Toon posts:

Lijbrandt: vragen en klachten Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 29 ... 88 Laatste
Acties:
  • 536.102 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diver99
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 11-06 15:45
hebben er nog meer mensen problemen met de nieuwsserver van lijbrandt?
Krijg opeens geen verbinding meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henrickus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 09-08-2023
diver99 schreef op maandag 26 september 2011 @ 13:09:
Vanavond thuis ff kijken, laat het je weten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toxict
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:14
Don Juansen schreef op maandag 26 september 2011 @ 12:27:
Ik heb sinds een paar dagen een probleem met mijn wireless snelheid. Ik heb een WRT45G-router en een Compleet 25 abbo.

In het begin liep alles vrij vlekkeloos met ping 7ms, up ~ 19 Mbit en down ~ 18 Mbit via speedtest.net.
Nu heb ik de laatste dagen last van het volgende:
[afbeelding]

De ping schiet ook nog wel eens over de 200-300ms en verbinding valt soms zelfs weg.
Ik heb de router op de nieuwste firmware draaien, een keer gereset maar het helpt niets!
Enig idee waar dit aan ligt & wat ik er aan kan doen?

Wellicht niet volledig juiste topic, maar aangezien ik Lijbrandt heb is er misschien een specifieke oplossing voor!
Heb je je snelheid al eens getest door bijv. je laptop rechtstreeks aan het glasvezelmodem te hangen?
En voordat je dat doet het modem ook te resetten? (Stroom eraf en 10 secs later er weer op)

Als ie dan nog problemen geeft, dan ligt het niet aan jou, maar aan de provider.

Let wel!!! Het kan tot ~30 min. duren voordat je een IP krijgt op ieder ander apparaat wat je aan het glasvezelmodem hangt.

http://www.pvoutput.org/intraday.jsp?sid=31923

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem2
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 29-09 14:56

Willem2

Ω is futile

Ik heb sinds een paar dagen een probleem met mijn wireless snelheid. Ik heb een WRT45G-router en een Compleet 25 abbo.

In het begin liep alles vrij vlekkeloos met ping 7ms, up ~ 19 Mbit en down ~ 18 Mbit via speedtest.net.
Nu heb ik de laatste dagen last van het volgende:
[afbeelding]

De ping schiet ook nog wel eens over de 200-300ms en verbinding valt soms zelfs weg.
Ik heb de router op de nieuwste firmware draaien, een keer gereset maar het helpt niets!
Enig idee waar dit aan ligt & wat ik er aan kan doen?

Wellicht niet volledig juiste topic, maar aangezien ik Lijbrandt heb is er misschien een specifieke oplossing voor!
Die testresultaten zijn niet heilig; time eens hoe lang je erover doet om zo'n bestand te downloaden?
http://www.bbned.nl/speedtest/

54G komt tot maximaal 2.5~2.7MegaByte per seconde, dus een bestande van 100MB zou je dus zo'n 40 seconden over moeten doen.

en nee, ik houd niet van voetbal... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnDutch
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 01-07 10:19
Ik heb nu alles werkend, inclusief de Amino A140. Wat mij opvalt is dat mijn kleuren een beetje flets zijn. Ik heb overigens een 720 TV.

Gelukkig werkt deze Amino wel met een Harmony (700 in mijn geval) EN via een IR repeater. Ik had hier en daar gelezen dat die combinatie nog wel eens voor problemen kon zorgen. Voor de geïnteresseerden: ik heb het 30-60 KHz model van deze site

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stoffel63
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 04-06-2020
denan schreef op zaterdag 24 september 2011 @ 11:16:
[...]

De producten die jij hebt zijn niet gecorrigeerd naar de nieuwe prijzen. Vandaar het verschil.
Dat wil dus zeggen dat iedereen die een "oud" Eredivisielive abonnement heeft en dus € 12 betaalt, nu ook maar even hupsakee € 3 per maand omhoog gaat :? :?
Natuurlijk berekent Lijbrandt net als de andere poviders de prijsverhoging op de inkoop door, maar dit gaat wel erg hard.

PS al iets bekend over de update voor de 540 ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Big
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Ik vermoed dat het niks met Lijbrandt te maken heeft, eerder met een nieuwe storingsbron in de buurt. Bijvoorbeeld een draadloos netwerk van de buren.
Probeer eens een ander kanaal (1, 6 of 11), om te zien of dat helpt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vanmiddag ook problemen gehad, werkt nu weer prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

alles was plat hier in de achterhoek.

vorden en hengelo gld geen internet meer vanaf 4 uur vanochtend.

ben net weer 5 min in de lucht!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Don Juansen
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 23:57
Net thuis van werk en de ping & internet/downloaden werken weer vlot genoeg! Toch benieuwd of het probleem weer de kop op steekt binnenkort.
Willem2 schreef op maandag 26 september 2011 @ 15:23:
Die testresultaten zijn niet heilig; time eens hoe lang je erover doet om zo'n bestand te downloaden?
http://www.bbned.nl/speedtest/

54G komt tot maximaal 2.5~2.7MegaByte per seconde, dus een bestande van 100MB zou je dus zo'n 40 seconden over moeten doen.
Heb 4x 100MB neergehaald, gemiddeld 49 seconden. Dus iets trager. Ik vraag me af hoeveel winst ik zou halen als ik een TP-Link TL-WR1043ND zou kopen. Kom ik dan wireless dichter bij de potentiële 25Mb up/down?
toxict schreef op maandag 26 september 2011 @ 14:00:
Heb je je snelheid al eens getest door bijv. je laptop rechtstreeks aan het glasvezelmodem te hangen?
En voordat je dat doet het modem ook te resetten? (Stroom eraf en 10 secs later er weer op)
Het eigenaardige is dat als ik mijn laptop rechtstreeks aan het glasvezelmodem hang met de UTP-kabel, hij deze niet pakt. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 30-09 11:18
Don Juansen schreef op maandag 26 september 2011 @ 20:54:
Het eigenaardige is dat als ik mijn laptop rechtstreeks aan het glasvezelmodem hang met de UTP-kabel, hij deze niet pakt. :?
Spoof het mac adres van je laptop en zet in je laptop de mac van je router. Anders moet je een half uur wachten tot het netwerk je toelaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

stoffel63 schreef op maandag 26 september 2011 @ 16:38:
[...]

Dat wil dus zeggen dat iedereen die een "oud" Eredivisielive abonnement heeft en dus € 12 betaalt, nu ook maar even hupsakee € 3 per maand omhoog gaat :? :?
Natuurlijk berekent Lijbrandt net als de andere poviders de prijsverhoging op de inkoop door, maar dit gaat wel erg hard.
Stoffel, dat bedoelde ik dus eigenlijk, want als ik als niet EDL klant dit mailtje al krijg, dan zelfs nog is een verhoging van 12 naar 15 euro/mnd een redelijk significante verhoging.
Maar ja, Lijbrandt mag zich scharen onder bijv mijn usenetprovider die wel netjes elk kwartaal een mailtje stuurt dat mijn abo wordt verlengt, maar even verzuimd te vermelden dat mijn kwartaal abo van 15 naar 25 euro is gegaan.... bedankt xsnews !!! :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henrickus
Geen problemen mee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Verwijderd schreef op maandag 26 september 2011 @ 23:43:
Stoffel, dat bedoelde ik dus eigenlijk, want als ik als niet EDL klant dit mailtje al krijg, dan zelfs nog is een verhoging van 12 naar 15 euro/mnd een redelijk significante verhoging.
Maar ja, Lijbrandt mag zich scharen onder bijv mijn usenetprovider die wel netjes elk kwartaal een mailtje stuurt dat mijn abo wordt verlengt, maar even verzuimd te vermelden dat mijn kwartaal abo van 15 naar 25 euro is gegaan.... bedankt xsnews !!! :(
JIj valt volgens mij buiten alle administraties.. dus het lijkt me logisch dat je eventuele eerdere emails niet krijgt. Deze is naar alle klanten gegaan en daarom krijg je deze wel.

@newsserver:
XSnews had volgens mij gisteren een korte dip op de auth server.

[ Voor 5% gewijzigd door denan op 27-09-2011 09:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Iets interessants uit het topic over Tweak:

joop99 in "Tweak Glasvezel Ervaringen Topic - Deel 1"

En dan specifiek:
http://www.kpnwholesale.c...wba%20versie%20201109.pdf

Helaas geen info over de planning voor het upgraden van de tv-streams maar wat wel een belangrijke ontwikkeling kan zijn, is dat KPN een procedure heeft uitgerold waarmee glas->glas overstappen binnen KPN als Operator nu stukken sneller zouden moeten kunnen verlopen....

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datadevil
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17:23
denan schreef op dinsdag 27 september 2011 @ 09:36:
[...]

JIj valt volgens mij buiten alle administraties.. dus het lijkt me logisch dat je eventuele eerdere emails niet krijgt. Deze is naar alle klanten gegaan en daarom krijg je deze wel.
ik heb die mail niet gehad volgens mij :-P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
eymey schreef op dinsdag 27 september 2011 @ 09:38:
Iets interessants uit het topic over Tweak:

joop99 in "Tweak Glasvezel Ervaringen Topic - Deel 1"

En dan specifiek:
http://www.kpnwholesale.c...wba%20versie%20201109.pdf

Helaas geen info over de planning voor het upgraden van de tv-streams maar wat wel een belangrijke ontwikkeling kan zijn, is dat KPN een procedure heeft uitgerold waarmee glas->glas overstappen binnen KPN als Operator nu stukken sneller zouden moeten kunnen verlopen....
denan in "Het grote Glasvezel in Amsterdam Topic"

TV streams staan nog steeds op de planning voor November.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
We gaan het meemaken :)

Ik ben ook benieuwd of we nog wat gaan horen over het 'gerucht' uit Eindhoven, dat GHM daar een test zou doen met 1 HD zender via DVB-C.... en of we ons op middellange termijn nog zouden kunnen gaan verheugen op de 10 belangrijkste zenders in HD op dvb-C (ook vanuit concurrentie oogpunt met Ziggo).

Dan wordt het WBA-plus aanbod van KPN pas echt interessant en gaan er misschien in de toekomst nog meer providers voor die variant kiezen. Nu leveren Tweak en (nieuwkomer) XS4ALL nog vrolijk het Wholesale multiplay plaatje van KPN maar dat wordt wel steeds beperkter op deze manier :+

[ Voor 92% gewijzigd door eymey op 27-09-2011 10:46 ]

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem2

Willem2

Ω is futile

Don Juansen schreef op maandag 26 september 2011 @ 20:54:
Net thuis van werk en de ping & internet/downloaden werken weer vlot genoeg! Toch benieuwd of het probleem weer de kop op steekt binnenkort.

[...]

Heb 4x 100MB neergehaald, gemiddeld 49 seconden. Dus iets trager. Ik vraag me af hoeveel winst ik zou halen als ik een TP-Link TL-WR1043ND zou kopen. Kom ik dan wireless dichter bij de potentiële 25Mb up/down?
Een 800.11n router zou wel sneller moeten zijn; mits je andere apparatuur het ook ondersteunt natuurlijk. Zelf kom ik in praktijk nooit boven de 150Mbit uit, maar dat is altijd nog een kleine 6 keer sneller dan 54G. Maar 54G is maximaal 27Mbit en je hebt een 25Mbit verbinding... Dus veel meer dan een paar honderd kilobyte per seconde extra ga je er niet uithalen denk ik. Is het de vraag of dat de investering waard is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij mij is de EPG nu blauw ipv Geel. Meer mensen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .NCK
  • Laatst online: 22:57
Verwijderd schreef op dinsdag 27 september 2011 @ 19:51:
Waar het hier vanmiddag nog geel was, is het inderdaad blauw geworden. Lekker leesbaar in de guide ;-).

In andere topics lees ik dat XMS nu opeens rode menu's heeft en in dronten er mensen zijn met een oranje menu. Zal wel een extra 'provider' huisstijl actie zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bij mij is het nu ook blauw. Tevens zie ik in het menu met de beeldinstellingen ook veranderingen. Zo kan ik bij audio output nu niet meer voor "stereo" of "doorsturen" kiezen maar voor o.a. Dolby Digital, Dolby Plus, etc.

Ik moet zeggen dat ik deze blauwe kleur GEEN verbetering vind :(. Kunnen ze dit evt. niet gewoon instelbaar maken ofzo? Het blauw vind ik 'ongezellig' staan en ook slechter leesbaar.....

• emaurer
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-06-2024

emaurer

Voor de rest gaat alles Goed

emaurer schreef op zaterdag 24 september 2011 @ 11:44:
[...]
Gisteren versneld aangesloten (keurig) .... mocht (en dat gaat gebeuren) Ziggo stoppen heb ik ieder geval analoog..... want die werkt... (heb nog niet de kanalen in geregeld )...

Up 39.78 down 45.26 obv cisco speedtest in mijn router (e3000) naar een server in de UK..... via speedtest.net naar een server in Haarlem up 46.07 down 50.58

Dus ik ben half blij.....
Vanochtend de Amino 540 binnengekregen... In loop van de middag aangesloten....Spanning erop, TV aan en beeld Ned1.... dacht dat ie een half uur nodig zou hebben om een software update te doen en de HD automatisch formatteren.... dus niet.. HD zelf geformatteerd...

HD beeld redelijk tot goed... Moet voor de TV gaan zitten om de verschillen te zien met Ziggo HD (zal wel aan mijn leeftijd liggen <+:) ) misschien iets fletser

Moet wel wennen aan kanaal indeling... In Ziggo situatie (Interne DVB-C) kon ik op de TV zelf alle kanalen (kanaal nummer/naam) op ieder willekeurige positie plaatsen....
Op de 540 via "Favorieten" (kanaal display/naam)... OK als ik Lijbrandt DVB-C ga kijken kan ik dat wel (maar dan geen HD)

Software versie welke nu aanwezig is: 2.3.2-Ax4x-opera10 > staat er ergens op de Lijbrandt / ReggeFiber site welke versie de laatste is??

OEM Versie is zt6-ax4x-2.3.2.1

Audio digitaal via mijn versterker heb ik nog niet geprobeerd.... net zoals vele andere opties nog niet.

TV waar ik alles op bekijk is een Loewe Xelos A37 +100

Ben dus haast helemaal blij...... :Y

• MartijnDutch
Willem2 schreef op dinsdag 27 september 2011 @ 11:06:
[...]

Een 800.11n router zou wel sneller moeten zijn; mits je andere apparatuur het ook ondersteunt natuurlijk. Zelf kom ik in praktijk nooit boven de 150Mbit uit, maar dat is altijd nog een kleine 6 keer sneller dan 54G. Maar 54G is maximaal 27Mbit en je hebt een 25Mbit verbinding... Dus veel meer dan een paar honderd kilobyte per seconde extra ga je er niet uithalen denk ik. Is het de vraag of dat de investering waard is...
Ik heb net een e4200 geinstalleerd en ik merk wel degelijk verschil tov mijn oude 54mbit. Op zich niet verder bereik maar wel nog 80-90 mbit waar ik bij de oude al terug was naar <10.

En natuurlijk wifi <--> lan daar heb je wel wat aan de snelheid...

Verwijderd

denan schreef op dinsdag 27 september 2011 @ 09:36:
[...]

@newsserver:
XSnews had volgens mij gisteren een korte dip op de auth server.
Denon: Dat klinkt nog steeds niet logisch, want die mail spreekt letterlijk over Eredivisie live klant, en technisch gezien staat dat bij mij dus nog steeds aan op mijn account.
Dus zou het kloppen dat ik die mail heb gekregen, maar ik meen hierboven te lezen dat andere EDL klanten die mail dus niet hebben gehad?

Ik heb overigens xsnews niet via Lijbrandt maar direct... Was destijds een speciaal FTD accountje voor 15 euro/kwartaal, echter dat hebben die floepers ineens verhoogd naar 25 euro per kwartaal.
Heel sneaky, want je krijgt voordat je nieuwe kwartaalbedrag wordt afgehouden wel netjes een mail dat je weer aan de beurt bent, maar niet voor hoeveel.... dat zie je pas als je ineens het bedrag van je rekening ziet worden afgehouden.

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 27 september 2011 @ 19:51:
Yep, zag het gisterenmorgen toen ik mijn TV aanzette bijna on-the-fly veranderen van geel naar blauw.
Zal wel de nieuwe huisstijl worden van Lijbrandt, en eerlijk gezegd ziet het er beter uit.

Wel vanochtend weer een eeuwige popup op gidsinfo verversen in beeld, dus dat bugje of die serverT is ook nog steeds niet helemaal onder controle lijkt het.

• royco85
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 01-10 10:38
Hebben jullie ook dat het beeld bij het zappen een seconde stilstaat en dan pas gaat bewegen terwijl het geluid het wel al doet bij de amino m540?

En ik kan niet vinden hoe ik dagelijks een programma automatisch op kan nemen. Zoals een soap die van maandag tot vrijdag op dezelfde tijd wordt uitgezonden. Is dit niet aanwezig of ben ik blind? En komt dit wel nog in een software update ofzo?
@Keijers: Yep, bij zappen staat het ff een seconde stil (iig hier op WBA+). Persoonlijk vind ik het trager dan gewenst maar goed, ik zap ook weer niet zo veel.

Automatisch op vaste tijdstippen opnemen kan helaas niet. Erg jammer want dat zou echt een onderscheidende feature zijn (je zou zelfs de gids kunnen laten 'watchen' op zoekwoorden) maar goed, het is er niet. Dat is ook wel de reden dat ik de M540 eigenlijk alleen voor spontane opnames gebruik en de rest via een eigen DVB-C oplossing automatisch opneem.

@Spikecity: De gids is en blijft sowieso bagger traag. Dat ding is echt GEEN plezier om te gebruiken.

En smaken verschillen zo te zien. Ik vind dit blauw echt heel erg naar :{. Het contrast is slecht en het ziet er gewoon 'kil' uit. Het oranje/geel zag er 'warm' uit en gaf goed contrast. Dit zou eigenlijk gewoon instelbaar moeten worden (lijkt me ook niet moeilijk te implementeren).

Verwijderd

keijers schreef op woensdag 28 september 2011 @ 10:10:
Hebben jullie ook dat het beeld bij het zappen een seconde stilstaat en dan pas gaat bewegen terwijl het geluid het wel al doet bij de amino m540?

En ik kan niet vinden hoe ik dagelijks een programma automatisch op kan nemen. Zoals een soap die van maandag tot vrijdag op dezelfde tijd wordt uitgezonden. Is dit niet aanwezig of ben ik blind? En komt dit wel nog in een software update ofzo?
Waarschijnlijk zit jij op een wba netwerk?
Aangezien je daar door KPN gehercodeerde verimatrix encrypted streams krijgt duurt het even voordat de buffer vol is gelopen en de Amino kan gaan decrypten, waarbij het geluid niet encrypted lijkt en het beeld wel gok ik.
Hierdoor is het logisch dat het geluid eerder live is dan het beeld, want daarvoor moet het doosje wat meer rekenwerk verrichten.

Als je ook analoog kijkt en ze naast elkaar zet zal je zien dat het IPTV beeld bijna 15 seconden achterloopt op de analoge versie... wat dus komt omdat het door nogal wat conversies heen gehaald wordt alvorens het een keertje als multicast stream op het VLAN terecht komt.

Als je dus met oud en nieuw de klok op IPTV gebruikt ben je altijd te laat met je fles sjampoepel open trekken :)
eymey schreef op woensdag 28 september 2011 @ 10:55:
@Spikecity: De gids is en blijft sowieso bagger traag. Dat ding is echt GEEN plezier om te gebruiken.

En smaken verschillen zo te zien. Ik vind dit blauw echt heel erg naar :{. Het contrast is slecht en het ziet er gewoon 'kil' uit. Het oranje/geel zag er 'warm' uit en gaf goed contrast. Dit zou eigenlijk gewoon instelbaar moeten worden (lijkt me ook niet moeilijk te implementeren).
Tja, smaken verschillen inderdaad, maar ik gok toch dat het instellen ervan meer vraagt dan jij denkt, want al die balkjes zijn uiteraard gewoon vanuit een stylesheet opgemaakte html dingen die vanuit de middleware generiek naar alle Lijbrandt klanten worden gepompt.
Je zou dan in Mijn Lijbrandt iets moeten knutselen waarbij men een kleurschema kan kiezen, wat vervolgens met een paar bitjes via de middleware de juiste stylesheet meestuurt naar die specifieke Amino.... Lijkt me een hoop gedoe waar Lijbrandt niet op zit te wachten :)

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 28-09-2011 11:19 ]

• gysman11
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
ik wil ook mn geel terug.... NIet top prio uiteraard, maar geel vind ik veel prettiger leesbaar. Overigens, rode menu's dat zou nog veel erger zijn ben ik bang. (XMS)

Ah well, als we in november high quality streams aanbieden, dan wil ik ze het blauw wel vergeven. 't Zal wel wennen zijn.

• royco85
Verwijderd schreef op woensdag 28 september 2011 @ 11:16:
[...]

Waarschijnlijk zit jij op een wba netwerk?
Aangezien je daar door KPN gehercodeerde verimatrix encrypted streams krijgt duurt het even voordat de buffer vol is gelopen en de Amino kan gaan decrypten, waarbij het geluid niet encrypted lijkt en het beeld wel gok ik.
Hierdoor is het logisch dat het geluid eerder live is dan het beeld, want daarvoor moet het doosje wat meer rekenwerk verrichten.

Als je ook analoog kijkt en ze naast elkaar zet zal je zien dat het IPTV beeld bijna 15 seconden achterloopt op de analoge versie... wat dus komt omdat het door nogal wat conversies heen gehaald wordt alvorens het een keertje als multicast stream op het VLAN terecht komt.

Als je dus met oud en nieuw de klok op IPTV gebruikt ben je altijd te laat met je fles sjampoepel open trekken :)
Ik zit via glashart / concepts ict op glasvezel. Ik ben niet thuis in de termen WBA netwerk maar ik heb met kpn zover ik weet niks te maken?

Ik hoop echt dat ze een opnamefunctie toevoegen voor herhaaldelijk opnemen, anno 2011 moet dat toch wel kunnen zou je zeggen...

• emaurer

emaurer

keijers schreef op woensdag 28 september 2011 @ 11:56:
[...]

Ik hoop echt dat ze een opnamefunctie toevoegen voor herhaaldelijk opnemen, anno 2011 moet dat toch wel kunnen zou je zeggen...
:? oooops 7(8)7 ik ging er eigenlijk vanuit dat de opnamefunctie voor herhaaldelijk opnemen standaard in de 540 zou zitten :S ieder heel klein beetje recorder heeft dit..... Heb lopen (zittend) zoeken maar nergens hierover iets gelezen dan hier nu op het forum.......
Is er ergens een ideeënbus bij Lijbrandt waar je wensen ten aanzien van dit soort dingen kan droppen.... :N

• henrickus
[...]

[...]
Dat zou toch niet mogen 7(8)7 . Het viel mij ook al op hoewel geen 15 sec maar wel een delay, dit terwijl bij mij vlgs mij alles 1 op 1 wordt doorgestuurd (WGDO)

Tis lekker dat buren staan te knallen en jij zit nog te wachten om het sapje achterover te slaan _O-

• Don Juansen
Willem2 schreef op dinsdag 27 september 2011 @ 11:06:
Ik mag er toch vanuit gaan dat mijn Asus K53S geen problemen moet hebben met de ondersteuning? Er staat ook de nieuwste firmware op de router.
Jij geeft dus eigenlijk aan dat als ik mijn router (deze bv) zou upgraden ik niet meer dan X00 Kb/s winst zou halen?

Ik dacht dat het wireless toch wel mogelijk moet zijn in ieder geval tegen de 20Mb/s te halen met Compleet 25?

• datadevil
henrickus schreef op woensdag 28 september 2011 @ 12:59:
[...]

Dat zou toch niet mogen 7(8)7 . Het viel mij ook al op hoewel geen 15 sec maar wel een delay, dit terwijl bij mij vlgs mij alles 1 op 1 wordt doorgestuurd (WGDO)

Tis lekker dat buren staan te knallen en jij zit nog te wachten om het sapje achterover te slaan _O-
Het was erger met het WK. Ik keek digitaal via Ziggo destijds, maar ook dat loopt natuurlijk achter op analoog en misschien op andere digitale vormen. Hoorde je dus de buurt al ontploffen terwijl bij jou nog de bal uit de verdediging naar voren werd gebracht...
[...]

Tja, smaken verschillen inderdaad, maar ik gok toch dat het instellen ervan meer vraagt dan jij denkt, want al die balkjes zijn uiteraard gewoon vanuit een stylesheet opgemaakte html dingen die vanuit de middleware generiek naar alle Lijbrandt klanten worden gepompt.
Je zou dan in Mijn Lijbrandt iets moeten knutselen waarbij men een kleurschema kan kiezen, wat vervolgens met een paar bitjes via de middleware de juiste stylesheet meestuurt naar die specifieke Amino.... Lijkt me een hoop gedoe waar Lijbrandt niet op zit te wachten :)
Tsja... de middleware weet in het "systeeminfo" scherm ook in no time mijn persoonlijke gegevens en klantnummer op te hoesten ;). Bovendien kan de kleur ook gewoon een setting worden in de configuratie lokaal op de ontvanger.....

• Willem2

Willem2

Ω is futile

Don Juansen schreef op woensdag 28 september 2011 @ 13:02:
[...]

Ik mag er toch vanuit gaan dat mijn Asus K53S geen problemen moet hebben met de ondersteuning? Er staat ook de nieuwste firmware op de router.
Jij geeft dus eigenlijk aan dat als ik mijn router (deze bv) zou upgraden ik niet meer dan X00 Kb/s winst zou halen?

Ik dacht dat het wireless toch wel mogelijk moet zijn in ieder geval tegen de 20Mb/s te halen met Compleet 25?
Die laptop lijkt me prima.

Maar volgens mij haal je megabit en megabyte door elkaar. 25Mbit is maximaal 3.1MegaByte (delen door 8 om van bit naar byte te gaan). Als jij nu gemiddeld 100MB in 49 seconden download zit je op 2.04MB/s. Dat is gelijk aan 16.3Mbit/s. Je 54G verbinding moet tot 27Mbit/s aankunnen, dus lijkt mij niet de bottleneck als je een sterk signaal hebt op je wifi.

Je zou eens kunnen proberen hoe snel je een 100MB bestand over je lokale netwerk via Wifi kunt verplaatsen/kopieren. Als dat rond de 30~32 seconden uitkomt, zit de beperking niet in je wifi netwerk. Kom je weer rond de 49 seconden uit, dan moet je eens naar je Wifi netwerk gaan kijken of dat wel optimaal werkt.
Anderzijds kun je dat 100MB bestand eens bedraad downloaden vanaf internet; dan weet je wat je internet verbinding haalt met die specifieke download.

• royco85
emaurer schreef op woensdag 28 september 2011 @ 12:49:
[...]

:? oooops 7(8)7 ik ging er eigenlijk vanuit dat de opnamefunctie voor herhaaldelijk opnemen standaard in de 540 zou zitten :S ieder heel klein beetje recorder heeft dit..... Heb lopen (zittend) zoeken maar nergens hierover iets gelezen dan hier nu op het forum.......
Is er ergens een ideeënbus bij Lijbrandt waar je wensen ten aanzien van dit soort dingen kan droppen.... :N
Eigen zenderindeling zit er ook niet bij of wel? Ik heb dit apparaat sinds gister maar die 2 dingen vallen me op.. het herhaaldelijk opnemen en eigen zenderindeling

• denan
keijers schreef op woensdag 28 september 2011 @ 13:47:
[...]
Eigen zenderindeling zit er ook niet bij of wel? Ik heb dit apparaat sinds gister maar die 2 dingen vallen me op.. het herhaaldelijk opnemen en eigen zenderindeling
Nope.. maar beide "wensen" zijn bekend.

• emaurer

emaurer

denan schreef op woensdag 28 september 2011 @ 13:48:
[...]

OK geen ideeënbus..... maar het zijn wensen.... via favorieten zie je alleen die kanalen welke je geselecteerd hebt...

• Don Juansen
Mr_Big schreef op maandag 26 september 2011 @ 18:01:
Ik vermoed dat het niks met Lijbrandt te maken heeft, eerder met een nieuwe storingsbron in de buurt. Bijvoorbeeld een draadloos netwerk van de buren.
Probeer eens een ander kanaal (1, 6 of 11), om te zien of dat helpt.
Net van Wireless Channel 2.437Hz(6) naar 2.462Hz(11) geswitched om te kijken of dat storingsbronnen zou verhelpen. Krijg nu 100Mb met ~1.6-2.2Mb/s binnen. Verbinding lijkt in ieder geval al stabieler!
Channels hebben niks te maken verder met downloadsnelheid toch? Enkel de frequentie? (Ben niet zo thuis in de stof)
Willem2 schreef op woensdag 28 september 2011 @ 13:41:
Maar volgens mij haal je megabit en megabyte door elkaar. 25Mbit is maximaal 3.1MegaByte (delen door 8 om van bit naar byte te gaan). Als jij nu gemiddeld 100MB in 49 seconden download zit je op 2.04MB/s. Dat is gelijk aan 16.3Mbit/s. Je 54G verbinding moet tot 27Mbit/s aankunnen, dus lijkt mij niet de bottleneck als je een sterk signaal hebt op je wifi.
Duh, ik haal die inderdaad door elkaar..
Zal als ik tijd heb ook eens over de kabel checken wat ie dan haalt.

• MartijnDutch
Hallo,

Het lijkt erop dat de Amino A140 via HDML alleen 2.0 geluid doorgeeft? Als ik via HDMI --> Pioneer BCS 313 --> TV kijk, zegt de pioneer PCM2.0 terwijl ik de Amino op Dolby heb gezet. En ik meen vrijwel zeker te weten dat bijv brava NL in 5.1 uitzend?

Groet,

Martijn

• datadevil
MartijnDutch schreef op woensdag 28 september 2011 @ 16:37:
Hallo,

Het lijkt erop dat de Amino A140 via HDML alleen 2.0 geluid doorgeeft? Als ik via HDMI --> Pioneer BCS 313 --> TV kijk, zegt de pioneer PCM2.0 terwijl ik de Amino op Dolby heb gezet. En ik meen vrijwel zeker te weten dat bijv brava NL in 5.1 uitzend?

Groet,

Martijn
Ik krijg via optisch wel Dolby varianten binnen met dat apparaatje, dus zou een HDMI probleem kunnen zijn.
Brava NL zendt misschien wel in 5.1 uit maar als ze ook een stereo kanaal hebben en je zit in een WBA (kpn) gebied, dan krijg je gegarandeerd de stereo versie, helaas.

Zelfs op de HD zenders van Ned. 1, 2 en 3 en RTL krijg je bij KPN geen 5.1 door ookal is een uitzending wel 5.1.

Fijn he ;)

De enige zenders die ik tot nu toe heb kunnen betrappen op 5.1 zijn Discovery HD en Brava HD, waaarschijnlijk omdat dat de enige audiostreams zijn die voorhanden zijn..... HDMI heeft geen problemen (of dat moet sinds de versie van gisteren weer zo zijn). 5 dagen terug nog getest toen de audio instelling bij mij nog op "geluid onveranderd doorgeven" (of iets in die geest).

[ Voor 17% gewijzigd door eymey op 28-09-2011 17:04 ]

• charleychui
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 18:43
Verwijderd schreef op woensdag 28 september 2011 @ 10:01:
[...]

Yep, zag het gisterenmorgen toen ik mijn TV aanzette bijna on-the-fly veranderen van geel naar blauw.
Zal wel de nieuwe huisstijl worden van Lijbrandt, en eerlijk gezegd ziet het er beter uit.

Wel vanochtend weer een eeuwige popup op gidsinfo verversen in beeld, dus dat bugje of die serverT is ook nog steeds niet helemaal onder controle lijkt het.
Het is weer knudde met het verversen in de gidsinfo.
De workarround (stb standby en weer aan, moet weer regelmatig worden toegepast)

Het heeft toch heel even goed gewerkt. :? 8)7

charleyr

• emaurer

emaurer

denan schreef op woensdag 28 september 2011 @ 13:48:
[...]

Denan, is er ook bekend de wens voor audio normalisatie om te voorkomen dat het ene tv kanaal niet harder of zachter klink als je overschakelt naar een ander....
Dit zit in mijn huidige TV ingebakken als ik via DVB-C kijk maar het via het IPTV signaal hoor je duidelijke verschillen tussen de kanalen..... of het wordt een kwestie van wennen......

Verwijderd

Yohhh, WTF, total freeze op Net 5 op 1:14? En een tweede op 1:18?

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 29-09-2011 01:19 ]

• datadevil
emaurer schreef op donderdag 29 september 2011 @ 00:52:
[...]

Denan, is er ook bekend de wens voor audio normalisatie om te voorkomen dat het ene tv kanaal niet harder of zachter klink als je overschakelt naar een ander....
Dit zit in mijn huidige TV ingebakken als ik via DVB-C kijk maar het via het IPTV signaal hoor je duidelijke verschillen tussen de kanalen..... of het wordt een kwestie van wennen......
+1!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emaurer

emaurer

Verwijderd schreef op maandag 02 mei 2011 @ 20:04:
[...]
Overigens vandaag ook de nieuwe afstandbediening en de A140 gezien... en vooral de afstandbediening is een grote vooruitgang ten opzichte van het uitgerekte ei wat je er nu bij krijgt en wat je in 50% van de gevallen achterstevoren vasthoud per ongeluk...
De nieuwe is zwart, heeft meer functiespecifieke knoppen als Guide en dergelijke en een heel herkenbare platte voorkant. :)
Vandaag zitten te vechten met de afstandbediening van de 540PVR.... Heb alle TV Codes geprobeerd voor een Loewe.... volume werkt ok echter kan de tv niet uitzetten met de afstandbediening doordat de AV toets (kiezen signaalbron voor TV) niet werkt..... of verkeerd.....
TV aangesloten via DMHI....
Mijn vrouw vind alles te klein en te dichtbij elkaar zitten ten aanzien van de afstandbediening.... met als opmerking stuur alles maar terug of ruil om voor een duidelijker en werkende afstandbediening.

De volgende toetsen werken (misschien nog) niet:
  • naar kiezen en kijken
  • naar interactief
  • naar recorder
  • zoeken
Ik zal wel wat verkeerd doen maar is er iemand die deze afstandbediening wel werkend heeft gekregen met een Loewe.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!
"Recorder" werkt hier wel. "Interactief", "Kiezenen kijken" en "zoeken" niet.

Verder geen ervaring met dit apparaat (hoewel ik mezelf blijkbaar in m'n handjes mag knijpen dat ik niet zo'n kritische vriendinlief heb ;) ).

Iig, hier gebruiken we al jaren naar tevredenheid een Harmony (dat zal ook wel een rol hebben gespeeld in de acceptatie denk ik :p )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emaurer

emaurer

eymey schreef op vrijdag 30 september 2011 @ 00:58:
Verder geen ervaring met dit apparaat (hoewel ik mezelf blijkbaar in m'n handjes mag knijpen dat ik niet zo'n kritische vriendinlief heb ;) ).
Ik ken mijn vriendin ben met haar al 39 jaar getrouwd... lol... *;

Bedankt voor de info.... die Harmony One van mij wil nog niet zo maar dat komt nog....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neosmoke
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 21-07-2022
Ik heb sinds 2 maanden Lijbrandt glasvezel 50:50 met telefonie (geen TV), de verhuizing ging goed, alles is volgens afspraak opgeleverd de snelheden die worden beloofd haal ik, dus Prima in orde! Maar kan ik er niet over vertellen, wat ze moeten doen doen ze :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emaurer

emaurer

Verwijderd schreef op donderdag 29 september 2011 @ 01:16:
Yohhh, WTF, total freeze op Net 5 op 1:14? En een tweede op 1:18?
Ik heb helemaal geen freeze... IPTV doet helemaal niets nu..... :( PC 2405

Nu weer wel..... :? ;)

[ Voor 4% gewijzigd door emaurer op 30-09-2011 15:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Arjantje72 in "KPN Interactieve TV (IPTV) [Deel 3]"

en

Arjantje72 in "KPN Interactieve TV (IPTV) [Deel 3]"

Hier moesten mensen hun Experiabox (die wij niet hebben) resetten om het weer aan het werken te krijgen.

Deze meldingen zijn ook curieus:

Dj-sannieboy in "KPN Interactieve TV (IPTV) [Deel 3]"
goldvinger in "KPN Interactieve TV (IPTV) [Deel 3]"

In de gaten houden dus, die handel :+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirMemeAlot
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 21:08
Las ik het nou goed dat de WBA gebieden straks ook betere streams krijgen voor TV?

Is er ook al wat bekend wanneer de interactieve TV word geactiveerd? En dan bedoel ik uiteraard met de mogelijkheid om films te huren, wedstrijden van eredivisie live enz.

[ Voor 25% gewijzigd door SirMemeAlot op 01-10-2011 13:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Enkel de bitrate wordt verhoogt volgens de geruchten. Dus geen originele Technicolor en SAT streams die 1-op-1 doorgezet worden naar de woning van de eindgebruiker (zoals bij WGDO). Daardoor heb je nog steeds alle nadelen van KPN zoals het ontbreken van Dolby Digital en ondertitel sporen, het lukraak toepassen van Verimatrix en het reëncoden naar MPEG4 van in ieder geval de SAT streams (op de mediagateway kunnen ze nog gebruik maken van SDI aanvoer).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tsja, er zijn ook andere geruchten dat het juist wel 1:1 zou worden. Zeker als de mensen in het KPN topic m.b.t. Expeditie Robinson zulke enthousiaste reacties plaatsen :).

Eerlijk gezegd boeit Verimatrix me in zeer geringe mate (heb voor zelf opnemen het dvb-c signaal en dat vind ik best zo). Van een versleuteling er overheen hoeft de originele beeldinformatie niet verloren te gaan (dat gebeurt bij Ziggo immers ook niet ;) ).

Wat ik wel belangrijk vind is dat de bitrate echt DRASTISCH omhoog gaat EN dat indien beschikbaar gewoon Dolby Digital wordt doorgegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

eymey schreef op zaterdag 01 oktober 2011 @ 23:32:
Eerlijk gezegd boeit Verimatrix me in zeer geringe mate (heb voor zelf opnemen het dvb-c signaal en dat vind ik best zo).
Daar kom je nog van terug ;)
Ik heb ook een tijdje de combi DVB-C met TVHeadend gedraaid, maar nu ik gewend ben aan de iptv streams met meerdere zenders tegelijk opnemen (zonder dat ze op dezelfde mux hoeven te zitten) is dat toch wel verrekte handig.
Wat niet wegneemt dat de DVB-C streams zelf prima zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Gezocht:
Pilotdeelnemers voor een IPv6 pilot bij Lijbrandt.

Voorwaarden:
- IPv6 kennis
- Bij voorkeur iemand die op regelmatige basis IPv6 IP's "bezoekt".
- Een thuisnetwerk *en* netwerkkennis: Je krijgt meerdere IP's en het idee is dat je elk device via IPv6 ontsluit. (natuurlijk mits die devices IPv6 compliant zijn)

IPv6 zal dual stack gedraaid worden op een router die vanuit de netwerkbeheerder (reggefiber) geleverd zal worden. Ook zal Lijbrandt/Reggefiber af en toe vragen om specifieke tests uit te voeren of de ervaringen door te geven.

Start test: binnen nu en 2-4 weken.

Interesse? Stuur een email naar denan.nospam@gmail.com (inclusief de nospam) en ik zet het door naar de juiste mensen bij Lijbrandt. Vergeet hierbij *niet* je adresgegevens mee te mailen.. dat scheelt op en neer mailen :)

[ Voor 5% gewijzigd door denan op 04-10-2011 09:46 . Reden: add: adresgegevens ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
SirMemeAlot schreef op zaterdag 01 oktober 2011 @ 13:46:
Las ik het nou goed dat de WBA gebieden straks ook betere streams krijgen voor TV?

Is er ook al wat bekend wanneer de interactieve TV word geactiveerd? En dan bedoel ik uiteraard met de mogelijkheid om films te huren, wedstrijden van eredivisie live enz.
In progress.. zodra er iets te melden valt zal ik (of straks webcare) dat hier doen.
eymey schreef op zaterdag 01 oktober 2011 @ 23:32:
Tsja, er zijn ook andere geruchten dat het juist wel 1:1 zou worden. Zeker als de mensen in het KPN topic m.b.t. Expeditie Robinson zulke enthousiaste reacties plaatsen :).

Eerlijk gezegd boeit Verimatrix me in zeer geringe mate (heb voor zelf opnemen het dvb-c signaal en dat vind ik best zo). Van een versleuteling er overheen hoeft de originele beeldinformatie niet verloren te gaan (dat gebeurt bij Ziggo immers ook niet ;) ).

Wat ik wel belangrijk vind is dat de bitrate echt DRASTISCH omhoog gaat EN dat indien beschikbaar gewoon Dolby Digital wordt doorgegeven.
1:1 gaat het niet worden, KPN zal vast verimatrix eroverheen gooien of gebruik willen maken van (een deel) van hun huidige leverstraat. Wat ik persoonlijk belangrijk zou vinden:
Goede beeldkwaliteit
Alle audio streams
Subtitle sporen

Verder maakt het niet zoveel uit of het encoded is ja of nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeT80
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 16:05
MikeT80 schreef op maandag 19 september 2011 @ 10:14:
[...]

De eerste opname is goed.
De 2de opnamen word gewoon midden in beëindigd. geen zwart beeld. gewoon terug naar de lijst met opnames. Vreemde is dat de opname duur wel gewoon een goede tijd aan geeft

Dit gebeurt in de Guide functie.
Helaas speelt dit problem ook nog op de 540
Denan, kun je mij verder helpen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
MikeT80 schreef op maandag 03 oktober 2011 @ 15:05:
Helaas speelt dit problem ook nog op de 540
Denan, kun je mij verder helpen ?
Het ligt nu bij GHM. Die moeten het probleem in de middleware oplossen en daarna uitrollen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Denan: Agreed.

Laat ik het dan zo zeggen: Of er Verimatrix overheen komt of niet maakt me in zoverre niet zo veel uit dat ik toch de DVB-C streams al heb (Wat IcyK zegt ben ik wel met hem eens maar ik zie het gewoon realistisch in).

MAAR qua totale bitrate moet het gewoon minimaal overeen komen met wat de kabelaars en Reggefiber zelf doorgeven. En idd wat jij zegt: Alle audio sporen EN subtitles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirMemeAlot
Even afwachten wat ze er van gaan maken, persoonlijk vind ik het jammer dat ze het niet 1:1 doorzetten. Maar ik zal ff afwachten of het een echte verbetering word.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stoffel63
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 04-06-2020
Zojuist softwareupgrade voor de 540 gedaan.
Staat nu op versie 2.3.5 ipv 2.3.2.

Hopelijk was dit de push dit het opnameprobleem op de diverse zenders oplost ??
Ga vanavond en vannacht testen.
Resultaten volgen...

Aanvulling: Zie reactie van Denan in XMS thread. Hiermee zou het probleem opgelost moeten zijn.
Eerste resultaten: opnamen die eerst mislukten van o.a. RTL en Discovery HD zijn gelukt _/-\o_ _/-\o_
Opnamen op ARD HD lopen nog.

[ Voor 35% gewijzigd door stoffel63 op 03-10-2011 22:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

eymey schreef op maandag 03 oktober 2011 @ 15:26:
MAAR qua totale bitrate moet het gewoon minimaal overeen komen met wat de kabelaars en Reggefiber zelf doorgeven. En idd wat jij zegt: Alle audio sporen EN subtitles.
En bestaande gecomprimeerde streams niet opnieuw reëncoden.
eymey schreef op maandag 03 oktober 2011 @ 15:26:
(Wat IcyK zegt ben ik wel met hem eens maar ik zie het gewoon realistisch in).
Van de andere kant blijft het wel ontzettend triest dat KPN gewoon steeds zijn eigen dingen erdoor drukt en dat wij daar helemaal niks aan kunnen doen. Reggefiber en Glashart Media die pikken de wensen en problemen van hun klanten op deze forums gewoon veel beter op (ook de kleinere dingen) en maken er ook echt werk van om hun producten daarop aan te passen. Nu ook weer met die 'Nederland 1 HD test' op DVB-C.

Bij KPN lijkt het wel of ze een plank voor hun kop hebben. Alleen als het internet er vol van staat en hun concurrentiepositie in het geding komt dan zal men eens overwegen om er eens naar te gaan kijken. Het gevoel van de 'De klant is koning' is echt ver te zoeken bij KPN.

[ Voor 84% gewijzigd door Verwijderd op 03-10-2011 17:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datadevil
weet iemand een goede overzichtelijke tutorial hoe IPTV op mijn pc te krijgen, zij het met mijn pc alleen op het IPTV netwerk samen met de amino op een switch, of (liever) met de IPTV streams naar mijn gewone data netwerk?
Ik heb de fora al wel een beetje doorzocht, maar ze bestaan vaak uit 50+ pagina's...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

IPTV op je HTPC

Het Windows gedeelte in de startpost. 3 stappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Axelfoley007
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 00:03
@Denan

Kun jij uitsluitsel geven wat voor type netwerk (WBA/WGDO) er hier in de onderstaande gemeentes gaat komen:

- Liesveld
- Zederik
- Nieuw-Lekkerland
- Hardinxveld-Giessendam

Wat ik te horen kreeg van providers hier gaan leveren:

Concepts: WGDO
Lijbrandt: WGDO
Kliksafe: Geen idee
KPN: WBA
Solcon: WBA

Lijkt het erop dat de twee netwerken naast elkaar gaan bestaan of heb ik dat fout?

Alvast bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRuw
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18-08 20:36

DRuw

Bacardi Bat on Ice:)

Kan iemand mij vertellen of Hoofddorp (bouwjaar 2007) WBA of WGDO is?
ik kom op lijbrandt alleen maar logos van glashart/reggefiber tegen (inclusief het zenderoverzicht heeft een glashart logo) maar ik zie het nergens genoemd staan:(

Deze signature is om volstrekt onduidelijke redenen verwijderd. PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

WBA
aschrand schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 13:12:
Al enige tijd probeer ik er achter te komen of Hoofddorp WBA of WGDO gaat worden, is dit ergens terug te vinden?

http://www.degroeneknop.n...23.msg42658.html#msg42658

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een tijdje geleden heb ik op Marktplaats een Amino 110 gekocht, met name vanwege de 10-polige plug (van de scart kabel) die ik wilde hebben.
Het betreft een 110 die eerder gebruikt is in een demo opstelling voor DataBalk's ZorgTV.

Inmiddels kon ik het toch niet laten en heb het ding aangesloten en geprobeerd te updaten, maar hij blijft (niet geheel verrassend) op "Loading..." staan.
Vervolgens een seriele connector gefabriceerd om de bootlog te bekijken. Deze info, gecombineerd met het knipperen van het ledje (3x, pauze, 1x) leidt tot mijn voorlopige conclusie dat er wel een firmware wordt gedownload maar dat er een checksum niet klopt.

Heeft iemand een idee (DJSmiley wellicht? ;) ) of het mogelijk is om deze check te omzeilen?

(even voor de goeie orde: dit is dus geen Amino van Lijbrandt en geen klacht over Lijbrandt, maar gewoon mijn eigenwijze nieuwsgierigheid of ik 'm nog aan de praat kan krijgen).

De bootlog:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
Amino Communications IntActOS-32 v1.44 on AMINET11x with 32Mb RAM
Processor: 51510950  running at 252.000 MHz

00140000 ASB v1.22
00148000 FIL v1.35
00150000 VUL v1.13
00158000 ETH v1.25
00160000 CPT v1.00

AMINET11x BOOT ROM VERSION 1.29
Invalid index - Defaulting to PAL Composite
TV system = PAL-I Output format = CVBS-RGBON
PHY=LAN83C183 (LAN91C111 Internal)
SMC91C11xFD(rev:1) at 70100300  IRQ:25 MEMSIZE:8192 ADDR: 00:02:02:xx:xx:xx
PHY auto-negotiate timed out

Hit ENTER to stop normal operation ...
Starting cold boot sequence ...
00000000
Sending DHCP Discover
Multicast group of zero - retry later
Failed, so retrying..
00000000
Sending DHCP Discover
DHCP Offer from 10.30.184.1 yi 10.30.187.195 si 0.0.0.0 bf
No multicast boot server IP address in siaddr
No multicast group ID and port in boot file
DHCP Offer ignored
DHCP Offer acceptable
Sending DHCP Request
DHCP Ack from 10.30.184.1 yi 10.30.187.195 si 0.0.0.0 bf
Multicast group and port is 239.193.128.254:4369
Joining IGMP group
Starting download
Block seq 443 max  1164 addr 0048E54C len 1316; present 1165 awaited 0
Image download complete
Checking image signature
Key FFFDE500 : 2
Checking image signature
Key FFFFFE00 : 2
Leaving IGMP group
Failed, so retrying..
00000000
Sending DHCP Discover
DHCP Offer from 10.30.184.1 yi 10.30.187.195 si 0.0.0.0 bf
No multicast boot server IP address in siaddr
No multicast group ID and port in boot file
DHCP Offer ignored
DHCP Offer acceptable
Sending DHCP Request
DHCP Ack from 10.30.184.1 yi 10.30.187.195 si 0.0.0.0 bf
Multicast group and port is 239.193.128.254:4369
Joining IGMP group
Starting download
Block seq 648 max  1164 addr 004D0320 len 1316; present 1165 awaited 0
Image download complete
Checking image signature
Key FFFDE500 : 2
Checking image signature
Key FFFFFE00 : 2

(enzovoort)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag is de monteur langs geweest van reggefiber met m'n modem!
Hij had alles binnen 5 min geinstalleerd en geactiveerd. Alle lampjes branden
maar tot heden geen internet verbinding...

Na 4 uurtjes gebeld naar Lijbrandt en die konden mijn Poort 1 niet zien!
Erg vaag vervolgens hebben ze mij terug gebeld en zeiden ze dat ik 48 uur moest wachten!
Dit heb ik nog nooit meegemaakt..

Iemand met de zelfde probleem? Ik heb namelijk eerder het gevoel dat de modem defect is.
Maar goed het is even afwachten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emaurer

emaurer

stoffel63 schreef op maandag 03 oktober 2011 @ 16:30:
Zojuist softwareupgrade voor de 540 gedaan.
Staat nu op versie 2.3.5 ipv 2.3.2.

Hopelijk was dit de push dit het opnameprobleem op de diverse zenders oplost ??
Ga vanavond en vannacht testen.
Resultaten volgen...

Aanvulling: Zie reactie van Denan in XMS thread. Hiermee zou het probleem opgelost moeten zijn.
Eerste resultaten: opnamen die eerst mislukten van o.a. RTL en Discovery HD zijn gelukt _/-\o_ _/-\o_
Opnamen op ARD HD lopen nog.
OK mijn versie staat nu ook na een update op 2.3.5

Of mijn probleem dat na 1 uur kijken naar een opname van 1 1/2 uur geluid wegviel en een minuut later het beeld bevroor en alles vast zat opgelost is weet ik nog niet..... Pas nadat de stroom van de Amino 540 afgehaald was en weer aangestoken kwam de Amino 540 weer tot leven...
Zal straks iets opnemen van 2 uur en het resultaat hier vermelden.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hier ook 2.3.5 :) Meteen eens wat opnames plannen en dan slapen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRuw

DRuw

Okidoki, en nu zie ik iedere keer de vergelijking met WGDO dat het stukken minder is maar hoe staat dit tot bijvoorbeeld digitale tv van ziggo?
is het echt zo belabbert dat je het tv gedoe er gewoonweg niet bij moet nemen en alleen moet gaan internetten en eventueel bellen met lijbrandt of is het alleen minder dan WGDO (is slecht genoeg hoor maar ik hoop dat je de strekking van mijn vraag snapt..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tsja.... hangt er denk ik van af wie 'm beantwoordt :). Alexander01 is gewoon principieel: Die zegt "het is niet zoals het zou moeten met glasvezel dus crap".

Toch blijkt in praktijk, als je op het blog over glasvezel in Aalten of andere sites kijkt, dat de grote meerderheid van de consumenten dit op zich acceptabel vindt of zelfs gewoon tevreden is. En zelf hoor ik ook meer tot die groep dan tot de "alexander01 ;) groep" .

Ik ageer er wel fel tegen, omdat het toch ook mij om het principe gaat dat KPN dit gewoon GOED zou moeten doen als ze willen kunnen beweren dat ze superieur beeld leveren.

Maar om het nou dramatisch te noemen.....

Ziggo zal wel ongetwijfeld beter zijn... dwz als je IPTV vergelijkt met Digitale tv van Ziggo. Mocht je geen behoefte hebben aan HD en interactieve diensten, dan zou je nog gewoon een pakket kunnen nemen met alleen DVB-C erin. Dat is gelijkwaardig aan standaard definition digitaal bij Ziggo.

Als je in Ziggo gebied woont heb je op zich nog wel de luxe om te splitsen: TV bij Ziggo en internet via glasvezel. Omdat Ziggo voor het basisbedrag al een erg uitgebreide digitale standaarddienst biedt. In UPC gebied heb je die luxe niet.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirMemeAlot
Persoonlijk zou ik zolang je in een WBA gebied woont niemand aanraden om over te stappen, tenzij je de upload ergens echt voor gaat gebruiken. Het is niet slecht, maar het idee alleen al dat ze het gewoon 1:1 kunnen doorgeven maar het liever encoden zit mij al dwars. Maar er komt wel verbetering in, dus ben benieuwd! :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Je kan overigens wel principieel en keihard iedereen gaan afraden om over te stappen maar zo weet je natuurlijk ZEKER dat alles bij het oude blijft (of zelfs resulteert in teruggang naar een monopolypositie van Ziggo/UPC als het op echt breedband aan komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirMemeAlot
eymey schreef op dinsdag 04 oktober 2011 @ 15:08:
Je kan overigens wel principieel en keihard iedereen gaan afraden om over te stappen maar zo weet je natuurlijk ZEKER dat alles bij het oude blijft (of zelfs resulteert in teruggang naar een monopolypositie van Ziggo/UPC als het op echt breedband aan komt.
Je kan ook altijd nog voor KPN digitenne kiezen, maar dat doe je bewust niet omdat het minder is. Dat is ook precies de reden waarom ik er expliciet WBA/WGDO gebied zeg, omdat het WBA op de upload na niet meer te bieden heeft dan kabelaars.

Mocht je je in een WGDO gebied bevinden kan ik je geen advies over geven, alleen als ik verhalen van vrienden/bekenden hoor is dat een stuk beter dan het WBA gebied.

ik geef alleen DRuw hetgeen wat hij vraagt, het IPTV heeft gewoon simpel weg niet veel te bieden "nog".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRuw

DRuw

Ik stap ook niet over, ik ga er nieuw wonen en ik irriteerde me al langer aan die standaard upload (heb een Qnap nas staan waarbij ik nu alleen download maar ik buitens huis weinig aan heb:(
Ik had Ziggo digitaal en dat was best mooi beeld dus als het minder is dan dat ga ik me eraan irriteren zegmaar.
Qua kosten is lijbrandt (zo goed als) gelijk met een andere internetaanbieder waarbij je WEL iets aan je upload hebt dus dan is het niet moeilijk om daarvoor te kiezen imho!
Ik zie het trouwens zo: als ik internet en bellen via lijbrandt heb kost het 10 euro per maand extra om tv te kijken. Als ik los ziggo erbij neem kost het me minimaal 7 euro per maand extra.... (en gezien de extra pakketten gaat dat bedrag alleen maar omhoog:(
Vandaar dat ik naar compleet 50 wil gaan.... tenzij de tv dus echt bagger zou zijn, SD ziggo digitaal is voor mij acceptabel (met de kanttekening dat ik lees dat er verbetering in de pijplijn zit;))

Edit: @Marnix: ik stap dus niet over, ben een nieuwe gebruiker;) En digitenne is geen optie. dat heb ik nu en iedere keer als er een brommer langsrijd blijft mn beeld staan:( (en weinig zenders en een antenne met een eigen mening enz enz enz :X )

[ Voor 11% gewijzigd door DRuw op 04-10-2011 15:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ten opzichte van UPC heeft het wel degelijk wat te bieden. Ziggo is idd net weer wat anders omdat die standaard wél hun netwerk upgraden en innoveren op het gebied van dienstverlening....

Zo kan je bij Lijbrandt bv. ook kiezen om alleen TV te nemen via het Coax signaal. Je betaalt dan hetzelfde als bij UPC voor het basispakket maar, in tegenstelling tot bij UPC, krijg je bij Lijbrandt (of beter gezegd, Glashart Media) het basispakket ook via onversleutelde DVB-C én wel in de originele kwaliteit vanuit Hilversum.

Oftewel, zelfs bij basis televisie is bij Glashart Media digitaal al dé standaard (netals bij Ziggo overigens dus in die gebieden ligt het anders). UPC is dan ook nog de enige die voor 16-17 euro in de maand uitsluitend analoge tv te bieden heeft......

Iig, voor mij is onversleutelde en hoge kwaliteit DVB-C, naast meer upload, lagere latency en stabielere snelheid, ook dé reden om per definitie niet voor UPC te kiezen. Dat de interactieve TV dan op het oog (tijdens gewoon tv kijken) misschien netaan ietsje minder is dan dat van UPC... tsja.....

Het laatste houdt trouwens niet in dat ik 100% tevreden ben en daarom zal ik ook blijven doorzagen en ben ook ik in spannende afwachting van wat komen gaat rondom kwaliteitsverbetering.....

Maar feit blijft dat UPC op gebied van standaard televisie helemaal NIETS te bieden heeft. TV van UPC is alleen maar interessant als je er ook internet en telefonie afneemt (ergo, je neemt een alles in 1 pakket). Anders is TV rete duur als je digitaal en HD wil.....

[ Voor 23% gewijzigd door eymey op 04-10-2011 15:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirMemeAlot
Probeer UPC en hun prijzen eens los te laten, dit gaat voornamelijk over kwaliteit.

In ieder geval verschillen wij wel van mening over dat ietsje verschillen in interactieve diensten. Maar dat zal waarschijnlijk zijn omdat ik meer waarde hecht aan het interactieve gebeuren dan jij.

In ieder geval ik kan alleen mijn two cents geven, en ik zou voor TV "nog" niet over gaan naar glasvezel, voor internet is wat anders. En dan praat ik over het WBA gebied

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Klopt, maar dan heb je het dus idd over het interactieve deel (met settopbox).

Ook in WBA gebied heb je voor het gewone dagelijkse kijken het hoogwaardige dvb-c signaal :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21:35
Verwijderd schreef op maandag 03 oktober 2011 @ 23:22:
Een tijdje geleden heb ik op Marktplaats een Amino 110 gekocht, met name vanwege de 10-polige plug (van de scart kabel) die ik wilde hebben.
Het betreft een 110 die eerder gebruikt is in een demo opstelling voor DataBalk's ZorgTV.

Inmiddels kon ik het toch niet laten en heb het ding aangesloten en geprobeerd te updaten, maar hij blijft (niet geheel verrassend) op "Loading..." staan.
Vervolgens een seriele connector gefabriceerd om de bootlog te bekijken. Deze info, gecombineerd met het knipperen van het ledje (3x, pauze, 1x) leidt tot mijn voorlopige conclusie dat er wel een firmware wordt gedownload maar dat er een checksum niet klopt.
Daar lijkt het wel op, hij probeert zo te zien wel wat te downloaden. Het lijkt erop dat ie dus wel netjes herkend wordt, anders had ie ook niet de multicastadressen gekregen via dhcp.

Kun je eens een wireshark capture doen en met name het deel waarmee ie zich nu identificieerd in de dhcp discover? Dan kun je zien of ie een bootloader of een firmware probeert op te halen.

Eventueel kun je m compleet formatteren, mogelijk staat er nu iets customs op. Als je tijdens het laden op ENTER drukt (zie je log) kom je in het lokale os (IntActOS)

Vanuit daar kun je een format uitvoeren. (Dat ging prima bij een ex-Solcon-Amino)

Ethernet: MAC address 00:02:02:2C:47:EB

Platform: AMINET130M

Hit ENTER to stop normal operation ...
I>
I>format
This will erase all files in device 0
Do you want to continue? (Y/N) Yes
Automatic format choice: picking INFS 1.1 for small NAND Flash device
No partition table found
Checking 2048 Blocks...
100%
Erasing...
100%

Let wel: Je mikt m dan helemaal leeg.

Vervolgens moet ie voorzien worden van de juiste multicastadressen voor de bootloader en firmware. Als je 'm op Lijbrand/whatever wilt gebruiken zal de dhcp identifier wel door hun herkend moeten worden. Het kan dus zijn dat je zelf creatief moet doen (bv zelf de lijbrand boot- en firmware adressen via dhcp pushen naar de amino)

Wat wil je bereiken? Een full compatible Amino doos met de middleware van GHM of wil je een dedicated kijkdoos (met alleen de TV kanalen, eventueel in je eigen volgorde)
In het laatste geval hoef je nl niet perse de Lijbrandt fw te draaien, en kun je met een generic fw af, waarnaar je zelf de TV kanalen configureerd via DHCP/toetsenbord/JACMX api. (Ik weet alleen niet of dat ook goed gaat icm verimatrix of dat dit alleen op de WDGO gebieden werkt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• royco85
Hoe kun je zelf checken of je WBA hebt of niet? Kun je ergens de bitrate checken op je amino? Bij ons hebben ze pas glasvezel in de grond gestopt maar of ik nou WBA heb of WDGO weet ik niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spacespider
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23-09 10:49
keijers schreef op woensdag 05 oktober 2011 @ 08:39:
Hoe kun je zelf checken of je WBA hebt of niet? Kun je ergens de bitrate checken op je amino? Bij ons hebben ze pas glasvezel in de grond gestopt maar of ik nou WBA heb of WDGO weet ik niet...
Welke stad gaat het om?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• royco85
Stramproy, maar ik heb volgens mij al ergens gevonden dat het WBA+ is. Ik vind in ieder geval het beeld fantastisch via GHM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeT80
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 16:05
denan schreef op maandag 03 oktober 2011 @ 15:08:
[...]

Het ligt nu bij GHM. Die moeten het probleem in de middleware oplossen en daarna uitrollen.
Oke. Gisteren de laatste firmware geladen, maar nog steeds het zelfde.
hoop dat ze dit spoedig oplossen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DJSmiley schreef op dinsdag 04 oktober 2011 @ 20:09:
Kun je eens een wireshark capture doen en met name het deel waarmee ie zich nu identificieerd in de dhcp discover? Dan kun je zien of ie een bootloader of een firmware probeert op te halen.

[...]
Wat wil je bereiken? Een full compatible Amino doos met de middleware van GHM of wil je een dedicated kijkdoos (met alleen de TV kanalen, eventueel in je eigen volgorde)
In het laatste geval hoef je nl niet perse de Lijbrandt fw te draaien, en kun je met een generic fw af, waarnaar je zelf de TV kanalen configureerd via DHCP/toetsenbord/JACMX api. (Ik weet alleen niet of dat ook goed gaat icm verimatrix of dat dit alleen op de WDGO gebieden werkt)
Ik wil in eerste instantie proberen om 'm als GHM Amino weer aan de praat te krijgen (ik zit in WDGO gebied, dus geen last van Verimatrix). Wanneer dat lukt is stap 2 om het ding te tweaken naar eigen behoefte (maar vanwege gebrek aan kennis en tijd zal dat voor de kerst niet meer gebeuren ben ik bang, bovendien heb ik nog geen beschikking over een generic firmware).

Onderstaand een capture met Wireshark, maar ik weet eigenlijk niet waar ik naar moet kijken. Mijn kennis op dit (low level) nivo van netwerkcommunicatie is daarvoor te beperkt.
Hulp is welkom dus ;)
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
No.     Time        Source                Destination           Protocol Length Info
    148 152.536868  0.0.0.0               255.255.255.255       DHCP     342    DHCP Discover - Transaction ID 0x446b9b3d

Frame 148: 342 bytes on wire (2736 bits), 342 bytes captured (2736 bits)
    Arrival Time: Oct  5, 2011 02:30:52.584548000 West-Europa (zomertijd)
    Epoch Time: 1317774652.584548000 seconds
    [Time delta from previous captured frame: 4.178915000 seconds]
    [Time delta from previous displayed frame: 4.178915000 seconds]
    [Time since reference or first frame: 152.536868000 seconds]
    Frame Number: 148
    Frame Length: 342 bytes (2736 bits)
    Capture Length: 342 bytes (2736 bits)
    [Frame is marked: False]
    [Frame is ignored: False]
    [Protocols in frame: eth:ip:udp:bootp]
    [Coloring Rule Name: UDP]
    [Coloring Rule String: udp]
Ethernet II, Src: AminoCom_xx:yy:zz (00:02:02:xx:yy:zz), Dst: Broadcast (ff:ff:ff:ff:ff:ff)
    Destination: Broadcast (ff:ff:ff:ff:ff:ff)
        Address: Broadcast (ff:ff:ff:ff:ff:ff)
        .... ...1 .... .... .... .... = IG bit: Group address (multicast/broadcast)
        .... ..1. .... .... .... .... = LG bit: Locally administered address (this is NOT the factory default)
    Source: AminoCom_xx:yy:zz (00:02:02:xx:yy:zz)
        Address: AminoCom_xx:yy:zz (00:02:02:xx:yy:zz)
        .... ...0 .... .... .... .... = IG bit: Individual address (unicast)
        .... ..0. .... .... .... .... = LG bit: Globally unique address (factory default)
    Type: IP (0x0800)
Internet Protocol Version 4, Src: 0.0.0.0 (0.0.0.0), Dst: 255.255.255.255 (255.255.255.255)
    Version: 4
    Header length: 20 bytes
    Differentiated Services Field: 0x00 (DSCP 0x00: Default; ECN: 0x00: Not-ECT (Not ECN-Capable Transport))
        0000 00.. = Differentiated Services Codepoint: Default (0x00)
        .... ..00 = Explicit Congestion Notification: Not-ECT (Not ECN-Capable Transport) (0x00)
    Total Length: 328
    Identification: 0x0004 (4)
    Flags: 0x00
        0... .... = Reserved bit: Not set
        .0.. .... = Don't fragment: Not set
        ..0. .... = More fragments: Not set
    Fragment offset: 0
    Time to live: 64
    Protocol: UDP (17)
    Header checksum: 0x79a2 [correct]
        [Good: True]
        [Bad: False]
    Source: 0.0.0.0 (0.0.0.0)
    Destination: 255.255.255.255 (255.255.255.255)
User Datagram Protocol, Src Port: bootpc (68), Dst Port: bootps (67)
    Source port: bootpc (68)
    Destination port: bootps (67)
    Length: 308
    Checksum: 0x6338 [validation disabled]
        [Good Checksum: False]
        [Bad Checksum: False]
Bootstrap Protocol
    Message type: Boot Request (1)
    Hardware type: Ethernet
    Hardware address length: 6
    Hops: 0
    Transaction ID: 0x446b9b3d
    Seconds elapsed: 4063
    Bootp flags: 0x0000 (Unicast)
        0... .... .... .... = Broadcast flag: Unicast
        .000 0000 0000 0000 = Reserved flags: 0x0000
    Client IP address: 0.0.0.0 (0.0.0.0)
    Your (client) IP address: 0.0.0.0 (0.0.0.0)
    Next server IP address: 0.0.0.0 (0.0.0.0)
    Relay agent IP address: 0.0.0.0 (0.0.0.0)
    Client MAC address: AminoCom_xx:yy:zz (00:02:02:xx:yy:zz)
    Client hardware address padding: 00000000000000000000
    Server host name not given
    Boot file name not given
    Magic cookie: DHCP
    Option: (t=53,l=1) DHCP Message Type = DHCP Discover
        Option: (53) DHCP Message Type
        Length: 1
        Value: 01
    Option: (t=60,l=26) Vendor class identifier = "insecureAMINET11xmboot1.29"
        Option: (60) Vendor class identifier
        Length: 26
        Value: 696e736563757265414d494e45543131786d626f6f74312e...
    Option: (t=43,l=24) Vendor-Specific Information
        Option: (43) Vendor-Specific Information
        Length: 24
        Value: 3339414d494e455431317834356d626f6f743534312e3239
    End Option
    Padding

Overigens: dit is met de Amino rechtstreeks op een laptop; ik heb geen 'domme' hub ter beschikking om te monitoren, ik zie dus niet wat het GHM netwerk terug stuurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
Verwijderd schreef op woensdag 05 oktober 2011 @ 14:58:
[...]

Ik wil in eerste instantie proberen om 'm als GHM Amino weer aan de praat te krijgen (ik zit in WDGO gebied, dus geen last van Verimatrix). Wanneer dat lukt is stap 2 om het ding te tweaken naar eigen behoefte (maar vanwege gebrek aan kennis en tijd zal dat voor de kerst niet meer gebeuren ben ik bang, bovendien heb ik nog geen beschikking over een generic firmware).

Onderstaand een capture met Wireshark, maar ik weet eigenlijk niet waar ik naar moet kijken. Mijn kennis op dit (low level) nivo van netwerkcommunicatie is daarvoor te beperkt.
Hulp is welkom dus ;)
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
....
    Option: (t=60,l=26) Vendor class identifier = "insecureAMINET11xmboot1.29"
        Option: (60) Vendor class identifier
        Length: 26
        Value: 696e736563757265414d494e45543131786d626f6f74312e...
    Option: (t=43,l=24) Vendor-Specific Information
        Option: (43) Vendor-Specific Information
        Length: 24
        Value: 3339414d494e455431317834356d626f6f743534312e3239
    End Option
    Padding

Overigens: dit is met de Amino rechtstreeks op een laptop; ik heb geen 'domme' hub ter beschikking om te monitoren, ik zie dus niet wat het GHM netwerk terug stuurt.
Hieruit lijkt het dus dat je Amino al leeg is, hij zoekt nu naar een bootstrap image. (mboot). Als ie die heeft gaat ie zn upgrade image zoeken (upgrd), en daarna zn normale operational-modus (fisys, degene die je bv ook moet faken voor iptv-op-de-pc, zie dat topic)

Het lijkt erop dat de bootstrap image die ie nu krijgt niet geaccepteerd wordt, of er ergens iets met de key niet geaccepteerd wordt.

Het hele boot en firmwareproces staat beschreven in de Amino upgrade guides, www.settopbox.sk/amino/Install_Upgrade.pdf

Wat je zou kunnen proberen is om zelf een bootstrap image te genereren en die naar je stb te multicasten. Vervolgens dat ding laten booten en kijken of ie wel het upgrade image vanaf GHM wil snappen.
Alleen heb je dan wel een managed switch nodig en een beetje slimme timing (DHCP snooping aan, een lokale linux doos laten dhcp-en en multicasten naar je amino, en na het overbrengen van de bootstrap je eigen dhcp uit en weer dhcp vanaf GHM accepteren zodat ie z'n vervolg vanaf Lijbrand kan downloaden (en je dus alleen de bootstrap image zelf geregeld hebt)

Mocht dat ook niet lukken, dan kun je nog eens beide images zelf naar je doos kunnen flashen, en pas in z'n normale state laten booten op GHM.

Ik weet alleen niet hoe hun DHCP geconfigureerd is, het kan zijn dat de middleware settings bij specifieke softwareversies toegewezen worden, kan ook zijn dat die gewoon altijd gestuurd wordt indien je Amino in zn normale state draait.
Bij een specifieke releaseversie zou je dit eventueel ook zelf weer kunnen forceren naar jouw Amino door zelf dit te configgen op je DHCP server.

Maar goed, een (werkende) bij voorkeur A110, is wel erg nuttig om eens te tracen welke adressen en opties ie vanaf GHM meekrijgt.

Voor echt debuggen is een managed switch eigenlijk onmisbaar. (Al kun je via de JTAG ook wel eea meelezen)

Andere leestips:
http://www.lecentre.net/blog/archives/694
http://www.lecentre.net/blog/archives/119

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SirMemeAlot schreef op dinsdag 04 oktober 2011 @ 14:57:
Persoonlijk zou ik zolang je in een WBA gebied woont niemand aanraden om over te stappen, tenzij je de upload ergens echt voor gaat gebruiken. Het is niet slecht, maar het idee alleen al dat ze het gewoon 1:1 kunnen doorgeven maar het liever encoden zit mij al dwars. Maar er komt wel verbetering in, dus ben benieuwd! :-)
Mmmm, dan moet je UPC dus ook gelijk uit je overstapmogelijkhedenlijstje schrappen, want behalve encryptie gebruiken die ook nog eens een niet standaard protocol waardoor je vastzit aan hun eigen hardware.

Ik zit op een WBA gebied en heb UPC gehad, dus kon ik toen ze beiden draaiden redelijk vergelijken.
IPTV wat op WBA door goedkope shitrouters van KPN klaarblijkelijk niet van GHM (1:1 unencrypted) kan worden gerouteerd is dus noodgedwongen nog ADSL kwaliteit ITV van KPN.

Is dat slecht?
Zeker niet, maar wel zit er flink ruimte voor verbetering in om het beloofde superieure HD TV van GHM te evenaren, maar daar ligt een belofte van KPN voor bij onze providers... Nu nog hopen dat ze dit ook nakomen.

Als je defacto tegen encryptie bent (zoals Alexander01 bijv) dan is je keuze redelijk beperkt als je op een wba netwerk zit, maar om dan generiek te roepen dat je niet moet overstappen is mijns inziens een beetje kortzichtig, want IPTV is slechts éénderde van een triple play account op glas.

Voor de kosten van een compleet pakket heb je betere kwaliteit TV, internet en telefonie dan bij de meeste koperboeren, en alleen al het snaarstrakke internet wat dus echt 24/24 365 per jaar volle bak up en down is en bij mij sinds augustus 2010 slechts vier minuten in totaal down is geweest Zou een goede reden zijn om met name ADSL boeren gedag te zeggen.

En dat zeg ik nadat ik 17 jaar lang trouwe XS4ALL klant ben geweest via ADSL.
In de laatste drie woonplaatsen krijgt ook XS4ALL (omdat ze via KPN koper moeten) het klaarblijkelijk niet meer voor elkaar om een ADSL 20/1 verbinding 24 uur online te houden, en het aantal storingen de laatste vijf jaar zit op drie lokaties ver boven de 1000 (letterlijk elke dag lag de verbinding er wel een aantal keer een minuut of langer uit).

De oplossing was dus om de modems down te trainen naar max 12/1... Ja, da's lekker makkelijk, we halen de hoge snelheid niet waarvoor je wel dik lapt, dus geven we je een stapje lager.

Laat ik dus dwars op jouw advies roepen om vooral over te stappen naar glasvezel, ongeacht de operator, want dat legt de druk om ook echt glasvezelwaardig te worden als provider alleen maar groter, met als resultaat hopelijk ook betere kwaliteit.
SirMemeAlot schreef op dinsdag 04 oktober 2011 @ 17:12:
Probeer UPC en hun prijzen eens los te laten, dit gaat voornamelijk over kwaliteit.

In ieder geval verschillen wij wel van mening over dat ietsje verschillen in interactieve diensten. Maar dat zal waarschijnlijk zijn omdat ik meer waarde hecht aan het interactieve gebeuren dan jij.

In ieder geval ik kan alleen mijn two cents geven, en ik zou voor TV "nog" niet over gaan naar glasvezel, voor internet is wat anders. En dan praat ik over het WBA gebied
Wat is er dan zo verschrikkelijk slecht aan IPTV (ik neem aan via een niet KPN gelieerde provider als solcon of Lijbrandt)?
We zijn het er inmiddels over eens dat 8Mbit HD niet is wat men beloofd en wat men op WGDO wel gewoon ongecomprimeerd te zien krijgt, maar zo verschrikkelijk slecht is het nu ook weer niet vergeleken met andere digitale providers.

In het vergelijk met UPC gaat iedereen voorbij aan het feit dat UPC in het begin minimaal net zo slecht presteerde of slechter dan de huidige glasvezelproviders incl KPN, maar dat ze na een 15 jaar nu zover zijn dat ze hun zaken op orde hebben.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 05-10-2011 21:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Axelfoley007
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 00:03
In het vergelijk met UPC gaat iedereen voorbij aan het feit dat UPC in het begin minimaal net zo slecht presteerde of slechter dan de huidige glasvezelproviders incl KPN, maar dat ze na een 15 jaar nu zover zijn dat ze hun zaken op orde hebben.
Om daar even op in te haken over UPC en traag, niet dat ik slecht wil spreken over UPC want ben klant bij ze en zeer tevreden over de diensten en service. Maar ze hebben er potverdrie 10 jaar over gedaan om het netwerk hier retour geschikt te maken.

En eerlijk gezegd kan het me gestolen worden of het spul versleuteld is of niet als het maar 100% werkt en er een redelijk € aan hangt

PS: Denan met vakantie ? :?

[ Voor 4% gewijzigd door Axelfoley007 op 05-10-2011 21:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirMemeAlot
@spikecity,

Ik ben het met je eens dat UPC in het begin ook niet goed was, ook al blijf ik het raar vinden dat mensen continu alleen doen of ik UPC aanprijs, maar goed ik zal er op reageren. Ik zeg alleen dat ik nu nog niet zou overstappen, omdat het simpelweg gewoon de mogelijkheden + kwaliteit niet bied en dan idd vooral de HD kanalen van wat de bekabelaars te bieden hebben.

Op het moment dat het gewoon goed door gezet worden en ze krijgen wat meer interactieve TV, daar maak ik dus wel veel gebruik van (o.a. ook film 1 + sport 1) dan zal ik ook direct weer naar glasvezel gaan, ik ben nu alleen bang omdat ze dit al geruime tijd beloofd hebben dat ik er niet raar van op kijk dat het in november weer uitgesteld word, en dan stap ik wel eerst weer over naar de kabel. Als het dan uiteindelijk allemaal weer goed is kan ik alsnog wel overstappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kunt prima overstappen op WBA-glasvezel voor TV, maar dan zou ik het wel bij DVB-C houden. Daar worden namelijk wel de originele onversleutelde Technicolor streams op doorgegeven. Nu nog beperkt tot SD, maar men heeft al een 'Nederland 1 HD test' draaien. Dus dat zeg wel wat.

Als ik tussen UPC en WBA glasvezel zou kunnen kiezen dan zou ik in ieder geval zeker weten nog steeds voor WBA glasvezel kiezen. Maar dan uiteraard NIET met KPN als provider.

UPC is wat mij betreft echt een no-go. Te duur, te gesloten en schoothondje van de entertainmentindustrie.

Ik heb overigens niks tegen encryptie als dat niet tot gevolg heeft dat je aan de apparatuur van je provider vast zit. De satellietmarkt waar men met standaard CI-modules werkt is een goed voorbeeld van waar ik absoluut geen moeite mee heb. Echter bij IPTV is encryptie gewoon de doodsteek voor het kunnen gebruiken van andere apparatuur. Hier is het dus van groot belang dat men enkel Conditional Access maatregelen op basis van DHCP/MAC/IP/Middelware toepast om het eningsinds nog klantvriendelijk en bruikbaar te houden voor bepaalde klantengroepen en om een tegenwicht te kunnen bieden voor Ziggo. En verder heeft het natuurlijk nog andere voordelen zoals het sneller kunnen zappen, geen extra licentiekosten, aanpraak grotere klantengroep (technische gebruikers, die uiteindelijk weer de minder technische gebruikers adviseren in hun isp keuze) en positief voor het imago + de open aanpak die men nastreeft.

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 05-10-2011 23:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
Verwijderd schreef op woensdag 05 oktober 2011 @ 21:59:
Je kunt prima overstappen op WBA-glasvezel voor TV, maar dan zou ik het wel bij DVB-C houden. Daar worden namelijk wel de originele onversleutelde Technicolor streams op doorgegeven. Nu nog beperkt tot SD, maar men heeft al een 'Nederland 1 HD test' draaien. Dus dat zeg wel wat.
Ach, 't jaar is nog niet voorbij ;)
Als ik tussen UPC en WBA glasvezel zou kunnen kiezen dan zou ik in ieder geval zeker weten nog steeds voor WBA glasvezel kiezen. Maar dan uiteraard NIET met KPN als provider.

UPC is wat mij betreft echt een no-go. Te duur, te gesloten en schoothondje van de entertainmentindustrie.
Ik heb nu UPC. Bevalt me kwa beeldkwaliteit prima. Maar goed, de prijs is een ander verhaal, en je zit met hun geforceerde keuzes. Verschil is wel dat UPC al een jaar of 10 ontwikkeling achter de rug heeft, en (met name IPTV) relatief nieuw is.

Binnenkort krijg ik Solcon, en dan zien we wel wat het word tegen die tijd.. (WBA+ gebied, solcon stelt letterlijk 1:1 unencrypted streams te gaan leveren...)

Voordat ik aangesloten wordt is t denk ik eind dit jaar of begin volgend jaar, en dan zit ik prima met DVB-C

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DJSmiley schreef op woensdag 05 oktober 2011 @ 22:06:
[...]
Verschil is wel dat UPC al een jaar of 10 ontwikkeling achter de rug heeft, en (met name IPTV) relatief nieuw is.
En dan te bedenken dat UPC de laatste tijd meer problemen heeft dan Glashart Media ;)

- ontbreken Dolby Digital geluid
- slechte/ontbrekende EPG-info
- trage bediening
- loeiende ventilator
- hoog stroomverbruik

etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirMemeAlot
Verwijderd schreef op woensdag 05 oktober 2011 @ 22:57:
[...]

En dan te bedenken dat UPC de laatste tijd meer problemen heeft dan Glashart Media ;)

- ontbreken Dolby Digital geluid
- slechte/ontbrekende EPG-info
- trage bediening
- loeiende ventilator
- hoog stroomverbruik

etc.
deze problemen heeft lijbrandt ook hoor, in ieder geval de meeste. O.a. het ontbreken van EPG Info op meer dan 30 kanalen. ontbreken van dolby digital, trage bediening, geen loeiende ventilator maar ik heb daar en tegen ook geen opname box helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het ontbreken van Dolby Digital is alleen op WBA en is een fout van KPN. EPG: voor die 30 zenders is waarschijnlijk geen EPG beschikbaar. Bij UPC gaat het om falende aanlevering en fouten in de EPG info. En de Amino mag niet de snelste zijn, maar als we het over de UPC Mediabox is dat ding nog stukken trager. Opnamebox (M532 of M540) is gewoon verkrijgbaar. Tevens kun je nog van DVB-C opnemen.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 05-10-2011 23:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DJSmiley schreef op woensdag 05 oktober 2011 @ 22:06:
[...]

Binnenkort krijg ik Solcon, en dan zien we wel wat het word tegen die tijd.. (WBA+ gebied, solcon stelt letterlijk 1:1 unencrypted streams te gaan leveren...)

Voordat ik aangesloten wordt is t denk ik eind dit jaar of begin volgend jaar, en dan zit ik prima met DVB-C
Houd ons vooral op de hoogte vwb. die 1:1 unencrypted claim van Solcon ;)

Ik heb namelijk gewoon nog steeds het idee dat die verkoper/salesfiguur niet wist waar hij het over had toen hij dat vertelde (hij denkt "solcon levert nu overal 1:1 unencrypted dus dat zal in de nieuwe gebieden ook wel zo zijn"). Lijbrandt maakt die claim namelijk ook in het begin toen ze aankondigden om in de eerste WBA+ gebieden te gaan leveren.

Solcon claimde het overigens ook toen ze naar Almere toe kwamen, maar uiteindelijk bleken ze dan ook alleen maar leverbaar in die paar wijken die WGDO hebben.

Maar goed, laten we het positieve hopen... en dat die claim vooruit loopt op de big changes die KPN in November gaat doorvoeren (aangezien Solcon ook dan pas op z'n vroegst de eerste WBA+ verbindingen zal opleveren) ;)

Overigens @alexander01: Jammer genoeng hier nog steeds geen HD test op de dvb-c..... lijkt dus alleen waar jij woont zo te zijn tot nu toe.

Pagina: 1 ... 29 ... 88 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Een vragen- en klachtentopic is prima natuurlijk, maar vergeet niet dat GoT -geen- helpdesk is.

Eindeloze klaagzangen hebben we dan ook zeker geen behoefte aan, dat zijn gewoon flames/trolls en vallen onder de gedragsregels van GoT.

Het topic is opgekuisd, er zijn een heel aantal reacties verwijderd om het geheel leesbaar te houden.
Hou dat vanaf nu ook zo.