Toon posts:

Lijbrandt: vragen en klachten Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 24 ... 88 Laatste
Acties:
  • 536.102 views

• Don Juansen
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 18:49
Morzzz schreef op donderdag 18 augustus 2011 @ 18:15:
[...]

Ik ben ook flink aan het lijntje gehouden. Toen ik glasvezel aanvroeg in mei vertelden ze dat het ongeveer 1.5 tot 2 maanden kon gaan duren. Toen moesten nog wel de kabels naar binnen in mijn straat en de wijkcentrale moest nog opgeleverd worden. Dat vond ik toen al rijkelijk lang duren, maar inmiddels zitten we ver in augustus.

Als er iemand meeleest die die dingen in tukkerland ophangt, ik beloof een heerlijke bak koffie. Met een koekje.

Die installatie heb ik ook niet genomen, kan zelf wel een paar netwerkkabeltjes in de juiste poorten prikken ;)
Mag hopen dat het nu dan toch wat meer gaat vlotten. Ik heb op nieuwe adres anders helemaal niks. Lekker rustig, dat wel :P

PS Ik beloof Senseo koffie + tompoes, als ik eerder aan de beurt ben! }:O

• triskele10
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 04-09 07:22
Kw4kje schreef op donderdag 18 augustus 2011 @ 16:34:

Hoe zit trouwens met de snelheid bij jullie?

[afbeelding]

Groeten,
Ik heb met Lijbrandt in Aalten dit:

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/1438916112.png

Dit is draadloos naar m'n game pc.
Bedraad haal ik 50/50 Mb/s

M'n laptop 54g haalt 21/22 Mb/s
en de iphone 12/13 Mb/s

Verwijderd

triskele10 schreef op donderdag 18 augustus 2011 @ 18:24:
[...]

Ik heb met Lijbrandt in Aalten dit:

[afbeelding]

Dit is draadloos naar m'n game pc.
Bedraad haal ik 50/50 Mb/s

M'n laptop 54g haalt 21/22 Mb/s
en de iphone 12/13 Mb/s
Lekkere ping!

Zijn er nog nieuwsfeiten over IPTV? Redelijk stil hier nu..

• Websurfer01
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 22-03-2021
Klopt het dat Animal Planet HD geen geluid heeft?

• toxict
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:36
Afgelopen zondag heb ik me via de site aangemeld.
Maandag gehoord dat ie goed aangekomen is in hun systemen.
Vandaag gebeld met Lijbrandt om te checken wat de status is.
Alles is klaar voor de aannemer om het modem te plaatsen in mijn meterkast.

Als jullie in Berkel en Rodenrijs dit meelezen...
Ik heb zo'n George Cloony koffiezetapparaat (Porsche Design), dus de koffie moet vast lekker zijn.
Als ik weet dat je (snel) komt, dan zorg ik ook dat er appeltaart klaar staat voor je.

Maar dan moet je wel morgen nog het modem komen plaatsen he ;-)

http://www.pvoutput.org/intraday.jsp?sid=31923

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bontekoe37
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 26-09 00:10
Heb ik even een vraag: De Belgen Een en KETNET staan standaard in SD. Ik kan deze naar HD zetten (blauwe knop en aanpassen, en dan staan ze op de HD stream (aangepaste logo in beeld)) maar na standby van de Animo staan ze weer in SD. Iemand enig idee hoe dat aan te passen is?

Dit alles in Almere Buiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 18:57

DjVe

Hatsaflats!

bontekoe37 schreef op vrijdag 19 augustus 2011 @ 17:42:
Heb ik even een vraag: De Belgen Een en KETNET staan standaard in SD. Ik kan deze naar HD zetten (blauwe knop en aanpassen, en dan staan ze op de HD stream (aangepaste logo in beeld)) maar na standby van de Animo staan ze weer in SD. Iemand enig idee hoe dat aan te passen is?

Dit alles in Almere Buiten.
Dit is tijdelijk gedaan, omdat de HD zenders van de Belgen wat schokkerig kunnen zijn. Als men ze weer correct aangeleverd krijgt gaat het primaire beeld weer naar HD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
LOL, als die monteurs gehoor geven aan de oproepen hier, dan zijn ze straks allemaal moddervet van de tompoes en de appeltaart :+

Zo.... net even bij kennis van me geweest in Tussen de Vaarten (Almere). Hij heeft een abonnement bij Tweak... het KPN abonnement.

En ook bij KPN, in tegenstelling tot wat Tweak in hun nieuws op hun website claimt, is er dus nog geen mbit (sterker nog, nog geen kilobit) extra in de HD streams gekomen. Het is nog steeds net geen 6 mbit......

Dus we kunnen weer rustig gaan slapen en op nieuw nieuws over de beeldkwaliteit wachten tot ergens in het najaar.... ergens daar ligt de volgende "mijlpaal" van de "kpn gaat de HD streams verbeteren" geruchtenmachine.

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
toxict schreef op donderdag 18 augustus 2011 @ 14:10:
[...]

Ik heb ook een Synology NAS en ben nieuwsgierig hoe je je DVB-C werkend heb gekregen.
Kan je vertellen wat er allemaal nodig is qua software en hardware...en welke stappen er genomen moeten worden om het werkend te krijgen?!?!
Om dan nog ff jouw vraag te beantwoorden (in het kort):
* Het liefst een Synology NAS met Intal Atom cpu (bv. een 710+). Andere architecturen kunnen wel maar geven veel cross-compile hoofdpijn. Met een Atom cpu kan je gewoon ieder geinstalleerd 64bits Debian systeem gebruiken als image
* Een dvb-c stick van www.sundtek.de (het liefst) aangezien deze fabrikant perfecte drivers levert voor bijna iedere Linux, je hoeft je dus geen zorgen te maken over hardware support en kernel modules
* http://forum.synology.com...d4a4dcdd&start=45#p148853

Zie vooral de post op het Synology forum waar ik naar link! Het is geen "jip en janneke" walkthrough en je moet echt wel wat ervaring hebben met Linux commandline werk (en evt het werken met chroots).

Maar als het je lukt, dan heb je ook wat :)

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toxict
eymey schreef op vrijdag 19 augustus 2011 @ 23:04:
[...]

Om dan nog ff jouw vraag te beantwoorden (in het kort):
* Het liefst een Synology NAS met Intal Atom cpu (bv. een 710+). Andere architecturen kunnen wel maar geven veel cross-compile hoofdpijn. Met een Atom cpu kan je gewoon ieder geinstalleerd 64bits Debian systeem gebruiken als image
* Een dvb-c stick van www.sundtek.de (het liefst) aangezien deze fabrikant perfecte drivers levert voor bijna iedere Linux, je hoeft je dus geen zorgen te maken over hardware support en kernel modules
* http://forum.synology.com...d4a4dcdd&start=45#p148853

Zie vooral de post op het Synology forum waar ik naar link! Het is geen "jip en janneke" walkthrough en je moet echt wel wat ervaring hebben met Linux commandline werk (en evt het werken met chroots).

Maar als het je lukt, dan heb je ook wat :)
Ik hoor het al.....is iets wat ik maar ff oversla.... ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand al geprobeerd de A.B. van de Amino M540 zodanig te programeren dat je er je tv mee aan/uit kan zetten?
Mij lukt het niet, tv button & ok tegelijkertijd indrukken, led gaat na 2 sec. branden, dan een code intoetsen geeft geen resultaat.
Heb een Samsung UE40C6000 en heb inmiddels ruim 20 codes geprobeerd.

Denk zelf dat ik niet de juiste procedure volg maar kan voor de M540 niets vinden op het net.

gr. Arthur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Websurfer01
eymey schreef op vrijdag 19 augustus 2011 @ 21:26:
Dus we kunnen weer rustig gaan slapen en op nieuw nieuws over de beeldkwaliteit wachten tot ergens in het najaar.... ergens daar ligt de volgende "mijlpaal" van de "kpn gaat de HD streams verbeteren" geruchtenmachine.
Ach, misschien gaat het net zo als de functionaliteit van de portal van Lijbrandt, die werd ons ook beloofd voor kerst...... 2010 ;)
Eerst zien, dan geloven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 19 augustus 2011 @ 23:58:
Heeft iemand al geprobeerd de A.B. van de Amino M540 zodanig te programeren dat je er je tv mee aan/uit kan zetten?
Mij lukt het niet, tv button & ok tegelijkertijd indrukken, led gaat na 2 sec. branden, dan een code intoetsen geeft geen resultaat.
Heb een Samsung UE40C6000 en heb inmiddels ruim 20 codes geprobeerd.

Denk zelf dat ik niet de juiste procedure volg maar kan voor de M540 niets vinden op het net.

gr. Arthur
je moet de knop als hij knippert nog 3 seconden langer inhouden tot hij wéér knippert, en dan de code invoeren :*)

[ Voor 54% gewijzigd door Verwijderd op 20-08-2011 23:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Don Juansen
LOL, als die monteurs gehoor geven aan de oproepen hier, dan zijn ze straks allemaal moddervet van de tompoes en de appeltaart :+
Kan ze ook wel een plakje 30+ kaas op een light-cracker aanbieden, maar wie komt daar nou voor langs?

Heb overigens 19-08 bij Reggefiber mijn aanmeldingsstatus besproken, en ze hebben de lokale aannemer een interne mail gestuurd om er wat vaart achter te zetten.

Kreeg wel de waarschuwing mee dat Lijbrandt landelijk problemen heeft om de Amino te leveren, door het stijgend aantal aanmeldingen. Deze zou wel eens ver na de aansluiting pas beschikbaar kunnen zijn. Dit is wel vervelend.
Gaat wel interessant worden met de kostenadministratie voor Lijbrandt als dit klopt, aangezien de eerste 2 maanden gratis diensten zijn en ik ook verwacht dat mensen niet gaan betalen voor ongeleverde diensten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Las het in het Tweak topic ook al, dat er leveringsproblemen zijn met Amino's.

Misschien moet Glashart Media dan toch maar eens overwegen om ook op het DVB-C signaal via de coax, de zenders in het basispakket in HD door te geven. Dan hebben de mensen die DVB-C in hun TV hebben in ieder geval nog een mooie TV-dienst (en ook veel beter dan IPTV overigens).

Wel iritant, mijn M532 blijft problemen geven met opnemen en bovendien is de stroomaansluiting in het ding stuk aan het gaan (contact met ronde stekkertje is erg slecht). Maar op vervanging hoef ik dus ook niet te rekenen :{

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

eymey schreef op zondag 21 augustus 2011 @ 15:10:
Misschien moet Glashart Media dan toch maar eens overwegen om ook op het DVB-C signaal via de coax, de zenders in het basispakket in HD door te geven.
Dat gaan ze hoogstwaarschijnlijk ook doen. Op het Headend van regio Eindhoven (5600) draait al een tijdje 'Nederland 1 HD test' in een nieuwe 368 Mhz Transport Stream. Dus de rest van de Nederlandse HD-zenders zal vanzelf wel volgen. Ze moeten immers wel als ze qua prijs/prestatie concurrerend willen blijven met Ziggo.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 21-08-2011 15:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 02-10 10:51
Verwijderd schreef op zondag 21 augustus 2011 @ 15:43:
[...]

Dat gaan ze hoogstwaarschijnlijk ook doen. Op het Headend van regio Eindhoven (5600) draait al een tijdje 'Nederland 1 HD test' in een nieuwe 368 Mhz Transport Stream. Dus de rest van de Nederlandse HD-zenders zal vanzelf wel volgen. Ze moeten immers wel als ze qua prijs/prestatie concurrerend willen blijven met Ziggo.
Wacht dit jaar eerst maar eens af ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat wil je daar mee zeggen? Heb je meer info? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stoffel63
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 04-06-2020
Wel iritant, mijn M532 blijft problemen geven met opnemen en bovendien is de stroomaansluiting in het ding stuk aan het gaan (contact met ronde stekkertje is erg slecht). Maar op vervanging hoef ik dus ook niet te rekenen :{
@eymey

Vervanging wellicht niet, maar in elk geval wel reparatie. er zit toch gewoon garantie op zo'n ding, mag ik hopen :? Zou minimaal 1 jaar moeten zijn en volgens EU regels zelfs 2 jaar.

En gezien de wegwerpmaatschappij waar we tegenwoordig in leven, zou het best wel eens zo kunnen zijn dat ze een kapotte 532 niet repareren maar gewoon vervangen door een 540 <+:) <+:) <+:)

[ Voor 41% gewijzigd door stoffel63 op 21-08-2011 21:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morzzz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 05-08 18:29
Don Juansen schreef op zondag 21 augustus 2011 @ 13:49:
[...]
Heb overigens 19-08 bij Reggefiber mijn aanmeldingsstatus besproken, en ze hebben de lokale aannemer een interne mail gestuurd om er wat vaart achter te zetten.
Heb je daar nog iets van een reactie op gehad? Ik ervaar nog altijd doodse stilte...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NDSFREAK
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 05-09 14:37

Zo.... net even bij kennis van me geweest in Tussen de Vaarten (Almere). Hij heeft een abonnement bij Tweak... het KPN abonnement.

En ook bij KPN, in tegenstelling tot wat Tweak in hun nieuws op hun website claimt, is er dus nog geen mbit (sterker nog, nog geen kilobit) extra in de HD streams gekomen. Het is nog steeds net geen 6 mbit......

KPN zal rond de maand november volledig de HD streams 1 op 1 doorgeven zonder tussen komst of compressie te gebuiken. Deze steams zullen rechstreeks van de uitzendstraat komen en ook zo in de woning binnen komen. Dit heb ik vorige week donderdag 2011 nogmaals bevestigd gekregen van KPN sales.

Nog een nieuwtje als jullie dat nog niet wisten, in november zal Glashart media de SBS zenders in HD doorgeven in het standaard digitale pakket van Glashart Media.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NDSFREAK schreef op maandag 22 augustus 2011 @ 17:15:
[...]
Deze steams zullen rechstreeks van de uitzendstraat komen en ook zo in de woning binnen komen.
Eerst zien, dan geloven. Kan me er bij KPN namelijk nog weinig bij voorstellen. Tot nu toe is er ook nog steeds niks waargemaakt van al die geruchten. In ieder geval goed om te horen dat het ook echt 1:1 vanuit Technicolor naar de eindgebruiker gaat, zonder tussenkomst van KPN. Zo gaat het bij WGDO ook. Dat is de enige juiste manier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Websurfer01
Welke zenders worden straks in het standaard iptv pakket in HD doorgegeven?
Zijn dat de drie publieke zenders, de sbs en RTL zenders? Op de site van Lijbrandt hoef ik dat denk ik niet te zoeken.
Ik vraag me nl. af wat straks nog de meerwaarde is van een HD pakket, in november kan ik iptv en HD laten vallen, scheelt 10 euro per maand, maar ik kan ook (als de kwaliteit inderdaad stukken beter wordt) iptv houden met de standaard HD zenders ( als dat het rijtje is wat ik hierboven noem) en alleen het HD pakket met die paar extra zenders die ik vrijwel nooit kijk laten vallen.

Andere vraag, ik heb hem al een keer gesteld, maar hij is denk ik ondergesneeuwd :-) Animal Planet HD heeft bij ons geen geluid, hebben meer mensen hier last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 30-09 11:18
Websurfer01 schreef op maandag 22 augustus 2011 @ 18:17:
Andere vraag, ik heb hem al een keer gesteld, maar hij is denk ik ondergesneeuwd :-) Animal Planet HD heeft bij ons geen geluid, hebben meer mensen hier last van?
Probeer eens een ander geluidsspoor (geen 5.1)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datadevil
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21:06
iemand een idee hoe snel Lijbrandt aansluit over het algemeen? Ik heb nu een week geleden mijn abonnement aangevraagd, mijn glas ligt er al maar verder nog niks vernomen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toxict
datadevil schreef op maandag 22 augustus 2011 @ 19:45:
iemand een idee hoe snel Lijbrandt aansluit over het algemeen? Ik heb nu een week geleden mijn abonnement aangevraagd, mijn glas ligt er al maar verder nog niks vernomen...
toxict schreef op vrijdag 19 augustus 2011 @ 11:32:
[...]

Heb trouwens net gehoord dat vanavond na 17:00 uur het modem geplaatst gaat worden bij mij in Berkel en Rodenrijs!!!!!

Op zondagavond aangevraagd.....en dan vrijdag compleet opgeleverd gaan krijgen.
Dat noem ik nog eens snel opleveren!.
Dikke Plus voor Lijbrandt.
De monteur krijgt strakkies een lekker stukkie appeltaart en een koffie....(als ie er trek in heeft natuurlijk...biertje kan ook)
De monteur was bezig met Ramadan...dus hij wilde geen appeltaart/koffie of bier...

[ Voor 5% gewijzigd door toxict op 22-08-2011 23:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NDSFREAK schreef op maandag 22 augustus 2011 @ 17:15:
KPN zal rond de maand november volledig de HD streams 1 op 1 doorgeven zonder tussen komst of compressie te gebuiken. Deze steams zullen rechstreeks van de uitzendstraat komen en ook zo in de woning binnen komen. Dit heb ik vorige week donderdag 2011 nogmaals bevestigd gekregen van KPN sales.

Nog een nieuwtje als jullie dat nog niet wisten, in november zal Glashart media de SBS zenders in HD doorgeven in het standaard digitale pakket van Glashart Media.
[sarcasm]
Ik krijg spontaan een harde van dit bericht.... 1:1 betekent namelijk Technicolor kwaliteit en geen verimatrix encryptie (hoor ik de HTPC gebruikers op WBA al juichen?).
Helaas kan ik de combinatie van al dit lekkers samen met een moloch als KPN dus echt niet voorstellen, dus sla ik die harde voorlopig weer even slap tegen de deurstijl.... totdat dit bericht bij mij thuis ook bewezen gaat worden...
[/sarcasm]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op maandag 22 augustus 2011 @ 23:44:
[...]

[sarcasm]
Ik krijg spontaan een harde van dit bericht.... 1:1 betekent namelijk Technicolor kwaliteit en geen verimatrix encryptie (hoor ik de HTPC gebruikers op WBA al juichen?).
Helaas kan ik de combinatie van al dit lekkers samen met een moloch als KPN dus echt niet voorstellen, dus sla ik die harde voorlopig weer even slap tegen de deurstijl.... totdat dit bericht bij mij thuis ook bewezen gaat worden...
[/sarcasm]
_O- Geniaal

(of moet ik zeggen "genitaal" )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toxict
Verwijderd schreef op maandag 22 augustus 2011 @ 23:44:
[...]

[sarcasm]
[/sarcasm]
Je harde slap slaan tegen een deurstijl........man...dat moet pijn doen...
Ik zou wat "zachters" opzoeken als ik jou was >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

toxict schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 08:29:
[...]

Je harde slap slaan tegen een deurstijl........man...dat moet pijn doen...
Ik zou wat "zachters" opzoeken als ik jou was >:)
We gaan even vreselijk off-topic, maar als ik hem tegen iets zachters moet slaan dan zijn dat de billen van mijn vrouw vrees ik, en dat heeft nu juist het tegenovergestelde effect :P :9 :9~ O-)

On-topic: Ik ben echt benieuwd hoeveel waarheidsgehalte deze prachtige mededeling van KPN sales daadwerkelijk bevat. :X

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 23-08-2011 09:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toxict
Verwijderd schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 09:24:
[...]

We gaan even vreselijk off-topic, maar als ik hem tegen iets zachters moet slaan dan zijn dat de billen van mijn vrouw vrees ik, en dat heeft nu juist het tegenovergestelde effect :P :9 :9~ O-)

On-topic: Ik ben echt benieuwd hoeveel waarheidsgehalte deze prachtige mededeling van KPN sales daadwerkelijk bevat. :X
Volgens mij betekend het, dat als KPN de signalen 1:1 door gaat geven, dat ze ook nieuwe firmware hebben voor hun Cisco routers?!?

Dat was toch iets wat ze juist niet gingen doen? Die firmware updaten of een complete nieuwe straat neerzetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

toxict schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 09:32:
[...]

Volgens mij betekend het, dat als KPN de signalen 1:1 door gaat geven, dat ze ook nieuwe firmware hebben voor hun Cisco routers?!?

Dat was toch iets wat ze juist niet gingen doen? Die firmware updaten of een complete nieuwe straat neerzetten?
Derde mogelijkheid is dat ze de streams van GHM zelf ophalen en vervolgens op verse IP adressen ongewijzigd doorgeven voor KPN klanten met glas, inclusief GHM gebruikers op WBA, waardoor ze de range voor koperklanten gewoon ongewijzigd kunnen laten doorhuppelen? Beetje het omgekeerde van wat GHM nu doet op WBA, bij KPN inkopen en onder GHM vlag verkopen.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 23-08-2011 10:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
toxict schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 09:32:

Nee, ze gaan de netwerkcapaciteit voor IPTV in November sterk uitbreiden. Daarmee moet er voldoende capaciteit komen om alle streams in hoge kwaliteit in multicast door te geven.

Persoonlijk hoop ik ook op 1:1 vanuit technicolor maar ik vraag me af hoe dat zit met de afspraken die ze hebben met de contenteigenaren. Verimatrix is vast een eis geweest, dat implementeer je niet voor je lol :)

[ Voor 16% gewijzigd door denan op 23-08-2011 10:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Don Juansen
Morzzz schreef op maandag 22 augustus 2011 @ 14:16:
[...]

Heb je daar nog iets van een reactie op gehad? Ik ervaar nog altijd doodse stilte...
Nog steeds doodse stilte ook hier, na bijna 3 weken. Ik denk dat na het interne bericht bij Reggefiber, de volgende schakel de aannemer moet zijn.
toxict schreef op maandag 22 augustus 2011 @ 23:31:
Op zondagavond aangevraagd.....en dan vrijdag compleet opgeleverd gaan krijgen.
Dat noem ik nog eens snel opleveren!.

De monteur was bezig met Ramadan...dus hij wilde geen appeltaart/koffie of bier...
Wauw, dat is inderdaad lekker rap gegaan dan. Heb je je STB ook al binnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

denan schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 10:15:
[...]

Nee, ze gaan de netwerkcapaciteit voor IPTV in November sterk uitbreiden. Daarmee moet er voldoende capaciteit komen om alle streams in hoge kwaliteit in multicast door te geven.

Persoonlijk hoop ik ook op 1:1 vanuit technicolor maar ik vraag me af hoe dat zit met de afspraken die ze hebben met de contenteigenaren. Verimatrix is vast een eis geweest, dat implementeer je niet voor je lol :)
Het IPTV platform van GHM is ook al vanaf 2008 Verimatrix-loos (toen het nog van Lijbrandt-Telecom/TVBV was). Persoonlijk denk ik dat dat hele encryptie gebeuren sterk overdreven wordt en dat het huidige middelware/aparte afgeschermde IPTV-VLAN Conditional Access systeem gewoon voldoende is. In de persberichten staat ook elke keer dat het om hele specifieke premium content gaat waarbij die strenge encryptie eisen gelden. En dan moet je je nog afvragen wat voor nut het heeft, gezien alles wat hier door Nederlandse ISP's wordt doorgegeven verouderde content betreft wat allang op internet staat en tevens van een hogere kwaliteit bron is geript... Verder denk ik dat KPN gewoon altijd standaard Verimatrix erop heeft gezet omdat KPN houd van customizen/dichtimmeren. Zelfs de publieke omroep versleutelen ze. KPN denkt nog in oude business-modellen. Ze gaan uit van misbruik en niet van kansen/klanttoestroom, omdat het product opener is en meer klanten aanspreekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morzzz
Don Juansen schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 10:22:
Nog steeds doodse stilte ook hier, na bijna 3 weken. Ik denk dat na het interne bericht bij Reggefiber, de volgende schakel de aannemer moet zijn.
Iemand enig idee wie die aannemer in Enschede is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toxict
Don Juansen schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 10:22:
[...]

[...]

Wauw, dat is inderdaad lekker rap gegaan dan. Heb je je STB ook al binnen?
Nope....die zou theoretisch verzonden moeten worden, zodra de aannemer/monteur z'n bon afmeldt bij Lijbrandt....dus dat het modem is opgeleverd etc...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Morzzz schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 15:22:
[...]

Iemand enig idee wie die aannemer in Enschede is?
In Enschede is dit volgens mij 'VolkersWessels Telecommunicatie' :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Don Juansen
@Stormed: Klinkt me bekend in de oren van mijn bezoek bij Reggefiber.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morzzz
Verwijderd schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 16:50:
In Enschede is dit volgens mij 'VolkersWessels Telecommunicatie' :)
Ik ga eens kijken of ik daar een monteur kan gijzelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Morzzz schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 16:58:
[...]

Mijn glas ISP wist voor mij een versnelde afspraak te krijgen :P (Maar dat was dan ook ivm overstap vanaf KPN Glasvezel naar WGDO aanbieder), maar wat ik van die aannemer heb gehoord is dat ze het hartstikke druk hebben omdat er op dit moment maar 1 monteur in Enschede actief is die modems plaats 8)7 .

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 23-08-2011 17:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

denan schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 10:15:
[...]

Ik heb daar ooit eens met wat ingewijden van GHM over geboomd, en die riepen toen (wellicht omdat ze wisten dat ik het het op WBA met KPN/Verimatrix moest doen) dat het geen kwestie was van wel of geen encryptie, alleen dat het er kwam en op korte termijn...
Achteraf bekeken was dat mogelijk een doekje voor het bloeden daar ik verimatrix gecodeerd KPN spul kreeg en zij niet het echte spul konden leveren.

Tot op heden lijkt het er echter op dat WGDO gewoon nog lekker ongecodeerd Technicolor kijkt en er helemaal niet zo'n drang is bij GHM om zonodig te encrypten.... maar ja, achteraf kijk je de koe in zijn kont riep mijn opa altijd. :P

En ik ben het met Alexander eens dat KPN altijd alles dicht timmert, streams, experiaboxen, kortom... totale controle hebben over je onnozele klanten lijkt het soms wel.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 23-08-2011 21:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toxict
toxict schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 15:52:
[...]

Nope....die zou theoretisch verzonden moeten worden, zodra de aannemer/monteur z'n bon afmeldt bij Lijbrandt....dus dat het modem is opgeleverd etc...
Net zo'n PostNL gast aan de deur met een pakketje voor mij.
Kon me niet herinneren dat ik iets besteld had, maar het was een Amino M540!!! ;-)
Snel man....ik dacht dat er een leveringsprobleem was.

Alleen klote dat ik nog een netwerkkabel moet trekken door dat PVC buisje, waar al een COAX en UTP doorheen lopen.

Of 2 VLAN switches...maar dat is weer 150 euro.....
Vrouwlief vind een 20 meter UTP kabel door de gang en woonkamer niet zo leuk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 02-10 10:51
toxict schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 22:04:
[...]

Kon me niet herinneren dat ik iets besteld had, maar het was een Amino M540!!! ;-)

Alleen klote dat ik nog een netwerkkabel moet trekken door dat PVC buisje, waar al een COAX en UTP doorheen lopen.

Als je aan 100Mbit genoeg hebt kun je met 1 UTP net af... 2x 4 aders is voldoende voor 2x100Mbit ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killerbert
  • Laatst online: 28-09 17:21
Verwijderd schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 17:01:
[...]

Mijn glas ISP wist voor mij een versnelde afspraak te krijgen :P (Maar dat was dan ook ivm overstap vanaf KPN Glasvezel naar WGDO aanbieder), maar wat ik van die aannemer heb gehoord is dat ze het hartstikke druk hebben omdat er op dit moment maar 1 monteur in Enschede actief is die modems plaats 8)7 .
dus jij bent overgestapt vanaf KPN glas naar Lijbrandt glas?
Hoelang had je downtime om over te stappen?

ik wil namelijk nog steeds vanaf tweak groen(WBA) naar tweak blauw(WGDO) ;)

Op een dag drink je geen bier meer maar drink je Grolsch... My specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Websurfer01
denan schreef op maandag 22 augustus 2011 @ 18:54:
[...]
Oke, ga er vanavond even naar kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toxict
DJSmiley schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 22:08:
[...]

Als je aan 100Mbit genoeg hebt kun je met 1 UTP net af... 2x 4 aders is voldoende voor 2x100Mbit ;)
Net 2 van deze besteld bij Informatique.
Als het goed is split ik hiermee de kabel in 2 kabels van 4 aders.

Afbeeldingslocatie: http://img.informatique.nl/pic/500/WUD/555697.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Killerbert schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 22:15:

Ik denk dat je kansen daarvoor minimaal zijn. Het kost alleen maar veel geld om zo'n overstap te maken en het heeft voor de ISP/netwerkeigenaar weinig nut :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Don Juansen
Verwijderd schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 17:01:

Ik zit nu net 2 dagen in mijn nieuwe woning waarvoor ik ~ 3 weken geleden de aanvraag had gedaan. Interessant dat voor een overstap alles binnen 1.5 week geregeld is, maar een nieuwe aansluiting moet wachten. Ik ga er maar vanuit dat je gewoon een geluksvogel bent :+
Morzzz schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 16:58:
Ze hebben maar 1 monteur, dus kwestie van busje/bedrijfspand opzoeken en hoppa!
Stuur even een PM als de gijzeling gelukt is. _/-\o_
toxict schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 22:04:

Bij mij komt het glasvezelmodem de woonkamer binnen. Iemand enig idee hoe lang de meegeleverde UTP-kabel is? Klopt het dat ze 1 UTP-kabel & HDMI-kabel meeleveren?
Dan moet ik namelijk sowieso nog 1 Cat5-kabel bijhalen voor de router geloof ik en hopen we maar dat de meegeleverde HDMI-kabel beetje goed werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
[b][message=36638053,noline]Don Juansen schreef op woensdag 24 augustus 2011
Bij mij komt het glasvezelmodem de woonkamer binnen. Iemand enig idee hoe lang de meegeleverde UTP-kabel is? Klopt het dat ze 1 UTP-kabel & HDMI-kabel meeleveren?
Dan moet ik namelijk sowieso nog 1 Cat5-kabel bijhalen voor de router geloof ik en hopen we maar dat de meegeleverde HDMI-kabel beetje goed werkt.
HDMI kabel 2 meter, UTP 12 meter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toxict
Don Juansen schreef op woensdag 24 augustus 2011 @ 09:53:
[...]
Je krijgt er een rolletje UTP van 15-20 meter bij.
Die HDMI kabel is gewoon een standaard HDMI kabel.
Zit stevig in de M540 en in mijn TV en geeft gewoon goed beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pavla
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22-09 21:25
Ik woon in Amsterdam en zit te twijfelen over een overstap van UPC (met een ping die overdag zo hoog is dat er niet valt te gamen) naar Lijbrandt. Lijbrandt heeft mijn interesse gewekt vanwege de to the point techniek zoals dvb-c doorgave, geen gedoe met encryptie enz. Ik twijfel dan ook of ik de interactieve HD ontvanger überhaubt zou aansluiten. Ik heb echter nog wel wat vraagjes.

-Kan de 'interactieve HD-ontvanger' ook via een router worden aangesloten op het glasvezelmodem? Bij ons zit het modem namelijk in de meterkast buiten het huis en loopt er één kabel het huis in naar een router, ik zou de hd-ontvanger dan dus aansluiten op de router in huis in plaats van direct op het glasvezelmodem, zou dat werken?

-Via DVB-C worden dus alleen Nederland 1, 2, 3 in HD doorgegeven?

-Ik woon twee hoog in een appartementencomplex, hoe gaan ze regelen dat er glasvezel in mijn meterkast komt? (Deze vraag is meer nieuwsgierigheid)

Trots lid van [DPC] Team Boonanza @ SoB - Bezoek pwnshop.nl!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lijbrandt is echter wel heel snel in het wijzigen van je abonnement.

5 min geleden wijziging gedaan in portal van compleet 25 naar compleet 50. Nu heb ik al die snelheid:
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/1447614259.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Pavla schreef op woensdag 24 augustus 2011 @ 10:20:
Ik woon in Amsterdam en zit te twijfelen over een overstap van UPC (met een ping die overdag zo hoog is dat er niet valt te gamen) naar Lijbrandt. Lijbrandt heeft mijn interesse gewekt vanwege de to the point techniek zoals dvb-c doorgave, geen gedoe met encryptie enz. Ik twijfel dan ook of ik de interactieve HD ontvanger überhaubt zou aansluiten. Ik heb echter nog wel wat vraagjes.

-Kan de 'interactieve HD-ontvanger' ook via een router worden aangesloten op het glasvezelmodem? Bij ons zit het modem namelijk in de meterkast buiten het huis en loopt er één kabel het huis in naar een router, ik zou de hd-ontvanger dan dus aansluiten op de router in huis in plaats van direct op het glasvezelmodem, zou dat werken?

-Via DVB-C worden dus alleen Nederland 1, 2, 3 in HD doorgegeven?

-Ik woon twee hoog in een appartementencomplex, hoe gaan ze regelen dat er glasvezel in mijn meterkast komt? (Deze vraag is meer nieuwsgierigheid)
Op DVB-C wordt vooralsnog niets in HD doorgegeven. Wel lijkt het erop dat Glashart Media hiermee aan het testen is in bepaalde gebieden, om dit misschien ooit te gaan doen.

In principe zijn Internet en IPTV (en dus ook jouw LAN achter je router en IPTV) volledig gescheiden van elkaar. IPTV box ook op de router aansluiten (via je enige kabel naar de meterkast) zal dus niet zondermeer werken.

wil je die twee dingen over 1 kabel hebben, dan heb je twee opties:

* De kabel in tweeën 'splitsen' (4 aders voor kabel 1, 4 aders voor kabel 2). Zolang je geen gigabit wil is dat een prima optie.
* Andere optie is zowel in je meterkast als in je huis een switch neerzetten die VLAN's aan kan. Beide poorten van glasvezelmodule sluit je in de meterkast aan op die switch, waarop je beide poorten als 2 aparte netwerken configureert (2 aparte VLANs). Die 2 VLANs stuur je 'tagged' over de kabel naar je huis toe. En daar gooi je ze weer gesplitst op elk een aparte poort. De poort waar je je TV VLAN aan toe hebt gewezen hang je dan aan de settopbox en op de andere poort zet je de WAN kant van je router.

Soortgelijke constructie heb ik hier in huis ook en dat werkt helemaal prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toxict
eymey schreef op woensdag 24 augustus 2011 @ 10:57:
[...]

Op DVB-C wordt vooralsnog niets in HD doorgegeven. Wel lijkt het erop dat Glashart Media hiermee aan het testen is in bepaalde gebieden, om dit misschien ooit te gaan doen.

In principe zijn Internet en IPTV (en dus ook jouw LAN achter je router en IPTV) volledig gescheiden van elkaar. IPTV box ook op de router aansluiten (via je enige kabel naar de meterkast) zal dus niet zondermeer werken.

wil je die twee dingen over 1 kabel hebben, dan heb je twee opties:

* De kabel in tweeën 'splitsen' (4 aders voor kabel 1, 4 aders voor kabel 2). Zolang je geen gigabit wil is dat een prima optie.
* Andere optie is zowel in je meterkast als in je huis een switch neerzetten die VLAN's aan kan. Beide poorten van glasvezelmodule sluit je in de meterkast aan op die switch, waarop je beide poorten als 2 aparte netwerken configureert (2 aparte VLANs). Die 2 VLANs stuur je 'tagged' over de kabel naar je huis toe. En daar gooi je ze weer gesplitst op elk een aparte poort. De poort waar je je TV VLAN aan toe hebt gewezen hang je dan aan de settopbox en op de andere poort zet je de WAN kant van je router.

Soortgelijke constructie heb ik hier in huis ook en dat werkt helemaal prima.
Ja, maar 2 VLAN switches zijn gelijk weer minimaal 140-150 euro als je het over de Cisco SLM2008 hebt.
Dat zou ik ook wel willen, maar ik probeer het eerst met 2 * RJ45 splitters.
Zit in een soort gelijke situatie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morzzz
Don Juansen schreef op woensdag 24 augustus 2011 @ 09:53:
Ik zit nu net 2 dagen in mijn nieuwe woning waarvoor ik ~ 3 weken geleden de aanvraag had gedaan. Interessant dat voor een overstap alles binnen 1.5 week geregeld is, maar een nieuwe aansluiting moet wachten. Ik ga er maar vanuit dat je gewoon een geluksvogel bent :+
Haha, ik woon sinds mei in mijn woning, zonder internet. Lekker rustig dat wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Don Juansen
Morzzz schreef op woensdag 24 augustus 2011 @ 11:21:
[...]

Haha, ik woon sinds mei in mijn woning, zonder internet. Lekker rustig dat wel :)
Ja, waarschijnlijk ben je dan een stuk relaxter in de communicatie en lekker 'ontsnelt' uit de maatschappelijke norm ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@toxict: 2x RJ45 splitters zal idd ook prima gaan (of zelf gewoon 2 stekkertjes aan alleen de adertjes zetten, of met aan beide kanten een dubbele wandcontactdoos die je dan als soort van patch-paneeltje gebruikt :+ ).

Zeker als het alleen om communicatie tussen Genexis en apparatuur (router, STB) in huis gaat zal een 100 mbit verbinding per connectie ook prima zijn.

Maar ik gaf dat met die VLAN switches alleen maar als voorbeeld van het technisch 'mooiere' alternatief :). 150 euro voor alleen communicatie met je Genexis is inderdaad waarschijnlijk ook wat te veel van het goede.

Ik gebruik zelf de switches voor meer dingen (1 van de switches is de huiskamerswitch en verbindt naast de settopbox ook nog m'n gewone LAN apparatuur in de huiskamer met de meterkast, waar ik al m'n infra gemonteerd heb).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Killerbert schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 22:15:
[...]

Uiteindelijk had ik een downtime van 18 dagen. Maar dat kwam ook door de bouwvak. Als beide partijen mee-werken en snel een disonnect-line inschieten en wanneer die gereed is gemeld direct weer een lever order in schieten en van te voren een afspraak met de aannemer maakt, is de downtime te beperken tot enkele dagen of in sommige gevallen 1 dag. Maar nogmaals dat ligt volledig aan de medewerking van je ISP. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicap
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:31

Nicap

Tsssk....

toxict schreef op woensdag 24 augustus 2011 @ 11:03:
[...]

Ja, maar 2 VLAN switches zijn gelijk weer minimaal 140-150 euro als je het over de Cisco SLM2008 hebt.
Dat zou ik ook wel willen, maar ik probeer het eerst met 2 * RJ45 splitters.
Zit in een soort gelijke situatie
Je hoeft geen twee switches te kopen, maar 2 poorten van die switch te gebruiken voor aparte lan's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Nicap schreef op woensdag 24 augustus 2011 @ 12:56:
[...]

Je hoeft geen twee switches te kopen, maar 2 poorten van die switch te gebruiken voor aparte lan's.
Ja maar dan heb je nog steeds twee kabels nodig van de switch naar de kamer waar pc en amino staan. Dan schiet je er dus niets mee op ;)

Het idee van 2 managed switches is dat je aan de ene kant twee kabels vanaf de CPE erin steekt, dat die dan in verschillende VLAN's over één fysieke kabel gaan en dat de managed switch aan de andere kant er weer twee losse aansluitingen van maakt. Op die manier heb je maar een kabel nodig tussen bijvoorbeeld meterkast en woonkamer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op woensdag 24 augustus 2011 @ 12:36:
[...]

Uiteindelijk had ik een downtime van 18 dagen. Maar dat kwam ook door de bouwvak. Als beide partijen mee-werken en snel een disonnect-line inschieten en wanneer die gereed is gemeld direct weer een lever order in schieten en van te voren een afspraak met de aannemer maakt, is de downtime te beperken tot enkele dagen of in sommige gevallen 1 dag. Maar nogmaals dat ligt volledig aan de medewerking van je ISP. :)
Precies dezelfde ervaring als die ik dus had, eind vorig jaar :). Alleen had ik last van de feestdagen-vakantie :+. Maar met medewerking van beide partijen was het op een geg. moment binnen slechts enkele dagen geregeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

eymey schreef op woensdag 24 augustus 2011 @ 13:33:
[...]

Precies dezelfde ervaring als die ik dus had, eind vorig jaar :). Alleen had ik last van de feestdagen-vakantie :+. Maar met medewerking van beide partijen was het op een geg. moment binnen slechts enkele dagen geregeld.
Inderdaad, maar het zou fijner zijn als er voor glas -> glas overstap een goede procedure komt. Maar zelf denk ik dat, dat er voorlopig niet in zit :| .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morzzz
Don Juansen schreef op woensdag 24 augustus 2011 @ 11:37:
Ja, waarschijnlijk ben je dan een stuk relaxter in de communicatie en lekker 'ontsnelt' uit de maatschappelijke norm ;)
Zeker, zeker... Maar het is en blijft lastig!

Inmiddels weer contact gehad met Reggefiber en Lijbrandt, maar de aannemer blijft stil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Websurfer01
denan schreef op maandag 22 augustus 2011 @ 18:54:
[...]

@denan, Animal Planet HD heeft weer geluid, dank voor de tip.
Het stond ingesteld op "originele audio", nu dus op "altijd stereo". Voor zover ik begrepen heb, hebben we toch geen 5.1 op wba, iets wat hopelijk met de aanpassingen eind dit jaar wel komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicap
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:31

Nicap

Tsssk....

ik222 schreef op woensdag 24 augustus 2011 @ 13:12:
[...]

Ja maar dan heb je nog steeds twee kabels nodig van de switch naar de kamer waar pc en amino staan. Dan schiet je er dus niets mee op ;)

Het idee van 2 managed switches is dat je aan de ene kant twee kabels vanaf de CPE erin steekt, dat die dan in verschillende VLAN's over één fysieke kabel gaan en dat de managed switch aan de andere kant er weer twee losse aansluitingen van maakt. Op die manier heb je maar een kabel nodig tussen bijvoorbeeld meterkast en woonkamer.
Ah, my bad :F
Weer wat geleerd. Dan zijn die splitters voordeliger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datadevil
ik heb de aanvraag nu meer dan een week geleden gedaan, glas is al tijdje klaar maar Lijbrandt neemt geen contact op nog om de genexis e.d. te regelen..

• denan
datadevil schreef op woensdag 24 augustus 2011 @ 19:25:
ik heb de aanvraag nu meer dan een week geleden gedaan, glas is al tijdje klaar maar Lijbrandt neemt geen contact op nog om de genexis e.d. te regelen..
Dat doet regge ook. Lijbrand (en de andere ISP's) zijn dienstenleveranciers op het netwerk van reggefiber en kunnen pas iets doen als reggefiber het netwerk opgeleverd heeft.

[ Voor 8% gewijzigd door denan op 25-08-2011 09:41 ]

• datadevil
denan schreef op donderdag 25 augustus 2011 @ 09:19:
[...]

Dat doet regge ook. Lijbrand (en de andere ISP's) zijn dienstenleveranciers op het netwerk van reggefiber en kunnen pas iets doen als reggefiber het netwerk opgeleverd heeft.
Ok...kan ik dat proces dan nog op een of andere manier versnellen?

• denan
datadevil schreef op donderdag 25 augustus 2011 @ 09:59:
[...]

Ok...kan ik dat proces dan nog op een of andere manier versnellen?
Heb je WBA+ of WGDO?

• datadevil
Beiden, woon in Houten, dus ga er vanuit dat Lijbrandt hier via WGDO gaat leveren?

• denan
datadevil schreef op donderdag 25 augustus 2011 @ 15:12:
[...]

Beiden, woon in Houten, dus ga er vanuit dat Lijbrandt hier via WGDO gaat leveren?
Hmmm.. dat durf ik zo niet te zeggen. Bel anders de CSD even met de vraag waar de aannemer blijft. Volgens mij staat er voor zulke operateis wel iets van 2-3 weken bij de aannemer (als er nog geen CPE hangt).

• datadevil
denan schreef op donderdag 25 augustus 2011 @ 16:00:
[...]

Hmmm.. dat durf ik zo niet te zeggen. Bel anders de CSD even met de vraag waar de aannemer blijft. Volgens mij staat er voor zulke operateis wel iets van 2-3 weken bij de aannemer (als er nog geen CPE hangt).
CSD? CPE? Ik heb een glasvezel mijn huis binnen en het eerste kastje, en ik moet geloof ik nog een 'modem' (genexis?) krijgen..

• Morzzz
Wordt het niet tijd dat er wat meer mannetjes/vrouwtjes rond gaan rijden die die modems gaan plaatsen? Alleen hier in dit subforum al zijn er hordes mensen die al bevende aan het wachten zijn op een glasvezelmodem...

• denan
datadevil schreef op donderdag 25 augustus 2011 @ 16:06:
[...]

CSD? CPE? Ik heb een glasvezel mijn huis binnen en het eerste kastje, en ik moet geloof ik nog een 'modem' (genexis?) krijgen..
My bad :)
Csd=helpdesk
Cpe=glasvezelswitch

• Killerbert
  • Laatst online: 28-09 17:21
denan schreef op woensdag 24 augustus 2011 @ 09:40:
[...]

Ik denk dat je kansen daarvoor minimaal zijn. Het kost alleen maar veel geld om zo'n overstap te maken en het heeft voor de ISP/netwerkeigenaar weinig nut :)
ik ben het met je eens dat de ISP er niets aan heeft.
maar als klant heb ik geen last meer van de EB, daarnaast is er dan nogwel gewoon coax en goede (HD) interactieve tv. tevens is er niets afgeschermd (encryptie)

Op een dag drink je geen bier meer maar drink je Grolsch... My specs

• datadevil
denan schreef op donderdag 25 augustus 2011 @ 20:50:
[...]

My bad :)
Csd=helpdesk
Cpe=glasvezelswitch
zal het eens proberen. Maar eh..CPE, die heb ik nu dus al, of moet ik die juist nog...hoe heet het ding dan waar het glas rechtstreeks in zit?
En weet jij toevallig iets over wat iemand in het glasvezel Houten topic postte:
Ik was laatst bij de glashartmedialijbrandt-en-de-rest-winkel in het oude dorp om te informeren wat ik zou kunnen kiezen en even de HW te bekijken. De man achter de balie raadde me aan om nog even een paar maanden te wachten met bestellen omdat de verwachting is dat de prijzen wat meer gaan dalen. Volgens de planning moet de aanleg eind oktober klaar zijn en dan verwacht hij een flinke toename van aanbieders en daardoor een daling van de prijs en/of betere aanbiedingen. Dat 'verklaart' misschien waarom XS4ALL ook per 1 november aan gaat bieden...
Het lijkt me ergens sterk, wbt de prijsverlagingen, dat zal toch landelijk werken? Aanbiedingen doen ze nog wel plaatselijk, maar structureel?

• Veertien14
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 20-09 08:20
datadevil schreef op donderdag 25 augustus 2011 @ 21:18:
[...]

zal het eens proberen. Maar eh..CPE, die heb ik nu dus al, of moet ik die juist nog...hoe heet het ding dan waar het glas rechtstreeks in zit?
En weet jij toevallig iets over wat iemand in het glasvezel Houten topic postte:
Wat jij hebt is zo te lezen een dummy(ftu), beschermd het glas en connector totdat de modem is geplaatst, CPE(ntu, modem) moet nog geplaatst worden dus.

FTU = Fiber Termination Unit
NTU = Network termination Unit

NTU = het thuisnetwerk

-correct me if i'm wrong.

[ Voor 10% gewijzigd door Veertien14 op 25-08-2011 21:45 ]

CPE = "customer premise equipment" (als ik het goed heb). Het is dus eigenlijk een verzamelnaam voor "de apparatuur die bij de klant/consument ter plaatse wordt geinstalleerd" en kan eigenlijk van alles inhouden.

FTU = Fiber Temination Unit. Niet per se de dummy, maar gewoon de connector waar de fiber in gelast is. Op deze connector plaats je de NTU (network termination unit).

NTU is dus het apparaat wat je er uiteindelijk op krijgt en waar je je router, televisies, etc. op zal aansluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henrickus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 09-08-2023
Klein probleempje. Ik heb sinds heel kort ook glas, echter sinds heel recent geeft de CPE geen IP adres meer uit naar mijn router. Ik heb nl een reset moeten doen van mijn router.Ik heb de CPE al van het stroom gehaald en dat mag niet uitmaken. Ik had internet maar nu dus niet meer. Op de router een renew gevraag, krijg geen IP.
Wat te doen? In de werkende situatie zat mijn netwerkkabel in poort 2 (het boekje welke ik heb ontvangen zegt poort 1) Poort 1 geprobeerd, geen resultaat Wat te doen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toxict
henrickus schreef op vrijdag 26 augustus 2011 @ 00:55:
Klein probleempje. Ik heb sinds heel kort ook glas, echter sinds heel recent geeft de CPE geen IP adres meer uit naar mijn router. Ik heb nl een reset moeten doen van mijn router.Ik heb de CPE al van het stroom gehaald en dat mag niet uitmaken. Ik had internet maar nu dus niet meer. Op de router een renew gevraag, krijg geen IP.
Wat te doen? In de werkende situatie zat mijn netwerkkabel in poort 2 (het boekje welke ik heb ontvangen zegt poort 1) Poort 1 geprobeerd, geen resultaat Wat te doen??
Even aangenomen dat je een Genexis modem hebt.

Port 1 is voor Internet
Port 2 is voor IPTV

Dus hang een laptop op Port 1 en wacht +/- 30 minuten.
Zo ging dat bij mij...daarna kreeg ik wel een IP adres.

Als je nu je router er aan hangt...dan duurt dat weer 30 minuten.
Maar als je snel inlogt in je router en daar het MAC adres cloned van je laptop, dan zou ie direct een IP moeten krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het aller belangrijkste is (zoals Denan hier al vaker heeft uitgelegd) dat je NIET zo maar met een apparaat met een ander MAC adres aan de Genexis gaat zonder eerst een release te doen met het 'oude' apparaat. Of inderdaad zoals Toxict zegt het mac adres van het werkende apparaat klonen (bv. als je met je laptop gaat testen) vóórdat je het andere apparaat weer aan de Genexis hangt.

Hang je er toch een ander apparaat aan, dan kan het inderdaad zo erg lang duren voor je een (nieuw) IP adres krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

eymey schreef op vrijdag 26 augustus 2011 @ 08:30:
Hang je er toch een ander apparaat aan, dan kan het inderdaad zo erg lang duren voor je een (nieuw) IP adres krijgt.
Daarover zijn de geleerden het ook nog niet eens lijkt het, want Lijbandt roept dat het iets van 27 minuten duurt voordat de lease op je mac wordt ververst, maar mijn ervaringen uit het begin waren eerder in de richting van 24 uur :P

Als je snel wilt wisselen moet je inderdaad het mac adres wat het laatste IP adres heeft gehad even clonen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henrickus
toxict schreef op vrijdag 26 augustus 2011 @ 07:56:
[...]

Even aangenomen dat je een Genexis modem hebt.

Port 1 is voor Internet
Port 2 is voor IPTV

Dus hang een laptop op Port 1 en wacht +/- 30 minuten.
Zo ging dat bij mij...daarna kreeg ik wel een IP adres.

Als je nu je router er aan hangt...dan duurt dat weer 30 minuten.
Maar als je snel inlogt in je router en daar het MAC adres cloned van je laptop, dan zou ie direct een IP moeten krijgen.
Klopt, ik heb een genixis modem. Oke, ik ben dus te ongeduldig :'( . Verbaast mij dan wel dat ik op poort 2 vanaf maandag t/m donderdag heb kunnen internetten.
Ik zal de kabel naar poort 1 verplaatsen en afwachten.

@eymey. Het betreft gewoon dezelfde router dus dat zou goed moeten gaan.

In ieder geval dank voor jullie reply. Vanavond weet ik het pas daar ik nu op mijn werk zit.
Let you know

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Ik neem nu sinds november vorig jaar glasvezel af van Lijbrandt en ik moet zeggen dat over stabiliteit niks te klagen is. Alle administratieve zaken daaromheen is een ander verhaal, maar als je het goed gaat dan is het goed.

Wij hebben vorig jaar in november een abonnement afgesloten bij Lijbrandt voor 1 jaar. Vanwege de administratieve vaardigheden zijn wij in januari plotseling afgesloten en dankzij de technische helpdesk hebben we daarna 2 weken zonder internet en 7 weken zonder telefonie gezeten.

De "oplossing" was om een nieuw abonnement in te schieten. Het probleem alleen is dat nu de opzeg datum is verplaatst en ik zou graag het abonnement willen opzeggen (aangezien een abonnement niet overdraagbaar is naar een andere naam, ten minste de ene medewerker zegt van wel en de andere niet...).

Zijn er mensen die ervaring hebben met het vervroegen van de opzegdatum? Ik overweg zelf namelijk om gewoon de automatisch incasso te stoppen en over te stappen naar een andere provider. Concept-ICT schijnt een veel betere service te hebben en is qua diensten identiek (glashart media/Amino boxen/Reggefiber lijn).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henrickus
Verwijderd schreef op vrijdag 26 augustus 2011 @ 08:37:
[...]

Daarover zijn de geleerden het ook nog niet eens lijkt het, want Lijbandt roept dat het iets van 27 minuten duurt voordat de lease op je mac wordt ververst, maar mijn ervaringen uit het begin waren eerder in de richting van 24 uur :P

Als je snel wilt wisselen moet je inderdaad het mac adres wat het laatste IP adres heeft gehad even clonen :)
Whooo, da's andere koek. :'( Nou vanavond als ik thuis ben zal ik eens even kijken.
Heb in ieder geval wel even het stekkertje door het thuisfront laten verplaatsen naar uitgang nr 1.
Dan maar afwachten en hopen dat het ook binnen de 8 uur gaat lukken anders moet ik creatief gaan worden en eens kijken hoe ik een mac adres kan clonen in de genexis (lijkt me lastig worden, daar er geen IP wordt uitgedeeld) als ik de computer direct aan de Gen hang. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
datadevil schreef op donderdag 25 augustus 2011 @ 21:18:
Het lijkt me ergens sterk, wbt de prijsverlagingen, dat zal toch landelijk werken? Aanbiedingen doen ze nog wel plaatselijk, maar structureel?
Broodje aap verhaal.. en duidelijk een incompetente winkelmedewerker :)
Opstartaanbiedingen zijn er nu tenslotte al.. en met meer aanbieders gaan die prijzen echt niet significant omlaag. Je zit tenslotte met de inkoopkosten.
henrickus schreef op vrijdag 26 augustus 2011 @ 08:40:
Klopt, ik heb een genixis modem. Oke, ik ben dus te ongeduldig :'( . Verbaast mij dan wel dat ik op poort 2 vanaf maandag t/m donderdag heb kunnen internetten.
Ik zal de kabel naar poort 1 verplaatsen en afwachten.
De poortvolgorde is bij Genexis CPE's bij het inschieten van diensten niet in te stellen. First in=first port. Dus wellicht hebben ze de volgorde van de diensten aangepast zodat het weer op de defaults staat (1=internet, 2=iptv)?
henrickus schreef op vrijdag 26 augustus 2011 @ 09:15:
[...]

Whooo, da's andere koek. :'( Nou vanavond als ik thuis ben zal ik eens even kijken.
Heb in ieder geval wel even het stekkertje door het thuisfront laten verplaatsen naar uitgang nr 1.
Dan maar afwachten en hopen dat het ook binnen de 8 uur gaat lukken anders moet ik creatief gaan worden en eens kijken hoe ik een mac adres kan clonen in de genexis (lijkt me lastig worden, daar er geen IP wordt uitgedeeld) als ik de computer direct aan de Gen hang. :?
Of bel de helpdesk even om te vragen wat zij in een poortcheck zien? Als er iets mis is met de diensten kan dat vandaag nog ingeschoten worden, anders zit je pas na het weekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SqueakyClean
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 28-09 22:54

SqueakyClean

SuperSqueakyClean

Ons nieuwe huis in Berkel wordt eindelijk over 3 weken opgeleverd! *O*

Nu zit ik te kijken naar de Compleet paketten van Lijbrandt en kom alleen paketten tegen met IPTV. Echter willen we alleen HD tv... Weet iemand hoe of wat?

[ Voor 1% gewijzigd door SqueakyClean op 26-08-2011 11:58 . Reden: Willebroek? Lekker die tekst voorspelling! :( ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Euhm.

IPTV is de enige dienst waarover HD-tv te verkrijgen is ;)

Dus wat is het probleem? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henrickus
@ denan, heb contact gehad met Lijbrand en hebben een poortcheck gedaan, Zagen dat de lijn niet up was. Moest het modem 1/2 uur uitzetten en daarna weer aan. Dan zou het goed moeten zijn. Ga ze dan wel weer even bellen.
Gaven wel aan dat de router in poort 1 moet zitten (vind het dan wel vreemd dat ik op poort vanaf maandag het kunnen internetten)
To be continued

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
IPTV update

XLnt radio op GHM: (http://www.xlntradio.nl/)
GHM start met de introductie van XLnt radio op het IPTV platform in het basispakket. Het gaat daarbij om 50 radiozenders die per genre gesplitst zijn:
• non-stop muziek
• geen onderbrekingen door DJ’s
• geen onderbrekingen in verband met reclame
• de stations zijn georganiseerd per genre
• geen favoriete muziek van de DJ’s maar van het grote publiek

Sinds een aantal dagen is het nieuwe radioaanbod in het menu te vinden.

Zenderoverzicht:
1601XLnt Peuter- en kleuterliedjes
1626XLnt Filmmuziek
1602XLnt Kiddo FM
1627XLnt Relipop
1603XLnt Hip Hop
1628XLnt Comedy
1604XLnt R&B
1629XLnt Country
1605XLnt Skihut
1630XLnt Love Songs
1606XLnt Hard House / Trance
1631XLnt Motown
1607XLnt Dance
1632XLnt Seasons
1608XLnt Hits
1633XLnt Reggae
1609XLnt Party
1634XLnt Italia
1610XLnt Lounge
1635XLnt France
1611XLnt Chill out
1636XLnt Espagna
1612XLnt Jack FM
1637XLnt Blues
1613XLnt Today's pop
1638XLnt Oldies
1614XLnt Nederpop
1639XLnt Musical
1615XLnt Arabian Nights
1640XLnt Nederpop gold
1616XLnt Turk
1641XLnt Schlager
1617XLnt Salsa
1642XLnt Rock n roll
1618XLnt Alternative Rock
1643XLnt Classical
1619XLnt Hard Rock
1644XLnt Opera
1620XLnt Rock
1645XLnt Operette
1621XLnt New age
1646XLnt Contemporary Jazz
1622XLnt Lite Easy Listening
1647XLnt Classic Jazz
1623XLnt Classic Rock
1648XLnt Nederlandse luisterlied
1624XLnt Piratenhits
1649XLnt Crooners
1625XLnt Dance Classics
1650XLnt Nostalgie

Nieuwe zenders: RTL crime en RTL Lounge
Per 1 sept. start GHM met de doorgifte van deze twee zenders. Deze zenders maken deel uit van het pluspakket en worden niet onderbroken door reclames.

bron: www.glashartmedia.nl

[ Voor 3% gewijzigd door denan op 26-08-2011 11:13 . Reden: toch maar een tabel eromheen.. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morzzz
Update glasvezelmodemplaatsing Enschede:

Lijbrandt meldt dat de aannemer volgende week modems in mijn buurt (centrum, 7511) gaat plaatsen en zal dan ook volgende week contact opnemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SqueakyClean
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 28-09 22:54

SqueakyClean

SuperSqueakyClean

eymey schreef op vrijdag 26 augustus 2011 @ 10:45:
Euhm.

IPTV is de enige dienst waarover HD-tv te verkrijgen is ;)

Dus wat is het probleem? :P
Ah! IPTV is dus gewoon digitale tv! Weer wat geleerd!

Over twee weken bestellen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Don Juansen
Morzzz schreef op vrijdag 26 augustus 2011 @ 11:26:
Update glasvezelmodemplaatsing Enschede:

Lijbrandt meldt dat de aannemer volgende week modems in mijn buurt (centrum, 7511) gaat plaatsen en zal dan ook volgende week contact opnemen.
Nou, hopen dat ze jouw huisje meenemen! ;)
Mijn buurt zit meer ten zuiden van de Pathmos, dus daar val ik niet onder gok ik.

Volgens de Lijbrandt-helpdesk (die mij terubelde eergister na een vraag van mij 1 week eerder) heeft de aannemer 20 werkdagen om het CPE te installeren & controleert dan direct de verbinding.
Bij mij is dat tot 6 september. Bij jou geloof ik al een paar maanden eerder |:(
Jobbie schreef op vrijdag 26 augustus 2011 @ 12:00:
Ah! IPTV is dus gewoon digitale tv! Weer wat geleerd!

Over twee weken bestellen!
Ik zou het nu bestellen, levering is toch niet zo snel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henrickus
Update, blijkt dat poort 1 en 2 zijn verwisseld. 8)7 Poort 2 is internet. Dus router weer op poort nr 2 Ze hebben een poortscan gedaan en zien signaal. Dus zou goed moeten zijn echter na contact met thuisfront blijkt dat ze nog geen internet hebben.
Router heeft waarschijnlijk dus geen IP van modem ontvangen. Heb ik weer :'(
Vanavond maar weer verder stoeien hoe dit op te gaan lossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toxict
henrickus schreef op vrijdag 26 augustus 2011 @ 13:26:
Update, blijkt dat poort 1 en 2 zijn verwisseld. 8)7 Poort 2 is internet. Dus router weer op poort nr 2 Ze hebben een poortscan gedaan en zien signaal. Dus zou goed moeten zijn echter na contact met thuisfront blijkt dat ze nog geen internet hebben.
Router heeft waarschijnlijk dus geen IP van modem ontvangen. Heb ik weer :'(
Vanavond maar weer verder stoeien hoe dit op te gaan lossen.
Router aansluiten op het internet poort, daarna router uitzetten voor 1 minuut en dan aan....
En dan wachten...en hopelijk heb je vanavond weer internet.
Na 24 uur router aan zou je zeker internet moeten hebben, anders is er iets anders aan de hand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henrickus
toxict schreef op vrijdag 26 augustus 2011 @ 13:57:
[...]

Router aansluiten op het internet poort, daarna router uitzetten voor 1 minuut en dan aan....
En dan wachten...en hopelijk heb je vanavond weer internet.
Na 24 uur router aan zou je zeker internet moeten hebben, anders is er iets anders aan de hand.
Enig idee hoe het komt dat het geven van een IP adres zo lang op zich laat wachten?
Zou toch binnen no-time geregeld moeten zijn. Tis nota bene glasvezel!!!! :? :? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
henrickus schreef op vrijdag 26 augustus 2011 @ 14:02:
Enig idee hoe het komt dat het geven van een IP adres zo lang op zich laat wachten?
Zou toch binnen no-time geregeld moeten zijn. Tis nota bene glasvezel!!!! :? :? :?
Heeft te maken met de leasetimes in de straatrouter. Die zijn gelocked voor iets van 30 minuten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datadevil
denan schreef op vrijdag 26 augustus 2011 @ 09:56:
[...]

Broodje aap verhaal.. en duidelijk een incompetente winkelmedewerker :)
Opstartaanbiedingen zijn er nu tenslotte al.. en met meer aanbieders gaan die prijzen echt niet significant omlaag. Je zit tenslotte met de inkoopkosten.

[...]
Dacht al zoiets...dan laat ik mijn aanvraag gewoon doorlopen en klop ik wel bij jou aan als het tegenvalt ;-)
Nu nog maar weer rustig wachten totdat iemand mijn CPE komt plaatsen :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordsnow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20:12

lordsnow

I know nothing

Ik kan het Reggefiber Klachten en Ervaringen topic niet terugvinden,dus dan post ik hier maar...

Sinds vorige week allemaal borden, in de kleuren van Reggefiber, bij ons langs de weg, "Eindelijk begonnen met de aanleg" (of iets dergelijks). Yay!

Die middag gelijk dan maar weer eens de Reggefiber winkel binnengelopen met de vraag of men een specifieke datum kon geven voor postcode 7544. Verteld men vrolijk dat dat nog wel eens een jaar kan duren. Maar eerst moest men nog beginnen met het plannen van de aanleg, dus het kon ook zo maar zijn dat het korter gaat duren.

He, wat? Geen planning hebben en toch borden ophangen?

Ach ja, we wachten pas 2.5 jaar. Nog een jaartje er bij moet kunnen. Dan hebben we, zoals de borden aangeven, 'eindelijk' glasvezel
Pagina: 1 ... 24 ... 88 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Een vragen- en klachtentopic is prima natuurlijk, maar vergeet niet dat GoT -geen- helpdesk is.

Eindeloze klaagzangen hebben we dan ook zeker geen behoefte aan, dat zijn gewoon flames/trolls en vallen onder de gedragsregels van GoT.

Het topic is opgekuisd, er zijn een heel aantal reacties verwijderd om het geheel leesbaar te houden.
Hou dat vanaf nu ook zo.