Toon posts:

Lijbrandt: vragen en klachten Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 28 ... 88 Laatste
Acties:
  • 536.102 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Voor zo ver ik heb begrepen worden er tegenwoordig ook Genexis geinstalleerd die weliswaar 'slechts' 100 mbit poorten hebben maar over de vezel heen wel degelijk op 1 gbit communiceren met de POP.

Je kan dus niet zo maar aannames doen op de te halen snelheden aan de hand van de ethernetpoorten op de Genexis.

Wat betreft DVB-C: Het is algemeen bekend dat DVB-C nooit is bedoeld om een uitputtend aanbod aan zenders te bieden (dat kan je zelf ook op de zenderlijsten zien of had je kunnen zien voor je bestelde). DVB-C is een extra service voor mensen met 2e, 3e of 4e tv die niet bij ieder toestel een settopbox willen. IPTV is het hoofdproduct, daar heb je het hele zenderaanbod op.

Alphen stad zel er met wat mazzel (mits nog ruimte) vast wel op komen. Je krijgt je analoge en DVB-C signaal vanaf een headend die een behoorlijk groot gebied bedient (vaak meerdere provincies).

Ik als inwoner van Almere ontvang op DVB-C bv. ook Omroep Fryslan, Omroep Drenthe en radio Meppel :X.

[ Voor 22% gewijzigd door eymey op 16-09-2011 09:16 ]

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnDutch
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 01-07 10:19
eymey schreef op vrijdag 16 september 2011 @ 09:10:
Wat betreft DVB-C: Het is algemeen bekend dat DVB-C nooit is bedoeld om een uitputtend aanbod aan zenders te bieden (dat kan je zelf ook op de zenderlijsten zien of had je kunnen zien voor je bestelde). DVB-C is een extra service voor mensen met 2e, 3e of 4e tv die niet bij ieder toestel een settopbox willen. IPTV is het hoofdproduct, daar heb je het hele zenderaanbod op.

Alphen stad zel er met wat mazzel (mits nog ruimte) vast wel op komen. Je krijgt je analoge en DVB-C signaal vanaf een headend die een behoorlijk groot gebied bedient (vaak meerdere provincies).

Ik als inwoner van Almere ontvang op DVB-C bv. ook Omroep Fryslan, Omroep Drenthe en radio Meppel :X.
Nou mag je mij eens vertellen waar op de site ik de DVB-C indeling kan vinden. Op deze plek staat het in ieder geval niet. Toen ik belde, wist diegene aan de telefoon eigenlijk niet zo goed wat DVB-C was, en het antwoord was ongeveer dat alle digitale zenders ook via DVB-C aangeboden werden. Dat zou m.i. ook niet zo onlogisch zijn.

Anyway, ik zal moeten wachten op die setop box. Daarover gesproken: hoe zit dat ding netwerk technisch? Ik begreep dat het via een andere poort moet en het dus in een ander segment zit. Nu wil ik (in ieder geval proberen) dit via een apart Wifi of over 220 netwerk te sturen. Los van de bandbreedte (dat zal de ervaring moeten leren), kan ik op één poort twee van die setopboxen aansluiten zonder tussenliggende router of moeten ze elk op hun eigen poort?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emaurer
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-06-2024

emaurer

Voor de rest gaat alles Goed

MartijnDutch schreef op vrijdag 16 september 2011 @ 09:01:
[...]

Nou heel simpel, geen gigait poort en (volgens monteur) geen routing support. En ja geloof dat het techisch simpel te verwisselen is. Installatie duurde ca 60 seconde ;)

Wat ik jammer vind is dat ik op dvbc zo weinig kanalen heb tov ziggo. En, wonende in Alphen, de lokale zenders van Amsterdam en niet bijv. Alphen stad tv (ja het bestaat, en soms best interessant)
Zo.... ben jij al aangesloten in Alphen aan den Rijn.... zit nog steeds te wachten sinds mijn aanmelding op 25 augustus....

Op de Zenderlijsten van 5 juli 2011 staat Alphen TV niet vermeld echter op IPTV Overzicht van 1 september wel....

Lijkt mij wel logisch dat ze de analoog (Alphen TV) kanaal wel aan moeten steken....

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MartijnDutch schreef op vrijdag 16 september 2011 @ 10:59:
[...]

Nou mag je mij eens vertellen waar op de site ik de DVB-C indeling kan vinden. Op deze plek staat het in ieder geval niet. Toen ik belde, wist diegene aan de telefoon eigenlijk niet zo goed wat DVB-C was, en het antwoord was ongeveer dat alle digitale zenders ook via DVB-C aangeboden werden. Dat zou m.i. ook niet zo onlogisch zijn.

Anyway, ik zal moeten wachten op die setop box. Daarover gesproken: hoe zit dat ding netwerk technisch? Ik begreep dat het via een andere poort moet en het dus in een ander segment zit. Nu wil ik (in ieder geval proberen) dit via een apart Wifi of over 220 netwerk te sturen. Los van de bandbreedte (dat zal de ervaring moeten leren), kan ik op één poort twee van die setopboxen aansluiten zonder tussenliggende router of moeten ze elk op hun eigen poort?
Dan ben je iig verkeerd voorgelicht. Op DVB-C wordt aangeboden wat analoog ook wordt aangeboden. De rest loopt allemaal via IPTV dus zal je inderdaad moeten wachten. De link waar jij naar wijst betreft ook het IPTV pakket en heeft niets met dvb-c te maken. Het beste kan je www.glashartmedia.nl raadplegen voor de analoge en dvb-c lijsten.

Wat betreft IPTV: De settopbox(en) moet(en) aan poort 2 van de Genexis. Als je er meerdere hebt zul je deze dus via een simpele switch moeten verbinden met poort 2. Draadloos raad ik ten zeerste af (maar je kan het altijd proberen, zolang het puur het ethernet niveau doorgeeft en verder niets aan routering doet). Via 220v powerlines moet als je stroomnet een beetje meewerkt wel prima kunnen, als je adapters van de 200AV standaard koopt.

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aschrand
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 19-09 09:37
Ook in Hoofddorp gaat het aansluiten helaas niet altijd goed. Begin juli is de glasvezel tot in mijn meterkast aangelegd, sinds die tijd wacht ik op een modem en aansluiting. De helpdesk van Lijbrandt zegt te wachten op de aannemer, de aannemer zegt te wachten op Lijbrandt en ik kan wachten tot ik een ons weeg.. |:( . Vandaag is het naar de 2e lijn gegaan, nu maar hopen dat er wat gaat gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Update m.b.t. falende power aansluiting op m532:

Dit schiet dus niet op :|.

Jongen/man van de servicewinkel in Almere belt me net terug (heel erg netjes) en zegt dat ik meer dan welkom ben om vanavond langs te komen. Alleen heeft niet niet zo veel zin, want standaard zijn er daar blijkbaar geen Amino settopboxen aanwezig (blijkbaar staat daar alleen KPN in demo opstelling?). Er is dus nieteens de mogelijkheid om te testen met een 'goede' andere stroom adapter om te kijken of het aan de connector ligt of aan het stekkertje van mijn eigen adapter. |:(

Erg leuk dus dat de LIjbrandt servicedesk tegenwoordig doet aan problemen afwimpelen op "ga maar naar een servicewinkel" in plaats van gewoon zelf hun best doen me verder te helpen terwijl ze nieteens zorgen dat winkels ook de spullen hebben liggen om met je mee te testen.

edit: Dit bedoel ik trouwens niet negatief tegenover het personeel van de servicewinkel: Tot nu toe proberen ze me erg behulpzaam te zijn. Jammer genoeg helpen Glashart Media / de providers daar niet echt aan mee.

[ Voor 16% gewijzigd door eymey op 16-09-2011 16:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stoffel63
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 04-06-2020
@ eymey

Ik heb niet je hele verhaal gevolgd over de stroomaansluiting van de 532 maar zoals ik al eerder heb aangegeven, heb je toch gewoon 2 garantie op dat ding?
Lijbrandt levert dus Lijbrandt moet garantieclaim in behandeling nemen en binnen redelijke termijn afhandelen.
Of reparatie, of vervanging. En in dat laatste geval kun je wel eens een 540 gaan krijgen ;-)

Gezien het gemak waarmee Lijbrandt bij mij aan het strooien was met 532's, moet dat toch wel een kans van slagen hebben?
Wellicht dat een van de heren van "het groepje Denan c.s." iets voor je kan betekenen?

PS is er al bekend wanneer de update voor de 540 komt ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tsja, bij Lijbrandt zelf vind ik dus weinig gehoor.

De laatste status die ik van de Glashart winkel heb gekregen is dat ik morgen om 14:00 een afspraak bij ze heb (jaja, op zaterdag :) ) en dat ze 'm daar zullen innemen en naar Lijbrandt sturen. En ze hadden van Lijbrandt begrepen dat ik dan wrs binnen 4-5 werkdagen een gerepareerde of nieuwe STB zou ontvangen.

Mocht het idd een 540 worden (wat ik stiekem hoop), dan wordt de vraag wanneer de update voor de 540 komt voor mij ook relevant :)

[ Voor 15% gewijzigd door eymey op 16-09-2011 21:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datadevil
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17:23
Wat zou die update voor de 540 dan inhouden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ook de 540 heeft het probleem dat opnames vaak mislukken. Voor de m532 is daar inmiddels een update voor uitgerold maar voor de 540 nog niet.

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:14

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Ik probeer de Lijbrandt site te snappen, maar kom er niet helemaal uit.
Op dit moment leveren ze 3 decoders:
Animo 110
Animo 130
Animo m532

Begrijp ik het goede dat ik ze zo moet zijn:

110 = normale ontvanger
130 = HD ontvanger
532 = PVR

Bij een nieuw abbo zou ik dus in principe alleen één 130 krijgen, e nde rest zelf aanschaffen?

Ik zie overigens nergens op de Lijbrnadt site iets over PVR e.d. alleen de gewone ontvanger en de HD ontvanger: http://www.lijbrandt.nl/pakketten/extra_diensten
Weet iemand hoe dat zit?

[ Voor 21% gewijzigd door Koffie op 17-09-2011 07:40 ]

Tijd voor een nieuwe sig..

• datadevil
Koffie schreef op zaterdag 17 september 2011 @ 07:38:
Animo 110
Animo 130
Animo m532

110 = normale ontvanger
130 = HD ontvanger
532 = PVR

Bij een nieuw abbo zou ik dus in principe alleen één 130 krijgen, e nde rest zelf aanschaffen?

Ik zie overigens nergens op de Lijbrnadt site iets over PVR e.d. alleen de gewone ontvanger en de HD ontvanger: http://www.lijbrandt.nl/pakketten/extra_diensten
Weet iemand hoe dat zit?
Geloof dat je bij een 35Mbit en hoger abo een PVR krijgt.. 8)7 ...dacht dat ik dat gisteren in de winkel zag, maar zie op de site uberhaupt geen 35 Mbit abbo...

[ Voor 7% gewijzigd door datadevil op 17-09-2011 08:07 ]

• MikeT80
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 01-10 16:05
denan schreef op donderdag 01 september 2011 @ 15:30:
@spikecity: "aardig" is iets voor webcare ;)

Issues met IPTV opnames op amino 532/540
Het probleem is hoogstwaarschijnlijk gevonden en voor de 532 zal er begin volgende week een fix gedeployed worden in het netwerk. Natuurlijk pas nadat de fix uitvoerig getest is. Voor de 540 komt de fix over een week of 2 uit en deze zal ook naar het netwerk gepushed worden.
Het problem is zeker nog niet opgelost
Donderdag 2 afleveringen van House (SBS6) ingesteld. 1 ste is goed opgenomen, 2de gedeeltelijk
Vrijdag Law & Order en Criminal Intent (NET5) ingesteld 1 ste is goed opgenomen, 2de gedeeltelijk

Dit moet toch niet de bedoeling zijn. Zelfs mijn Panasonic hdd recorder van 4 jaar oud stapt dit.
Ook mijn Humax 5200c (die tog buggy is) snapt dit.

Dit probleem ligt nu al 3 maanden bij lijbrandt, en begin er aardig klaar mee te worden.

Ook meld ik gisteren morgen dat ik problemen heb met mijn Amino 532. Loopt vaak vast, en dan kan je alleen de stekker er nog uit trekken. Ook gaat hij soms helemaal niet meer aan, en na een poosje stroomloos doet deze het wel weer. De dame bij de helpdesk verzekerde me dat ik de zelfde dag nog terug gebeld zou worden. Ook een loze belofte.
Voor de mensen van Lijbrandt die mee lezen (en dat zijn er in ieder geval 2) de volgende post zullen met de namen van de gesproken medewerkers zijn, misschien dat er dan toch eens wat gebeurt (concept ontslagbrieven klaar legen?)

Ook blijken vanmorgen spontaan alle analoge radio zender te zijn veranderd ???
Zo maar weer eens een telefoontje naar de HelpDesk, en ja dit gesprek zal ik hier met medewerker naam neerzetten.

Een jaar geleden was ik 1 van de test users voor Houten, toen had ik minder problemen dan nu !!!

Verwijderd

datadevil schreef op zaterdag 17 september 2011 @ 08:05:
[...]

Geloof dat je bij een 35Mbit en hoger abo een PVR krijgt.. 8)7 ...dacht dat ik dat gisteren in de winkel zag, maar zie op de site uberhaupt geen 35 Mbit abbo...
Bij 35mbit en hoger een PVR is een actie van Concepts-ICT. ;)

• stoffel63
Koffie schreef op zaterdag 17 september 2011 @ 07:38:
Animo 110
Animo 130
Animo m532

110 = normale ontvanger
130 = HD ontvanger
532 = PVR

Weet iemand hoe dat zit?
Lijbrandt levert op dit moment 3 soorten ontvangers. Een SD en HD zonder PVR en een HD met PVR.
Zie voor een compleet overzicht van alle ontvangers http://glashartmedia.nl/Diensten/Handleidingen

Bij het afsluiten van een abonnement met IPTV krijg je een SD of HD ontvanger gratis. Als je er meer wilt, moet je die bijkopen. Daarnaast is bij het afsluiten van een abonnement de PVR tegen bijbetaling van € 99 te bestellen.
Als je op de site van Lijbrandt een postcodecheck doet, kun je uit verschillende pakketten kiezen. Klik op een bepaald pakket en je komt in het scherm met opties. Daar kun je o.a. aangeven of je een PVR wilt bestellen. Ook extra zenderpakketten zijn daar bij te bestellen.
Om te kijken wat er aangeboden wordt, kun je gewoon vrijblijvend de postcodecheck doen en de pakketten bekijken. Pas in een later scherm ga je je persoonlijke gegevens invoeren en de bestelling bevestigen.

Let wel op dat IPTV met een netwerkkabel wordt aangesloten. Als je dus bijvoorbeeld IPTV in je slaapkamer wilt hebben, moet je een netwerkkabel doortrekken of een homeplug gebruiken. Er zijn maximaal 3 IPTV boxen aan te sluiten. Als je meerdere boxen aansluit, moet je wel een switch gebruiken. Kost € 10 à € 15.
Via de coax is analoog en DVB-C te ontvangen. Kwaliteit DVB-C / IPTV is minimaal gelijk. Op IPTV heb je alleen veel meer zenders en (interactieve) mogelijkheden.
Voor de zenderoverzichten zie http://glashartmedia.nl/Diensten/Zenderlijsten.
Overigens staat op de site van glashartmedia nog veel meer info. O.a. gebruiksaanwijzingen van alle Amino's

[ Voor 32% gewijzigd door stoffel63 op 17-09-2011 14:10 ]

• datadevil
Verwijderd schreef op zaterdag 17 september 2011 @ 12:00:
[...]

Bij 35mbit en hoger een PVR is een actie van Concepts-ICT. ;)
ah, ben ik nog niet helemaal achterlijk ;)

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:14

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

stoffel63 schreef op zaterdag 17 september 2011 @ 14:03:
[...]

Lijbrandt levert op dit moment 3 soorten ontvangers. Een SD en HD zonder PVR en een HD met PVR.
Zie voor een compleet overzicht van alle ontvangers http://glashartmedia.nl/Diensten/Handleidingen

Bij het afsluiten van een abonnement met IPTV krijg je een SD of HD ontvanger gratis. Als je er meer wilt, moet je die bijkopen. Daarnaast is bij het afsluiten van een abonnement de PVR tegen bijbetaling van € 99 te bestellen.
Als je op de site van Lijbrandt een postcodecheck doet, kun je uit verschillende pakketten kiezen. Klik op een bepaald pakket en je komt in het scherm met opties. Daar kun je o.a. aangeven of je een PVR wilt bestellen. Ook extra zenderpakketten zijn daar bij te bestellen.
Om te kijken wat er aangeboden wordt, kun je gewoon vrijblijvend de postcodecheck doen en de pakketten bekijken. Pas in een later scherm ga je je persoonlijke gegevens invoeren en de bestelling bevestigen.

Let wel op dat IPTV met een netwerkkabel wordt aangesloten. Als je dus bijvoorbeeld IPTV in je slaapkamer wilt hebben, moet je een netwerkkabel doortrekken of een homeplug gebruiken. Er zijn maximaal 3 IPTV boxen aan te sluiten. Als je meerdere boxen aansluit, moet je wel een switch gebruiken. Kost € 10 à € 15.
Via de coax is analoog en DVB-C te ontvangen. Kwaliteit DVB-C / IPTV is minimaal gelijk. Op IPTV heb je alleen veel meer zenders en (interactieve) mogelijkheden.
Voor de zenderoverzichten zie http://glashartmedia.nl/Diensten/Zenderlijsten.
Overigens staat op de site van glashartmedia nog veel meer info. O.a. gebruiksaanwijzingen van alle Amino's
Bedankt voor je info!
Begrijp ik nu goed dat er geen draadloos homeplug-achtige set gebruikt kan worden?
Er kan bij mij simpelweg geen UTP aangelegd worden op de plekken waar de TV's staan nl.

Tijd voor een nieuwe sig..

Verwijderd

Koffie schreef op zaterdag 17 september 2011 @ 14:54:
[...]

Bedankt voor je info!
Begrijp ik nu goed dat er geen draadloos homeplug-achtige set gebruikt kan worden?
Er kan bij mij simpelweg geen UTP aangelegd worden op de plekken waar de TV's staan nl.
Homeplugs/Devolo's kunnen worden gebruikt, afhankelijk van de kwaliteit van je stroomnetwerk zal het werken. Neem wel homeplug/Devolo's van minimaal 200mbps.

Zelf heb ik ze een tijdje gebruikt, ik zat eerst bij KPN Glasvezel met streams van 8mb~ waar ze geen problemen gaven maar toen ik naar WGDO ging was het beeld simpelweg niet meer te bekijken (Blokkend beeld etc), omdat de streams te hoog waren voor mijn devolo netwerk.

Maar het kan zeker werken.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 17-09-2011 15:03 ]

• datadevil
[...]

Bedankt voor je info!
jawel..je kan dan per settopbox een zo'n setje homeplugs aansluiten op de switch

• denan
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 30-09 11:18
Bedankt voor je info!
Dat is zeker niet aan te raden. Homeplugs kunnen op den duur altijd voor problemen gaan zorgen, bvb als je in je stroomnet iets nieuws aansluit dat ruis veroorzaakt. Aan de andere kant: als je het op eigen groep aansluit waarop geen andere dingen zitten (magnetrons/wasmachine's zul je moeten vermijden) en het werkt.. dan zal het moeten blijven werken zolang je niets anders op die groep aansluit. Nadeel van homeplugs is dat je nooit garanties kunt geven over de werking. Dat is de reden dat de meeste ISP's ze afraden.
MikeT80 schreef op zaterdag 17 september 2011 @ 09:33:
Het problem is zeker nog niet opgelost
Donderdag 2 afleveringen van House (SBS6) ingesteld. 1 ste is goed opgenomen, 2de gedeeltelijk
Vrijdag Law & Order en Criminal Intent (NET5) ingesteld 1 ste is goed opgenomen, 2de gedeeltelijk
Het probleem had te maken met PVR's die tijdens het opnemen een bug hadden waardoor de opnames qua 'tijd'' wel compleet waren maar waarbij halverwege de opname het beeld zwart werd. Dat probleem is verholpen, zie ook de feedback van andere gebruikers. Als je nog steeds problemen hebt: check de versie van je firmware.
Ook meld ik gisteren morgen dat ik problemen heb met mijn Amino 532. Loopt vaak vast, en dan kan je alleen de stekker er nog uit trekken. Ook gaat hij soms helemaal niet meer aan, en na een poosje stroomloos doet deze het wel weer. De dame bij de helpdesk verzekerde me dat ik de zelfde dag nog terug gebeld zou worden. Ook een loze belofte.
Voor de mensen van Lijbrandt die mee lezen (en dat zijn er in ieder geval 2) de volgende post zullen met de namen van de gesproken medewerkers zijn, misschien dat er dan toch eens wat gebeurt (concept ontslagbrieven klaar legen?)
Eeerh.. *kijkt om zich heen*. Ik neem aan dat je mij bedoelt? Zoja:
1) Ik werk niet bij Lijbrandt
2) Mensen die gaan dreigen (om wat voor reden dan ook) triggeren mij op een erg negatieve manier. Je gedraagt je en dan zal ik kijken of ik iets voor je kan betekenen. Of je besluit dat niet te doen en dan hoef je van mij ook niets te verwachten. :)

Zoek eerst zelf maar eens uit of jouw probleem hetzelfde is als het '532/540 opname probleem" en of je de juiste firmware versie hebt. Als je daarna op een nette manier dingen vraagt kan ik iets voor je doen.. en dan heb ik het ook over je contacten met de helpdesk.
eymey schreef op vrijdag 16 september 2011 @ 21:45:
Tsja, bij Lijbrandt zelf vind ik dus weinig gehoor.

De laatste status die ik van de Glashart winkel heb gekregen is dat ik morgen om 14:00 een afspraak bij ze heb (jaja, op zaterdag :) ) en dat ze 'm daar zullen innemen en naar Lijbrandt sturen. En ze hadden van Lijbrandt begrepen dat ik dan wrs binnen 4-5 werkdagen een gerepareerde of nieuwe STB zou ontvangen.

Mocht het idd een 540 worden (wat ik stiekem hoop), dan wordt de vraag wanneer de update voor de 540 komt voor mij ook relevant :)
Ik zal eens kijken naar het garantieproces bij lbt/ghm. Stuur een mailtje naar het bekende adres (denan.nospam@gmaill.com) met je gegevens en een beschrijving van het probleem.. en aub ook met een ticketnummer en een beschrijving van je contacten met de helpdesk. Dan kan ik uitzoeken of ik het generiek kan oplossen ipv alleen in jouw geval.

[ Voor 5% gewijzigd door denan op 17-09-2011 15:10 ]

Ik ben vanmiddag in de Glashart winkel in Almere-Buiten geweest :). Aardige gast, die speciaal voor mijn komt de winkel ff open had gegooid.

Ik had slechts 5 minuten nodig om hem het probleem te demonstreren. Toevallig had hij ook nog een andere m532 staan en ik stelde voor om de voedingsadapter van dat ding op die van mij aan te sluiten. En ja hoor, ook storing en zeer slecht contact. Oftewel, de box van mij is gewoon slecht.

Gekke was wel dat de m532 die daar stond ook last had van het probleem, maar dan in mindere mate. De bandbreedte van hoe je het voedingsstekkertje gedraaid moest hebben om hem gewoon stabiel contact te laten hebben was behoorlijk groot. Bij die van mij is die bijzonder klein.

Hij zou iig mijn box naar BNS sturen en dan zou Lijbrandt mij (waarschijnlijk gewoon op mijn huisadres) een vervangende box sturen. Ben wel benieuwd hoe lang dit alles gaat duren nu..... :o

Komende dagen wordt het iig via DVB-C kijken (wat ook geen straf is).

• SqueakyClean
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 28-09 22:54

SqueakyClean

SuperSqueakyClean

Update aanvraag Lijbrandt in nieuwbouwwijk Berkel & Rodenrijs.

Het zoet er naar uit dat er geen Lijbrandt bij ons gaat komen.
Ik ben 2 weken geleden via SpikeCity in contact gekomen met een sales manager van Lijbrandt maar na een ontvangstbevestiging van mijn mail heb ik niets meer van 'm gehoord... Dus ik weet nog steeds niet of het überhaupt geleverd kan worden.
Daarnaast maar 's om ons heen gaan kijken of er in andere straten wel Lijbrandt geleverd kan worden en dat is niet het geval. Dus moet ik denk ik maar tussen de regels door lezen en KPN bestellen... :'(

Ik ben hier niet blij mee, maar ik zie geen andere uitkomst.
Ik was graag een nieuwe klant geworden, maar doordat leveringsmogelijkheden onduidelijk blijven, wordt ik eigenlijk gedwongen om voor KPN te gaan.

Erg jammer.

@ SpikCity e.a.: bedankt voor de hulp en de info! d:)b

• baasandre
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 24-08 22:14
denan schreef op zaterdag 17 september 2011 @ 15:09:
[...]

2) Mensen die gaan dreigen (om wat voor reden dan ook) triggeren mij op een erg negatieve manier.
:P olifant in de porceleinen kast of zoiets.... _/-\o_ lol <+:)
Shit zometeen ga je nog zeggen dat ze op je disclaimer moeten klikken *O*

• MartijnDutch
emaurer schreef op vrijdag 16 september 2011 @ 14:07:
[...]

Zo.... ben jij al aangesloten in Alphen aan den Rijn.... zit nog steeds te wachten sinds mijn aanmelding op 25 augustus....

Op de Zenderlijsten van 5 juli 2011 staat Alphen TV niet vermeld echter op IPTV Overzicht van 1 september wel....

Lijkt mij wel logisch dat ze de analoog (Alphen TV) kanaal wel aan moeten steken....
Kerk en zanen hier. Nadat het glas was afegomonteerd lijbrandt aangevraagdven binnen een week internet. Nog geen contract, nummerportering of setopbox gezien... Gebruik vooralsnog het ziggo kastje

Politiek24 in het pluspakket das jammer, plus nog wat andere die bij ziggo wel in basis zitten :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emaurer

emaurer

MartijnDutch schreef op zaterdag 17 september 2011 @ 23:03:
[...]

Kerk en zanen hier. Nadat het glas was afegomonteerd lijbrandt aangevraagdven binnen een week internet. Nog geen contract, nummerportering of setopbox gezien... Gebruik vooralsnog het ziggo kastje

Politiek24 in het pluspakket das jammer, plus nog wat andere die bij ziggo wel in basis zitten :'(
Zit bij het oude Samson (nu school) gebouw..... Zelfde hier, glas was afgemonteerd op 24 aug, aangevraagd 25 aug.. toen helemaal niets... ze kennen me niet.... |:(

Had al pluspakket Ziggo dus nu ook pluspakket Lijbrandt
Was en ben nog een beetje huiverig voor het TV gedeelte (wil niet hetzelfde krijgen als in het begin met zonnet > versatel > tele2) vandaar Ziggo..

Ben benieuwd naar je snelheid up en down.....

PS
Sorry normaal stuur ik deze info via een PB maar dat lukt niet.... O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
baasandre schreef op zaterdag 17 september 2011 @ 22:54:
:P olifant in de porceleinen kast of zoiets.... _/-\o_ lol <+:)
Shit zometeen ga je nog zeggen dat ze op je disclaimer moeten klikken *O*
Ik heb gewoon weinig geduld met mensen die het nodig vinden om namen van medewerkers online te gooien, puur omdat ze het niet eens zijn met de reactie. Als iemand besluit het internet als schandpaal te gebruiken moet men wel verdomd overtuigd zijn van het eigen gelijk.

Zo heb ik wel eens meegemaakt dat mensen bij een helpdesk langs gingen omdat ze boos waren dat de 1e lijner (na overleg met manager) de verbinding verbrak. Dat was na meerdere bedreigingen en scheldpartijen. Of een klant (toevallig ook een consultant "positief klantcontact".. aldus zijn website) die een website optrok met daarop de naam + adresgegevens van een helpdeskmedewerker en *zijn* interpretatie van het klantcontact. De reden: zijn sweex routertje trok maar 23 mbit ipv 50.. en toch lag zijn probleem bij de ISP.

Dat ik online aanwezig ben (en redelijk makkelijk te traceren ben) is mijn persoonlijke keuze.. maar ik kan me voorstellen dat een helpdeskmedewerker daar geen behoefte aan heeft. Het is niet aan een klant om die keuze dan wel te maken. MikeGSM zou het vast ook niet waarderen als blijkt dat hij zelf iets fout heeft gedaan tijdens zijn troubleshoot en de helpdeskmedewerker vervolgens met de *echte* naam van mike een verhaaltje online zet. Respect werkt twee kanten uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
LOL, dat tweede voorbeeld met die router is wel heel triest. En zichzelf dan ook nog consultant "positief klantcontact" noemen :'). Respect moet inderdaad van twee kanten komen.

Daarom probeer ik ook altijd heel bewust, naast het feit dat ik hier ook nog al eens behoorlijk kan klagen, ook de positieve punten te benoemen. En medewerkers met naam en toenaam gaan noemen omdat je je onheus bejegend voelt is natuurlijk niet netjes. Hoewel ik ook de neiging heb om de naam publiek te noemen als het om een positieve ervaring gaat, zoals met die medewerker van de Glashart servicewinkel :D.

@Denan, ik stuur je wel ff wat gegevens via de mail... ong. hetzelfde als wat ik gisteren in de servicewinkel ook op het briefje heb geschreven dat met de settopbox naar BNS zal gaan. Hoewel, eigenlijk staat alles wat je moet weten m.b.t. de klacht ook in mijn vorige post ;)

Ik snap alleen niet helemaal wat je met "ticketnummer" bedoelt :S. Lijbrandt werkt absoluut niet met ticketnummers (was dat maar zo). Het enige contact dat ik bovendien met hun heb gehad m.b.t. dit probleem was dat ik maar naar de servicewinkel moest gaan.

Ik ben dan ook wel een beetje huiverig hoe dit verder door Lijbrandt afgehandeld gaat worden.... ik voel me niet echt geholpen door ze.....

Snap wat dat betreft de reactie van MikeGSM ook wel een beetje (hoewel ik er niet achter sta). Hoewel de servicedesk telefonisch erg goed te bereiken is voel ik me bij contact echt zelden ' geholpen' als ik ophang. Je wordt altijd afgescheept naar een andere partij en men weet nooit iets van eerdere contactmomenten af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jobbie schreef op zaterdag 17 september 2011 @ 22:29:
Update aanvraag Lijbrandt in nieuwbouwwijk Berkel & Rodenrijs.

Het zoet er naar uit dat er geen Lijbrandt bij ons gaat komen.
Ik ben 2 weken geleden via SpikeCity in contact gekomen met een sales manager van Lijbrandt maar na een ontvangstbevestiging van mijn mail heb ik niets meer van 'm gehoord... Dus ik weet nog steeds niet of het überhaupt geleverd kan worden.
Daarnaast maar 's om ons heen gaan kijken of er in andere straten wel Lijbrandt geleverd kan worden en dat is niet het geval. Dus moet ik denk ik maar tussen de regels door lezen en KPN bestellen... :'(

Ik ben hier niet blij mee, maar ik zie geen andere uitkomst.
Ik was graag een nieuwe klant geworden, maar doordat leveringsmogelijkheden onduidelijk blijven, wordt ik eigenlijk gedwongen om voor KPN te gaan.

Erg jammer.

@ SpikCity e.a.: bedankt voor de hulp en de info! d:)b
In welke wijk woon je dan?
Ikzelf woon ook in een nieuwbouwwijk in Berkel en gebruik hier tevreden de diensten van Lijbrandt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRuw
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18-08 20:36

DRuw

Bacardi Bat on Ice:)

Wellicht beetje laat maar ik heb een mail van Lijbrandt ontvangen waarbij ze aangeven dat ze tegenwoordig bij nieuwe abonnementen (ik verhuis binnenkort naar hoofddorp) als PVR standaard de M540 sturen.

Deze signature is om volstrekt onduidelijke redenen verwijderd. PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SqueakyClean

SqueakyClean

SuperSqueakyClean

Verwijderd schreef op zondag 18 september 2011 @ 18:19:
[...]

In welke wijk woon je dan?
Ikzelf woon ook in een nieuwbouwwijk in Berkel en gebruik hier tevreden de diensten van Lijbrandt
In Oostmere, postcode 2652. Ik heb andere straten buiten onze wijk geprobeerd met dezelfde cijfers in de postcode en geen komt door de check.

Zo te zien kan ik alleen kiezen tussen KPN of Tweak...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toxict
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:14
Jobbie schreef op zondag 18 september 2011 @ 18:55:
[...]

In Oostmere, postcode 2652. Ik heb andere straten buiten onze wijk geprobeerd met dezelfde cijfers in de postcode en geen komt door de check.

Dat zijn die huizen aan het einde van de Oostmeerlaan volgens mij.

Ik woon zelf aan de Oostmeerlaan 2652CV en daar hebben ze bij de "bestaande" bouw alles verglaast.
Ik weet niet of ze bij plan "Oostmere" standaard glas aanleggen.
Zo niet, dan moet die hele wijk nog een keer open als die glas willen.

En trouwens.....nu ik het nog een keer lees....als jij WEL uit KPN/TWEAK kan kiezen, dan moet je toch glas hebben liggen?
Als dat het geval is, dan moet je volgens mij ook gewoon op LIJBRANDT kunnen.
Wellicht is de postcodedatabase op hun site niet geupdate, waardoor je niet door de check heen komt.
Misschien dat Spikecity eens kan praten met een van de heren van LIJBRANDT?

[ Voor 23% gewijzigd door toxict op 19-09-2011 07:48 ]

http://www.pvoutput.org/intraday.jsp?sid=31923

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
eymey schreef op zondag 18 september 2011 @ 14:33:
Ik snap alleen niet helemaal wat je met "ticketnummer" bedoelt :S. Lijbrandt werkt absoluut niet met ticketnummers (was dat maar zo). Het enige contact dat ik bovendien met hun heb gehad m.b.t. dit probleem was dat ik maar naar de servicewinkel moest gaan.
Helpdeskmedewerkers zijn verplicht elk gesprek te loggen in het ticketingsysteem. Bij XMS gebeurt dat op basis van ticketnummers, bij Lijbrandt op basis van klantgegevens (postcode+huisnummer).
Ik ben dan ook wel een beetje huiverig hoe dit verder door Lijbrandt afgehandeld gaat worden.... ik voel me niet echt geholpen door ze.....

Snap wat dat betreft de reactie van MikeGSM ook wel een beetje (hoewel ik er niet achter sta). Hoewel de servicedesk telefonisch erg goed te bereiken is voel ik me bij contact echt zelden ' geholpen' als ik ophang. Je wordt altijd afgescheept naar een andere partij en men weet nooit iets van eerdere contactmomenten af.
Dat laatste mag dus nooit het geval zijn, elke medewerker heeft toegang tot de complete klantgeschiedenis en daarin staan ook alle helpdesk contacten. Natuurlijk kan het voorkomen dat een medewerker zijn/haar werk niet goed heeft gedaan en niet/verkeerd heeft gelogged. Mocht dat voorkomen dan aub liever een emailtje naar mij ipv hier op het forum namen gaan noemen, dan zet ik het door naar de juiste personen binnen Lijbrandt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
toxict schreef op maandag 19 september 2011 @ 07:41:
En trouwens.....nu ik het nog een keer lees....als jij WEL uit KPN/TWEAK kan kiezen, dan moet je toch glas hebben liggen?
Wellicht is de postcodedatabase op hun site niet geupdate, waardoor je niet door de check heen komt.
Dat hangt van het gebied af. Sommige gebieden zijn alleen geschikt voor KPN diensten (bvb geen 2e vezel voor analoog/dvb-c aanwezig). Ik zal eens kijken of ik iets kan vinden.

add: *doh* .. er staat natuurlijk gewoon een lijst op de frontpage van Lijbrandt waarin alle locaties staan waar men kan leveren. (maandag enzo)

[ Voor 10% gewijzigd door denan op 19-09-2011 08:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toxict
denan schreef op maandag 19 september 2011 @ 08:47:
[...]

Dat hangt van het gebied af. Sommige gebieden zijn alleen geschikt voor KPN diensten (bvb geen 2e vezel voor analoog/dvb-c aanwezig). Ik zal eens kijken of ik iets kan vinden.

add: *doh* .. er staat natuurlijk gewoon een lijst op de frontpage van Lijbrandt waarin alle locaties staan waar men kan leveren. (maandag enzo)
Dan gaat Lijbrandt toch lekker alleen IPTV en Internet/Bellen leveren over 1 vezel.
Kunnen ze die klanten ook bedienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
denan schreef op maandag 19 september 2011 @ 08:38:
[...]

Helpdeskmedewerkers zijn verplicht elk gesprek te loggen in het ticketingsysteem. Bij XMS gebeurt dat op basis van ticketnummers, bij Lijbrandt op basis van klantgegevens (postcode+huisnummer).

[...]

Dat laatste mag dus nooit het geval zijn, elke medewerker heeft toegang tot de complete klantgeschiedenis en daarin staan ook alle helpdesk contacten. Natuurlijk kan het voorkomen dat een medewerker zijn/haar werk niet goed heeft gedaan en niet/verkeerd heeft gelogged. Mocht dat voorkomen dan aub liever een emailtje naar mij ipv hier op het forum namen gaan noemen, dan zet ik het door naar de juiste personen binnen Lijbrandt.
Mja bij Lijbrandt lijkt het in mijn ervaring dus eerder uitzondering dan regel dat er iets gelogged wordt. Dat merkte ik in mijn overstapperiode begin dit jaar al heel sterk en in latere situaties ook steeds weer.

Trouwens ook met e-mail: Ookal heb ik in mijn contact met de servicewinkel steeds Lijbrandt support desk in cc: gehad, ik heb van hen nog helemaal niets gehoord. Ook de medewerker van de servicewinkel vond de SD maar vaag met onzekere uitspraken e.d. over wat moest gebeuren.
toxict schreef op maandag 19 september 2011 @ 08:56:
[...]

Dan gaat Lijbrandt toch lekker alleen IPTV en Internet/Bellen leveren over 1 vezel.
Kunnen ze die klanten ook bedienen.
Tsja, klinkt simpeler dan het is. Als het inderdaad bestaat dat er gebieden zijn waarin maar 1 vezel beschikbaar is, dan betekent dit dat KPN daar gewoon geen WBA+ kan aanbieden. Als Lijbrandt in zulke gebieden dan toch diensten wil bieden, dan zal men dus de hele techniek, administratie en logistiek (en kennis voor supportdesk) moeten gaan baseren een extra ander wholesale product van KPN. Bovendien zou Lijbrandt zich dan dus ook op geen enkele manier kunnen onderscheiden van Tweak of KPN.

[ Voor 22% gewijzigd door eymey op 19-09-2011 09:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeT80
denan schreef op zaterdag 17 september 2011 @ 15:09:

Eeerh.. *kijkt om zich heen*. Ik neem aan dat je mij bedoelt? Zoja:
2) Mensen die gaan dreigen (om wat voor reden dan ook) triggeren mij op een erg negatieve manier. Je gedraagt je en dan zal ik kijken of ik iets voor je kan betekenen. Of je besluit dat niet te doen en dan hoef je van mij ook niets te verwachten. :)
@denan,

Ik bedoelde zeker jou niet. Eer kopie van dit verhaal is ook per mail verzonden aan Bert & Rene.
Rene is hier in het verleden ook al eens over de vloer geweest om de problemen te bekijken.
Met Rene & Bert zijn de problemen met de helpdesk besproken. En deze kende het probleem.
Het probleem had te maken met PVR's die tijdens het opnemen een bug hadden waardoor de opnames qua 'tijd'' wel compleet waren maar waarbij halverwege de opname het beeld zwart werd. Dat probleem is verholpen, zie ook de feedback van andere gebruikers. Als je nog steeds problemen hebt: check de versie van je firmware.
Firmware is zowel bij mij als bij mijn ouders afgelopen donderdag en vrijdag geüpdate. Dit is dus echt de laatste versie

Nogmaals een omschrijving van het probleem dan:

Zoek eerst zelf maar eens uit of jouw probleem hetzelfde is als het '532/540 opname probleem" en of je de juiste firmware versie hebt. Als je daarna op een nette manier dingen vraagt kan ik iets voor je doen.. en dan heb ik het ook over je contacten met de helpdesk.
Nogmaals het is zeker geen aanval naar jou, alleen als je aan de helpdesk duidelijk vraagt of ze je vandaag terug bellen, dan verwacht je dat men de belofte na komt.
Ik zal eens kijken naar het garantieproces bij lbt/ghm. Stuur een mailtje naar het bekende adres (denan.nospam@gmaill.com) met je gegevens en een beschrijving van het probleem.. en aub ook met een ticketnummer en een beschrijving van je contacten met de helpdesk. Dan kan ik uitzoeken of ik het generiek kan oplossen ipv alleen in jouw geval.
Had ik maar een ticket nummer, dat zou de communicatie een stuk duidelijker maken.. Maar helaas
Met of zonder de nospam? Ik ga er vanuit zonder....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SqueakyClean

SqueakyClean

SuperSqueakyClean

toxict schreef op maandag 19 september 2011 @ 07:41:
[...]

Dat zijn die huizen aan het einde van de Oostmeerlaan volgens mij.

Ik woon zelf aan de Oostmeerlaan 2652CV en daar hebben ze bij de "bestaande" bouw alles verglaast.
Ik weet niet of ze bij plan "Oostmere" standaard glas aanleggen.
Zo niet, dan moet die hele wijk nog een keer open als die glas willen.

Maar dat is dus het probleem. In de meterkast hangt een mooie GHM dummy die van mij vervangen mag worden door LBT spulletjes. Echter doet de postcode check moeilijk. Een sales manager van LBT (via SpikeCity) heeft in twee weken niets meer van zich laten horen en ben dus niets wijzer.

Nu schijnt t vaker voor te komen dat in net opgeleverde nieuwbouw wijken alleen KPN geleverd kan worden. Erg jammer, maar ik moet toch kiezen om de down time te minimaliseren. Erg spijtig! ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
eymey schreef op maandag 19 september 2011 @ 09:01:
Mja bij Lijbrandt lijkt het in mijn ervaring dus eerder uitzondering dan regel dat er iets gelogged wordt. Dat merkte ik in mijn overstapperiode begin dit jaar al heel sterk en in latere situaties ook steeds weer.
Kan kloppen, maar sinds een paar maanden zijn de processen flink aangescherpt..Wat jij aangeeft mag niet meer voorkomen tenzij de medewerker zijn/haar werk niet goed doet.
Trouwens ook met e-mail: Ookal heb ik in mijn contact met de servicewinkel steeds Lijbrandt support desk in cc: gehad, ik heb van hen nog helemaal niets gehoord. Ook de medewerker van de servicewinkel vond de SD maar vaag met onzekere uitspraken e.d. over wat moest gebeuren.
Als je voorbeelden hebt kunnen die gewoon naar mijn emailadres.
Tsja, klinkt simpeler dan het is. Als het inderdaad bestaat dat er gebieden zijn waarin maar 1 vezel beschikbaar is, dan betekent dit dat KPN daar gewoon geen WBA+ kan aanbieden. Als Lijbrandt in zulke gebieden dan toch diensten wil bieden, dan zal men dus de hele techniek, administratie en logistiek (en kennis voor supportdesk) moeten gaan baseren een extra ander wholesale product van KPN. Bovendien zou Lijbrandt zich dan dus ook op geen enkele manier kunnen onderscheiden van Tweak of KPN.
klopt.. het zou een afwijkend product zijn en het past totaal niet binnen de strategie van Lijbrandt (op dit moment dan ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Ik pakte het niet op als een persoonlijk dreigement maar als een dreiging richting de supportmedewerkers die je sprak. En ik blijf bij mijn eerste punt: zodra je namen van medewerkers online gaat posten (zonder toestemming) krijg je van mij geen hulp. Tweak is geen schandpaal en als je een probleem hebt met een bedrijf/medewerker kun je dat via de normale wegen oplossen. :)
Nogmaals een omschrijving van het probleem dan:

Wat versta je precies onder 'gedeeltelijk'?

- Programma van 30 minuten -> 30 minuten opgenomen en in die opname springt het beeld na 20 minuten op 'zwart' maar blijft de opname doorlopen. Tot de 30 minuten voorbij zijn en de opname stopt.
- Programma van 30 minuten-> Afspelen van opname start maar halverwege het programma stopt de opname. Geen zwart beeld gewoon einde opname.
- iets anders... namelijk:
Had ik maar een ticket nummer, dat zou de communicatie een stuk duidelijker maken.. Maar helaas
Met of zonder de nospam? Ik ga er vanuit zonder....
Ticketnummers zijn niet nodig. Lijbrandt logged de gegevens op postcode/huisnummer.

[ Voor 9% gewijzigd door denan op 19-09-2011 10:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toxict
Jobbie schreef op maandag 19 september 2011 @ 09:58:
[...]

Maar dat is dus het probleem. In de meterkast hangt een mooie GHM dummy die van mij vervangen mag worden door LBT spulletjes. Echter doet de postcode check moeilijk. Een sales manager van LBT (via SpikeCity) heeft in twee weken niets meer van zich laten horen en ben dus niets wijzer.

Nu schijnt t vaker voor te komen dat in net opgeleverde nieuwbouw wijken alleen KPN geleverd kan worden. Erg jammer, maar ik moet toch kiezen om de down time te minimaliseren. Erg spijtig! ;(
Ik weet met wie Spike contact heeft gehad bij LBT, maar ik heb net ook een mail gestuurd voor je naar een contactpersoon van mij bij LBT.
Eens kijken wat daar uit komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeT80
denan schreef op maandag 19 september 2011 @ 10:07:

Ik pakte het niet op als een persoonlijk dreigement maar als een dreiging richting de supportmedewerkers die je sprak.
Al zei gewoon hun afspraken nakomen, en dus hun werk doen waar ze voor betaald worden heb ik alle begrip voor de situatie. Maar niet ja zeggen en nee doen. Daar ben ik na een jaar wel aardig klaar mee. Zo gek is het toch niet dat ik wil dat iets wat voor de update (maart) wel werkte gewoon nu ook weer werkt
Wat versta je precies onder 'gedeeltelijk'?

- Programma van 30 minuten -> 30 minuten opgenomen en in die opname springt het beeld na 20 minuten op 'zwart' maar blijft de opname doorlopen. Tot de 30 minuten voorbij zijn en de opname stopt.
- Programma van 30 minuten-> Afspelen van opname start maar halverwege het programma stopt de opname. Geen zwart beeld gewoon einde opname.
- iets anders... namelijk:
De eerste opname is goed.
De 2de opnamen word gewoon midden in beëindigd. geen zwart beeld. gewoon terug naar de lijst met opnames. Vreemde is dat de opname duur wel gewoon een goede tijd aan geeft

Dit gebeurt in de Guide functie.

Ticketnummers zijn niet nodig. Lijbrandt logged de gegevens op postcode/huisnummer.
[/quote]

Helaas heb ik een andere ervaring, maar dat is van 2 maanden terug

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
MikeT80 schreef op maandag 19 september 2011 @ 10:14:
De eerste opname is goed.
De 2de opnamen word gewoon midden in beëindigd. geen zwart beeld. gewoon terug naar de lijst met opnames. Vreemde is dat de opname duur wel gewoon een goede tijd aan geeft

Dit gebeurt in de Guide functie.
Dus je hebt de opnames via de EPG ingeplanned? Dan gaat het waarschijnlijk fout doordat de EPG data die zenders aanleveren niet altijd up to date is. Dat heeft weinig met IPTV te maken maar is een issue met zenders die op het laatste moment hun zendschema omgooien of reclameblokken vergeten in de EPG data. Daar maken ze regelmatig een rommeltje van en LBT/GHM kunnen er weinig aan doen als in de EPG staat dat programma X om 22:00 stopt.. maar in werkelijkheid pas om 22:17.

Wat je kunt doen:
- Handmatig eind/start tijd van opnames instellen
- Voor/na opnames een buffer inbouwen in opname tijd. Volgens mij kan dat ook via de instellingen in het menu maar zeker weet ik het niet.

Dit is in ieder geval *niet* de 532/540 opname bug waar iedereen het over heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toxict
Jobbie schreef op maandag 19 september 2011 @ 09:58:
[...]

Als je mij je adres stuurt via DM of hier...dan kan ik die doorgeven aan mijn contact bij LBT...hij vraagt erom namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeT80
Denan,

Ik heb hem idd met guide (via epg) ingepland
House 1: 20.30 - 21.30
House 2: 21.30 - 22.30

House 1 staat er volledig op van House 2 alleen de eerste 10-20 minuten.

Handmatig instellen in 1 blok werkt, in 2 blokken zal ik nog eens testen
Ik denk dat de fout in deze buffer zit en hij niet snap dat er geen buffer nodig is als het 2 aansluitende programma's zijn..
Het vreemde is dat dit tot de grote update in maart gewoon wel heeft gewerkt

Dit probleem ligt dus al sinds die tijd voor beide adressen bij de HelpDesk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jobbie schreef op zondag 18 september 2011 @ 18:55:
[...]

Dat er binnen de wijken dan zo veel verschil zit, ik woon vlakbij in merenrijck, met dezelfde postcodecijfers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
MikeT80 schreef op maandag 19 september 2011 @ 11:18:
Ik heb hem idd met guide (via epg) ingepland
Dus de opnametijd van de 2e opname is geen 30 minuten maar 20? Dat zou inderdaad op een bug met de buffer kunnen duiden maar daar gaat een 1e lijns helpdeskmedewerker weinig aan kunnen doen. Dat ze je beloven terug te bellen is natuurlijk niet netjes maar ik denk eerder dat het 'te klantvriendelijk' is dan kwaadwillend. Dit soort problemen gaan via de 2e lijn naar GHM toe en zij moeten het probleem in de firmware oplossen.. dat is niet 'in een middag/paar dagen' opgelost.

Maar om even terug te komen op de bug:
2 opnames:

Resultaat:
House 1: 20.30 - 21.30 (60 minuten opname)
House 2: 21.30 - 22.20 (50 minuten opname)

?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeT80
denan schreef op maandag 19 september 2011 @ 11:52:
[...]

Dus de opnametijd van de 2e opname is geen 30 minuten maar 20? Dat zou inderdaad op een bug met de buffer kunnen duiden maar daar gaat een 1e lijns helpdeskmedewerker weinig aan kunnen doen. Dat ze je beloven terug te bellen is natuurlijk niet netjes maar ik denk eerder dat het 'te klantvriendelijk' is dan kwaadwillend. Dit soort problemen gaan via de 2e lijn naar GHM toe en zij moeten het probleem in de firmware oplossen.. dat is niet 'in een middag/paar dagen' opgelost.

Maar om even terug te komen op de bug:
2 opnames:

Resultaat:
House 2: 21.30 - 22.20 (50 minuten opname)

?
Daarom is het probleem in JUNI al gemeld, en zou het met een firmware update opgelost zijn.
Toen ik op de helpdesk zat was regel 1: Doe geen beloftes die je niet na kunt komen

Resultaat:
House 2: 21.30 - 21.40 / 21.50 (10 of 20 minuten opname)

En misschien ten overvloede: Dit heeft goed gewerkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
MikeT80 schreef op maandag 19 september 2011 @ 11:55:
Daarom is het probleem in JUNI al gemeld, en zou het met een firmware update opgelost zijn.
Toen ik op de helpdesk zat was regel 1: Doe geen beloftes die je niet na kunt komen

Resultaat:
House 2: 21.30 - 21.40 / 21.50 (10 of 20 minuten opname)

En misschien ten overvloede: Dit heeft goed gewerkt
Mail je klantgegevens eens naar denan.nospam@gmail.com (inclusief nospam) dan zal ik eens in je ticketgeschiedenis laten kijken. Zoals ik het (in de gauwigheid) kan zien kent GHM dit probleem nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeT80
denan schreef op maandag 19 september 2011 @ 12:01:
[...]

Mail je klantgegevens eens naar denan.nospam@gmail.com (inclusief nospam) dan zal ik eens in je ticketgeschiedenis laten kijken. Zoals ik het (in de gauwigheid) kan zien kent GHM dit probleem nog niet.
Zojuist gedaan, maar wel vreemd dat het niet bekend is. Zeker als een van de Lijbrandt mensen over de vloer is geweest..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Geen idee of het bij lbt bekend is. Ik keek in de GHM issuelijst maar het kan zijn dat dit er niet op staat maar wel bekend is.

add: niet dus. Ik laat het even door iemand testen en rapporteren.

[ Voor 21% gewijzigd door denan op 19-09-2011 12:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem2
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 29-09 14:56

Willem2

Ω is futile

Ik heb trouwens dat ik +/- eens in de 2 weken mijn modem (Genexis) moet resetten omdat dan zowel internet als TV ermee ophouden. Meer mensen daar last van? Dacht eerst dat het aan mijn router lag, maar blijkt toch iets met de modem te zijn. Zit op Lijbrandt in Houten...

en nee, ik houd niet van voetbal... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dropkikker
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 21:54
Ik heb nou ook sinds deze week televisie en internet van Lijbrandt, het internet werkt echter nog niet want de modem geeft geen ip adres af maar dat terzijde.

Ik heb hiervoor UPC gehad en daar konden we programma's opnemen en pauzeren en ook in het scherm zien wat we aan het kijken waren. Nu blijkt dat dat met de Amino 130 niet kan..
Weet iemand of dat met een decoder bijvoorbeeld deze http://www.kieskeurig.nl/...amsung/smt-c7140a/899512/ wel allemaal kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toxict
dropkikker schreef op maandag 19 september 2011 @ 16:00:
Ik heb nou ook sinds deze week televisie en internet van Lijbrandt, het internet werkt echter nog niet want de modem geeft geen ip adres af maar dat terzijde.

Ik heb hiervoor UPC gehad en daar konden we programma's opnemen en pauzeren en ook in het scherm zien wat we aan het kijken waren. Nu blijkt dat dat met de Amino 130 niet kan..
Weet iemand of dat met een decoder bijvoorbeeld deze http://www.kieskeurig.nl/...amsung/smt-c7140a/899512/ wel allemaal kan?
Wat jij wil hebben is de M540.
Die kan Live pauzeren en opnemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dropkikker
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 21:54
Ik had al even gebeld naar lijbrandt, maar 250 euro voor zon apparaat neerleggen vind ik ook wel aardig veel..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toxict
dropkikker schreef op maandag 19 september 2011 @ 16:12:
Ik had al even gebeld naar lijbrandt, maar 250 euro voor zon apparaat neerleggen vind ik ook wel aardig veel..
Kan je niet die 130 inleveren en met bijbetaling van 99 euro die M540 krijgen?
Stel het anders eens voor zou ik zeggen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Dropkikker: tsja.... kan jij in de winkel voor onder de 250 euro een (harddisk)recorder vinden? Enige voordeel van de winkel versie is dan dat je vaak ook de mogelijkheid hebt zelf je opnames te branden en/of te archiveren, maar ook daar zijn ze niet gratis.

Dat je van UPC gewend bent een meerprijs per maand te betalen omdat je in feite die dure recorder 'huurt' hoeft nog niet te betekenen dat je met 250 euro (of na inruil een meerprijs tov. de 130m) betalen duurder uit bent.....

Die samsung waar jij naar linkt kan trouwens die dingen waarschijnlijk allemaal prima, maar dan alleen op basis van het DVB-C signaal. Zolang jij tevreden bent met dit basispakket, geen HD en geen dingen zoals uitzending gemist een prima koop, overigens.

[ Voor 20% gewijzigd door eymey op 19-09-2011 17:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

toxict schreef op maandag 19 september 2011 @ 10:08:
[...]

Ik weet met wie Spike contact heeft gehad bij LBT, maar ik heb net ook een mail gestuurd voor je naar een contactpersoon van mij bij LBT.
Eens kijken wat daar uit komt.
Je kunt uiteraard goed gokken dat het die ene is... maar ik heb meer heren waarvan ik email en gsmnummers heb, dus echte zekerheid heb je niet. :9

Wel slordig dat deze "vriend" niet heeft gereageerd (of heeft hij wel gereageerd en werd het daarna weer stil?).

Moest even inlezen na een weekje Canada, maar ik kan niet meer doen dan af en toe hier en daar een duwtje geven tegen mensen die ik ken bij LB (zonder de T overigens nog steeds, of is dat inmiddels ook één toko?)
Meer kan ik niet voor mensen betekenen, want het is uiteraard niet de bedoeling dat ik dat soort mannen aan het handje neem en ze naar de problemen van hun (toekomstige) klanten meeneem.... het zijn per slot van rekening allemaal intelligente volwassen kerels (voor zover ik daar al een mening over kan hebben :P), die goed betaald worden om hun zaakjes te regelen en van LB een succes te maken.

Pas als ik aandelen in die club krijg ga ik me er echt tegenaan bemoeien :P

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 19-09-2011 23:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Willem2 schreef op maandag 19 september 2011 @ 15:57:
Ik heb trouwens dat ik +/- eens in de 2 weken mijn modem (Genexis) moet resetten omdat dan zowel internet als TV ermee ophouden. Meer mensen daar last van? Dacht eerst dat het aan mijn router lag, maar blijkt toch iets met de modem te zijn. Zit op Lijbrandt in Houten...
Nope... modem is sinds augustus 2010 niet gereset en draait nog steeds als een tierelier :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
HIer is de Genexis ook rete stabiel, al vanaf oplevering (op een slecht gepatchte CATV fiber in die tijd na :P ). De enige keren dat ie van de stroom gaat is als ik zelf aan het knutselen ben of enkele keer als aardlek struikelt (ben er nog steeds niet achter hoe, maar het gebeurt soms spontaan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In Dordrecht (3328) op het moment geen DVB-C, wel analoog.
Hoe is dat in B&R?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 20 september 2011 @ 00:06:
Hoe is dat in B&R?
Hier in B&R sinds gisteren ('s middags dat ik gekeken heb) ook geen DVB-C meer, en analoog idd wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
toxict schreef op maandag 19 september 2011 @ 16:23:
Kan je niet die 130 inleveren en met bijbetaling van 99 euro die M540 krijgen?
Stel het anders eens voor zou ik zeggen...
Je staat niet op de vrije markt bij een marktkraam te onderhandelen :)
Waarom zou LBT/GHM die 130 terug willen "kopen"? Die kunnen ze niet zomaar uitleveren aan een andere klant.
Verwijderd schreef op maandag 19 september 2011 @ 23:30:
Moest even inlezen na een weekje Canada, maar ik kan niet meer doen dan af en toe hier en daar een duwtje geven tegen mensen die ik ken bij LB (zonder de T overigens nog steeds, of is dat inmiddels ook één toko?)
Nope.. nog steeds volledig gescheiden.. qua diensten/bv's.. pand.. en directie.
Pas als ik aandelen in die club krijg ga ik me er echt tegenaan bemoeien :P
Hmmm.. aandelen.. *maakt mental note*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SqueakyClean

SqueakyClean

SuperSqueakyClean

Verwijderd schreef op maandag 19 september 2011 @ 23:30:
[...]

Je kunt uiteraard goed gokken dat het die ene is... maar ik heb meer heren waarvan ik email en gsmnummers heb, dus echte zekerheid heb je niet. :9

Wel slordig dat deze "vriend" niet heeft gereageerd (of heeft hij wel gereageerd en werd het daarna weer stil?).

[...]
Ik heb 9 september een soort ontvangstbevestiging/niets zeggend antwoord van die regio manager sales gehad en that's it. Nog wel een herinnering gestuurd, maar helaas sinds 9-9 niets meer gehoord.

Via eindelijkglasvezel.nl komt LB nog voor, maar verder niet meer.
Ik sta op het punt om dan maar Tweak te bestellen...

Maar sowieso bedankt voor de moeite, guys! Ik vind het erg fijn als er van "binnen uit" wordt meegedacht, zeker als ik niet verder komt. Bij mij heeft het helaas niet geholpen, maar bij anderen vast wel. Ik vind jullie echt een aanwinst van dit forum! _/-\o_ d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mappy
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19:57

Mappy

Piramide van Austerlitz

Verwijderd schreef op dinsdag 20 september 2011 @ 00:06:
Hoe is dat in B&R?
Dordrecht @Tweak idem: geen DVB-C en enkele analoge zenders missen (NL3/RTL7).

Na een modemreset kreeg ik ook een nieuw IP-adres helaas (dat gek genoeg resolvet naar blabla.pqts2.com, een onbestaand domein)

If you're Mappy and you know it clap your hands *clap clap* - Stem voor betere forum-updates!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toxict
denan schreef op dinsdag 20 september 2011 @ 11:52:
[...]

Je staat niet op de vrije markt bij een marktkraam te onderhandelen :)
Waarom zou LBT/GHM die 130 terug willen "kopen"? Die kunnen ze niet zomaar uitleveren aan een andere klant.

[...]
Omdat ik dacht dat deze persoon nog niet lang klant is en omdat het klantvriendelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
toxict schreef op dinsdag 20 september 2011 @ 14:53:
Omdat ik dacht dat deze persoon nog niet lang klant is en omdat het klantvriendelijk is.
De klantvriendelijkheid snap ik wel.. maar je beseft je hopelijk wel wat dat voor impact aan de achterkant heeft? Uitzonderingen op leverprocessen, handmatige correcties van facturen.. en waar (bij welke klant) trek je de grens? Uiteindelijk kost dat "klantvriendelijk zijn" het bedrijf een paar honderd euro :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datadevil
datadevil schreef op vrijdag 16 september 2011 @ 08:23:
[...]

ik had toen inmiddels al over een andere issue gebeld met de helpdesk en ook naar de portering gevraagd, en inderdaad ook een document gekregen om naar de porteringsmensen te sturen.
Dat zou maandag klaar moeten zijn, ik wacht in spanning af. (KPN interactieve televisie alles in een zut naar Lijbrandt).
Ben vooral benieuwd of het opzeggen goed gaat, zij hebben 'internet en telefonie' opgezegd, en ik moet televisie opzeggen....Nu heb ik een alles in een pakket zoals gezegd, dus hoe zij nu alleen dat kunnen opzeggen? En dan heb ik ook nog een soort koppelverkoop Digitenne ding erbij, dus dat moet ook nog opgezegd...gaat spannend worden ;)
Gisteren zou de portering plaatsvinden, en dat is prima gelukt.
Nu nog eens met KPN bellen of de opzegging goed is gegaan, als dat ook zo is dan mag deze overgang in de boeken....heel netjes tot nu toe!
Vanmiddag toch maar weer eens in de telefoon naar Lijbrandt klimmen.....

Hoor helaas nu ook van de Glashart servicewinkel niets meer (ook niet of de m532 al naar BNS/Lijbrandt verzonden is en ook niet kopie verzendbewijs waar ik om had gevraagd).... en van Lijbrandt zelf ook nog geen terugkoppeling dat de box ontvangen is e.d.

edit: Net van "Reggefiber Almere" (almere@reggefiber.nl) een scan ontvangen van het verzendbewijs van TNT van de m532. Vreemd overigens want ik dacht dat ik hier communiceerde met almere@glashart.nl maar goed, gezien het feit dat eigenlijk de naam "Glashart" gestopt moet zijn mss logisch.

Anyway, jammer.... volgens de TNT track&trace info is de verzending pas vandaag in handen van TNT gekomen. In plaats van twee werkdagen geleden wat me beloofd was.

Dat is dus alweer 2 werkdagen vertraging.....

[ Voor 43% gewijzigd door eymey op 21-09-2011 14:56 ]

Nou..... als jullie heel hard KRAK hebben gehoord uit de richting van Almere, dan was dat mijn gebroken klomp (die ik niet heb).

Word ik net gebeld door een medewerker van Lijbrandt.. "of hij een afspraak kon maken om bij me langs te komen, om de set top box na te kijken". Hij had een mail van de 2e lijn gekregen met de mededelingen dat de openingstijden van de servicewinkel voor mij onhandig zijn en of hij dus bij me langs wilde komen. "Goede service!", zou je denken. Heb de man dan ook wel vriendelijk bedankt.

Maar ook gezegd dat dit niet nodig is, aangezien ik zaterdag door een zeer behulpzame medewerker van de servicewinkel ben geholpen (buiten openingstijden) en dat mijn box gisteren richting BNS is gegaan (en vanochtend volgesn PostNL track&trace ook netjes in een postbus in Vianen is beland).
Ik kreeg nota bene nog een scan van het verzendbewijs toe gemaild en dat verzendbewijs is zelfs nog naar het e-mail adres van de 2e lijn verzonden!

LBT servicedesk en/of 2e lijn wedden blijkbaar op 2 paarden :+

Heb hem wel uitgelegd dat ik nu wel ernstig benieuwd ben naar de vervolgacties maar goed, daar kon hij niets over zeggen (hij wordt ook door de 2e lijn aangestuurd).

8)7

Nee.... de mensen om Lijbrandt en Reggefiber heen zijn zeer hartelijk en behulpzaam. Maar ik heb nog steeds het idee dat de servicedesk NIET, maar dan ook echt NIET van elkaar weten waar ze mee bezig zijn, welke communicatie en aansturing er al geweest is en wat er nog moet gebeuren.

Hoe goed Lijbrandt tegenwoordig ook zegt de zaakjes op orde te hebben......

[ Voor 13% gewijzigd door eymey op 22-09-2011 13:56 ]

• DRuw
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18-08 20:36

DRuw

Bacardi Bat on Ice:)

Klinkt wel bekend bij een hoop bedrijven die dingen "samen" moeten oplossen...
Vele hebben het intern al niet op orde, laat staan als er ook nog krommunicatie met een andere tent gevoerd moet worden....
Je mag volgens mij allang blij zijn dat er niet gewoon een radiostilte is en dat ze op elkaar blijven "wachten"...;)

Deze signature is om volstrekt onduidelijke redenen verwijderd. PVOutput

• MikeT80
denan schreef op maandag 19 september 2011 @ 12:35:
Geen idee of het bij lbt bekend is. Ik keek in de GHM issuelijst maar het kan zijn dat dit er niet op staat maar wel bekend is.

add: niet dus. Ik laat het even door iemand testen en rapporteren.
En, wat heeft deze test opgeleverd ?

Mike

Verwijderd

OK, laat ik weer eens een klachtje over gebrekkige info inkoppen hier.

Eredivisie live wordt (omdat ze het niet kunnen uitzetten) bij mij voor 12 euro/maand gefactureerd (en vervolgens vanwege het niet kunnen uitzetten weer gecrediteerd).
Zover is het niet de ideale oplossing, maar ik betaal in ieder geval niet voor iets wat ik per definitie niet meer wil aangeleverd krijgen, en als pleister op deze wond kan ik als er echt niets te zien is uiteraard nog naar EDL kijken (als ik echt niets anders te doen heb, want ik haat voetbal).

Krijg ik vandaag een mail van Lijbrandt de prijs van Eredivisie Live gaat verhogen van 14 euro naar 15 euro per maand??????
Geachte Lijbrandt / Eredivisie Live abonnee,

Begin dit jaar heeft Eredivisie Live de inkoopprijs van het Eredivisie Live TV-pakket verhoogd. Lijbrandt zal deze prijswijziging ook doorvoeren. Dit betekent dat de prijs voor dit pakket per 1 oktober 2011 verhoogd zal worden van € 14,00 naar € 15,00 (incl. BTW) per maand.

Het aanbod van Eredivisie Live is uitgebreid met meer internationaal live voetbal uit de UEFA Europa League en de EK Kwalificatiewedstrijden van Jong Oranje. Bovendien geniet u voortaan van de KNVB bekercompetitie en de mooiste wedstrijden van de Jupiler League op Eredivisie Live!

Lijbrandt biedt alle kanalen van Eredivisie Live aan in HD. Vanaf heden kunt u, zonder meerkosten, de wedstrijden op Kanaal 1 t/m 4 van Eredivisie Live in perfect beeld- en geluidskwaliteit zien. Let op: Hier heeft u wel een HD ontvanger voor nodig!
Met vriendelijke groet,

Benno Kuyper
Manager Marketing & Sales
WTF?
Ergens mis ik het sprongetje van 12 naar 14 euro/mnd, om nog maar te zwijgen over 15 euro/mnd, en verder houd ik mijn hart vast dat mijn volgende factuur weer eens niet gaat kloppen?
Kom op Lijbrandt, zorg dat de getallen kloppen !!!

Bovendien... alle kanalen HD.... ook op WBA.... volgens mij heb ik wat gemist :P

Dus kom op Benno.... met de billen bloot via je social media manager ofzo? :+

[ Voor 60% gewijzigd door Verwijderd op 22-09-2011 23:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morzzz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 05-08 18:29
Hmmm, deze e-mail heb ik nooit gehad? Ik betaal op dit moment € 14 per maand.

Vind de beeldkwaliteit van Eredivisie Live HD overigens bedroevend. Ze upscalen er lustig op los en de content die "native HD" is ziet er zo armoedig uit dat het nauwelijks beter is dan SD.

Zowieso vind broadcastend Nederland het supereng om in HD te editten. Zodra er ook maar iets opgenomen of geknipt en geplakt moet worden is downscalen het eerste wat gebeurt.

Maar dat is natuurlijk een collectief falen van de media in Nederland :)
Verwijderd schreef op donderdag 22 september 2011 @ 23:50:
Krijg ik vandaag een mail van Lijbrandt de prijs van Eredivisie Live gaat verhogen van 14 euro naar 15 euro per maand??????

WTF?
Ergens mis ik het sprongetje van 12 naar 14 euro/mnd, om nog maar te zwijgen over 15 euro/mnd, en verder houd ik mijn hart vast dat mijn volgende factuur weer eens niet gaat kloppen?

Bovendien... alle kanalen HD.... ook op WBA.... volgens mij heb ik wat gemist :P

• MartijnDutch
Kennelijk zijn de aminos op. Abi is wel geactiveerd (en ga ik dus betalen) maar tv kijken ho maar. Toen ik daar over klaagde bij de helpdesk was het advies dat ik heb beste een klachtBRIEF moet schrijven. Ja zo een op papier,postzegeltje etc. Hoe lang het ging duren? Geen idee meneer, een paar weken....

Ze moeten daar nog veel leren...

• MartijnDutch
emaurer schreef op zondag 18 september 2011 @ 00:45:
[...]

Zit bij het oude Samson (nu school) gebouw..... Zelfde hier, glas was afgemonteerd op 24 aug, aangevraagd 25 aug.. toen helemaal niets... ze kennen me niet.... |:(

Had al pluspakket Ziggo dus nu ook pluspakket Lijbrandt
Was en ben nog een beetje huiverig voor het TV gedeelte (wil niet hetzelfde krijgen als in het begin met zonnet > versatel > tele2) vandaar Ziggo..

Ben benieuwd naar je snelheid up en down.....

PS
Sorry normaal stuur ik deze info via een PB maar dat lukt niet.... O-)
Up 24 down 29 obv cisco speedtest in mijn router (e4200). Niet slecht dus ;) nu nog tv kunnen kijen via ip ipv analoog en ik ben blij...

• denan
MartijnDutch schreef op zaterdag 24 september 2011 @ 07:13:
Kennelijk zijn de aminos op. Abi is wel geactiveerd (en ga ik dus betalen) maar tv kijken ho maar. Toen ik daar over klaagde bij de helpdesk was het advies dat ik heb beste een klachtBRIEF moet schrijven. Ja zo een op papier,postzegeltje etc. Hoe lang het ging duren? Geen idee meneer, een paar weken....

Ze moeten daar nog veel leren...
Amino's op? lijkt me sterk. Het verzenden duurt btw altijd wel een dag of 2 na oplevering van je diensten.

• denan
Verwijderd schreef op donderdag 22 september 2011 @ 23:50:

De producten die jij hebt zijn niet gecorrigeerd naar de nieuwe prijzen. Vandaar het verschil.
Eredivisielive HD zit toch ook al op WBA? Wel volgens de nieuwe zenderoverzichten iig (http://glashartmedia.nl/b...Overzicht_1_sept_2011.pdf <- mooie verdeling WGDO en WBA zenders)
Hmm... dat ben ik dus? (in afwachting van de activatie van de webcare accounts door Tweak)

[ Voor 3% gewijzigd door denan op 24-09-2011 11:17 ]

• emaurer

emaurer

MartijnDutch schreef op zaterdag 24 september 2011 @ 07:20:
[...]

Up 24 down 29 obv cisco speedtest in mijn router (e4200). Niet slecht dus ;) nu nog tv kunnen kijen via ip ipv analoog en ik ben blij...
Gisteren versneld aangesloten (keurig) .... mocht (en dat gaat gebeuren) Ziggo stoppen heb ik ieder geval analoog..... want die werkt... (heb nog niet de kanalen in geregeld )...

Up 39.78 down 45.26 obv cisco speedtest in mijn router (e3000) naar een server in de UK..... via speedtest.net naar een server in Haarlem up 46.07 down 50.58

Dus ik ben half blij.....

• emaurer

emaurer

denan schreef op zaterdag 24 september 2011 @ 11:12:
[...]

Amino's op? lijkt me sterk. Het verzenden duurt btw altijd wel een dag of 2 na oplevering van je diensten.
Dan maar even bellen naar Lijbrandt.... moet toch bellen want nummer portering aanvraag gaat niet via "mijn lijbrandt"

Als dit gelukt is ben ik pas blij.....

• MartijnDutch
emaurer schreef op zaterdag 24 september 2011 @ 11:50:
[...]

Dan maar even bellen naar Lijbrandt.... moet toch bellen want nummer portering aanvraag gaat niet via "mijn lijbrandt"

Als dit gelukt is ben ik pas blij.....
Ik heb al een paar keer gebeld. Portering staat voor volgende week gepland maar de aminos waren echt op. Nou krijg ik wel het idee dat ze elke dag wat anders zeggen. Je kan touwens je ziggo dvbc kastje gebruiken dat werkt prima.

• emaurer

emaurer

MartijnDutch schreef op zaterdag 24 september 2011 @ 12:29:
[...]

Ik heb al een paar keer gebeld. Portering staat voor volgende week gepland maar de aminos waren echt op. Nou krijg ik wel het idee dat ze elke dag wat anders zeggen. Je kan touwens je ziggo dvbc kastje gebruiken dat werkt prima.
Ik heb geen ziggo dvbc kastje... zit in mijn tv ingebakken... moest je nog in de instellingen voor dvbc het netwerk id aanpassen.... ????

Helpdesk vertelde mij net dat amino is besteld en wordt maandag verstuurd......

[ Voor 7% gewijzigd door emaurer op 24-09-2011 12:41 ]

• datadevil
emaurer schreef op zaterdag 24 september 2011 @ 12:39:
[...]

Ik heb geen ziggo dvbc kastje... zit in mijn tv ingebakken... moest je nog in de instellingen voor dvbc het netwerk id aanpassen.... ????

Helpdesk vertelde mij net dat amino is besteld en wordt maandag verstuurd......
ja, die kun je bij glashartmedia vinden

• emaurer

emaurer

datadevil schreef op zaterdag 24 september 2011 @ 12:46:
[...]

ja, die kun je bij glashartmedia vinden
heb ik niet gevonden.... bij lijbrandt q&a alleen dit

- Frequency:304Mhz, vaak in te vullen als 304000(khz)
- Aantal Symbolen: 6875 (op sommige ontvangers 68750)
- Het netwerk-id kan per woonplaats verschillen. Hieronder vindt u een overzicht van de netwerk–id’s.

Plaats en omgeving Netwerk ID:
Omgeving Amsterdam, Hoofddorp: 1000
Omgeving Arnhem, Hilversum, Utrecht, Veenendaal: 3900
Omgeving Deventer, Haaksbergen: 7461
Omgeving Dordrecht: 3300
Omgeving Eindhoven: 5600
Omgeving Leeuwarden: 8900
Omgeving Lelystad: 8200

en staat Alphen aan den Rijn er niet bij..... gesproken met helpdesk en konden het ook niet vinden... advies "probeer 1000 (leiden) of bestaande ziggo id"
Hier inmiddels nieuwe ontwikkeling m.b.t mijn defecte m532: Gisteren stond de TNT voor de deur met een andere settopbox! :D :) (ze zijn dus blijkbaar niet helemaal op).

Op zich blijft het een apart verhaal want ik heb dus -geen enkele- communicatie van Lijbrandt gekregen dat mijn oude settopbox goed bij BNS was aan gekomen (dat heb ik zelf moeten checken via TNT track&trace) en ook niet of en wanneer ik een andere zou krijgen.

Zonder te communiceren is er dus toch een zeer snelle service geleverd (binnen 6 dagen een nieuwe) maar het is jammer dat er niet ff een mail of telefoontje af kan zodat je ook weet wat er gaat gebeuren.

Het is overigens een m540 geworden! Gelukje bij een ongelukje dus weer. Mijn bevindingen tov. de m532:

* De M540 is bakken sneller! Heb nog nooit zo snel door een settopbox heen geklikt. Booten kost ook hoogstens een seconde of 30.
* Hij voelt fysiek degelijker aan (en geen flaky stroomaansluiting meer)
* Hij lijkt, zowel aan als standby, nog iets minder stroom te verbruiken (ong. 5-6 watt)

* 1080P stand moet ik nog beter bestuderen. Zo op het eerste gezicht lijkt het de-interlacing filter in deze stand een stuk beter dan het de-interlacing filter dat in m'n Sony KDL-40v5500 zit. Over het algemeen genomen zie ik minder de-interlacing karteltjes, ookal zijn ze bij lijnen met een bepaalde hoek soms nog wel zichtbaar. Dit lijkt bij HD uitzendingen echter vaak ook samen te vallen met aanwezigheid van meer compressie artefacts door de lage bitrate van de KPN streams.

Helaas moet ik wel constateren dat de aansturing van de ingebouwde harddisk nog steeds niet optimaal lijkt te functioneren. Zeker tijdens opnemen op de ene zender en kijken op de andere, of tijdens timeshiften, lijken de koppen van de harddisk constant in beweging te zijn. Er is dus weinig buffering in het (beperkte?) interne geheugen.

Ook vind ik het, ondanks relatief lage stroomverbruik, nog steeds jammer dat op z'n minst de harddisk niet in standby wordt gegooid als de box op standby staat. Dit lijkt mij niet moeilijk te implementeren, scheelt weer 2-3 watt en lijkt me ook gezonder voor de harddisk.

• MartijnDutch
Alphen is 1000

• Nicap
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:24

Nicap

Tsssk....

Hmm, je maakt ons jaloers eymey. :-)

• toxict
Nicap schreef op zaterdag 24 september 2011 @ 15:15:
Hmm, je maakt ons jaloers eymey. :-)
Niet jaloers hier :P
Heb ook een M540.
Mooi dingetje.
Nu nog dat opname probleem oplossen en een paar minor andere dingen en het wordt nog eens een volwassen platform.

Verwijderd

Na de update werkt mijn M532 goed.
Er is geen opname meer verkeerd gegaan.
@Toxict:

Inderdaad. Eigenlijk mis ik nu nog maar een paar dingen:
* Update die ook op de m540 opnames definitief goed laat gaan (hoewel ik dus zelden opneem vanwege m'n eigen oplossing)

* Wat snellere EPG

* GOEDE streams

* Harddisk spindown bij box in standby

Oh ja, nog een leuke nice to have (maar dat hangt dus van processorkracht en bandbreedte naar de harddisk toe): Mogelijkheid om meerdere zenders tegelijk op te nemen. Al is het alleen maar omdat je op dit moment gewoon geen 2 programma's kan opnemen die achter elkaar komen op een verschillende zender omdat de na- en voorlooptijd ook als conflict worden beschouwd. Qua bandbreedte moet het iig zat mogelijk zijn aangezien je ook meerdere settopboxen kan aansluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In Dordrecht mis ik al een paar dagen de EPG via DVB-C.
Is dat elders ook zo?

DVB-C zelf doet het wel prima.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 25-09-2011 00:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 25 september 2011 @ 00:26:
In Dordrecht mis ik al een paar dagen de EPG via DVB-C.
Is dat elders ook zo?
Volgens mij was er nog iemand.

/edit

hier:
Verwijderd schreef op vrijdag 23 september 2011 @ 13:04:
Ik heb sinds 3 weken glasvezel van Edutel (onsbrabantnet) en ben er zeer tevreden over totdat sinds vorige week de EPG ineens geen informatie meer geeft.
Mijn tv een Sony Bravia heeft een ingebouwde DVB-C tuner en ik was juist zo blij dat ik niet een extra kastje nodig had en alles met 1 afstandbediening kon regelen.

Zijn er misschien mensen in de omgeving 2665 Bleiswijk Bergschenhoek die ook problemen met de EPG hebben?
Ik vraag me af of ik nu toch een extra tuner nodig heb om de EPG te kunnen ontvangen ondanks deze ruim 2 weken uitstekend heeft gewerkt op de ingebouwde tuner van mijn tv.
Bleiswijk en Bergschenhoek zit ook op het DVB-C headend van Dordrecht als ik het goed heb.

[ Voor 67% gewijzigd door Verwijderd op 25-09-2011 00:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hm, da's pikant: bij mij is het ook een Bravia.
Zijn er mensen met andere merken tv die ook geen EPG hebben?

Alexander01 bedankt voor het naspeuren ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
in almere met een Sony Bravia KDL-40v5500 en een dvb-c stick met tvheadend geen probleem :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier in Berkel op een Sony Bravia KDL 32S3020 sinds de storing op DVB-C afgelopen week geen EPG meer maar ik twijfel of dat hier alleen op Sony s weg is. BBC 1 en 2 zijn er inmiddels weer ( na de storing stonden daar ineens BBC World en Entertaiment weer op ) maar nu is CANVAS verdwenen . Op analoog is Canvas er wel.
Sinds maanden ontbreekt op DVB-C bij TV Rijnmond de teletekst De vriendelijke dame in Bleiswijk heeft dat al lang geleden doorgegeven maar dat heeft niet geholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stoffel63
Verwijderd schreef op zondag 25 september 2011 @ 00:40:
Hm, da's pikant: bij mij is het ook een Bravia.
In Dordrecht 3315 met Samsung TV ook geen EPG :-(
Ook geen Canvas op DVB-C. :-(
Wel teletekst op Rijnmond :)

[ Voor 15% gewijzigd door stoffel63 op 25-09-2011 12:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

denan schreef op zaterdag 24 september 2011 @ 11:16:
[...]

De producten die jij hebt zijn niet gecorrigeerd naar de nieuwe prijzen. Vandaar het verschil.
[...]
Ik snap dat ik één van de gebruikers ben op het heel speciale uitzonderingslijstje bij Lijbrandt boekhouding, waardoor in ieder geval financieel diensten die niet uitgezet kunnen worden niet op mijn conto komen, maar wel raar dat ik die mail krijg (ok, zal wel een query op de EDL database zijn) en echte klanten klaarblijkelijk niet?

Is er trouwens al zicht op een oplossing voor EDL bij mij?
Niet dat het me nu nog echt in de weg zit, maar wel omdat ik zelfs iets simpels als mijn telefoonnummer veranderen in Mijn Lijbrandt niet eens kan doen omdat het opslaan per definitie een foutmelding geeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 25 september 2011 @ 00:33:
Bleiswijk en Bergschenhoek zit ook op het DVB-C headend van Dordrecht als ik het goed heb.
Klopt, in de DVB-C stream staat zelfs nog letterlijk Dordrecht in de naam :)
Iemand bij GHM heeft met een oud configuratiebestand de DVB-C straat na een crash gereset of zo, want de zenderlijst is weer terug naar vóór 1-7-2011 toen BBC1 en 2 erbij kwamen en zelfs naar vóór het moment dat EPG werd aangezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord Maximus
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 29-09 21:04
Ik vraag mij af waarom ik volgens de postcode check tegenwoordig geen Lijbrandt meer kan bestellen.

Toen ik in Mei 2010 bestelde (bestelling destijds geannuleerd wegens extreme levertijd) kon er volgens de check wel op mijn postcode geleverd worden (Leeuwarden).

Aangezien Lijbrandt de enige aanbieder is met DVB-C (dus makkelijk slaapkamer TV's aansluiten) is het voor mij eigenlijk de enige goede optie.

Zijn er insiders die weten waarom ik plots geen Lijbrandt meer kan bestellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Don Juansen
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 23:57
Ik heb sinds een paar dagen een probleem met mijn wireless snelheid. Ik heb een WRT45G-router en een Compleet 25 abbo.

In het begin liep alles vrij vlekkeloos met ping 7ms, up ~ 19 Mbit en down ~ 18 Mbit via speedtest.net.
Nu heb ik de laatste dagen last van het volgende:
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/1502485028.png

De ping schiet ook nog wel eens over de 200-300ms en verbinding valt soms zelfs weg.
Ik heb de router op de nieuwste firmware draaien, een keer gereset maar het helpt niets!
Enig idee waar dit aan ligt & wat ik er aan kan doen?

Wellicht niet volledig juiste topic, maar aangezien ik Lijbrandt heb is er misschien een specifieke oplossing voor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mappy
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19:57

Mappy

Piramide van Austerlitz

Verwijderd schreef op zondag 25 september 2011 @ 00:40:
Sinds vandaag weer wel EPG bij mij.

If you're Mappy and you know it clap your hands *clap clap* - Stem voor betere forum-updates!

Pagina: 1 ... 28 ... 88 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Een vragen- en klachtentopic is prima natuurlijk, maar vergeet niet dat GoT -geen- helpdesk is.

Eindeloze klaagzangen hebben we dan ook zeker geen behoefte aan, dat zijn gewoon flames/trolls en vallen onder de gedragsregels van GoT.

Het topic is opgekuisd, er zijn een heel aantal reacties verwijderd om het geheel leesbaar te houden.
Hou dat vanaf nu ook zo.