Toon posts:

Lijbrandt: vragen en klachten Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 46 ... 88 Laatste
Acties:
  • 536.102 views

• Rh1no
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 06-09-2024
Lijbrandt_Desk schreef op dinsdag 27 december 2011 @ 13:56:
@ Henrickus & Rh1no

De netwerkbeheerder meld dat de lijnkaart is herstart, dit zou het probleem moeten oplossen. Kan je mij vertellen of jullie nog steeds last hebt van de "freezes" op IPTV ? - Ruben
@Lijbrandt_Desk,

Sorry voor mijn late reactie. Ik geloof niet dat het probleem is opgelost, want gisteren zag ik op NL1 en een of andere commerciële zender weer wat freezes.

• Lijbrandt_Desk
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 24-05-2021

Lijbrandt_Desk

Bedrijfsaccount Lijbrandt
Aankondiging GHM I-pad applicatie

Vanaf 17 januari 2012 lanceert GHM de "Glashart Media App", vanaf deze datum is de App beschikbaar in de Apple Appstore. Met deze App kan je de settopbox bedienen, een uitgebreide televisiegids raadplegen en o.a. opnames beheren. :) - Ruben

Lijbrandt Webcare ______Webcare disclaimer/werkwijze

• TripleQ
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Lijbrandt_Desk schreef op donderdag 29 december 2011 @ 13:16:
Aankondiging GHM I-pad applicatie

Vanaf 17 januari 2012 lanceert GHM de "Glashart Media App", vanaf deze datum is de App beschikbaar in de Apple Appstore. Met deze App kan je de settopbox bedienen, een uitgebreide televisiegids raadplegen en o.a. opnames beheren. :) - Ruben
Mooi!
Maar dan is de volgende vraag natuurlijk: "Komt hier ook een Android variant voor?" Staat dit op de planning?

• Lijbrandt_Desk

Lijbrandt_Desk

TripleQ schreef op donderdag 29 december 2011 @ 13:19:
[...]

Mooi!
Maar dan is de volgende vraag natuurlijk: "Komt hier ook een Android variant voor?" Staat dit op de planning?
Voor zover nu bekend is zal bij de start alleen de Ipad worden ondersteunt maar wie weet wat de toekomst nog brengt bij GHM ;) - Ruben

• TripleQ
  • Niet online
Lijbrandt_Desk schreef op donderdag 29 december 2011 @ 13:20:
[...]

Voor zover nu bekend is zal bij de start alleen de Ipad worden ondersteunt maar wie weet wat de toekomst nog brengt bij GHM ;) - Ruben
Bedankt voor je antwoord, zou mooi zijn!

Verwijderd

[...]

Nou, stuur dan maar een iPad 2 op Ruben, dan gooi ik die app wel even op de pijnbank :P
Maar even serieus, als GHM zichzelf serieus neemt en even kijkt naar de verkoopcijfers van Android tablets en telefoons ten opzichte van iPad en iPhone, dan is een Android app op korte termijn eigenlijk een must ;)
Al was het maar omdat Android in de markt Apple inmiddels zo goed als voorbij is geslopen qua aantal installed versies.
Daarbij bedienen met name Android tablets en telefoons een veel grotere publiek, mede omdat de prijzen van dat soort producten een stuk lager liggen dan de Apple versies.
Per slot van rekening kan niet iedereen even 500 euri neertellen voor een iPad 2, maar wel 89 euro voor een Android tablet bij de Blokker :P

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 29-12-2011 13:27 ]

Inderdaad wel jammer dat hier alleen maar een iOS versie van komt voorlopig. En hoe zit het met een web interface voor de 'gewone' desktop/laptop? :)

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Verwijderd

Lijbrandt_Desk schreef op donderdag 29 december 2011 @ 12:29:
Ik heb contact gehad met het Special Services Team wat binnen Lijbrandt bezig is met o.a. dit probleem, er is op een mogelijke fix ontwikkeld die in de loop van januari 2012 zal worden uitgerold. Ik heb gevraagd of een lijst zoals hierboven aangegeven handig is; indien de fix van januari niet het gewenste resultaat heeft dan ontvangen mijn collega's deze lijst graag via Webcare. - Ruben
Bedankt voor de informatie. Worden wij dan op de hoogte gebracht als ie er staat? fix bedoel ik.

Verwijderd

eymey schreef op donderdag 29 december 2011 @ 13:29:
Inderdaad wel jammer dat hier alleen maar een iOS versie van komt voorlopig. En hoe zit het met een web interface voor de 'gewone' desktop/laptop? :)
Jammer is niet de juiste term eymey, want bij andere apps zie je ook vaak de top down benadering waarbij eerst iOS uitkomt en daarna mogelijk de Android en andere OS-sen.
De meeste apps zijn inderdaad niet meer dan interfaces met webbased diensten, dus lijkt me een gewone webapplicatie eigenlijk ook goed mogelijk.

Als dit inderdaad een complete remote wordt voor de Amino's die die brakke RC die standaard bij de STB zit kan vervangen dan ben ik de eerste happy gebruiker.
Er zwerft hier namelijk 24/7 een Asus Transformer op de bank rond, dus vandaar ook mijn interesse in de ontwikkeling van deze app voor de laatste Android versies.
Ben ik eindelijk van die richtgevoeligheid van de remote af :P

• MCP cloud
  • Laatst online: 09:29

MCP cloud

Op het web sinds 1998

Lijbrandt_Desk schreef op donderdag 29 december 2011 @ 12:29:
Ik heb contact gehad met het Special Services Team wat binnen Lijbrandt bezig is met o.a. dit probleem, er is op een mogelijke fix ontwikkeld die in de loop van januari 2012 zal worden uitgerold. Ik heb gevraagd of een lijst zoals hierboven aangegeven handig is; indien de fix van januari niet het gewenste resultaat heeft dan ontvangen mijn collega's deze lijst graag via Webcare. - Ruben
Ik heb net een topic aan gemaakt :*)

Lijbrandt telefoon menu's

[ Voor 67% gewijzigd door MCP cloud op 29-12-2011 13:40 ]

Powered by KPN | Experia Box V10 + TP-link switch LS1005G + 2 Superwifi

• Lijbrandt_Desk

Lijbrandt_Desk

Verwijderd schreef op donderdag 29 december 2011 @ 13:30:
[...]

Bedankt voor de informatie. Worden wij dan op de hoogte gebracht als ie er staat? fix bedoel ik.
Als er meer informatie over deze fix is dan hoor je het hier het eerste via Webcare ;) - Ruben

• Lijbrandt_Desk

Lijbrandt_Desk

fiberdordrecht schreef op donderdag 29 december 2011 @ 13:38:
[...]

Ik heb net een topic aan gemaakt :*)

Bedankt voor het aanmaken, mocht de fix dus niet voor alle type toestellen zijn dan wordt deze lijst zeer op prijs gesteld door het Special Services Team -Ruben

• Lijbrandt_Desk

Lijbrandt_Desk

Rh1no schreef op donderdag 29 december 2011 @ 13:15:
[...]

@Lijbrandt_Desk,

Sorry voor mijn late reactie. Ik geloof niet dat het probleem is opgelost, want gisteren zag ik op NL1 en een of andere commerciële zender weer wat freezes.
Kan je voor mij de komende dagen nog even monitoren welke zenders deze freeze (weer) hebben en op welke tijdstippen (ongeveer) dan ontvang ik deze gegevens graag na het weekend voor een nieuwe melding naar de netwerkbeheerder -Ruben

• NDSFREAK
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 05-09 14:37
@Lijbrandt_Desk

Ik zat net even op de site van Glashart media te kijken over de nieuwe zender wijzigingen die van vanaf 3 januari 2012 doorgevoerd gaan worden.

Tot mijn grote verbazing is Winterswijk niet in deze lijsten opgenomen, terwijl hier wel Glashart Media beschikbaar is. Wat me wel opviel is dat tot mijn grote verbazing is alwel een plaats als Doetinchem toegevoegd aan deze lijst, terwijl daar de vraagbundeling nog moet beginnen in plaatsen Welh, Gaanderen en Doetinchem.

Het betreft de volgende lijsten waar ik het zenderoverzicht van Winterswijk mis:

Lokale en Regionale Televisie Zenders per plaats
Lokale en Regionale Radio Zenders per plaats
Lokale en Regionale Video On Demand per plaats

Deze lijsten kun je vinden onder deze link

Zouden jullie deze opmerking nog even door willen door zetten Glashart Media .

Verwijderd

Lijbrandt_Desk schreef op donderdag 29 december 2011 @ 14:02:
[...]
Als er meer informatie over deze fix is dan hoor je het hier het eerste via Webcare ;) - Ruben
Bedankt nogmaals. Hopelijk wordt onze probleem binnenkort verholpen.

• MCP cloud

MCP cloud

Op het web sinds 1998

Soms gaat het fout wat een verhaal :)

Reggefiber met prutsers in de frontlinie voor aanleg van glasvezel in Hoofddorp
http://www.hoofddorpsecou...n_hoofddorp_21019778.html

Haha, je zou bijna zeggen dat het artikel (met de toon waarop het is geschreven) uit het toetsenbord van een Ziggo-medewerker ofzo komt.

Helaas is het een feit dat er heel wat af geprutst wordt door sommige onderaannemers maar de toon van dat artikel is wel heel erg aangedikt.

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Het enige wat ik zo lees is dat de lokatie van het kastje de betreffende bewoner niet goed uitkwam, en blijkbaar KPN ook niet. Dat is wat onhandig maar een stroomaansluiting moet volgens mij wel te regelen zijn?

Klinkt een beetje als iemand die eigenlijk geen glasvezel wilde en nu alleen nog een excuus zocht om dit te verantwoorden.

i5-14600K | 32GB DDR5-6000 | RTX 5070 - MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512

Verwijderd

eymey schreef op donderdag 29 december 2011 @ 17:40:
Haha, je zou bijna zeggen dat het artikel (met de toon waarop het is geschreven) uit het toetsenbord van een Ziggo-medewerker ofzo komt.

Helaas is het een feit dat er heel wat af geprutst wordt door sommige onderaannemers maar de toon van dat artikel is wel heel erg aangedikt.
Tja, popie-jopie taalgebruik in een lokaal leugenaartje, tevreden met een experiabox en het huidige (KPN) internet.... dit triggert bij mij alle registers van niet onpartijdige hoernalistiek :P

Deze F.O. Wilken (FO = Fuck Off??) moet vooral lekker bij KPN op ADSL blijven.

Volgens mij is het de minder intelligente broer van die gast die met zijn doornsee modaal gezin de UPC reclame maakt en met zijn Nederlandstalige zus in het buitenland ineens tracht Engels te praten (It is a vewy bad connection... ADSL) en zo'n kutkind wat dan nog heel snedig roept met de L van langzaam.... pffff wat een kakverhaal.

Grappig genoeg vroeg bij mij de door Reggefiber ingeschakelde lokale installateur (van Gelder) keurig of wij een voorkeur hadden voor de plaats van de FTU en dat dat ding een stopcontact nodig had.
Reggefiber legt dit soort zaken namelijk in mijn optiek nooit zelf aan maar besteed het uit aan een lokale glasvezelboer.
Het zegt dus meer over de incompetentie van de installateur, de stupiditeit van deze bewoner, dan dat het iets zegt over Reggefiber zelf.

Zuur verhaal uit de pen van een KPN fan als ik het kort door de bocht roep, want hier kon ik de FTU letterlijk krijgen waar ik hem hebben wilde.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 29-12-2011 20:02 ]

Heb dat in een reactie op het artikel ook vermeld. Ook hier in Almere geen klachten. Ik ben toevallig vorige week zelfs nog bij een huis wezen kijken waar het kruipluik in de woonkamer ( !? ) zit. Maar ook daar was de FTU gewoon netjes in de meterkast afgemonteerd.

Natuurlijk snap ik ergens de boosheid van deze bewoner nog wel: Tenslotte is het Reggefiber die de reclame maakt en er dan ook zorg voor dient te dragen dat ze capabele onderaannemers inschakelen.

Verwijderd

eymey schreef op donderdag 29 december 2011 @ 20:07:
Natuurlijk snap ik ergens de boosheid van deze bewoner nog wel: Tenslotte is het Reggefiber die de reclame maakt en er dan ook zorg voor dient te dragen dat ze capabele onderaannemers inschakelen.
Het is de hele aangedikte toon van deze persoon, het taalgebruik, de voorliefde voor experiabox op de eerste verdieping en zijn blatende onkunde over providers en hoe iets wordt aangeleverd (Ziggo glasvezels tot in de wijkcentrale?? En dat terwijl Ziggo gewoon DSLAM's van KPN gebruikt?), die zijn hele klacht eigenlijk meer tot een lachwekkende klucht maakt.

Ik zou zo'n persoon na dit krantenartikel letterlijk nooit meer serieus nemen of als klant willen hebben :)

En ja, Reggefiber doet aan vraagbundeling met een hele propagandamachine, maar uiteindelijk staat een of andere lokale glasboer de boel te verstieren, en dat kan je Reggefiber wel kwalijk nemen, maar zegt werkelijk niets over Reggefiber, eerder over een zeer incompetente luie monteur die die installateur er allang had moeten uitpleuren. :P
Het vreemde is wel dat deze meneer Wilken over deze monteurs consequent praat in termen als KPN monteurs (meermaals), en dat zou op zijn minst nog vreemder zijn, want KPN monteert volgens mij helemaal geen glasvezel FTU's af. Of wel, het is een tirade die onsamenhangend is, de verkeerde partijen aanwijst en bol staat van de onkunde. 8)7

Ik moet eerlijk toegeven dat het kennisniveau hier bij van Gelder meer dan behoorlijk is, evenals de omgang met klanten, maar als Reggefiber ergens firma X met de juiste credentials de opdracht tot installatie geeft wil dat niet zeggen dat die club tot op het bot goed is.

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 29-12-2011 20:43 ]

• Awoodentree
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Beste,

Even een snel vraagje tussendoor.
Ik heb dus het alles-in-een 50'/50 pakket bij Lijbrandt afgesloten en heb hierbij de Digitale Televisie IPRTV box HD met PVR€99.00(normaal €249.00) gekozen. Gaat dit werken met de pricewatch: LG Infinia 47LW650S ? Hoe moet ik dat ding op de TV aansluiten? En zit er dan ook uitzendinggemist enzo bij?

En wanneer krijg ik de mogelijkheid om een tweede kastje bij te bestellen? Bij het afsluiten van het abo via internet kreeg ik geen mogelijkheid om een tweede kastje bij te bestellen. Of werkt het ook met de Homecast HD Colorado? Of kan ik dan niet gebruikmaken van het HD pakket dat ik erbij heb besteld?

Alvast bedankt!

• toxict
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14:40
Awoodentree schreef op donderdag 29 december 2011 @ 20:47:
Beste,

Even een snel vraagje tussendoor.
Ik heb dus het alles-in-een 50'/50 pakket bij Lijbrandt afgesloten en heb hierbij de Digitale Televisie IPRTV box HD met PVR€99.00(normaal €249.00) gekozen. Gaat dit werken met de pricewatch: LG Infinia 47LW650S ? Hoe moet ik dat ding op de TV aansluiten? En zit er dan ook uitzendinggemist enzo bij?

En wanneer krijg ik de mogelijkheid om een tweede kastje bij te bestellen? Bij het afsluiten van het abo via internet kreeg ik geen mogelijkheid om een tweede kastje bij te bestellen. Of werkt het ook met de Homecast HD Colorado? Of kan ik dan niet gebruikmaken van het HD pakket dat ik erbij heb besteld?

Alvast bedankt!
Aansluiten met HDMI op je TV.
Uitzending gemist is 1 jaar lang gratis geloof ik.
Heb het zelf ook.

Tweede kastje kun je bestellen, zodra alles werkend is opgeleverd.

http://www.pvoutput.org/intraday.jsp?sid=31923

• Awoodentree
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Bedankt!

• MCP cloud

MCP cloud

Op het web sinds 1998

eymey schreef op donderdag 29 december 2011 @ 20:07:
Heb dat in een reactie op het artikel ook vermeld. Ook hier in Almere geen klachten. Ik ben toevallig vorige week zelfs nog bij een huis wezen kijken waar het kruipluik in de woonkamer ( !? ) zit. Maar ook daar was de FTU gewoon netjes in de meterkast afgemonteerd.

Hier in mijn wijk flats en vrije huizen worden alle Genexis dummy modem's (verplicht) in de meterkast gehangen.

Ik zelf heb een VIP behandeling gekregen :*)

BTW 1 ding @spike: Zag net je (dwz, denk dat die van jou is) reactie op dat artikel.

Daar staat 1 onjuistheid in: Ziggo werkt NIET via KPN koper maar is een kabelboer ;)

Verwijderd

[...]

Hé Ruben, hebben jullie voor dit soort antwoorden standaard teksten?
Ik zag in het draadje van XMS namelijk woordelijk hetzelfde antwoord, maar ondertekend door ene Tim :P

Verwijderd

eymey schreef op donderdag 29 december 2011 @ 22:51:
BTW 1 ding @spike: Zag net je (dwz, denk dat die van jou is) reactie op dat artikel.

Daar staat 1 onjuistheid in: Ziggo werkt NIET via KPN koper maar is een kabelboer ;)
Yep, zag ik ook, my mistake, maar een stuk minder erg dan alle vage beweringen van Wilken, waaronder KPN monteurs die FTU's afmonteren? :P

EDIT
En al gecorrigeerd :P

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 29-12-2011 23:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emaurer
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-06-2024

emaurer

Voor de rest gaat alles Goed

Verwijderd schreef op donderdag 29 december 2011 @ 13:35:
[...]
Als dit inderdaad een complete remote wordt voor de Amino's die die brakke RC die standaard bij de STB zit kan vervangen dan ben ik de eerste happy gebruiker.
Er zwerft hier namelijk 24/7 een Asus Transformer op de bank rond, dus vandaar ook mijn interesse in de ontwikkeling van deze app voor de laatste Android versies.
Ben ik eindelijk van die richtgevoeligheid van de remote af :P
Nu nog History Channel (incl. HD) in het pakket en ik ben weer terug..... kan ik mijn vrouw een iPad geven... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lijbrandt_Desk

Lijbrandt_Desk

Verwijderd schreef op donderdag 29 december 2011 @ 23:05:
[...]

Hé Ruben, hebben jullie voor dit soort antwoorden standaard teksten?
Ik zag in het draadje van XMS namelijk woordelijk hetzelfde antwoord, maar ondertekend door ene Tim :P
Scherp opgemerkt, zit zelf niet op het XMS topic dus was mij niet opgevallen :) - Ruben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doc25
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 11-12-2017
emaurer schreef op vrijdag 30 december 2011 @ 02:02:
[...]

Nu nog History Channel (incl. HD) in het pakket en ik ben weer terug..... kan ik mijn vrouw een iPad geven... :+
Hier nog een voorstander voor History (HD). Verder als 2de prioriteit (:D) de mogelijkheid van het maken van eigen kanaallijsten en erdoorheen zappen zonder al die baggerzenders ertussen. Willen de webcare medewerkers dit doorgeven aan de betrokken afdeling ? Bij voorbaat dank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lijbrandt_Desk

Lijbrandt_Desk

Doc25 schreef op vrijdag 30 december 2011 @ 11:12:
[...]

Hier nog een voorstander voor History (HD). Verder als 2de prioriteit (:D) de mogelijkheid van het maken van eigen kanaallijsten en erdoorheen zappen zonder al die baggerzenders ertussen. Willen de webcare medewerkers dit doorgeven aan de betrokken afdeling ? Bij voorbaat dank.
GHM lanceert op 17 januari de GHM Ipad App, hiermee kan de Ipad als afstandsbediening worden gebruikt. Binnen deze app is het mogelijk een favoriete lijst aan te maken :) - Ruben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RammY
  • Laatst online: 29-09 14:27

RammY

Dát!

fiberdordrecht schreef op donderdag 29 december 2011 @ 21:30:
[...]

Hier in mijn wijk flats en vrije huizen worden alle Genexis dummy modem's (verplicht) in de meterkast gehangen.

Ik zelf heb een VIP behandeling gekregen :*)
Ze wouden destijds bij mij Genexis in de woonkamer hangen, op zich geen punt normaal gesproken (alhoewel, ISRA zit in de kelder, AOP coax zit in de woonkamer) .. maar op het verzoek of het in de kelder mocht, aangezien daar al mijn netwerkkabels samen komen werd hier geen probleem van gemaakt en ging men vrolijk in de kelder aan de gang.
Zelfs de klompen bleven voor de voordeur staan :D allemaal netjes geregeld toen hoor...
Lijbrandt_Desk schreef op vrijdag 30 december 2011 @ 11:14:
[...]

GHM lanceert op 17 januari de GHM Ipad App, hiermee kan de Ipad als afstandsbediening worden gebruikt. Binnen deze app is het mogelijk een favoriete lijst aan te maken :) - Ruben
Handig zoon functionaliteit als je geen iPad hebt... :/

[ Voor 19% gewijzigd door RammY op 30-12-2011 11:18 ]

Deze advertentieplaats is te huur!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:17
Heb even een vraagje aan de mensen met wat meer inside info over het netwerk van Lijbrandt. Ik ben eergisteren naar m'n nieuwe huis overgegaan. Internet op het oude adres deed het niet meer dus ik ging er van uit dat het overgezet was en neem m'n router mee naar het nieuwe huis.

Daar de boel aangesloten maar de router kreeg geen ip adres. Gelijk gebeld naar Lijbrandt en ze zouden nakijken of het een enkele storing was of dat meer mensen er last van zouden hebben. De volgende dag werd ik teruggebeld dat het weer zou moeten werken. Perfect, dacht ik dus weer router gereset enzovoorts, maar nog steeds geen ip adres. Toen belde ik opnieuw Lijbrandt en de meneer vroeg of een pc die ik direct aansluit op het kastje wel werkte. Stom dat ik daar niet eerder aan dacht, dus ik doe dat, en warempel ik heb een ip adres. De meneer uiteraard vriendelijk bedankt voor deze obvious suggestion.

Daarna sluit ik m'n router weer aan maar die krijgt gewoon geen ip adres. Pas aan 't eind van de avond, sloot ik 'm nog eens aan voor de gein, kreeg m'n router een ip adres. Hetzelfde ip adres dat ik op m'n vorige adres had overigens, dus helemaal ideaal :)

Oftewel, om een lang verhaal kort te maken :P , kan het zijn dat als je een apparaat verhuist naar een andere aansluiting, dat apparaat gewoon genegeerd wordt totdat de lease van de DHCP server is afgelopen of iets dergelijks? Mijn Mac is nog nooit direct aangesloten geweest op het Lijbrandt netwerk en daardoor onbekend, kreeg gelijk een ip adres.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datadevil
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17:23
tiguan schreef op vrijdag 30 december 2011 @ 11:26:
Heb even een vraagje aan de mensen met wat meer inside info over het netwerk van Lijbrandt. Ik ben eergisteren naar m'n nieuwe huis overgegaan. Internet op het oude adres deed het niet meer dus ik ging er van uit dat het overgezet was en neem m'n router mee naar het nieuwe huis.

Daar de boel aangesloten maar de router kreeg geen ip adres. Gelijk gebeld naar Lijbrandt en ze zouden nakijken of het een enkele storing was of dat meer mensen er last van zouden hebben. De volgende dag werd ik teruggebeld dat het weer zou moeten werken. Perfect, dacht ik dus weer router gereset enzovoorts, maar nog steeds geen ip adres. Toen belde ik opnieuw Lijbrandt en de meneer vroeg of een pc die ik direct aansluit op het kastje wel werkte. Stom dat ik daar niet eerder aan dacht, dus ik doe dat, en warempel ik heb een ip adres. De meneer uiteraard vriendelijk bedankt voor deze obvious suggestion.

Daarna sluit ik m'n router weer aan maar die krijgt gewoon geen ip adres. Pas aan 't eind van de avond, sloot ik 'm nog eens aan voor de gein, kreeg m'n router een ip adres. Hetzelfde ip adres dat ik op m'n vorige adres had overigens, dus helemaal ideaal :)

Oftewel, om een lang verhaal kort te maken :P , kan het zijn dat als je een apparaat verhuist naar een andere aansluiting, dat apparaat gewoon genegeerd wordt totdat de lease van de DHCP server is afgelopen of iets dergelijks? Mijn Mac is nog nooit direct aangesloten geweest op het Lijbrandt netwerk en daardoor onbekend, kreeg gelijk een ip adres.
Er zit een best lange lease aan je MAC adres inderdaad, weet niet precies hoe lang maar wel lang..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RammY

RammY

Dát!

Op het Concepts netwerk was dat eerder 2 uur, gister zag ik in een router 8 uur staan.

Daarom op glas ook altijd op de oude locatie een release doen ;) dan had het waarschijnlijk wel gewerkt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lijbrandt_Desk

Lijbrandt_Desk

Het Webcare team van Lijbrandt wenst al haar klanten alvast een fijne jaarwisseling toe, op naar een mooi 2012 :) - Ruben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emaurer
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-06-2024

emaurer

Voor de rest gaat alles Goed

Doc25 schreef op vrijdag 30 december 2011 @ 11:12:
[...]

Juist door het beschikbaar hebben van een app waarin praktisch alles mogelijk is wat je graag zou willen is een (denk ik) een groot probleem voor mijn vrouw achter de rug (speciaal een eigen kanaallijst) (zie de handleiding).... Nu moet ze nog wel met een iPad om kunnen gaan.... O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op donderdag 29 december 2011 @ 23:07:
[...]

Yep, zag ik ook, my mistake, maar een stuk minder erg dan alle vage beweringen van Wilken, waaronder KPN monteurs die FTU's afmonteren? :P

EDIT
En al gecorrigeerd :P
Zag het :D. Ik dacht "laat ik het ff in het topic op t.net melden ipv onderaan dat artikel" ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicap
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18:13

Nicap

Tsssk....

Lijbrandt_Desk schreef op vrijdag 30 december 2011 @ 11:14:
[...]

_/-\o_ :9~

Ben benieuwd. Kun je er ook opnames mee plannen en dergelijke?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:17
RammY schreef op vrijdag 30 december 2011 @ 12:03:
Op het Concepts netwerk was dat eerder 2 uur, gister zag ik in een router 8 uur staan.

Daarom op glas ook altijd op de oude locatie een release doen ;) dan had het waarschijnlijk wel gewerkt ;)
Oh da's wel een goed idee ja, maar heb je dan zeker wel de kans dat je je ip adres kwijt bent of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tiguan schreef op vrijdag 30 december 2011 @ 17:07:
[...]

Oh da's wel een goed idee ja, maar heb je dan zeker wel de kans dat je je ip adres kwijt bent of niet?
Ja, die kans zit er dan wel dik in. ;), je IP adres komt dan weer in de 'pool' met adressen en kan door een modem dat een request doet worden gepakt.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 30-12-2011 17:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

datadevil schreef op vrijdag 30 december 2011 @ 11:55:
[...]

Er zit een best lange lease aan je MAC adres inderdaad, weet niet precies hoe lang maar wel lang..
Volgens de insiders officieel 30 minuten, maar ik kan me ook meerdere uren herinneren toen ik vorig jaar mijn router eens een factory reset gaf waardoor het gespoofte mac adres weg was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datadevil
Verwijderd schreef op zaterdag 31 december 2011 @ 00:02:
[...]

Volgens de insiders officieel 30 minuten, maar ik kan me ook meerdere uren herinneren toen ik vorig jaar mijn router eens een factory reset gaf waardoor het gespoofte mac adres weg was.
Die 30 minuten gingen voor mij in ieder geval niet op, heb het maar een nachtje uitgelaten toen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem2
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 29-09 14:56

Willem2

Ω is futile

De site www.xsnews.nl doet het al geruime tijd niet bij mij thuis, maar wel elders. Tevens kan ik de site wel pingen, dus het is geen DNS issue lijkt mij.

Meer mensen met Lijbrandt daar last van? Route probleem?

en nee, ik houd niet van voetbal... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• despijker
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 30-09 20:16
Nope, geen last van, site werkt prima

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Als eerste: De beste wensen voor iedereen! 2012 wordt, ook op Lijbrandt gebied, denk ik best interessant :).

Om dan meteen maar het een 'probleempje' te beginnen: "Kiezen en kijken" (iig het publieke omroep gemist gedeelte) is eeeeeeeeenoooorrrrummm traag. Het beginscherm met de opties voor bladeren, zoeken en de uitgelichte uitzendingen doet er alleen al 30 sec. over om te laden en zie je segment voor segment opgebouwd worden. Voor je uiteindelijk een uitzending hebt gekozen ben je 3 minuten verder.

Gebruiken op middagen zoals deze zo veel mensen deze functionaliteit of is er iets anders?

1324, WMP+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diver99
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 11-06 15:45
woon in pc 1326 en heb hier geen probleem mee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iBosvelt
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 10-06 08:10
Zijn er ook mensen die problemen hebben met de internet snelheid?
Ik kom niet meer boven de 30 mbit uit.

Ik woon in Leeuwarden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bontekoe37
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 26-09 00:10
Sinds vorig jaar is er bij SLAM TV analoog geen geluid meer! Voor een muziek zender niet echt handig ;) Mogelijk al bekend maar toch nog even gemeld. Mogelijk kan het webteam er even naar kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• om3ega
  • Laatst online: 16:36
Ik heb sinds gisteren (postcode 3315) elke keer dat de internet verbinding helemaal weg valt. Ik moet dan de glasvezel / ethernet converter spanningsloos maken om alles weer terug te laten komen (Dit is nu al ca. 6 a 7x gebeurd sinds gisteren en nooit eerder last van gehad)

TV blijft wel doorwerken. Het is alleen internet wat uitvalt. Meer mensen hier last van (gehad?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveFlash
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 16-09 13:22

DaveFlash

Here's to the crazy ones

Verwijderd schreef op vrijdag 23 december 2011 @ 23:21:
[...]

Mmm, geen tijd om te lezen? Laat ik dan maar antwoorden :)

Compleet 50 wordt geleverd over twee fibers via en tot aan de Genexis in de meterkast.
Daar houdt het qua levering bijna op.
Op de Genexis zit een f-connector waaruit analoog/dvb-c TV en Radio komt en die je dus gewoon op je bestaande coax kan aansluiten (alleen de TV's even opnieuw laten zender zoeken en je eventuele antenneversterker eruit slopen, want het signaal is veel hoger dan bijv UPC).
Internet komt uit poort 1 en kan ofwel via een router ofwel direct (als je maar één PC hebt) worden ingeprikt.
De eventuele (draadloze) router mag je zelf kiezen, maar is ook voor eigen kosten, maar voor rond de 6 tientjes heb je een heel behoorlijk draadloos N routertje tegenwoordig (bijv Sitecom X3).
Standaard instellingen voor PC en router werken bijna altijd (DHCP)

Telefonie is een kwestie van inprikken van een RJ stekkertje in de eerste POTS aansluiting op de Genexis en een eventueel nummer wat je al hebt laten porteren.

IPTV komt uit poort twee en werkt met meer dan één STB, mits het Amino's zijn. Splitsen van dit signaal via een goedkoop 100Mbit switchje is voldoende (er draaien hier drie STB's verdeeld via twee switchjes van ca 12 euro elk).
De eerste STB (Amino 140 tenzij je PVR kiest dan wordt het een M540) wordt meegeleverd met het IPTV pakket (let op PVR is meerprijs), samen met een metertje of 10 afgewerkte UTP kabel.
Alle extra STB's die je wilt om HD TV te kijken op andere toestellen moet je bijbestellen.
Per TV heb je een STB nodig als je digitale (met name HD) TV wilt kijken. Wil je gewoon TV kijken op een niet HD TV dan is analoog of DVB-C voldoende.

TV signaal van Lijbrandt komt op papier van GHM (in de praktijk op WBA via KPN) en is inmiddels zelfs op WBA netwerken nagenoeg gelijk aan WGDO netwerken, dus zeker niet meer de ADSL kwaliteit die in het begin van deze thread nog werd genoemd, maar uitstekende kwaliteit HD TV.
DVB-C is niet encrypted, dus kan je elke dvb-c ontvanger gebruiken, IPTV is wel encrypted op wba netwerken (nog) niet op WGDO.
De meeste moderne flat screen TV's hebben een ingebouwde DVB-C ontvanger, dus gewoon even de juiste netwerkgegevens invullen en laten Free to Air scannen en je hebt 40 kanalen digitale SD TV en digitale radio op je TV zonder STB.

Internet uptime is bij mij 99,9999% sinds augustus 2010 en altijd snaarstrak met de maximale bandbreedte.

Storingen zijn er wel, maar dat is niet specifiek Lijbrandt gerelateerd, en komen meestal voor op IPTV, maar ook daar kan ik sinds augustus 2010 de storingen op één hand tellen.

Communicatie met Lijbrandt wordt langzaamaan beter, na een lange periode van onder de maat communiceren, dus ook daar worden problemen opgelost.
Aan de andere kant zijn de diensten dermate betrouwbaar dat ik nog maar zelden met Lijbrandt contact hoef op te nemen, en die paar keren ben ik netjes geholpen.

Of KickXL beter is dan Lijbrandt? Geen idee, ik kan je alleen mijn ervaringen als early adopter Lijbrandt klant geven, en die zijn na 17 jaar ADSL van XS4ALL bijzonder positief, zeker als het over betrouwbaarheid van diensten gaat.
Zeer bedankt!!!

Ik zelf zit in de ICT/IT, maar heb tot nog toe helaas niet eerder met glasvezel gewerkt, ben inmiddels begonnen aan een opfris cursus :) . Als ik jou termen goed begrijp, van wat ik over glasvezel e.d. heb opgezocht, betekend WBA: Wholesale Broadband Access, oftewel KPN netwerken dus.
en WGDO: Wholesale Glasvezel Dienst Overeenkomst.. oftewel Reggefiber/Reggeborgh (?) vage termen, zeker voor de consument, maar het zei zo.

Ik ben, zo ver het mijn moeder betreft, voor haar tevreden met Lijbrandt, zij is niet zo technische, maar heeft zelf toch de keuze voor glasvezel van Lijbrandt kunne maken het IPTV pakket dat mijn moeder afneemt met de HD PVR amino m540-pvr box werkt zeer snel, de menu's reageren naar mijn mening zeer snel en direct, voorheen hadden we iptv van KPN, nou dan merk je toch echt een zeer groot verschil. want die kut motorola box die KPN voor Mine ofwel interactieve IPTV gebruikt trekt niet eens HD, laat staan dat de menu's en EPG snel en soepel te door zoeken/bladeren zijn! Dat is nu wel anders met Librandt op haar nieuwe FULL HD Sharp QuattronLed TV. Heb de amino ingesteld op 1080p50. voor het volledige signaal! Superstrak, superscherm. Vooralsnog gen storingen met het IPTV HD signaal. Wij hebben nu de eerste paar maanden 27 FULL HD Zenders gratis.

Daarnaast is het echt een verademing dat het DVB-C signaal OPEN IS!!! Eindelijk op mijn iMac zonder gedoe digitale TV kijken, alleen jammer dat ze van de nieuwe DVB-C2 standaard nog geen gebruik maken, dan had ook dat HD kunnen zijn (middels mpeg 4 H.264). Gelukkig, is het signaal dat ze nu via DVB-C leveren afdoende. Helaas niet echt efficiënt, want MPEG2, zie:
Afbeeldingslocatie: http://img.ddw.nu/thumb_ghmdvbcmpeg2.png
bij mp4 kunnen ze alleen al voor het SD-signaal de helft van deze bitrate, rechts bovenin EyeTV screenshot, gebruiken.

Ook ben ik zeer tevreden over het internet, echter vind ik het vreemd dat je slecht internet van de eerste ethernet poort kunt halen en dat de laatste twee ethernet poorten op de Genexis non-functioneel zijn.
Mijn moeder heeft blijkbaar niet voor het 50Mbit abonnement gekozen maar voor Glasvezel Compleet 25, toch haal ik gemiddeld tussen de 25 á 40 Mbit up/down, meestal tegen de 30Mbit.
Toch zeer redelijk, want zowel up als down is vooralsnog ruim over de geadverteerde/gecontracteerde snelheid.

Minpuntjes, geen, behalve het ontbreken van een draadloos modem dan.
Toch heb ik vandaag één minpuntje ontdekt, uitzendinggemist is op dit moment erg sloom, en laad vandaag zeer traag in. Daarnaast is RTL/SBS/NET5/Veronica gemist een beetje een farçe, aangezien de commerciële partijen slechts een beperkt aanbod leveren op hun versie van gemist, dat in ogenschouw nemend, vind ik het geldklopperij om voor de zgn. uitgebreidere Uitzendinggemist-services extra te moeten betalen!

Mijn conclusie:

Voor mijn moeder is Lijbrandt een verstandige keuze geweest als eerste glasvezel abonnement.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmoothTweaker
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17:22
Bij de plaatsen staat Dronten wel als beschikbaar maar zodra ik op bestellen druk word er aangegeven dat er geen glas beschikbaar is op mijn adres.
Foutje in postcode checker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleQ
  • Niet online
SmoothTweaker schreef op zondag 01 januari 2012 @ 20:59:
Bij de plaatsen staat Dronten wel als beschikbaar maar zodra ik op bestellen druk word er aangegeven dat er geen glas beschikbaar is op mijn adres.
Foutje in postcode checker?
Bij mijn weten kan je ook helemaal geen Lijbrandt kiezen als provider in Dronten...
Wel kpn/solcon/tweak/heldenvan.nu (die laatste ken ik niet?)
Maar zie voor de beschikbare glasvezel providers in Dronten:
http://www.eindelijkglasvezel.nl/dronten/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Graag gedaan Dave,

Op DVB-C gebied wordt volop geexperimenteerd op HD gebied, dus verwacht ik persoonlijk dat ook daar straks een aanbod HD (in MPG4) aanwezig zal zijn, kwestie van tijd.

En je kunt het ontbreken van een draadloos modem uiteraard ook als een voordeel zien, want in plaats van door een provider opgedrongen doosje (waaronder bijv de beruchte experiabox) heb je bij Lijbrandt de vrijheid om een router van je eigen keuze en prijsklasse te installeren (ok, je moet hem er wel bij kopen, maar vaak hebben klanten al een router vanuit het vorige abo).

Het uitzendingen gemist pakket van de commerciële zenders begint inderdaad een beetje een giller te worden, maar dat geldt evenzo voor de online web versie.
Veel kijkcijferkanonnen als TVOH en dergelijke mag je tegenwoordig online ook al niet meer onbetaald terugkijken.

Deze discussie is overigens binnen de omroepen al langer aan de gang, want deze systemen kosten klaarblijkelijk een beste berg aan geld, onderhoud en bandbreedte, zonder dat daar (behalve reclamespotjes) inkomsten tegenover staan. En het aantal commercials lijkt op de commerciele zenders ook dramatisch minder te zijn geworden (sommige zenders lijken echt alleen nog Unilever spots te hebben).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Iedereen:

Voordat ik het vergeet, allemaal een HD fantastisch, glasvezelbreed, gezond, gelukkig en succes- en liefdevol 2012 toegewenst :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Uitzendinggemist karigheid kan je dan ook nauwelijks als een nadeel van Lijbrandt an sich beschouwen. Hier zal iedere partij (incl. UPC en Ziggo) last van hebben. Bij m'n ouders op UPC kan je sowieso al nauwelijks een RTL uitzending kiezen of je moet er al extra voor betalen

Helaas gaan er geluiden op om dit ook bij de NPO (publieke omroep) in te gaan voeren als onderdeel van de bezuinigingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toxict
  • Laatst online: 14:40
Verwijderd schreef op zondag 01 januari 2012 @ 21:56:
@Iedereen:

Voordat ik het vergeet, allemaal een HD fantastisch, glasvezelbreed, gezond, gelukkig en succes- en liefdevol 2012 toegewenst :)
jij ook....enneuh....je vergeet Dolby 5.1 Surround....

http://www.pvoutput.org/intraday.jsp?sid=31923

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

toxict schreef op zondag 01 januari 2012 @ 22:34:
[...]

jij ook....enneuh....je vergeet Dolby 5.1 Surround....
_/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveFlash

DaveFlash

Here's to the crazy ones

Verwijderd schreef op zondag 01 januari 2012 @ 21:54:
[...]
...want in plaats van door een provider opgedrongen doosje (waaronder bijv de beruchte experiabox) heb je bij Lijbrandt de vrijheid om een router van je eigen keuze en prijsklasse te installeren (ok, je moet hem er wel bij kopen, maar vaak hebben klanten al een router vanuit het vorige abo)....
Inderdaad, is kijken of ik nog ergens een Linksys vandaan kan halen, die zijn de besten!! (het Cisco consument merk), want de wifi van de experia box is inderdaad RONDUIT bagger. En het ergste is, je hebt een bij de Experia box (de "Thomson Gateway" op 192.168.2.254) wel de optie in instellingen om het WIFI signaal te verbeteren via: Thuisnetwerk>Wireless> WLAN:naam wlan> Configureren: "Vermogensreductie" dat staat standaard aan!!! KUT KPN Je kunt het uit zetten, checkbox, zodat het wifi signaal op vol vermogen draait, maar een reset of update vanuit kpn zet dat dus weer aan! En dan kom je tot de conclusie dat je op je zolder opeens geen wifi signaal meer hebt! :(

Nog een puntje, ik kan het nergens vinden: in welk glasvezelgebied ik zit, is het WBA, Wholesale Broadband access van KPN of is het WGDO, Wholesale Glasvezel Dienst Overeenkomst van Reggeborg/Reggefiber. Het gaat hier over de aansluiting van mijn moeder, in Almere. Alleen het punt is, in het verleden zijn er in Almere meerdere pilots van/voor glasvezel geweest, zowel van Unet, van KPN als ook van glashart zelf. Door die meerdere pilots is het in almere zo dat de ene wijk een WGDO- en de andere wijk een WBA-gebied kan zijn. Ik weet bijvoorbeeld dat mijn vader in een WGDO-gebied woont (Almere Stad, Stedenwijk midden). Een groot deel van almere haven is WBA, echter is ook daar een klein aantal wijken WGDO, simpelweg omdat de kabels door een andere partij, namelijk Reggeborgh (Reggefiber?) zijn aangelegd, en de infrastructuur in eerste instantie dus niet direct van KPN is.. Daarnaast heeft heel Almere, voor de bedrijven, al sinds midden jaren 90' volledige glasvezel ontsluiting van EuroFiber, beschikbaar op alle kleine en grootte bedrijven- en industrieterreinen. etc. Mijn moeder woont in de wijk Tussen-De-Vaarten Zuid (is ook Almere stad), medio midden 2004 is deze wijk opgeleverd, in dat jaar zijn wij als eerste bewoners er ook gaan wonen. Toen kon je ook glasvezel krijgen, uitsluitend van provider Unet, dat tegenwoordig enkel nog de zakelijke markt bedient, en geleverd over de infrastructuur van KPN helaas gecapped op 30Mbit Up/down voor maar liefst 80 of zelfs 100 euro per maand. Je kunt je wel bedenken, dat bijna geen enkel huishouden van de nieuwe bewoners in deze wijk, wij incluis toen zich heeft ingeschreven voor dat dure glasvezel. Wij wisten toen al dat dit een zgn. tri-link, in de woorden van glashart/unet, gebied betrof met een uiterlijke volledige voltooiing/oplevering eind 2012. Volledige open oplevering van glasvezel voor onze wijk was gelukkig afgerond september/oktober 2011.

Ander topic: DVB-C:
Ik las op een ander tweakers GoT posting dat GHM, glashart media op bepaalde dvb-c headends/gebieden een Nederland 1 HD test kanaal draait, als in dit gebied ook die headend wordt uitgezonden, op welke frequentie (MHz) zou Nederland 1 HD dan te ontvangen moeten zijn met DVB-C? Met een scan in EyeTV komt die niet direct naar voren...

Genexis Glasvezelmodem
Ik heb een vage ontdekking gedaan volgens de website van Genexis zou de Core Advanced, die bij ons dus als glasvezelmodem geplaatst is wifi aanboort moeten hebben: product pagina en product sheet en volgens dit nieuws-artikel Waarom er dus geen wifi netwerk aanstaat bij onze Lijbrandt-abo, is mij dan ook volkomen onduidelijk. Hoe zet ik het wifi van de modem aan?

[ Voor 7% gewijzigd door DaveFlash op 02-01-2012 08:59 . Reden: toevoeging ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveFlash

DaveFlash

Here's to the crazy ones

eymey schreef op zondag 01 januari 2012 @ 22:17:
Uitzendinggemist karigheid kan je dan ook nauwelijks als een nadeel van Lijbrandt an sich beschouwen. Hier zal iedere partij (incl. UPC en Ziggo) last van hebben. Bij m'n ouders op UPC kan je sowieso al nauwelijks een RTL uitzending kiezen of je moet er al extra voor betalen

Helaas gaan er geluiden op om dit ook bij de NPO (publieke omroep) in te gaan voeren als onderdeel van de bezuinigingen.
Extra betalen voor een karige uitzending gemist service, nog zoiets! Klagen bij Lijbrandt, solcon, KickXl etc helpt geen moer. Zij kunnen er weliswaar niets aan doen, maar ik heb dan zoiets van biedt het dan gratis aan!! Bij de commerciëlen, want daar hebben we het over, staan vaak slecht enkele, op de hand te tellen programma's op de gemist app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RammY

RammY

Dát!

DaveFlash schreef op maandag 02 januari 2012 @ 07:26:
[...]

Genexis Glasvezelmodem
Ik heb een vage ontdekking gedaan volgens de website van Genexis zou de Core Advanced, die bij ons dus als glasvezelmodem geplaatst is wifi aanboort moeten hebben: product pagina en product sheet en volgens dit nieuws-artikel Waarom er dus geen wifi netwerk aanstaat bij onze Lijbrandt-abo, is mij dan ook volkomen onduidelijk. Hoe zet ik het wifi van de modem aan?
Jij hebt zoon dubbele kast aan de muur hangen?

De Advanced is die grote namelijk (zie de product pagina en dan onder de tabel). Die kleine is de normale...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NDSFREAK
DaveFlash schreef op maandag 02 januari 2012 @ 07:26:
[...]

Ander topic: DVB-C:
Ik las op een ander tweakers GoT posting dat GHM, glashart media op bepaalde dvb-c headends/gebieden een Nederland 1 HD test kanaal draait, als in dit gebied ook die headend wordt uitgezonden, op welke frequentie (MHz) zou Nederland 1 HD dan te ontvangen moeten zijn met DVB-C? Met een scan in EyeTV komt die niet direct naar voren...
Hier in Winterswijk en meerdere plaatsen in de oost achterhoek heeft Glashart Media een extra test kanaal draaien op analoog waar op het moment Nederland 1 wordt uitgezonden in HD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem2

Willem2

Ω is futile

om3ega schreef op zondag 01 januari 2012 @ 20:14:
Ik heb sinds gisteren (postcode 3315) elke keer dat de internet verbinding helemaal weg valt. Ik moet dan de glasvezel / ethernet converter spanningsloos maken om alles weer terug te laten komen (Dit is nu al ca. 6 a 7x gebeurd sinds gisteren en nooit eerder last van gehad)

TV blijft wel doorwerken. Het is alleen internet wat uitvalt. Meer mensen hier last van (gehad?)
Van de zomer ook een aantal keer last van gehad (pc 3994); sinds september niet meer voorgekomen... beetje vreemd. Voor mijn gevoel was het een router/modem combinatie probleem, maar omdat het probleem ineens wegbleef heb ik dat nooit verder uit kunnen pluizen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem2

Willem2

Ω is futile

Willem2 schreef op zaterdag 31 december 2011 @ 14:47:
De site www.xsnews.nl doet het al geruime tijd niet bij mij thuis, maar wel elders. Tevens kan ik de site wel pingen, dus het is geen DNS issue lijkt mij.

Meer mensen met Lijbrandt daar last van? Route probleem?
werkt weer sinds het nieuwe jaar... curieus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 30-09 11:18
DaveFlash schreef op maandag 02 januari 2012 @ 08:03:
Extra betalen voor een karige uitzending gemist service, nog zoiets! Klagen bij Lijbrandt, solcon, KickXl etc helpt geen moer. Zij kunnen er weliswaar niets aan doen, maar ik heb dan zoiets van biedt het dan gratis aan!! Bij de commerciëlen, want daar hebben we het over, staan vaak slecht enkele, op de hand te tellen programma's op de gemist app.
De ISP's moeten de kosten toch nog afdragen dus als ze dat kosteloos aan zouden bieden zou men er geld op toe moeten leggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@NDSFreak: Dat -weet- DaveFlash dus al ;). Zijn vraag is: op welke frequentie?

@DaveFlash: In Almere werkt Lijbrandt overal met KPN "Wholesale MultiPlay - plus" (wat nu eigenlijk de officiele benaming voor WBA wordt). Dus ook in de paar wijken in Almere Buiten waar zowel WGDO als WMP(+) beschikbaar is.

Trouwens, in -heel- Almere (op de Almere Fiber PIlot gebieden van Unet en wat Trilink gebieden na) is het glas aangelegd door Reggefiber. Dus in Almere Haven, Stad, Buiten, alles aangelegd onder de vlag van Reggefiber. In alle wijken in Haven en stad is KPN de operator geworden (waar haal jij vandaan dat sommige wijken in haven WGDO zijn?). Alleen enkele wijken in Almere Buiten hebben zowel WGDO als WMP(+).

De wijk waar jouw moeder woont, Tussen de Vaarten Zuid, is inderdaad 1 van de voormalige "Trilink" gebieden. Dat is inderdaad aangelegd door KPN en daar overheen leverde Unet als enige een (zoals je ook al zegt veel te dure) dienst. Unet bood ook wel degelijk erg mooie pakketten, maar alleen in Staatsliedenwijk en Noorderplassen-Oost (gemeentelijk Almere Fiber Pilot).

Maar long story short: ALLES in Almere is nu dus overgenomen door Reggefiber. Niets van de infrastructuur is direct van KPN (tenzij je een linkje hebt waar dat uit blijkt ;) ). Wel is het zo dat in de meeste postcodes KPN de operator is en dat alle providers dus diensten leveren via Wholesale MultiPlay (KPN, Tweak groen, XS4ALL) of Wholesale MultiPlay+ (Lijbrandt, Vodafone).

Over je glasvezelmodem (die je eigenlijk NT moet noemen ;) ): Zelfs als de NT die jij hebt gekregen wifi aan boord heeft, dan nog zal dit voor WMP+ diensten niet aangezet kunnen worden. De WMP+ dienst gaat er van uit dat de abonnee van de isp (in jouw geval Lijbrandt) zelf een eigen router aansluit, al dan niet geleverd door de ISP De NT zorgt alleen voor verbinding met het netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henrickus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 09-08-2023
Rh1no schreef op donderdag 29 december 2011 @ 13:15:
[...]

@Lijbrandt_Desk,

Mijn bericht is van nog later, maar ook ik moet helaas constateren dat het probleem NIET is opgelost.
Gister avond toch nog een paar fikse freezes gehad. (in dit geval was dat NED 2 rond de klok van 22:30)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lijbrandt_Desk

Lijbrandt_Desk

iBosvelt schreef op zondag 01 januari 2012 @ 18:06:
Zijn er ook mensen die problemen hebben met de internet snelheid?
Ik kom niet meer boven de 30 mbit uit.

Ik woon in Leeuwarden
Als je dit probleem nog ervaart, kun je de computer rechtstreeks aansluiten (als dat nog niet zo is aangesloten) en nagaan of de internetsnelheid wel goed is. Mocht dit niet helpen, kun je even een e-mail naar ons sturen, met je gegevens, waarna wij nog het een en ander met je kunnen testen. - Fleur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lijbrandt_Desk

Lijbrandt_Desk

bontekoe37 schreef op zondag 01 januari 2012 @ 18:12:
Sinds vorig jaar is er bij SLAM TV analoog geen geluid meer! Voor een muziek zender niet echt handig ;) Mogelijk al bekend maar toch nog even gemeld. Mogelijk kan het webteam er even naar kijken.
Bij onze testopstelling is het geluid op dit moment wel beschikbaar. Ik hoor graag of het bij jou weer goed doorkomt. - Fleur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NDSFREAK
eymey schreef op maandag 02 januari 2012 @ 11:47:
@NDSFreak: Dat -weet- DaveFlash dus al ;). Zijn vraag is: op welke frequentie?
Heb net even gekeken het analoge HD TEST kanaal van Glashart Media die gevuld is met zender NED1 HD zit in Winterswijk op 475.25 MHz. (WBA+/WMP Plus gebied)..

Als je TV DVB-C TV analoog ondersteund, kun je de zenders en radio zenders met de gegevens hier onder installeren op je TV.

- Frequentie : 304 Mhz
- Netwerknummer: 7461
- Symbolrate: 6875
- Modulatie: 64-QAM

Meestal is het netwerknummer code 7461 al genoeg om je TV met DVB-C ondersteuning te installeren. Me Philips TV was ik ongeveer 4 a 5 minuten bezig om alle TV kanalen instellen, dit is incl. alle radio kanalen die ook met analoog beschikbaar zijn.

[ Voor 47% gewijzigd door NDSFREAK op 02-01-2012 17:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diver99
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 11-06 15:45
ik weet niet of ik hier dan goed zit met mijn vraag maar ik heb een tv die dvb-c ondersteund. Moet ik dan ook nog een decoderkaart in c+ slot stoppen? of is dit niet nodig. Komt het signaal trouwens wel door een ouderwetse tv doos of moet ik de kabel rechtstreeks op de tv aansluiten zonder de doos in de muur met radio en tv aansluiting

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datadevil
diver99 schreef op maandag 02 januari 2012 @ 20:00:
ik weet niet of ik hier dan goed zit met mijn vraag maar ik heb een tv die dvb-c ondersteund. Moet ik dan ook nog een decoderkaart in c+ slot stoppen? of is dit niet nodig. Komt het signaal trouwens wel door een ouderwetse tv doos of moet ik de kabel rechtstreeks op de tv aansluiten zonder de doos in de muur met radio en tv aansluiting
Kan zonder kaart, want geen encryptie..
Je kabel is lastiger verhaal, ligt eraan waar de kabel uit je muur vandaan komt. Bij mij komen die uit in de meterkast, waar ze eerst in een Ziggo punt gingen, en nu in mijn glasvezelmodem..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datadevil
Is er een probleem met keuzemenus en Lijbrandt telefonie, of heb ik dat ooit verkeerd gelezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pipo01
  • Laatst online: 28-09 07:53
(alvast mijn excuses als het op een klaagzang lijkt, maar dit is even een verhaal over hoe ik Lijbrandt tot nu toe heb mogen ervaren. Als het te lang is, laat het mij even weten, dan zal ik het proberen in te korten).

Op 31 oktober had ik de Lijbrandt Desk via Tweakers de vraag gesteld of ik glasvezel bij hun kon krijgen (combi van DVB-C en gegarandeerde snelheid klonk goed). Ik woon op IJburg in Amsterdam en de afgelopen periode is er flink reclame gemaakt over glasvezel. Dit was mogelijk en volgens Fleur (Helpdeskmedewerker #1) zou dit binnen 4 weken actief moeten zijn (eind november, begin december). Het kon zo snel omdat het een nieuwe aansluiting betrof en daarom konden ze hun normale opleverproces hanteren. Dit klonk goed en de bestelling ging de deur uit.

15 november voor de zekerheid een bericht gestuurd of alles goed ging, want ik had nog geen bevestiging te horen gekregen. 16 november een confirmatie van Fleur gekregen, maar zij geeft daarbij aan dat de wijkkasten nog niet gereed zijn en de aannemer nog even bezig is. 28 november krijg ik een bericht van Fleur dat de wijkkast klaar is en dat de aannemer mij gaat bellen voor een afspraak voor de installatie (na een vraag van mij geeft zij ook het telefoonnummer van de aannemer. Overigens blijkt later dat deze aannemer helemaal niet de installatie uitvoert...)

op 30 november geef ik aan de Lijbrandt Desk dat ze de verkeerde aannemer hebben vermeld. HDM#2 vraagt om mijn contactgegevens zodat de aannemer weet wie hij moet bellen (wie de aannemer is, is onbekend). 4 december vraag ik de Lijbrandt Desk wanneer de aannemer mij gaat bellen. Dag daarop de reactie dat ze nog steeds denken dat het dezelfde aannemer is als ze eerder hebben gezegd (de aannemer heeft al tweemaal telefonisch aan mij laten weten dat dit niet correct is, zucht...). Als ze meer weten laat de Lijbrandt Desk mij het ook weten. Overigens is dit het laatste wat ik van de Lijbrandt Desk via Tweakers te horen heb gekregen...

9 december bel ik voor het eerst met de Lijbrandt helpdesk. HDM #3 hoort mijn verhaal aan en gaat erachteraan. Hij belooft mij terug te bellen (gebeurt niet).

13 december bel ik de helpdesk weer om te weten komen wat er gaat gebeuren en waarom ik niet ben teruggebeld. HDM#4 hoort het aan en belooft mij dezelfde dag terug te bellen (gebeurt ook niet).

14 december bel ik weer en vertel aan HDM#5 mijn verhaal. Die schuift mij door naar HDM#6 en ik kan mijn verhaal opnieuw vertellen. HDM#6 herkent de situatie en zegt dat ik binnen 1.5 dag zal worden gebeld voor een afspraak met de aannemer (dit gebeurt ook niet).

16 december bel ik weer en krijg HDM#7 aan de lijn. Verhaal weer verteld en gevraagd om een compensatie van Lijbrandt. HDM#7 belooft dat HDM#4 mij terug zal bellen en dit gebeurt zowaar ook nog eens. HDM#4 biedt zijn excuses aan en belooft dat ik dezelfde dag zal worden gebeld door een collega van hem. HDM#8 belt mij 's avonds met een verhaal wat er allemaal in gang is gebracht en dat ik het even moet afwachten. Hoe lang, dat weet hij ook niet.

20 december maar weer gebeld en aan HDM#9 mijn verhaal weer uitgelegd, daarbij ook aangegeven dat ik geen bloemen wil als compensatie (had namelijk in het gesprek opgevangen dat HDM#7 dat probeerde te regelen). HDM#9 hoort het aan en gaat het doorgeven.

21 december weer gebeld omdat HDM#6 dan weer aanwezig is (en HDM#6 had aangegeven dat zij mijn regio wel een beetje kent en wat contacten heeft). HDM#6 belooft mij de volgende dag terug te bellen. Ik heb nogmaals aangegeven dat ik geen bloemen wil als compensatie.

22 december: bloemetje bezorgd...zucht. HDM#6 belt mij terug en zegt dat alles weer is doorgegeven aan de netwerkbeheerder en dat er met klem wordt gevraagd of de aannemer mij kan bellen, dus maw afwachten maar weer.

2 januari weer gebeld. HDM#10 aan de lijn en verhaal weer uit moeten leggen. Gevraagd naar HDM#6, maar krijg alleen ontwijkende antwoorden. Na doorvragen kom ik achter dat HDM#6 niet meer werkt bij Lijbrandt. HDM#10 gooit nog wat zout in de wonden door te stellen dat de aannemer 20 werkdagen te tijd heeft om contact met mij op te nemen. Daarnaast zegt hij dat het probleem is doorgegeven en dat hij zijn teamleider zal inlichten. Op mijn vraag hoe dit anders zal zijn dan dezelfde acties uitgevoerd door zijn collegas weet hij geen antwoord te geven. Als ik aangeef dat ik 2 maanden wacht op een telefoontje van de aannemer trekt hij zijn woorden betreffende de 20 werkdagen weer terug.

Met andere woorden: ik heb tot nu toe 10 verschillende helpdeskmedewerkers gesproken, meerdere keren te horen gekregen dat de boel wordt doorgecommuniceerd naar hogerhand, ze de situatie intern zullen laten escaleren en ik sta na ruim 2 maanden nog steeds met lege handen. Daarbij heb ik ook het idee dat intern het een en ander niet echt klopt en dat de onderlinge communicatie niet vlot (wat overigens enkele helpdeskmedewerkers ook bevestigden). Op mijn vraag of ik mijn aanvraag kon laten annuleren kreeg ik te horen dat het pas binnen 2 weken na oplevering van het abonnement kon(!)

Wat betreft de aannemer krijg ik van Lijbrandt de verkeerde gegevens door. De aannemer geeft aan dat hij niet de installatie verzorgd, enkele helpdeskmedewerks geven dit ook aan, maar weer andere helpdeskmedewerkers denken dat het wel deze aannemer is. Wie de aannemer nou echt is weet niemand, want de netwerkbeheerder (lees: Reggefiber) wilt het niet zeggen omdat ze bang zijn dat ik zelf ga bellen.

Kortom: veel beloftes, weinig waar maken en ondertussen mij laten wachten op mijn verbinding. Bij mijn vorige provider (Telfort) waren ze nog blij met mij. Lijbrandt daarentegen wil mij blijkbaar niet als klant hebben, ook al doe ik nog zoveel moeite...

PS: ik heb ook tijdens een gesprek gevraagd of ik de eerste klant van Lijbrandt op IJburg ben gelet op de problemen. Hierop werd ontkennend geantwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MCP cloud

MCP cloud

Op het web sinds 1998

datadevil schreef op maandag 02 januari 2012 @ 20:31:
Is er een probleem met keuzemenus en Lijbrandt telefonie, of heb ik dat ooit verkeerd gelezen?
yup :X

[ Voor 4% gewijzigd door MCP cloud op 02-01-2012 20:38 ]