Beste medetweakers en Lijbrandt abonnees,
Ik ben sinds begin augustus aangesloten op het glasvezelnetwerk in Dordrecht en heb een Compleet50 abonnement bij Lijbrandt. Het aansluiten ging met de nodige moeilijkheden gepaard. Ik had me al voordat de fysieke kabels er lagen al opgegeven. Op de een of andere manier was mijn melding in het provisioning systeem blijven "hangen" want ondanks vele telefoontjes gebeurde er steeds maar niets totdat ik bij inloopavonden mensen ben gaan aanspreken. Nou ja uiteindelijk gelukt, maar af en toe had ik de indruk dat men gewoon geen geld wil verdienen

.
TV is een verademing. Dit is niet zo gek, want hiervoor had ik Digitenne, er ging dus echt een wereld open. Ik heb een Amino 540 gekregen en deze voldoet voor ons gebruik, voornamelijk timeshifting, prima. Het ding reageert snel. Met name het "voor- en achteruitspoelen" is veel sneller dan bij de KPN Topfield pvr die ik had.
Internet is ook een verademing tov mijn oude XS4All Only aansluiting. Deze leek alleen maar langzamer en instabieler te worden terwijl de rekenig van XS4All daar geen gelijke tred mee hield...
In ieder geval werkt het via de glasvezel heel goed en stabiel. Tot op heden geen merkbare downtime gehad.
Mijn zorgenkindje is telefonie. Ik heb 2 lijnen genomen met het € 5,00 flat fee abonnementje.
Hiervoor had ik een KPN ISDN abonnement. Migratie hoofdnr ging ondanks wat rare meldingen van de Lijbrandt webpagina goed (heb voor de zekerheid wel met Lijbrandt's helpdesk gebeld om te verifiëren of mijn melding goed was doorgekomen).
Ik heb mijn ISDN apparatuur nog steeds in gebruik. Configuratie is als volgt:
de 2 POTS aansluitingen van het Genexis modem zijn aangesloten op een Auerswald POTS/ISDN converter. Op de ISDN zijde van de Auerswald is deoude Fritzbox 7170 aangesloten en daarop zijn mijn ISDN telefoons aangesloten: oude KPN Vox 930, een Siemens Gigaset 685 met 3 handsets en nog een KPN Homevox 2000 toestel.
Sinds dit in werking is heb ik dat gesprekken at random plotseling verbroken worden. Soms na een paar minuten, soms pas na tientallen minuten of pas na een uur. Uiteraard gaan er ook wel gesprekken goed.
Daarnaast mislukt het invoeren van data bij IVR systemen vrijwel altijd. Zonder uitzondering wordt er altijd wel 1 of meer van de cijfers bij het invoeren niet herkend. De gebruikte apparatuur ondersteunt echter wel DTMF invoer.
Ik heb ook oude analoge DTMF toestellen direct op een van de POTS aansluitingen van de Genexis gehad. Ook dan mislukt het invoeren van cijfers bij IVR systemen. Beide analoge toestellen waren echter wel oude KPN toestellen waaronder de KPN Chicago 330S (DECT) die ik nog had liggen.
Ik krijg dus het gevoel dat het probleem of in de Genexis zit of in de "telefooncentrale" van Lijbrandt. Medetweakers herkennen jullie dit probleem?
@Denan: zijn dit soort problemen bekend?