Toon posts:

Lijbrandt: vragen en klachten Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 19 ... 88 Laatste
Acties:
  • 536.103 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In het meest actuele overzicht staat MyZen nog steeds in. Echter al weken (dus eerst wel ontvangst) is de epg wel gevuld van deze zender maar bijft het beeld op zwart. Daar kan ik niets over vinden op de site.

Overigens staat in dat overzicht ook ARD en ZDF, EEN en Ketnet/Canvas als HD en ARTE Frans in HD.
Hier in Almere wba gebied hebben we die nog steeds niet. Aleen in SD. Dus dat overzicht zegt niet zo veel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 30-09 11:18
Verwijderd schreef op woensdag 15 juni 2011 @ 13:21:
In het meest actuele overzicht staat MyZen nog steeds in. Echter al weken (dus eerst wel ontvangst) is de epg wel gevuld van deze zender maar bijft het beeld op zwart. Daar kan ik niets over vinden op de site.

Overigens staat in dat overzicht ook ARD en ZDF, EEN en Ketnet/Canvas als HD en ARTE Frans in HD.
Hier in Almere wba gebied hebben we die nog steeds niet. Aleen in SD. Dus dat overzicht zegt niet zo veel
Een HD en ketnet/canvas HD werken in WGDO ook nog niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 03-10 15:02
Verwijderd schreef op woensdag 15 juni 2011 @ 12:27:
Hoe staat het met MyZen Hd
Die staat ook al weken op zwart met de melding momenteel niet beschikbaar.
1324 Almere. Meer mensen hier last van. (Nou ja last. Zo geweldig is de zender niet)
Hey mede-1324'er :).

Volgens Denan komt dat dus omdat, wat Glashart Media door wil geven, nog niet altijd direct aangeleverd kan worden door KPN. Als het via WBA+ binnen komt zoals in Almere, dan hebben we dus nog ff pech :S

Zelfde geldt bv. voor Brava 3D.

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Oproep

Kunnen Lijbrandt klanten met vreemde telefonieproblemen (bepaalde locaties onbereikbaar, stiltes, uitvallende verbindingen) een email sturen naar denan.nospam@gmail.com met daarin een omschrijving van het probleem? Er is onderzoek geweest naar de issues uit de startpost maar de problemen zijn niet te reproduceren en zijn ook niet generiek. Het overgrote merendeel van de klanten ervaart geen problemen. Om wat dieper te graven heb ik graag wat testcases en bij voorkeur worden dat Tweakers ;).

Aub alleen reageren als een specifiek probleem vaak voorkomt, het probleem moet te testen zijn en als iets slechts 1x per 3-4 weken gebeurt is dat te weinig voor een goede testcase.

Info die in de email moet staan:
- Het telefoonnnummer
- Wat is het probleem?
- Hoe vaak komt het voor?
- Waar bel je heen? (onnet/offnet)
- Wat voor telefoon heb je
- Waarop zit je telefoon aangesloten (DRG/Genexis/etc.. Aub typenummer vermelden)

add: feli eymey!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem2
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 03-10 13:46

Willem2

Ω is futile

denan schreef op woensdag 15 juni 2011 @ 13:25:
[...]

Een HD en ketnet/canvas HD werken in WGDO ook nog niet :)
Yup, maar ipv Belgie in HD zou ik liever een EPG krijgen voor BBC HD, want los van de recente EPG perikelen, heeft die zender nog nooit een gids gehad sinds hij erbij zit... Zit dat wel in de planning of moet ik dat zelf bij elkaar gaan shoppen met xmltv? :-)

en nee, ik houd niet van voetbal... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Willem2 schreef op woensdag 15 juni 2011 @ 14:18:
Yup, maar ipv Belgie in HD zou ik liever een EPG krijgen voor BBC HD, want los van de recente EPG perikelen, heeft die zender nog nooit een gids gehad sinds hij erbij zit... Zit dat wel in de planning of moet ik dat zelf bij elkaar gaan shoppen met xmltv? :-)
Kwestie van de EPG leverancier vragen om de data erbij te plaatsen.. maar ik zal het door laten geven. (add: done.. nu even afwachten wat de reactie gaat zijn).

[ Voor 5% gewijzigd door denan op 15-06-2011 14:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Thanks, @Denan :D

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem2

Willem2

Ω is futile

denan schreef op woensdag 15 juni 2011 @ 14:21:
[...]
Kwestie van de EPG leverancier vragen om de data erbij te plaatsen.. maar ik zal het door laten geven. (add: done.. nu even afwachten wat de reactie gaat zijn).
super! Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baasandre
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 24-08 22:14
Hahahaha, zie nu pas de taart bij je staan eymey !
Van harte !!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Thanks ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirMemeAlot
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 03-10 14:14
Kunnen we ook niet een soort van petitie starten hier om het leveren van Film 1 en sport 1 af te dwingen bij Lijbrandt? Ik zie deze pakketten als een goede toevoeging op het nu nog vrij beperkte premium pakketten aanbod van Lijbrandt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem2

Willem2

Ω is futile

SirMemeAlot schreef op woensdag 15 juni 2011 @ 17:07:
Kunnen we ook niet een soort van petitie starten hier om het leveren van Film 1 en sport 1 af te dwingen bij Lijbrandt? Ik zie deze pakketten als een goede toevoeging op het nu nog vrij beperkte premium pakketten aanbod van Lijbrandt.
Nou, als dat betekent dat WGDO gebied ook over gaat op encryptie dan dank ik u vriendelijk; kan ik mijn mediacenter niet meer gebruiken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Precies... Laat deze veeleisende zender met zijn veeleisende contentleveranciers maar lekker wegblijven op WGDO glas :w
Op invloed van encryptiegeile contentleveranciers als Sony, Disney en Warner zitten we niet te wachten.

Overigens, uit eerdere reacties van de OnsBrabantNet klantenservice (die ooit eens op een forum gepost zijn) blijkt dat er maar weinig belangstelling is voor Film1:

post van 8 augustus 2010:

Enige tijd geleden is er gekeken of er interesse was in de ontvangst van Film 1 en Sport 1. Aan de hand van de reacties toen is er besloten de diensten niet te gaan aanbieden. Helaas is het onbekend of deze diensten in de toekomst wel via OnsBrabantNet aangeboden zullen worden.

post van 28 januari 2011:

Op dit moment geven wij het signaal van Film1/Sport1 helaas niet door. Onze achterliggende leverancier 'Glashart Media' is achter de schermen druk bezig met het steeds verder uitbreiden van het digitale tv aanbod via onze dienst 'Interactieve Digitale Televisie'.
Er is echter een reden waarom zenders zoals Sport 1 / Film 1 of in deze reeks van betaalde kanalen (nog) niet worden toegevoegd. Het toevoegen van de zenders zoals Sport 1 / Film 1 in het aanbod is voor ons en 'Glashart Media' een kostbare investering. Uit een eerdere peiling hebben wij moeten constateren dat er vooralsnog te weinig belangstelling vanuit onze gebruikers bestond om deze zenders te gaan toevoegen binnen ons huidige aanbod. Wij willen hiermee niet uitsluiten dat op een later termijn er wel voor wordt gekozen om deze zenders alsnog te gaan aanbieden.
Daarom inventariseren wij elke vraag/verzoek naar deze zenders. Wanneer de aantal verzoeken naar deze zenders stijgt, is de kans groot dat in de toekomst nogmaals met onze leverancier wordt gekeken naar de mogelijkheden om deze zenders alsnog toe te gaan voegen in ons huidige aanbod. Uw verzoek is om die reden genoteerd op onze verzoekenlijst.
Hopende u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Nou ik zou met name Sport1 toch wel een mooi toevoeging vinden hoor, zou daar best interesse in hebben dan om dat af te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Daarom inventariseren wij elke vraag/verzoek naar deze zenders.
Zou men ook de vragen om ze juist niet toe te voegen inventariseren? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
ik222 schreef op woensdag 15 juni 2011 @ 18:33:
Nou ik zou met name Sport1 toch wel een mooi toevoeging vinden hoor, zou daar best interesse in hebben dan om dat af te nemen.
Zodra chellomedia de minimale garantie laat vervallen komt het vast ook bij ghm. Momenteel vragen ze echter om zulke hoge aantallen dat het voor leveranciers onbetaalbaar is om film1 en sport1 te leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
denan schreef op woensdag 15 juni 2011 @ 20:42:
[...]

Zodra chellomedia de minimale garantie laat vervallen komt het vast ook bij ghm. Momenteel vragen ze echter om zulke hoge aantallen dat het voor leveranciers onbetaalbaar is om film1 en sport1 te leveren.
Dat is begrijpelijk natuurlijk en het aantal glasvezel abbonees wat de diensten van GHM afneemt wordt natuurlijk ook steeds groter, wat ook voor Sport1 een deal met GHM weer aantrekkelijker zal maken. We wachten het maar gewoon af :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeHoX
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 01-10 13:11

NeHoX

Gamer + PV

Weet iemand hoe dit kan:

Genexis modem --> Kabel op Poort 2 van Genexis naar Switch --> 8 Ports Switch --> Kabel naar Amino --> Beeld
Genexis modem --> Kabel op poort 2 van Genexis naar Amino --> Geen beeld

Ik ben volledig het spoor bijster.

Internet en Telefonie werken gewoon naar behoren.

23x330Wp NNO & 8x405Wp op Zuid = 10.830Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem2

Willem2

Ω is futile

NeHoX schreef op woensdag 15 juni 2011 @ 20:51:
Weet iemand hoe dit kan:

Genexis modem --> Kabel op Poort 2 van Genexis naar Switch --> 8 Ports Switch --> Kabel naar Amino --> Beeld
Genexis modem --> Kabel op poort 2 van Genexis naar Amino --> Geen beeld

Ik ben volledig het spoor bijster.

Internet en Telefonie werken gewoon naar behoren.
Hoewel het een beetje vaag is lijkt het erop dat je Genexis poort goed is en je Amino ook, dus dat iets ertussen roet in het eten gooit. Heb je al een andere kabel geprobeerd tussen Genexis en Amino? Eventueel Amino resetten/herinstalleren als hij rechtstreeks op je Genexis zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nhimf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-09 09:46

nhimf

Lekker belangrijk allemaal

denan schreef op woensdag 15 juni 2011 @ 09:04:
[...]

Klopt, er is een probleem met de aanlevering van de EPG data voor die zenders. Gisteren is er een storing aangemaakt bij GHM en men heeft het in onderzoek.

add: en ja.. dat had ook op de lbt storingspagina moeten staan. Ik heb doorgegeven dat ze die iets vaker moeten gaan updaten voor IPTV issues.
Heeft het echt zin om dit soort dingen door te geven, van ned 1,2,3 en rtl 7 ben ik het al een paar dagen kwijt en van rtl4 sinds gisteren. Erg onhandig als je iets wilt opnemen. Maar doet lijbrandt er wel iets mee als ik dit als storing opgeef? of kan ik beter GHM direct contacteren?

btw. NGC HD heb ik nog nooit epg van gehad...

Ik stink niet, ik ruik gewoon anders

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Willem2 schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 08:27:
[...]
Hoewel het een beetje vaag is lijkt het erop dat je Genexis poort goed is en je Amino ook, dus dat iets ertussen roet in het eten gooit. Heb je al een andere kabel geprobeerd tussen Genexis en Amino? Eventueel Amino resetten/herinstalleren als hij rechtstreeks op je Genexis zit?
Mac adress lock? Volgens mij staat er 30-40 minuten op vanuit de wijkrouter.
nhimf schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 08:30:
Heeft het echt zin om dit soort dingen door te geven, van ned 1,2,3 en rtl 7 ben ik het al een paar dagen kwijt en van rtl4 sinds gisteren. Erg onhandig als je iets wilt opnemen. Maar doet lijbrandt er wel iets mee als ik dit als storing opgeef? of kan ik beter GHM direct contacteren?
Tuurlijk, zolang jullie geen storingen doorgeven kan Lijbrandt niets aanmelden bij GHM. Natuurlijk wel bij je ISP doorgeven, niet bij GHM. Die hebben geen consumenteningang.

nb: op de streams/inhoud zit natuurlijk wel monitoring maar er gebeurt dagelijks zoveel op tv gebied dat het bijna niet bij te houden is. Zenders verdwijnen, verschuiven. EPG data verdwijnt of de zenders beslissen dat ze opeens andere uitzendingen gaan afspelen waardoor de EPG niet klopt, etcetc. Geef dus altijd een probleem door zodat de ISP op de hoogte blijft.

add:

Niemand trouwens meer issues met telefonie? -> denan in "Lijbrandt: vragen en klachten" vanuit deze thread heb ik nog geen reacties gekregen. Het is natuurlijk ook mogelijk om vrienden/bekenden die je hoort klagen over 'vreemde problemen' naar dat adres te sturen.

add2: EPG werkt weer.

[ Voor 9% gewijzigd door denan op 16-06-2011 12:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 15 juni 2011 @ 18:26:
Precies... Laat deze veeleisende zender met zijn veeleisende contentleveranciers maar lekker wegblijven op WGDO glas :w
Op invloed van encryptiegeile contentleveranciers als Sony, Disney en Warner zitten we niet te wachten.
UPC en Ziggo houden dat sprookje maar al te graag in leven want daardoor kunnen ze naar een andere wijzen om hun dwingende STB te gebruiken. Feit is echter dat geen enkele filmleverancier tot nu toe de eis heeft gesteld dat er met encryptie gewerkt zou moeten worden.

Overigens kan met probleemloos sommige zenders wel en andere niet encrypten. Dit is zelfs bij UPC lang gedaan waardoor de NL-talige zender rechtstreeks op de TV (met DVB-C decoder) zonder STB en zonder kaart bekeken konden worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 12:58:
[...]

UPC en Ziggo houden dat sprookje maar al te graag in leven want daardoor kunnen ze naar een andere wijzen om hun dwingende STB te gebruiken. Feit is echter dat geen enkele filmleverancier tot nu toe de eis heeft gesteld dat er met encryptie gewerkt zou moeten worden.
TotaalTV: RTL en SBS vragen niet om gebruik CI+ bij Ziggo

Ziggo stelt dat RTL Nederland zelfs geen enkele vorm van bescherming of codering van Ziggo eist. Wat betreft andere aanbieders geldt de vraag voor een optimale bescherming van het content wel. Het gaat hier bijvoorbeeld om contentleveranciers als Sony, Disney en Chello Benelux.
Al eerder liet Chello Benelux, eigenaar van Film1 en Sport1, weten dat nieuwe technologieën een betere en optimale bescherming van het content verlangen. Alleen als deze bescherming, in de vorm van verbeterde codering, op hoog niveau is dan stelt Chello Benelux content voor deze nieuwe diensten ter beschikking.

TotaalTV: Hollywood probeert ARD en ZDF te dwingen tot codering HD-signalen

De Duitse publieke omroepen ARD en ZDF denken na over het inzetten van kopieerbeveiligingstechnieken op hun HD-signalen en dat vooral onder druk van Amerikaanse productiemaatschappijen oftewel 'Hollywood'

Security.nl: 'Disney wil internetverbod in Nederland'

Amerikaanse bedrijven hebben geprobeerd om in Nederland een internetverbod in te voeren, zo meldt Bits of Freedom. De burgerrechtenbeweging ontving van een anonieme bron standaard concept-contracten van Disney en Warner Bros. uit 2006. Volgens de bron werden die contracten gebruikt bij de onderhandelingen over licenties met internetproviders in Nederland. In het contract dringt Disney erop aan dat internetproviders hun gebruikers afsluiten als deze auteursrechtinbreuk plegen. Ook het contract van Warner pleit voor een internetverbod.

Tevens werken er een aantal ex-medewerkers van Disney bij Chellomedia: http://www.chellomedia.com/executive-profiles.html
Verklaard dus ook meteen waarom Chellomedia een schoothondje is van dit soort malafide contentleveranciers uit Hollywood. Allemaal nauw met elkaar verbonden.
Overigens kan met probleemloos sommige zenders wel en andere niet encrypten. Dit is zelfs bij UPC lang gedaan waardoor de NL-talige zender rechtstreeks op de TV (met DVB-C decoder) zonder STB en zonder kaart bekeken konden worden.
UPC mag NL1,2,3 niet zomaar gaan encrypten. De zenders moeten FTA blijven van de PO :)

nieuws: Publieke omroep niet blij met encryptie Telenet

Een medewerker van de Nederlandse publieke omroep mailde terug: "Ons uitgangspunt is dat kanalen van de Nederlandse publieke omroep niet versleuteld mogen worden aangeboden zonder ons medeweten.

Maar als het even kon had UPC die zeker weten ook achter de encryptie gezet. UPC is in dat opzicht precies hetzelfde als KPN. Alles op eigen houtje dichtimmeren terwijl 99% van de zenders dit niet als harde eis stelt (wel conditional access, maar geen codering). Maarja bij UPC, met eigen contentdivisie Chellomedia, speelt dus ook nog mee dat ze een schoothondje zijn van Hollywood. Daarom is het zo belangrijk dat dit soort partijen geen belang/invloed moeten krijgen bij een signaalaanbieder.

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 16-06-2011 15:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem2

Willem2

Ω is futile

Verwijderd schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 13:29:
[...]
UPC mag NL1,2,3 niet zomaar gaan encrypten. De zenders moeten FTA blijven van de PO :)

nieuws: Publieke omroep niet blij met encryptie Telenet

Een medewerker van de Nederlandse publieke omroep mailde terug: "Ons uitgangspunt is dat kanalen van de Nederlandse publieke omroep niet versleuteld mogen worden aangeboden zonder ons medeweten.

....
Geldt dat ook voor de HD kanalen van NED 123? Want bij Ziggo is alleen NED1 HD fta, de andere twee moet je toch echt een cam kaart en/of smartcard hebben voordat hij het doet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Blijkbaar heeft Ziggo (net als KPN) daar toestemming voor gekregen van de PO. Anders zou je de PO eens moeten mailen hierover. Dan weten we zo of Ziggo en/of KPN dit achter de rug van de PO om doet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Bij canaal digitaal zijn ook alleen de SD versies fta volgens mij, de HD versies zijn versleuteld en daar heb je een extra abbo voor nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
ik222 schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 17:38:
Bij canaal digitaal zijn ook alleen de SD versies fta volgens mij, de HD versies zijn versleuteld en daar heb je een extra abbo voor nodig.
Klopt. Mijn cardshare ging eergisteren down en toen zat ik vast aan het SD aanbod :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik222 schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 17:38:
Zowel de SD als de HD versies van ned 1,2,3, zijn versleuteld maar wel ftv (Free to View)
Hiervoor is alleen een geregistreerde kaart nodig en geen abo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klopt, BVN is de enige NL zender zonder codering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Verwijderd schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 12:10:
Klopt, BVN is de enige NL zender zonder codering
Ik heb een geregistreerde kaart (minimale abonnement) maar toen de cardshare down ging kreeg ik wel de FTA's (ned1,2,3) maar niet ned1,2,3 hd. Achja.. offtopic voor deze thread waarschijnlijk :)

Ontopic: zijn er echt geen Lijbrandt mensen die nog vreemd gedrag hebben met hun telefoniedienst?
denan in "Lijbrandt: vragen en klachten"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem2

Willem2

Ω is futile

denan schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 12:28:
[...]

Ik heb een geregistreerde kaart (minimale abonnement) maar toen de cardshare down ging kreeg ik wel de FTA's (ned1,2,3) maar niet ned1,2,3 hd. Achja.. offtopic voor deze thread waarschijnlijk :)

Ontopic: zijn er echt geen Lijbrandt mensen die nog vreemd gedrag hebben met hun telefoniedienst?
Vraag wel gezien, maar ik gebruik de telefoon niet zo heel vaak, en als ik hem gebruik doet hij het altijd naar behoren... Of je altijd goed bereikbaar bent van buitenaf is natuurlijk moeilijk te beoordelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gysman11
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
ik kan mijn gesprekskosten niet online inzien, terwijl lijbrandt dat via "mijn lijbrandt" wel aanbiedt (of liever: doet alsof ze het aanbiedt). Maar dat is waarschijnlijk niet wat je bedoelt ;-)

Telefonie werkt (denk ik) goed. Heb, en ben, gisteren gebeld, no problems. Hoeveel telefoontjes er NIET doorkomen weet ik natuurlijk niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
gysman11 schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 13:01:
ik kan mijn gesprekskosten niet online inzien, terwijl lijbrandt dat via "mijn lijbrandt" wel aanbiedt (of liever: doet alsof ze het aanbiedt). Maar dat is waarschijnlijk niet wat je bedoelt ;-)
Die bedoelde ik inderdaad niet, maar het staat wel op de (grote) to-do lijst :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjimmie
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 29-09 16:50
In den beginne van bellen via Lijbrandt klaagte de andere kant vaak over een laag volume (zelfde telefoon als voor Lijbrandt), maar of dat nu nog speelt of dat men eraan is gewend weet ik niet.

Panasonic 7kW J-Series Split + 190 liter SWW, 2750+2100Wp Oost-West

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb alleen geen nummerherkennig. Volgens mij ondersteunt mijn telefoon beide mothodes (FSK en nog wat)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem2

Willem2

Ω is futile

Verwijderd schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 15:39:
Ik heb alleen geen nummerherkennig. Volgens mij ondersteunt mijn telefoon beide mothodes (FSK en nog wat)
had ik ook last van; maar begon spontaan te werken na een paar dagen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Don_Zakaria
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 15-07-2021
iemand enig idee hoelang lijbrandt erover doet om je verbinding gereed te maken? ik heb hiervoor internlnet gehad (glasvezel) dus er hoeft geen monteur aan te pas te komen dat is al gebeurd. Het gaat er bij mij niet in dat een provider anno 2011 je na 6 weken niet eens kan vertellen wanneer je aangesloten gaat worden. Ik heb mijn internlnet opgezegd ervan uitgaand dat lijbrandt er geen eeuwigheid over moet doen om je internet op te leveren. na een paar keer bellen/mailen (zonder reactie!) zit ik het nu serieus te overwegen om elders te kijken voor een internet abbo..weet iemand ook binnen welke termijn een provider een internet aansluiting moet opleveren? is dit wettelijk vastgelegd? iemand enig idee? ik stel jullie reacties op prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJ Le Funk
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JJ Le Funk

:twk

Don_Zakaria schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 19:02:
iemand enig idee hoelang lijbrandt erover doet om je verbinding gereed te maken? ik heb hiervoor internlnet gehad (glasvezel) dus er hoeft geen monteur aan te pas te komen dat is al gebeurd. Het gaat er bij mij niet in dat een provider anno 2011 je na 6 weken niet eens kan vertellen wanneer je aangesloten gaat worden. Ik heb mijn internlnet opgezegd ervan uitgaand dat lijbrandt er geen eeuwigheid over moet doen om je internet op te leveren. na een paar keer bellen/mailen (zonder reactie!) zit ik het nu serieus te overwegen om elders te kijken voor een internet abbo..weet iemand ook binnen welke termijn een provider een internet aansluiting moet opleveren? is dit wettelijk vastgelegd? iemand enig idee? ik stel jullie reacties op prijs.
Lijbrandt heeft het aansluiten uitbesteed. Je kan beter het installatiebedrijf zelf even bellen als je haast hebt.

d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Verwijderd schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 15:39:
Maar vast niet tegelijk. Schakel je telefoon eens tussen beide methoden op en neer en kijk even welke werkt. En volgens mij zat er in het verleden nog een firmware bug in een aantal VoIP ata's waardoor mensen die anoniem bellen =Y hadden inbound ook geen nummerherkenning hadden.. kan zijn dat die er intussen uit is.. maar test dat ook even.

add: de DTMF methode is btw DTMF(Bellsouth). Daar zijn ook weer wat subsmaakjes van de vinden die niet altijd compatible zijn.
Don_Zakaria schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 19:02:
Dan zit je in Amsterdam zeker? Dat is een netwerkmigratie (internlnet=bbned, Lijbrandt=WBA/KPN) dus daar kan aardig wat tijd overheen gaan. Die processen worden nog verder aangescherpt maar momenteel zit er vanuit KPN redelijk wat wachttijd in het opleverproces.

[ Voor 3% gewijzigd door denan op 17-06-2011 20:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen11
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 01-09 12:00
denan schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 20:46:
[...]
Dan zit je in Amsterdam zeker? Dat is een netwerkmigratie (internlnet=bbned, Lijbrandt=WBA/KPN) dus daar kan aardig wat tijd overheen gaan. Die processen worden nog verder aangescherpt maar momenteel zit er vanuit KPN redelijk wat wachttijd in het opleverproces.
Voor mij geldt dat in ieder geval ook. In maart (!) formulieren ingeleverd bij Lijbrandt medewerker in de Glashart voorlichtingsbus in het Oostelijk Havengebied, maar na een initiele welkomstbrief niets meer vernomen. Lijbrandt helpdesk wist alleen dat het 'lang gaat duren' en ik 'niet op de lijst voor de volgende migratiereeks' (oid) stond.

Bizar dat je met al werkende infrastructuur (bij mij Alice compleet glasvezel, 20mbit) zo lang moet wachten. Ik heb geen haast want wat ik nu heb werkt ook maar het geeft weinig vertrouwen in de snelheid waarmee zaken bij Glashart en Lijbrandt worden opgepakt. Ben benieuwd of het in 2011 nog gaat lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

denan schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 13:12:
[...]

Die bedoelde ik inderdaad niet, maar het staat wel op de (grote) to-do lijst :)
Alleen bestaat die lijst al bijna een half jaar met onder andere dat onderwerp erop, maar veel beweging zit er niet in lijkt het.
Ik heb al zes maanden oorlog met onze boekhouder, die de onbegrijpelijke facturen van Lijbrandt absoluut niet meer snapt en dus met heel veel tegenzin mijn declaraties vergoed.... :(
Uiteraard doet het niet functioneel zijn van Mijn Lijbrandt en de ongrijpbare manier van factureren niets af aan het feit dat de diensten (gehalve gidsverversen de laatste tijd weer) gewoon goed werken, maar ik praat wel over keiharde euro's die ik slechts met veel gezeur terugkrijg, of wel, gewoon geld :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charleychui
  • Laatst online: 03-10 14:19
Iemand sinds gisterenavond ook problemen met het analoge televisie signaal.

Rond 20:30u een verstoring op mijn televisie op de slaapkamer en zolder.
Het signaal verdwijnt ineens spontaan en wat er overblijft zijn nog maar enkele zenders die erg ineens erg slecht te zien zijn.
Veel zenders zijn helemaal niet meer te zien.

Internet en digitale tv zijn wel gewoon beschikbaar.
De volgende handelingen uitgevoerd, maar geen zichtbaar resutaat:

1. Genexis uit/aan gezet.
2. Kabel vervangen van genexis naar televisie

Ik woon in de gemeente Hoevelaken

charleyr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zie XMS topic

Cardinal in "XMS Glasvezel ervaring - XII"

http://www.xmsnet.nl/werkzaamheden/storingen

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 18-06-2011 07:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 19:40

"The reason for time is so that everything doesn't happen at once"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
jeroen11 schreef op zaterdag 18 juni 2011 @ 00:23:
[...]

Voor mij geldt dat in ieder geval ook. In maart (!) formulieren ingeleverd bij Lijbrandt medewerker in de Glashart voorlichtingsbus in het Oostelijk Havengebied, maar na een initiele welkomstbrief niets meer vernomen. Lijbrandt helpdesk wist alleen dat het 'lang gaat duren' en ik 'niet op de lijst voor de volgende migratiereeks' (oid) stond.

Bizar dat je met al werkende infrastructuur (bij mij Alice compleet glasvezel, 20mbit) zo lang moet wachten. Ik heb geen haast want wat ik nu heb werkt ook maar het geeft weinig vertrouwen in de snelheid waarmee zaken bij Glashart en Lijbrandt worden opgepakt. Ben benieuwd of het in 2011 nog gaat lukken.
Voor zover ik weet werkt Alice via een andere operator (bbned?) op Glasvezel in Amsterdam. Het kan heel goed zijn dat de area-pops nog niet gechikt gemaakt zijn voor KPN/Reggefiber en dat bv. de headends voor analoge en dvb-c signalen op de 2e fiber ook nog niet helemaal klaar zijn.

Maar een beetje communicatie rondom de voortgang zou wel lekker zijn ja :O . Jammer dat Lijbrandt op dat gebied weer precies dezelfde fout maakt als hier in Almere een jaar terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
jeroen11 schreef op zaterdag 18 juni 2011 @ 00:23:
Het punt is dat de infra daar gewoon niet rond is. Als ze op basis van BBNED zouden leveren was het zo klaar geweest maar nu moeten de centrales nog gebouwd worden (KPN en BBNED/Tele2 gaan vast niet in één ruimte zitten) en daarna moeten de fibers fysiek omgezet worden als je migreert van netwerk. Eigenlijk ga je naar een compleet nieuw netwerk toe, het is dus niet zo simpel als een adsl->adsl overstap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goed nieuws de Nederlandse HD zenders bij KPN worden 1 op 1 overgezet (geen compressie technieken toegepast)

Bron reactie Team Winterswijk op Glasvezel.
http://glasvezelnetwerkaa...ment-c3653571527355609214

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Dat zou heel goed nieuws zijn!

Maar zoals al vaker gezegd: Eerst zien, dan geloven ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NDSFREAK
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 05-09 14:37
Verwijderd schreef op zaterdag 18 juni 2011 @ 19:40:
Goed nieuws de Nederlandse HD zenders bij KPN worden 1 op 1 overgezet (geen compressie technieken toegepast)

Bron reactie Team Winterswijk op Glasvezel.
http://glasvezelnetwerkaa...ment-c3653571527355609214
We hebben vandaag gesproken met KPN, ze hebben ons verteld dat de orginale streams van de leveranciers voor HD 1 op 1 doorgezet gaan worden naar de klant. Er zal geen compressie plaats door KPN. Ze zullen alles gewoon volle polle doorzetten naar de klant.
Hierdoor zullen deze streams van betere kwaliteit zijn dan UPC/Ziggo en de satelliet kanalen.
Alle nederlandse HD kanalen bij de KPN zullen op deze manier door gegeven gaan worden en komen in het basis pakket. We hebben ook nog even na gevraagd of de bit-read van de SD streams nog omghoog gaat. Daar kon hij me nog geen antwoord op geven.

Ook gaat KPN in juli nog een nieuwe dienst introduceren, video op de cloud diensten.
In juli zal KPN een aanpassing komen voor de abonnementen.
Dus we moeten even wachten tot juli dan zal er wel meer duidelijkheid komen.

[ Voor 12% gewijzigd door NDSFREAK op 18-06-2011 20:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NDSFREAK schreef op zaterdag 18 juni 2011 @ 20:12:
[...]

We hebben ook nog even na gevraagd of de bit-read van de SD streams nog omghoog gaat. Daar kon hij me nog geen antwoord op geven.
zie het antwoord van Denan de bitrate gaat omhoog (indien nodig)

Als ik KPN was zou ik geen weddenschap aangaan dat streams van betere kwaliteit zijn dan UPC/Ziggo
[...]
Kan natuurlijk zowel negatief als positief zijn.

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 18-06-2011 20:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

We hebben vandaag gesproken met KPN, ze hebben ons verteld dat de orginale streams van de leveranciers voor HD 1 op 1 doorgezet gaan worden naar de klant. Er zal geen compressie plaats door KPN. Ze zullen alles gewoon volle polle doorzetten naar de klant.
Hierdoor zullen deze streams van betere kwaliteit zijn dan UPC/Ziggo en de satelliet kanalen.
Alle nederlandse HD kanalen bij de KPN zullen op deze manier door gegeven gaan worden en komen in het basis pakket. We hebben ook nog even na gevraagd of de bit-read van de SD streams nog omghoog gaat. Daar kon hij me nog geen antwoord op geven.
Dat zou dus betekenen dat KPN de originele Technicolor en SAT feeds via zijn eigen IP-range gaat doorzetten? Immers kunnen ze door router beperkingen niet de Technicolor IP's erbij routeren. Dit zou in ieder geval heel goed nieuws zijn. Dat betekend dat er in de WBA gebieden dezelfde streams komen als in de WGDO gebieden (wel via KPN IP's dan) waar KPN verder met z'n tengels vanaf blijft. Dus 1-op-1 van Technicolor/SAT doorgezet met alles erop en eraan zonder Verimatrix :)

Wel jammer dat ze dit niet bij alle streams gaan doen (dus ook de SD streams). Maargoed, het is een begin in de juiste richting.

Maar zoals eymey ook al zegt:

Eerst zien, dan geloven!

Het gaat hier namelijk nog steeds om het bedrijf KPN.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 18-06-2011 20:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 18 juni 2011 @ 20:43:
[...]

Dus 1-op-1 van Technicolor/SAT doorgezet met alles erop en eraan zonder Verimatrix :)
Zo lees ik het niet. " KPN de volledige orginale streams hoe ze die krijgen van de aanbieders zonder tussen komst van compressie technieken door zal zetten tot aan de FTU in huis" betekent niet dat er geen Verimatrix wordt gebruikt.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 18-06-2011 20:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik lees het wel zo. Heb het zelfs dik gemaakt in het originele bericht:

orginale streams van de leveranciers voor HD 1 op 1 doorgezet

Oftewel, 1:1 op netwerkniveau doorgezet [233.81.233.x Technicolor --> KPN 224.0.250.x] waarbij KPN er verder met z'n tengels vanaf blijft.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 18-06-2011 20:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

We zullen zien wat het wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
En als de aanpassingen voor KPN abbo's komen, dan is het natuurlijk ook nog de vraag of ze dat ook voor WBA+ gaan doen (maar je zou kunnen veronderstellen dat dit wel goed zal komen evt. ;P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datadevil
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18:03
[...]
jeee.....aanpassing, hopelijk in de kosten, dan kan ik op glas over 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• odo966
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 03-10 13:19
Encryptie staat los van compressie, zou ik denken. Ze kunnen stoppen met hun huidige hercompressie naar een lagere bitrate, en de stream in die zin untouched laten, maar hun encryptie kunnen ze dan nog steeds blijven toepassen. Na decryptie bij de kijker thuis is het dan nog steeds de originele stream, en ze kunnen dus met recht spreken van "1-op-1 doorzetten". Ik denk niet dat KPN opeens reden zal zien om te stoppen met encryptie, maar ik heb uiteraard graag ongelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is KPN, dus je weet het nooit inderdaad. Maar als er wordt gezegd: originele streams vanuit de leverancier 1-op-1 doorgezet dan interpreteer ik dat als dat KPN het enkel doorzet en er verder niks aan veranderd (stript, wijzigt, toevoegt). Anders zouden het geen 'originele streams' meer zijn. Maargoed, we zullen zien. Het is en blijft KPN, wat maar al te graag pronkt met zijn macht en autoriteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Hebben er hier trouwens meer mensen last van een slechte verbinding tussen de transformator 'brick' van de M532 en de M532 zelf? Als ik het ronde voedingsstekkertje achterin de M532 ook maar iets aanraak hoor ik het intern 'knetteren' verliest de box voor enkele miliseconden z'n stroom (harddisk schiet in de parkeerstand) en reboot de box :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen11
  • Laatst online: 01-09 12:00
denan schreef op zaterdag 18 juni 2011 @ 18:06:
[...]
Het punt is dat de infra daar gewoon niet rond is. Als ze op basis van BBNED zouden leveren was het zo klaar geweest maar nu moeten de centrales nog gebouwd worden (KPN en BBNED/Tele2 gaan vast niet in één ruimte zitten) en daarna moeten de fibers fysiek omgezet worden als je migreert van netwerk. Eigenlijk ga je naar een compleet nieuw netwerk toe, het is dus niet zo simpel als een adsl->adsl overstap.
Dat het complex is begrijp ik. Ik had in januari al geïnformeerd naar overstappen (met name omdat TV aanbod van Alice zo slecht is). Toen was het probleem nog dat bij overstappen ik mogelijk weken zonder verbinding zou zitten. In maart werd mij gegarandeerd dat dat probleem verholpen was en ik zorgeloos kan overstappen, wat ik toen dus direct deed. Overigens zijn volgens mij alle glasvezel aansluitingen hier in de buurt tot begin dit jaar van BBned, dus overstappen is misschien complex maar niet zeldzaam.

Glashart (en KPN) staan nu al maandenlang met een verkoopbus in een buurt waar al vanaf 2007 glasvezel geleverd wordt en er dus al abonnees zijn. Vandaag ook nog eens een ronkend glasvezel promo magazine ('Glassy') van Lijbrandt in de bus, dus er wordt actief geworven, dan is het toch logisch dat een deel van de interesse van andere providers komt en je daar iets concreets over kunt zeggen? Nu zou Lijbrandt in z'n mooie blad eigenlijk moeten zeggen: "Bent u een nieuwe abonnee, welkom! Heeft al bij een ander glasvezel, dan kunnen we u nog helemaal niet bedienen"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een beetje 'n late reaktie, maar ...
eymey schreef op zondag 22 mei 2011 @ 21:14:
DVB-C is tot nu toe echt heerlijk, inderdaad. Zeker nu er ook EPG info wordt meegezonden (op af en toe een storing van dat laatste na). "TVHeadend" draaien met een USB dvb-c stick op een Synology NAS en een speciale build van XBMC met een client voor TVHeadend rules ;)
Heb je misschien een idee wat de minimale vereisten zijn voor de hardware om zo'n configuratie te draaien?
Zou het werken op een (toekomstige) Raspberry Pi?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even wat anders... ik dacht eigenlijk dat glasvezel (omdat het licht is een geen stroom) ongevoelig was voor storingen?
Vanavond hier een stevige onweersbui boven B&R en elke lichtflits gewoon een freeze in het beeld/geluid van Veronica... Lijkt me niet dat dit een inslag is op het glas, maar dat er iets in de PoPs of zo nogal nerveus wordt van statische electriciteit, want het was echt elke flits bingo!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien dat de fibers overbelicht raakten door de bliksem?
;)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 19-06-2011 01:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 19 juni 2011 @ 01:42:
Misschien dat de fibers overbelicht raakten door de bliksem?
;)
Ik mag toch hopen dat bliksemlicht niet helemaal tot aan de fibers komt zeg.... volgens mij zijn die fibers gecoat, in bundels van 8 in een buisje getrokken, en vervolgens per 96 in een grotere buis.... en een halve meter onder de grond minimaal geloof ik... Ik gooi het op electrische storingen...

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 19-06-2011 02:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Websurfer01
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 22-03-2021
Verwijderd schreef op zondag 19 juni 2011 @ 01:35:
Even wat anders... ik dacht eigenlijk dat glasvezel (omdat het licht is een geen stroom) ongevoelig was voor storingen?
Vanavond hier een stevige onweersbui boven B&R en elke lichtflits gewoon een freeze in het beeld/geluid van Veronica... Lijkt me niet dat dit een inslag is op het glas, maar dat er iets in de PoPs of zo nogal nerveus wordt van statische electriciteit, want het was echt elke flits bingo!!
In Almere bevroor het beeld regelmatig op verschillende zenders, geluid liep gewoon door.
Geen onweer gehoord, althans niet op die momenten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Klinkt inderdaad haast alsof er ergens in de bron van het signaal niet goed ging door onweer (mss. dezelfde als die van Spike? :P ).

@IcyK: 700 mhz. en 256 MB ram zijn wel weinig. Op mijn ~1 gHZ Synology DS209+II nas met PowerPC architectuur kon TVHeadend ruim draaien maar kwam vrij snel in de problemen als andere processen bv. ook veel i/o wilden. Alles was redelijk cpu-bound. Het leek alsof dat systeem niet echt een DMA-achtig mechanisme had.

Maar goed, je kan het altijd proberen natuurlijk :). De drivers van sundtek.de (waar ik de stick vandaan heb) ondersteunen ARM en kunnen een dummy device creëren zodat je in theorie zou moeten kunnen oefenen :P.

Anyway, mocht je hier meer mee aan de slag willen, er is ook een topic over TVHeadend hier ( [TV Headend] Het grote TV Headend topic ) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben echt benieuwd of KPN de zenders 1:1 gaat overzetten en dat het niet alleen maar geruchten zijn.
Ook ben ik benieuwd of er dan echt heel veel verschil is in zenders. Waar zou je dat aan moeten zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een natuurlijker beeld met meer detail en diepte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Websurfer01 schreef op zondag 19 juni 2011 @ 09:49:
[...]

In Almere bevroor het beeld regelmatig op verschillende zenders, geluid liep gewoon door.
Geen onweer gehoord, althans niet op die momenten.
Zou het dus toeval zijn dat elke flits hier boven mijn wijk het beeld bevroor?
Ik neem niet aan dat de flitsen van onweer in Almere en Berkel en Rodenrijs absoluut sync liepen, want dat zou een heel ander natuurlijk fenomeen aan het licht brengen.

Het lijkt er dus op dat er bij de bron wat onweersachtige storingen waren die (bij totaal toeval) absoluut sync liepen met de flitsen hier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 19 juni 2011 @ 16:57:
Een natuurlijker beeld met meer detail en diepte.
Mag ik dat vereenvoudigen tot de rimpels in de hoofden van presentatoren en zo? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Verwijderd schreef op maandag 20 juni 2011 @ 01:46:
Mag ik dat vereenvoudigen tot de rimpels in de hoofden van presentatoren en zo? :P
Met de bijgaande opmerking dat je dan niet naar patty brard moet kijken om dat te testen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

denan schreef op maandag 20 juni 2011 @ 08:12:
[...]

Met de bijgaande opmerking dat je dan niet naar patty brard moet kijken om dat te testen ;)
Heeft SBS6 al rekening mee gehouden. Laat maar komen KPN!

Juli wordt en mooie maand!

Trouwens, ik kan ook analoge en digitale dvb-c ontvangen. Allebei met de analoge kabel of Is dat andere de stb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem2

Willem2

Ω is futile

Verwijderd schreef op maandag 20 juni 2011 @ 09:22:
[...]

Heeft SBS6 al rekening mee gehouden. Laat maar komen KPN!

Juli wordt en mooie maand!

Trouwens, ik kan ook analoge en digitale dvb-c ontvangen. Allebei met de analoge kabel of Is dat andere de stb?
Of dat met KPN ook kan weet ik niet zeker; volgens mij heeft mijn buurman alleen maar IPTV gekregen van KPN met STB, geen coax.

Bij Lijbrandt krijg ik wel het hele pakket; analoge radio & tv via coax; basispakket (SD) TV DVB-C via coax en SD/HD televisie en digitale radio via IPTV STB.
Analoge TV van Lijbrandt is zonder versterker beter dan analoge TV van Ziggo met versterker! IPTV (WGDO) is helemaal super kwaliteit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Klopt (maar dat mag inmiddels wel zo'n beetje bekend zijn toch ). KPN levert GEEN coax! En ook andere settopboxen dan Lijbrandt icm. Glashart Media.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Willem2 schreef op maandag 20 juni 2011 @ 10:30:
[...]

Of dat met KPN ook kan weet ik niet zeker; volgens mij heeft mijn buurman alleen maar IPTV gekregen van KPN met STB, geen coax.

Bij Lijbrandt krijg ik wel het hele pakket; analoge radio & tv via coax; basispakket (SD) TV DVB-C via coax en SD/HD televisie en digitale radio via IPTV STB.
Analoge TV van Lijbrandt is zonder versterker beter dan analoge TV van Ziggo met versterker! IPTV (WGDO) is helemaal super kwaliteit!
basispakket (SD) TV DVB-C via coax --> Toch Digitale TV signaal. DVB-C zonder STB en via coax? (Niet analoog)

Of ik snap het niet, maar volgens mij zijn er 3 manieren van TV aansluiten:
Analoog (via de Coax)
Digitaal (HD) -> IPTV
DIGITAAL DVB-C via COAX. Klopt dit? ik zou graag willen weten hoe ik dat aan zou moeten sluiten, want als ik alleen coax gebruik dan heb ik allen analoog signaal.

Ps. ik snap er nu ook niet meer heel veel van...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Je hebt de volgende opties:

* Interactieve digitale TV (IPTV) waarbij ook HD tot de mogelijkheden behoort. Dit kunnen in principe alle aanbieders (incl. KPN) aanbieden

* Analoge TV (via de coax).

* DVB-C (via de coax)

Aansluiten lijkt me niet zo moeilijk toch? Bij UPC en Ziggo krijg je toch ook digitaal DVB-C via de coax? Bij providers die dit aanbieden (Lijbrandt, XMS, KickXL) dus ook.

Het lijkt me alleen evident dat je, om van dat DVB-C signaal gebruik te maken, er een geschikte ontvanger voor zal moeten hebben (ingebouwd in je TV of een apart kastje dat dvb-c kan ontvangen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sammie72
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 21-06 08:18
Gebruikt hier iemand de Siemens Gigaset M750 C IR voor DVB-C? en zo ja nog enige tips mbt de harddisk of kan ik elke HD gebruiken en er gewoon inpluggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

denan schreef op maandag 20 juni 2011 @ 08:12:
[...]

Juist wel denan... als je spontaan dieptevrees krijgt van al die rimpels dan heb je superieure HD.... alhoewel die geulen in Patty waarschijnlijk op Digitenne nog zichtbaar zijn, dus laten we het houden op wat we vinden in die geulen :P

/me gaat nu even een teiltje grijpen, want er moet een Chinees naar buiten :P....

Maar nog iets anders... hier in B&R is het weer met de regelmaat van de klok hommeles met de gids info verversen.
Goede nieuws is dat de STB er niet meer op reset, maar het slechte nieuws is dat je voor eeuwig met die zwarte balk met de tekst Gidsinformatie wordt ververst in alle zenders zit.
Even uit en aanzetten (soft) lost het meestal wel op, alleen is de gids dan leeg... en dit meermaals per week...

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 20-06-2011 22:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
Verwijderd schreef op maandag 20 juni 2011 @ 22:38:
[...]

Juist wel denan... als je spontaan dieptevrees krijgt van al die rimpels dan heb je superieure HD.... alhoewel die geulen in Patty waarschijnlijk op Digitenne nog zichtbaar zijn, dus laten we het houden op wat we vinden in die geulen :P

/me gaat nu even een teiltje grijpen, want er moet een Chinees naar buiten :P....

Maar nog iets anders... hier in B&R is het weer met de regelmaat van de klok hommeles met de gids info verversen.
Goede nieuws is dat de STB er niet meer op reset, maar het slechte nieuws is dat je voor eeuwig met die zwarte balk met de tekst Gidsinformatie wordt ververst in alle zenders zit.
Even uit en aanzetten (soft) lost het meestal wel op, alleen is de gids dan leeg... en dit meermaals per week...
EPG @ GHM is (wederom?) weer stuque

denan in "XMS Glasvezel ervaring - XII"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• innerchild
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 29-01-2023
[...]

Ook gaat KPN in juli nog een nieuwe dienst introduceren, video op de cloud diensten.
Kijk en hier word ik nu vrolijk van. Zou het dan eindelijk gebeuren ? SD is niets meer voor mij. Ik wil het liefst alles op HD bekijken maar dan wel op hogere bitrates.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Verwijderd schreef op maandag 20 juni 2011 @ 22:38:
Patty brard is niet geschikt om HD beeld mee te testen om de simpele reden dat ze zoveel klei in haar rimpels smeert dat ze niet te zien zijn. Verder brengt ze volgens mij elke ochtend met een airbrush een softfocus effect aan op haar huid waardoor ze bij elke zender onscherp in beeld komt ;)
En nu? De aanleveringsproblemen bij de EPG partij zouden voorbij moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Roman
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16-07-2024

The_Roman

Okdag

Vanaf vorige week ook hier (Berkel en Rodenrijs) Lijbrandt met Amino 130m. Kwaliteit valt tegen, zowel van de apparatuur (geen ondertiteling, geluidssporen en onhandige bediening) als van het signaal. Heb nog een restsignaal van UPC en heb even Wimbledon vergeleken op BBC HD van beide aanbieders.

De kleuren van UPC lijken levendiger (intenser groen bijvoorbeeld). De scherpte is niet direct anders, maar Lijbrandt lijkt iets meer artefacten te hebben. Heeft iemand dit kleurverschil ook opgemerkt? Is dit ook iets dat gaat verdwijnen door KPN 1-op-1 streams of ligt het ergens anders aan?

Omne Ignotum Pro Magnifico

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjen8
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 20-08-2017
Een aantal posts geleden heb ik hier een klacht geuit over een te lage upload snelheid. Wel vandaag trek ik het boetekleed aan want na een test direct aan het modem was hiervan geen sprake meer. Uiteindelijk bleek het bandbreedte management dat ten behoeve van gaming was aangezet in mijn router de oorzaak. Ik raad iedereen aan om bij een lage upload snelheid te checken of je deze functie in je router hebt aangezet. Onder Windows had ik nog wel een lage upload maar dat bleek aan een te lage instelling in het register te liggen.
Mijn conclusie is dat het glasvezel product van Lijbrandt dat ik vanaf het begin van het jaar afneem retestabiel is. :) Dat was wel anders met het internet van UPC waar bij tijd en wijle wel storingen of capaciteit problemen mee waren.

Verder is de ondersteuning van de Lijbrandt service desk tegenwoordig gewoon goed. De wachttijd aan de telefoon is kort en er wordt snel gereageerd op een e-mail. Kortom mijn indruk is dat Lijbrandt zich in een korte tijd enorm heeft verbeterd. Als nu ook die 1:1 streams er komen dan wordt het volgend jaar voor mij waarschijnlijk interessant om ook voor de tv naar Lijbrandt over te stappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjen8
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 20-08-2017
En voor ik het vergeet: dank aan spikecity en eymey voor het aanbod om voor een upload snelheid test van hun FTP server gebruikt te maken.

Ik heb echter geconstateerd dat als je router goed staat de test bij Speedtest.net ook voor de upload uitermate betrouwbaar is. Tenminste in mijn geval met het 50/50 pakket.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Mja, het is net wat je "goed" noemt :).

De Fritz!box hier staat ingesteld om 'traffic prioritizing' te doen (soms ook wel QoS of trafficshaping genoemd). Dit houdt in dat hij een uitgaande TCP verbinding nooit direct de volle 50 mbis zal toekennen. Dit heeft tijd nodig om op te lopen als de router merkt dat er verder geen andere connecties zijn die hogere prioriteit verdienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Axelfoley007
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 23:20
Hallo allen,

Ik ben er inmiddels na een informatieavond hier in Liesveld achter; dat het een WBA glas gebied zal gaan worden mits het er komt. Nu vertelde zowel Lijbrandt als Concepts-ICT dat hier wel gewoon de GHM streams beschikbaar zullen komen met GHM kwaliteit. Mijn vraag is kan dit wel, of praten ze poep ?

Ook vertelden ze allebei dat wij een nieuwe versie Genexis modem kunnen verwachten als de huidige, deze is kleiner/ compacter en zou gelijk 1Gbit spul aan boord hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henrickus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 09-08-2023
Arjen8 schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 20:00:
.......... Onder Windows had ik nog wel een lage upload maar dat bleek aan een te lage instelling in het register te liggen.
.................
Welke aanpassing heb jij dan gemaakt in het windows register

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
@AxelFoley007: Uit jouw verhaal zou ik haast opmaken dat er dan minstens ook nog WGDO naast moet liggen.

Concepts ICT levert alleen via WGDO (bv. in Deventer en beperkte delen van Almere Buiten waar ook WGDO ligt). Of Concepts ICT moet met ingang van de nieuwe gebieden ook via WBA+ kunnen leveren.

Maar dan blijft nog het vreemde verhaal dat WBA+ in jullie gebied ineens samen zou gaan met de originele onveranderde GHM/Technicolor streams.

Eerlijk gezegd, maar dat is uitsluitend mijn mening, denk ik dat die mensen op die info avond niet 100% geinformeerd zijn (dat ze "poep praten" zou ik weer niet willen stellen :P ). Of ze nemen, aangezien het toch nog een hele poos zal duren, een voorschot op mogelijke ontwikkelingen en oplossingen van de kant van KPN. Maar ik denk gewoon dat er óf meer dan alleen KPN actief zal zijn op dat netwerk, óf ze hebben gewoon de vragen maar half gehoord en alleen naar de term 'superieure' geluisterd. En 'superieur' is een breed begrip, weten we inmiddels ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
KPN is wel serieus een inhaalslag aan het maken wat betreft snelheid en kwaliteit van hun Motorola settopboxen :o

giant2000 in "KPN Interactieve TV (IPTV) [Deel 3]"

Ben benieuwd wanneer er op het Amino platform weer een functionaliteitsslag komt, zoals bv. herhaald opnemen en het opnemen van series.

Wekelijks op exact hetzelfde tijdstip een timeropname programmeren, zoals KPN nu introduceert, is natuurlijk nog steeds vrij beperkt als je een EPG hebt die ook op basis van de titel van een programma zou moeten kunnen zoeken, maar het is op z'n minst weer gelijk aan wat iedere ouderwetse VHS recorder zo ongeveer kan :P.

Als KPN inderdaad ook de reboottijd van die kastjes flink weet in te korten, dan worden het heel aantrekkelijke apparaten. Want qua aansluitingsmogelijkheden heb je gewoon standaard alles, ipv dat priegelige gedoe bij Amino waar ieder minimaal verschil in model aanduiding een wereld van verschil inhoudt.

[ Voor 66% gewijzigd door eymey op 22-06-2011 10:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Axelfoley007
@eymey, ze wisten wel waar ik het over had, tot hun verbazing. Concepts ICT zei ook dat ze niet leveren op de KPN streams. Ik ben dus wel benieuwd wat het dan gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Axelfoley007 schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 12:32:
@eymey, ze wisten wel waar ik het over had, tot hun verbazing. Concepts ICT zei ook dat ze niet leveren op de KPN streams. Ik ben dus wel benieuwd wat het dan gaat worden.
Spannend. Dat kan 3 dingen betekenen:
- Het is een WGDO gebied geworden (lijkt me sterk)
- Ze verwarren de komende kwaliteitsverbeteringen bij KPN met 'we gaan WGDO streams leveren'
- KPN gaat de WGDO streams doorgeven(en daarmee hun eigen headend overbodig maken?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
Axelfoley007 schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 00:00:
Hallo allen,

Ik ben er inmiddels na een informatieavond hier in Liesveld achter; dat het een WBA glas gebied zal gaan worden mits het er komt. Nu vertelde zowel Lijbrandt als Concepts-ICT dat hier wel gewoon de GHM streams beschikbaar zullen komen met GHM kwaliteit. Mijn vraag is kan dit wel, of praten ze poep ?

Ook vertelden ze allebei dat wij een nieuwe versie Genexis modem kunnen verwachten als de huidige, deze is kleiner/ compacter en zou gelijk 1Gbit spul aan boord hebben.
Solcon heeft dit ook aan mij bevestigd per mail, ook WBA+ gebied, en toegezegd de GHM streams van Technicolor te gebruiken.

In Nunspeet komt XMS ook op dit netwerk. (wat dus geen WDGO is).

De nieuwe Genexis modems (CORE serie) zijn in zowel 100 als 1Gbit verkrijgbaar. Kleiner zijn ze niet, een module is (iets) kleiner dan de huidige, maar je krijgt een module-van-2 (dus groter) voor alles-in-1 (data, voip en RF). Een losse voip/data of RF module is idd kleiner.
De UFTU is bijna 2x zo breed als de 'oude'.
Axelfoley007 schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 13:10:
@Dj smiley, ze hadden het inderdaad over een wba+ gebied. Schiet me ineens ook weer te binnen. Wat is het verschil tussen wba en wba+ ?
WBA = KPN IP gebeuren, WBA+ = KPN IP gebeuren + GHM CATV
Exacte specs staan geloof ik wel op www.kpnwholesale.com

Huidige situatie is dus dat SD via DVB-C beter beeld geeft dan IPTV via KPN 8)7

[ Voor 16% gewijzigd door DJSmiley op 22-06-2011 13:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Axelfoley007
@Dj smiley, ze hadden het inderdaad over een wba+ gebied. Schiet me ineens ook weer te binnen. Wat is het verschil tussen wba en wba+ ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Idd. "wba" is "kaal IP" en kan zowel over (a/v)DSL als over glasvezel.

WBA+ is IP + GHM IPTV en CATV

Wat nu nog steeds inhoudt dat er KPN streams zijn.

Als zowel Solcon als Concepts bij hoog en bij laag blijven vast houden dat zij straks de technicolor streams gaan leveren, dan blijf ik het vaag vinden want er zijn nu dus meerdere geluiden:

* Denan en anderen: KPN gaat hoogstens de bitrate van HD verhogen en SD tweaken
* Winterswijk: KPN gaat tenminste (of uitsluitend) voor HD de originele streams doorgeven
* Nunspeet, Putten, Liesveld: Alles wordt GHM/Technicolor.

In alle gevallen lijkt het me logisch dat KPN OVERAL (dus zowel in de nieuwe gebieden EN in Almere, Lansingerland, etc.) slechts één WBA+ dienst aanbiedt.

En dat whatever er gaat komen, dus voor iedereen gaat komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
DJSmiley schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 13:02:
WBA = KPN IP gebeuren, WBA+ = KPN IP gebeuren + GHM CATV
Exacte specs staan geloof ik wel op www.kpnwholesale.com
Kleine correctie:
WBA+ = KPN netwerk, GHM CATV + DVB-C & GHM IPTV met KPN IPTV streams + uitbreiding "GHM only" IPTV streams.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NDSFREAK
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 05-09 14:37
eymey schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 13:41:
Idd. "wba" is "kaal IP" en kan zowel over (a/v)DSL als over glasvezel.

WBA+ is IP + GHM IPTV en CATV

Wat nu nog steeds inhoudt dat er KPN streams zijn.

Als zowel Solcon als Concepts bij hoog en bij laag blijven vast houden dat zij straks de technicolor streams gaan leveren, dan blijf ik het vaag vinden want er zijn nu dus meerdere geluiden:

* Denan en anderen: KPN gaat hoogstens de bitrate van HD verhogen en SD tweaken
* Winterswijk: KPN gaat tenminste (of uitsluitend) voor HD de originele streams doorgeven
* Nunspeet, Putten, Liesveld: Alles wordt GHM/Technicolor.

In alle gevallen lijkt het me logisch dat KPN OVERAL (dus zowel in de nieuwe gebieden EN in Almere, Lansingerland, etc.) slechts één WBA+ dienst aanbiedt.

En dat whatever er gaat komen, dus voor iedereen gaat komen.
In Winterswijk komen ook Glashart Media streams beschikbaar (3 Providers Kick XL, Concepts ICT en Lijbrandt gaan deze gebruiken).

Wat ik wel even wil opmerken dat in Winterswijk nieuwe type routers/switches gebruikt gaan worden.
Dit netwerk zal als 1 van de eerste glasvezel netwerken in NL volledig IPv6 zijn tot aan de huis aansluiting. Ook is dit een pilot netwerk waar men nieuwe technieken zal testen en gebruiken. Voorbeeld de glasvezelskabels moeten op een andere manier afgemonteerd gaan worden in de POP's dan wat gebruikelijk is. De monteurs vertelde ons dat ze hiervoor op cursus zijn geweest, omdat hier om nieuwe generatie netwerk gaat.

Ook zal hier in Winterswijk de nieuwe Genexus FTU's gebruikt gaan worden.
Link nieuwe FTU
Link foto reportage paatsen nieuwe Genexus FTU

Hier nog een paar leuke feiten over de aanleg.
Link

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:50

AvK

Ready Set Go

Dat de monteurs op cursus zijn geweest geloof ik onmiddellijk. Maar dat heeft op zich niks met IPv6 te maken. Alleen maar met de nieuwe kastjes waar ze de glasvezel op een andere las-technische manier moeten afwerken. Puur hardware matig dus.
De oude glas aansluitingen, sterker nog ook de ADSL'etjes kunnen gewoon op IPv6.

[ Voor 14% gewijzigd door AvK op 22-06-2011 18:34 ]

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

denan schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 13:56:
[...]
En nu? De aanleveringsproblemen bij de EPG partij zouden voorbij moeten zijn.
Ff geduld, zit tot vrijdag in Moskou, dus kan niet echt bij mijn Amino's komen... je hoort nog van me ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The_Roman schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 19:35:
Vanaf vorige week ook hier (Berkel en Rodenrijs) Lijbrandt met Amino 130m. Kwaliteit valt tegen, zowel van de apparatuur (geen ondertiteling, geluidssporen en onhandige bediening) als van het signaal. Heb nog een restsignaal van UPC en heb even Wimbledon vergeleken op BBC HD van beide aanbieders.

De kleuren van UPC lijken levendiger (intenser groen bijvoorbeeld). De scherpte is niet direct anders, maar Lijbrandt lijkt iets meer artefacten te hebben. Heeft iemand dit kleurverschil ook opgemerkt? Is dit ook iets dat gaat verdwijnen door KPN 1-op-1 streams of ligt het ergens anders aan?
Dat van de kwaliteit was voorspelbaar, want je zit niet als ik gewoon KPN poep te bekijken, zonder dolby, zonder ondertiteling, zonder meerdere geluidssporen en gecomprimeerd en versleuteld met Verimatrix.
Of dat met de KPN updates verbetert gaat worden? Jou antwoord is zo goed als het mijn, want mijn bronnen spreken elkaar ook min of meer tegen in de uitkomst en oplossingen.
Pagina: 1 ... 19 ... 88 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Een vragen- en klachtentopic is prima natuurlijk, maar vergeet niet dat GoT -geen- helpdesk is.

Eindeloze klaagzangen hebben we dan ook zeker geen behoefte aan, dat zijn gewoon flames/trolls en vallen onder de gedragsregels van GoT.

Het topic is opgekuisd, er zijn een heel aantal reacties verwijderd om het geheel leesbaar te houden.
Hou dat vanaf nu ook zo.