Toon posts:

Lijbrandt: vragen en klachten Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 32 ... 88 Laatste
Acties:
  • 536.102 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lijbrandt_Desk
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 24-05-2021

Lijbrandt_Desk

Bedrijfsaccount Lijbrandt
emaurer schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 00:05:
[...]

Iets meer toegevoegde waarde zou zijn als ook het History en History HD kanaal worden toegevoegd....
Bedankt voor het doorgeven dat je deze zender een toegevoegde waarde zou vinden aan ons zenderpakket. Dit is doorgezet naar de marketing afdeling, wanneer er veel vraag is naar deze zender kunnen wij onderzoeken of het mogelijk is deze zender aan ons aanbod toe te voegen. - Fleur

Lijbrandt Webcare ______Webcare disclaimer/werkwijze

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lijbrandt_Desk

Lijbrandt_Desk

mb1 schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 07:47:
@lijbrandt webcare,

Wanneer beginnen jullie in Eerbeek/Brummen met aansluiten?
Mijn ouders hebben al 2 maanden het glas in de meterkast.
Ik heb al een 2 weken glas in de meterkast,
Ik had begrepen dat alle aansluitingen na eind september direct geactiveerd werden...
KPN is alwel vollop aan het activeren.
In Eerbeek zullen de eerste klanten deze week geactiveerd worden. In Brummen worden de eerste klanten volgende week geactiveerd. Ik verwacht dat je ouders binnenkort bericht krijgen over de activering van het glasvezel in hun woning. - Fleur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lijbrandt_Desk

Lijbrandt_Desk

Rh1no schreef op dinsdag 18 oktober 2011 @ 22:32:
@Lijbrandt_Desk webcare:
Kunnen jullie nagaan hoe het met het volgende staat (staat op de storingen webpage onder telefonie vermeld):
"Telefonie

• Wilt u de instellingen van uw telefoonlijn aanpassen, zoals anoniem bellen in- of uitschakelen, dan kunt u dit via onze Servicedesk doorgeven.

• Bij het bedienen van telefonische menu's, komen mogelijk niet alle signalen door. Hierdoor kunt u soms geen keuze's in telefonische menu's maken en het bedienen van de voicemail kan problemen opleveren.

Er wordt gewerkt deze problemen zo snel mogelijk te verhelpen. Ons excuses voor het ongemak."

Is er zicht op wanneer deze storing, ik heb er zelf last van aangezien ik dagelijks op teleconferences moet inloggen met pincodes, eindelijk verholpen is?
Voor de goede orde: ik heb er zelf (nog) geen ticket bij de Lijbrandt helpdesk voor gelogd toen ik eenmaal zag dat hdeze al op de webpagina stond. Heb wel met Denan contact hierover gehad.

Alvast dank voor een hopelijk bemoedigend antwoord,
Rh1no
Onze collega's zijn bezig om een mogelijke fix voor dit probleem te testen, zodra de test positief is afgerond wordt er begonnen met het uitrollen voor onze klanten. Het is helaas nog niet bekend wanneer het uitrollen zal beginnen. Wij hopen dat dit probleem binnenkort definitief kan worden opgelost. - Ruben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henrickus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 09-08-2023
Lijbrandt_Desk schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 09:49:
[...]

Onze collega's zijn bezig om een mogelijke fix voor dit probleem te testen, zodra de test positief is afgerond wordt er begonnen met het uitrollen voor onze klanten. Het is helaas nog niet bekend wanneer het uitrollen zal beginnen. Wij hopen dat dit probleem binnenkort definitief kan worden opgelost. - Ruben
Dit is dus ongeveer hetzelfde als op de website staat. :'(
Ik vraag mij dan af en dat is communicatie a) is de fix er b) zijn ze al aan het testen en c) hoelang gaat men testen.
Dan hebben we in ieder geval een beeld waar we staan.

Dit geld eigenlijk ook voor de andere punten bv opvragen van telefoonkosten.
Dit staat er al een eeuwigheid. Ik heb nu echt het idee dat men helemaal niets aan het doen is.
We vinden het wel best. :(
Kan toch niet zo zijn dat alle providers dit wel kunnen geven behalve LB.
Geef inzicht en dat mogen wij als klanten verwachten.
Hiermee onderscheid LB zich dan van andere providers

Zelf kom ik bij XS4All vandaan en die hadden ook altijd de melding: storing en we werken eraan om het zo snel als mogelijk op te lossen Excuses voor het ongemak. Daar moest je het mee doen.
Meer klantonvriendelijk kun je niet zijn. Hier kan je niets mee..................
De storingsmelding van LB is exact hetzelfde.

Wees duidelijk en transparant

Those r my 2 cents

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lijbrandt_Desk

Lijbrandt_Desk

Aankondiging werkzaamheden RTV, DVB-C en IPTV op 26-10-2011

Op 26 oktober 2011 zullen er tussen 06:00 en 07:00 werkzaamheden worden uitgevoerd aan ons netwerk.
Tijdens deze periode kunnen bovenstaande diensten voor maximaal 30 minuten worden onderbroken. - Ruben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doc25
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 11-12-2017
Hallo geachte dame/heer van het webcare team van Lijbrandt,

ik heb nu inmiddels 5 weken geleden een abonnement aangevraagd op TV en internet. Ik kreeg een brief dat de aannemer contact met mij gaat opnemen voor het plaatsen van een nieuwe modem (ik heb al glasvezelkabels tot in mijn meterkast, en een nog actieve modem van interNLnet). Maar tot op heden geen bericht gehad van die aannemer of monteur. Het duurt mij een beetje te lang.
Ik woon in Amsterdam.

Groeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lijbrandt_Desk

Lijbrandt_Desk

Doc25 schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 10:44:

ik heb nu inmiddels 5 weken geleden een abonnement aangevraagd op TV en internet. Ik kreeg een brief dat de aannemer contact met mij gaat opnemen voor het plaatsen van een nieuwe modem (ik heb al glasvezelkabels tot in mijn meterkast, en een nog actieve modem van interNLnet). Maar tot op heden geen bericht gehad van die aannemer of monteur. Het duurt mij een beetje te lang.
Ik woon in Amsterdam.

Groeten.
Zou je je adresgegevens kunnen e-mailen naar webcare@kantoor.lijbrandt.nl? Dan kunnen wij kijken of wij meer duidelijkheid kunnen krijgen over jouw aansluiting. - Fleur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doc25
Lijbrandt_Desk schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 09:04:
[...]

Bedankt voor het doorgeven dat je deze zender een toegevoegde waarde zou vinden aan ons zenderpakket. Dit is doorgezet naar de marketing afdeling, wanneer er veel vraag is naar deze zender kunnen wij onderzoeken of het mogelijk is deze zender aan ons aanbod toe te voegen. - Fleur
Waar kunnen wij dit soort dingen aangeven ? ik vind namelijk ook dat History (SD en HD) toegevoegd moeten worden.
Lijbrandt_Desk schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 10:49:
[...]

Zou je je adresgegevens kunnen e-mailen naar webcare@kantoor.lijbrandt.nl? Dan kunnen wij kijken of wij meer duidelijkheid kunnen krijgen over jouw aansluiting. - Fleur
Dank voor de snelle reactie. Ik heb een mailtje gestuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyFlyer
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23-09 16:49
henrickus schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 10:06:
[...]

Dit is dus ongeveer hetzelfde als op de website staat. :'(
Ik vraag mij dan af en dat is communicatie a) is de fix er b) zijn ze al aan het testen en c) hoelang gaat men testen.
Volgens mij werd er duidelijk door Webcare gesteld dat het op dit moment in test is. M.a.w. de fix is er en er wordt nu getest. Hoelang men voor het testen nodig heeft, is natuurlijk afhankelijk van het aantal bevindingen dat ze in test zullen vinden.

Na test, volgt normaal gesproken "acceptatie", en daarna "productie". Geen flaauw idee wat voor acceptatieomgeving Lijbrandt heeft, maar ik verwacht dat ze een (kleine) pilot doen? Gezien de aard van de problemen zal zo'n pilot wel een maandje nodig hebben. Op dit moment zou ik dus gokken op 2 maanden... (maar dat is globaal vanuit een algemene QA/Test visie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lijbrandt_Desk

Lijbrandt_Desk

@ henrickus

Om iets meer de inhoud in te duiken: De problemen ontstaan in een koppeling tussen een internationaal gebruikt telefonieplatform en onze diensten. Daar is een aanpassing geweest die deze problemen veroorzaakt heeft. Om dat te verhelpen moet daar de software aangepast worden maar wat de zaak lastig maakt is dat wij niet de enige partij zijn die op dat platform actief is. Past men iets voor ons aan dan kan dat impact hebben voor een groot aantal internationale bedrijven wat over hetzelfde systeem loopt. Dat is men nu aan het doortesten en daarom duurt het langer dan wij zouden willen. -Ruben

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tsja, dat is dus het nadeel van het uitbesteden van dit soort zaken.

Zo ontzettend lang problemen mebben met het verzenden van DTMF tonen (kiezen in telefonische keuzemenu's) zou ik echt onacceptabel vinden! Bijna iedere klantenservice (niet in de laatste plaats die van Lijbrandt) werkt hier mee... evenals vele teleconferencing oplossingen.

Gelukkig neem ik telefonie niet bij Lijbrandt zelf af maar bij een partij die dingen al wat langer voor elkaar heeft (Calvoip / Breez )

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henrickus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 09-08-2023
Lijbrandt_Desk schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 11:33:
@ henrickus

Om iets meer de inhoud in te duiken: De problemen ontstaan in een koppeling tussen een internationaal gebruikt telefonieplatform en onze diensten. Daar is een aanpassing geweest die deze problemen veroorzaakt heeft. Om dat te verhelpen moet daar de software aangepast worden maar wat de zaak lastig maakt is dat wij niet de enige partij zijn die op dat platform actief is. Past men iets voor ons aan dan kan dat impact hebben voor een groot aantal internationale bedrijven wat over hetzelfde systeem loopt. Dat is men nu aan het doortesten en daarom duurt het langer dan wij zouden willen. -Ruben
Dit is wat ik dus bedoel, duidelijkheid.
Als men dit, in wellicht kortere bewoordingen, op de support site zet en dat dan ook regelmatig update, dan creëer je duidelijkheid en acceptatie.

Ik dus nu ook benieuwd wat de status is van de telefoonkosten welke niet kan worden opgevraagd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 30-09 11:18
eymey schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 11:37:
Tsja, dat is dus het nadeel van het uitbesteden van dit soort zaken.

Zo ontzettend lang problemen mebben met het verzenden van DTMF tonen (kiezen in telefonische keuzemenu's) zou ik echt onacceptabel vinden! Bijna iedere klantenservice (niet in de laatste plaats die van Lijbrandt) werkt hier mee... evenals vele teleconferencing oplossingen.

Gelukkig neem ik telefonie niet bij Lijbrandt zelf af maar bij een partij die dingen al wat langer voor elkaar heeft (Calvoip / Breez )
Dat heeft niets met het voip platform te maken. Dit gaat over de gateways waarover het telefonie verkeer loopt. Daar zit niet alleen lijbrandt op maar ook een groot aantal andere bedrijven. Verder is telio (de leverancier van LBT) een van de betere in de wereld.. met aardig wat meer ervaring (en klanten) dan callvoip/breeze (www.telio.no). Zij konden echter niet voorzien dat een software upgrade op een internationale telefoniegateway (buiten het domein van telio) problemen zou veroorzaken met een CPE die alleen in nederland in gebruik is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Thx voor de uitleg. Blijft dan echter nog steeds frappant dat toch steeds CPE's die hier gebruikt worden in de problemen komen want deze telefonieklachten zijn niet de eerste (zie bv. ook de XMS klachten van hele poos terug met DRG apparatuur met tonen door het gesprek heen of de eerste seconden die weg vielen, etc. )

Persoonlijk heb ik iig zelf met Callvoip in de 5 jaar dat ik nu bij ze zit nog nooit 1 enkele storing gehad. Ook kun je bij hun wel zelf allerlei telefooncentrale-achtige dingen regelen (zelfs meerdere call forwardings achter elkaar) en ook je gespreksspecificaties inzien e.d.

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lijbrandt_Desk

Lijbrandt_Desk

henrickus schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 11:38:

Ik dus nu ook benieuwd wat de status is van de telefoonkosten welke niet kan worden opgevraagd?
Hier kan ik geen datum over geven maar de belkosten kunnen binnenkort via Mijn Lijbrandt worden opgevraagd. Tot die tijd kan je via de servicedesk per e-mail een overzicht toegezonden krijgen. -Ruben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BB333
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 25-11-2024
Beste Lijbrandt Desk en andere Tweakers,

Momenteel ben ik klant van Ziggo. We hebben echter geen internet, digitale televisie en telefonie meer vanwege een modem dat defect is. Ziggo wil geen nieuw modem sturen en de monteur kan pas de 31ste komen. Afijn, voor ons is het dus nog duidelijker geworden dat we willen overstappen op Glasvezel. Lijbrandt spreekt ons hierbij het meeste aan. We hebben we enkele vragen, waarvan ik de meeste al wel heb gevonden op jullie site:
- Kan ik de interactieve HD-ontvanger van Cisco die ik bij Ziggo heb gekocht blijven gebruiken?
- Hoelang duurt het als ik vandaag bestel voordat ik het pakket ontvang en gebruik kan maken van alle diensten?
- Kan ik de WNR3700 router blijven gebruiken die ik momenteel heb en wordt deze goed ondersteund?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lijbrandt_Desk

Lijbrandt_Desk

@BB333
Allereerst wil ik zeggen dat wij het leuk vinden dat je interesse hebt om bij ons klant te worden. Hieronder geef ik antwoord op jouw vragen.

- De interactieve HD ontvanger van Ziggo kun je ook bij ons gebruiken. Echter ontvang je met dit apparaat geen interactieve televisie bij ons, maar kun je deze ontvanger wel gebruiken om het dvb-c signaal te bekijken. Met deze ontvanger kun je het analoge signaal vanuit ons glasvezelmodem omzetten naar digitale kwaliteit.

- Is de de glasvezel al in jouw woning?
zo nee, dan is de richtlijn twee tot zes weken.
zo ja, dan is de verwachting twee tot vier weken (alles onder voorbehoud, maar zo heb je een richtlijn).

- De Netgear router die je omschrijft kun je hoogstwaarschijnlijk ook gebruiken op het glasvezelmodem van Lijbrandt. Echter bieden wij hier geen ondersteuning op. Wij bieden enkel ondersteuning op een rechtstreekse verbinding vanuit het glasvezelmodem naar de computer toe. - Fleur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BB333 schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 14:35:
- Kan ik de interactieve HD-ontvanger van Cisco die ik bij Ziggo heb gekocht blijven gebruiken?
Hou er rekening mee dat DVB-C tot nu toe nog beperkt is tot SD. Bij Ziggo krijg je voor hetzelfde geld ook de HD-simulcasts van de Nederlandse basiszenders. Echter is het denk ik een kwestie van tijd voordat GHM dit ook gaat doen. Op een aantal DVB-C headends draait al 'Nederland 1 HD test'.

[ Voor 55% gewijzigd door Verwijderd op 19-10-2011 14:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sammie72
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 21-06 08:18
Lijbrandt_Desk schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 09:03:
[...]

Er is geen storing bekend op het dvb-c signaal. Heb je deze problemen ook op je analoge signaal? -Fleur
Nee analoog is normaal en goed beeld. Op de DVB-C is NED 1,2,3 eigenlijk niet te volgen zo, RTL 4 heeft het ook een beetje bij mij. Discovery,Canvas 1+2, GeoGr. heeft nergens last van...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zou dan de correcte formulering niet zijn:
- Nee, voor onze interactieve en HD diensten kan je de ontvanger van Cisco niet gebruiken; voor deze diensten maken wij gebruik van een ander platform.
Voor de ontvangst van het dvb-c signaal (op SD kwaliteit) kan je de Cisco ontvanger wel gebruiken.

Hij / zij kan weliswaar het kastje gebruiken, maar niet als interactieve HD ontvanger (en dat was de vraag ;) )

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 19-10-2011 15:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BB333
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 25-11-2024
Bedankt voor de reacties. We hebben een lijntje liggen sinds kort. Het zou voor ons heel prettig zijn als we snel aangesloten zouden kunnen worden omdat momenteel via Ziggo niks voor ons werkt.

Overigens, voor HD-kanalen is de Cisco ontvanger niet te gebruiken? Ook niet bij het betalen van het extra bedrag per maand?

[ Voor 24% gewijzigd door BB333 op 19-10-2011 15:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lijbrandt_Desk

Lijbrandt_Desk

BB333 schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 15:23:
Overigens, voor HD-kanalen is de Cisco ontvanger niet te gebruiken? Ook niet bij het betalen van het extra bedrag per maand?
Nee, daar heb je inderdaad een ander apparaat voor nodig. Het is niet mogelijk via jouw Cisco ontvanger via Lijbrandt de HD kanalen te ontvangen. - Fleur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyFlyer
@BB333

Ter aanvulling: In de compleet pakketten is de (HD) ontvanger gratis, met deze ontvanger is ontvangst en interactieve TV mogelijk. Mij is niet duidelijk welke ontvanger geleverd wordt, misschien dat webcare hier aan kan bijdragen?... Er zijn 2 mogelijkheden in het geval van HD:

Amino 130M
Dit is een ontvanger, waarmee je SD en HD kan kijken op basis van IPTV (hiervoor moet je een netwerkkabel van je modem naar je TV leggen). Deze ontvangen kan niet pauzeren, terugspoelen, opnemen etc.

Amino 532 of 540
Dit is een ontvanger, waarmee je SD en HD kan kijken op basis van IPTV (hiervoor moet je een netwerkkabel van je modem naar je TV leggen). Deze ontvangen kan wel pauzeren, terugspoelen, opnemen etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lijbrandt_Desk

Lijbrandt_Desk

SkyFlyer schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 15:54:
@BB333
Mij is niet duidelijk welke ontvanger geleverd wordt, misschien dat webcare hier aan kan bijdragen?.
Amino 130M wordt bij een compleet pakket geleverd. - Fleur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Websurfer01
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 22-03-2021
Lijbrandt_Desk schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 13:33:
[...]

Hier kan ik geen datum over geven maar de belkosten kunnen binnenkort weer via Mijn Lijbrandt worden opgevraagd. Tot die tijd kan je via de servicedesk per e-mail een overzicht toegezonden krijgen. -Ruben
Een deja-vu gevoel bekruipt me >:)
Exact de woorden die het spoorloos verdwenen webteam een jaar geleden ook gebruikte en volgens mij heeft denan ze een maand of wat geleden herhaald.
Binnenkort kan bij Lijbrandt jaren duren.

p.s. het is niet "weer" opgevraagd, ze zijn nog nooit opvraagbaar geweest, evenals elke vorm van instelling van je telefonie.
(Sorry Ruben, jullie vallen ook maar met je neus in de boter, oftewel een stukje oud zeer van voor jullie tijd)

[ Voor 7% gewijzigd door Websurfer01 op 19-10-2011 17:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Websurfer01 schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 17:20:
Een deja-vu gevoel bekruipt me >:)
Exact de woorden die het spoorloos verdwenen webteam een jaar geleden ook gebruikte en volgens mij heeft denan ze een maand of wat geleden herhaald.
Binnenkort kan bij Lijbrandt jaren duren.
En toch heeft webcare gelijk. Men is druk bezig met de laatste loodjes van het nieuwe klantenportal. Naast inzien van telefoniegegevens komt hier nog meer functionaliteit in (oa moviemax.. iemand btw al opgemerkt dat die videotheek beschikbaar is voor lbt klanten?) maar over de exacte specs kan ik nog weinig zeggen. Hetzelfde wat betreft de datum: Zodra er een vaste releasedate bekend is zal webcare dat hier communiceren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
ander puntje: de startpost is *hopeloos* verouderd en de meeste issues/puntjes zijn opgelost. Persoonlijk vind ik het not-done voor een zakelijk account om een startpost te maken.. dus welke kritische klant heeft zin om die taak op zich te nemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Websurfer01
denan schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 19:31:
ander puntje: de startpost is *hopeloos* verouderd en de meeste issues/puntjes zijn opgelost. Persoonlijk vind ik het not-done voor een zakelijk account om een startpost te maken.. dus welke kritische klant heeft zin om die taak op zich te nemen?
1 item uit de allereerste post is ander nog best wel actueel:
  • Onduidelijkheid over opvolging kwaliteitsverbetering IPTV streams in WBA gebied
Misschien nog een paar weekjes wachten? :)

[ Voor 5% gewijzigd door Websurfer01 op 19-10-2011 20:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Websurfer01 schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 20:03:
[...]

1 item uit de allereerste post is nog steeds actueel:
  • Onduidelijkheid over opvolging kwaliteitsverbetering IPTV streams in WBA gebied
Misschien nog een paar weekjes wachten? :)
Mooi... hieruit maak ik op dat jij een nieuwe startpost gaat maken met alle relevante info? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Websurfer01
denan schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 20:05:
[...]
Mooi... hieruit maak ik op dat jij een nieuwe startpost gaat maken met alle relevante info? :)
Goh, jij zit er bovenop, ik had amper op versturen gedrukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Websurfer01
Er zijn nu nog 2 langlopende zaken, de hier vlak boven besproken functionaliteit in "Mijn Lijbrandt" en de verbeteringen van de streams.
Beiden lijken nu dicht bij een oplossing (wat KPN betreft nog even afkloppen), misschien kan een mooie startpost binnenkort luiden: "met een schone lei beginnen"??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Websurfer01 schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 20:07:
Goh, jij zit er bovenop, ik had amper op versturen gedrukt.
Dat is geen antwoord op mijn vraag. :)

Maar even serieus. Een nieuwe startpost zou met de komst van webcare natuurlijk erg handig zijn en een mooie start kunnen vormen voor een duidelijk overzicht van alles dat rond de producten van Lijbrandt speelt. Lijkt me ook in jullie voordeel.. en ik ga hem niet maken :)

add: Een schone lei is maar saai.... het is toch juist mooier als in de startpost staat 'dit is het probleem.. en toen is het opgelost'?

[ Voor 12% gewijzigd door denan op 19-10-2011 20:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rh1no
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 06-09-2024
@Denan:

Hmm, mijn Noors is niet meer wat het geweest is. Sterker nog het is eigenlijk nooit wat geweest.:)
Ik zie helaas niet zo snel een link om de site in het Engels te bekijken, want ik zou graag wat meer over Telio willen lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Websurfer01
denan schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 20:12:
[...]
Dat is geen antwoord op mijn vraag. :)
Nee, maar het leek er wel even op dat je zat te wachten op de eerste die zijn hoofd boven het maaiveld uitstak :9

Een schone Lei(brandt) dan? Alleen jammer van de korte/lange ei/ij

Persoonlijk heb ik toch het gevoel dat we er nog net niet helemaal zijn en het voor een nieuwe startpost nog iets te vroeg is, de nieuwe webcare is beslist een stap in de goede richting, maar zoals ik al eerder zei, het deja-vu gevoel is er nog wel.
Een webteam hebben we al gehad, 2 belangrijke issues staan na een jaar nog steeds open.
Ik denk dat je in een nieuwe discussie deze oude vragen toch weer heel snel aan de orde ziet gaan komen.
Maar goed, dat is mijn mening.

Aan de andere kant kan ik me ook wel voorstellen dat jullie na alle inspanningen best wel aan een wat meer positieve titel voor een nieuwe discussie toe zijn, zoals je zelf zegt b.v. over (nieuwe) diensten van Lijbrandt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Rh1no schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 20:35:
@Denan:

Hmm, mijn Noors is niet meer wat het geweest is. Sterker nog het is eigenlijk nooit wat geweest.:)
Ik zie helaas niet zo snel een link om de site in het Engels te bekijken, want ik zou graag wat meer over Telio willen lezen.
Je kunt het ook aan mij vragen.. de meeste vragen kan ik vast wel beantwoorden.
Websurfer01 schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 20:40:
Aan de andere kant kan ik me ook wel voorstellen dat jullie na alle inspanningen best wel aan een wat meer positieve titel voor een nieuwe discussie toe zijn, zoals je zelf zegt b.v. over (nieuwe) diensten van Lijbrandt.
Dan heb je mijn punt niet goed begrepen. Als je naar de andere startposts kijkt zie je dat de auteurs deze regelmatig bijhouden, uitbreiden met info en lopende zaken/issues aankaarten bij de ISP. Lijbrandt heeft zoiets niet.

Wellicht ietwat cru. .maar de lijbrandt thread is op dit moment een beetje een dood spoor met een startpost die er niet toe doet. De komst van het webteam is een mooie gelegenheid om eens een verse start te maken en daar hoort een nieuwe/complete startpost ook bij (ja.. ook MET alle problemen die lijbrandt heeft). Schone lei.. naah.. daar is het me niet om te doen. Wel de meerwaarde voor tweak-lezers.

Mocht iemand het op zich willen nemen: ik ben te raadplegen voor informatie (meerdere XMS startposts gemaakt).. en anders is er nog het webteam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Websurfer01
denan schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 20:50:
[...]
Dan heb je mijn punt niet goed begrepen. Als je naar de andere startposts kijkt zie je dat de auteurs deze regelmatig bijhouden, uitbreiden met info en lopende zaken/issues aankaarten bij de ISP. Lijbrandt heeft zoiets niet.

Wellicht ietwat cru. .maar de lijbrandt thread is op dit moment een beetje een dood spoor met een startpost die er niet toe doet. De komst van het webteam is een mooie gelegenheid om eens een verse start te maken en daar hoort een nieuwe/complete startpost ook bij (ja.. ook MET alle problemen die lijbrandt heeft). Schone lei.. naah.. daar is het me niet om te doen. Wel de meerwaarde voor tweak-lezers.

Mocht iemand het op zich willen nemen: ik ben te raadplegen voor informatie (meerdere XMS startposts gemaakt).. en anders is er nog het webteam.
Zo had ik het inderdaad niet begrepen, maar ik hou me ook niet echt bezig met fora en startposts, ik ben hier vorig jaar min of meer via Google terecht gekomen toen de oplevering van Lijbrandt zo lang duurde en volg eigenlijk geen andere threads. Dat een startpost onderwijl actueel gehouden kan worden wist ik niet eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mmm, ik zie weer een webteam? Nou welkom.
Websurfer01 schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 20:11:
Er zijn nu nog 2 langlopende zaken, de hier vlak boven besproken functionaliteit in "Mijn Lijbrandt" en de verbeteringen van de streams.
Beiden lijken nu dicht bij een oplossing (wat KPN betreft nog even afkloppen), misschien kan een mooie startpost binnenkort luiden: "met een schone lei beginnen"??
Wanneer gaat GHM het gidsinfo verhaal nu eens voor eens en altijd fixen, want het is vandaag al weer de hele dag een drama.
Ik hem de M532 inmiddels voor de achtste keer uit en aan gezet om die gore zwarte popup weg te krijgen.

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 19-10-2011 21:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

denan schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 20:50:
[...]
Ik sta er in principe wel positief tegenover, maar:
- ik zit vanwege een (avond)studie vrij krap in de tijd, dus verwacht geen resultaat voordat die dikke sinterklaas van de Noordpool in het land is
- ik zou er voor willen pleiten om eerst de Webcare / Lijnbrandt_Desk medewerkers de kans te geven zich te settelen (dat er 2 verschillende benamingen gehanteerd worden irriteert me bijvoorbeeld al ;), en ook ik heb een beetje het gevoel dat eerder in het XMS topic werd geuit)
- het moet niet betekenen dat er (zoals in / onder het XMS topic gesteld) enkel en alléén maar over dingen gepost mag worden die rechtstreeks met Lijbrandt te maken hebben, als jurist hecht ik nogal aan de vrijheid van spreken (posten)
- het moet niet betekenen dat vragen ten aanzien van onderzoek naar, of gebruik van, technische mogelijkheden op een manier die niet door Lijbrandt wordt ondersteund (bv vragen mbt IPTV op HTPC's) onmogelijk worden gemaakt of worden genegeerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Verwijderd schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 21:08:
[...]

Ik sta er in principe wel positief tegenover, maar:
- ik zit vanwege een (avond)studie vrij krap in de tijd, dus verwacht geen resultaat voordat die dikke sinterklaas van de Noordpool in het land is
Ik kan je een template/basis geven van waaruit je door zou kunnen werken.. maar 1 auteur is waarschijnlijk te weinig. Om te voorkomen dat iemand van tweak verdwijnt en de thread doodbloed (zoals deze) is een minimaal 1 co- auteur het beste.
- ik zou er voor willen pleiten om eerst de Webcare / Lijnbrandt_Desk medewerkers de kans te geven zich te settelen (dat er 2 verschillende benamingen gehanteerd worden irriteert me bijvoorbeeld al ;), en ook ik heb een beetje het gevoel dat eerder in het XMS topic werd geuit)
Lijbrandt_webcare was een mooiere naam geweest maar dat past niet in de ruimte die je van tweak krijgt. De meest 'passende' benaming die gebruikt kon worden was Lijbrandt_desk.
De service die ze leveren heet webcare.. en het account heet Lijbrandt_desk.

Verder staat een startpost los van het webcare team... juist als service naar de lijbrandt gebruikers op tweak zou een startpost een mooi begin zijn.
- het moet niet betekenen dat er (zoals in / onder het XMS topic gesteld) enkel en alléén maar over dingen gepost mag worden die rechtstreeks met Lijbrandt te maken hebben, als jurist hecht ik nogal aan de vrijheid van spreken (posten)
Dat is niet de reden van de waarschuwing boven de XMS thread. De tweakers in die thread zijn meerdere keren tegen elkaar uit de bocht gevlogen en na een aantal hoogoplopende ruzies en modbreaks hebben de tweak admins die waarschuwing erboven gezet. Dat is dus geen uiting van XMS of de mensen die de startpost hebben gemaakt.
- het moet niet betekenen dat vragen ten aanzien van onderzoek naar, of gebruik van, technische mogelijkheden op een manier die niet door Lijbrandt wordt ondersteund (bv vragen mbt IPTV op HTPC's) onmogelijk worden gemaakt of worden genegeerd
Tweak is een openbaar forum dus dat zal nooit gebeuren. Je moet alleen niet verwachten dat het webcare team dergelijke zaken gaat oppakken. Het staat je natuurlijk vrij om heel tweak vol te zetten met handleidingen over HTPC's in combinatie met de lijbrandt WGDO feeds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rh1no
denan schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 21:21:
[...]

Ik kan je een template/basis geven van waaruit je door zou kunnen werken.. maar 1 auteur is waarschijnlijk te weinig. Om te voorkomen dat iemand van tweak verdwijnt en de thread doodbloed (zoals deze) is een minimaal 1 co- auteur het beste.
Ik denk dat je daar mbt continuïteit idd gelijk in hebt.
.
[...]

Tweak is een openbaar forum dus dat zal nooit gebeuren. Je moet alleen niet verwachten dat het webcare team dergelijke zaken gaat oppakken. Het staat je natuurlijk vrij om heel tweak vol te zetten met handleidingen over HTPC's in combinatie met de lijbrandt WGDO feeds.
Vrijheid is een belangrijke zaak hoewel er natuurlijk voor bvb de HTPC's ook weer aparte threads zijn.

Bij een nieuwe opzet zou je bijvoorbeeld mbt bestaande problemen in ieder geval kunnen beginnen met wanneer de 1e melding van een probleem is geweest + vermelding van het helpdeskticketnr. Ook melden hoeveel gerelateerde helpdeskticketnr's er zijn zodat we een indruk kunnen krijgen van de omvang van het probleem en uiteraard de door de helpdesk in gang gezette acties met datum en tijd waarop ze zijn uitgevoerd dan wel gepland zijn.
Ik begrijp uiteraard dat we dan veel transparantie van de Lijbrandt organisatie verlangen, maar ik denk dat je dan in ieder geval qua communicatie kunt gaan scoren, want dan maak je een megastap vooruit. Ik vermoed dat dan de begripsvorming tussen de Lijbrandt klanten/forumgebruikers en Lijbrandt alleen maar zal verbeteren. Uiteraard zou Lijbrandt dat ook op de eigen Storingen webpagina kunnen doen, dan is het hier niet nodig en is het een enorme verbetering van die webpagina, maar alles staat of valt met het up-to-date houden. In ieder geval hebben we niets aan nietszeggende mededelingen of mededelingen die totaal verouderd zijn.

[ Voor 17% gewijzigd door Rh1no op 19-10-2011 22:19 . Reden: verbeteringen ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rh1no
@Denan:
http://www2.telio.ch/country/
Hier krijg je wel een keuze voor Engels.

[ Voor 1% gewijzigd door Rh1no op 19-10-2011 22:30 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rh1no
"About Telio

Telio aims to make the phrase per minute cost obsolete!

[Telio]... it’s just pure VoIP built by sharp people who really understand the technology -
- Jon Arnold, Industry Analyst, May 2005

Telio is a leading European provider of access independent broadband telephone services. The Telio Group is headquartered in Oslo, Norway, and has operations in Norway, Denmark, the Netherlands and Switzerland.

Pure IP to IP communications falls outside the regulatory framework covering traditional telecommunication services (e-com services) in several countries in Europe. As a result, the Telio Group has chosen, like other international operators such as Skype and FWD, to deliver pure IP to IP communication and interconnect with traditional telecom networks as two separate services. Telio IP Services BV is part of the Telio Group, and delivers solutions for pure IP to IP communication and certain content services, while interconnect is delivered by national, registered telecom operators as a separate service. In Switzerland, interconnect is delivered by Telio Telecom (Schweiz) AG, a registered Swiss supplier of telephony services.

Telio’s solutions and products have been developed by our highly skilled staff of engineers, who are at the global forefront in the field of IP communication. Our technical experts are widely experienced in this field, have been involved in the design and implementation of some of the largest telecom networks used for IP telephony in the world today.

We are looking forward to showing you what modern communication services can and should be able to offer you in the new millennium!"

Mooi ronkende marketing tekst.

@Denan: is de voip gateway waarover je het had bij Telio IP services BV ingericht?

[ Voor 3% gewijzigd door Rh1no op 19-10-2011 22:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lijbrandt_Desk schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 14:46:
- De Netgear router die je omschrijft kun je hoogstwaarschijnlijk ook gebruiken op het glasvezelmodem van Lijbrandt. Echter bieden wij hier geen ondersteuning op. Wij bieden enkel ondersteuning op een rechtstreekse verbinding vanuit het glasvezelmodem naar de computer toe. - Fleur
Allereerst nog een keer een persoonlijk welkom, want ik zie nu pas dat je ondertekent met Fleur. :)

Eigenlijk is je bovenstaande antwoord wel het slechtste wat je had kunnen verzinnen, want je klanten gaan geen dikke symmetrische glasvezelverbinding nemen om daar direct met één PC op te gaan zitten.
Ik vrees dat de grootste groep klanten van je gezinnen zijn met meerdere opgroeiende kinderen die het internet gebruiken zoals wij, voor van alles en nog wat, en dat eigenlijk iedereen die zo'n verbinding neemt toch wel via een al dan niet draadloze router laat verlopen en er een veelvoud aan internet verbonden apparaten mee laat communiceren.

Daarbij is het aansluiten van de gemiddelde router simpeler als 1+1 bij elkaar tellen dus als je nu roept dat je niet alle merken routers specifiek ondersteunt als het om de ins en outs gaat dan snap ik je, maar gewoon roepen dat je geen routers achter het glasvezelmodem ondersteunt is eigenlijk roepen dan je geen klanten wilt hebben.
Wellicht is mijn gezin een extreem voorbeeld met vier vaste PC's, waarvan twee Linux servers, vijf laptops, twee tablets, een paar game consoles en vijf mobiele smartphones die allemaal over het glasvezel met internet verbonden staan in huis. Maar dat is wel waarvoor je glasvezel hebt.

Elke Soho router zal namelijk out-of-the-box gewoon werken achter een Lijbrandt glasvezelmodemaansluiting (mooi lang woord voor 3x woordwaarde :)), en mocht iemand een echt exotische router kiezen of hebben dan is er altijd nog Tweakers waar meer kennis zit als bij de meeste ISP's (no pun intended here).

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 19-10-2011 22:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rh1no
@Spikecity:

Hoewel je natuurlijk helemaal gelijk hebt met je opmerking dat vrijwel alle Lijbrandt klanten een (wireless) router zullen hebben met meerdere apparaten daarachter (waarschijnlijk 99,99999999% van alle glasvezel klanten), is het voor de helpdesk natuurlijk wel makkelijk "terug koppen" als een klant met misschien wel een wazig probleem(pje) met zijn router een call probeert te loggen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rh1no schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 23:07:
@Spikecity:

Hoewel je natuurlijk helemaal gelijk hebt met je opmerking dat vrijwel alle Lijbrandt klanten een (wireless) router zullen hebben met meerdere apparaten daarachter (waarschijnlijk 99,99999999% van alle glasvezel klanten), is het voor de helpdesk natuurlijk wel makkelijk "terug koppen" als een klant met misschien wel een wazig probleem(pje) met zijn router een call probeert te loggen...
KPN en winkeldochters lossen dit op door een eigen router met eigen firmware mee te leveren (de fameuze en gehate experia), maar het getuigt in mijn ogen van iets te weinig marktkennis om op een dergelijke manier te reageren als webcare, want wat ze dus als enige ondersteunen is wat NIEMAND doet.

Ik heb ruime ervaring met helpdesken van een flink aantal providers, en meestal weten die gasten (zeker tweedelijns) zelf wel hoe routers werken en kunnen klanten (zelfs mijn ouwe vader die een grindtegel kan formatteren) wel op weg te helpen. Het standaard antwoord werkt namelijk meestal, meneer even uw router een fabrieksreset geven.

Ik vind het commercieel gezien dus een heel onverstandige uitspraak van iemand die een moderne provider vertegenwoordigt. Zeker als je bijna zeker weet dat 99,9% van je klanten nooit problemen met routers hebben omdat ze zo uit de doos werken op jouw touwtje, en je weet dat diezelfde 99,9% dus met een router op jouw verbinding gaat werken.

Het enige is de leasetijd op het mac adres, maar dat is inmiddels al zo vaak uitgekauwd dat je dat niet als routerprobleem meer mag aanmerken.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 19-10-2011 23:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rh1no
@Spikecity:

Je hebt opnieuw gelijk. Maar misschien biedt de Lijbrandt Helpdesk die helpende hand in de praktijk gewoon wel aan maar willen ze de formele verantwoording niet nemen, want dat zou ik me voor kunnen stellen?
In ieder geval kan ik er niets over roepen, want mijn router werkte natuurlijk out-of-the-box gewoon. Enige dat ik aan moest passen was de wireless channel bandbreedte om beter gebruik van de wireless-n snelheid te kunnen maken. En dat staat in principe los van de router functionaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik ben net door IcyK benaderd via DM om eventueel mee te schrijven aan een startpost voor een nieuw topic. Op zich ben ik hier best wel voor in (altijd al wel eens willen doen) mits het niet alleen mijn verantwoordelijkheid is ;)

Het lijkt mij inderdaad een goed punt van Denan om een nieuw topic te starten met een frisse topicstart en ook een wat ' positievere' tietel. Gewoon "Lijbrandt: Ervaringen en discussies" oid (een topic titel die zich ook leent om uiteindelijk meerdere delen van te openen).

@Spikecity: Een stoeptegel formatteren? Whehehe :+. Hoe verzin je ze? Ik zelf snap de houding van LIjbrandt m.b.t. PC direct aan de Genexis wel lichtelijk. Het kost een servicedesk en service organisatie gewoon te veel tijd en geld om steeds problemen te moeten troubleshooten die uiteindelijk uit komen op problemen met eigen routers of bekabeling. Veel routers vallen na een factory reset wel terug op DHCP aan de WAN kant maar zeker niet alle. Het is dus gewoon ondoenlijk om een veelheid aan variabelen te supporten.

Hoe zeer de Experiabox van KPN ook gehaat wordt: Voor "jip en janneke" en "opa" zal het wel degelijk een zegen zijn: Dat ding is gewoon hard geprogrammeerd om na een factory reset de KPN configuratie weer op te halen...... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirMemeAlot
  • Registratie: Oktober 2009
  • Nu online
@Denan,

Het is mij inmiddels opgevallen dat de videotheek is toegevoegd. Wat natuurlijk opzicht heel goed is dat ze er mee bezig zijn. Alleen als ik kijk naar het resultaat, noem me kritisch, maar als je de lay-out, functionaliteit, en de snelheid van het zoeken bekijkt dan fiets je haast nog liever naar de videotheek.

Ik moet zeggen ik ben wel te spreken over het ongecodeerde DVB-C signaal, als ze hier nog verbeteringen in brengen zoals enkele HD zenders e.d.. dan is IPTV wat mij betreft 0,0 toevoeging.

Het word tijd dat analoog de prullenbak in gaat en DVB-C uitgebreid word. Analoog lijkt mij met het ongecodeerde DVB-C signaal geen toegevoegde waarde meer hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook met de HD-simulcasts van de Nederlandse basiszenders via DVB-C blijft IPTV altijd nog wel meerwaarde houden hoor. Bijvoorbeeld door de grotere zenderpakketten met meer HD-zenders, het interactieve, Uitzendiggemist/RTLgemist/SBSgemist, van meerdere IP streams tegelijk opnemen (in DVB-C STB's zitten toch vaak maar 1 of 2 tuners), etc. etc.

Of het voor jou meerwaarde bied is natuurlijk een ander verhaal ;-)

Ik zou overigens analoog ook liever kwijt dan rijk zijn, maar het is wel een punt waar GHM op kan scoren in vergelijking met andere aanbieders als KPN of Iphion (en dat geld natuurlijk al helemaal voor DVB-C). Er zijn trouwens nog steeds veel mensen die gebruik maken van het analoge GHM signaal, ondanks de doffe kwaliteit (lijkt wel omgezet van digitenne streams, zo weinig detail en zoveel zweem). Op de vezel die voor CATV wordt gebruikt is overigens ruimte genoeg voor superieure analoge kwaliteit. De kwaliteit wordt dan ook volledig beperkt door de apparatuur in de headends. Helaas.

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 20-10-2011 01:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirMemeAlot
  • Nu online
Verwijderd schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 00:33:
Ook met de HD-simulcasts van de Nederlandse basiszenders via DVB-C blijft IPTV altijd nog wel meerwaarde houden hoor. Bijvoorbeeld door de grotere zenderpakketten met meer HD-zenders, het interactieve, Uitzendiggemist/RTLgemist/SBSgemist, van meerdere IP streams tegelijk opnemen (in DVB-C STB's zitten toch vaak maar 1 of 2 tuners), etc. etc.

Of het voor jou meerwaarde bied is natuurlijk een ander verhaal ;-)

Ik zou overigens analoog ook liever kwijt dan rijk zijn, maar er zijn nog steeds mensen die er gebruik van maken (ondanks de doffe kwaliteit (lijkt wel omgezet van digitenne streams, zo weinig detail en zoveel zweem)). Op de vezel die voor CATV wordt gebruikt is overigens ruimte genoeg voor superieure analoge kwaliteit. De kwaliteit wordt dan ook volledig beperkt door de apparatuur in de headends. Helaas.
Ik had inderdaad beter kunnen zeggen dan heeft IPTV voor mij geen meerwaarde.

Enige reden dat IPTV zoveel onderscheidt van IPTV door zenderpakketten komt door Lijbrandt zelf natuurlijk. Als Lijbrandt wil kunnen we net zo goed alle zender pakketten ook via DVB-C krijgen, waarom zouden de kabelboeren het wel lukken en Lijbrandt niet?

Maar wat ik me afvraag is, wat is het voordeel van analoog ten opzichte van de DVB-C stream van Lijbrandt? Behalve dan misschien omdat nog niet iedereen een TV heeft die DVB-C kan lezen, echter denk ik dat er weinig mensen in nederland overstappen op glasvezel vanwege het analoge aanbod?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SirMemeAlot schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 00:44:
[...]
Enige reden dat IPTV zoveel onderscheidt van IPTV door zenderpakketten komt door Lijbrandt zelf natuurlijk. Als Lijbrandt wil kunnen we net zo goed alle zender pakketten ook via DVB-C krijgen, waarom zouden de kabelboeren het wel lukken en Lijbrandt niet?
Lijbrandt (of ja Glashart Media) legt de focus bij IPTV omdat dat de toekomst heeft. Analoog en DVB-C is beperkt tot de basis. Het is natuurlijk een stuk duurder als ze bij DVB-C ook weer extra zenderpakketten moeten gaan invoeren. Dan moet er weer encryptie op die pluspakketten (is de enige vorm van Conditional Access bij DVB-C) en dan moet er met smartcards gewerkt worden. Dat is zonde om daar tijd en geld in te stoppen omdat IPTV de toekomst heeft.

Neemt niet weg DVB-C gewoon wel steeds populairder wordt omdat alle nieuwe TV's een ingebouwde DVB-C HD tuner hebben. Dus het is wel belangrijk om die dienst ook aantrekkelijk te houden, zeker nu Ziggo ook de HD-simulcasts van de Nederlandse basiszenders in zijn basispakket heeft zitten voor dezelfde prijs als GHM DVB-C. Het lijkt mij dus uit concurrentie-oogpunt en uit klanttevredenheids-oogpunt (want er is gewoon ook echt vraag naar) voor de hand liggend dat GHM daar in mee gaat. De eerste tekenen zijn er al in de vorm van 'Nederland 1 HD test' op een select aantal DVB-C headends.
Maar wat ik me afvraag is, wat is het voordeel van analoog ten opzichte van de DVB-C stream van Lijbrandt? Behalve dan misschien omdat nog niet iedereen een TV heeft die DVB-C kan lezen, echter denk ik dat er weinig mensen in nederland overstappen op glasvezel vanwege het analoge aanbod?
Het voordeel is dat hun oude apparatuur (CRT TV's) ook nog blijven werken bij de overstap op glasvezel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirMemeAlot
  • Nu online
Verwijderd schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 00:59:
[...]

Lijbrandt (of ja Glashart Media) legt de focus bij IPTV omdat dat de toekomst heeft. Analoog is en DVB-C is beperkt tot de basis. Het is natuurlijk een stuk duurder als ze bij DVB-C ook weer extra zenderpakketten moeten gaan invoeren. Dan moet er weer encryptie op die pluspakketten (is de enige vorm van Conditional Access bij DVB-C) en dan moet er met smartcards gewerkt worden. Dat is zonde om daar tijd en geld in te stoppen omdat IPTV de toekomst heeft.

Neemt niet weg DVB-C gewoon wel steeds populairder wordt omdat alle nieuwe TV's een ingebouwde DVB-C HD tuner hebben. Dus het is wel belangrijk om die dienst ook aantrekkelijk te houden, zeker nu Ziggo ook de HD-simulcasts van de Nederlandse basiszenders in zijn basispakket heeft zitten voor dezelfde prijs als GHM DVB-C. Het lijkt mij dus uit concurrentie-oogpunt en uit klanttevredenheids-oogpunt (want er is gewoon ook echt vraag naar) voor de hand liggend dat GHM daar in mee gaat. De eerste tekenen zijn er al in de vorm van 'Nederland 1 HD test' op een select aantal DVB-C headends.

[...]

Het voordeel is dat hun oude apparatuur (CRT TV's) ook nog blijven werken bij de overstap op glasvezel.
Vind dit wel een interessante discussie, maar mensen die tegenwoordig nog analoog kijken, zijn lijkt mij mensen die niet van nieuwe ontwikkeling houden. Er is natuurlijk ook nog een X aantal die het handig vinden voor een tweede TV of misschien zelf derde of vierde TV.

Maar wat ik me wel eens afvraag, hoeveel mensen zouden het daadwerkelijk een gemis vinden als analoog morgen zou verdwijnen, en welke extra mogelijkheden zou het bieden wat betreft bandbreedte.

Moet je technologische ontwikkeling stop zetten omdat een x aantal mensen nog niet toe is aan de ontwikkeling.

Of onderschat ik het aantal gebruikers van analoge TV heel erg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SirMemeAlot schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 01:05:
[...]
Maar wat ik me wel eens afvraag, hoeveel mensen zouden het daadwerkelijk een gemis vinden als analoog morgen zou verdwijnen, en welke extra mogelijkheden zou het bieden wat betreft bandbreedte.
Bandbreedte/frequentieruimte is er genoeg. Er is echt nog maar heel weinig in gebruik, vergeleken met de kabelaanbieders als UPC of Ziggo. Er is met die CATV vezel (die ook echt alleen maar voor CATV wordt gebruikt) nog heel erg veel mogelijk. Het is puur de apparatuur die eraan hangt wat de boel limiteert. In dat opzicht is er dus ook geen reden om analoog uit te zetten omdat men bijvoorbeeld DVB-C zou willen uitbreiden. Dat is gewoon op te lossen door apparatuur bij te kopen of te vervangen (Multiplexers, EDFA's of waar de limitatie in het netwerk ook zit...).

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 20-10-2011 01:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirMemeAlot
  • Nu online
Maar als providers iets meer aandacht aan het apparatuur schenkt, dan kunnen we zoveel meer bereiken. Maar het lijkt soms eerder als of providers met zin zorgen dat de ontwikkeling in verhouding met hoe snel de ontwikkeling zou kunnen gaan bar langzaam gaat. Ik ben zelf enige tijd in Amerika geweest, en als ik dan zie hoever ze daar voorlopen met TV.

Als ik dan kijk naar die videotheek die toegevoegd is, ik vind een goede videotheek een meerwaarde. Maar als je het bekijkt heb je het gevoel dat hier totaal geen tijd aan besteed is. Het is eerder leuk voor op de website om te vermelden dat er weer een extra optie is. Ik weet niet of er meer mensen zijn die deze mening over de videotheek delen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Websurfer01
SirMemeAlot schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 00:44:
[...]
Analoog is nog interessant omdat ik het zonde vind als we in ons gezin 2 nog perfecte harddiskrecorders weg moeten gooien. De tv's zijn inmiddels geschikt voor DVB-C (waarvan 1 met losse ziggo tuner)
Een provider die niet alleen maar iptv biedt heeft wel een enorme meerwaarde tegenover b.v. KPN waar je gewoon al je oude spullen inclusief bekabeling door je huis gewoon weg kan gooien.
Ik denk dat er nog zat mensen zijn voor wie analoog goed genoeg is tot ze een groot scherm kopen, en dan is dvb-c kwalitatief ook een goede optie als je geen nieuwe kabels wilt trekken.

Mijn ouders b.v. hebben hun Ziggo dvb-c tuner aan onze dochter gegeven en kijken nog gewoon analoog omdat ze 1 enkele afstandsbediening al niet snappen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SirMemeAlot schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 01:05:
[...]

Vind dit wel een interessante discussie, maar mensen die tegenwoordig nog analoog kijken, zijn lijkt mij mensen die niet van nieuwe ontwikkeling houden. Moet je technologische ontwikkeling stop zetten omdat een x aantal mensen nog niet toe is aan de ontwikkeling.

Of onderschat ik het aantal gebruikers van analoge TV heel erg?
Er zijn op basis van de door mij opgedane ervaringen nog heel veel mensen die gewoon voor analoog gaan. Die geen gedoe willen. Opzien tegen al die nieuwigheden. Ik maak bijna dagelijks mensen mee die niets snappen van de verschillen tussen analoog via de coax, dvb-c via de coax, TV kijken via een settopbox en een netwerkkabel. Of die gewoon gebruik willen blijven maken van een oude videorecorder.

Die bij UPC en KPN blijven omdat ze opzien tegen de overgang naar glasvezel en ook de oude telefoon niet weg willen doen, ondanks dat ze behoorlijk wat geld kunnen verdienen door naar glasvezel over te stappen.

Mijn buurman dacht echt dat de Amino 140 via de coax moest worden aangesloten en was net van plan om van die rare stekkers te kopen die daarvoor nodig zijn. :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Rh1no schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 22:35:
@Denan: is de voip gateway waarover je het had bij Telio IP services BV ingericht?
Nee, deze staat buiten het domein van Telio en deze gateway route voor veel providers spraakverkeer.

Nog meer info over telio:
Grootste VoIP provider in Noorwegen (toen ik daar jaren terug een keer was hadden ze meer dan 600k klanten)
Als een van de eerste VoIP providers in nederland actief (InterNLnet-Optibel)
Tegenwoordig leveren ze wholesale VoIP/Telefonie aan verschillende ISP's of dienstenleveranciers in Nederland
Grote focus op development van nieuwe diensten/producten (zoek maar eens op Qoji in je app-store)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Verwijderd schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 09:12:
Er zijn op basis van de door mij opgedane ervaringen nog heel veel mensen die gewoon voor analoog gaan. Die geen gedoe willen. Opzien tegen al die nieuwigheden. Ik maak bijna dagelijks mensen mee die niets snappen van de verschillen tussen analoog via de coax, dvb-c via de coax, TV kijken via een settopbox en een netwerkkabel. Of die gewoon gebruik willen blijven maken van een oude videorecorder.
Klopt.. Op tweak vergeet men nog wel eens dat wij geen standaard klanten zijn. De "normale" klant heeft een grote behoefte aan analoog. Uit recent onderzoek bleek dat 60-70% analoog keek en nog een oude tv had zonder DVB-C mogelijkheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lijbrandt_Desk

Lijbrandt_Desk

Verwijderd schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 22:40:
[...]

Allereerst nog een keer een persoonlijk welkom, want ik zie nu pas dat je ondertekent met Fleur. :)

Eigenlijk is je bovenstaande antwoord wel het slechtste wat je had kunnen verzinnen, want je klanten gaan geen dikke symmetrische glasvezelverbinding nemen om daar direct met één PC op te gaan zitten.
Ik vrees dat de grootste groep klanten van je gezinnen zijn met meerdere opgroeiende kinderen die het internet gebruiken zoals wij, voor van alles en nog wat, en dat eigenlijk iedereen die zo'n verbinding neemt toch wel via een al dan niet draadloze router laat verlopen en er een veelvoud aan internet verbonden apparaten mee laat communiceren.

Daarbij is het aansluiten van de gemiddelde router simpeler als 1+1 bij elkaar tellen dus als je nu roept dat je niet alle merken routers specifiek ondersteunt als het om de ins en outs gaat dan snap ik je, maar gewoon roepen dat je geen routers achter het glasvezelmodem ondersteunt is eigenlijk roepen dan je geen klanten wilt hebben.
Wellicht is mijn gezin een extreem voorbeeld met vier vaste PC's, waarvan twee Linux servers, vijf laptops, twee tablets, een paar game consoles en vijf mobiele smartphones die allemaal over het glasvezel met internet verbonden staan in huis. Maar dat is wel waarvoor je glasvezel hebt.

Elke Soho router zal namelijk out-of-the-box gewoon werken achter een Lijbrandt glasvezelmodemaansluiting (mooi lang woord voor 3x woordwaarde :)), en mocht iemand een echt exotische router kiezen of hebben dan is er altijd nog Tweakers waar meer kennis zit als bij de meeste ISP's (no pun intended here).
Wat hiermee bedoeld wordt is dat de Lijbrandt Servicedesk en Webcare afdeling wel advies kan geven over hoe de router aangesloten moet worden maar geen ondersteuning kan bieden op het gebied van router configuratie vanwege het grote aantal verschillende type/merken routers.

Verder blijkt dat bij de meeste klanten die bellen over "een slechte internetverbinding" de oplossing zit in het weghalen c.q. vervangen van de (draadloze) router omdat deze verouderd is of slecht werkt op een glasvezelverbinding. -Ruben

[ Voor 61% gewijzigd door Lijbrandt_Desk op 20-10-2011 09:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
SirMemeAlot schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 00:02:
@Denan,
Het is mij inmiddels opgevallen dat de videotheek is toegevoegd. Wat natuurlijk opzicht heel goed is dat ze er mee bezig zijn. Alleen als ik kijk naar het resultaat, noem me kritisch, maar als je de lay-out, functionaliteit, en de snelheid van het zoeken bekijkt dan fiets je haast nog liever naar de videotheek.
De videotheek heeft een layout die vanuit Moviemax opgelegd is, zij zijn de leverancier van de videostreams en hebben ook afspraken gemaakt met GHM over de opzet/layout. Wat betreft de layout kan ik niet echt oordelen.. ik ben een groot XBMC fanaat en voor mij bestaat er geen interface die daarbij in de buurt komt qua flexibiliteit en uiterlijk. Wel hebben de andere GHM ISP's dezelfde videotheek online staan en daar hoor ik geen klachten over de layout.. Sterker nog: het gebruik ligt een stuk hoger dan verwacht.

Schijnbaar is het een dienst waar veel klanten toch echt op zaten te wachten op glasvezel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik moet me bij het webteam aansluiten wat betreft de routers:

Ik zie zo ontzettend veel voorbeelden van mensen die overstappen naar glasvezel en dan gaan klagen over de snelheid terwijl het dan gewoon aan hun 5 jaar oude router blijkt te liggen (die niet in staat is om de hoge uploadsnelheden te managen).

En er worden helaas nog steeds routers in de winkel verkocht die eigenlijk niet krachtig genoeg zijn om die hoge uploadsnelheden te managen.

@Denan: Ik zal wel eens die videotheek service uitproberen eerdaags :). Ben wel benieuwd eigenlijk.... vooral of de kwaliteit te pruimen is en of er ook surround geluid bij zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
HD.. 5.1 geluid... en meerdere talen/subtitles (als de video goed is geupload door moviemax)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lijbrandt_Desk schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 09:17:
[...]
Wat hiermee bedoeld wordt is dat de Lijbrandt Servicedesk en Webcare afdeling wel advies kan geven over hoe de router aangesloten moet worden maar geen ondersteuning kan bieden op het gebied van router configuratie vanwege het grote aantal verschillende type/merken routers.
[...]
Begrijpelijk standpunt, maar Lijbrandt zou (wellicht via de Webcare) natuurlijk ook een creatieve mouw aan dit probleem kunnen passen.

Stel ... je hebt contact met een stel fanaten (laten we ze tweakers noemen) die met enige regelmaat nieuwe apparatuur aanschaffen (laten we als voorbeeld een router nemen).
Dan zou je kunnen overwegen om tegen een geringe blijk van waardering (laten we zeggen, 3 maanden gratis usenet toegang oid) aan die fanaten te vragen of ze, wanneer ze een nieuwe router aanschaffen, een verslagje willen maken over hoe je dat ding met de default settings aan moet sluiten (zowel bedraad als wireless).
Een paar screenshots erbij en je hebt een handleiding.

Voor een beperkte handleiding (basic install, geen nadere configuratie) een bonus van 3 maanden usenet, voor een uitgebreide handleiding (inclusief wireless configuratie met WPA2 etc) een jaar usenet.

Of 3 films uit de videotheek. Of een korting op een Amino 540. Of een gratis extra STB ('refurbished').
Om maar eens wat voorbeelden te noemen.

Ik denk dat je na een paar maanden 10 manuals for dummies hebt. Maak er een mooi pdf'je van en je bent klaar. En kan je op de Lijbrandt site aangeven welke routers 'Lijbrandt approved' zijn.

Voorwaarde is natuurlijk wel dat de manuals gebaseerd zijn op een (default) fabrieks setting, voordat er dd-wrt oid op gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waltman
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 11-10-2022
Een vraag aan het Lijbrandt webteam, ik heb nu drie weken geleden een tweetal brieven ontvangen dat de aannemer zo spoedig mogelijk contact met mij gaat opnemen om de plaatsing van een modem te realiseren. Een specifieke datum werd in het schrijven niet opgegeven. Toch maar de helpdesk gebeld, na vele minuten muziek later : Op het eerste gesprek in week 2 de reactie : Wacht maar 1 - 4 weken op de aannemer, een tweede gesprek in week 3 leverde de reactie op dat ik maar moest wachten en dat Lijbrandt de aannemer ook niet kon bereiken.

Via een telefoonnummer gevonden op dit forum heb ik toen zelf maar contact gezocht met Schuuring, waar ik keurig te horen kreeg dat ze mij niet aan kunnen sluiten omdat er geen opdracht is verleend door Lijbrandt ?

Kan iemand er voor zorgen dat ik wordt aangesloten en dat er een duidelijke datum wordt doorgegeven wanneer dit gerealiseerd gaat worden ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lijbrandt_Desk

Lijbrandt_Desk

@ Waltman:

Kan je ons via DM je postcode + huisnummer toesturen dan gaan we kijken wat we voor je kunnen doen. -Ruben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Verwijderd schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 13:44:
Stel ... je hebt contact met een stel fanaten (laten we ze tweakers noemen) die met enige regelmaat nieuwe apparatuur aanschaffen (laten we als voorbeeld een router nemen).
Dan zou je kunnen overwegen om tegen een geringe blijk van waardering (laten we zeggen, 3 maanden gratis usenet toegang oid) aan die fanaten te vragen of ze, wanneer ze een nieuwe router aanschaffen, een verslagje willen maken over hoe je dat ding met de default settings aan moet sluiten (zowel bedraad als wireless).
Een paar screenshots erbij en je hebt een handleiding.
Was het maar zo simpel :)

1) als bedrijf kun je natuurlijk nooit vertrouwen op dergelijke informatie. Niet dat ik je niet vertrouw maar als je 100% zeker wilt zijn dat alles goed werkt (en als je binnen je helpdesk kennis gaat opbouwen over die hardware) dan zul je het zelf moeten testen.
2) het is niet mogelijk om alle verschillende configuraties te supporten.. en als je dat al doet:-> waar stopt je support. Bij de default config? Dan kan een klant hem ook resetten naar factory defaults bij elk helpdesk contact. Of bij firewall instellingen.. of QoS?
3) je moet rekening houden met verschillen in hardware en software. Jouw revisie 1.2 d-link doet het perfect, mijn 1.2a d-link valt tegenwoordig om als ik een VPN open gooi als er torrents open staan. Om nog niet eens te beginnen over firmware releases 1.0 tot 4.46Beta_13.

Juist omdat vezel zoveel sneller is dan traditionele verbindingen zijn 'minor' issues in de firmware of de configuratie van groot belang. Dat QoS veldje dat op je DSL verbinding niets uitmaakt kan grote impact hebben op je 100/100Mbit verbinding.

Zo zijn er nog tientallen voorbeelden te noemen waarom je als ISP een router liever niet wil supporten. Vanuit supportoptiek is de makkelijkste weg om te zien of iets in het ISP of klantdomein ligt: -> Computer direct aansluiten op glasvezelmodem en testjes draaien.
Werkt het dan wel goed? Dan mag de klant met de helpdesk van zijn routerleverancier gaan bellen. Zij weten vast wel wat het probleem is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lijbrandt_Desk schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 09:17:
[...]

Verder blijkt dat bij de meeste klanten die bellen over "een slechte internetverbinding" de oplossing zit in het weghalen c.q. vervangen van de (draadloze) router omdat deze verouderd is of slecht werkt op een glasvezelverbinding. -Ruben
Jij ook welkom Ruben :)
Ik snap de boodschap wel, maar het had iets subtieler verpakt kunnen worden. Of klanten gewoon doorverwijzen naar de goeroes op Tweakers, die kosten geen tijd=geld en zijn over het algemeen meer dan bereid om dit soort zaken mee te helpen op te lossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rh1no
denan schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 09:15:
[...]

Klopt.. Op tweak vergeet men nog wel eens dat wij geen standaard klanten zijn. De "normale" klant heeft een grote behoefte aan analoog. Uit recent onderzoek bleek dat 60-70% analoog keek en nog een oude tv had zonder DVB-C mogelijkheden.
Nou ik zit wel op tweak, maar toch was het analoog aanbod + alle meldingen die ik hier zag over superieure analoge TV, DVBC en IPTV streams de reden om voor Lijbrandt te kiezen.

Waarom:
Op zolder heb ik nog een prima 4:3 B&O staan met actieve luidsprekers. Heeft nog altijd het mooiste geluid dat ik ooit uit een TV heb horen komen en hoeft wat mij betreft pas weg als ie het echt niet meer doet...
Ondanks de "toeter" aan de achterkant vind ik het ook qua design nog steeds een schitterend ding. Misschien ga ik wel huilen als ie weg moet ;w
Daarnaast een Sony breedbeeld op mijn dochter's kamer, een Philips 32PFL9830/12, een nog steeds uitstekend werkende LCD op onze slaapkamer met ook een mooi design, maar van voor de tijd dat DVBC tuners standaard werden ingebouwd. Deze is uit de tijd dat net HDMI (1 poortje) ingevoerd begon te worden. In de huiskamer een 46PFL9704 en ja die heeft DVBC + DVBT tuners aan boord aan boord.
Hoewel de aanschaffrequentie van TV's bij ons thuis danig is gestegen in de afgelopen 15 jaar, kopen we echt niet elk jaar een nieuwe. Daarom is het vanuit ons oogpunt gezien een hele goede zet dat er zowel een analoog als een DVBC signaal via de CATV vezel binnen komt.

Voor ons een reden om niet voor KPN Glasvezel of bvb XS4All Glasvezel te gaan, terwijl wij oorspronkelijk (zeer traag en ook meer en meer instabiel) ADSL bij XS4All afnamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tokko1
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 14:03
Ga binnenkort verhuizen naar nieuw studentencompelex waar Lijbrandt geleverd wordt :9~
Dus straks glasvezel internet en Tv..
Maar nu wil ik graag een DVB-C ontvanger hebben voor TV op m'n laptop.
De beste/goedkoopste ontvangers, zijn die van Sundtek die hier een paar keer genoemd wordt (90 euro)?
Of zijn er ook andere alternatieven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Als je in de pricewatch van tweakers.net kijkt, dan zal je ook vast wel goedkopere tegen komen. Als je Windows gebruikt verder ook een prima alternatief.

Maar als je ooit de kriebels krijgt en zo'n ding bv. in combinatie met een Linux bakje wil gaan gebruiken, dan is de Sundtek zeker aan te raden!

@Rh1no: Mooie bewust keus om dan dus inderdaad voor een Lijbrandt, KickXL of Vodafone te gaan! ;). Die B&O op zolder zou ik als ik jou was trouwens wel koppelen met een goedkoop dvb-c ontvangertje ofzo. Tenzij je echt geen extra kastje bij dat ding wil. Analoog is en blijft namelijk toch echt wel een beetje brak. Er valt naar te kijken en op een CRT valt het misschien helemaal wel mee, maar op de LCD in de huiskamer hier is het echt niet fraai :P

@Denan: Het valt me op dat jij deze site vaak "Tweak" noemt. Misschien is het handig hier op te letten en gewoon "Tweakers" te zeggen. Anders verwar ik het steeds met een verwijzing naar jullie conculega's uit Almere :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tokko1 schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 22:16:
Ga binnenkort verhuizen naar nieuw studentencompelex waar Lijbrandt geleverd wordt :9~
Dus straks glasvezel internet en Tv..
Maar nu wil ik graag een DVB-C ontvanger hebben voor TV op m'n laptop.
De beste/goedkoopste ontvangers, zijn die van Sundtek die hier een paar keer genoemd wordt (90 euro)?
Of zijn er ook andere alternatieven...
TerraTec Cinergy HTC Stick HD
Hauppauge WinTV HVR-930C

Beide zijn ongeveer vanaf €60,- te koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rh1no
eymey schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 22:23:

@Rh1no: Mooie bewust keus om dan dus inderdaad voor een Lijbrandt, KickXL of Vodafone te gaan! ;). Die B&O op zolder zou ik als ik jou was trouwens wel koppelen met een goedkoop dvb-c ontvangertje ofzo. Tenzij je echt geen extra kastje bij dat ding wil. Analoog is en blijft namelijk toch echt wel een beetje brak. Er valt naar te kijken en op een CRT valt het misschien helemaal wel mee, maar op de LCD in de huiskamer hier is het echt niet fraai :P
Dat zou ik kunnen doen, maar die B&O staat eigenlijk alleen aan als ik naar de zolder verbannen ben omdat ik standby dienst draai of weer te erg snurk :z of wanneer er logees zijn. Trouwens de beeldkwaliteit valt mij erg mee, maar ik ben dan ook jaren Digitenne gewend (vanwege jarenlange afkeer van UPC) ;)

Je kunt je dan ook wel voorstellen dat er in de woonkamer nu we IPTV met M540 hebben, geweldig van TV genoten wordt. DVBC heb ik daar als backup mogelijkheid en ook die kwaliteit is uitstekend. Maar goed in Dordrecht hebben we dan ook de WGDO streams van GHM.
Over de stabiliteit en snelheid van de internetverbinding (vooral de upload) ben ik ook zeer te spreken. Alleen telefonie is door de DTMF herkenningsproblematiek (zie aantal posts hierboven) voor mij een pijnpunt vanwege de vele teleconferenties waar ik met een pincode moet inloggen. Tsja dan neem je een 2e lijntje omdat je het thuisfront niet wilt storen dan werkt het niet :(

Maar goed ik hoop werkelijk dat dat snel wordt opgelost. Als dat eenmaal zo ver is dan ben ik best wel tevreden. Als Lijbrandt dan ook nog wat "transparanter" wordt mbt storingen en snel de portal problemen oplost dan is er geen enkele reden meer om ontevreden te zijn, want glasvezel is een prachtig medium waarvan het potentieel natuurlijk enorm is en we pas aan het begin staan van heel wat moois!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lijbrandt_Desk

Lijbrandt_Desk

Data werkzaamheden CATV + DVB-C aangepast
Start tijd werkzaamheden: 01:30
Eind tijd werkzaamheden: 05:30

24 oktober 2011: Bergschenhoek, Berkel en Rodenrijs, Bleiswijk en Dordrecht
25 oktober 2011: Groningen en Leeuwarden
26 oktober 2011: Almere, Dronten, Elburg, Lelystad en Meppel

Het CATV + DVB-C signaal zal tussen 01:30 en 05:30 worden onderbroken, tijdens deze periode kunnen onze klanten wel gebruik maken van IPTV via de settopbox. -Ruben

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ben wel benieuwd wat ze precies gaan doen voor het CATV netwerk :).

Komen er betere headends? (beter analoog signaal?). Meer capaciteit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lijbrandt_Desk

Lijbrandt_Desk

eymey schreef op vrijdag 21 oktober 2011 @ 08:52:

Ik zal dit voor je navragen, hier kom ik op terug ;) -Ruben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
eymey schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 22:23:
@Denan: Het valt me op dat jij deze site vaak "Tweak" noemt. Misschien is het handig hier op te letten en gewoon "Tweakers" te zeggen. Anders verwar ik het steeds met een verwijzing naar jullie conculega's uit Almere :P
TweakDSL bedoel je? ;) Ik zal erover nadenken.. de meeste mensen die ik ken hebben het ook over tweak als ze het over GoT hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceOnFire
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
@lijbrandt; ik heb inmiddels een week of vier geleden een aansluiting bij jullie aangevraagd met een gewenste opleverdatum van 01-11. (Een fysieke aansluiting voor glasvezel is aanwezig) Naar aanleiding daarvan heb ik logingegevens ontvangen voor Mijn Lijbrandt maar verder helemaal niets meer gehoord. Kan u nakijken wat de status op dit moment is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mmm, vandeweek een schrijven van Lijbrandt op de mat... Een administratief oepsje waardoor ze in plaats van de maand oktober voor de tweede maal de maand september hadden geincasseerd.
Gaan ze overigens volgens het schrijven netjes corrigerren. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lijbrandt_Desk

Lijbrandt_Desk

Verwijderd schreef op vrijdag 21 oktober 2011 @ 09:32:
Mmm, vandeweek een schrijven van Lijbrandt op de mat... Een administratief oepsje waardoor ze in plaats van de maand oktober voor de tweede maal de maand september hadden geincasseerd.
Dat klopt, hier hoef je zelf verder geen actie op te ondernemen :) -Ruben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lijbrandt_Desk

Lijbrandt_Desk

IceOnFire schreef op vrijdag 21 oktober 2011 @ 09:31:
@lijbrandt; ik heb inmiddels een week of vier geleden een aansluiting bij jullie aangevraagd met een gewenste opleverdatum van 01-11. (Een fysieke aansluiting voor glasvezel is aanwezig) Naar aanleiding daarvan heb ik logingegevens ontvangen voor Mijn Lijbrandt maar verder helemaal niets meer gehoord. Kan u nakijken wat de status op dit moment is?
Kan je ons via DM of e-mail je adresgegevens sturen, gaan wij navragen wat de actuele status is. -Ruben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 22:27:
[...]
TerraTec Cinergy HTC Stick HD

Beide zijn ongeveer vanaf €60,- te koop.
Hier een TerraTec HTC HD (DVB-C/T+composite) USB stick.... werkt als een speer, en inderdaad rond de 6 tientjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lijbrandt_Desk

Lijbrandt_Desk

eymey schreef op vrijdag 21 oktober 2011 @ 08:52:

De werkzaamheden betreffen periodiek onderhoud aan het bestaande netwerk, zal verder geen invloed hebben op capaciteit of kwaliteit van de diensten. -Ruben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toxict
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14:40
Ik ben zo'n "persoon" die zijn Rabobank App meerdere keren per dag raadpleegd.
Ik zag dat Lijbrandt weer 99 euro had afgeschreven...net zoals de maand daarvoor.
Gewoon met de bank gebeld en laten storneren. (was door Lijbrandt verteld dat ik dat kon/moest doen)
1-2 dagen later een schrijven idd. van Lijbrandt over hun Oepsje....

;-)

http://www.pvoutput.org/intraday.jsp?sid=31923

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datadevil
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14:25
geen brief gehad, ben een nieuwe abonnee dus zou dat uitmaken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toxict
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14:40
datadevil schreef op vrijdag 21 oktober 2011 @ 11:43:
Eerste 2 maanden kost het je toch niks...Dus zullen ze ook niet afschrijven lijkt mij.
Tenzij je een HD PVR hebt genomen....dan was dat 99 euro extra geloof ik.

http://www.pvoutput.org/intraday.jsp?sid=31923

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lijbrandt_Desk

Lijbrandt_Desk

Dat hangt af van de datum op welke jij een actieve klant bent geworden, als je ons via DM of e-mail je adresgegevens even doorstuurt dan vragen we het na voor je ;) -Ruben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datadevil
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14:25
Lijbrandt_Desk schreef op vrijdag 21 oktober 2011 @ 11:46:
[...]

Dat hangt af van de datum op welke jij een actieve klant bent geworden, als je ons via DM of e-mail je adresgegevens even doorstuurt dan vragen we het na voor je ;) -Ruben
ehhh....zit al jaren op Got, maar hoe doe ik dat? Moeten jullie dan niet een dm icoontje hebben waar ik op kan klikken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rh1no
Is inderdaad ook bij mij gebeurd. ik zag het afgelopen maandag meteen. Ik heb toen direct met Lijbrandt gebeld. De medewerker aan de telefoon constateerde het ook direct en vertelde mij dat ik het via Internetbankieren direct mocht storneren.
Ik heb dat ook direct gedaan en een dag later was het geld al teruggestort.
Gisteren of woensdag is het juiste bedrag afgeschreven. Ik ontving toen ook de brief (beetje mosterd na de maaltijd in mijn geval).
Ik hoop uiteraard dat het bij dit ene incident blijft, maar ook dit heb ik weleens bij XS4All meegemaakt of bij totaal andere instellingen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lijbrandt_Desk

Lijbrandt_Desk

datadevil schreef op vrijdag 21 oktober 2011 @ 11:52:
[...]

ehhh....zit al jaren op Got, maar hoe doe ik dat? Moeten jullie dan niet een dm icoontje hebben waar ik op kan klikken?
het icoontje zou onder onze avatar moeten staan, er zijn al tweakers die een DM hebben gestuurd dus het is mogelijk :) -Ruben

edit: je mag ons ook gewoon een e-mail sturen in dit geval ;)

[ Voor 8% gewijzigd door Lijbrandt_Desk op 21-10-2011 12:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lijbrandt_Desk

Lijbrandt_Desk

ik heb dit even voor je nagekeken, jouw factuur is netjes 1x geincasseerd dus dat loopt goed :) -Ruben

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb ook een brief gekregen.

Fouten kunnen gebeuren. Deze direct toegeven móet gebeuren en dat is in dit geval dan ook gebeurd.

Zolang dit niet schering en inslag is/wordt wat mij betreft iets wat ik snel zal vergeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pavla
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22-09 21:25
Ik ben vandaag eindelijk gebeld door installatiebedrijf *O* *O* *O*
Volgende week vrijdag komen ze bij ons in de flat op Zeeburg glasvezel aanleggen. Ik neem aan dat Lijbrandt daarna snel z'n diensten kan gaan leveren. Ik kan niet wachten op 30mbit symmetrisch!

Trots lid van [DPC] Team Boonanza @ SoB - Bezoek pwnshop.nl!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyFlyer
Bij de meeste mensen waar ik heb geholpen aan te sluiten, zit er tussen de 2 en 4 maanden tussen het aanleggen en de activering... Misschien dat het bij anderen sneller gaat, maar i.i.g. niet altijd! :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pavla
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22-09 21:25
Ow, nou ja, dan zal ik m'n verwachtingen maar wat bijstellen. Zo lang UPC het doet geen probleem natuurlijk :)

Trots lid van [DPC] Team Boonanza @ SoB - Bezoek pwnshop.nl!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lijbrandt_Desk

Lijbrandt_Desk

Doc25 schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 10:44:

Ik woon in Amsterdam.

Groeten.
Er wordt op dit moment een proces uitgewerkt waardoor het glasvezelnetwerk wat er ligt gebruikt kan worden door Lijbrandt. Op dit moment is het nog niet mogelijk onze diensten te leveren op jouw adres. Naar verwachting is er over een maand bekend wat de planning wordt.-Fleur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lijbrandt_Desk

Lijbrandt_Desk

IceOnFire schreef op vrijdag 21 oktober 2011 @ 09:31:
We hebben het systeem erbij gepakt en zien inderdaad dat jouw wens datum m.b.t. de start van het abonnement op 01-11-2011 staat. Onze systemen houden rekening met de verdere oplevering van de lijn + modem zodat de wensdatum van 01-11-2011 gehaald kan worden. Wij zijn hierin ook afhankelijk van de agenda van de aannemer vandaar dat Lijbrandt hier geen garanties over kan afgeven. - Ruben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceOnFire
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Bedankt voor de reactie.

Snap ik, maar ik had in tussentijd wel iig iets van een brief verwacht om een afspraak te maken of een pakketje met een modem oid. Ik neem tenminste aan dat die monteurs niet meteen de volgende dag op de stoep staan en de 1e komt nu toch wel heel dicht bij. Overigens werd ik vandaag door jullie gebeld door iemand die dacht dat het een aansluiting van de oude bewoners was, die zou t uitzoeken en terugbellen, maar dat is niet gebeurd. Dat gaat wel goed komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lijbrandt_Desk

Lijbrandt_Desk

@ IceOnFire:

De afspraak zal telefonisch gemaakt worden met je, hiervoor hoef jij verder niets te doen. Een modem zal verder niet verstuurd worden, de monteur neemt alle onderdelen mee die nodig zijn om het modem + het abonnement actief te maken. -Ruben

Acties:
  • 0 Henk 'm!
denan schreef op vrijdag 21 oktober 2011 @ 09:15:
[...]

TweakDSL bedoel je? ;) Ik zal erover nadenken.. de meeste mensen die ik ken hebben het ook over tweak als ze het over GoT hebben.
Nee.... het bedrijf heet "Tweak". Zeker nu ze ook fiber bieden staan ze gewoon bekend als "Tweak". ( het is ook www.tweak.nl ;) ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doc25
Lijbrandt_Desk schreef op vrijdag 21 oktober 2011 @ 14:50:
[...]

Er wordt op dit moment een proces uitgewerkt waardoor het glasvezelnetwerk wat er ligt gebruikt kan worden door Lijbrandt. Op dit moment is het nog niet mogelijk onze diensten te leveren op jouw adres. Naar verwachting is er over een maand bekend wat de planning wordt.-Fleur
hahaha, over een maand wordt pas bekend wat de planning wordt. Dus over 2 maanden levering of over 6 maanden, dat kan allemaal. Zo lollig, bedrijven die geen nieuwe klanten willen door de bagger-informatie (of liever: gebrek aan informatie).

Deze gang van zaken is wel heel erg vreemd en ik vind het NIET kunnen.
Dat jullie niet kunnen leveren, prima. Maar dat moeten jullie niet na 5 weken pas zeggen en pas als ik erom vraag !!!

Ik kreeg 5 weken geleden een brief dat de aanmelding in goede orde is ontvangen. Vervolgens een brief dat een aannemer contact met mij gaat opnemen voor het monteren van de modem. En nu opeens kan men niet leveren !? ik snap deze gang van zaken niet, zo moet een bedrijf niet omgaan met kandidaat-klanten.

Ik had mijn UPC TV abonnement en internNL intenet opgezegd omdat ik ervanuit ging dat 6 weken lang genoeg zijn om zoiets te leveren (na ontvangst van eerder genoemde brieven). Per 24 oktober lopen deze abonnementen af, en ik ga niet wachten tot het Lijbandt behaagt om mij haar diensten te leveren met een onzekere datum.

Ik ben nu genoodzaakt om een nieuwe abonnement af te sluiten bij UPC voor TV en internet. Dat zal dus een looptijd hebben van een jaar, dus Lijbrandt is een klant kwijt.

Verder is het frappant dat KPN wel kan leveren op mijn adres, via dezelfde glasvezel lijnen.
Pagina: 1 ... 32 ... 88 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Een vragen- en klachtentopic is prima natuurlijk, maar vergeet niet dat GoT -geen- helpdesk is.

Eindeloze klaagzangen hebben we dan ook zeker geen behoefte aan, dat zijn gewoon flames/trolls en vallen onder de gedragsregels van GoT.

Het topic is opgekuisd, er zijn een heel aantal reacties verwijderd om het geheel leesbaar te houden.
Hou dat vanaf nu ook zo.