werkte meteen.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 13-11-2012 07:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
Meerdere mensen tegelijk aansluiten lijkt me onzinnig.
Niet alle wijken worden immers tegelijk opgeleverd en per straat aansluiten gebeurt ook niet. Voorwaarde is alleen dat er een PoP ingericht moet zijn, dit is al zo omdat er meer providers zijn die mensen aansluiten.
Niet alleen KPN of dochter providers maar ook bv Vodafone die ik zelf heb.

Mijn vermoeden over XSYou lijkt uit te gaan komen, dat ze niet groot genoeg zijn om als volwassen provider te kunnen gaan optreden. Jammer wel omdat ze vast wel een goed product aanbieden.

Ik denk ook dat veel mensen niet zo snel een voor hun onbekende provider zullen kiezen.
Bekende namen geven meer vertrouwen ook als betekent niet dat ze altijd een superieur product leveren.
Met een paar honderd aansluitingen zal XSYou zich tevreden moeten stellen denk ik.
De glasvezelwinkel zou de aantallen moeten kennen want Reggefiber kent het aantal afgesloten abonnementen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
Verwijderd schreef op maandag 12 november 2012 @ 18:49:
Heb ook het nummer gebeld met optie 3. De dame aan de lijn was verbaasd dat er nog geen glasmodem was geplaatst. Echter zij plaatsen pas het glasmodem, nadat XSYOU hun opdracht daarvoor heeft gegeven. En tot nu toe hebben ze dat nog niet gedaan. Waarschijnlijk zullen ze iedereen of meerdere tegelijk gaan aansluiten en niet af en toe iemand.
Heb XSYOU op de voorlichtings-avond al aangeven dat ze hun verwachtingsvolle uitsprak/tekst
< naar verwachting zullen in het 3e en 4e kwartaal van dit jaar de eerste klanten aangesloten worden>
beter kunnen aanpassen naar wat het werkelijk gaat worden.
Wat ik eigenlijk wel het willen vragen, maar ben het vergeten, hoeveel van de glasaansluitingen hebben hen als provider genomen.
Vreemde uitspraak, ik gok dat deze persoon ervanuitging dat het 'gewoon' een WMP+ provider is. En dan past het in de procedures van RF, en wordt, als ie leverbaar is, de modem geplaatst.

Alleen gebruikt XSyou eigen modems, en is hier onafhankelijk in van RF. Pas als XSyou z'n infrastructuur klaar heeft heeft het pas nut om orders in te kunnen schieten en te gaan leveren.
Ook nog iemand gesproken vandaag uit wijk twee, die pas vorige week woensdag heeft besloten om glas te nemen van KPN. Binnen twee dagen alles in huis. De monteur komt een week later. Heeft het modem, etc toen zelf aangesloten en het werkte meteen.
KPN maakt gewoon gebruik van z'n eigen apparatuur, die er inmiddels is in een aantal wijken. En dan is het aansluiten zo geregeld, patching aanvragen en maken en gaan.... En 'heel toevallig' gaat dat bij KPN heel voorspoedig....
HoppyF schreef op maandag 12 november 2012 @ 20:01:
Meerdere mensen tegelijk aansluiten lijkt me onzinnig.
Niet alle wijken worden immers tegelijk opgeleverd en per straat aansluiten gebeurt ook niet. Voorwaarde is alleen dat er een PoP ingericht moet zijn, dit is al zo omdat er meer providers zijn die mensen aansluiten.
Niet alleen KPN of dochter providers maar ook bv Vodafone die ik zelf heb.
Alle providers gebruiken de infra van KPN. Als die klaar is kunnen ze allemaal leveren. Alleen de WMP+ providers zijn afhankelijk van de CATV vezel, daardoor kwamen de andere providers een paar weken na KPN/XS4All
Mijn vermoeden over XSYou lijkt uit te gaan komen, dat ze niet groot genoeg zijn om als volwassen provider te kunnen gaan optreden. Jammer wel omdat ze vast wel een goed product aanbieden.

Ik denk ook dat veel mensen niet zo snel een voor hun onbekende provider zullen kiezen.
Bekende namen geven meer vertrouwen ook als betekent niet dat ze altijd een superieur product leveren.
Met een paar honderd aansluitingen zal XSYou zich tevreden moeten stellen denk ik.
De glasvezelwinkel zou de aantallen moeten kennen want Reggefiber kent het aantal afgesloten abonnementen.
Aantallen zal niemand uit concurrentieoverwegingen noemen. Niet groot genoeg.. dat hoeft niet perse een nadeel te zijn. Voordeel is dat je veel sneller een technisch-onderbouwd persoon aan de telefoon/mail kunt krijgen, wat je bij een grotere ISP niet zal meemaken. En ook een (bv) modemswap kan veel sneller, doordat men zelf toegang heeft tot de pops en de apparatuur levert. En daarbij levert XSyou een deel van z'n diensten vanuit z'n eigen DC, en die zit zo'n 15m vanaf hun kantoor ;)

Alleen is een begin lastig, zeker als je het vergelijkt met de aggressieve marketing van een KPN, die dat al jaaaren doen, en bijna onbeperkt budget lijken te hebben.

Als de infra eenmaal klaar is en men daadwerkelijk begint te leveren kun je (imho) pas goede vergelijkingen maken. Tot die tijd is het geduld... heel veel geduld. (en dat is bij de meeste providers zo, stilte, en dan ineens komt er iets). Er zijn maar weinig providers met een daadwerkelijke 'persoonlijke betrokkenheid' en fatsoenlijke helpdesk, lees maar eens (bv) de Lijbrand/XMS topics. Solcon is hierin een (positieve) uitzondering.
En HoppyF heeft gewoon geluk gehad doordat ie zelf erachter aan ging en toevallig net de juiste personen sprak ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook gebeld met de glasvezel winkel.

In hun systeem systeem stond nog niet niet dat ik een abbo bij vodafone had aangesloten.

Dat kon kloppen zeiden ze, want behalve van KPN hadden ze ook nog niets binnen gekregen van andere providers.
Dat zou komende week gebeuren vertelde ze.
Dat snap ik dan niet, want ik heb me al in februari bij vodafone gemeld en die zal toch een keer wat door gegeven moeten hebben om tot de 30% te komen. (of ze hebben alleen maar de aantallen door gegeven)

Daarnaast had KPN zijn eigen modems en die werden al wel geplaatst, en de rest gebruikte een andere modem en daar waren nog leverings problemen mee.

Binnen 1-2 weken zou ik iets moeten horen.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 13-11-2012 10:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
@garfield_x,
Raar verhaal. Ze weten bij de glasvezelwinkel (de planners) precies of jij een abonnement hebt.
Zoals je misschien hier wel gelezen hebt heb ik in januari een Vodafone abo afgesloten en ben ik een paar weken geleden aangesloten. (Wijk 1). Het modem is een Genexis Core Advanced met daarin dus een DVB-C module.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lxh
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 19-11-2024

lxh

Bij mijn buren is er vorige week tijdens het naar binnen brengen en aansluiten van het glas direct een KPN-geval op de helft van de UFTU geklikt (heet dat ding dan in "gewoon hollands" het modem?)
Vreemd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
lxh schreef op vrijdag 16 november 2012 @ 16:57:
Bij mijn buren is er vorige week tijdens het naar binnen brengen en aansluiten van het glas direct een KPN-geval op de helft van de UFTU geklikt (heet dat ding dan in "gewoon hollands" het modem?)
Vreemd?
Dit is de NT ook wel glasvezelmodem genoemd.
Misschien is de benaming "modem" niet helemaal juist maar de meeste mensen weten dan wel waar het over gaat. Een modem zet een signaal om van het ene soort naar de andere.
Dat doet een NT min of meer ok, glas aan één kant erin, netwerk eruit.
Vaak ook telefoon (analoog) plus CATV, TV signaal uit.

KPN schijnt één van de providers te zijn die direct de NT plaatsen.
Bij andere providers heeft dit ook de voorkeur maar loopt het in de praktijk wel eens anders vanwege vertraging met de levering van NT's.
Niet alle gebruikte NT's zijn overigens hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Laatst maar even bij de winkel zelf langs gegaan en daar stond wel in het systeem dat ik bij vodafone zat.

En zowaar vandaag kreeg in een brief van vodafone over het vervolg.
Komt dus toch wel goed dan :)

Peter

• qwinta
Net het thuis front aan de telefoon gehad, ze waren druk aan het boren. :Y
De kabel komt nu binnen....

Nu de volgende stap Solcon kom maar oOo *O*

Verwijderd

De site van XSYOU is inmiddels aangepast. Er staat oa:
====================================
Zodra de glasvezelkabel in uw woning is gemonteerd kunnen wij als provider ons deel gaan doen en zullen wij na configuratie aan onze kant contact met u opnemen om het modem te plaatsen.

hhmm :?, alleen dat doen ze dan blijkbaar een half-jaar later, want verderop staat

Gezien wij als enige glasvezelprovider het uitgebreide zender-aanbod van CAI Harderwijk leveren met analoog en digitaal TV signaal en vele uitgebreide pakketten, vraagt dat wat meer werk en koppelingen dan de overige aanbieders moeten doen. (U kunt alle tv pakketten die wij bieden bekijken op de website van CAI Harderwijk : http://caiharderwijk.nl/)

Als wij onze planning kunnen doorvoeren worden de eerste mensen naar verwachting februari/maart aangesloten.
Nog even geduld dus, maar wij verzekeren u, het is het wachten waard!
======================================

Heel jammer , had ik dit van tevoren geweten, dan had ik eerst een jaartje internet van KPN-dochter XS4ALL genomen en daarna overswitchen naar XSYOU.
qwinta schreef op donderdag 22 november 2012 @ 10:29:
Net het thuis front aan de telefoon gehad, ze waren druk aan het boren. :Y
De kabel komt nu binnen....

Nu de volgende stap Solcon kom maar oOo *O*
M'n schoonouders (die in wijk 1 zitten) hebben de FTU al enkele maanden in huis en inmiddels (na boos worden in de Reggefiber winkel) ook een NT erop zitten.

Maar levering door Lijbrandt, ho maar :O Hoop voor je dat jouw provider er wat harder achterheen zit.....

[ Voor 6% gewijzigd door eymey op 22-11-2012 14:26 ]

• HoppyF
Misschien toch maar Vodafone @eymey?
De pakket verschillen tussen Lijbrandt en Vodafone zijn niet zo groot immers ...

@maredsous:
Beetje een leuterverhaal van XSYOU.
Zij willen zich toch zo graag onderscheiden van de rest?
Dan moeten ze ook zorgen dat ze de organisatie en techniek hierop afgestemd hebben.

Zoals ik al eerder hier heb gezegd vrees ik toch dat deze provider te klein is om professioneel te werk te gaan. De bedoelingen zijn goed wellicht maar de uitwerking laat te wensen over.
Als consument kun je het contract wel laten ontbinden omdat de provider immers niet tijdig kan leveren.
Een beetje vertraging mag, maar dit moet geen maanden gaan duren.
Tsja, toch denk ik dat je zo'n provider de kans moet geven.... aangezien ze wel de balls hebben om alles helemaal zonder het grote boze KPN aan te willen pakken.....

En Vodafone: Tsja... ik weet het zo net niet. Zij hebben eigenlijk bewust voor Lijbrandt gekozen (prijs) en aangezien Vodafone en Lijbrandt eigenlijk op dezelfde leverstraat worden geleverd vraag ik me af of het dan zo heel veel beter zal gaan. Naar ik begrepen heb van ervaringen van anderen met Vodafone verschuilt hun servicedesk zich eigenlijk net zo hard achter de "netwerkleverancier".

• HoppyF
Die kans krijgt XSYOU ook.
Ze hebben zich al een jaar (of langer) kunnen voorbereiden op wat er opgeleverd moet worden.
Het is dus echt niet zo dat ze alle apparatuur in één week geplaatst moeten hebben.
Ik vermoed dat ze gewoon een relatief klein aantal klanten hebben en vanuit dat oogpunt alles tegelijk willen aansluiten dan wel activeren om zodoende kosten te besparen.
Cijfers heb ik niet het is slechts een vermoeden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qwinta
eymey schreef op donderdag 22 november 2012 @ 14:26:
[...]

M'n schoonouders (die in wijk 1 zitten) hebben de FTU al enkele maanden in huis en inmiddels (na boos worden in de Reggefiber winkel) ook een NT erop zitten.

Maar levering door Lijbrandt, ho maar :O Hoop voor je dat jouw provider er wat harder achterheen zit.....
Solcon,

Heeft afspraak met mijn vrouw gwmaakt, en ja 3-12-2012 komen ze het modem plaatsen en alles actief maken.
;) :*) _/-\o_ <+:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
HoppyF schreef op donderdag 22 november 2012 @ 23:16:
Die kans krijgt XSYOU ook.
Ze hebben zich al een jaar (of langer) kunnen voorbereiden op wat er opgeleverd moet worden.
Het is dus echt niet zo dat ze alle apparatuur in één week geplaatst moeten hebben.
Ik vermoed dat ze gewoon een relatief klein aantal klanten hebben en vanuit dat oogpunt alles tegelijk willen aansluiten dan wel activeren om zodoende kosten te besparen.
Cijfers heb ik niet het is slechts een vermoeden.
Tsja.... toch kan ik me, zelfs al is dat laatste het geval, dat nog steeds voorstellen :). Hopelijk bevalt het die klanten die het genomen hebben uiteindelijk zo goed dat andere inwoners van Ermelo het ook gaan willen. Ik gun ze het iig wel. Iig meer dan KPN, UPC of Lijbrandt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qwinta
vanmiddag een busje van post.nl door de straat even later de deurbel pakje van Solcon >:)
het modem tot zover gaat alles goed. _/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Vanmiddag op bezoek geweest bij m'n schoonouders in Ermelo.

Sinds meer dan 2 weken geleden hebben ze dan eindelijk een NT hangen (na ontzettend boos worden in de lokale Reggefiber winkel, ten overstaande van andere mensen, misschien wel potentiele nieuwe klanten).

Maar alleen power en CATV branden. Data en telefonie geen sjoege.

Deze mensen zijn er inmiddels zo ongelofelijk klaar mee met Lijbrandt..... En ik kan het me heel goed voorstellen (vooral als ik hier inmiddels zie dat klanten van Vodafone en Solcon wel voortgang ervaren). Ze voelen zich zwaar bekocht: Ze hebben glasvezel eigenlijk nieteens echt nodig maar nemen toch een abonnement bij een provider omdat ze het wel belangrijk vinden dat de 30% gehaald wordt .

En dan weet een provider als Lijbrandt het zo te verprutsen.... Inmiddels hebben ze al voor de tweede keer op hangende pootjes UPC moeten bellen om alsjeblieft het abonnement nog 1 maandje te verlengen....

Maar ja, cancelen bij Lijbrandt is waarschijnlijk geen optie meer (mede op basis van onwettige voorwaarden), plus dat het risico dan levensgroot is dat op hun aansluiting Lijbrandt toch administratief blijft hangen en er ook niet meer door een andere provider geleverd kan worden.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
eymey schreef op zondag 25 november 2012 @ 22:21:
Vanmiddag op bezoek geweest bij m'n schoonouders in Ermelo.

Sinds meer dan 2 weken geleden hebben ze dan eindelijk een NT hangen (na ontzettend boos worden in de lokale Reggefiber winkel, ten overstaande van andere mensen, misschien wel potentiele nieuwe klanten).

Maar alleen power en CATV branden. Data en telefonie geen sjoege.

Deze mensen zijn er inmiddels zo ongelofelijk klaar mee met Lijbrandt..... En ik kan het me heel goed voorstellen (vooral als ik hier inmiddels zie dat klanten van Vodafone en Solcon wel voortgang ervaren). Ze voelen zich zwaar bekocht: Ze hebben glasvezel eigenlijk nieteens echt nodig maar nemen toch een abonnement bij een provider omdat ze het wel belangrijk vinden dat de 30% gehaald wordt .

En dan weet een provider als Lijbrandt het zo te verprutsen.... Inmiddels hebben ze al voor de tweede keer op hangende pootjes UPC moeten bellen om alsjeblieft het abonnement nog 1 maandje te verlengen....

Maar ja, cancelen bij Lijbrandt is waarschijnlijk geen optie meer (mede op basis van onwettige voorwaarden), plus dat het risico dan levensgroot is dat op hun aansluiting Lijbrandt toch administratief blijft hangen en er ook niet meer door een andere provider geleverd kan worden.....
Is de aansluiting al officieel opgeleverd? Bij mij hebben ze er 2 weken over gedaan om een SFP in de switch te drukken, ik heb uiteindelijk zelf mn verbinding opgeleverd. Laptop op poortje 1 hangen, kijken of je een IP krijgt. Ik kreeg een ispfabriek.nl IP. Vervolgens in de browser gewoon naar de DHCP server gaan, en ik kwam op de monteurs-activatiepagina. En omdat mn adres klopte, vrolijk doorgeklikt, dag later werkte m'n Solcon verbinding (blijkbaar wordt pas na die activatie de provider-keuze geprovisioned)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb eigenlijk geen idee, maar volgens de monteur was alles klaar en lag de bal nu bij Lijbrandt.

Maar hoe het ook zij: Ik heb dit vorige week nota bene meerdere keren getracht onder de aandacht te brengen bij Lijbrandt webcare. En het is gewoon belachelijk dat een provider zo ongelofelijk wanstaltig kan klungelen.

Ik waardeer je informatie overigens zeer (had ik dit geweten, had ik het vanmiddag even geprobeerd). Maar het zou niet mogelijk moeten zijn.

Een ISP hoort blij te zijn met iedere nieuwe klant. Hoe moeilijk kan het zijn om dit gewoon te fixen? Ik weet het wel, ook mede door eigen ervaring met Lijbrandt.

De administratie is een janboel. Het begon al met het feit dat m'n schoonouders op een gegeven moment zelf achter Lijbrandt aan moesten bellen (nadat ik aangaf dat bv. Vodafone leveringen al wel gestart waren). Toen bleek dat Lijbrandt hun contract met aanbieding van tijdens de vraagbundeling kwijt was geraakt. Door het "computer says no" syndroom konden ze ook niet meer opnieuw order inschieten onder die aanbieding.

En nu weer dit......

Het boeit me dus eigenlijk ook niet zo of deze wel of niet officieel is opgeleverd. Feit is dat m'n schoonvader een keer flink uit z'n vel gesprongen is in de lokale Reggefiber winkel (ten overstaande van andere mensen, wie weet potentiele klanten) en dat ze toen ineens 's avonds om 22:00 gebeld werden door een monteur die de volgende dag alles zou komen opleveren.

Die monteur kwam inderdaad, maar gaf aan dat hij geen data kreeg en dat Lijbrandt dit moest activeren. En sinds dien is het een spelletje geworden van afschuiven tussen Lijbrandt en Reggefiber....

En het lijkt wel alsof het alleen nog maar down hill is sinds Lijbrandt bij KPN hoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niwesa
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 31-01-2023
Vorige week een brief gekregen dat op 7 december de aansluiting binnen gemaakt wordt. Zelfde dag een pakket van KPN gekregen met het modem.

Dus het schiet nu op. Even geprobeerd of het modem ook op de ADSL aansluiting werkt maar dat werkte niet. (Zit nu ook al bij KPN)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NVT
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 17-11-2021

NVT

Vandaag is de monteur van Reggefiber langs geweest, glasvezel modem is aangesloten. heb de experia box gekoppeld internet werkt alleen is de snelheid 30/30 (moet 100/100 zijn) officieel zou ik volgende maand aangesloten worden.
telefoon zou nog paar dagen duren.

[ Voor 3% gewijzigd door NVT op 26-11-2012 18:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
Lekker verhaal Eymey!
Het is bekend dat niet alles vanzelf gaat maar dit is toch wel teveel van het goede.
Wat ik vooral raar vind is het feit dat je geen internet hebt en waarschijnlijk ook geen IPTV en telefoon.
Die CATV is apart.
Bij mij heeft de monteur die het glasvezelmodem kwam plaatsen ook alles getest met de laptop.
Dat was maar goed ook want de eerste glasvezelmodem die het erin zette deed het niet. Even terug naar de auto dus om een andere te pakken.
Vodafone heeft dus verder niets geactiveerd en gebruikt ook de ispfabriek (KPN...) net als Lijbrandt.
Blijft dus vaag hoe men oplevert.

Edit:
Lees ook even deze ervaring van een tweaker met Lijbrandt
Lieuwe15 in "Vodafone Thuis via Glasvezel"

[ Voor 10% gewijzigd door HoppyF op 26-11-2012 20:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
NVT schreef op maandag 26 november 2012 @ 18:04:
Vandaag is de monteur van Reggefiber langs geweest, glasvezel modem is aangesloten. heb de experia box gekoppeld internet werkt alleen is de snelheid 30/30 (moet 100/100 zijn) officieel zou ik volgende maand aangesloten worden.
telefoon zou nog paar dagen duren.
KPN dus?
Als dat zo is begrijp ik het niet omdat juist KPN de glasvezelmodem plus experiabox e.d. zelf zou moeten plaatsen en aansluiten zonder tussenkomst van Reggefiber.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopoh
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 21-08 00:02
NT wordt door monteur geplaatst die van uit de naam kpn werkt.
heb je bij abboment de installatie monteur gekozen die sluit ook de kpn experia box aan en 1 tv en een pc.

standaard wordt bij kpn iedereen die wordt aangemeld op profiel van 30/30 gezet kan zijn dat je na activering op je profiel 100/100 komt te staan. Anders even kpn helpdesk bellen en die kunnen zo zien op welk profiel je staat of je profiel opnieuw inschieten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NVT

NVT

jopoh schreef op maandag 26 november 2012 @ 18:27:
NT wordt door monteur geplaatst die van uit de naam kpn werkt.
heb je bij abboment de installatie monteur gekozen die sluit ook de kpn experia box aan en 1 tv en een pc.

standaard wordt bij kpn iedereen die wordt aangemeld op profiel van 30/30 gezet kan zijn dat je na activering op je profiel 100/100 komt te staan. Anders even kpn helpdesk bellen en die kunnen zo zien op welk profiel je staat of je profiel opnieuw inschieten
klopt, ze konden nog niets zien in hun systeem. morgen of overmorgen zou dit aangepast worden.

even een vraag.

ik zag in de handleiding staan "bij bestelling van meerdere tv-ontvangers, ontvang je automatisch de KPN switch" echter heb ik deze niet ontvangen.

- ontvang je deze switch als je meer dan 2 ontvangers besteld?
- kan ik mijn 2de ontvanger op willekeurige poort van de experiabox aansluiten?
- of op mijn eigen switch?

gr,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopoh
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 21-08 00:02
NVT schreef op maandag 26 november 2012 @ 19:34:
[...]

klopt, ze konden nog niets zien in hun systeem. morgen of overmorgen zou dit aangepast worden.

even een vraag.

ik zag in de handleiding staan "bij bestelling van meerdere tv-ontvangers, ontvang je automatisch de KPN switch" echter heb ik deze niet ontvangen.

- ontvang je deze switch als je meer dan 2 ontvangers besteld?
- kan ik mijn 2de ontvanger op willekeurige poort van de experiabox aansluiten?
- of op mijn eigen switch?

gr,
Zo je in het systeem staat zal je waarschijnlijk ook goede profiel gaan krijgen dus even in de gaten houden, anders binnen 2dagen weer even contact opnemen met de helpdesk.

Heb je wel meerdere ontvangers gehad ? kan zijn dat de switch later geleverd wordt en anders ook even klantenservice bellen.

De laatste 2 experia boxen van kpn(H220 en V8) V8 wordt op dit moment standaard geleverd zo ik weet. ondersteunen flex poorten waardoor het niet uit maakt op welke poort je pc of ontvanger prikt. je kan bijwijs van spreken 3 ontvangers op je experia box aansluiten en 1 pc.

En ja je kan voor de ontvangers gewoon eigen standaard switch pakken geen enkel probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NVT

NVT

jopoh schreef op maandag 26 november 2012 @ 19:58:
[...]

Zo je in het systeem staat zal je waarschijnlijk ook goede profiel gaan krijgen dus even in de gaten houden, anders binnen 2dagen weer even contact opnemen met de helpdesk.

Heb je wel meerdere ontvangers gehad ? kan zijn dat de switch later geleverd wordt en anders ook even klantenservice bellen.

De laatste 2 experia boxen van kpn(H220 en V8) V8 wordt op dit moment standaard geleverd zo ik weet. ondersteunen flex poorten waardoor het niet uit maakt op welke poort je pc of ontvanger prikt. je kan bijwijs van spreken 3 ontvangers op je experia box aansluiten en 1 pc.

En ja je kan voor de ontvangers gewoon eigen standaard switch pakken geen enkel probleem.
duidelijk bedankt.

ik heb 2 ontvangers gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
HoppyF schreef op maandag 26 november 2012 @ 18:06:
Lekker verhaal Eymey!
Het is bekend dat niet alles vanzelf gaat maar dit is toch wel teveel van het goede.
Wat ik vooral raar vind is het feit dat je geen internet hebt en waarschijnlijk ook geen IPTV en telefoon.
Die CATV is apart.
Bij mij heeft de monteur die het glasvezelmodem kwam plaatsen ook alles getest met de laptop.
Dat was maar goed ook want de eerste glasvezelmodem die het erin zette deed het niet. Even terug naar de auto dus om een andere te pakken.
Vodafone heeft dus verder niets geactiveerd en gebruikt ook de ispfabriek (KPN...) net als Lijbrandt.
Blijft dus vaag hoe men oplevert.

Edit:
Lees ook even deze ervaring van een tweaker met Lijbrandt
Lieuwe15 in "Vodafone Thuis via Glasvezel"
Ik las het inderdaad. Exemplarisch voor hoe Lijbrandt (niet) te werk gaat....

Je zou bijna zeggen dat men het erom doet en geen klanten meer wil.... Ik wacht al weer met angst en beven (ALS er ooit nog geactiveerd wordt) op het moment dat m'n schoonouders de eerste factuur ontvangen en daar weer van alles niet op klopt... Onderhand moet ik me eigenlijk diep gaan schamen dat ik ze niet behoed heb voor Lijbrandt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zo juist is de monteur geweest met het witte kastje en is de aansluiting actief.
Nu nog wachten op pakketje van Vodafone.

Er zitten 4 utp op het kastje, welke zou voor internet zijn? Of zou dat uitmaken.

is er ergens trouwens ook een handleiding van het modem?

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 27-11-2012 14:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Inmiddels heb ik ook (na ontzettend drammen en bijna op het trollerige af tweeten ) eindelijk van de webcare van Lijbrandt te horen gekregen wat bij m'n schoonouders het probleem is:

Geen licht op de data fiber. Aannemer heeft ticket ingeschoten bij 'netwerkleverancier' (wie dat dan ook mag zijn), daar is nog niks op terug gekomen.

Het kloterige is en blijft gewoon dat mijn schoonouders erg slecht tegen dit soort dingen kunnen. Niet technische problemen an sich, dat is altijd te begrijpen. Maar wel de ontzettend DOMME en LAKSE houding van Lijbrandt en de aannemer en het compleet in onzekerheid blijven of er nog aan het probleem gewerkt wordt en wat een te verwachten tijdpad is.

Het is dat ze toevallig mij kennen en dat ik dit nu voor ze doe, anders hadden ze het al lang opgegeven want dit is gewoon alle stress niet waard. Mss. nog wel als je een tweaker bent die heel graag de hoge upload wil, anders niet.

Ondertussen voel ik me ook welhaast schuldig dat ik ze in dit ontzettende prutsverhaal gestort heb.

Nu weten we overigens nog steeds verder niet wanneer er acties te verwachten valt, alleen dat "er bij de collega's verzocht is de druk op de netwerkleverancier te vergroten"............

Maar wat vooral wrang is dat je in het publieke domein op het grote boze internet (facebook, twitter, hier) om je heen moet gaan lopen schreeuwen, slaan en strompen als een klein kind dat z'n snoepje niet krijgt voor je aandacht krijgt voor iets wat in een beetje bedrijf gewoon met communicatie opgelost had kunnen worden.... en met duidelijkheid richting de consument.

@garfield_x: Poortje 1 als het goed is ;). Houd er wel rekening mee dat je wellicht nog niet op de snelheid staat die je hoort te hebben....

[ Voor 4% gewijzigd door eymey op 27-11-2012 15:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
Ja, het is best triest dat providers zo met klanten omgaan.
Er verandert ook weinig in de loop der jaren.
Eerst al met KPN en ISDN, inbellen laat ik maar even weg, daarna kabelaars, Chello, ADSL, VDSL. en glas.
Er mankeert overal wel wat aan, bij de een ligt het meer aan de techniek bij de ander aan het administratieve proces.

Bij Vodafone is mij vandaag opgevallen dat ik nergens iets kan terugvinden over de grote storing in onze regio. De oorzaak ligt vast niet bij Vodafone zelf maar dat doet er niet toe.

@garfield_x, handleidingen zitten in het pakket maar kun je ook downloaden op de website van Vodafone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
HoppyF schreef op dinsdag 27 november 2012 @ 18:14:

Bij Vodafone is mij vandaag opgevallen dat ik nergens iets kan terugvinden over de grote storing in onze regio. De oorzaak ligt vast niet bij Vodafone zelf maar dat doet er niet toe.
Niet elke provider werkt z'n site continue bij. Sommige zien dit als een stukje klanttevredenheid/bron van informatie/ontlastig van de helpdesk en zijn hier erg correct in (Solcon bv), anderen krijgen simpelweg geen informatie en plaatsen (noodgedwongen) niets, bij sommige providers zal de info nooit bij degene terechtkomen die t erop zet doordat t eerst 100 afdelingen langs moet, en sommige providers willen geen openheid van zaken geven ('want, stel je voor dat een potentiele klant een lijst van storingsmeldingenen ziet, dan zal het wel een onbetrouwbare provider zijn als ze zovaak storing hebben')

Vandaag was het een storing in het netwerk van KPN, waardoor de hele verbinding met 'onze' regio pleiten was. Dat betrof dus WMP+ (dus de meeste providers op glas), maar ook DSL. De hele regio putten - nunspeet had ook geen kpn-dsl meer. XS4All was de enige die dit meldde, maar ik heb ook klanten met Hetnet, Planet en KPN zakelijk aan de lijn gehad die plat lagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
DJSmiley schreef op dinsdag 27 november 2012 @ 18:27:
[...]

Niet elke provider werkt z'n site continue bij. Sommige zien dit als een stukje klanttevredenheid/bron van informatie/ontlastig van de helpdesk en zijn hier erg correct in (Solcon bv), anderen krijgen simpelweg geen informatie en plaatsen (noodgedwongen) niets, bij sommige providers zal de info nooit bij degene terechtkomen die t erop zet doordat t eerst 100 afdelingen langs moet, en sommige providers willen geen openheid van zaken geven ('want, stel je voor dat een potentiele klant een lijst van storingsmeldingenen ziet, dan zal het wel een onbetrouwbare provider zijn als ze zovaak storing hebben')

Vandaag was het een storing in het netwerk van KPN, waardoor de hele verbinding met 'onze' regio pleiten was. Dat betrof dus WMP+ (dus de meeste providers op glas), maar ook DSL. De hele regio putten - nunspeet had ook geen kpn-dsl meer. XS4All was de enige die dit meldde, maar ik heb ook klanten met Hetnet, Planet en KPN zakelijk aan de lijn gehad die plat lagen.
Ik vind het niet melden van grote storingen onacceptabel.
Op welke website men meldingen wil neerzetten maakt mij niet uit.
Het hoeft namelijk niet op de voorpagina.
Afschrikkend werken meldingen juist niet, het ontbreken van informatie vind ik veel erger.
Daar komt bij dat de onderliggende problemen niet bij de provider zelf hoeven te liggen maar dat je wel wilt weten waar je aan toe bent.
Die informatie voorziening zou verplicht moeten worden omdat je immers ook voor de dienst (internet e.d.) betaalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vodafone pakketje moet ik nog krijgen, dat zal een dezer dagen wel komen.

Kon het niet nalaten, maar even een PC rechtstreeks op de kabelmodem gezet. keurig ipadres gekregen, maar de snelheid is factor 10 te laag (3/3 ipv 30/30), maar dat werd hierboven al gezegd.

Analoog tv signaal stond al wel op de coax aansluiting, dus die doet het al.
Kan UPC in ieder geval al weg.

Nu nog nummerbehoud aanvragen dan kan KPN ook weg, en als de snelheid ok is, kan de ADLS ook weg.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 27-11-2012 21:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qwinta
Net de monteur van solcon geweest.
Alles werk bijna digitale tv amina kast is een DOA.....

wij kunnen ip bellen nog niet gebeld worden.
internet 50 down 25 up werk bijna dus

zijn op de goede weg. >:) ;) ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niwesa
Bij ons komen ze vrijdag de binnenaansluiting maken. Alle spullen van KPN zijn ook binnen. Ben benieuwd of het internet en de TV dan ook al actief zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
qwinta schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 12:57:
Net de monteur van solcon geweest.
Alles werk bijna digitale tv amina kast is een DOA.....

wij kunnen ip bellen nog niet gebeld worden.
internet 50 down 25 up werk bijna dus

zijn op de goede weg. >:) ;) ;w
Uhhhh begrijp ik hieruit dat er een monteur is geweest die de situatie zo bij je heeft achtergelaten ?
Hopelijk is het andersom en is er een monteur geweest om de problemen voor je op te lossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qwinta
HoppyF schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 18:08:
[...]

Uhhhh begrijp ik hieruit dat er een monteur is geweest die de situatie zo bij je heeft achtergelaten ?
Hopelijk is het andersom en is er een monteur geweest om de problemen voor je op te lossen.
Speedtest nu 48 down 41 up en een ping van 5 ms mooie waarden nu....

dus het komt allemaal goed _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niwesa
Das balen, zou vandaag de binnenaansluiting gemaakt worden. Neem je vrij voor, komen ze niet omdat het sneeuwt.

Kunnen dus ook niet vertellen wanneer ze wel komen. Krijgen weer een brief met een nieuwe afspraak.

Hoe doen ze dat toch in andere landen waar het wel vaker sneeuwt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
niwesa schreef op vrijdag 07 december 2012 @ 09:45:
Das balen, zou vandaag de binnenaansluiting gemaakt worden. Neem je vrij voor, komen ze niet omdat het sneeuwt.

Kunnen dus ook niet vertellen wanneer ze wel komen. Krijgen weer een brief met een nieuwe afspraak.

Hoe doen ze dat toch in andere landen waar het wel vaker sneeuwt?
Flauwekul natuurlijk!
Die kabel ligt toch al bij de gevel/voordeur?
Het enige wat ze doen is wat grond weghalen om de kabel onder de grond door je huis in te krijgen.
Dat kan nu juist prima omdat het nauwelijks vriest.
Vorst is een groter probleem als het -10C zou zijn is de grond te hard om een gat te kunnen graven.

Het lijkt er meer op dat de aannemer geen zin heeft om langs de weg te komen staan vanwege de sneeuw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niwesa
Het lijkt er meer op dat de aannemer geen zin heeft om langs de weg te komen staan vanwege de sneeuw.
Tja dat vind ik dus ook. Het vriest niet eens alleen wat sneeuw. Natuurlijk geen pretje, werkt lekkerder bij een graadje of 20. 8)

Maar ik baal wel. We hebben vier televisies in huis en ik heb afgelopen dagen dus alle coax uit de leidingen gehaald om alle vertrekken te voorzien van 2 UTP aansluitingen.

Ga vanmiddag toch nog maar eens bellen om te zien of ze maandag kunnen komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
niwesa schreef op vrijdag 07 december 2012 @ 11:28:
[...]

Tja dat vind ik dus ook. Het vriest niet eens alleen wat sneeuw. Natuurlijk geen pretje, werkt lekkerder bij een graadje of 20. 8)

Maar ik baal wel. We hebben vier televisies in huis en ik heb afgelopen dagen dus alle coax uit de leidingen gehaald om alle vertrekken te voorzien van 2 UTP aansluitingen.

Ga vanmiddag toch nog maar eens bellen om te zien of ze maandag kunnen komen.
Hoe ga je die drie extra TV's aansluiten dan?
Heb je voor iedere TV een decoder?
Alternatief zou zijn de coax gewoon te gebruiken en DVB-C te gebruiken dan wel analoog afhankelijk wat voor TV's het zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niwesa
HoppyF schreef op vrijdag 07 december 2012 @ 13:10:
[...]

Alternatief zou zijn de coax gewoon te gebruiken en DVB-C te gebruiken dan wel analoog afhankelijk wat voor TV's het zijn.
We hebben voor iedere TV inderdaad een aparte decoder. Omdat we de laatste tijd steeds meer problemen hebben met UPC nemen we afscheid van Coax. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HoppyF schreef op vrijdag 07 december 2012 @ 13:10:
[...]

niwesa schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 13:23:
Bij ons komen ze vrijdag de binnenaansluiting maken. Alle spullen van KPN zijn ook binnen. Ben benieuwd of het internet en de TV dan ook al actief zijn.
Heeft KPN dan ook DVB-C??????????????

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 07-12-2012 13:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Huh, hoe maak je uit die 2 reacties op dat de KPN van Niwesa dvb-c zou hebben? HoppyF heeft geen KPN maar VF

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

eymey schreef op vrijdag 07 december 2012 @ 14:08:
Huh, hoe maak je uit die 2 reacties op dat de KPN van Niwesa dvb-c zou hebben? HoppyF heeft geen KPN maar VF
Dat klopt maar het was een reactie van HoppyF op de post van niwesa.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ok :). Houd het er gewoon op dat HoppyF er een beetje van uit ging dat mensen per definitie niet voor KPN kiezen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
eymey schreef op vrijdag 07 december 2012 @ 14:56:
ok :). Houd het er gewoon op dat HoppyF er een beetje van uit ging dat mensen per definitie niet voor KPN kiezen :+
Precies!
Zeker omdat niwesa het heeft over totaal vier TV's zou het best handig kunnen zijn deze op DVB-C/analoog aan te sluiten.
De kwaliteit van DVB-C is prima te noemen maar het hangt er natuurlijk wel vanaf hoe er TV gekeken wordt op de andere TV's.
Als het bv gaat om een studentenhuis met vier bewoners die allemaal een optimale kwaliteit willen (HD) dan is de keuze om ieder een eigen decoder te kiezen niet zo gek.
Gaat het om slaapkamer TV's dan zou DVB-C ook prima voldoen aan de keuze voor losse decoders hangt immers ook een prijskaartje.

(en ja, HoppyF heeft VF en geen KPN....)

O ja, de graafwerkzaamheden liggen stil in Ermelo!
Zie: http://eindelijkglasvezel..._stilgelegd_tijdens_vorst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niwesa
Ik had voor analoog kunnen kiezen voor de overige 4 televisies. Maar KPN kastjes extra kosten 15 euro in totaal. Dat is minder dan wat ik voor de kabel betaal.

Uiteindelijk betaal ik 5 euro minder dan voorheen nu ik alles bij KPN onderbreng.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Maar je had dus ook voor een provider als Solcon, XSyou of Lijbrandt kunnen kiezen. Dan had je analoog (en onversleuteld dvb-c voor tv's die dat ondersteunen) er gratis bij gehad! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niwesa
eymey schreef op vrijdag 07 december 2012 @ 19:55:
Maar je had dus ook voor een provider als Solcon, XSyou of Lijbrandt kunnen kiezen. Dan had je analoog (en onversleuteld dvb-c voor tv's die dat ondersteunen) er gratis bij gehad! ;)
Maar als ik bij Solcon kijk ben ik slechts 9 euro per maand goedkoper uit dan bij KPN. Voor die 9 euro hebben we dan wel 5 x HD kwaliteit.

Bovendien hebben we nu op elke kamer minimaal 2 UTP aansluitingen en dat ook wel weer fijn. Maar daardoor was er in de leidingen geen ruimte meer voor de coax.

Of het een wijs besluit is zal de toekomst uitwijzen. De meterkast ziet er in elk geval indrukwekkend uit met een 24 poorts patch panel. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Als je overal al UTP hebt, dan is de keus voor een provider die ook nog coax biedt inderdaad een stuk minder vanzelfsprekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
niwesa schreef op vrijdag 07 december 2012 @ 20:32:
[...]

Maar als ik bij Solcon kijk ben ik slechts 9 euro per maand goedkoper uit dan bij KPN. Voor die 9 euro hebben we dan wel 5 x HD kwaliteit.

Bovendien hebben we nu op elke kamer minimaal 2 UTP aansluitingen en dat ook wel weer fijn. Maar daardoor was er in de leidingen geen ruimte meer voor de coax.

Of het een wijs besluit is zal de toekomst uitwijzen. De meterkast ziet er in elk geval indrukwekkend uit met een 24 poorts patch panel. :9
Betaal je dan 15 euro per maand extra of eenmalig 15 euro?
UTP naar andere kamers trekken is op zich een goed plan, draadloos is immers niet ideaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niwesa
Betaal je dan 15 euro per maand extra of eenmalig 15 euro?
UTP naar andere kamers trekken is op zich een goed plan, draadloos is immers niet ideaal.
Die 15 euro betaal je per maand extra. 5 euro per ontvanger. Die kosten had ik dus wegeschrapt tegen de kosten van de kabel bij UPC.

Overigens wist ik het niet dat je ook voor een situatie kon kiezen zoals bij Solcon.

Maar 2 kinderen hebben een playstation die ik bedraad wilde hebben. Daarnaast hebben we op zolder een TV met mediaplayer noem het maar op.

Voordat je het weet staat er overal in huis wel een apparaat dat via internet loopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niwesa
Minder leuk is dat we vanaf vanmiddag geen internet meer hebben en niet meer kunnen bellen. Het lijkt er op dat KPN dacht dat de glasvezel aansluiting gereed was en ons overgezet hebben.

En dat bleek inderdaad zo. Modem werkte niet meer. Nieuw modem gehad en vandaag gebeld met Reggefiber.

Die hebben direct een monteur gestuurd en nu hebben we glasvezel. Maar alleen brandt het lampje van glas niet.

Dus voorlopig wachten we maar weer af. :D

[ Voor 36% gewijzigd door niwesa op 11-12-2012 20:48 ]

• niwesa
Voorlopig moeten we het er maar mee doen. Alles is gereed, alle spullen zijn geleverd. Geen monteur besteld (in de veronderstelling dat we dan sneller klaar waren) en KPN zegt doodleuk; 3 januari 2013 hebben we de lijn klaar en kunt u er gebruik van maken.

Ben er wel even klaar mee met dat hele glasvezel gebeuren.

[ Voor 9% gewijzigd door niwesa op 13-12-2012 11:28 ]

• tita_tovenaar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13-09 20:47
Dus je hebt je vorige abonnementen al opgezegd voordat je de boel al goed werkende hebt?
Das ook niet handig,zoiets kan je beter altijd na de oplevering doen!Heb ik ook gedaan,ik betaal liever iets te veel met de garantie dat alles werkt. Dan dat ik voor een onbepaalde tijd zonder zit met alle frustraties/ergernis en zo'n periode kan dan gevoelsmatig lang duren.

Soms weet ik het ook niet meer.........

Tsja, bij m'n schoonouders had de opzegservice van Lijbrandt een deel van de opzegging bij UPC voor hun rekening genomen en dus zelf te vroeg opgezegd (toen bleek dat de oplevering vertraagd werd door een stukke vezel).

Na vele gedram en gestamp op Twitter en Facebook van mijn kant is trouwens vorige week eindelijk hun verbinding helemaal opgeleverd _O_ :)

• niwesa
tita_tovenaar schreef op donderdag 13 december 2012 @ 11:37:
Dus je hebt je vorige abonnementen al opgezegd voordat je de boel al goed werkende hebt?
Das ook niet handig,zoiets kan je beter altijd na de oplevering doen!Heb ik ook gedaan,ik betaal liever iets te veel met de garantie dat alles werkt. Dan dat ik voor een onbepaalde tijd zonder zit met alle frustraties/ergernis en zo'n periode kan dan gevoelsmatig lang duren.
Nee, ik heb mijn abonnementen niet opgezegd voordat e.a. goed werkt. Alleen 3 TV's in huis werken nu niet omdat ik de coax vervangen heb door UTP. Daar valt mee te leven omdat het de TV's van de kinderen zijn.

Maar als alles gereed is wil je natuurlijk dat het ook werkt! Vind het gewoon onbegrijpelijk dat KPN 3 weken nodig heeft om een lijn te activeren en dat gewoon niet eerder bekend maakt.
KPN heeft voor alles 3 weken nodig als dingen even niet in 1 keer werken als gepland.

Hoop ook voor je dat je de goede keuze qua provider hebt gemaakt. Want wil je overstappen naar een andere glas aanbieder: Hup, minimaal 3 weken downtime!

• HoppyF
eymey schreef op donderdag 13 december 2012 @ 13:07:
KPN heeft voor alles 3 weken nodig als dingen even niet in 1 keer werken als gepland.

Hoop ook voor je dat je de goede keuze qua provider hebt gemaakt. Want wil je overstappen naar een andere glas aanbieder: Hup, minimaal 3 weken downtime!
Dit is ook precies één van de redenen waarom ik niet voor een KPN provider zou kiezen.
Je bent bij KPN gewoon een nummer en meer niet.
Bij andere providers is dat misschien ook wel zo maar die laten het tenminste niet zo merken.
Als klant wil je gewoon normaal behandeld worden.
Pagina: 1 ... 6 ... 8 Laatste