Toon posts:

Lijbrandt: vragen en klachten Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 18 ... 88 Laatste
Acties:
  • 536.103 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

baasandre schreef op donderdag 02 juni 2011 @ 00:27:
[...]

En dat vindt ik dus juist het verkeerde beleid : ter vergelijking het zuivelrek bij de supermarkt
Vooraan staat altijd het eerst te verlopen datum, met het product is niks mis mee, alleen het moet verkocht worden ( want het is ingekocht, het product is gewoon goed).
Acher de eerste drie pakken "melk "staat een pak met een houdbaarheidsdatum van ... daarna.
Ik weet wel welk pak "melk"ik kies...., en stel voor dt je na een maand verhuist naar een gebied zonder glasvezel.
Amino teveel, nutelooos, dus zet hem op marktplaats, welke zou eerder verkopen ?

Nee , persoonlijk denk ik.. die tweaker/ nerd/ whatever die specifiek iets vraagt, stel hem gerust.
Voor de meute dump het daar, niet netjes, maar weet toch niet beter of is ermee tevree.
André,

Waar het dus om draait is communicado... met name op de website van Lijbrandt, die na een invulspurt inmiddels weer de kwaliteit van kattenbakvulling heeft.
Ik neem aan dat je het met me eens bent dat je iets geleverd krijgt met de technische status van het moment van bestellen (zie autodealer).
Zolang je digitale diensten afneemt van ongeacht welke provider, en je dus de hardware moet aanschaffen heb je niet veel recht van spreken. Huur/lease je daarentegen de hardware (a la UPC) dan mag je redelijkerwijs eisen dat je in ieder geval regelmatig een vervanging van het verouderde spul kan verwachten, alhoewel je daar wettelijk gezien ook niet echt een poot aan de grond hebt, tenzij dit specifiek in contracten vermeldt staat.
En wat dat betreft zijn de kabelboeren geen haar beter, want als jij UPC klant bent met een gekochte PVR, en je verhuist naar een niet UPC gebied dan ben je ook zwaar de Sjaak, en kan je je dure PVR ook alleen nog maar op marktplaats gooien.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 02-06-2011 00:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baasandre
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 24-08 22:14
Uiteraard volg ik je zienswijze:
Bestellen je hebt geen keuze, de gemiddelde tweaker weet beter( wat er beschikbaar is).
Het is koop dus wil je in de top meedraaien om te verkomen dat je over bijvb 3 jaar je decoder moet wegdoen.

F.T.A. ( vrij vertaald poep aan iedereen) uiteraard loop je als abbonnee altijd achter de feiten aan.
Maar als ik Lijbrandt was, zou ik gewoon na klachten de box omwisselen, geen ruchtbarheid aangeven,....om hoeveel klanten gaat het die klagen ?

Waarschijnlijk minimaal, hij/ zij die niet beter weet mist het ook niet :*) oeps lijk wel een verkoper

fta was: fuck them all :) O-) euh grijns

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

baasandre schreef op donderdag 02 juni 2011 @ 00:45:
Uiteraard volg ik je zienswijze:
Bestellen je hebt geen keuze, de gemiddelde tweaker weet beter( wat er beschikbaar is).
Het is koop dus wil je in de top meedraaien om te verkomen dat je over bijvb 3 jaar je decoder moet wegdoen.

F.T.A. ( vrij vertaald poep aan iedereen) uiteraard loop je als abbonnee altijd achter de feiten aan.
Maar als ik Lijbrandt was, zou ik gewoon na klachten de box omwisselen, geen ruchtbarheid aangeven,....om hoeveel klanten gaat het die klagen ?

Waarschijnlijk minimaal, hij/ zij die niet beter weet mist het ook niet :*) oeps lijk wel een verkoper

fta was: fuck them all :) O-) euh grijns
Ach André, als je weet hoeveel top hardware (er is niks beters) op alle gebied al na zes maanden virtueel gescrapt heb..... Het is ook wel een beetje waar je jezelf mee gek laat maken, en zonder ook iemand op GoT ook maar voor de poten te schoppen, zitten de meeste junkies helaas wel hier. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmk
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 23-09 09:28

jmk

Wat is nou precies de meerwaarde van de 540 boven de 532? Wat ik heb kunnen lezen een iets hogere HDMI standaard en 1080p ipv 1080i. En iets meer flashgeheugen, net zoveel ram.

Ik denk dat de 532 een hele lange tijd net zo fijn kan aanvoelen om mee te werken dan de 540. Het zou wel heel erg klote zijn als Lijbrandt op een gegeven moment heel veel bloat naar de PVR toestuurt, zodat je met een oudere versie een traag reagerend apparaat krijgt, en dat het op de nieuwe versie wel soepel draait.

Dat doet UPC namelijk, met reclame rechtsboven en enorm trage menu's. En dan zou je willen dat je een nieuwe versie van de PVR hebt.
Ander voorbeeld van een zogenaamd verouderd apparaat is de iPod Touch G2. Met de nieuwste IOS is dat ding ineens een STUK trager dan toen je hem kocht. Gevolg is dat je een nieuwe iPod wil :/

Yippie kayak, other buckets!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 02 juni 2011 @ 00:10:
[...]

Ben,

Je weet dat ik je blogs lees en je mening waardeer, maar ben je nu niet tegen de verkeerde boom aan het blaffen?
Zoals Yogoi aan heeft gegeven leveren providers een dienst met bijbehorende STB/PVR, en nergens staat op de Lijbrandt site dat de Amino 140/540 geleverd wordt, en bovendien doet het er ook absoluut niet toe.
Zij leveren een dienst met bijbehorende hardware, en al is dat een sinaasappelkistje dan heb je daar als klant niet over te zeiken. Of eis jij als je een taxi besteld dat dat persé een Mercedes S500 moet zijn?
Opzicht heb je gelijk maar kon je vorig jaar niet een SD of HD ontvanger bestellen? Een HD ontvanger met alleen een HDMI uitgang bestaan wel, maar een SD ontvanger met alleen een HDMI uitgang dus niet.
En als de klant een SD ontvanger besteld omdat daar een scart uitgang op zit en de provider kan deze niet meer leveren dan moet de provider eventueel in overleg met de klant een ander model gaan leveren. Of dit dan type 130, 140 of 150 maakt niks uit zolang daar maar een scart uitgang op zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]
Of eis jij als je een taxi besteld dat dat persé een Mercedes S500 moet zijn?
Een aardige vergelijking. Even in perspectief: als ik een taxi bestel omdat ik denk dat het gaat regenen en ik alleen droog van A naar B wil [vgl een simpele SD ontvanger met een simpele aansluiting], en het taxibedrijf komt aanzetten met een open cabrio (mooier, beter, nieuwer, stoerder, sexiër) [vgl een super HD ontvanger met de modernste aansluiting], dan kan dat met de beste bedoelingen gebeurd zijn, maar ik ben er niet mee geholpen, het is niet waar ik om gevraagd heb en het is niet wat we overeen gekomen zijn. ;-)

Overigens is die SCART aansluiting vs HDMI niet het enige waarom ik best op de A140 wil wachten: ook HDMI 1.3 (met hopelijk lipsync) is een reden. Dus de A140 heeft voor mij wel degelijk technisch meerwaarde boven de A130m of de A130 (en ik wil ook best een eventueel prijsverschil bijbetalen).
Ik zit in het WDGO gebied, dus ik zou eventueel zelf op Marktplaats ook wel een A110 kunnen aanschaffen voor de SCART.

Het maakt mij ook niet echt uit of ik er op moet wachten, alleen voor de WBA klanten begrijp ik het standpunt niet dat er een oplossing is (de A140 die al geleverd en ondersteund wordt door concurrenten), maar dat Lijbrandt hier geen gebruik van maakt.
En dat de Klantenservice nog helemaal van niks weet baart me (mede gezien het verleden van Lijbrandt en de mooie voornemens van eind april) wel zorgen.
De provider heeft als enige plicht IPTV aan te leveren met werkende hardware daarvoor (en bovendien gratis, waar andere kabelaars gewoon dik geld rekenen voor hun STB).
Ziet IPTV er minder uit als je een 130m krijgt in plaats van een 140? Voldoet Lijbrandt door een 130m te leveren niet aan haar verplichtingen?
Je vergeet één ding: op de manier die is overeengekomen. Als WBA klanten bij hun bestelling een STB met SCART hebben besteld is Lijbrandt gehouden om ze ook werkende hardware met SCART te leveren.
Ik kan me best voorstellen dat men denkt klantgericht bezig te zijn door een betere STB aan te bieden voor hetzelfde geld, maar het is op z'n minst netjes om eerst te informeren of de klant zelf daar ook zo over denkt.
Vergeet nou eens dat formeel Lijbrandt en GHM zusjes zijn, want dat doet niet terzake.
Of moeten alle KPN klanten nu ineens die stronttrage 1960 kostenloos kunnen vervangen door de verbeterde 1963 van Motorola
[...]
Als ik de relatie tussen Lijbrandt en GHM niet bij de overwegingen moet betrekken (waar je overigens wel gelijk in hebt), dan moet ik zeker de vergelijking tussen Lijbrandt en KPN of tussen Lijbrandt en UPC niet bij de overwegingen betrekken.

Nogmaals: voor mij is het geen probleem om nog even te wachten, al baart de 'onwetendheid' van de klantenservice me in deze zorgen.
Maar voor de gedupeerde WBA klanten moet Lijbrandt gewoon een oplossing vinden die recht doet aan wat oorspronkelijk is overeengekomen (dus niet 'stuur maar een verzoek om uw IPTV abonnement op te zeggen').

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 02 juni 2011 @ 16:25:
Je vergeet één ding: op de manier die is overeengekomen. Als WBA klanten bij hun bestelling een STB met SCART hebben besteld is Lijbrandt gehouden om ze ook werkende hardware met SCART te leveren.
Ik kan me best voorstellen dat men denkt klantgericht bezig te zijn door een betere STB aan te bieden voor hetzelfde geld, maar het is op z'n minst netjes om eerst te informeren of de klant zelf daar ook zo over denkt.
Als je dat had kunnen opgeven bij je bestelling dan had ik je gelijk gegeven, maar online is die optie in ieder geval niet aanwezig en is de keuze STB (de 130m) momenteel gratis, of de PVR (M532 momenteel) voor 149 euro. Die laatste heeft scart, de 130m niet, die heeft alleen HDMI.
Ook op het papieren inschrijfformulier worden geen types en aansluitingen genoemd, simpel een STB of een STB/PVR.
Toen ik me begin vorig jaar inschreef was er alleen de keuze 110 gratis of 130m tegen 64 euro bijbetaling, want toen wist men nog niet dat de 110 op WBA niet ging werken.
Over SCART of HDMI werd/wordt bij Lijbrandt tijdens bestellen niet gerept bij mijn weten.

Een 110 gaat op wba niet werken, en zelfs op WGDO niet als hij niet specifiek de firmware van GHM heeft, dus een willekeurige Amino STB op marktplaats scoren lijkt me geen goed idee.

Voor de nu SCART behoeftige mensen die GEEN PVR willen aanschaffen heeft Lijbrandt op speciaal verzoek nog de 130, de zilverkleurige met SCART, echter dit is een verouderd model en nog zeer beperkt te krijgen.

Maar om eens een knuppel in het hoenderhok te smijten... waarom zou iemand IPTV nemen (kost meer) als hij een TV heeft die geen HDMI heeft, en dus ook geen HD ondersteunt?
Zijn er dan daadwerkelijk nog mensen die een ouwe 4:3 buizenbak hebben staan en toch over willen naar digitale TV? Volgens mij heeft inmiddels 95% van TV kijkend Nederland een platte plank aan de muur hangen van tussen de 80 en 150 cm, en die hebben bijna allemaal vanaf dag één in ieder geval één HDMI aansluiting.
De enige reden die ik hiervoor zou kunnen verzinnen is het grotere zenderaanbod, maar kwalitatief zijn de analoge/dvb-c zenders prima, zelfs beter dan de SD versies op IPTV (op wba in ieder geval).

Of wel, hoeveel potentiele nieuwe klanten van Lijbrandt moeten nu wachten op de 140, omdat ze specifiek SCART nodig hebben en geen PVR willen kopen? Ik denk dat we dan over geneuzel in de marge praten.

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 02-06-2011 22:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 02 juni 2011 @ 22:03:
[...]
Als je dat had kunnen opgeven bij je bestelling dan had ik je gelijk gegeven, maar online is die optie in ieder geval niet aanwezig en is de keuze STB (de 130m) momenteel gratis, of de PVR (M532 momenteel) voor 149 euro. Die laatste heeft scart, de 130m niet, die heeft alleen HDMI.
[...]
Over SCART of HDMI werd/wordt bij Lijbrandt tijdens bestellen niet gerept bij mijn weten.
[...]
Uit de FAQ op de site van Lijbrandt:
De Amino 110 is een SD (PAL) settopbox en kan via een bijgeleverde SCART kabel aangesloten worden op uw televisie.
De Amino 130M is een HD (PAL) settopbox en kan via een bijgeleverde HDMI kabel aangesloten worden op uw televisie.
De Amino M532 is een HD/SD (PAL) settopbox en kan via een bijgeleverde HDMI/SCART kabel aangesloten worden op uw televisie.
Hier wordt dus door Lijbrandt zelf de relatie gelegd tussen het type abonnement dat je afsluit (SD of HD) en de aansluiting die je erbij krijgt voor je TV.
;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem2
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 03-10 13:46

Willem2

Ω is futile

Zijn er meer mensen die geen EPG data krijgen voor BBC HD? Zowel op de Amino STB als met de Aminoepggrabber geen info... Moet ik weer old-school programmeren met tijd en kanaal... :)

en nee, ik houd niet van voetbal... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Willem2 schreef op vrijdag 03 juni 2011 @ 07:34:
Zijn er meer mensen die geen EPG data krijgen voor BBC HD? Zowel op de Amino STB als met de Aminoepggrabber geen info... Moet ik weer old-school programmeren met tijd en kanaal... :)
Ja is hier ook, hetzelfde geldt voor Travel Channel HD en bij die laatste ontbreekt ook de NL ondertiteling die er op de sat wel is. Ook moeten 3 HD zenders nog toegevoegd worden. Kortom ik vermoed dat men het gewoon niet helemaal af heeft gekregen woensdag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 02 juni 2011 @ 22:35:
[...]

Uit de FAQ op de site van Lijbrandt:

[...]

Hier wordt dus door Lijbrandt zelf de relatie gelegd tussen het type abonnement dat je afsluit (SD of HD) en de aansluiting die je erbij krijgt voor je TV.
;)
Grappig.... die FAQ lijkt wel heel erg op die oude van XMS en geeft aan dat een of andere tiepmiep gewoon domweg foutieve info heeft overgeklopt.
Al sinds augustus vorig jaar wordt de 110 niet meer geleverd vanwege het niet werken op WBA (mpg4) netwerken, en was toen de oplossing voor SCART gebruikers een 130 (zonder de m).
Zoals ik dus elders al riep is de site van Lijbrandt zo actueel als de krant die ik in de kattenbak donder.

Maar het blijft volgens mij al heel lang onmogelijk online of op papier te kiezen voor een Amino 110, dus zijn we hypothetisch met zaken uit het verre verleden bezig hier.
Er is volgens mij namelijk niemand die ergens in maart 2010 heeft ingeschreven en nog niet is opgeleverd toch?

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 03-06-2011 23:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hm, verrassend. Zou je in WBA dan niet meer voor SD kunnen kiezen?

Als ik in Dordrecht (WGDO) op mijn postcode een pakket wil aanvragen zijn dit de opties:
Televisie
Digitale Televisie IPRTV box gratis(normaal €89.00)
Digitale Televisie IPRTV box HD gratis(normaal €150.00)
Digitale Televisie IPRTV box HD met PVR €99.00(normaal €249.00)
Plus pakket€10.00/mnd
Eredivisie Live pakket€14.00/mnd
Digitale Televisie HD pakket(normaal €5.00)Eerste jaar gratis
Hier is dus sprake van een 'standaard' IPRTV box een een HD IPRTV box. Zie ook het verschil in list-price.
Dit wekt toch de indruk dat in WGDO gebieden er nog steeds een SD STB besteld kan worden.

Wil jij eens kijken met een B&R postcode?
Ik ben wel benieuwd ...

Afgaande op de opties bij mijn postcode is een SD (of iig een niet-HD) abonnement mogelijk, met een specifiek bij dat abonnement behorende STB. Als Lijbrandt dan elders op haar site zet (zonder voorbehoud) dat een SD STB een SCART aansluiting heeft (en nergens wordt uitgelegd hoe dat zit met WBA vs WGDO en nergens is af te leiden dat een HD STB ook wordt geleverd bij een SD abonnement en er wordt juist wél de indruk gewekt dat de Amino 110 geleverd wordt bij een SD abonnement), dan is de redelijke verwachting bij de consument toch dat dat als hij een SD abo bestelt hij ook een SD STB (met SCART dus) geleverd krijgt.

En aangezien als overeenkomst niet alleen heeft te gelden datgene wat partijen op papier overeengekomen zijn maar ook hetgeen zij te dien aanzien redelijkerwijs over en weer van elkaar kunnen verwachten, maken de (op grond van de info van Lijbrandt) gerechtvaardigde verwachtingen van de klant gewoon deel uit van de overeenkomst.

Blijkbaar is het in het oosten van het land nog steeds een probleem, zie de reakties op Ben's Weblog. Henk van de Kamer is toch niet de eerste de beste technono, zou ik zeggen ...

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 04-06-2011 01:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Ben,

Je weet dat ik je blogs lees en je mening waardeer, maar ben je nu niet tegen de verkeerde boom aan het blaffen?
Zoals Yogoi aan heeft gegeven leveren providers een dienst met bijbehorende STB/PVR, en nergens staat op de Lijbrandt site dat de Amino 140/540 geleverd wordt, en bovendien doet het er ook absoluut niet toe.
Zij leveren een dienst met bijbehorende hardware, en al is dat een sinaasappelkistje dan heb je daar als klant niet over te zeiken. Of eis jij als je een taxi besteld dat dat persé een Mercedes S500 moet zijn?

Jij trekt onterecht de conclusie dat omdat GHM aan heeft verkondigd (wellicht via KickXL of OBN) dat de 140 en 540 worden uitgeleverd, dat dat voor alle providers geldt.
Niets is minder waar en onterecht om over te ouwenelen als het bijv om Lijbrandt gaat.... wellicht heeft Lijbrandt nog 5000 stuks 130m's staan in het magazijn, en niets bepaald en nergens staat dat zij hun voorraad maar moeten scrappen omdat er een nieuwer model STB bij hun TV leverancier beschikbaar is.

De provider heeft als enige plicht IPTV aan te leveren met werkende hardware daarvoor (en bovendien gratis, waar andere kabelaars gewoon dik geld rekenen voor hun STB).
Ziet IPTV er minder uit als je een 130m krijgt in plaats van een 140? Voldoet Lijbrandt door een 130m te leveren niet aan haar verplichtingen?

Vergeet nou eens dat formeel Lijbrandt en GHM zusjes zijn, want dat doet niet terzake.
Of moeten alle KPN klanten nu ineens die stronttrage 1960 kostenloos kunnen vervangen door de verbeterde 1963 van Motorola, alleen maar omdat ie er nu is en wordt uitgeleverd aan nieuwe klanten? Ik weet zeker dat een of andere KPN manager zich over deze uitspraak dubbel vouwt van het lachen.

Sorry dat ik je even wat hard benader, maar als jij bij mij op moment X iets koopt, dan krijg je wat op dat moment daaraan voldoet, en als ik morgen iets nieuwers heb met hetzelfde doel, dan heb je helaas pech.
Het beste voorbeeld is in dit geval de autoindustrie, waarbij je als je altijd het beste wilt nooit meer een auto koopt, omdat er altijd twee weken nadat jij hem ophaalt nagelnieuw er al een nieuwer model in de folder staat.

Van je hele betoog blijft slecht één ding overeind, en dat is de mate van communicatie van Lijbrandt online via de site, want die is nog minder actueel als de krant waarop mijn katten hun behoefte doen inderdaad, die credits krijg je direct van me :)
Spikecity Over die bovenstaande "harde benadering" zou je nog eens kunnen nadenken nu Lijbrandt "plotseling" besloten heeft om per direct de A140, zelfs met scartkabel te gaan uitleveren. Dat komt vast niet zo uit de lucht vallen. Wat mij betreft is het onderwerp gesloten als LB nakomt wat men inmiddels beloofd heeft. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 04 juni 2011 @ 14:53:
[...]
Lijbrandt "plotseling" besloten heeft om per direct de A140, zelfs met scartkabel te gaan uitleveren.
[...]
Een nuancering lijkt me op z'n plaats: Lijbrandt heeft aan één specifieke klant
- zonder TV met HDMI
- in het WBA gebied
- met een SD abonnement
- dat al lang geleden was afgesloten maar pas onlangs is opgeleverd
- naar aanleiding van een gemotiveerde klacht
beloofd binnenkort een A140 met scart kabel te leveren.

Er is niet toegezegd dat 'heel Nederland' vanaf nu standaard A140's met scart kabel geleverd krijgt bij een abonnement.
Deze nuancering om teleurstellingen te voorkomen ... ;)

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 04-06-2011 15:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 04 juni 2011 @ 14:53:
[...]

Spikecity Over die bovenstaande "harde benadering" zou je nog eens kunnen nadenken nu Lijbrandt "plotseling" besloten heeft om per direct de A140, zelfs met scartkabel te gaan uitleveren. Dat komt vast niet zo uit de lucht vallen. Wat mij betreft is het onderwerp gesloten als LB nakomt wat men inmiddels beloofd heeft. :*)
Sorry Ben, maar hierboven wordt jouw kort door de bocht conclusie dat Lijbrandt 140s gaat uitleveren als standaard dus direct weer in het juiste perspectief geplaatst, want er blijkt dus niets aan de hand te zijn.
Lijbrandt zal (volgens Yogoi o.a.) gewoon de 130m en 532 uitleveren, en voor die paar SCART behoeftige klanten een 140, omdat waarschijnlijk de 130's echt op zijn.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 05-06-2011 00:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 05 juni 2011 @ 00:45:
[...]
want er blijkt dus niets aan de hand te zijn.
Nou ... da's ook weer niet helemaal waar.

Lijbrandt is wel degelijk 'om' gegaan van oorspronkelijk
Jammer dan, kunnen we niets aan doen, u kunt uw IPTV abonnement opzeggen en voor de rest zoekt u het maar lekker zelf uit
naar
Onze excuses dat we u hebben opgezadeld met een probleem dat bij onszelf ligt, wij gaan dat oplossen.

En da's d:)b

NB: ik blijf benieuwd of je in B&R / WBA nog steeds een niet-HD abo met bijbehorende niet-HD STB twv EUR 89 kunt bestellen ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vraagje: kan je radio aansluiten op analoog? ofwat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 03-10 15:02
Volgens mij is dat een vraag waarop je het antwoord heel makkelijk op de website van Lijbrandt of de div topics hier kan vinden.

Verder is het voor ons moeilijk om te ruiken wat jij met "ofwat?" bedoelt ;)

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hello people,

Sorry for my english but I am still trying to sort out what is the best way to learn dutch. :P

I live in Amsterdam Osdorp, 5weeks ago I sent an aplication with Lijbrandt (postcode check passed ok) in order to have their services in my new apartment.

Glashart has already installed the fiber andalso the "fake" modem in the meterkast, Unfortunately even now Lijbrandt is not able to find the netwaork ready. (Which is really weird as KPN finds network active)

I would like to mention that I have sent too many email to their Helpdesk (also with attahced pictured of the glashart installation) but no progress has been made.

Any ideas how should I proceed? I am really desperate :(

Thank you in advance for your time.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 05 juni 2011 @ 01:12:
[...]

Nou ... da's ook weer niet helemaal waar.

Lijbrandt is wel degelijk 'om' gegaan van oorspronkelijk
Jammer dan, kunnen we niets aan doen, u kunt uw IPTV abonnement opzeggen en voor de rest zoekt u het maar lekker zelf uit
naar
Onze excuses dat we u hebben opgezadeld met een probleem dat bij onszelf ligt, wij gaan dat oplossen.

En da's d:)b
Er is dus klaarblijkelijk ruimte voor verbetering gevonden in de klantenservice... nu nog de puinzooi van mijn abo eens rechttrekken zodat ik krijg waarvoor ik wil betalen en niet krijg wat ik niet wil. ;)
Verwijderd schreef op zondag 05 juni 2011 @ 01:12:
[NB: ik blijf benieuwd of je in B&R / WBA nog steeds een niet-HD abo met bijbehorende niet-HD STB twv EUR 89 kunt bestellen ...
Ja en nee, je krijgt namelijk gewoon altijd een 130m als STB (de eerste is gratis), en zorgt men ervoor vanuit de middleware dat via je abo geen HD streams worden doorgegeven. Simpelweg omdat men op wba geen niet HD STB's meer heeft die het doen. Ik neem aan dat ze op WGDO ook gewoon de 130m uitleveren voor SD abo's, omdat je anders de prijscultuur tussen WGDO en WBA qua STB prijs scheef trekt.

Het is uiteindelijk toch je abonnement wat de middleware opdracht geeft om de juiste streammenu's naar om het even welke STB te sturen.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 05-06-2011 15:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 05 juni 2011 @ 09:34:
Vraagje: kan je radio aansluiten op analoog? ofwat?
Ja, gewoon via je oude coaxaansluiting, die je nu aansluit op de CATV module van het Genexis modem heb je 40 kanalen radio (RDS voorzien) en 39 kanalen analoog en DVB-C ter beschikking.
Als je je oude infrastructuur blijft gebruiken heb je al een aansluitdoos met hierop TV en Radio aansluiting (en het bijbehorende filter), en anders even naar de Gamma en zo'n doos kopen als je een nieuwe coax hebt getrokken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 05 juni 2011 @ 12:09:
Hello people,

Sorry for my english but I am still trying to sort out what is the best way to learn dutch. :P

I live in Amsterdam Osdorp, 5weeks ago I sent an aplication with Lijbrandt (postcode check passed ok) in order to have their services in my new apartment.

Glashart has already installed the fiber andalso the "fake" modem in the meterkast, Unfortunately even now Lijbrandt is not able to find the netwaork ready. (Which is really weird as KPN finds network active)

I would like to mention that I have sent too many email to their Helpdesk (also with attahced pictured of the glashart installation) but no progress has been made.

Any ideas how should I proceed? I am really desperate :(

Thank you in advance for your time.
Why not give a call to the support desk at Lijbrandt? Most of them can go pretty deep into the system and sort things out... Alternatively ask Yogoi here, as he has indeep knowledge on accounts and activation stuff.
I'll bet you he can speak and write English as well :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 05 juni 2011 @ 15:34:
[...]
je krijgt namelijk gewoon altijd een 130m als STB (de eerste is gratis), en zorgt men ervoor vanuit de middleware dat via je abo geen HD streams worden doorgegeven. Simpelweg omdat men op wba geen niet HD STB's meer heeft die het doen.
Ja, dat snap ik allemaal wel, maar dat is niet waar het mij om ging ;)

Eerder is gezegd dat klanten bij Lijbrandt tijdens de bestelprocedure niet kunnen kiezen voor een type STB en dat daarom Lijbrandt niet gehouden zou zijn een STB met SCART aansluiting te leveren.

Wat ik probeer aan te tonen (iig voor het WGDO gebied, daarvan zie ik zelf de bestel-opties) is dat een klant die afgaat op de info van Lijbrandt terecht in de veronderstelling verkeert dat bij een niet-HD abonnement een STB met SCART aansluiting wordt geleverd. Voor de argumentatie zie mijn eerdere posts.

Dat wij tweakers meer achtergrond info hebben en weten dat het in de praktijk anders uitpakt en dat Lijbrandt in WBA gebieden 'gevangen' zit in de KPN-val, is wel relevant voor wat je uiteindelijk thuis gestuurd krijgt, maar is niet relevant voor de verwachtingen die bestaan bij een klant die alleen af gaat op de informatie van Lijbrandt zelf.

En dat laatste is waar je vanuit moet gaan als het gaat om wat nu bij de contractsluiting eigenlijk in juridische zin is overeengekomen.

Maar goed, inmiddels is er een oplossing voor scart-gebonden klanten, dus de hele discussie is praktisch gezien achterhaald.

Maar net zo als ik als techneut geïnteresseerd ben in of ik het multicast IPTV signaal via hetzelfde bedrade thuisnetwerk kan laten lopen als mijn internet signaal (om het vervolgens als het werkt waarschijnlijk niet meer te gebruiken), ben ik als jurist geïnteresseerd in de 'juridische techniek' van de afgesloten overeenkomst.
Ieder z'n afwijking zullen we maar zeggen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 05 juni 2011 @ 15:42:
[...]

Why not give a call to the support desk at Lijbrandt? Most of them can go pretty deep into the system and sort things out... Alternatively ask Yogoi here, as he has indeep knowledge on accounts and activation stuff.
I'll bet you he can speak and write English as well :P
Yes I tried 2-3 times to contact them in order to find out what will be the next step after Glashart's installation but I got same feedback" Network is not ready yet and we dont know when will it be ready".

I will contact the person you mentioned. I hope I can manage to find out the solution.

Thank you very much! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 05 juni 2011 @ 16:22:
[...]

Ja, dat snap ik allemaal wel, maar dat is niet waar het mij om ging ;)

Eerder is gezegd dat klanten bij Lijbrandt tijdens de bestelprocedure niet kunnen kiezen voor een type STB en dat daarom Lijbrandt niet gehouden zou zijn een STB met SCART aansluiting te leveren.

Wat ik probeer aan te tonen (iig voor het WGDO gebied, daarvan zie ik zelf de bestel-opties) is dat een klant die afgaat op de info van Lijbrandt terecht in de veronderstelling verkeert dat bij een niet-HD abonnement een STB met SCART aansluiting wordt geleverd. Voor de argumentatie zie mijn eerdere posts.

Dat wij tweakers meer achtergrond info hebben en weten dat het in de praktijk anders uitpakt en dat Lijbrandt in WBA gebieden 'gevangen' zit in de KPN-val, is wel relevant voor wat je uiteindelijk thuis gestuurd krijgt, maar is niet relevant voor de verwachtingen die bestaan bij een klant die alleen af gaat op de informatie van Lijbrandt zelf.

En dat laatste is waar je vanuit moet gaan als het gaat om wat nu bij de contractsluiting eigenlijk in juridische zin is overeengekomen.
Ik geloof niet dat er contractueel iets genoemd wordt over merk en type STB, dus als Lijbrandt je een dienst levert met een werkende STB dan zijn ze volgens mij niet fout bezig.
In het recente verleden werden die paar SCART behoeftigen voorzien van een 130, maar die zijn inmiddels op, dus als men nu een 140 levert indien strikt noodzakelijk vanwege SCART is dat netjes, want nergens (behalve in de FAQ) staat in de overeenkomst welke uitgangen de STB heeft.
Alleen die "zeikers" op GoT hebben dat uiteraard allemaal weer boven water gehaald :P

De KPN val op WBA is een juridisch trucje geweest, waarbij GHM streams beloofd zijn en KPN geleverd is, maar doordat GHM bij KPN inkoopt en doorlevert en factureert kan je het hooguit nog op de gebrekkige kwaliteit gooien, maar levertechnisch zal het voor een rechter wel standhouden. En dat Lijbrandt hier noodgedwongen dus duurdere 130m's moet leveren ook als de klant een SD abo heeft, dat is eigenlijk hun probleem... hadden ze maar wat harder met de vuist op tafel moeten rammen toen het aankwam op volledig open doorgifte van echt GHM spul.
Eigen schuld dikke bult, en die bult blijft doorgroeien zeker nu ze dus niet meer ouwe 130's kunnen leveren voor SCART klanten, maar de verse 140 voorraad hiervoor moeten aanspreken. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 05 juni 2011 @ 17:53:
[...]

Ik geloof niet dat er contractueel iets genoemd wordt over merk en type STB, dus als Lijbrandt je een dienst levert met een werkende STB dan zijn ze volgens mij niet fout bezig.
Dat probeer ik nou al de hele tijd uit te leggen: ook dingen die niet in het contract staan maar die wel zijn gebaseerd op een door de aanbieder gewekte verwachtingen kunnen vanuit juridisch perspectief (en afdwingbaar bij de rechter) onderdeel uitmaken van een overeenkomst.
8)

/edit:
voor de duidelijkheid:
Met 'contract' wordt bedoeld datgene wat (al dan niet digitaal) is overeengekomen, incl. eventuele algemene voorwaarden. Dus de letterlijke tekst.
Met 'overeenkomst' wordt de rechtsverhouding bedoeld waarin de partijen tot elkaar staan. De tekst van het contract maakt sowieso deel uit van de overeenkomst, maar ook bijvoorbeeld gedane beloftes, gewekte verwachtingen, gewoonte etc kunnen (ondanks dat het niet letterlijk op het ondertekende papier terug te vinden is) deel uitmaken van een overeenkomst. Daarnaast is er nog de aanvullende of beperkende werking van redelijkheid en billijkheid.

Mocht je interesse hebben, zie dan ook eens deze Wikipedia pagina.

Als laatste: in overeenkomsten tussen professionele partijen (bijvoorbeeld 2 bedrijven) wordt minder snel naar aanvullende of beperkende werking van R&B gegrepen dan in consumentenovereenkomsten. Iets vergelijkbaars geldt voor de geldingskracht van algemene voorwaarden.
Maar nu raak ik wel erg off-topic ;)

[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 05-06-2011 18:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 05 juni 2011 @ 18:32:
[...]

Dat probeer ik nou al de hele tijd uit te leggen: ook dingen die niet in het contract staan maar die wel zijn gebaseerd op een door de aanbieder gewekte verwachtingen kunnen vanuit juridisch perspectief (en afdwingbaar bij de rechter) onderdeel uitmaken van een overeenkomst.
8)
Ach ja, ik verwacht elke maand dat mijn baas me een tonnetje of drie overmaakt... helaas is dat een tikkie minder, en wel een heel groot tikkie. Voor het werk wat ik verricht voor hem verwacht ik het wel :P

Maar nu alle gekheid op een stokje dus....
Zoals je zelf al aangeeft een paar berichten terug... we zijn inmiddels strikt theoretisch aan het debatteren lijkt het, want de uitzondering is bevestigd, en klanten kunnen krijgen wat ze nodig hebben lijkt het.

Laten we eens een proefprocesje opstarten tegen Lijbrandt om te klagen dat we een SD abo hadden verwacht met een 110, en ineens een 130m krijgen en nu ons scart kabeltje er niet in kunnen stampen.... lijkt me op zicht (als je niks beters te doen hebt met je tijd) een leuk ding, al was het maar om jurisprudentie te genereren over dit onderwerp ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogoi
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 31-05 15:39
Verwijderd schreef op zondag 05 juni 2011 @ 16:27:
[...]

Yes I tried 2-3 times to contact them in order to find out what will be the next step after Glashart's installation but I got same feedback" Network is not ready yet and we dont know when will it be ready".

I will contact the person you mentioned. I hope I can manage to find out the solution.

Thank you very much! ;)
The servicedesk was partially right when saying the network wasn't ready yet.
Lijbrandt just started to provide their services in Amsterdam and most orders are still 'stalled' due to slowly starting up the orders.
You are lucky about one thing though, i am the one that 'starts up' their orders.
and i just did yours. (wasn't too hard to find your orders without any info ;))

The first steps of you order have passed and so far its all going well.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En nu is het eens tijd dat Mijn Lijbrandt gefixt gaat worden :P
Na een bevestigingsmail dat mijn email was ontvangen en indien mogelijk binnen 48 uur verwerkt zou worden blijft het vooralsnog weer erg stil vanuit Hillegom.
En de werking van Mijn Lijbrandt is al maanden k*t met peren bij mij, en ook de facturen kloppen dus weer eens niet....

Overigens hintje als jullie toch bezig gaan?... Kunnen we nog in 2011 gaan verwachten onze belgegevens te kunnen inzien, en wellicht zelfs zaken als voicemail instellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Axelfoley007
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 03-10 23:20
Hallo allen,

In mijn gemeente (Liesveld) gaan ze eventueel vanaf September glasvezel aanleggen en nu zijn de voorinschrijvingen begonnen. Ik kan kiezen uit:

- KPN > Nooit meer van mijn leven.
- Concepts ICT > maakt zeker een kans omdat je mogelijkheid heb tot aansluiten van eigen router.
- Lijbrandt > Maakt eventueel kans (lees wel redelijk wat horror verhalen hier, uiteraard ontbreken de positieve posts)
- Kliksafe > ander gezicht van Concepts ICT?
- Solcon > niet mijn eerste keus omdat je geen eigen router kan gebruiken?

Ik ben dus eventueel geïnteresseerd in Lijbrandt mits je je eigen Router aan het modem mag plaatsen.
En ik ben benieuwd of ik in het WBA of WGDO gebied zal zitten, heeft daar iemand inzicht in/terug te vinden op het internet ? Ik lees hier dat waneer je KPN streams hebt/krijgt is de kwaliteit om te huilen (dan blijf ik bij UPC met TV en ga alleen dan over met internet & bellen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Axelfoley007 schreef op maandag 06 juni 2011 @ 22:37:
Ik ben dus eventueel geïnteresseerd in Lijbrandt mits je je eigen Router aan het modem mag plaatsen.
En ik ben benieuwd of ik in het WBA of WGDO gebied zal zitten, heeft daar iemand inzicht in/terug te vinden op het internet ? Ik lees hier dat waneer je KPN streams hebt/krijgt is de kwaliteit om te huilen (dan blijf ik bij UPC met TV en ga alleen dan over met internet & bellen).
Lijbrandt levert NIETS achter het Genexis glasvezelmodem, dus ben je vrij om je eigen router te kiezen.
Uiteraard leveren ze bij IPTV wel een settopbox, al dan niet met PVR functie van het fabrikaat Amino.
Op WGDO netwerken heb je superbeeld op IPTV van Glashart Media (GHM), op WBA zal je het nog moeten doen met KPN IPTV, maar met de belofte dat dit in de loop van 2011 glasvezelwaardig wordt, en dus hopelijk vergelijkbaar met GHM. Daarop wachten en vertrouwen een hoop redelijk kritische WBA klanten van Lijbrandt ;)
Overigens is kwaliteit om van de huilen wel een ietwat overdreven kreet, want het is nog steeds beter dan om het even welk analoog SD beeld, echter vergeleken met de echte Technicolor streams zoals GHM die doorgeeft wordt er door KPN (omdat het over ADSL moet kunnen) zwaar gecomprimeerd om de bandbreedte te beperken.

Yogoi die hier aanwezig is kan je wellicht vertellen welke operator op dat netwerk gaat opereren en of het dus WBA of WGDO is.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 06-06-2011 22:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Axelfoley007
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 03-10 23:20
Dank voor de behoorlijk vlotte reactie :)

Als alles werkt hoe bevalt het internet & bellen van Lijbrandt, zitten hier nog kinderziekten in ? (denkt terug aan I+B KPN diverse jaren terug dat telefoneren niet wilde... ;( )

Zelf heb ik dan voorlopig interesse in 100Mbit/s + bellen onbeperkt a € 80

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nhimf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-09 09:46

nhimf

Lekker belangrijk allemaal

Axelfoley007 schreef op maandag 06 juni 2011 @ 22:49:

Als alles werkt hoe bevalt het internet & bellen van Lijbrandt, zitten hier nog kinderziekten in ? (denkt terug aan I+B KPN diverse jaren terug dat telefoneren niet wilde... ;( )

Nadat bij mij alles eindelijk was aangesloten (waarvoor dank Yogoi!) werkt bij mij het bellen en internet vlekkenloos. Dus dat werkt prima.

Kwa tv heb ik wat meer problemen, zoals mindere kwaliteit en gekkigheden in de interface van de Amino.
Voor de rest werkt het in principe altijd.

Kwa router heb ik een Linksys E3000 en dat werkt prima :-)

Zelf heb ik het 50/50 pakket met HD en onbeperkt bellen.

Ik stink niet, ik ruik gewoon anders

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Websurfer01
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 22-03-2021
Dat gedeelte is prima, internet werkt altijd, de snelheid is altijd goed.
Ook over het bellen ben ik erg tevreden, beter dan voorheen over adsl, daar had ik vaak een echo.

Dus technisch prima voor elkaar.
Alleen de mogelijkheden om je bellen in te stellen? Die zijn er niet want op de site werkt nog steeds niets.
Bij xs4all kon je van alles instellen en inkijken, doorschakelen, voicemail, nummer wel of niet meezenden zelfs het laatste nummer wat jou gebeld had (ook een anoniem nummer) voorgoed blokkeren. Lijbrandt krijgt het echter niet voor elkaar enige functionaliteit op de site in te schakelen (of ze zijn het helemaal niet van plan?)

Ook bij support is niets te vinden hoe je b.v. je telefoon doorschakelt (*21????), alle uitleg daar is alleen voor mensen die overwegen naar Lijbrandt over te stappen.
Ook leuk is deze opmerking in de FAQ: "U krijgt toegang tot http://mijn.Lijbrandt.nl: daar kunt u altijd realtime uw belgegevens inzien, uw facturen raadplegen en uw online services beheren."
Altijd realtime uw belgegevens inzien ?? kennelijk een ruim begrip, het heeft nog nooit gewerkt in de 7 maanden dat ik aangesloten ben :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alle diensten die je afneemt bij Lijbrandt werken na oplevering over het algemeen als een tierelier, en presteren zeker wat men beloofd (op IPTV na op WBA wat zeker niet slecht is maar veel beter moet worden).
Voorbeeld: Mijn router is sinds oplevering (26/810) al up, en de up/download is al die tijd gewoon keihard 100/100 zonder PPOE overhead zoals bij KPN.

Zaken waar het bij Lijbrandt op dit moment nog een beetje aan schort zijn met name administratief en qua response op mails aan support en info.
Ook zijn er Lijbrandt klanten zoals ik, waarbij Mijn Lijbrandt (waar je in realtime diensten kan aan en uitzetten) niet werkt en je dus voor elk wissewasje moet bellen als je iets veranderd wilt zien, maar wat men dan weer niet doorkoppelt aan het facturatiesysteem waardoor zaken die uitgezet zijn wel gefactureerd worden.
Meestal worden die foute facturen de maand erna gecorrigeerd, maar van de 6 facturen die ik hier heb staan klopt er werkelijk nog geen een, en corrigeert de laatste factuur altijd degene ervoor weer.

Ook zaken als belgegevens inzien werkt nog niet, en ook kan je nog niet online zaken als voicemail en doorschakelen instellen zoals dat eigenlijk bij een modere VoIP provider wel normaal is.

Als je niet teveel klooit met je account en je een goede router achter je Genexis hangt dan weet ik zeker dat je heel happy gaat zijn met Lijbrandt. ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 07-06-2011 21:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baasandre
Verwijderd schreef op dinsdag 07 juni 2011 @ 21:39:
[...]

Als je niet teveel klooit met je account en je een goede router achter je Genexis hangt dan weet ik zeker dat je heel happy gaat zijn met Lijbrandt. ;)
En je storing om zatermiddag om 1800 uur ? Ook iets wat verbetert mag worden

Of heb ik al wat gemist :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

baasandre schreef op dinsdag 07 juni 2011 @ 22:35:
[...]

En je storing om zatermiddag om 1800 uur ? Ook iets wat verbetert mag worden

Of heb ik al wat gemist :*)
Fris mijn geheugen eens op?
Zaterdagmiddag zat ik op de boot van mijn schoonouders aan een koud roséetje rond die tijd, een kleine 65 km van mijn Genexis vandaan. :P
Dinsdag 31 mei had ik wat stippen vliegen op SBS6, maar dat kan goed in het bronbeeld gezeten hebben, maar buiten het niet werken van MijnLijbrandt geen storingen hier toch?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 07-06-2011 22:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baasandre
Verwijderd schreef op dinsdag 07 juni 2011 @ 22:52:
[...]

Fris mijn geheugen eens op?
Zaterdagmiddag zat ik op de boot van mijn schoonouders aan een koud roséetje rond die tijd, een kleine 65 km van mijn Genexis vandaan. :P
Dinsdag 31 mei had ik wat stippen vliegen op SBS6, maar dat kan goed in het bronbeeld gezeten hebben, maar buiten het niet werken van MijnLijbrandt geen storingen hier toch?
Lol, ik bedoelde de bereikbaarheid van de helpdesk... :*)

Ik vraag me eigenlijk ineens af, waarom leveren de glasvezelproviders een andere snelheid dan de coax providers ?

25 tegen 30
50 tegen 60
100 tegen 120

Waarschijnlijk natuurlijk de module en software.... maar waarom niet gekozen voor dezelfde snelheid als coax ?, maakt het als consument makkelijk om te vergelijken zonder te hoeven om te rekenen ( waarbij het vergelijken altijd eigenlijk manco gaat doordat coax niet symmetrisch levert).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nhimf
  • Laatst online: 03-09 09:46

nhimf

Lekker belangrijk allemaal

Is er eigenlijk al iets bekend over ipv6?

Ik, als hobbist, zou graag native ipv6 zien :-)

Ik stink niet, ik ruik gewoon anders

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 30-09 11:18
nhimf schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 08:20:
Is er eigenlijk al iets bekend over ipv6?

Ik, als hobbist, zou graag native ipv6 zien :-)
Yup. Halverwege 2011 gaat reggefiber een aantal testklanten op IPV6 zetten. Eind dit jaar zou lijbrandt klanten om moeten kunnen zetten naar dual stack IPV6.

@spike: De issue met het klantenportal is alleen voor een specifieke subset bestaande klanten. Nieuwe klanten zouden dat probleem niet moeten hebben volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

denan schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 09:48:
[...]
@spike: De issue met het klantenportal is alleen voor een specifieke subset bestaande klanten. Nieuwe klanten zouden dat probleem niet moeten hebben volgens mij.
Dat was mij al langer duidelijk, maar dat neemt niet weg dat die specifieke subset klanten uiteindelijk ook gebruik moeten kunnen maken van die portal toch? Behalve een testvlaggetje op mijn account ben ik nu ook niet zo bijzonder dacht ik :P
Zolang ik mijn account niet verander kloppen de facturen, maar aangezien er wat af moet omdat ik uit de drie maanden EDL proberen liep en dat tot op vandaag nog niet lukt, zit ik elke keer met facturen die niet kloppen en achteraf gecorrigeerd moeten worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Toch wel weer jammer:

http://glashartmedia.nl/b...pakket_Glashart_Media.pdf

Heeft iemand in WGDO gebied deze zender al gezien?

In WBA gebied kom ik hem iig nergens tegen. Niet dat ik nou echt behoefte heb aan het 'kijken' naar klassieke muziek in 3D, maar het gaat om het principe. Blijkbaar is KPN dus ook niet in staat om dit soort nieuwe diensten van Glashart Media door te geven.....

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Ja hier op WGDO zit die zender er sinds 1 juni op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
eymey schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 11:29:
In WBA gebied kom ik hem iig nergens tegen. Niet dat ik nou echt behoefte heb aan het 'kijken' naar klassieke muziek in 3D, maar het gaat om het principe. Blijkbaar is KPN dus ook niet in staat om dit soort nieuwe diensten van Glashart Media door te geven.....
Ze zijn druk bezig om het zenderpakket gelijk te trekken tussen de WGDO gebieden en de WBA gebieden. Elke zender die in GHM WGDO zit zou (Met wat weken delay) ook in WBA leverbaar moeten zijn. Ook is dit niet iets dat KPN regelt, GHM vult het pakket in. Voor WBA moet men echter wat workarounds gebruiken aangezien het netwerk anders in elkaar zit. Dat is de reden dat het langer duurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Je bedoelt dat ze moeten wachten tot KPN het als stream kan encoden en dus in WBA+ kan versprijden :P

Ben wel heel benieuwd wat ze dan doen met de "1e maand gratis in het basispakket". En wat het re-encoden door KPN van de streams betekent voor de 3d informatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
eymey schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 14:58:
Je bedoelt dat ze moeten wachten tot KPN het als stream kan encoden en dus in WBA+ kan versprijden :P
Nope, dat lossen ze op een andere manier op. De streams die niet in het KPN pakket zetten gooit GHM zelf naast de KPN streams op het netwerk. Gezien een aantal beperkingen (die in november verdwenen zijn) duurt dat wat langer dan binnen WGDO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henrickus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 09-08-2023
denan schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 16:09:
[...]

Nope, dat lossen ze op een andere manier op. De streams die niet in het KPN pakket zetten gooit GHM zelf naast de KPN streams op het netwerk. Gezien een aantal beperkingen (die in november verdwenen zijn) duurt dat wat langer dan binnen WGDO.
Is het dan zeker dat KPN alles 1 op 1 over het WBA gooit gelijk aan het WGDO enne is dat zeker dat dat in november actief is :? (bij KPN twijfel ik op voorhand) Ze beloven altijd heel veel om klantjes te trekken 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
OK..... maar als het dus wel degelijk mogelijk is voor GHM om zelf streams naast die van KPN op het netwerk te zetten, dan impliceert dat eigenlijk dat ze dit dus ook gewoon voor alle streams zouden moeten kunnen doen.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien dat ze de Technicolor en SAT streams gewoon doorzetten op 224.0.x KPN IP's. Zou iig een stuk betere zet zijn dan verder aan te gaan kloten met de KPN streams. Als ze het doorzetten op KPN IP's dan zou WBA eindelijk dezelfde originele onbewerkte Technicolor en SAT streams krijgen met alles erop en eraan, zonder Verimatrix rommel. Tevens wordt GHM dan in mindere mate afhankelijk van KPN bij het toevoegen van nieuwe zenders lijkt me.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 08-06-2011 18:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ter info voor iedereen die opnameproblemen heeft met de M532:

Afgelopen week heb ik met de helpdesk gebeld over de opnameproblemen met de M532.
Men zou navraag doen bij de netwerkbeheerder. Het antwoord was dat het een netwerkprobleem is en dat men met Amino naar een oplossing zoekt... Tijdpad onbekend.
Vandaag in de Reggefiberwinkel hier in Dordrecht geweest en daar het probleem voorgelegd.
Met heeft met de 2e lijns helpdesk gebeld en men wist mij te vertellen dat er op dit moment nieuwe software getest wordt. Met de update van die software zou het probleem opgelost moeten zijn. Tijdpad onbekend.

Ik heb een schriftelijk verzoek bij Lijbrandt ingediend voor enige vorm van compensatie voor de slecht werkende 532. Ben benieuwd naar de reactie. Als die al komt...

Wordt vervolgd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
@Alexander01: Het zou natuurlijk inderdaad een geweldige oplossing zijn als KPN de Technicolor en andere hoge-kwaliteitsstreams van GHM gewoon zou kunnen proxy'en of iets dergelijks.

Wat ik op het artikel van Ben ook al reageerde: Het zou voor iedereen het beste zijn wanneer KPN op FttH netwerken gewoon de streams van GHM/Technicolor als leading zou gaan gebruiken. Dus desnoods ook voor de eigen klanten en WMP klanten. Ze hoeven niet met de encoders te gaan prutsen en kunnen de koper klanten gewoon met voor hun geoptimaliseerde streams blijven bedienen. En de glasvezelgebruikers krijgen de hoogstmogelijke kwaliteit.

@Stoffel3315: Thanks voor de heads up :). Ben heel benieuwd wat hier uit gaat komen. Eerlijkheid gebiedt mij te zeggen dat ik zelden meer opneem met de M532. De harddisk wordt eigenlijk voornamelijk gebruikt voor timeshifting 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

baasandre schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 08:13:
[...]

Lol, ik bedoelde de bereikbaarheid van de helpdesk... :*)

Ik vraag me eigenlijk ineens af, waarom leveren de glasvezelproviders een andere snelheid dan de coax providers ?

25 tegen 30
50 tegen 60
100 tegen 120

Waarschijnlijk natuurlijk de module en software.... maar waarom niet gekozen voor dezelfde snelheid als coax ?, maakt het als consument makkelijk om te vergelijken zonder te hoeven om te rekenen ( waarbij het vergelijken altijd eigenlijk manco gaat doordat coax niet symmetrisch levert).
Verkopers zijn er niet op uit om het de klant makkelijk te maken. (Weleens auto's met elkaar vergeleken? Heb je haast Universitaire studio voor nodig.)

Veel belangrijker dan de theoretische snelheid is de werkelijke snelheid.

ik heb een 25/25 contract en haal bij elke test 30/24) Dus ruim boven het gekocht. Vroeger had ik Telfort 20 en haalde ik nooit boven de 16 oftewel lager dan gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

denan schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 16:09:
[...]

Wat een vreemd verhaal denan? :?
Het hele gehakketak over IPTV op wba netwerken kwam toch door beperkingen in de KPN multicast routers, waardoor GHM haar eigen streams niet op wba kan doorzetten?
Nu vertel jij dus dat GHM wel degelijk haar eigen streams naast die van KPN op wba kan aanleveren (vanaf november?).

Als dat zo is dan is toch het hele IPTV kwaliteitssissue van de baan en kan iedereen die recht heeft op GHM kwaliteit streams dan toch ook vanuit de middleware naar de echte streams verwezen worden en verlost worden van alles wat naar KPN ruikt :P?
Of snap ik jouw enigszins cryptische uitleg niet helemaal? :P

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 09-06-2011 10:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Ik zie niet zo snel kpn een tweede multicast wolk opnemen met exact dezelfde zenders. Dat is onzinnige opvulling van je netwerk capaciteit, en niet nodig als de kwaliteitsverbetering echt zo goed is als men nu belooft.
Ik had het over de verrijking van de kpn streams door ghm met extra content zodat het wgdo en wba zenderaanbod gelijk worden getrokken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afwachten maar ben wel benieuwd of het echt zo veel verbeterd

Vanaf 8 Juli zet KPN alle NL HD zenders in het basispakket. Volgt GHM nu ook binnenkort met alle NL HD zenders in het basispakket?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Inderdaad: Zien is geloven. Als, zoals Denan beweert, voornamelijk de HD streams worden verbeterd, dan heb je er nog steeds niets aan. Want juist de SD versies zijn ondermaats. Bovendien vind ik die zogenaamde 'verbetering' dan pas geslaagd wanneer ook eventueel beschikbare DD5.1 tracks eindelijk standaard worden doorgegeven.

@Spaceone: Wel goede zet van KPN als alle NL HD zenders in het basispakket gezet worden. Ze moeten ook wel, aangezien Ziggo dit ook doet en dat toch een behoorlijke concurrent is. Ik ben dan ook benieuwd of en wanneer GHM dit gaat doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
eymey schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 11:43:
Inderdaad: Zien is geloven. Als, zoals Denan beweert, voornamelijk de HD streams worden verbeterd, dan heb je er nog steeds niets aan. Want juist de SD versies zijn ondermaats. Bovendien vind ik die zogenaamde 'verbetering' dan pas geslaagd wanneer ook eventueel beschikbare DD5.1 tracks eindelijk standaard worden doorgegeven.
Dat zei ik niet.. ik zei dat je de kwaliteitsverbetering vooral bij HD zenders goed kunt zien. Dat is iets anders dan "SD verbeteren ze niet, HD wel" wat ik in jouw opmerking lees.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NDSFREAK
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 05-09 14:37
denan schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 09:48:
[...]

Yup. Halverwege 2011 gaat reggefiber een aantal testklanten op IPV6 zetten. Eind dit jaar zou lijbrandt klanten om moeten kunnen zetten naar dual stack IPV6.
Kan wel kloppen dat IPv6 gaan testen. Denk dat het nog eerder zal gaan gebeuren dat dual stack IPv6.

In Winterswijk wordt op het moment een nieuw netwerk aangelegd dat volledig IPV6 zal worden. Dit netwerk zal 1 van de eerste glasvezel netwerken worden van die volledig IPv6 gaat ondersteunen tot aan de huisaansluiting. Dit netwerk zal bij oplevering 1 van de snelste glasvezel netwerken in Nederland zijn. Op moment heeft Almere nog het snelste netwerk. Alle huis aansluitingen zullen tot aan het modem 1 Gb/s krijgen , op LAN poort op de FTU zul pas de snelheden worden ingesteld die bij het abonnement hoort.
De planning op het moment in Winterswijk is dat van de zomer de eerste huis aansluitingen zullen worden geactiveerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morzzz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 05-08 18:29
Zo, kabel is binnen! :)

Nu hopen dat de activatie snel verloopt en dat het spul van Lijbrandt snel komt en dan kan de pret beginnen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NDSFREAK
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 05-09 14:37
Ik las net dat KPN voegt 10 HD-zenders toe aan basispakket, ik ben benieuwd wat glashart Media gaat doen ?

Vanaf 7 juli plaatst KPN 10 HD-zenders van de Nederlandse publieke omroep, RTL Nederland en SBS Nederland in het basispakket. Per 1 juli kunnen klanten via het zenderpakket van Digitenne namelijk ook al een promokanaal van KPN iTV ontvangen. De klanten ontvangen de 10 HD-kanalen alleen in het basispakket wanneer zij ook kiezen voor KPN iTV via glasvezel.

Voor ADSL2- of VDSL-klanten blijft de situatie ongewijzigd. De 10 HD-kanalen blijven gewoon onderdeel van het HD-pakket. De prijs van HD-tv wordt per 7 juli naar beneden bij gesteld van 10 euro naar 7,50 euro,de reden is dat het HD-aanbod door deze opname van de 10 zenders in het basispakket kleiner is geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb hier een probleem met de Amino M532.
Bij het opnemen kom ik altijd op een punt, waarna ik niet meer verder kan kijken. De opname lijkt vast te lopen.

Is dit bekend? Is hier een oplossing voor? Anders maar Lijbrandt bellen, want deze werking van het apparaat vind ik onacceptabel.

Bosvelt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicap
  • Laatst online: 07:38

Nicap

Tsssk....

Zijn er meer mensen die last hebben van een erg trage internetverbinding van Lijbrandt? Zowel op de laptop als de ipad zijn de sites niet vooruit te branden.

@meppel

[ Voor 3% gewijzigd door Nicap op 12-06-2011 12:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirMemeAlot
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 09:59
@ Nicap

Ik heb daar ook last van @ Leeuwarden. Sinds enkele dagen kom ik niet meer boven 1 MB/s uit, terwijl ik normaal 5,8MB/S Down haal.

Meer mensen die dit ervaren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bontekoe37
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 26-09 00:10
Hier in 036 (bijna) volle snelheid.... 8)7

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/1338209392.png
Afbeeldingslocatie: http://www.pingtest.net/result/41911965.png

En dan nog iets, volgens mij (op zicht) is BBC HD in een hogere bitrate dan de overige HD's. Zou dit het begin van iets moois zijn? }:O

[ Voor 47% gewijzigd door bontekoe37 op 12-06-2011 19:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicap
  • Laatst online: 07:38

Nicap

Tsssk....

Hij is hier nu weer redelijk normaal:

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/1338310355.png

Afbeeldingslocatie: http://www.pingtest.net/result/41915924.png

Maar vanmorgen en eerder in de middag was het bedroevend. Ping van 1700 en up en down rond de 500kbps

Toch nog steeds niet echt stabiel:

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/1338324085.png

edit: dat blijkt ook aan de andere kant te liggen, aangezien andere testservers wel goede scores weergeven.

[ Voor 43% gewijzigd door Nicap op 12-06-2011 21:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirMemeAlot
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/1338413038.png
Afbeeldingslocatie: http://www.pingtest.net/result/41920266.png

Download snelheid ziet er goed uit, maar de upload snelheid is erg traag!
De ping test is ook niet erg goed uit. Ik heb trouwens het 50/50 pakket van Lijbrandt.

[ Voor 34% gewijzigd door SirMemeAlot op 12-06-2011 22:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
De enige correcte manier om je upspeed te testen is via een FTP upload naar een server waarvan je weet dat hij de snelheid goed aankan. Al die speedtest.net testen zijn enorm onbetrouwbaar bij snelheden die boven de 30Mbit liggen,vooral wat betreft de upload.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjen8
  • Laatst online: 20-08-2017
denan schreef op maandag 13 juni 2011 @ 08:40:
De enige correcte manier om je upspeed te testen is via een FTP upload naar een server waarvan je weet dat hij de snelheid goed aankan. Al die speedtest.net testen zijn enorm onbetrouwbaar bij snelheden die boven de 30Mbit liggen,vooral wat betreft de upload.
Ja leuke reactie van je maar doe dan wel even een suggestie waar je zo'n upload test kunt doen. Ik wil die test zelf dan doen want nu haal ik nog geen 7 Mb/s upload. Een van de redenen voor mijn keuze voor Lijbrandt was nu juist symmetrische snelheden. En even voor de duidelijkheid: werk ik je voor Lijbrandt danwel XMS of niet?

Verder hoop ik dat dit soort klachten serieus worden genomen en opgelost want anders is Lijbrandt echt geen alternatief voor UPC. Dan ga ik voor minder geld gewoon weer terug naar UPC. Daar wordt namelijk wel echte HD TV geleverd en de download snelheid was daar nog hoger en over het algemeen in orde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je zou op mijn 100Mbit FTP server kunnen testen,mits je even geduld hebt tot ik terug ben uit Phoenix.
Donderdag kan ik activeren en je per dm de inloggegevens doorgeven.
Arjen8 schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 01:33:
[...]

Ja leuke reactie van je maar doe dan wel even een suggestie waar je zo'n upload test kunt doen. Ik wil die test zelf dan doen want nu haal ik nog geen 7 Mb/s upload. Een van de redenen voor mijn keuze voor Lijbrandt was nu juist symmetrische snelheden. En even voor de duidelijkheid: werk ik je voor Lijbrandt danwel XMS of niet?

Verder hoop ik dat dit soort klachten serieus worden genomen en opgelost want anders is Lijbrandt echt geen alternatief voor UPC. Dan ga ik voor minder geld gewoon weer terug naar UPC. Daar wordt namelijk wel echte HD TV geleverd en de download snelheid was daar nog hoger en over het algemeen in orde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikheetkoen
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 08-07 18:34
Even een vraagje: ik kan sinds vandaag niet meer op www.pcgamer.com komen, terwijl ik hier wel erg graag kom. Heeft iemand anders hier last van?

Ook even de resultaten van mijn speedtest, had liever gehad dat het andersom was.

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/1339877945.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Arjen8 schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 01:33:
[...]

Voor de download:
http://speedtest.edutel.nl/files/1024MByte.bin
en
http://www.bbned.nl/scrip...t/download/file1000mb.bin
(bij voorkeur tegelijk aan zetten)

Upload heb ik zo niet zo snel bij de hand maar je zou even kunnen googlen.
Je kunt er van uit gaan dat je upload en download exact gelijk zijn btw.. als er iets mis zou zijn met je fiber, cpe of straatrouter zou je dat direct in je download merken. Up en Down zijn altijd symmetrisch.

en ik werk niet voor Lijbrandt/XMS (in het verleden wel voor XMS en een leverancier van XMS) maar bij dezelfde club als Yog.
Wellicht iets kort door de bocht.. maar ik neem persoonlijk dit soort klachten bijna niet serieus zonder een goede (en correcte) snelheidstest. Ik heb in het verleden wel eens statistieken bijgehouden van alle XMS tickets waarin er klachten waren over de down/up speed. Uiteindelijk was de score 600+ versus 4. Waarbij meer dan 600 klanten dus een probleem in hun netwerk/router/firewall/virusscanner/windowsconfig hadden.. en slechts 4 een probleem met de glasvezellijn. Aangezien het netwerk bij Lijbrandt exact gelijk is aan het netwerk bij XMS durf ik met grote zekerheid te zeggen dat in het merendeel van de gevallen het probleem lokaal zit en niet in het netwerk.

Vergeet btw niet dat je (als IPTV aan staat) 8Mbit van de downspeed af moet halen bij een SD uitzending en 12-14Mbit als je HD kijkt (voor elke actieve STB). Ook zit je met een TCP/IP overhead.. 100Mbit zal hooguit 97Mbit kunnen zijn.
ikheetkoen schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 01:49:
Even een vraagje: ik kan sinds vandaag niet meer op www.pcgamer.com komen, terwijl ik hier wel erg graag kom. Heeft iemand anders hier last van?

Ook even de resultaten van mijn speedtest, had liever gehad dat het andersom was.

[afbeelding]
Gebruik nooit speedtest.net maar de bovenstaande 2 links.

PCgamer.com werkt btw prima hier en ik zit op hetzelfde netwerk (lbt). Spyware scan gedaan? Wat zie je als je een traceroute doet naar dat domein?

add: iemand trouwens behoefte om een keer een nieuwe thread te openen? De startpost is hopeloos verouderd en incompleet. De XMS/OBN threads zijn veel completer en up to date.

[ Voor 14% gewijzigd door denan op 14-06-2011 08:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
@Denan: Was het maar waar: 8 mbit voor SD en 13-14 voor HD. Maar als ik het goed herken woont Arjen8 ook in Almere, en dus in een gebied waar iedereen graag zou willen dat dit waar was.

Ik ben het met je eens dat speedtest.net onbetrouwbaar is en dat de enige manier om snelheid te testen het vinden van een FTP/HTTP site met een deugdelijke connectie is, maar Arjen8 heeft wat betreft dat UPC verhaal gewoon een punt.

Als een matige speedtest het enige probleem was, dan had hij het wellicht wat minder 'hard' gesteld maar het is een opstapeling van allemaal kleinere ergernissen bij elkaar (met als grootste ergernis het niet serieus genomen voelen worden voor wat betreft de TV kwaliteit). En ja, er wordt hoegenaamd aan de kwaliteit gesleuteld maar alles is onofficieel (geen berichten op sites van Lijbrandt, KPN of Glashart Media) en compleet niet meetbaar.

@Arjen8: Eventueel kan ik ook een FTP tijdelijk voor je open zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
eymey schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 08:56:
Als een matige speedtest het enige probleem was, dan had hij het wellicht wat minder 'hard' gesteld maar het is een opstapeling van allemaal kleinere ergernissen bij elkaar (met als grootste ergernis het niet serieus genomen voelen worden voor wat betreft de TV kwaliteit). En ja, er wordt hoegenaamd aan de kwaliteit gesleuteld maar alles is onofficieel (geen berichten op sites van Lijbrandt, KPN of Glashart Media) en compleet niet meetbaar.
De tijdslijn is door een KPN voorlichter al openbaar gemaakt in een interview dus bij deze:
- Juni/Juli kwaliteitsverbetering door vervangen transcoders.
- Aug/September tweaks in SD kwaliteit
- November: netwerkupgrade KPN afgerond waardoor HD een veel hogere bitrate krijgt.

Tevens heeft KPN al lang aangegeven dat de TV kwaliteit stukken beter kan (en: moet), vooral bij het HD beeld. Natuurlijk wel met de kanttekening dat de doorsnee klant het beeld al als 'mooi'' ervaart. (jaja.. ik weet het.. maar die discussie hebben we al vaak zat gehad :))

KPN was btw ook van plan om een keer een test te houden met wat kritische klanten zodra de tweaks afgerond zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Ik weet het, in een interview.... maar dus niet officieel op hun klantenservice pagina en ook verder nog niet in andere media behalve de lokale krant in Lansingerland.

"tweaks in SD kwaliteit" is te vaag.

Het zou verder KPN ook sieren als ze hierin ook veel beter gaan samenwerken met GHM. Ik wil best meedoen aan die tests, maar vanuit de kant van Lijbrandt en/of GHM blijft het op dit gebied akelig stil.

Als ik nou de enige was die hierover 'zeurde' OK, maar als ik om me heen luister (en dat zal voor Spike ook gelden in zijn woonplaats), dan is dit verhaal voor steeds meer (ook gewone) consumenten een reden om de kat uit de boom te kijken en bij UPC/Ziggo te blijven.

En zeker in het geval van Ziggo, sinds naast kwaliteit ook nog eens ontzettend veel moois in het standaardpakket zit, geef ik ze geen ongelijk. En al helemaal na de test van totaaltv.

Ik waardeer het dat jij blijkbaar wel het tijdpad en de maatregelen van KPN kent maar dat ze, zeker met div. tests (totaaltv, consumentenbond) in het achterhoofd alleen maar de lokale media in Lansingerland gebruiken om aan de consument duidelijk te maken dat dit topprio heeft, dat snap ik gewoon niet.

Oh en waarom ook SD nog zo belangrijk is: Enorm veel zenders zijn nog niet in HD beschikbaar. Bovendien, ondanks dat KPN vanaf nu de bekende HD zenders ook standaard maakt, is op hun Motorola platform het eerste wat je te zien krijgt de SD versie. Voor hun HD versies moet je namelijk expliciet naar 7xx zappen.

[ Voor 59% gewijzigd door eymey op 14-06-2011 10:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
eymey schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 10:28:
Ik weet het, in een interview.... maar dus niet officieel op hun klantenservice pagina en ook verder nog niet in andere media behalve de lokale krant in Lansingerland.

"tweaks in SD kwaliteit" is te vaag.
Ik heb het zelf in een overleg met KPN te horen gekregen maar het is niet aan mij om dat dat via tweakers te gaan verspreiden. Dat de KPN voorlichter het in een lokaal krantje deed is echter een redelijke vrijbrief om erover op tweak te praten ;)

Tweaks in SD kwaliteit:
De bitrate gaat omhoog (indien nodig)
Er komen/zijn nieuwe encoders die een stuk moderner zijn dan het spul wat men eerst had staan
Men is actief bezig met het monitoren en tweaken van de beeldkwaliteit in de maanden na de installatie van de nieuwe hardware. (laten we zeggen dat de oude hardware op 'default' stond).
Het zou verder KPN ook sieren als ze hierin ook veel beter gaan samenwerken met GHM. Ik wil best meedoen aan die tests, maar vanuit de kant van Lijbrandt en/of GHM blijft het op dit gebied akelig stil.
Dat doen ze ook alleen wil men eerst de complete upgrade rond hebben voordat ze de volgende stap nemen. Als het goed is komt er ook een persbericht vanuit KPN(WBA) over de beeldkwaliteit en de te nemen maatregelen.
Ik waardeer het dat jij blijkbaar wel het tijdpad en de maatregelen van KPN kent maar dat ze, zeker met div. tests (totaaltv, consumentenbond) in het achterhoofd alleen maar de lokale media in Lansingerland gebruiken om aan de consument duidelijk te maken dat dit topprio heeft, dat snap ik gewoon niet.
Daar is men ook mee bezig.. alleen heeft die voorlichter iets geroepen dat eigenlijk nog een 'work in progress' was. Vanuit de overkoepelende organisatie (en WBA isp's) komen binnenkort ook nog statements over de beeldkwaliteit.
Oh en waarom ook SD nog zo belangrijk is: Enorm veel zenders zijn nog niet in HD beschikbaar. Bovendien, ondanks dat KPN vanaf nu de bekende HD zenders ook standaard maakt, is op hun Motorola platform het eerste wat je te zien krijgt de SD versie. Voor hun HD versies moet je namelijk expliciet naar 7xx zappen.
Ik ga uit van het GHM WBA aanbod, met het KPN WBA product ben ik alleen bekend van 1 test.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie-Kanarie
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 21-06 13:40

Arie-Kanarie

Een keer wat anders

Hebben jullie ook vaak problemen met uploaden naar je webspace van Lijbrandt?
Ik gebruik programma's als FreeCommander en EditPlus, deze hebben ingebouwde FTP ondersteuning.
Het probleem met EditPlus is: ik open een bestand (HTML) van FTP en kan het saven, wijzig ik het daarna nogmaals en probeer het dan weer te saven dan blijft het een tijdje stil en dan is het mislukt met als gevolg een leeg bestand op de FTP van Lijbrandt.

Gisteren wilde ik met FreeCommander een mapje met een stuk of 10 MP3's uploaden, gaat ook niet helemaal lekker.
Ik krijg een progressbar in beeld, daar blijft een tijdje (>20 sec) alles stil staan en dan op een gegeven moment begint het toch te lopen.
Ik zie de volgende commando's/berichten onderin beeld
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
257 "/mapje" is the current directory
MODE S
200 Mode set to S
STRU F
200 Structure set to F
TYPE I
200 Type set to I
PASV
227 Entering Passive Mode (188,142,0,27,242,170).
LIST /mapje/Don Fardon - I'm Alive.mp3
150 Opening ASCII mode data connection for file list
450 /mapje/Don Fardon - I'm Alive.mp3: No such file or directory
-1 Timeout error occured
MODE S
200 Mode set to S
STRU F
200 Structure set to F
TYPE I
200 Type set to I
PASV
227 Entering Passive Mode (188,142,0,27,199,189).
STOR /mapje/Don Fardon - I'm Alive.mp3

Ook dit gaat maar 1 keer, probeer ik daarna nog een bestand te openen dan krijg ik het bovenstaande plus:
code:
1
2
10061 No connection could be made because the target machine actively refused it.
PWD

Ik moet dan disconnecten en weer opnieuw verbinden en dan kan ik weer wat uploaden... Werkt best wel bagger.
Waar kan dit aan liggen? Ben geen FTP-guru maar deze programmatuur heeft tot nu toe met alle ftp's gewerkt. Van Free.fr tot hccnet.nl.
Ik heb nog geen Lijbrandt verbinding, deze moet nog opgeleverd worden. HTTP gebeuren werkt gewoon goed, maar voor ik het er heb staan :(

Software ontwikkelen in de Achterhoek voor leuke klanten door heel Nederland? Klik hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Arie-Kanarie

Test eens met FileZilla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirMemeAlot
Ik heb wel problemen met mijn upload met mijn Lijbrandt verbinding, bij speedtest krijg ik af en toe een foutmelding dat upload testen niet lukt. En als het wel lukt ben ik met mijn 50/50 lijn nog niet boven de 10mbit uitgekomen in de afgelopen dagen, het ligt vaker rond de 2/3 mbit. Iemand enig idee wat dit kan zijn? Ik heb hier nooit eerder problemen mee gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henrickus
denan schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 08:27:

[...]

Vergeet btw niet dat je (als IPTV aan staat) 8Mbit van de downspeed af moet halen bij een SD uitzending en 12-14Mbit als je HD kijkt (voor elke actieve STB). Ook zit je met een TCP/IP overhead.. 100Mbit zal hooguit 97Mbit kunnen zijn.

[...]
Klopt dit.
Is dit dan niet misleiding.
Dus als je HD zit te kijken en je wil ff flink internetten, dan heb je dus niet de volle bandbreedte tot je beschikking zoals deze je wel wordt aangeboden?? (minus de overhead)
bv 25/25 abo resulteert in zeg maar 22/22 minus de 12 voor HD en dan hou je dus over 10 voor internet!!!!!!

Dus in theorie met een klein abo hou je geen internet snelheid meer over!!!!!!

[ Voor 5% gewijzigd door henrickus op 14-06-2011 12:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
henrickus schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 12:32:
[...]

Klopt dit.
Is dit dan niet misleiding.
Dus als je HD zit te kijken en je wil ff flink internetten, dan heb je dus niet de volle bandbreedte tot je beschikking zoals deze je wel wordt aangeboden?? (minus de overhead)
bv 25/25 abo resulteert in zeg maar 22/22 minus de 12 voor HD en dan hou je dus over 10 voor internet!!!!!!
Nee, het gaat af van de 100Mbit die maximaal per CPE beschikbaar is. Heb je 25Mbit dan gaat er 25Mbit van de 100Mbit cap af.. en heb je dus 75Mbit over om 10 STB's tegelijk aan te zetten.
Heb je een 100/100Mbit abonnement dan merk je het wel.

Dat is gewoon een beperking in de hardware op locatie, op een aantal locaties hangen ook al gigabit CPE's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henrickus
denan schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 12:35:
[...]

Nee, het gaat af van de 100Mbit die maximaal per CPE beschikbaar is. Heb je 25Mbit dan gaat er 25Mbit van de 100Mbit cap af.. en heb je dus 75Mbit over om 10 STB's tegelijk aan te zetten.
Heb je een 100/100Mbit abonnement dan merk je het wel.

Dat is gewoon een beperking in de hardware op locatie, op een aantal locaties hangen ook al gigabit CPE's.
Ben slecht in afkorting CPE = ?? O+
locatie thuis of centrale

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
henrickus schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 12:40:
[...]

Ben slecht in afkorting CPE = ?? O+
locatie thuis of centrale
CustomerPremisesEquipment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henrickus
denan schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 12:48:
[...]

CustomerPremisesEquipment
dus het kastje die in de meterkast komt te hangen en die de signalen verdeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Websurfer01
Heeft iemand ervaring (of kent iemand die dit heeft) met het aanvragen van glasvezel als er in een appartement nog geen glaskabel doorgetrokken is?

Onze dochter en haar vriend hebben een appartement gekocht waar nog geen glasvezel in de meterkast is.
Volgens Glashart omdat de onderbuurman "niet thuis was". (Maar misschien wilde hij ze helemaal niet in huis hebben?)
Stel dat ze straks na oplevering even bij de buurman aanbelt om dit te overleggen en deze heeft geen bezwaar dat de kabel via zijn meterkast doorgetrokken wordt, hoe lang kan e.e.a. dan duren?
Mooie beloftes van Lijbrandt kennen we allemaal, die stellen niet zo veel voor. Maanden wachten kan alleen als je al een werkende aansluiting hebt.
Ik denk dat ze beter even kan beginnen met UPC, die kabel ligt er tenminste en dan heeft ze ook vlot internet, telefoon en tv, in het jaar dat ze daar dan aan vast zitten kunnen we eventueel aan glasvezel gaan denken.

Iemand ervaring hiermee? Kan dit (glasvezel) vlot of wordt het een scenario van maanden en is een jaartje UPC slimmer?

[ Voor 3% gewijzigd door Websurfer01 op 14-06-2011 13:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie-Kanarie
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 21-06 13:40

Arie-Kanarie

Een keer wat anders

Verwijderd schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 12:04:
@Arie-Kanarie

Test eens met FileZilla
Hmm, daarmee gaat het dus wel goed... Waar kan um dat in zitten? Bepaalde instellingen (active/passive/timeout)
Heb op zich niets tegen FileZilla, het is gratis en werkt goed. Maar ik zou liever de programma's gebruiken die ik nu ook al gebruikt, en niet nog een extra er bij hebben.

Software ontwikkelen in de Achterhoek voor leuke klanten door heel Nederland? Klik hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morzzz
  • Laatst online: 05-08 18:29
Websurfer01 schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 13:07:
Heeft iemand ervaring (of kent iemand die dit heeft) met het aanvragen van glasvezel als er in een appartement nog geen glaskabel doorgetrokken is?

Onze dochter en haar vriend hebben een appartement gekocht waar nog geen glasvezel in de meterkast is.
Volgens Glashart omdat de onderbuurman "niet thuis was". (Maar misschien wilde hij ze helemaal niet in huis hebben?)
Stel dat ze straks na oplevering even bij de buurman aanbelt om dit te overleggen en deze heeft geen bezwaar dat de kabel via zijn meterkast doorgetrokken wordt, hoe lang kan e.e.a. dan duren?
Mooie beloftes van Lijbrandt kennen we allemaal, die stellen niet zo veel voor. Maanden wachten kan alleen als je al een werkende aansluiting hebt.
Ik denk dat ze beter even kan beginnen met UPC, die kabel ligt er tenminste en dan heeft ze ook vlot internet, telefoon en tv, in het jaar dat ze daar dan aan vast zitten kunnen we eventueel aan glasvezel gaan denken.

Iemand ervaring hiermee? Kan dit (glasvezel) vlot of wordt het een scenario van maanden en is een jaartje UPC slimmer?
Wel, toen ik mijn huurhuisje betrok begin mei staken de glasvezelkabels al bij mijn voorgevel uit de grond. Afgelopen vrijdag hebben ze de kabel pas naar binnen gebracht en een telefoontje naar Lijbrandt leerde mij dat het nu alsnog wel 4 tot 6 weken kan gaan duren voordat ik een werkende aansluiting heb.

Ik heb gelukkig een deal met de buren kunnen maken dat ik hun WiFi kan gebruiken als tussenoplossing en Ziggo heeft het televisiesignaal op de kabel laten staan ;)

Sowieso even informeren of ze in WBA of WGDO gebied terecht komt. Indien het WBA gebied betreft zou ik sowieso naar UPC gaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10:37
eymey schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 10:28:
Bovendien, ondanks dat KPN vanaf nu de bekende HD zenders ook standaard maakt, is op hun Motorola platform het eerste wat je te zien krijgt de SD versie. Voor hun HD versies moet je namelijk expliciet naar 7xx zappen.
Ik zie dit vaker langskomen, maar is dat een probleem? Je kan toch zeker wel een favorite lijst aanmaken en de HD kanalen daar op 1-10 zetten ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Websurfer01
Morzzz schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 14:30:
[...]

Wel, toen ik mijn huurhuisje betrok begin mei staken de glasvezelkabels al bij mijn voorgevel uit de grond. Afgelopen vrijdag hebben ze de kabel pas naar binnen gebracht en een telefoontje naar Lijbrandt leerde mij dat het nu alsnog wel 4 tot 6 weken kan gaan duren voordat ik een werkende aansluiting heb.

Ik heb gelukkig een deal met de buren kunnen maken dat ik hun WiFi kan gebruiken als tussenoplossing en Ziggo heeft het televisiesignaal op de kabel laten staan ;)

Sowieso even informeren of ze in WBA of WGDO gebied terecht komt. Indien het WBA gebied betreft zou ik sowieso naar UPC gaan...
In dit geval is het iets lastiger want de voorgevel is voor 4 etages, de kabel moet (volgens glashart) bij alle bewoners door de meterkast naar de etage(s) daarboven, werkt die op eerste etage niet mee, wat ik vermoed dat hier het geval is, dan kunnen de bovenbewoners het vergeten, dat laatste zijn overigens de woorden van de makelaar.

Het is sowieso WBA (Almere), ze komen hier een paar honderd meter vandaan te wonen :-)
Het idee was dan ook om geen iptv te nemen en voorlopig dvb-c te kijken.

Ik verwacht dat glasvezel in deze situatie maanden kan duren, dus zal het wel UPC worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sverzijl schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 14:53:
[...]

Ik zie dit vaker langskomen, maar is dat een probleem? Je kan toch zeker wel een favorite lijst aanmaken en de HD kanalen daar op 1-10 zetten ?
Nee dat kan niet. Je kunt wel een lijst maken maar de zenders blijven dan op dezelfde plek staan 701 blijft 701 ook staat deze als eerste in de lijst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Precies. Op dat soort punten zijn de STB software en middleware van KPN echt bagger geregeld. Op zich zonde want qua aansluitingen en dergelijke (en ook qua uiterlijk, maar dat is smaak) zijn de motorola STB van KPN (vooral de 1903 en 1963) beter dan de Amino's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datadevil
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 03-10 18:03
Arie-Kanarie schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 11:48:
Hebben jullie ook vaak problemen met uploaden naar je webspace van Lijbrandt?
Ik gebruik programma's als FreeCommander en EditPlus, deze hebben ingebouwde FTP ondersteuning.
Het probleem met EditPlus is: ik open een bestand (HTML) van FTP en kan het saven, wijzig ik het daarna nogmaals en probeer het dan weer te saven dan blijft het een tijdje stil en dan is het mislukt met als gevolg een leeg bestand op de FTP van Lijbrandt.

Gisteren wilde ik met FreeCommander een mapje met een stuk of 10 MP3's uploaden, gaat ook niet helemaal lekker.
Ik krijg een progressbar in beeld, daar blijft een tijdje (>20 sec) alles stil staan en dan op een gegeven moment begint het toch te lopen.
Ik zie de volgende commando's/berichten onderin beeld
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
257 "/mapje" is the current directory
MODE S
200 Mode set to S
STRU F
200 Structure set to F
TYPE I
200 Type set to I
PASV
227 Entering Passive Mode (188,142,0,27,242,170).
LIST /mapje/Don Fardon - I'm Alive.mp3
450 /mapje/Don Fardon - I'm Alive.mp3: No such file or directory
-1 Timeout error occured
MODE S
200 Mode set to S
STRU F
200 Structure set to F
TYPE I
200 Type set to I
PASV
227 Entering Passive Mode (188,142,0,27,199,189).
STOR /mapje/Don Fardon - I'm Alive.mp3

Ook dit gaat maar 1 keer, probeer ik daarna nog een bestand te openen dan krijg ik het bovenstaande plus:
code:
1
2
10061 No connection could be made because the target machine actively refused it.
PWD

Ik moet dan disconnecten en weer opnieuw verbinden en dan kan ik weer wat uploaden... Werkt best wel bagger.
Waar kan dit aan liggen? Ben geen FTP-guru maar deze programmatuur heeft tot nu toe met alle ftp's gewerkt. Van Free.fr tot hccnet.nl.
Ik heb nog geen Lijbrandt verbinding, deze moet nog opgeleverd worden. HTTP gebeuren werkt gewoon goed, maar voor ik het er heb staan :(
Sowieso zou ik afraden spaties te gebruiken. Het web en ftp zijn vaak unix based, en dan moeten spaties goed gequote worden, en dat gaat niet altijd lekker met sommige software

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10:37
Verwijderd schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 15:59:
[...]
Nee dat kan niet. Je kunt wel een lijst maken maar de zenders blijven dan op dezelfde plek staan 701 blijft 701 ook staat deze als eerste in de lijst.
Oh, handig :( En ik maar denken dat ik een stap _vooruit_ zou doen door van Ziggo naar KPN glasvezel zou overstappen. Zelfs met die (op andere fronten) oud gare/trage Siemens Gigaset PVR van Ziggo kan ik mijn eigen volgorde van zenders instellen. Ik dacht dat dat anno 2011 inmiddels wel basis functionaliteit zou zijn. damn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

denan schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 12:35:
[...]

Klopt bij mijn testen in B&R lijkt het er op dat wij Gbit CPEś hebben, want zelfs drie verschillende HD zenders hebbn gen invloed op de 100Mbit download hier. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeHoX
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 01-10 13:11

NeHoX

Gamer + PV

Mensen 3328 EA krijg ik momenteel geen beeld meer op mijn HD PVR.

Niet via een switch en ook niet rechtstreeks op de Genexis aangesloten. Ben ik de enige?

23x330Wp NNO & 8x405Wp op Zuid = 10.830Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Het enige waar ik op dinsdagavond last van had op de m532 (WBA+, 1324) is dat bij Ned. 1, 2 en 3 HD en bij RTL4 HD de EPG niet aanwezig was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de laatste tijd vaak dat de epg van een zender niet aanwezig is. RTL7 vooral.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Verwijderd schreef op woensdag 15 juni 2011 @ 08:49:
Ik heb de laatste tijd vaak dat de epg van een zender niet aanwezig is. RTL7 vooral.
Klopt, er is een probleem met de aanlevering van de EPG data voor die zenders. Gisteren is er een storing aangemaakt bij GHM en men heeft het in onderzoek.

add: en ja.. dat had ook op de lbt storingspagina moeten staan. Ik heb doorgegeven dat ze die iets vaker moeten gaan updaten voor IPTV issues.

[ Voor 17% gewijzigd door denan op 15-06-2011 09:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe kan het beste mijn upload snelheid getest worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe staat het met MyZen Hd
Die staat ook al weken op zwart met de melding momenteel niet beschikbaar.
1324 Almere. Meer mensen hier last van. (Nou ja last. Zo geweldig is de zender niet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Verwijderd schreef op woensdag 15 juni 2011 @ 12:27:
Hoe staat het met MyZen Hd
Die staat ook al weken op zwart met de melding momenteel niet beschikbaar.
1324 Almere. Meer mensen hier last van. (Nou ja last. Zo geweldig is de zender niet)
Het beste kun je http://glashartmedia.nl/ in de gaten houden, daar staat het meest actuele overzicht.
Pagina: 1 ... 18 ... 88 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Een vragen- en klachtentopic is prima natuurlijk, maar vergeet niet dat GoT -geen- helpdesk is.

Eindeloze klaagzangen hebben we dan ook zeker geen behoefte aan, dat zijn gewoon flames/trolls en vallen onder de gedragsregels van GoT.

Het topic is opgekuisd, er zijn een heel aantal reacties verwijderd om het geheel leesbaar te houden.
Hou dat vanaf nu ook zo.