Toon posts:

Lijbrandt: vragen en klachten Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 21 ... 88 Laatste
Acties:
  • 536.103 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mja, dan mogen ze er bij die zenderlijsten ook wel op vermelden dat de doorgifte op WBA netwerken grote vertraging op kan lopen :{

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wij willen graag glasvezel maar niet van lijbrandt ben nu al 3 maanden bezig om een blokkade (51) weg te krijgen zodat ik eindelijk glasvezel kan laten aansluiten je raadt het al na 1000 telefoontjes is de blokkade er nog steeds niet af. Ik zou nooit meer in zee gaan met lijbrandt gezien ze daar echt klantonvriendelijk zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 30-09 11:18
Verwijderd schreef op dinsdag 12 juli 2011 @ 14:03:
Wij willen graag glasvezel maar niet van lijbrandt ben nu al 3 maanden bezig om een blokkade (51) weg te krijgen zodat ik eindelijk glasvezel kan laten aansluiten je raadt het al na 1000 telefoontjes is de blokkade er nog steeds niet af. Ik zou nooit meer in zee gaan met lijbrandt gezien ze daar echt klantonvriendelijk zijn.
Als reggefiber de lijn niet vrijgeeft kan Lijbrandt daar toch weinig aan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Websurfer01
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 22-03-2021
denan schreef op dinsdag 12 juli 2011 @ 14:41:
[...]
Als reggefiber de lijn niet vrijgeeft kan Lijbrandt daar toch weinig aan doen?
Je zou verwachten dat er gezien het familieverband tussen Lijbrandt en Reggefiber een beetje samenwerking zou zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Soms wel... Maar het ligt eraan wat de reden van de block is. Als een andere isp daar nog actief is mag RF ook niet zomaar de diensten slopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeHoX
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 01-10 13:11

NeHoX

Gamer + PV

Momenteel hebben mijn ouders storing op de telefonie. Meer mensen hier last? 3328 DX

23x330Wp NNO & 8x405Wp op Zuid = 10.830Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datadevil
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11:16
NeHoX schreef op dinsdag 12 juli 2011 @ 22:20:
Momenteel hebben mijn ouders storing op de telefonie. Meer mensen hier last? 3328 DX
horen ze misschien water?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeHoX

NeHoX

Gamer + PV

datadevil schreef op dinsdag 12 juli 2011 @ 22:23:
[...]

datadevil schreef op dinsdag 12 juli 2011 @ 22:23:
[...]

Ik dacht dat glasvezel storings ongevoelig was? Dus dat beetje water? Ze krijgen wel een kiestoon maar zodra er 1 cijfer indrukken horen ze een hogere niet onderbroken toon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datadevil
NeHoX schreef op dinsdag 12 juli 2011 @ 22:28:
[...]

[...]

Ik dacht dat glasvezel storings ongevoelig was? Dus dat beetje water? Ze krijgen wel een kiestoon maar zodra er 1 cijfer indrukken horen ze een hogere niet onderbroken toon.
niks is storings ongevoelig, maar inderdaad, glasvezel zou hier geen last van moeten hebben...hooguit als je kabels wegdrijven of je wijkding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeHoX

NeHoX

Gamer + PV

Opgelost. Mijn vader had me niet verteld dat hij had gebeld voor een nummerportering van UPC naar Lijbrandt. Ik had hem dit wel aangegeven te moeten doen.

Geen storing dus, Sorry voor topic vervuiling :P

Nog wel een opmerking: 6 juli een vraag gestuurd richting de Helpdesk. vandaag nog steeds geen antwoord. Ik heb de mail dus nogmaals geforward in de hoop dat ze er nu wel wat mee doen.

[ Voor 36% gewijzigd door NeHoX op 13-07-2011 01:16 . Reden: Extra opmerking toegevoegd. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

eymey schreef op dinsdag 12 juli 2011 @ 13:30:
Mja, dan mogen ze er bij die zenderlijsten ook wel op vermelden dat de doorgifte op WBA netwerken grote vertraging op kan lopen :{
Inderdaad. We hebben dan inmiddels wel een hoop lokale zenders er bij en een waar ik blij mee ben (192TV) maar worden op het infokanaal, wat alleen beschikbaar is analoog en dvb-C, lekker gemaakt met diverse andere zenders en mogelijkheden maar hebben daar (nog?) niet de beschikking over in het wba gebied Almere

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Websurfer01
Verwijderd schreef op dinsdag 12 juli 2011 @ 09:44:
Dan zeg je het HD-pakket toch op? :)
Hoe meer mensen dat doen, hoe sneller de contentleveranciers inzien dat de HD melkkoe niet meer werkt...
Dankzij Ziggo gaan nu steeds meer providers de meest bekeken NL basis HD-zenders in het basispakket stoppen waardoor veel mensen geen behoefte meer hebben aan het HD-pakket. Dit is goed voor de standaardisering van HD in Nederland en slecht voor de contentleveranciers die van HD een melkkoe probeerde te maken. Zij zullen nu flink minder inkomsten gaan krijgen en op termijn wellicht gedwongen worden om hun zenders ook in het basispakket te stoppen.
Daar denk ik over, maar dat is pas in november.
Dat hangt er ook vanaf of onderstaande ook voor ons in Almere geldt.

@Denan, in denan in "XMS Glasvezel ervaring - XII" schrijf je het volgende:

Zender aanpassingen:
Vanaf 5 Juli maken de HD zenders van RTL deel uit van het Basispakket. Het gaat daarbij om de volgende zenders: RTL4 HD, RTL5 HD, RTL7 HD, RTL8 HD.

Is dat ook voor wba+?
Waar kan ik nou een lijst vinden waarop ik precies kan zien wat de opties en zenderindelingen zijn voor Almere?
Nieuwe klanten kunnen zich aanmelden en opties kiezen terwijl ze niet eens kunnen zien waarvóór ze eigenlijk kiezen, maar ook bestaande klanten willen wel eens weten hoe de situatie nu is. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicap
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:09

Nicap

Tsssk....

Hier in Meppel geen IPTV meer zo te zien(niet eigenlijk). WDGO gebied. Nu sinds een klein halfuurtje ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:56

AvK

Ready Set Go

Hier werkt het gewoon hoor.

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicap

Nicap

Tsssk....

Ook Meppel?

Ik haal morgen de stroom wel even van de M532. Of ik probeer een andere amino. Heb er nog 1 liggen.
Misschien is die niet helemaal goed.

Edit:
De M532 was gecrashed. Stroom eraf was voldoende. Had er gisteravond geen zin meer in om te kijken.

[ Voor 26% gewijzigd door Nicap op 16-07-2011 09:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen11
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 01-09 12:00
Eindelijk een brief met nieuws van Lijbrandt. Na de bouwvak beginnen ze hier in Amsterdam Oostelijk Havengebied met de eerste activaties. Oftewel op z'n vroegst heb ik medio augustus Lijbrandt. Aangevraagd in maart.

Ondertussen is ook bekend geworden dat Iphion (http://www.iphion.nl/consumenten/Amsterdam) z'n diensten vanaf heden aanbiedt in Amsterdam. Gezien de klachten hier met de Lijbrandt boxen ben ik benieuwd of Iphion niet een betere keus is, hopelijk komt er een keer een vergelijking tussen die twee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb een poos terug op glasvezel.nu of elders hier wel eens een review gelezen van Iphion en voor zover ik me kon herinneren is het niets anders dan een kastje dat je "tv kijken via internet" aanbiedt. Alles werkt dus ook via je bestaande internetverbinding (die je moet hebben en die snel genoeg moet zijn).

Ook had ik begrepen dat Iphion de streams inkoopt bij KPN.

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

UI en zapsnelheid van Iphion is ook erg traag. Ik denk trager dan de nieuwe Motorola boxen van KPN. En als ik tussen hoge kwaliteit onversleutelde Technicolor SD-streams via DVB-C van Lijbrandt moest kiezen of tussen lage kwaliteit dichtgetimmerde KPN (HD)streams via KPN of Iphion dan wist ik het wel...

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 17-07-2011 22:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvK

AvK

Ready Set Go

Moet je je toch even van de laatste ontwikkelingen bij KPN op de hoogte stellen.

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Alexander01: Waarbij je er dan wel van uit gaat dat ze in Amsterdam de technicolor streams krijgen en dat het netwerk daar niet op KPN wordt aangesloten als men bv. voor een Lijbrandt kiest ;)

En welke ontwikkelingen bedoel je @AvK? Dat KPN de bitrates gaat verhogen? I sure hope so, but seeing is beleving.

Nog steeds zijn dit alleen 'beloftes' die door KPN/Reggefiber/Lijbrandt 'intimi' worden gedaan maar waar nog steeds nergens de details vanuit officiele wegen bekend over zijn gemaakt. Er zijn dus ook nog steeds verschillende 'lezingen':

* De een zegt dat in het najaar de SD streams worden 'getweaked' en dat HD streams worden verhoogd
* De ander durft zelfs te beweren dat KPN de HD streams, iig qua inhoud en bitrate, 1 op 1 vanuit Technicolor door zou gaan geven (al dan niet met Verimatrix er overheen).

Dat zijn nog steeds 2 verschillende scenario's en zolang beiden door de 'wandelgangen' circuleren kan ik niet 1 van beide voor waar aannemen.

Dus "laatste ontwikkelingen": I sure hope so. Maar staat het al op de service pagina's van GHM of Lijbrandt HOE en exact WANNEER kpn dit gaat doen? Wat wordt het meetbare eindresultaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

eymey schreef op zondag 17 juli 2011 @ 23:57:
@Alexander01: Waarbij je er dan wel van uit gaat dat ze in Amsterdam de technicolor streams krijgen en dat het netwerk daar niet op KPN wordt aangesloten als men bv. voor een Lijbrandt kiest ;)
Bij DVB-C worden er sowieso 1 op 1 Technicolor streams doorgezet. Daarom zei ik ook 'DVB-C van Lijbrandt' :)
IPTV zal inderdaad wel weer WBA/KPN worden.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 18-07-2011 00:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toxict
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-10 23:36
Hadden jullie deze al gezien? ;-)

[PDF alert!]
Dienstbeschrijving WBA Plus

http://www.pvoutput.org/intraday.jsp?sid=31923

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Yep :). Dat is ong. een maandje (paar pagina's) terug al aan de orde geweest ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook had ik begrepen dat Iphion de streams inkoopt bij KPN.
Slechts een deel. We werken met verschillende leveranciers voor de streams. Door onze netwerktechnologie hebben we geen centraal head-end. We kunnen signalen dus makkelijk op verschillende plaatsen ophalen en in het netwerk zetten. Veel zenders komen natuurlijk via Technicolor en KPN maar sommige halen we ook direct op in de uitzendstraat van die zender.

Verschil tussen iphion en andere systemen is dat wij wel via de internet aansluiting werken en daarmee een veel opener platform hebben kunnen maken. Andere IPTV providers koppelen hun set-top box aan een apart VLAN.

Hierdoor kunnen we niet alleen makkelijk YouTube aanbieden. Het is ook mogelijk om de ontvanger te bedienen vanaf een device dat in het zelfde netwerk zit, laptop, ipad of telefoon. Binnenkort zullen we zelfs een API hiervoor publiceren. Daarmee kan je zelf remote control applicaties maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Op het moment dat dat laatste meer benut zal gaan worden, dan zullen jullie inderdaad een voordeel gaan krijgen tov. bestaande IPTV systemen of de kabelaars.

echter, ik neem aan dat bij jullie verder met de streams zelf veelal niets aan te vangen valt aangezien het meeste ook gewoon verimatrix encrypted zal zijn. Of niet?

Verder kan via internet werken natuurlijk ook een nadeel zijn: Je moet veel meer kunst en vliegwerk uithalen om alles goed te beveiligen (jullie tv streams gaan vast niet 'out in the open' over internet heen) en heb je ook stabiliteitsproblemen als de internetverbinding problemen ondervindt (al dan niet door slechte routers bij de gebruiker thuis).

De VLAN-constructie van KPN en Glashart zorgt er wel voor dat de kwaliteit van die verbindingen over het algemeen goed gegarandeerd wordt, ookal wordt de internetverbinding compleet overbelast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

iphion streams gaan zeker niet open en bloot over het internet. We zijn verplicht om alles goed te beveiligen. Ons protocol is wel behoorlijk 'gehard' om instabiliteit op de internet verbinding op te vangen. Zeker met zoveel headroom als je toch hebt op een glasvezelverbinding is het zeer stabiel.

Natuurlijk als de verbinding er uit ligt heb je geen beeld. Maar dat is ook zo bij een VLAN oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 18 juli 2011 @ 12:03:
Natuurlijk als de verbinding er uit ligt heb je geen beeld. Maar dat is ook zo bij een VLAN oplossing.
Klopt, maar de vlan op glasvezel komt via een andere poort binnen, dus alleen als je glasvezelverbinding zelf eruit ligt ben je je vlan kwijt.
Al zou het hele internet op zijn gat gaan, de vlan is daar onafhankelijk van, en dat is een technisch voordeel.
Maar terecht heeft elk voordeel ook zo zijn nadelen zoals Cruijff lang geleden al tot slagzin vermaakte ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voordeel van een apart afgeschermd VLAN is ook dat je dat meteen als conditional access maatregel kan gebruiken, waardoor encryptie geen pre meer is. Al sinds 2008 in de TV-BV/Lijbrandt-Telecom periode worden alle feeds al netjes 1 op 1 onaangeraakt van de bron doorgezet. Zo'n aanpak, waarbij IPTV via een apart afgeschermd VLAN loopt, heeft wat mij betreft de toekomst omdat klanten dan toch nog een mogelijkheid blijven houden om met eigen apparatuur TV te kunnen kijken. Je ziet namelijk steeds meer dat gebruikers keuzevrijheid willen hebben en niet een of ander kastje opgedrongen willen krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

** per ongeluk dubbel gepost, denk dat dit ontwerp een betere is om op aan te sluiten **

Hi,

Ik een nieuwe A130 gekocht via Marktplaats. Helaas toch vaag apparaat. Er kwam bv. een JTAG connector uit, waarvan de verkoper zegt dat die echt zo rechtstreeks van Amino is afgekomen.

Anyhow, ik heb het apparaat aan het netwerk gehangen. De eerste keer startte 'ie op in de Opera browser, met daarin iets wat inderdaad lijkt op de Lijbrandt IPTV gebruikersinterface.... Maar dat zag er echt niet uit. Ik ging er van uit dat de software nog geüpdatet zou moeten worden. Dat heb ik gedaan via het menu (wat gewoon functioneerde binnen die Opera browser). Daarna is de box op 'zwart' gegaan. Rode lampje brand continue.

Wat kan ik doen????? Behalve box terug sturen uiteraard....

Groet,
Remco.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Als eerste, de groet en aanhef hoeft hier niet ;).

Verder: Het is goed je af te vragen waar je woont. Afhankelijk daarvan levert Lijbrandt óf via Reggefiber (wgdo), óf via KPN (wba+).

Je hebt best kans dat die A130 niet direct geschikt is voor 1 van de 2 (omdat ie al op het andere type heeft gedraaid).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nu KPN zijn tarieven bekend heeft gemaakt, zou er ook nieuws komen op het iptv gebied. toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Verwijderd schreef op dinsdag 19 juli 2011 @ 13:00:
Nu KPN zijn tarieven bekend heeft gemaakt, zou er ook nieuws komen op het iptv gebied. toch?
Wat hebben de tarieven van KPN's mobiele divisie te maken met IPTV?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

denan schreef op dinsdag 19 juli 2011 @ 13:21:
[...]

Wat hebben de tarieven van KPN's mobiele divisie te maken met IPTV?
Ik dacht dat ik dat had gelezen in dat bericht van laatst. Met nieuwe folder over nieuwe tarieven voor mobiel internet en dat er dan ook meer duidelijkheid kwam over de plannen van KPN omtrent IPTV.

Maar sorry als ik het verkeer heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Komt dat Lijbrandt ooit nog is naar Haarlem? Steenworp afstand waar ze nu leveren..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand ook een nummer om een klacht in te dienen bij Lijbrandt?
Ik ben ben die kliek spuugzat!

Moet een brief met de klacht opsturen maar daar pas ik voor, wil iemand die mij te woord wil staan spreken.

alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

eymey schreef op maandag 18 juli 2011 @ 23:15:
Als eerste, de groet en aanhef hoeft hier niet ;).

Verder: Het is goed je af te vragen waar je woont. Afhankelijk daarvan levert Lijbrandt óf via Reggefiber (wgdo), óf via KPN (wba+).

Je hebt best kans dat die A130 niet direct geschikt is voor 1 van de 2 (omdat ie al op het andere type heeft gedraaid).
Ik vermoed dat deze hiervoor nog nergens op gedraaid heeft omdat de aanname is, dat hij nieuw is... Maar ik heb 'm nu in Almere aangesloten (meen dat dat wba+ is).

Je zou toch zeggen dat het apparaat te resetten moet zijn omdat de hardware in essentie niet afwijkend is, moet het een software issue zijn....

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Vreemd. Volgens mij moet een hagelnieuwe Amino, voordat ie naar een klant van een bepaalde provider wordt gestuurd, altijd minimaal geconfigureerd zijn voor die provider voor hij bij de klant verder de rest van de software op kan halen.

Maar daar ben ik niet zo erg in thuis. Nu ik me bedenk: Een A130 is ook best bijzonder. De meeste Amino's zonder harddisk van nou zijn 130m's :).

Almere heeft een klein stukje WGDO (een aantal wijken in Almere buiten waaronder landgoederenbuurd), de rest is allemaal wba+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 18 juli 2011 @ 21:28:

Wat kan ik doen????? Behalve box terug sturen uiteraard....
Ben je ( betalende en actieve ) IPTV klant ?
Zo niet: dan kan je het wel vergeten en is het IPTV VPN niet actief op je NT.

Heb je een werkende andere ( orginele GHM ) box ?
Zo ja: sluit je je nieuwe box naast de andere aan via een switch ?

Heb je de box van een ex- tele2 klant gekocht ? Zo ja: dan is de kans groot dat er een andere bootloader sleutel op zit en dus de GHM software er niet op geladen worden,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 19 juli 2011 @ 21:16:
[...]

Ben je ( betalende en actieve ) IPTV klant ?
Zo niet: dan kan je het wel vergeten en is het IPTV VPN niet actief op je NT.

Heb je een werkende andere ( orginele GHM ) box ?
Zo ja: sluit je je nieuwe box naast de andere aan via een switch ?

Heb je de box van een ex- tele2 klant gekocht ? Zo ja: dan is de kans groot dat er een andere bootloader sleutel op zit en dus de GHM software er niet op geladen worden,
Yep, ben betalende klant en heb de box naast de bestaande en werkende box aangesloten. Kan niet echt makkelijk bepalen of ie ooit Tele2 is geweest....

Ik denk dat als ie echt nieuw van Amino komt, de juiste bootloadersleutel er sowieso nog niet op staat. Kan dat t zijn? Wat dan te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15:28
Verwijderd schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 21:26:
[...]

Yep, ben betalende klant en heb de box naast de bestaande en werkende box aangesloten. Kan niet echt makkelijk bepalen of ie ooit Tele2 is geweest....

Ik denk dat als ie echt nieuw van Amino komt, de juiste bootloadersleutel er sowieso nog niet op staat. Kan dat t zijn? Wat dan te doen?
Heb je je (aparte) topic al gelezen?

DJSmiley in "Nieuwe A130 - start niet op na software-..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gidsverversen op het WBA in B&R is overigens nog steeds een drama... gemiddeld vier maal per dag je STB uit en aanzetten is niet mijn idee van een goed draaiende dienst :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hmm.... in Almere geen last van.

Waar ik wel nog steeds last van heb is het geregeld mislukken van opnames :(. En het power stekkertje op de achterkant van de box wordt steeds 'slapper'. De lichtste beweging verbreekt het contact met de box voor een split second waardoor deze reboot.

Heb trouwens ook het idee dat de harddisk echt niet optimaal wordt gebruikt ofzo. Vooral tijdens timeshiften of het opnemen van iets en het kijken van iets anders gaat het opnemen fout en hoor je ook de harddisk kop duidelijk ontzettend heen en weer gaan.

Mss toch eens om een nieuw apparaat vragen bij de servicedesk. Alleen of ik nou zo graag een zelfde soort terug wil....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Websurfer01
eymey schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 17:24:
Hmm.... in Almere geen last van.

Waar ik wel nog steeds last van heb is het geregeld mislukken van opnames :(. En het power stekkertje op de achterkant van de box wordt steeds 'slapper'. De lichtste beweging verbreekt het contact met de box voor een split second waardoor deze reboot.
Toen wij ooit begonnen met UPC digital moest die box om de haverklap van de stroom af, wij hebben al jaren van die klik-aan / klik-uit stopcontacten met afstandsbediening voor de lampen, ik heb toen 1 van die dingen tussen de mediabox geprikt. Hoefde ik niet meer steeds op te staan en dat ding uit de kast te trekken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hehe. De Amino hangt hier ook aan een klik aan klik uit samen met de WII. Ze gaan stroomloos van 1:10 tot 7:45 m.b.v. die afstandsbediening die ook zo'n schermpje en timers heeft. En als ik er aan denk als we langer weg gaan. Opnemen doe ik sporadisch op de M532... mede omdat het dus zo vaak mislukt. Alleen spontane opnames worden nog daarop gedaan.

De m532 hoeft dus ook echt niet 24/7 aan de stroom. NAS met dvb-c stick neemt de rest op :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Net Lijbrandt helpdesk gebeld over de opneemproblemen met de Amino 532.

De medewerker vertelde me dat er een onderzoek gaande was naar de problemen.

Weet iemand hier meer van? Hoe en wat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat onderzoek is zogenaamd al sinds eerste uitlevering van die apparaten aan de gang :S. Dat is wel voldoende antwoord neem ik aan ;)

[ Voor 20% gewijzigd door eymey op 23-07-2011 14:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

eymey schreef op zaterdag 23 juli 2011 @ 14:46:
Dat onderzoek is zogenaamd al sinds eerste uitlevering van die apparaten aan de gang :S. Dat is wel voldoende antwoord neem ik aan ;)
Omg.. Ze vermelde me dat het onderzoek vrijdag (22 juli) was gestart.. Zal wel niet veel worden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stoffel63
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 04-06-2020
Ik ben al sinds eind januari bezig om een goed werkende 532 te krijgen.
Heb al 4 verschillende gehad.
Al tig keer met de helpdesk gebeld en mij de Glashart winkel in mijn woonplaats Dordrecht geweest.
Bij mij zou al half juni een bericht naar GHM gezet zijn.

Wat telkens verteld wordt is dat het een software probleem is.
GHM en Amino zouden bezig zijn met het schrijven van een update. Wanneer die komt ??? Als men dat eens wist.
Ik heb om een oplossing gevraagd in de vorm van een (tijdelijke) extra 110 box. Die zou ik dan als tuner aan mijn eigen harddiskrecorder hangen. Volgens de helpdesk gaat dat niet werken. Vreemd want de 532 kan wel als tuner fungeren.
Na al mijn telefoontjes e-mails, brieven en bezoeken aan de winkel |(ben zelfs een keer in Hillegom geweest) is mij nu toegezegd dat ik een financiël compenstatie voor al het ongemak krijg.
Hoeveel dat is en wanneer ik dat krijg is nog niet bekend. Zal wel met de vakantietijd te maken hebben :? .
Wordt wederom vervolgd. Zodra ik meer weet zal ik dat hier meedelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirMemeAlot
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 14:14
Ik heb ze lang de kans gegeven, maar ik zal niet langer bij deze provider blijven dan dat mijn contract duur gaat.

Ik keek echt uit naar het glasvezel, maar het is bij mij vies tegen gevallen.

Ik blijf er bij dat ik het apart vind dat je je eigen tuner moet kopen en dat er geen huur mogelijk is bij Lijbrandt. Problemen worden niet of heeeeeel langzaam verholpen, de technische helpdesk moet het maar net uitkomen of ze willen reageren of niet, vooruitgang zie ik maar heel weinig jammer genoeg. Ik had lijbrandt wel als een vooruit strevend bedrijf gezien, maar ik moet toch constateren dat ze er wat achteraan hobbelen en alleen de echt dringende problemen aanpakken en de in hun ogen minder dringende problemen maar wat laten sukkelen.

Ik zal daarom ook jammer genoeg als mijn jaar er op zit weer terug gaan naar UPC, de upload snelheid zal ik missen, want toegegeven een home FTP werkt echt perfect. Maar er zit te weinig voordelen aan om de nadelen af te wegen. Ik hoop dat dit over een paar jaar beter zal zijn en ik misschien weer overna kan denken om terug te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Websurfer01
SirMemeAlot schreef op zaterdag 23 juli 2011 @ 22:56:
Ik heb ze lang de kans gegeven, maar ik zal niet langer bij deze provider blijven dan dat mijn contract duur gaat.

Ik keek echt uit naar het glasvezel, maar het is bij mij vies tegen gevallen.

Ik blijf er bij dat ik het apart vind dat je je eigen tuner moet kopen en dat er geen huur mogelijk is bij Lijbrandt. Problemen worden niet of heeeeeel langzaam verholpen, de technische helpdesk moet het maar net uitkomen of ze willen reageren of niet, vooruitgang zie ik maar heel weinig jammer genoeg. Ik had lijbrandt wel als een vooruit strevend bedrijf gezien, maar ik moet toch constateren dat ze er wat achteraan hobbelen en alleen de echt dringende problemen aanpakken en de in hun ogen minder dringende problemen maar wat laten sukkelen.

Ik zal daarom ook jammer genoeg als mijn jaar er op zit weer terug gaan naar UPC, de upload snelheid zal ik missen, want toegegeven een home FTP werkt echt perfect. Maar er zit te weinig voordelen aan om de nadelen af te wegen. Ik hoop dat dit over een paar jaar beter zal zijn en ik misschien weer overna kan denken om terug te komen.
In mijn ogen zijn het ook een stelletje prutsers.
Zelf zie ik terug naar UPC niet zo zitten, maar denk er over om over te stappen naar KickXL, die lijkt zijn zaakjes beter voor elkaar te hebben, en is volgens de postcode check nu ook in Almere leverbaar met een vergelijkbaar pakket als Lijbrandt.
Alleen zal het er van af hangen hoe lang een overstap duurt van Lijbrandt naar een andere glasvezel provider. ;(

Is er niet een wettelijke verplichting dat dit snel moet kunnen, volgens mij is er voor adsl wel zo iets???

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ook ik ga tegen het einde van het jaar zeker overwegen om over te stappen naar een andere glasprovider.

Naar UPC zal ik NOOIT gaan, tenzij die ineens (zoals de SP wil) het basispakket ook onversleuteld in DVB-C gaan doorgeven... HET verschil tussen providers met Glashart Media (zoals Lijbrandt en KickXL) met UPC is dat je het basispakket altijd onversleuteld en digitaal hebt. Terwijl het basispakket bij UPC nog steeds uitsluitend analoog is en je voor de meerprijs van digitaal nog nieteens een open signaal hebt.

Zelf zit ik ook over KickXL na te denken want die zijn nu inderdaad in heel Almere te bestellen.

Jammer genoeg is overstappen nog steeds niet geregeld:
Zie de posts van K3ke in "[Almeernet] Glasvezel in heel Almere" .

Ik hoop dat tegen het einde van het jaar ook de nieuwere Amino settopboxen beschikbaar gekomen zullen zijn en dat KickXL dan inmiddels ook zodanig ' gesettled' is dat je ze kan benaderen om een overstap wat meer te pushen.

Want dat is tot nu toe m'n enige positieve ervaring met Lijbrandt geweest: Dat er op dit forum 1 of een paar mederwerkers zit(ten) die direct bij de operator en ism. Tweak m'n overstap wilden bespoedigen.

Lijbrandt, waarom is het nog steeds zo SLECHT geregeld bij jullie? Mooie verhalen over het "bij zijn" van de servicedesk ten spijt maken jullie er nog steeds een zooi van:

* De inlog portal is nog steeds niet te gebruiken zoals ooit verwacht
* Nog steeds problemen met de M532 en GEEN ENKELE communicatie hierover of een actieplan/tijdpad wanneer dit definitief opgelost wordt
* Geen enkele communicatie meer over kwaliteitsverbeteringen (laat dat "meer" maar weg want die is er nog nooit geweest, behalve via on-officiele wegen)
* Jullie website wordt nog steeds NIET bij gehouden. Storingen worden er nog steeds niet gemeld en afgemeld, etc.

[ Voor 21% gewijzigd door eymey op 24-07-2011 13:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirMemeAlot
Ik heb ook bij vrij veel kanalen zoals National geographic geen informatie beschikbaar, is dat een probleem waar we zelf wat aan kunnen doen of komt dat door Lijbrandt?

Weet iemand dat, heb zelf al wel wat door het menu gezocht maar niks kunnen vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Verwijderd schreef op zaterdag 23 juli 2011 @ 15:26:
Omg.. Ze vermelde me dat het onderzoek vrijdag (22 juli) was gestart.. Zal wel niet veel worden..
Dat ligt eraan wat voor onderzoek toen gestart is. Er zijn meerdere minor/mayor bugs geweest het afgelopen jaar waarvan het merendeel ook al door GHM gefixed is. Volgens mij was het ticket van 22 juli specifiek voor de "EPG data verversen".
[b][message=36456262,noline]eymey schreef op zondag 24 juli 2011 @
* De inlog portal is nog steeds niet te gebruiken zoals ooit verwacht
Men is druk bezig met het coden van een nieuwe versie van de portal waarin nieuwe functies/producten zitten. Zodra er een roadmap te communiceren is zal LBT iets melden. Verwacht de komende weken echter geen nieuws aangezien nederland in een vakantieperiode zit.
* Nog steeds problemen met de M532 en GEEN ENKELE communicatie hierover of een actieplan/tijdpad wanneer dit definitief opgelost wordt
Voor de PVR zijn er volgens mij 2 issues die momenteel spelen:
- EPG data verversen popup
- Sommige opnames geven zwart beeld (voor een aantal zenders en netwerk combinaties)

Beiden liggen bij GHM en zijn geen specifieke Lijbrandt issues.
* Geen enkele communicatie meer over kwaliteitsverbeteringen (laat dat "meer" maar weg want die is er nog nooit geweest, behalve via on-officiele wegen)
WBA IPTV kwaliteitsverbeteringen? Of support kwaliteitsverbeteringen?

WBA IPTV:
Het headend wat geupgrade moet worden en het netwerk wat aangepast moet worden zijn beiden onderdeel van KPN. Ik zal intern eens rondvragen of KPN hier al iets over gecommuniceerd heeft via de officiële kanalen.

Support:
Er zijn flink wat veranderingen en aanpassingen geweest bij de helpdesk van LBT. Volgens mij zijn de wachttijden en responstijden flink teruggebracht nadat er een blik nieuwe medewerkers is opengetrokken. Ik vraag me af wat een ISP hierover zou moeten melden via de website van lijbrandt.. uiteindelijk merk je dat als klant het beste in je contact met de helpdesk.
* Jullie website wordt nog steeds NIET bij gehouden. Storingen worden er nog steeds niet gemeld en afgemeld, etc.
Jawel, maar als een storing verholpen is verdwijnt hij automatisch uit het overzicht.

@marnix:
IPTV of DVB-C?

[ Voor 4% gewijzigd door denan op 25-07-2011 09:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Denan: Ik snap dat diverse zaken bij KPN of GHM liggen maar uiteindelijk heb ik als klant te maken met Lijbrandt. Die beloven bepaalde diensten en doen bepaalde marketing uitspraken rond kwaliteit of wat je met een dienst kan. Dus ik verwacht primair van hen communicatie en een teken van betrokkenheid als er issues spelen.

De opneemproblemen bij mijn m532 gaan vooral over opnames die bv. de eerste paar minuten afspelen en waar tijdens het afspelen vervolgens de Amino doodleuk vastloopt of weer terug gaat naar het menu met opnames. Doorspoelen tot voorbij het 'dode' punt heeft dan ook geen effect. Maar wat jij noemt komt idd ook geregeld voor.

Maar bijvoorbeeld dus precies dit: Het is belachelijk dat hier nergens melding van gemaakt wordt en dat je er zelf via bellen (en dus belasting) naar de servicedesk achter moet komen dat heft probleem evt. al bekend is.

Ook zo'n portal: Waarom staat er op de site niet gewoon dat men begonnen is deze te vernieuwen? En dat een specifieke roadmap/tijdpad nog volgt? Is toch een kleine moeite, zeker als er in allerlei marketing uitingen vermeld is dat bepaalde functionaliteit er zou zijn die er duidelijk niet is?

Wij veeleisende gebruikers zijn in deze early adopters en kijken kritisch naar deze diensten. En dienen vaak uiteindelijk ook als adviesorgaan naar 'gewone' consumenten. Maar zelfs die laatste groep is tegenwoordig ook echt niet gek.

Het is overduidelijk te zien dat een provider als UPC binnen een week na aanvraag in staat is allerlei diensten te activeren, settopboxen te sturen of vervangen, etc. etc. Zelfs prijsvechter tele2 kan dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
eymey schreef op maandag 25 juli 2011 @ 10:01:
@Denan: Ik snap dat diverse zaken bij KPN of GHM liggen maar uiteindelijk heb ik als klant te maken met Lijbrandt. Die beloven bepaalde diensten en doen bepaalde marketing uitspraken rond kwaliteit of wat je met een dienst kan. Dus ik verwacht primair van hen communicatie en een teken van betrokkenheid als er issues spelen.
Klopt, daar heb je helemaal gelijk in. Lijbrandt is altijd je primaire aanspreekpunt en zou dit soort issues via de website moeten communiceren.
Het is overduidelijk te zien dat een provider als UPC binnen een week na aanvraag in staat is allerlei diensten te activeren, settopboxen te sturen of vervangen, etc. etc. Zelfs prijsvechter tele2 kan dit.
Eeerhm.. dit punt snap ik niet zo. Lijbrandt kan ook een week na aanvraag activeren en settopboxen versturen/vervangen.(?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kán.... maar in hoe veel van de gevallen gebeurt dat echt? Kijk maar naar de berichtgevingen op Ben's weblog over activaties in Oost-Nederland waar, zelfs nadat de huisaansluiting is afgemonteerd en een Dummy geplaatst, Lijbrandt nog steeds weken na aanvragen niets van zich laat horen.

Ook enkele kennisen/collega's van me hier in Almere moesten meerdere keren achter Lijbrandt aan bellen nadat ze hadden aangevraagd... terwijl hun huisaansluiting al meer dan een jaar geleden was gemaakt en ze nu pas besloten diensten aan te willen vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
eymey schreef op maandag 25 juli 2011 @ 10:52:
Kán.... maar in hoe veel van de gevallen gebeurt dat echt? Kijk maar naar de berichtgevingen op Ben's weblog over activaties in Oost-Nederland waar, zelfs nadat de huisaansluiting is afgemonteerd en een Dummy geplaatst, Lijbrandt nog steeds weken na aanvragen niets van zich laat horen.

Ook enkele kennisen/collega's van me hier in Almere moesten meerdere keren achter Lijbrandt aan bellen nadat ze hadden aangevraagd... terwijl hun huisaansluiting al meer dan een jaar geleden was gemaakt en ze nu pas besloten diensten aan te willen vragen.
Tegenwoordig lopen daar SLA's voor. RF heeft maximaal 20 (werk?)dagen de tijd om de aansluiting in de meterkast op te leveren en de patching in de wijkcentrale aan te sluiten. Ook dat is geen ISP verhaal maar een generiek Reggefiber/KPN verhaal.

En als je wil weten waarom dit 20 werkdagen is: Kryz heeft in het amsterdam op glasvezel een mooi epistel geschreven over de achterliggende processen.

[ Voor 14% gewijzigd door denan op 25-07-2011 11:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirMemeAlot
@denan

Ik heb nu IPTV.

@eyemey

Ik snap wel wat je bedoelt met het verhaal van UPC/tele2, je hebt vind ik bij hun meer het idee dat ze alles voorelkaar hebben/meer mogelijkheden hebben. Oftewel ik merk bij Lijbrandt heel erg dat ze nieuw zijn met glasvezel ondanks dat het bedrijf ook al levert in een aantal andere gebieden in nederland.

Opzich is dat natuurlijk geen probleem dat ze nog aan het opstarten zijn, iedereen moet ergens beginnen maar voor mijn gevoel is communicatie en snelheid van veranderingen/verbetering echt te langzaam. Omdat je nog relatief nieuw bent willen mensen weten waar ze aan toe zijn, wij zijn nu het visitekaartje van het bedrijf. Een kleine moeite om bijvoorbeeld wekelijks een nieuwsbrief naar al je klanten te sturen met alle informatie wat betreft verbeteringen/bugs waar ze bekend mee zijn en mee bezig gaan. Plus mogelijkheden uitbreiden zou ik al heel wat vinden, bijvoorbeeld meer interactieve services, of de CI+ module zodat we geen settupbox meer hoeven. Dit zijn maar een paar voorbeelden maar er is echt weinig zicht op vernieuwing/verbetering.

Me internet was een tijd geleden erg traag, of het aan mijn mac mini lag of aan hun is nog even terzijde. Dan bel ik hun op en krijg ik een template toegestuurd die ik moet invullen, dat doe ik dan, overigens was de template al voor windows dus ik moest improviseren. Zeggen ze je krijgt binnen twee dagen bericht, nooit meer wat van gehoord, dat is nu twee maanden geleden. :/

[ Voor 96% gewijzigd door SirMemeAlot op 25-07-2011 13:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SirMemeAlot schreef op maandag 25 juli 2011 @ 13:05:
[...]
Plus mogelijkheden uitbreiden zou ik al heel wat vinden, bijvoorbeeld meer interactieve services, of de CI+ module zodat we geen settupbox meer hoeven.
[...]
Alsjeblieft zeg, in godsnaam geen geneuzel met CI+ modules.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirMemeAlot
Verwijderd schreef op maandag 25 juli 2011 @ 14:11:
[...]

Alsjeblieft zeg, in godsnaam geen geneuzel met CI+ modules.
Ik bedoel ook niet letterlijk een CI+ module, maar ik bedoel het meer in de term van innovatie. Eens een keer wat anders dan de standaard settup box.

Maar wat is er mis met de CI+ module? Ik bedoel het is alleen maar een extra optie, geen verplichting?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Marnix1988: CI+ modules doen hier niet terzake.

Bij alle providers die Glashart Media als tv-leverancier hebben bestaat de keuze allang:

* Het basispakket heb je bij TV altijd analoog en via DVB-C beschikbaar, onversleuteld dus uberhaupt geen CI nodig
* Het interactieve pakket met extra zenders en HD e.d. werkt via IPTV, een hele andere techniek dan het 'ouderwetse' digitale TV over radiofrequenties waar de meeste TV's mee werken en wat ik in het punt hiervoor beschreef. Dit is verre van gestandaardiseerd en, zefls al zou Glashart Media anders willen, je zit hier dus gewoon aan de settopbox van de provider vast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirMemeAlot
@eyemey,

Okee slecht voorbeeld, maar je mist door de CI+ module mijn hele punt die ik probeer te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Oh ik snap je punt denk ik wel hoor. Dat sluit denk ik zelfs goed aan op mijn eerder hier geplaatste frustratie ;)

Feit blijft gewoon dat op dit moment oplossingen van bv. UPC, ookal zijn ze gesloten als wat, veel beter geintegreerd zijn dan bij de TV-aanbieders KPN en Glashart Media. Want bij UPC kan je al wel lang en breed Video on Demand content en films bestellen, veelal zelfs met Dolby Digital, DTS en dergelijke.

De glasvezelaars komen niet veel verder dan buggy settopboxen die instabiel zijn en waar soms meer dan een jaar aan software updates overheen moeten voor ze ook maar enigszins werken zoals bedoeld. Om van VoD nog maar te zwijgen. Glashart Media biedt nu dan wel een videotheek, maar die is door Lijbrandt gebruikers nog niet te gebruiken.

En heb je de pech om op een KPN netwerk te zitten, dan zijn nog steeds enkele zenders die bij GHM beschikbaar zouden moeten zijn (zoals het infokanaal) niet te ontvangen via IPTV. Om maar te zwijgen van het feit dat NIETS van de KPN streams surroundgeluid bevat (terwijl dit bij UPC en Glashart Media op RF netwerken al normaal is bij enkele zenders).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
eymey schreef op maandag 25 juli 2011 @ 15:04:
De glasvezelaars komen niet veel verder dan buggy settopboxen die instabiel zijn en waar soms meer dan een jaar aan software updates overheen moeten voor ze ook maar enigszins werken zoals bedoeld. Om van VoD nog maar te zwijgen. Glashart Media biedt nu dan wel een videotheek, maar die is door Lijbrandt gebruikers nog niet te gebruiken.
De STB is niet buggy, de amino's worden wereldwijd gebruikt en met de hardware is echt niets mis. Waar jij het over hebt is de middleware die vanuit GHM komt. Daar zitten nu nog wat bugs in (en in de toekomst komen daar vast nieuwe/andere bugs voor in de plaats als ze iets nieuws introduceren) maar men is hard bezig om die bugs op te lossen. De amino een "buggy STB" noemen gaat erg kort door de bocht. Ook vergeet je schijnbaar de bugs die UPC heeft in haar STB software.. de traagheid in sommige modellen, de EPG issues in andere. Er zijn maar weinig software versies 'bugfree' maar je hebt gelijk dat de issues die nu spelen zo snel mogelijk opgelost moeten worden.

VOD heb je al in de vorm van uitzendinggemist, rtlgemist, etc. Het enige wat je nog mist is PayPerView (een videotheek) en die gaat vast snel komen bij Lijbrandt.
En heb je de pech om op een KPN netwerk te zitten, dan zijn nog steeds enkele zenders die bij GHM beschikbaar zouden moeten zijn (zoals het infokanaal) niet te ontvangen via IPTV. Om maar te zwijgen van het feit dat NIETS van de KPN streams surroundgeluid bevat (terwijl dit bij UPC en Glashart Media op RF netwerken al normaal is bij enkele zenders).
Dit gaat veranderen (jaja.. ik weet het.. geen officiële bron maar zolang KPN geen statements maakt over dit verhaal - naast dat artikel van die salesmanager - zul je het hiermee moeten doen :)).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ok... ik snap ook wel dat het de middleware is en niet de STB maar dan nog steeds: 'Het' is buggy. Ik heb flink betaald voor een Amino m532 met PVR en die PVR functie heb ik, nu meer dan een half jaar verder, nog niet op een betrouwbare manier kunnen gebruiken.

En dat van de videotheek: Laten we het hopen. Volgens GHM hoeft het niet meer te betekenen dan een extra vinkje in de administratie van de provider (op hun site te lezen)......

Maar goed, ik wacht het nog een paar maandjes af. De kraakheldere FM en dvb-c service, samen met de internetverbinding die het bijna altijd prima doet, zijn punten die het wel goed maken. Maar blijft nog steeds staan dat ik met de stand van zaken van nu de IPTV service zo snel mogelijk eruit zou willen werken.

Had ik een (moderne) tv gehad die op USB of SD zou kunnen timeshiften (wat ankele tv's nu schijnen te kunnen), dan had IPTV er allang uit gelegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

UPC heeft ook zo z'n bugs: TotaalTV - UPC lost geluidsbug Dolby bij HD zenders voorlopig niet op

Maar voor geen geld dat ik ooit weer naar dat gesloten UPC terug ga. Ik zou me echt een opgelichte consument in een dwangbuis voelen als ik daar tv moest afnemen.

UPC:
- Digitaal = maandelijks extra betalen.
- NL Basis HD zenders = maandelijks extra betalen.
- Mediabox of CI+ module = maandelijks extra betalen.
- Gebruik Media Center PC = niet mogelijk door smartcard pairing.
- Gebruik andere ontvanger/CI(+) module = niet mogelijk door smartcard pairing.
SirMemeAlot schreef op maandag 25 juli 2011 @ 14:16:
[...]
Maar wat is er mis met de CI+ module?
YouTube: ‪Die Wahrheit über HD+ und CI+ (Alles nur Abzocke)‬‏ - YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
eymey schreef op maandag 25 juli 2011 @ 16:28:
En dat van de videotheek: Laten we het hopen. Volgens GHM hoeft het niet meer te betekenen dan een extra vinkje in de administratie van de provider (op hun site te lezen)......
Dat vinkje klopt in principe wel.. daarmee kun je de videotheek beschikbaar maken voor klanten. Want je dan nog moet bouwen is een interface naar GHM om de klanten te activeren, een interface op de betaalmodule, blokkeren, verbruik te meten, factureren, misbruik detectie, verbruikslimieten, klantenportal uitbreiden met videotheek informatie, etcetc. Voor xms zijn we aardig lang bezig geweest om een robuust en stabiel administratiefj systeem te bouwen voor de videotheek.

'Een vinkje" klopt dus.. maar alleen als je niet wil bijhouden wie je klanten zijn en iedereen alle films voor niets geeft :)

add: en ja.. ik snap dat je reactie gaat zijn "ik zie het probleem niet in dat laatste punt ;)"

[ Voor 5% gewijzigd door denan op 25-07-2011 20:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

denan schreef op maandag 25 juli 2011 @ 09:13:
[...]

Dat ligt eraan wat voor onderzoek toen gestart is. Er zijn meerdere minor/mayor bugs geweest het afgelopen jaar waarvan het merendeel ook al door GHM gefixed is. Volgens mij was het ticket van 22 juli specifiek voor de "EPG data verversen".
Het onderzoek was gestart omdat er al meerdere klachten waren met mislukte opnames met de PVR.
Ik heb het niet gehad over de EPG. Die werkt hier tot de dag van vandaag gewoon goed.

Is er niets bekend dat GHM actief bezig is met het oplossen van dit probleem? Het is behoorlijk vervelend om maar steeds maar te moeten wachten met timeshiften als je een opname aan het doen bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nou ook zonder timeshiften mislukt een opname 70% van de keren :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem2
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13:46

Willem2

Ω is futile

Afgelopen vrijdagavond met Lijbrandt telefonie naar Duitsland proberen te bellen (vast-naar-vast); telefoon ging 3x over (aan beide kanten), daarna bleef het stil (ook aan beide kanten)... Bellen vanaf mobiel naar zelfde nummer in Duitsland ging wel goed, dus ik vermoed dat er bij Lijbrandt iets niet goed zit...

Lekker dat het die enkele keer dat je het nodig hebt niet werkt... :-/

en nee, ik houd niet van voetbal... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Kunnen mensen die last hebben van de popup "EPG data verversen" een email met klantgegevens sturen naar denan.nospam@gmail.com? Ik heb voor de helpdesk wat extra cases nodig.
Willem2 schreef op dinsdag 26 juli 2011 @ 09:03:
Afgelopen vrijdagavond met Lijbrandt telefonie naar Duitsland proberen te bellen (vast-naar-vast); telefoon ging 3x over (aan beide kanten), daarna bleef het stil (ook aan beide kanten)... Bellen vanaf mobiel naar zelfde nummer in Duitsland ging wel goed, dus ik vermoed dat er bij Lijbrandt iets niet goed zit...

Lekker dat het die enkele keer dat je het nodig hebt niet werkt... :-/
Geef het even door aan de helpdesk. Bij bellen naar het buitenland zijn er altijd meerdere routes mogelijk. Daarbij kan het altijd gebeuren (ja.. ook bij tele2/kpn) dat een route slecht is of een buitenlandse partij problemen heeft. Daar monitoren ze wel op maar dat is niet altijd te detecteren dus als je het doorgeeft weten ze dat er "iets" mis is (geweest) met die route.

[ Voor 71% gewijzigd door denan op 26-07-2011 10:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makaveli09
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22-05 13:24
Zijn er meer mensen die problemen ondervinden met email?
Zojuist een email gebounced die verstuurd is via de smtp1.lijbrandt.nl.

Via mxtoolbox.com nagegaan of smtp1.lijbrandt.nl op blacklists staat en inderdaad 2 keer genoteerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
IPTV issues

GHM is druk bezig om een aantal 'vage' IPTV issues te onderzoeken en op te lossen. Een paar minor issues lijken in de firmware of middleware te zitten, andere issues lijken veroorzaakt te worden in andere domeinen. Het probleem bij deze issues is dat ze vaak voor een beperkte groep klanten gelden en niet generiek zijn (STB met raar gedrag doet het prima in de teststraat of op andere locaties). Om de problemen goed te onderzoeken is het dan ook belangrijk dat klanten contact opnemen met de helpdesk om het probleem door te geven. Belangrijk hierbij is dat de informatie volledig is:
- Wat gebeurde er
- Wanneer gebeurde het (en hoe vaak)
- Naar welke zender keek men, wat nam men op
- Wat was je aan het doen toen het probleem optrad
- Hoe zit je netwerk in elkaar (powerplugs geven toch vaak problemen, ook al heeft het maanden goed gewerkt)

EPG data verversen
Er is een fix live gezet die dit probleem zou moeten verhelpen. Om de fix te activeren moet de STB wel even op standby worden gezet. Even van de stroom halen kan natuurlijk ook. Mocht het probleem niet verholpen zijn -> even een email naar denan.nospam@gmail.com. Ik zet het dan door naar de helpdesk.

Sony Soundbar
Er schijnen wat issues te zijn met Sony TV's met een sony soundbar in combinatie met een Amino 532. GHM wil dit graag onderzoeken maar heeft geen testmogelijkheden. Ben je een klant en heb je issues -> email naar denan.nospam@gmail.com en ik zet het door naar support.
Add: Iets soortgelijks speelt met een Philips Soundbar (HTS9140). iemand daar ervaringen mee?

Audio/subtitle in verkeerde taal
Men gaat hier een fix/workaround voor bouwen. Melden is niet meer nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicap

Nicap

Tsssk....

Die epg data verversen heb ik een paar weken geleden wel last van gehad. De laatste tijd gaat het echter goed.
Postcode 7942 GK

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wagij
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-08 23:46
denan schreef op vrijdag 29 juli 2011 @ 09:44:
IPTV issues
...
Sony Soundbar
Er schijnen wat issues te zijn met Sony TV's met een sony soundbar in combinatie met een Amino 532. GHM wil dit graag onderzoeken maar heeft geen testmogelijkheden. Ben je een klant en heb je issues -> email naar denan.nospam@gmail.com en ik zet het door naar support.
Add: Iets soortgelijks speelt met een Philips Soundbar (HTS9140). iemand daar ervaringen mee?
...
Hier bij (OBN) hebben we er een oplossing voor gevonden, dit probleem wordt door Pin 13 van de HDMI-kabel welke in gebruik is voor CEC veroorzaakt, door een HDMI > DVI kabel met daarop een DVI > HDMI convertor te gebruiken wordt Pin 13 omzeilt omdat DVI die niet heeft.

[ Voor 3% gewijzigd door Wagij op 29-07-2011 14:29 ]

Beter dan nix... Wagij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 15:07

DjVe

Hatsaflats!

Wagij schreef op vrijdag 29 juli 2011 @ 14:25:
[...]

Hier bij (OBN) hebben we er een oplossing voor gevonden, dit probleem wordt door Pin 13 van de HDMI-kabel welke in gebruik is voor CEC veroorzaakt, door een HDMI > DVI kabel met daarop een DVI > HDMI convertor te gebruiken wordt Pin 13 omzeilt omdat DVI die niet heeft.
Meen je dat, dan ga ik dit even proberen. Dank! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
Jordy van e schreef op vrijdag 29 juli 2011 @ 14:48:
[...]

Meen je dat, dan ga ik dit even proberen. Dank! :)
Een hdmi kabeltje koppelen of slopen lijkt me makkelijker dan aan beide kanten het gewicht van dvi verloopjes + bijbehorende diepte kwijt te zijn.
Of je koopt zoiets: http://www.dealextreme.co...e-adapter-converter-41336 en sloopt hiervan pin13, dan zou het ook opgelost zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wagij
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-08 23:46
DJSmiley schreef op vrijdag 29 juli 2011 @ 14:54:
[...]

Een hdmi kabeltje koppelen of slopen lijkt me makkelijker dan aan beide kanten het gewicht van dvi verloopjes + bijbehorende diepte kwijt te zijn.
Of je koopt zoiets: http://www.dealextreme.co...e-adapter-converter-41336 en sloopt hiervan pin13, dan zou het ook opgelost zijn.
Dat is natuurlijk ook een oplossing, maar om niets te hoeven slopen hebben wij het zo opgelost.

Beter dan nix... Wagij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Wagij schreef op vrijdag 29 juli 2011 @ 14:25:
Ik zal het doorgeven aan ghm! Dat CEC is btw een erg irritante feature. Als mijn hardware daarop zou reageren zou ik het ook meteen uitschakelen.

[ Voor 12% gewijzigd door denan op 29-07-2011 16:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Don Juansen
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 13:46
Dag Lijbrandt-gebruikers,

ik overweeg binnenkort een abbo bij Lijbrand af te sluiten (Compleet 25) vanwege het gratis iTV-pakket + HD en 25mb down/up verbinding. Nu lees ik hier en daar wat negativiteit in dit topic en vraag ik me af of ik dit als een negatief advies moet beschouwen. Is Lijbrandt een betrouwbare aanbieder of schort er nog veel?
Voor 10e per maand minder kan ik dan misschien 'veiliger' een ADSL verbinding bij Tele2 afsluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Don Juansen schreef op zaterdag 30 juli 2011 @ 21:33:

ik overweeg binnenkort een abbo bij Lijbrand af te sluiten (Compleet 25) vanwege het gratis iTV-pakket + HD en 25mb down/up verbinding. Nu lees ik hier en daar wat negativiteit in dit topic en vraag ik me af of ik dit als een negatief advies moet beschouwen. Is Lijbrandt een betrouwbare aanbieder of schort er nog veel?
Voor 10e per maand minder kan ik dan misschien 'veiliger' een ADSL verbinding bij Tele2 afsluiten.
Over tele2 is ook negatieve info te vinden, wellicht nog veel meer. In ieder topic van wat voor onderwerp dan ook vind je negatieve info, daar zijn de topics ook voor bedoeld. Alleen lyrische verhalen zijn ook niet interessant he. Ik heb erg veel problemen gehad met het aangesloten worden bij lijbrandt, maar nu het eenmaal werkt best tevreden..... Zelf proberen geeft je uiteindelijk de beste informatie!
En waarom zou je eigenlijk nog kiezen voor adsl als je ook glasvezel kan krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ralphie
  • Laatst online: 22-09 15:49
Hoe zit het met het gewone internet gedeelte van GHM? Ik wil overstappen van UPC naar GHM, maar dan alleen voor internet + tel. Voor televisie blijf ik gewoon bij UPC, want tja dat is het enige wat ze daar wel goed voor elkaar hebben.

Wat zijn jullie meningen over het just plain internet? Is dat wel goed geregeld?

HODL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Websurfer01

Over Tele2 staan (b.v. bij Tros Radar) ook vele negatieve reacties.

Naar mijn ervaring is Lijbrandt een provider die ons destijds gouden bergen beloofden die achteraf slechts heuveltjes van een niet zo edel metaal werden.
De techniek werkt goed, internet is probleemloos, net als bellen, de tv-kwaliteit van iptv is niet beter dan de gratis dvb-c (maar zou dit jaar "beter" worden).
Ondersteuning en communicatie van Lijbrandt is waardeloos, behalve hier op dit forum maar dat is niet de officiële helpdesk, een goed werkende portal hebben ze nog steeds niet, die was al voor vorig jaar kerst beloofd.
In november loopt mijn eerste jaar af, ik overweeg een overstap naar b.v. KickXL, die hier inmiddels een vergelijkbaar produkt levert, ik weet alleen nog niet of hun tv produkt dezelfde KPN shit is als bij Lijbrandt of dat ze de echte GHM kwaliteit hebben. Ik vermoed (helaas) het eerste, maar hoop dat service en communicatie bij hen in ieder geval veel beter zijn.

Zoals EdjePetje hier boven al zegt, als er glasvezel mogelijk is zou ik nooit meer voor adsl gaan, adsl loopt inmiddels echt tegen beperkingen aan die je op de glasvezel niet hebt.
KPN is ook een (adsl of glasvezel) partij die je ten alle tijden moet zien te vermijden, maar dit terzijde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 15:07

DjVe

Hatsaflats!

Ralphie schreef op zondag 31 juli 2011 @ 09:27:
Hoe zit het met het gewone internet gedeelte van GHM? Ik wil overstappen van UPC naar GHM, maar dan alleen voor internet + tel. Voor televisie blijf ik gewoon bij UPC, want tja dat is het enige wat ze daar wel goed voor elkaar hebben.

Wat zijn jullie meningen over het just plain internet? Is dat wel goed geregeld?
GHM levert geen Internet en telefonie. GHM is de leverancier van het analoge/digitale en interactieve Tv signaal.

[ Voor 7% gewijzigd door DjVe op 31-07-2011 09:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ralphie
  • Laatst online: 22-09 15:49
Jordy van e schreef op zondag 31 juli 2011 @ 09:52:
[...]

GHM levert geen Internet en telefonie. GHM is de leverancier van het analoge/digitale en interactieve Tv signaal.
Whoops foutje, bedoel natuurlijk Lijbrandt :)

HODL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvK

AvK

Ready Set Go

Websurfer01 schreef op zondag 31 juli 2011 @ 09:35:
[...]
KPN is ook een (adsl of glasvezel) partij die je ten alle tijden moet zien te vermijden, maar dit terzijde.
Enige duiding graag?
Zit zelf op glas bij KPN en dat bevalt prima. Goede snelheid, stabiel en prima beeld en bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

1. KPN levert geen (zonder extra kosten) Analoog en Digitaal (DVB-C) signaal wat ongecodeerd is en dus met vrijwel elke moderne TV te ontvangen is zonder tussenkomst van kastjes.

Kwaliteit van DVB-C doet absoluut niet onder voor die van IPTV.

2. Vrije keuze van routeer dus geen Experiabox met al z'n beperkingen en problemen.

3. Vrije keuze Voip provider weer zonder dat extra kastjes daarvoor nodig zijn.

Los daarvan is KPN een moloch die iedereen opslurpt met als doel als enige en zonder tegenspraak te bepalen hoe jij moet werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Websurfer01
AvK schreef op zondag 31 juli 2011 @ 10:12:
[...]

Enige duiding graag?
Zit zelf op glas bij KPN en dat bevalt prima. Goede snelheid, stabiel en prima beeld en bellen.
Zie reactie TonvH ;)
Daarbij weet KPN niets op te lossen als er administratief iets fout gaat, de helpdesk is een drama, ze kunnen niets, ze weten niets en ze mogen niets.
Ik heb mijn best gedaan elk stukje KPN finaal het huis uit te bannen, helaas blijkt toch de glasvezelkabel fysiek weer van KPN te zijn, en ook het belabberde iptv signaal komt van KPN. :( :(
(hoezo vrije glasvezel??)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Websurfer01
Ralphie schreef op zondag 31 juli 2011 @ 09:27:

Ja, internet en bellen technisch prima, voor bellen geldt helaas nog steeds dat de portal daarvoor niet werkt, je kunt niets inzien of instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brammieman1
  • Laatst online: 14:45
KPN doet gewoon zielig met het glasvezel spelletje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pantagruel
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10:04

Pantagruel

Mijn 80486 was snel,....was!

funny pluto2 schreef op zondag 31 juli 2011 @ 16:36:
KPN doet gewoon zielig met het glasvezel spelletje
Ja, vrijdag nog een 'alleraardigste' verkoopster van de KPN via een niet gewenst telefoongesprek gesproken.

Glasvezel zou toch echt superieur zijn, bla die blaat.
Toen ik haar vroeg wat de kwaliteit van het geleverde HDtv signaal was en informeerde of er soms 720p [30/50/60 Hz), of full HD (1080i/1080p) over de vezel binnen komt bleef het stil. De dame in kwestie wist niet eens wat 720p/1080i in hielden.

Ik heb haar toen maar vriendelijk bedankt en opgehangen, zolang dat soort redelijk basale dingen niet bekend zijn, blijft t een hopeloze zaak.

Asrock Z77 Extreme6, Intel i7-3770K, Corsair H100i, 32 GB DDR-3, 256 GB Samsung SSD + 2 x 3TB SATA, GeForce GTX 660 Ti, Onboard NIC and sound, SyncMaster 24"&22" Wide, Samsung DVD fikkertje, Corsair 500R

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Websurfer01 schreef op zondag 31 juli 2011 @ 15:46:
[...]

Zie reactie TonvH ;)
Daarbij weet KPN niets op te lossen als er administratief iets fout gaat, de helpdesk is een drama, ze kunnen niets, ze weten niets en ze mogen niets.
Ik heb mijn best gedaan elk stukje KPN finaal het huis uit te bannen, helaas blijkt toch de glasvezelkabel fysiek weer van KPN te zijn, en ook het belabberde iptv signaal komt van KPN. :( :(
(hoezo vrije glasvezel??)
Voor wat betreft dat eerste stukje ben ik het grotendeels met je eens. Maar je laatste opmerking tussen haakjes is natuurlijk wel een beetje lame ;)

Dat er nog geen andere marktpartijen zijn opgestaan die zelf apparatuur in de POPs willen plaatsen en zelf een hoogstaand (IP)TV platform optuigen en onderhouden, daar kan KPN natuurlijk weinig aan doen.

Het enige wat ze echt MOETEN gaan regelen is dat, in het geval dat ze GHM aanbieden als Wholesale onderdeel, dat ze dan ook gewoon de GHM streams aanboren of zo snel mogelijk hun eigen streams up to date maken.

Als ik overal de div. forums lees, ook als het bv. in een vraag op het forum van Kassa ter sprake komt, merk ik toch dat steeds meer ' gewone' consumenten ook langzaamaan door beginnen te krijgen dat KPN het glasvezel product op dit moment uitbuit als verlengstukje van hun ADSL aanbod in plaats van dat ze er echt een technisch hoogstaand product van maken.

Maar dat zegt nog steeds niets over de vraag waarom andere marktpartijen hier nog niet in gedoken zijn. KPN kan ook gewoon 'kaal' WBA bieden (waarbij het iedere provider vrij staat om whatever er over IP kan aan te bieden). En er is dus de mogelijkheden om, netals in ADSL centrales, zelf apparatuur te plaatsen en te verbinden met de vezeltjes van de consument.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
eymey schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 00:08:
[...]

Maar dat zegt nog steeds niets over de vraag waarom andere marktpartijen hier nog niet in gedoken zijn. KPN kan ook gewoon 'kaal' WBA bieden (waarbij het iedere provider vrij staat om whatever er over IP kan aan te bieden). En er is dus de mogelijkheden om, netals in ADSL centrales, zelf apparatuur te plaatsen en te verbinden met de vezeltjes van de consument.
Simpel.. kosten.

Je moet apparatuur plaatsen in citypop, areapops, zelf nog een backbone regelen naar de citypop enz. Dan stelt Reggefiber nog een aantal andere voorwaarden erbij, en je moet zelf je sfp's en cpe's regelen.

Kortom: Zonder (zware) investering lukt dat niet, en waarom zou een partij dat per plaats gaan doen als ze in 1x op KPN WBA kunnen inkoppelen?

TV is een 2e: Een feed van Technicolor is *niet* goedkoop, en die prijzen zijn nog eens excl de licentieovereenkomsten met de individuele contentboeren. Dan nog je eigen EDFA regelen als je RF wilt aanbieden, en de nodige apparatuur om een multicast (of asi) feed om te zetten naar RF.

Met de marges op consumentenproducten krijg je amper de hardware kostendekkend, tenzij je het, zoals KPN, grootschalig kan inkopen.

Een vezelpaar kost je zo'n 18 eur/mnd, en zeg dat een consument gemiddeld 50 eur betaald voor een all-in-one pakket. Dan mag je dus voor zo'n 25 eur per maand een internetfeed regelen, rechten voor tv afdragen, je infrastructuur betalen incl uplinks, en de hardware (switch, sfp, cpe, iptv box enz), en je moet nog even een iptv platform opbouwen....

[ Voor 32% gewijzigd door DJSmiley op 01-08-2011 00:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Websurfer01
eymey schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 00:08:
[...]

Voor wat betreft dat eerste stukje ben ik het grotendeels met je eens. Maar je laatste opmerking tussen haakjes is natuurlijk wel een beetje lame ;)........
................. En er is dus de mogelijkheden om, netals in ADSL centrales, zelf apparatuur te plaatsen en te verbinden met de vezeltjes van de consument.
Ik dacht dat alle partijen technisch gesproken vast zaten aan de apparatuur van KPN.
Het is dus wel mogelijk eigen apparatuur te plaatsen maar dan prijzen ze zichzelf uit de markt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@DJSmiley: Je verhaal is helder en vermoedde ik al (btw, neem aan dat je met RF "Radio Frequency" oftewel analoog/fm/dvb-c bedoelt ;) ).

Het is ook niet zo zeer dat ik me verbaas dat andere marktpartijen nog niet die weg in geslagen zijn. Maar meer de indruk die gewekt wordt dat KPN dit zou blokkeren (opmerking van Websurfer01). Die is gewoon onterecht. De markt is er gewoon niet voor.

De enige die ik zie als kandidaat hiervoor is Tele2 aangezien die iig het IPTV platform al hebben.

Overigens, ik weet dat er in Almere de keiharde eis is dát het glasvezelnetwerk open is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datadevil
in Houten is het netwerk ook open

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjen8
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 20-08-2017

Na zoveel jaar op de kabel (UPC) vanwege de bandbreedte zou ik niet naar adsl gaan. Daar zit geen toekomst in. Ik zit nu bij Lijbrandt met alleen internet en wil daar volgend jaar eventueel tv aan toevoegen. Net als anderen zal ik echter wel evalueren of ik daar blijf. Tot nu toe biedt men mij daar geen aanbieding aan voor de aanschaf van een amino setup box tegen gereduceerd tarief net als nieuwe klanten. En dat ik voor de tv bij UPC wegga wel vast aangezien de kwaliteit van de SD kanalen van UPC achteruit gaat.

Naar aanleiding van de berichten van anderen hier is mijn aandacht gevestigd op Kickxl. Wat blijkt als ik op hen overstap krijg ik voor dezelfde prijs van Lijbrandt internet en tv een triple abonnement. Dan zou ik er een telefoonlijn bij krijgen want ik heb nu een sip telefoonlijn bij budgetphone.
De settop waarmee je kunt opnemen is dan bovendien gratis, bij twee jarig abonnement wel te verstaan. Kijk dat is toch interessant. Je bent geen dief van je eigen portemonnee. Ik teken hierbij aan dat Lijbrandt qua klantenservice veel heeft verbeterd maar je huidige klanten achter stellen op nieuwe blijf ik storend vinden.

Een soortgelijk abonnement dat jij zoekt is daar ook goedkoper en biedt meer snelheid 30 mb/s ipc 25. Dus mijn advies is kijk eens of kickxl beschikbaar is in het gebied waar je woont.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het jammere van KickXL is wel dat er geen Internet+TV abbo lijkt te bestaan. Terwijl ik dat wel zoek (Telefonie wil ik graag bij Callvoip houden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Websurfer01
eymey schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 13:20:
Het jammere van KickXL is wel dat er geen Internet+TV abbo lijkt te bestaan. Terwijl ik dat wel zoek (Telefonie wil ik graag bij Callvoip houden).
Voor tv ga ik er van uit dat KickXl hetzelfde produkt levert als Lijbrandt, dus wba streams?
Ik heb de vraag daar neergelegd, samen met de vraag hoe snel een overstap te realiseren is (met jouw overstap van glas naar glas vorig jaar in het achterhoofd)
We zijn nu 10 dagen verder zonder enige reactie van KickXL, doet me toch wel een beetje aan Lijbrandt denken :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!
KickXL heeft gewoon hetzelfde probleem als alle andere providers (Lijbrandt inkluis): De belangstelling is groter dan wat ze kunnen handlen :{

Ik ga er idd wel van uit dat KickXL hetzelfde levert als Lijbrandt. Dat blijkt ook uit de eerste ervaringen in Oost-Nederland (zie Ben's weblog) waar KickXL voor precies dezelfde verrassingen kwam te staan vlak voor oplevering als een jaar terug Lijbrandt in Almere:

* Geen Amino a110 meer (kan geen mpeg4 streams aan)

en nog wat meer.

Pagina: 1 ... 21 ... 88 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Een vragen- en klachtentopic is prima natuurlijk, maar vergeet niet dat GoT -geen- helpdesk is.

Eindeloze klaagzangen hebben we dan ook zeker geen behoefte aan, dat zijn gewoon flames/trolls en vallen onder de gedragsregels van GoT.

Het topic is opgekuisd, er zijn een heel aantal reacties verwijderd om het geheel leesbaar te houden.
Hou dat vanaf nu ook zo.