Toon posts:

Lijbrandt: vragen en klachten Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 30 ... 88 Laatste
Acties:
  • 536.102 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DJSmiley schreef op woensdag 05 oktober 2011 @ 18:48:
Hieruit lijkt het dus dat je Amino al leeg is, hij zoekt nu naar een bootstrap image. (mboot). Als ie die heeft gaat ie zn upgrade image zoeken (upgrd), en daarna zn normale operational-modus (fisys, degene die je bv ook moet faken voor iptv-op-de-pc, zie dat topic)

Het lijkt erop dat de bootstrap image die ie nu krijgt niet geaccepteerd wordt, of er ergens iets met de key niet geaccepteerd wordt.

Het hele boot en firmwareproces staat beschreven in de Amino upgrade guides, www.settopbox.sk/amino/Install_Upgrade.pdf

[..]

Andere leestips:
http://www.lecentre.net/blog/archives/694
http://www.lecentre.net/blog/archives/119
Dank voor je uitgebreide uitleg!
Naar aanleiding daarvan vond ik ook nog deze link:
http://ict-all.blogspot.c...mware-to-amino-a130h.html

Nu nog ergens een bootstrap image en firmware zien te vinden, en dan van 't weekend maar eens gaan experimenteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 30-09 11:18
Axelfoley007 schreef op woensdag 05 oktober 2011 @ 21:32:
Om daar even op in te haken over UPC en traag, niet dat ik slecht wil spreken over UPC want ben klant bij ze en zeer tevreden over de diensten en service. Maar ze hebben er potverdrie 10 jaar over gedaan om het netwerk hier retour geschikt te maken.

En eerlijk gezegd kan het me gestolen worden of het spul versleuteld is of niet als het maar 100% werkt en er een redelijk € aan hangt

PS: Denan met vakantie ? :?
Nope.. denan druk.. hoezo?
DJSmiley schreef op woensdag 05 oktober 2011 @ 22:06:
Binnenkort krijg ik Solcon, en dan zien we wel wat het word tegen die tijd.. (WBA+ gebied, solcon stelt letterlijk 1:1 unencrypted streams te gaan leveren...)
Ik houd het nog steeds op encrypted.. en met een hogere bitrate + andere encoders. De tijd zal het leren ;) (wie weet dacht de solcon medewerker dat het om uncompressed ging?? zoja dan klopt dat natuurlijk ook niet.. uncompressed zou leuk zijn.. maar dat is 900+Mbit/sec ofzo)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
denan schreef op donderdag 06 oktober 2011 @ 10:58:
[...]

Ik houd het nog steeds op encrypted.. en met een hogere bitrate + andere encoders. De tijd zal het leren ;) (wie weet dacht de solcon medewerker dat het om uncompressed ging?? zoja dan klopt dat natuurlijk ook niet.. uncompressed zou leuk zijn.. maar dat is 900+Mbit/sec ofzo)
Same here :). Encrypted boeit me niet zo, als het maar op een fatsoenlijk hoge bitrate encoded is met de uncompressed stream uit Hilversum al bron. EN idd zoals Alexander01 zegt, de feeds die alleen compressed beschikbaar zijn met rust gelaten.

Zag trouwens net je sig over de ipv6 pilot. Ik heb van de week een mailtje gestuurd. Krijg ik nog bevestiging of het is aangekomen en of ik ben geselecteerd? Of staat er op een geg. moment gewoon een postbode op de stoep met een brief en een pakketje :D

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
eymey schreef op donderdag 06 oktober 2011 @ 11:21:
Zag trouwens net je sig over de ipv6 pilot. Ik heb van de week een mailtje gestuurd. Krijg ik nog bevestiging of het is aangekomen en of ik ben geselecteerd? Of staat er op een geg. moment gewoon een postbode op de stoep met een brief en een pakketje :D
Had die inderdaad al doorgezet maar nog geen tijd gehad om een "ok" terug te mailen. Bij deze :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morzzz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 05-08 18:29
denan schreef op donderdag 06 oktober 2011 @ 10:58:
[...]
uncompressed zou leuk zijn.. maar dat is 900+Mbit/sec ofzo)
270 mbit in het geval van SD, om precies te zijn ;)
1.5 gbit voor HD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henrickus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 09-08-2023
Enig idee wanneer de portal van Lijbrandt eens een keer op orde is. :(
Kan geen specificatie van telefoongesprekken en het is niet mogelijk om gegevens te wijzigen.
Volgens mij zijn ze hier nu al een eeuwigheid mee bezig :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnDutch
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 01-07 10:19
denan schreef op donderdag 06 oktober 2011 @ 11:40:
[...]

Had die inderdaad al doorgezet maar nog geen tijd gehad om een "ok" terug te mailen. Bij deze :)
Ik heb je zojuist gemailed met twee postcodes. Thx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datadevil
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17:23
Is er al een planing voor het normaliseren van reclame vs normaal geluid op de televisie? En is er dan ook een idee of er iets gedaan kan worden aan het volume van bv. rtl4 tov sommige andere zenders, of is dat misschien een verschil aan mijn kant (versterker) tussen DTS en andere input signalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Axelfoley007
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 18:37
Nope.. denan druk.. hoezo?
Ik heb een vraagje, zie een paar pagina's terug of hieronder :)
@Denan

Kun jij uitsluitsel geven wat voor type netwerk (WBA/WGDO) er hier in de onderstaande gemeentes gaat komen:

- Liesveld
- Zederik
- Nieuw-Lekkerland
- Hardinxveld-Giessendam

Wat ik te horen kreeg van providers hier gaan leveren:

Concepts: WGDO
Lijbrandt: WGDO
Kliksafe: Geen idee
KPN: WBA
Solcon: WBA

Lijkt het erop dat de twee netwerken naast elkaar gaan bestaan of heb ik dat fout?

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TVL
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18:44

TVL

henrickus schreef op donderdag 06 oktober 2011 @ 15:40:
Enig idee wanneer de portal van Lijbrandt eens een keer op orde is. :(
Kan geen specificatie van telefoongesprekken en het is niet mogelijk om gegevens te wijzigen.
Volgens mij zijn ze hier nu al een eeuwigheid mee bezig :'(
Hoe zit het dan met je telefoonkosten? Je moet toch inzicht hebben in wat je belt? Snap niet dat ze geen top prioriteit geven aan die portal. Werkt de voicemail al? Allemaal van die dingen waarvan ik denk, nee geen Lijbrandt voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Axelfoley007 schreef op donderdag 06 oktober 2011 @ 20:27:
Ik heb een vraagje, zie een paar pagina's terug of hieronder :)
WBA/WBA+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UdiBenLudi
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18:07
Ow dan vraag ik ook maar vast voor de gemeente montferland... Wordt dit WDGO?

's-Heerenberg
Azewijn

Bij voorbaat dank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Websurfer01
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 22-03-2021
TVL schreef op vrijdag 07 oktober 2011 @ 11:11:
[...]
Hoe zit het dan met je telefoonkosten? Je moet toch inzicht hebben in wat je belt? Snap niet dat ze geen top prioriteit geven aan die portal. Werkt de voicemail al? Allemaal van die dingen waarvan ik denk, nee geen Lijbrandt voor mij.
Als je een mailtje stuurt krijg je een overzicht van je telefoongebruik.
Dezelfde vragen over wanneer de portal nu eindelijk eens gaat werken zijn een jaar geleden ook al gesteld, toen was men "er hard mee bezig" en zou het voor de kerst (2010) gaan werken.
Inmiddels geloof ik helemaal niet meer dat het ooit nog gaat werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

UdiBenLudi schreef op vrijdag 07 oktober 2011 @ 15:56:
[...]

Ow dan vraag ik ook maar vast voor de gemeente montferland... Wordt dit WDGO?

's-Heerenberg
Azewijn

Bij voorbaat dank
Ook deze 2 worden WBA/WBA+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Axelfoley007
bedankt :) en jammer :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Volgens mij kan je er gemakshalve en veiligheidshalve wel haast van uit gaan dat tegenwoordig alle nieuwe aanleg WBA/WBA+ zal zijn.....

En ach kom kop, zo'n ramp is het ook weer niet :O

Als KPN straks echt de HD streams (en hopelijk ook de SD) wat beter maakt, dan is het nog beter maar eigenlijk ben ik verder sowieso al tevreden met alles. Heb al meer keuzemoglijkheid dan bij UPC.... qua hoe ik TV wens te kijken.

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Axelfoley007
True natuurlijk, maar had liever dat het wgdo was, maar je kan niet alles hebben (ben al blij dat het er komt). Ik hoor volgens de eerste berichten dat de eerste aansluitingen in Maart/April in gemeente liesveld een feit moeten zijn. Kan iemand dat bevestigen?

Overigens, waarom is er een geen concept-ict/glas ervaringen topic ?
Zijn er nooit problemen of zoveel dat niemand het kan posten :+
Of is het een heel kleine speler? Ik heb met daar in geschreven met internet 100Mbit en bellen onbeperkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ach, wat is er jammer aan dan?
Snaarstrak symmetrisch internet, telefonie, analoge TV/radio, DVB-C van uitstekende kwaliteit en IPTV die wel niet superieur is op wba (maar wel beter gaat worden), maar zeker niet slecht is.

En dat alles onafhankelijk van het weer en of er iets op TV is... load onafhankelijk dus.

Maar goed, jouw keuze, dus respecteer ik die met het idee dat je je teveel laat leiden door die paar tweakers hier die het k*t vinden dat er nog KPN streams op wba zitten met encryptie.
Met een beetje geluk kan je uit twee kopervarianten (kabel en ADSL) en glas kiezen, dus kan je niet klagen dat je gedwongen wordt om glasvezel af te nemen toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Axelfoley007
Verwijderd schreef op zaterdag 08 oktober 2011 @ 00:28:
[...] en IPTV die wel niet superieur is op wba (maar wel beter gaat worden)
Dat vind ik dan net even jammer, maar zoals ik in mijn vorige post zei, ik vind het überhaupt al een godsgeschenk dat het er komt.

Ik zit nu bij UPC met HD abo en fors aanbod aan tv zenders en ga/wil niet voor minder (kwam daarvoor van CanalDigitaal SD). Daarom heb ik me ook niet ingeschreven voor tv.

[ Voor 23% gewijzigd door Axelfoley007 op 08-10-2011 01:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rh1no
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 06-09-2024
Beste medetweakers en Lijbrandt abonnees,
Ik ben sinds begin augustus aangesloten op het glasvezelnetwerk in Dordrecht en heb een Compleet50 abonnement bij Lijbrandt. Het aansluiten ging met de nodige moeilijkheden gepaard. Ik had me al voordat de fysieke kabels er lagen al opgegeven. Op de een of andere manier was mijn melding in het provisioning systeem blijven "hangen" want ondanks vele telefoontjes gebeurde er steeds maar niets totdat ik bij inloopavonden mensen ben gaan aanspreken. Nou ja uiteindelijk gelukt, maar af en toe had ik de indruk dat men gewoon geen geld wil verdienen :).

TV is een verademing. Dit is niet zo gek, want hiervoor had ik Digitenne, er ging dus echt een wereld open. Ik heb een Amino 540 gekregen en deze voldoet voor ons gebruik, voornamelijk timeshifting, prima. Het ding reageert snel. Met name het "voor- en achteruitspoelen" is veel sneller dan bij de KPN Topfield pvr die ik had.

Internet is ook een verademing tov mijn oude XS4All Only aansluiting. Deze leek alleen maar langzamer en instabieler te worden terwijl de rekenig van XS4All daar geen gelijke tred mee hield...
In ieder geval werkt het via de glasvezel heel goed en stabiel. Tot op heden geen merkbare downtime gehad.

Mijn zorgenkindje is telefonie. Ik heb 2 lijnen genomen met het € 5,00 flat fee abonnementje.
Hiervoor had ik een KPN ISDN abonnement. Migratie hoofdnr ging ondanks wat rare meldingen van de Lijbrandt webpagina goed (heb voor de zekerheid wel met Lijbrandt's helpdesk gebeld om te verifiëren of mijn melding goed was doorgekomen).
Ik heb mijn ISDN apparatuur nog steeds in gebruik. Configuratie is als volgt:
de 2 POTS aansluitingen van het Genexis modem zijn aangesloten op een Auerswald POTS/ISDN converter. Op de ISDN zijde van de Auerswald is deoude Fritzbox 7170 aangesloten en daarop zijn mijn ISDN telefoons aangesloten: oude KPN Vox 930, een Siemens Gigaset 685 met 3 handsets en nog een KPN Homevox 2000 toestel.
Sinds dit in werking is heb ik dat gesprekken at random plotseling verbroken worden. Soms na een paar minuten, soms pas na tientallen minuten of pas na een uur. Uiteraard gaan er ook wel gesprekken goed.

Daarnaast mislukt het invoeren van data bij IVR systemen vrijwel altijd. Zonder uitzondering wordt er altijd wel 1 of meer van de cijfers bij het invoeren niet herkend. De gebruikte apparatuur ondersteunt echter wel DTMF invoer.
Ik heb ook oude analoge DTMF toestellen direct op een van de POTS aansluitingen van de Genexis gehad. Ook dan mislukt het invoeren van cijfers bij IVR systemen. Beide analoge toestellen waren echter wel oude KPN toestellen waaronder de KPN Chicago 330S (DECT) die ik nog had liggen.

Ik krijg dus het gevoel dat het probleem of in de Genexis zit of in de "telefooncentrale" van Lijbrandt. Medetweakers herkennen jullie dit probleem?

@Denan: zijn dit soort problemen bekend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Rh1no schreef op zaterdag 08 oktober 2011 @ 16:24:
Sinds dit in werking is heb ik dat gesprekken at random plotseling verbroken worden. Soms na een paar minuten, soms pas na tientallen minuten of pas na een uur. Uiteraard gaan er ook wel gesprekken goed.

Daarnaast mislukt het invoeren van data bij IVR systemen vrijwel altijd. Zonder uitzondering wordt er altijd wel 1 of meer van de cijfers bij het invoeren niet herkend. De gebruikte apparatuur ondersteunt echter wel DTMF invoer.
Ik heb ook oude analoge DTMF toestellen direct op een van de POTS aansluitingen van de Genexis gehad. Ook dan mislukt het invoeren van cijfers bij IVR systemen. Beide analoge toestellen waren echter wel oude KPN toestellen waaronder de KPN Chicago 330S (DECT) die ik nog had liggen.

Ik krijg dus het gevoel dat het probleem of in de Genexis zit of in de "telefooncentrale" van Lijbrandt. Medetweakers herkennen jullie dit probleem?

@Denan: zijn dit soort problemen bekend?
Gesprekken die @random verbroken worden: nope.. niets van bekend. Lijkt me eerder een issue in je setup maar om dat uit te sluiten zou je een tijdje direct op je genexis moeten bellen.

ivr issues; zijn het steeds dezelfde toetsen die niet herkend worden? Er is een tijdje een issue geweest die te maken had met een software upgrade bij de leverancier maar dat is al een tijd verholpen (als het goed is).

Waar je wel rekening mee moet houden is de aansluitfactor. Volgens mij trekt zo'n genexis maximaal 2 of 3. Ga je daarboven (en met oude telefoons gebeurt dat nogal snel) dan krijg je problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rh1no
@Denan,

Bedankt voor je snelle reactie!

Aansluitfactor kan het niet mi zijn. Ik sloot maar 1 analoog toestel op de POTS-aansluiting aan. Beide toestellen die ik afzonderlijk geprobeerd heb, vermelden op de KPN sticker aansluitfactor 1,5. Dat moet toch goed zijn niet?

Mbt specifieke cijfers: ik merk dat heel vaak de 1 in ieder geval niet herkend wordt. Daarnaast ook vaak de 3.
Het maakt hierbij niets uit of ik dit via de Auerswald - Fritzbox - willekeurig ISDN toestel of dat ik dat met 1 analoog toestel rechtstreeks op 1 van de POTS-aansluitingen (zonder andere apparatuur op die aansluiting) van de Genexis probeer. Maar de eerlijkheid gebiedt te zeggen dat ook andere cijfers regelmatig niet herkend worden.

Kortom voor mij lijkt het vooralsnog geen aansluitfactor verhaal. Ik heb meer de indruk dat het een timing of DTMF herkenningsprobleem of een ander signaleringsprobleem is.

Voorheen met mijn KPN aansluiting nooit enig probleem gehad met IVR systemen. Ook niet met random uitvallen verbinding. Ik gebruikte toen dezelfde apparatuur uiteraard wel zonder de Auerswald box en de Genexis :).

Ik heb bovendien ook ipv de Fritzbox in de ISDN keten een KPN Homevox ISDN centrale ertussen gehad. Zelfde random problemen, zelfde IVR problematiek. Omdat de KPN geen nr herkenning naar de ISDN toestellen doorgaf heb ik toen weer de Fritzbox ertussen gezet ipv de Homevox ISDN omdat deze in ieder geval de nr herkenning weer mogelijk maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rh1no
@Denan,

Wat ik vergeet te melden: geluidskwalitiet vande telefoongesprekken is gewoon goed. Mij zijn geen storende tonen, brom oid op gevallen.

Testen met alleen de analoge toestellen is een optie hoewel ik niet het gevoel heb dat het hem daar in zit vwb het IVR probleem. Het random verbreek probleem is vermoedelijk iets heel anders daar zou een test met alleen analoge toestellen wellicht wat uit kunnen wijzen.

Ik wil ook nog een test uitvoeren met een niet KPN analoog toestel. Ik moet daar alleen nog even in mijn vriendenkring rondvragen of ik van iemand zo'n ding kan lenen, want ik wil daar niet speciaal een toestel voor gaan kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polster
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18:02
Vraagje over het TV signaal. Sommige TV programma's worden in 4:3 uitgezonden. Het hangt niet af van de zender maar echt het specifieke programma. Nu heb ik op de Amino 140 verschillende settings geprobeerd waaronder 'Auto' en 'Stretch 4:3 to 16:9' maar ik kom niet af van de dikke balken aan de zijkant. Mijn eigen TV kan het ook niet voldoende oprekken om beeldvullend te maken. Zie ik iets over het hoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rh1no
Zijn dit hele oude programma's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Polster schreef op zaterdag 08 oktober 2011 @ 18:20:
Vraagje over het TV signaal. Sommige TV programma's worden in 4:3 uitgezonden. Het hangt niet af van de zender maar echt het specifieke programma. Nu heb ik op de Amino 140 verschillende settings geprobeerd waaronder 'Auto' en 'Stretch 4:3 to 16:9' maar ik kom niet af van de dikke balken aan de zijkant. Mijn eigen TV kan het ook niet voldoende oprekken om beeldvullend te maken. Zie ik iets over het hoofd?
Nee dat hoort gewoon zo. Oude programma's zijn nu eenmaal in 4:3 en dat oprekken wat op de SD zenders vaak gebeurd is juist fout omdat je dan gekke beeldverhoudingen krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rh1no
Ik heb het op de Amino M540 ook, maar ik heb liever ook dat de verhoudingen gewoon kloppen dan dat ik van die rare "plofkoppen" zie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polster
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18:02
Niet eens zo oud. Laatste keer dat het mij opviel was op That 70's Show op Veronica geloof ik. Het zal wel dat het programma's ook echt in 4:3 is opgenomen en uitgezonden maar ik stoor me meer aan de grote zijbalken dan evt. stretch of zoom. Op UPC is het altijd fullscreen en heb ik mij nooit gestoord aan enige vertekening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rh1no
Ik vermoed trouwens dat het zo is dat de 4:3 beelden door GHM of door de Amino zelf "opgevuld" worden met zijbalken. Als mijn aanname klopt dan krijgt jouw tv dus gewoon een breedbeeld (16:9) binnen en valt er niets op te rekken omdat je al een volbeeld krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rh1no
Ik kijk net op de Lijbrandt webpage voor "Storingen" en zie het volgende:

"Telefonie

• Wilt u de instellingen van uw telefoonlijn aanpassen, zoals anoniem bellen in- of uitschakelen, dan kunt u dit via onze Servicedesk doorgeven.

• Bij het bedienen van telefonische menu's, komen mogelijk niet alle signalen door. Hierdoor kunt u soms geen keuze's in telefonische menu's maken en het bedienen van de voicemail kan problemen opleveren.

Er wordt gewerkt deze problemen zo snel mogelijk te verhelpen. Ons excuses voor het ongemak.

"

Er staat helaas geen datum bij wanneer dit op de webpage is gezet. Er staat ook geen afmelding bij dus ik moet er maar vanuit gaan dat dit een nog lopend probleem is. Het verklaart echter wel mijn problemen die ik paar posts hierboven heb gemeld. Had ik maar eerder op Lijbrandt's site gekeken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Rh1no schreef op zaterdag 08 oktober 2011 @ 19:27:
Ik vermoed trouwens dat het zo is dat de 4:3 beelden door GHM of door de Amino zelf "opgevuld" worden met zijbalken. Als mijn aanname klopt dan krijgt jouw tv dus gewoon een breedbeeld (16:9) binnen en valt er niets op te rekken omdat je al een volbeeld krijgt.
Het klopt wel dat je een 16:9 signaal met zwarte balken binnenkrijgt maar dat heeft niets met GHM of Lijbrandt te maken. GHM doet namelijk niets met het signaal, die geven het precies door zoals het van de zender komt.

Bij de HD varianten van bijvoorbeeld RTL en SBS vullen deze zenders zelf het 4:3 beeld op met zwarte balken zodat er een 16:9 signaal ontstaat. Dit is bij UPC dus ook precies hetzelfde, alleen bij UPC heb je zonder het aanvullende HD pakket bijvoorbeeld RTL niet in HD terwijl je dat bij GHM standaard wel in HD hebt.

[ Voor 3% gewijzigd door ik222 op 08-10-2011 19:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Rh1no schreef op zaterdag 08 oktober 2011 @ 19:42:
Er staat helaas geen datum bij wanneer dit op de webpage is gezet. Er staat ook geen afmelding bij dus ik moet er maar vanuit gaan dat dit een nog lopend probleem is. Het verklaart echter wel mijn problemen die ik paar posts hierboven heb gemeld. Had ik maar eerder op Lijbrandt's site gekeken...
Ik ging er eigenlijk van uit dat die al verholpen was. Stuur me even een reminder op denan.nospam@gmail.com dan check ik het maandag even.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rh1no
@Denan,

Done.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rh1no
@Ik222,

Ok, dus GHM doet er niets mee en de Amino ook niet. Goed te weten. Maar het principe van mijn opmerking klopt dus wel met inachtneming dat het aan de zenderzijde wordt gedaan.
Geldt dan wellicht ook voor het programma/zender waarover Polster schreef.

Even een andere vraag: weet iemand hoe groot de hard disk in de M540 is?

Een andere vraag/opmerking: het valt ons hier thuis op dat er via IPTV een enorm geluidsvolumeverschil is tussen de publieke NL zenders en de overige zenders. Ik heb het dan over de HD znders. Via DVB-C en analoog lijkt dat er niet te zijn. Weet iemand waardoor dat veroorzaakt wordt? Ligt dat aan hoe het signaal aan GHM doorgegeven wordt?

[ Voor 44% gewijzigd door Rh1no op 08-10-2011 20:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datadevil
Rh1no schreef op zaterdag 08 oktober 2011 @ 20:14:
Een andere vraag/opmerking: het valt ons hier thuis op dat er via IPTV een enorm geluidsvolumeverschil is tussen de publieke NL zenders en de overige zenders. Ik heb het dan over de HD znders. Via DVB-C en analoog lijkt dat er niet te zijn. Weet iemand waardoor dat veroorzaakt wordt? Ligt dat aan hoe het signaal aan GHM doorgegeven wordt?
Ik had dit ook gemeld wat posts geleden, maar nog geen reactie helaas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Het DD5.1 signaal wat bij de HD varianten van bijvoorbeeld de RTL en SBS zenders zit gaat inderdaad een stuk zachter dan het stereo signaal. Voor HDMI kun je in het menu aangeven dat je altijd het stereo signaal wilt hebben. Via toslink krijg je echter altijd het DD5.1 signaal met bijbehorend volume verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datadevil
ik222 schreef op zaterdag 08 oktober 2011 @ 21:31:
Het DD5.1 signaal wat bij de HD varianten van bijvoorbeeld de RTL en SBS zenders zit gaat inderdaad een stuk zachter dan het stereo signaal. Voor HDMI kun je in het menu aangeven dat je altijd het stereo signaal wilt hebben. Via toslink krijg je echter altijd het DD5.1 signaal met bijbehorend volume verschil.
irritant probleem dan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij mij valt op dat het geluid van RTL4 niet synchroon loopt met de uitzending.
Anders zender gaan wel synchroon, maar RTL4 loopt soms wel een seconde van 1-2 achter.

Zijn meer mensen die hier last van hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
@datadevil: Nou ja het is op zich geen probleem van GHM aangezien die DD5.1 streams nu eenmaal zo zijn, ook op mijn HTPC merk ik dat verschil. De enige tekortkoming van de GHM stb's is dat je via toslink niet kunt kiezen welke geluidsstream je wilt.

Want sowieso vind ik DD5.1 persoonlijk alleen meerwaarde hebben bij wat films waar het signaal ook echt native 5.1 is. Bij alle andere programma's heb ik persoonlijk liever het stereo signaal zodat ik zelf op mijn versterker in kan stellen wat er mee moet gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ach als je via WGDO Lijbrandt hebt, dan HEB je in ieder geval nog het luxeprobleem dat via toslink altijd 5.1 (indien beschikbaar) uitgegeven wordt.

Op WBA moeten we het op de belangrijkste zenders nog steeds 100% zonder 5.1 stellen, dankzij ome KPN..... :{

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .NCK
  • Laatst online: 30-09 23:35
Verwijderd schreef op zaterdag 08 oktober 2011 @ 22:32:
Bij mij valt op dat het geluid van RTL4 niet synchroon loopt met de uitzending.
Anders zender gaan wel synchroon, maar RTL4 loopt soms wel een seconde van 1-2 achter.

Zijn meer mensen die hier last van hebben?
Dat is hier ook het geval, het lijkt steeds erger te worden.
Het is alleen de vraag, waar zit het in, is het de Amino A140 of is het de Samsung LCD TV (waar de Amino via HDM aanhangt). Óf is het een vertraging in de streams?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dropkikker
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 06:58
Wie heeft er misschien een oplossing voor mijn probleem..

Ik heb nu sinds kort ook Lijbrandt, maar ik moet nog een router aansluiten op mijn glasvezel modem. Als ik nu een film wil streamen moet ik eerst van utp kabels wisselen van de glasvezelmodem naar mijn oude Telfort modem.
Nu heb ik dit gisteravond weer eens gedaan, dus alleen maar de kabel voor het internet gewisseld en toen de film klaar was weer teruggeplaatst in de glasvezel modem. Maar nu werkt het internet niet meer.. Ik heb de modem al enkele keren gereset maar tot op heden zonder resultaat. De televisie werkt echter wel normaal, aan de kabel ligt het ook niet want als ik deze in de Telfort modem plug heb ik gelijk weer internet ( ik moet me nog afmelden bij Telfort )

Iemand een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnDutch
.NCK schreef op zondag 09 oktober 2011 @ 11:11:
[...]

Dat is hier ook het geval, het lijkt steeds erger te worden.
Het is alleen de vraag, waar zit het in, is het de Amino A140 of is het de Samsung LCD TV (waar de Amino via HDM aanhangt). Óf is het een vertraging in de streams?
Het was mij ook al opgevallen, geen 1-2 seconde maar toch merkbaar. Inderdaad alleen maar RTL4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
MartijnDutch schreef op zondag 09 oktober 2011 @ 15:22:
[...]

Het was mij ook al opgevallen, geen 1-2 seconde maar toch merkbaar. Inderdaad alleen maar RTL4.
zo te zien in de bron.. en zo te zien alleen bij HD. Ik heb hetzelfde probleem op de schotel. Zet ik hem op de SD feed dan is er volgens mij niets aan de hand.

Zelfde btw bij 'het blok' elke week. Dat programma loopt op HD ongeveer een 0.75 secs uit sync en bij SD is het prima.

add: @dropkikker: clone je macadres dan werkt het meteen.

[ Voor 5% gewijzigd door denan op 09-10-2011 15:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noMSforme
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-03-2022
Lawrentium schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 15:57:
Heeft iemand ervaring met het overstappen naar Lijbrandt van een andere Glas aanbieder (voornamelijk Tweak)? Ik zit nu bij Tweak en ik ben een beetje klaar met deze provider.

Helaas kreeg ik bij Lijbrandt te horen dat het overstappen van Tweak minimaal 1 tot maximaal 6 weken kan duren. Daar heb ik niet echt zin in.
1 tot 6 weken zonder diensten of 1 tot 6 weken voor je kunt overstappen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Axelfoley007 schreef op zaterdag 08 oktober 2011 @ 00:59:
[...]

Dat vind ik dan net even jammer, maar zoals ik in mijn vorige post zei, ik vind het überhaupt al een godsgeschenk dat het er komt.

Ik zit nu bij UPC met HD abo en fors aanbod aan tv zenders en ga/wil niet voor minder (kwam daarvoor van CanalDigitaal SD). Daarom heb ik me ook niet ingeschreven voor tv.
Glasvezel staat nog niet eens in de kinderschoenen en je ziet nu al providers die van alles doen om de betere te worden op glas.
Op internet en telefoniegebied (met name de eerste) kunnen ze nu al met een knop het koper te kakken zetten door 100 symmetrisch aan te gaan bieden (draait volgens mij o.a. al in Zeewolde), maar op TV gebied zie je nog een hoop gedraai en gekeutel op de koperboeren te loef af te steken.

En ook bij mij heeft het glas meer als een jaar stof hangen te happen alvorens ik besloot van UPC/XS4ALL af te stappen en Lijbrandt te pakken.
Redenen waren eigenlijk simpel, want UPC+XS4ALL opgeteld waren duurder dan een 50/50 compleet, internet van XS4ALL was de laatste jaren op twee adressen alles behalve stabiel, en analoog TV van UPC was op mijn grote TV eigenlijk ook niet fraai.

Ik vertrouw erop dat met een groeiend aanbod op glas en een groter dekkingsgebied, alle kiddo problemen worden getackelt en men een steeds glasvezelwaardiger product gaan leveren tegen een lagere prijs.
Nu is de markt, met minder dan 2% glasvezel in Nederland simpelweg nog niet groot genoeg om enig gewicht in de schaal te leggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik222 schreef op zaterdag 08 oktober 2011 @ 19:45:
[...]

Het klopt wel dat je een 16:9 signaal met zwarte balken binnenkrijgt maar dat heeft niets met GHM of Lijbrandt te maken. GHM doet namelijk niets met het signaal, die geven het precies door zoals het van de zender komt.

Bij de HD varianten van bijvoorbeeld RTL en SBS vullen deze zenders zelf het 4:3 beeld op met zwarte balken zodat er een 16:9 signaal ontstaat. Dit is bij UPC dus ook precies hetzelfde, alleen bij UPC heb je zonder het aanvullende HD pakket bijvoorbeeld RTL niet in HD terwijl je dat bij GHM standaard wel in HD hebt.
Volgens mij had KPN dan vanmiddag een enorme fuckup op RTL7, want na het eerste reclameblok in de herhaling van de F1 GP in Japan is de hele uitzending (wel degelijk geschoten in HD) een postzegel met niet alleen balken aan de zijkant, maar ook boven en onder, en het RTL7 logo ergens half eruitstekend erboven.

Van pure ellende maar gestopt met het kijken en de race opnieuw gekeken op BBC1, zonder reclame en hinderlijke beeldformaten.
Dit gebeurd volgens mij wel vaker met de RTL's, maar ik kan niet zeggen op het WBA/KPN specifiek is of generiek (dus mochten er WGDO/GHM kijkers zijn die de herhaling hebben zitten kijken dan ben ik benieuwd of zij ook driekwart op calimero formaat hebben moeten kijken).

Wel een blamage weer, zo'n mooie HD uitzending zo naar de kloten helpen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rh1no schreef op zaterdag 08 oktober 2011 @ 19:27:
4:3 beelden worden door GHM en KPN in de hoogte naar full HD opgerekt (eigenlijk vergroot) en krijgen aan de zijkant zwarte balken om het originele hoogte/breedte formaat te behouden en geen plofkoppen te krijgen.
Vandaar dat de Amino ook geen krimp geeft en je TV gewoon blijft roepen dat het een 1080i beeld is wat hij aangereikt krijgt vanuit de Amino, want het totaal is ook gewoon 1080i qua hoogte en breedte.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 09-10-2011 21:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 09 oktober 2011 @ 21:24:
[...]

Volgens mij had KPN dan vanmiddag een enorme fuckup op RTL7, want na het eerste reclameblok in de herhaling van de F1 GP in Japan is de hele uitzending (wel degelijk geschoten in HD) een postzegel met niet alleen balken aan de zijkant, maar ook boven en onder, en het RTL7 logo ergens half eruitstekend erboven.

Van pure ellende maar gestopt met het kijken en de race opnieuw gekeken op BBC1, zonder reclame en hinderlijke beeldformaten.
Dit gebeurd volgens mij wel vaker met de RTL's, maar ik kan niet zeggen op het WBA/KPN specifiek is of generiek (dus mochten er WGDO/GHM kijkers zijn die de herhaling hebben zitten kijken dan ben ik benieuwd of zij ook driekwart op calimero formaat hebben moeten kijken).

Ik heb niet gekeken maar dit klinkt eigenlijk meer als een fuckup van RTL. Al moet ik ook zeggen dat ik het op WGDO in elk geval nog nooit gezien heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik222 schreef op zondag 09 oktober 2011 @ 21:58:
[...]

Ik heb niet gekeken maar dit klinkt eigenlijk meer als een fuckup van RTL. Al moet ik ook zeggen dat ik het op WGDO in elk geval nog nooit gezien heb.
Lijkt me toch niet, tenzij ook de originele uitzending van de GP om 7:00 vanochtend voor 90% postzegel was.
Ze kloten tijdens de GP wel met een blendin reclame, maar voor zover ik kan zien verandert de totale resolutie niet en is het echt alleen het originele beeld naar links verkleinen en reclame rechts inblenden.
De herhaling is volgens mij gewoon een kwestie van terugspoelen en opnieuw uitzenden van de orininele montage.

Nu was na de eerste reclame het beeld nog kleiner dan normaal 4:3, en ook in 4:3 formaat, dus hele dunne bolides.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 09-10-2011 22:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 09 oktober 2011 @ 22:03:
[...]

Nu was na de eerste reclame het beeld nog kleiner dan normaal 4:3, en ook in 4:3 formaat, dus hele dunne bolides.
Volgens Ecclestone zou er dit jaar nog getest gaan worden met een pre-model van de auto's van 2012, misschien heb je dat gezien? :*)

Maar ik heb de herhaling op analoog zitten kijken (op de hobby / studeerkamer), daar was het juist omgekeerd: het beeld was dermate opgerekt dat het RTL7 logo rechtsboven half van het scherm af viel, en ook van het F1 logo linksonder en de tijdenlijsten links was een deel niet zichtbaar.

/edit:
Heb zojuist even de live opname van vanmorgen gechecked, in SD: die ziet er de hele race goed uit.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 09-10-2011 22:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicap
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18:13

Nicap

Tsssk....

Ik heb de race vanmorgen normaal kunnen bekijken. Ik zit in WDGO gebied.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Volgens mij toch een probleem bij RTL, tenminste mensen met UPC melden het probleem ook. Zie dit topic: http://www.chelloo.com/upc/index.php?topic=41815.0

Lijkt erop dat het niet in de live uitzending zat maar wel in de herhaling.

[ Voor 21% gewijzigd door ik222 op 10-10-2011 00:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henrickus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 09-08-2023
stoffel63 schreef op maandag 03 oktober 2011 @ 16:30:
Zojuist softwareupgrade voor de 540 gedaan.
Staat nu op versie 2.3.5 ipv 2.3.2.

Hopelijk was dit de push dit het opnameprobleem op de diverse zenders oplost ??
Ga vanavond en vannacht testen.
Resultaten volgen...

Aanvulling: Zie reactie van Denan in XMS thread. Hiermee zou het probleem opgelost moeten zijn.
Eerste resultaten: opnamen die eerst mislukten van o.a. RTL en Discovery HD zijn gelukt _/-\o_ _/-\o_
Opnamen op ARD HD lopen nog.
Ben benieuwd wat de reultaten zijn.
Moet zeggen dat ik nu toch regelmatig een freeze bemerk tijdens het kijken. Duurt soms maar een seconde, maar soms ook wel 3 a 4 seconde. Is wel vervelend. Wellicht dat dit is verholpen met de nieuwe software.
Moet zeggen dat ik er niets meer overlees. Is dat goed of is dat slecht :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morzzz
Verwijderd schreef op zondag 09 oktober 2011 @ 21:24:

Ik denk dat dit een dikke fuckup van RTL is geweest. Op WGDO hetzelfde verhaal. Leek wel 14:9 formaat oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnDutch
Ik heb een Amino A140, en zelfs als ie 'uit' staat (rode LED aan), wordt dat ding nog behoorlijk warm. Als ie in gebruik is wordt hij echt heet. Zo warm dat mijn IR repeater led die ik erop geplakt heb iedere keer los schiet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morzzz
MartijnDutch schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 13:38:
Ik heb een Amino A140, en zelfs als ie 'uit' staat (rode LED aan), wordt dat ding nog behoorlijk warm. Als ie in gebruik is wordt hij echt heet. Zo warm dat mijn IR repeater led die ik erop geplakt heb iedere keer los schiet.
Same here! Blijft dat ding wel netjes onder de 1W, die staat als EU regulation?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Morzzz schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 11:52:
[...]

Ik denk dat dit een dikke fuckup van RTL is geweest. Op WGDO hetzelfde verhaal. Leek wel 14:9 formaat oid?
Ok, dan, las inmiddels hierboven ook dat UPC klanten allerlei non comforme formaten hebben gezien, dus zal RTL7 wel hebben gefokt. :(
Was in ieder geval mateloos irritant, dus dan maar anderhalf uur later op de BBC gekeken, bovendien beter commentaar en geen reclame blend-ins.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnDutch
Morzzz schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 14:02:
[...]

Ik heb niet zo'n metertje maar ik geloof er helemaal niets van. Dan koop ik 100 van die dingen en verwarm ik m'n huis ermee ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

Nope.... doet ie niet. OF die EU Regulation wordt aan de laars gelapt of die x40 apparaten bestaan al heel wat jaartjes.

Sterker nog: De m540 (pvr) laat gewoon 24/7 z'n harddisk door draaien..... ding spinned werkelijk NOOIT down. Stroomverbruik is (gemeten) 24/7 6w. Geluk bij een ongeluk is dat ie dat ook verbruikt als je TV kijkt maar de 1w standby haalt ie dus niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toxict
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14:40
eymey schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 15:04:
[...]

Nope.... doet ie niet. OF die EU Regulation wordt aan de laars gelapt of die x40 apparaten bestaan al heel wat jaartjes.

Sterker nog: De m540 (pvr) laat gewoon 24/7 z'n harddisk door draaien..... ding spinned werkelijk NOOIT down. Stroomverbruik is (gemeten) 24/7 6w. Geluk bij een ongeluk is dat ie dat ook verbruikt als je TV kijkt maar de 1w standby haalt ie dus niet.
Ik heb het idee dat dat ding bij mij wel "down-spinned".
Zal eens mijn watt-uur meter er tussen hangen voor de test.
Resultaat post ik een dezer dagen.

http://www.pvoutput.org/intraday.jsp?sid=31923

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datadevil
bij mij loopt RTL4 geluid hartstikke uit sync, WGDO met output naar een versterker via optical herstel...was alleen kapot filmpje bij het nieuws... :o

[ Voor 25% gewijzigd door datadevil op 10-10-2011 19:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
2 opnames achter elkaar op dezelfde zender - BUG
Zojuist laten testen en in de laatste software versie is deze bug verholpen. Ik kon het alleen op de 540 laten testen maar op de 532 zou het hetzelfde moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 06 oktober 2011 @ 09:51:
[...]

Nu nog ergens een bootstrap image en firmware zien te vinden, en dan van 't weekend maar eens gaan experimenteren.
Inderdaad een firmware voor de A110 gevonden, maar helaas geen succes.
Ik heb een servertje ingericht als DHCP server die de bootstrap en firmware multicast.
Server ip = 192.168.0.40, multicast ip = 239.255.230.52 (bootstrap) en 239.255.230.53 (firmware), beiden op port 11111.
Op de server zie ik de images verzonden worden, de amino krijgt een ip adres toebedeeld (192.168.0.155) en de bootstrap image komt binnen. Maar hij blijft failen na een check op image signature.

Toen een gehele format gedaan van de amino:
=~=~=~=~=~=~=~=~=~=~=~= PuTTY log 2011.10.09 17:07:56 =~=~=~=~=~=~=~=~=~=~=~=

Amino Communications IntActOS-32 v1.44 on AMINET11x with 32Mb RAM
Processor: 51510950  running at 252.000 MHz

00140000 ASB v1.22
00148000 FIL v1.35
00150000 VUL v1.13
00158000 ETH v1.25
00160000 CPT v1.00

AMINET11x BOOT ROM VERSION 1.29
Invalid index - Defaulting to PAL Composite
TV system = PAL-I Output format = CVBS-RGBON
PHY=LAN83C183 (LAN91C111 Internal)
SMC91C11xFD(rev:1) at 70100300  IRQ:25 MEMSIZE:8192 ADDR: 00:02:02:xx:yy:zz

Hit ENTER to stop normal operation ...

I>format
This will erase all files in device 0
Do you want to continue? (Y/N) 
Checking Blocks...
0%
 |
37%
CheckRawBlock returned FAIL 005F8000 
37%
 |
99%

Erasing...
0%
 |
99%

Bytes used  = 00008000 
Bytes spare = 00FF4000 
Bytes total = 00FFC000 

Ergens zit er een fout ... is dat een stukje corrupte flash, of staat daar een key die niet overschreven kan worden?

Daarna nog eens het nieuwe bootstrap image opgehaald, wederom geen succes:

Amino Communications IntActOS-32 v1.44 on AMINET11x with 32Mb RAM
Processor: 51510950  running at 252.000 MHz

00140000 ASB v1.22
00148000 FIL v1.35
00150000 VUL v1.13
00158000 ETH v1.25
00160000 CPT v1.00

AMINET11x BOOT ROM VERSION 1.29
Invalid index - Defaulting to PAL Composite
TV system = PAL-I Output format = CVBS-RGBON
PHY=LAN83C183 (LAN91C111 Internal)
SMC91C11xFD(rev:1) at 70100300  IRQ:25 MEMSIZE:8192 ADDR: 00:02:02:xx:yy:zz

Hit ENTER to stop normal operation ...
Starting cold boot sequence ... 
00000000 
Sending DHCP Discover
DHCP Offer from 192.168.0.40 yi 192.168.0.155 si 192.168.0.40 bf AMINET.txt
DHCP Offer acceptable
Sending DHCP Request
DHCP Ack from 192.168.0.40 yi 192.168.0.155 si 192.168.0.40 bf AMINET.txt
Multicast group and port is 239.255.230.52:11111
Joining IGMP group
Starting download
Block seq 367 max  811 addr 00482750 len 1456; present 12 awaited 800     
Block seq 417 max  811 addr 004943B0 len 1456; present 62 awaited 750     
Block seq 467 max  811 addr 004A6010 len 1456; present 112 awaited 700     
Block seq 517 max  811 addr 004B7C70 len 1456; present 162 awaited 650     
Block seq 567 max  811 addr 004C98D0 len 1456; present 212 awaited 600     
Block seq 617 max  811 addr 004DB530 len 1456; present 262 awaited 550     
Block seq 667 max  811 addr 004ED190 len 1456; present 312 awaited 500     
Block seq 717 max  811 addr 004FEDF0 len 1456; present 362 awaited 450     
Block seq 767 max  811 addr 00510A50 len 1456; present 412 awaited 400     
Block seq 5 max  811 addr 00401C70 len 1456; present 462 awaited 350     
Block seq 55 max  811 addr 004138D0 len 1456; present 512 awaited 300     
Block seq 105 max  811 addr 00425530 len 1456; present 562 awaited 250     
Block seq 155 max  811 addr 00437190 len 1456; present 612 awaited 200     
Block seq 205 max  811 addr 00448DF0 len 1456; present 662 awaited 150     
Block seq 255 max  811 addr 0045AA50 len 1456; present 712 awaited 100     
Block seq 305 max  811 addr 0046C6B0 len 1456; present 762 awaited 50     
Block seq 355 max  811 addr 0047E310 len 1456; present 812 awaited 0     

Image download complete
Checking image signature
Key FFFDE500 : 2
Checking image signature
Key FFFFFE00 : 2
Leaving IGMP group
Failed, so retrying..
00000000 
Sending DHCP Discover
DHCP Offer acceptable
Sending DHCP Request
Joining IGMP group
Starting download
Block seq 163 max  811 addr 00439F10 len 1456; present 12 awaited 800     
Block seq 213 max  811 addr 0044BB70 len 1456; present 62 awaited 750     
Block seq 263 max  811 addr 0045D7D0 len 1456; present 112 awaited 700     
Block seq 313 max  811 addr 0046F430 len 1456; present 162 awaited 650     
Block seq 363 max  811 addr 00481090 len 1456; present 212 awaited 600     
Block seq 413 max  811 addr 00492CF0 len 1456; present 262 awaited 550     
Block seq 463 max  811 addr 004A4950 len 1456; present 312 awaited 500     
Block seq 513 max  811 addr 004B65B0 len 1456; present 362 awaited 450     
Block seq 563 max  811 addr 004C8210 len 1456; present 412 awaited 400     
Block seq 613 max  811 addr 004D9E70 len 1456; present 462 awaited 350     
Block seq 663 max  811 addr 004EBAD0 len 1456; present 512 awaited 300     
Block seq 713 max  811 addr 004FD730 len 1456; present 562 awaited 250     
Block seq 763 max  811 addr 0050F390 len 1456; present 612 awaited 200     
Block seq 1 max  811 addr 004005B0 len 1456; present 662 awaited 150     
Block seq 51 max  811 addr 00412210 len 1456; present 712 awaited 100     
Block seq 101 max  811 addr 00423E70 len 1456; present 762 awaited 50     
Block seq 151 max  811 addr 00435AD0 len 1456; present 812 awaited 0     

Image download complete
Checking image signature
Key FFFDE500 : 2
Checking image signature
Key FFFFFE00 : 2
Leaving IGMP group
Failed, so retrying..
00000000 
Sending DHCP Discover
DHCP Offer acceptable
Sending DHCP Request
Joining IGMP group
Starting download
Block seq 697 max  811 addr 004F7C30 len 1456; present 12 awaited 800     

[enzovoort]

Het lijkt me definitief niet mogelijk om hier nog een andere firmware op te krijgen, tenzij iemand meer info heeft over de melding "CheckRawBlock returned FAIL 005F8000".

En anders heb ik iig een behuizing voor de eind dit jaar op de markt komende Raspberry PI, an ARM GNU/Linux box for $25. Take a byte! ;) (die naar verluidt xbmc kan draaien!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• royco85
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 10:38
Heeft de m540 geen functie 'volgende subpagina' van teletekst? Ik wilde gister de uitslag van de staatsloterij kijken maar ik moest maar wachten totdat hij naar de juiste pagina van de 50!?! sprong...

Ik bedoel dus niet 'volgende pagina' dat hij van pagina 550 naar 551 springt, maar de subpagina bijv van pagina 550/1 naar 550/2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emaurer
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-06-2024

emaurer

Voor de rest gaat alles Goed

keijers schreef op dinsdag 11 oktober 2011 @ 14:48:
Heeft de m540 geen functie 'volgende subpagina' van teletekst? Ik wilde gister de uitslag van de staatsloterij kijken maar ik moest maar wachten totdat hij naar de juiste pagina van de 50!?! sprong...

Ik bedoel dus niet 'volgende pagina' dat hij van pagina 550 naar 551 springt, maar de subpagina bijv van pagina 550/1 naar 550/2
Dacht dat in het geheugen van de m540 een 1000 pagina's geheugen zat maar kan nergens iets vinden.. zodat je de zenders kan instellen waarvoor je het geheugen wilt gebruiken..... stap nu terug naar dvb-c en bekijk de teletekst hier...
Mijn vrouw wordt van al dat gewissel kierewiet en is het helemaal zat de tv van Lijbrandt wba... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

emaurer schreef op dinsdag 11 oktober 2011 @ 15:36:
[...]

Mijn vrouw wordt van al dat gewissel kierewiet en is het helemaal zat de tv van Lijbrandt wba... :(
Hoeveel paar schoenen heeft je vrouw? >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• royco85
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 10:38
emaurer schreef op dinsdag 11 oktober 2011 @ 15:36:
[...]

Dacht dat in het geheugen van de m540 een 1000 pagina's geheugen zat maar kan nergens iets vinden.. zodat je de zenders kan instellen waarvoor je het geheugen wilt gebruiken..... stap nu terug naar dvb-c en bekijk de teletekst hier...
Waar heb je dat gevonden dat die 1000 pagina's geheugen heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Joh de functionaliteit van teletekst (en dus ook het al dan niet kunnen switchen tussen subpagina's) verschilt zelfs van TV tot TV. Subpagina's kunnen switchen is echt niet zo 'gewoon' hoor. Dus om dan met een een set top box af te branden omdat ie dat niet kan...... Bovendien heeft dat dus ook niets te maken met wel of niet WBA want zowel op WGDO als WBA geven de Amino settopboxen ong. dezelfde functionaliteit.

Teletekst begint onderhand ook gewoon uit de gratie te raken..... op HDMI is er al geen ruimte meer om ook nog "VBI data" (het deel van het beeld waar teletekst in gecodeerd zit) door te geven, vandaar dat de settopboxen dit al zelf moeten implementeren. Kan me best voorstellen dat fabrikanten van hedendaagse settopboxen hiervoor alleen maar de basisfunctionaliteit implementeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emaurer
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-06-2024

emaurer

Voor de rest gaat alles Goed

keijers schreef op dinsdag 11 oktober 2011 @ 16:24:
[...]

Waar heb je dat gevonden dat die 1000 pagina's geheugen heeft?
Ik zoek straks nog even verder maar als je in de gebruikershandleiding Aminet M540 PVR Set-top Box bij de afstandbediening kijkt ie je dat bij bediening van teletekst pijltjes omhoog en omlaag de pagina (denk ik) teletekst geheugen wordt opgeslagen..... hopelijk straks meer....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

De EU regulations tellen niet voor HD STB's.... tig pagina's terug heb ik eens een linkje naar het bewuste EC document gepost, maar voor HD en dual tuner STB's/PVR's geldt geen vermogensbeperking in de EC regels.
Alleen SD STB's staan in de lijst van < 1 Watt, en PVR's met een single tuner < 2 Watt

De Amino 140 gebruikt volgens mij 8 Watt en de M540 12 Watt in gebruik als ik op de aminet site de specs een doorpulk.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 11-10-2011 21:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

eymey schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 15:04:
[...]

Nope.... doet ie niet. OF die EU Regulation wordt aan de laars gelapt .....
Onzin, als dit soort HD of Dual tuner STB's niet worden vermeldt dan lappen ze ook niets aan hun laars.
In de laatste versie van de EC staan alleen SD STB's en single tuner PVR's genoemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Denan: Is het probleem mbt het niet synchroon lopen van het geluid op RTL4 al gemeld bij Glashart Media?

Ik let er nu steeds op en is niet fijn tv kijken zo :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Spikecity: Het blijft dan alsnog wel een raar verhaal waarom dit soort decoders aan regelgeving kan ontkomen, alleen maar omdat het geen SD of geen single tuner PVR is 8)7

Of iets HD of SD kan, of 1 of 2 tuners heeft, heeft werkelijk niets te maken met het ontwerp van de stroomvoorziening van een apparaat. Maar ja.... techniek en regelgeving :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Verwijderd schreef op woensdag 12 oktober 2011 @ 08:29:
@Denan: Is het probleem mbt het niet synchroon lopen van het geluid op RTL4 al gemeld bij Glashart Media?
Ik let er nu steeds op en is niet fijn tv kijken zo :(
Volgens mij niet (bel/mail de helpdesk even).. maar ik zie hetzelfde via de schotel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Denan: zie dat de oproep voor IPV6 testers voor Lijbrandt uit je sig is. Betekent dat dat er inmiddels genoeg personen zich gemeld hebben?

Ben gewoon benieuwd wanneer het begint en of ik bij de 'gelukkigen' zit ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

eymey schreef op woensdag 12 oktober 2011 @ 09:02:
@Spikecity: Het blijft dan alsnog wel een raar verhaal waarom dit soort decoders aan regelgeving kan ontkomen, alleen maar omdat het geen SD of geen single tuner PVR is 8)7

Of iets HD of SD kan, of 1 of 2 tuners heeft, heeft werkelijk niets te maken met het ontwerp van de stroomvoorziening van een apparaat. Maar ja.... techniek en regelgeving :)
Eens, maar ik heb het ook niet zo verzonnen.
Aangezien ik nogal thuis ben in de EC site was ik benieuwd naar die eisen en vond een keurig lijstje.
Als je kijkt naar de STB/PVR's van UPC en KPN zitten die dingen waarschijnlijk nog wel hoger qua energieverbruik :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De PVR's misschien wel, maar de nieuwere HD stb's van UPC (m'n ouders hebben er eentje staan) die komen echt dicht bij onder de 1w :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morzzz
Verwijderd schreef op dinsdag 11 oktober 2011 @ 21:31:
De EU regulations tellen niet voor HD STB's.... tig pagina's terug heb ik eens een linkje naar het bewuste EC document gepost, maar voor HD en dual tuner STB's/PVR's geldt geen vermogensbeperking in de EC regels.
Alleen SD STB's staan in de lijst van < 1 Watt, en PVR's met een single tuner < 2 Watt

De Amino 140 gebruikt volgens mij 8 Watt en de M540 12 Watt in gebruik als ik op de aminet site de specs een doorpulk.
Ik zal het eens meten zodra ik de meter kan vinden, maar als dat ding echt 8 watt in standby verbruikt gaat ie achter een switch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Morzzz schreef op woensdag 12 oktober 2011 @ 12:01:
[...]

Ik zal het eens meten zodra ik de meter kan vinden, maar als dat ding echt 8 watt in standby verbruikt gaat ie achter een switch.
Het vervelende van die STB's met zo'n baksteen in de powerkabel is dat ze niet echt uit kunnen en dus altijd stroom blijven verbruiken.
Standby voor een Amino is volgens mij ook niet veel meer dan het videogedeelte uitschakelen (en voor de PVR mogelijk de HD downspinnen) in de software, want een warme start duur een paar seconden (dus fietst alle firmware nog gewoon door).
Ik vrees dan ook dat het verschil tussen aan en standby minimaal zal zijn.

Als je energiebewust bezig bent zal je hem dus inderdaad fysiek moeten loskoppelen van het net, maar dan zit je wel elke keer een paar minuten te wachten totdat het ding helemaal is opgeboot en weer draait.

Uit de specs zelfs < 12 Watt:
Power:
5V DC at 3A via external power supply
Less than 12W typical usage
(external supply input voltage 100-240V
AC 50-60Hz, 0.8A max. Output 5V DC 3A)
http://www.aminocom.com/products/m140/

Grappig genoeg lijkt de M540 PVR net zoveel te gebruiken:

http://www.aminocom.com/products/m540-pvr/

Nog vreemder is dat de 130m wel 8 watt gebruikt:
Outputs:
HDMI 1.2a. with HDCP
S/PDIF (optical). USB2.0
POWER 5V DC at 1.5A via external power supply
Less than 8W typical usage (external supply input voltage 100-240V AC 50-60Hz, 0.8A max, output 5VDC 3A)
http://www.aminocom.com/products/a130m/

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 12-10-2011 12:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

eymey schreef op dinsdag 11 oktober 2011 @ 16:26:
Joh de functionaliteit van teletekst (en dus ook het al dan niet kunnen switchen tussen subpagina's) verschilt zelfs van TV tot TV. Subpagina's kunnen switchen is echt niet zo 'gewoon' hoor. Dus om dan met een een set top box af te branden omdat ie dat niet kan...... Bovendien heeft dat dus ook niets te maken met wel of niet WBA want zowel op WGDO als WBA geven de Amino settopboxen ong. dezelfde functionaliteit.

Teletekst begint onderhand ook gewoon uit de gratie te raken..... op HDMI is er al geen ruimte meer om ook nog "VBI data" (het deel van het beeld waar teletekst in gecodeerd zit) door te geven, vandaar dat de settopboxen dit al zelf moeten implementeren. Kan me best voorstellen dat fabrikanten van hedendaagse settopboxen hiervoor alleen maar de basisfunctionaliteit implementeren.
Volgens mij is het niet eens een functionaliteit in de Amino's meer maar zit je naar een html teletext scherm vanuit de middleware te gluren.
In de menu's zijn het namelijk gewoon linkjes naar een of andere GHM server volgens mij, dus als die applicatie geen subpagina's ondersteunt dan zal je die op de Amino ook niet gaan krijgen, want het IPTV signaal zelf bevat helemaal geen teletext en is gewoon een mpg4 stream (op wba) en mpg2 op WGDO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat klopt volgens mij, want volgens mij wordt er bij HD streams ook uberhaupt geen teletext meer mee gestuurd in de video streams. Volgens mij wel in een apart kanaal in de mux trouwens.....
Verwijderd schreef op woensdag 12 oktober 2011 @ 12:19:
[...]

Het vervelende van die STB's met zo'n baksteen in de powerkabel is dat ze niet echt uit kunnen en dus altijd stroom blijven verbruiken.
Standby voor een Amino is volgens mij ook niet veel meer dan het videogedeelte uitschakelen (en voor de PVR mogelijk de HD downspinnen) in de software, want een warme start duur een paar seconden (dus fietst alle firmware nog gewoon door).
Ik vrees dan ook dat het verschil tussen aan en standby minimaal zal zijn.
Gaat er bij mij nog steeds niet 100% in :). Die "baksteen" voedingen kunnen bij goed ontwerp zo efficient zijn dat ze hoogstens 1-2w zullen trekken (de laders van mijn recente HTC toestellen en gigaset zijn ook erg efficient).

Bovendien kan je ook met een Linux platform tegenwoordig genoeg doen om ook de software helemaal tot een halt te brengen (met alleen een timer voor de opnames). Mijn nieuwe HTC telefoons met Android gaan uit met een soort "suspend to nand" mechanisme (vergelijkbaar met hibernate op Windows) en zijn na aan zetten binnen 15 sec. gebruiksklaar.

Dat vind ik een prima acceptabele 'opstarttijd'. De nieuwe Sony Bravia tv's van dit jaar werken volgens een zelfde principe. Ze draaien Linux maar gaan in standby toch naar < 1w. Terwijl ze na het aanzetten binnen 10 sec. op z'n minst beeld hebben.

[ Voor 78% gewijzigd door eymey op 12-10-2011 13:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morzzz
eymey schreef op woensdag 12 oktober 2011 @ 13:12:
Dat klopt volgens mij, want volgens mij wordt er bij HD streams ook uberhaupt geen teletext meer mee gestuurd in de video streams. Volgens mij wel in een apart kanaal in de mux trouwens.....
Teletext is gewoon deel van de DVB standaard, of het nu HD streams betreft of niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeT80
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 16:05
denan schreef op dinsdag 11 oktober 2011 @ 12:28:
2 opnames achter elkaar op dezelfde zender - BUG
Zojuist laten testen en in de laatste software versie is deze bug verholpen. Ik kon het alleen op de 540 laten testen maar op de 532 zou het hetzelfde moeten zijn.
Ben ook aan het testen.
Alleen lijkt er geen nieuwe firmware. (versie veranderd niet na de geforceerde update)
Toch lijken beide opnames van NCIS gisteren avond op de schijf te staan.
zowel op de 532 als op de 540

Geweldig !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Morzzz schreef op woensdag 12 oktober 2011 @ 13:19:
[...]

Teletext is gewoon deel van de DVB standaard, of het nu HD streams betreft of niet :)
DVB is geen IPTV... want dat zijn echt gewoon mpg4/2 multi-cast streams zonder apart datakanaal.
DVB-C heeft uiteraard standaard teletext ongeacht de resolutie, maar daar heb je geen Amino voor nodig om naar te kijken, en daar ging het hier om, teletext op een Amino 140.
Op de amino is teletext gewoon een in Opera draaiende html/javascript applicatie die vanuit de middleware wordt toegestuurd op verzoek.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 12-10-2011 18:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mja een DVB tranpsport stream heeft wel degelijk veel overeenkomsten met die op IPTV. Beiden kunnen meerdere kanalen bevatten voor video, audio, subs en ook teletekst/andere data.

Het gaat er meer om dat SD zenders standaard ook nog VBI data in de niet-zichtbare ' randen' van het beeld hebben zitten, wat dus te decoderen valt door de interne decoder van je TV. Bij HD of andere vormen van TV moet die info of uit de TS gehaald worden of idd vanaf de middleware van de settopboxen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Inderdaad, DVB-C is alleen een tranportmethode waar uiteindelijk ook gewoon de MPEG2 of MPEG4 TS streams over gaan. En in die TS streams kunnen ook via IPTV gewoon dezelfde signalen zitten. Een volgende punt is dan natuurlijk wat de tuner ermee kan doen. Tegenwoordig moet een settopbox bijna altijd wel zelf telektest renderen aangezien je over HDMI geen VBI signaal kan sturen, vroeger over scart kon dat wel en bij satteliet stb's zag je dat toen ook gebruikt worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Nog even nagekeken maar het out of sync zijn van het geluid op rtl4 hd zit toch echt in de bron. Rtl zit er ongeveer 0.2s naast. Erg hinderlijk als je erop gaat letten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toxict
De vraag is:

Wie gaat dit aan RTL melden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
toxict schreef op woensdag 12 oktober 2011 @ 20:42:
De vraag is:
Wie gaat dit aan RTL melden?
Geen idee.. heb jij het nummer van de rtl directeur? ;)

Kun je meteen melden dat het blok in HD altijd out of sync loopt. Net of het geluid nagesynchroniseerd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRuw
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18-08 20:36

DRuw

Bacardi Bat on Ice:)

denan schreef op woensdag 12 oktober 2011 @ 21:18:
[...]
Net of het geluid nagesynchroniseerd is.
Duitse stream 8) ?

Deze signature is om volstrekt onduidelijke redenen verwijderd. PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toxict
denan schreef op woensdag 12 oktober 2011 @ 21:18:
[...]

Geen idee.. heb jij het nummer van de rtl directeur? ;)

Kun je meteen melden dat het blok in HD altijd out of sync loopt. Net of het geluid nagesynchroniseerd is.
Nummer is van de receptie, maar die kunnen je vast doorverbinden ;-)

Adres
RTL Nederland
Bezoekadres:
Sumatralaan 47
1217 GP Hilversum

Postadres:
Postbus 15016
1200 TV Hilversum

Tel. RTL Nederland: +31 (0)35 - 671 87 18
Fax RTL Nederland: + 31 (0)35 - 623 68 92

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
toxict schreef op donderdag 13 oktober 2011 @ 08:26:
Tel. RTL Nederland: +31 (0)35 - 671 87 18
Fax RTL Nederland: + 31 (0)35 - 623 68 92
Prima! Ga maar bellen! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem2
  • Laatst online: 29-09 14:56

Willem2

Ω is futile

denan schreef op woensdag 12 oktober 2011 @ 20:09:
Nog even nagekeken maar het out of sync zijn van het geluid op rtl4 hd zit toch echt in de bron. Rtl zit er ongeveer 0.2s naast. Erg hinderlijk als je erop gaat letten.
Heb je het dan over een specifiek programma of alle programma's? Want bij mij liep het nieuws op RTL4HD gisteren keurig in sync (via mediacenter)

en nee, ik houd niet van voetbal... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ralphie
  • Laatst online: 22-09 15:49
Ik kan sinds vanochtend niet meer bij reader.xsnews.nl. Volgens XSnews doet alles bij hun het en kunnen ze met mijn accounts ook connecten. Zelfs de website is via mijn verbinding niet te bereiken. Ik heb het even getest via mijn UMTS en dan werkt het prima.

Kan een van jullie een kijken of www.xsnews.nl te bereiken is en eventueel een telnet naar reader.xsnews.nl 119

Het "lijkt" in dit geval aan Lijbrandt te liggen, misschien DNS probleem..?

Edit:

Yep, DNS probleem. Als ik naar het IP adres van de reader connect werkt het prima!

[ Voor 9% gewijzigd door Ralphie op 15-10-2011 12:32 ]

HODL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn er meer mensen waarbij de iptv het niet doet?
Op de amino (140) zie ik helemaal geen TV beeld, maar EPG en de interaktieve meuk op de amino (uitzendinggemist, nu.nl) doen het wel.
Via VLC heb ik incidenteel wel een groen-geblokt beeld (bijv RTL 7) maar soms ook helemaal niks (SBS 6).

Heb de amino al geupgrade (ging goed), hoewel daar niet het probleem zit (want ook via VLC geen beeld) en de Genexis gepowerflipt.

Betreft Dordrecht, 3328.

Thank God for analoog & dvb-c!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb geen internet, telefoon en tv.

Leeuwarden hier. Meer mensen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supersymmetry
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 10:39
Ja, ik heb hetzelfde, lig er ook uit, zit bij tweak glasvezel. Tweak had al meer meldingen gehad, ze zouden ermee bezig hier in Leeuwarden. Maar ff afwachten of het vanavond nog lukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diver99
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 11-06 15:45
In Almere werkt alles gewoon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb ook geen internet, IPTV of telefoon. Zit bij Lijbrandt, Leeuwarde (Huizum). Heb al op de storingenpagina gekeken, staat niets op. Afwachten maar :(

Gelukkig is er nog altijd UMTS :)
Pagina: 1 ... 30 ... 88 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Een vragen- en klachtentopic is prima natuurlijk, maar vergeet niet dat GoT -geen- helpdesk is.

Eindeloze klaagzangen hebben we dan ook zeker geen behoefte aan, dat zijn gewoon flames/trolls en vallen onder de gedragsregels van GoT.

Het topic is opgekuisd, er zijn een heel aantal reacties verwijderd om het geheel leesbaar te houden.
Hou dat vanaf nu ook zo.