hebben er nog meer mensen problemen met de nieuwsserver van lijbrandt?
Krijg opeens geen verbinding meer
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
Vanavond thuis ff kijken, laat het je wetendiver99 schreef op maandag 26 september 2011 @ 13:09:
Heb je je snelheid al eens getest door bijv. je laptop rechtstreeks aan het glasvezelmodem te hangen?Don Juansen schreef op maandag 26 september 2011 @ 12:27:
Ik heb sinds een paar dagen een probleem met mijn wireless snelheid. Ik heb een WRT45G-router en een Compleet 25 abbo.
In het begin liep alles vrij vlekkeloos met ping 7ms, up ~ 19 Mbit en down ~ 18 Mbit via speedtest.net.
Nu heb ik de laatste dagen last van het volgende:
[afbeelding]
De ping schiet ook nog wel eens over de 200-300ms en verbinding valt soms zelfs weg.
Ik heb de router op de nieuwste firmware draaien, een keer gereset maar het helpt niets!
Enig idee waar dit aan ligt & wat ik er aan kan doen?
Wellicht niet volledig juiste topic, maar aangezien ik Lijbrandt heb is er misschien een specifieke oplossing voor!
Die testresultaten zijn niet heilig; time eens hoe lang je erover doet om zo'n bestand te downloaden?Don Juansen schreef op maandag 26 september 2011 @ 12:27:
Ik heb sinds een paar dagen een probleem met mijn wireless snelheid. Ik heb een WRT45G-router en een Compleet 25 abbo.
In het begin liep alles vrij vlekkeloos met ping 7ms, up ~ 19 Mbit en down ~ 18 Mbit via speedtest.net.
Nu heb ik de laatste dagen last van het volgende:
[afbeelding]
De ping schiet ook nog wel eens over de 200-300ms en verbinding valt soms zelfs weg.
Ik heb de router op de nieuwste firmware draaien, een keer gereset maar het helpt niets!
Enig idee waar dit aan ligt & wat ik er aan kan doen?
Wellicht niet volledig juiste topic, maar aangezien ik Lijbrandt heb is er misschien een specifieke oplossing voor!
en nee, ik houd niet van voetbal... :)
Dat wil dus zeggen dat iedereen die een "oud" Eredivisielive abonnement heeft en dus € 12 betaalt, nu ook maar even hupsakee € 3 per maand omhoog gaatdenan schreef op zaterdag 24 september 2011 @ 11:16:
[...]
De producten die jij hebt zijn niet gecorrigeerd naar de nieuwe prijzen. Vandaar het verschil.
Ik vermoed dat het niks met Lijbrandt te maken heeft, eerder met een nieuwe storingsbron in de buurt. Bijvoorbeeld een draadloos netwerk van de buren.Don Juansen schreef op maandag 26 september 2011 @ 12:27:
Verwijderd
Vanmiddag ook problemen gehad, werkt nu weer prima.diver99 schreef op maandag 26 september 2011 @ 13:09:
Verwijderd
Heb 4x 100MB neergehaald, gemiddeld 49 seconden. Dus iets trager. Ik vraag me af hoeveel winst ik zou halen als ik een TP-Link TL-WR1043ND zou kopen. Kom ik dan wireless dichter bij de potentiële 25Mb up/down?Willem2 schreef op maandag 26 september 2011 @ 15:23:
Die testresultaten zijn niet heilig; time eens hoe lang je erover doet om zo'n bestand te downloaden?
http://www.bbned.nl/speedtest/
54G komt tot maximaal 2.5~2.7MegaByte per seconde, dus een bestande van 100MB zou je dus zo'n 40 seconden over moeten doen.
Het eigenaardige is dat als ik mijn laptop rechtstreeks aan het glasvezelmodem hang met de UTP-kabel, hij deze niet pakt.toxict schreef op maandag 26 september 2011 @ 14:00:
Heb je je snelheid al eens getest door bijv. je laptop rechtstreeks aan het glasvezelmodem te hangen?
En voordat je dat doet het modem ook te resetten? (Stroom eraf en 10 secs later er weer op)
Spoof het mac adres van je laptop en zet in je laptop de mac van je router. Anders moet je een half uur wachten tot het netwerk je toelaat.Don Juansen schreef op maandag 26 september 2011 @ 20:54:
Het eigenaardige is dat als ik mijn laptop rechtstreeks aan het glasvezelmodem hang met de UTP-kabel, hij deze niet pakt.
Verwijderd
Stoffel, dat bedoelde ik dus eigenlijk, want als ik als niet EDL klant dit mailtje al krijg, dan zelfs nog is een verhoging van 12 naar 15 euro/mnd een redelijk significante verhoging.stoffel63 schreef op maandag 26 september 2011 @ 16:38:
[...]
Dat wil dus zeggen dat iedereen die een "oud" Eredivisielive abonnement heeft en dus € 12 betaalt, nu ook maar even hupsakee € 3 per maand omhoog gaat![]()
![]()
Natuurlijk berekent Lijbrandt net als de andere poviders de prijsverhoging op de inkoop door, maar dit gaat wel erg hard.
Geen problemen meediver99 schreef op maandag 26 september 2011 @ 13:09:
JIj valt volgens mij buiten alle administraties.. dus het lijkt me logisch dat je eventuele eerdere emails niet krijgt. Deze is naar alle klanten gegaan en daarom krijg je deze wel.Verwijderd schreef op maandag 26 september 2011 @ 23:43:
Stoffel, dat bedoelde ik dus eigenlijk, want als ik als niet EDL klant dit mailtje al krijg, dan zelfs nog is een verhoging van 12 naar 15 euro/mnd een redelijk significante verhoging.
Maar ja, Lijbrandt mag zich scharen onder bijv mijn usenetprovider die wel netjes elk kwartaal een mailtje stuurt dat mijn abo wordt verlengt, maar even verzuimd te vermelden dat mijn kwartaal abo van 15 naar 25 euro is gegaan.... bedankt xsnews !!!
[ Voor 5% gewijzigd door denan op 27-09-2011 09:37 ]
Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.
ik heb die mail niet gehad volgens mij :-Pdenan schreef op dinsdag 27 september 2011 @ 09:36:
[...]
JIj valt volgens mij buiten alle administraties.. dus het lijkt me logisch dat je eventuele eerdere emails niet krijgt. Deze is naar alle klanten gegaan en daarom krijg je deze wel.
denan in "Het grote Glasvezel in Amsterdam Topic"eymey schreef op dinsdag 27 september 2011 @ 09:38:
Iets interessants uit het topic over Tweak:
joop99 in "Tweak Glasvezel Ervaringen Topic - Deel 1"
En dan specifiek:
http://www.kpnwholesale.c...wba%20versie%20201109.pdf
Helaas geen info over de planning voor het upgraden van de tv-streams maar wat wel een belangrijke ontwikkeling kan zijn, is dat KPN een procedure heeft uitgerold waarmee glas->glas overstappen binnen KPN als Operator nu stukken sneller zouden moeten kunnen verlopen....
[ Voor 92% gewijzigd door eymey op 27-09-2011 10:46 ]
Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.
Een 800.11n router zou wel sneller moeten zijn; mits je andere apparatuur het ook ondersteunt natuurlijk. Zelf kom ik in praktijk nooit boven de 150Mbit uit, maar dat is altijd nog een kleine 6 keer sneller dan 54G. Maar 54G is maximaal 27Mbit en je hebt een 25Mbit verbinding... Dus veel meer dan een paar honderd kilobyte per seconde extra ga je er niet uithalen denk ik. Is het de vraag of dat de investering waard is...Don Juansen schreef op maandag 26 september 2011 @ 20:54:
Net thuis van werk en de ping & internet/downloaden werken weer vlot genoeg! Toch benieuwd of het probleem weer de kop op steekt binnenkort.
[...]
Heb 4x 100MB neergehaald, gemiddeld 49 seconden. Dus iets trager. Ik vraag me af hoeveel winst ik zou halen als ik een TP-Link TL-WR1043ND zou kopen. Kom ik dan wireless dichter bij de potentiële 25Mb up/down?
Waar het hier vanmiddag nog geel was, is het inderdaad blauw geworden. Lekker leesbaar in de guide ;-).Verwijderd schreef op dinsdag 27 september 2011 @ 19:51:
Bij mij is de EPG nu blauw ipv Geel. Meer mensen?
Vanochtend de Amino 540 binnengekregen... In loop van de middag aangesloten....Spanning erop, TV aan en beeld Ned1.... dacht dat ie een half uur nodig zou hebben om een software update te doen en de HD automatisch formatteren.... dus niet.. HD zelf geformatteerd...emaurer schreef op zaterdag 24 september 2011 @ 11:44:
[...]
Gisteren versneld aangesloten (keurig) .... mocht (en dat gaat gebeuren) Ziggo stoppen heb ik ieder geval analoog..... want die werkt... (heb nog niet de kanalen in geregeld )...
Up 39.78 down 45.26 obv cisco speedtest in mijn router (e3000) naar een server in de UK..... via speedtest.net naar een server in Haarlem up 46.07 down 50.58
Dus ik ben half blij.....
Ik heb net een e4200 geinstalleerd en ik merk wel degelijk verschil tov mijn oude 54mbit. Op zich niet verder bereik maar wel nog 80-90 mbit waar ik bij de oude al terug was naar <10.Willem2 schreef op dinsdag 27 september 2011 @ 11:06:
[...]
Een 800.11n router zou wel sneller moeten zijn; mits je andere apparatuur het ook ondersteunt natuurlijk. Zelf kom ik in praktijk nooit boven de 150Mbit uit, maar dat is altijd nog een kleine 6 keer sneller dan 54G. Maar 54G is maximaal 27Mbit en je hebt een 25Mbit verbinding... Dus veel meer dan een paar honderd kilobyte per seconde extra ga je er niet uithalen denk ik. Is het de vraag of dat de investering waard is...
Verwijderd
Denon: Dat klinkt nog steeds niet logisch, want die mail spreekt letterlijk over Eredivisie live klant, en technisch gezien staat dat bij mij dus nog steeds aan op mijn account.denan schreef op dinsdag 27 september 2011 @ 09:36:
[...]
JIj valt volgens mij buiten alle administraties.. dus het lijkt me logisch dat je eventuele eerdere emails niet krijgt. Deze is naar alle klanten gegaan en daarom krijg je deze wel.
@newsserver:
XSnews had volgens mij gisteren een korte dip op de auth server.
Verwijderd
Yep, zag het gisterenmorgen toen ik mijn TV aanzette bijna on-the-fly veranderen van geel naar blauw.Verwijderd schreef op dinsdag 27 september 2011 @ 19:51:
Bij mij is de EPG nu blauw ipv Geel. Meer mensen?
Verwijderd
Waarschijnlijk zit jij op een wba netwerk?keijers schreef op woensdag 28 september 2011 @ 10:10:
Hebben jullie ook dat het beeld bij het zappen een seconde stilstaat en dan pas gaat bewegen terwijl het geluid het wel al doet bij de amino m540?
En ik kan niet vinden hoe ik dagelijks een programma automatisch op kan nemen. Zoals een soap die van maandag tot vrijdag op dezelfde tijd wordt uitgezonden. Is dit niet aanwezig of ben ik blind? En komt dit wel nog in een software update ofzo?
Tja, smaken verschillen inderdaad, maar ik gok toch dat het instellen ervan meer vraagt dan jij denkt, want al die balkjes zijn uiteraard gewoon vanuit een stylesheet opgemaakte html dingen die vanuit de middleware generiek naar alle Lijbrandt klanten worden gepompt.eymey schreef op woensdag 28 september 2011 @ 10:55:
@Spikecity: De gids is en blijft sowieso bagger traag. Dat ding is echt GEEN plezier om te gebruiken.
En smaken verschillen zo te zien. Ik vind dit blauw echt heel erg naar. Het contrast is slecht en het ziet er gewoon 'kil' uit. Het oranje/geel zag er 'warm' uit en gaf goed contrast. Dit zou eigenlijk gewoon instelbaar moeten worden (lijkt me ook niet moeilijk te implementeren).
[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 28-09-2011 11:19 ]
Ik zit via glashart / concepts ict op glasvezel. Ik ben niet thuis in de termen WBA netwerk maar ik heb met kpn zover ik weet niks te maken?Verwijderd schreef op woensdag 28 september 2011 @ 11:16:
[...]
Waarschijnlijk zit jij op een wba netwerk?
Aangezien je daar door KPN gehercodeerde verimatrix encrypted streams krijgt duurt het even voordat de buffer vol is gelopen en de Amino kan gaan decrypten, waarbij het geluid niet encrypted lijkt en het beeld wel gok ik.
Hierdoor is het logisch dat het geluid eerder live is dan het beeld, want daarvoor moet het doosje wat meer rekenwerk verrichten.
Als je ook analoog kijkt en ze naast elkaar zet zal je zien dat het IPTV beeld bijna 15 seconden achterloopt op de analoge versie... wat dus komt omdat het door nogal wat conversies heen gehaald wordt alvorens het een keertje als multicast stream op het VLAN terecht komt.
Als je dus met oud en nieuw de klok op IPTV gebruikt ben je altijd te laat met je fles sjampoepel open trekken
keijers schreef op woensdag 28 september 2011 @ 11:56:
[...]
Ik hoop echt dat ze een opnamefunctie toevoegen voor herhaaldelijk opnemen, anno 2011 moet dat toch wel kunnen zou je zeggen...
Dat zou toch niet mogenVerwijderd schreef op woensdag 28 september 2011 @ 11:16:
[...]
Als je ook analoog kijkt en ze naast elkaar zet zal je zien dat het IPTV beeld bijna 15 seconden achterloopt op de analoge versie... wat dus komt omdat het door nogal wat conversies heen gehaald wordt alvorens het een keertje als multicast stream op het VLAN terecht komt.
Als je dus met oud en nieuw de klok op IPTV gebruikt ben je altijd te laat met je fles sjampoepel open trekken
[...]
Ik mag er toch vanuit gaan dat mijn Asus K53S geen problemen moet hebben met de ondersteuning? Er staat ook de nieuwste firmware op de router.Willem2 schreef op dinsdag 27 september 2011 @ 11:06:
Een 800.11n router zou wel sneller moeten zijn; mits je andere apparatuur het ook ondersteunt natuurlijk. Zelf kom ik in praktijk nooit boven de 150Mbit uit, maar dat is altijd nog een kleine 6 keer sneller dan 54G. Maar 54G is maximaal 27Mbit en je hebt een 25Mbit verbinding... Dus veel meer dan een paar honderd kilobyte per seconde extra ga je er niet uithalen denk ik. Is het de vraag of dat de investering waard is...
Het was erger met het WK. Ik keek digitaal via Ziggo destijds, maar ook dat loopt natuurlijk achter op analoog en misschien op andere digitale vormen. Hoorde je dus de buurt al ontploffen terwijl bij jou nog de bal uit de verdediging naar voren werd gebracht...henrickus schreef op woensdag 28 september 2011 @ 12:59:
[...]
Dat zou toch niet mogen. Het viel mij ook al op hoewel geen 15 sec maar wel een delay, dit terwijl bij mij vlgs mij alles 1 op 1 wordt doorgestuurd (WGDO)
Tis lekker dat buren staan te knallen en jij zit nog te wachten om het sapje achterover te slaan
Tsja... de middleware weet in het "systeeminfo" scherm ook in no time mijn persoonlijke gegevens en klantnummer op te hoestenVerwijderd schreef op woensdag 28 september 2011 @ 11:16:
[...]
Tja, smaken verschillen inderdaad, maar ik gok toch dat het instellen ervan meer vraagt dan jij denkt, want al die balkjes zijn uiteraard gewoon vanuit een stylesheet opgemaakte html dingen die vanuit de middleware generiek naar alle Lijbrandt klanten worden gepompt.
Je zou dan in Mijn Lijbrandt iets moeten knutselen waarbij men een kleurschema kan kiezen, wat vervolgens met een paar bitjes via de middleware de juiste stylesheet meestuurt naar die specifieke Amino.... Lijkt me een hoop gedoe waar Lijbrandt niet op zit te wachten
Die laptop lijkt me prima.Don Juansen schreef op woensdag 28 september 2011 @ 13:02:
[...]
Ik mag er toch vanuit gaan dat mijn Asus K53S geen problemen moet hebben met de ondersteuning? Er staat ook de nieuwste firmware op de router.
Jij geeft dus eigenlijk aan dat als ik mijn router (deze bv) zou upgraden ik niet meer dan X00 Kb/s winst zou halen?
Ik dacht dat het wireless toch wel mogelijk moet zijn in ieder geval tegen de 20Mb/s te halen met Compleet 25?
Eigen zenderindeling zit er ook niet bij of wel? Ik heb dit apparaat sinds gister maar die 2 dingen vallen me op.. het herhaaldelijk opnemen en eigen zenderindelingemaurer schreef op woensdag 28 september 2011 @ 12:49:
[...]
oooops
ik ging er eigenlijk vanuit dat de opnamefunctie voor herhaaldelijk opnemen standaard in de 540 zou zitten
ieder heel klein beetje recorder heeft dit..... Heb lopen (zittend) zoeken maar nergens hierover iets gelezen dan hier nu op het forum.......
Is er ergens een ideeënbus bij Lijbrandt waar je wensen ten aanzien van dit soort dingen kan droppen....
Nope.. maar beide "wensen" zijn bekend.keijers schreef op woensdag 28 september 2011 @ 13:47:
[...]
Eigen zenderindeling zit er ook niet bij of wel? Ik heb dit apparaat sinds gister maar die 2 dingen vallen me op.. het herhaaldelijk opnemen en eigen zenderindeling
OK geen ideeënbus..... maar het zijn wensen.... via favorieten zie je alleen die kanalen welke je geselecteerd hebt...
Net van Wireless Channel 2.437Hz(6) naar 2.462Hz(11) geswitched om te kijken of dat storingsbronnen zou verhelpen. Krijg nu 100Mb met ~1.6-2.2Mb/s binnen. Verbinding lijkt in ieder geval al stabieler!Mr_Big schreef op maandag 26 september 2011 @ 18:01:
Ik vermoed dat het niks met Lijbrandt te maken heeft, eerder met een nieuwe storingsbron in de buurt. Bijvoorbeeld een draadloos netwerk van de buren.
Probeer eens een ander kanaal (1, 6 of 11), om te zien of dat helpt.
Duh, ik haal die inderdaad door elkaar..Willem2 schreef op woensdag 28 september 2011 @ 13:41:
Maar volgens mij haal je megabit en megabyte door elkaar. 25Mbit is maximaal 3.1MegaByte (delen door 8 om van bit naar byte te gaan). Als jij nu gemiddeld 100MB in 49 seconden download zit je op 2.04MB/s. Dat is gelijk aan 16.3Mbit/s. Je 54G verbinding moet tot 27Mbit/s aankunnen, dus lijkt mij niet de bottleneck als je een sterk signaal hebt op je wifi.
Ik krijg via optisch wel Dolby varianten binnen met dat apparaatje, dus zou een HDMI probleem kunnen zijn.MartijnDutch schreef op woensdag 28 september 2011 @ 16:37:
Hallo,
Het lijkt erop dat de Amino A140 via HDML alleen 2.0 geluid doorgeeft? Als ik via HDMI --> Pioneer BCS 313 --> TV kijk, zegt de pioneer PCM2.0 terwijl ik de Amino op Dolby heb gezet. En ik meen vrijwel zeker te weten dat bijv brava NL in 5.1 uitzend?
Groet,
Martijn
[ Voor 17% gewijzigd door eymey op 28-09-2011 17:04 ]
Het is weer knudde met het verversen in de gidsinfo.Verwijderd schreef op woensdag 28 september 2011 @ 10:01:
[...]
Yep, zag het gisterenmorgen toen ik mijn TV aanzette bijna on-the-fly veranderen van geel naar blauw.
Zal wel de nieuwe huisstijl worden van Lijbrandt, en eerlijk gezegd ziet het er beter uit.
Wel vanochtend weer een eeuwige popup op gidsinfo verversen in beeld, dus dat bugje of die serverT is ook nog steeds niet helemaal onder controle lijkt het.
charleyr
Denan, is er ook bekend de wens voor audio normalisatie om te voorkomen dat het ene tv kanaal niet harder of zachter klink als je overschakelt naar een ander....
Verwijderd
[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 29-09-2011 01:19 ]
+1!emaurer schreef op donderdag 29 september 2011 @ 00:52:
[...]
Denan, is er ook bekend de wens voor audio normalisatie om te voorkomen dat het ene tv kanaal niet harder of zachter klink als je overschakelt naar een ander....
Dit zit in mijn huidige TV ingebakken als ik via DVB-C kijk maar het via het IPTV signaal hoor je duidelijke verschillen tussen de kanalen..... of het wordt een kwestie van wennen......
Vandaag zitten te vechten met de afstandbediening van de 540PVR.... Heb alle TV Codes geprobeerd voor een Loewe.... volume werkt ok echter kan de tv niet uitzetten met de afstandbediening doordat de AV toets (kiezen signaalbron voor TV) niet werkt..... of verkeerd.....Verwijderd schreef op maandag 02 mei 2011 @ 20:04:
[...]
Overigens vandaag ook de nieuwe afstandbediening en de A140 gezien... en vooral de afstandbediening is een grote vooruitgang ten opzichte van het uitgerekte ei wat je er nu bij krijgt en wat je in 50% van de gevallen achterstevoren vasthoud per ongeluk...
De nieuwe is zwart, heeft meer functiespecifieke knoppen als Guide en dergelijke en een heel herkenbare platte voorkant.
Ik ken mijn vriendin ben met haar al 39 jaar getrouwd... lol...eymey schreef op vrijdag 30 september 2011 @ 00:58:
Verder geen ervaring met dit apparaat (hoewel ik mezelf blijkbaar in m'n handjes mag knijpen dat ik niet zo'n kritische vriendinlief heb).
Ik heb helemaal geen freeze... IPTV doet helemaal niets nu.....Verwijderd schreef op donderdag 29 september 2011 @ 01:16:
Yohhh, WTF, total freeze op Net 5 op 1:14? En een tweede op 1:18?
[ Voor 4% gewijzigd door emaurer op 30-09-2011 15:07 ]
[ Voor 25% gewijzigd door SirMemeAlot op 01-10-2011 13:46 ]
Verwijderd
Verwijderd
Daar kom je nog van terugeymey schreef op zaterdag 01 oktober 2011 @ 23:32:
Eerlijk gezegd boeit Verimatrix me in zeer geringe mate (heb voor zelf opnemen het dvb-c signaal en dat vind ik best zo).
[ Voor 5% gewijzigd door denan op 04-10-2011 09:46 . Reden: add: adresgegevens ]
In progress.. zodra er iets te melden valt zal ik (of straks webcare) dat hier doen.SirMemeAlot schreef op zaterdag 01 oktober 2011 @ 13:46:
Las ik het nou goed dat de WBA gebieden straks ook betere streams krijgen voor TV?
Is er ook al wat bekend wanneer de interactieve TV word geactiveerd? En dan bedoel ik uiteraard met de mogelijkheid om films te huren, wedstrijden van eredivisie live enz.
1:1 gaat het niet worden, KPN zal vast verimatrix eroverheen gooien of gebruik willen maken van (een deel) van hun huidige leverstraat. Wat ik persoonlijk belangrijk zou vinden:eymey schreef op zaterdag 01 oktober 2011 @ 23:32:
Tsja, er zijn ook andere geruchten dat het juist wel 1:1 zou worden. Zeker als de mensen in het KPN topic m.b.t. Expeditie Robinson zulke enthousiaste reacties plaatsen.
Eerlijk gezegd boeit Verimatrix me in zeer geringe mate (heb voor zelf opnemen het dvb-c signaal en dat vind ik best zo). Van een versleuteling er overheen hoeft de originele beeldinformatie niet verloren te gaan (dat gebeurt bij Ziggo immers ook niet).
Wat ik wel belangrijk vind is dat de bitrate echt DRASTISCH omhoog gaat EN dat indien beschikbaar gewoon Dolby Digital wordt doorgegeven.
Helaas speelt dit problem ook nog op de 540MikeT80 schreef op maandag 19 september 2011 @ 10:14:
[...]
De eerste opname is goed.
De 2de opnamen word gewoon midden in beëindigd. geen zwart beeld. gewoon terug naar de lijst met opnames. Vreemde is dat de opname duur wel gewoon een goede tijd aan geeft
Dit gebeurt in de Guide functie.
Het ligt nu bij GHM. Die moeten het probleem in de middleware oplossen en daarna uitrollen.MikeT80 schreef op maandag 03 oktober 2011 @ 15:05:
Helaas speelt dit problem ook nog op de 540
Denan, kun je mij verder helpen ?
[ Voor 35% gewijzigd door stoffel63 op 03-10-2011 22:02 ]
Verwijderd
En bestaande gecomprimeerde streams niet opnieuw reëncoden.eymey schreef op maandag 03 oktober 2011 @ 15:26:
MAAR qua totale bitrate moet het gewoon minimaal overeen komen met wat de kabelaars en Reggefiber zelf doorgeven. En idd wat jij zegt: Alle audio sporen EN subtitles.
Van de andere kant blijft het wel ontzettend triest dat KPN gewoon steeds zijn eigen dingen erdoor drukt en dat wij daar helemaal niks aan kunnen doen. Reggefiber en Glashart Media die pikken de wensen en problemen van hun klanten op deze forums gewoon veel beter op (ook de kleinere dingen) en maken er ook echt werk van om hun producten daarop aan te passen. Nu ook weer met die 'Nederland 1 HD test' op DVB-C.eymey schreef op maandag 03 oktober 2011 @ 15:26:
(Wat IcyK zegt ben ik wel met hem eens maar ik zie het gewoon realistisch in).
[ Voor 84% gewijzigd door Verwijderd op 03-10-2011 17:01 ]
Deze signature is om volstrekt onduidelijke redenen verwijderd. PVOutput
Verwijderd
aschrand schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 13:12:
Al enige tijd probeer ik er achter te komen of Hoofddorp WBA of WGDO gaat worden, is dit ergens terug te vinden?
Verwijderd
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
| Amino Communications IntActOS-32 v1.44 on AMINET11x with 32Mb RAM Processor: 51510950 running at 252.000 MHz 00140000 ASB v1.22 00148000 FIL v1.35 00150000 VUL v1.13 00158000 ETH v1.25 00160000 CPT v1.00 AMINET11x BOOT ROM VERSION 1.29 Invalid index - Defaulting to PAL Composite TV system = PAL-I Output format = CVBS-RGBON PHY=LAN83C183 (LAN91C111 Internal) SMC91C11xFD(rev:1) at 70100300 IRQ:25 MEMSIZE:8192 ADDR: 00:02:02:xx:xx:xx PHY auto-negotiate timed out Hit ENTER to stop normal operation ... Starting cold boot sequence ... 00000000 Sending DHCP Discover Multicast group of zero - retry later Failed, so retrying.. 00000000 Sending DHCP Discover DHCP Offer from 10.30.184.1 yi 10.30.187.195 si 0.0.0.0 bf No multicast boot server IP address in siaddr No multicast group ID and port in boot file DHCP Offer ignored DHCP Offer acceptable Sending DHCP Request DHCP Ack from 10.30.184.1 yi 10.30.187.195 si 0.0.0.0 bf Multicast group and port is 239.193.128.254:4369 Joining IGMP group Starting download Block seq 443 max 1164 addr 0048E54C len 1316; present 1165 awaited 0 Image download complete Checking image signature Key FFFDE500 : 2 Checking image signature Key FFFFFE00 : 2 Leaving IGMP group Failed, so retrying.. 00000000 Sending DHCP Discover DHCP Offer from 10.30.184.1 yi 10.30.187.195 si 0.0.0.0 bf No multicast boot server IP address in siaddr No multicast group ID and port in boot file DHCP Offer ignored DHCP Offer acceptable Sending DHCP Request DHCP Ack from 10.30.184.1 yi 10.30.187.195 si 0.0.0.0 bf Multicast group and port is 239.193.128.254:4369 Joining IGMP group Starting download Block seq 648 max 1164 addr 004D0320 len 1316; present 1165 awaited 0 Image download complete Checking image signature Key FFFDE500 : 2 Checking image signature Key FFFFFE00 : 2 (enzovoort) |
Verwijderd
OK mijn versie staat nu ook na een update op 2.3.5stoffel63 schreef op maandag 03 oktober 2011 @ 16:30:
Zojuist softwareupgrade voor de 540 gedaan.
Staat nu op versie 2.3.5 ipv 2.3.2.
Hopelijk was dit de push dit het opnameprobleem op de diverse zenders oplost ??
Ga vanavond en vannacht testen.
Resultaten volgen...
Aanvulling: Zie reactie van Denan in XMS thread. Hiermee zou het probleem opgelost moeten zijn.
Eerste resultaten: opnamen die eerst mislukten van o.a. RTL en Discovery HD zijn gelukt![]()
![]()
Opnamen op ARD HD lopen nog.
Okidoki, en nu zie ik iedere keer de vergelijking met WGDO dat het stukken minder is maar hoe staat dit tot bijvoorbeeld digitale tv van ziggo?
Je kan ook altijd nog voor KPN digitenne kiezen, maar dat doe je bewust niet omdat het minder is. Dat is ook precies de reden waarom ik er expliciet WBA/WGDO gebied zeg, omdat het WBA op de upload na niet meer te bieden heeft dan kabelaars.eymey schreef op dinsdag 04 oktober 2011 @ 15:08:
Je kan overigens wel principieel en keihard iedereen gaan afraden om over te stappen maar zo weet je natuurlijk ZEKER dat alles bij het oude blijft (of zelfs resulteert in teruggang naar een monopolypositie van Ziggo/UPC als het op echt breedband aan komt.
[ Voor 11% gewijzigd door DRuw op 04-10-2011 15:19 ]
[ Voor 23% gewijzigd door eymey op 04-10-2011 15:24 ]
Daar lijkt het wel op, hij probeert zo te zien wel wat te downloaden. Het lijkt erop dat ie dus wel netjes herkend wordt, anders had ie ook niet de multicastadressen gekregen via dhcp.Verwijderd schreef op maandag 03 oktober 2011 @ 23:22:
Een tijdje geleden heb ik op Marktplaats een Amino 110 gekocht, met name vanwege de 10-polige plug (van de scart kabel) die ik wilde hebben.
Het betreft een 110 die eerder gebruikt is in een demo opstelling voor DataBalk's ZorgTV.
Inmiddels kon ik het toch niet laten en heb het ding aangesloten en geprobeerd te updaten, maar hij blijft (niet geheel verrassend) op "Loading..." staan.
Vervolgens een seriele connector gefabriceerd om de bootlog te bekijken. Deze info, gecombineerd met het knipperen van het ledje (3x, pauze, 1x) leidt tot mijn voorlopige conclusie dat er wel een firmware wordt gedownload maar dat er een checksum niet klopt.
Ethernet: MAC address 00:02:02:2C:47:EB Platform: AMINET130M Hit ENTER to stop normal operation ... I> I>format This will erase all files in device 0 Do you want to continue? (Y/N) Yes Automatic format choice: picking INFS 1.1 for small NAND Flash device No partition table found Checking 2048 Blocks... 100% Erasing... 100%
Welke stad gaat het om?keijers schreef op woensdag 05 oktober 2011 @ 08:39:
Hoe kun je zelf checken of je WBA hebt of niet? Kun je ergens de bitrate checken op je amino? Bij ons hebben ze pas glasvezel in de grond gestopt maar of ik nou WBA heb of WDGO weet ik niet...
Stramproy, maar ik heb volgens mij al ergens gevonden dat het WBA+ is. Ik vind in ieder geval het beeld fantastisch via GHM.
Oke. Gisteren de laatste firmware geladen, maar nog steeds het zelfde.denan schreef op maandag 03 oktober 2011 @ 15:08:
[...]
Het ligt nu bij GHM. Die moeten het probleem in de middleware oplossen en daarna uitrollen.
Verwijderd
Ik wil in eerste instantie proberen om 'm als GHM Amino weer aan de praat te krijgen (ik zit in WDGO gebied, dus geen last van Verimatrix). Wanneer dat lukt is stap 2 om het ding te tweaken naar eigen behoefte (maar vanwege gebrek aan kennis en tijd zal dat voor de kerst niet meer gebeuren ben ik bang, bovendien heb ik nog geen beschikking over een generic firmware).DJSmiley schreef op dinsdag 04 oktober 2011 @ 20:09:
Kun je eens een wireshark capture doen en met name het deel waarmee ie zich nu identificieerd in de dhcp discover? Dan kun je zien of ie een bootloader of een firmware probeert op te halen.
[...]
Wat wil je bereiken? Een full compatible Amino doos met de middleware van GHM of wil je een dedicated kijkdoos (met alleen de TV kanalen, eventueel in je eigen volgorde)
In het laatste geval hoef je nl niet perse de Lijbrandt fw te draaien, en kun je met een generic fw af, waarnaar je zelf de TV kanalen configureerd via DHCP/toetsenbord/JACMX api. (Ik weet alleen niet of dat ook goed gaat icm verimatrix of dat dit alleen op de WDGO gebieden werkt)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
| No. Time Source Destination Protocol Length Info 148 152.536868 0.0.0.0 255.255.255.255 DHCP 342 DHCP Discover - Transaction ID 0x446b9b3d Frame 148: 342 bytes on wire (2736 bits), 342 bytes captured (2736 bits) Arrival Time: Oct 5, 2011 02:30:52.584548000 West-Europa (zomertijd) Epoch Time: 1317774652.584548000 seconds [Time delta from previous captured frame: 4.178915000 seconds] [Time delta from previous displayed frame: 4.178915000 seconds] [Time since reference or first frame: 152.536868000 seconds] Frame Number: 148 Frame Length: 342 bytes (2736 bits) Capture Length: 342 bytes (2736 bits) [Frame is marked: False] [Frame is ignored: False] [Protocols in frame: eth:ip:udp:bootp] [Coloring Rule Name: UDP] [Coloring Rule String: udp] Ethernet II, Src: AminoCom_xx:yy:zz (00:02:02:xx:yy:zz), Dst: Broadcast (ff:ff:ff:ff:ff:ff) Destination: Broadcast (ff:ff:ff:ff:ff:ff) Address: Broadcast (ff:ff:ff:ff:ff:ff) .... ...1 .... .... .... .... = IG bit: Group address (multicast/broadcast) .... ..1. .... .... .... .... = LG bit: Locally administered address (this is NOT the factory default) Source: AminoCom_xx:yy:zz (00:02:02:xx:yy:zz) Address: AminoCom_xx:yy:zz (00:02:02:xx:yy:zz) .... ...0 .... .... .... .... = IG bit: Individual address (unicast) .... ..0. .... .... .... .... = LG bit: Globally unique address (factory default) Type: IP (0x0800) Internet Protocol Version 4, Src: 0.0.0.0 (0.0.0.0), Dst: 255.255.255.255 (255.255.255.255) Version: 4 Header length: 20 bytes Differentiated Services Field: 0x00 (DSCP 0x00: Default; ECN: 0x00: Not-ECT (Not ECN-Capable Transport)) 0000 00.. = Differentiated Services Codepoint: Default (0x00) .... ..00 = Explicit Congestion Notification: Not-ECT (Not ECN-Capable Transport) (0x00) Total Length: 328 Identification: 0x0004 (4) Flags: 0x00 0... .... = Reserved bit: Not set .0.. .... = Don't fragment: Not set ..0. .... = More fragments: Not set Fragment offset: 0 Time to live: 64 Protocol: UDP (17) Header checksum: 0x79a2 [correct] [Good: True] [Bad: False] Source: 0.0.0.0 (0.0.0.0) Destination: 255.255.255.255 (255.255.255.255) User Datagram Protocol, Src Port: bootpc (68), Dst Port: bootps (67) Source port: bootpc (68) Destination port: bootps (67) Length: 308 Checksum: 0x6338 [validation disabled] [Good Checksum: False] [Bad Checksum: False] Bootstrap Protocol Message type: Boot Request (1) Hardware type: Ethernet Hardware address length: 6 Hops: 0 Transaction ID: 0x446b9b3d Seconds elapsed: 4063 Bootp flags: 0x0000 (Unicast) 0... .... .... .... = Broadcast flag: Unicast .000 0000 0000 0000 = Reserved flags: 0x0000 Client IP address: 0.0.0.0 (0.0.0.0) Your (client) IP address: 0.0.0.0 (0.0.0.0) Next server IP address: 0.0.0.0 (0.0.0.0) Relay agent IP address: 0.0.0.0 (0.0.0.0) Client MAC address: AminoCom_xx:yy:zz (00:02:02:xx:yy:zz) Client hardware address padding: 00000000000000000000 Server host name not given Boot file name not given Magic cookie: DHCP Option: (t=53,l=1) DHCP Message Type = DHCP Discover Option: (53) DHCP Message Type Length: 1 Value: 01 Option: (t=60,l=26) Vendor class identifier = "insecureAMINET11xmboot1.29" Option: (60) Vendor class identifier Length: 26 Value: 696e736563757265414d494e45543131786d626f6f74312e... Option: (t=43,l=24) Vendor-Specific Information Option: (43) Vendor-Specific Information Length: 24 Value: 3339414d494e455431317834356d626f6f743534312e3239 End Option Padding |
Hieruit lijkt het dus dat je Amino al leeg is, hij zoekt nu naar een bootstrap image. (mboot). Als ie die heeft gaat ie zn upgrade image zoeken (upgrd), en daarna zn normale operational-modus (fisys, degene die je bv ook moet faken voor iptv-op-de-pc, zie dat topic)Verwijderd schreef op woensdag 05 oktober 2011 @ 14:58:
[...]
Ik wil in eerste instantie proberen om 'm als GHM Amino weer aan de praat te krijgen (ik zit in WDGO gebied, dus geen last van Verimatrix). Wanneer dat lukt is stap 2 om het ding te tweaken naar eigen behoefte (maar vanwege gebrek aan kennis en tijd zal dat voor de kerst niet meer gebeuren ben ik bang, bovendien heb ik nog geen beschikking over een generic firmware).
Onderstaand een capture met Wireshark, maar ik weet eigenlijk niet waar ik naar moet kijken. Mijn kennis op dit (low level) nivo van netwerkcommunicatie is daarvoor te beperkt.
Hulp is welkom dus
code:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 .... Option: (t=60,l=26) Vendor class identifier = "insecureAMINET11xmboot1.29" Option: (60) Vendor class identifier Length: 26 Value: 696e736563757265414d494e45543131786d626f6f74312e... Option: (t=43,l=24) Vendor-Specific Information Option: (43) Vendor-Specific Information Length: 24 Value: 3339414d494e455431317834356d626f6f743534312e3239 End Option Padding
Overigens: dit is met de Amino rechtstreeks op een laptop; ik heb geen 'domme' hub ter beschikking om te monitoren, ik zie dus niet wat het GHM netwerk terug stuurt.
Verwijderd
Mmmm, dan moet je UPC dus ook gelijk uit je overstapmogelijkhedenlijstje schrappen, want behalve encryptie gebruiken die ook nog eens een niet standaard protocol waardoor je vastzit aan hun eigen hardware.SirMemeAlot schreef op dinsdag 04 oktober 2011 @ 14:57:
Persoonlijk zou ik zolang je in een WBA gebied woont niemand aanraden om over te stappen, tenzij je de upload ergens echt voor gaat gebruiken. Het is niet slecht, maar het idee alleen al dat ze het gewoon 1:1 kunnen doorgeven maar het liever encoden zit mij al dwars. Maar er komt wel verbetering in, dus ben benieuwd! :-)
Wat is er dan zo verschrikkelijk slecht aan IPTV (ik neem aan via een niet KPN gelieerde provider als solcon of Lijbrandt)?SirMemeAlot schreef op dinsdag 04 oktober 2011 @ 17:12:
Probeer UPC en hun prijzen eens los te laten, dit gaat voornamelijk over kwaliteit.
In ieder geval verschillen wij wel van mening over dat ietsje verschillen in interactieve diensten. Maar dat zal waarschijnlijk zijn omdat ik meer waarde hecht aan het interactieve gebeuren dan jij.
In ieder geval ik kan alleen mijn two cents geven, en ik zou voor TV "nog" niet over gaan naar glasvezel, voor internet is wat anders. En dan praat ik over het WBA gebied
[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 05-10-2011 21:21 ]
Om daar even op in te haken over UPC en traag, niet dat ik slecht wil spreken over UPC want ben klant bij ze en zeer tevreden over de diensten en service. Maar ze hebben er potverdrie 10 jaar over gedaan om het netwerk hier retour geschikt te maken.In het vergelijk met UPC gaat iedereen voorbij aan het feit dat UPC in het begin minimaal net zo slecht presteerde of slechter dan de huidige glasvezelproviders incl KPN, maar dat ze na een 15 jaar nu zover zijn dat ze hun zaken op orde hebben.
[ Voor 4% gewijzigd door Axelfoley007 op 05-10-2011 21:33 ]
Verwijderd
[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 05-10-2011 23:50 ]
Ach, 't jaar is nog niet voorbijVerwijderd schreef op woensdag 05 oktober 2011 @ 21:59:
Je kunt prima overstappen op WBA-glasvezel voor TV, maar dan zou ik het wel bij DVB-C houden. Daar worden namelijk wel de originele onversleutelde Technicolor streams op doorgegeven. Nu nog beperkt tot SD, maar men heeft al een 'Nederland 1 HD test' draaien. Dus dat zeg wel wat.
Ik heb nu UPC. Bevalt me kwa beeldkwaliteit prima. Maar goed, de prijs is een ander verhaal, en je zit met hun geforceerde keuzes. Verschil is wel dat UPC al een jaar of 10 ontwikkeling achter de rug heeft, en (met name IPTV) relatief nieuw is.Als ik tussen UPC en WBA glasvezel zou kunnen kiezen dan zou ik in ieder geval zeker weten nog steeds voor WBA glasvezel kiezen. Maar dan uiteraard NIET met KPN als provider.
UPC is wat mij betreft echt een no-go. Te duur, te gesloten en schoothondje van de entertainmentindustrie.
Verwijderd
En dan te bedenken dat UPC de laatste tijd meer problemen heeft dan Glashart MediaDJSmiley schreef op woensdag 05 oktober 2011 @ 22:06:
[...]
Verschil is wel dat UPC al een jaar of 10 ontwikkeling achter de rug heeft, en (met name IPTV) relatief nieuw is.
deze problemen heeft lijbrandt ook hoor, in ieder geval de meeste. O.a. het ontbreken van EPG Info op meer dan 30 kanalen. ontbreken van dolby digital, trage bediening, geen loeiende ventilator maar ik heb daar en tegen ook geen opname box helaas.Verwijderd schreef op woensdag 05 oktober 2011 @ 22:57:
[...]
En dan te bedenken dat UPC de laatste tijd meer problemen heeft dan Glashart Media
- ontbreken Dolby Digital geluid
- slechte/ontbrekende EPG-info
- trage bediening
- loeiende ventilator
- hoog stroomverbruik
etc.
Verwijderd
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 05-10-2011 23:40 ]
Houd ons vooral op de hoogte vwb. die 1:1 unencrypted claim van SolconDJSmiley schreef op woensdag 05 oktober 2011 @ 22:06:
[...]
Binnenkort krijg ik Solcon, en dan zien we wel wat het word tegen die tijd.. (WBA+ gebied, solcon stelt letterlijk 1:1 unencrypted streams te gaan leveren...)
Voordat ik aangesloten wordt is t denk ik eind dit jaar of begin volgend jaar, en dan zit ik prima met DVB-C
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq