Toon posts:

Lijbrandt: vragen en klachten Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 27 ... 88 Laatste
Acties:
  • 536.102 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

datadevil schreef op woensdag 07 september 2011 @ 22:44:
[...]

Ik zit in Houten, en had daar al de settings voor gevonden, zelfde maar als network 3900.
Het werkt echter niet, en de lol is dat natuurlijk ook bij mij binnen in huis het probleem kan zijn met decoder, kabels e.d., maar ik heb op mijn Genexis geen CATV lampje, wel een RTV ding (RadioTV?) maar die brand niet..
Mijn fout... op je Genexis heet de CATV module RTV (qua lampje) en daar hoort een groen lampje te branden.
Lijkt erop dat de tweede fiber niet goed gepatcht is in de PoP, want dat groene lampje geeft aan dat er data (TV en radio) binnenkomt of niet.
In sommige gevallen is de CATV module stuk en moet de installateur die vervangen, maar vaak is het ook een software of patch probleem... in ieder geval even bellen met de Lijbrandt helpdesk lijkt me op zijn plaats. ;)

Maar ik begrijp dat je dus ook geen analoge TV en radio hebt dan, want geen RTV ledje betekent dat dus?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 07-09-2011 22:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datadevil
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11:34
Verwijderd schreef op woensdag 07 september 2011 @ 22:47:
[...]

Mijn fout... op je Genexis heet de CATV module RTV (qua lampje) en daar hoort een groen lampje te branden.
Lijkt erop dat de tweede fiber niet goed gepatcht is in de PoP, want dat groene lampje geeft aan dat er data (TV en radio) binnenkomt of niet.
In sommige gevallen is de CATV module stuk en moet de installateur die vervangen, maar vaak is het ook een software of patch probleem... in ieder geval even bellen met de Lijbrandt helpdesk lijkt me op zijn plaats. ;)

Maar ik begrijp dat je dus ook geen analoge TV en radio hebt dan, want geen RTV ledje betekent dat dus?
niet geprobeert nog, ga ik morgenmiddag even testen, en anders bellen met de helpdesk, kan ik gelijk vragen of mijn nummerportering gaat lukken en wanneer ik mijn amino krijg, en welke..

• denan
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 30-09 11:18
Verwijderd schreef op woensdag 07 september 2011 @ 21:54:
Heb even gegoogled op ispfabriek en rara... alweer een 100% reggefiberdochter...
In ieder geval een van de managers opgespoord op linkedin.
http://nl.linkedin.com/in/bennokuyper
Even doorspitten en dan kom je mij ook tegen :)

Het beheer van de IP-blokken/netwerk/diensten ligt bij ISPfabriek, dat is de reden dat je die melding krijgt bij een reverse check.

@duikerr: klinkt alsof je nog niet goed in de DHCP config staat. Een belletje naar de helpdesk zou voldoende moeten zijn al kunnen zij dat natuurlijk niet zelf oplossen. Dat moet naar de beheerders.

• henrickus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 09-08-2023
Verwijderd schreef op woensdag 07 september 2011 @ 18:35:
[...]

In principe worden source en volume doorgestuurd naar de TV indien de TV code anders is dan 000.
Toxict heeft hierboven al de engelstalige programmeerhandleiding gekopieerd.

Het blijft alleen een beetje proberen om de juiste TV code te kiezen, zeker als je een TV van een groot merk hebt, want die hebben soms wel 100 codes :(
Ben ff wezen spitten en bij Lijbrand hebben ze een NL handleiding en ik moet zeggen, werkt als een trein _/-\o_ . Volumeregeling van de AB naar de TV al het overige naar de STB Geluid van de STB staat nu op Dolby Digital.

• datadevil
henrickus schreef op donderdag 08 september 2011 @ 09:15:
[...]

Ben ff wezen spitten en bij Lijbrand hebben ze een NL handleiding en ik moet zeggen, werkt als een trein _/-\o_ . Volumeregeling van de AB naar de TV al het overige naar de STB Geluid van de STB staat nu op Dolby Digital.
best stoer, scheelt je weer een universele afstandsbediening als je niet nog meer apparatuur hebt
Is het Dolby Digital geluid hoorbaar beter dan normaal tv geluid?

• henrickus
datadevil schreef op donderdag 08 september 2011 @ 09:35:
[...]

best stoer, scheelt je weer een universele afstandsbediening als je niet nog meer apparatuur hebt
Is het Dolby Digital geluid hoorbaar beter dan normaal tv geluid?
Is wel beter (tis in ieder geval surround en dat hoor je dan wel) maar de speakers in een platte tv zijn niet al te best dus verwacht geen wereld van verschil.
Als ik het geluid doorzet naar de Stereo, ja dan wel, dan heb je echt surround en geen stereo

Nu vraag ik me wel af wat wordt doorgegeven als ik de amino direct aansluit om mijn Stereoset

• datadevil
henrickus schreef op donderdag 08 september 2011 @ 09:56:
[...]

Is wel beter (tis in ieder geval surround en dat hoor je dan wel) maar de speakers in een platte tv zijn niet al te best dus verwacht geen wereld van verschil.
Als ik het geluid doorzet naar de Stereo, ja dan wel, dan heb je echt surround en geen stereo

Nu vraag ik me wel af wat wordt doorgegeven als ik de amino direct aansluit om mijn Stereoset
ik ga het meemaken :9

• denan
Over meemaken gesproken. Iemand al de Syfy en 13th street gemist apps geprobeerd? Het contentaanbod is nog mager maar ik verwacht dat ze de komende tijd aardig wat updates zullen plaatsen.

• datadevil
denan schreef op donderdag 08 september 2011 @ 10:53:
Over meemaken gesproken. Iemand al de Syfy en 13th street gemist apps geprobeerd? Het contentaanbod is nog mager maar ik verwacht dat ze de komende tijd aardig wat updates zullen plaatsen.
ik heb nog geen tv decoder binnen, over meemaken gesproken ;)
Mijn analoge/dvb-c tv lijkt ook nog niet actief op de genexis, moet ik aan helpdesk melden Denan?

[ Voor 0% gewijzigd door datadevil op 09-09-2011 07:25 . Reden: decoder is binnen ]

• henrickus
Vraagje aangaande de mailboxen van Lijbrand.
Ik heb opgegeven dat gecontroleerd moet worden op SPAM. Maar ik zie nergens een SPAM box welke ik kan raadplegen en eventueel false positives kan doorsturen?
Iemand een idee hoe dat zit?

• stoffel63
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 04-06-2020
TV codes nieuwe afstandsbediening:

Ik kreeg niet de juiste codes voor mijn Sony TV in de nieuwe AB bij de 540.
Gisteren zag ik dat er een nieuwe handleiding op de site van GHM staat en wel bij Glashart media custom remote: http://glashartmedia.nl/b...t_Media_Custom_Remote.pdf
Wat blijkt is dat de nieuwe AB codes van 4 cijfers gebruikt ...en ja als je dan met codes van 3 cijfers bezig bent, dan blijf je zoeken.
Weer wat opgelost ;-)

Verwijderd

Topicstarter
Hoe zit het eigenlijk met RTL Lounge en RTL Crime? Per 01/09 zijn deze kanalen niet beschikbaar..
Is dit het zoveelste WBA nadeel?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 09-09-2011 00:02 ]

• nixel
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 22-12-2022
Bij uitzending gemist viel het mij op dat bij de rtl zenders het een aantal dagen duurt voordat de programma's zijn bijgewerkt. Ik kan nu de programma's van 3 dagen geleden kijken. Eerder kon ik de programma's van een uur na de uitzending al zien.

Zijn er meer mensen die dit hebben? Ik heb er namelijk nog niets over gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 08 september 2011 @ 23:22:
Hoe zit het eigenlijk met RTL Lounge en RTL Crime? Per 01/09 zijn deze kanalen niet beschikbaar..
Is dit het zoveelste WBA nadeel?
Inter company delay perhaps?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

stoffel63 schreef op donderdag 08 september 2011 @ 14:09:

Gisteren zag ik dat er een nieuwe handleiding op de site van GHM staat en wel bij Glashart media custom remote: http://glashartmedia.nl/b...t_Media_Custom_Remote.pdf
Wat blijkt is dat de nieuwe AB codes van 4 cijfers gebruikt ...en ja als je dan met codes van 3 cijfers bezig bent, dan blijf je zoeken.
Weer wat opgelost ;-)
Je bedoeld met nieuwe AB de zwarte vierkante versie? Het standaard "eitje" wat bij de amino's werd geleverd tot nu toe snapt 4 cijfers namelijk niet echt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datadevil
Verwijderd schreef op vrijdag 09 september 2011 @ 00:19:
[...]

Je bedoeld met nieuwe AB de zwarte vierkante versie? Het standaard "eitje" wat bij de amino's werd geleverd tot nu toe snapt 4 cijfers namelijk niet echt.
mm..nieuwe afstandsbediening..ik heb gisteren mijn iptv kastje binnengekregen, en ik heb gewoon een 'eitje'...lekker dan...
Niet dat het heel veel uitmaakt omdat ik een logitech harmony heb, maar heb ik dan ook een 'oudere' decoder? (het is een a140). Dat volgens mij niet toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

datadevil schreef op vrijdag 09 september 2011 @ 07:16:
[...]

mm..nieuwe afstandsbediening..ik heb gisteren mijn iptv kastje binnengekregen, en ik heb gewoon een 'eitje'...lekker dan...
Niet dat het heel veel uitmaakt omdat ik een logitech harmony heb, maar heb ik dan ook een 'oudere' decoder? (het is een a140). Dat volgens mij niet toch?
Nee, de A140 is de laatste nieuwe STB van Amino voor IPTV, maar van wat mij een aantal maanden geleden bij GHM werd verteld (en zelfs fysiek getoond) is dat het "eitje" vervangen gaat worden door een nieuw model (rechthoekig en zwart) AB met wat extra functieknoppen direct toegankelijk, en bovendien handiger ingedeeld.
Het lijkt er dus op dat men ook bij Amino eerst de oude (overigens goed werkende) voorraad meelevert met de A140.
Niet erg want de AB is voor Amino over de gehele range universeel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datadevil
Verwijderd schreef op vrijdag 09 september 2011 @ 08:07:
[...]

Nee, de A140 is de laatste nieuwe STB van Amino voor IPTV, maar van wat mij een aantal maanden geleden bij GHM werd verteld (en zelfs fysiek getoond) is dat het "eitje" vervangen gaat worden door een nieuw model (rechthoekig en zwart) AB met wat extra functieknoppen direct toegankelijk, en bovendien handiger ingedeeld.
Het lijkt er dus op dat men ook bij Amino eerst de oude (overigens goed werkende) voorraad meelevert met de A140.
Niet erg want de AB is voor Amino over de gehele range universeel.
mooi, aangezien ik toch de Harmony ga gebruiken maakt dat verder niet uit. Nu nog wat tijd vinden omdat ding opnieuw te programmeren..
Wel bizar klein STBtje, ziet er wat sneu uit in mijn kastje :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicap
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07:03

Nicap

Tsssk....

nixel schreef op donderdag 08 september 2011 @ 23:36:
Bij uitzending gemist viel het mij op dat bij de rtl zenders het een aantal dagen duurt voordat de programma's zijn bijgewerkt. Ik kan nu de programma's van 3 dagen geleden kijken. Eerder kon ik de programma's van een uur na de uitzending al zien.

Zijn er meer mensen die dit hebben? Ik heb er namelijk nog niets over gevonden.
Ja, dat is mij ook opgevallen. En mijn vrouw ook. Die wilde graag Eigen huis en tuin kijken zondagmiddag. Dat ging dus niet, want enkel die van vorige week stond er tussen. Er zit dus duidelijk een dikke vertraging tussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SqueakyClean
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 28-09 22:54

SqueakyClean

SuperSqueakyClean

Na dit topic doorgespit te hebben, was ik al een beetje voorbereid op de mogelijkheid dat m'n aanvraag bij Lijbrandt niet vlekkeloos zou lopen.

En bij de aanvraag gaat het al mis! Ik kom in eerste instantie goed door de postcode check heen, maar de aanvraag mislukt.
Ik bellen: "Ja, meneer, u komt idd. door de eerste pc-check, maar door de tweede (?) pc-check komt u niet.... Ik zal uw informatie doorzetten naar de verantwoordelijke en deze neemt contact met u op...." of iets dergelijks.

Ik heb helaas niets meer gehoord van LBT. :'(

Nu kan ik me voorstellen dat de postcode wellicht nog niet in een LBT database is opgenomen, want de wijk is/wordt echt net opgeleverd, dus ik begrijp dat het misschien niet zo snel gaat als ik zou willen.

Check ik echter GHM, KPN en Tweak, kom ik feilloos door de pc-check en kan ik dus bij concurrenten wel diensten afnemen.
Maar dat wil ik niet!

Iemand enig idee?

In de meterkast hangt gewoon de GHM dummy modem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henrickus
stoffel63 schreef op donderdag 08 september 2011 @ 14:09:

Weer wat opgelost ;-)
Ik heb dezelfde afstandsbediening. Heb jij ook problemen met het knopje 'interactief' Kan hier drukken tot dat ik een ons weeg 7(8)7 , maar wordt echt niet interactief. Dit lukt mij alleen middels het knopje menu en dan scrol ik naar interactief. Dit is wel jammer :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 11:41

DjVe

Hatsaflats!

Jobbie schreef op vrijdag 09 september 2011 @ 08:56:
Na dit topic doorgespit te hebben, was ik al een beetje voorbereid op de mogelijkheid dat m'n aanvraag bij Lijbrandt niet vlekkeloos zou lopen.

En bij de aanvraag gaat het al mis! Ik kom in eerste instantie goed door de postcode check heen, maar de aanvraag mislukt.
Ik bellen: "Ja, meneer, u komt idd. door de eerste pc-check, maar door de tweede (?) pc-check komt u niet.... Ik zal uw informatie doorzetten naar de verantwoordelijke en deze neemt contact met u op...." of iets dergelijks.

Ik heb helaas niets meer gehoord van LBT. :'(

Nu kan ik me voorstellen dat de postcode wellicht nog niet in een LBT database is opgenomen, want de wijk is/wordt echt net opgeleverd, dus ik begrijp dat het misschien niet zo snel gaat als ik zou willen.

Check ik echter GHM, KPN en Tweak, kom ik feilloos door de pc-check en kan ik dus bij concurrenten wel diensten afnemen.
Maar dat wil ik niet!

Iemand enig idee?

In de meterkast hangt gewoon de GHM dummy modem.
Waar woon je ergens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SqueakyClean

SqueakyClean

SuperSqueakyClean

ohja, is best handig...

In Berkel en Rodenrijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jobbie schreef op vrijdag 09 september 2011 @ 10:07:
ohja, is best handig...

In Berkel en Rodenrijs.
De beller is meestal sneller mits je een dom antwoord terugkrijgt, en anders heb ik nog wel een direct emailadres van een Lijbrandt regio manager die jou graag aan een glasvezel account wil helpen hoor ;)

EDIT:
Ik heb jouw info uit dit draadje even per mail naar hem doorgekopt, kan zijn dat hij contact met je opneemt via mij of je emailadres wil hebben.

EDIT2:
Jobbie, je hebt een PM van me

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 09-09-2011 10:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toxict
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-10 23:14
Verwijderd schreef op vrijdag 09 september 2011 @ 10:12:
[...]

De beller is meestal sneller mits je een dom antwoord terugkrijgt, en anders heb ik nog wel een direct emailadres van een Lijbrandt regio manager die jou graag aan een glasvezel account wil helpen hoor ;)

EDIT:
Ik heb jouw info uit dit draadje even per mail naar hem doorgekopt, kan zijn dat hij contact met je opneemt via mij of je emailadres wil hebben.

EDIT2:
En als ie geluk heeft, is ie met een week aangesloten.
Ramadan is trouwens voorbij, dus als de enige monteur voor B&R langs komt bij je om het modem te installeren, dan kun je 'm weer eten en drinken aanbieden.

Ik had taart voor hem, maar het was Ramadan en ik wist niet dat het een Turkse monteur was.

http://www.pvoutput.org/intraday.jsp?sid=31923

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

toxict schreef op vrijdag 09 september 2011 @ 11:55:
[...]

En als ie geluk heeft, is ie met een week aangesloten.
Ramadan is trouwens voorbij, dus als de enige monteur voor B&R langs komt bij je om het modem te installeren, dan kun je 'm weer eten en drinken aanbieden.

Ik had taart voor hem, maar het was Ramadan en ik wist niet dat het een Turkse monteur was.
Volgens mij hebben ze er meer dan een bij van Gelder, ik had er namelijk twee tegelijk op bezoek tijdens opleveren van mijn touwtje :)
En ja, over het algemeen kan de bewuste persoon die sommigen van jullie bij mij thuis hebben ontmoet zaken zeer snel en efficient regelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toxict
Verwijderd schreef op vrijdag 09 september 2011 @ 11:57:
[...]

Volgens mij hebben ze er meer dan een bij van Gelder, ik had er namelijk twee tegelijk op bezoek tijdens opleveren van mijn touwtje :)
En ja, over het algemeen kan de bewuste persoon die sommigen van jullie bij mij thuis hebben ontmoet zaken zeer snel en efficient regelen :)
Die Turkse monteur zei tegen mij dat hij de enige is in Lansingerland.
Of ik moet hem verkeerd hebben begrepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

toxict schreef op vrijdag 09 september 2011 @ 11:58:
[...]

Die Turkse monteur zei tegen mij dat hij de enige is in Lansingerland.
Of ik moet hem verkeerd hebben begrepen.
Kan zijn dat die "Ollander die bij mij erbij was weg is, er is veel vraag naar glasvezelmonteurs in Nederland, dus jobhoppen zal best gebeuren. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SqueakyClean

SqueakyClean

SuperSqueakyClean

Verwijderd schreef op vrijdag 09 september 2011 @ 10:12:
[...]

EDIT:

EDIT2:
Ik heb 'm vanmorgen meteen een mail gestuurd... ben benieuwd of we er via zijn postcode check wel doorheen komen...! ;)

Iig. echt super bedankt voor de hulp! Ik zal jullie zeker op de hoogte houden...

M'n vrouw gaat zorgen voor de taart! Al weet ze dat nog niet! 8)
Als iemand een stukje lust, DM me maar! :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirMemeAlot
  • Registratie: Oktober 2009
  • Nu online
Is het bekend hoelang het duurt voordat Lijbrandt de eredivisie live telegraaf actie activeerd?

Vorige week vrijdag deze code etc doorgegeven, nogsteeds geen bevestiging van Lijbrandt of iets dergelijks ontvangen :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stoffel63
Verwijderd schreef op vrijdag 09 september 2011 @ 00:19:
[...]

@spike

yep die bedoel ik, kijk maar op de link
henrickus schreef op vrijdag 09 september 2011 @ 08:58:
[...]

Ik heb dezelfde afstandsbediening. Heb jij ook problemen met het knopje 'interactief' Kan hier drukken tot dat ik een ons weeg 7(8)7 , maar wordt echt niet interactief. Dit lukt mij alleen middels het knopje menu en dan scrol ik naar interactief. Dit is wel jammer :'(
@ hendrickus
Bij mij doet die het ook niet.
Volgens mij is het een foutje en moet het zijn inactief zijn :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henrickus
stoffel63 schreef op vrijdag 09 september 2011 @ 15:56:

@ hendrickus
Bij mij doet die het ook niet.
Volgens mij is het een foutje en moet het zijn inactief zijn :?
_/-\o_ :9~ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datadevil
Helpdesk gebeld, portering moet ik nog in gang zetten (had ik toch echt wel aangegeven magoe), wachtwoord voor mijn lijbrandt is gereset en werkt nu (apart hoor..) en analoge tv getest, maar werkt toch echt niet, ondanks dat het volgens de helpdesk wel op mijn modem actief is.
Op mijn modem brand het RTV lampje ook echt niet, dus dan moet het denk ik iets in mijn POP of mijn modem zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

datadevil schreef op vrijdag 09 september 2011 @ 20:53:
Helpdesk gebeld, portering moet ik nog in gang zetten (had ik toch echt wel aangegeven magoe), wachtwoord voor mijn lijbrandt is gereset en werkt nu (apart hoor..) en analoge tv getest, maar werkt toch echt niet, ondanks dat het volgens de helpdesk wel op mijn modem actief is.
Op mijn modem brand het RTV lampje ook echt niet, dus dan moet het denk ik iets in mijn POP of mijn modem zijn?
Vreemd dat zij kunnen zien dat het op jouw modem actief is? Wellicht dat ze via de internet/vlan fiber wel kunnen zien dat de CATV module geinstalleerd zit in het modem, maar volgens mij kunnen ze klaarblijkelijk dus niet zien dat er via de tweede fiber geen data dat kastje binnenhobbelt, want anders had het groene RTV ledje gebrandt en had jij TV gehad :)

Soms is de module stuk, soms is er ergens in de PoP iets niet goed doorgepatcht of is er een fiber gebroken of verkeerd gelast? Klusje voor de installateur dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datadevil
Verwijderd schreef op zondag 11 september 2011 @ 09:29:
[...]

Vreemd dat zij kunnen zien dat het op jouw modem actief is? Wellicht dat ze via de internet/vlan fiber wel kunnen zien dat de CATV module geinstalleerd zit in het modem, maar volgens mij kunnen ze klaarblijkelijk dus niet zien dat er via de tweede fiber geen data dat kastje binnenhobbelt, want anders had het groene RTV ledje gebrandt en had jij TV gehad :)

Soms is de module stuk, soms is er ergens in de PoP iets niet goed doorgepatcht of is er een fiber gebroken of verkeerd gelast? Klusje voor de installateur dus.
leek mij ook inderdaad, ik ga maandag nog wel eens bellen en dan hopen dat ik een kundiger iemand aan de lijn krijg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

datadevil schreef op zondag 11 september 2011 @ 09:36:
[...]

leek mij ook inderdaad, ik ga maandag nog wel eens bellen en dan hopen dat ik een kundiger iemand aan de lijn krijg
Ik ben in al die tijd (in het begin voornamelijk) twee keer RTV kwijt geweest, en volgens mij was dat de eerste keer omdat ze in de wijkpop bezig waren en de tweede keer (langdurig kwijt, bijna drie dagen) bleek er een fiber gebroken te zijn tussen Dordrecht en B&R.
Nadat de monteur van RF het touwtje had gevolgd totdat het ophield met lichtgeven heeft hij de fiber (in een PoP in Rotterdam) gelast of vervangen, en belde mij om te checken of ik weer TV had... en inderdaad... ut deed ut weer.
Maar aangezien ik geloof ik toen nog een van de 10 gebruikers was in B&R was het nog niet een massale storing voor hen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Veertien14
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 20-09 08:20
SirMemeAlot schreef op vrijdag 09 september 2011 @ 14:37:
Is het bekend hoelang het duurt voordat Lijbrandt de eredivisie live telegraaf actie activeerd?

Vorige week vrijdag deze code etc doorgegeven, nogsteeds geen bevestiging van Lijbrandt of iets dergelijks ontvangen :-(
Kan je denk ik lang wachten, Lijbrandt Telecom doet er aan mee, niet Lijbrandt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicap
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07:03

Nicap

Tsssk....

henrickus schreef op donderdag 08 september 2011 @ 09:15:
[...]

Waar kun je die setting van Dolby Digita lvinden dan? Opm'n M532 zie ik in het menu alleen bij HDMI audio 720/50i 1080/50i etc. Lijkt me niet echt iets met audio te maken hebben, maar ja. Op de M130 zie ik wel originele audio en stereo.
Maar de 532 staat beneden bij de receiver en daar wil ik wel DD als het kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 10:51
Verwijderd schreef op zondag 11 september 2011 @ 09:29:
[...]

Via het management vlan kun je CATV bij veel CPE's in- en uitschakelen, en de status opvragen (wel of geen signaal op de vezel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datadevil
DJSmiley schreef op zondag 11 september 2011 @ 21:15:
[...]

Via het management vlan kun je CATV bij veel CPE's in- en uitschakelen, en de status opvragen (wel of geen signaal op de vezel)
maar bij mij lijkt dat dus niet te kloppen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toxict
datadevil schreef op zondag 11 september 2011 @ 21:39:
[...]

maar bij mij lijkt dat dus niet te kloppen?
Bel de Servicedesk en die zullen je vast kunnen helpen.
Als je alleen al zegt dat je lampje niet groen is op je CPE, dan zou dat volgens mij al voldoende moeten zijn om een monteur te sturen om te kijken of je RTV module wel goed vast zit of überhaupt goed doorgepatched is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datadevil
toxict schreef op maandag 12 september 2011 @ 07:13:
[...]

Bel de Servicedesk en die zullen je vast kunnen helpen.
Als je alleen al zegt dat je lampje niet groen is op je CPE, dan zou dat volgens mij al voldoende moeten zijn om een monteur te sturen om te kijken of je RTV module wel goed vast zit of überhaupt goed doorgepatched is.
dankje, had ik al gedaan, maar doe ik gewoon nogmaals, nu kan ik wat volharderdender zijn met deze kennis..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nicap schreef op zondag 11 september 2011 @ 21:10:
[...]

Waar kun je die setting van Dolby Digita lvinden dan? Opm'n M532 zie ik in het menu alleen bij HDMI audio 720/50i 1080/50i etc. Lijkt me niet echt iets met audio te maken hebben, maar ja. Op de M130 zie ik wel originele audio en stereo.
Maar de 532 staat beneden bij de receiver en daar wil ik wel DD als het kan.
Dat heb ik dus ook bij de geluid instelling.

Bij beeld is trouwens de keuze: standaard, 720/50i of 1080/50i
Volgens mijn TV maakt hij van standaard 720/50p
Lijkt mij ook niet helemaal de bedoeling.

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 12-09-2011 14:38 . Reden: tikfoutje ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datadevil
datadevil schreef op maandag 12 september 2011 @ 07:51:
[...]

dankje, had ik al gedaan, maar doe ik gewoon nogmaals, nu kan ik wat volharderdender zijn met deze kennis..
Er wordt iemand van de netwerk beheerder op af gestuurd. Meneer van de helpdesk begon eerst weer dat het bij hen prima stond, maar na wat aandringen ging hij bij de technische dienst navragen en kwam dit er uit..
Je zult maar geen forums hebben om je in dit soort dingen te steunen, dan ben je zo maanden verder..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Don Juansen
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 01-10 23:57
Morzzz schreef op woensdag 07 september 2011 @ 12:10:
[...]

Krijg je waarschijnlijk ook een A140 :)

Ook de nieuwe aansluitingen in Enschede via Lijbrandt zijn confirmed WGDO :)
Inderdaad ook een A140 ontvangen afgelopen vrijdag! Had de dag ervoor al een P42GT30 gehaald, dus de Animo was welkom! Heb de beeldkwaliteit direct op 16:9/auto/1080p50 gezet, lijkt me beste instelling?

Net zat ik te spelen in het menu en zag ik bij abbonement staan dat ik op Basis & Gemist ben gabonneerd. Dus niet op HD pakket, volgens het menu.. Maar dit zou wel het eerste jaar gratis zijn.
Moet ik nu contact opnemen met Lijbrandt? Of is dit zoals het hoort?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datadevil
Als ik het plus en eredivisielive pakket erbij wil, moet ik dat telefonisch aanvragen? Via de decoder lijkt niet te werken.
En wbt Eredivisie live, wat kost dat als je HD wilt? Er staat wel een sterretje bij op de lijbrandt site, maar verder staat er niks uitgelegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Volgens mij krijg je Eredivisie Live 1 altijd in HD en krijg je EL2, 3 en 4 in HD wanneer je ook het HD pakket afneemt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datadevil
ik222 schreef op maandag 12 september 2011 @ 21:38:
Volgens mij krijg je Eredivisie Live 1 altijd in HD en krijg je EL2, 3 en 4 in HD wanneer je ook het HD pakket afneemt.
ok, duidelijk. Dan is 14 euro goedkoper dan bij KPN, mooi. En het aanvragen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datadevil
datadevil schreef op maandag 12 september 2011 @ 17:09:
[...]

Er wordt iemand van de netwerk beheerder op af gestuurd. Meneer van de helpdesk begon eerst weer dat het bij hen prima stond, maar na wat aandringen ging hij bij de technische dienst navragen en kwam dit er uit..
Je zult maar geen forums hebben om je in dit soort dingen te steunen, dan ben je zo maanden verder..
Ik quote mijzelf maar weer eens. Werd net (om 21:20!!) gebeld door iemand van Reggefiber dat het inderdaad in de POP of in mijn modem moet zitten, en dat er morgen al een monteur komt.

Superservice van Lijbrandt/Reggefiber, mag zeker wel vermeld!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Geen idee ik heb geen Lijbrandt :P Weet dus ook niet zeker of dat van EL bij lijbrandt hetzelfde is. Heb hier zelf OnsBrabantNet (is ook GHM als televisie aanbieder) en daar staat het op de site zoals ik het hierboven zeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datadevil
ik222 schreef op maandag 12 september 2011 @ 21:44:
Geen idee ik heb geen Lijbrandt :P Weet dus ook niet zeker of dat van EL bij lijbrandt hetzelfde is. Heb hier zelf OnsBrabantNet (is ook GHM als televisie aanbieder) en daar staat het op de site zoals ik het hierboven zeg.
denk dan haast hetzelfde, heb het idee dat al die GHM zaken hetzelfde in elkaar zitten, hooguit andere labels/prijsjes vanuit die ISP's er aan gehangen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gait
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 08:19
Zojuist weer iemand aan de deur gehad voor glasvezel.
Wanneer hier 30% van de huishoudens zich aanmeldt, wordt er glasvezel aangelegd.

Zelf heb ik al het e.e.a. vergeleken, daarbij kwam ik tot de conclusie dat KPN alleen kon bieden wat ik wilde, alleen dan voor € 30,- p/mnd meer dan UPC wat overigens geen glasvezel is natuurlijk.
Dit overzichtje heb ik de man van KPN die aan de deur kwam laten zien en hij was het met me eens dat ze duurder zijn. Nu net was er iemand van Lijbrandt aan de deur. In eerste instantie zag ik op internet dat ze geen Sport 1 aanboden dus viel deze af. De meneer vertelde dat ze binnenkort wel met Sport 1 komen. Dan wordt het toch nog weer interessant. Man binnen gelaten e.e.a. naast mijn vergelijk gezet. En ja nu zitten ze wel goed met de prijs. Ingevuld en al, maar nu zit ik op internet te kijken en zie ik bellen naar mobiel: startarief € 0,03 p/gesprek en € 0,1969 p/min. terwijl de meneer aan de deur vertelde dat er geen start tarief was en de kosten p/min slechts € 0,12 zijn. Wat is er nu waar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Gait schreef op dinsdag 13 september 2011 @ 16:39:
Zojuist weer iemand aan de deur gehad voor glasvezel.
Wanneer hier 30% van de huishoudens zich aanmeldt, wordt er glasvezel aangelegd.

Zelf heb ik al het e.e.a. vergeleken, daarbij kwam ik tot de conclusie dat KPN alleen kon bieden wat ik wilde, alleen dan voor € 30,- p/mnd meer dan UPC wat overigens geen glasvezel is natuurlijk.
Dit overzichtje heb ik de man van KPN die aan de deur kwam laten zien en hij was het met me eens dat ze duurder zijn. Nu net was er iemand van Lijbrandt aan de deur. In eerste instantie zag ik op internet dat ze geen Sport 1 aanboden dus viel deze af. De meneer vertelde dat ze binnenkort wel met Sport 1 komen. Dan wordt het toch nog weer interessant. Man binnen gelaten e.e.a. naast mijn vergelijk gezet. En ja nu zitten ze wel goed met de prijs. Ingevuld en al, maar nu zit ik op internet te kijken en zie ik bellen naar mobiel: startarief € 0,03 p/gesprek en € 0,1969 p/min. terwijl de meneer aan de deur vertelde dat er geen start tarief was en de kosten p/min slechts € 0,12 zijn. Wat is er nu waar?
Weinig. Sport1 komt niet bij LBT, dat heeft te maken met het feit dat film1/sport1 redelijke absurde eisen heeft voor doorgifte van het signaal. Ook is er naar mobiel altijd een starttarief, die kosten moeten tenslotte afgedragen worden aan de mobiele partij.

Lijkt een beetje op een door2door salesman die niet echt weet wat ie verkoopt. Lastig.. maar helaas niet te vermijden, je kunt niet met iedere verkoper meelopen. Als je een naam hebt kun je deze mailen naar denan.nospam@gmail.com, dan leg ik het bij iemand van LBT sales neer.

Add: of je adres.. LBT sales weet waarschijnlijk wel wie in welk gebied actief is. Als mensen daar dan zaken vertellen die niet waar zijn (of onduidelijk) willen ze dat zo snel mogelijk weten.

[ Voor 6% gewijzigd door denan op 13-09-2011 17:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emaurer
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-06-2024

emaurer

Voor de rest gaat alles Goed

emaurer schreef op woensdag 07 september 2011 @ 15:57:
Ik ben teleurgesteld.....

Heb me juist door dit forum aangemeld bij Lijbrandt (via de info shop hier in Alphen aan den Rijn) op 23 augustus jl.
Ga heerlijk op vakantie denk ik bij terugkomst ligt de bevestiging wel in de bus.... Bus leeg op wat rommel na..

Bel Lijbrandt..... Mijnheer wij hebben op uw postcode niets ontvangen....

OK... op verzoek inschrijfformulier ingescand en gemaild naar de orderdesk met een cc naar de infodesk...
Nu hopen dat de gewenste ingangsdatum van 23 september gehaald kan worden.....

Moet kunnen toch ???
Dus Nee.... kreeg een bevestiging van support@kantoor.lijbrandt.nl met:

Geachte heer/mevrouw,

Hartelijk dank voor uw mail. We hebben deze in goede orde ontvangen en streven ernaar binnen 48 uur op uw vraag terug te komen.

Met vriendelijke groet,

Vandaag weer gebeld echter mijn postcode huisnummer komt niet voor in hun systeem..... :? :? :? :?

Willen ze geen klanten of is dit de normale gang van zaken...... Lijkt TELE2 wel toen ze hier met ADSL begonnen.... Via de telefoon werkt het dus ook niet ondanks wat SpikeCity schreef...

spikecity schreef op vrijdag 09 september 2011 @ 10:12:
[...]

Gaat het altijd zo of ben ik te ongeduldig 8)7 8)7 8)7

Graag advies....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gait
Ik heb helaas geen naam ik dacht er aan toen hij de deur uit was. Het was iemand uit Leeuwarden (geb. jaar 1954). Nu net Lijbrandt aan de lijn gehad en nu moet ik een brief sturen om het weer op te zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Don Juansen
Don Juansen schreef op maandag 12 september 2011 @ 19:05:
[...]

Heb de beeldkwaliteit van Amino 140 direct op 16:9/auto/1080p50 gezet, lijkt me beste instelling?

Net zat ik te spelen in het menu en zag ik bij abbonement staan dat ik op Basis & Gemist ben gabonneerd. Dus niet op HD pakket, volgens het menu.. Maar dit zou wel het eerste jaar gratis zijn.
Heb telefonisch contact opgenomen met Lijbrandt, het HD pakket was niet geactiveerd bij mij. Dit zou morgen wel actief moeten zijn. Nu was ik even op Mijn Lijbrandt aan het neuzen en viel me een aangevraagde wijziging op.

Er is digitale televisie HD pakket aangevraagd, voor €5 p/m. Kan ik gerust op zijn dat dit niet van mijn rekening wordt afgeschreven? Of moet ik er weer achteraan om duidelijk te maken dat ik dit het 1e jaar gratis dien te krijgen?

Tevens heb ik net een telefoon aangesloten op poort 1 (bovenste tel-poort), maar krijg ik geen toon dat er een connectie gemaakt wordt als ik naar mijn eigen mobiel of een vaste lijn in NL bel. Doe ik iets verkeerd?

[ Voor 10% gewijzigd door Don Juansen op 13-09-2011 17:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stoffel63
Don Juansen schreef op dinsdag 13 september 2011 @ 17:40:
[...]

Heb telefonisch contact opgenomen met Lijbrandt, het HD pakket was niet geactiveerd bij mij. Dit zou morgen wel actief moeten zijn. Nu was ik even op Mijn Lijbrandt aan het neuzen en viel me een aangevraagde wijziging op.

Er is digitale televisie HD pakket aangevraagd, voor €5 p/m. Kan ik gerust op zijn dat dit niet van mijn rekening wordt afgeschreven? Of moet ik er weer achteraan om duidelijk te maken dat ik dit het 1e jaar gratis dien te krijgen?
De kans is groot dat je inderdaad € 5 per maand in rekening gebracht krijgt. Gebeurde bij mij ook.
Even een telefoontje of een mailtje naar Lijbrandt loste dat bij mij op.
De € 5 wordt nog steeds elke maand in rekening gebracht. Ik heb echter wel al circa 1 maand na activering € 60 (12 x € 5 ;) ) gecrediteerd gekregen op mijn factuur.
Kennelijk is het in sommige gevallen lastig om dit goed te factureren.
Echter prima door Lijbrandt opgelost :Y

[ Voor 9% gewijzigd door stoffel63 op 13-09-2011 18:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gait schreef op dinsdag 13 september 2011 @ 17:28:
Ik heb helaas geen naam ik dacht er aan toen hij de deur uit was. Het was iemand uit Leeuwarden (geb. jaar 1954). Nu net Lijbrandt aan de lijn gehad en nu moet ik een brief sturen om het weer op te zeggen.
Uit ervaring weet ik dat je een email kan sturen naar orderdesk@lijbrandt.nl met een ingescande brief

Vermeld hierin :

- Naam
- Adres
- Bestelde pakket
- Datum van bestelling
- Dagtekening het met de huidige datum
- Dat ; je bestelling annuleerd binnen de 7 werkdagen wettelijk gestelde termijn (Wet : Koop op Afstand) / (Colportage ; Annuleren binnen 8 werkdagen)
- Belangrijkste : Je handtekening

Als het goed is krijg je dan een bevestiging per email terug van Provisioning met een bevestiging, gaat vrijwel altijd sneller als per brief :9 . Laat ik zeggen dat ik in het verleden nog wel is moeite hebt gehad om een bestelling van LB te annuleren (Iets met lijnen die al bezet waren, omdat LB de lijn direct na binnenkomst indien mogelijk de lijn aanvraagd in Enschede in iedergeval 8)7 meschien handiger om eerst 7 dagen te wachten @LB...) dus succes! O-)

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 13-09-2011 19:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gait
Verwijderd schreef op dinsdag 13 september 2011 @ 19:14:
[...]

Uit ervaring weet ik dat je een email kan sturen naar orderdesk@lijbrandt.nl met een ingescande brief

Vermeld hierin :

- Naam
- Adres
- Bestelde pakket
- Datum van bestelling
- Dagtekening het met de huidige datum
- Dat ; je bestelling annuleerd binnen de 7 werkdagen wettelijk gestelde termijn (Wet : Koop op Afstand)
- Belangrijkste : Je handtekening

Als het goed is krijg je dan een bevestiging per email terug van Provisioning met een bevestiging, gaat vrijwel altijd sneller als per brief :9 . Laat ik zeggen dat ik in het verleden nog wel is moeite hebt gehad om een bestelling van LB te annuleren (Iets met lijnen die al bezet waren, omdat LB de lijn direct na binnenkomst indien mogelijk aanvraagd in Enschede in iedergeval 8)7 meschien handiger om eerst 7 dagen te wachten @LB...) dus succes! O-)
Heel erg bedankt voor de info! Alleen de wet: Koop op Afstand zal hier niet op van toepassing zijn aangezien ik het aan de deur gekocht heb. Of heb ik dit mis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gait schreef op dinsdag 13 september 2011 @ 19:30:
[...]

Heel erg bedankt voor de info! Alleen de wet: Koop op Afstand zal hier niet op van toepassing zijn aangezien ik het aan de deur gekocht heb. Of heb ik dit mis?
Oops! Ik zag niet dat je aan de deur had gekocht : In dat geval je beroepen op de 8 dagen bedenktijd bij colportage. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Mail me even met je info (ook naw gegevens) dan zorg ik voor die order (hoge uitzondering)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

denan schreef op dinsdag 13 september 2011 @ 20:05:
Mail me even met je info (ook naw gegevens) dan zorg ik voor die order (hoge uitzondering)
@Gait dan ben je nog meer lucky scheelt je een hoop pijn en moeite :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datadevil
monteur vandaag langsgeweest, en mijn RTV (coax) doet het ...super!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gait
Heel erg bedankt denan! Als het goed is heb je een mail ontvangen met diverse gegevens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morzzz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 05-08 18:29
Don Juansen schreef op maandag 12 september 2011 @ 19:05:
[...]
Inderdaad ook een A140 ontvangen afgelopen vrijdag! Had de dag ervoor al een P42GT30 gehaald, dus de Animo was welkom! Heb de beeldkwaliteit direct op 16:9/auto/1080p50 gezet, lijkt me beste instelling?

Haha, die P42GT30 heb ik tot op het laatste moment overwogen bij het aanschaffen van mijn nieuwe TV, maar toch een LCD gegaan omdat ik doodsbang zou blijven dat het beeld een keer zou infikken. Ongegrond waarschijnlijk :) Maar talloze keren bekeken en dat ding geeft een prima beeld!

In mijn geval is het deinterlace filter van de Amino beter dan die van mijn TV, maar dat zou in jouw geval best eens andersom kunnen zijn! Vergelijk 1080i en 1080p eens kritisch met verschillende instellingen op je TV en maak je keus :)

Overigens is en blijft de Amino een stronttraag ding, ongeacht welke revisie ze uitbrengen!

[ Voor 5% gewijzigd door Morzzz op 13-09-2011 23:56 ]

• datadevil
Morzzz schreef op dinsdag 13 september 2011 @ 23:52:
[...]

Haha, die P42GT30 heb ik tot op het laatste moment overwogen bij het aanschaffen van mijn nieuwe TV, maar toch een LCD gegaan omdat ik doodsbang zou blijven dat het beeld een keer zou infikken. Ongegrond waarschijnlijk :) Maar talloze keren bekeken en dat ding geeft een prima beeld!

In mijn geval is het deinterlace filter van de Amino beter dan die van mijn TV, maar dat zou in jouw geval best eens andersom kunnen zijn! Vergelijk 1080i en 1080p eens kritisch met verschillende instellingen op je TV en maak je keus :)

Overigens is en blijft de Amino een stronttraag ding, ongeacht welke revisie ze uitbrengen!
Ik heb een Panasonic TX-P42S20E en heb mijn Animo A140 naar aanleiding hiervan op de 1080i gezet, en het lijkt mooier dan als de Animo de de-interlacing doet, maar het is niet een heel groot verschil, weet het niet eens helemaal zeker ;)

• datadevil
[...]
Mijn A140 bevalt me wel, lang niet zo langzaam als dat KPN ding, veel kleiner (hoewel dat niet belangrijk is is het wel opvallend) en de menu's zitten veel beter in elkaar.
[...]

Ik snap niet waar je dat vandaan haalt :{

Van alle settopboxen die ik tot nu toe heb gezien ( UPC, KPN Motorola 1960/1900, etc.) vind ik de Amino veruit het snelst. Ben het wel met je eens dat het nog steeds geen snelheidsmonsters zijn maar dat geldt dus voor zowat iedere settopbox.

De Amino kan iig binnen minder dan 2 minuten booten en voor de rest is de scrollsnelheid en menusnelheid net acceptabel.

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

• Don Juansen

Ik had dezelfde neiging met de P42GT30 na alle doemscenario's op de fora. Uiteindelijk de stoute schoenen aan getrokken en nu hopen dat ie geen rare quirks krijgt (tot nu toe nog niet)!

Goede tip aangaande 1080i vs 1080p, zal dit thuis nog eens gaan uitproberen! Heb de TV nog niet (handmatig) gekalibreerd, kijk voorlopig nog in THX of Prof1 met laag contrast om 'warm' te draaien.

Is het bij jou met abbo op HD pakket wel goed gelopen dan?
Ik vind de A140 voornamelijk traag in het guide menu & hij geeft bij mij een frozen image van de zender waar ik heen zap. Is dat normaal?

Opstarten doet ie vrij rap en het zoeken door kanalen met de buttons boven onder "OK" compenseert voor de langzame guide functionaliteit.
Dat frozen image de eerste 2 seconden dat je naar een zender zapt is volgens mij vrij normaal ja (heb ik zelf ook). Dat is gewoon om alvast iets van beeld te geven terwijl op het IPTV netwerk nog de juiste IGMP group ge-joined wordt en de stream gebufferd.

In de guide vind ik het (iig op de m532) best meevallen.

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

• Morzzz
Don Juansen schreef op woensdag 14 september 2011 @ 11:47:
[...]
Goede tip aangaande 1080i vs 1080p, zal dit thuis nog eens gaan uitproberen! Heb de TV nog niet (handmatig) gekalibreerd, kijk voorlopig nog in THX of Prof1 met laag contrast om 'warm' te draaien.

Is het bij jou met abbo op HD pakket wel goed gelopen dan?
[...]
Vraag me alleen of wat ie doet als je een 720p stream opent. In dat geval wil je juist niet dat ie hem naar 1080i convert...

HD pakket is aangevraagd en is netjes beschikbaar op m'n Amino.
eymey schreef op woensdag 14 september 2011 @ 11:58:
In de guide vind ik het (iig op de m532) best meevallen.
Geloof me, op de A140 is de guide niet vooruit te branden. Er is een ook gebrek aan een 'simpele' kanalenlijst dus snel zoeken naar een zender is er niet bij...

• datadevil
dan zou Lijbrandt dus eigenlijk deze moeten leveren?
http://www.aminocom.com/products/m140/
@Morzzz: Een kanalenlijst is er zeker wel! Ga maar eens in je menu naar "televisie" en daar naar rechts. Sterker nog, er is een interactief mozaiekkanaal waarmee je ook in een paar pagina's live beeld van meerdere zenders tegelijk krijgt.

Verder kan je in de guide ook met de 'zender zap toetsen' page up en page down bladeren.

Net trouwens voor de 'grap' nog eens op www.glashartmedia.nl de zenderlijsten van IPTV bekeken.

Er wordt nu dmv. kleuren ook aangegeven of een kanaal alleen op WGDO of op WBA beschikbaar is. Hieruit blijkt dus dat er enorm veel kanalen zijn die alleen op WGDO beschikbaar zijn (en een handvol kanalen die alleen maar op WBA komen, maar daar gaat het meestal om oninteressante kanalen).

Maar kanalen als Nat. Geo HD kunnen we op WBA dus vergeten, evenals het infokanaal :s

Ook fijn dat je hier zelf bij toeval achter moet komen dat dit blijkbaar 'officieel' is terwijl Lijbrandt erover zwijgt.....

[ Voor 11% gewijzigd door eymey op 14-09-2011 14:12 ]

• Morzzz
Nu ik daar kijk zie ik ook dat ik Eén en Canvas niet in HD heb op WGDO, terwijl ze er wel zouden moeten zijn. Ik heb ze enkel op SD.

Missen meer mensen die?

[ Voor 19% gewijzigd door Morzzz op 14-09-2011 14:33 ]

• ik222
  • Niet online
Morzzz schreef op woensdag 14 september 2011 @ 14:32:
Nu ik daar kijk zie ik ook dat ik Eén en Canvas niet in HD heb op WGDO, terwijl ze er wel zouden moeten zijn. Ik heb ze enkel op SD.

Missen meer mensen die?
Kun je ook niet via de blauwe knop de HD variant zelf selecteren? Op WGDO zijn de belgen namelijk nu ook niet standaard in HD vanwege problemen daarmee, je kan echter via de blauwe knop wel handmatig de HD variant kiezen.

• Don Juansen
Pfft, gister Lijbrandt gebeld over ontbreken van gratis jaar HD pakket. Is vandaag HD geactiveerd, maar heb ik geen geluid op die zenders! Hoe bizar?

Op alle zenders buiten HD Pakket werkt mijn home theater system prima, maar zodra ik die zenders selecteer, wordt het stil. In het mozaïek kanaal hoor ik wel geluid voordat ik ze selecteer! 8)7
Ligt dit aan mijn TV/apparatuur of mag ik Lijbrandt weer bellen?

Heb ze vandaag weer gebeld voor 2 zaken; mijn telefoonnummer is nog onbekend & telefoon krijgt geen kiestoon en het gratis maken van het HD-pakket... Ze mogen mijn mobiele telefoonkosten wel gaan vergoeden ondertussen... :X
eymey schreef op woensdag 14 september 2011 @ 13:31:
@Morzzz: Een kanalenlijst is er zeker wel! Ga maar eens in je menu naar "televisie" en daar naar rechts. Sterker nog, er is een interactief mozaiekkanaal waarmee je ook in een paar pagina's live beeld van meerdere zenders tegelijk krijgt.

Verder kan je in de guide ook met de 'zender zap toetsen' page up en page down bladeren.
Goede tip, dat mozaïek kanaal, werkt best prettig.Die kanalenlijst geeft echter minder info dan de 'Guide', wat ik toch wel prettiger vind. Maar de Guide is echt te traag.

• henrickus
Probleempje met de Lijbrandt mail. Ik heb bij het aanmaken van mijn mailboxen aangegeven dat er op SPAM moet worden gecontroleerd, echter waar kan ik deze SPAM-mail box ergens vinden. 8)7 Dit zodat ik deze kan bekijken en eventuele missers door kan sturen naar mijn mailbox.
Ik heb me suf gezocht maar kan hier niets over vinden.
<<negatieve mode aan>> }) Het zou toch niet zo zijn dat Lijbrandt SPAM direct weggooit?? :( :( <<negatieve mode uit>>
Wie kan hier iets over vertellen

Verwijderd

Don Juansen schreef op woensdag 14 september 2011 @ 16:47:
Pfft, gister Lijbrandt gebeld over ontbreken van gratis jaar HD pakket. Is vandaag HD geactiveerd, maar heb ik geen geluid op die zenders! Hoe bizar?

Op alle zenders buiten HD Pakket werkt mijn home theater system prima, maar zodra ik die zenders selecteer, wordt het stil. In het mozaïek kanaal hoor ik wel geluid voordat ik ze selecteer! 8)7
Ligt dit aan mijn TV/apparatuur of mag ik Lijbrandt weer bellen?

Heb ze vandaag weer gebeld voor 2 zaken; mijn telefoonnummer is nog onbekend & telefoon krijgt geen kiestoon en het gratis maken van het HD-pakket... Ze mogen mijn mobiele telefoonkosten wel gaan vergoeden ondertussen... :X
[...]
Goede tip, dat mozaïek kanaal, werkt best prettig.Die kanalenlijst geeft echter minder info dan de 'Guide', wat ik toch wel prettiger vind. Maar de Guide is echt te traag.
Mijn telefoonnummer heb ik ook nergens in een brief of mail gekregen. Hier ben ik achter gekomen door mijzelf op m'n mobiel te bellen. Dit had door Lijbrandt wel anders gekund lijkt me.
Dit is voor jou nog even geen optie.

• datadevil
Verwijderd schreef op donderdag 15 september 2011 @ 09:48:
[...]

Mijn telefoonnummer heb ik ook nergens in een brief of mail gekregen. Hier ben ik achter gekomen door mijzelf op m'n mobiel te bellen. Dit had door Lijbrandt wel anders gekund lijkt me.
het nummer staat ook in het nummer porteren deel, ook niet echt de meest handige plek maar daar heb ik het vandaan...

• denan
Verwijderd schreef op donderdag 15 september 2011 @ 09:48:
[...]

Bekend.. Brieven/communicatie worden nu onder de loep genomen.

• abc279
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 06-01-2023
Heeft iemand enig idee hoe een 2de ip-adres toegekend te krijgen via Lijbrandt? Doen ze dat uberhaubt?

• denan
abc279 schreef op donderdag 15 september 2011 @ 14:23:
Heeft iemand enig idee hoe een 2de ip-adres toegekend te krijgen via Lijbrandt? Doen ze dat uberhaubt?
nee.

• Duikerrr
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 08-09 17:58
Hi guys,

Hier even een update:

Ik heb een 100Mbit abbo via Lijbrandt zonder tv en telefonie

- Ik zit hier nog steeds via 'ispfabriek'. Heb nu steeds meer het idee dat dit niet tijdelijk is. Upload is nog steeds 55Mbit/s.
- Een verzoek voor een vast ip adres is voor de 2de maal afgewezen.
- Vandaag een factuur gekregen... ehhh, de eerste twee maanden waren toch gratis? Nee is het antwoord, 100Mbit wordt gezien als een extra dienst! Dus daar moet je dan wel weer voor betalen... Ze adverteren duidelijk dat de eerste twee maanden gratis zijn, zodat je geen dubbele kosten hebt en je dus in deze twee maanden je oude provider kan opzeggen. Nee, dit is geen zaken doen.

Lijbrandt jammer... had jullie hoog zitten, maar na een jaar ben ik hier weg, mooi weer terug naar XS4ALL.

• toxict
Duikerrr schreef op donderdag 15 september 2011 @ 14:49:
Hi guys,

Hier even een update:

Ik heb een 100Mbit abbo via Lijbrandt zonder tv en telefonie

- Ik zit hier nog steeds via 'ispfabriek'. Heb nu steeds meer het idee dat dit niet tijdelijk is. Upload is nog steeds 55Mbit/s.
- Een verzoek voor een vast ip adres is voor de 2de maal afgewezen.
- Vandaag een factuur gekregen... ehhh, de eerste twee maanden waren toch gratis? Nee is het antwoord, 100Mbit wordt gezien als een extra dienst! Dus daar moet je dan wel weer voor betalen... Ze adverteren duidelijk dat de eerste twee maanden gratis zijn, zodat je geen dubbele kosten hebt en je dus in deze twee maanden je oude provider kan opzeggen. Nee, dit is geen zaken doen.

Lijbrandt jammer... had jullie hoog zitten, maar na een jaar ben ik hier weg, mooi weer terug naar XS4ALL.
Heb je die 55Mbit gemeten met een router ertussen?
Anders die er tussenuit halen en met bijv. een laptop rechtstreeks meten op het modem.
Vele routers kunnen geen 100Mbit op hun WAN port halen.

Vaste IP krijgt niemand, maar als het goed is blijft je IP gekoppeld aan het MAC address van je router.
Bij mij wel in ieder geval en bij vele anderen.

Dat ISPfabriek is een tijdelijk ding.
Dat moet XMSnet worden.

Dat is mooi want die gaan ook glas doen ;)
http://www.xs4all.nl/glas/

Zelf hier ook maar eens Lijbrandt gebeld met het probleem dat de stroomconnector op m'n m532 verrot is. Kreeg binnen 2 minuten iemand aan de lijn... chapeau :). Dat die vervolgens 10 minuten in overleg moest over m'n probleem, om verder te horen dat ik maar naar de servicewinkel van Glashart moest gaan, dat vind ik dan wel weer wat jammer..... :s

Zeker omdat het een vaker voorkomend probleem lijkt met de m532, getuige posts in het XMS topic

Verwijderd in "XMS Glasvezel ervaring - XIV"

Zelfs zou ik evt. wel bereid zijn om een redelijk bedrag bij te betalen om m'n m532 ook gewoon door de 540 vervangen te krijgen (dat lost hopelijk ook de bar slechte gevoeligheid voor IR signalen waar mijn m532 last van heeft op ).

[ Voor 22% gewijzigd door eymey op 15-09-2011 15:10 ]

• MartijnDutch
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 01-07 10:19
Weet iemand wat de DHCP lease time is van Lijbrandt? Heb er een E4200 router aanhangen, is vanmiddag allemaal geactiveerd. Na herstart van de router (firmware upgrade) krijg ik geen IP adres meer. Helpdesk is zeer professioneel (NOT) en zegt dat ze mij alleen kunnen helpen als er een PC rechtstreeks aan de modem hangt. Hoelang de DHCP lease is wist deze mevrouw niet te vertellen. #FAIL

• ik222
  • Niet online
MartijnDutch schreef op donderdag 15 september 2011 @ 17:28:
Weet iemand wat de DHCP lease time is van Lijbrandt? Heb er een E4200 router aanhangen, is vanmiddag allemaal geactiveerd. Na herstart van de router (firmware upgrade) krijg ik geen IP adres meer. Helpdesk is zeer professioneel (NOT) en zegt dat ze mij alleen kunnen helpen als er een PC rechtstreeks aan de modem hangt. Hoelang de DHCP lease is wist deze mevrouw niet te vertellen. #FAIL
Helemaal geen #Fail want als je router na een firmware update ineens niet goed meer werkt is het vrij logisch dat je eerst gaat kijken of het aan de router ligt lijkt mij. Dus werkt het wel met een pc rechstreeks op het CPE?

• toxict
MartijnDutch schreef op donderdag 15 september 2011 @ 17:28:
30 minuten is de leasetijd.
Bij mij tenminste.
Maar om alles uit te sluiten....hang je PC rechtstreeks aan je modem.

• stoffel63
eymey schreef op woensdag 14 september 2011 @ 11:58:
Dat frozen image de eerste 2 seconden dat je naar een zender zapt is volgens mij vrij normaal ja (heb ik zelf ook). Dat is gewoon om alvast iets van beeld te geven terwijl op het IPTV netwerk nog de juiste IGMP group ge-joined wordt en de stream gebufferd.
Vreemd dat bij jou de 532 na het zappen even bevriest. Alle 4 (:Y ) de 532's die ik gehad heb, hadden daar geen last van.
De 540 die ik nu heb staan heeft daar wel weer last van. Zeer irritant :S
Misschien een WBA/WGDO issue?

Als dat na de update van de 540 (al bekend wanneer die komt?) nog zo blijft, gaat de 540 retour BNS en blijft de 532. Dit ondanks de betere specificaties en de betere AB van de 540.
Ik heb er net nog eens even op gelet bij het zappen of switchen met de m532 :). Voor zover nog niet bekend, ik zit op WBA+

Als ik zap, dan blijft het beeld ong. 2-3 sec. zwart (minigids verschijnt eerder dan beeld) en vervolgens zie ik nog 1 sec. stilstaand beeld voor het begint te bewegen.

Als dit ong. vergelijkbaar is met de 540 (behalve dat jij dan 4 sec. stilstaand beeld ziet), dan denk ik dat ik het ook van de 540 wel zal kunnen accepteren en wegen de andere (mogelijke) voordelen van de 540 nog steeds zwaarder. Hoe is de 540 eigenlijk met gevoeligheid van de IR-remote sensor? Op de m532 moet ik erg precies richten omdat hij anders niet reageert op de AB.

Overigens heb ik aan het einde van de middag per mail en telefonisch contact gehad met de glashart winkel in Almere Buiten. Moet zeggen: geschikte jongens! Ik had hen een mail gestuurd (met cc: Lijbrandt SD) dat ik het jammer vind dat de winkel maar tot 17:30 open is en in het weekend niet. Almere Buiten is niet echt centraal in Almere en zeker als je 40 uur per week werkt, dan is het toch lastig. Het komt er op neer dat ik (bijna) een afspraak met ze heb om iets later na sluitingstijd alsnog bij ze langs te komen om de m532 te testen :Y

• .NCK
  • Laatst online: 01-10 22:57
Met de A140 is het zappen hier ook met een pauze na het switchen naar een andere zender.
Ook ongeveer een seconde voor het beeld begint te lopen na het stilstaande beeld.

Netwerk is WBA.

• stoffel63
@ eymey

Jij hebt weer iets anders dan dat ik heb. Ik heb namelijk opbeide Amino's geen zwart beeld na het zappen.
Ik krijg gewoon beeld met de programmabalk, alleen op de 540 staat dat dus even stil. Maximaal 1 seconde.
Wat jouw 532 doet klinkt vele malen irritanter dan wat mijn 540 doet ;)

Voor wat betreft de gevoeligheid van de IR sensor kan ik het volgende meedelen:
Ik gebruik nu de nieuwe AB op mijn 532 (die werkt immers beter dan de 540). Mijn ervaring is dat de 532 beter reageert, ook of juist bij minder goed richten.
Ik vermoed dat de sensor zo'n beetje gelijk is en dat het signaal van de AB kennelijk sterker is.
Dat wordt eigenlijk bevestigd door een andere programmeerbare AB van Sony die ik gebruik. Daar reageert de 532 ook beter op. Zit waarschijnlijk een spaarledje in de oude AB :?

Verder start de 540 na een reboot veel sneller op dan de 532. Maar ja als dat ding gewoon doet wat die moet doen waarom zou je dan opnieuw op moeten starten :*)

Ik ervaar de service van de GHMwinkel hier in Dordrecht ook als goed. Wat me wel opvalt is dat zij niet echt geïnformeerd worden over lopende zaken. Zo was er bijvoorbeeld niets bekend over de update van de 532.
Kennelijk is niet alleen de infoverstrekking van GHM en de providers naar de klanten nog niet helemaal op orde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnDutch
ik222 schreef op donderdag 15 september 2011 @ 17:51:
[...]

Helemaal geen #Fail want als je router na een firmware update ineens niet goed meer werkt is het vrij logisch dat je eerst gaat kijken of het aan de router ligt lijkt mij. Dus werkt het wel met een pc rechstreeks op het CPE?
Nou ja mn pad heeft geen snoertje 8) en om nu mn pc af te breken en op te bouwen in de hal... Maar inmiddels werkt het weer. Nu wachten op de setop box. Ik mis 13th street via dvbc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnDutch
datadevil schreef op donderdag 15 september 2011 @ 11:28:
[...]

het nummer staat ook in het nummer porteren deel, ook niet echt de meest handige plek maar daar heb ik het vandaan...
Daar heb het ook gevonden, maar nu we daar toch zijn, kan jij nummer portering aanvrgen? Geeft een error bij mij en d helpdesk zei dat ik maar een mail moest sturen naar portering. Heb nog niet echt het gevoel dat dat snel goed gaat zeker niet tele2 naar lijbrandt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datadevil
MartijnDutch schreef op vrijdag 16 september 2011 @ 08:02:
[...]

Daar heb het ook gevonden, maar nu we daar toch zijn, kan jij nummer portering aanvrgen? Geeft een error bij mij en d helpdesk zei dat ik maar een mail moest sturen naar portering. Heb nog niet echt het gevoel dat dat snel goed gaat zeker niet tele2 naar lijbrandt
ik had toen inmiddels al over een andere issue gebeld met de helpdesk en ook naar de portering gevraagd, en inderdaad ook een document gekregen om naar de porteringsmensen te sturen.
Dat zou maandag klaar moeten zijn, ik wacht in spanning af. (KPN interactieve televisie alles in een zut naar Lijbrandt).
Ben vooral benieuwd of het opzeggen goed gaat, zij hebben 'internet en telefonie' opgezegd, en ik moet televisie opzeggen....Nu heb ik een alles in een pakket zoals gezegd, dus hoe zij nu alleen dat kunnen opzeggen? En dan heb ik ook nog een soort koppelverkoop Digitenne ding erbij, dus dat moet ook nog opgezegd...gaat spannend worden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
stoffel63 schreef op donderdag 15 september 2011 @ 22:03:
@ eymey

Jij hebt weer iets anders dan dat ik heb. Ik heb namelijk opbeide Amino's geen zwart beeld na het zappen.
Ik krijg gewoon beeld met de programmabalk, alleen op de 540 staat dat dus even stil. Maximaal 1 seconde.
Wat jouw 532 doet klinkt vele malen irritanter dan wat mijn 540 doet ;)

Voor wat betreft de gevoeligheid van de IR sensor kan ik het volgende meedelen:
Ik gebruik nu de nieuwe AB op mijn 532 (die werkt immers beter dan de 540). Mijn ervaring is dat de 532 beter reageert, ook of juist bij minder goed richten.
Ik vermoed dat de sensor zo'n beetje gelijk is en dat het signaal van de AB kennelijk sterker is.
Dat wordt eigenlijk bevestigd door een andere programmeerbare AB van Sony die ik gebruik. Daar reageert de 532 ook beter op. Zit waarschijnlijk een spaarledje in de oude AB :?

Verder start de 540 na een reboot veel sneller op dan de 532. Maar ja als dat ding gewoon doet wat die moet doen waarom zou je dan opnieuw op moeten starten :*)

Ik ervaar de service van de GHMwinkel hier in Dordrecht ook als goed. Wat me wel opvalt is dat zij niet echt geïnformeerd worden over lopende zaken. Zo was er bijvoorbeeld niets bekend over de update van de 532.
Kennelijk is niet alleen de infoverstrekking van GHM en de providers naar de klanten nog niet helemaal op orde.
Ach ja... wat is iritant :). Ik ben van KPN en vroegere UPC settopboxen nog veel erger gewend :P.

Mja... wat betreft die AB: Ik gebruik die 'oude' Amino AB dus nieteens maar gebruik een Logitech Harmony. Al m'n apparaten reageren daar buiten gewoon goed op, ook als ik schreef richt of de andere kant op. Maar de Amino weigert dus regelmatig te reageren.

Sneller opstarten lijkt me trouwens ook wel een bonus want dat zou inhouden dat ik de standby killing time van de plugwise module waar alles in hangt langer zou kunnen zetten. Het is dan minder iritant om te wachten wanneer ik alles vroeger aanzet wanneer ik het toch wil gebruiken :P.

[ Voor 7% gewijzigd door eymey op 16-09-2011 08:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnDutch
datadevil schreef op vrijdag 16 september 2011 @ 08:23:
[...]

ik had toen inmiddels al over een andere issue gebeld met de helpdesk en ook naar de portering gevraagd, en inderdaad ook een document gekregen om naar de porteringsmensen te sturen.
Dat zou maandag klaar moeten zijn, ik wacht in spanning af. (KPN interactieve televisie alles in een zut naar Lijbrandt).
Ben vooral benieuwd of het opzeggen goed gaat, zij hebben 'internet en telefonie' opgezegd, en ik moet televisie opzeggen....Nu heb ik een alles in een pakket zoals gezegd, dus hoe zij nu alleen dat kunnen opzeggen? En dan heb ik ook nog een soort koppelverkoop Digitenne ding erbij, dus dat moet ook nog opgezegd...gaat spannend worden ;)
Dat kan toch nooit goed gaan. Administratief ook een puinhoop daar, heb jij ooit een contract gekregen?
http://www.genexis.eu/products.php?id=ethernet_voip
Ze hebben overigns de meest eenvoudige genexis geinstalleerd, als ik ooit naar 100 mbit wil gaat dat dus nooit werken. Vooralsnog haal ik bijna 30 mbit en dat is boven verwachting >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datadevil
MartijnDutch schreef op vrijdag 16 september 2011 @ 08:45:
[...]

Dat kan toch nooit goed gaan. Administratief ook een puinhoop daar, heb jij ooit een contract gekregen?
Ja, 2 zelfs... :'(
http://www.genexis.eu/products.php?id=ethernet_voip
Ze hebben overigns de meest eenvoudige genexis geinstalleerd, als ik ooit naar 100 mbit wil gaat dat dus nooit werken. Vooralsnog haal ik bijna 30 mbit en dat is boven verwachting >:)
Waar staat het typenummer dan, of hoe zie je dat anders? De monteur gaf overigens aan dat het simpel zat is om die dingen te verwisselen toen ik vroeg of het een gigabit versie was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnDutch
datadevil schreef op vrijdag 16 september 2011 @ 08:49:
[...]

Ja, 2 zelfs... :'(

[...]

Waar staat het typenummer dan, of hoe zie je dat anders? De monteur gaf overigens aan dat het simpel zat is om die dingen te verwisselen toen ik vroeg of het een gigabit versie was.
Nou heel simpel, geen gigait poort en (volgens monteur) geen routing support. En ja geloof dat het techisch simpel te verwisselen is. Installatie duurde ca 60 seconde ;)

Wat ik jammer vind is dat ik op dvbc zo weinig kanalen heb tov ziggo. En, wonende in Alphen, de lokale zenders van Amsterdam en niet bijv. Alphen stad tv (ja het bestaat, en soms best interssant)
Pagina: 1 ... 27 ... 88 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Een vragen- en klachtentopic is prima natuurlijk, maar vergeet niet dat GoT -geen- helpdesk is.

Eindeloze klaagzangen hebben we dan ook zeker geen behoefte aan, dat zijn gewoon flames/trolls en vallen onder de gedragsregels van GoT.

Het topic is opgekuisd, er zijn een heel aantal reacties verwijderd om het geheel leesbaar te houden.
Hou dat vanaf nu ook zo.