Toon posts:

Lijbrandt: vragen en klachten Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 25 ... 88 Laatste
Acties:
  • 536.102 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henrickus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 09-08-2023
update:
Nadat ik thuis ben gekomen router uit en weer aan (paar min wachten) en kijken of ik wat zag. Niets. Lijbrandt gebeld en zij zagen ook geen adres. Adviseerde mij om nogmaals de CPE uit te zetten en de ook de router en een paar min te wachten en dan alles aan en dan weer een half uur wachten. Daarna zouden ze mij terug bellen wat de stand van zaken was en als het nog niets was, dan zou ik door gezet worden naar netwerkbeheer (dit vind ik bijzonder netjes en heel klant vriendelijk en ook dat mag wel eens gezegd worden _/-\o_ _/-\o_ )
En zoals afgesproken belde ze netjes terug en ik had nog geen IP, dus geen internet. Op het moment dat hij wilde zeggen ik ga je doorzetten opeens in het modem een IP adres 8)7 (release IP van hun systeem) dus probleem opgelost. Moet echt zeggen dat ze mij heel netjes hebben geholpen en ik had echt wel het idee dat ze wisten waar ze het over hadden. Zelf kom ik van xs4all en daar deed het in dit geval niet voor onder.
Ook eens een keer een positief verhaal. O-) O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toxict
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:36
henrickus schreef op zaterdag 27 augustus 2011 @ 00:29:
update:
Nadat ik thuis ben gekomen router uit en weer aan (paar min wachten) en kijken of ik wat zag. Niets. Lijbrandt gebeld en zij zagen ook geen adres. Adviseerde mij om nogmaals de CPE uit te zetten en de ook de router en een paar min te wachten en dan alles aan en dan weer een half uur wachten. Daarna zouden ze mij terug bellen wat de stand van zaken was en als het nog niets was, dan zou ik door gezet worden naar netwerkbeheer (dit vind ik bijzonder netjes en heel klant vriendelijk en ook dat mag wel eens gezegd worden _/-\o_ _/-\o_ )
En zoals afgesproken belde ze netjes terug en ik had nog geen IP, dus geen internet. Op het moment dat hij wilde zeggen ik ga je doorzetten opeens in het modem een IP adres 8)7 (release IP van hun systeem) dus probleem opgelost. Moet echt zeggen dat ze mij heel netjes hebben geholpen en ik had echt wel het idee dat ze wisten waar ze het over hadden. Zelf kom ik van xs4all en daar deed het in dit geval niet voor onder.
Ook eens een keer een positief verhaal. O-) O-)
Vaag gebeuren allemaal...maar ik ben blij voor je dat je weer een IP hebt....
Ik moet er niet aan denken dat ik hier een paar uur eruit lig...laat staan een dag of een paar dagen.

The Horror!

http://www.pvoutput.org/intraday.jsp?sid=31923

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henrickus
toxict schreef op zaterdag 27 augustus 2011 @ 09:08:
[...]

Vaag gebeuren allemaal...maar ik ben blij voor je dat je weer een IP hebt....
Ik moet er niet aan denken dat ik hier een paar uur eruit lig...laat staan een dag of een paar dagen.

The Horror!
Precies, begon eigenlijk doordat in de handleiding stond dat internet op poort 1 zit. Dus ik alles verplaatst naar poort 1 en toen ging het allemaal mis. Uiteindelijk zeiden ze dat bij mij inet poort 2 is. Normalieter heb je geen last daar Mac aan ip wordt gekoppeld dus ben je zo weer in de lucht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 30-09 11:18
IPTV update - Lijbrandt

In de 1e week van september (dus ergens begin volgende week) komt GHM met 2 nieuwe uitzendinggemist diensten. Het gaat daarbij om 13th street gemist en SyFy gemist.

13th street gemist is beschikbaar voor iedereen met een basispakket, Syfy gemist is beschikbaar voor alle klanten met een pluspakket.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hmm, altijd goed nieuws voor de mensen die die zenders kijken :).

Maar toch ben ik nou wel eens benieuwd wanneer Glashart Media nou met berichten rond de 'echt belangrijke' dingen komt:

* De datum per wanneer KPN eindelijk de nieuwe HD streams doorgeeft
* Wanneer de zenders die via KPN van GHM/Technicolor doorgegeven moeten worden (zoals het infokanaal) nou eindelijk ook echt beschikbaar komen op WBA+
* Wanneer de Dolby Digital audiosporen, indien beschikbaar, worden doorgegeven.

Ik was toevallig van het weekend bij een vriend van me in Best. Hij heeft een abonnement bij "ons brabant net" met de 'echte' GHM/Technicolor streams. Man man, wat is dat strak. Het bevestigde voor mij weer overduidelijk hoe TV-kwaliteit eruit hoort te zien, zeker op een medium dat als 'superieur' wordt gepropageerd. EN hij had gewoon Dolby Digital op de ned. HD-zenders.

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morzzz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 05-08 18:29
Weet iemand of er nog plannen zijn om bij GHM Sport1 door te geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

denan schreef op maandag 29 augustus 2011 @ 11:46:
IPTV update - Lijbrandt

In de 1e week van september (dus ergens begin volgende week) komt GHM met 2 nieuwe uitzendinggemist diensten. Het gaat daarbij om 13th street gemist en SyFy gemist.

13th street gemist is beschikbaar voor iedereen met een basispakket, Syfy gemist is beschikbaar voor alle klanten met een pluspakket.
Ok, Uitzending gemist is gelijk op WBA+, maar alle andere zenderupdates die jij zo her en der post lijken voorlopig alleen beschikbaar op WGDO netwerken, want WBA is uiteraard nog steeds KPN. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat dus. Ik blijf het kwalijk vinden dat dit, noch van de kant van GHM, noch van de kant van de providers duidelijk onderkend wordt met een officieel gecommuniceerd tijdspad waaorp dit eindelijk recht getrokken wordt.

Je wordt op glashartmedia.nl nu gewoon 'blij' gemaakt met zaken waar je op KPN netwerken niets aan hebt.

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Verwijderd schreef op maandag 29 augustus 2011 @ 14:11:
Ok, Uitzending gemist is gelijk op WBA+, maar alle andere zenderupdates die jij zo her en der post lijken voorlopig alleen beschikbaar op WGDO netwerken, want WBA is uiteraard nog steeds KPN. :(
Xlnt zit er toch ook op? Ik zal eens kijken wat de status is van het gelijktrekken van het zenderaanbod.. mijn beeld was dat dat eigenlijk al rond was?

Nog een "last minute" iptv nieuwtje:

Eredivisie Live doet maandag 29 augustus rechtstreeks verslag van het jaarlijkse Telesport Voetballer van het Jaar Gala vanuit Studio 21 op het Media Park in Hilversum.
Deze uitzending is voor alle abonnees met digitale televisie gratis op het kanaal Eredivisie Live 1 te bekijken.
Hiertoe wordt het signaal van Eredivisie Live 1 op deze avond gratis opengesteld voor alle digitale TV kijkers.
De rechtstreekse uitzending van het Voetballer van het Jaar Gala op Eredivisie Live 1 begint om 20:15 uur.

[ Voor 37% gewijzigd door denan op 29-08-2011 15:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
XLnt zit er inderdaad op maar dat is een pakket dat KPN zelf ook al doorgeeft op hun IP platform.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

denan schreef op maandag 29 augustus 2011 @ 14:42:
[...]

Xlnt zit er toch ook op? Ik zal eens kijken wat de status is van het gelijktrekken van het zenderaanbod.. mijn beeld was dat dat eigenlijk al rond was?

Nog een "last minute" iptv nieuwtje:

Eredivisie Live doet maandag 29 augustus rechtstreeks verslag van het jaarlijkse Telesport Voetballer van het Jaar Gala vanuit Studio 21 op het Media Park in Hilversum.
Deze uitzending is voor alle abonnees met digitale televisie gratis op het kanaal Eredivisie Live 1 te bekijken.
Hiertoe wordt het signaal van Eredivisie Live 1 op deze avond gratis opengesteld voor alle digitale TV kijkers.
De rechtstreekse uitzending van het Voetballer van het Jaar Gala op Eredivisie Live 1 begint om 20:15 uur.
Ik dacht eerder aan jouw aankondiging van RTL Crime en RTL Lounge bij GHM... ik vraag me af of GHM het bij KPN zo heeft afgesproken dat alles wat zij toevoegen ook op wba erbij komt.

Overigens aardig van EDL, maar ik heb nog steeds alle vier de EDL's omdat ze dat nog steeds niet uit kunnen zetten zonder een half datacenter op te blazen lijkt het... wel keurig elke maand gecrediteerd inmiddels, maar de techniek lijkt nog steeds in een status quo te zitten.

Ik heb de laatste weken niet meer in Mijn Lijbrandt gekeken, maar ik vermoed dat er nog steeds niets gewijzigd of bijgekomen is, en ik heb ook nooit een melding gezien van Lijbrandt dat mijn account probleem nu is gefixt en ik netjes online dingen kan aan en uitzetten of zoiets simpels als mijn telefoonnummer wijzigen. 8)7

EDIT
Net even op Mijn Lijbrandt ingelogd, en zoals ik al vreesde.... er is nog niets gewijzigd in de status, en ik krijg nog steeds foutmeldingen als ik bijv mijn telefoonnummer wijzig.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 29-08-2011 21:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocka
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 10-09 20:00
Verwijderd schreef op maandag 29 augustus 2011 @ 20:58:
Ik dacht eerder aan jouw aankondiging van RTL Crime en RTL Lounge bij GHM... ik vraag me af of GHM het bij KPN zo heeft afgesproken dat alles wat zij toevoegen ook op wba erbij komt.
Betreffende zenders zijn bij Tweak (wba/kpn/groen) tijdelijk doorgegeven, waarna deze nu zijn opgenomen in het extra zender pakket waarvoor betaald moet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

chocka schreef op maandag 29 augustus 2011 @ 23:44:
[...]

Betreffende zenders zijn bij Tweak (wba/kpn/groen) tijdelijk doorgegeven, waarna deze nu zijn opgenomen in het extra zender pakket waarvoor betaald moet worden.
Ik heb het Lijbrandt extra pakket wat zou betekenen dat ik ze zou moeten krijgen.... ga morgen de lijst eens doorspitten om te kijken of ik (viaGHM) deze zenders ook heb nu dan :)
Als echte crime lovers zou dat erg lekker zijn, deze series eens zonder de (voor Nederlanders al hoge, maar voor Amerikaanse begrippen matige) reclamefrequentie te kunnen bekijken :P

Zijn dat overigens HD kanalen ?

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 30-08-2011 00:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem2
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 29-09 14:56

Willem2

Ω is futile

Nou, melding gemaakt van problemen met bellen naar buitenland (lees: niet mogelijk).

Krijg ik de volgende reactie:

Hartelijk dank voor uw e-mail. Uit uw email begrijp ik dat u problemen heeft met het bellen naar buitenlandse telefoonnummers. Momenteel hebben wij een storing waarbij er problemen zijn bij het bereiken van buitenlandse telefoonnummers. Mogelijk krijgt u niet altijd een goede verbinding bij het bellen naar een buitenlands telefoonnummer. Dit is een bekend probleem. Helaas kan ik u op dit moment nog geen verwachte oplostijd doorgeven.

Momenteel? Dit speelt al vanaf half juli 2011! Niet altijd verbinding? Zeg maar rustig nooit verbinding. Kom op zeg!

en nee, ik houd niet van voetbal... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henrickus
Wordt ook het 'analoge' zenderpakket nog verder uitgebreid met zenders.
1 van de vragen van mijn kids is of Disney Channel en of Disney XD 24 uur erbij komen (want die zitten nu wel in het standaard UPC pakket :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toxict
Willem2 schreef op dinsdag 30 augustus 2011 @ 09:34:
Nou, melding gemaakt van problemen met bellen naar buitenland (lees: niet mogelijk).

Hartelijk dank voor uw e-mail. Uit uw email begrijp ik dat u problemen heeft met het bellen naar buitenlandse telefoonnummers. Momenteel hebben wij een storing waarbij er problemen zijn bij het bereiken van buitenlandse telefoonnummers. Mogelijk krijgt u niet altijd een goede verbinding bij het bellen naar een buitenlands telefoonnummer. Dit is een bekend probleem. Helaas kan ik u op dit moment nog geen verwachte oplostijd doorgeven.

Momenteel? Dit speelt al vanaf half juli 2011! Niet altijd verbinding? Zeg maar rustig nooit verbinding. Kom op zeg!
Da s niet mooi....maar als tijdelijke oplossing raad ik je aan een Skype account te nemen met wat krediet erbij en dan te gaan bellen naar het buitenland.
Ben je in ieder geval geholpen niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Spike/Chocka:

Ik meen een tijdje terug (bij de 'vorige golf' van aankondigingen van nieuwe zenders, waaronder het GHM infokanaal) gelezen te hebben van Denan dat het inderdaad de bedoeling zou zijn om ook op WBA alle nieuwe GHM content te krijgen. zij het eventueel met wat vertraging omdat KPN de streams moet proxy'en (wrs. de verkeerde term maar goed :P ).

Maar het is nu al een behoorlijke poos geleden dat bv. het GHM infokanaal erbij kwam en dat verhaal dat alles i.p. gelijk moet zijn lijkt dus gewoon niet te kloppen.

Overigens is het natuurlijk moeilijk om hier te vergelijken met Tweak/KPN: Wat bij Tweak/KPN in het pluspakket komt hoeft bij GHM natuurlijk niet zo te zijn en andersom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Willem2 schreef op dinsdag 30 augustus 2011 @ 09:34:

even ter info:
De issue is in onderzoek en er zijn wat vreemde zaken met deze probleemmeldingen. Voor bellen naar het buitenland heeft onze telefoniepartner voor de meeste landen de beschikking over 3 of meer routes (bvb: als iemand vanuit duitsland naar NL zou bellen dan kan hij over KPN, priority telecom, vodafone, etc routeren) waarover het verkeer kan lopen. Nu lijkt het erop dat er een aantal landen zijn waarbij het niet uitmaakt over welke route dat verkeer loopt, het resultaat is altijd dat er stilte (of een ingesprekstoon) te horen is. Het vreemde aan het hele verhaal is dat het verkeer binnen het netwerk prima loopt.. het verkeer over alle mogelijke routes *ook* prima loopt.. maar toch hoort men stilte of in gesprek.
Technisch gezien gaat er dus niets mis.. en dat maakt het een gecompliceerd verhaal.

Wat wellicht een mogelijkheid is (die nu ook onderzocht gaat worden):
In het buitenland is het in veel landen gebruikelijk (vooral UK/US/Canada) om inbound callfilters te hebben. Daarmee kunnen flags opgegeven worden waarmee specifieke typen calls automatisch op een dood spoor worden gezet. Denk daarbij aan:
- Alle anonieme inkomende gesprekken
- Alle inkomende gesprekken van bekende VoIP blokken
- Alle inkomende gesprekken van nummers die niet op een whitelist staan
- Alle inkomende gesprekken van bekende telemarketeer nummerblokken

Natuurlijk gaat het andere onderzoek nog door maar ik zou graag de mensen die problemen ervaren willen vragen om eens contact te zoeken met hun buitenlandse connecties en te informeren of er inbound callfiltering aan staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henrickus
welke landen geven dan problemen of zijn het in principe alle landen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
henrickus schreef op dinsdag 30 augustus 2011 @ 12:08:
welke landen geven dan problemen of zijn het in principe alle landen?
Slechts een paar.. en dan ook nog specifieke bestemmingen binnen een land/telecom aanbieder. Het is dus niet zo dat een heel land 'niet opneemt'... of alle klanten bij een specifieke provider.

Het feit dat er niet echt een lijn op te trekken is waarom wel/niet doet ons ook vermoeden dat het iets te maken heeft met een inbound callfilter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem2
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 29-09 14:56

Willem2

Ω is futile

denan schreef op dinsdag 30 augustus 2011 @ 11:50:
[...]
Natuurlijk gaat het andere onderzoek nog door maar ik zou graag de mensen die problemen ervaren willen vragen om eens contact te zoeken met hun buitenlandse connecties en te informeren of er inbound callfiltering aan staat.
Tja, het gaat in mijn geval om het vakantie huisje van mijn ouders waar ze gewoon een standaard telefoon aansluiting hebben waar bij het aanvragen van de lijn destijds bij mijn weten niets is gedaan met callfiltering oid... Gaan we ook niet achter komen op korte termijn ben ik bang (maar ik begrijp dat zulke informatie relevant kan zijn voor het oplossen van het probleem).

en nee, ik houd niet van voetbal... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Willem2 schreef op dinsdag 30 augustus 2011 @ 14:39:
[...]

Tja, het gaat in mijn geval om het vakantie huisje van mijn ouders waar ze gewoon een standaard telefoon aansluiting hebben waar bij het aanvragen van de lijn destijds bij mijn weten niets is gedaan met callfiltering oid... Gaan we ook niet achter komen op korte termijn ben ik bang (maar ik begrijp dat zulke informatie relevant kan zijn voor het oplossen van het probleem).
Kun je het telefoonnummer eens doorgeven aan denan.nospam@gmail.com? Aub inclusief de provider die ze gebruiken en als het kan ook graag de techniek (analoog/voip/vodsl).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirMemeAlot
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 16:24
Ik vind het heel mooi te zien de laatste tijd dat ze er wel mee bezig zijn met nieuwe zenders etc te introduceren. Toch weer wat positiefs na veel geklaag.

Echter beetje jammer dat ik hier bijna een maand geleden een probleem heb aangekaart mbt tot geen zender informatie op toch 20/30 zenders, en hier tot op heden nog niks van gehoord heb. Ik begin toch te denken dat ze mijn probleem niet serieus nemen.

Spijtig Lijbrandt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
SirMemeAlot schreef op dinsdag 30 augustus 2011 @ 15:17:
Ik vind het heel mooi te zien de laatste tijd dat ze er wel mee bezig zijn met nieuwe zenders etc te introduceren. Toch weer wat positiefs na veel geklaag.

Echter beetje jammer dat ik hier bijna een maand geleden een probleem heb aangekaart mbt tot geen zender informatie op toch 20/30 zenders, en hier tot op heden nog niks van gehoord heb. Ik begin toch te denken dat ze mijn probleem niet serieus nemen.

Spijtig Lijbrandt.
Dat is niet zozeer lijbrandt. De analoge/dvb-c en de IPTV dienst komt vanuit Glashart Media. Ik heb vorige week al aan lbt support gevraagd om dat ticket nogmaals in te schieten en ik zal ze zo nog even mailen om naar de opvolging te kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hetzelfde met PVR probleem (wat zelfs nog door Denan persoonlijk is neergelegd bij de servicedesk).

En tsja, nieuwe zenders erbij is leuk maar als vervolgens KPN roet in het eten gooit.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirMemeAlot
denan schreef op dinsdag 30 augustus 2011 @ 15:37:
[...]

Dat is niet zozeer lijbrandt. De analoge/dvb-c en de IPTV dienst komt vanuit Glashart Media. Ik heb vorige week al aan lbt support gevraagd om dat ticket nogmaals in te schieten en ik zal ze zo nog even mailen om naar de opvolging te kijken.
Het hoeft van mij part ook niet binnen een week opgelost te zijn, een status update van dat ze er mee bezig zijn of iets dergelijks zal al heel wat zijn.

Gewoon ff uit nieuwsgierigheid, komt het dat sommige dingen nog vrij traag opgelost worden door het feit dat er nog onderbezetting is aan goed opgeleid personeel, of heeft het een andere reden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Op de website staat anders nog steeds het nieuwsbericht dat ze "bij" zijn en weer snel en adequaat zullen reageren.

Misschien gebeurt dat dan ook bij 99 van de 100 gevallen, ware het niet dat het dan wel steeds toevallig ik moet zijn die niet snel terugkoppeling krijgt op issues (en dus ook anderen hier).

Ook ik vraag niet om het "gisteren" op te lossen, maar uberhaupt een terugkoppeling dat men ergens mee bezig is en een status update zou al veel iritatie schelen. Stilte of een quasi-onverschillige mededeling dat mijn probleem bij de servicedesk niet bekend was helpt echter niet.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocka
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 10-09 20:00
denan schreef op dinsdag 30 augustus 2011 @ 15:37:
Dat is niet zozeer lijbrandt. De analoge/dvb-c en de IPTV dienst komt vanuit Glashart Media.
Daar heeft de klant geen info aan natuurlijk, je gaat een dienst aan met Lijbrandt en daarvoor betaal je Lijbrandt. En dat er achter de schermen problemen zijn waar vandaan Lijbrandt zaken doet, is inhoudelijk hun probleem. De klant kan tenslotte niet aankloppen bij Glashart Media.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
chocka schreef op dinsdag 30 augustus 2011 @ 20:18:
[...]

Daar heeft de klant geen info aan natuurlijk, je gaat een dienst aan met Lijbrandt en daarvoor betaal je Lijbrandt. En dat er achter de schermen problemen zijn waar vandaan Lijbrandt zaken doet, is inhoudelijk hun probleem. De klant kan tenslotte niet aankloppen bij Glashart Media.
Klopt, ik wil met die opmerking ook alleen maar aangeven dat het een probleem is dat bij alle ISP's speelt die de dienst afnemen van GHM. De helpdesk van een ISP blijft altijd de primaire ingang voor alle problemen.

@marnix:
Ik had de csd al om een update gevraagd maar zij gaven aan dat het probleem wat je had niet als 'generiek' te bestempelen was. Jij bent tot nu nog toe namelijk de enige die erover klaagt. Daarom heb ik eymey ook gevraagd om even naar de EPG data te kijken, die zit ook in wba gebied.
Het is in ieder geval geen probleem met bezetting of kennis van de helpdesk, dit ligt gewoon compleet buiten hun domein.

@eymey:
De helpdesk is ook 'bij'.. maar het probleem waar jij last van hebt "pvr opnames" is niet iets waarbij de helpdesk druk kan uitoefenen. Het probleem is bij GHM in onderzoek en speelt in een aantal gebieden bij alle providers. Het lastige is dat sommige klanten er geen last van hebben en andere wel.. en dan nog niet op alle zenders/uitzendingen. Het is ook niet verbonden met de KPN streams, in WGDO gebieden zie ik dezelfde issues.
Het staat in ieder geval bij GHM hoog op de agenda maar tot zij de oorzaak hebben gevonden en een fix hebben gedeployed kan de helpdesk weinig doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SirMemeAlot schreef op dinsdag 30 augustus 2011 @ 15:57:
[...]

Het hoeft van mij part ook niet binnen een week opgelost te zijn, een status update van dat ze er mee bezig zijn of iets dergelijks zal al heel wat zijn.

Gewoon ff uit nieuwsgierigheid, komt het dat sommige dingen nog vrij traag opgelost worden door het feit dat er nog onderbezetting is aan goed opgeleid personeel, of heeft het een andere reden?
Het is absoluut waar dat men sommige zaken (waaronder het fixen van mijn account/mijn lijbrandt zonder het geheel op te blazen) maar moeilijk kan fixen, want dat speelt voor mij inmiddels al meerdere maanden.
Voorlopig wordt het niet kunnen uitzetten van EDL administratief gefixt, waardoor ik niet door een technisch probleem aan extra kosten vastzit en dus financieel niks te klagen heb (en bovendien nog steeds EDL kan kijken als ik dat al zou willen).

Ik hoop alleen niet dat Lijbrandt mij als testgebruiker en over het algemeen heel aardige vent en klant hierdoor op het eeuwige zijspoor zet met het fixen van dit soort zaken, ook al zijn ze niet van levensbelang voor de diensten die ik afneem, want die werken gewoon uitstekend.
Het zou dus uitermate slordig zijn om mij, omdat ik nu eenmaal sympatiek sta ten opzichte van de club, hiermee op het lijstje moeilijk maar niet zeurende klanten heeft gezet.

Uiteraard zijn er nog steeds zat beloofde issues, zoals online kunnen instellen van je VoIP zaken, inzien van je belgegevens en dergelijke die wel heel lang lijken te duren om werkend te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:18

AvK

Ready Set Go

Vind het wel grappig hoe je jezelf constant indekt binnen dit topic. Alsof Lijbrandt je dan beter zal gaan behandelen of zoiets.

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AvK schreef op dinsdag 30 augustus 2011 @ 23:30:
Vind het wel grappig hoe je jezelf constant indekt binnen dit topic. Alsof Lijbrandt je dan beter zal gaan behandelen of zoiets.
Geen idee tegen wie je het hebt, want ik hoef mezelf hier niet te ontdekken, en Lijbrandt weet inmiddels ook precies wie ik ben. Over de behandeling heb ik dan persoonlijk ook niets te klagen, over de technische staat van sommige (voornamelijk administratieve) zaken mag zelfs ik terecht zeuren, maar wat wil je met een club die een dik jaar geleden nog niet bestond. UPC was in het begin nog veel slechter weet ik uit ervaring.

De diensten die ik afneem draaien namelijk vanaf dag één op een enkele storing na perfect, en voor het geld wat ik ervoor wens te betalen. XS4ALL kon dat de laatste 5 jaar helaas ook niet meer waarmaken, omdat daar inmiddels op alle niveau's het KPN virus was toegeslagen.

Zonder me direct een Lijbrandt fanboy te noemen, verkies ik liever een jonge club die het opneemt tegen grote monsters als KPN en UPC, en in dat proces alle fouten maakt die je bij een startende club kan verwachten, dan voor teveel geld onder de maats spul af te nemen van twee semi monopolisten die mij wel eens gaan vertellen wat goed voor me is.

Just my 2 cents! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Spikecity: Dit laatste alinea :). Ook ik steek het hier (en op andere media over glasvezel) niet onder stoelen of banken dat ik nog behoorlijk ontevreden ben over bepaalde dingen, zoals de issues rond iptv die maar blijven spelen en met kwaliteit op no. 1

Echter, Ik steek het ook niet onder stoelen of banken dat ik toch een voorvechter ben voor glasvezel in het algemeen. Puur om het op te nemen tegen de giganten zoals UPC. Dat is ook 1 van de redenen om zo relatief veel geduld te hebben met Lijbrandt.

@Denan: Ik snap best dat dit een moeilijk probleem is. Alleen het totale gebrek aan terugkoppeling door de servicedesk (ookal is het periodiek dat ze het probleem nog niet vergeten zijn, maar uberhaupt dat ze het oppakken), dat gebrek aan communicatie stoort me!

Erg fijn dat jij het hier meldt hoor en uitlegt, maar dit is een taak van de SERVICE desk!

Bovendien blijft nog steeds het eindresultaat dat ik begin dit jaar voor een behoorlijk bedrag een apparaat heb aangeschaft dat niet gewoon doet wat het hoort te doen. Na meer dan een half jaar met deze issues zou er wel eens een oplossing mogen zijn, los van de vraag of dit bij GHM ligt of niet. Als de box nou gehuurd was, dan had ik altijd nog kunnen kiezen dan maar tijdelijk van de dienst af te zien ofzo. Nu zit ik met een gekocht apparaat dat niet functioneert. In een gewone winkel was ik hier ALLANG mee terug gegaan.....

[ Voor 23% gewijzigd door eymey op 31-08-2011 00:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

eymey schreef op woensdag 31 augustus 2011 @ 00:15:
@Spikecity: Dit laatste alinea :). Ook ik steek het hier (en op andere media over glasvezel) niet onder stoelen of banken dat ik nog behoorlijk ontevreden ben over bepaalde dingen, zoals de issues rond iptv die maar blijven spelen en met kwaliteit op no. 1

Echter, Ik steek het ook niet onder stoelen of banken dat ik toch een voorvechter ben voor glasvezel in het algemeen. Puur om het op te nemen tegen de giganten zoals UPC. Dat is ook 1 van de redenen om zo relatief veel geduld te hebben met Lijbrandt.
Exact... ik ben over het algemeen altijd early adopter van nieuwe technologie die openheid en transparantie in het incestueuze wereldje wat telecom is kan doorbreken.
Ik kots van clubs als KPN en UPC die zoveel macht hebben dat ze hun producten links of rechtsom door je strot willen duwen, dus zal ik altijd positief blijven voorvechten voor clubs die dat monopolisme willen doorbreken met frisse en nieuwe dingen.
Dat men daarbij (logischerwijze) alle klassieke fouten maken die bij explosieve groei horen wil ik ze met alle plezier vergeven als het eindproduct maar frisser, opener en beter wordt dan wat ik van de grote kabel en koperboeren voor teveel geld mag afnemen als ik op mijn knietjes ga.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 31 augustus 2011 @ 00:32:
[...]
Ik kots van clubs als KPN en UPC die zoveel macht hebben dat ze hun producten links of rechtsom door je strot willen duwen, dus zal ik altijd positief blijven voorvechten voor clubs die dat monopolisme willen doorbreken met frisse en nieuwe dingen.
Idem. Ik kots met je mee :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirMemeAlot
Verwijderd schreef op woensdag 31 augustus 2011 @ 00:32:
[...]

Exact... ik ben over het algemeen altijd early adopter van nieuwe technologie die openheid en transparantie in het incestueuze wereldje wat telecom is kan doorbreken.
Dat men daarbij (logischerwijze) alle klassieke fouten maken die bij explosieve groei horen wil ik ze met alle plezier vergeven als het eindproduct maar frisser, opener en beter wordt dan wat ik van de grote kabel en koperboeren voor teveel geld mag afnemen als ik op mijn knietjes ga.
Om eerlijk te zijn sla je de plank volledig mis!

Ik ben ook altijd een voorstander geweest van glasvezel/concurrentiestrijd. ik werk zelf bij de UPC helpdesk maar heb ook gekozen om het glasvezel te testen. Niet omdat ik het een beter vind dan het ander, maar gewoon om beide te testen.

Maar het linksom of rechtsom door je strot duwen zoals jij het noemt vind ik toch meer voordelen hebben.

1. je betaald geen belachelijk hoog bedrag in een keer als je DVR/PVR wil. Ik wil wel graag een opname box, maar ga echt geen 250 euro betalen en dan zelf vervolgens op marktplaats zetten als ik er van af wil. Aangezien het ook nog niet eens nabehoren werkt.
2. Het voordeel dat als het niet je eigen box is en je er een defect mee hebt krijg zonder al te veel moeite een nieuwe in huis. Integenstelling als het je eigen box is.

En zo kunnen we nog wel even door gaan. Ik ben er zeer zeker voor om concurrentie strijd te gaan krijgen, maar je zal nog wel merken dat Lijbrandt(mochten ze het halen) in de toekomst ook veel gestructureerder om zal gaan met leveren van diensten. Als Lijbrandt een grote speler in deze markt gaat worden zal het ook net als UPC en KPN strakker volgens de regels gaan leven.

Maarja ik hoop van harte voor jou dat dit niet zal gebeuren, ik zou er echter niet te veel hoop voor hebben. Alle aanbieders in de markt begonnen zo, zo ook UPC en KPN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik koop liever een eenmalig een box dan dat ik er levenslang huur voor betaal. En dan heb je vaak nog het voordeel dat je de eerste box gewoon gratis of tegen een goedkopere prijs krijgt. Daarnaast ben je niet verplicht om zo'n box te kopen. Je kunt ook via DVB-C kijken met eigen apparatuur en als je in een WGDO gebied zit kan dat ook met IPTV. Dat is nou het mooie van Glashart Media. Hun TV diensten hebben een veel opener karakter. UPC en KPN kunnen daar een puntje aan zuigen met hun dichtgetimmerde zut en verplichte settopboxen/ci+modules/smartcard-pairing praktijken. Van mij geen cent naar deze bedrijven.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 31-08-2011 02:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toxict
SirMemeAlot schreef op woensdag 31 augustus 2011 @ 01:21:
[...]

Ik ben ook altijd een voorstander geweest van glasvezel/concurrentiestrijd. ik werk zelf bij de UPC helpdesk maar heb ook gekozen om het glasvezel te testen. Niet omdat ik het een beter vind dan het ander, maar gewoon om beide te testen.

Maar het linksom of rechtsom door je strot duwen zoals jij het noemt vind ik toch meer voordelen hebben.

1. je betaald geen belachelijk hoog bedrag in een keer als je DVR/PVR wil. Ik wil wel graag een opname box, maar ga echt geen 250 euro betalen en dan zelf vervolgens op marktplaats zetten als ik er van af wil. Aangezien het ook nog niet eens nabehoren werkt.
2. Het voordeel dat als het niet je eigen box is en je er een defect mee hebt krijg zonder al te veel moeite een nieuwe in huis. Integenstelling als het je eigen box is.

En zo kunnen we nog wel even door gaan. Ik ben er zeer zeker voor om concurrentie strijd te gaan krijgen, maar je zal nog wel merken dat Lijbrandt(mochten ze het halen) in de toekomst ook veel gestructureerder om zal gaan met leveren van diensten. Als Lijbrandt een grote speler in deze markt gaat worden zal het ook net als UPC en KPN strakker volgens de regels gaan leven.

Maarja ik hoop van harte voor jou dat dit niet zal gebeuren, ik zou er echter niet te veel hoop voor hebben. Alle aanbieders in de markt begonnen zo, zo ook UPC en KPN.
Ik ben het NIET met je eens.
Ik zie dat je 1988 in je naam hebt staat, dus ik neem even voor de gemakkelijkheid aan dat je ~23 jaar bent.
Toen ik zo oud was vond ik 250 euro ook veel.
Trouwens...ik ben dus net 2 weken abonnee bij Lijbrandt en voor mijn PVR betaalde ik maar 99 euro bij.
Standaard krijg je namelijk een gratis box.
Mocht ik ooit weg willen, dan verkoop ik deze op marktplaats.
Als ik er 50 euro voor krijg, wat me realistisch lijkt op een nieuwprijs van 250 euro, dan ben ik er blij mee..
Bij UPC huur je dus zo'n apparaat, wat je geloof ik 4 euro per maand kost.

4*12=48 euro per jaar.

En je hebt gelijk wat betreft gratis vervanging bij defecten bij UPC, maar...en nu komt het:

Een normaal apparaat, onder normale omstandigheden mag het toch zeker wel 2 jaar of meer uithouden?
En anders heb je binnen die 2 jaar in europa nog altijd garantie.

Verder ben je dus vrij in het kiezen van je DVB-C apparatuur en dat biedt veel vrijheid.
Al mijn TV's kunnen dit thuis aan en via het bestaande COAX netwerk in mijn huis kan ik makkelijk overal beschikken over kanalen van digitale kwaliteit.
Ik hoef dus geen extra kastjes te kopen.

Bij UPC is dat volgens mij wel het geval...dus moet je voor iedere TV nog een kastje huren.
Zie hier

Op dezelfde pagina staat ook dat je maximaal 2 van die mediaboxen of CI modules per huishouden mag/kunt hebben. Over beperkingen gesproken.

Ik heb 2 TV's thuis staan, dus in mijn geval wordt dat dan:

2*4=96 euro per jaar bij UPC als ik digitale TV wil door het huis.
1*99 euro eenmalig als ik dat bij Lijbrandt wil.

reken maar uit wie er goedkoper is.
voor mensen die niet verder kijken dan hun neus is UPC inderdaad goedkoper.......het eerste jaar.

En zo kan ik ook wel doorgaan...

Maar ik denk dat jij nu wel begrijpt wat wij hier bedoelen.

En strakker volgens de regels leven is in mijn ogen heel mooi.
Kom maar op...dan weet je in ieder geval dat je call geregistreerd is bij de SD en kan je verwachten dat je terugkoppelingen krijgt etc...
Strakker = professioneler in mijn ogen...

[ Voor 11% gewijzigd door toxict op 31-08-2011 08:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SirMemeAlot schreef op woensdag 31 augustus 2011 @ 01:21:
[...]

....
Marnix,

Vervelend toch als iemand geen lid is van de fanclub van jouw werkgever, maar ik sla de plank absoluut midden op zijn kiets hoor, of jij dat nou wilt horen of niet? :P
Je schrijft, ik kies beiden om te testen, er is geen betere? Leg je UPC pet eens af en vergelijk nu eens echt de twee netwerken qua performance en specificaties, en nog veel belangrijker... vrije keuze uit meerdere aanbieders? Op het UPC netwerk kan ik echt geen XS4ALL kiezen.... op Reggefiber glas wel, samen met nog drie of vier anderen.

UPC kan nog een tikkeltje hoger komen dan de 120Mbit van nu, maar het koper zit bijna op zijn "end-of-life" qua snelheden en capaciteit, daar waar glasvezel nog niet eens is losgebarsten.
Ik lach me gek dat men nu nog 100/100 aanbiedt op FttH, want het fibertje kan 18Gbit aan, en er komen er twee per huishouden binnen. De eerste plaagstootjes op Reggefiberglas in o.a. Zwolle zijn er al, waar men fluitend 200/200 verkoopt inmiddels.

Als je geld teveel hebt kan je nu al 1000/1000 krijgen bij Lijbrandt, volledig symmetrisch en altijd 100% beschikbaar (a 265/mnd, ook al adverteren ze er niet mee), en dan zit je nog op minder dan 10% van wat de fiber aankan, vraag is wat je ermee moet op internet?
Qua IPTV huppelen er nu al meer dan 200 digitale kanalen op mijn drie STB's binnen, waarvan 25 plus HD... de vraag is met hoeveel kanalen je tevreden bent, maar je kunt niet roepen dat er keuzegebrek is... Hoeveel kan UPC nog erbij zetten op de kabel zonder analoog een schop te geven of waterkoeling in te bouwen? DOCSIS is ook niet eindeloos op te krikken, en UPC kan niet zoals KPN een tweede aderpaartje inzetten om te stapelen? Lijbrandt biedt gewoon alledrie de technieken, analoog, DVB-C over de coax, en voor de HD junks IPTV over UTP, die niet ten koste gaat van je internet bandbreedte... daar waar UPC en KPN slechts één techniek aanbieden (Ok, UPC heeft nog analoog, maar voor hoelang?)

Als glasvezelproviders echt willen toeteren dan blazen ze UPC qua snelheid en kwaliteit met twee vingers in hun neus uit het water... alleen is dat met minder dan 2% dekking in Nederland niet nuttig en handig nu.
De infra is er klaar voor, maar men zal bij gebrek aan echte competitie nu nog niet zo hoog in de boom gaan zitten, mede ook omdat er op papier meer providers zijn dan in het echt (als je de eigenaren van sommige eens checkt).

Het klinkt ook niet echt geloofwaardig dat je iets kiest om te testen om er vervolgens een jaar lang voor gemiddeld 65 euro/mnd aan vast zit. (Of betaalt UPC (ik gok 23-jarige) helpdesk medewerkers zo goed dat je je twee dure triple play abbonementen naast elkaar kan veroorloven?)

Er is één belangrijke reden waarom de vrees die jij uitspreekt dat Lijbrandt hetzelfde wordt als KPN en UPC nooit zal uitkomen.
KPN en UPC zijn volledig heer en meester op hun eigen infrastructuur en bepalen wie er wel of niet op komt (en dat is dus niemand op de particuliere markt op de UPC kabel en alleen low cost schreeuw ADSL providers op het KPN koper die veelal 100% winkeldochter van KPN zijn, het wij van WC-eend adviseren.... effect).

Let wel, UPC is vanaf de start ver gekomen, maar procedeert vrolijk door om vooral het kabelnetwerk dicht te houden (en dus mensen in UPC gebieden op kabelgebied te dwingen UPC af te nemen als overigens snellere alternatief voor KPN koper, met betere kwaliteit als KPN koper).
Reggefiber en de operators op het glasvezelnetwerk hebben juist belang bij openheid van hun infrastructuur, want die betaald aan het eind van de maand de rekeningen en de investering terug.
Dat KPN als operator en ISP op die netwerken zit is sommige mensen op WBA netwerken al flink in het verkeerde keelgat geschoten, want zoals altijd, daar waar KPN in de ketting zit begint de ellende (zie GHM IPTV wat niet gerouteerd kan worden naar GHM klanten).

KPN koopt vervolgens ook nog een kabelboer die in Zuid-Holland zit en zit vervolgens ook op de kabel met haar producten (ik bedoel de koop van Caiway, met een doekje voor het bloeden achteraf Nma onderzoekje).

Als Lijbrandt mij niet bevalt dan schop ik ze na een jaar de deur uit en heb hier dan nog de keuze uit twee andere glasvezelproviders, met dezelfde technieken, dezelfde voordelen van glas en qua tarieven veelal zeer competitief (zelfs KPN doet mee in het aanbiedingenspel lijkt het). Zelfs mijn oude ADSL provider XS4ALL lijkt zich (als KPN kloon) ook op triple play glasvezel abbo's te gaan gooien, maar die zal zoals XS4ALL betaamd wel onbetaalbaar duur worden.

In gebieden waar geen glasvezel ligt heeft de klant dus de keuze uit de eigenaar van het kabelnetwerk (veelal UPC) of de eigenaar van het telecom koper (KPN), en dat is mijns inziens een keuze uit twee slechte deals, maar waarbij UPC nu al met twee vingers in de neus KPN kwalitatief de oren wast, dat dan weer wel.

Ik prijs mij gelukkig dat er in B&R dus glasvezel in mijn meterkast binnenkomt, want dat geeft mij vergeleken met die andere 98% van de Nederlandse huishoudens een veel grotere keuzevrijheid, en mag en kan ik KPN en UPC met een grote bocht vermijden (ok, WBA is KPN beheerd, dus zelfs hier krijg ik KPN ellende ongevraagd door de strot geslagen).

Je zal verdikkeme in Schiedam wonen, dan is je keuze dus echt zeer beperkt, namelijk ADSL (VDSL is daar nog lang niet uitgerold) van KPN of winkeldochters, of Caiway = KPN via de kabel... lang leve de vrije markt!!

En ach, het argument huur versus koop van STB's en PVR's.... als ik bij UPC gewoon analoog TV wil kijken moet ik toch ook een TV kopen? Ik zie het investeren in een PVR als eenmalig, zoals je ook éénmalig een harddiskrecorder of een mediacenter koopt. (Scala bestaat dat nog? :P)

Ik ben het wat dat betreft met anderen hier eens dat het veel sympathieker zou zijn dat digitale TV aanbieders gewoon niet encrypted DVB-C zouden doorgeven (zoals GHM), waardoor je echte keuzevrijheid hebt in je hardware, net zoals GHM op WGDO nog steeds unencrypted IPTV aanbiedt, met eigenlijk hetzelfde resultaat.... je hoeft niet persé met een Amino te kijken (alhoewel je die gewoon gratis meegeleverd krijgt en dus niet eeuwig hoeft te huren).

Ook bij Lijbrandt geen eenmalige aansluit en administratiekosten, iets waar onder anderen jouw werkgever ook nog een aardig slaatje uit slaat.

Nogmaals, ik roep niet dat KPN en jouw baas slecht presteren op hun eigen territorium (ook al hebben klanten absoluut geen goed/beter/ander alternatief te kiezen), maar op nieuwe media als glasvezel gedraagt KPN zich als een koperboer en UPC komt niet verder dan consumentenonderzoekjes uit te melken over hoe goed ze zijn in gebieden waar glasvezel wordt aangelegd.... en dat terwijl ze in heel veel gebieden wel adverteren maar nooit kunnen leveren omdat daar de kabel niet van UPC is en ze tegen hun eigen monopoliespelletje aanlopen.

Infra en diensten moeten niet in één hand zitten, dan heb je een open netwerk en speelt de competitie zich af op het juiste speelveld, namelijk diensten.

PS
Voordat ik FttH kreeg was is overigens gewoon jarenlang trouw UPC klant hoor, zonder problemen, maar alleen voor analoge TV. ;)

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 31-08-2011 09:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bovendien is UPC tegenwoordig nog zo'n beetje de ENIGE in het land bij wie digitaal nog steeds niet 'de standaard' is (om het in Ziggo marketing termen uit te drukken).

Bij UPC heb je voor 17 euro per maand alleen maar een laf analoog signaaltje. Op 1 TV digitaal erbij is 4 euro per maand erbij (zit je al op 21) en dan ben je nog verplicht hun box erbij te nemen of een CI+ module te huren. Tweede tv digitaal? Hup, 4 euro erbij. En maximaal 2 per huishouden.

En dan heb je dus nog steeds geen HD (terwijl Ziggo, KPN, Caiway en Glashart Media tegenwoordig de 10 meest populaire zenders al in het BASISpakket hebben zitten). Bovendien kan je met het coax-signaal van Glashart Media en KPN zonder extra kastjes en kaartjes onbeperkt digitaal kijken op iedere tv die dit ondersteunt.

Nee.... zoals Spikecity al zegt: Technologisch gesproken zullen de UPC producten (inmiddels, is ook anders geweest) prima functioneren en ik geloof ook best dat je behoorlijk hoge snelheden kan halen.

Maar de uitknijperitis is gewoon te erg voor woorden. Ik hoop echt dat KPN aan het eind van het jaar de kwaliteit van de televisie op fatsoenlijk niveau brengt. Dan is definitief de laatste reden om eventueel toch voor UPC te kiezen weg.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

eymey schreef op woensdag 31 augustus 2011 @ 09:23:
Nee.... zoals Spikecity al zegt: Technologisch gesproken zullen de UPC producten (inmiddels, is ook anders geweest) prima functioneren en ik geloof ook best dat je behoorlijk hoge snelheden kan halen.
Helaas wel nagenoeg aan het eind van wat technisch mogelijk is, waardoor ook UPC, gelijk Ziggo en Caiway onvermijdelijk moeten gaan schrappen in analoog om digitaal meer en beter te kunnen worden. Het blijft dus verschuiven binnen de maximaal haalbare bandbreedte van coax (ook al is dat maar drie meter totaan de woning).
Daarbij heeft UPC naar eigen zeggen al 97% glas liggen en zou dus nog kunnen besluiten om zelf FttH of FttC te gaan investeren en coax te vervangen door glas bij haar klanten.
KPN is hierin veel minder flexibel omdat het leeuwendeel van het glas niet voor dit doel is aangelegd en dus niet in de buurt van woningen komt vrees ik, tenzij alle DSLAM's al aan glas hangen in de wijkcentrales.

Het blijft dus voor alle koperboeren en kabelaars een compromiteus geheel, daar waar op open beheerde FttH glasvezelnetwerken het enige compromis is prijs versus kwaliteit, of wel concurrentiemarktwerking, want daar kan iedere provider aanbieden wat hij wil, mits hij zichzelf hiermee niet uit de markt prijst, en worden terecht zaken als support, helpdesk en oplossen van problemen (waaronder administratieve puinhopen) ineens onderdeel van de beslissing.
Ik heb nog nooit iemand horen roepen dat men UPC niet kiest omdat de administratie niet deugt, want die luxe keuze optie heeft men op de kabel niet en zal men de bedrijfscultuur van UPC op de koop toe moeten nemen (overigens net zo met KPN).

En dat is wat glasvezelnetwerken zo leuk maakt voor de consument, want de klant kan hier zelf kiezen wie levert, in welke kwaliteit en voor wat voor bedrag....
eymey schreef op woensdag 31 augustus 2011 @ 09:23:
Maar de uitknijperitis is gewoon te erg voor woorden. Ik hoop echt dat KPN aan het eind van het jaar de kwaliteit van de televisie op fatsoenlijk niveau brengt. Dan is definitief de laatste reden om eventueel toch voor UPC te kiezen weg.....
Ach ja, mijn KPN zakelijk internettarief werd gewoon even met 12.5% per maand verhoogd naar 20 euro/mnd ex de BTW... en dan mag ik 1000Mb totaal doen... bukt u maar.. :(
En als de 4G (HSDPA) dekking van KPN nu onberispelijk goed was? Helaas is dat buiten de randstad nog een grote Emmenthaler gatenkaas en zit je vaak op een trage 3G verbinding te wachten.

Eigenlijk te onbeschoft voor woorden als je ziet dat onze zakelijke telefoons gemiddeld rond de 500 euro in de maand aan belkosten maken internationaal, om dan gewoon nog lompweg zulke tarieven te durven optellen voor een beetje internet?
Maar ja, bij monopolisten betaal je voor elke komma apart lijkt het, en zodra de term zakelijk in een account staat ga je met boter en suiker erin omdat je niet anders kan denkt men.

[ Voor 76% gewijzigd door Verwijderd op 31-08-2011 10:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Verwijderd schreef op dinsdag 30 augustus 2011 @ 23:10:
Uiteraard zijn er nog steeds zat beloofde issues, zoals online kunnen instellen van je VoIP zaken, inzien van je belgegevens en dergelijke die wel heel lang lijken te duren om werkend te krijgen.
Work in progress inderdaad. Jouw issue staat in het top5 lijstje maar er moet inderdaad aardig wat gebeuren aan de achterkant voordat het opgelost is. Je bent dus niet vergeten maar het is een 'vervelend' probleem om te verhelpen.

Mbt VoIP settings is het nog steeds "soon". Zodra er een duidelijk te communiceren datum op de roadmap komt zal ik hier wel iets roepen.
eymey schreef op woensdag 31 augustus 2011 @ 00:15:
@Denan: Ik snap best dat dit een moeilijk probleem is. Alleen het totale gebrek aan terugkoppeling door de servicedesk (ookal is het periodiek dat ze het probleem nog niet vergeten zijn, maar uberhaupt dat ze het oppakken), dat gebrek aan communicatie stoort me!

Erg fijn dat jij het hier meldt hoor en uitlegt, maar dit is een taak van de SERVICE desk!
Daar heb je een punt. Wat ik zelf vooral mis is een continue nieuwsfeed met updates/meldingen op de website van Lijbrandt. De dingen die ik hier post (bvb GHM nieuws of nieuwe gebieden) zouden eigenlijk ook op de lbt website moeten staan. Dat is dan ook meteen een mooie plek voor statusupdates.

Wat betreft servicedesk: ik heb gisteren een verzoek ingeschoten voor een lbt webcare account en ook al wat gesprekken gehad over de opzet van webcare. (heej.. wij kennen toch iemand die wel eens actief is op tweak? ene denan?). Ik verwacht dat op zeer korte termijn officiële webcare medewerkers actief zullen worden op tweak.

@marnix:
Bij deze is de status van de EPG info aangepast naar "generiek". In andere gebieden/netwerken speelt namelijk hetzelfde probleem. De CSD heeft een nieuw ticket aangemaakt en ingeschoten bij GHM.

[ Voor 5% gewijzigd door denan op 31-08-2011 10:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

denan schreef op woensdag 31 augustus 2011 @ 10:27:
[...]

Work in progress inderdaad. Jouw issue staat in het top5 lijstje maar er moet inderdaad aardig wat gebeuren aan de achterkant voordat het opgelost is. Je bent dus niet vergeten maar het is een 'vervelend' probleem om te verhelpen.

Mbt VoIP settings is het nog steeds "soon". Zodra er een duidelijk te communiceren datum op de roadmap komt zal ik hier wel iets roepen.
Wheheee, ik kom op steeds meer lijstjes te staan bij Lijbrandt denan.... zolang ik maar niet al te hoog op de Lijbrandt hit list kom te staan, want jullie schieten alles in lees ik hier keer op keer, en voor je het weet schieten jullie een keer raak :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Verwijderd schreef op woensdag 31 augustus 2011 @ 10:52:
Wheheee, ik kom op steeds meer lijstjes te staan bij Lijbrandt denan.... zolang ik maar niet al te hoog op de Lijbrandt hit list kom te staan, want jullie schieten alles in lees ik hier keer op keer, en voor je het weet schieten jullie een keer raak :P
Het valt mee.. je naam staat er niet bij :) Er zijn nog een 5-tal andere klanten met hetzelfde probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

denan schreef op woensdag 31 augustus 2011 @ 10:53:
[...]

Het valt mee.. je naam staat er niet bij :) Er zijn nog een 5-tal andere klanten met hetzelfde probleem.
Vijf maar? Valt nog mee, en dat zijn vast en zeker klanten waarbij handmatig zaken zijn ingeschoten tijdens de testfases?
Ach, het is nu administratief netjes opgelost waardoor ik niet meer betaal dan waarvoor ik zou moeten betalen, en de diensten draaien als een dolle.
Dat VoIP kunnen instellen is de slagroom op de cake en ik mis het nauwelijks, omdat ik sowieso nauwelijks vast bel en dus ook inzien van belgegevens niet echt een hot item is ;)
Maar een echte support medewerker terug hebben op GoT in plaats van jouw zeer gewaardeerde doorgeefluik efforts zou zeker gewaardeerd worden, al was het maar dat je dan weer een wat directere lijn kan bewandelen met Lijbrandt.

Tot die tijd.... ga gewoon door met wat je hier doet, het wordt absoluut gewaardeerd hoop ik, door mij in ieder geval. _/-\o_

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 31-08-2011 11:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Denan: Een 'echte' webcare zou een perfect idee zijn, mits die dan ook structureel blijven.

En wat betreft de website: Dit blijft gewoon een grote ergernis inderdaad. Zaken zoals de ontbrekende EPG info, haperende m532's en een statement rondom de kwaliteit van de streams horen gewoon DUIDELIJK op de website staan onder het kopje "lopende issues".

Misschien dat het, als dit duidelijk inzichtelijk wordt, ook een stok achter de deur is om deze issues serieus te blijven nemen en bij leveranciers als KPN en GHM te blijven pushen.

[ Voor 20% gewijzigd door eymey op 31-08-2011 11:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirMemeAlot
@Denan,

Thanks! ik wacht af.

@spikecity, wat een verhaal, daar mag ik zo eerst wel even goed voor gaan zitten!

Trouwens ik ben helemaal geen lid van de UPC fan club, ik vind alleen dat er door sommige so overdreven gedaan word.En gisteravond vond ik het toepasselijk om daar eens op te reageren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SirMemeAlot schreef op woensdag 31 augustus 2011 @ 11:45:
@Denan,

Thanks! ik wacht af.

@spikecity, wat een verhaal, daar mag ik zo eerst wel even goed voor gaan zitten!

Trouwens ik ben helemaal geen lid van de UPC fan club, ik vind alleen dat er door sommige so overdreven gedaan word.En gisteravond vond ik het toepasselijk om daar eens op te reageren.
Tja, er zijn een hoop argumenten om het plankverhaal te onderbouwen, vandaar de lengte, waarvoor dus excuses. ;)
En als UPC medewerker geen fan van je baas?
Alhoewel ik je op je woord wil geloven heb ik nog nooit een medewerker van een bedrijf gezien die op iets publieks als een forum onbevooroordeeld is over het product wat zijn werkgever verkoopt (tenzij hij niet bang is voor zijn baan), en waarmee die persoon aan het eind van de maand zijn bammetjes verdient.

Vergeef me dus dat ik enigszins sceptisch blijf over jouw onpartijdigheid in een discussie over UPC, waarin ik UPC overigens op kwaliteit absoluut niet afkraak, hooguit om hun monopolistenhouding, gebruik van niet open digitale standaarden en "you pay for everything extra" huurpolitiek, alsmede het wel heel verdraaid uit kunnen leggen van consumentenonderzoekjes ten voordele van hun eigen netwerk (terwijl de techniek en de realiteit van het UPC netwerk dit meer dan eens tegenspreekt).
Ik verwacht eigenlijk ook nog wel wat KPN medewerkers hier die tegengas willen geven op mijn argumenten :P

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 31-08-2011 12:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirMemeAlot
Haha, voor mij is het niks anders dan een bijbaan inderdaad.

De reden dat ik UPC helemaal niet zo erg vind is waarschijnlijk omdat wij verschillende behoeften hebben. Ik zal je verhaal vandaag nog wel even doorlezen. En mocht ik het nodig vinden om er een reactie op te plaatsen doe ik het wel in een berichtje naar jou. Zo krijgen we geen waarschuwingen dat we te veel offtopic gaan. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morzzz
Nou ik ben heel lang vriendelijk en geduldig geweest, maar ik heb een ultimatum gesteld bij Reggefiber. Deze week aansluiting en anders ben ik er klaar mee :)

Ziggo en UPC zijn dan ook geen lieverdjes maar dit is schandalig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SirMemeAlot schreef op woensdag 31 augustus 2011 @ 12:00:
Haha, voor mij is het niks anders dan een bijbaan inderdaad.

De reden dat ik UPC helemaal niet zo erg vind is waarschijnlijk omdat wij verschillende behoeften hebben. Ik zal je verhaal vandaag nog wel even doorlezen. En mocht ik het nodig vinden om er een reactie op te plaatsen doe ik het wel in een berichtje naar jou. Zo krijgen we geen waarschuwingen dat we te veel offtopic gaan. :P
Aha, bijklussen bij UPC, wist niet eens dat dat kon? :)

Ik geloof dat onze behoeften niet eens zo verschillend zijn... snel internet, uitstekende kwaliteit en ruim aanbod aan TV, liefst in HD en een vaste telefoon die rinkelt als men je nummer draait? Ik neem tenminste aan dat we het over triple play accounts hebben en niet alleen TV of alleen internet onder de loep nemen?

Overigens is de moderatie hier wel zodanig soepel dat men een vergelijk tussen Lijbrandt en anderen toestaat, dus zo bang ben ik nog niet voor waarschuwingen of erger :P

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 31-08-2011 12:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stoffel63
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 04-06-2020
Even een klein beetje olie op het "UPC prijzenvuurtje" gooien:
Digitale TV basis kost bij UPC € 5 per maand i.p.v. € 4.
Voor 2 TV's kost dat dus per jaar nog € 12 meer dan in het voorbeeld van toxict.
Volgens hun site http://www.upc.nl/televisie/digitale-tv krijg je de mediabox GRATIS IN BRUIKLEEN !!
UPC geeft wat gratis weg. Is dat wat ;-)
Je betaalt dus voor het digitale pakket, wat ze toch al standaard op jouw koperkabeltje proppen.
Voor een extra box of extra CI+ module betaal je slechts € 4 per maand.

(pff ik lijk wel op koffieleut die altijd dit soort mooi commentaar op upc heeft op de site van totaaltv.nl)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Morzzz schreef op woensdag 31 augustus 2011 @ 12:07:
Nou ik ben heel lang vriendelijk en geduldig geweest, maar ik heb een ultimatum gesteld bij Reggefiber. Deze week aansluiting en anders ben ik er klaar mee :)

Ziggo en UPC zijn dan ook geen lieverdjes maar dit is schandalig...
Moet je niet eerder bij je provider aankloppen? Ik neem aan dat de FTU al in je meterkast zit en het een kwestie is van de NTU erop en activeren/routeren? In dat geval zou je bij Reggefiber tegen de verkeerde boom blaffen lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SqueakyClean
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 28-09 22:54

SqueakyClean

SuperSqueakyClean

Ik wil eigenlijk niet inbreken in dit interessante en ingewikkeld verhaal, maar hoor graag jullie advies.

Zoals eerder gemeld wordt over twee weken ons huis in Berkel en Rodenrijs opgeleverd (*O*) en kunnen we hopelijk een Lijbrandt abo afnemen (postcode check faalt op dit moment). Nu heb ik dit topic doorgelezen, en heb een boodschappenlijstje voor het huis/de meterkast opgesteld.

Zoals ik het nu begrijp komen twee utp kabels uit de modem: 1 voor internet en 1 voor IPTV.
Internet moet naar zolder, de eerste verdieping en de woonkamer. IPTV moet alleen naar de woonkamer.

Volgens mij hebben we het volgende nodig:

- 1 router voor internet (TP-Link TL-WR1043ND);

- 2 RJ45 splitters voor tv en internet naar de woonkamer;

of

- 2 VLAN switches voor de woonkamer (Netgear GS108E à 55 euro p.s.)

of

- 2 UTP kabels door de loze leiding (bestaan er 2 in 1 utp kabels van CAT-5?);

- dubbele wcd in de meterkast voor de Genexis en de router;

-100 meter CAT-5 utp kabel (1 draadje naar zolder, 1 draadje naar 1e verdieping, 1/2 draadjes naar woonkamer).

Ontbreekt er nog iets? Heb ik aan 100 meter genoeg?

Ik hoor graag jullie advies!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jobbie, als je één utp vanuit je meterkast voor zowel internet als IPTV wilt hebben kan je CAT5E kabel splitsen of met vlan switches werken, maar twee echte kabels werkt eigenlijk net zo goed en is kostentechnisch wellicht goedkoper en bovendien hoef je dan je internet punt niet bij je TV of andersom te laten uitkomen.
Een en ander is uiteraard afhankelijk hoe je kabels kunt trekken in je huis.

Verder inderdaad op poort 1 een (wireless) routertje nodig (plus een stroompunt als je hem in de meterkast hangt) en een stroompunt voor de genexis zelf. Als je goed voorbereid wilt zijn voor hogere snelheden boven de 100Mbit spendeer je iets meer geld aan je router en koop je een gigabit versie, ook voor eventuele switches in je internetbekabeling. Als je rekening houdt met toekomstige snelheden boven 100Mbit kan je uiteraard NIET de CAT5E kabel splitsen, want Gigabit heeft alle aderparen nodig voor die snelheden.

Wil je IPTV verder opsplitsen dan zijn low cost 10/100Mbit switches (Belkin, Sitecom, Sweex (zie informatique) etc van rond de 15 euri) voldoende om de kabel komende vanaf poort 2 op te splitsen naar andere punten in je huis (mocht je meerdere STB's erbij kopen). Analoge TV en DVB-C kan je gewoon over je huidige coax infrastructuur laten fietsen.

Verder heb je uiteraard bij je TV een stroompunt nodig voor je Amino. De HDMI kabel (1,5 meter) wordt meegeleverd, net als een UTP kabel van ca 10-12 meter.

Of je aan 100 meter genoeg hebt? Ligt aan de grootte van je huis en de manier waarop je kabels routeert in je huis.
Bij mij ligt alles dubbel naar drie verdiepingen en ik vermoed dat ik nog ruim onder de 100 meter ben gebleven (12 internet aansluitingen, twee wireless AP's, twee netwerkprinters en 3 IPTV punten)

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 31-08-2011 15:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morzzz
Verwijderd schreef op woensdag 31 augustus 2011 @ 14:55:
[...]
Moet je niet eerder bij je provider aankloppen? Ik neem aan dat de FTU al in je meterkast zit en het een kwestie is van de NTU erop en activeren/routeren? In dat geval zou je bij Reggefiber tegen de verkeerde boom blaffen lijkt me.
Lijbrandt stuurt me telkens naar Reggefiber aangezien die contact hebben met de aannemer...

De aannemer laat simpelweg helemaal niks van zich horen, maar daar heb ik ook geen direct contact mee...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Morzzz schreef op woensdag 31 augustus 2011 @ 15:23:
[...]

Lijbrandt stuurt me telkens naar Reggefiber aangezien die contact hebben met de aannemer...

De aannemer laat simpelweg helemaal niks van zich horen, maar daar heb ik ook geen direct contact mee...
Dat vind ik heel slordig van Lijbrandt, want jij hebt NIETS met Reggefiber te maken en eigenlijk ook niet met de aannemer.

Zal eens kijken of ik een direct nummer van van Gelder heb, want dat is de aannemer die namens Reggefiber in B&R opleveren moet, maar niks staat je in de weg om van Gelder gewoon direct te bellen, staan gewoon in de telefoongids. Verkeerde plaats... geen idee wie oplevert in Enschede :)

Eventueel kan mijn contact bij Lijbrandt ook nog een beetje duwen om een en ander te bespoedigen.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 31-08-2011 15:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morzzz
Verwijderd schreef op woensdag 31 augustus 2011 @ 15:24:
Zal eens kijken of ik een direct nummer van van Gelder heb, want dat is de aannemer die namens Reggefiber in B&R opleveren moet, maar niks staat je in de weg om van Gelder gewoon direct te bellen, staan gewoon in de telefoongids.

Eventueel kan mijn contact bij Lijbrandt ook nog een beetje duwen om een en ander te bespoedigen.
Enschede is het :)

Het gaat in mijn geval (en in ieder geval nog iemand in dit draadje) alleen om een modem. Wijkkast is al opgeleverd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Morzzz schreef op woensdag 31 augustus 2011 @ 15:26:
[...]

Enschede is het :)

Het gaat in mijn geval (en in ieder geval nog iemand in dit draadje) alleen om een modem. Wijkkast is al opgeleverd...
In dat geval kan ik je niet verder helpen, en ook mijn contact zit niet in die regio... maar Lijbrandt hoort dit op te lossen en je niet door te sturen naar Reggefiber, dat is gewoon slordig.

Ze kunnen hooguit roepen dat Reggefiber nog niet klaar is, en dan sta je met je rug tegen de muur, want Lijbrandt stuurt Reggefiber aan om een client te patchen, en die vervolgens opdrachten uitstuurt naar de in die regio werkzame installateur. Die installeert het modem, maakt in de PoP de verbindingen en meldt het gereed, waarna Lijbrandt al dan niet het IPTV spul op de post doet en je internet activeert.
Als het daar aan schort kan Lijbrandt daar eigenlijk niet zoveel aan doen, ondanks de familieband met Reggefiber.

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 31-08-2011 15:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morzzz
Verwijderd schreef op woensdag 31 augustus 2011 @ 15:27:
In dat geval kan ik je niet verder helpen, en ook mijn contact zit niet in die regio... maar Lijbrandt hoort dit op te lossen en je niet door te sturen naar Reggefiber, dat is gewoon slordig.
Wellicht is de situatie in Enschede iets anders, aangezien daar een glasvezelwinkel van Reggefiber zit die ook verkoop doet. Maar die hebben me op hun beurt ook al een aantal keer doorverwezen naar Lijbrandt :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Morzzz schreef op woensdag 31 augustus 2011 @ 15:36:
[...]

Wellicht is de situatie in Enschede iets anders, aangezien daar een glasvezelwinkel van Reggefiber zit die ook verkoop doet. Maar die hebben me op hun beurt ook al een aantal keer doorverwezen naar Lijbrandt :(
Alle glasvezelwinkels zijn van Reggefiber (voorheen Glashart), maar het personeel wat daar zit vertegenwoordigt de op dat netwerk leverende ISP's, aangevuld met een Reggefiber medewerker die dit soort zaken zou moeten kunnen checken en potentiele klanten kan informeren over status en dergelijke. Reggefiber mensen zelf verkopen in principe niets aan particulieren maar faciliteren alleen de lokatie en promotiematerialen is mijn ervaring.

Maar wellicht kan denan iets voor je betekenen als hij al niet voor je aan de slag is gegaan?

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 31-08-2011 15:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morzzz
Verwijderd schreef op woensdag 31 augustus 2011 @ 15:39:
Maar wellicht kan denan iets voor je betekenen als hij al niet voor je aan de slag is gegaan?
Wellicht, als hij niet is afgeschrikt door mijn eerdere botte opmerking in dit draadje :)

Feit is dat ik al door had dat het de aannemer is die de zaak vertraagd, en dat zowel Reggefiber als Lijbrandt geen mensen hebben die direct glasvezelaansluitingen monteren. Ik spreek dus altijd mensen die er niet direct iets aan kunnen doen en had me dus voorgenomen om vriendelijk te blijven, wat ik nu ook maandenlang gebleven ben (ik weet als oud-medewerker van @home maar al te goed hoe het is...).

Nu is het alleen een keer genoeg na 3,5 maanden wachten, waarvan een ruime maand een situatie waarin alleen nog een modem geinstalleerd moet worden.

Vooropgesteld: Ik waardeer jullie inspanningen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Morzzz schreef op woensdag 31 augustus 2011 @ 15:45:
[...]

Wellicht, als hij niet is afgeschrikt door mijn eerdere botte opmerking in dit draadje :)
....
Vooropgesteld: Ik waardeer jullie inspanningen :)
Voor zover ik hem hier meemaak is denan wel wat gewend in de business :P
En als ik iets kan betekenen voor je... uiteraard graag gedaan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SqueakyClean

SqueakyClean

SuperSqueakyClean

Thanks, Spike, voor het antwoord (en al je eerdere hulp!)! d:)b

Nu ik het heb uitgeschreven, lijkt me twee UTP kabeltjes het makkelijkst.
En voor de tv gaan we DVB-C gebruiken... gaat helemaal goed komen!

Heb jij of iemand anders enig idee of 100 meter CAT-5 kabel genoeg is voor 4 draadjes?

1 zolder
1 1e verdieping
2 woonkamer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tsjoender
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20:33
Jobbie schreef op woensdag 31 augustus 2011 @ 15:59:
Heb jij of iemand anders enig idee of 100 meter CAT-5 kabel genoeg is voor 4 draadjes?

1 zolder
1 1e verdieping
2 woonkamer
Is het een rijtjeshuis of woonboerderij? Kan nogal schelen in de kabellengtes. Met 100m moet je een eind komen lijkt me. Probeer in gedachten eens de gang van de kabel te volgen en schat steeds in hoeveel meter dat is (bijvoorbeeld vanaf meterkast tot plafond 1,5m plus 2m naar hoek van de gang, etc. etc. etc.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SqueakyClean

SqueakyClean

SuperSqueakyClean

Handig idd. om te weten dat het een rijtjes huis is... en grof meten vind ik een goed idee, al weet ik niet precies hoe de leidingen lopen....

Man, de komende tijd wordt weer leerzaam! B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jobbie schreef op woensdag 31 augustus 2011 @ 16:06:
Handig idd. om te weten dat het een rijtjes huis is... en grof meten vind ik een goed idee, al weet ik niet precies hoe de leidingen lopen....

Man, de komende tijd wordt weer leerzaam! B)
Hou voor de hoogte van woonverdiepingen 2,65m aan en voor slaapverdiepingen 2,40m, tenzij je een Amsterdams grachtenpand hebt komen die maten redelijk standaard voor in woningen, en voor de rest uiteraard gewoon 4x de lengte nodig voor elke ruimte die je langs de wanden oversteekt enzo.... is niet echt raketkunde, maar ik had met drie verdiepingen (7 kamers) dubbel utp bedraad aan 100 meter voldoende.

Ik neem aan dat je met vier draadjes bedoelt vier volledige cat5e kabels naar de lokaties zoals je in je eerdere berichtje riep, zolder , eerste verdieping en 2x woonkamer??

Als je overigens DVB-C gebruikt zit analoog er ook gewoon nog op hoor, je moet hiervoor sowieso 75 ohms coax trekken, maar of je op je kijkbuis dan analoog of DVB-C kijkt mag eigenlijk niet uitmaken, hooguit dat je analoog meer ruis ziet dan op het retescherpe DVB-C van GHM.
Mocht je je coax willen splitten dan hoef je hoogstwaarschijnlijk alleen maar goede kwaliteit T-stukken en stekkers (metaal) te kopen, want de signaalsterkte uit de CATV module is een factor tig sterker als dat wat je bijv van UPC gewend bent, dus antenneversterkers zijn in principe niet nodig en zelfs hinderlijk storing veroorzakend.

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 31-08-2011 16:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Morzzz schreef op woensdag 31 augustus 2011 @ 15:45:
Mijn huid is aardig dik.. en anders heb ik nog een enorme plaat voor mijn hoofd :)

Maar helaas kan ik je hierbij niet helpen, het is niet zo dat ik direct op de operatie van LBT zit en dit soort zaken liggen te ver buiten mijn verantwoordelijkheden. Wat je wel kunt doen is de helpdesk bellen en aangeven dat jij verwacht dat ze dit oppakken met de aannemer.. op zijn minst om te vragen wanneer het dan wel kan en wat de oorzaak is van deze vertraging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

denan schreef op woensdag 31 augustus 2011 @ 16:36:
[...]

Mijn huid is aardig dik.. en anders heb ik nog een enorme plaat voor mijn hoofd :)
Je bent dus net zo'n knappe kerel als ondergetekende lees ik hier... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Don Juansen
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 18:49
Lekker informatief de laatste posts hier en ondanks de kritische noot nog een lijntje van humor erom! Kan ik wel waarderen.

Ik zit in hetzelfde schuitje als Morzzz, zoals hij al aangaf. Ik heb het contract voor Lijbrandt afgesloten met een Reggefiber-medewerker. Deze is ook al een paar keer het aanspreekpunt geweest met mijn vragen over de aansluiting. Ze zijn in mijn ogen dus wel degelijk verantwoordelijk voor de aansluiting, omdat zij dit product verkopen. Ze zijn als het ware de buffer tussen cliënt & Lijbrandt / andere glasvezelaanbieders in Enschede.

Neem dan mee dat ze daar klachten in ieder geval direct op pakken en bellen/mailen met mensen binnen Lijbrandt, terwijl Lijbrandt erg traag is in haar respons, ben ik er niet ontevreden mee. Het vervelende is dat het voor Morzzz en mij blijkbaar nog weinig effect heeft gehad.

Het is gewoon vervelend dat de aannemer gewoon niet even belt om aan te geven dat het volgende week/week erop of iets dergelijks wordt. Dan heb je in ieder geval meer duidelijkheid!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Verwijderd schreef op woensdag 31 augustus 2011 @ 16:43:
Je bent dus net zo'n knappe kerel als ondergetekende lees ik hier... :P
Een dikke huid wil niet meteen zeggen dat er een speklaagje onder zit ;)

@don:
Het snelste zou toch via Lbt moeten zijn. De helpdesk is daar aardig op orde nu nadat er flink wat nieuwe mensen aangenomen zijn. Bel ze anders even tijdens kantoortijd en vraag hen om de aannemer te bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Don Juansen
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 18:49
denan schreef op woensdag 31 augustus 2011 @ 17:56:
@don:
Het snelste zou toch via Lbt moeten zijn. De helpdesk is daar aardig op orde nu nadat er flink wat nieuwe mensen aangenomen zijn. Bel ze anders even tijdens kantoortijd en vraag hen om de aannemer te bellen.
Mjah, die gaven aan dat ze de contactgegevens van de aannemer in Enschede niet hadden, dus dat ik bij Reggefiber moest proberen. Dat is dus precies wat Morzzz bedoelt moet van kastje naar de muur sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morzzz
Don Juansen schreef op woensdag 31 augustus 2011 @ 17:59:
Mjah, die gaven aan dat ze de contactgegevens van de aannemer in Enschede niet hadden, dus dat ik bij Reggefiber moest proberen. Dat is dus precies wat Morzzz bedoelt moet van kastje naar de muur sturen.
Ik had er vanmiddag eentje aan de lijn die de contactgegevens wel had. Heeft beloofd mij morgen terug te bellen :)

Het frusterende is dat ik ze in mijn straat zag wandelen van de week! Ze hebben mijn nummer wel genoteerd, maar helaas nog niets van gehoord...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

denan schreef op woensdag 31 augustus 2011 @ 17:56:
[...]

Een dikke huid wil niet meteen zeggen dat er een speklaagje onder zit ;)
En ik begon je net een aardige vent te vinden.... ga je zo beginnen? :P

• Morzzz
Nou mannen, vanochtend is er een glasvezelmodem in mijn huisje geinstalleerd!

Ik zal vanavond als ik van werk terugkom eens kijken of ik al een werkende verbinding heb :)

• SirMemeAlot
@Spikecity,

Jij begon ook de mogelijkheid van een 1000 mbit symmetrische verbinding, bied lijbrandt deze echt al aan? of heb je dat van horen en zeggen?

• denan
@spikecity: "aardig" is iets voor webcare ;)

Issues met IPTV opnames op amino 532/540
Het probleem is hoogstwaarschijnlijk gevonden en voor de 532 zal er begin volgende week een fix gedeployed worden in het netwerk. Natuurlijk pas nadat de fix uitvoerig getest is. Voor de 540 komt de fix over een week of 2 uit en deze zal ook naar het netwerk gepushed worden.

[ Voor 16% gewijzigd door denan op 01-09-2011 15:36 ]

• toxict
denan schreef op donderdag 01 september 2011 @ 15:30:

Het probleem is hoogstwaarschijnlijk gevonden en voor de 532 zal er begin volgende week een fix gedeployed worden in het netwerk. Natuurlijk pas nadat de fix uitvoerig getest is. Voor de 540 komt de fix over een week of 2 uit en deze zal ook naar het netwerk gepushed worden.
Wat was de issue ook alweer?

@Denan: Goed nieuws! Mocht er getest moeten worden, ik bied me aan.

Hoewel het wrs wel lastig testen/reproduceren wordt mocht het toch nog niet goed zijn, want het probleem treedt ook niet structureel iedere keer of bij een bepaalde zender op.

Kan ik daarna naar de SD toe met het volgende issue: Dat m'n stroomconnectie met de M532 steeds fragieler wordt.

Verwijderd

SirMemeAlot schreef op donderdag 01 september 2011 @ 14:02:
@Spikecity,

Jij begon ook de mogelijkheid van een 1000 mbit symmetrische verbinding, bied lijbrandt deze echt al aan? of heb je dat van horen en zeggen?
Een gevleugelde uitspraak vorig jaar in B&R tijdens een introductieavond door de toenmalige Lijbrandt sales manager, zelfs inclusief het bedrag per maand.... De man werkt er inmiddels volgens mij niet meer, dus hoe serieus dit op dit moment is.... ga ervanuit dat ze het nog niet willen verkopen, zeker omdat ze met 200Mbit voorlopig alle kabel en adslboeren het zwijgen al opleggen (wordt al een tijdje getest in Zwolle meen ik, of zelfs al verkocht daar)?

Het hangt er ook een beetje vanaf of de PoP's al gigabit zijn ingericht, want anders is het wel even iets meer als alleen wat configuratie en je NTU vervangen voor een gigabit model. De testen die ik gedaan heb tonen in ieder geval aan dat de fibers vanuit een 1000Mbit CPE gevoed worden, want drie verschillende HD zenders hadden bij mij geen invloed op de 100Mbit download die ik als test tegelijk liet lopen.
Hoger als 100Mbit/poort kan ik ook niet testen want ook mijn Genexis NTU is nog het 100Mbit model, en zou dus moeten worden vervangen worden als men sneller gaat aanbieden.

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 01-09-2011 16:11 ]

Verwijderd

Rol maar uit.... gaan we zien of mijn 532 geen kuren meer vertoond :)

Enne... jij speelt nu toch nog steeds een beetje voor verkapte webcare medewerker :P ?

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 01-09-2011 16:07 ]

Er zijn al genoeg gebieden waar daadwerkelijk 200 mbit/s wordt aangeboden. Maar de gebieden die ik ken (o.a. Zeewolde) zijn WGDO gebieden (daar kan zowel XMS als Tweak het aanbieden).

Ik ken ook mensen die dat abbo nog serieus hebben ook :')

• Nicap
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:31

Nicap

Tsssk....

Eymey, he bedoelt de DC aansluiting op de M532? Ik vermoed dat hij bij mij ook niet echt goed vast zit namelijk.

• Morzzz
Ik heb verbinding, nice :)
Gefeliciteerd, @Morzzz :D

@Nicap: Die bedoel ik ja. De minste of geringste aanraking of verplaatsing van de box resulteert in een verbreken van de elektrische verbinding waardoor de harddisk met een klap uit slaat en de box opnieuw gaat booten. Heb het al een keer gehad dat hij zo stond te 'klapperen'.

Eigenlijk begin ik er toch wel steeds meer spijt van te krijgen dat ik voor dat ding gegaan ben......

• MikeT80
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 01-10 16:05

Ben benieuwd...
Heb dit probleem al een paar keer aan de helpdesk proberen uit te leggen
Maar voor ze het zelf een beetje snappen :(

• Morzzz
Thanks, ik ben gered voor volgende week (thuiswerken) :)

Vanmorgen is het in een stroomversnelling gegaan. Net toen ik mijn eerste bak koffie aan het tappen was ging mijn telefoon af. De aannemer aan de lijn. De beste man vroeg mij wanneer het mij uitkwam om het modem te installeren. Zo snel mogelijk was een half uurtje, daar had ik wel oren naar.

Zo gezegd zo gedaan: ik vrouwtje bellen die de koffie in mijn casa aanslingerde, de mannen knoopten vakkundig een Genexis glasvezelmodem aan het oranje draad en er komt een einde aan een maandenlange soap.

Twee tips voor Lijbrandt, maar ook voor iedereen die met klanten/mensen werkt:

1 - Informatie. Hierin onderscheiden de goed scorende providers zich van de slechte.
2 - Neem ruime deadlines. Een keer melden dat het nog minimaal een half jaar gaat duren is beter dan proberen een nauwe deadline aan te houden en die telkens iets op te schuiven als er complicaties optreden. Als alles dan volgens planning verloopt kunnen er eerder klanten aangesloten worden, iets wat alleen maar positief opgevat kan worden. :)

• stoffel63

Dat is goed nieuws.
Ik heb trouwens vandaag een 540 van Lijbrandt ontvangen.
Dit naar aanleiding van een e-mail van mij naar de helpdesk, waarin ik gevraagd heb of het opnameprobleem met de 540 over zou zijn. Volgens de dame van de helpdesk die mij belde zou het opnameprobleem met de 540 over zijn.
Overigens is die e-mail een vervolg op een paar brieven en tig e-mails. Als reactie daarop heb ik van Lijbrandt een 130M in bruikleen gekregen. Die gebruik ik naast de 532, waarbij de 532 als tuner voor mijn harddiskrecorder fungeert. Geen wereldoplossing en geen geen topkwaliteit via scart, maar het werkt. Opnamen in elk geval betere kwaliteit dan analoog en ook uit IPTV pakket. Goeie actie van Lijbrandt !!

Maar terug naar de 540. Ik heb vanmiddag even heel kort getest met een opname van "probleemzender"ARD HD. Die speelde af. Dat deed hij eerst niet.
Heb vanavond en vannacht nog wat opnamen gepland ook op andere probleemzenders. Kijk morgen even naar de resultaten. Die zal ik morgenavond posten.
Wat me in elk geval opviel is dat de 540 een stuk sneller werkt dan de 532. Ook zit er een andere softwareversie in. En de mooie/handigere nieuwe afstandsbediening.
@Stoffel63: Wat zijn volgens jou de 'probleemzenders' ? Dan kan ik daar ook eens specifiek op testen.

Want op ned. 1, 2 en 3 is het "hit or miss"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datadevil
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21:06
Ik heb 2 brieven gehad van Lijbrandt, beiden met een (net wat verschillend opgemaakt) verhaal over dat ik aangesloten wordt zodra mijn modem is aangesloten.
Dit staat voor volgende week geplanned, dus ik neem aan dat de Lijbrandt activatie snel daar na volgt, maar wat ik me af vroeg is of ik nu al in moet kunnen loggen op 'mijn lijbrandt', dat lijkt namelijk nog niet te werken.

Moet ik daar voor wachten op die activatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

eymey schreef op donderdag 01 september 2011 @ 16:32:
Er zijn al genoeg gebieden waar daadwerkelijk 200 mbit/s wordt aangeboden. Maar de gebieden die ik ken (o.a. Zeewolde) zijn WGDO gebieden (daar kan zowel XMS als Tweak het aanbieden).

Ik ken ook mensen die dat abbo nog serieus hebben ook :')
Klopt, maar het is nog niet generiek verkrijgbaar bij Lijbrandt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

datadevil schreef op vrijdag 02 september 2011 @ 07:56:
Ik heb 2 brieven gehad van Lijbrandt, beiden met een (net wat verschillend opgemaakt) verhaal over dat ik aangesloten wordt zodra mijn modem is aangesloten.
Dit staat voor volgende week geplanned, dus ik neem aan dat de Lijbrandt activatie snel daar na volgt, maar wat ik me af vroeg is of ik nu al in moet kunnen loggen op 'mijn lijbrandt', dat lijkt namelijk nog niet te werken.

Moet ik daar voor wachten op die activatie?
Mijn Lijbrandt werkt pas als je account is geactiveerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datadevil
Verwijderd schreef op vrijdag 02 september 2011 @ 08:13:
[...]

Mijn Lijbrandt werkt pas als je account is geactiveerd.
Handig dat ik dan in mijn lijbrandt email voortgangs emails krijg :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

datadevil schreef op vrijdag 02 september 2011 @ 08:52:
[...]

Handig dat ik dan in mijn lijbrandt email voortgangs emails krijg :-)
Tja... sommige mensen hebben het gestippelde garen uitgevonden als het gaat om informatieverstrekking vanuit Lijbrandt.
Wellicht kan je achteraf teruglezen wat ze allemaal al gedaan hebben :P

Zou het een ex KPN helpdesk iemand zijn?
Ooit bij KPN storing gehad vaste lijn en kon geen 0900 meer draaien, na 10x uitleggen dat ik geen blokkade erop had laten zetten moest ik een ander nummer draaien.... drie maal raden waarmee dat begon?
0900.... zucht.

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 02-09-2011 09:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datadevil
Verwijderd schreef op vrijdag 02 september 2011 @ 09:19:
[...]

Tja... sommige mensen hebben het gestippelde garen uitgevonden als het gaat om informatieverstrekking vanuit Lijbrandt.
Wellicht kan je achteraf teruglezen wat ze allemaal al gedaan hebben :P

Zou het een ex KPN helpdesk iemand zijn?
Ooit bij KPN storing gehad vaste lijn en kon geen 0900 meer draaien, na 10x uitleggen dat ik geen blokkade erop had laten zetten moest ik een ander nummer draaien.... drie maal raden waarmee dat begon?
0900.... zucht.
T'is vaak ook een soort luiigheid van die mensen dat ze dat niet doordenken volgens mij..magoe, dan wachten we het braaf af.
Volgende week woensdag dus de aannemer over vloer, is de activatie meestal vlot daarna? En wanneer stuurt men het tv kassie op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
eymey schreef op donderdag 01 september 2011 @ 22:25:
@Stoffel63: Wat zijn volgens jou de 'probleemzenders' ? Dan kan ik daar ook eens specifiek op testen.

Het testen hoeft niet meer, het probleem speelt bij zowel de 532 als de 540 en ontstaat door een bug in de firmware. Als men een stream met RTP headers opneemt en zapt naar een stream zonder RTP headers vallen de opnames stuk. Andersom hetzelfde. Neemt men een stream op met RTP headers en zapt men naar een stream met RTP headers dan werkt alles goed.

Best netjes dat ze deze gevonden hebben bij Amino, het is een draak van een probleem om te troubleshooten.
Verwijderd schreef op donderdag 01 september 2011 @ 15:56:
Enne... jij speelt nu toch nog steeds een beetje voor verkapte webcare medewerker :P ?
Ik zie het liever als "informatiebron" ;)

Webcare voor lbt zit klaar.. het wachten is nu tot ik een email krijg van de beheerders van tweak met daarin het webcare account (die zijn gescheiden van normale accounts). Ik zal zo eens een reminder sturen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gysman11
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
Dit klinkt als een heel belangrijke bugfix!! Moet zeggen dat ik de opname functie gewoon niet meer gebruikte omdat ik werkelijk geen vertrouwen meer had in de mogelijkheid van later kijken. Zappen en opnemen ging gewoon bijna altijd fout. (als ik zap, dan doe ik graag een "rondje" over de zenders. Ik kan dit dan ook volledig rijmen met de uitleg van Denan).

Knap gevonden inderdaad! (hoewel het dan ook wel even geduurd heeft....) Snel uitrollen graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

denan schreef op vrijdag 02 september 2011 @ 09:39:
[...]

Het testen hoeft niet meer, het probleem speelt bij zowel de 532 als de 540 en ontstaat door een bug in de firmware. Als men een stream met RTP headers opneemt en zapt naar een stream zonder RTP headers vallen de opnames stuk. Andersom hetzelfde. Neemt men een stream op met RTP headers en zapt men naar een stream met RTP headers dan werkt alles goed.

Best netjes dat ze deze gevonden hebben bij Amino, het is een draak van een probleem om te troubleshooten.

[...]

Ik zie het liever als "informatiebron" ;)

Webcare voor lbt zit klaar.. het wachten is nu tot ik een email krijg van de beheerders van tweak met daarin het webcare account (die zijn gescheiden van normale accounts). Ik zal zo eens een reminder sturen :)
Wat ik nooit heb gesnapt is waarom ze die streams met rtp headers zijn gaan gebruiken...
Dat kon niet anders doordat ze andere encoders zijn gaan gebruiken die deze header verplicht toevoegen aan de stream?

ftp://svimik.com/pdf/JMACX.pdf
rtpskip – when set using yes the demux will skip over (i.e ignore) an RTP
header between the UDP and Transport stream data. Normally the RTP header
is not present, but some encoders add it to the packets, we do not need to
process it but do need to skip over it if it is present. The option is needed as the
presence or absence of RTP headers cannot be reliable determined from just
looking at the packets.
Ik merk namelijk bij DVB-C dat dit invloed heeft op de radio zenders. Bij degene die als bron een stream met rtp header gebruiken duurt het langer voordat je geluid hebt.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 02-09-2011 14:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stoffel63
eymey schreef op donderdag 01 september 2011 @ 22:25:

@ eymey

Mijn "probleemzenders" zijn/waren er op het Lijbrandt WDGO netwerk in Dordrecht een paar.
Opnamen van de volgende zenders mislukten altijd. ARD HD en Discovery HD, En met mislukken bedoel ik geen beeld/geluid en een teller die niet bij 0.00 start maar bijvoorbeeld bij 1 minuut nog wat. Vooruitspoelen etc lukte niet.
Opnamen van zenders als RTL4, 5, 7, SBS en 192TV lukten gedeeltelijk: wel afspelen maar na een paar minuten haperen en tenslotte vastlopen. Ook na bijvoorbeeld snel doorspoelen loopt de 0532 vast. In dat geval hielp het alleen om de stroom er af halen om de 532 weer aan de gang te krijgen.

Gisteravond en vannacht heb ik met de 540 wat opgenomen van ARD en RTL en een NL zender. Alles HD.
Vanmorgen bleken alle opnamen mislukt. Zwart beeld/geen geluid en een teller die niet bij 0.00 start.
Vanmorgen heb ik de harddisk geformatteerd weer wat opnamen voor overdag gepland (RTL4, NL 1+2) en die zojuist bekeken.
Net gekenen en alle opnamen gelukt :P

Zowel vannacht als vandaag overdag stond de 540 in standby.
Ik heb voor vanavond weer wat opnamen gepland. Nu staat de 540 aan en wordt er gezapt.
Ben benieuwd. Zal morgen resultaten posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stoffel63
denan schreef op vrijdag 02 september 2011 @ 09:39:
[...]

@ denan

Ik heb geen flauw idee wat RTP headers zijn, maar als je naar mijn reactie hiervoor kijkt, zie je dat er tijdens het mislukken van de opnames vannacht niet gezapt is.
Overigens mislukten opnamen op de 532 ook terwijl er niet gezapt werd. Sterker nog, hij (of is het een zij?) stond in standby.

Trouwens, goed bezig hier _/-\o_
Pagina: 1 ... 25 ... 88 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Een vragen- en klachtentopic is prima natuurlijk, maar vergeet niet dat GoT -geen- helpdesk is.

Eindeloze klaagzangen hebben we dan ook zeker geen behoefte aan, dat zijn gewoon flames/trolls en vallen onder de gedragsregels van GoT.

Het topic is opgekuisd, er zijn een heel aantal reacties verwijderd om het geheel leesbaar te houden.
Hou dat vanaf nu ook zo.