mbt de
Sundtek DVB-C stick:
eymey schreef op dinsdag 02 augustus 2011 @ 09:39:
[...]
Die bestandsgrootte klopt hoor

. Als je het uitrekent aan de hand van de bitrates dan kom je inderdaad op zulke getallen uit. TVHeadend kan na een opname wel post-processing doen. Je zou dan eens naar een Linux tool moeten zitten die bv. het bestand kan re-encoden naar een ander formaat of een lagere bitrate ( iewl

). Waarschijnlijk moet je met "mencoder" een aardig eind kunnen komen.
4:3 of 16:9 issues heb ik verder geen issues mee (gebruik meestal XBMC voor het afspelen). 16:9 wordt gewoon netjes als 16:9 weergegeven en bij 4:3 krijg ik zwarte balken aan de zijkant (de enige GOEDE manier om 4:3 materiaal weer te geven op een 16:9 tv zonder verlies van beeld of vervorming).
Verder wel mooi dat je ook tevreden bent met de hardware

De tevredenheid wordt steeds groter ... Vorige week de stick aan een Readynas Ultra gehangen (Atom 1,8 GHz, 1 GB geheugen, Linux). Werkte niet ...

Vervolgens vrijdagavond via Skype contact gehad met een Sundtek support engineer, hem ssh toegang gegeven tot het nasje. Hij kwam tot de conclusie dat op de Readynas een 64bit kernel draait binnen een 32bit systeem.
Zondagavond nam hij zelf contact op; hij had de drivers aangepast (in het weekend !!!), of ik even wilde testen. En jawel ... het ding draait nu als een tierelier.
Nu nog op zoek naar een recoder. mencoder werkte niet out-of-the-box (iets met een foutmelding van teveel data in de buffers oid), eerst maar eens een manpage doorspitten.
Overigens denk ik dat ik geen gebruik ga maken van de postprocessing optie uit TVHeadend; ik neem nog weleens wat dingen achter elkaar (of tegelijkertijd) op (van dezelfde mux), en tegelijkertijd recoden en opnemen lijkt me wat teveel voor een Atom 1,8. Of ik zou het recoden moeten renicen naar 15 ofzo.
Maar 't is misschien handiger om eea via een cronjob overdags te laten doen.
-------------------------------
Ander onderwerp: in het XMS topic (deel XIII) gaan geruchten dat XMS is gestart met het standaard uitleveren van de A140. Weet iemand van dicht bij Lijbrandt (of dicht bij Glashart), of XMS-zusje Lijbrandt ook al zover is?