AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome
Verwijderd
Als je op WBA zit en enkel de basiszenders wilt, zonder het interactieve, dan zou ik gewoon voor een glasvezelprovider gaan die onversleutelde DVB-C levert. Gewoon fatsoenlijke gedetailleerde beeldkwaliteit (originele Technicolor en SAT aanvoer) i.t.t. KPN en geen gezeik met gehuurde boxen + CAM-modules + extra betalen voor digitaal op meerdere apparaten zoals bij UPC. De kans is ook groot dat GHM straks ook de Technicolor HD simulcasts van de Nederlandse basiszenders op DVB-C gaat doorgegeven. Tel daar nog bij op dat je helemaal vrij bent in welke en met hoeveel apparaten je DVB-C wilt ontvangen.
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 21-10-2011 19:15 ]
Ik heb geen keus. De enige die GHM levert in adam is Lijbrandt. Nou ja, "levert". Want ze schijnen toch niet te leveren, ook al maakten ze al meer dan 6 maanden reclame in de buurt.Verwijderd schreef op vrijdag 21 oktober 2011 @ 19:11:
Om dan tot de conclusie te komen dat de beeldkwaliteit van KPN het niet haalt bij UPC![]()
Als je op WBA zit en enkel de basiszenders wilt, zonder het interactieve, dan zou ik gewoon voor een glasvezelprovider gaan die onversleutelde DVB-C levert. Gewoon fatsoenlijke gedetailleerde beeldkwaliteit (originele Technicolor en SAT aanvoer) i.t.t. KPN en geen gezeik met gehuurde boxen + CAM-modules + extra betalen voor digitaal op meerdere apparaten zoals bij UPC. De kans is ook groot dat GHM straks ook de Technicolor HD simulcasts van de Nederlandse basiszenders op DVB-C gaat doorgegeven. Tel daar nog bij op dat je helemaal vrij bent in welke en met hoeveel apparaten je DVB-C wilt ontvangen.
Dat wordt dus terug naar UPC.
ik ben geen fan van KPN. Bovendien kregen ze het glasvezelnetwerk van amsterdam kant-en-klaar op een presenteerblaadje, en hebben vervolgens een gedrocht van gemaakt.AvK schreef op vrijdag 21 oktober 2011 @ 18:32:
Neem je toch lekker KPN?
Ik heb namelijk niks anders dan problemen gehad, laat ik even vanaf voor af aan beginnen.
De locatie is Dordrecht, rond Juli is fysiek de aansluiting opgeleverd(het kastje in de meterkast met fiber en het dummy opzet stuk) Het heeft vervolgens 3 maanden geduurd voordat ik eindelijk een werkende verbinding had.
Dit zonder communicatie vanuit lijbrandt, ik heb zelf meerdere malen contact proberen op te nemen met lijbrandt maar telkens melde ze dat hun de volgende dag zouden terugbellen. Je kan het wel, raden dat gebeurde niet =) hiernaast zijn er nog enkele telefonische incidenten gebeurt:
- Er zitten een stel hersenloze typ geiten aan de telefoon die niet met een telefoon kunnen omgaan. Bij het doorschakelen ben ik meerdere keren opgehangen.
- Naast het niet kunnen omgaan met de telefoon lijken ze ook problemen te hebben met het ticketsysteem. Aangezien Medewerker $x niet weet wat medewerker $y heeft gedaan.
- Tevens hebben ze 8 keer beloofd om de volgende dag terug te bellen, het is 1 maal daadwerkelijk gelukt.
- De communicatie vanaf lijbrandt is niet super met zaken zoals reggefiber of de glasvezel winkel er is 2 weken lang heen en weer gecommuniceerd tussen de verschillende instanties waar uiteindelijk niks is uitgekomen.
Naast al dit gezeur is de communicatie richting Guidion (de monteur partij) verre van ideaal, Guidion wilde namelijk al alles komen installeren terwijl de lijn nog niet actief was en er geen modems of tv decoders waren. Gelukkig heb ik deze afspraken om kunnen zetten. Wat echter wel een probleem is dat Lijbrandt zaken heeft beloofd die guidion in een email zegt niet te doen(kabels trekken door leidingen).
Dus denk alsjeblieft twee keer na voordat je een verbinding afsluit bij deze amateur toko
Daarom vind ik het ook zeer ironisch dat het bedrijfsaccount van lijbrandt verwijst naar een mail sturen
Verwijderd
Ik neem aan dat alles wel gewoon werkt bij je thuis nu via glasvezel van Lijbrandt?LuckY schreef op vrijdag 21 oktober 2011 @ 20:54:
Waarom de FSCK heb ik ooit voor lijbrandt gekozen??
.....
Naast het telefoon geneuzel hebben ze ook meerdere security problemen in hun netwerk waar ik ze per email op gewezen heb, helaas is het email probleem bekend.
Ik ben overigens wel heel nieuwsgierig naar de security issues die je op hun netwerk hebt gevonden, want als dat de bekende zijn die bij een VLAN horen dan is dat al oud nieuws en ook niet van belang omdat je op dat VLAN niet met een PC hoort te peuren, maar met een aantal servers online ben ik uitermate geinteresseerd in wat voor andere (internet) issues jij hebt gevonden. Mag overigens per DM hoor, want gaten hoef je niet direct open en bloot neer te plempen.
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 21-10-2011 21:45 ]
Dat handel ik liever met de security of beheer afdeling af, je snapt vast waaromVerwijderd schreef op vrijdag 21 oktober 2011 @ 21:44:
[...]
Ik neem aan dat alles wel gewoon werkt bij je thuis nu via glasvezel van Lijbrandt?
Ik ben overigens wel heel nieuwsgierig naar de security issues die je op hun netwerk hebt gevonden, want als dat de bekende zijn die bij een VLAN horen dan is dat al oud nieuws en ook niet van belang omdat je op dat VLAN niet met een PC hoort te peuren, maar met een aantal servers online ben ik uitermate geinteresseerd in wat voor andere (internet) issues jij hebt gevonden. Mag overigens per DM hoor, want gaten hoef je niet direct open en bloot neer te plempen.
Ik heb nu eindelijk mijn netwerk en morgen komt er iemand van guidion voor de TV
Verwijderd
Als jij je daar prettiger bij voelt is mij dat om het even.LuckY schreef op vrijdag 21 oktober 2011 @ 21:47:
[...]
Dat handel ik liever met de security of beheer afdeling af, je snapt vast waarom
Ik heb nu eindelijk mijn netwerk en morgen komt er iemand van guidion voor de TV(mag ook wel na 3 maanden)
Behalve het fysieke touwtje gebruik in namelijk internettechnisch geen enkele service van Lijbrandt (behalve DHCP uiteraard om een IP adres te krijgen), dus zal ik ook geen last hebben met diensten waarin mogelijk security issues zitten, want die beheer ik allemaal zelf.
Dat het IPTV VLAN eigenlijk (als je er oneigenlijk toch een PC aanhangt en een 10.x.x.x IP adres op je NIC zet) eigenlijk wel erg veel lijkt op een intranet met dezelfde brakke beveiliging, namelijk geen enkele, (waardoor je dus gewoon in dat netwerk andere PC's op het VLAN kan vinden en de gedeelde bronnen benaderen) is mijns inziens geen issue, want als je er gewoon zoals het hoort met je settopbox op zit dan kan dat verder niet boeien.
Als een HTPC gehackt wordt via het IPTV VLAN is dat echt eigen schuld dikke bult
Security probleem? Mail me eens de info dan kijk ik ernaar.LuckY schreef op vrijdag 21 oktober 2011 @ 20:54:
Naast het telefoon geneuzel hebben ze ook meerdere security problemen in hun netwerk waar ik ze per email op gewezen heb, helaas is het email probleem bekend. De email wordt blijkbaar niet gelezen dus er wordt niet gereageerd op security related incidents. Dit is jammer aangezien er redelijk wat problemen met hun serverpark zitten.
Security issues moeten btw altijd naar abuse@.. dat weet je als BOFH toch wel? Daar zitten de andere BOFH's namelijk achter.
Zoals je weet (uit de GNA thread) worden kale lijnen gewoon opgeleverd. Het probleem zit hem in de lijnen waar al een andere operator actief is. Dat proces is men nu aan het pilotten bij een andere ISP en men is nu de resultaten aan het evalueren.Doc25 schreef op vrijdag 21 oktober 2011 @ 17:21:
hahaha, over een maand wordt pas bekend wat de planning wordt. Dus over 2 maanden levering of over 6 maanden, dat kan allemaal. Zo lollig, bedrijven die geen nieuwe klanten willen door de bagger-informatie (of liever: gebrek aan informatie).
Verder is de oplevertijd (als het proces staat) geen 6 maanden: ligt de vezel er dan maximaal 20 werkdagen.
als het proces staat ja, maar het staat nog niet. Die indruk werd wel gewekt door de eerste en vervolgens 2de brief over de aannemer. Klonk alsof het allemaal vlotjes loopt.denan schreef op zaterdag 22 oktober 2011 @ 10:58:
[...]
Zoals je weet (uit de GNA thread) worden kale lijnen gewoon opgeleverd. Het probleem zit hem in de lijnen waar al een andere operator actief is. Dat proces is men nu aan het pilotten bij een andere ISP en men is nu de resultaten aan het evalueren.
Verder is de oplevertijd (als het proces staat) geen 6 maanden: ligt de vezel er dan maximaal 20 werkdagen.
Dat had lijbrandt toch anders moeten aanpakken, en zeker niet beginnen over de annnemer. De informatievoorziening is slecht.
Ik snap dan ook werkelijk niet waarom dit nog steeds zo ontzettend vaak verkeerd gaat.
Gelukkig hebben we hier een Denan die meer van de processen weet en dus ook kan verklaren waarom het organisatorisch nog verkeerd gaat. En het is een hele valide reden: Nieuw glasvezelnetwerk, andere operator/eigenaar, moeilijk moeilijk etc.
Maar doe het dan ook niet over komen alsof het makkelijk moet kunnen, alleen maar om de klant z'n contractje te laten sluiten.

Het lijkt in ieder geval als 2 druppels water op de perikelen van een jaar terug: Toen Lijbrandt z'n eerste schreden op het WBA+ kanaal op KPN-netwerk zette..... Je kon je al sinds de zomer inschrijven terwijl de eerste aansluitingen een keer eind november werden opgeleverd. In de tussentijd hoorde je nagenoeg niets tot er ineens een monteur voor je deur stond......
[ Voor 21% gewijzigd door eymey op 22-10-2011 19:51 ]
Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.
In dit geval heeft het niets met LBT te maken, de gebieden werden opengezet voor WBA+ aansluitingen en klanten zonder actieve verbinding kunnen gewoon bestellen en, als de vezel in de woning aanwezig is, zouden ze gewoon binnen de normale oplevertijd diensten kunnen krijgen. Er bleek echter (voor *alle* isp's) onduidelijkheid te zijn wat te doen met de lijnen waar al een andere operator actief was. Dat was nog niet ingeregeld en daardoor kunnen KPN/LBT/Concepts/etc op die locaties niet zomaar leveren.eymey schreef op zaterdag 22 oktober 2011 @ 19:49:
Dat is inderdaad het slechte in dit verhaal: De (wederom) niet/scheef verlopende communicatie en het niet op orde hebben van de processen. Dat is en blijft een zorgenkindje bij Lijbrandt en voor heel veel mensen die van hun oude vertrouwde UPC/Ziggo overstappen op glasvezel een heel slechte eerste ervaring.
Om dat toch te kunnen is er vanuit KPN een versnelde pilot met één isp gestart waarin het operator-overstap proces opgezet en getest kon worden.
Lijbrandt (en de andere ISP's) hoort dit te communiceren aan de (aspirant) klant! Dat kan al heel makkelijk door direct bij/voor/na aanmelding aan te geven dat de levering mogelijk een stuk langer kan duren dan normaal. Hoe moeilijk moet het zijn om dat gewoon als een voetnoot of extra stukje tekst op het aanmeldformulier te zetten? Ook kan je als Lijbrandt, zodra je bij het inschieten van de order merkt dat er nog een andere ISP actief is op de lijn, dit direct en proactief aan de klant melden. En of er wel of niet te vroeg al een monteur wordt ingeschakeld, dat ligt echt niet aan die andere ISP die nog actief is.
Het gaat er niet om of dit wel of niet moeilijk is of wel of niet aan Lijbrandt ligt of aan andere partijen. Het gaat erom hoe je dit aan je klant communiceert en welke verwachtingen gewekt worden.
En in dat stuk is Lijbrandt helaas erg slecht.
Ik maak hier een (voor mij en wrs voor velen) belangrijk punt van omdat ik vorig jaar met exact hetzelfde te maken heb gehad. Augustus 2010 aangemeld voor een verbinding bij Lijbrandt (ik had nog glasvezel via Tweak)... tot begin december 0,0 bericht gehad. En toen ik zelf belde om eens te informeren hoe er voor stond moest ik te horen krijgen dat het inschieten van de order mislukt was omdat er nog een andere ISP actief was. Als ik toen niet zelf actief gebeld had, had ik op dit moment waarschijnlijk nog steeds geen verbinding via Lijbrandt gehad want niemand die uit eigen beweging mij hierover heeft gebeld. Overigens heb ik toen ook nog ongelofelijke mazzel gehad dat personen als Yogoi en jij hier actief waren en konden sturen.
Ik zeg dus niet dat de opleverproblemen zelf bij Lijbrandt liggen (snap wel waarom je LBT steeds wil verdedigen maar je weet ook wel dat ik dat niet denk). Maar de communicatie en proactiviteit richting de klant liggen voor de volle 100% bij Lijbrandt!
[ Voor 4% gewijzigd door eymey op 23-10-2011 13:14 ]
Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.
Het is niet zozeer dat ik lbt probeer te verdedigen, ik probeer een situatie te verduidelijken die bij alle ISP's speelt die in GNA gebeid actief zijn. Als ik van mening ben dat iets bij lbt (of een van de andere fiber ISP's) niet lekker loopt zeg ik dat ook gewoon. (disclaimer: tot ik aandelen krijg bij een van die bedrijven.. vanaf dan is het natuurlijk alleen maar positief!)eymey schreef op zondag 23 oktober 2011 @ 13:12:
Ik zeg dus niet dat de opleverproblemen zelf bij Lijbrandt liggen (snap wel waarom je LBT steeds wil verdedigen maar je weet ook wel dat ik dat niet denk). Maar de communicatie en proactiviteit richting de klant liggen voor de volle 100% bij Lijbrandt!
Wat er in het GNA gebied nu gebeurt is iets dat ontstaat door de (voor de ISP's) onduidelijke situatie rond levering. Pas op het moment van het inschieten van een order krijgt een ISP pas te horen dat er al iets actief is op die lijn.. en dan zijn de 'bedankt voor uw bestelling' brieven er al uit.
Wat wel een punt is: LBT geeft momenteel te weinig inzicht in de orderstatus en levertijd. Maar ook daar is men druk mee bezig. Als ik terugdenk aan hoe lang het duurde voordat het bestellen / overstappen in de ADSL wereld netjes ingeregeld was dan verloopt dat proces bij fiber een stuk sneller.
edit; ook websites bezoeken gaat vrij traag.
[ Voor 18% gewijzigd door SirMemeAlot op 23-10-2011 15:15 ]
Zoals ik eerder zei: waarom communiceert Lijbrandt niet zoals jij hier communiceert ? jij weet vaak meer dan hun eigen helpdesk bij elkaar. Mensen zijn al tevreden als ze op de hoogte worden gehouden, of uitleg krijgen WAAROM iets niet goed gaat of iets dergelijks.denan schreef op zondag 23 oktober 2011 @ 13:22:
[...]
Het is niet zozeer dat ik lbt probeer te verdedigen, ik probeer een situatie te verduidelijken die bij alle ISP's speelt die in GNA gebeid actief zijn. Als ik van mening ben dat iets bij lbt (of een van de andere fiber ISP's) niet lekker loopt zeg ik dat ook gewoon. (disclaimer: tot ik aandelen krijg bij een van die bedrijven.. vanaf dan is het natuurlijk alleen maar positief!)
Wat er in het GNA gebied nu gebeurt is iets dat ontstaat door de (voor de ISP's) onduidelijke situatie rond levering. Pas op het moment van het inschieten van een order krijgt een ISP pas te horen dat er al iets actief is op die lijn.. en dan zijn de 'bedankt voor uw bestelling' brieven er al uit.
Wat wel een punt is: LBT geeft momenteel te weinig inzicht in de orderstatus en levertijd. Maar ook daar is men druk mee bezig. Als ik terugdenk aan hoe lang het duurde voordat het bestellen / overstappen in de ADSL wereld netjes ingeregeld was dan verloopt dat proces bij fiber een stuk sneller.
Dat de eerste brief al uitgaat als een soort welkom van de nieuwe klant, is begrijpelijk. Maar wat niet begrijpelijk is dat er een paar weken later een brief wordt gestuurd dat de monteur contact met mij opneemt. En als ik weer weken later vraag waar de monteur blijft, is het verhaal opeens: uuuuuuh, we kunnen niet op jouw adres leveren, waar heb je het over.................
Bovendien had ik bij de aanmelding al aangegeven dat ik bij een andere glasvezelaanbieder internet heb, en ook later tijdens emailwisselingen met de helpdesk. Dus ze hoeven niet verrast te worden als ze een order plaatsen dat er een andere aanbieder is op die lijn.
Het hele proces zoals jij het beschrijft, zal wel ingewikkeld zijn. Het gaat mij om de communicatie en het "aan het lijntje" houden. Deze hele grap heeft mij 2 maanden gekost.
@eymey, zo te lezen had jij een identieke ervaring gehad. Hoe is het uiteindelijk gelopen toen ?
Hier is het er uiteindelijk op neer gekomen dat ik door een behoorlijk goede verstandhouding met mijn 'latende' provider (Tweak) en de aanwezigheid van Lijbrandt/Reggefiber 'intimi' hier (Denan, Yogoi) met beide partijen behoorlijk korte lijnen heb gehad om het een en ander zo snel mogelijk in gang te zetten. Het volgende moet gebeuren:
* Je zegt je oude provider op
* Die moet richting de wholesale operator een order inschieten om de complete lijn ' af te breken' (disconnect). Ik heb Tweak zo ver gekregen om de verbinding alvast compleet af te breken en ondertussen nog m'n opzegtermijn gewoon administratief door te betalen.
* Zodra de lijn is 'afgebroken' kon Lijbrandt de order inschieten en komt dan het hele proces op gang van aannemer die een monteur in plant, administratief op gang brengen van diensten bij Lijbrandt, etc.
Uiteindelijk heeft alles bij mij ook nog langer geduurd omdat er feestdagen tussen zaten (en de aannemer gewoon tussen kerst en oud en nieuw met vakantie was). Downtime van m'n verbinding is uiteindelijk effectief 16 dagen ofzo geweest. Maar die heb ik dus mede ook zo kort kunnen houden door de goede korte lijnen via medewerkers van beide partijen op dit forum.
Nou kan het in jouw geval nog wat ingewikkelder zijn omdat er bij jou ook een nieuwe operator komt kijken. Kan me voorstellen dat daar ook nog 'patching' voor gedaan moet worden in de area-pop waar jij zit en dat je moet wachten tot apparatuur van KPN daar staat.
Maar waar het, zoals je zelf ook al zegt, om blijft draaien: Technische/organisatorische (migratie-gerelateerde) uitdagingen kunnen altijd voor komen. Zeker als een dienst ergens net van start is gegaan. Maar daar draait het hier niet om. Het draait om het gebrek aan overzicht over deze processen bij LBT. Onderhand hoort Lijbrandt bijvoorbeeld, mede naar aanleiding van mijn 'avontuur' van vorig jaar, gewoon door te hebben hoe je om dient te gaan met een order die mislukt omdat er nog een vorige aanbieder of zelfs operator actief is. Ik neem aan dat je een brief dat een monteur binnenkort contact met je opneemt ook pas verstuurt als de order is geaccepteerd in het systeem van de wholesale operator.
(ik heb niet alles gequote, om de topic niet onnodig lang te maken)eymey schreef op zondag 23 oktober 2011 @ 22:11:
@Doc25: Laat ik beginnen te zeggen dat de tweede alinea van jouw laatste bericht erg herkenbaar is. Behalve dan dat we in Almere, Leeuwarden, etc. (alle WBA+ gebieden waar Lijbrandt begon) ........................................
Wat een gedoe allemaal zeg. Maar het grappige was, dat ik in juni opeens geen internet meer had (interNLnet). Na wat heen en weer gebel, is een monteur van BBned langsgeweest (zij zijn volgens mij de operator), maar hij kon niets vinden in mijn modem. Toen ging hij kijken in de kast op straat (ik weet niet hoe die dingen heten). Daar bleek dat KPN mij op hun lijnen had overgezet (ik had toen niets aangevraagd van KPN). Dus blijkbaar heeft KPN al switches of iets dergelijks klaar, en is het een kwestie van lijntje overzetten. Dus ik snap de hele heisa niet, en eerst een pilot blablabla.
In Almere is alles ook 80% KPN (op een paar wijken na). Toch moest, om Lijbrandt via WBA+ leverbaar te krijgen, er van alles omgebouwd worden (onder andere de feed naar de tweede vezel... voor het CATV signaal). Daar kan het evt. ook nog op hangen.
Regelgeving.. regelgeving.. regelgeving. Je mag als operator natuurlijk niet zomaar de hardware/vezel van een andere leverancier doorknippen/weghalen en dan je eigen spullen eraan hangenDoc25 schreef op zondag 23 oktober 2011 @ 23:59:
overgezet (ik had toen niets aangevraagd van KPN). Dus blijkbaar heeft KPN al switches of iets dergelijks klaar, en is het een kwestie van lijntje overzetten. Dus ik snap de hele heisa niet, en eerst een pilot blablabla.
Voor amsterdam gaat op: Overstappers zijn lastig.. nieuwe klanten niet. Ik zal Lijbrandt in ieder geval vragen of men uit kan zoeken welke klanten 'overstappers' zijn en wat dat bij KPN/levering voor impact heeft.
Kleine toevoeging: Dit kan natuurlijk geen GHM monteur zijn geweest, zij hebben namelijk geen monteursdiensten, sorry voor de verwarring - RubenLijbrandt_Desk schreef op dinsdag 18 oktober 2011 @ 16:11:
[...]
We hebben de werkbonnen van onze monteurs nagekeken en hier staat jou adres niet op, het lijkt er inderdaad op dat dit een andere monteur is geweest.(waarschijnlijk GHM/Reggefiber monteur)
Toch bedank voor het melden van deze informatie. -Ruben
Ter info ik heb in het Tweak glasvezel topic ooit de roadmap van KPN wholesale gelinkt, die staat hier In deze roadmap kun je zien dat KPN als het goed is nu wel een telco-telco migratie zou moeten ondersteunen maar dat een WSO-WSO migratie nog op de roadmap voor de toekomst staat. In jou geval heb je hier weinig aan omdat je huidige operator geen KPN is.Doc25 schreef op zondag 23 oktober 2011 @ 23:59:
[...]
(ik heb niet alles gequote, om de topic niet onnodig lang te maken)
Wat een gedoe allemaal zeg. Maar het grappige was, dat ik in juni opeens geen internet meer had (interNLnet). Na wat heen en weer gebel, is een monteur van BBned langsgeweest (zij zijn volgens mij de operator), maar hij kon niets vinden in mijn modem. Toen ging hij kijken in de kast op straat (ik weet niet hoe die dingen heten). Daar bleek dat KPN mij op hun lijnen had overgezet (ik had toen niets aangevraagd van KPN). Dus blijkbaar heeft KPN al switches of iets dergelijks klaar, en is het een kwestie van lijntje overzetten. Dus ik snap de hele heisa niet, en eerst een pilot blablabla.
[ Voor 3% gewijzigd door joop99 op 24-10-2011 15:53 ]
Omne Ignotum Pro Magnifico
Uiteindelijk leek het goed te gaan: een medewerker van de servicedesk ging een afspraak regelen met een monteur. En die monteur kwam vandaag, maar: "sorry, maar er staat geen signaal op uw lijn, ik ga weer".
Weer de servicedesk gemeld: we gaan het weer uitzoeken.
Ik ben er nu toch echt wel een beetje klaar mee! Wat kan ik nog doen om binnen zeg eens twee weken wel een werkende aansluiting te krijgen? Iemand een tip?
Haast creëer je zelf:-)
En wat houdt Lijbrandt tegen om mijn lijn "op te eisen" bij mijn huidige leverancier ? zolang ze het niet proberen, weten we zeker dat het nooit lukt.denan schreef op maandag 24 oktober 2011 @ 11:07:
[...]
Regelgeving.. regelgeving.. regelgeving. Je mag als operator natuurlijk niet zomaar de hardware/vezel van een andere leverancier doorknippen/weghalen en dan je eigen spullen eraan hangen
Voor amsterdam gaat op: Overstappers zijn lastig.. nieuwe klanten niet. Ik zal Lijbrandt in ieder geval vragen of men uit kan zoeken welke klanten 'overstappers' zijn en wat dat bij KPN/levering voor impact heeft.
En ze konden mij net zo goed meenemen in hun "pilot", en niet 2 maanden laten wachten in een bepaalde waan en uiteindelijk na aandringen roepen dat ik niet aangesloten kan worden.
Wat een amateurisme en klantonvriendelijkheideymey schreef op maandag 24 oktober 2011 @ 08:25:
Je zou dan idd zeggen dat KPN dan al wat klaar zou moeten hebben. Hoewel, dat zegt ook weer niet alles.
In Almere is alles ook 80% KPN (op een paar wijken na). Toch moest, om Lijbrandt via WBA+ leverbaar te krijgen, er van alles omgebouwd worden (onder andere de feed naar de tweede vezel... voor het CATV signaal). Daar kan het evt. ook nog op hangen.
wat is telco-telco en WSO-WSO ?joop99 schreef op maandag 24 oktober 2011 @ 15:52:
[...]
Ter info ik heb in het Tweak glasvezel topic ooit de roadmap van KPN wholesale gelinkt, die staat hier In deze roadmap kun je zien dat KPN als het goed is nu wel een telco-telco migratie zou moeten ondersteunen maar dat een WSO-WSO migratie nog op de roadmap voor de toekomst staat. In jou geval heb je hier weinig aan omdat je huidige operator geen KPN is.
en wat is voor mij relevant in dat schema ?
Verwijderd
Niks, dat geld alleen voor overstap binnen dezelfde netwerkoperator.Doc25 schreef op maandag 24 oktober 2011 @ 17:30:
[...]
wat is telco-telco en WSO-WSO ?
Verwijderd
Als de STB langer op een zender staat dan de "lengteduur" van de gids zit je weer met die niet weg te krijgen popup.... Uit en aanzetten voor de tigste keer dus grrrrr.....
EDIT
Nu helemaal geen gidsinfo meer na uit en aanzetten? Gaat weer geweldig met die crappy middleware lijkt het.
[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 24-10-2011 18:10 ]
Telco-Telco is van toepassing als je binnen dezelfde netwerk operator overstapt, het voorbeeld van eymey (Tweak groen naar Lijbrandt (WBA+)) zou nu een telco-telco overstap moeten zijn. De overstap in Amsterdam lijkt een WSO-WSO overstap te zijn waar dus nog geen voorzieningen voor zijn.Doc25 schreef op maandag 24 oktober 2011 @ 17:30:
[...]
wat is telco-telco en WSO-WSO ?
Verwijderd schreef op maandag 24 oktober 2011 @ 17:33:
[...]
Niks, dat geld alleen voor overstap binnen dezelfde netwerkoperator.
Thanks,joop99 schreef op maandag 24 oktober 2011 @ 18:33:
[...]
Telco-Telco is van toepassing als je binnen dezelfde netwerk operator overstapt, het voorbeeld van eymey (Tweak groen naar Lijbrandt (WBA+)) zou nu een telco-telco overstap moeten zijn. De overstap in Amsterdam lijkt een WSO-WSO overstap te zijn waar dus nog geen voorzieningen voor zijn.
Als die roadmap klopt, dan staan deze overgangen pas gepland eind 2012. Ik snap dan niet waarom KPN beweert mij te kunnen aansluiten. Of het is minder ingewikkeld dan iedereen (inclusief Lijbrandt) en kan het gewoon sneller.
C:\Users\test>tracert -d tweakers.net Tracing route to tweakers.net [213.239.154.35] over a maximum of 30 hops: 1 <1 ms <1 ms <1 ms 192.168.2.254 2 1 ms 1 ms 1 ms 188.142.60.1 3 6 ms 4 ms 3 ms 188.142.0.37 4 3 ms 6 ms 4 ms 188.142.0.37 5 3 ms 3 ms 3 ms 188.142.0.46 6 164 ms 7 ms 4 ms 64.215.80.137 7 4 ms 4 ms 6 ms 67.17.195.50 8 14 ms 16 ms 17 ms 87.233.1.218 9 5 ms 4 ms 4 ms 213.239.154.35 Trace complete.
zelfde bij mij inderdaad..maar of het nou echt een probleem is...ligt er aan wat die machine doet..LuckY schreef op maandag 24 oktober 2011 @ 20:26:
Meer mensen last van rare routing? als ik een traceroute doe lijk ik twee keer over 188.142.0.37 te gaan, dit lijkt me niet ideaal
C:\Users\test>tracert -d tweakers.net Tracing route to tweakers.net [213.239.154.35] over a maximum of 30 hops: 1 <1 ms <1 ms <1 ms 192.168.2.254 2 1 ms 1 ms 1 ms 188.142.60.1 3 6 ms 4 ms 3 ms 188.142.0.37 4 3 ms 6 ms 4 ms 188.142.0.37 5 3 ms 3 ms 3 ms 188.142.0.46 6 164 ms 7 ms 4 ms 64.215.80.137 7 4 ms 4 ms 6 ms 67.17.195.50 8 14 ms 16 ms 17 ms 87.233.1.218 9 5 ms 4 ms 4 ms 213.239.154.35 Trace complete.
Een tracert stuurt eerst een pakket naar de doelhost met een ttl van 1 en gaat die per pakket verhogen. Vervolgens kijkt deze telkens vanaf welk adres de icmp time exceeded melding komt. En de tracert stopt wanneer er uiteindelijk een icmp echo reply komt van de de doelhost. Als je dat weet en je weet hoe routering werkt dan kan je wel wat mogelijke verklaringen bedenken voor het effect wat je hierboven ziet.
[ Voor 49% gewijzigd door ik222 op 24-10-2011 21:50 . Reden: aanvulling ]
d:)b
Ik weet hoe een tracert werkt, maar kon geen logische verklaring vinden. Ik heb mij wel een manier kunnen bedenken met route redistributie.ik222 schreef op maandag 24 oktober 2011 @ 21:41:
Twee keer hetzelfde adres in een traceroute betekent niet automatisch dat je verkeer ook twee keer over dezelfde hop gaat. Het komt meestal door de netwerkarchitectuur i.c.m. de manier waarop een tracert werkt.
[..]
Als je dat weet en je weet hoe routering werkt dan kan je wel wat mogelijke verklaringen bedenken voor het effect wat je hierboven ziet.
Maar het lijkt me niet de meest logische verklaring
Verwijderd
Idem hier in B&RMrJayMan schreef op maandag 24 oktober 2011 @ 22:18:
bij mij in 8 hops en 0 x over 188.142.0.37
Ik wilde vooral zeggen dat een tracert niet alles zegt over wat er met een regulier packet zou gebeuren, bijvoorbeeld omdat het over pakketten met een lage TTL gaat. Een mogelijkheid zou bijvoorbeeld zijn dat een router niet goed omgaat met de TTL en dus een pakket wat hij niet zou moeten forwarden (TTL expired) wel forward. De router na dat apparaat reageert in dat geval ook op dit packet en dus komt hij twee keer voor. Dat is welliswaar een fout maar deze fout heeft bij normaal verkeer in de praktijk geen invloed.LuckY schreef op maandag 24 oktober 2011 @ 22:41:
[...]
Ik weet hoe een tracert werkt, maar kon geen logische verklaring vinden. Ik heb mij wel een manier kunnen bedenken met route redistributie.
Maar het lijkt me niet de meest logische verklaring
Daarnaast kan ik me nog wat voorstellen van dat twee apparaten vanuit hetzelfde ip reageren, of in elk geval hetzelfde source ip meesturen in hun reply.
In de volgende gebieden (WGDO) kunnen onderstaande zenders mogelijk niet goed doorkomen.
Dordrecht, Enschede, Enter, Houten, Liesveld, Meerkerk, Meppel, Rijssen-Holten, Ruurlo, Schijndel, Sint Oedenrode, Zederik.
Bericht van Glashart Media:
Op dit moment is er een probleem met de aanlevering van het signaal van onderstaande zenders.
TV Oranje
Brava NL
Schlager TV
GPTV
Brava 3D
Er wordt aan gewerkt om het probleem zo spoedig mogelijk te verhelpen.- Fleur
Op dinsdagavond 25 oktober wordt er onderhoud uitgevoerd aan onze systemen. Tussen 22.15 en 23.15 uur, is de Mijn Lijbrandt pagina niet beschikbaar. In dit uur kunnen er geen wijzigingen worden doorgeven via Mijn Lijbrandt.
Na 23.15 uur kan Mijn Lijbrandt weer gebruikt worden. -Ruben
Ik ga er voorzichtig van uit dat je al een software update hebt gedaan, als dit het geval is kan je dit nog even aan ons melden. We zullen dan een bouwmanager inschakelen om met een andere settopbox bij je langs te komen om uit te sluiten dat het aan de verbinding ligt. - RubenVerwijderd schreef op maandag 24 oktober 2011 @ 18:07:
Mmmm gidsinformatie verversing in B&R zuigt al weer dagen achter elkaar.
Als de STB langer op een zender staat dan de "lengteduur" van de gids zit je weer met die niet weg te krijgen popup.... Uit en aanzetten voor de tigste keer dus grrrrr.....
EDIT
Nu helemaal geen gidsinfo meer na uit en aanzetten? Gaat weer geweldig met die crappy middleware lijkt het.
Geldt ook voor deze zenders op DVB-C in WBA gebieden als Bleiswijk?Lijbrandt_Desk schreef op dinsdag 25 oktober 2011 @ 12:52:
Problemen met zenders
In de volgende gebieden (WGDO) kunnen onderstaande zenders mogelijk niet goed doorkomen.
Dordrecht, Enschede, Enter, Houten, Liesveld, Meerkerk, Meppel, Rijssen-Holten, Ruurlo, Schijndel, Sint Oedenrode, Zederik.
Op dit moment is er een probleem met de aanlevering van het signaal van onderstaande zenders.
TV Oranje
Brava NL
Schlager TV
GPTV
Brava 3D
Overigens, de geplande werkzaamheden zoals op de Lijbrandt site:
"26 oktober: Alle radio- en televisiesignalen
Op woensdag 26 oktober, wordt er gewerkt aan ons netwerk. Tussen 06.00 en 07.00 uur, kunnen alle radio- en televisiezenders tijdelijk wegvallen. Dit geldt voor Analoge Radio en TV, voor Digtale TV via DVB-C en voor Interactieve TV via uw Amino settopbox. Elk signaal kan in deze periode maximaal 30 minuten onderbroken worden."
Gaat dit nog iets opleveren qua beeld via de Amino op een WBA netwerk?
- KPN: kan me wel snel aansluiten (zeggen ze), overnemen van mijn lijn is geen probleem. Alleen de kwaliteit van de streams is denk ik nog een probleem. Is er meer bekend over de verbetering die gaat plaatsvinden ?
- Iphion: biedt TV aan. Zij kunnen me ook snel aansluiten. Ze sluiten ook alleen maar mensen aan die al een glasvezel tot in huis hebben (zij leggen geen nieuwe aan). Heeft iemand ervaringen met deze aanbieder ?
Het probleem met de aanlevering van het signaal is verholpen. Deze zenders zijn weer beschikbaar - Fleur.Lijbrandt_Desk schreef op dinsdag 25 oktober 2011 @ 12:52:
Problemen met zenders
TV Oranje
Brava NL
Schlager TV
GPTV
Brava 3D
Duurde tot 04:30 voordat deze weer beschikbaar was.... ja een beetje laat moest een server optuigen....Lijbrandt_Desk schreef op dinsdag 25 oktober 2011 @ 13:02:
Werkzaamheden Mijn Lijbrandt
Na 23.15 uur kan Mijn Lijbrandt weer gebruikt worden. -Ruben
Ik heb de pilot voor Iphion bij GNA gedaan.. dus de meeste vragen kan ik wel beantwoorden. In de GNA thread staat ook al veel informatie over de streams (en het model).Doc25 schreef op woensdag 26 oktober 2011 @ 12:17:
- Iphion: biedt TV aan. Zij kunnen me ook snel aansluiten. Ze sluiten ook alleen maar mensen aan die al een glasvezel tot in huis hebben (zij leggen geen nieuwe aan). Heeft iemand ervaringen met deze aanbieder ?
WBA+, Almere, Analoog TV signaal, sinds vanochtend 26-10-2011 storing op:
- Een (Belgie 1)
- Ketnet / Canvas (Belgie 2)
- Discovery Channel
- Veronica / Disney XD
Symptoom: geen beeld / geluid.
Andere zenders geen probleem. Symptoom op meerdere TV's zichtbaar (of eigenlijk niet..).
Geen melding op Glashart en/of Lijbrandt gevonden.
Dit is op 26-10-2011 om 20:15 uur gemeld bij de LBT helpdesk.
Dit in verband met uitbreiding van het aantal zenders. Een termijn wordt hier niet bij vermeld.
Daarbij merk ik op dat de radiozenders van het Xlnt pakket al op de kanalen 1601 t/m 1650 zitten.
Kan iemand al een kleine tip van de sluier oplichten over deze zenderuitbreiding
[ Voor 3% gewijzigd door stoffel63 op 26-10-2011 20:36 ]
Ik heb met mode net al even van het stroom gehad, maar het internet bleef traag.
Ik heb al geruime tijd Iphion. Eerst als deelnemer aan de pilot en nu als betalende klant (Iphion TV Totaal). Het bevalt mij goed. In het begin tijdens de pilot een nog niet zo'n goed beeld en nog wel eens wat problemen/onhandigheden, maar dat is in een pilot natuurlijk te verwachten.Doc25 schreef op woensdag 26 oktober 2011 @ 12:17:
Sinds een maand is het laatste probleem opgelost en kijk ik nu zonder problemen. Laatste probleem was dat vertraagd (dus na pauzeren) kijken naar HD zenders niet goed ging, maar sinds de voorlaatste upgrade van de firmware (ruim een maand geleden) werkt dit goed. Iphion wordt nog steeds verder ontwikkeld. Vandaag weer een nieuwe upgrade gehad (o.a. meer radiozenders en een opnamefunctie).
Beeldkwaliteit vind ik goed (hiervoor had ik UPC SD). Iphion is in Amsterdam te bekijken bij Kramer (zie site Iphion).
Voor mij is een praktisch voordeel van Iphion, dat het 'signaal' vanaf de router over de - bij mij reeds aanwezige - ethernet bekabeling naar de TV gaat. Dus geen coax of tweede ethernet kabel nodig.
Verwijderd
Mijn grootste minpunten van destijds:
- Erg trage STB en zapsnelheid
- KPN streams
Ik blijf erbij: als je in een WBA gebied zit met alleen UPC, dan heeft DVB-C van Glashart Media toch echt de beste prijs/kwaliteitsverhouding wat mij betreft. De Technicolor SD-streams via GHM DVB-C geven een gedetailleerder beeld dan de HD-streams van KPN. Ook ben je dan vrij in het kiezen van een eigen DVB-C ontvanger. Je hebt dan niet het interactieve gebeuren, maar een eigen PVR oplossing maakt een hoop goed.
Veel nieuwe TV's met ingebouwde DVB-C ontvanger kunnen inmiddels timeshiften en opnemen op USB.
[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 26-10-2011 23:51 ]
Verwijderd
Het probleem doet zich op alle drie de STB's voor, dus met de boxen is niks mis lijkt me zo.Lijbrandt_Desk schreef op dinsdag 25 oktober 2011 @ 13:28:
[...]
Ik ga er voorzichtig van uit dat je al een software update hebt gedaan, als dit het geval is kan je dit nog even aan ons melden. We zullen dan een bouwmanager inschakelen om met een andere settopbox bij je langs te komen om uit te sluiten dat het aan de verbinding ligt. - Ruben
Mmmm, er is niets gepushed op mijn M532 en 130m's dus ga ik ervan uit dat ik de laatste software heb.
Recent heb ik zelf nog de firmware van de M532 geupdate omdat hierin de fix zat voor dit probleem.
Versie is 0.18.6-Ax3x-opera9, OEM versie zt6-ax3x-0.18.6.1
Het is een paar weken weggeweest, maar nu is het op alle drie de STB's weer gewoon puin met peren en indien een zender langer dan een paar uur op staat is het over en sluiten en heb je die popup.
Simpelweg mijn M532 en twee stuks 130m's vervangen lijkt me dus niet de meest logische oplossing.
Op dit moment weer de 532 uit en aangezet, popup is weg, maar ik heb geen gidsinfo achter de zenders....
EDIT
Voor de zekerheid nu de M532 nog maar eens een firmware upgrade laten uitvoeren... eens zien of er versere is
EDIT2
Nope... laatste firmware was al in de M532 aanwezig, dus een middleware probleem lijkt me zo.
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 27-10-2011 18:33 ]
Ik heb een M540...kan ik iets testen voor je?
Hier in Hoevelaken ook weer bagger met de guide.Verwijderd schreef op donderdag 27 oktober 2011 @ 18:13:
[...]
EDIT2
Nope... laatste firmware was al in de M532 aanwezig, dus een middleware probleem lijkt me zo.
Ik moet steevast de stb (M532), uit/aanzetten anders blijft er een irritante popup in beeld staan.
Het heeft even goed gewerkt. maar de laatste weken is het weer kommer en kwel.
@Lijbrandt, na een onrechtmatige incasso (dubbel), nu ook nog steeds dit fenomeen wat jullie niet kunnen oplossen.
Doe eens wat met de klachten!!
charleyr
Verwijderd
Schijnt alleen op wba te zijn en op de twee 130m's en M532 die ik hier heb draaien.... als je langer als bijv een uurtje of drie dezelfde zender kijkt en dan zapt gaat ie proberen de gidsinfo te verversen (want dat doet ie niet tijdens het kijken schijnt) en krijg je die irri gidsinfo verversen popup die NOOIT meer weg te klikken is tenzij je uit/aan cycled.toxict schreef op donderdag 27 oktober 2011 @ 19:42:
Ik heb hier iets gemist denk ik, maar bij middleware problemen moet ik er toch ook last van hebben Spike?
Ik heb een M540...kan ik iets testen voor je?
Aangezien mijn STB's nooit echt uitgezet worden kijken ze dus de gehele nacht naar dezelfde zender en is het 's-ochtend weer raak als je zapt.
En het kan netwerk specifiek zijn, want ik neem aan dat niet heel Lijbrandt die info van één enkele server afhaalt maar er bijv per headend een gidsinfo server aanwezig is (gok maar wat).
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 27-10-2011 20:15 ]
Ik moet zeggen dat dit me op de M540 tot nu toe nog niet is overkomen (WBA+) Kan me zo ff niet herinneren of ik langer dan 3 uur op 1 zender ben blijven plakken (gisteravond volgens mij wel op Ned. 1). Maar het ververst iig. Niet dat het snel gaat maar het blijft niet hangenVerwijderd schreef op donderdag 27 oktober 2011 @ 20:14:
[...]
Schijnt alleen op wba te zijn en op de twee 130m's en M532 die ik hier heb draaien.... als je langer als bijv een uurtje of drie dezelfde zender kijkt en dan zapt gaat ie proberen de gidsinfo te verversen (want dat doet ie niet tijdens het kijken schijnt) en krijg je die irri gidsinfo verversen popup die NOOIT meer weg te klikken is tenzij je uit/aan cycled.
Aangezien mijn STB's nooit echt uitgezet worden kijken ze dus de gehele nacht naar dezelfde zender en is het 's-ochtend weer raak als je zapt.
En het kan netwerk specifiek zijn, want ik neem aan dat niet heel Lijbrandt die info van één enkele server afhaalt maar er bijv per headend een gidsinfo server aanwezig is (gok maar wat).
Verwijderd
Tja, jij zit op een ander wba+ netwerk, en aangezien het echt alle drie de STB's zijn ben ik erg geneigd om naar het netwerk of de middleware te wijzen, want drie brakke Amino's lijkt me wel erg stug.eymey schreef op donderdag 27 oktober 2011 @ 22:05:
[...]
Ik moet zeggen dat dit me op de M540 tot nu toe nog niet is overkomen (WBA+) Kan me zo ff niet herinneren of ik langer dan 3 uur op 1 zender ben blijven plakken (gisteravond volgens mij wel op Ned. 1). Maar het ververst iig. Niet dat het snel gaat maar het blijft niet hangen
Overigens is de VLAN hier eigenlijk best strak, zelden hickups in het beeld, vandaar dat ik even voorbij de VLAN gok richting de headend of de middleware... maar het is en blijft bloedirritant.
Is dat niet de "andere" lijbrandt? Die zijn niet actief hier op tweakers/tokko1 schreef op donderdag 27 oktober 2011 @ 21:09:
Even een paar vragen over de nieuwe Balthasar van der Polweg flat op de TUDelft campus waar jullie de internet en tv leverancier zijn:
(Heb al het aanvraagformulier ingevuld opgestuurd etc)
[ Voor 50% gewijzigd door denan op 28-10-2011 10:57 ]
Kan ik me voorstellen ja. Ik zou iedere dag bij Lijbrandt aan de servicedesk hangen om het op te laten lossenVerwijderd schreef op donderdag 27 oktober 2011 @ 22:08:
[...]
Tja, jij zit op een ander wba+ netwerk, en aangezien het echt alle drie de STB's zijn ben ik erg geneigd om naar het netwerk of de middleware te wijzen, want drie brakke Amino's lijkt me wel erg stug.
Overigens is de VLAN hier eigenlijk best strak, zelden hickups in het beeld, vandaar dat ik even voorbij de VLAN gok richting de headend of de middleware... maar het is en blijft bloedirritant.
Ik moet zeggen dat ik verder ook best tevreden ben over hoe IPTV loopt. Primaire functionaliteit, een stabiele TV-stream tijdens het kijken, is eigenlijk gewoon compleet zonder hiccups en de interactieve functionaliteit werkt op de M540 ook best snappy.
Enige wat dus nog echt verbeterd moet worden:
* TV-gids (enige wat traag is)
* TV-streams
En ik hoop nog steeds dat het ooit gewoon mogelijk wordt om meerdere streams tegelijk op te nemen. Ben alleen bang dat de beperking al snel in de hardware van de box komt te liggen....
1. Ik wacht nu al ca. 4 weken op een reactie van Lijbrandt wanneer mijn glasvezelmodem kan worden aangesloten.
2. Ik wacht al 1 week op een reactie van het webteam omtrent vraag 1.
Kunnen en willen jullie hierop vandaag reageren ? Ik ben slechts een consument die graag met jullie zaken wil doen, echter zonder enige vorm van helderheid en communicatie van jullie kant gaat dit lastig worden.
Hier gebeurd het ook af en toe dat ik die melding krijg van gids verversen. Ik zit alleen niet in een wba gebied. Het is ook niet elke dag, maar af en toe. Hier staathij ook altijd aan i.v.m. een harmony a.b.
Vandaag gaat even niet lukken, het webcare team van Lijbrandt is even met andere dingen bezig. Maandag zijn ze weer aanwezig.Waltman schreef op vrijdag 28 oktober 2011 @ 12:12:
Best webteam,
1. Ik wacht nu al ca. 4 weken op een reactie van Lijbrandt wanneer mijn glasvezelmodem kan worden aangesloten.
2. Ik wacht al 1 week op een reactie van het webteam omtrent vraag 1.
Kunnen en willen jullie hierop vandaag reageren ? Ik ben slechts een consument die graag met jullie zaken wil doen, echter zonder enige vorm van helderheid en communicatie van jullie kant gaat dit lastig worden.
Maandag een antwoord is wat mij betreft prima. Als Lijbrandt maar eens duidelijk antwoord gaat geven.denan schreef op vrijdag 28 oktober 2011 @ 19:26:
[...]
Vandaag gaat even niet lukken, het webcare team van Lijbrandt is even met andere dingen bezig. Maandag zijn ze weer aanwezig.
Weet iemand wat het adres is van de juridische afdeling van Lijbrandt ? ik heb de helpdesk per email om gevraagd, maar er is niet op gereageerd. Ik wil een dagvaarding opsturen.
GHM is geen optie voor mij. Ik heb al eeuwen een glasvezelverbinding, maar blijkbaar kan ik ALLEEN internet van interNLnet doorheen krijgen.Verwijderd schreef op woensdag 26 oktober 2011 @ 23:39:
Ik heb ook aan die pilot meegedaan.
Mijn grootste minpunten van destijds:
- Erg trage STB en zapsnelheid
- KPN streams
Ik blijf erbij: als je in een WBA gebied zit met alleen UPC, dan heeft DVB-C van Glashart Media toch echt de beste prijs/kwaliteitsverhouding wat mij betreft. De Technicolor SD-streams via GHM DVB-C geven een gedetailleerder beeld dan de HD-streams van KPN. Ook ben je dan vrij in het kiezen van een eigen DVB-C ontvanger. Je hebt dan niet het interactieve gebeuren, maar een eigen PVR oplossing maakt een hoop goed.
Veel nieuwe TV's met ingebouwde DVB-C ontvanger kunnen inmiddels timeshiften en opnemen op USB.
Lijbrandt is de enige GHM aanbieder hier, maar zij kunnen me niet aansluiten. Waarom ? omdat ik glasvezel-internet had via internNLnet (nooit TV via glasvezel gehad, was klant bij UPC)
Bij Lijbrandt zal je hoogstwaarschijnlijk dezelfde kwaliteit streams krijgen voor IPTV (wel GHM dienst/apparatuur maar KPN netwerk dus KPN streams). Dus als het je daar om te doen is, dan wordt je keuze misschien al iets makkelijkerDoc25 schreef op woensdag 26 oktober 2011 @ 12:17:
Aangezien Lijbrandt mij niet kan aansluiten (omdat ze mijn glasvezel niet kunnen overnemen van mijn vorige aanbieder), was ik aan het orienteren op een andere aanbieder in Amsterdam:
- KPN: kan me wel snel aansluiten (zeggen ze), overnemen van mijn lijn is geen probleem. Alleen de kwaliteit van de streams is denk ik nog een probleem. Is er meer bekend over de verbetering die gaat plaatsvinden ?
Iphion: Naar wat ik eerder van pilot testers met Iphion heb begrepen komen de meeste iphion streams ook gewoon bij KPN Broadcasting vandaan. Vraag me dus af of dat kwalitatief echt beter of slechter is dan KPN.
Waarom wil je Lijbrandt nu eigenlijk dagvaarden? Heb je al iets aan ze betaald waardoor je nu financieel benadeeld bent door het nog niet aangesloten kunnen worden?
[ Voor 6% gewijzigd door eymey op 29-10-2011 14:19 ]
Vanwaar deze vraag? Je hebt toch meerdere reacties gekregen op vragen en je hebt ze zien reageren op andere vragen? je weet zelf heel goed dat dat niet zo is... dus ben je nou aan het voeren of is het 'vragen naar de bekende weg' ?Doc25 schreef op zaterdag 29 oktober 2011 @ 14:09:
Is het Lijbrandt Webcare team hier alleen om storingen en dergelijke door te geven ? dat kan ook wel op de site worden bekeken.
Klachten e.d. kunnen gewoon naar het adres van de ISP. Daar hoeft geen 'adres van een juridische afdeling' op. Lees btw voor die dagvaarding eerst de algemene voorwaarden eens goed door..Weet iemand wat het adres is van de juridische afdeling van Lijbrandt ? ik heb de helpdesk per email om gevraagd, maar er is niet op gereageerd. Ik wil een dagvaarding opsturen.
[ Voor 7% gewijzigd door denan op 29-10-2011 14:18 ]
Ik wacht anders nog steeds op een reactie. En de reacties deze week die ik heb gezien, gingen over storingen.denan schreef op zaterdag 29 oktober 2011 @ 14:17:
[...]
Vanwaar deze vraag? Je hebt toch meerdere reacties gekregen op vragen en je hebt ze zien reageren op andere vragen? je weet zelf heel goed dat dat niet zo is... dus ben je nou aan het voeren of is het 'vragen naar de bekende weg' ?
[...]
Klachten e.d. kunnen gewoon naar het adres van de ISP. Daar hoeft geen 'adres van een juridische afdeling' op. Lees btw voor die dagvaarding eerst de algemene voorwaarden eens goed door..
En je hoeft je niet aangevallen te voelen namens Lijbrandt. Je bent hier behulpzaam en dat waardeer ik. Maar jij bent Lijbrandt niet en mijn klacht is aan Lijbrandt gericht.
Er is geen sprake van algemene voorwaarden, als er geen contract is. Behalve als jij meer weet over de klacht die ik heb laten opmaken.
Verwijderd
Financieel nadeel kan ook bestaan zonder dat je zelf al iets hebt betaald; tevens hoeft nadeel niet per definitie te bestaan uit financieel nadeel.eymey schreef op zaterdag 29 oktober 2011 @ 14:15:
[...]
Waarom wil je Lijbrandt nu eigenlijk dagvaarden? Heb je al iets aan ze betaald waardoor je nu financieel benadeeld bent door het nog niet aangesloten kunnen worden?
[...]
Maar voor de betrokkene lijkt het mij wel een afweging of de kosten van een inleidende dagvaarding opwegen tegen het geleden nadeel. Sowieso maak je kosten voor een deurwaarder (betekeniskosten) en moet je griffierecht betalen. En als je zelf geen advocaat bent, heb je ook nog de (iig voor de eiser verplichte) advocaat als procesvertegenwoordiger.
Ik ben benieuwd hoe het afloopt.
Misschien heb ik het in dit topic gemist... maar zou bijvoorbeeld kunnen dat hij ook al bij InterNL is afgesloten en nu dus gedwongen is om elders een contract van een jaar af te sluiten om toch internet te houden, zoiets. Of een heel andere reden.
Maar daarom ben ik er dus gewoon benieuwd naar wat de reden is
Uiteraard met alle respect indien je zoiets hebt van "gaat jullie niets aan"
Was het trouwens niet zo dat je, ook als eiser, tot een bepaald bedrag jezelf mag vertegenwoordigen, ook als je niet zelf advocaat bent?
[ Voor 21% gewijzigd door eymey op 29-10-2011 15:46 ]
Ik voel me niet aangevallen namens Lijbrandt.. dat zou ook vreemd zijn. Maar de webcare afdeling beantwoord vragen, reageert op posts, plaatst nieuws en lost problemen op. Wat ze niet doen is reageren op een lopende klachtenprocedure en dat hebben ze ook netjes in hun disclaimer staan. Dat jij een zuur "jullie zetten hetzelfde neer als op jullie storingspagina.. en verder niets"-post schrijft gaat compleet voorbij aan het echte takenpakket dat ze hebben. Dat is te kort door de bocht en daarop spreek ik je aan.Doc25 schreef op zaterdag 29 oktober 2011 @ 14:25:
[...]
Ik wacht anders nog steeds op een reactie. En de reacties deze week die ik heb gezien, gingen over storingen.
En je hoeft je niet aangevallen te voelen namens Lijbrandt. Je bent hier behulpzaam en dat waardeer ik. Maar jij bent Lijbrandt niet en mijn klacht is aan Lijbrandt gericht.
Verder vraag jij een antwoord wat zij momenteel niet kunnen geven: Zolang de operators in amsterdam het overstapproces niet "af" hebben kunnen de ISP's niet opleveren op locaties waar al een andere operator actief is. Aangezien ISP's pas bij het inschieten van een order (bij een van de 2 operators) een reactie krijgen dat er al een andere ISP actief is kunnen ze tijdens het accepteren van een order de klant niet informeren over het wel/niet mogelijk zijn van een oplevering. Waar je in de ADSL wereld een mooie MIP15 check tijdens het orderproces kunt doen moet je bij fiber eerst het leverproces induiken.
Ik kan er wel eens naar kijken als ik weer bij Lijbrandt ben deze week maar als je nu al met dagvaardingen gaat lopen strooien heb ik weinig behoefte om mijn tijd erin te steken. Dan laat ik liever het reguliere proces zijn gang gaan ipv me te bemoeien met dingen die me eigenlijk niets aan gaanEr is geen sprake van algemene voorwaarden, als er geen contract is. Behalve als jij meer weet over de klacht die ik heb laten opmaken.
Belooft niet veel goeds voor de nieuwe aanvraag. Zal elkaar wel in de weg gaan zitten..
Houd mijn vingers gekruist. (7546MD 75)
Ronald van Doorn
Enschede is ook wel een gebied met een geschiedenis qua glasvezel. Te noorden van de A35 is het vrijwel klaar maar jij zit in Zuid, maar men eigenlijk nog moet beginnen. Er ligt ook nog wat oud glas her en der in Enschede, wat ook nog gemigreerd moet worden. Al met al willen we er graag leveren, maar het opleveren van het netwerk in Enschede loopt moeilijk dan verwacht.rdoorn schreef op zaterdag 29 oktober 2011 @ 23:28:
Tja, na vorig jaar al een erg slecht ervaring met Lijbrandt. (zeggen dat je kan leveren, maar 3 weken na opleverdatum er achter komen dat je niet kan leveren) Toch maar weer een poging wagen om internet via Lijbrandt te nemen, Zie ik dat mijn aanvraag van een jaar geleden nog gewoon in het systeem staat. Toch wel erg. Een order van een potentiële klant een jaar lang in je systeem laten staan, en er nooit eens achter aan te gaan, of na te bellen...
Belooft niet veel goeds voor de nieuwe aanvraag. Zal elkaar wel in de weg gaan zitten..
Houd mijn vingers gekruist. (7546MD 75)
Een nieuwe aanvraag hoeft de oude trouwens niet in de weg te zitten
Om 3 uur (zomertijd) liep mijn M540 vast... geen beweging van wat soort functie dan ook.....
Stroom eraf... en ja hoor na de restart wintertijd zichtbaar en alle functies werkten weer.....
Dit hoort toch niet of moet je de M540 niet gebruiken tijdens de omschakeling.... Zal wat worden met oud en nieuw.....
Tsja, hier dus ook weer bijna HETZELFDE verhaal als bij Doc25 en een jaar terug bij mij: Er kunnen allerlei redenen zijn waarom levering (nog) niet kan lukken. Maar ga dan verdorie geen orders accepteren, weken lang aan het lijntje houden en pas na lange tijd (en na constant bellen door de potentiele klant want enige proactiviteit van Lijbrandt uit is er niet) vertellen dat er organisatorische of technische problemen zijn!!!!!!Jordy van e schreef op zondag 30 oktober 2011 @ 08:14:
[...]
Enschede is ook wel een gebied met een geschiedenis qua glasvezel. Te noorden van de A35 is het vrijwel klaar maar jij zit in Zuid, maar men eigenlijk nog moet beginnen. Er ligt ook nog wat oud glas her en der in Enschede, wat ook nog gemigreerd moet worden. Al met al willen we er graag leveren, maar het opleveren van het netwerk in Enschede loopt moeilijk dan verwacht.
Een nieuwe aanvraag hoeft de oude trouwens niet in de weg te zitten
Dat hier op tweakers.net een paar helden zitten die nog wat kunnen betekenen voor klanten die dit forum weten te vinden is natuurlijk nog verzachtend, maar de gewone consument die voor het eerst kennis maakt met het fenomeen 'glasvezel' en dit soort onprofessioneel geklooi zal als een wilde weer terugkeren naar UPC of Ziggo, die je binnen een week aangesloten hebben......
Ik kan echt kwaad worden als ik keer op keer dit soort verhalen lees, waaruit blijkt dat men gewoon nergens van leert. Op dit forum vertellen dat Lijbrandt gebonden is aan wat bij een netwerk operator of andere onderleverancier allemaal fout gaat waar Lijbrandt niets aan kan doen is natuurlijk wel een uitleg, maar het is Lijbrandt zelf die steeds dingen belooft, orders accepteert en vervolgens stil blijft...... Voor juiste informatie, proactiviteit als een orderprocedure niet op z'n normale snelheid doorgang vindt en dergelijke is Lijbrandt 100% verantwoordelijk.
Net even gekeken en ja hoor, ook hier zat de M540 compleet vast!!!!!emaurer schreef op zondag 30 oktober 2011 @ 11:20:
Zomer > Wintertijd
Om 3 uur (zomertijd) liep mijn M540 vast... geen beweging van wat soort functie dan ook.....
Stroom eraf... en ja hoor na de restart wintertijd zichtbaar en alle functies werkten weer.....
Dit hoort toch niet of moet je de M540 niet gebruiken tijdens de omschakeling.... Zal wat worden met oud en nieuw.....

Oud en nieuw zal wel meevallen (de tijd loopt dan gewoon lineair door) maar come on!!!! Ik heb nog NOOIT een set top box of PC meegemaakt die compleet vast kwam te zitten bij zomer-wintertijd wissel…..
Verwijderd

@Eymey
In principe ben ik het geheel met je eens. De orderacceptatie gaat alleen op basis 'Kan er geleverd worden' het maakt verder niet uit of er als een ISP op je lijn zit, dat (kan) word verder niet gechecked (Dit is trouwens bij elke glas ISP zo).
Maar hoe Lijbrandt verder met een order omgaat van een overstappende klant is wel cruciaal. Toen ik van KPN Glas naar Lijbrandt (WGDO) wou overstappen moest ik alles zelf regelen als ik over naar Lijbrandt wou.
Ik moest zelf maar elke dag bellen naar LB of de provide order niet gefailed was (KPN had reeds een disconnect line order ingeschoten) want als ik weer is naar de Reggefiber winkel ging waar ze voor mij konden inloggen in de systemen van Lijbrandt zag ik weer staan dat de order permanent was gefailed en moest handmatig de order weer opgestart worden, waar ik steeds weer zelf achter aan moest, waarna ik de niet pro-actieve houding van LB wel een beetje zat was.
Dit terwijl LB bij de order acceptatie voor 100% op de hoogte was dat het een Glas -> Glas overstap betrof en er werd gezegt dat ik er verder niks meer aan hoefde te doen... Uiteindelijk heb ik de order dan ook laten stoppen waarvoor een gehele ondertekende brief naar de servicedesk moet worden gestuurd per email of brief met handtekening (Trouwens vind ik dat ook een beetje raar omdat dit bij elke andere ISP telefonisch kan) moest sturen.
Uiteindelijk gekozen voor Concepts ICT die mij wel steeds hebben ge-mailed als de order failed was omdat ze het voor mij netjes steeds in de gaten hebben gehouden, en ook voor mij de aannemer hebben gebeld om snel een afspraak in te plannen omdat ik overstapde.
Ik vond het wel jammer waarom Lijbrandt dat niet kan/wil en een andere ISP wel. Het is ook een beetje je er gemakkelijk van af maken als je niet klaar staat om een dergelijke order te begleiden, waarom dergelijke order niet behandelen via een apart kanaal? Dat er ook op gelet word, zoveel overstaporders zullen er toch niet altijd zijn dus dat is best te doen..
PS :
Een aantal ISP's hebben ondertussen de volgende optie aan hun aanvraagformulier toegevoegd :
Heb je op dit moment al Glasvezeldiensten bij een andere provider?
Ik geef <PROVIDER> toestemming om de huidige diensten op de Glasvezellijn op te zeggen of over te nemen.
Weet iemand hier meer over? Houd dit in dat het overstappen tegenwoordig makkelijker gaat ? Geld dit alleen van WBA -> WBA of ook WGDO-> WBA en andersom?
[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 30-10-2011 13:54 ]
Maar als je dan 1 van die weinige klanten treft die dit proces aandurven, zeker omdat ze juist bij jou klant wil worden, dan zou je verwachten dat er wat meer pro-actief wordt gehandeld op dit soort 'speciale' orders. (overigens heb jij het in je betoog ook over dat je de proactieve houding van LB zat was, maar ik neem aan dat je "niet-proactieve" houding bedoelt
De enige reden waarom bij mij begin dit jaar de overstap nog relatief snel was geregeld, is dat er hier toen een medewerker actief was die in de systemen kon (ook bij de wholesale operator) om het e.e.a. snel te kunnen checken wanneer m'n 'latende' provider een disconnect line had gedaan.
Overigens, jij zegt KPN Glas (WBA) maar dat klopt niet helemaal
Reactie op je PS:
Kijk, dat begint al ergens op te lijken! Dit houdt in dat de gereedmelding op de roadmap van KPN, dat provider->provider overstap zou moeten kunnen, nu dus echt vorm begint te krijgen.
Dit zal alleen voor provider->provider binnen dezelfde WSO (wholesale operator) gelden, dus van KPN->Lijbrandt, van KPN->kickxl, KPN->tweak, etc. Naar ik had begrepen gaat WSO->WSO nog wat langer duren.
Zie ook joop99 in "Lijbrandt: vragen en klachten"
[ Voor 23% gewijzigd door eymey op 30-10-2011 13:37 ]
Verwijderd
Had de post even snel getypt en idd even wat foutjes gemaakt en verbeterdeymey schreef op zondag 30 oktober 2011 @ 13:31:
Dat lijkt mij ook.
De diensten die XS4ALL en tweak-groen aanbieden zijn trouwens WMP (Wholesale MultiPlay). Zie ook http://www.kpnwholesale.c...gebruikers/televisie.aspx
Reactie op je PS:
Kijk, dat begint al ergens op te lijken! Dit houdt in dat de gereedmelding op de roadmap van KPN, dat provider->provider overstap zou moeten kunnen, nu dus echt vorm begint te krijgen.
Dit zal alleen voor provider->provider binnen dezelfde WSO (wholesale operator) gelden, dus van KPN->Lijbrandt, van KPN->kickxl, KPN->tweak, etc. Naar ik had begrepen gaat WSO->WSO nog wat langer duren.
Zie ook joop99 in "Lijbrandt: vragen en klachten"
Nu nog de mogelijkheid van KPN als operator naar een provider die Reggefiber heeft als operator over te stappen en andersom..
[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 30-10-2011 14:04 ]
Bij het kiezen van een uitzending van bijv. Keuringsdienst van waarde, verschijnt het 'een ogenblik geduld' scherm, vervolgens komt er een zwart balkje waar normaliter de controls in worden geladen.
Een paar tellen later verschijnt de laatst bekeken zender weer in beeld met een lege 'guide' balk waarna het zwarte balkje, waar de controls in horen te staan, in het beeld blijft staan.
Een herstart levert exact hetzelfde probleem op.
Nog een leuke, WBA+ mag niet meer zo worden genoemd.. Het is nu WMP+. Zie alleen dat dit nog niet op de KPN site is aangepast. Er lag copyright op de naam WBA ofzoeymey schreef op zondag 30 oktober 2011 @ 13:31:
Overigens, jij zegt KPN Glas (WBA) maar dat klopt niet helemaal. "WBA+" (hier meestal WBA genoemd) is een wholesaledienst van KPN richting derden op een KPN-netwerk
). "KPN Glas" is dus gewoon "KPN Glas". De diensten die XS4ALL en tweak-groen aanbieden zijn trouwens WMP (Wholesale MultiPlay). Zie ook http://www.kpnwholesale.c...gebruikers/televisie.aspx

prutsert
Want "WBA" is de kale accesslijn richting de consument, "WBA+" is kale access maar met (interactieve) radio en TV van Glashart Media". En "WMP" (zonder de plus dus) is Kale access plus Interactieve TV van KPN.
WMP en WMP+ moet straks dan dus wel goed uit elkaar gehouden gaan worden....... want ze verschillen wezenlijk van elkaar.
Verwijderd
Interessant, want dat zou eventuele netwerk problemen elimineren en het beperken tot of middleware die niet of te laat reageert voor het script in de Amino, of toch nog een bug in de Amino waardoor de popup bij het falen van ophalen van gidsdata die popup niet verwijdert en bovendien ook niet meer opnieuw lijkt te proberen bij zappen door de gids heen of naar een andere zender.Nicap schreef op vrijdag 28 oktober 2011 @ 13:46:
Spikecity,
Hier gebeurd het ook af en toe dat ik die melding krijg van gids verversen. Ik zit alleen niet in een wba gebied. Het is ook niet elke dag, maar af en toe. Hier staathij ook altijd aan i.v.m. een harmony a.b.
Dus webteam, met een beetje testen op de diverse netwerken lijkt het me dat we jullie softwaremakers al redelijk op het mogelijk spoor hebben gezet van de illustere gidsinfo verversen popup bug.
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 30-10-2011 22:34 ]
Verwijderd
Troost je, allebei de 130m's en de M532 stonden vanochtend ook weer keivast, totdat ze een harte reset (stekker eruit en erin) hadden gehad.emaurer schreef op zondag 30 oktober 2011 @ 11:20:
Zomer > Wintertijd
Slordig dat na tweemaal zomer/wintertijd en eenmaal winter/zomertijd wissel deze bug er nog steeds in zit
Hier ook in WDGO gebied. Heel irritant. Het gebeurd bij heel veel programma's in uitzendinggemist..NCK schreef op zondag 30 oktober 2011 @ 14:37:
Hier een leuk probleempje op uitzendinggemist via de Amino.
Bij het kiezen van een uitzending van bijv. Keuringsdienst van waarde, verschijnt het 'een ogenblik geduld' scherm, vervolgens komt er een zwart balkje waar normaliter de controls in worden geladen.
Een paar tellen later verschijnt de laatst bekeken zender weer in beeld met een lege 'guide' balk waarna het zwarte balkje, waar de controls in horen te staan, in het beeld blijft staan.
Een herstart levert exact hetzelfde probleem op.
Mijn ouders gaan verhuizen (Dordrecht/WGDO) hebben momenteel Lijbrandt ofcourse. Ze gaan 1 straat verderop wonen. Ik denk, ik bel even naar Lijbrandt om te vragen hoe dit in zijn werk gaat. Wat blijkt, ze gaan na ontvangst van het nieuwe koopcontract het contract ontbinden waarna wij een nieuwe lijn aan moeten vragen, wat dus minimaal een downtime van 2-6 weken is.
Ik heb aangegeven hier niet mee akkoord te gaan. Waar het in het kort op neer kwam is dat mijn ouders de vrijheid hebben een nieuwe provider uit te kiezen.
Ongelooflijk dat hier geen snellere procedure voor is. Waarom kan het bij ADSL wel? ISP naar ISP migratie is 1 uur werk. Lijbrandt --> Lijbrandt onmogelijk zonder downtime...
Ik ga eens kijken naar andere mogelijkheden.
23x330Wp NNO & 8x405Wp op Zuid = 10.830Wp
Dit is te achterlijk voor woorden.NeHoX schreef op maandag 31 oktober 2011 @ 10:26:
Nou lach ik toch echt de ballen uit mijn broek:
Mijn ouders gaan verhuizen (Dordrecht/WGDO) hebben momenteel Lijbrandt ofcourse. Ze gaan 1 straat verderop wonen. Ik denk, ik bel even naar Lijbrandt om te vragen hoe dit in zijn werk gaat. Wat blijkt, ze gaan na ontvangst van het nieuwe koopcontract het contract ontbinden waarna wij een nieuwe lijn aan moeten vragen, wat dus minimaal een downtime van 2-6 weken is.
Ik heb aangegeven hier niet mee akkoord te gaan. Waar het in het kort op neer kwam is dat mijn ouders de vrijheid hebben een nieuwe provider uit te kiezen.
Ongelooflijk dat hier geen snellere procedure voor is. Waarom kan het bij ADSL wel? ISP naar ISP migratie is 1 uur werk. Lijbrandt --> Lijbrandt onmogelijk zonder downtime...
Het is letterlijk 1 patch verplaatsen in de wijkcentrale en wat administratieve bezigheden voor op kantoor.
Dat dacht ik dus ook. Heb trouwens ook bijna 25 minuten in de wacht gestaan. Vind ik ook niet echt normaal, maar als je daarna een goede en snelle oplossing krijgt voor je vraag of probleem kan ik daar mee leven. Dit vind ik dus zo raar. Bij welke providers kan ik mijn huidge Amino HD Recorder gebruiken? Beetje zonde om die 99 euro weg te gooien in paar maanden tijd toch?toxict schreef op maandag 31 oktober 2011 @ 10:49:
[...]
Dit is te achterlijk voor woorden.
Het is letterlijk 1 patch verplaatsen in de wijkcentrale en wat administratieve bezigheden voor op kantoor.
23x330Wp NNO & 8x405Wp op Zuid = 10.830Wp
Dit MOET gewoon klantvriendelijker en zeker makkelijker kunnen dan een nieuwe lijn aanvragen en activeren.
Want in dat geval krijg je ook een nieuw E-mail adres....zit je ook niet op te wachten.
Verwijderd
Ik (denk) alleen bij de glas GHM providers zoals : Concepts ICT, Tweak Blauw, KickXL, Solcon etc, alleen weet ik niet zeker of je de STB's bij elke GHM provider kan gebruiken meschien kan Webcare hier wat over vertellen? Aangezien de box toch je eigendom is..NeHoX schreef op maandag 31 oktober 2011 @ 10:53:
[...]
Dat dacht ik dus ook. Heb trouwens ook bijna 25 minuten in de wacht gestaan. Vind ik ook niet echt normaal, maar als je daarna een goede en snelle oplossing krijgt voor je vraag of probleem kan ik daar mee leven. Dit vind ik dus zo raar. Bij welke providers kan ik mijn huidge Amino HD Recorder gebruiken? Beetje zonde om die 99 euro weg te gooien in paar maanden tijd toch?
Ik geen idee hoe het verhuisproces bij lijbrandt in elkaar zit.. maar ik kan me wel voorstellen dat er verschil zit in een WBA of een WGDO verhuizing. Handig is het in ieder geval niet om een compleet nieuwe order in te schieten nadat de oude stopgezet is.toxict schreef op maandag 31 oktober 2011 @ 10:59:
Ik ben trouwens ontzettend benieuwd wat Denan en het Lijbrandt webcare team hierover te zeggen hebben.
Dit MOET gewoon klantvriendelijker en zeker makkelijker kunnen dan een nieuwe lijn aanvragen en activeren.
Want in dat geval krijg je ook een nieuw E-mail adres....zit je ook niet op te wachten.
kan je mij via DM de adresgegevens sturen waar het over gaat dan kan ik morgen (sorry afdelingen zijn al dicht) gaan informeren of we hier nog iets aan kunnen doen. - RubenNeHoX schreef op maandag 31 oktober 2011 @ 10:26:
Nou lach ik toch echt de ballen uit mijn broek:
Deze signature is om volstrekt onduidelijke redenen verwijderd. PVOutput
Ik heb eind augustus de aanvraag ingediend. Begin was even traag, (hoorde een maand niets en toen bleek dat technische oplevering naar wijkkast was afgewezen). Sinds half oktober werd tv en internet snel opgeleverd en nummerportering is zojuist binnen 2 weken na aanvraag ook afgerond. Het werkt technisch allemaal naar behoren, super!
Fan van Bokkiewokkie and the Three Degrees
Dit topic is gesloten.
Een vragen- en klachtentopic is prima natuurlijk, maar vergeet niet dat GoT -geen- helpdesk is.
Eindeloze klaagzangen hebben we dan ook zeker geen behoefte aan, dat zijn gewoon flames/trolls en vallen onder de gedragsregels van GoT.
Het topic is opgekuisd, er zijn een heel aantal reacties verwijderd om het geheel leesbaar te houden.
Hou dat vanaf nu ook zo.