Toon posts:

Lijbrandt: vragen en klachten Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 20 ... 88 Laatste
Acties:
  • 536.103 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joop99
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 08:16
NDSFREAK schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 18:22:
[...]

In Winterswijk komen ook Glashart Media streams beschikbaar (3 Providers Kick XL, Concepts ICT en Lijbrandt gaan deze gebruiken).

Wat ik wel even wil opmerken dat in Winterswijk nieuwe type routers/switches gebruikt gaan worden.
Dit netwerk zal als 1 van de eerste glasvezel netwerken in NL volledig IPv6 zijn tot aan de huis aansluiting. Ook is dit een pilot netwerk waar men nieuwe technieken zal testen en gebruiken. Voorbeeld de glasvezelskabels moeten op een andere manier afgemonteerd gaan worden in de POP's dan wat gebruikelijk is. De monteurs vertelde ons dat ze hiervoor op cursus zijn geweest, omdat hier om nieuwe generatie netwerk gaat.

Ook zal hier in Winterswijk de nieuwe Genexus FTU's gebruikt gaan worden.
Link nieuwe FTU
Link foto reportage paatsen nieuwe Genexus FTU

Hier nog een paar leuke feiten over de aanleg.
Link
Grappig om te zien dat ook hier "direct burial" cable naar huizen gebruikt wordt, ik dacht dat Almere daarvan de primeur heeft gehad en dat is iets wat ongetwijfeld een zeer forse kostenbesparing oplevert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

eymey schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 10:34:
KPN is wel serieus een inhaalslag aan het maken wat betreft snelheid en kwaliteit van hun Motorola settopboxen :o
Achteruitgang zal je bedoelen we kunnen vanavond geen tv kijken omdat alle ontvangers blijven hangen bij het laden van de EPG

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 22-06-2011 19:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Maar is dat al met de nieuwe software erop dan? Het hangen bij het laden van de EPG herken ik wel van toen ik nog ITV via ADSL en Glasvezel had, maar dat was in de 'oude' situatie omdat het inladen van de EPG 'blocking' was :).

@NDSFreak: Je hebt het steeds over Glashart Media, maar je beseft je wel dat we hier in Almere en bv. in Lansingerland ook Glashart Media hebben maar datn met KPN streams?

Mocht blijken dat jullie ineens wel goede streams krijgen, dan verwacht/verlang ik wel van GHM en KPN dat men er alles aan gaat doen om dit in bestaande gebieden ook te realiseren.

Dus nog steeds eerst zien dan geloven :). Vorig jaar beloofde Lijbrandt hier namelijk ook gewoon GHM streams en dito kwaliteit. Totdat de eerste aansluiting een feit was.

[ Voor 9% gewijzigd door eymey op 22-06-2011 22:48 ]

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 30-09 11:18
Na links en rechts checken denk ik eerder dat het een spraakverwarring is. Nogmaals ter verduidelijking:

GHM levert de dienst maar in WBA+ gebied zijn dit altijd:
- KPN streams voor de zenders die in het KPN pakket zitten
- GHM/Technicolor streams voor de zenders die KPN niet kan leveren (unicast of multicast)

KPN gaat de kwaliteit van de streams verbeteren (de 1e stap is al geweest) dus wellicht dat ze bedoelen 'het gaat op gelijk niveau met technicolor streams komen'.. (en wat dat inhoud zien we dan wel weer) en dat dat ergens in de vertaling vanuit de marketing mensen een ander verhaal is geworden.

Stap 2 volgt binnen nu en een paar weken; KPN gaat encoders voor het HD signaal vervangen en in de maanden daarna finetunen. De grote kwaliteitsslag gaat pas rond november komen als de netwerk upgrades rond zijn.

Totdat KPN iets anders roept lijkt me dit de waarheid.. al kan het natuurlijk zijn dat ze in de toekomst een andere beslissing nemen over de signaal levering, maar ik kan me niet voorstellen dat ze al die hardware nu in hun headend gaan vervangen om daarna de op de technicolor multicast cloud in te koppelen. Dat is kapitaalvernietiging en dat zie ik KPN niet zo snel doen :)

[ Voor 17% gewijzigd door denan op 23-06-2011 10:36 . Reden: verduidelijking ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tsja, het zou wel fijn zijn als die marketingboeren bij de div. providers dan eens wat voorzichtiger zouden zijn m.b.t. hun uitspraken op info avonden en zo.

Ik zie de imagoschade voor glasvezel alweer als een donkere wolk boven de nieuwe gebieden hangen als blijkt dat KPN hd-streams idd gewoon blijft re-encoden met een lagere bitrate dan de technicolor streams....

Lijbrandt heeft na hun mooie info avond, bijna een jaar geleden, hier in Almere iig nog steeds een hoop goed te maken van hun mooie beloftes.

Zelf ben ik gematigd tevreden maar als ik zo her en der rond luister, dan blijven veel mensen in Almere lekker bij UPC hangen.

[ Voor 27% gewijzigd door eymey op 23-06-2011 10:47 ]

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
eymey schreef op donderdag 23 juni 2011 @ 10:46:
Ik zie de imagoschade voor glasvezel alweer als een donkere wolk boven de nieuwe gebieden hangen als blijkt dat KPN hd-streams idd gewoon blijft re-encoden met een lagere bitrate dan de technicolor streams....
Dat gebeurt zeker niet. De planning voor de netwerkaanpassing is al rond en de hardware is vast al een tijd geleden besteld. Dergelijke hardware heeft vaak een levertijd van flink wat maanden en als de huidige planning gehaald moet worden zouden ze ergens rond maart/april de bestelling de deur uit gedaan moeten hebben. KPN weet ondertussen wel dat de kwaliteit een stuk beter kan (en: moet) dus daar maak ik me geen zorgen over. Het feit dat ze alle encoders in hun headend aan het vervangen zijn (ook een prijzig proces) laat wel zien dat ze het probleem serieus oppakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicap
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:31

Nicap

Tsssk....

Ik heb een M532 die ik eigenlijk altijd aan laat staan. Nou gebeurd het de laatste tijd met grote regelmaat dat er in beeld staat: gidsinformatie wordt ververst.
Deze melding is alleen weg te krijgen door de amino uit en aan te doen. Dit hoort niet zo natuurlijk. Is dit een bekende bug, of is dit te verhelpen? Iemand die het weet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
denan schreef op donderdag 23 juni 2011 @ 10:54:
[...]

Dat gebeurt zeker niet. De planning voor de netwerkaanpassing is al rond en de hardware is vast al een tijd geleden besteld. Dergelijke hardware heeft vaak een levertijd van flink wat maanden en als de huidige planning gehaald moet worden zouden ze ergens rond maart/april de bestelling de deur uit gedaan moeten hebben. KPN weet ondertussen wel dat de kwaliteit een stuk beter kan (en: moet) dus daar maak ik me geen zorgen over. Het feit dat ze alle encoders in hun headend aan het vervangen zijn (ook een prijzig proces) laat wel zien dat ze het probleem serieus oppakken.
Dat snap ik allemaal wel maar voor mij als eindgebruiker telt het resultaat. Als dat minder is dan UPC of de originele Technicolor stream, dan kan hun effort nog zo prijzig / te prijzen zijn, maar dan hadden ze beter wel gewoon de originele streams in kunnen koppelen en de huidige straat behouden voor low bitrate netwerken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
eymey schreef op donderdag 23 juni 2011 @ 11:51:
Dat snap ik allemaal wel maar voor mij als eindgebruiker telt het resultaat. Als dat minder is dan UPC of de originele Technicolor stream, dan kan hun effort nog zo prijzig / te prijzen zijn, maar dan hadden ze beter wel gewoon de originele streams in kunnen koppelen en de huidige straat behouden voor low bitrate netwerken.
Klopt, maar daar hadden we het niet over. Dat er kwaliteitsverbeteringen komen is iets dat een feit is. In hoeverre dat jou als eindgebruiker tot tevredenheid kan stemmen is iets dat pas na de verbeteringen duidelijk zal zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Roman
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16-07-2024

The_Roman

Okdag

Verwijderd schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 19:21:
[...]

Dat van de kwaliteit was voorspelbaar, want je zit niet als ik gewoon KPN poep te bekijken, zonder dolby, zonder ondertiteling, zonder meerdere geluidssporen en gecomprimeerd en versleuteld met Verimatrix.
Of dat met de KPN updates verbetert gaat worden? Jou antwoord is zo goed als het mijn, want mijn bronnen spreken elkaar ook min of meer tegen in de uitkomst en oplossingen.
Is KPN glasvezel @ Berkel dan ook net zo poep als Lijbrandt? In de winkel kreeg ik grote verhalen over 2x zo goede kwaliteit als bij UPC... terwijl het omgekeerde waar blijkt?

Omne Ignotum Pro Magnifico

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Lijbrandt betrekt op alle KPN-netwerken z'n streams van KPN. Dus dan weet je het antwoord denk ik wel ;).

Overigens, Lijbrandt levert op dvb-c via de CATV module iig nog altijd de GOEDE streams. Iets wat KPN helemaal niet kan.

Maar als KPN je probeert wijs te maken dat ze 2x zo goede kwaliteit leveren als UPC, verwijs ze dan maar eens naar div. artikelen en uitspraken op dit forum. En niet in de minste plaats de test van totaalTV.

Of die KPN knakker vergelijkt met UPC analoog 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

eymey schreef op donderdag 23 juni 2011 @ 10:46:
r als ik zo her en der rond luister, dan blijven veel mensen in Almere lekker bij UPC hangen.
Waarom?

Omdat het moeilijk is ze te laten snappen dat ze bij Lijbrandt DVB-C krijgen wat een gelijke kwaliteit met UPC Digitaal oplevert maar tegen lagere prijs en veelal zonder ellendige decoder kastjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bijna iedereen die ik ken, die zo'n mooie platte tv heeft, wil wel graag HD en ook de andere functies zoals programma gemist, opnemen, etc. Dan kom je toch al gauw bij IPTV uit en verliest zowel KPN als Glashart Media (door KPN) gewoon de vergelijking.

Dat jij en ik weten dat je ook dvb-c hebt doet daar niets aan af... "het is geen HD" en in de handel kan je nauwelijks los betaalbare kastjes vinden om het bv. ook op te kunnen nemen.

[ Voor 27% gewijzigd door eymey op 23-06-2011 19:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nicap schreef op donderdag 23 juni 2011 @ 11:30:
Ik heb een M532 die ik eigenlijk altijd aan laat staan. Nou gebeurd het de laatste tijd met grote regelmaat dat er in beeld staat: gidsinformatie wordt ververst.
Deze melding is alleen weg te krijgen door de amino uit en aan te doen. Dit hoort niet zo natuurlijk. Is dit een bekende bug, of is dit te verhelpen? Iemand die het weet?
En.... back from Moscow... eens zien of denan gelijk had?
Hier tot afgelopen vrijdagavond dus nog steeds hetzelfde op de 532 en de 130m's... probleem is dus nog NIET opgelost @denan :')

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 25-06-2011 13:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The_Roman schreef op donderdag 23 juni 2011 @ 13:22:
[...]

Is KPN glasvezel @ Berkel dan ook net zo poep als Lijbrandt? In de winkel kreeg ik grote verhalen over 2x zo goede kwaliteit als bij UPC... terwijl het omgekeerde waar blijkt?
Ja, in Berkel is Lijbrandt net zo poep als KPN glasvezel (en andersom als het over IPTV gaat)... simpelweg omdat Lijbrandt op wba geen echte GHM streams kan aanleveren....en dus noodgedwongen KPN poep inkoopt en onder GHM doorlevert aan Lijbrandtklanten. KPN zelf kan niet anders roepen als dat ze beter zijn dan UPC, al was het maar om klanten bij UPC weg te trekken, terwijl men ook bij KPN weet dat men magere ADSL kwaliteit TV levert op glasvezel.
Het blijft jammer dat men in de winkel het in mijn ogen misleidende superieure IPTV verhaal blijft ophangen, terwijl men weet dat de huidige kwaliteit zeker niet beter is dan die van UPC digitaal....
Maar.... wie weet wat de verbeteringen ergens verderop in dit jaar met zich meebrengen? Wellicht wordt het ooit nog eens echte GHM kwaliteit HD TV.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 25-06-2011 13:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Grrrrrr... LIJBRANDT.... Ik wil geen EREDIVISIE LIVE MEER (Deel 4)
Alweer op de factuur 12 euro, terwijl men telefonisch en per email al had beloofd edl uit te schakelen en te crediteren (NOT DUS!!!).

Willen jullie aub van jullie technische problemen niet MIJN problemen maken?

/me telt tot 10 en probeert zijn hartslag weer naar beneden te brengen nu

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 25-06-2011 21:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Dump je klantgegevens even in mijn mailbox (denan.nospam@gmail.com). Als ik volgende week bij lijbrandt ben zal ik eens kijken wat het probleem is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

denan schreef op zaterdag 25 juni 2011 @ 13:46:
Dump je klantgegevens even in mijn mailbox (denan.nospam@gmail.com). Als ik volgende week bij lijbrandt ben zal ik eens kijken wat het probleem is.
You've got mail ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Roman

The_Roman

Okdag

Ik heb nog iets vaags ontdekt, ben benieuwd of ik de enige ben met dit probleem of dat het meer Lijbrandters treft; ik kan bij tijd en wijlen de website http://www.voxio.nl/ en http://www.lensbestel.nl/ niet bereiken via Lijbrandt. Voor ping is de site onzichtbaar en in verschillende browsers lijkt de website niet te bestaan.

Als ik mijn comp aansluit op UPC, kunnen de sites wel benaderd worden (evenals via webproxy). Heb alle firewalls etc. uitgezet en heb de computer direct op het glasvezelkastje aangesloten.

Iemand een idee of dit aan Lijbrandt kan liggen? Iemand met Lijbrandt die ook dit probleem heeft? Had er al over gebeld, maar de medewerker bleef hangen bij 'u moet uw computer herstarten' en 'is de firewall echt uit?'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicap
  • Laatst online: 19:31

Nicap

Tsssk....

Ik kan ze hier met safari op de ipad iig niet bereiken. Dus als het normale websites zijn ben je niet de enige.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Roman

The_Roman

Okdag

Nicap schreef op zondag 26 juni 2011 @ 09:23:
Ik kan ze hier met safari op de ipad iig niet bereiken. Dus als het normale websites zijn ben je niet de enige.
het zijn normale websites, staan wel beide bij Voxio.. en zijn voor andere providers gewoon beschikbaar

-update-
geweldig dit, bel Lijbrandt, kies optie 2 "storingen" en kom uit de de antwoordservice die direct pissed is op Lijbrandt, omdat dit niet in het servicecontract staat en je helemaal niet bij hen uit zou moeten komen...

issue vooralsnog dus niet opgelost

[ Voor 32% gewijzigd door The_Roman op 26-06-2011 10:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NDSFREAK
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 05-09 14:37
The_Roman schreef op zondag 26 juni 2011 @ 08:46:
Ik heb nog iets vaags ontdekt, ben benieuwd of ik de enige ben met dit probleem of dat het meer Lijbrandters treft; ik kan bij tijd en wijlen de website http://www.voxio.nl/ en http://www.lensbestel.nl/ niet bereiken via Lijbrandt. Voor ping is de site onzichtbaar en in verschillende browsers lijkt de website niet te bestaan.

Als ik mijn comp aansluit op UPC, kunnen de sites wel benaderd worden (evenals via webproxy). Heb alle firewalls etc. uitgezet en heb de computer direct op het glasvezelkastje aangesloten.

Iemand een idee of dit aan Lijbrandt kan liggen? Iemand met Lijbrandt die ook dit probleem heeft? Had er al over gebeld, maar de medewerker bleef hangen bij 'u moet uw computer herstarten' en 'is de firewall echt uit?'
Al een andere dns server uitgeprobeerd om de website te bereiken ? Bijvoorbeeld een open public DNS te gebruiken zoals Opendns of Googledns.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Roman

The_Roman

Okdag

NDSFREAK schreef op zondag 26 juni 2011 @ 11:14:
[...]

Al een andere dns server uitgeprobeerd om de website te bereiken ? Bijvoorbeeld een open public DNS te gebruiken zoals Opendns of Googledns.
Via GoogleDNS werkt het prima! Dank, kan ik iig verder met mijn werk :D

Is dit een probleem van Lijbrandt? Ik word maandag teruggebeld, omdat het issue geen prio was. Overigens kun je storingen van Lijbrandt (ook radio/tv/telefonie) melden via het ietwat verborgen nummer: 0800 888 00 11

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
The_Roman schreef op zondag 26 juni 2011 @ 11:36:
[...]

Via GoogleDNS werkt het prima! Dank, kan ik iig verder met mijn werk :D

Is dit een probleem van Lijbrandt? Ik word maandag teruggebeld, omdat het issue geen prio was. Overigens kun je storingen van Lijbrandt (ook radio/tv/telefonie) melden via het ietwat verborgen nummer: 0800 888 00 11
Gebruik aub gewoon het helpdesknummer. 0800 555 2 522. Wat jij daar post is een telefoonnummer van Lijbrandt Retail. Dat is een compleet ander bedrijf!! Storingen daar melden is niet nuttig.. ze zitten wellicht in de buurt van één van de lbt vestigingen maar leveren een ander product (kadaka).

Beide domeinen werken in ieder geval prima via de DNS servers die ik hier heb dus waarschijnlijk zit er iets mis bij het netwerkbeheer(of peering) bij Lijbrandt. Dat soort storingen kun je inderdaad niet bij de "na sluitingstijd"-storingsdienst aanmelden. Dat is meer voor storingen waarbij echt alles niet meer werkt (internet volledig down, Telefonie down, tv down.. of een combinatie daarvan). Hier zal gewoon een netwerkbeheerder naar moeten kijken.

[ Voor 11% gewijzigd door denan op 26-06-2011 13:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Roman

The_Roman

Okdag

denan schreef op zondag 26 juni 2011 @ 13:50:
[...]

Gebruik aub gewoon het helpdesknummer. 0800 555 2 522. Wat jij daar post is een telefoonnummer van Lijbrandt Retail. Dat is een compleet ander bedrijf!! Storingen daar melden is niet nuttig.. ze zitten wellicht in de buurt van één van de lbt vestigingen maar leveren een ander product (kadaka).

Beide domeinen werken in ieder geval prima via de DNS servers die ik hier heb dus waarschijnlijk zit er iets mis bij het netwerkbeheer(of peering) bij Lijbrandt. Dat soort storingen kun je inderdaad niet bij de "na sluitingstijd"-storingsdienst aanmelden. Dat is meer voor storingen waarbij echt alles niet meer werkt (internet volledig down, Telefonie down, tv down.. of een combinatie daarvan). Hier zal gewoon een netwerkbeheerder naar moeten kijken.
Wat is dan het 24/7 storingsnummer van Lijbrandt? Via 088 optie 2 krijg je een boze 'antwoordservice' aan de lijn en niet een Lijbrandt medewerker... bovendien zei de mevrouw van 0800-nummer dat ik het juiste nummer had!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
The_Roman schreef op zondag 26 juni 2011 @ 13:56:
Wat is dan het 24/7 storingsnummer van Lijbrandt? Via 088 optie 2 krijg je een boze 'antwoordservice' aan de lijn en niet een Lijbrandt medewerker... bovendien zei de mevrouw van 0800-nummer dat ik het juiste nummer had!
Dan heeft die mevrouw dat mis gehad. Of zit je soms bij de andere lijbrandt?

Het 24/7 storingsnummer is gewoon de storingsservice die je via de IVR hebt bereikt. Jouw type storing valt waarschijnlijk buiten het kennisgebied wat ze beheren, zoals ik al aangaf moet daar een netwerkbeheerder naar kijken en die zit natuurlijk niet in een 24/7 storingsdienst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

...

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 03-07-2011 20:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Websurfer01
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 22-03-2021
Is er momenteel een storing in de portal van Lijbrandt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjimmie
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 29-09 16:50
Websurfer01 schreef op maandag 27 juni 2011 @ 16:12:
Is er momenteel een storing in de portal van Lijbrandt?
Blijkbaar... Ik kan er in ieder geval niet inloggen.
Zouden ze bezig zijn om de telefonie-diensten aan te passen met de mogelijkheden die ze al een jaar beloven en nog steeds niet leveren??
- Tal van extra's mogelijk, voicemail en doorschakelen
- Online factuur
- Instellen bellimiet mogelijk

Panasonic 7kW J-Series Split + 190 liter SWW, 2750+2100Wp Oost-West

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Websurfer01
sjimmie schreef op maandag 27 juni 2011 @ 16:40:
[...]

Blijkbaar... Ik kan er in ieder geval niet inloggen.
Zouden ze bezig zijn om de telefonie-diensten aan te passen met de mogelijkheden die ze al een jaar beloven en nog steeds niet leveren??
- Tal van extra's mogelijk, voicemail en doorschakelen
- Online factuur
- Instellen bellimiet mogelijk
Ik kan inderdaad ook al de hele dag niet inloggen, ik hoop dat je gelijk hebt met je suggestie, dan zou een laatste puntje van kritiek ook opgelost zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Websurfer01 schreef op maandag 27 juni 2011 @ 16:53:
Ik kan inderdaad ook al de hele dag niet inloggen, ik hoop dat je gelijk hebt met je suggestie, dan zou een laatste puntje van kritiek ook opgelost zijn.
Nope, het was een netwerkstoring waardoor een deel van de server waarop mijn.lijbrandt.nl diensten opvraagt onbereikbaar was. Bovenstaande functionaliteit komt eraan, ik zal eens kijken of er iets van een planning/roadmap is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Websurfer01
Inmiddels kan ik weer inloggen, ik wilde het bankrekeningnummer wijzigen waarvan Lijbrandt incasseert.
Zoals altijd wanneer ik een wijziging wil doorvoeren krijg ik de boodschap
"Er trad een fout op bij het doorvoeren van uw wijziging, neem contact op met de klantenservice"

Bij deze rottige portal heeft nog nooit iets goed gewerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Websurfer01 schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 08:11:
Inmiddels kan ik weer inloggen, ik wilde het bankrekeningnummer wijzigen waarvan Lijbrandt incasseert.
"Er trad een fout op bij het doorvoeren van uw wijziging, neem contact op met de klantenservice"

Kun je je klantgegevens eens doorzetten naar denan.nospam@gmail.com?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Websurfer01
denan schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 11:39:
[...]
Kun je je klantgegevens eens doorzetten naar denan.nospam@gmail.com?
Bij deze gebeurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Websurfer01 schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 08:11:

Klinkt heel erg als de problemen die ik met elke wijziging heb in de portal.
Inmiddels ook via de mail wat uitleg gehad,,, klinkt voor mijn account bijna als een format c: /y ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funrider
  • Laatst online: 01-10 11:21
The_Roman schreef op zondag 26 juni 2011 @ 08:46:
Hier een andere internet provider. Geen problemen met Lensbestel.nl maar die Voxio site bevat content die niet te vertrouwen is volgens mijn browser. Hij werkt dus wel maar content staat blijkbaar bekend als minder ok.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Roman

The_Roman

Okdag

funrider schreef op woensdag 29 juni 2011 @ 10:50:
[...]

Hier een andere internet provider. Geen problemen met Lensbestel.nl maar die Voxio site bevat content die niet te vertrouwen is volgens mijn browser. Hij werkt dus wel maar content staat blijkbaar bekend als minder ok.
Ok, thanks voor de check. Inmiddels doen beide het weer, ook zonder Google DNS. Was (hopelijk/misschien) een tijdelijk iets..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• esvedebe
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 20-09 23:28
Vraagje over de EPG via coax (analoog/dvb-c): de programma informatie van Comedy Central klopt al sinds de overgang van Comedy Central naar het kanaal van TMF niet meer. Ik krijg nu nog steeds informatie van TMF te zien. Is dit een probleem bij Lijbrandt (of GHM) of ligt dit aan TMF/Comedy Central zelf?
Ik heb geen UPC signaal meer, dus kan dit niet meer controleren.

PS
Ik heb het Glasvezel Start 25 pakket, dus geen IPTV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Websurfer01
Verwijderd schreef op woensdag 29 juni 2011 @ 10:23:
[...]
Klinkt heel erg als de problemen die ik met elke wijziging heb in de portal.
Inmiddels ook via de mail wat uitleg gehad,,, klinkt voor mijn account bijna als een format c: /y ;)
Via denan zijn ze er mee bezig, ze kunnen het daar niet reproduceren, daar kunnen ze probleemloos wijzigingen doorvoeren als ze op mijn account inloggen op dezelfde manier als ik doe.
Volgens hun log gegevens zou ik tegelijkertijd proberen het e-mail adres wat Lijbrandt gebruikt voor communicatie met mij te wijzigen, terwijl daar geen sprake van is, het enige wat ik wijzig is een bankrekeningnummer.
Daardoor dacht ik even dat er misschien door cookies of opgeslagen formulier-invoer iets ingevuld werd wat ik niet in de gaten had, maar zelfs een nieuw profiel in Firefox waarbij je dus helemaal schoon begint had geen succes. Evenmin als een poging in Internet Explorer of op een andere pc.
Inmiddels heb ik screenshots opgestuurd van de hele procedure, ze zijn er nog mee bezig.

Natuurlijk kan ik ook een mailtje of briefje sturen met de wijziging, maar het is beter als ze een oorzaak kunnen vinden, zeker als ik niet de enige ben. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Websurfer01 schreef op woensdag 29 juni 2011 @ 20:15:
[...]

Natuurlijk kan ik ook een mailtje of briefje sturen met de wijziging, maar het is beter als ze een oorzaak kunnen vinden, zeker als ik niet de enige ben. ;)
Alles kan, zelfs per postduif, maar daar ga je met een supersnel medium uiteraard niet vanuit :P
Bij mij schijnen er een paar failed orders tussen wal en schip te hangen waardoor alles erachter in de permanente order-opstopping staat... men is alleen bang om deze uit de database te halen omdat dan warschijnlijk mijn hele account in rook op gaat.

Tot die tijd blijft alles draaien en crediteert men keurig achteraf EDL terug (ik sta zelfs bij de fin admin op een aparte lijst? Eng hoor!)

Overigens is in B&R het blijven hangen van Gidsinformatie op de STB's NOG STEEDS NIET opgelost!.
Enige oplossing is een soft off/on van je STB om die irritante balk kwijt te raken, echter dan zit je wel met een lege EPG.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 30-06-2011 08:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
The_Roman schreef op woensdag 29 juni 2011 @ 13:26:
Ok, thanks voor de check. Inmiddels doen beide het weer, ook zonder Google DNS. Was (hopelijk/misschien) een tijdelijk iets..
Waarschijnlijk is er dan een DNS wijziging geweest voor die sites? De ene DNS server pakt dat net iets sneller op dan de andere.
Websurfer01 schreef op woensdag 29 juni 2011 @ 20:15:
Volgens hun log gegevens zou ik tegelijkertijd proberen het e-mail adres wat Lijbrandt gebruikt voor communicatie met mij te wijzigen, terwijl daar geen sprake van is, het enige wat ik wijzig is een bankrekeningnummer.
Probleem is gevonden (zie je mailbox). Dat emailadres was een foutje van mij, ik las de foutmelding verkeerd :)
Verwijderd schreef op donderdag 30 juni 2011 @ 08:16:
Overigens is in B&R het blijven hangen van Gidsinformatie op de STB's NOG STEEDS NIET opgelost!.
Enige oplossing is een soft off/on van je STB om die irritante balk kwijt te raken, echter dan zit je wel met een lege EPG.
Ik zal eens laten kijken wat de status daarvan is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funrider
  • Laatst online: 01-10 11:21
esvedebe schreef op woensdag 29 juni 2011 @ 16:36:
Vraagje over de EPG via coax (analoog/dvb-c): de programma informatie van Comedy Central klopt al sinds de overgang van Comedy Central naar het kanaal van TMF niet meer. Ik krijg nu nog steeds informatie van TMF te zien. Is dit een probleem bij Lijbrandt (of GHM) of ligt dit aan TMF/Comedy Central zelf?
Ik heb geen UPC signaal meer, dus kan dit niet meer controleren.

PS
Ik heb het Glasvezel Start 25 pakket, dus geen IPTV
Bij UPC Digital wordt wel de EPG van Comedy Central correct doorgegeven al klopt de start/eindtijd veelal niet helemaal en wijkt al snel 5/10 minuten af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• esvedebe
Bedankt voor het controleren. Probleem ligt dus bij Lijbrandt, daarom net een mail gestuurd.
Niemand anders hier last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirMemeAlot
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 14:14
Ik had zojuist een medewerker van de helpdesk aan de lijn omdat ik een vraag had voor een STB met opname. Ik wou weten hoe duur het is om zn apparaat te krijgen, er is mij verteld dat dit 250 euro is. Echter als ik dan naar verloop van tijd weer van deze box af moet ik deze zelf verkopen?

Dit leek mij niet echt correct, of anders een hele rare handelswijze? Kan iemand bevestigen dat je deze boxen koopt en nu in bruikleen neemt van Lijbrandt en eigenlijks een borg betaald?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
SirMemeAlot schreef op donderdag 30 juni 2011 @ 14:23:
Ik had zojuist een medewerker van de helpdesk aan de lijn omdat ik een vraag had voor een STB met opname. Ik wou weten hoe duur het is om zn apparaat te krijgen, er is mij verteld dat dit 250 euro is. Echter als ik dan naar verloop van tijd weer van deze box af moet ik deze zelf verkopen?

Dit leek mij niet echt correct, of anders een hele rare handelswijze? Kan iemand bevestigen dat je deze boxen koopt en nu in bruikleen neemt van Lijbrandt en eigenlijks een borg betaald?
Je koopt de box.. net als je bij UPC/ZIGGO/KPN/Concepts/Solcon/Tweak/etc een settopbox koopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirMemeAlot
denan schreef op donderdag 30 juni 2011 @ 14:25:
[...]

Je koopt de box.. net als je bij UPC/ZIGGO/KPN/Concepts/Solcon/Tweak/etc een settopbox koopt.
Dit is niet helemaal waar, bij UPC koop je de box niet. Je betaald een borg, en deze kan je naar verloop van tijd weer inleveren als je je diensten opgezegd.

Ik weet eerlijk gezegd niet hoe het bij de andere providers gaat, maar ik was UPC gewent, vandaar dat ik dit raar vond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
SirMemeAlot schreef op donderdag 30 juni 2011 @ 14:27:
Dit is niet helemaal waar, bij UPC koop je de box niet. Je betaald een borg, en deze kan je naar verloop van tijd weer inleveren als je je diensten opgezegd.
Ik kende alleen de HDPVR die je eenmalig voor 200 euro kon kopen maar ik zie dat ze nu een ander model hebben; lease. Dan betaal je elke maand 5 euro maar dat krijg je niet terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirMemeAlot
Soort van Lease inderdaad, je betaald voor de dienst 4 euro p/m, is dit niet een idee voor Lijbrandt?

Je betaald dan een kleiner bedrag per maand en zit na verloop van tijd niet vast aan een box van 250 euro, die je nog maar eens moet kunnen verkopen ergens?

edit; Ik wil nml wel graag een DVR/PVR box, maar ik kijk nog al op tegen de hoge aanschaf prijs van 250 euro, wat als ik er over een jaar weer van af wil. Voor dat geld ben je al aardig op weg om zelf een HTPC te kunnen bouwen

[ Voor 30% gewijzigd door SirMemeAlot op 30-06-2011 14:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

denan schreef op donderdag 30 juni 2011 @ 14:25:
[...]

Bij KPN glasvezel het al een hele tijd alleen huur. Vroeger bij koper was dat nog wel mogelijk om de ontvager te kopen.

KPN komt met een digitale recorder waarbij de opnames niet meer lokale staan maar op de servers van KPN. Waarbij je 200 uur en 6 programma's tegelijk kunt opnemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bontekoe37
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 26-09 00:10
Verwijderd schreef op donderdag 30 juni 2011 @ 14:54:
[...]
KPN komt met een digitale recorder waarbij de opnames niet meer lokale staan maar op de servers van KPN. Waarbij je 200 uur en 6 programma's tegelijk kunt opnemen.
Dit heeft Lijbrandt vorig jaar ook aangekondigd en is de aanloop naar cloud-tv ofwel tv-on demand. Je kunt dan kiezen wat en wanneer je wilt zien. Alles wordt beschikbaar gesteld en als jij op neemt zet je in de praktijk een vlaggetje in een database bij het betreffende programma. Mooi toch :) Maar dat is toekomst.....wel al te zien op de IBC in september (RAI Amsterdam)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bontekoe37 schreef op donderdag 30 juni 2011 @ 21:47:
[...]

Dit heeft Lijbrandt vorig jaar ook aangekondigd en is de aanloop naar cloud-tv ofwel tv-on demand. Je kunt dan kiezen wat en wanneer je wilt zien. Alles wordt beschikbaar gesteld en als jij op neemt zet je in de praktijk een vlaggetje in een database bij het betreffende programma. Mooi toch :) Maar dat is toekomst.....wel al te zien op de IBC in september (RAI Amsterdam)
Voor koper klanten vanaf aanstaande zondag (glas wordt maandag meer bekend) Bij KPN glasvezel volgende de NL HD in het basispakket. KPN heeft helaas geen DVB-C maar Glashart media begint wel achter te lopen op iptv gebied

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NDSFREAK
  • Laatst online: 05-09 14:37
Vandaag is ook bekend geworden dat Concepts ICT de Genexis Core Advanced FTU gaat gebruiken in Winterswijk. Ook heeft Concepts ICT de eerste fotos vrijgegeven van een gevulde Genexis Core Advanced FTU.
Link naar artikel met foto's

Zoals er nu naar uit gaat zien zal Lijbrandt deze Genexis Vore Advanced FTU gaan gebruiken in Winterswijk.

We zijn het nog even aan het navragen. Bij KickXL en KPN is op het moment nog niet bekend of ze Genexis compact core of ook Genexis Core Advanced FTU zullen gaan gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Don_Zakaria
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 15-07-2021
denan schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 20:46:
[...]

Maar vast niet tegelijk. Schakel je telefoon eens tussen beide methoden op en neer en kijk even welke werkt. En volgens mij zat er in het verleden nog een firmware bug in een aantal VoIP ata's waardoor mensen die anoniem bellen =Y hadden inbound ook geen nummerherkenning hadden.. kan zijn dat die er intussen uit is.. maar test dat ook even.

add: de DTMF methode is btw DTMF(Bellsouth). Daar zijn ook weer wat subsmaakjes van de vinden die niet altijd compatible zijn.

[...]

Dan zit je in Amsterdam zeker? Dat is een netwerkmigratie (internlnet=bbned, Lijbrandt=WBA/KPN) dus daar kan aardig wat tijd overheen gaan. Die processen worden nog verder aangescherpt maar momenteel zit er vanuit KPN redelijk wat wachttijd in het opleverproces.
klopt ik zit in Amsterdam en waar moet ik aan denken bij "redelijk wat wachttijd" want begint me nu allemaal wel erg lang te duren. Na 2 maanden nog steeds geen duidelijkheid en na 1 maand geen internet begin ik toch aardig te frustreren aan deze gang van zaken. Blijft allemaal erg vaag! Overweeg het sterk om hier een punt achter te zetten en een andere provider te zoeken die iig kan aangeven wanneer je aangesloten wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dorest0rm
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 30-09 15:53
esvedebe schreef op donderdag 30 juni 2011 @ 13:31:
Bedankt voor het controleren. Probleem ligt dus bij Lijbrandt, daarom net een mail gestuurd.
Niemand anders hier last van?
Yup, mijn STB geeft ook al tijden verkeerde programma info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• esvedebe
Gisteren even aan het klooien geweest met Guide+ op mijn (analoge) DVD/HDD-recorder, bleek het Kindernet/Comedy Central kanaal nog te moeten worden geactiveerd. Daarna TMF gedeactiveerd en nu heb ik daar dus een correct signaal, nu nog uitvogelen hoe ik dat op m'n Samsung met ingebouwde dvb-c moet aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
GHM IPTV nieuws (nieuwe diensten.. nieuwe opties.. nieuwe zenders) -> denan in "XMS Glasvezel ervaring - XII"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henrickus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 09-08-2023
denan schreef op vrijdag 01 juli 2011 @ 15:45:
GHM IPTV nieuws (nieuwe diensten.. nieuwe opties.. nieuwe zenders) -> denan in "XMS Glasvezel ervaring - XII"
Vraagje
Wat zit er dan nu al standaard het HD in het basis pakket van Lijbrand WGDO?
Viel mij op dat UPC tegenwoordig al nl zenders incl Eurosport, NC Disc en BBC in HD en nog een paar die ik nu niet weet leverd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 19:40
henrickus schreef op vrijdag 01 juli 2011 @ 16:55:
[...]

Vraagje
Wat zit er dan nu al standaard het HD in het basis pakket van Lijbrand WGDO?
Viel mij op dat UPC tegenwoordig al nl zenders incl Eurosport, NC Disc en BBC in HD en nog een paar die ik nu niet weet leverd
----> http://glashartmedia.nl/b...overzicht_1_juli_2011.pdf

"The reason for time is so that everything doesn't happen at once"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dorest0rm
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 30-09 15:53
Dorest0rm schreef op vrijdag 01 juli 2011 @ 08:02:
[...]

Yup, mijn STB geeft ook al tijden verkeerde programma info.
Correctie, sinds vandaag(of gisteren) staat het allemaal goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan iemand mij uitleggen waarom ik via de amino af en toe 4:3 kijk? en dan weer bijv de reclame in 16:9???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 04 juli 2011 @ 22:36:
Kan iemand mij uitleggen waarom ik via de amino af en toe 4:3 kijk? en dan weer bijv de reclame in 16:9???
Dat zal op de HD zenders zijn waarschijnlijk? Wat de zenders (bijvoorbeeld RTL en SBS) doen is oude 4:3 programma's als 16:9 uitzenden door er zwarte balken naast te plakken. Je stb ziet op die zenders dus gewoon een 16:9 signaal waar de zwarte balken onderdeel van zijn.

Maar dit is een keuze van de betreffende zenders voor hun HD varianten en dat is dus ook bij elke provider zo die de HD variant doorgeeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik222 schreef op maandag 04 juli 2011 @ 22:43:
[...]

Dat zal op de HD zenders zijn waarschijnlijk? Wat de zenders (bijvoorbeeld RTL en SBS) doen is oude 4:3 programma's als 16:9 uitzenden door er zwarte balken naast te plakken. Je stb ziet op die zenders dus gewoon een 16:9 signaal waar de zwarte balken onderdeel van zijn.

Maar dit is een keuze van de betreffende zenders voor hun HD varianten en dat is dus ook bij elke provider zo die de HD variant doorgeeft.
Klopt nu RTL 5 bijvoorbeeld, een of ander vrouwenprogramma, maar dat lijkt niet echt oud te zijn, maar het is in ieder geval geen instelling die ik kan wijzigen begrijp ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn er al weer berichten over de iptv van KPN op het WBA netwerk?

Ik ben zeer benieuwd of er iets gaat veranderen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Bedoel je de streams? De zenders? Of het KPN aanbod?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 04 juli 2011 @ 22:53:
[...]

Klopt nu RTL 5 bijvoorbeeld, een of ander vrouwenprogramma, maar dat lijkt niet echt oud te zijn, maar het is in ieder geval geen instelling die ik kan wijzigen begrijp ik.
Nee als de bron 4:3 is geeft RTL (en ook de SBS zenders overigens) dat door als 16:9 met zwarte balken ernaast. Hierdoor krijgt de amino (of elke andere settopbox) gewoon een 16:9 1080i signaal binnen en kan dan dus ook niet meer uitrekken of iets degelijks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De streams... Maar ook het aanbod. Wat betekend dit voor Lijbrandt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Verwijderd schreef op dinsdag 05 juli 2011 @ 16:59:
De streams... Maar ook het aanbod. Wat betekend dit voor Lijbrandt?
Het aanbod is men aan het uitbreiden en de streams worden beter (zie de vorige 5-6 pagina's met posts)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

denan schreef op vrijdag 01 juli 2011 @ 15:45:
Voorlopig is het gidsverversen in B&R nog steeds bagger.... inmiddels driemaal daags alle STB's uitzetten en weer aan is niet mijn idee van handig :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yezzzz.... 23:00 uur en de beruchte WBA IPTV crash hakkend geluid en frozen beeld is weer een feit op alle zenders, HD/SD en radio.
Wil iemand die knurften van KPN eens wijsmaken dat het niet handig is om op 23:00 uur het hele IPTV netwerk zonder aankondiging onderuit te trekken met iets?

Dit heb ik ergens 30 pagina's geleden (toen specifiek op woensdag 23:00 uur) ook al een paar maal gemeldt, en toen was het hooguit 30 seconden.... we zijn dus weer terug bij af lijkt het :(

En dus gewoon meerdere minuten al.... counting....

EDIT
Inmiddels dus ruim 11 minuten... en alleen IPTV live streams, uitzending gemist en andere blabla werken nog...

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 05-07-2011 23:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 05 juli 2011 @ 23:04:
Yezzzz.... 23:00 uur en de beruchte WBA IPTV crash hakkend geluid en frozen beeld is weer een feit op alle zenders, HD/SD en radio.
Wil iemand die knurften van KPN eens wijsmaken dat het niet handig is om op 23:00 uur het hele IPTV netwerk zonder aankondiging onderuit te trekken met iets?

Dit heb ik ergens 30 pagina's geleden (toen specifiek op woensdag 23:00 uur) ook al een paar maal gemeldt, en toen was het hooguit 30 seconden.... we zijn dus weer terug bij af lijkt het :(

En dus gewoon meerdere minuten al.... counting....

EDIT
Inmiddels dus ruim 11 minuten... en alleen IPTV live streams, uitzending gemist en andere blabla werken nog...
AH daar heb jij ook last van... Nou hier ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 05 juli 2011 @ 23:13:
[...]

AH daar heb jij ook last van... Nou hier ook.
Inmiddels 25 minuten.... diverse hoge bomen hebben inmiddels een godver mailtje... :(
En het is geen GHM probleem maar een WBA probleem, want DVB-C en analoog draaien nog vrolijk hier over het tweede fibertje wat wel uit Hillegom komt (ok Dordrecht, maar direct GHM signaal).

EDIT
counting.... 39 minuten... :(

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 05-07-2011 23:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iptv werkt hier ook helemaal niet meer.. Zwart beeld..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Roman

The_Roman

Okdag

Verwijderd schreef op dinsdag 05 juli 2011 @ 23:23:
[...]

Inmiddels 25 minuten.... diverse hoge bomen hebben inmiddels een godver mailtje... :(
En het is geen GHM probleem maar een WBA probleem, want DVB-C en analoog draaien nog vrolijk hier over het tweede fibertje wat wel uit Hillegom komt (ok Dordrecht, maar direct GHM signaal).

EDIT
counting.... 39 minuten... :(
idem dito @ Berkel... nog steeds zwart en 'optie 2' van Lijbrandt hulplijn brengt een leuke verrassing voor de bellers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nhimf
  • Laatst online: 03-09 09:46

nhimf

Lekker belangrijk allemaal

Hmmz gisteren had ik hier dus ook last van.

Gelukkig was het tijd om naar bed te gaan, dus heb ik de bende maar uitgezet.
Hopen dat het straks gefixed is, anders een boze vriendin (lees: de baas) :-)

Ik stink niet, ik ruik gewoon anders

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Melden is niet meer nodig. KPN en RF zijn er mee bezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

denan schreef op woensdag 06 juli 2011 @ 08:59:
Begreep inmiddels van mijn inside source dat het landelijk voor alle WBA klanten het geval was en dat het serieus groot is, zelfs voor echte KPN ITV klanten tot nu toe geen IPTV.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 06-07-2011 12:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nhimf schreef op woensdag 06 juli 2011 @ 08:17:
Hmmz gisteren had ik hier dus ook last van.

Gelukkig was het tijd om naar bed te gaan, dus heb ik de bende maar uitgezet.
Hopen dat het straks gefixed is, anders een boze vriendin (lees: de baas) :-)
Alternatief is DVB-C of Analoog, die draaien niet via KPN... voor zover ik weet is het beeld nog steeds zwart namelijk :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Roman

The_Roman

Okdag

denan schreef op woensdag 06 juli 2011 @ 08:59:
staat nog niet op: http://www.lijbrandt.nl/support/storingen

Enig idee hoe lang dit gaat duren en waar ik voor updates van status kan kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The_Roman schreef op woensdag 06 juli 2011 @ 11:54:
[...]

staat nog niet op: http://www.lijbrandt.nl/support/storingen

Enig idee hoe lang dit gaat duren en waar ik voor updates van status kan kijken?
@Denan: Daar heeft the_roman een puntje... Je vraagt niet meer te melden, maar klanten die nu hun TV aanzetten weten niet wat er aan de hand is... dus gaan ze de supportdesk platbellen, omdat er bij hun provider niks te vinden is op de website.
Een melding op de site maakt een hoop duidelijk.... "Er is iets stuk en we werken er met man en macht aan om het zo snel mogelijk op te lossen". Kleine moeite, groot gemak :)

@the_roman
Ik vrees dat je dat niet op de site van Lijbrandt gaat vinden, want die volgt de actualiteit na de laatste vulbeurt imiddels allang niet meer.
Sorry als ik een gevoelig Lijbrandt zieltje vertrap nu, maar de realiteit is dat de website niet of nauwelijks meer wordt bijgehouden.
Ik weet inmiddels viavia wat er stuk is, en dat zou best nog wel eens even kunnen duren om te repareren cq vervangen... wat het is ga ik hier niet ventileren omdat dat niet bijdraagt aan de oplossing en zeker niet relevant is aan de discussie hier. ;)

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 06-07-2011 12:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Roman

The_Roman

Okdag

Verwijderd schreef op woensdag 06 juli 2011 @ 12:03:
[...]

[...]

Ik weet inmiddels viavia wat er stuk is, en dat zou best nog wel eens even kunnen duren om te repareren cq vervangen... wat het is ga ik hier niet ventileren omdat dat niet bijdraagt aan de oplossing en zeker niet relevant is aan de discussie hier. ;)
Dan haal ik mijn DVB-C ontvanger maar wéér uit de kast :P.. nu 2 weken geen UPC.. dacht nooit dat ik het zo zou missen!

[ Voor 41% gewijzigd door The_Roman op 06-07-2011 14:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charleychui
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 14:19
Ik ben net thuis en constateer, dat IPTV weer werkt.
Ik moest wel mijn M532 rebooten

charleyr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Verwijderd schreef op woensdag 06 juli 2011 @ 12:03:
@Denan: Daar heeft the_roman een puntje... Je vraagt niet meer te melden, maar klanten die nu hun TV aanzetten weten niet wat er aan de hand is... dus gaan ze de supportdesk platbellen, omdat er bij hun provider niks te vinden is op de website.
Een melding op de site maakt een hoop duidelijk.... "Er is iets stuk en we werken er met man en macht aan om het zo snel mogelijk op te lossen". Kleine moeite, groot gemak :)
Ik vroeg het de tweakers niet meer te melden.. verder sta ik te ver van Lijbrandt af om daar iets inhoudelijks over te roepen (naast het feit dat de storing bekend is en men er al mee bezig was).

Website is wel een puntje, ik had laatst te horen gekregen dat men daar scherper op zou zijn maar ik zie inderdaad geen meldingen nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

denan schreef op woensdag 06 juli 2011 @ 16:39:
[...]

Ik vroeg het de tweakers niet meer te melden.. verder sta ik te ver van Lijbrandt af om daar iets inhoudelijks over te roepen (naast het feit dat de storing bekend is en men er al mee bezig was).

Website is wel een puntje, ik had laatst te horen gekregen dat men daar scherper op zou zijn maar ik zie inderdaad geen meldingen nu.
Het was ook eerder een algemene opmerking over het ontbreken van info, want inderdaad als een paar tweakers het hier melden dan weet het gros wel wat er aan de hand is ;)
Troost je, de meeste storingen en storinkjes kan je eerder hier vinden dan op de website... dat scherpe wat beloofd is laat helaas nog een beetje op zich wachten.
Maar... het draait hier allemaal weer, dus de mannen van KPN en RF hebben hun best gedaan.
Dit is overigens voor het eerst dat ik vanaf aug 2010 zo'n lange outage gezien heb... met als echte toeval die 23:00:00, wat een paar maanden geleden op alleen woensdag ook elke week een dip van een minuut of zo had.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 06-07-2011 22:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceOnFire
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Ik overweeg ook over te stappen naar Lijbrandt, maar wil geen extra kastjes bij de TV. An sich moet dat goedkomen aangezien Lijbrandt DVB-C aanbiedt, maar als ik het goed begrijp is dat een SD signaal en wordt het HD signaal alleen via IPTV en dus alleen via tóch weer zo'n extra kastje geleverd? HD zenders komen in het standaardpakket van Glashart las ik, geldt dit dan ook voor Lijbrandt en komt t eea dan wel in HD via DVB-C ter beschikking? Ook kan ik nergens een lijst vinden met de zenders die via DVB-C worden aangeboden, de Lijbrandt site is niet bepaald duidelijk op die gebieden.

[ Voor 5% gewijzigd door IceOnFire op 07-07-2011 10:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zenderlijsten zie (bij iptv via een WBA+ netwerk kunnen er verschillen zijn )
http://glashartmedia.nl/Diensten/Zenderlijsten/

[ Voor 53% gewijzigd door Verwijderd op 07-07-2011 11:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kwaliteit van DVB-C is zodanig dat ik geen enkele behoefte heb aan IPTV. Kwaliteit is m.i. gelijk aan wat UPC als digitaal levert.

Je kunt altijd bestellen zonder IPTV bevalt het toch niet dan alsnog voor IPTV gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceOnFire
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Bedankt voor de snelle reacties. Ik heb dus inderdaad goed begrepen dat DVB-C alleen SD biedt? Ook bijvoorbeeld NL1/2/3 zijn dus alleen SD? In die zenderlijsten staat twee keer onder elkaar "BBC" zonder verdere aanduiding, dat is BBC1 en 2 neem ik aan?

[ Voor 28% gewijzigd door IceOnFire op 07-07-2011 11:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Roman

The_Roman

Okdag

heeft iemand trouwens ook last van haperend beeld op Canvas en Ketnet (beide HD)? Ik heb de M532 en het beeld stottert als het ware (1/2 seconde beeld, 1/2 seconde stil etc.) Heb het gemeld bij Lijbrandt, moest modem herstarten en tv aan en uit zetten, heeft niet geholpen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The_Roman schreef op donderdag 07 juli 2011 @ 11:59:
heeft iemand trouwens ook last van haperend beeld op Canvas en Ketnet (beide HD)? Ik heb de M532 en het beeld stottert als het ware (1/2 seconde beeld, 1/2 seconde stil etc.) Heb het gemeld bij Lijbrandt, moest modem herstarten en tv aan en uit zetten, heeft niet geholpen :P
Zelfde probleem staat in het XMS topic volgens mij van woensdag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Roman

The_Roman

Okdag

Verwijderd schreef op donderdag 07 juli 2011 @ 12:23:
[...]
Zelfde probleem staat in het XMS topic volgens mij van woensdag
Lijbrandt: "hier hebben we idd ook last van het euvel, we hebben dit gemeld aan leveranciers en gaan het zsm oplossen"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeT80
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 19:52
Verwijderd schreef op maandag 20 juni 2011 @ 22:38:
[...]
Maar nog iets anders... hier in B&R is het weer met de regelmaat van de klok hommeles met de gids info verversen.
Goede nieuws is dat de STB er niet meer op reset, maar het slechte nieuws is dat je voor eeuwig met die zwarte balk met de tekst Gidsinformatie wordt ververst in alle zenders zit.
Even uit en aanzetten (soft) lost het meestal wel op, alleen is de gids dan leeg... en dit meermaals per week...
Zelfde hier in Houten, aanbevolen reset en DHCP release (door helpdesk) geprobeerd.
Tevens geeft Belgie bij opname zwart beeld
Ook is het niet langer mogelijk 2 programmas die achter elkaar komen op te nemen
(denk aan dinsdag de 2 afleveringen van NCIS)

Help ?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het touwens normaal dat ee opname van de iptv box vast loopt, als je op hetzelfde moment een ander opgenomen programma kijkt? Of als er een ander programma wordt gepauzeerd of doorgespoeld

Ik heb hier steeds problemen mee. Herkennen jullie dit?

Samengevat: ik kan onder het opnemen niet een ander opgenomen programma kijken of een programma pauzeren/doorspoelen. Dan Stopt t beeld na een tijdje van hey opgenomen programma, als ik die later terug zie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morzzz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 05-08 18:29
IceOnFire schreef op donderdag 07 juli 2011 @ 10:51:
Ik overweeg ook over te stappen naar Lijbrandt, maar wil geen extra kastjes bij de TV. An sich moet dat goedkomen aangezien Lijbrandt DVB-C aanbiedt, maar als ik het goed begrijp is dat een SD signaal en wordt het HD signaal alleen via IPTV en dus alleen via tóch weer zo'n extra kastje geleverd? HD zenders komen in het standaardpakket van Glashart las ik, geldt dit dan ook voor Lijbrandt en komt t eea dan wel in HD via DVB-C ter beschikking? Ook kan ik nergens een lijst vinden met de zenders die via DVB-C worden aangeboden, de Lijbrandt site is niet bepaald duidelijk op die gebieden.
Ik ben nog niet aangesloten op glasvezel, maar als je TV in staat is om multicast streams te openen moet je met het "IPTV op je HTPC" verhaal elders op het forum een heel eind komen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Morzzz schreef op vrijdag 08 juli 2011 @ 11:44:
[...]

Ik ben nog niet aangesloten op glasvezel, maar als je TV in staat is om multicast streams te openen moet je met het "IPTV op je HTPC" verhaal elders op het forum een heel eind komen...
Dat kastje is zo klein dat kun je snel kwijt, bij mij ligt hij onder het audiomeubel, afstandsbediening is zo goed dat je hem niet eens naar de animo hoeft te richten, ik wil maar zeggen, misschien heb je er geen last van? Het is een stuk betere oplossing dan die grote decoders van de concurrenten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op vrijdag 08 juli 2011 @ 09:03:
Is het touwens normaal dat ee opname van de iptv box vast loopt, als je op hetzelfde moment een ander opgenomen programma kijkt? Of als er een ander programma wordt gepauzeerd of doorgespoeld

Ik heb hier steeds problemen mee. Herkennen jullie dit?

Samengevat: ik kan onder het opnemen niet een ander opgenomen programma kijken of een programma pauzeren/doorspoelen. Dan Stopt t beeld na een tijdje van hey opgenomen programma, als ik die later terug zie.
Dit herken ik, div. keren bij Lijbrandt gemeld en nooit opgelost.

Hier hebben meerdere mensen het gemeld maar er zijn er ook die nergens last van hebben. E.e.a. is uiterst vaag iig. En Lijbrandt wekt niet echt de indruk hier serieus aan te werken met Glashart Media.

Ik gebruik de box eigenlijk alleen nog maar voor pauzeren van Live TV (zonde van het geld maar pauzeren is en blijft wel handig). Voor de rest gebruik ik een eigen oplossing voor het opnemen van DVB-C. STB is de afgelopen vakantie (12 dagen) zelfs gewoon helemaal van de stroom af geweest. NAS + router in de meterkast waren voldoende om online te blijven en alles op te nemen.

Overigens, Hoe zit het nu eigenlijk met de kanalen waarvan beloofd werd dat ze vanuit GHM via KPN doorgesluisd zouden worden? (Brava 3d, het GHM infokanaal, dus alles wat KPN zelf niet doorgeeft en dus ook niet encodeert, etc.). Via DVB-C komt het GHM infokanaal nu wel door maar via IPTV nog steeds niet.

Ook ben ik benieuwd wanneer wij als Lijbrandt klanten bv. gebruik kunnen gaan maken via de videotheek service van GHM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Websurfer01
Hier lees je o.a. dat er meer HD zenders standaard in het (digitale) basispakket zitten, daarom wilde ik eens kijken waar ik dan eigenlijk nog voor betaal in het HD pakket, maar ik kan nergens meer een overzicht vinden.
Op de (rottige) homepage van Lijbrandt staan veel verouderde antwoorden op faq's, er staat wat je voor extra diensten (zoals tv-pakketten) bij je abonnement kunt bestellen, maar zo te zien geen zenderindelingen per pakket, alleen standaard digitaal.
Kijk ik er overheen?

aanv.: Met Google wel een lijstje gevonden op site van Lijbrandt-telecom, weet niet of dit gelijk is aan "onze" Lijbrandt, als dit zo is betalen we straks (is nu nog in gratis eerste jaar) 5 euro p.m. voor een HD pakket met als enige meerwaarde een paar zenders die we zelden kijken.

[ Voor 17% gewijzigd door Websurfer01 op 12-07-2011 09:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dan zeg je het HD-pakket toch op? :)
Hoe meer mensen dat doen, hoe sneller de contentleveranciers inzien dat de HD melkkoe niet meer werkt...
Dankzij Ziggo gaan nu steeds meer providers de meest bekeken NL basis HD-zenders in het basispakket stoppen waardoor veel mensen geen behoefte meer hebben aan het HD-pakket. Dit is goed voor de standaardisering van HD in Nederland en slecht voor de contentleveranciers die van HD een melkkoe probeerde te maken. Zij zullen nu flink minder inkomsten gaan krijgen en op termijn wellicht gedwongen worden om hun zenders ook in het basispakket te stoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@spaceone: Thanks, maar die post beantwoordt niet echt m'n vraag. Een deel geldt voor XMS (dat in principe een ander aanbod kan hebben dan Lijbrandt ookal zijn ze hetzelfde bedrijf). Dat bij XMS nu div. HD-zenders standaard zijn hoeft nog niet hetzelfde te betekenen voor Lijbrandt (dat hier nog geen aankondiging voor heeft gepubliceerd).

Bovendien snap ik dat vanaf 5 juli het infokanaal zou komen, maar op IPTV is het er nog steeds niet.

Verder was eerder aangegeven dat ook GHM zenders zoals Brava 3d ook in WBA gebieden doorgegeven zouden gaan worden. Maar daar zie ik in die post nu geen vermelding van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

eymey schreef op dinsdag 12 juli 2011 @ 11:39:
@spaceone: Thanks, maar die post beantwoordt niet echt m'n vraag. Een deel geldt voor XMS (dat in principe een ander aanbod kan hebben dan Lijbrandt ookal zijn ze hetzelfde bedrijf). Dat bij XMS nu div. HD-zenders standaard zijn hoeft nog niet hetzelfde te betekenen voor Lijbrandt (dat hier nog geen aankondiging voor heeft gepubliceerd).
De wijziging is vanuit Glashart Media doorgevoerd, dus dat geldt gewoon voor alle isp's die GHM doorgeven :)

http://glashartmedia.nl/Diensten/Zenderlijsten/
Lijbrandt verwijst overigens ook naar bovenstaande link op http://www.lijbrandt.nl/diensten/tv
Pagina: 1 ... 20 ... 88 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Een vragen- en klachtentopic is prima natuurlijk, maar vergeet niet dat GoT -geen- helpdesk is.

Eindeloze klaagzangen hebben we dan ook zeker geen behoefte aan, dat zijn gewoon flames/trolls en vallen onder de gedragsregels van GoT.

Het topic is opgekuisd, er zijn een heel aantal reacties verwijderd om het geheel leesbaar te houden.
Hou dat vanaf nu ook zo.