Toon posts:

Lijbrandt: vragen en klachten Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 26 ... 88 Laatste
Acties:
  • 536.102 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij mij liepen opnames vast na een tijdje, als ik met de tweede tuner vooruit spoelde of pauzeerde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stoffel63
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 04-06-2020
Afgelopen nacht weer wat getest met de 540.
Timeropnamen op NL, RTL 4 en Discovery HD
Alle opnamen mislukt !!!
Stilstaande teller, geen beeld/geluid.
Ik heb voor vandaag op nog wat andere zenders (o.a. NL 1 + 3, RTL4 en BBC HD opnamen gepland.
Ik ga er maar van uit dat die ook allemaal mislukken.
Ik zal mijn bevindingen later meedelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmersr
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-10-2024
Bij UPC betaal ik rond de 100,- p/mnd voor 120/10Mbps met HDTV en telefonie. Omdat ik een webserver draai, kan Lijbrandt (op papier) door 100/100Mbps en een uitgebreid zenderpakket prima de concurrentie aan.

In de praktijk blijkt echter dat de nieuwe providers, eerst even een paar jaar de levering en dienstverlening in de vingers moeten krijgen, voordat ze een stabiel product leveren.

De klanten van het eerste uur zitten met de problemen; jammer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stoffel63
Buiten de problemen met de PVR ben ik een meer dan tevreden Lijbrandt klant.
Laten we het niet hebben over de mediaboxen van UPC. Die zijn regelmatig bijna door de kamer gegaan.
Een PVR waarvan de fan herrie maakt en die zo warm wordt dat je er bijna eieren op kan bakken.
Is wel lastig met die gaatjes in de bovenkant 8)7
Aanbod en kwaliteit TV voldoende (kwaliteit was bij UPC naar mijn idee iets beter)
Internet en telefoon prima. Stabiel, weinig tot geen storing. Telefoon goedkope belminuten.
En bovenal best betaalbaar. Zeker in vergelijk met een UPC pakket met HD-PVR en 120Mb internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

stoffel63 schreef op zaterdag 03 september 2011 @ 14:59:
(kwaliteit was bij UPC naar mijn idee iets beter)
welk aspect van de beeldkwaliteit was er volgens jou beter bij upc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirMemeAlot
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 16:24
Verwijderd schreef op zaterdag 03 september 2011 @ 15:12:
[...]

welk aspect van de beeldkwaliteit was er volgens jou beter bij upc?
Ik denk dat hij gewoon beter beeld bedoeld :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja maar wat... betere scherpte, meer detaillering, meer beelddiepte, rijkere kleuren?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 03-09-2011 20:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stoffel63
Voor zo ver ik mij herinner was met name het HD bij beeld UPC iets scherper, meer details.
De kleuren vind ik minimaal vergelijkbaar.
Over het verschil in beelddiepte kan ik niets zeggen. Ik heb geen 3D TV :?
Het SD beeld vindt ik bij Lijbrandt veel beter. Bij UPC op een aantal zenders regelmatig "blokjes" etc, waarschijnlijk als gevolg van beknibbeling op de bitrate door UPC van die zenders.

Hierbij nog even een update over de (opname)ervaringen met de 540.
Dit is echt een vooruitgang t.o.v. de 532. NOT. Nu compleet onvoorspelbaar welke opname wel lukt en welke niet. Gisteren op RTL4 opgenomen terwijl er op andere zender gekeken werd en er gezapt werd,
Perfecte opname. Geen enkele hapering. En dit terwijl eerder die nacht en die dag opnamen compleet mislukten.
Gisteren op BBC HD opgenomen. Voorheen nooit problemen mee. Ook niet bij kijken naar andere zenders/zappen. Nu een kwartier kunnen kijken. Daarna haperingen, beeld-geluid asynchroon en vastlopert.
Verder een probleem dat ik de AB (die trouwens wel lekker in de hand ligt en waar de 540 goed op reageert) niet op mijn Sony TV ingesteld krijg. En dan bedoel ik op TV geluid te regelen en TV aan/uit etc.
Codes uit de handleiding van alle Amino's gebruikt. Batterij bijna leeg :P , maar niet aan de praat te krijgen.
Verder werkt de 540 sneller dan de 532. Wat me wel opvalt is dat bij het zappen het beeld even stilstaat na overschakeling naar een andere zender. Had de 532 volgens mij geen last van.

Zoals eerder gezegd, ik heb momenteel 3 Amino's in huis (130M in bruikleen, 532 en 540).
Ik zit er sterk aan te denken om de push van komende week af te wachten en als die dan goed werkt en ik de AB instelling van de 540 nog niet voor elkaar heb, de 532 te houden en de rest naar BNS terug te sturen.

Trouwens opgevallen dat de 2 nieuwe RTL zenders (Lounge en Crime) gewoon in het standaardpakket zitten? Deze zouden in het pluspakket komen.
Verandering of een lekkermakertje om meer mensen aan het pluspakket te helpen?
€ 10 extra blijft naam mijn mening toch relatief veel voor een paar leuke extra zenders.

Wordt wederom vervolgd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 30-09 11:18
stoffel63 schreef op zondag 04 september 2011 @ 10:37:
Hierbij nog even een update over de (opname)ervaringen met de 540.
Dit is echt een vooruitgang t.o.v. de 532. NOT. Nu compleet onvoorspelbaar welke opname wel lukt en welke niet. Gisteren op RTL4 opgenomen terwijl er op andere zender gekeken werd en er gezapt werd,
Perfecte opname. Geen enkele hapering. En dit terwijl eerder die nacht en die dag opnamen compleet mislukten.
Wacht de firmware upgrade even af. Voor nu kan het geen kwaad om de hd eens te formatteren en een software update te draaien. Het is mogelijk dat een eerder gemaakte foutieve opname voor problemen zorgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stoffel63
denan schreef op zondag 04 september 2011 @ 13:25:
[...]

Wacht de firmware upgrade even af. Voor nu kan het geen kwaad om de hd eens te formatteren en een software update te draaien. Het is mogelijk dat een eerder gemaakte foutieve opname voor problemen zorgt.
Ik was sowieso van plan de update van de 532 af te wachten.
Als ik de AB van de 540 niet voor mijn TV geprogrammeerd krijg, ga ik denk ik de 532 houden.
De HD van zowel de 532 als de 540 zijn recent geformatteerd.
Softwareupdate heb ik eerlijk gezegd bij de 540 nog niet gedaan. Die heb ik net een paar dagen binnen.
Zal ik vanavond eens doen.

Vraagje: komt de push automatisch of moet er een handmatige softwareupdate gedaan worden?
Is de push zichtbaar in het scherm "over deze settopbox"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henrickus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 09-08-2023
Vraagje over het 3D test kanaal van lijbrandt. Is dit actief. Ik heb zelf een 3D tv en dacht, ga eens kijken hoe het 3D is van lijbrandt. Het is een split screen, maar beide schermen zijn niet 3D. Moet er nog iets worden ingesteld in de 540??

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik zie uberhaupt dit kanaal niet. Ook het GHM info kanaal is er overigens nog steeds niet.

WBA :( :{

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henrickus
Ja ik heb dan WGDO O-) , maar wat heb je eraan als het niet werkt 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datadevil
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17:11
Verwijderd schreef op vrijdag 02 september 2011 @ 09:19:
[...]

Tja... sommige mensen hebben het gestippelde garen uitgevonden als het gaat om informatieverstrekking vanuit Lijbrandt.
Wellicht kan je achteraf teruglezen wat ze allemaal al gedaan hebben :P

Zou het een ex KPN helpdesk iemand zijn?
Ooit bij KPN storing gehad vaste lijn en kon geen 0900 meer draaien, na 10x uitleggen dat ik geen blokkade erop had laten zetten moest ik een ander nummer draaien.... drie maal raden waarmee dat begon?
0900.... zucht.
Btw, woensdag wordt dus mijn 'modem' geplaatst, wordt dan ook gelijk Lijbrandt geactiveerd? En wanneer stuurt men de tv box op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toxict
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-10 23:14
datadevil schreef op maandag 05 september 2011 @ 10:21:
[...]

Btw, woensdag wordt dus mijn 'modem' geplaatst, wordt dan ook gelijk Lijbrandt geactiveerd? En wanneer stuurt men de tv box op?
Modem wordt geplaatst en geactiveerd.
Men moet immers testen of het werkt, nietwaar...
Daarna zal de monteur alles afmelden...als in....het werkt.
En dan pas wordt het TV kastje verstuurd...
Die krijg je dan een paar dagen later.

http://www.pvoutput.org/intraday.jsp?sid=31923

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Onbereikbaar zijn van nummers in het buitenland

Een tijd geleden heb wat feedback gekregen van mensen die zeiden dat bepaalde nummers in het buitenland onbereikbaar waren. Voor zover ik het kan zien moeten alle problemen nu verholpen zijn. Het bleek dat er bij één van de buitenlandse telco's problemen zaten in de routering waardoor er one way sound issues ontstonden (ene partij hoort wel geluid, de andere hoort alleen stilte).
Door een andere partij erbij te schakelen is dat probleem verholpen.

Mocht er iemand nog problemen hebben met bellen naar het buitenland dan hoor ik dat graag!
Aub dan een email naar denan.nospam@gmail.com (inclusief de nospam) met daarin:
Wat is je eigen nummer?
Wanneer belde je?
Naar wel nummer?
Bij welke provider zit dat nummer?
Wat is het probleem precies?
(Nummer continu in gesprek? Stilte na het draaien? Een of beide kanten geen geluid? Nummer bestaat niet-toontje? Iets anders?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datadevil
toxict schreef op maandag 05 september 2011 @ 10:54:
[...]

Modem wordt geplaatst en geactiveerd.
Men moet immers testen of het werkt, nietwaar...
Daarna zal de monteur alles afmelden...als in....het werkt.
En dan pas wordt het TV kastje verstuurd...
Die krijg je dan een paar dagen later.
prima, dan weet ik waar ik aan toe ben, bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pavla
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22-09 21:25
Ik had bij het online bestellen aangegeven dat ik de sd-settopbox wilde hebben, maar wilde dit nu veranderen naar de hd versie. En nu wist de helpdeskmeneer mij te vertellen, is misschien wel leuk om te delen, dat er eigenlijk alleen nog maar hd ontvangers worden uitgegeven, maar dat je een scart-kabel krijgt als je sd had bestelt, en een hdmi kabel als je de hd versie had bestelt.

Hij merkte ook direct op dat de netbeheerder onze aanvraag had afgewezen, en hij zou er achteraan bellen om te vragen of er echt een probleem was of niet. Indien hij zou terugbellen zou er een probleem zijn en anders niet. Hij heeft tot nog toe niet teruggebeld, dus ik ga er vanuit dat het verder goed zit. Ons aansluitgebied is trouwens Amsterdam Zeeburg.

Trots lid van [DPC] Team Boonanza @ SoB - Bezoek pwnshop.nl!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datadevil
Pavla schreef op maandag 05 september 2011 @ 13:47:
Ik had bij het online bestellen aangegeven dat ik de sd-settopbox wilde hebben, maar wilde dit nu veranderen naar de hd versie. En nu wist de helpdeskmeneer mij te vertellen, is misschien wel leuk om te delen, dat er eigenlijk alleen nog maar hd ontvangers worden uitgegeven, maar dat je een scart-kabel krijgt als je sd had bestelt, en een hdmi kabel als je de hd versie had bestelt.

Hij merkte ook direct op dat de netbeheerder onze aanvraag had afgewezen, en hij zou er achteraan bellen om te vragen of er echt een probleem was of niet. Indien hij zou terugbellen zou er een probleem zijn en anders niet. Hij heeft tot nog toe niet teruggebeld, dus ik ga er vanuit dat het verder goed zit. Ons aansluitgebied is trouwens Amsterdam Zeeburg.
welke houdt dat in dan qua decoder? En is dat WBO of..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pavla
Ik weet niet welke decoder dat betekent, ik vermoed de Amino a540, en wat is WBO / WGDO nu precies?

[ Voor 35% gewijzigd door Pavla op 05-09-2011 14:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toxict
Pavla schreef op maandag 05 september 2011 @ 14:28:
Ik weet niet welke decoder dat betekent, ik vermoed de Amino a540, en wat is WBO / WGDO nu precies?
Verwijderd schreef op maandag 29 november 2010 @ 16:12:
Hierbij de toelichting over de verschillen tussen Lijbrandt TV diensten op de verschillende glasvezelnetwerken.
Lijbrandt biedt diensten aan op 2 verschillende netwerken:

WGDO => Actieve netwerkinfra van Reggefiber (oa Houten, Dordrecht en Rijssen)
WBA=> Actieve netwerkinfra van KPN (oa Almere, Leeuwarden)

Leverancier van het TV product op beide netwerken is Glashart Media BV (GHM). De functionele TV dienst is op beide netwerken gelijk. Met GHM TV wordt dus bedoeld dat zenderpakketten, zenderlijsten en extra's als uitzending gemist etc hetzelfde is. Ook levert Lijbrandt analoge TV zenders en DVB-C in alle gebieden (WGDO of WBA). Let op: Het feit dat er eenzelfde dienst geleverd wordt betekent niet automatisch dat technische invulling hiervan in WBA gebieden hetzelfde is als bij WGDO netwerken.

Het kunnen bekijken van streams op PC’s of andere apparatuur is niet iets dat door GHM ondersteund wordt. Alleen het kunnen kijken op een Amino setop box is een functionaliteit die GHM levert.

Het grote verschil tussen WGDO en WBA is (wat jullie zelf al ontdekt hadden) dat de multicast streams anders van kwaliteit zijn. Binnen WBA worden de IP Multicast streams van KPN gebruikt. Doordat KPN deze streams ook gebruikt op de DSL netwerken is de bitrate aangepast. Het is geen KPN TV product, maar uitsluitend de streams van KPN die gebruikt worden. Door hogere compressie kun je verschil zien in kwaliteit tussen de gebruikte WGDO streams en WBA streams. Tijdens de testen is door GHM de kwaliteit als voldoende beoordeeld. Dit geeft echter niet aan dat wij (Lijbrandt) tevreden zijn met de kwaliteit van de streams. Wij hebben GHM gevraagd de discussie met KPN aan te gaan om de kwaliteit van de streams te verhogen zodat deze recht doet aan de mogelijkheden van het FTTH netwerk. De reden dat deze streams gebruikt worden is dat de streams al in het KPN actieve netwerk aanwezig waren en ook gebruikt worden voor de KPN IPTV dienst. Kosten voor het toevoegen van het in WGDO gebruikte IP multicast verkeer zou tot een enorm kostenplaatje leiden omdat de technische infra van KPN dit niet zomaar ondersteunt.

Voorlopig is het Interactieve IPTV product van GHM dat Lijbrandt levert in de WBA gebieden dus in de kwaliteit zoals die nu ontvangen wordt. Wij zien dat er veel mensen zijn die de kwaliteit vinden tegenvallen. Het enige dat wij op dit moment kunnen toezeggen is dat wij ons zullen inspannen om GHM en KPN te bewegen de compressie te verlagen / aan te passen tbv FTTH netwerken. Op dit moment is er in Almere geen andere aanbieder die gebruikt maakt van andere streams dan die van KPN. Uitzondering is het gebied Almere buiten waar XMS diensten levert over WGDO en waar WGDO streams gebruikt worden. Lijbrandt levert in Almere buiten echter over WBA infra dus klanten met een Lijbrandt abonnement in dat gebied ontvangen ook de WBA streams.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pavla
Ik heb zitten kijken en lezen over wie nu de hoofdaanbieder hier is, maar het blijft erg ondoorzichtig. Het glasvezelnetwerk Glashart Amsterdam is nu volgens dit bericht voor 70% in handen van Reggefiber, wat zou wijzen op WGDO. Ik heb hier in de buurt echter vaak een KPN glasvezelbus zien staan ter promotie, en zegt dit tweakers.net artikel dat Reggefiber voor de helft in handen van KPN is, en dat ze hier een meerderheidsbelang hebben op het netwerk.

Dus, ik weet het niet en zoek nog even verder :) Ook in het glasvezel in Amsterdam topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toxict
Pavla schreef op maandag 05 september 2011 @ 19:03:
Ik heb zitten kijken en lezen over wie nu de hoofdaanbieder hier is, maar het blijft erg ondoorzichtig. Het glasvezelnetwerk Glashart Amsterdam is nu volgens dit bericht voor 70% in handen van Reggefiber, wat zou wijzen op WGDO. Ik heb hier in de buurt echter vaak een KPN glasvezelbus zien staan ter promotie, en zegt dit tweakers.net artikel dat Reggefiber voor de helft in handen van KPN is, en dat ze hier een meerderheidsbelang hebben op het netwerk.

Dus, ik weet het niet en zoek nog even verder :) Ook in het glasvezel in Amsterdam topic.
Surf eens naar DEZE pagina en vul je postcode en huisnummer in.

Als er abonnementsvormen "groen" uit komen, dan is het WBA oftewel KPN.....Blauw is Glashart.
Blauw is wat je wilt hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik vrees toch voor hem dat het WBA+ (KPN) zal worden. Voor zover ik weet komen er nauwelijks meer WGDO netwerken bij als nieuwe aanbouw.

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pavla
Groen, en dus WBA it is... nou ja, is goed genoeg als ik de verhalen mag geloven dat de tv kwaliteit vanaf november gelijk wordt getrokken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datadevil
Pavla schreef op maandag 05 september 2011 @ 14:28:
Dat zou wel een mooi kastje zijn, ik vind die ovalen zo lelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem2
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 29-09 14:56

Willem2

Ω is futile

toxict schreef op maandag 05 september 2011 @ 19:57:
[...]

Surf eens naar DEZE pagina en vul je postcode en huisnummer in.

Als er abonnementsvormen "groen" uit komen, dan is het WBA oftewel KPN.....Blauw is Glashart.
Blauw is wat je wilt hebben
Nou, ik kom voor mijn postcode (Houten) uit op alleen groen, maar ik heb toch echt blauw thuis liggen van Lijbrandt! Deze postcode check geeft dus geen uitsluitsel wat dat betreft.

en nee, ik houd niet van voetbal... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jawel, de test geeft wel uitsluitsel.

Lijbrandt biedt namelijk geen "blauw". "Blauw" bij Tweak betekent dat er diensten worden geleverd via Reggefiber Wholesale.

Wat jij thuis hebt liggen (Lijbrandt) kan Lijbrandt ook prima leveren via het 'groene' netwerk van KPN (lees: waar Tweak "groen" kan leveren). Het enige verschil tussen Lijbrandt op KPN en Lijbrandt op Reggefiber is te merken aan de beeldkwaliteit, beschikbaarheid van bepaalde zenders en het wel of niet op de PC te decoderen zijn van de streams .
datadevil schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 08:07:
[...]

Dat zou wel een mooi kastje zijn, ik vind die ovalen zo lelijk
Vreemd, Payla wijst naar een A540 maar de link komt uit op de M540. De modelnummers met A- ervoor zijn ovaal. Die met de M ervoor zijn rechthoekig.

[ Voor 48% gewijzigd door eymey op 06-09-2011 09:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TVL
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 00:36

TVL

Welke kastjes van Amino levert Lijbrandt eigenlijk? Welke type nummers SD, HD en PVR?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Je zou daarvoor eigenlijk ff op www.glashartmedia.nl moeten kijken (van ieder kastje dat geleverd wordt is daar volgens mij wel een handleiding te vinden).

Maar volgens mij is het:
* SD: amino 110 (weet ff niet of het een a- of een m- versie is). Deze is niet leverbaar via WBA
* HD: Amino 130m (ovaal kastje)
* PVR: Amino m532, die volgens mij steeds meer opgevolgd wordt door de A540.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJKoster
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18:34
Gisteren (telefonisch) afgewimpeld door een Lijbrandt medewerker dat alleen KPN diensten kan leveren op mijn adres. (Wel een vlotte reactie op mijn mail via hun website)

Dus mijn vraag, heeft er al iemand een abonnement van Lijbrandt in Enschede-Zuid, en specifiek de Helmerhoek? Vanmiddag ga ik maar even zeuren bij het lokale glasvezelpunt van Reggefiber.

Ergens heb ik het vermoeden dat, ondanks dat er al een glasvezel in mijn meterkast ligt, ze hier nog niet helemaal klaar zijn..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datadevil
eymey schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 09:40:

[...]

Vreemd, Payla wijst naar een A540 maar de link komt uit op de M540. De modelnummers met A- ervoor zijn ovaal. Die met de M ervoor zijn rechthoekig.
jammer..dan zou ik dus omdat ik geen PVR gebruik zo'n lelijk ovaal ding krijgen..t'is niet anders blijkbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datadevil
Willem2 schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 09:22:
[...]

Nou, ik kom voor mijn postcode (Houten) uit op alleen groen, maar ik heb toch echt blauw thuis liggen van Lijbrandt! Deze postcode check geeft dus geen uitsluitsel wat dat betreft.
komt misschien omdat wij beiden hebben, en die site dat niet aankan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem2
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 29-09 14:56

Willem2

Ω is futile

datadevil schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 11:38:
[...]

komt misschien omdat wij beiden hebben, en die site dat niet aankan?
denk het ja; want ik weet toch echt 100% zeker IPTV naar mijn pc kan streamen :-)

en nee, ik houd niet van voetbal... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Willem2: Dus je hebt een extra nic in je PC (evt. via een switch) aan poort 2 op de Genexis hangen, met een spoofed IP en DHCP vendor ID en zo?

Kan best zijn dat allebei kan, maar meestal kan de site van Tweak dat prima aan (er zijn wel meer gebieden waar je zowel voor blauw als groen kan kiezen). Tenminste, dat heb ik gezien van ervaringen hier en in het topic over Tweak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datadevil
eymey schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 14:53:
@Willem2: Dus je hebt een extra nic in je PC (evt. via een switch) aan poort 2 op de Genexis hangen, met een spoofed IP en DHCP vendor ID en zo?

Kan best zijn dat allebei kan, maar meestal kan de site van Tweak dat prima aan (er zijn wel meer gebieden waar je zowel voor blauw als groen kan kiezen). Tenminste, dat heb ik gezien van ervaringen hier en in het topic over Tweak.
wat ik heb gelezen over Tweak in Houten is dat ze niet echt weten dat ze dat hier kunnen, mensen krijgen maar met moeite Tweak aangevraagd als je het glasvezel Houten gedeelte volgt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

datadevil schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 11:38:
[...]

jammer..dan zou ik dus omdat ik geen PVR gebruik zo'n lelijk ovaal ding krijgen..t'is niet anders blijkbaar.
Volgens mij levert GHM gewoon de M540...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Over GHM gesproken.... zat gisteren eens wat in de menu's van m'n m532 te grasduinen en zag onder het kopje "interactief" ineens een beta van "nu.nl". Misschien was het al bekend/aangekondigd en heb ik dat ff gemist, maar vond het wel grappig :D.

Ziet er ook best leuk uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
eymey schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 16:15:
Over GHM gesproken.... zat gisteren eens wat in de menu's van m'n m532 te grasduinen en zag onder het kopje "interactief" ineens een beta van "nu.nl". Misschien was het al bekend/aangekondigd en heb ik dat ff gemist, maar vond het wel grappig :D.

Ziet er ook best leuk uit.
Er gaat nog veel meer aankomen qua apps/programma's. Wel voor al dit soort 'extra' functionaliteit de kanttekening dat het aanbod van deze diensten iets is waar GHM weinig invloed op heeft. Als NU.nl besluit om per morgen de toegang voor de app dicht te zetten en zich puur te richten op de website kan GHM daar weinig aan doen.

btw: kwaliteitsverbetering WBA IPTV beeld staat nog steeds op de agenda voor 1 nov. Wat ik zo aan specs zie gaat het een aanzienlijke verbetering worden van de beeldkwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morzzz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 05-08 18:29
eymey schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 10:11:
Je zou daarvoor eigenlijk ff op www.glashartmedia.nl moeten kijken (van ieder kastje dat geleverd wordt is daar volgens mij wel een handleiding te vinden).

Maar volgens mij is het:
* SD: amino 110 (weet ff niet of het een a- of een m- versie is). Deze is niet leverbaar via WBA
In mijn geval (HD) is het een Amino 140 geworden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stoffel63
eymey schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 10:11:

Maar volgens mij is het:
Lijbrandt levert inderdaad de Amino M540. Heb er sinds vorige week eentje staan.

Die heeft nog geen update neemt nog niet goed op.
Mijn 532 heeft inmiddels wel de update en ik kan zowaar opnemen van ARD HD en Discoery HD.
De andere zenders worden nog getest ;-)
denan schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 16:28:
[...]

Er gaat nog veel meer aankomen qua apps/programma's. Wel voor al dit soort 'extra' functionaliteit de kanttekening dat het aanbod van deze diensten iets is waar GHM weinig invloed op heeft. Als NU.nl besluit om per morgen de toegang voor de app dicht te zetten en zich puur te richten op de website kan GHM daar weinig aan doen.
Een tip voor extra functionaliteit van de PVR:
Snel vooruitspoelen in opnames is lastig/kost veel tijd.
Het zou best makkelijk zijn om in stappen van 30 sec, 1 min, 2 min, 5 min snel vooruit te spoelen.
Bijvoorbeeld onder te brengen onder de prog + toets? (met dank aan upc :9 )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mb1
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 04:12

mb1

Ik wordt binnenkort als het meezit voor de winter ook aangesloten op Lijbrandt glasvezel (gemeente Brummen)
Ik las onderstaande op de glashartmedia site.

Op dit moment wordt via de kabel waarmee de Amino settopbox is aangesloten op de televisie alleen het normale stereo signaal doorgegeven. Indien beschikbaar, staat 5.1 geluid op de SPDIF uitgang van de settop box.

De settopbox kan 5.1 of AC3 geluid wel doorgeven worden via de aansluiting op de televisie, maar deze optie staat in alle settopboxen niet aan. Hier is voor gekozen omdat u, als u niet 5.1 compatibel apparaat aansluit op uw settop box, geen geluid meer zou horen zodra 5.1 wordt doorgestuurd.

In het nieuwe menu kan de doorgifte van Audio over de HDMI aansluiting ingesteld worden tussen Stereo en Origineel (als er dan origineel Dolby 5.1 of AC3 meegestuurd wordt dan komt dit ook op de HDMI aansluiting.
Dit is mogelijk indien bij Menu>Instellingen>Beeld>HDMI audio gekozen is voor originele audio.
Indien de zender Dolby 5.1 of AC3 doorgeeft (dit is vaak niet het geval) wordt het geluid over de HDMI in Dolby Digital doorgegeven.

@Denan, kun je iets meer over de "specs" zeggen van het signaal vanaf 1 november?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toxict
denan schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 16:28:
[...]

btw: kwaliteitsverbetering WBA IPTV beeld staat nog steeds op de agenda voor 1 nov. Wat ik zo aan specs zie gaat het een aanzienlijke verbetering worden van de beeldkwaliteit.
Post eens wat specs dan....
En anders als dat niet mag....wellicht kun je het verschil in % uitdrukken.
Waarbij WBA nu 100% is....hoeveel is de verbetering tenopzicht van dat...als je begrijpt wat ik bedoel.

Maar specs is beter natuurlijk.....DM met specs mag ook ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
toxict schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 19:54:
Waarbij WBA nu 100% is....hoeveel is de verbetering tenopzicht van dat...als je begrijpt wat ik bedoel.
Ik moet het eerst zelf "in het echt" zien maar specwise zou ik zeggen beeldkwaliteit WGDO 1 op 1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

toxict schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 19:54:
[...]

Post eens wat specs dan....

Maar specs is beter natuurlijk.....DM met specs mag ook ;-)
Zo heb ik het begrepen:
NDSFREAK schreef op maandag 22 augustus 2011 @ 17:15:
[...]

KPN zal rond de maand november volledig de HD streams 1 op 1 doorgeven zonder tussen komst of compressie te gebuiken. Deze steams zullen rechstreeks van de uitzendstraat komen en ook zo in de woning binnen komen. Dit heb ik vorige week donderdag 2011 nogmaals bevestigd gekregen van KPN sales.

Nog een nieuwtje als jullie dat nog niet wisten, in november zal Glashart media de SBS zenders in HD doorgeven in het standaard digitale pakket van Glashart Media.
Dus de multicast ip's van Technicolor worden 1 op 1 doorgezet naar de woning van de eindgebruiker. KPN zou er dan verder af moeten blijven als het goed is.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 06-09-2011 20:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toxict
Verwijderd schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 20:18:
[...]

Zo heb ik het begrepen:

[...]

Dus de multicast ip's van Technicolor worden 1 op 1 doorgezet naar de woning van de eindgebruiker. KPN zou er dan verder af moeten blijven als het goed is.
Ik geloof dat ik het al eens eerder gevraagd heb, maar als dat zo is....hoe doet KPN dat dan?
Ze hebben toch geen nieuwe firmware voor die switches van hun?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien hebben ze eindelijk ingezien dat dat een goedkopere, betere en door de klanten een meer gewilde oplossing was dan heel dat encoderpark weer te gaan vervangen voor de zoveelste keer. De verschillen in beeldkwaliteit zouden dan waarschijnlijk minimaal zijn geweest. Een nieuwe encoder gaat niet ineens een geweldig gedetailleerd beeld geven met dezelfde bitrate van 3mbit of 8mbit. En een fatsoenlijk bitrate verhoging zie ik zo 1-2-3 ook niet gebeuren als ze dezelfde streams ook op hun ADSL netwerk blijven gebruiken.

Maargoed, eerst zien dan geloven he. KPN staat bekend niet te luisteren naar hoe de klant het wil. Zij kiezen vaak vaak de technisch inferieure oplossing omdat hun winstmarges dan groter blijven (dat gaat bij hun immers boven alles, zelfs klanttevredenheid): Alles dichttimmeren scheelt support calls en 1 type stream voor alle netwerken scheelt bandbreedte en apparatuur.

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 06-09-2011 22:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .NCK
  • Registratie: December 2002
  • Nu online
Lijbrandt heeft nog een leuke uitdaging m.b.t. de voicemail. De dienst bieden ze pas sinds kort aan, maar is nog niet helemaal af.

Elke beller wordt begroet in het engels, inclusief telefoonnummer.
Helaas is deze boodschap niet zelf in te spreken, noch in te laten stellen in het Nederlands.

Gelukkig staat deze uitdaging nog wel 'op de lijst'... zucht.

Zijn er al andere gebruikers welke de voicemail dienst gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Verwijderd schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 22:10:
Maargoed, eerst zien dan geloven he. KPN staat bekend niet te luisteren naar hoe de klant het wil. Zij kiezen vaak vaak de technisch inferieure oplossing omdat hun winstmarges dan groter blijven (dat gaat bij hun immers boven alles, zelfs klanttevredenheid): Alles dichttimmeren scheelt support calls en 1 type stream voor alle netwerken scheelt bandbreedte en apparatuur.
Ik blijf nog steeds bij mijn eerste verhaal: hogere bitrates, nieuwe hardware en verimatrix. Kwaliteit is belangrijker dan de techniek erachter.

@.nck:
Dat zou eigenlijk niet moeten kunnen. Stuur je telefoonnummer eens naar denan.nospam@gmail.com dan check ik het even bij de leverancier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het kan ook dat ze een manier gevonden hebben om de IPTV op hun glasvezelnetwerken op de een of andere manier anders te kunnen routeren dan de IPTV op hun ADSL netwerken. OF ze forwarden de streams nu op eigen multicast adressen ofzo.

Maar inderdaad, eerst zien dan geloven. Het zou erg mooi zijn als het straks 1 op 1 wordt maar ze konden het vorig jaar niet waar maken. Dus we zien wel.

@Stoffel63: Hier vanavond ook de m532 een software update uit laten voeren. Heb helaas niet de versie van voor de upgrade genoteerd maar volgens mij ben ik wel een puntje omhoog gegaan :). Hierna voor de zekerheid ook even de harddisk laten formatteren.

De versie die ik nu heb:
0.18.6-Ax3x-opera9
zt6-ax3x-0.18.6.1

Volgens mij zat ik hiervoor nog op 0.18.3.

edit: Hmmmm... er lijkt wel een bug in deze versie te zitten. Bij de instellingen voor beeld, geluid, etc. kan ik bij "audio" niet meer kiezen voor stereo of "pass through". Bij Audio heb ik nu ook de keuze uit 576i, 720p, 1080i/50, etc. 8)7. :o

En nog iets: Doet bij meer mensen Discovery HD het op dit moment niet? Beeld is zwart.

[ Voor 18% gewijzigd door eymey op 06-09-2011 22:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trankilo
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-08 16:15
denan schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 22:23:
[...]

Ik blijf nog steeds bij mijn eerste verhaal: hogere bitrates, nieuwe hardware en verimatrix. Kwaliteit is belangrijker dan de techniek erachter.
De multicast streams loopt over het zakelijke net van KPN. Die hebben ze al getweakt naar 80% (verzadiging boven 70% is normaal dodelijk en valt buiten de garantie en support van leverancier). De bijgebouwde capaciteit voorziet voorlopig ruim in de TV behoefde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

eymey schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 22:26:
Het kan ook dat ze een manier gevonden hebben om de IPTV op hun glasvezelnetwerken op de een of andere manier anders te kunnen routeren dan de IPTV op hun ADSL netwerken. OF ze forwarden de streams nu op eigen multicast adressen ofzo.

Maar inderdaad, eerst zien dan geloven. Het zou erg mooi zijn als het straks 1 op 1 wordt maar ze konden het vorig jaar niet waar maken. Dus we zien wel.

@Stoffel63: Hier vanavond ook de m532 een software update uit laten voeren. Heb helaas niet de versie van voor de upgrade genoteerd maar volgens mij ben ik wel een puntje omhoog gegaan :). Hierna voor de zekerheid ook even de harddisk laten formatteren.

De versie die ik nu heb:
0.18.6-Ax3x-opera9
zt6-ax3x-0.18.6.1

Volgens mij zat ik hiervoor nog op 0.18.3.

edit: Hmmmm... er lijkt wel een bug in deze versie te zitten. Bij de instellingen voor beeld, geluid, etc. kan ik bij "audio" niet meer kiezen voor stereo of "pass through". Bij Audio heb ik nu ook de keuze uit 576i, 720p, 1080i/50, etc. 8)7. :o

En nog iets: Doet bij meer mensen Discovery HD het op dit moment niet? Beeld is zwart.
Ik kijk net bij mijn firmware en ik heb zelfs 0.18.0.Ax3X-opera9!!
Na upgraden van mijn firmware heb ik dezelfde firmware. Lijkt idd dus een update te zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ah mooi om te zien :). En wat krijg jij in het instellingemenu aan keuze opties bij audio/hdmi out?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

eymey schreef op woensdag 07 september 2011 @ 09:04:
Ah mooi om te zien :). En wat krijg jij in het instellingemenu aan keuze opties bij audio/hdmi out?
Zelfde als jou.

Vraag:
Beste instelling voor beeldkwaliteit: 1080i?
en audio uitvoer? HDMI,RGB,VCS ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henrickus
Verwijderd schreef op woensdag 07 september 2011 @ 09:08:
[...]

Zelfde als jou.

Vraag:
Beste instelling voor beeldkwaliteit: 1080i?
en audio uitvoer? HDMI,RGB,VCS ofzo?
Google is your best friend :*)

Verschil 1080p en 1080i.

Je ziet ook sticker op televisies met HD Ready of Full HD gevolgd door 1080p of 1080i. Wat dat is? We beginnen met de 1080p televisies. Deze televisies hebben de hoogst mogelijke beeld resolutie die er op dit moment mogelijk is. De p is de afkorting van ‘progressive scan’ en betekent in gewoon Nederlands ‘volledige beeldtechniek’. Deze techniek houdt in dat er bij de beeldwissel van deze plasma en LCD schermen alle 1080 verticale lijnen volledig benut worden. Kortom: deze techniek maakt het meest optimaal gebruik van alle pixels. 1080p wordt naast Full HD daarom ook wel True High Definition genoemd!

Bij 1080i ligt dat net iets anders. De i staat voor ‘interlaced’ wat zoveel betekent als ‘halve beeldtechniek’. Bij 1080i worden de 1080 verticale beeldlijnen per beeldwissel om en om benut. Met andere woorden: bij een beeldwissel wordt de helft van de pixels gebruikt en bij de volgende beeldwissel de andere helft. Deze techniek is van iets mindere kwaliteit dan de 1080p techniek, maar gebruikt ook de helft aan bandbreedte!

Het verschil tussen Full HD, Full HD 1080p en Full HD 1080i begint pas echt een rol te spelen als je bijvoorbeeld Blu Ray films gaat kijken. Bij Blu Ray films is de 1080p kwaliteit wel degelijk van belang om het maximale uit de film te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datadevil
aangezien je ook Lijbrandt streams op je pc kan kijken, zijn er ook mensen die hun eigen settopbox hebben gebouwd of misschien zelfs gekocht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Don Juansen
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 18:49
Statusupdate aansluiting Lijbrandt Compleet 25 in Enschede
05-08 aangevraagd. Levertijd 3-5 weken volgens Reggefiber. Lijbrandt zelf houdt 20 werkdagen aan, ~ 4 weken.

Eind augustus tot 6-09 zelf actief Reggefiber & Lijbrandt benaderd over aansluiting. Lijbrandt kon niks doen, hadden geen nummer van aannemer. Reggefiber uiteindelijk op 6-09 (officieel laatste dag) aannemer willen bellen voor me. Diezelfde dag de aannemer langsgekomen, omdat ik een 'spoedje' was!

Moest daarna direct weg, diensten niet getest. Grappig was dat diezelfde avond een aardige Lijbrandt dame belde dat ze via meerdere mails en belletjes geprobeerd had de aannemer te benaderen, tot haar spijt zonder succes. Moest wel lachen en zij ook toen ik aangaf het zelf die middag geregeld te hebben. :o

Vanochtend internet willen testen, nog geen succes. Support gebeld en die zegt dat diensten op de lijn staan. Inet poort 1 & digitale tv poort 3. Ff modem 30 min uit en weer proberen.. Zo eens checken!

Alles meegenomen bleek ik volgens Reggefiber een van legio uitzondering die lang moeten wachten omdat 1 aannemer in Enschede organisatiekunde niet in de portefeuille heeft.
DJKoster schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 11:29:
Gisteren (telefonisch) afgewimpeld door een Lijbrandt medewerker dat alleen KPN diensten kan leveren op mijn adres. (Wel een vlotte reactie op mijn mail via hun website)

Dus mijn vraag, heeft er al iemand een abonnement van Lijbrandt in Enschede-Zuid, en specifiek de Helmerhoek? Vanmiddag ga ik maar even zeuren bij het lokale glasvezelpunt van Reggefiber.

Ergens heb ik het vermoeden dat, ondanks dat er al een glasvezel in mijn meterkast ligt, ze hier nog niet helemaal klaar zijn..
Ik zit niet in Helmerhoek, maar iets ten zuiden van de Pathmos levert Lijbrandt naar eigen zeggen WGDO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
henrickus schreef op woensdag 07 september 2011 @ 09:12:
[...]

Google is your best friend :*)

Verschil 1080p en 1080i.

[verhaal]
Nou gaat dat verhaal niet echt op in dit geval aangezien de zenders zelf toch maximaal in 1080i uitzenden. Wat je met die instelling dus enkel bepaald is of je de settopbox laat deinterlacen (1080p) of dat je het deinterlacen over laat aan je televisie. Wat het beste resultaat geeft is zo niet te zeggen, dat hangt af van de kwaliteit van de chipset in de amino en in jou televisie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Don Juansen
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 18:49
Nice, internet doet het!
Wireless netwerkje opgezet op mijn (gekregen) WRT54G.
Speedtest gedaan om te kijken of een nieuwe router een must is:

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/1470328341.png

Vind ik vrij netjes voor Compleet 25.
Nu nog ff wachten op mijn STB

EDIT: Wat ook netjes is: de nazorg van Reggfiber. Net opgebeld met de vraag of het modem nog geïnstalleerd was en of ze intern nog moesten bellen om de diensten vrij te geven. Hij gaat de track & trace van mijn STB volgen en belt zodra die op de post gaat.

[ Voor 30% gewijzigd door Don Juansen op 07-09-2011 10:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@datadevil: Lijbrandt IPTV via PC kan uitsluitend als je het via WGDO (reggefiber wholesale) hebt. Zie Lijbrandt IPTV via router?

Goed verhaal van Henrickus maar, precies wat ik222 zegt:

De m532 ondersteunt maximaal 1080i output. En, om de vraag van Bosvelt kort te beantwoorden, hier heb ik hem zelf ook op staan. CVBS en s-video e.d. is uitsluitend van belang als je ook nog de scart gebruikt.

ALLE tv-content is interlaced (of het nou SD of HD is) en zo laat ik het de settopbox dus ook lekker uitsturen. De de-interlacer in mijn TV weet wel hoe hij dit het mooist op de native resolutie van het paneel moet vertonen. Als de settopbox nou 1080p output zou hebben EN een mega deftige de-interlacer, dan was die optie misschien mooier geweest.

Qua audio output (en ik hoop dat Denan dit leest): Audio output bij HDMI had ik normaal op "leave as is" staan (weet nu ff niet uit m'n hoofd wat de optie precies is). Dat de TV dan eventueel DD5.1 geluid voor z'n kiezen kan krijgen via de HDMI deert 'm schijnbaar niet (heeft dus eigen dd decoder aan boord :P ).

Dat je nu bij audio output ook uit 576i, 720p, 1080i etc. kan kiezen is een BUG.

@Denan: Er zit dus een flinke bug in het instellingenscherm.

[ Voor 6% gewijzigd door eymey op 07-09-2011 11:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toxict
De M540 kan dit trouwens:

High definition
Flat-panel TVs have rapidly evolved in recent years from standard definition to HD Ready and now Full HD. The M140 and M540 PVR can decode resolutions up to 1080i 60Hz but are also able to de-interlace content and display it progressively - such as de-interlacing 1080i to 1080p, to deliver the picture quality your customers expect on their high-end LCD and Plasma TVs.

VIDEO RESOLUTIONS
Decodes up to 720p and 1080i.
Displays up to 1080p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datadevil
eymey schreef op woensdag 07 september 2011 @ 10:37:
@datadevil: Lijbrandt IPTV via PC kan uitsluitend als je het via WGDO (reggefiber wholesale) hebt. Zie Lijbrandt IPTV via router?
Dat eerste weet ik, en ik ga het topic dan maar doorlezen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henrickus

........

De m532 ondersteunt maximaal 1080i output. En, om de vraag van Bosvelt kort te beantwoorden, hier heb ik hem zelf ook op staan. CVBS en s-video e.d. is uitsluitend van belang als je ook nog de scart gebruikt.

ALLE tv-content is interlaced (of het nou SD of HD is) en zo laat ik het de settopbox dus ook lekker uitsturen. De de-interlacer in mijn TV weet wel hoe hij dit het mooist op de native resolutie van het paneel moet vertonen. Als de settopbox nou 1080p output zou hebben EN een mega deftige de-interlacer, dan was die optie misschien mooier geweest.

Qua audio output (en ik hoop dat Denan dit leest): Audio output bij HDMI had ik normaal op "leave as is" staan (weet nu ff niet uit m'n hoofd wat de optie precies is). Dat de TV dan eventueel DD5.1 geluid voor z'n kiezen kan krijgen via de HDMI deert 'm schijnbaar niet (heeft dus eigen dd decoder aan boord :P ).

.........
Oke ik wist niet dat alle content 1080i is. (is dat dan ook zo, zeker als men in 3D gaat uitzenden????)
Vlgs mij heb je dan echt wel het maximale nodig....
Ik heb een M540 en hier heb ik (uit mijn hoofd gezegt) wel de optie tot 1080p en heb deze hier dan ook op staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Je kan het natuurlijk altijd proberen met de M540 op 1080p output ;). Als hun de-interlacer zo mooi is als in de bovenstaande quote van hun marketingpraat, dan is dat natuurlijk geweldig.

Probeer het dus gewoon en vergelijk :).

De de-interlacer in mijn TV is overigens ook weer niet alles hoor. Want er zijn nog genoeg gevallen waarin schuine lijnen er 'kartelig' uit zien bv.

[ Voor 24% gewijzigd door eymey op 07-09-2011 11:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
@Denan: Er zit dus een flinke bug in het instellingenscherm.
Is doorgegeven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datadevil
henrickus schreef op woensdag 07 september 2011 @ 10:55:
[...]

Oke ik wist niet dat alle content 1080i is. (is dat dan ook zo, zeker als men in 3D gaat uitzenden????)
Vlgs mij heb je dan echt wel het maximale nodig....
Ik heb een M540 en hier heb ik (uit mijn hoofd gezegt) wel de optie tot 1080p en heb deze hier dan ook op staan.
Wbt 3d weet ik niet ,maar een vriend van mij werkt bij een productie bedrijf, en ze kunnen stomweg niet de p kwaliteit opslaan, ze kunnen al amper full hd aan, het is allemaal zoveel meer data..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Nou niet alle content / zenders. Bijvoorbeeld ARD HD en ZDF HD zenden uit in 720p maar 1080p wordt inderdaad nog door geen enkele zender gebruikt en dat zal ook nog wel een tijdje duren. 3D zoals wij dat nu kennen op televisiezenders heeft ook gewoon een 1080i formaat waarbij beide frames de helft daarvan gebruiken.

Of de 1080p instellingen een beter beeld geeft hangt er heel simpel vanaf of de deinterlacer in de amino beter is dan die in je televisie. Nou heb ik de nieuwe amino's niet gezien maar meestal is bij een moderne televisie de deinterlacer in de televisie beter dan die in een externe settopbox.

[ Voor 14% gewijzigd door ik222 op 07-09-2011 11:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henrickus
ik222 schreef op woensdag 07 september 2011 @ 11:33:
[...]

Nou niet alle content / zenders. Bijvoorbeeld ARD HD en ZDF HD zenden uit in 720p maar 1080p wordt inderdaad nog door geen enkele zender gebruikt en dat zal ook nog wel een tijdje duren. 3D zoals wij dat nu kennen op televisiezenders heeft ook gewoon een 1080i formaat waarbij beide frames de helft daarvan gebruiken.

Of de 1080p instellingen een beter beeld geeft hangt er heel simpel vanaf of de deinterlacer in de amino beter is dan die in je televisie. Nou heb ik de nieuwe amino's niet gezien maar meestal is bij een moderne televisie de deinterlacer in de televisie beter dan die in een externe settopbox.
Gezien dit gegeven ga ik dan maar eens even spelen met de settings en kijken of ik een verschil kan zien tussen de 1080i en de 1080p optie.

Wat mij wel opviel is als ik geluid op 5.1 zet (ipv stereo) ik het volume niet meer kan regelen via de STB (en dat is heel erg onhandig)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kan kloppen. Hij stuurt dan gewoon het geluid 'as is' uit. Als jij hem op stereo zet zal hij alles (ook als hij 5.1 te verwerken krijgt) downmixen naar Stereo en kan hij het volume regelen.

Bij dd5.1 moet hij gewoon de bitstream uitsturen en mag/kan hij daar niet aan morrelen.

Overigens snap ik niet waarom mensen volume willen regelen via de STB terwijl je dat normaal regelt met je versterker (die in je homecinema set danwel die in je TV ). Alleen als je direct een eindversterker achter de STB hangt lijkt volume instellen op de STB me nuttig.

Ik snap wel waarom je het wil hoor (omdat je dan maar 1 AB hoeft te gebruiken) maar liever zou ik zien, zeker wanneer men een AB toch 'universeel' maakt, dat de AB z'n volumeknoppen dan ook op de TV of evt. homecinema receiver gaan werken.....

[ Voor 18% gewijzigd door eymey op 07-09-2011 12:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henrickus
eymey schreef op woensdag 07 september 2011 @ 12:02:
................
Ik snap wel waarom je het wil hoor (omdat je dan maar 1 AB hoeft te gebruiken) maar liever zou ik zien, zeker wanneer men een AB toch 'universeel' maakt, dat de AB z'n volumeknoppen dan ook op de TV of evt. homecinema receiver gaan werken.....
Dan gaan we maar eens stoeien met de AB om te kijken of we deze kunnen koppelen aan de TV.
Het nadeel is vaak dat je eerst TV moet kiezen en dan volume up dowm. Ff naar een andere zender. Oeps tv verspringt. Moet weer keuze maken eerst STB en dan de zender kiezen. :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morzzz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 05-08 18:29
Don Juansen schreef op woensdag 07 september 2011 @ 10:30:
EDIT: Wat ook netjes is: de nazorg van Reggfiber. Net opgebeld met de vraag of het modem nog geïnstalleerd was en of ze intern nog moesten bellen om de diensten vrij te geven. Hij gaat de track & trace van mijn STB volgen en belt zodra die op de post gaat.
Krijg je waarschijnlijk ook een A140 :)

Ook de nieuwe aansluitingen in Enschede via Lijbrandt zijn confirmed WGDO :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Big
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Don Juansen schreef op woensdag 07 september 2011 @ 10:30:
Nice, internet doet het!
Wireless netwerkje opgezet op mijn (gekregen) WRT54G.
Speedtest gedaan om te kijken of een nieuwe router een must is:

[afbeelding]

Vind ik vrij netjes voor Compleet 25.
Nu nog ff wachten op mijn STB
Mijn ervaring met glasvezel (niet met Lijbrandt) is dat je 90-100% van de beloofde snelheid haalt. Waarschijnlijk is je draadloze verbinding hier de limiterende factor. 54Mbit is in de praktijjk ~20Mbit.
Probeer eens bedraad aan te sluiten op de router of direct in het modem, dan zal je zien dat je er meer uit kan halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
En hier dan wel met Lijbrandt: Ook gewoon (95% van de tijd) 90-100% van de beloofde snelheid. Ik heb dan 50/50 en hier is Wireless echt al snel de limiterende factor (zeker in combinatie met een netbookje :D ).

Alle vaste apparaten hangen bedraad in het netwerk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
henrickus schreef op woensdag 07 september 2011 @ 12:10:
[...]

Dan gaan we maar eens stoeien met de AB om te kijken of we deze kunnen koppelen aan de TV.
Het nadeel is vaak dat je eerst TV moet kiezen en dan volume up dowm. Ff naar een andere zender. Oeps tv verspringt. Moet weer keuze maken eerst STB en dan de zender kiezen. :F
Daarom vind ik 'universele' AB's (de goekope en die van STB-fabrikanten) vaak maar een half-bakken oplossing. Tenzij de Amino AB zo slim is ontworpen dat hij slechts de volume- en source knoppen naar de TV zal zenden en de rest gewoon naar de STB.

Zelf gebruik ik thuis een Logitech Harmony 555. Die doet het tenminste echt zoals ik het wil ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henrickus
eymey schreef op woensdag 07 september 2011 @ 13:23:
[...]

Daarom vind ik 'universele' AB's (de goekope en die van STB-fabrikanten) vaak maar een half-bakken oplossing. Tenzij de Amino AB zo slim is ontworpen dat hij slechts de volume- en source knoppen naar de TV zal zenden en de rest gewoon naar de STB.

Zelf gebruik ik thuis een Logitech Harmony 555. Die doet het tenminste echt zoals ik het wil ;)
Goed om te weten dat we een alternatief hebben. :*)
Dus de zenders stuurt deze naar de STB en de volume naar de TV (ondersteund de Logitech de STB, tis toch een redelijk onbekend merk Amino? Ik had er nog nooit van gehoord)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

eymey schreef op woensdag 07 september 2011 @ 13:23:
[...]

De Amino AB is slim en stuurt alleen volume en source naar de TV, de rest gewoon naar de STB. ;)
Je zoekt je alleen een bult voordat je de juiste TV code hebt soms. :(

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 07-09-2011 13:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henrickus
Verwijderd schreef op woensdag 07 september 2011 @ 13:31:
[...]

De Amino AB is slim en stuurt alleen volume en source naar de TV, de rest gewoon naar de STB. ;)
Je zoekt je alleen een bult voordat je de juiste TV code hebt soms. :(
Whoooo :9 Dat zou perfect zijn.
Hoe moet je dat instellen????

Acties:
  • 0 Henk 'm!
henrickus schreef op woensdag 07 september 2011 @ 13:30:
[...]

Dus de zenders stuurt deze naar de STB en de volume naar de TV (ondersteund de Logitech de STB, tis toch een redelijk onbekend merk Amino? Ik had er nog nooit van gehoord)
De logitech ondersteunt de Amino perfect! Amino staat ook gewoon in hun (online) database.

De logitech is een absolute must geworden om m'n vriendin niet compleet gek te laten worden van de verschillende apparaten :P. Hij stuurt niet alleen de juiste toetsen naar de juiste apparaten maar stelt ze afhankelijk van de activiteit die je kiest ook allemaal op de goede ingangen e.d..

Enige nadeel van mijn M532 is dat de infrarood ontvangst belabberd is (veel slechter bv. dan die van de 130m die ik eerst had). Je moet 'm echt precies op de m532 richten :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toxict
henrickus schreef op woensdag 07 september 2011 @ 13:35:
[...]

TV Brand Codes

The latest available TV brand codes can be found in the remote control documentation:

For the black and silver (boat shaped) remote:For the grey (rectangular) remote:We have been advised that 347 (shown against Zenith) also works with certain Daewoo models.If no appropriate code can be found it is often worth trying those from other large manufacturers such as Philips, RCA and Sony.

On the black/silver remote it is possible to search for a suitable code, if the device code is unknown, or the selected code does not work.

There is no guarantee that a working code will be found, but this allows the complete code database to be more quickly sampled.

Press and hold the desired mode button for 2 seconds (TV or DVD)
The LED under the mode button will light, and flash twice. Release the button.Enter 9, 9, 1 on the keypad - the LED will cease to be lit
The code set can now be tested, starting at the first device. The following keys can be tested:
0, 1, 2, 3, Power, Channel Up, Volume Up, Play and Stop
Then press the mode button to switch to the next device code, and so on.
If a successful code set is found, press and hold the mode and ok buttons, and the LED will flash twice.
If no code is found, the original code set will be restored after 10 seconds of no key presses.

You can also check which brand code is currently being used in the black/silver remote using the following sequence

Press and hold the relevant mode button you wish to verify the code of (for example the STB button) - the LED will blink twice
Enter 990 using the keypad. The LED will blink twice again
Press “1”, note the no. of blinks (a)
Press “2”, note the no. of blinks (b)
Press “3”, note the no. of blinks (c)

The brand code is given by the number of blinks abc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emaurer
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-06-2024

emaurer

Voor de rest gaat alles Goed

Ik ben teleurgesteld.....

Heb me juist door dit forum aangemeld bij Lijbrandt (via de info shop hier in Alphen aan den Rijn) op 23 augustus jl.
Ga heerlijk op vakantie denk ik bij terugkomst ligt de bevestiging wel in de bus.... Bus leeg op wat rommel na..

Bel Lijbrandt..... Mijnheer wij hebben op uw postcode niets ontvangen....

OK... op verzoek inschrijfformulier ingescand en gemaild naar de orderdesk met een cc naar de infodesk...
Nu hopen dat de gewenste ingangsdatum van 23 september gehaald kan worden.....

Moet kunnen toch ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duikerrr
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 08-09 17:58
Ik ben ook aardig teleurgesteld....

Een half jaar geleden schreef Lijbrandt op hun website dat ze een vast ip adres meeleveren bij een glasvezel abbo (heb dit toen zelfs telefonisch nagevraagd), maar dat blijkt nu anders te zijn. Ik heb net de verbinding opgeleverd gekregen, maar van een vast ip adres is geen sprake. Het is nu een ip nummer dat zich gedraagt als een vast ip adres schrijven ze in hun support gedeelte. Echter, als ik de Genexis modem even een minuutje van de stroom haal, krijg ik helaas al een ander ip adres. Ook is de upload snelheid niet zoals het moet wezen met een 100mbit verbinding. Ik haal gemiddeld 60mbit upload en als je dit dan bij de helpdesk navraagt, krijg je te horen dat het nu eenmaal zo is. Jammer.

Ziet er naar uit dat ik na dit jaartje weer terug ga naar XS4ALL. Jammer dat ze niet in het begin van het glasvezeltijdperk meededen, anders was ik niet eens over gestapt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datadevil
Duikerrr schreef op woensdag 07 september 2011 @ 17:19:

Een half jaar geleden schreef Lijbrandt op hun website dat ze een vast ip adres meeleveren bij een glasvezel abbo (heb dit toen zelfs telefonisch nagevraagd), maar dat blijkt nu anders te zijn. Ik heb net de verbinding opgeleverd gekregen, maar van een vast ip adres is geen sprake. Het is nu een ip nummer dat zich gedraagt als een vast ip adres schrijven ze in hun support gedeelte. Echter, als ik de Genexis modem even een minuutje van de stroom haal, krijg ik helaas al een ander ip adres. Ook is de upload snelheid niet zoals het moet wezen met een 100mbit verbinding. Ik haal gemiddeld 60mbit upload en als je dit dan bij de helpdesk navraagt, krijg je te horen dat het nu eenmaal zo is. Jammer.

Ziet er naar uit dat ik na dit jaartje weer terug ga naar XS4ALL. Jammer dat ze niet in het begin van het glasvezeltijdperk meededen, anders was ik niet eens over gestapt.
mm..dat is wel aardig irritant als dat zo is als je een server wilt draaien, of zoals ik graag je server elders met een vast ip adres toegankelijk wilt maken ipv vanaf alle ip adressen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duikerrr
Inderdaad... Dit was bij mij ook ongeveer de bedoeling. Ik wilde deze verbinding als backup gebruiken voor het hosten van m'n websites. Verder remote toegang geven op basis van één ip blijkt helaas nu ook niet mogelijk. Jammer jammer. Heb toch nog maar weer een mail gestuurd naar Lijbrandt, maar ik verwacht er zelf niet veel van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Duikerrr schreef op woensdag 07 september 2011 @ 17:19:

Da's vreemd, want het IP adres van Lijbrandt zou qua lease gekoppeld moeten zijn aan de CPE volgens mij.
Mijn Genexis is ook al veelvuldig uitgeweest en ik heb nog steeds hetzelfde IP adres als op dag één.
Ook up en download halen in B&R gewoon volle bak 100Mbit.
datadevil schreef op woensdag 07 september 2011 @ 17:24:
[...]

mm..dat is wel aardig irritant als dat zo is als je een server wilt draaien, of zoals ik graag je server elders met een vast ip adres toegankelijk wilt maken ipv vanaf alle ip adressen
Je kunt uiteraard op elk soort server gewoon een dyndns client draaien en je eigen domeinnamen daaraan koppelen... dus een oplossing is er altijd wel te vinden, maar nogmaals... ik heb nog steeds hetzelfde adres als dag één.

Wellicht dat ze met DNS in het begin een beetje stoeien, want ik zag eerder ook al als topdomain naam ispfabriek.nl in de reverse DNS van een Lijbrandt klant staan, terwijl er gewoon Lijbrandt.nl in hoort te staan.

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 07-09-2011 18:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

henrickus schreef op woensdag 07 september 2011 @ 13:35:
[...]

In principe worden source en volume doorgestuurd naar de TV indien de TV code anders is dan 000.
Toxict heeft hierboven al de engelstalige programmeerhandleiding gekopieerd.

Het blijft alleen een beetje proberen om de juiste TV code te kiezen, zeker als je een TV van een groot merk hebt, want die hebben soms wel 100 codes :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duikerrr
De leasetijd hier staat op 30 minuten en 30 seconden... Dit kon ook niet veranderd worden begreep ik. Ondanks deze leasetijd wisselt het ip adres bij mij dus gewoon na een minuut... Die ispfabriek.nl heb ik ook in de reverse DNS staan. Hopelijk gaat dit dan nog veranderen.

Download werkt wel goed, zit hier dan op de 95 mbit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datadevil
Mijn glas is opgeleverd en geactiveerd, en Internet werkt inmiddels (down 25Mbit, up bijna 50).
DVB-C krijg ik nog niet aan de praat, en het tv lampje op het modem lijkt ook niet branden, is dit iets wat later geactiveerd wordt misschien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Duikerrr schreef op woensdag 07 september 2011 @ 21:24:
De leasetijd hier staat op 30 minuten en 30 seconden... Dit kon ook niet veranderd worden begreep ik. Ondanks deze leasetijd wisselt het ip adres bij mij dus gewoon na een minuut... Die ispfabriek.nl heb ik ook in de reverse DNS staan. Hopelijk gaat dit dan nog veranderen.

Download werkt wel goed, zit hier dan op de 95 mbit.
Vreemd dat een leasetijd van 30 min en 30 sec (sowieso al een rare waarde) na één minuut toch een vers IP adres geeft?
Zal wel komen omdat je via een andere club loopt... ispfabriek.nl zegt mij namelijk niets, maar ik zou eens een belletje richting de helpdesk knallen, want wat mij verteld is (en zoals het dus blijkbaar ook werkt bij mij) is dat je IP adres via een database gekoppeld is aan de CPE en zolang men geen complete rebuild van de DNS servers moeten doen je IP adres "quasi" vast is, ook als je langer offline bent met je Genexis als de 30 minuten leasetijd. Sowieso zou de lease gelockt moeten zijn op het macadres van je router, dus als je binnen 30 minuten andere hardware (bijv je laptop rechtstreeks) aansluit zou je geen nieuw IP adres mogen krijgen.
Het lijkt me dus dat bij jou de configuratie niet is zoals het hoort.

EDIT
Heb even gegoogled op ispfabriek en rara... alweer een 100% reggefiberdochter...
In ieder geval een van de managers opgespoord op linkedin.
http://nl.linkedin.com/in/bennokuyper

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 07-09-2011 21:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://whois.domaintools.com/ispfabriek.nl

Interessant.... pas geregistreerd sinds juli dit jaar december 2010, gehost bij Lijbrandt.... en geregistreerd door Lijbrandt Wholesales.

Op het adres kom ik onderstaande club tegen:

http://www.oxxa.com/index.php?tab=contact

Volgens mij klopt er geen ruk van de configuratie van jouw IP adres Duikerrr, wat moet jij bij een domein reseller in Spijkenisse?

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 07-09-2011 22:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datadevil
Verwijderd schreef op woensdag 07 september 2011 @ 22:07:
http://whois.domaintools.com/ispfabriek.nl

Interessant.... pas geregistreerd sinds juli dit jaar, gehost bij Lijbrandt....

http://www.oxxa.com/index.php?tab=contact

Volgens mij klopt er geen ruk van de configuratie van jouw IP adres Duikerrr, wat moet jij bij een domein reseller in Spijkenisse?
klinkt goed als ze hun netwerken zo door elkaar laten lopen, nu maar hopen dat ze geen beveiligde extranetten aan elkaar knopen etc >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Domeinnaam
ispfabriek.nl

Status
actief

Houder
Lijbrandt Wholesale

Administratieve contactpersoon
******@ispfabriek.nl

Registrar
Yourdomainnameregistrar.com
Theemsweg 71
3201LT SPIJKENISSE
Nederland

Technische contactpersonen
*****@ispfabriek.nl

Domeinnaamservers
ns1.lijbrandt.nl
188.142.0.6

ns2.lijbrandt.nl
188.142.0.22

Datum registratie
2010-12-09

Administratie door
NL Domain Registry

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 07-09-2011 22:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datadevil
Apache is functioning normally

....dat is dan ook het enige schijnbaar wat normaal werkt :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

datadevil schreef op woensdag 07 september 2011 @ 22:10:
Apache is functioning normally

....dat is dan ook het enige schijnbaar wat normaal werkt :+
Die had ik ook al gevonden... server met c-panel geinstalleerd, Linux/Apache :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

henrickus schreef op woensdag 07 september 2011 @ 13:30:
[...]

Voor Logitech gebruikers.... installeren van de Amino doe je door als AB in je configuratiesoftware van je Logitech de AmiNET 130m te installeren of de AmiNET M532... Amino kon ik destijds voor mijn Harmony ook niet vinden, maar aangezien alle Amino's dezelfde AB hebben kan je met één van bovengenoemde prima werken, inclusief knoppen als Menu, Exit, Guide en de hele PVR.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 07-09-2011 22:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datadevil
Spikecity, weet jij toevllig hoe het zit met oplevering en DVB-C? Mijn vraag raakte wat ondergesneeuwd door de ispfabriek ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duikerrr
Thanks voor het meedenken :-) Net nog even weer gekeken, maar zit nog steeds via die ispfabriek. Dat wordt morgen weer even bellen...

Dit zou misschien wel het probleem wel kunnen verklaren, laten we het hopen... Zo'n helpdesk zou dit dan ook moeten zien toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Inderdaad, ik hoop alleen stiekem dat binnenkort ook de nieuwe GHM afstandsbediening in de Logitech database komt. Wanneer dat namelijk zo is zouden we ook alle extra knoppen van die afstandsbediening met de Logitech kunnen gebruiken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

datadevil schreef op woensdag 07 september 2011 @ 22:19:
Spikecity, weet jij toevllig hoe het zit met oplevering en DVB-C? Mijn vraag raakte wat ondergesneeuwd door de ispfabriek ;-)
Als je analoge TV hebt (dus de catv module geinstalleerd in je Genexis), dan zou je ook DVB-C moeten hebben.
Meestal heb je CATV (groen brandend ledje RTV) al direct als de installateur de deur achter zich dichttrekt.

Afhankelijk van op welk netwerk je zit zou DVB-C al op de kabel moeten staan... Lansingerland bijv hangt aan de headend van Dordrecht (wat je in de DVB-C data zou kunnen vinden).

304Mhz
6875 symbols
3300 NetworkID
Qam64

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 07-09-2011 22:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik222 schreef op woensdag 07 september 2011 @ 22:20:
Inderdaad, ik hoop alleen stiekem dat binnenkort ook de nieuwe GHM afstandsbediening in de Logitech database komt. Wanneer dat namelijk zo is zouden we ook alle extra knoppen van die afstandsbediening met de Logitech kunnen gebruiken :)
Da's even wachten totdat de eerste Harmonygebruiker dat ding aanmaakt en die extra knoppen even "overzapt" van de nieuwe AB via zijn Harmony.
Als het goed is worden nieuwe AB configs direct geupload naar de centrale Logitech database. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datadevil
Verwijderd schreef op woensdag 07 september 2011 @ 22:24:
[...]

Als je analoge TV hebt (dus de catv module geinstalleerd in je Genexis), dan zou je ook DVB-C moeten hebben.
Meestal heb je CATV (groen brandend ledje) al direct als de installateur de deur achter zich dichttrekt.

Afhankelijk van op welk netwerk je zit zou DVB-C al op de kabel moeten staan... Lansingerland bijv hangt aan de headend van Dordrecht (wat je in de DVB-C data zou kunnen vinden).

304Mhz
6875 symbols
3300 NetworkID
Qam64
Ik zit in Houten, en had daar al de settings voor gevonden, zelfde maar als network 3900.
Het werkt echter niet, en de lol is dat natuurlijk ook bij mij binnen in huis het probleem kan zijn met decoder, kabels e.d., maar ik heb op mijn Genexis geen CATV lampje, wel een RTV ding (RadioTV?) maar die brand niet..
Pagina: 1 ... 26 ... 88 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Een vragen- en klachtentopic is prima natuurlijk, maar vergeet niet dat GoT -geen- helpdesk is.

Eindeloze klaagzangen hebben we dan ook zeker geen behoefte aan, dat zijn gewoon flames/trolls en vallen onder de gedragsregels van GoT.

Het topic is opgekuisd, er zijn een heel aantal reacties verwijderd om het geheel leesbaar te houden.
Hou dat vanaf nu ook zo.