Doet het hier nu net weer sinds een paar minuten (ook Leeuwarden).
Verwijderd
In B&R de hele dag geen enkele storing op IPTV gezien... zal dus een lokaal probleem zijn bij echte GHM klanten, want als WBA gebruiker krijg ik uiteraard TV van onze vrinden van KPN.
Beste Tweakers,
Vanaf vandaag is er een officiële Webcare afdeling binnen Lijbrandt, deze afdeling zal maandag t/m vrijdag tussen 09:00 en 17:00 uur de vragen van onze (toekomstige) klanten beantwoorden via verschillende (social) media waaronder ook Tweakers.net.
Het Webcare team kan vragen beantwoorden over producten/diensten die Lijbrandt zelf in beheer heeft of verantwoordelijk voor is. Overige vragen kan het Webcare team niet beantwoorden maar wel informeren over de juiste kanalen om deze vragen en/of opmerkingen te melden.
Het is een uitdaging om de technische vragen/problemen op te lossen maar deze uitdaging gaat het Webcare team graag samen met onze (toekomstige) klanten aan.
Groet,
Ruben & Fleur – het Webcare team van Lijbrandt
Vanaf vandaag is er een officiële Webcare afdeling binnen Lijbrandt, deze afdeling zal maandag t/m vrijdag tussen 09:00 en 17:00 uur de vragen van onze (toekomstige) klanten beantwoorden via verschillende (social) media waaronder ook Tweakers.net.
Het Webcare team kan vragen beantwoorden over producten/diensten die Lijbrandt zelf in beheer heeft of verantwoordelijk voor is. Overige vragen kan het Webcare team niet beantwoorden maar wel informeren over de juiste kanalen om deze vragen en/of opmerkingen te melden.
Het is een uitdaging om de technische vragen/problemen op te lossen maar deze uitdaging gaat het Webcare team graag samen met onze (toekomstige) klanten aan.
Groet,
Ruben & Fleur – het Webcare team van Lijbrandt
Disclaimer:
- Het Webcare team kan geen inhoudelijke informatie geven over een lopende klachtenprocedure, wij adviseren u rechtstreeks en bij voorkeur per brief of email contact op te nemen met onze klachtenafdeling.
- Voor uitgebreidere communicatie wordt er gebruik gemaakt van het e-mailadres webcare@kantoor.lijbrandt.nl. Dit e-mailadres mag alleen worden gebruikt op verzoek van een Webcare medewerker, overige e-mails kunnen worden verstuurd naar onze Servicedesk (support@lijbrandt.nl) en zullen niet behandeld of doorgestuurd worden door het Webcare team.
- Het Webcare team kan geen inhoudelijke informatie geven over een lopende klachtenprocedure, wij adviseren u rechtstreeks en bij voorkeur per brief of email contact op te nemen met onze klachtenafdeling.
- Voor uitgebreidere communicatie wordt er gebruik gemaakt van het e-mailadres webcare@kantoor.lijbrandt.nl. Dit e-mailadres mag alleen worden gebruikt op verzoek van een Webcare medewerker, overige e-mails kunnen worden verstuurd naar onze Servicedesk (support@lijbrandt.nl) en zullen niet behandeld of doorgestuurd worden door het Webcare team.
Welkom in dit topic!!!!
.
Wat betreft zaken waar Lijbrandt niet zelf direct invloed op heeft (met name Glashart Media), ik neem aan dat jullie vragen hieromtrent wel naar hun door spelen of naar de persoon binnen Lijbrandt die dat kan?
Wat dat betreft dan ook meteen de vraag of (en wanneer) er vanuit KPN nog een officieel statement komt wat betreft de verbetering in beeldkwaliteit? En of die verbetering ook inhoudt dat, indien beschikbaar, ook de 5.1 kanaals audio in het vervolg netjes wordt doorgegeven?
Wat betreft zaken waar Lijbrandt niet zelf direct invloed op heeft (met name Glashart Media), ik neem aan dat jullie vragen hieromtrent wel naar hun door spelen of naar de persoon binnen Lijbrandt die dat kan?
Wat dat betreft dan ook meteen de vraag of (en wanneer) er vanuit KPN nog een officieel statement komt wat betreft de verbetering in beeldkwaliteit? En of die verbetering ook inhoudt dat, indien beschikbaar, ook de 5.1 kanaals audio in het vervolg netjes wordt doorgegeven?
Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.
welkom inderdaad! Gaat er nog iemand kijken naar de verschillen in geluidssterkte tussen de DTS streams en de 'normale' streams?
@ eymey
KPN heeft in de media geroepen dat in november de kwaliteit van de streams zou verbeteren. Wat dit in de praktijk inhoud is ons nog niet bekend maar die vraag staat wel open. Zodra we hierover meer informatie hebben zullen we dit hier posten.
@ datadevil:
Het Lijbrandt Webcare team heeft uiteraard ook een signaleringsfunctie binnen onze organisatie, we hebben deze vraag al meerdere malen voorbij zien komen en hebben deze aan onze collega's doorgegeven om te bespreken met Glashart media en/of KPN.-Ruben
KPN heeft in de media geroepen dat in november de kwaliteit van de streams zou verbeteren. Wat dit in de praktijk inhoud is ons nog niet bekend maar die vraag staat wel open. Zodra we hierover meer informatie hebben zullen we dit hier posten.
@ datadevil:
Het Lijbrandt Webcare team heeft uiteraard ook een signaleringsfunctie binnen onze organisatie, we hebben deze vraag al meerdere malen voorbij zien komen en hebben deze aan onze collega's doorgegeven om te bespreken met Glashart media en/of KPN.-Ruben
Thanks voor het antwoord
. De enige keer wanneer ik KPN dit openlijk heb zien zeggen ergens in de media, was in een interview in het lokale krantje in gem. Lansingerland. Ik kan zo te zien ook geen persverklaringen hieromtrent vinden op de website van KPN zelf.
Op zich waardeer ik het wel als het hier gepost wordt, maar het zou fijn zijn als het wat meer concreet werd in de vorm van een KPN dat nu ook gewoon echt publiekelijk aankondigt dat ze de beeldkwaliteit up to date brengen in plaats van dat het een soort vrijblijvend en intern iets is.
Op zich waardeer ik het wel als het hier gepost wordt, maar het zou fijn zijn als het wat meer concreet werd in de vorm van een KPN dat nu ook gewoon echt publiekelijk aankondigt dat ze de beeldkwaliteit up to date brengen in plaats van dat het een soort vrijblijvend en intern iets is.
[ Voor 35% gewijzigd door eymey op 17-10-2011 11:15 ]
Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.
Dat ligt meer in het stukje KPN toch? Daar zie ik webcare weinig in betekeneneymey schreef op maandag 17 oktober 2011 @ 11:07:
Dat klopt maar als Wholesale client van KPN zou Lijbrandt wel wat nadrukkelijker aan KPN kunnen vragen om wat duidelijkheid en een pad te verschaffen (op z'n minst met concrete info wanneer en bv. of er dan ook eindelijk dolby digital komt).
Klopt en staat daar natuurlijk ook op de agenda.. al ligt dat wel een niveautje of 5 hoger. Zodra daar iets over bekend is (en er een officieel statement komt) zal webcare daar vast iets over roepen.eymey schreef op maandag 17 oktober 2011 @ 12:02:
Dat klopt maar als Wholesale client van KPN zou Lijbrandt wel wat nadrukkelijker aan KPN kunnen vragen om wat duidelijkheid en een pad te verschaffen (op z'n minst met concrete info wanneer en bv. of er dan ook eindelijk dolby digital komt).
Volgende maand is mijn jaarcontract voorbij en ik denk dat dat voor velen hier geldt, dan kan ik diensten per maand opzeggen.denan schreef op maandag 17 oktober 2011 @ 12:19:
[...]
Klopt en staat daar natuurlijk ook op de agenda.. al ligt dat wel een niveautje of 5 hoger. Zodra daar iets over bekend is (en er een officieel statement komt) zal webcare daar vast iets over roepen.
Gisteren heb ik op mijn tv de beeldinstellingen van zowel IPTV als DVB-C zo optimaal mogelijk (naar mijn smaak) ingesteld en op onze kijkafstand zie ik geen voordeel in IPTV, eigenlijk voelt het DVB-C zelfs iets prettiger aan. Dit geldt ook voor de HD zenders.
Om nu 10 euro te blijven betalen (ip + hd pakket) voor een beeld wat in mijn beleving niet mooier is vind ik zonde van het geld, dan betaal ik alleen voor de paar extra zenders uit het HD pakket en een aantal opties die iptv biedt.
Ik ben dus heel benieuwd wat de verbetering in gaat houden, Dolby-digital vind ik ook een belangrijke factor.
Valt het straks tegen, of KPN schuift het weer een jaartje op (van KPN is nog zelden wat goeds gekomen) dan vliegt het er onherroepelijk uit. En ik denk niet alleen bij mij
Een loos dreigement waar het webteam (sorry, dat was ineens spoorloos verdwenen, ik bedoel Webcare) niets mee kan, de bal ligt bij KPN, ik weet het. Ik geef ook alleen maar mijn mening.
@Webcare
Klopt het dat in Apeldoorn WBA+ geleverd zal worden? (oftewel WGDO IP streams?)
Daarnaast dezelfde vraag als aan XMS webcare, hoewel officieel buiten jullie terrein: Vanuit Reggefiber begrijp ik dat XMS en Lijbrandt niet beiden zullen aanbieden in één regio (dit geval Apeldoorn), waarom is dat?
Klopt het dat in Apeldoorn WBA+ geleverd zal worden? (oftewel WGDO IP streams?)
Daarnaast dezelfde vraag als aan XMS webcare, hoewel officieel buiten jullie terrein: Vanuit Reggefiber begrijp ik dat XMS en Lijbrandt niet beiden zullen aanbieden in één regio (dit geval Apeldoorn), waarom is dat?
Aankondiging werkzaamheden NPO Radio en NL-1 SD, NL-2 SD, NL-3 SD (WGDO)
Datum: 26 oktober 2011
Tijd: 02:00 - 06:30
Op 26 oktober tussen 02:00 en 06:30 worden er werkzaamheden aan het distributie platform uitgevoerd, door deze werkzaamheden zulllen de NPO Radio zenders 1 t/m 6 voor 45 minuten uitvallen.
In het WGDO gebied zullen de TV signalen van NL-1 SD, NL-2 SD en NL-3 SD twee maal kort (ongeveer 20 seconden) onderbroken worden, de HD signalen worden niet onderbroken. Onze WBA klanten vallen buiten deze werkzaamheden en zullen dus geen onderbreking krijgen. -Ruben
Datum: 26 oktober 2011
Tijd: 02:00 - 06:30
Op 26 oktober tussen 02:00 en 06:30 worden er werkzaamheden aan het distributie platform uitgevoerd, door deze werkzaamheden zulllen de NPO Radio zenders 1 t/m 6 voor 45 minuten uitvallen.
In het WGDO gebied zullen de TV signalen van NL-1 SD, NL-2 SD en NL-3 SD twee maal kort (ongeveer 20 seconden) onderbroken worden, de HD signalen worden niet onderbroken. Onze WBA klanten vallen buiten deze werkzaamheden en zullen dus geen onderbreking krijgen. -Ruben
@SkyFlyer: Wat je zegt is tegenstrijdig met elkaar. WBA+ = GEEN wgdo streams......
Dat is waarschijnlijk ook meteen het antwoord op je tweede vraag. XMS biedt van oudsher glasvezel aan over WGDO (Reggefiber Wholesale). Dat is zo ontstaan toen de eerste netwerken zijn aangelegd voor woningen van "portaal" en andere kleinschalige vraagbundelingen.
Nou heb ik laatst van iemand uit Putten (ook nieuw aan te leggen) gebied begrepen dat, ondanks dat bij hun het ook WBA wordt, toch ook XMS en zo beschikbaar zouden komen. Maar hoe veel er van klopt vanuit de salesmanager die dat tegen hem zei......
Natuurlijk weet Webcare of Denan het het allerbest, maar ik vermoed dat Apeldoorn gewoon WBA+ wordt en dus ook met streams van KPN maar de dienst van Glashart Media.
Ja dat wordt al MAANDEN gezegd. Feit blijft dat er heel veel klanten zullen zijn die de (mate van) verbetering vanuit KPN zullen laten gelden als criterium of ze nog door willen gaan met IPTV of dat ze naar analoog en dvb-c zullen terug vallen.
Het lijkt mij dus in het belang van Lijbrandt zelf om met de vuist op tafel te slaan en nu concrete getallen en specs van KPN te verlangen. Met name de vooruitgang in bitrate, mate van verhoging van het detail en of er Dolby Digital komt of niet.
Zonder die dingen is de kans heel reëel dat ik in januari mijn abbo ga downgraden........
Dat is waarschijnlijk ook meteen het antwoord op je tweede vraag. XMS biedt van oudsher glasvezel aan over WGDO (Reggefiber Wholesale). Dat is zo ontstaan toen de eerste netwerken zijn aangelegd voor woningen van "portaal" en andere kleinschalige vraagbundelingen.
Nou heb ik laatst van iemand uit Putten (ook nieuw aan te leggen) gebied begrepen dat, ondanks dat bij hun het ook WBA wordt, toch ook XMS en zo beschikbaar zouden komen. Maar hoe veel er van klopt vanuit de salesmanager die dat tegen hem zei......
Natuurlijk weet Webcare of Denan het het allerbest, maar ik vermoed dat Apeldoorn gewoon WBA+ wordt en dus ook met streams van KPN maar de dienst van Glashart Media.
Ik heb dezelfde mening hoor. Wat dat betreft vind ik het ook raar dat Lijbrandt zich blijft verschuilen achter "zodra wij meer horen van KPN, dan weten jullie het hier ook".Websurfer01 schreef op maandag 17 oktober 2011 @ 13:37:
[...]
Volgende maand is mijn jaarcontract voorbij en ik denk dat dat voor velen hier geldt, dan kan ik diensten per maand opzeggen.
Gisteren heb ik op mijn tv de beeldinstellingen van zowel IPTV als DVB-C zo optimaal mogelijk (naar mijn smaak) ingesteld en op onze kijkafstand zie ik geen voordeel in IPTV, eigenlijk voelt het DVB-C zelfs iets prettiger aan. Dit geldt ook voor de HD zenders.
Om nu 10 euro te blijven betalen (ip + hd pakket) voor een beeld wat in mijn beleving niet mooier is vind ik zonde van het geld, dan betaal ik alleen voor de paar extra zenders uit het HD pakket en een aantal opties die iptv biedt.
Ik ben dus heel benieuwd wat de verbetering in gaat houden, Dolby-digital vind ik ook een belangrijke factor.
Valt het straks tegen, of KPN schuift het weer een jaartje op (van KPN is nog zelden wat goeds gekomen) dan vliegt het er onherroepelijk uit. En ik denk niet alleen bij mij![]()
Een loos dreigement waar het webteam (sorry, dat was ineens spoorloos verdwenen, ik bedoel Webcare) niets mee kan, de bal ligt bij KPN, ik weet het. Ik geef ook alleen maar mijn mening.
Ja dat wordt al MAANDEN gezegd. Feit blijft dat er heel veel klanten zullen zijn die de (mate van) verbetering vanuit KPN zullen laten gelden als criterium of ze nog door willen gaan met IPTV of dat ze naar analoog en dvb-c zullen terug vallen.
Het lijkt mij dus in het belang van Lijbrandt zelf om met de vuist op tafel te slaan en nu concrete getallen en specs van KPN te verlangen. Met name de vooruitgang in bitrate, mate van verhoging van het detail en of er Dolby Digital komt of niet.
Zonder die dingen is de kans heel reëel dat ik in januari mijn abbo ga downgraden........
Veel.. XMS zal ook op WBA+ gaan leveren in de nabije toekomst.eymey schreef op maandag 17 oktober 2011 @ 14:01:
Het wel of niet uitbrengen van een officieel statement is iets dat in het KPN domein ligt. Ik kan niet zomaar gaan roepen "dit gaat KPN doen" als dat statement er niet ligt. Webcare natuurlijk ook niet. Het is dus geen kwestie van 'niet willen' maar van 'niet kunnen'.Ik heb dezelfde mening hoor. Wat dat betreft vind ik het ook raar dat Lijbrandt zich blijft verschuilen achter "zodra wij meer horen van KPN, dan weten jullie het hier ook".
Bedankt, het is echt een behoorlijk groot verschil dus af en toe schrikken we ons hier het welbekende hoofddekselLijbrandt_Desk schreef op maandag 17 oktober 2011 @ 10:52:
@ datadevil:
@Denan: Ik snap wel dat jullie geen statement kúnnen maken, maar ik (en wrs. veel mensen met mij) vraag me dus alleen af hoe veel er in de "bovenkant" van Lijbrandt aan KPN getrokken wordt om hier mee te komen.
Ik denk dat jullie echt onderschatten (ook als ik om me heen luister) hoe veel klanten jullie mis lopen (of gaan verliezen) met dit kwaliteitsverhaal.
Je zou verwachten dat dit voor jullie super belangrijk is...
Voor mij is IPTV op dit moment een veredelde timeshift-machine en redelijk makkelijke manier om uitzending gemist in wat betere kwaliteit dan via internet te hebben. Maar niets meer en niets minder. Er zit kwalitatief 0,0 meerwaarde (eerder minwaarde) aan IPTV tov. DVB-C.
Ik denk dat jullie echt onderschatten (ook als ik om me heen luister) hoe veel klanten jullie mis lopen (of gaan verliezen) met dit kwaliteitsverhaal.
Je zou verwachten dat dit voor jullie super belangrijk is...
Voor mij is IPTV op dit moment een veredelde timeshift-machine en redelijk makkelijke manier om uitzending gemist in wat betere kwaliteit dan via internet te hebben. Maar niets meer en niets minder. Er zit kwalitatief 0,0 meerwaarde (eerder minwaarde) aan IPTV tov. DVB-C.
Helaas kan het Webcare team hier geen antwoord op geven, de beslissing om in een bepaald gebied als ISP op te treden ligt bij onze marketing afdeling. -RubenSkyFlyer schreef op maandag 17 oktober 2011 @ 13:46:
@Webcare
Ik loop hier tegen een probleempje op, ik vind het IPTV ook niet optimaal en hoor van heel veel mensen dat het DVB-C signaal net zo goed is zo niet beter. Ik wou dit dus ook gaan installeren, alleen krijg alleen maar Zwart beeld behalve op ned 1,2,3.
Ik heb de coax aangesloten, heb de eerste keer zenders gezocht met frequentie 000,00. Toen vond ik 35 analoge zenders en deze waren van slechte kwaliteit. Toen heb ik het opnieuw gedaan met frequentie 304,00. Ik vond toen ongeveer 89 digitale zenders en x aantal radio zenders. Echter krijg ik nu alleen beeld op ned 1,2,3 en de rest is zwart, zelfs geen geluid bij de radio zenders. Heb ik iets over het hoofd gezien?
Ik heb de coax aangesloten, heb de eerste keer zenders gezocht met frequentie 000,00. Toen vond ik 35 analoge zenders en deze waren van slechte kwaliteit. Toen heb ik het opnieuw gedaan met frequentie 304,00. Ik vond toen ongeveer 89 digitale zenders en x aantal radio zenders. Echter krijg ik nu alleen beeld op ned 1,2,3 en de rest is zwart, zelfs geen geluid bij de radio zenders. Heb ik iets over het hoofd gezien?
Wel de smartcard/CI+ module uit je TV gehaald?SirMemeAlot schreef op maandag 17 oktober 2011 @ 14:54:
Ik loop hier tegen een probleempje op, ik vind het IPTV ook niet optimaal en hoor van heel veel mensen dat het DVB-C signaal net zo goed is zo niet beter. Ik wou dit dus ook gaan installeren, alleen krijg alleen maar Zwart beeld behalve op ned 1,2,3.
Allereerst welkom webcare team. Top dat Lijbrandt dit doet en direct meldingen hier door geeft. Mijn laatste ervaring met de helpdesk was positief want jullie hebben binnen redelijke tijd mijn e-mail veranderd in mijn Lijbrandt. Nu de bug er nog uit waardoor ik het mail adres zelf niet kon veranderen.
Kort geleden heb ik de glashart/Reggefiber winkel in Almere gebeld over de verbering van de tv streams kwaliteit. De behulpzame medewerker heeft voor mij contact gelegd met de ISP-fabriek (van Reggefiber) die bevestigde dat in November de HD stream van KPN zullen verbeteren. Let wel HD. SD is naar mijn idee even belangrijk maar dat komt hopelijk later.
Eerst afwachten wat er in november gebeurt. Tot die tijd verwacht ik verder geen bevestigingen van Lijbrandt. November is trouwens niet ver meer weg. Dus gewoon geduld denk ik dan. Ik hoor overigens graag jullie bevindingen aangezien ik er toch over denk om UPC TV eruit te doen.
Kort geleden heb ik de glashart/Reggefiber winkel in Almere gebeld over de verbering van de tv streams kwaliteit. De behulpzame medewerker heeft voor mij contact gelegd met de ISP-fabriek (van Reggefiber) die bevestigde dat in November de HD stream van KPN zullen verbeteren. Let wel HD. SD is naar mijn idee even belangrijk maar dat komt hopelijk later.
Eerst afwachten wat er in november gebeurt. Tot die tijd verwacht ik verder geen bevestigingen van Lijbrandt. November is trouwens niet ver meer weg. Dus gewoon geduld denk ik dan. Ik hoor overigens graag jullie bevindingen aangezien ik er toch over denk om UPC TV eruit te doen.
Ik maak niet gebruik van smartcard/CI+, mijn tv heeft een ingebouwde DVB-C decoder.Spacespider schreef op maandag 17 oktober 2011 @ 15:01:
[...]
Wel de smartcard/CI+ module uit je TV gehaald?
Tuner/ontvangst/transmissie
Antenne-ingang: 75 ohm coaxiaal (IEC75)
Televisiesysteem: DVB COFDM 2 K/8 K
Videoweergave: NTSC, SECAM, PAL
Digitale TV: DVB-T MPEG4*, DVB-C MPEG4* <----
Tunerbereik: Hyperband, S-kanaal, UHF, VHF
Nope, men is zich bewust van de klachten over de KPN IPTV streams en er zit maximale druk op een verbetering daarvan.eymey schreef op maandag 17 oktober 2011 @ 14:30:
@Denan: Ik snap wel dat jullie geen statement kúnnen maken, maar ik (en wrs. veel mensen met mij) vraag me dus alleen af hoe veel er in de "bovenkant" van Lijbrandt aan KPN getrokken wordt om hier mee te komen.
Frequency: 304Mhz - vaak in te vullen als 304000(khz).SirMemeAlot schreef op maandag 17 oktober 2011 @ 14:54:
Aantal Symbolen: 6875 - op sommige ontvangers 68750.
Netwerk ID: verschilt per plaats.
Almere 8200
Dordrecht 3300
Enschede 7461
Enter 7461
Haaksbergen 7461
Holten 7461
Houten 3900
Meppel 8200
Rijssen 7461
Wij hopen dat je nu alle zenders in goede kwaliteit door krijgt. - Fleur
[ Voor 8% gewijzigd door Lijbrandt_Desk op 17-10-2011 15:12 ]
Leeuwarden ondersteunen jullie toch ook?Lijbrandt_Desk schreef op maandag 17 oktober 2011 @ 15:11:
[...]
Frequency: 304Mhz - vaak in te vullen als 304000(khz).
Aantal Symbolen: 6875 - op sommige ontvangers 68750.
Netwerk ID: verschilt per plaats.
Almere 8200
Dordrecht 3300
Enschede 7461
Enter 7461
Haaksbergen 7461
Holten 7461
Houten 3900
Meppel 8200
Rijssen 7461
Wij hopen dat je nu alle zenders in goede kwaliteit door krijgt. - Fleur
Maar dat is ook het rare, ik word alleen gevraagd naar frequentie, niet iets anders. Ik krijg echter wel de melding van Lijbrandt Leeuwarden als provider tijdens het zoeken.
Leeuwarden gebruikt als netwerk ID 8900. Kan je nergens kiezen voor handmatig zoeken/instellen en dan het netwerk ID opgeven? Is verder de signaalsterkte van je DVB-C signaal goed? In de meeste TV's kan je die signaalsterkte ergens terugvinden.SirMemeAlot schreef op maandag 17 oktober 2011 @ 15:14:
[...]
Leeuwarden ondersteunen jullie toch ook?
Maar dat is ook het rare, ik word alleen gevraagd naar frequentie, niet iets anders. Ik krijg echter wel de melding van Lijbrandt Leeuwarden als provider tijdens het zoeken.
Ik heb deze "klacht/storing" ook al ene tijdje uitstaan via Denan (die top reageert overigens!), maar met de komst van Lijbrandt_Desk gooi ik een extra lijntje uit.
Ik heb Lijbrandt Compleet 50 in Dordrecht (3328MT). Alles werkt naar behoren, behalve het telefonie gedeelte. Mijn vrouw heeft familie in Engeland wonen en zodra ze deze wilt bellen, gaat de telefoon netjes 3 of 4 keer over. De andere partij kan ons soms wel/soms niet verstaan, maar wij horen de andere kant dus niet. En aan de telefoonrekening te zien wordt er wel verbinding gemaakt
Is dit bekend? Zo ja, zouden jullie dit kunnen escaleren, zodat bellen naar Engeland weer vlekkeloos gaat?
Ter info: Via Denan is al eens eerder een actie ondernomen waardoor bellen wel goed werkte. Dit is een aantal weken goed gegaan, nu is het weer de defecte variant
Ik heb Lijbrandt Compleet 50 in Dordrecht (3328MT). Alles werkt naar behoren, behalve het telefonie gedeelte. Mijn vrouw heeft familie in Engeland wonen en zodra ze deze wilt bellen, gaat de telefoon netjes 3 of 4 keer over. De andere partij kan ons soms wel/soms niet verstaan, maar wij horen de andere kant dus niet. En aan de telefoonrekening te zien wordt er wel verbinding gemaakt
Is dit bekend? Zo ja, zouden jullie dit kunnen escaleren, zodat bellen naar Engeland weer vlekkeloos gaat?
Ter info: Via Denan is al eens eerder een actie ondernomen waardoor bellen wel goed werkte. Dit is een aantal weken goed gegaan, nu is het weer de defecte variant
Ik heb net weer even gekeken, en moet kleine correctie doorgeven. Analoog doet het wel, ondanks dat het kwaliteit echt slecht is, maar van de digitale DVB-C doet alleen ned 1,2,3, het. Ik kan echter alleen analoge zenders handmatig zoeken, maar de DVB-C niet. Ik heb net ook iets met signaalsnehlheid kunnen meten, dit was 6.900, echter geen flauw idee wat dit inhoud.Spacespider schreef op maandag 17 oktober 2011 @ 15:23:
[...]
Leeuwarden gebruikt als netwerk ID 8900. Kan je nergens kiezen voor handmatig zoeken/instellen en dan het netwerk ID opgeven? Is verder de signaalsterkte van je DVB-C signaal goed? In de meeste TV's kan je die signaalsterkte ergens terugvinden.
Ik krijg ook bij ned 1,2,3 gewoon programma informatie, ook zie ik als ik naar nederland 10 ga gewoon veronica boven in s taan maar krijg geen beeld. Ik laat alle opties nog open waar het aan kan liggen. 1. Ik denk dat ik wel een ingebouwde DVB-C tuner heb, anders kon ik ned 1,2,3 ook niet bekijken. Bekabeling, zou dit het kunnen zijn? Ik heb dezelfde Coax kabel gebruikt die ik nog uit mijn UPC tijd heb die door mijn vorige bewoners een keer is aangelegd. Zou het kunnen zijn dat Lijbrandt mij deze signalen niet goed doorgeeft?
De internationale routering is aangepast maar over dat ander netwerk zien we hetzelfde gedrag. Het ontstaat ergens in de koppeling tussen nederland en engeland via verschillende routes/kanalen (ook via KPN).yomat schreef op maandag 17 oktober 2011 @ 15:23:
@webcare: kunnen jullie voor yomat inregelen dat 1e lijn een trace maakt via de nieuwe route en deze doorzetten naar de leverancier? Zij zijn op de hoogte en staan met een aantal internationale routeringspartijen klaar om de lijnen te troubleshooten.
Aangezien je analoog ook slecht is zou het toch best eens in de bekabeling kunnen zitten. Al getest zonder splitters/versterkers e.d? Misschien nog een andere coax kabel liggen die je kan testen?SirMemeAlot schreef op maandag 17 oktober 2011 @ 15:33:
[...]
Ik heb net weer even gekeken, en moet kleine correctie doorgeven. Analoog doet het wel, ondanks dat het kwaliteit echt slecht is, maar van de digitale DVB-C doet alleen ned 1,2,3, het. Ik kan echter alleen analoge zenders handmatig zoeken, maar de DVB-C niet. Ik heb net ook iets met signaalsnehlheid kunnen meten, dit was 6.900, echter geen flauw idee wat dit inhoud.
Ik krijg ook bij ned 1,2,3 gewoon programma informatie, ook zie ik als ik naar nederland 10 ga gewoon veronica boven in s taan maar krijg geen beeld. Ik laat alle opties nog open waar het aan kan liggen. 1. Ik denk dat ik wel een ingebouwde DVB-C tuner heb, anders kon ik ned 1,2,3 ook niet bekijken. Bekabeling, zou dit het kunnen zijn? Ik heb dezelfde Coax kabel gebruikt die ik nog uit mijn UPC tijd heb die door mijn vorige bewoners een keer is aangelegd. Zou het kunnen zijn dat Lijbrandt mij deze signalen niet goed doorgeeft?
Nog niet, ik zal morgen even een nieuwe kabel halen, heb nog wel een kabel maar die kan er weer niet om vanwege mannetje/vrouwtje gebeuren.Spacespider schreef op maandag 17 oktober 2011 @ 15:51:
[...]
Aangezien je analoog ook slecht is zou het toch best eens in de bekabeling kunnen zitten. Al getest zonder splitters/versterkers e.d? Misschien nog een andere coax kabel liggen die je kan testen?
Ik heb net philips ook even gebeld en er is mij verteld dat ik wel een smartcard/CI+ module nodig heb? Ik raak nu een beetje in de war. Als ik bij mijn specificaties kijk zie ik dit;
Verbinding
Tuner type Analoog, DVB-C, DVB-C HD, DVB-T, DVB-T HD
Dit betekend toch dat ik het DVB-C van Lijbrandt zonder smartcard of CI+ module zou moeten kunnen bekijken? De medewerker zei hij ondersteund het wel, maar heeft geen ingebouwde DVB-C tuner er in. Moet ik nu wel een aparte DVB-C Tuner kopen of niet?
p.s. @spicespider bedoel je rechtstreeks aansluiten vanaf het modem of vanaf de woonkamer splitter(het witte doosje aan de muur)? Want ik hem em nu rechtstreeks aangesloten vanaf het witte doosje vanaf de muur.
[ Voor 9% gewijzigd door SirMemeAlot op 17-10-2011 16:13 ]
Het DVB-C signaal van Lijbrandt kan ontvangen worden zonder gebruik te maken van een smartcard of CI+ module, als de medewerker van de producent echter heeft aangegeven dat er geen ingebouwde DVB-C tuner in zit dan zal dit helaas inhouden dat je deze nog moet aanschaffen.SirMemeAlot schreef op maandag 17 oktober 2011 @ 16:11:
[...]
Dit betekend toch dat ik het DVB-C van Lijbrandt zonder smartcard of CI+ module zou moeten kunnen bekijken? De medewerker zei hij ondersteund het wel, maar heeft geen ingebouwde DVB-C tuner er in. Moet ik nu wel een aparte DVB-C Tuner kopen of niet?
p.s. @spicespider bedoel je rechtstreeks aansluiten vanaf het modem of vanaf de woonkamer splitter(het witte doosje aan de muur)? Want ik hem em nu rechtstreeks aangesloten vanaf het witte doosje vanaf de muur.
Wat betreft de opmerking over het aansluiten, ik raad je aan om de nieuwe COAX kabel rechtstreeks op het glasvezelmodem aan te sluiten en niet op de wandcontactdoos. -Ruben
Onze Servicedesk heeft contact gehad met het vaste telefoonnummer en een trace uitgevoerd, deze is doorgestuurd en het probleem is verder nu in behandeling. Als de Servicedesk een officiële afmelding heeft binnen gekregen dan nemen ze nogmaals contact op om dit te controleren. -Rubenyomat schreef op maandag 17 oktober 2011 @ 15:23:
Ik heb deze "klacht/storing" ook al ene tijdje uitstaan via Denan (die top reageert overigens!), maar met de komst van Lijbrandt_Desk gooi ik een extra lijntje uit.
Maar de medewerker geeft aan dat mijn TV wel DVB-C ondersteund, maar dat de TV geen ingebouwde Tuner heeft. Wat is het verschil dan?
Ik had namelijk het idee dat de medewerker niet helemaal begreep hoe precies werkt met de DVB-C signaal van Lijbrandt. Hij bleef namelijk maar steeds door gaan over de CI+ module/smartcard van KPN dat ik die moest aanschaffen.
Terwijl ik aangeef dat ik gebruik maak van het DVB-C van Lijbrandt.
Ik had namelijk het idee dat de medewerker niet helemaal begreep hoe precies werkt met de DVB-C signaal van Lijbrandt. Hij bleef namelijk maar steeds door gaan over de CI+ module/smartcard van KPN dat ik die moest aanschaffen.

[ Voor 53% gewijzigd door SirMemeAlot op 17-10-2011 16:29 ]
Ik had het reeds vernomen. Bedankt zover, ik hoop dat jullie snel iets vindenLijbrandt_Desk schreef op maandag 17 oktober 2011 @ 16:26:
[...]
Onze Servicedesk heeft contact gehad met het vaste telefoonnummer en een trace uitgevoerd, deze is doorgestuurd en het probleem is verder nu in behandeling. Als de Servicedesk een officiële afmelding heeft binnen gekregen dan nemen ze nogmaals contact op om dit te controleren. -Ruben
Ik gok dat die Philips medewerker gewoon een beetje clueloos is.... blijkbaar schakelt Philips standaard ook een callcenter in dat geen kennis heeft van de Philips producten en verschillende modellen. Daarbij ga ik er uiteraard van uit dat de specs die jij noemt ook horen bij de tv die je hebtSirMemeAlot schreef op maandag 17 oktober 2011 @ 16:27:
Maar de medewerker geeft aan dat mijn TV wel DVB-C ondersteund, maar dat de TV geen ingebouwde Tuner heeft. Wat is het verschil dan?
Ik had namelijk het idee dat de medewerker niet helemaal begreep hoe precies werkt met de DVB-C signaal van Lijbrandt. Hij bleef namelijk maar steeds door gaan over de CI+ module/smartcard van KPN dat ik die moest aanschaffen.Terwijl ik aangeef dat ik gebruik maak van het DVB-C van Lijbrandt.
Ik zou idd doen zoals webcare zegt: Hang een -goede- coax kabel direct aan de Genexis en de TV (de Genexis kant moet wel een f-connector op uiteraard). Dus niet je bestaande bekabeling en/of dozen gebruiken.
Als dat nog geen soelaas biedt ben ik bang dat er toch iets in die TV niet helemaal compatible is met het door Glashart Media aangeboden signaal. Zeker als analoog en FM het gewoon doen .
Volgens je specificaties is de tv er geschikt voor, bovendien geef je zelf al aan dat je 1,2 en 3 wel (slecht) ontvangt. Dus zou je tv een tuner moeten hebben hiervoor.SirMemeAlot schreef op maandag 17 oktober 2011 @ 16:27:
Ik had namelijk het idee dat de medewerker niet helemaal begreep hoe precies werkt met de DVB-C signaal van Lijbrandt. Hij bleef namelijk maar steeds door gaan over de CI+ module/smartcard van KPN dat ik die moest aanschaffen.Terwijl ik aangeef dat ik gebruik maak van het DVB-C van Lijbrandt.
Waarschijnlijk begrijpt men niet dat Lijbrandt een ongecodeerd signaal doorgeeft, en denkt men aan het systeem van UPC en Ziggo waarbij wel een decoder nodig is in de vorm van een kastje of module.
Het beste is inderdaad naar je kabel te kijken en om mogelijke mankementen uit te sluiten, deze indien mogelijk testen van meterkast rechtstreeks naar tv. Zo sluit je alles wat er tussen hangt uit, heb je dan een goed signaal, dan kun je stuk voor stuk e.e.a. weer aansluiten en testen tot je signaal weer slecht is, zo heb je dan de boosdoener te pakken.
Ik heb zelf in de loop der jaren in verschillende huizen wel eens slecht (UPC) signaal gehad door: een kabel die inwendig geoxideerd was (kruipruimte), een stekker waarin een vrijwel onzichtbaar draadje van de mantel tegen de kern aankwam, en een goedkope wanddoos van de Praxis die bepaalde frequenties niet doorgaf.
Gelukkig zelf op kunnen lossen zonder dure monteur.
Kennelijk waren Eymey en ik gelijktijdig een antwoord aan het samenstellen, ik laat het toch maar staan (zonde van het typewerk)
[ Voor 3% gewijzigd door Websurfer01 op 17-10-2011 16:43 ]
Er bestaat ook een adapter van F-connector naar de bekende huis-tuin en keuken stekker. Dan hoef je je nieuwe kabel niet meteen te slopen en kun je hem eventueel retourneren als het daar helemaal niet aan ligt.eymey schreef op maandag 17 oktober 2011 @ 16:40:
[...]
Ik zou idd doen zoals webcare zegt: Hang een -goede- coax kabel direct aan de Genexis en de TV (de Genexis kant moet wel een f-connector op uiteraard). Dus niet je bestaande bekabeling en/of dozen gebruiken.
F-connector male/female kost je een euro.. zo'n stekker kost je vast meerWebsurfer01 schreef op maandag 17 oktober 2011 @ 16:46:
[...]
Er bestaat ook een adapter van F-connector naar de bekende huis-tuin en keuken stekker. Dan hoef je je nieuwe kabel niet meteen te slopen en kun je hem eventueel retourneren als het daar helemaal niet aan ligt.
Mee eens, maar niet iedereen ziet het zitten om die te monteren (hoewel het niets voorstelt).denan schreef op maandag 17 oktober 2011 @ 16:53:
[...]
F-connector male/female kost je een euro.. zo'n stekker kost je vast meer
Daarbij hou je je nieuwe kabel nog even origineel en zou je hem terug kunnen brengen als het niet aan de kabel ligt.
Waar heb je de kabel precies op aangesloten? Op dezelfde aansluiting waar je de vorige aanbieder ook op had aangesloten?(ziggo/upc, etc?)SirMemeAlot schreef op maandag 17 oktober 2011 @ 16:11:
[...]
Nog niet, ik zal morgen even een nieuwe kabel halen, heb nog wel een kabel maar die kan er weer niet om vanwege mannetje/vrouwtje gebeuren.
Ik heb net philips ook even gebeld en er is mij verteld dat ik wel een smartcard/CI+ module nodig heb? Ik raak nu een beetje in de war. Als ik bij mijn specificaties kijk zie ik dit;
Verbinding
Tuner type Analoog, DVB-C, DVB-C HD, DVB-T, DVB-T HD
Ik krijg namelijk het idee dat je de kabel in het verkeerde "apparaat" stopt.
Je hebt twee aansluitmogelijkheden waarschijnlijk. De oude die je eerder hebt gebruikt bij de vorige aanbieder en op het glasvezelmodem(aan de zijkant, rechts). Daar moet hij op.
@nicap
Ik heb het inderdaad aangesloten op waar UPC eerst ook op aangesloten was, maar dit heeft de monteur zelf geinstalleerd. Er zit een klein kabeltje bij van een halve meter die de monteur heeft verbonden met het witte doosje, echter zit de groene kabel van UPC daar ook nog op. Deze kan ik evt wel loskoppelen, maar dat zit er nog al strak op, dus dat moet ik ff met wat extra gereedschap voor elkaar krijgen. Maar zou dat een probleem opleveren dan?
Ik heb het inderdaad aangesloten op waar UPC eerst ook op aangesloten was, maar dit heeft de monteur zelf geinstalleerd. Er zit een klein kabeltje bij van een halve meter die de monteur heeft verbonden met het witte doosje, echter zit de groene kabel van UPC daar ook nog op. Deze kan ik evt wel loskoppelen, maar dat zit er nog al strak op, dus dat moet ik ff met wat extra gereedschap voor elkaar krijgen. Maar zou dat een probleem opleveren dan?
Ja, dat zal waarschijnlijk het probleem zijn. Slecht van de monteur dat die dat zo heeft aangesloten.SirMemeAlot schreef op maandag 17 oktober 2011 @ 21:35:
@nicap
Ik moet de aansluiting helemaal niet meer via de witte doosje aan de muur doen? Of de groene kabel van upc er af halen en het modem er op installeren en dan via het witte kastje installeren?Spacespider schreef op maandag 17 oktober 2011 @ 21:57:
[...]
Ja, dat zal waarschijnlijk het probleem zijn. Slecht van de monteur dat die dat zo heeft aangesloten.
Verwijderd
Ik denk dat wanneer je iets beter zou omschrijven wat je wilt, je betere kwaliteit hulp zou krijgen.
Van 75 kilometer afstand is het heel lastig om te begrijpen wat er bedoeld wordt met een wit doosje, een wit kastje, een groene kabel, een paarse krokodil, etc.
Om te beginnen zou het handig zijn wanneer je in staat zou zijn om iets van een merk of type te noemen (als dat er op staat), dat zegt al een stuk meer dan iets als een wit doosje.
Vanille ijs van de Jumbo zit ook in een wit doosje, maar dat bedoel je vast niet
Kan je anders foto's maken van de kastjes, doosjes en wat dies meer zij?
Van 75 kilometer afstand is het heel lastig om te begrijpen wat er bedoeld wordt met een wit doosje, een wit kastje, een groene kabel, een paarse krokodil, etc.
Om te beginnen zou het handig zijn wanneer je in staat zou zijn om iets van een merk of type te noemen (als dat er op staat), dat zegt al een stuk meer dan iets als een wit doosje.
Vanille ijs van de Jumbo zit ook in een wit doosje, maar dat bedoel je vast niet
Kan je anders foto's maken van de kastjes, doosjes en wat dies meer zij?
Ik maak morgen even gedetailleerd probleem verslag incl foto's.
Maar met het witte doosje bedoel ik de UPC woonkamer splitter. Die heb ik van UPC gekregen maar ik maak morgen er wel foto's bij :-).
Maar met het witte doosje bedoel ik de UPC woonkamer splitter. Die heb ik van UPC gekregen maar ik maak morgen er wel foto's bij :-).
Je zou het eigenlijk even moeten tekenen hoe je het nu hebt (neem ook mee waar je UPC kabel binnen komt e.d.) om een goed advies te kunnen geven. Maar meestal zijn er 2 basissituaties:
* Oudere huizen, waarin de UPC/Ziggo aansluiting (dus de draad zelf) in de woonkamer binnen komt. Daar moet iedereen afblijven! Het is gewoon het AOP van UPC en eigendom van hen.
In mijn woning geldt deze situatie. De glasvezel komt in de meterkast binnen. Ik heb in de woonkamer gewoon een -extra- doos geinstalleerd en een coax via de kruipruimte naar de meterkast getrokken (vanuit de meterkast gaat er ook nog het e.e.a. naar boven voor radiotuners daar).
* Nieuwere huizen, waar UPC/Ziggo netals glasvezel in de meterkast binnen komt. In de huizen die ik in Almere heb gezien hangt in de meterkast netjes een AOP van UPC en zit daar 1 kabel in (die naar de woonkamer). Let op: Die kabel kan ook groen zijn, netals de UPC kabel die in de meterkast het huis binnen komt! Iig, in dat soort situaties is het meestal makkelijk die kabel om te prikken in je Genexis. Als het een female stekker is gewoon ff een verloopje naar F erbij halen, of een losse f-connector als je het niet erg vindt de connector te vervangen.
Bottom line: De vraag is even wat jouw "witte doosje aan de muur" is. Is dit een aansluiting die vanuit de meterkast gevoed wordt of is dit je directe UPC/Ziggo overnamepunt......
edit: Hehe, typ gelijk met IcyK.
Iig... we zijn benieuwd naar de foto's / probleemomschrijving
* Oudere huizen, waarin de UPC/Ziggo aansluiting (dus de draad zelf) in de woonkamer binnen komt. Daar moet iedereen afblijven! Het is gewoon het AOP van UPC en eigendom van hen.
In mijn woning geldt deze situatie. De glasvezel komt in de meterkast binnen. Ik heb in de woonkamer gewoon een -extra- doos geinstalleerd en een coax via de kruipruimte naar de meterkast getrokken (vanuit de meterkast gaat er ook nog het e.e.a. naar boven voor radiotuners daar).
* Nieuwere huizen, waar UPC/Ziggo netals glasvezel in de meterkast binnen komt. In de huizen die ik in Almere heb gezien hangt in de meterkast netjes een AOP van UPC en zit daar 1 kabel in (die naar de woonkamer). Let op: Die kabel kan ook groen zijn, netals de UPC kabel die in de meterkast het huis binnen komt! Iig, in dat soort situaties is het meestal makkelijk die kabel om te prikken in je Genexis. Als het een female stekker is gewoon ff een verloopje naar F erbij halen, of een losse f-connector als je het niet erg vindt de connector te vervangen.
Bottom line: De vraag is even wat jouw "witte doosje aan de muur" is. Is dit een aansluiting die vanuit de meterkast gevoed wordt of is dit je directe UPC/Ziggo overnamepunt......
edit: Hehe, typ gelijk met IcyK.
Iig... we zijn benieuwd naar de foto's / probleemomschrijving
[ Voor 3% gewijzigd door eymey op 17-10-2011 23:00 ]
Lijbrandt bied als het goed is ook een IPRTV box aan met PVR alleen van Lijbrandt zelf hoor je daar helemaal niets van (terwijl ze beloofd hadden contact op te nemen).
Weet iemand wat ze momenteel uitleveren (m532 of m540 of a540)?
Heeft er al iemand ervaring met deze PVR box met KPN stream (helaas we krijgen het slechte KPN signaal) ?
Heeft er al iemand ervaring met deze PVR box met KPN stream (helaas we krijgen het slechte KPN signaal) ?
Strikt technisch is WBA+ automatisch geen WGDO, maar volgens KPN Wholesale, is er inhoudelijk geen verschil (alleen dat de rekening via KPN naar glashart media gaat).eymey schreef op maandag 17 oktober 2011 @ 14:01:
@SkyFlyer: Wat je zegt is tegenstrijdig met elkaar. WBA+ = GEEN wgdo streams......
[...]
http://www.kpn-wholesale....televisie/w/wba-plus.aspxMet WBA Plus levert u interactieve digitale en analoge televisie (alleen op glasvezel) van Glashart Media.
let dus op het verschil van WBA en WBA+. Zoals het op de site van KPN Wholesale staat is WBA=KPN streams (brak) en WBA+=Glashart Mediastreams (Technicolor).
Er wordt duidelijk over analoog EN interactieve digitale televesie van Glashart Media gesproken...
Lijbrandt levert op dit moment als PVR de M540, als je mij via een prive bericht je adresgegevens kan sturen dan zoek ik uit tegen welke voorwaarden deze box besteld kan worden. -Rubenbhaaff schreef op dinsdag 18 oktober 2011 @ 08:03:
Lijbrandt bied als het goed is ook een IPRTV box aan met PVR alleen van Lijbrandt zelf hoor je daar helemaal niets van (terwijl ze beloofd hadden contact op te nemen).
@Skyflyer: Nee, dat is NIET het verschil tussen WBA+ en WBA (die KPN wholesale site ken ik uitvoerig).
Er bestaat bij KPN geen "WBA" met televisie. "WBA" is gewoon kaal Wholesale Broadband Access, dus gewoon een kale verbinding waar de ISP zelf z'n diensten op bepaalt. "WBA" (zonder plus) staat ook onder het kopje "breedband toegang" en niet onder het kopje "televisie".
WBA+ is het pakket zoals Lijbrandt, KickXL en straks bv. ook Vodafone het aanbieden. Inderdaad wel mét Glashart Media als dienstenaanbieder, maar er staat -nergens- aangegeven dat de streams van Technicolor/WGDO komen. Ze komen dus gewoon van KPN, nog steeds ivm. de (schijnbare) onmogelijkheid om op KPN routers naar de ene aansluiting multicast adressen van Glashart Media/Technicolor te vervoeren en naar de andere aansluiting die van KPN. Alleen op het dvb-c en analoge signaal komen ze nog rechtstreeks van Glashart Media af. Bij IPTV heb je wel de middleware, settopbox en interactieve diensten van Glashart Media maar de streams zijn gewoon van KPN.
Er is nog een ander Wholesale product van KPN waar televisie bij in zit en waar de streams en zelfs de dienst van KPN komen, en dat is "Wholesale Multiplay" (wat Tweak met hun Groen abbo aanbiedt bv.)
Er bestaat bij KPN geen "WBA" met televisie. "WBA" is gewoon kaal Wholesale Broadband Access, dus gewoon een kale verbinding waar de ISP zelf z'n diensten op bepaalt. "WBA" (zonder plus) staat ook onder het kopje "breedband toegang" en niet onder het kopje "televisie".
WBA+ is het pakket zoals Lijbrandt, KickXL en straks bv. ook Vodafone het aanbieden. Inderdaad wel mét Glashart Media als dienstenaanbieder, maar er staat -nergens- aangegeven dat de streams van Technicolor/WGDO komen. Ze komen dus gewoon van KPN, nog steeds ivm. de (schijnbare) onmogelijkheid om op KPN routers naar de ene aansluiting multicast adressen van Glashart Media/Technicolor te vervoeren en naar de andere aansluiting die van KPN. Alleen op het dvb-c en analoge signaal komen ze nog rechtstreeks van Glashart Media af. Bij IPTV heb je wel de middleware, settopbox en interactieve diensten van Glashart Media maar de streams zijn gewoon van KPN.
Er is nog een ander Wholesale product van KPN waar televisie bij in zit en waar de streams en zelfs de dienst van KPN komen, en dat is "Wholesale Multiplay" (wat Tweak met hun Groen abbo aanbiedt bv.)
[ Voor 18% gewijzigd door eymey op 18-10-2011 09:40 ]
Ok, dank je voor de verduidelijking. Dan hebben we bij het bewonersinitiatief Apeldoorn het e.a. te bespreken... ;-) (Aangezien ik jouw opmerkingen niet kan rijmen met: "Apeldoorn wordt WBA+ met de pijp helemaal open." (salesmanager Reggefiber) (pijp helemaal open <> KPN streams))
Volgens mij doelt hij met "pijp helemaal open" meer op de te behalen internetsnelheid
. Wel weet ik van GoT-user DJSmiley dat salesmanagers voor de initiatieven in Putten Nunspeet iets vergelijkbaars beweren (en ook dat in nieuwe WBA+ gebieden het TV aanbod hoogwaardig zou gaan worden). Maar goed, het zijn sales managers. Eerst zien dan geloven. Zolang wij als WBA+ gebruikers uit eerste hand nog het tegendeel ervaren en KPN nog steeds een belofte open heeft staan om in November alles drastisch te verbeteren geloof ik de praktijk eerder dan iets wat een salesmanager zegt.
Salesmanagers van Lijbrandt verkochten in Almere in de zomer van 2010 ook gouden bergen en 1:1 hoogwaardige streams van Glashart Media, tot de KPN WBA+ praktijk hen achterhaalde...... Misschien dat je de salesmanager in Apeldoorn hier eens fijntjes op mag wijzen en hem kan vragen waarom zijn belofte meer waard zou zijn dan de eerdere beloftes elders.... Heel gemeen maar goed
. Als zijn belofte klopt, dan weet hij (netals in het geval van Nunspeet en Putten) meer dan wat KPN aan bestaande klanten kwijt wil.....
Lees voor ervaringen (en ook veel artikelen m.b.t. de KPN streams) ook eens dit blog door: http://glasvezelnetwerkaalten.blogspot.com . Gaat over recente aanleg projecten in het oosten van Gelderland
.
Ach, de kwaliteit van IPTV is nou ook weer niet dramatisch (het is stukken beter dan analoog, stukken beter dan Digitenne en alleen bij bestudering slechter dan UPC, want ook daar is het niet altijd even strak weet ik bij m'n ouders). Maar het moet voor glasvezelbegrippen gewoon beter kunnen aangezien Reggefiber in WGDO gebieden en in WBA+ gebieden met dvb-c dit ook bewijst
.
Overigens, ik heb het artikel van De Stentor over glasvezel gelezen (heb er ook nog op gereageerd) en had ook gelezen dat het voorlopig Zuidbroek, centrum, welgelegen en Woudhuis wordt waar glasvezel aangelegd zal worden.
Hebben jullie er al zicht op of De Maten ooit aan de beurt komt (m'n ouders wonen daar)? Daar ligt nu "nep glasvezel" van KPN (FttC, wat KPN ooit in de markt zette als "kpnglasvezel"). In De Maten en Apeldoorn Zuid valt iig heel wat goed te maken als het om het imago van glasvezel gaat na het KPN nep-glasvezel debacle, maar voor m'n ouders zou het wel een oplossing zijn om niet meer afhankelijk te zijn van UPC. Ze hebben meerdere TV's, zouden veel baat hebben bij het onversleutelde DVB-C signaal van Glashart Media.
Salesmanagers van Lijbrandt verkochten in Almere in de zomer van 2010 ook gouden bergen en 1:1 hoogwaardige streams van Glashart Media, tot de KPN WBA+ praktijk hen achterhaalde...... Misschien dat je de salesmanager in Apeldoorn hier eens fijntjes op mag wijzen en hem kan vragen waarom zijn belofte meer waard zou zijn dan de eerdere beloftes elders.... Heel gemeen maar goed
Lees voor ervaringen (en ook veel artikelen m.b.t. de KPN streams) ook eens dit blog door: http://glasvezelnetwerkaalten.blogspot.com . Gaat over recente aanleg projecten in het oosten van Gelderland
Ach, de kwaliteit van IPTV is nou ook weer niet dramatisch (het is stukken beter dan analoog, stukken beter dan Digitenne en alleen bij bestudering slechter dan UPC, want ook daar is het niet altijd even strak weet ik bij m'n ouders). Maar het moet voor glasvezelbegrippen gewoon beter kunnen aangezien Reggefiber in WGDO gebieden en in WBA+ gebieden met dvb-c dit ook bewijst
Overigens, ik heb het artikel van De Stentor over glasvezel gelezen (heb er ook nog op gereageerd) en had ook gelezen dat het voorlopig Zuidbroek, centrum, welgelegen en Woudhuis wordt waar glasvezel aangelegd zal worden.
Hebben jullie er al zicht op of De Maten ooit aan de beurt komt (m'n ouders wonen daar)? Daar ligt nu "nep glasvezel" van KPN (FttC, wat KPN ooit in de markt zette als "kpnglasvezel"). In De Maten en Apeldoorn Zuid valt iig heel wat goed te maken als het om het imago van glasvezel gaat na het KPN nep-glasvezel debacle, maar voor m'n ouders zou het wel een oplossing zijn om niet meer afhankelijk te zijn van UPC. Ze hebben meerdere TV's, zouden veel baat hebben bij het onversleutelde DVB-C signaal van Glashart Media.
[ Voor 35% gewijzigd door eymey op 18-10-2011 10:23 ]
Ik zou zeggen, kom 1 november mee overleggen... ;-).
Vanuit het initiatief is de bedoeling geheel Apeldoorn te verglazen, dus inclusief de wijken met nep glasvezel FTTC. Dit zal 1 november ook zeker ter sprake komen. Wel verwacht ik dat deze wijken als laatste aan de beurt zullen zijn, simpelweg vanwege de remmende "voorsprong".
Vanuit het initiatief is de bedoeling geheel Apeldoorn te verglazen, dus inclusief de wijken met nep glasvezel FTTC. Dit zal 1 november ook zeker ter sprake komen. Wel verwacht ik dat deze wijken als laatste aan de beurt zullen zijn, simpelweg vanwege de remmende "voorsprong".
Ik gebruik nu bijna 1 jaar Lijbrandt, geen TV (alleen bellen en internet 50/50) in Almere.
Zeer tevreden (mede omdat ik geen tv aansluiting heb)..
Nu zie ik dat bijvoorbeeld xs4all voor 10 euro meer (55 euro) 100/100 (t.o.v. van hun 50/50 van 45 euro) aanbieden. Overige providers blijven nog op 25 euro extra steken. Waarom kan een nieuwe partij zo onder hun prijs duiken?
Ik zou graag naar 100/100 willen, maar zodra je klant bent kan je nergens bijvoorbeeld nog korting krijgen.
(bijvoorbeeld 1e 3 maanden gratis, wat dus 75 euro korting is (dus verschil met xs4all is dan kleiner))
Weet iemand of er aanbiedingen zijn voor 'trouwe' klanten? Lijbrandt is alleen op nieuwe klanten aan het jagen en problemen met tv aan het oplossen voor bestaande klanten.
Zeer tevreden (mede omdat ik geen tv aansluiting heb)..
Nu zie ik dat bijvoorbeeld xs4all voor 10 euro meer (55 euro) 100/100 (t.o.v. van hun 50/50 van 45 euro) aanbieden. Overige providers blijven nog op 25 euro extra steken. Waarom kan een nieuwe partij zo onder hun prijs duiken?
Ik zou graag naar 100/100 willen, maar zodra je klant bent kan je nergens bijvoorbeeld nog korting krijgen.
(bijvoorbeeld 1e 3 maanden gratis, wat dus 75 euro korting is (dus verschil met xs4all is dan kleiner))
Weet iemand of er aanbiedingen zijn voor 'trouwe' klanten? Lijbrandt is alleen op nieuwe klanten aan het jagen en problemen met tv aan het oplossen voor bestaande klanten.
SkyFlyer schreef op dinsdag 18 oktober 2011 @ 10:34:
Ik zou zeggen, kom 1 november mee overleggen... ;-).
@ badnews.nl
Er zijn op dit moment helaas geen acties voor onze trouwe klanten. Wij zijn constant bezig onze dienstverlening te verbeteren en uit te breiden met nieuwe opties op de diensten. Hiermee hopen wij dat je zo een tevreden klant blijft. - Fleur
Er zijn op dit moment helaas geen acties voor onze trouwe klanten. Wij zijn constant bezig onze dienstverlening te verbeteren en uit te breiden met nieuwe opties op de diensten. Hiermee hopen wij dat je zo een tevreden klant blijft. - Fleur
Bij deze mijn probleem omschrijving met illustraties!
Ik begin met een foto van mijn glasvezel modem.

Zoals je ziet op de foto zie je ook al op welk witte doosje de verbinding is aangesloten. Ik zal nu nog even een duidelijkere foto van het doosje zelf uploaden.

Op deze foto kan je goed zien hoe de monteur dit heeft aangesloten. De groene kabel (UPC) hangt er nog gewoon aan.
[
Om de aansluiting compleet te maken dan deze foto er ook maar bij.

Ik was blijkbaar weer net te laat met de foto(of te vroeg) maar daar staat automatische installatie van zenders.

In het eerste keuze menu moet ik alleen nederlands selecteren, dan krijg ik deze keuze er voor waar ik voor de kabel kies.

Dan voer ik de frequentie 304,00 in en verder word mij niks gevraagd en de TV gaat zoeken.

And were off! :whistle:

En na een minuut of 7/8 heeft de TV alle zenders gevonden.

Dan denk je yeahhh, nederland 3 werkt! zelfde geldt voor nederland 1 en 2.

Dan denk je, see a little here, see a little there and poof! its gone.
Mochten er nog belangrijke foto's ontbreken dan hoor ik dat graag
P.s. al vast excuus voor de matige foto's, maar deze heb ik met mijn telefoon moeten maken.
Ik begin met een foto van mijn glasvezel modem.

Zoals je ziet op de foto zie je ook al op welk witte doosje de verbinding is aangesloten. Ik zal nu nog even een duidelijkere foto van het doosje zelf uploaden.

Op deze foto kan je goed zien hoe de monteur dit heeft aangesloten. De groene kabel (UPC) hangt er nog gewoon aan.
[

Om de aansluiting compleet te maken dan deze foto er ook maar bij.

Ik was blijkbaar weer net te laat met de foto(of te vroeg) maar daar staat automatische installatie van zenders.

In het eerste keuze menu moet ik alleen nederlands selecteren, dan krijg ik deze keuze er voor waar ik voor de kabel kies.

Dan voer ik de frequentie 304,00 in en verder word mij niks gevraagd en de TV gaat zoeken.

And were off! :whistle:

En na een minuut of 7/8 heeft de TV alle zenders gevonden.

Dan denk je yeahhh, nederland 3 werkt! zelfde geldt voor nederland 1 en 2.

Dan denk je, see a little here, see a little there and poof! its gone.
Mochten er nog belangrijke foto's ontbreken dan hoor ik dat graag
P.s. al vast excuus voor de matige foto's, maar deze heb ik met mijn telefoon moeten maken.
[ Voor 5% gewijzigd door SirMemeAlot op 18-10-2011 12:57 ]
Beste Marnix, het lijkt erop dat het toch via het UPC kastje is aangesloten. Zou je de kabel rechtstreeks van de Genexis (je glasvezelmodem van Lijbrandt) naar je TV kunnen aansluiten? - Fleur
Ik moet dus even een coax kabel halen met een F-connector plugje?
Het lijkt erop dat de COAX kabel (witte kabel) uit de glasvezel modem is aangesloten op je UPC aansluiting. Sorry dat ik het zeg, maar dan is de monteur wel een ongelovelijke prutser geweest.
De groene UPC kabel gaat naar de woonkamer splitser (het zgn. AOP, Abbonee Overname Punt), hierop zit een modem splitser van UPC gedrukt, deze heeft aan de onderkant (op de foto rechts) 3 uitgangen, links/onderaan "modem", in het midden "TV" en rechts/bovenaan "Radio".
Het lijkt erop dat de glasvezel modem is verbonden met "modem" uitgang van UPC. Ongelovelijk prutswerk! Maar dat terzijde.
De oplossing is heel eenvoudig. De middelste witte kabel op de modemsplitser, moet je aansluiten op je glasvezel modem. Hiervoor haal je coax die nu op je glasvezelmodem zit aangesloten eraf.
Ter illustratie:
De groene UPC kabel gaat naar de woonkamer splitser (het zgn. AOP, Abbonee Overname Punt), hierop zit een modem splitser van UPC gedrukt, deze heeft aan de onderkant (op de foto rechts) 3 uitgangen, links/onderaan "modem", in het midden "TV" en rechts/bovenaan "Radio".
Het lijkt erop dat de glasvezel modem is verbonden met "modem" uitgang van UPC. Ongelovelijk prutswerk! Maar dat terzijde.
De oplossing is heel eenvoudig. De middelste witte kabel op de modemsplitser, moet je aansluiten op je glasvezel modem. Hiervoor haal je coax die nu op je glasvezelmodem zit aangesloten eraf.
Ter illustratie:

[ Voor 8% gewijzigd door SkyFlyer op 18-10-2011 13:07 ]
Zo te zien zitten er op de middelste (=tv) kabel alle verloopjes die je nodig hebt. Ik vermoed dat deze kabel als alle verloopjes eraf zijn, een F-connector heeft, die je direct in de modem kan schroeven.SirMemeAlot schreef op dinsdag 18 oktober 2011 @ 12:59:
Ik moet dus even een coax kabel halen met een F-connector plugje?
Verwijderd
Dit lijkt de situatie:
Zie je wat er mis gaat?
^ naar | |---<-------<----< Genexis TV | | | v -------------------------------- | uit uit | | | | UPC doos | | | | in | -------------------------------- ^ | | coax 'uit de grond'
Zie je wat er mis gaat?
@skyflyer,
Ik denk dat ik toch even een connector moet halen, want het modem heeft een mannetje(connector) nodig, en die middelste aansluiting(mijn coax) heeft een vrouwtje. Dat gaat dus niet op elkaar passen. Maar dan ga ik zo gewoon even een kabel halen met een mannetje er op i.p.v een vrouwtje!
@lyck
Ja ik zie wel wat er fout aan is, echter herkent hij het Lijbrandt netwerk wel degelijk via dat verdeeldoosje. Zie de foto dat ik bezig ben aan het zoeken maar. Daar staat provider Lijbrandt.
Ik denk dat ik toch even een connector moet halen, want het modem heeft een mannetje(connector) nodig, en die middelste aansluiting(mijn coax) heeft een vrouwtje. Dat gaat dus niet op elkaar passen. Maar dan ga ik zo gewoon even een kabel halen met een mannetje er op i.p.v een vrouwtje!
@lyck
Ja ik zie wel wat er fout aan is, echter herkent hij het Lijbrandt netwerk wel degelijk via dat verdeeldoosje. Zie de foto dat ik bezig ben aan het zoeken maar. Daar staat provider Lijbrandt.
[ Voor 25% gewijzigd door SirMemeAlot op 18-10-2011 13:09 ]
Kijk nog even heel goed, want de middelste kabel heeft zeker weten één of meerdere verloopjes erop zitten. Zo te zien begint alles met een (gekrimpte) F-Connector. Een F-connector is altijd mannetje.
Verloopjes en F-connectoren hebben een schroef verbinding, geen opdruk verbinding. Misschien een close-up foto als je nog twijfelt?
edit:
PS
Op het modem zit standaard ook een verlooptje van F-connector naar opdrukstekker, deze kun je er af schroeven.
Verloopjes en F-connectoren hebben een schroef verbinding, geen opdruk verbinding. Misschien een close-up foto als je nog twijfelt?
edit:
PS
Op het modem zit standaard ook een verlooptje van F-connector naar opdrukstekker, deze kun je er af schroeven.
[ Voor 15% gewijzigd door SkyFlyer op 18-10-2011 13:12 ]
Verwijderd
Eens met SkyFlyer: Middelste kabel heeft een (male) F connector, dan een (2 x female) F koppelstuk, dan een adapter van (male) F naar opdruk connector.
Schroef anders ook het verloopje van je genexis modem af?SirMemeAlot schreef op dinsdag 18 oktober 2011 @ 13:06:
@skyflyer,
@lyck
Voorgemonteerde kabels hebben altijd aan een kant een mannetje en aan de andere kant een vrouwtje, dus als je tv als je modem allebei een vrouwtje zijn (en dus een mannetje nodig hebben) klopt er iets niet.
Verwijderd
Even simpel
Middelste kabel alle verloopjes er af.
Kabel van Genexis naar splitter verwijderen.
De kabel die in het midden zat nu rechtstreeks aan genexis schroeven.
Middelste kabel alle verloopjes er af.
Kabel van Genexis naar splitter verwijderen.
De kabel die in het midden zat nu rechtstreeks aan genexis schroeven.
Verwijderd
Ja, duh!SirMemeAlot schreef op dinsdag 18 oktober 2011 @ 13:06:
[...]
@lyck
Wanneer een Nederlander, een Duitser en een Engelsman door elkaar heen aan het praten zijn kan ik best horen wie waar vandaan komt, maar afgezien van een enkel woord kan ik het gesprek toch niet volgen.
Wie weet gebruiken Lijbrandt en UPC wel deels dezelfde frekwenties.
Zorg er om te beginnen nou voor dat overige fouten worden uitgesloten en kijk naar één bron, Óf UPC, óf Lijbrandt.
Over downgraden van abonnementen gesproken: welke HD zenders vallen nu in het standaardpakket? Met andere woorden: wat is nu de toegevoegde waarde van het HD pakket voor 5 euro?

De kabel van Lijbrandt gaat in de eerste aansluiting van de UPC wandcontact doos(zie kabel 2 en 3, dit is de lijbrandt kabel). Kabel 1 is mijn coax waar ik het bovenste stukje er af heb geschroefd, deze zie je naast de wandcontact doos liggen. Van mijn Genexis modem kan ik volgens mij niks afschroeven, hier zit 1 verbinding op die op het moment dezelfde aansluiting als mijn coax kabel heeft.
P.S. maar als ik het goed begrijp kan ik nog een verloopje verwijderen van mijn coax kabel?
[ Voor 9% gewijzigd door SirMemeAlot op 18-10-2011 13:26 ]
In de meest linkse foto, zit er nog een verloopje op je kabel geschroeft.
Als je dit verlooptje eraf schroeft, dan houd je dezelfde verbinding over als de 2 rechter kabels en kun je hem dus op de modem schroeven.
Daarna ben je klaar!
(en als je die monteur nog een keer zit, een hele grote schop onder zijn kont geven... )
PS
Webcare, op serieuze noot, deze monteur heeft echt bijscholing nodig.
Als je dit verlooptje eraf schroeft, dan houd je dezelfde verbinding over als de 2 rechter kabels en kun je hem dus op de modem schroeven.
Daarna ben je klaar!
(en als je die monteur nog een keer zit, een hele grote schop onder zijn kont geven... )
PS
Verwijderd
Als ik het goed begrijp: kabel 1 (met het blauwe binnenstuk) is de coax kabel die naar je tv gaat?SirMemeAlot schreef op dinsdag 18 oktober 2011 @ 13:25:
[afbeelding]
De kabel van Lijbrandt gaat in de eerste aansluiting van de UPC wandcontact doos(zie kabel 2 en 3, dit is de lijbrandt kabel). Kabel 1 is mijn coax waar ik het bovenste stukje er af heb geschroefd, deze zie je naast de wandcontact doos liggen. Van mijn Genexis modem kan ik volgens mij niks afschroeven, hier zit 1 verbinding op die op het moment dezelfde aansluiting als mijn coax kabel heeft.
P.S. maar als ik het goed begrijp kan ik nog een verloopje verwijderen van mijn coax kabel?
Dan is het simpel: de kabel die vanaf je Genexis komt (kabel 2 of 3 volgens jou) op kabel 1 schroeven en je bent klaar.
Dit kan inderdaad ook, maar ik zou zelf altijd zo min mogelijk stukjes er tussen willen hebben, daarentegen verlengd het de kabel gelijk, mocht dat nodig zijn...Verwijderd schreef op dinsdag 18 oktober 2011 @ 13:29:
[...]
Als ik het goed begrijp: kabel 1 (met het blauwe binnenstuk) is de coax kabel die naar je tv gaat?
Dan is het simpel: de kabel die vanaf je Genexis komt (kabel 2 of 3 volgens jou) op kabel 1 schroeven en je bent klaar.
Edit:
PS
Icyk: kabel 2 en 3 is dezelfde kabel, zoals ik hem begrijp.
[ Voor 6% gewijzigd door SkyFlyer op 18-10-2011 13:32 ]
De bovenste kabel (creme wit) direct in de Genesix pluggen.
Ook de Genesix heeft een schroefaansluiting
Dat klopt Lyck, ik heb het uiteindelijk nog simpeler gedaan, ik heb het blauwe verloopje ook van de kabel afgeschroefd en nu rechtstreeks op het modem aangesloten.
Ga nu tested of het zoeken nu goed gaat! Ik hou jullie op de hoogte.
Ga nu tested of het zoeken nu goed gaat! Ik hou jullie op de hoogte.
Op dit moment bied Lijbrandt de volgende HD zenders aan via het IPTV basispakket:gysman11 schreef op dinsdag 18 oktober 2011 @ 13:24:
Over downgraden van abonnementen gesproken: welke HD zenders vallen nu in het standaardpakket? Met andere woorden: wat is nu de toegevoegde waarde van het HD pakket voor 5 euro?
Nederland 1
Nederland 2
Nederland 3
RTL 4
RTL 5
RTL 7
RTL 8
één
Ketnet/Canvas
Eurosport HD
Arte
ARD
ZDF
WijchenTV (lokale zender)
De toegevoegde waarde van het HD pakket is dat er nog eens 14 HD zenders bij komen:
SBS 6 HD
Net5 HD
Veronica HD
Brava HDTV
MEZZO Live HD
Nat Geo Wild HD
Discovery HD showcase
Animal Planet HD
National Geographic HD
MyZen.TV HD
Luxe TV HD
Fashion TV HD
Travel Channel HD
BBC HD
Dit overzicht is ook te vinden op http://www.lijbrandt.nl/u...or/itv_pakkettenlijst.pdf -Ruben
Never mind, niet goed genoeg gezocht.gysman11 schreef op dinsdag 18 oktober 2011 @ 13:24:
http://glashartmedia.nl/b...ht_13_Oktober_2011_v2.pdf
Wat mij betreft bij verlenging dus geen HD pakket meer.
Edit: Webcare ook bedankt, onze posts kruisten elkaar.
[ Voor 5% gewijzigd door gysman11 op 18-10-2011 13:32 ]
Zo hee wat een prutswerk zeg @ die foto's
. De aansluiting van de groene UPC kabel op het AOP ziet er trouwens ook al niet al te joviaal uit maar goed, neem aan dat de monteur daar niets mee heeft gedaan 
Maar goed, net wat de anderen zeggen: Dat hele UPC doosje en verdeelblok dat daarop zit compleet vergeten! Gewoon middelste kabel (die nu in de "tv" aansluiting van het verdeeldoosje zit en waar neem ik aan altijd je TV op aangesloten zat) ontdoen van onnodige verlopen en met een f-connector aan de Genexis schroeven. Of je zelf een kabel neemt met aan de ene kant een vrouwtje en de andere kant een mannetje dat in de tv past.... of aan de ene kant een f-connector en de andere kant een mannetje dat in de tv past, dat is dan aan jou.
Makkelijker kan echt niet.

Maar goed, net wat de anderen zeggen: Dat hele UPC doosje en verdeelblok dat daarop zit compleet vergeten! Gewoon middelste kabel (die nu in de "tv" aansluiting van het verdeeldoosje zit en waar neem ik aan altijd je TV op aangesloten zat) ontdoen van onnodige verlopen en met een f-connector aan de Genexis schroeven. Of je zelf een kabel neemt met aan de ene kant een vrouwtje en de andere kant een mannetje dat in de tv past.... of aan de ene kant een f-connector en de andere kant een mannetje dat in de tv past, dat is dan aan jou.
Makkelijker kan echt niet.
Verwijderd
Ik ook, maar de verwarring is al zo grootSkyFlyer schreef op dinsdag 18 oktober 2011 @ 13:31:
[...]
Dit kan inderdaad ook, maar ik zou zelf altijd zo min mogelijk stukjes er tussen willen hebben, daarentegen verlengd het de kabel gelijk, mocht dat nodig zijn...
Eindelijk, ik heb de coax kabel van alle hulpstukken ontdaan en rechtstreeks op het Genexis modem aangesloten en we hebben beeld.
Het beeld is naar mijn mening net zo goed als het IPTV, dus nu heb je in ieder geval een leuke extra erbij!
Dank voor alle hulp.
Het beeld is naar mijn mening net zo goed als het IPTV, dus nu heb je in ieder geval een leuke extra erbij!
Dank voor alle hulp.
Graag gedaan, bedankt voor het terug koppelen.
Goed om te lezen dat alles naar tevredenheid werkt! - FleurSirMemeAlot schreef op dinsdag 18 oktober 2011 @ 13:53:
Eindelijk, ik heb de coax kabel van alle hulpstukken ontdaan en rechtstreeks op het Genexis modem aangesloten en we hebben beeld.
Dank voor alle hulp.
Verwijderd
Enneh ...Lijbrandt_Desk schreef op dinsdag 18 oktober 2011 @ 14:10:
[...]
Goed om te lezen dat alles naar tevredenheid werkt! - Fleur
enSkyFlyer schreef op dinsdag 18 oktober 2011 @ 13:28:
[...]
Tsja, let's get Real. Voor zo ver ik weet heeft Lijbrandt nauwelijks eigen monteurs in dienst (behalve misschien wat mensen die komen kijken als er problemen zijn). Het meeste werk wordt uitbesteed aan onderaannemers.
En in mijn ervaring zitten daar hele goeie mensen tussen, maar soms ook totale prutsers.
Maar mooi dat het nu werkt
En in mijn ervaring zitten daar hele goeie mensen tussen, maar soms ook totale prutsers.
Maar mooi dat het nu werkt
[ Voor 5% gewijzigd door eymey op 18-10-2011 14:23 ]
Verwijderd
Ja, dus ...?eymey schreef op dinsdag 18 oktober 2011 @ 14:23:
Tsja, let's get Real. Voor zo ver ik weet heeft Lijbrandt nauwelijks eigen monteurs in dienst (behalve misschien wat mensen die komen kijken als er problemen zijn). Het meeste werk wordt uitbesteed aan onderaannemers.
[...]
Mij lijkt hier juist een mooie kans te liggen voor Lijbrandt om als professionele dienstverlener een verbeterslag te maken in de kwaliteit van hun dienstverlening!
En net zo goed als wij eisen kunnen stellen aan de diensten die wij inkopen bij Lijbrandt (nl dat je krijgt waar je volgens je contract recht op hebt, alsmede dat de geleverde dienst overeenkomt met de gewekte verwachtingen), kan Lijbrandt eisen stellen aan de diensten die zij inkopen bij onderaannemers.
Wij zijn het met jullie eens, dit is geen nette manier van aansluiten geweest. Wij zijn aan het nagaan of dit werk door een van de monteurs is die door ons is ingeschakeld of niet. Zo ja, zullen wij hier zeker verder onderzoek naar plegen om de dienstverlening te verbeteren. - Fleur en Ruben
Natuurlijk. Ik wil het ook zeker op die manier niet goed praten? Maar je kan als klant dus ook zelf helpen door bij Lijbrandt een klacht in te dienen over de dienstverlening van de betreffende monteur.
Al 1 maand werkt het keuzemenu niet meer......
Ik vind het erg bizar, elke instandsie werkt met keuze menu's. Heb de helpdesk gebelt hier over en ze kunnen hier geen uitsluitsel over geven hoe lang dit nog gaat duren. Heb ze ook een e-mail gestuurt dat ik hier compensatie wil voor hebben voor de niet geleverde diensten.
Nu alles via de (pre pay) mobile moet regelen.
PS: Er wordt ook niet op mijn e-mail gereageerd
Melding:
Bij het bedienen van telefonische menu's, komen mogelijk niet alle signalen door. Hierdoor kunt u soms geen keuze's in telefonische menu's maken en het bedienen van de voicemail kan problemen opleveren.
Er wordt gewerkt deze problemen zo snel mogelijk te verhelpen. Ons excuses voor het ongemak.
Ik vind het erg bizar, elke instandsie werkt met keuze menu's. Heb de helpdesk gebelt hier over en ze kunnen hier geen uitsluitsel over geven hoe lang dit nog gaat duren. Heb ze ook een e-mail gestuurt dat ik hier compensatie wil voor hebben voor de niet geleverde diensten.
Nu alles via de (pre pay) mobile moet regelen.
PS: Er wordt ook niet op mijn e-mail gereageerd
Melding:
Bij het bedienen van telefonische menu's, komen mogelijk niet alle signalen door. Hierdoor kunt u soms geen keuze's in telefonische menu's maken en het bedienen van de voicemail kan problemen opleveren.
Er wordt gewerkt deze problemen zo snel mogelijk te verhelpen. Ons excuses voor het ongemak.
[ Voor 3% gewijzigd door MCP cloud op 18-10-2011 15:29 . Reden: x ]