De streams zijn inderdaad gebied-gebonden. Alle ISP's binnen een bepaald gebied hebben dezelfde GHM streams, producten en opties. Waarbij er natuurlijk wel verschil kan zitten in interactieve producten (bvb de videotheek) waarbij een ISP eerst zelf de administratieve systemen aan moet passen.eymey schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 16:08:
Ik ga er idd wel van uit dat KickXL hetzelfde levert als Lijbrandt. Dat blijkt ook uit de eerste ervaringen in Oost-Nederland (zie Ben's weblog) waar KickXL voor precies dezelfde verrassingen kwam te staan vlak voor oplevering als een jaar terug Lijbrandt in Almere:
@eymey
Ik zit zelf bij poivy en heb ook een inkomende sip telefoonlijn bij budgetphone. Die wil ik ook niet kwijt maar dat hoeft volgens kickxl ook niet. Er kan ook een nieuw nummer worden gecreëerd en dan zou ik dus twee telefoonlijnen hebben. Dat zou voor mij wel handig zijn.
Verder zie ik op de site van lijbrandt dat het internet/tv abonnement zo'n 55 euro is terwijl het triple voor 1 of 2 jaar bij kickxl dat ook is! Of ie ik dat verkeerd? Uit navraag blijkt dat ik wel moet betalen voor een opname amino maar dan wel zo'n 100 euro oftewel tegen gereduceerd tarief. Iets dat lijbrandt mij als bestaande klant niet aanbiedt.
@Websurfer01
Kickxl bevestigt dat het om de diensten van glashartmedia gaat. Over die shit met de wba streams ben ik maar niet begonnen. Daar ben ik zelf ook nog steeds ziek van.
Maar goed als we Denan mogen geloven dan komt die KPN upgrade er dit jaar nog en dan hoor ik grrag van jullie of een echte verbetering is.
Ik zit zelf bij poivy en heb ook een inkomende sip telefoonlijn bij budgetphone. Die wil ik ook niet kwijt maar dat hoeft volgens kickxl ook niet. Er kan ook een nieuw nummer worden gecreëerd en dan zou ik dus twee telefoonlijnen hebben. Dat zou voor mij wel handig zijn.
Verder zie ik op de site van lijbrandt dat het internet/tv abonnement zo'n 55 euro is terwijl het triple voor 1 of 2 jaar bij kickxl dat ook is! Of ie ik dat verkeerd? Uit navraag blijkt dat ik wel moet betalen voor een opname amino maar dan wel zo'n 100 euro oftewel tegen gereduceerd tarief. Iets dat lijbrandt mij als bestaande klant niet aanbiedt.
@Websurfer01
Kickxl bevestigt dat het om de diensten van glashartmedia gaat. Over die shit met de wba streams ben ik maar niet begonnen. Daar ben ik zelf ook nog steeds ziek van.
Maar goed als we Denan mogen geloven dan komt die KPN upgrade er dit jaar nog en dan hoor ik grrag van jullie of een echte verbetering is.
huh? Hier in Houten hebben we volgens mij de keuze?denan schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 16:21:
[...]
De streams zijn inderdaad gebied-gebonden. Alle ISP's binnen een bepaald gebied hebben dezelfde GHM streams, producten en opties. Waarbij er natuurlijk wel verschil kan zitten in interactieve producten (bvb de videotheek) waarbij een ISP eerst zelf de administratieve systemen aan moet passen.
Yep, daarom zei Denan ook gebied-gebonden.
In sommige gebieden kunnen sommige providers met WGDO (Reggefiber) werken. Weet het niet zeker, maar volgens mij is Houten zo'n gebied.
@Arjen8: Het klopt. Natuurlijk kan je bij KickXL altijd het telefoongedeelte gewoon nemen en niet gebruiken. Maar gevoelsmatig voelt dat een beetje 'verkeerd'
In sommige gebieden kunnen sommige providers met WGDO (Reggefiber) werken. Weet het niet zeker, maar volgens mij is Houten zo'n gebied.
@Arjen8: Het klopt. Natuurlijk kan je bij KickXL altijd het telefoongedeelte gewoon nemen en niet gebruiken. Maar gevoelsmatig voelt dat een beetje 'verkeerd'
Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.
Verwijderd
/offtopic
Automagisch opnemen op basis van zoekwoorden in de EPG werkt inderdaad fantastisch. zelfs de EPG samenvatting van het programma wordt mee opgenomen.
echter: de opgenomen programma's nemen gruwelijk veel ruimte in beslag (3,5 GB voor 55 minuten vind ik tenminste veel).
En mijn mediaplayer speelt ze af in 4:3 ipv 16:9
maar da's op te lossen met de zoom knop.
Mocht iemand tips hebben om de grootte van de file wat te beperken, graag. Overigens gaat het bij de tot nu toe opgenomen programma's van commerciële zenders om mpeg-2 op 8.1 Mbps (volgens het info schermpje van m'n mediaspeler).
Heb sinds afgelopen vrijdag ook een Sundtek DVB stick (MediaTV Pro), voorlopig nog op een P4 draaien onder Ubuntu server. Afgelopen weekend TVHeadend geconfigureerd.eymey schreef op zondag 22 mei 2011 @ 21:14:
DVB-C is tot nu toe echt heerlijk, inderdaad. Zeker nu er ook EPG info wordt meegezonden (op af en toe een storing van dat laatste na). "TVHeadend" draaien met een USB dvb-c stick op een Synology NAS en een speciale build van XBMC met een client voor TVHeadend rules
Automagisch opnemen op basis van zoekwoorden in de EPG werkt inderdaad fantastisch. zelfs de EPG samenvatting van het programma wordt mee opgenomen.
echter: de opgenomen programma's nemen gruwelijk veel ruimte in beslag (3,5 GB voor 55 minuten vind ik tenminste veel).
En mijn mediaplayer speelt ze af in 4:3 ipv 16:9
Mocht iemand tips hebben om de grootte van de file wat te beperken, graag. Overigens gaat het bij de tot nu toe opgenomen programma's van commerciële zenders om mpeg-2 op 8.1 Mbps (volgens het info schermpje van m'n mediaspeler).
Klopt wel zo'n beetje hoor; in mijn ervaring met DVB-C op media center kost een uur SD tv 2~4GB schijfruimte en HD 6~8GB.Verwijderd schreef op dinsdag 02 augustus 2011 @ 00:39:
En mijn mediaplayer speelt ze af in 4:3 ipv 16:9maar da's op te lossen met de zoom knop.
en nee, ik houd niet van voetbal... :)
Je kunt de files natuurlijk na afloop in batch transcoden met een of andere media converter. Microsoft expression maakt er prima files van en voor een uur mp2 ben je in mp4 een stuk minder kwijt.Willem2 schreef op dinsdag 02 augustus 2011 @ 08:09:
Klopt wel zo'n beetje hoor; in mijn ervaring met DVB-C op media center kost een uur SD tv 2~4GB schijfruimte en HD 6~8GB.
Die bestandsgrootte klopt hoorVerwijderd schreef op dinsdag 02 augustus 2011 @ 00:39:
/offtopic
[...]
Heb sinds afgelopen vrijdag ook een Sundtek DVB stick (MediaTV Pro), voorlopig nog op een P4 draaien onder Ubuntu server. Afgelopen weekend TVHeadend geconfigureerd.
En mijn mediaplayer speelt ze af in 4:3 ipv 16:9maar da's op te lossen met de zoom knop.

4:3 of 16:9 issues heb ik verder geen issues mee (gebruik meestal XBMC voor het afspelen). 16:9 wordt gewoon netjes als 16:9 weergegeven en bij 4:3 krijg ik zwarte balken aan de zijkant (de enige GOEDE manier om 4:3 materiaal weer te geven op een 16:9 tv zonder verlies van beeld of vervorming).
Verder wel mooi dat je ook tevreden bent met de hardware
Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.
Sowieso is mpeg2 niet echt optimale compressie, volgens mij rolt het vaak zo uit de usb stick en is het dus een lichte methode om dat direct door te sluizen naar de disk.eymey schreef op dinsdag 02 augustus 2011 @ 09:39:
[...]
Die bestandsgrootte klopt hoor. Als je het uitrekent aan de hand van de bitrates dan kom je inderdaad op zulke getallen uit. TVHeadend kan na een opname wel post-processing doen. Je zou dan eens naar een Linux tool moeten zitten die bv. het bestand kan re-encoden naar een ander formaat of een lagere bitrate ( iewl
). Waarschijnlijk moet je met "mencoder" een aardig eind kunnen komen.
4:3 of 16:9 issues heb ik verder geen issues mee (gebruik meestal XBMC voor het afspelen). 16:9 wordt gewoon netjes als 16:9 weergegeven en bij 4:3 krijg ik zwarte balken aan de zijkant (de enige GOEDE manier om 4:3 materiaal weer te geven op een 16:9 tv zonder verlies van beeld of vervorming).
Verder wel mooi dat je ook tevreden bent met de hardware
Mencoder is een handige tool daarvoor ja, of andere tools die ffmpeg gebruiken.
Mpeg2 is gewoon de compressie die doorgegeven wordt via dvb-c van Glashart Media. TVHeadend dumpt de stream nagenoeg 1 op 1 door (plakt het alleen in een MKV om audio, video en metadata netjes apart van elkaar op te slaan). Waar jij op doelt is waarschijnlijk wanneer je opneemt van analoge TV (en indien de stick een eigen encodeer chip aanboord heeft). In dat geval zal wrs. inderdaad meestal mpeg2 gebruikt worden omdat dat 'goedkoop' (qua kosten en qua power) op een chip kan.
[ Voor 15% gewijzigd door eymey op 02-08-2011 10:17 ]
Ik had een vraag. Hoe kun je bij lijbrandt een abbo op eredivisie live nemen?
Bij mijn lijbrandt kan het niet.
ah ja...maar beiden dus zelfde idee: mpeg2 dump op disk om de cpu niet te belasten...eymey schreef op dinsdag 02 augustus 2011 @ 10:17:
Mpeg2 is gewoon de compressie die doorgegeven wordt via dvb-c van Glashart Media. TVHeadend dumpt de stream nagenoeg 1 op 1 door (plakt het alleen in een MKV om audio, video en metadata netjes apart van elkaar op te slaan). Waar jij op doelt is waarschijnlijk wanneer je opneemt van analoge TV (en indien de stick een eigen encodeer chip aanboord heeft). In dat geval zal wrs. inderdaad meestal mpeg2 gebruikt worden omdat dat 'goedkoop' (qua kosten en qua power) op een chip kan.
@Edjepetje45 & Websurfer01: Helemaal waar, Tele2 heeft ook genoeg negatieve berichten. Vaak kies je inderdaad voor de provider op basis van minst negatieve berichtgeving ipv lyrische verhalen.
Fanstyle anekdotes winnen nooit van kritische voetnoten.
Enige reden dat ik ADSL overweeg is de prijs. Het gaat mij om 1 jaar goede TV-signalen & stabiel snel internet. Zoals ik in dit topic hier opsom, scheelt het eenderde van lasten. Toch neig ik naar glasvezel, aangezien ik begrijp dat internet sneller/betrouwbaarder is en TV-signalen minstens op gelijke voet met ADSL. KPN is ook zeker niet favoriet, als er een partij is die glasvezel als en simpele cashcow schijnt te gebruiken zijn zij het wel.
@Arjan8: Net als anderen geef je aan dat ADSL geen toekomst heeft. Wel typisch dat Lijbrandt nieuwe aanwas meer voordelen biedt dan zittende klanten, zo werkt het helaas vaker! KickXL biedt hier in de regio Enschede geen abbo's aan. Ik kan hier kiezen uit Lijbrandt, Concepts ICT, PlinQ, Tweak & KPN.
Over Lijbrandt geven velen aan dat ze werken over het KPN-netwerk, met WBA streams.
Ik las ook ergens dat PlinQ & KPN WBA-streams gebruiken, dus vallen deze dan af.
Nou zit ik in Enschede, waar Reggefiber volgens mij via WGDO-streams werkt.
Deze zouden kwalitatief beter zijn, kan ik er dan van uit gaan dat Lijbrandt hier dus dan ook betere IPTV verzorgt dankzij WGDO? Mijn opties zijn dan Lijbrandt (mits WGDO), Concepts ICT & Tweak.
Uit mijn onderzoek (zie topic) blijkt dat Lijbrandt dan de meeste extra's (15 HD zenders 1e jaar) levert voor aantrekkelijke prijs, op de voet gevolgd door Concepts ICT (geen HD). Tweak is misschien ook nog een optie, maar als echte hollander kijken we eerst naar de prijsvechters.
Fanstyle anekdotes winnen nooit van kritische voetnoten.
Enige reden dat ik ADSL overweeg is de prijs. Het gaat mij om 1 jaar goede TV-signalen & stabiel snel internet. Zoals ik in dit topic hier opsom, scheelt het eenderde van lasten. Toch neig ik naar glasvezel, aangezien ik begrijp dat internet sneller/betrouwbaarder is en TV-signalen minstens op gelijke voet met ADSL. KPN is ook zeker niet favoriet, als er een partij is die glasvezel als en simpele cashcow schijnt te gebruiken zijn zij het wel.
@Arjan8: Net als anderen geef je aan dat ADSL geen toekomst heeft. Wel typisch dat Lijbrandt nieuwe aanwas meer voordelen biedt dan zittende klanten, zo werkt het helaas vaker! KickXL biedt hier in de regio Enschede geen abbo's aan. Ik kan hier kiezen uit Lijbrandt, Concepts ICT, PlinQ, Tweak & KPN.
Over Lijbrandt geven velen aan dat ze werken over het KPN-netwerk, met WBA streams.
Ik las ook ergens dat PlinQ & KPN WBA-streams gebruiken, dus vallen deze dan af.
Nou zit ik in Enschede, waar Reggefiber volgens mij via WGDO-streams werkt.
Deze zouden kwalitatief beter zijn, kan ik er dan van uit gaan dat Lijbrandt hier dus dan ook betere IPTV verzorgt dankzij WGDO? Mijn opties zijn dan Lijbrandt (mits WGDO), Concepts ICT & Tweak.
Uit mijn onderzoek (zie topic) blijkt dat Lijbrandt dan de meeste extra's (15 HD zenders 1e jaar) levert voor aantrekkelijke prijs, op de voet gevolgd door Concepts ICT (geen HD). Tweak is misschien ook nog een optie, maar als echte hollander kijken we eerst naar de prijsvechters.
Anders gewoon via Eredivisie Live zelf? (http://eredivisielive.nl/)funny pluto2 schreef op dinsdag 02 augustus 2011 @ 10:52:
Ik had een vraag. Hoe kun je bij lijbrandt een abbo op eredivisie live nemen?
10xAXItec AC-265P = 2,650kWp @ SolarEdge SE2200 - PVOutput
Mijn glasvezelaansluiting schijnt helemaal gereed te zijn, alleen moet het modem nog geinstalleerd worden. Weet iemand of dit tijdens de bouwvak ook gebeurd? Zoniet, moet ik nog 3 weken wachten...
Maar daar staat geen lijbrandt bij providersRobinski schreef op dinsdag 02 augustus 2011 @ 13:34:
[...]
Anders gewoon via Eredivisie Live zelf? (http://eredivisielive.nl/)
Dan moet je toch echt beter kijken: http://bestellen.eredivis...lecomupgrade/Default.aspxfunny pluto2 schreef op dinsdag 02 augustus 2011 @ 17:03:
[...]
Maar daar staat geen lijbrandt bij providers
Maar dat is lijbrandt Telecomik222 schreef op dinsdag 02 augustus 2011 @ 17:26:
[...]
Dan moet je toch echt beter kijken: http://bestellen.eredivis...lecomupgrade/Default.aspx
Ik lees net op de site van Glashart bij onderhoud (http://glashartmedia.nl/Algemeen/Onderhoud/) dat er vannacht tussen 2.00 en 6.30 uur onderhoud is aan het aan het Technicolor satelliet ontvangststation.
Er staat dat een (flink) aantal tv en radiozenders voor langere onderbroken zullen worden.
Wat staat er tot mijn verbazing tussen: VH1 classic.
In de meest recente zenderlijst van 6 juli (http://glashartmedia.nl/b...overzicht_6_juli_2011.pdf) kom ik deze zender niet tegen.
Weet iemand in welk pakket die zit??
Trouwens, de radiozenders uit het XLNT pakket in de kanalen 1601 t/m 1650 staan daar ook nog niet in.
Er staat dat een (flink) aantal tv en radiozenders voor langere onderbroken zullen worden.
Wat staat er tot mijn verbazing tussen: VH1 classic.
In de meest recente zenderlijst van 6 juli (http://glashartmedia.nl/b...overzicht_6_juli_2011.pdf) kom ik deze zender niet tegen.
Weet iemand in welk pakket die zit??
Trouwens, de radiozenders uit het XLNT pakket in de kanalen 1601 t/m 1650 staan daar ook nog niet in.
Amino 140 op WBA - Radiozenders
Er is een softwareupdate beschikbaar waardoor de radiozenders in WBA gebied op de M140 weer zullen werken. De komende weken zal deze update ook naar de STB's gepushed worden.
Er is een softwareupdate beschikbaar waardoor de radiozenders in WBA gebied op de M140 weer zullen werken. De komende weken zal deze update ook naar de STB's gepushed worden.
Is het misschien handig om een afkortingslijst in de TS (Topic start
) te plaatsen want ik kom een beetje om in de afkortingen:
WGDO = TV via regfiber (Wholesale Glasvezel Dienst Overeenkomst)
WBA = TV via KPN (Wholesale Broadband Access)
STB = Set-Top Box
GHM = GlasHart Media
WGDO = TV via regfiber (Wholesale Glasvezel Dienst Overeenkomst)
WBA = TV via KPN (Wholesale Broadband Access)
STB = Set-Top Box
GHM = GlasHart Media
[ Voor 25% gewijzigd door InfoTracer op 03-08-2011 15:52 ]
Al enige tijd probeer ik er achter te komen of Hoofddorp WBA of WGDO gaat worden, is dit ergens terug te vinden?
Ik vraag het me dus ook af of ruiterskwartier/westeinde(leeuwarden) WBA of WGDO is? Waar kunnen we dat opzoeken?
Dat kan AFAIK niet, tenzij je toegang hebt tot het e.e.a. aan informatie. Volgens mij is geheel Leeuwarden WBA.SirMemeAlot schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 13:31:
Ik vraag het me dus ook af of ruiterskwartier/westeinde(leeuwarden) WBA of WGDO is? Waar kunnen we dat opzoeken?
prutsert
WBA inderdaad.--WaaZaa-- schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 13:42:
Dat kan AFAIK niet, tenzij je toegang hebt tot het e.e.a. aan informatie. Volgens mij is geheel Leeuwarden WBA.
Gaan ze al eens bezig met het beter maken van de WBA gebieden? Ik krijg nog steeds op heel veel kanalen geen info beschikbaar over programma info?
Ook las ik laatst dat ze wel bezig met met interactieve services, is daar al meer bekend over?
Ook las ik laatst dat ze wel bezig met met interactieve services, is daar al meer bekend over?
Dat zou allemaal goed moeten werken. Kom je een probleem tegen-> melden bij de helpdesk. (zie mijn post een stukje terug over IPTV issues)SirMemeAlot schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 14:22:
Gaan ze al eens bezig met het beter maken van de WBA gebieden? Ik krijg nog steeds op heel veel kanalen geen info beschikbaar over programma info?
mbt interactieve services: wat bedoel je daar precies mee?
@Denan, films huren viaa de mediabox etc. Dat is nu nog niet mogelijk.
Online videotheek gaat komen.. wanneer is nog niet duidelijk maar zodra dat gecommuniceerd kan/mag worden zal ik het hier posten.SirMemeAlot schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 16:15:
@Denan, films huren viaa de mediabox etc. Dat is nu nog niet mogelijk.
Is Lijbrandt het zelfde als Lijbrandt telecom?
Ja dat is hetzelfde zoals ik een paar posts terug ook zeifunny pluto2 schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 21:29:
Dude!funny pluto2 schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 21:29:
Net even contact gehad met de helpdesk van Lijbrandt over het probleem van geen programma informatie bij veel zenders. De medewerker kon me niet direct vertellen waar het aan lag, ze zou me terug bellen. Even afwachten dus :-)
Er zijn wel degelijk verschillen.. Bel gewoon de helpdesk om het aan te vragen. Het kan best dat het via de EDL site bij LB1 terecht komt (kadaka installatie) en via hen weer bij LB2 (WBA/WGDO netwerken) maar het zijn wel gescheiden BV's op verschillende locaties.ik222 schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 21:47:
[...]
Ja dat is hetzelfde zoals ik een paar posts terug ook zeiOp de site van EL staat inderdaad Lijbrandt telecom.
Oke maar ik ga er vanuit dat ze met Lijbrandt telecom op de site van EDL gewoon beide bedoelen en dat je in elk geval gewoon je abbo krijgt. Overigens kan het heel goed dat de site van EDL ook verwijst naar de helpdesk of website van de provider, dat gebeurt namelijk bij meerdere providers.
[ Voor 8% gewijzigd door ik222 op 04-08-2011 08:55 ]
Assumption is the mother of all.. ?ik222 schreef op donderdag 04 augustus 2011 @ 08:53:
Oke maar ik ga er vanuit dat ze met Lijbrandt telecom op de site van EDL gewoon beide bedoelen en dat je in elk geval gewoon je abbo krijgt. Overigens kan het heel goed dat de site van EDL ook verwijst naar de helpdesk of website van de provider, dat gebeurt namelijk bij meerdere providers.
De beste weg is altijd via de ISP. EDL heeft wel vaker acties of aanmeldingen gehad die eigenlijk alleen bij UPC of Ziggo ingeregeld waren. (denkt aan een AH actie waarbij mensen een abonnement met korting kregen.. maar waar GHM niet van op de hoogte was).
Een vraag (en deze is misschien off-topic).
Welke type router kan ik het beste aanschaffen (bedraad en draadloos), waarmee hebben jullie de beste ervaring (met name het draadloos gedeelte ivm bereik) en welke wordt ondersteund door Lijbrand.
Welke type router kan ik het beste aanschaffen (bedraad en draadloos), waarmee hebben jullie de beste ervaring (met name het draadloos gedeelte ivm bereik) en welke wordt ondersteund door Lijbrand.
Ik woon in Houten, en ik wil ook Lijbrandt gaan aanvragen. Mijn glas wordt volgende week dinsdag aangesloten.
Weet iemand hoe snel je dan ook daadwerkelijk diensten er op kan ontvangen? Dit in verband met overgang vanaf KPN koper.
Ook denk ik dat ik mijn nummer portering geheel door Lijbrandt moet laten doen, zelf nog niks aangeven bij KPN vermoed ik?
Weet iemand hoe snel je dan ook daadwerkelijk diensten er op kan ontvangen? Dit in verband met overgang vanaf KPN koper.
Ook denk ik dat ik mijn nummer portering geheel door Lijbrandt moet laten doen, zelf nog niks aangeven bij KPN vermoed ik?
Lijbrandt zelf kan alleen basis support leveren op routers maar de meeste leveranciers hebben zelf een goede helpdesk als je tegen firewall issues aanloopt. De meeste routers zullen gewoon 'out of the box' werken via DHCP.henrickus schreef op donderdag 04 augustus 2011 @ 10:13:
Een vraag (en deze is misschien off-topic).
De sitecom 30x N serie is prima en haalt over het algemeen 90mbit up/down in zowel TCP als UDP. En kost maar een 3-4 tientjes.
Dat hangt ervan af of de CPE ook al hangt (glasvezel-"modem"). Als er alleen een kabeltje uit de muur komt of als er een lege huls (dummy) hangt kan het wel even duren voordat de aansluiting actief kan worden gemaakt. Ook komt het soms nog wel eens voor dat in bepaalde gebieden de huisaansluitingen wel gemaakt worden maar de centrales nog niet 100% 'af' zijn.datadevil schreef op donderdag 04 augustus 2011 @ 11:02:
Ik woon in Houten, en ik wil ook Lijbrandt gaan aanvragen. Mijn glas wordt volgende week dinsdag aangesloten.
Porteringen inderdaad bij LBT aanvragen en na afloop pas het abonnement bij KPN opzeggen.
En kun jij dat zien hoe het er voor staat met de centrale? Gaat om postcode 3991HTdenan schreef op donderdag 04 augustus 2011 @ 11:30:
[...]
Dat hangt ervan af of de CPE ook al hangt (glasvezel-"modem"). Als er alleen een kabeltje uit de muur komt of als er een lege huls (dummy) hangt kan het wel even duren voordat de aansluiting actief kan worden gemaakt. Ook komt het soms nog wel eens voor dat in bepaalde gebieden de huisaansluitingen wel gemaakt worden maar de centrales nog niet 100% 'af' zijn.
Porteringen inderdaad bij LBT aanvragen en na afloop pas het abonnement bij KPN opzeggen.
Zo te zien is je centrale klaar maar dat wil weinig zeggen over het feit of ze een dummy ophangen of een "echt" CPE. Aansluiten zou in ieder geval niet veel tijd in beslag moeten nemen. (onder voorbehoud natuurlijk.. zoveel heb ik hier nou ook weer niet mee te makendatadevil schreef op donderdag 04 augustus 2011 @ 11:33:
En kun jij dat zien hoe het er voor staat met de centrale? Gaat om postcode 3991HT
Bij mij is alles klaar (7511RJ), maar moet alleen het glasvezelmodem aangesloten worden. Mocht er iemand een glaslasser kennen die dit kan regelen tijdens de bouwvak dan mag deze contact met mij opnemen, prijs komen we wel uitdenan schreef op donderdag 04 augustus 2011 @ 11:37:
[...]
Zo te zien is je centrale klaar maar dat wil weinig zeggen over het feit of ze een dummy ophangen of een "echt" CPE. Aansluiten zou in ieder geval niet veel tijd in beslag moeten nemen. (onder voorbehoud natuurlijk.. zoveel heb ik hier nou ook weer niet mee te maken)
Denk dat ze een echte CPE gaan ophangen, maar dat weet ik ook niet zeker...zal eens mailen..denan schreef op donderdag 04 augustus 2011 @ 11:37:
[...]
Zo te zien is je centrale klaar maar dat wil weinig zeggen over het feit of ze een dummy ophangen of een "echt" CPE. Aansluiten zou in ieder geval niet veel tijd in beslag moeten nemen. (onder voorbehoud natuurlijk.. zoveel heb ik hier nou ook weer niet mee te maken)
Het kán ook wel heel snel. Dat heeft een collega van me hier in Almere laatst ondervonden.
Zijn vezels waren uberhaupt nog niet afgemonteerd (was steeds niet thuis) maar op een gegeven moment wilde hij toch glasvezel. Voor Lijbrandt gekozen en hem werd verteld dat hij voor het alsnog afmonteren niets hoefde te betalen. Een week of 2 later had hij een afspraak met een monteur voor het afmonteren. Maar omdat het activeren in Almere door hetzelfde bedrijf gedaan wordt dat ook het afmonteren doet (Schuring) hebben ze zijn activatie in 1 moeite door gedaan.
Dit was ong. begin juli j.l.
Zijn vezels waren uberhaupt nog niet afgemonteerd (was steeds niet thuis) maar op een gegeven moment wilde hij toch glasvezel. Voor Lijbrandt gekozen en hem werd verteld dat hij voor het alsnog afmonteren niets hoefde te betalen. Een week of 2 later had hij een afspraak met een monteur voor het afmonteren. Maar omdat het activeren in Almere door hetzelfde bedrijf gedaan wordt dat ook het afmonteren doet (Schuring) hebben ze zijn activatie in 1 moeite door gedaan.
Dit was ong. begin juli j.l.
Vandaag een telefoontje terug gekregen van Lijbrandt over de niet weergegeven programma informatie bij toch wel 10+ zenders.
Gister vertelde ze mij dat dit niet een bekend probleem was, helaas kreeg ik vandaag te horen dat het wel een bekend probleem is. Ze kon me helaas ook niet vertellen of ze er al mee bezig zijn, kreeg eerst een antwoord dat ze er wel mee bezig zijn, maar later zei ze helaas weer dat als er meer mensen met die probleem komen zullen ze er wel snel mee bezig gaan.
Ik blijf dus helaas bij mijn mening dat Lijbrandt nog te erg in de kinderschoenen staat en het mij verstandig lijkt voor de twijfelaars toch nog even te blijven wachten met overstappen. Heb er volle vertrouwen in dat het in de toekomst allemaal als een zonnetje gaat lopen, maar op dit moment heb ik het idee dat het mankracht en kennis te kort komt
.
Gister vertelde ze mij dat dit niet een bekend probleem was, helaas kreeg ik vandaag te horen dat het wel een bekend probleem is. Ze kon me helaas ook niet vertellen of ze er al mee bezig zijn, kreeg eerst een antwoord dat ze er wel mee bezig zijn, maar later zei ze helaas weer dat als er meer mensen met die probleem komen zullen ze er wel snel mee bezig gaan.
Ik blijf dus helaas bij mijn mening dat Lijbrandt nog te erg in de kinderschoenen staat en het mij verstandig lijkt voor de twijfelaars toch nog even te blijven wachten met overstappen. Heb er volle vertrouwen in dat het in de toekomst allemaal als een zonnetje gaat lopen, maar op dit moment heb ik het idee dat het mankracht en kennis te kort komt
Zo te zien is er iets mis gegaan in de communicatie. Ik heb net de issuelijst voor IPTV bekeken vanuit GHM en daar staat dit toch niet op. Email anders eens een lijst met alle zenders waarop de epg info mist of niet klopt. (denan.nospam@gmail.com .. ja.. inclusief die nospam)SirMemeAlot schreef op donderdag 04 augustus 2011 @ 16:49:
Ik blijf dus helaas bij mijn mening dat Lijbrandt nog te erg in de kinderschoenen staat en het mij verstandig lijkt voor de twijfelaars toch nog even te blijven wachten met overstappen. Heb er volle vertrouwen in dat het in de toekomst allemaal als een zonnetje gaat lopen, maar op dit moment heb ik het idee dat het mankracht en kennis te kort komt.
Dit soort issues ligt uiteindelijk niet bij Lijbrandt maar bij GHM dus ik kan me voorstellen dat een 1e lijner niet alles weet of het onder het verkeerde probleem hangt.
ik ga wel Lijbrandt aanvragen: sommige issues die hier vermeld worden zijn niet bij iedereen blijkbaar een probleem (telefonie problemen bv.), en andere boeien me wat minder (electronische programmagids).
Ik ga van koper naar glas, krijg dus sneller internet en mooier beeld, en dat zijn voor mij de belangrijkste 2 zaken.
Tuurlijk is het slordig, en je betaald er goed voor (je kan zelfs geld inhouden lijkt me..), maar helaas is geen enkele provider tegenwoordig echt goed in orde...
Ik ga van koper naar glas, krijg dus sneller internet en mooier beeld, en dat zijn voor mij de belangrijkste 2 zaken.
Tuurlijk is het slordig, en je betaald er goed voor (je kan zelfs geld inhouden lijkt me..), maar helaas is geen enkele provider tegenwoordig echt goed in orde...
@denan
Allereerst de opmerking dat je goed bezig bent op dit forum .
Vraagje:
VRT1 en Ketnet/Canvas worden hier al een paar weken niet meer in HD doorgegeven.
"Hier" is Lijbrandt in Dordrecht. Kennis die klant is bij Concepts heeft ze ook niet in HD.
Staat dat ook al op jouw "lijstje" ?
Vraagje:
VRT1 en Ketnet/Canvas worden hier al een paar weken niet meer in HD doorgegeven.
"Hier" is Lijbrandt in Dordrecht. Kennis die klant is bij Concepts heeft ze ook niet in HD.
Daar wordt al aan gewerkt. Dit had te maken met schokken in het HD beeld, terwijl de SD variant hier geen last van had. Vandaar dat men nu even tijdelijk de SD kanalen doorzet. Je kan volgens mij wel de HD streams wel bekijken op de Amino hoor, je moet bij de zender even de opties bekijken en dan kan je kiezen tussen de SD en HD stream.stoffel63 schreef op vrijdag 05 augustus 2011 @ 12:44:
@denan
Vraagje:
@ Jordy van e
Ik had al een vermoeden dat het te maken had met het schokken van het beeld.
De keuze tussen een HD en SD stream op de Amino (in mijn geval de 532) is mij niet bekend.
Ik zie ook nergens een optiekeuze bij een zender. In het menu alleen een blokkering
Zit de optie SD/HD wellicht niet in de 532?
De keuze tussen een HD en SD stream op de Amino (in mijn geval de 532) is mij niet bekend.
Ik zie ook nergens een optiekeuze bij een zender. In het menu alleen een blokkering
Dit is de reactie van het bedrijf die het gaat aanleggen:datadevil schreef op donderdag 04 augustus 2011 @ 11:46:
[...]
Denk dat ze een echte CPE gaan ophangen, maar dat weet ik ook niet zeker...zal eens mailen..
"wij blazen een FTU naar binnen en ik denk dat u de provider moet
raadplegen voor volgende stappen. "
Dat houdt dus in dat ik geen CPE krijg nog denk ik? Die moet Lijbrandt dan dus plaatsen?
Die optie moet je ook aanzetten in je instellingenstoffel63 schreef op vrijdag 05 augustus 2011 @ 15:58:
@ Jordy van e
Algemeen en dan iets met: aanzetten in minigids
[ Voor 4% gewijzigd door White_Collar op 05-08-2011 23:09 ]
"The reason for time is so that everything doesn't happen at once"
Het is overigens wel heel erg duidelijk dat UPC de commotie over de beeldkwaliteit van KPNGlasvezel streams flink aan het uitmelken is.
In een lokaal krantje in Almere een paginagrote advertentie waarom je toch echt beter af bent bij UPC.
Met op nummer 1, jawel, "de beste beeldkwaliteit volgens telecompaper".
En verder nog wat half ware argumenten m.b.t. snelheid (dat ze bv. als best getest zijn in het segment 24-100 mbit en dat je bij hun geen last hebt van zwaar dataverkeer genererende buren).
Het wordt toch echt wel tijd dat Lijbrandt, met als leveranciers Glashart Media en KPN, eens publiekelijk duidelijkheid gaan scheppen over het verhaal rond de beeldkwaliteit. En dat KPN met hun vermeende "traject om het beter te maken" nu eens niet voor een halfbakken oplossing gaat maar gewoon voor het hoogst haalbare.
Want in tegenstelling tot de opstartende partijen op het nieuwe medium "glasvezel" heeft UPC z'n zaakjes inmiddels, na jaren klooien, voor elkaar en trekken ze alle marketingregisters open.
In een lokaal krantje in Almere een paginagrote advertentie waarom je toch echt beter af bent bij UPC.
En verder nog wat half ware argumenten m.b.t. snelheid (dat ze bv. als best getest zijn in het segment 24-100 mbit en dat je bij hun geen last hebt van zwaar dataverkeer genererende buren).
Het wordt toch echt wel tijd dat Lijbrandt, met als leveranciers Glashart Media en KPN, eens publiekelijk duidelijkheid gaan scheppen over het verhaal rond de beeldkwaliteit. En dat KPN met hun vermeende "traject om het beter te maken" nu eens niet voor een halfbakken oplossing gaat maar gewoon voor het hoogst haalbare.
Want in tegenstelling tot de opstartende partijen op het nieuwe medium "glasvezel" heeft UPC z'n zaakjes inmiddels, na jaren klooien, voor elkaar en trekken ze alle marketingregisters open.
UPC heeft er een handje van om halve waarheden te verkondigen en tests zo te interpreteren dat zij er het beste uitkomen. Ook hebben ze in verschillende trajecten keihard lopen liegen door hun door2door teams langs de deur te sturen met verhalen dat UPC het glasvezelnetwerk ging overnemen (tekent u hier maar!) of dat het vraagbundelingstraject gefaald was terwijl het net een paar weken liep. Persoonlijk ben ik daar nooit zo'n voorstander van maar daarom ben ik waarschijnlijk geen marketingdrone.eymey schreef op zaterdag 06 augustus 2011 @ 10:43:
Als ik zo in mijn omgeving rondvraag wat het sentiment is na dit soort UPC acties is dat toch overwegend negatief. De meeste mensen hebben tegenwoordig wel door wanneer iets de halve waarheid is en argumenten als 'geen last hebben van veel downloaders in uw straat' worden keihard van tafel geveegd, bvb in Nijmegen. Daar is de snelheid in een aantal wijken al teruggezakt tot 600kbit-2Mbit tussen 7 en 10 uur 's avonds en het regent in mijn omgeving klachten over de kwaliteit van de dienstverlening van UPC.
Laten we lekker ontopic blijven, elke provider heeft voor- en nastanders.
Ik vind belangrijker dat Lijbrandt zn zaakjes op orde krijgt, wat zoals het nu loopt ben ik toch nog niet helemaal tevreden.
Ik vind belangrijker dat Lijbrandt zn zaakjes op orde krijgt, wat zoals het nu loopt ben ik toch nog niet helemaal tevreden.
Volgens mij is het zwartmaken van fiber door UPC redelijk on-topic hoorSirMemeAlot schreef op zaterdag 06 augustus 2011 @ 13:44:
Laten we lekker ontopic blijven, elke provider heeft voor- en nastanders.
Gisteren (05-08) bij Reggefiber-winkel Compleet 25 aangevraagd van Lijbrandt. Installatieduur zou zo'n 3-5 weken in beslag nemen, zal de vorderingen hier vermelden om zo bij te dragen aan de beeldvorming van Lijbrandt's service!
In het oosten van het land zijn UPC en Ziggo ook aardig aan het adverteren met zulke advertenties, die niet helemaal kloppen. Bekijk dit artikel maar eens: De fabel van de kabel.eymey schreef op zaterdag 06 augustus 2011 @ 10:43:
Het is overigens wel heel erg duidelijk dat UPC de commotie over de beeldkwaliteit van KPNGlasvezel streams flink aan het uitmelken is.
Waanzinnig ook dat ze die cleam over de beeldkwaliteit van KPN IPTV weerleggen met dat flutonderzoek van de consumentenbond...NDSFREAK schreef op zondag 07 augustus 2011 @ 21:39:
In het oosten van het land zijn UPC en Ziggo ook aardig aan het adverteren met zulke advertenties, die niet helemaal kloppen. Bekijk dit artikel maar eens: De fabel van de kabel.
[ Voor 60% gewijzigd door Morzzz op 07-08-2011 22:52 ]
Tsja... flutonderzoek? Het is wat ondervraagde gebruikers hebben beantwoord. Jij en ik weten dat het technisch gezien niet klopt, maar er is niets flut aan het onderzoek. Ze hebben namelijk precies verteld wat onderzocht is en hoe dit onderzocht is.
toch had ik liever gehad dat Winterswijk op Glasvezel dit niet had aangehaald. Want het is en blijft gewoon een feit dat KPN het op dit moment aflegt tegen UPC en Ziggo, iig als je in het prijssegment van glasvezel en UPC/Ziggo gaat ziten.
Verder vind ik het trouwens een mooi artikel van Winterswijk op Glasvezel. Al hun andere punten tonen namelijk super goed aan hoe UPC de onderzoeken en cijfers verdraait.
Vooral dat gedeelte waar ze zeggen dat op glasvezel je internetsnelheid wordt vertraagd door TV kijken
. Dit is/was alleen in beperkte mate het geval bij het 100 mbit abbo van KPN op aansluitingen waar de Genexis slechts op 100 mbit verbonden is met de Experiabox.
toch had ik liever gehad dat Winterswijk op Glasvezel dit niet had aangehaald. Want het is en blijft gewoon een feit dat KPN het op dit moment aflegt tegen UPC en Ziggo, iig als je in het prijssegment van glasvezel en UPC/Ziggo gaat ziten.
Verder vind ik het trouwens een mooi artikel van Winterswijk op Glasvezel. Al hun andere punten tonen namelijk super goed aan hoe UPC de onderzoeken en cijfers verdraait.
Vooral dat gedeelte waar ze zeggen dat op glasvezel je internetsnelheid wordt vertraagd door TV kijken
Ik heb inmiddels UPC en Lijbrandt glasvezel getest. Dus ik spreek wel uit (gebruikers)ervaring.
Maar wat UPC zegt mag lichtelijk verdraait zijn, maar met de meeste punten ben ik het wel met hun eens. Het lijkt mij aan de glasvezel boeren om deze mening te veranderen bij de consument. Ik ben er opzicht helemaal niet op tegen dat er een soort van onderlinge strijd gaat beginnen, dat zal alleen maar positief uitpakken voor de consument.
Ik vind trouwens dat UPC dit niet alleen doet, maar de leuke glasvezel boekjes die ik tijdens de aanleg heb gekregen daar worden ook gouden bergen beloofd, maar uiteindelijk is daar de helft ook niet helemaal van uitgevoerd. Dan heb ik het dus over het superieure beeldkwaliteit, BBC was beloofd, dit heb ik niet altijd gekregen.
Internet daar en tegen is wel prima hoor, maar das voor mij ook de enige reden vanwege beperkingen met TV, wat voor de een een voordeel is, is voor de ander weer een nadeel. Maar het interactieve gedeelte is beperkt, film 1/sport 1 mis ik. Ook blijf ik het een raar systeem vinden dat je je eigen STB moet kopen, ik wil bijvoorbeeld geen 250 euro voor een Animo box met opname apparatuur, mocht ik dit kunnen huren voor 2,50 euro per maand of zelfs iets meer zou ik dat direct nemen.
Laat de glasboeren zich lekker druk maken om de consument, en het kwaliteit dat ze leveren. Uiteindelijk komen de klanten vanzelf wel als ze zich onderscheiden. :-)
Maar wat UPC zegt mag lichtelijk verdraait zijn, maar met de meeste punten ben ik het wel met hun eens. Het lijkt mij aan de glasvezel boeren om deze mening te veranderen bij de consument. Ik ben er opzicht helemaal niet op tegen dat er een soort van onderlinge strijd gaat beginnen, dat zal alleen maar positief uitpakken voor de consument.
Ik vind trouwens dat UPC dit niet alleen doet, maar de leuke glasvezel boekjes die ik tijdens de aanleg heb gekregen daar worden ook gouden bergen beloofd, maar uiteindelijk is daar de helft ook niet helemaal van uitgevoerd. Dan heb ik het dus over het superieure beeldkwaliteit, BBC was beloofd, dit heb ik niet altijd gekregen.
Internet daar en tegen is wel prima hoor, maar das voor mij ook de enige reden vanwege beperkingen met TV, wat voor de een een voordeel is, is voor de ander weer een nadeel. Maar het interactieve gedeelte is beperkt, film 1/sport 1 mis ik. Ook blijf ik het een raar systeem vinden dat je je eigen STB moet kopen, ik wil bijvoorbeeld geen 250 euro voor een Animo box met opname apparatuur, mocht ik dit kunnen huren voor 2,50 euro per maand of zelfs iets meer zou ik dat direct nemen.
Laat de glasboeren zich lekker druk maken om de consument, en het kwaliteit dat ze leveren. Uiteindelijk komen de klanten vanzelf wel als ze zich onderscheiden. :-)
Verwijderd
Even een vraagje tussendoor?
Welke huistelefoons kunnen wel de nummers weergeven op het Lijbrandt netwerk?
Ik kan nergens een telefoon vinden waarbij nummerherkenning Bellsouth t11/t12 staat.
Heeft iemand een toestel die wel nummer weergave heeft?
Ik kan nergens een telefoon vinden waarbij nummerherkenning Bellsouth t11/t12 staat.
@Marnix1988: Ik kan voor een groot deel met je mee gaan.
Ware het niet dat het volgende aan de han dis: De kabelboeren hebben hun netwerk al liggen en hebben inmiddels (bijna 10 jaar na de grote overnamegolf door bv. UPC) hun zaakjes een beetje op orde.
Met de komst van glasvezel zien ze hun monopoly op het segment 24-100 mbit en analoge/dvb-c TV in gevaar komen. En ze weten donders goed dat, als mensen niet mee doen, hun concurrent geen voet aan de grond zal kunnen krijgen (aangezien glasvezel er pas komt als 30% in een plaats mee doet).
En dat is het kwalijke hieraan. Het gaat niet om een concurrentiestrijd tussen 2 partijen waar klanten naar believe in of uit kunnen stappen. Zolang het concurrerende netwerk er nog niet is, is er een minimaal percentage gegadigden nodig om die concurrentiestrijd pas echt eerlijk te laten beginnen.
Ware het niet dat het volgende aan de han dis: De kabelboeren hebben hun netwerk al liggen en hebben inmiddels (bijna 10 jaar na de grote overnamegolf door bv. UPC) hun zaakjes een beetje op orde.
Met de komst van glasvezel zien ze hun monopoly op het segment 24-100 mbit en analoge/dvb-c TV in gevaar komen. En ze weten donders goed dat, als mensen niet mee doen, hun concurrent geen voet aan de grond zal kunnen krijgen (aangezien glasvezel er pas komt als 30% in een plaats mee doet).
En dat is het kwalijke hieraan. Het gaat niet om een concurrentiestrijd tussen 2 partijen waar klanten naar believe in of uit kunnen stappen. Zolang het concurrerende netwerk er nog niet is, is er een minimaal percentage gegadigden nodig om die concurrentiestrijd pas echt eerlijk te laten beginnen.
Verwijderd
Siemens Gigaset toestellen. Ik heb er zelf een die het gewoon doet.Verwijderd schreef op maandag 08 augustus 2011 @ 09:03:
Even een vraagje tussendoor?
Hij deed het op kpn en nu ook op Lijbrandt uitstekend.
Mja, en toch moet je ook met Gigaset toestellen uitkijken. Deze zijn er ook in een "internationale" versie (die alleen met FSK werken) en in een NL versie die specifiek vermelden dat het met KPN werkt.
Maar goed, als eentje die het met KPN deed, het ook met Lijbrandt doet dan is het wel een veilige keus om met die toestellen te werken denk ik
.
Maar goed, als eentje die het met KPN deed, het ook met Lijbrandt doet dan is het wel een veilige keus om met die toestellen te werken denk ik
Feitelijk kom je hier weer terug op het punt wat destijds in het OPTA onderzoek rond FttC aan de orde kwam (zal misschien voor FttH iets anders liggen).eymey schreef op maandag 08 augustus 2011 @ 09:16:
@Marnix1988: Ik kan voor een groot deel met je mee gaan.
...
Het beeld uit dit onderzoek was dat infrastructuur concurrentie kunt vergeten, je kunt dus maximaal concurrentie op het niveau van de providers krijgen en dan zie dat UPC de enige provider op zijn kabel is en dat er buiten glasvezel in het 24Mbit plus segment op dit moment geen concurrentie is (tenzij je dicht bij de centrale woont en deze opgewaardeerd is of als er FttC ligt).
Wat UPC probeert is feitelijk te voorkomen dat er concurrentie komt, om in een gebied dus concurrentie te krijgen heb je dus of een open infrastructuur of meerdere infrastructuren nodig en UPC probeert beiden te vermijden. Je kunt van KPN als glasvezel leverancier zeggen wat je wil maar ze werken wel met een oplossing waarbij het gedeelte tot de "city-pop"gereguleerd is waardoor ze wel een concurrerend wholesale aanbod moeten doen waardoor er aardig wat kleine providers actief zijn.
Verwijderd
Er is wellicht hoop?eymey schreef op zondag 24 juli 2011 @ 13:16:
Lijbrandt, waarom is het nog steeds zo SLECHT geregeld bij jullie? Mooie verhalen over het "bij zijn" van de servicedesk ten spijt maken jullie er nog steeds een zooi van:
ik zag vandeweek toevallig in de LinkedIn updates dat men een Social Media Manager hebben aangetrokken?
Wellicht dat zij (het is volgens mij een dame) zich op dit soort fora en andere SM gaat storten met zinnige antwoorden?
Verwijderd
Weet je Don,Don Juansen schreef op zaterdag 30 juli 2011 @ 21:33:
Dag Lijbrandt-gebruikers,
ik overweeg binnenkort een abbo bij Lijbrand af te sluiten (Compleet 25) vanwege het gratis iTV-pakket + HD en 25mb down/up verbinding. Nu lees ik hier en daar wat negativiteit in dit topic en vraag ik me af of ik dit als een negatief advies moet beschouwen. Is Lijbrandt een betrouwbare aanbieder of schort er nog veel?
Voor 10e per maand minder kan ik dan misschien 'veiliger' een ADSL verbinding bij Tele2 afsluiten.
Op internet vindt je meestal alleen de negatieve zaken over providers, want waarom zou je positieve zaken melden als je dan voor "medewerker van..." wordt uitgemaakt door de negativo's?
Ik heb met Lijbrandt over het algemeen geen technische problemen die me doen besluiten zo snel mogelijk weg te willen.
Administratief rommelt het nog steeds, informatie via internetsite is een rariteit, IPTV is op WBA nog steeds KPN kwaliteit met een belofte van beterschap ooit...
Kortom... er is over elke provider wel negatiefs te vinden, zelfs over bijv XS4ALL die toch jarenlang als de beste van Nederland werd bestempeld. Lees dus een beetje door de ergste crap heen, want dat wat werkt bij Lijbrandt wat van belang is werkt voor het leeuwendeel goed en stabiel.
Verwijderd
Hoezo lame? Dat is wel zoals providers nog niet zo lang onder de vlag Glashart hun glasvezelnetwerken aan de man brachten.eymey schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 00:08:
[...]
Voor wat betreft dat eerste stukje ben ik het grotendeels met je eens. Maar je laatste opmerking tussen haakjes is natuurlijk wel een beetje lame
Dat er nog geen andere marktpartijen zijn opgestaan die zelf apparatuur in de POPs willen plaatsen en zelf een hoogstaand (IP)TV platform optuigen en onderhouden, daar kan KPN natuurlijk weinig aan doen.
En waarom moeten er andere partijen hun eigen hardware in de PoP's hangen?
Een operator van een open glasvezelnetwerk hoort gewoon voor het maandelijkse bedrag per aansluiting een onbeperkte toegang te bieden voor providers aan de ene kant en afnemers aan de andere kant, of wel, KPN had gewoon betere (duurdere) routers moeten ophangen en het hele IPTV issue op WBA had niet bestaan.
Sterker nog, de routermerken die ze nu gebruiken zouden beiden simpel met een firmwareupdate het routeren vanuit meerdere multicast bronnen moeten kunnen fixen, maar dan moet het grote KPN wel een keer met de vuist op tafel van die merken willen slaan.
Nu zie ik het nog steeds als verkapt diensten verkopen aan providers onder het mom dat het technisch onmogelijk is... en dat laatste daar prikt inmiddels elke eerstejaars IT student na vijf glazen bier doorheen.
Verwijderd
@Don:
Heb zelf nu bijna een jaar naar tevredenheid Lijbrandt abo (3-in1) 100MBit.
Internet is strak in snelheid en stabiel, ligt er vrijwel nooit uit (1x in het afgelopen jaar)
Televisie kwaliteit (HD) is perfect beld (heb wel de echte glashart streams hier)
En telefoon werkt gewoon, dus wat il ik nog meer.
Wel een beetje knullig dat we nog steeds geen bel-info online kunnen inkijken, maar als dat alles is....
En de informatieverstrekking vooraf over het moment van aansluiten was ook heel karig.
Ze hebben volgens mij wat problemen met het groeitempo.
Maar technisch is het allemaal OK en daar draait het uiteindelijk wel om voor mij.
Bij UPC heb ik ook goede en slechte ervaringen gehad over de dienstverlening.
Er kan altijd iets mis gaan dat ze niet snel kunnen oplossen, dat risico loop je overal, de reacties op een forum geven daar niet echt een representatief beeld voor.
Heb zelf nu bijna een jaar naar tevredenheid Lijbrandt abo (3-in1) 100MBit.
Internet is strak in snelheid en stabiel, ligt er vrijwel nooit uit (1x in het afgelopen jaar)
Televisie kwaliteit (HD) is perfect beld (heb wel de echte glashart streams hier)
En telefoon werkt gewoon, dus wat il ik nog meer.
Wel een beetje knullig dat we nog steeds geen bel-info online kunnen inkijken, maar als dat alles is....
En de informatieverstrekking vooraf over het moment van aansluiten was ook heel karig.
Ze hebben volgens mij wat problemen met het groeitempo.
Maar technisch is het allemaal OK en daar draait het uiteindelijk wel om voor mij.
Bij UPC heb ik ook goede en slechte ervaringen gehad over de dienstverlening.
Er kan altijd iets mis gaan dat ze niet snel kunnen oplossen, dat risico loop je overal, de reacties op een forum geven daar niet echt een representatief beeld voor.
Verwijderd
Hetzelfde bugje met Verimatrix waarvan ook de 130m en 532 last hadden wellicht?denan schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 09:17:
Amino 140 op WBA - Radiozenders
Verwijderd
Jij hebt al die fantastische sprookjesfolders van UPC toen ze net begonnen zeker snel in de openhaard geflikkerd dan?SirMemeAlot schreef op maandag 08 augustus 2011 @ 00:42:
Vergis je niet, maar UPC heeft de eerste jaren ongeveer ook elk forum op zijn rug gekregen met klachten, dus mogen de nieuwe glasvezelboeren aub ook even wat aanloopproblemen hebben?
En dat maakt ze qua advertising geen haar beter of slechter dan het grote UPC toch?
Verwijderd
[sarcasm mode]Verwijderd schreef op maandag 08 augustus 2011 @ 21:29:
[...]
ik zag vandeweek toevallig in de LinkedIn updates dat men een Social Media Manager hebben aangetrokken?
Wie of wat gaat die dame managen dan? 'k Krijg er een beetje 'n putjesschepper-op-zee associatie bij ;-)
[/sarcasm mode]
Op m'n werk hebben we ook zo'n type, in de wandelgangen de twietmiep genoemd.
Onder de 'inhoudelijken' leeft de gedachte dat het naar goede Rotterdamse traditie beter zou zijn om minder hoog van de toren te tweeten (/ krabbelen / whatever) en meer gewoon te doen waar je als organisatie voor staat.
Maar onze twietmiep zit dan ook bij de marketing afdeling ...
Verder lijkt me het bijhouden van een website (o.a. storingen) toch niet zo geweldig moeilijk dat je daar een Social Media Manager voor moet aantrekken?
Zorg eerst dat de basis op orde is (in technische en communicatieve zin): werkende STB's, up-to-date website (incl telefoon-sectie van de portal), kundige helpdeskmedewerkers, snelle reakties op emails.
Pas daarna biedt de fancy stuff als social media toegevoegde waarde aan je dienstverlening.
Just my € 0,02
Verwijderd
Laat me je sarcasme nuanceren door de zeggen dat de tweetmiep van de KLM mijn problemen met Flying Blue (via Hyves) goed heeft aangepakt waardoor ik terecht een level hoger eindigde dan dat de FB luitjes me hadden toegedicht, dus is er zeker een "markt" voor social media managers, mits ze ook daadkrachtig kunnen doorpakken.Verwijderd schreef op maandag 08 augustus 2011 @ 22:43:
[...]
[sarcasm mode]
Wie of wat gaat die dame managen dan? 'k Krijg er een beetje 'n putjesschepper-op-zee associatie bij ;-)
\[/sarcasm mode]
t'is ook een stuk schade beperken...relletjes op social media lopen snel uit de hand als je niet snel reageert..
Verwijderd
Snelheid is één, maar effectief ook iets kunnen doen voor een klager is minstens zo belangrijk, want inmiddels laat niemand zich op internet nog met een kluitje gebakken lucht van een SM manager het riet in jagen en worden de vuurtjes alleen maar hoger opgestookt indien dit toch gebeurt.datadevil schreef op dinsdag 09 augustus 2011 @ 09:34:
t'is ook een stuk schade beperken...relletjes op social media lopen snel uit de hand als je niet snel reageert..
Als voorbeeld reeds genoemd, de SM ploeg van KLM op hyves heeft het voor mij ondoordringbare Flying Blue hoekje in een paar dagen ineens toegankelijk gemaakt en hebben ze eerst onherstelbaar verloren gegane miles ineens weer teruggevonden, met een correct level aan het einde van de dag.... het kan dus zeker werken via social media.
Overigens wel heel kinky om Social Media af te korten als SM.
[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 09-08-2011 11:22 ]
Mensen worden gewoon steeds mondiger en de opkomst van internet, fora en sociale media hebben dat alleen maar versneld. Je kán als bedrijf er gewoon niet meer mee weg komen om via social media aanwezig te zijn om dan vervolgens beloftes te doen die niet waargemaakt (kunnen) worden.
Mooi (licht off-topic) is de communicatie via Twitter en Facebook van HTC, rond het wel of niet (en hoe) uitrollen van een Android 2.3 update voor de 1,5 jaar oude HTC Desire. Dat was echt een geval van hoe het niet hoort: tegenstrijdige berichten van meerdere 'officiele' facebook accounts en dan ook nog wat mensen op persoonlijke titel.
Overigens wordt het wel steeds lastiger het kaf van het koren te scheiden op social media en zeker fora. Vooral als het om info vanuit consumenten zelf gaat. Wat voor een troep antwoorden er soms wel niet gegeven worden op het forum van Kassa bijvoorbeeld, als er een vraag gesteld is.
Mooi (licht off-topic) is de communicatie via Twitter en Facebook van HTC, rond het wel of niet (en hoe) uitrollen van een Android 2.3 update voor de 1,5 jaar oude HTC Desire. Dat was echt een geval van hoe het niet hoort: tegenstrijdige berichten van meerdere 'officiele' facebook accounts en dan ook nog wat mensen op persoonlijke titel.
Overigens wordt het wel steeds lastiger het kaf van het koren te scheiden op social media en zeker fora. Vooral als het om info vanuit consumenten zelf gaat. Wat voor een troep antwoorden er soms wel niet gegeven worden op het forum van Kassa bijvoorbeeld, als er een vraag gesteld is.
Verwijderd
Daar zit 'm nou juist de kneep die ik bedoelde aan te geven: een voorwaarde voor een SM manager om effectieve meerwaarde te kunnen bieden is het bestaan van een organisatorische infrastructuur die hij / zij kan inzetten.Verwijderd schreef op dinsdag 09 augustus 2011 @ 11:19:
Snelheid is één, maar effectief ook iets kunnen doen voor een klager is minstens zo belangrijk
[...]
Als de IPTV er in het weekend uit ligt (om maar eens een voorbeeld te geven) moet de SM manager iemand kunnen bereiken die dat oplost. Maar dan moet die iemand wel aanwezig / bereikbaar zijn ...
En als 'ie aanwezig / bereikbaar is, hebben we de SM manager niet nodig, dan kan de klant zelf ook wel bellen.
(Tenzij de SM manager een inhoudelijke duizendpoot is die alle storingen zelf kan verhelpen ;-)
denk dat de SM manager dus vooral signalen moet oppakken, nu lijkt het meer een backdoor ipv via 1e, 2e en 3e lijn moet gaan dat die persoon directer naar de goeie plek kan.
ik wil nu Lijbrandt gaan aanvragen, maar ik heb nog tot ergens in november dit jaar KPN interactieve televisie met internet+bellen bij KPN.
Kan ik nu al Lijbrandt vragen om mijn nummer te porteren, of gaat dat problemen opleveren omdat mijn KPN contract nog niet is afgelopen?
Gewoon maar aangevraagd..althans:
Aanmelden mislukt!
Helaas is er iets misgegaan tijdens uw aanmelding. Uw gegevens zijn opgeslagen en er wordt spoedig contact met u opgenomen.
.....fijn..
Kan ik nu al Lijbrandt vragen om mijn nummer te porteren, of gaat dat problemen opleveren omdat mijn KPN contract nog niet is afgelopen?
Aanmelden mislukt!
Helaas is er iets misgegaan tijdens uw aanmelding. Uw gegevens zijn opgeslagen en er wordt spoedig contact met u opgenomen.
.....fijn..
[ Voor 27% gewijzigd door datadevil op 09-08-2011 21:35 ]
Daar heb je gelijk in, ik had in die tijd inderdaad geen UPC. Laten we hopen dat ze dan nu net zoals UPC nu heeft(mijn mening) ook de zaakjes goed op orde krijgen.Verwijderd schreef op maandag 08 augustus 2011 @ 21:55:
[...]
Jij hebt al die fantastische sprookjesfolders van UPC toen ze net begonnen zeker snel in de openhaard geflikkerd dan?
Vergis je niet, maar UPC heeft de eerste jaren ongeveer ook elk forum op zijn rug gekregen met klachten, dus mogen de nieuwe glasvezelboeren aub ook even wat aanloopproblemen hebben?
En dat maakt ze qua advertising geen haar beter of slechter dan het grote UPC toch?
Echter, moeten we ze het nu niet makkelijk gaan doen omdat andere TV/internet aanbieders ook problemen hebben gehad. Sommige fouten mogen gewoon niet voorkomen, en net zoals UPC het de harde weg heeft mogen leren mogen de glasvezelboeren dit ook. Dit heeft blijkbaar voor UPC ook goed gewerkt.
Ik ben trouwens niet alleen maar negatief hoor, internet werkt verder prima, en TV werkt voldoende, het zijn alleen die puntjes op de i die ik mis. Zoals de website, kwaliteit van het beeld en zo kan ik nog wel 1 of 2 opnoemen. Vooral de website komt over als nalatig, dit lijkt mij niet een heel moeilijk probleem.
Ik zou zeggen, kritiek is goed, dan kunnen ze er in de meeste gevallen wat aan doen. Dus zie mijn kritiek niet alleen om Lijbrandt neer te halen maar ook als iets waar ze wat aan kunnen doen.
Verwijderd
Ik zie jouw kritiek exact zoals jij hem schrijft, en het is inderdaad jammer dat lijkt dat nieuwe providers (gelijk UPC destijds) met een hoop hoorngeschal en toeters hun diensten aanprijzen om vervolgens in de praktijk genadeloos op hun bek te gaan en de hele hoos terecht gespuide klachtenbagger op internet over ze krijgen uitgestort.SirMemeAlot schreef op woensdag 10 augustus 2011 @ 01:55:
[...]
Ik zou zeggen, kritiek is goed, dan kunnen ze er in de meeste gevallen wat aan doen. Dus zie mijn kritiek niet alleen om Lijbrandt neer te halen maar ook als iets waar ze wat aan kunnen doen.
Schijnbaar is dit gedrag inherent aan deze business, want in elke andere branch wordt je gelijk uitgekotst door de markt en pakt men je concurrent (wat bij kabel/fiber helaas in de praktijk lastiger is).
Overigens mijn eerdere post over de Social Media manager bij Lijbrandt even bijschaven, want ze is ingehuurd door Reggefiber, en niet door Lijbrandt.... en uiteraard is dat ondanks de familiebanden tussen diverse clubs een heel andere toko met andere belangen dan Lijbrandt.
Helaas zullen wij het hier dus nog moeten doen met de gewaardeerde info van @denan, en zonder het webteam wat sinds een paar maanden spoorloos is verdwenen?
[ Voor 49% gewijzigd door Verwijderd op 10-08-2011 08:28 ]
Dat is het hem inderdaad...je kan moeilijker switchen, en de concurrentie is ook vaak niet veel beter..Verwijderd schreef op woensdag 10 augustus 2011 @ 08:23:
[...]
Ik zie jouw kritiek exact zoals jij hem schrijft, en het is inderdaad jammer dat lijkt dat nieuwe providers (gelijk UPC destijds) met een hoop hoorngeschal en toeters hun diensten aanprijzen om vervolgens in de praktijk genadeloos op hun bek te gaan en de hele hoos terecht gespuide klachtenbagger op internet over ze krijgen uitgestort.
Schijnbaar is dit gedrag inherent aan deze business, want in elke andere branch wordt je gelijk uitgekotst door de markt en pakt men je concurrent (wat bij kabel/fiber helaas in de praktijk lastiger is).
Ik ben het helemaal met je eens, het valt me op dat elke nieuwe provider ook aankondigt dat híj het ánders en béter gaat doen, en vervolgens in dezelfde kuil valt als zijn voorgangers.Verwijderd schreef op woensdag 10 augustus 2011 @ 08:23:
[...]
Ik zie jouw kritiek exact zoals jij hem schrijft, en het is inderdaad jammer dat lijkt dat nieuwe providers (gelijk UPC destijds) met een hoop hoorngeschal en toeters hun diensten aanprijzen om vervolgens in de praktijk genadeloos op hun bek te gaan en de hele hoos terecht gespuide klachtenbagger op internet over ze krijgen uitgestort.
Overigens mijn eerdere post over de Social Media manager bij Lijbrandt even bijschaven, want ze is ingehuurd door Reggefiber, en niet door Lijbrandt.... en uiteraard is dat ondanks de familiebanden tussen diverse clubs een heel andere toko met andere belangen dan Lijbrandt.
Helaas zullen wij het hier dus nog moeten doen met de gewaardeerde info van @denan, en zonder het webteam wat sinds een paar maanden spoorloos is verdwenen?
Wat betreft de SM (
Inmiddels zie ik het als wat het is: schadebeperking. Niets klantvriendelijkheid, puur zakelijk schade beperken. Klanten die niet de publiciteit zoeken worden snoeihard in de steek gelaten of snoeihard aangepakt, pas als een wanhopige gedupeerde klant de publiciteit zoekt betuigt men ineens spijt, wordt alles opgelost en belooft men beterschap, een belofte die men wederom nooit zal houden.
Vooral KPN is hier heel goed in.
In plaats van een SM manager kan men beter een probleemoplosser op de helpdesk zetten dan achteraf het vuil onder het kleed proberen te vegen.
daar zeg je het al...probleem oplosser op de helpdesk.
Ik heb vroeger bij gewerkt op de helpdesk, daar zaten mensen die er wat van af wisten. Veel helpdesks daarna werden bevolkt door mensen met een script, die amper weten waar ze het over hebben.
Zorg dat je daar (duurdere) goeie mensen neerzet, dan krijg je tevredenere klanten..
Ik heb vroeger bij gewerkt op de helpdesk, daar zaten mensen die er wat van af wisten. Veel helpdesks daarna werden bevolkt door mensen met een script, die amper weten waar ze het over hebben.
Zorg dat je daar (duurdere) goeie mensen neerzet, dan krijg je tevredenere klanten..
Die zijn er ook al. Er is redelijk wat herstructurering geweest de afgelopen maanden en er zijn veel nieuwe mensen aangetrokken. Zo'n SM-manager is meer het randje eromheen dat via social media een brug kan slaan tussen de productexperts/probleemoplossers. Er zijn aardig wat veranderingen geweest bij lbt de laatste tijd en zonder in al teveel details te gaan kan ik jullie wel vertellen dat alle suggesties hier al maanden terug op de agenda stonden. Zo'n complete ommezwaai kost natuurlijk wel tijd maar ik neem aan dat de meeste mensen die contact hebben gehad met de CSD de veranderingen al wel gemerkt hebben.Websurfer01 schreef op woensdag 10 augustus 2011 @ 08:42:
In plaats van een SM manager kan men beter een probleemoplosser op de helpdesk zetten dan achteraf het vuil onder het kleed proberen te vegen.
Geloof me.. Het laatste wat men vanuit het management wil introduceren is callscripts. Men is (godzijdank) van de oude stempel waarbij men veel waarde hecht aan parate kennis bij medewerkers ipv callscripts. Wel zijn er wat basistroubleshoots die geintroduceerd worden omdat externe partijen bepaalde info/checks hard eisen in hun SLA's.datadevil schreef op woensdag 10 augustus 2011 @ 09:05:
daar zeg je het al...probleem oplosser op de helpdesk.
Ook is er redelijk wat uitbreiding geweest op de helpdesk, en die mensen zitten nu wel al aan de telefoon, maar worden de komende maanden continu getrained op inhoud en techniek. De eerste stap was het aantrekken van extra capaciteit zodat medewerkers met kennis niet overspoeld werden door 1e lijns calls. Dat is nu gebeurt (en ook duidelijk te zien in de wachttijden) dus de komende tijd ligt de focus op kwaliteit.
[ Voor 40% gewijzigd door denan op 10-08-2011 10:48 ]
Goed om te horen, ik moet voor de duidelijkheid aangeven dat ik *nog* geen ervaring heb met de helpdesk van Lijbrandt, dat wordt denk ik vandaag voor het eerst als je mijn aanmeldingspost van hierboven ziet...denan schreef op woensdag 10 augustus 2011 @ 10:43:
Geloof me.. Het laatste wat men vanuit het management wil introduceren is callscripts. Men is (godzijdank) van de oude stempel waarbij men veel waarde hecht aan parate kennis bij medewerkers ipv callscripts. Wel zijn er wat basistroubleshoots die geintroduceerd worden omdat externe partijen bepaalde info/checks hard eisen in hun SLA's.
Ook is er redelijk wat uitbreiding geweest op de helpdesk, en die mensen zitten nu wel al aan de telefoon, maar worden de komende maanden continu getrained op inhoud en techniek. De eerste stap was het aantrekken van extra capaciteit zodat medewerkers met kennis niet overspoeld werden door 1e lijns calls. Dat is nu gebeurt (en ook duidelijk te zien in de wachttijden) dus de komende tijd ligt de focus op kwaliteit.
Mogelijk ben ik van plan om over te stappen van Internlnet naar Lijbrandt op het Glasvezelnetwerk Amsterdam. Nou hoor ik alleen verschillende verhalen: van twee partijen (waaronder Lijbrandt zelf) heb ik te horen gekregen dat ik eerst de verbinding bij Internl moet opzeggen om daarna een nieuwe verbinding aan te vragen. Dat betekent dat ik dus enkele weken geen internetverbinding zal hebben.
In het GNA-topic heb ik echter van twee posters gehoord dat zij zonder op te zeggen een nieuwe verbinding konden aanvragen. Omdat zij beiden naar KPN zijn overgestapt (en ik het idee heb dat KPN een soort voorkeurspositie geniet op het GNA), vroeg ik mij af of hier andere ervaringsdeskundigen zitten die ook een dergelijke migratie op het GNA naar Lijbrandt hebben meegemaakt. Ik ben beniuewd hoe dat ging en wat de procedure nou écht is.
In het GNA-topic heb ik echter van twee posters gehoord dat zij zonder op te zeggen een nieuwe verbinding konden aanvragen. Omdat zij beiden naar KPN zijn overgestapt (en ik het idee heb dat KPN een soort voorkeurspositie geniet op het GNA), vroeg ik mij af of hier andere ervaringsdeskundigen zitten die ook een dergelijke migratie op het GNA naar Lijbrandt hebben meegemaakt. Ik ben beniuewd hoe dat ging en wat de procedure nou écht is.
Verwijderd
Ik wel, en of het nou aan mijn "status" ligt bij Lijbrandt of ik geluk heb gehad... meestal binnen korte tijd een oplossing gekregen (om vervolgens de eerste maanden erna met name administratief weer hetzelfde probleem te hebben).datadevil schreef op woensdag 10 augustus 2011 @ 11:04:
[...]
Goed om te horen, ik moet voor de duidelijkheid aangeven dat ik *nog* geen ervaring heb met de helpdesk van Lijbrandt, dat wordt denk ik vandaag voor het eerst als je mijn aanmeldingspost van hierboven ziet...
Ik moet mezelf overigens enigszins corrigeren, want het is een SM coördinator (geen manager) bij Reggefiber en niet bij Lijbrandt
giant2000 in "KPN Interactieve TV (IPTV) [Deel 3]"
Als dit echt zo is, waarom is hier nog steeds geen communicatie over geweest en/of wanneer gaat GHM die aparte streams gebruiken?
Als dit echt zo is, waarom is hier nog steeds geen communicatie over geweest en/of wanneer gaat GHM die aparte streams gebruiken?
[ Voor 13% gewijzigd door eymey op 11-08-2011 15:43 ]
Lijkt me sterk, of een misverstand. Zoals ik het (in de vlugheid) lees gaat het over het feit dat IPTV over DSL geen HD streams in het basispakket krijgt en IPTV over glasvezel wel. Op glasvezel is dat tenslotte zonder beperkingen overal aan te bieden. Stop je dat bij DSL in het basispakket dan zitten er geen checks op qua bandbreedte en haal je jezelf een hoop problemen op de hals.eymey schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 15:42:
giant2000 in "KPN Interactieve TV (IPTV) [Deel 3]"
Wat ik weet is dat alle partijen die de feeds krijgen van KPN broadcasting (GHM/KPN ITV/IPhion) exact dezelfde feeds krijgen. Het zou ook onzin zijn om meerdere encode/transcode straten in te richten voor 1 zender. Tenzij je natuurlijk een 2Mbit DSL only feed opzet.
add:
Als ik die reacties van webcare zo bekijk dan lijkt het erop dat ze in de DSL wolk geen multicast feeds voor HD zenders hebben. Dat zou verklaren waarom ze het niet standaard willen aanbieden en alleen als pluspakket. Dan kun je het namelijk in unicast aanleveren zonder al te veel issues maar als je het gratis weggeeft, en iedereen naar die zenders gaat kijken, heb je meteen capaciteitsproblemen in je netwerk. Anyway.. het blijft gokwerk wat de exacte reden is maar wat KPN op haar DSL portfolio doet is voor ons natuurlijk niet zo belangrijk
[ Voor 37% gewijzigd door denan op 11-08-2011 16:24 ]
Maar dít bericht wel!:
http://www.tweak.nl/nieuws.html&item=141
Ik vatte uiteindelijk het originele bericht wat Giant2000 postte ook niet direct op als een aparte straat encoders voor de glasvezel-wolk (om dezelfde redenen als jij... ik las het gewoon als " HD neemt meer ruimte in, wat we via ADSL niet aan alle klanten gegarandeerd kunnen bieden dus wordt het niet standaard").
Maar het bericht van Tweak roept nu toch wel weer nieuwe vragen op.
Blijkbaar is Tweak (tegen verwachting in) dus nog steeds beter in communicatie dan Lijbrandt....
http://www.tweak.nl/nieuws.html&item=141
Vers van (na mijn post eerder vanmiddag) de pers.Vanaf 12 augustus wordt voor alle Tweak-klanten met interactieve digitale televisie van KPN een aantal HD-zenders opgenomen in het basispakket. Tevens zal een aantal Turkse zenders worden toegevoegd. De HD-zenders die standaard in het basispakket zijn opgenomen zullen altijd zonder aanvullend HD-pakket beschikbaar blijven. Alle Turkse zenders zullen vanaf 1 november verdwijnen uit het basispakket en als losse optie beschikbaar komen.
Naast het toevoegen van HD-zenders aan het standaardpakket is de beeldkwaliteit van HD-zenders sterk verbeterd. Wij hopen dat u voortaan met nog meer plezier zult kunnen genieten van alles dat uw televisie te bieden heeft.
Ik vatte uiteindelijk het originele bericht wat Giant2000 postte ook niet direct op als een aparte straat encoders voor de glasvezel-wolk (om dezelfde redenen als jij... ik las het gewoon als " HD neemt meer ruimte in, wat we via ADSL niet aan alle klanten gegarandeerd kunnen bieden dus wordt het niet standaard").
Maar het bericht van Tweak roept nu toch wel weer nieuwe vragen op.
Blijkbaar is Tweak (tegen verwachting in) dus nog steeds beter in communicatie dan Lijbrandt....
[ Voor 3% gewijzigd door eymey op 11-08-2011 21:53 ]
Gisteren gebeld, geen gegevens opgeslagen. Afspraak gemaakt om s'avonds teruggebeld te worden, of anders vanavond..beide keren niks gehoord.....datadevil schreef op dinsdag 09 augustus 2011 @ 19:50:
ik wil nu Lijbrandt gaan aanvragen, maar ik heb nog tot ergens in november dit jaar KPN interactieve televisie met internet+bellen bij KPN.
Aanmelden mislukt!
.....fijn..
Gaat goed bij Lijbrandt, ik neem aan dat ze nog wel klanten willen?
Heb jij een sterke verbetering gezien?eymey schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 21:52:
Lol.....
http://www.lijbrandt.nl/diensten/interactieve_tv
http://portal.lijbrandt.nl/aanmelden/opties/
En de prijs van eredivisie zakt spontaan een euro
--> foutje ?? 
Maar wat is eigenlijk universe tv basis ?
http://lijbrandt.nl/pakke...ten/glasvezel_compleet_50
of bij 100, wordt deze optie ook niet benoemd
http://www.lijbrandt.nl/diensten/interactieve_tv
http://portal.lijbrandt.nl/aanmelden/opties/
En de prijs van eredivisie zakt spontaan een euro
Maar wat is eigenlijk universe tv basis ?
http://lijbrandt.nl/pakke...ten/glasvezel_compleet_50
of bij 100, wordt deze optie ook niet benoemd

@Denan: Nee, nog geen verbetering.
Maar als ik de tekst van het bericht van Tweak letterlijk moet lezen, dan zou het ook pas vanaf de 12e zijn en dan is het nog de vraag wanneer op de 12e het actief wordt.
Maar mijn hoofdvraag is dus: Is GHM/Reggefiber hier nou wel van op de hoogte of niet? En krijgen zij nu wel automatisch de nieuwe streams door of is er wellicht toch een nieuwe (extra) set multicast streams waar naar verwezen moet worden in de zenderlijsten?
Had trouwens ook even Jurjen de Vries van glasvezel.nu ge-twitterd. Hij had nog geen bericht hieromtrent gehoord van "KPN corporate press" (what's in a name).
Maar als ik de tekst van het bericht van Tweak letterlijk moet lezen, dan zou het ook pas vanaf de 12e zijn en dan is het nog de vraag wanneer op de 12e het actief wordt.
Maar mijn hoofdvraag is dus: Is GHM/Reggefiber hier nou wel van op de hoogte of niet? En krijgen zij nu wel automatisch de nieuwe streams door of is er wellicht toch een nieuwe (extra) set multicast streams waar naar verwezen moet worden in de zenderlijsten?
Had trouwens ook even Jurjen de Vries van glasvezel.nu ge-twitterd. Hij had nog geen bericht hieromtrent gehoord van "KPN corporate press" (what's in a name).
Dit topic is gesloten.
Let op:
Een vragen- en klachtentopic is prima natuurlijk, maar vergeet niet dat GoT -geen- helpdesk is.
Eindeloze klaagzangen hebben we dan ook zeker geen behoefte aan, dat zijn gewoon flames/trolls en vallen onder de gedragsregels van GoT.
Het topic is opgekuisd, er zijn een heel aantal reacties verwijderd om het geheel leesbaar te houden.
Hou dat vanaf nu ook zo.
Een vragen- en klachtentopic is prima natuurlijk, maar vergeet niet dat GoT -geen- helpdesk is.
Eindeloze klaagzangen hebben we dan ook zeker geen behoefte aan, dat zijn gewoon flames/trolls en vallen onder de gedragsregels van GoT.
Het topic is opgekuisd, er zijn een heel aantal reacties verwijderd om het geheel leesbaar te houden.
Hou dat vanaf nu ook zo.