Toon posts:

Lijbrandt: vragen en klachten Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 17 ... 88 Laatste
Acties:
  • 536.103 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HD via DVB-C zullen ze inderdaad wel moeten om concurrerend te blijven.

Ziggo gaat dit ook doen vanaf juni. De HD simulcasts van Nederland 1/2/3, RTL 4/5/7/8, SBS6, NET5 en Veronica komen in het basispakket. Ook Uitzendinggemist/RTLgemist/SBSgemist komt in het basispakket. De prijs van het basispakket (€ 16,95 p/m) blijft ongewijzigd. Qua prijs/kwaliteit heeft Ziggo dan een superieur aanbod. Ik verwacht dus ook dat GHM snel zal volgen om diezelfde HD simulcasts ook via DVB-C door te gaan geven en deze tevens in het IPTV basispakket te stoppen. Ook zou het goed zijn als ze Uitzendinggemist/RTLgemist/SBSgemist gewoon gratis maken bij IPTV. Pas dan hebben ze weer een goed concurrerend aanbod in vergelijking met Ziggo :)

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 23-05-2011 23:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-10 18:03
Verwijderd schreef op maandag 23 mei 2011 @ 23:02:
[...]

Geweldig leuk voor je broer en schoonzus in Deventer, maar absoluut nutteloos voor iemand in B&R die al die lokale meuk van andere glasvezelgemeenten erbij krijgt.
Hiermee toont men direct het grote nadeel aan van één groot landelijk VLAN voor IPTV, want hoe meer gemeenten IPTV gaan kijken des te meer van dit soort lokale efforts we ongevraagd gaan zien vanuit het hele land.
Tja, je hebt idd meer lokale TV zenders. Maar goed, da's nu het voordeel van IP/multicast: De bandbreedte is niet meer het probleem. Tenslotte heb je bij UPC/Ziggo ook een zooi lokale zenders, en zenders die niemand kijkt. Uiteindelijk zal er wel ergens interesse zijn, ze nemen het niet voor niets op. Maar goed, kijken staat natuurlijk vrij.

Verder is het bij IPTV afaik (deels) regioafhankelijk, net waar de betreffende partij inkoppeld (op welk headend). Maar in de normale analoge / dvb-c wereld is dat niet anders. Enige issue voor veel kleinere partijen is het budget, kwa radio zijn ze vaak redelijk, maar met TV (en IP in het algemeen) lopen ze vaak erg achter.
De lokale zender hier zend bv nog gewoon in 4:3 uit, composiet tulp, zelfs zonder een videomengpaneeltje. SDI kennen ze niet, laat staan ASI, multicast/unicast of ASI-over-IP en dergelijke oplossingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DJSmiley schreef op maandag 23 mei 2011 @ 23:26:
De lokale zender hier zend bv nog gewoon in 4:3 uit, composiet tulp, zelfs zonder een videomengpaneeltje. SDI kennen ze niet, laat staan ASI, multicast/unicast of ASI-over-IP en dergelijke oplossingen.
Ik heb ruim drie jaar bij een moderne lokale omroep (Smart RTV) gezeten als hoofd TV, en uit hoofde van die functie in het bestuur ook meermaals de OLON bijeenkomsten mogen meemaken.
Zonder ook maar iemand die vrijwillig bij een lokalo werkt tegen de schenen te schoppen is het merendeel van de omroepbestuurders van het type "rimpelsauriër" die nog denken in kreten als morse, buizenzenders en potmeters.. en vooral staande golf meters en dikke coaxkabels :P
Wij maakten in ieder geval al echte TV met bewegende beelden, nog wel in 4:3 voornamelijk vanwege de camera's die we toen ter beschikking hadden en de TV/kabelkrant server die niet per definitie geschikt was voor 16:9, maar wel alles op IP niveau (via een dun ADSL upload touwtje) niet live getransporteerd richting de UPC headend, waar onze server mocht staan, om daar vervolgens weer te worden omgezet op de kabel van UPC als analoog signaal.

Een beetje lokale omroep kan zonder problemen (zelfs als ze nog geheel analoog uitzenden) op IP niveau een beeld met geluid streamen naar om het even welke server, zeker als je in een gemeente zit waar je glasvezel ter beschikking hebt als transportmedium, dus ook richting GHM, die dit vervolgens kan multicasten over de IPTV VLAN.
Als dat nog 4:3 is dan mag dat geen probleem zijn voor GHM, want die kunnen dat één op een doorkoppen hooguit opnieuw geëncodeerd volgens de geldende multicast standaard.

Gek genoeg heeft bijv de lokale omroep Lansingerland gewoon 100/100Mbit glasvezel liggen, dus klagen over te weinig uploadcapaciteit is het in ons geval zeker ook niet, eerder het gebrek aan kennis bij de antieke kopstukken die de club leiden.
Heel eerlijk gezegd zijn de meeste lokale omroepen het kabelkrantje met hieronder de lopende radioprogrammering nog steeds niet ontstegen, en is echte TV maken maar duur en eng.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 24-05-2011 11:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
Verwijderd schreef op maandag 23 mei 2011 @ 23:36:
Heel eerlijk gezegd zijn de meeste lokale omroepen het kabelkrantje met hieronder de lopende radioprogrammering nog steeds niet ontstegen, en is echte TV maken maar duur en eng.
Yep.. dat herken ik hier ook. Ik heb vorig jaar een live uitzending verzorgd. Dat was maar wat spannend allemaal en nieuw voor hun. De beeldkwaliteit was uiteindelijk matig, want ik heb last-minute maar een pctje moeten pakken met TVout en Videolan 8)7 en dat ding een schakelbox in (nee, geen mengpaneel), richting de encoder van UPC.

Maar ja, bandbreedte is idd een issue, ik moest het met UPC fiberpower voor elkaar krijgen, om 20.00 een liveuitzending..

Er zijn idd prima encoders om analoog om te zetten naar IP, heb hier ook een aantal van die dingen liggen, en ook wel mee gespeeld (die worden in de regio ook gebruik om bv kerktv te unicasten naar een dvb-c dcm, in harderwijk heeft elke kerk een eigen digitale kanaal)

Maar dat hele verhaal wordt wel weer een vervolgstap, 3x raden wie ze belden om de eventuele inkoppeling bij ghm te regelen.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DJSmiley schreef op maandag 23 mei 2011 @ 23:57:
[...]
Maar dat hele verhaal wordt wel weer een vervolgstap, 3x raden wie ze belden om de eventuele inkoppeling bij ghm te regelen.....
Laat me raden.... you was de l*l? :P

Waarom denk je dat ik mijn lokale TV verleden een beetje verborgen houd?
Ik zit niet te wachten om een stel goedbedoelende vrijwillige dinosauriers te gaan uitleggen dat TV maken en digitaal de boel versturen eigenlijk al een tiental jaar helemaal niet zo moeilijk is, mits je hiervoor de juiste vrijwilligers aantrekt die weten wat de techniek momenteel allemaal al kan en die enthousiast maakt voor de moneymaker van lokale omroep, namelijk TV maken :)

Lees me overigens niet te negatief, want ik heb een paar dolle jaren gehad met een grote camera op mijn schouder en tot in de kleine uurtjes TV uitmonteren omdat de uitzending voor 08:00 uur op de server moest staan (en 100Mb uploaden over een 1Mbit touwtje een paar uur duurt). Ik had het zeker niet willen missen ;)

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 24-05-2011 00:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 23 mei 2011 @ 23:16:
HD via DVB-C zullen ze inderdaad wel moeten om concurrerend te blijven.

Ziggo gaat dit ook doen vanaf juni. De HD simulcasts van Nederland 1/2/3, RTL 4/5/7/8, SBS6, NET5 en Veronica komen in het basispakket. Ook Uitzendinggemist/RTLgemist/SBSgemist komt in het basispakket. De prijs van het basispakket (€ 16,95 p/m) blijft ongewijzigd. Qua prijs/kwaliteit heeft Ziggo dan een superieur aanbod. Ik verwacht dus ook dat GHM snel zal volgen om diezelfde HD simulcasts ook via DVB-C door te gaan geven en deze tevens in het IPTV basispakket te stoppen. Ook zou het goed zijn als ze Uitzendinggemist/RTLgemist/SBSgemist gewoon gratis maken bij IPTV. Pas dan hebben ze weer een goed concurrerend aanbod in vergelijking met Ziggo :)
Als men de HD zenders op behoorlijk niveau gaat toevoegen aan het DVB-C pakket van GHM dan pleur ik direct alle Amino's hier in een doos en stuur ze terug naar Lijbrandt voor een refund :P
Maar goed, zowel Ziggo als Caiway zijn slechts regionale spelers die niet landelijk een deuk in een pakje boter kunnen schieten, net als UPC overigens.

Ik kan dus geen Ziggo of Caiway bestellen in B&R... dus hoe relatief zijn de prijzen als je weet dat je het toch nooit kan bestellen?

Leuk dus om Ziggo met bijv Lijbrandt te vergelijken als je weet dat je niet uit beide partijen kan kiezen (bijv als ik bij Ziggo mijn postcode intyp krijg ik het advies op UPC eens te bellen....:P )
Eng en griezelig genoeg is de enige landelijke partij die overal zijn shit kan aanleveren KPN en haar dochters die over hetzelfde koper kunnen.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 24-05-2011 00:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 03-10 15:02
Klinkt idd als een leuke tijd :D. Ik heb toch wat verkeerd gedaan (lees: te laat geboren worden danwel de verkeerde opleiding gedaan :P ).

Anyway: Het kerktv-aanbod van Deventer is in die zin interessant voor ons (zelfs al wonen we in Almere) omdat m'n vriendin zodoende toch nog wat met haar gelovige 'roots' kan (ookal praktiseert ze zelf niet meer echt) en omdat ze de doopdienst in Deventer van naar neefje in september kon terug zien :P

Maar ik moet idd toegeven: Heel erg veel toegevoegde waarde biedt het verder niet. On the other hand: Ze hebben het wel mooi geregeld door jouw lokale "interactieve tv" altijd bovenaan te zetten.

Anyway, het is verder geen steekhoudend argument om IPTV te behouden mocht de kwaliteit niet omhoog gaan. En stiekem hoop ik idd ook dat men gewoon HD gaat gaat doorgeven via DVB-C en dat er meer "uitzending gemist" alternatieven (met hogere kwaliteit) via internet gaan komen.

Maar goed, het wordt een interessante tijd, iig.

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

eymey schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 00:20:
Maar goed, het wordt een interessante tijd, iig.
Dat wordt het relatief zeker, maar zolang er behalve KPN geen andere partijen zijn die letterlijk landelijk kunnen leveren is het uiteraard een beetje valse hoop dat er echt iets gaat gebeuren.
UPC hoeft zich in mijn gebied geen zorgen te maken over Ziggo, simpelweg omdat ze nooit hier kunnen leveren, en zo geldt dat voor andere providers in andere regio's net zo... de enige griezel in het geheel is KPN, want die heeft landelijk koper geërft toen ze privaat gingen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 00:17:
[...]
Maar goed, zowel Ziggo als Caiway zijn slechts regionale spelers...
Ziggo neemt wel een groot gebied voor zijn rekening waar GHM mee moet concurreren. Dus dat gaat toch wel invloed hebben denk ik. Caiway is inderdaad een ander verhaal. Die zitten niet in een gebied waar GHM actief is volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 00:33:
[...]

Ziggo neemt wel een groot gebied voor zijn rekening waar GHM mee moet concurreren. Dus dat gaat toch wel invloed hebben denk ik. Caiway is inderdaad een ander verhaal. Die zitten niet in een gebied waar GHM actief is volgens mij.
Klopt, en ook UPC heeft een groot gebied waarmee GHM moet concurreren, maar heel vervelend voor Ziggo en Caiway zijn ze voor mijn dorp absoluut geen partij die de prijs van GHM of UPC naar beneden zouden kunnen krijgen, want die laatste twee weten dat ze bij ons niet kunnen leveren. De enige die je landelijk tegenkomt is inderdaad KPN, maar die kan momenteel op het koper niet echt mee met de turbo snelheden van glas en kabelaars lijkt het.

Caiway is met name het westland en Schiedam/Vlaardingen volgens mij, maar in die steden en dorpen ligt nog geen glas.

GHM zal dus per gebied concurrerend moeten zijn met de grote kabelaar die daar zijn territorium heeft, want uiteraard hebben ze van de conculega's geen last.
Ik heb namelijk nog nooit gehoord dat iemand verhuisd is omdat hij elders een betere triple play deal kon krijgen. Dat laatste zouden de grote spelers uiteraard fantastisch vinden, maar helaas vallen ze voor veel mensen nog onder de nutsvoorzieningenboeren en noodzakelijk kwaad, omdat men nu eenmaal telefoon, TV en internet thuis moet hebben.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 24-05-2011 08:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 08:07:
[...]
GHM zal dus per gebied concurrerend moeten zijn met de grote kabelaar die daar zijn territorium heeft, want uiteraard hebben ze van de conculega's geen last.
Ik denk dat als GHM zijn aanbod aanpast dat dat landelijk gebeurd. Ik kan me nauwelijks voorstellen dat ze per regio allerlei verschillende pakketten gaan aanbieden. Anders had je dit nu al gezien bij UPC en Ziggo gebieden. Ik denk dat het doel is om gewoon landelijk de beste prijs/prestatie te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Ik verwacht niet dat via DVB-C de komene jaren HD aangeboden gaat worden door GHM. Simpelweg omdat ze daarmee de toegevoegde waarde van hun eigen IPTV product enorm naar beneden zouden halen. DVB-C zie men namelijk volgens mij puur als een natuurlijke vervanger voor analoog op 'extra' televisies in huis omdat tegenwoordig eigenlijk alle nieuwe televisies gewoon een DVB-C ontvanger hebben ingebouwd.Maar het hoofdproduct digitale televisie over glasvezel is logischerwijs IPTV.

Dat er meer HD zenders in het basispakket van IPTV komen is wat anders en dat lijkt mij waarschijnlijker. Dit zie je eigenlijk nu al gebeuren met Een HD en Canvas HD die per 1 juni in het IPTV basispakket komen (zie totaaltv artikel). En NED 1, 2 en 3 HD, Eurosport HD, ARD HD, ZDF HD en Arte HD zitten daar nu al in.

Wat betreft concurrentie met bijvoorbeeld Ziggo moet je dan natuurlijk ook het IPTV basispakket vergelijken met het basispakket van Ziggo en niet het DVB-C aanbod van GHM. Namelijk bij Ziggo is DVB-C het hoofdproduct waar dat bij GHM IPTV is. Ook als je de prijsstelling bekijkt (prijzen zoals hier bij OBN maar de prijzen wijken door het hele land niet veel af volgens mij):

Glashart Media
- Analoog / DVB-C = 9,95
- IPTV basispakket = 6,95
Totaal: 16,90

Ziggo
Analoog + DVB-C basispakket = 16,95

[ Voor 3% gewijzigd door ik222 op 24-05-2011 09:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Blijkbaar gaat KPN ook (weer) DVB-C aanbieden. Hoewel er vast ergens een addertje onder het gras zal zitten.

http://glasvezelnetwerkaa...us-wba-nader-bekeken.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ik222

OBN is met € 9,95 een uitzondering.

De normale prijs van GHM voor Analoog/DVB-C is € 16,50 (XMSNet, Lijbrandt):
denan schreef op vrijdag 25 maart 2011 @ 09:16:
GHM:
Analoog/dvb-c pakket: 16,50
Digitaal basispakket: 4,95
(niet perse de prijzen van OBBN)
Als je die prijs afzet tegen het Analoge/DVB-C basispakket van Ziggo dan is het Analoge/DVB-C aanbod van GHM erg mager.

Door de HD-simulcasts van de Nederlandse zenders via DVB-C door te gaan geven wordt die prijs/prestatie van het € 16,50 GHM basispakket in vergelijking met € 16,95 Ziggo basispakket al een stuk beter. Uiteraard moeten die zenders dan ook in het IPTV basispakket komen.
Daarnaast zouden ze bij IPTV dan ook de uitzendinggemist diensten van de PO/RTL/SBS gewoon in het basispakket moet stoppen

Zo zorg je dat beide diensten een betere prijs/prestatie verhouding krijgen en de concurrentie aan kunnen gaan met Ziggo.

€ 16,50: 40 zenders via Analoog/DVB-C met HD-simulcasts van de NL-basiszenders
+ € 4 extra: IPTV met een stuk groter zenderpakket, uitzendinggemist van de PO/RTL/SBS en de mogelijkheid om additionele pakketten zoals het HD-pakket af te nemen.

Lijkt mij een prima aanbod. IPTV bied dan ook nog meer dan voldoende meerwaarde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
In mijn ogen is het huidige aanbod prima concurrerend met alle aanbieders. Natuurlijk wat jij voorstelt zou fantastisch zijn maar lijkt mij niet realistisch. Reggefiber / Glashart Media is namelijk gewoon een commercieel bedrijf uiteindelijk net als alle concurrenten.

Wat betreft de prijs van OBN is het in elk geval ongeveer gelijkwaardig met Ziggo, de prijzen van andere aanbieders ken ik niet maar waarschijnlijk zullen die dan weer goedkoper zijn in andere delen van hun triple play aanbod.

[ Voor 41% gewijzigd door ik222 op 24-05-2011 10:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogoi
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 31-05 15:39
Verwijderd schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 10:42:
Blijkbaar gaat KPN ook (weer) DVB-C aanbieden. Hoewel er vast ergens een addertje onder het gras zal zitten.

http://glasvezelnetwerkaa...us-wba-nader-bekeken.html
Dat is wat je bij Lijbrandt al lang hebt ;)
maar jullie kunnen zelf de vergelijking wel maken denk ik zo.

WBA+ is niet een nieuw iets wat opeens sinds vorige week bestaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik222 schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 10:48:
In mijn ogen is het huidige aanbod prima concurrerend met alle aanbieders. Natuurlijk wat jij voorstelt zou fantastisch zijn maar lijkt mij niet realistisch. Reggefiber / Glashart Media is namelijk gewoon een commercieel bedrijf uiteindelijk net als alle concurrenten.
Een commercieel bedrijf is er ook bij gebaat om een zo groot mogelijk klantenbestand te krijgen en dus een zo scherp mogelijke prijs/prestatie verhouding te hebben. Zeker een nieuwe speler die continue nieuwe gebieden wil aanleggen moet het daarvan hebben om de kabelklanten over de streep te trekken. Anders zul je steeds meer zien dat bij nieuwe vraagbundelingen het animo steeds minder wordt. Natuurlijk wil een commercieel bedrijf winst maken, maar men moet ook oppassen dat er niet teveel op de korte termijn gedacht wordt met winst maken (zoals KPN bijvoorbeeld doet). Dat gaat namelijk ten koste van het aantal nieuwe klanten, en dus van de omzet :)
Wat betreft de prijs van OBN is het in elk geval ongeveer gelijkwaardig met Ziggo, de prijzen van andere aanbieders ken ik niet maar waarschijnlijk zullen die dan weer goedkoper zijn in andere delen van hun triple play aanbod.
Ik zie net dat je Televisie bij OBN niet meer los kunt afnemen. De configurator verplicht je om standaard een internet pakket erbij te pakken. Misschien ook wel 1 van de reden waarom ze prijs van internet duurder hebben gemaakt ;)
Een paar euro eraf halen bij de TV dienst als compensatie omdat het zenderaanbod kleiner wordt, maar dit dan bij de nieuwe internet pakketten weer erbij stoppen. En dan mensen verplichten om internet erbij te nemen als ze enkel TV willen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik222 schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 10:48:
GHM heeft met DVB-C en analoog uiteraard hetzelfde probleem als alle kabelaars, want je kunt er aan de glaszijde natuurlijk wel heel veel aan zenders overheen laten fietsen, het CATV doosje heeft gelijk een gewone coax ook maar een bepaalde bandbreedte aan HF waarover alle analoge en DVB-C kanalen moeten worden verdeeld.
Als kabelaars nu al zwaar schrappen in het analoge pakket om hiermee ruimte te maken voor meer DVB-C transportkanalen dan geldt dat onverminderd ook voor de CATV module in de Genexis.

Ik denk dan ook dat indien er al HD zenders in het DVB-C pakket komen dit hooguit de basiszenders zijn en dat de echte HD freak gewoon zijn behoefte moet aanvullen met IPTV, waardoor GHM een hand in hand pakket kan blijven aanbieden wat kabelaars uiteraard niet kunnen, daar is het vaak alles of niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Yogoi schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 10:55:
[...]

True denk ik :)

Het feit dat KPN nu commercieel WBA+ aanbiedt richting ISP's betekent niet automatisch dat KPN nu ook zélf in zijn consument-gerichte producten weer dvb-c gaat aanbieden.

Iedereen die dat hieruit concludeert is puur speculatief bezig.

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Verwijderd schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 11:45:
[...]

GHM heeft met DVB-C en analoog uiteraard hetzelfde probleem als alle kabelaars, want je kunt er aan de glaszijde natuurlijk wel heel veel aan zenders overheen laten fietsen, het CATV doosje heeft gelijk een gewone coax ook maar een bepaalde bandbreedte aan HF waarover alle analoge en DVB-C kanalen moeten worden verdeeld.
Als kabelaars nu al zwaar schrappen in het analoge pakket om hiermee ruimte te maken voor meer DVB-C transportkanalen dan geldt dat onverminderd ook voor de CATV module in de Genexis.

Ik denk dan ook dat indien er al HD zenders in het DVB-C pakket komen dit hooguit de basiszenders zijn en dat de echte HD freak gewoon zijn behoefte moet aanvullen met IPTV, waardoor GHM een hand in hand pakket kan blijven aanbieden wat kabelaars uiteraard niet kunnen, daar is het vaak alles of niets.
Natuurlijk wel met het verschli dat Glashart Media geen RF ruimte vrij hoeft te houden voor Docsis tbv. IP communicatie. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogoi
eymey schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 11:50:
[...]

True denk ik :)

Het feit dat KPN nu commercieel WBA+ aanbiedt richting ISP's betekent niet automatisch dat KPN nu ook zélf in zijn consument-gerichte producten weer dvb-c gaat aanbieden.

Iedereen die dat hieruit concludeert is puur speculatief bezig.
Volgens mij blijft KPN gewoon doen wat KPN al tijden doet.
Dit is voor 'anderen'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makaveli09
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22-05 13:24
Een hele andere vraag:

Sinds afgelopen maart kan ik geen facturen meer inzien bij "Mijn Lijbtrandt". Ben ik de enige met dit probleem of zijn er meerdere?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Makaveli09 schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 11:53:
Een hele andere vraag:

Sinds afgelopen maart kan ik geen facturen meer inzien bij "Mijn Lijbtrandt". Ben ik de enige met dit probleem of zijn er meerdere?
Bij mij werkt het facturen inzien nog gewoon, zowel online als via download pdf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Websurfer01
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 22-03-2021
Verwijderd schreef op maandag 23 mei 2011 @ 23:02:
[...]
Ik vermoed sterk dat GHM in hun roadmap 2011 ook hebben gezet dat er op DVB-C een flink aantal zenders naar HD gaan, wat effectief dus hun eigen IPTV gaat beconcurreren (zeker op WBA) en je straks gaat zien dat het DVB-C pakket straks beter is en minder kost dan IPTV wat dat alleen nog maar extra zenders biedt waarvan de helft sowieso het begluren niet waard is.
Dat zou mooi zijn, dan zou de Amino in november op marktplaats kunnen ;)

Toch weer een klein stukje van de KPN parasiet de deur uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Websurfer01 schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 12:28:
[...]

Dat zou mooi zijn, dan zou de Amino in november op marktplaats kunnen ;)

Toch weer een klein stukje van de KPN parasiet de deur uit.
In de praktijk zou het aantal HD zenders via DVB-C wel eens kunnen tegenvallen vanwege de beperkte ruimte die men heeft om zowel analoog als DVB-C via de CATV module te kunnen doorgeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
Verwijderd schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 12:36:
[...]

In de praktijk zou het aantal HD zenders via DVB-C wel eens kunnen tegenvallen vanwege de beperkte ruimte die men heeft om zowel analoog als DVB-C via de CATV module te kunnen doorgeven.
Hoeft niet...

Gemiddelde kabelboer heeft 15-20 HD zenders in zn pakket, nu al.

Daarnaast heb je bij UPC/Ziggo/enz ook te maken met de downstreams voor docsis. Die frequenties kun je bij glasvezel ook nog gebruiken voor televisiekanalen. (immers, rf-over-glas is, bij de meeste implementaties, eenrichtingsverkeer).

Ik betwijfel of ze zoveel op dvb-c gaan doen. IPTV lijkt me, vanuit providerpunt, de toekomst. Juist dingen die interactie vereisen (uitzending gemist, video on demand) zijn potentiele extra inkomsten. Door te investeren in DVB-C, hoe mooi voor ons als gebruikers dan ook, verkleinen ze juist de kans op die extra omzet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DJSmiley schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 12:43:
[...]
Ik betwijfel of ze zoveel op dvb-c gaan doen. IPTV lijkt me, vanuit providerpunt, de toekomst. Juist dingen die interactie vereisen (uitzending gemist, video on demand) zijn potentiele extra inkomsten. Door te investeren in DVB-C, hoe mooi voor ons als gebruikers dan ook, verkleinen ze juist de kans op die extra omzet.
Ik denk dat ze het DVB-C pakket nog wel iets gaan oppimpen met een paar basis HD zenders erin, maar GHM heeft uiteraard het voordeel dat ze TV op drie manieren kunnen leveren, dus voor elk wat wils.
Zodra ze de IPTV kwaliteit op orde hebben op wba lijkt het me dat ze twee pakketten naast elkaar in de markt kunnen blijven zetten omdat die elkaar niet echt bijten maar eerder aanvullen, waarbij IPTV uiteraard geheel interactief kan zijn, daar waar DVB-C/analoog min of meer ouderwets éénrichtingsverkeer is, maar voor een heleboel gebruikers ruim voldoende om aan hun dagelijkse portie kijkbuis te komen.

Nu hebben ze op wba nog het probleem dat DVB-C beter is dan het veel duurdere IPTV.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 24-05-2011 13:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makaveli09
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22-05 13:24
Verwijderd schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 11:56:
[...]

Bij mij werkt het facturen inzien nog gewoon, zowel online als via download pdf?
Zojuist een antwoord gehad van de servicedesk (per mail) dat ze het gaan bekijken en weer aanvullen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yogoi schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 10:55:
[...]

Inderdaad heb ik dat en ben best tevreden daarmee maar alternatieven zijn altijd prettig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Die alternatieven zullen op termijn dekn ik vast wel komen.

KickXL levert in het oosten van het land nu ook via WBA+ met dvb-c, iptv van ghm (en helaas ook nog met kpn-streams), etc. En als ik een postcodecheck op hun site doe voor Almere, dan zeggen ze voor 50% dat het mogelijk zou zijn dat ze ook hier kunnen leveren 8)7.

Het is een aanname maar ik denk dat o.a. ook KickXL uiteindelijk in Almere zal leveren op basis van WBA+.

De enige hamvraag is en blijft: HOE gaat KPN de kwaliteit van de IPTV streams voor WBA+ afnemers verbeteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baasandre
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 24-08 22:14
eymey schreef op woensdag 25 mei 2011 @ 11:15:

De enige hamvraag is en blijft: HOE gaat KPN de kwaliteit van de IPTV streams voor WBA+ afnemers verbeteren.
Hier ben ik ook zeer benieuwd naar, eigenlijk niet alleen voor wba+, maar ook voor gewoon wba.
Zou dat niet fijn zijn ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogoi
baasandre schreef op woensdag 25 mei 2011 @ 11:34:
[...]

Hier ben ik ook zeer benieuwd naar, eigenlijk niet alleen voor wba+, maar ook voor gewoon wba.
Zou dat niet fijn zijn ?
Door de bitrates omhoog te gooien.
Dat is volgens mij ook al eerder aangegeven?

De planning voor de exacte datum weet ik niet maar volgens mij zomer 2011.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
baasandre schreef op woensdag 25 mei 2011 @ 11:34:
[...]

Zou dat niet fijn zijn ?
Er is geen "gewoon WBA", althans niet waar ook televisie (van welke aanbieder, KPN of GHM, dan ook) bij in zit. Als je naar het wholesale aanbod van KPN kijkt, dan is WBA+ de enige wholesale broadband access dienst waarbij de mogelijkheid bestaat om TV af te nemen ;)

@Yogoi: Mja ik weet dat jouw bronnen toezeggen de bitrate te verhogen. Maar het strookt niet met wat andere "al dan niet ingewijden" zeggen. De 1 zegt dat alleen van HD de bitrate omhoog gaat. De ander zegt ook van SD. Weer een ander zegt dat het straks ook op WBA+ mogelijk zal zijn om Technicolor streams gerouteerd te krijgen (zeggen XMS en Solcon).

Het eindresultaat valt dus alleen maar af te wachten....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Websurfer01
eymey schreef op woensdag 25 mei 2011 @ 11:53:
[...]
De ander zegt ook van SD. Weer een ander zegt dat het straks ook op WBA+ mogelijk zal zijn om Technicolor streams gerouteerd te krijgen (zeggen XMS en Solcon).
Dan zouden de concurrenten
a: een beter iptv product hebben dan KPN
b: ook nog eens analoog/dvbc,
c: voordeliger zijn
d: al heel snel een betere klantenservice dan KPN, daar is niet zo veel voor nodig

dan kan KPN wel inpakken, een mooi vooruitzicht maar ik ben bang dat KPN dat niet zo ziet zitten ;)

[ Voor 10% gewijzigd door Websurfer01 op 25-05-2011 12:00 . Reden: andere formulering ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogoi
eymey schreef op woensdag 25 mei 2011 @ 11:53:
[...]

@Yogoi: Mja ik weet dat jouw bronnen toezeggen de bitrate te verhogen. Maar het strookt niet met wat andere "al dan niet ingewijden" zeggen. De 1 zegt dat alleen van HD de bitrate omhoog gaat. De ander zegt ook van SD. Weer een ander zegt dat het straks ook op WBA+ mogelijk zal zijn om Technicolor streams gerouteerd te krijgen (zeggen XMS en Solcon).

Het eindresultaat valt dus alleen maar af te wachten....
Ik weet dat dit slecht klinkt maar ik zou momenteel aanhouden wat ik aangeef ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baasandre
Yogoi schreef op woensdag 25 mei 2011 @ 11:44:
[...]

Door de bitrates omhoog te gooien.
Dat is volgens mij ook al eerder aangegeven?

De planning voor de exacte datum weet ik niet maar volgens mij zomer 2011.
Klopt is ook al eerder aangegeven. Alleen blijft altijd de vraag wordt een belofte/ uitspraak nagekomen.
Bijvb: toen de uitspraak/ gedachte werd gedaan is men uitgegaan van bepaalde aannames/ veronderstellingen . Misschien worden de aannames/ etc. niet gerealiseerd en wordt een beleid/ visie/ uitspraak bijgesteld.
Eigenlijk volkomen normaal...dat gebeurt overal.

" @Yogoi: Mja ik weet dat jouw bronnen toezeggen de bitrate te verhogen. Maar het strookt niet met wat andere "al dan niet ingewijden" zeggen. De 1 zegt dat alleen van HD de bitrate omhoog gaat. De ander zegt ook van SD. Weer een ander zegt dat het straks ook op WBA+ mogelijk zal zijn om Technicolor streams gerouteerd te krijgen (zeggen XMS en Solcon) " precies.

" Ik weet dat dit slecht klinkt maar ik zou momenteel aanhouden wat ik aangeef"

Lol, momenteel... :P , stel je het straks ook nog bij..... hahahaha.
Just wait and see dus eigenlijk.
Hopelijk gewoon prettig nieuws straks in de zomer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogoi
baasandre schreef op woensdag 25 mei 2011 @ 12:54:
[...]

Lol, momenteel... :P , stel je het straks ook nog bij..... hahahaha.
Als ik betere en/of accuratere info krijg dan pas ik dat natuurlijk aan.
Niet meer dan logisch lijkt me :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij heb ik hier recent gelezen dat vanaf 1 juni BBC 1 & 2. Is al bekend of dit definitief is en zo ja wordt het een vervanging of komt dit er nieuw bij?

Iemand die dit met enige zekerheid weet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Tim-
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09:25

-Tim-

Niet geraakt is altijd mis.

Een aantal weken geleden is bij mij in huis het Genexis modem geïnstalleerd. De verbinding heeft echter lang niet gewerkt en de mensen van de klantenservice van Lijbrandt konden geen aansluiting vinden op mijn adres. Nu ik vanmiddag weer eens ging kijken kreeg ik eindelijk een IP. Het bleef echter bij een IP en geen internet. Na een uurtje kloten (en er achter komen dat analoge TV het al wel doet) kwam ik terecht op een pagina achter het verkregen DNS IP.
Hier moest ik mijn adres bevestigen waarna ik de volgende melding kreeg:
Oplevering huisaansluiting
Dank u! U heeft succesvol deze locatie opgeleverd. Er is aan OASE gemeld dat volgens u de HAS koppeling juist is. Oase zal vanaf hier verder een aantal procedures uitvoeren om de lijn gereed te maken.
Gezien de gebruikte afkortingen en het ongebruiksvriendelijk ogen van de procedure (leg een klant uit om naar het DNS IP te surfen) ben ik geloof ik op iets gestuit wat eerder voor een monteur bedoeld is. Omdat ik in een studentenhuis woon heb ik geen brief ontvangen met een installatiehandleiding of iets dergelijks, dit is allemaal naar de huisbaas. Kan iemand mij vertellen of deze procedure gebruikelijk is?
Geen antwoord van de klantenservice na 5 minuten aan de lijn..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 26 mei 2011 @ 15:16:
Volgens mij heb ik hier recent gelezen dat vanaf 1 juni BBC 1 & 2. Is al bekend of dit definitief is en zo ja wordt het een vervanging of komt dit er nieuw bij?

Iemand die dit met enige zekerheid weet?
Volgens mij ter vervanging van World en Entertainment, die op analoog/dvb-c als vulling voor het niet mogen leveren van BBC1 en 2 hebben gestaan.
Alleen op IPTV komen ze er bij (maar zijn ze er al) en krijg je 3 en 4 erbij en in het HD pakket BBC HD (dus niet One HD helaas).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-Tim- schreef op donderdag 26 mei 2011 @ 17:36:
Een aantal weken geleden is bij mij in huis het Genexis modem geïnstalleerd. De verbinding heeft echter lang niet gewerkt en de mensen van de klantenservice van Lijbrandt konden geen aansluiting vinden op mijn adres. Nu ik vanmiddag weer eens ging kijken kreeg ik eindelijk een IP. Het bleef echter bij een IP en geen internet. Na een uurtje kloten (en er achter komen dat analoge TV het al wel doet) kwam ik terecht op een pagina achter het verkregen DNS IP.

[...]

Gezien de gebruikte afkortingen en het ongebruiksvriendelijk ogen van de procedure (leg een klant uit om naar het DNS IP te surfen) ben ik geloof ik op iets gestuit wat eerder voor een monteur bedoeld is. Omdat ik in een studentenhuis woon heb ik geen brief ontvangen met een installatiehandleiding of iets dergelijks, dit is allemaal naar de huisbaas. Kan iemand mij vertellen of deze procedure gebruikelijk is?
Volgens mij zijn dat kreten die de installateur had moeten zien toen hij de Genexis opleverde, want dit is zinloze informatie voor een eindgebruiker... Die moet er gewoon een router opsmijten en een IP adres krijgen en vervolgens kunnen internetten. Lijkt me dus een vergeetje foutje van de installateur in dit geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --WaaZaa--
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 29-09 11:26

[...]

Oase is het systeem dat door Reggefiber wordt gebruikt om de aansluitingen te registreren en dit weer uit te koppelen met de ISP's. Zodra de lijn is opgeleverd (dit wordt door de monteur gedaan op de pagina waar jij op zat), staat je aansluiting in het systeem en kunnen ook de ISP's je aansluiting terug vinden. Je hoort eigenlijk zelf je verbinding niet op te leveren, omdat je anders een verkeerd adres kunt opgeven bij een bepaalde aansluiting. De monteur moet dit eigenlijk doen bij het plaatsen van de Genexis...

prutsert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogoi

[...]

Zou je even je naw kunnen DMen?
Want dit had eigenlijk moeten gebeuren door een monteur.
Als dit nog niet gedaan was dan was dit of een foutje of er was een reden voor.

als ik weet waar jouw aansluiting is dan kan ik controleren of alles nu wel of niet goed gaat.
en het eventueel corrigeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Tim-
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09:25

-Tim-

Niet geraakt is altijd mis.

Yogoi schreef op vrijdag 27 mei 2011 @ 06:19:
[...]

Zou je even je naw kunnen DMen?
Want dit had eigenlijk moeten gebeuren door een monteur.
Als dit nog niet gedaan was dan was dit of een foutje of er was een reden voor.

als ik weet waar jouw aansluiting is dan kan ik controleren of alles nu wel of niet goed gaat.
en het eventueel corrigeren.
Het is uiteindelijk toch nog goedgekomen. Heb het mijn huisbaas doorgegeven en die heeft uiteindelijk lange tijd met de helpdesk gebeld. Zat verder nog het een en ander fout aan de kant van de provider maar nu is alles helemaal goed en heb ik internet.
In ieder geval bedankt voor de aangeboden hulp allemaal :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogoi
-Tim- schreef op vrijdag 27 mei 2011 @ 09:52:
[...]

Het is uiteindelijk toch nog goedgekomen. Heb het mijn huisbaas doorgegeven en die heeft uiteindelijk lange tijd met de helpdesk gebeld. Zat verder nog het een en ander fout aan de kant van de provider maar nu is alles helemaal goed en heb ik internet.
In ieder geval bedankt voor de aangeboden hulp allemaal :)
ok, goed :)

maar je hebt inderdaad gedaan wat een monteur normaal gesproken doet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yogoi schreef op vrijdag 27 mei 2011 @ 10:02:
[...]

ok, goed :)

maar je hebt inderdaad gedaan wat een monteur normaal gesproken doet ;)
Kan ie bij Lijbrandt solliciteren... die zoeken toch nog techneuten? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogoi
Verwijderd schreef op vrijdag 27 mei 2011 @ 22:40:
[...]

Kan ie bij Lijbrandt solliciteren... die zoeken toch nog techneuten? :P
aannemer != lijbrandt ;)

ik kan overigens altijd een goede collega gebruiken :)
(overigens is dat dan niet helemaal bij Lijbrandt natuurlijk)

[ Voor 23% gewijzigd door Yogoi op 28-05-2011 00:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan je ook met een HD recorder dvb-c opnemen van lijbrandt? Dus nit dat je alleen van iptv kan opnemen en pauzeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 29 mei 2011 @ 11:25:
Kan je ook met een HD recorder dvb-c opnemen van lijbrandt? Dus nit dat je alleen van iptv kan opnemen en pauzeren?
Als je een PVR voor DVB-C koopt wel ja. Bijvoorbeeld Humax maakt die, maar DVB-C tuners met harddisk zijn ook niet goedkoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik222 schreef op zondag 29 mei 2011 @ 12:51:
[...]

Als je een PVR voor DVB-C koopt wel ja. Bijvoorbeeld Humax maakt die, maar DVB-C tuners met harddisk zijn ook niet goedkoop.
Alternatief qua prijs is uiteraard een DVB-C USB stick ontvanger.... tientje of 6 a 7, en je kunt op een beetje PC gewoon alles opnemen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
En zelfs op een NAS ;). Als je niet vies bent van wat die-hard Linux werk.

eymey in "[TV Headend] Het grote TV Headend topic"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bontekoe37
  • Registratie: Februari 2008
  • Nu online
Zie ik net dat KPN Kim H. in het basis pakket op gaat nemen (nee het is geen verzekering) Stoot ze daarmee ook door naar de Lijbrandt kijkers? haha.

KPN zet in om het TV pakket te verbeteren (strategie 2011/12) Maar welke doelgroep willen ze hiermee bereiken? En we wachten weer rustig af (al mag van mij de bitrate nu wel omhoog, het is buiten 28 graden dus zeg ik zomer :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Wij als Lijbrandt klanten hebben niets te maken met wat KPN in het pakket stopt, ookal krijgen we het beeldmateriaal wel van KPN.

Wij hebben te maken met Glashart Media ( zie www.glashartmedia.nl )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marckoster
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 05-12-2022
Ik zie op de site van Glashart Media staan:
http://glashartmedia.nl/b...overzicht_27_mei_2011.pdf
dat binnenkort de belgische zenders in HD beschikbaar komen weet iemand al een datum?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

marckoster schreef op maandag 30 mei 2011 @ 17:51:
Ik zie op de site van Glashart Media staan:
http://glashartmedia.nl/b...overzicht_27_mei_2011.pdf
dat binnenkort de belgische zenders in HD beschikbaar komen weet iemand al een datum?
1 juni

http://www.totaaltv.nl/?action=nieuws&id=5210

Deze 2 zenders zitten al in KPN HD pakket (10 EURO)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 30-05-2011 17:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bontekoe37 schreef op maandag 30 mei 2011 @ 16:06:

KPN zet in om het TV pakket te verbeteren (strategie 2011/12) Maar welke doelgroep willen ze hiermee bereiken? En we wachten weer rustig af (al mag van mij de bitrate nu wel omhoog, het is buiten 28 graden dus zeg ik zomer :+
In de periode van juli tot november wordt de bitrate aangepast.

pinda powerrr in "[Glashart] Glasvezel in gemeente Lansing..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Euhm tsja, met alle respect voor die lokale krant in Lansingerland, maar vager dan KPN het in dat artikel aangeeft kan niet. De bitrate aanpassen kan varieren van verhogen met een halve mbit tot het compleet bijschakelen van nieuwe streams voor de glasvezelklanten (met navenante bitrates).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

eymey schreef op maandag 30 mei 2011 @ 18:55:
Euhm tsja, met alle respect voor die lokale krant in Lansingerland, maar vager dan KPN het in dat artikel aangeeft kan niet. De bitrate aanpassen kan varieren van verhogen met een halve mbit tot het compleet bijschakelen van nieuwe streams voor de glasvezelklanten (met navenante bitrates).
De Heraut, zoals het gratis krantje hier heet staat niet bekend om zijn uitmuntende kennis op dit gebied, en ik kan me niet aan de indruk ontrekken dat men vaak gewoon ANP berichten overkalkt en ook blind overschrijft wat een woordvoerder van KPN of GHM ze voorkauwt.... simpelweg omdat men geen idee heeft waarover het gaat.
Je mag ons gratis lokale leugenaartje dus niet aanrekenen dat berichtgeving omtrent dit soort nogal technische handelingen zwaar tekort schiet.... Voor alle lokale berichten omtrent de gemeente en alles wat er zich binnen afspeelt is het over het algemeen een prima actuele bron van informatie.

/me mompelt iets over een gegeven paard en in de mond kijken nu........ ;)

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 30-05-2011 23:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Oh, don't get me wrong: Ik reken het zeker De Heraut niet aan (sorry als dat zo leek).

Maar vanaf de kant van de woordvoerder van KPN voelt het nog steeds als een kluitje-riet verhaal. Zo onder het mom van "eigenlijk vinden wij de kwaliteit zo wel goed genoeg maar om de gemoederen wat tegemoet te komen zullen we ergens dit jaar wel wat veranderen. Don't call us, we'll call you"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

eymey schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 00:24:
Oh, don't get me wrong: Ik reken het zeker De Heraut niet aan (sorry als dat zo leek).

Maar vanaf de kant van de woordvoerder van KPN voelt het nog steeds als een kluitje-riet verhaal. Zo onder het mom van "eigenlijk vinden wij de kwaliteit zo wel goed genoeg maar om de gemoederen wat tegemoet te komen zullen we ergens dit jaar wel wat veranderen. Don't call us, we'll call you"
Zonder te katten reken ik het de Heraut eigenlijk wel aan dat ze klakkeloos dergelijk dwaalberichten voor de waarheid publiceren en hiermee de mensen eigenlijk het bos in stuurt. Er is zoiets als journalistieke integriteit, en als je de kennis niet in huis hebt dan moet je die inlenen... (zonder te solliciteren voor een redactiejob bij de Heraut overigens).

Ik heb de toezegging dat het verbeterd wordt medio 2011 persoonlijk uit de mond van de hoogste bobo van GHM gekregen, dus zal ik hem als leverancier aan die uitspraak houden... het KPN geneuzel neem ik inmiddels al jaren niet meer serieus.... :P
Aangezien ik deze man na wat persoonlijke gesprekken heb weten te waarderen om zijn ideeën en waarvoor hij staat, en hij bovendien als recht voor zijn raap integer overkomt, ga ik ervan uit dat hij me niet met een kluitje het riet in gaat sturen... Tenslotte weet hij als geen ander wat de macht van sociale media op internet kunnen doen met een bedrijf ;)

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 31-05-2011 00:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Hehe, that's the spirit ;) >:)

[ Voor 8% gewijzigd door eymey op 31-05-2011 09:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perzikvrucht
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 11:18
Weet iemand hoe het kan dat Lijbrandt pas in juli (niet juni) hun glasvezelverbinding in Groningen kan realiseren, terwijl KPN dit nu al kan? Wat is het verschil tussen de twee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Weet je zeker dat KPN het ook al daadwerkelijk kan realiseren? De ervaring leert namelijk dat een positieve postcode check bij KPN absoluut nietszeggend is.

Ik wist overigens niet dat er in Groningen ook al glasvezel is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogoi
eymey schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 11:20:

Ik wist overigens niet dat er in Groningen ook al glasvezel is :)
Is een studentencomplex van ~350 woningen dacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perzikvrucht
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 11:18
Ja, ik ken mensen die op dit moment internet hebben via KPN glasvezel. Terwijl mijn bestelling van Lijbrandt pas uitgeleverd kon worden in Juli, omdat er nog het een en ander gedaan moest worden met de glasvezelverbinding..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Het kan zijn dat er nog gesleuteld moet worden aan area-pops. Als Lijbrandt in Groningen hetzelfde gaat leveren als in de rest van het land, dan bieden ze meer dan wat KPN op dit moment levert.

Zo werkt lijbrandt via een Wholesale pakket van KPN dat ook het gebruik van de 2e vezel inbegrepen heeft voor analoog (en vaak ook dvb-c) signaal. Als KPN tot nu toe de enige is/was in Groningen, dan houdt dat in dat er nog aanvoer en apparatuur in alle area-pops verzorgd moet worden.

Echter, ik zie noch op glashart.nl, noch op reggefiber.nl een indicatie dat zij in Groningen ook een glasvezelnetwerk hebben aangelegd. Als het inderdaad een aparte voorziening in een studentenhuis is, dan weet ik eigenlijk ook niet op basis van welke techniek of welke wholesale leveranties het daar geregeld is.

[ Voor 24% gewijzigd door eymey op 31-05-2011 11:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
In Almere is er op dit moment een storing op de CATV aanvoer :S.

Zowel op FM als op de DVB-C doen alle publieke zenders het niet. iig FM radio 1, 2, 3fm, 4, 5 en 6 liggen eruit, alsmede Nederland 1, 2 en 3 op DVB-C.

Commerciele zenders doen het wel

edit: En toen kwam het langzamerhand weer terug.

[ Voor 9% gewijzigd door eymey op 31-05-2011 19:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJ Le Funk
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JJ Le Funk

:twk

eymey schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 18:59:
In Almere is er op dit moment een storing op de CATV aanvoer :S.

Zowel op FM als op de DVB-C doen alle publieke zenders het niet. iig FM radio 1, 2, 3fm, 4, 5 en 6 liggen eruit, alsmede Nederland 1, 2 en 3 op DVB-C.

Commerciele zenders doen het wel

edit: En toen kwam het langzamerhand weer terug.
Hoe lang duurde de storing? Ik kan er niets over vinden op http://lijbrandt.nl/support/storingen

d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is vreemd maar ik moet de eerste site van een provider nog vinden die een storing meldt terwijl die storing er nog is. Vermelding komt pas als er geen storing meer is.

Het was hier (DVB-C) erg grappig. Ned 1 deed het opeens niet, 2 nog wel maar verdween snel en idem ging het met 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 Op een gegeven moment waren ze allemaal weg. En redelijk snel kwamen ze ook allemaal weer terug. Schat (heb niet zitten timen) dat het zo'n 30 min. geduurd heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJ Le Funk
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JJ Le Funk

:twk

zou er een verband zijn met deze storing http://www.telegraaf.nl/b...uit_de_lucht__.html?p=2,1 ?

d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmk
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 23-09 09:28

jmk

^^
Ik had gisteravond geen NED1 op mijn analoge kabel van UPC. Vandaag ook eventjes niet.

Ik denk dat het meer met hilversum te maken heeft dan met Lijbrandt

Yippie kayak, other buckets!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
MrJayMan schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 19:51:
[...]

Hoe lang duurde de storing? Ik kan er niets over vinden op http://lijbrandt.nl/support/storingen
De storing heeft een klein kwartiertje geduurd. Ik merkte het op omdat we 3fm zaten te luisteren onder het eten en dat ineens stil werd (nou gaat het computersysteem bij hun wel eens op hol dus dat was nog niet zo verbazingwekkend 8)7 ). Maar toen het wat langer stil bleef vond ik het toch wel apart.

Ik zag wel dat de tuner nog gewoon vol signaal had. Met wat zappen deden zenders als Classic FM en Skyradio het nog gewoon. Op DVB-C waren Ned. 1, 2 en 3 weg maar de RTL's waren er nog (niet verder gezapt).

Via IP deed alles het gewoon, iig de HD versies.

[ Voor 3% gewijzigd door eymey op 31-05-2011 22:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nu we het over storingen hebben... iemand vanavond toevallig NCIS op SBS6 via IPTV gezien (wba)?
Sneeuw in alles wat zwart was, echt als vlooien vlogen de witte stippen over alle zwarte vlakken in beeld, alsof er voor je deur iemand met een brommer met een slechte ontsteking stond te gassen (om een idee te geven wat ik zag).
Geen idee of dit in de opname zat of dat het een probleem was met de encoder voor SBS6, maar ik had het nog nooit eerder gezien.
Storingen die ik zie bij ITV in B&R zijn meestal artifacten, weinig detail in de gezichten en zo, of complete break downs van een beeld gedurende een paar seconden (toevallig vanavond dus ook weer een instortend beeld)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 20:56:
Het is vreemd maar ik moet de eerste site van een provider nog vinden die een storing meldt terwijl die storing er nog is. Vermelding komt pas als er geen storing meer is.

Het was hier (DVB-C) erg grappig. Ned 1 deed het opeens niet, 2 nog wel maar verdween snel en idem ging het met 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 Op een gegeven moment waren ze allemaal weg. En redelijk snel kwamen ze ook allemaal weer terug. Schat (heb niet zitten timen) dat het zo'n 30 min. geduurd heeft.
Het kan natuurlijk zijn dat ze voorbereidingen aan het treffen waren om vanaf morgen (officieel 1 juni 2011) de beide BBC's op het analoog/DVB-C te krijgen?
Iemand toevallig al een rescan gedaan? Of mogen we morgen allemaal gaan klagen dat ze de beloofde deadline niet zijn nagekomen? :P
Laten we het er maar op houden dat ik met deze man goed door de één deur kan en dat hij van mij weet dat ik over Lijbrandt en GHM eerlijk zal zijn online, zowel positief als negatief. Waarbij hij uiteraard waardeert dat ik negatieve zaken en storingen even per email naar hem toekop zodat het via de kortste weg kan worden getackeld.
Noem het maar een uitstekende klant/leveranciersrelatie die ik met een aantal mensen binnen GHM en Lijbrandt heb, en daar ben ik uiteraard zuinig op. :)
En zo af en toe geef ik acte de presence op de diverse bewonersbijeenkomsten van Glashart/Reggefiber om als early adopter potentiële klanten vanuit het klantperspectief te kunnen informeren over wat men kan verwachten. :P

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 31-05-2011 23:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baasandre
Verwijderd schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 23:35:
[...]

[...]
En zo af en toe geef ik acte de presence op de diverse bewonersbijeenkomsten van Glashart/Reggefiber om als early adopter potentiële klanten vanuit het klantperspectief te kunnen informeren over wat men kan verwachten. :P
Is dat ook het vertellen over de kwaliteit van iptv ?
Indien kpn stream: blijf voorlopig bij huidige provider voor tv, want je wordt teleurgesteld !!!!
Internet: stap gewoon over, prima product
Radio analoog .... eventueel aandachtspunt, maar bij lijbrandt in orde

Ik neem aan dat je zoiets verteld ?
Ik bedoel het niet op de de man, of spikec. in kwaad daglicht te zetten !
Absoluut niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
[...]

Het kan natuurlijk zijn dat ze voorbereidingen aan het treffen waren om vanaf morgen (officieel 1 juni 2011) de beide BBC's op het analoog/DVB-C te krijgen?
Iemand toevallig al een rescan gedaan? Of mogen we morgen allemaal gaan klagen dat ze de beloofde deadline niet zijn nagekomen? :P
"Tvheadend" scant regelmatig op nieuwe 'services' en die ziet nog niets :).
[...]

Laten we het er maar op houden dat ik met deze man goed door de één deur kan en dat hij van mij weet dat ik over Lijbrandt en GHM eerlijk zal zijn online, zowel positief als negatief. Waarbij hij uiteraard waardeert dat ik negatieve zaken en storingen even per email naar hem toekop zodat het via de kortste weg kan worden getackeld.
Noem het maar een uitstekende klant/leveranciersrelatie die ik met een aantal mensen binnen GHM en Lijbrandt heb, en daar ben ik uiteraard zuinig op. :)
Hihi... ik denk dat er wel meer mensen zijn van wie Lijbrandt en Reggefiber onderhand door hebben dat ze eerlijk posten (ben 'bang' dat ik ook tot die groep behoor, en ook bv. Ben's weblog).

Ook op glasvezel.nu post ik gewoon wat ik vind (wat ik goed vind en wat ik niet goed vind). Dat deed ik in m'n "KPN ADSL + ITV" tijd trouwens ook op www.ipbforum.nl en daar is het me na driekwart jaar constructief meedenken en af en toe wat 'prikkelen' op een permanente ban komen te staan :')

[ Voor 91% gewijzigd door eymey op 01-06-2011 00:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

baasandre schreef op woensdag 01 juni 2011 @ 00:15:
[...]

Is dat ook het vertellen over de kwaliteit van iptv ?
Indien kpn stream: blijf voorlopig bij huidige provider voor tv, want je wordt teleurgesteld !!!!
Internet: stap gewoon over, prima product
Radio analoog .... eventueel aandachtspunt, maar bij lijbrandt in orde

Ik neem aan dat je zoiets verteld ?
Ik bedoel het niet op de de man, of spikec. in kwaad daglicht te zetten !
Absoluut niet :)
Beste Andre,

Je kent me hier inmiddels lang genoeg om te weten dat ik nog maar weinig persoonlijk neem....
Geen idee of je mij ooit ergens hebt ontmoet tijdens zo'n bijeenkomst, maar zowel Glashart/Reggefiber/GHM als Lijbrandt weten dat ik op alle vragen eerlijk antwoord geef, dus zeker over het feit dat op wba netwerken op dit moment nog ADSL crap van KPN als superieure TV wordt geleverd.
Ik vertel hier echter ook dat ik via GHM de belofte heb gekregen dat KPN beterschap heeft beloofd over IPTV, en men weet dat ik ze daar ook publiekelijk aan zal gaan houden. :)

Ik wordt ook niet betaald om dit soort praatjes te houden, maar gewoon uitgenodigd door die mensen omdat ik klaarblijkelijk ondanks alle problemen die er spelen een goed, maar vooral objectief verhaal kan houden. ;)

Er zijn op GoT een aantal leden die mij persoonlijk hebben ontmoet, en die ongetwijfeld mijn verhaal kunnen bevestigen. (Ik zal het niet aan Yogoi vragen die ook bij mij thuis zat tijdens de open dag, want die is niet onpartijdig :P )

Ook het langdurig niet hebben van IPTV radio is de laatste meeting hier door mij genoemd, het heeft namelijk heel weinig zin om als ambassadeur van glasvezel (en early adopter) de boel te verdoezelen, omdat je anders links of rechtsom achteraf in je kont gebeten wordt.
De kwaliteit van IPTV op wba is zeker ook openlijk door mij besproken, maar ik praat vaak tegen mensen die nog nooit HD TV van dichtbij gezien hebben, dus is in hun ogen zelfs KPN ADSL HD al prachtig, ondanks dat ik hierover openlijk kritisch ben en ook altijd mijn link met GoT noem.
Ik heb niet voor niets voor alle bewoners van Lansingerland mijn huiskamer een halve zaterdag ter beschikking gesteld om geinteresseerde klanten het echte spul (wba dus kpn) te laten ervaren.
Gek genoeg heeft niemand die zaterdag gevraagd om die 100/100 internet te bewijzen, en was HD TV het topic van de middag :P

Ik ben van mening dat indien je eerlijk vertelt als gebruiker wat je allemaal is overkomen tijdens de periode dat je met Lijbrandt aan het glas bent gegaan je de echt serieuze klanten niet afschrikt.
Er is namelijks niks mis met het feit dat je vertelt dat alles nog nagelnieuw is en dus kinderziektes kan hebben, dat Lijbrandt wellicht niet altijd even attent reageert.... Daar zijn testusers voor, die kinderziektes zijn er op een paar kwaaltjes na helemaal uit inmiddels.
Het doel van dit soort praatjes bij bijeenkomsten is namelijk vanuit mijn oogpunt om eerlijk te vertellen dat mensen aanhaken op een nieuw en machtig mooi medium, maar dat men dus bedacht moet zijn op alle zaken die er kunnen misgaan.

Het grappige is dat ik dit soort zaken dus vertel waar mensen van KPN, Glashart/Reggefiber en Lijbrandt in de zaal bij aanwezig zijn, en dat ze dus ook de kans hebben en nemen om mijn uitspraken te verdedigen, en dat ze me tot op heden nog graag vragen voor dit soort bijeenkomsten.

Zullen we het er dus maar op houden dat eerlijkheid het langst duurt.... ook bij glasvezel diensten? ;)

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 01-06-2011 01:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
@Spikecity: En zo is het :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ach... als je niets te verbergen hebt, dan hoef je ook niet te onthouden waarover je gelogen hebt toch?
Mensen die mij vragen wat ik van iets vind krijgen dat zonder omwegen en zonder zout gewoon te horen.... makes life a lot simpeler :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ spikecity:

Als ik een verzoeknummertje mag aanvragen ... zou je bij gelegenheid aan de 'hoge bomen' bij Lijbrandt eens kunnen vragen of, en zo ja, wanneer (ongeveer, het komt niet op een week aan) ze de Amino A140 gaan uitleveren?
Daar zouden ze mij (en een hoop SCART-gebruikers in de WBA gebieden, zie Bens weblog) een groot plezier mee doen ...
(sterker nog: ik aktiveer m'n aansluiting pas wanneer de A140 uitgeleverd wordt ;-)

/edit:
Ben blogde:

Wat zegt Kick XL?
Indien onze monteurs deze situatie tegenkomen. Dus een bestelde SD ontvanger en een TV met alleen een Scartaansluiting dan krijgt de klant een 140. We blijven tot op heden ook de 130 ook uitleveren.
De A140 is dus leverbaar en wordt al toegepast.

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 01-06-2011 04:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 01 juni 2011 @ 03:56:
@ spikecity:

Als ik een verzoeknummertje mag aanvragen ... zou je bij gelegenheid aan de 'hoge bomen' bij Lijbrandt eens kunnen vragen of, en zo ja, wanneer (ongeveer, het komt niet op een week aan) ze de Amino A140 gaan uitleveren?
Daar zouden ze mij (en een hoop SCART-gebruikers in de WBA gebieden, zie Bens weblog) een groot plezier mee doen ...
(sterker nog: ik aktiveer m'n aansluiting pas wanneer de A140 uitgeleverd wordt ;-)

/edit:

[...]

De A140 is dus leverbaar en wordt al toegepast.
Dat hoef ik niet te vragen, want de hoge bomen lezen mee. Daarbij is het niet aan Lijbrandt om hierover een uitspraak te doen maar aan Glashart Media, want die levert een STB/PVR mee aan de provider.
Ik weet dat GHM en Lijbrandt samen in één bed liggen, maar dat neemt niet weg dat Lijbrandt waarschijnlijk gewoon nog voorraad heeft van de 130m en 532, ondanks dat de 140 en de 540 al voor GHM diensten beschikbaar (lees: de firmware is getest in Hillegom en het werkt) zijn (wat overigens iets anders is als leverbaar).
Ik ben dus ook bang dat ik vanuit die hoek geen zinnig antwoord ga krijgen, omdat deze mensen simpelweg niet op de hoogte zijn van de voorraad bij Lijbrandt.

Als het puur om SCART gaat kan je nu al de M532 nemen toch? OK, kost een paar centen meer, maar IPTV zonder PVR is eigenlijk niet meer van deze tijd, al was het maar omdat dat pauzeren best een prettige functie is. :P En als je het heel lief vraagt hebben ze vast ook nog wel een Amino 130 staan (dus zonder de m), die ook SCART uit heeft.
Wellicht heeft Lijbrandt ook al 140's staan, maar werkt men eerste de "oude" voorraad weg.
Ik ben ervan overtuigd dat indien je Lijbrandt belt (afhankelijk van de regio heb ik nog een rechtstreeks contact voor je) ze je absoluut tegemoet zullen komen als je persé SCART nodig hebt en geen PVR wilt betalen.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 01-06-2011 08:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 01 juni 2011 @ 07:59:
[...]

Dat hoef ik niet te vragen, want de hoge bomen lezen mee. Daarbij is het niet aan Lijbrandt om hierover een uitspraak te doen maar aan Glashart Media, want die levert een STB/PVR mee aan de provider....
Ik ben blij dat er met mij velen zijn die voor zover dat kan redelijk objectief berichten. Of de hoge bomen meelezen waag ik zo langzamerhand te betwijfelen. In elk geval komen er naar mijn mening bijna nooit, gewone klantvriendelijke en menselijke reactie naar buiten. Het lijkt me toch niet al te moeilijk om alert en vooruit kijkend te reageren en te handelen. [url="[b]http://glasvezelnetwerkaalten.blogspot.com/2011/06/lijbrandt-de-amino-140.html"]Vandaag Lijbrandt: De Amino 140? Daar weet ik niets van.... [/url][/b] :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogoi
Wat een gedoe allemaal omtrent een STB die er zeer binnenkort zal zijn....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Euhm Tsja, @Yogoi: Zonder jou direct aan te vallen, maar dat mag inmiddels bekend zijn.... maar er is hier wel sprake van een goed punt.

Er zijn zo te zien nog genoeg mensen die om wat voor reden dan ook hun settopbox met SCART wlilen aansluiten en die hebben niets aan "een STB die er zeer binnenkort zal zijn". Lijbrandt levert nu ruim een half jaar in WBA gebieden en dit houdt in dat er al een half jaar lang mensen zijn die niets met hun IPTV abbo kunnen.

Er is, althans in Almere, tussen moment van aanvragen en leveren 0,0 gecommuniceerd door Lijbrandt (weet ik uit eigen ervaring). Niet over het niet langer meer leverbaar worden van de Amino 110, niet over het evt. voor dezelfde prijs leveren van een m532PVR voor mensen die geen HDMI hebben, etc.

En ook het feit dat Lijbrandt zelf middels de KS nog niets over een nieuw model weet helpt niet echt.

Overigens, vanuit mezelf dan ook maar weer even een concrete klacht: Ongeveer 2 weken geleden een mail naar support/info gestuurd om mijn Usenet pakket op te zeggen. Ik gebruik het te weinig en heb nog honderden gigs te goed bij Astraweb. Ondanks dat men "bij" zou zijn heb ik 4 werkdagen erna nog een mail achter ze aan moeten sturen. De mail die ik vervolgens terug kwam was in de trant van "u moet maar een mail naar de order desk sturen want wij kunnen dit niet opzeggen". Doorsturen bestaat natuurlijk niet als je geen ticketsysteem hebt. Zo gezegd, zo gedaan. En van de orderdesk moet ik nu nog steeds antwoord krijgen......

Lijbrandt is er dus gewoon nog lang niet... en nog steeds niet, ondanks beloofde verbetering. Geen proactieve kennis, geen proactieve communicatie richting klanten. Een portal die het nog steeds niet doet.

edit: Nog zoiets: Zijn er meer mensen bij wie er in de hele maand mei niets is afgeschreven? Ik kan me ook niet herinneren dat ik een factuur toegemaild heb gekregen.....

[ Voor 5% gewijzigd door eymey op 01-06-2011 11:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogoi
@eymey:

Disclaimer:
Ik post dit niet als Lijbrandt werknemer (aangezien ik dat niet ben)
Het kan dus zijn dat deze post niet helemaal correct blijkt te zijn. (al acht ik die kans nogal klein :) )

Laat ik het dan anders zeggen. Mijn vorige post was meer een hint.
De logica om 140's te bestellen staat klaar en gaat zo ver mij bekend met de volgende release van de BSS mee.
Wanneer dit precies zal zijn weet ik nog niet maar dit is zeer kort termijn.

Let wel op, natuurlijk zullen er nog steeds 130m's gestuurd worden zolang deze op voorraad zijn maar dat lijkt me niet meer dan logisch. (jaja scart only , uitzonderingen , etc etc etc ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Dat lijkt me idd logisch. :)

Kritiek is dus ook niet op dat gedeelte van het proces gericht (want KickXL kan het overduidelijk wel duidelijker communiceren en weet dus met 'jullie' informatie en logica om te gaan) maar puur op Lijbrandt. Dat jullie de logica om de 140 te leveren al klaar hebben staan geloof ik direct en is natuurlijk erg mooi. Des te erger dat Lijbrandt hier nog helemaal niets van af weet.

Inmiddels wel ineens (snel, na een nogal boos mailtje van me naar de Orderdesk) een antwoord terug. Usenetdienst was al een week stopgezet maar ze waren vergeten aan mij terug te koppelen :') ).

[ Voor 16% gewijzigd door eymey op 01-06-2011 11:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Websurfer01
@eymey:
De nieuwe factuur staat al even online, maar is ook bij mij nog niet afgeschreven.
Althans, een paar dagen geleden nog niet (mijn pas is defect, dus kan ik even niet bij internetbankieren), een mail heb ik ook nog niet gekregen.

Bij je kritiek op Lijbrandt kan ik me alleen maar aansluiten, technisch gesproken gaat alles bij mij goed, maar een stuk ergernis zit er desondanks toch wel. Zoals jij al aangeeft, niet communiceren, een portal die vorig jaar kerst al had moeten werken.

Ik herinner me nog de mooie gelikte brochures waarmee we gelokt werden, kreten als "er gebeurt iets moois in Almere", "Lijbrandt wil het anders doen", "superieure kwaliteit" etc. etc.
Reclame is bij mij een gevoelig punt, ik heb er eerlijk gezegd een pesthekel aan. Vrijwel geen enkel bedrijf maakt waar wat ze in de reclame (of voorlichting) beloven, en Lijbrandt is daarin wel enorm afgegaan, organisatorisch is het gewoon een ballentent.

Maar goed, zoals ik al zei werkt alles bij mij naar behoren en die ergernis stop ik wel even weg tot over een maand of vijf als mijn jaarcontract bijna voorbij is, dan kan er maandelijks opgezegd worden, misschien zien we dan ook hoe eventuele nieuwkomers presteren en of ze sowieso in Almere gaan leveren.

[ Voor 67% gewijzigd door Websurfer01 op 01-06-2011 12:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogoi
eymey schreef op woensdag 01 juni 2011 @ 11:41:
Dat lijkt me idd logisch. :)

Kritiek is dus ook niet op dat gedeelte van het proces gericht (want KickXL kan het overduidelijk wel duidelijker communiceren en weet dus met 'jullie' informatie en logica om te gaan) maar puur op Lijbrandt. Dat jullie de logica om de 140 te leveren al klaar hebben staan geloof ik direct en is natuurlijk erg mooi. Des te erger dat Lijbrandt hier nog helemaal niets van af weet.
Dat ligt er wel aan hoe je het bekijkt.
Ik snap best als ze er voor kiezen dat ze de info pas publiekelijk maken zodra het 100% zeker is.
In het verleden is gebleken dat als je zegt dat een 532 met PVR in november komt maar uiteindelijk pas in december dan breekt de hel los...

Ik vermoed dan ook dat de servicedesk deze info heeft zodra het 'live' gaat.
Echter moet je 1 ding niet vergeten:
Je besteld een SD/HD of HD+PVR STB.
Er staat volgens mij nergens dat je een Amino M532 besteld, je besteld een HDSTB+PVR en momenteel krijg je dan dus een M532, mocht je vanaf 1 juli opeens een M540 krijgen dan is dat kort door de bocht gezien niet relevant. (vanuit het oogpunt van een tweaker user natuurlijk wel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yogoi schreef op woensdag 01 juni 2011 @ 12:22:
[...]

Er staat volgens mij nergens dat je een Amino M532 besteld, je besteld een HDSTB+PVR en momenteel krijg je dan dus een M532, mocht je vanaf 1 juli opeens een M540 krijgen dan is dat kort door de bocht gezien niet relevant. (vanuit het oogpunt van een tweaker user natuurlijk wel)
Daar heb je helemaal gelijk in. En voor veel 'doorsnee' afnemers zal het ook niet veel uitmaken, die zien alleen het grappige zwarte ei waar 'internet' in gaat en TV uit komt.

Maar daarom begrijp ik juist de enigszins krampachtige houding niet. Hoeveel mensen zouden GoT volgen én tegelijkertijd in het aanvraag- of aktiveringsproces zitten? Een stuk of 20?
Dat zijn dus mensen die voldoende interesse hebben in de techniek om iig te onderzoeken welke STB geleverd wordt.
Dit zou vanuit Lijbrandt ook kunnen worden aangegrepen om een field-test te doen met de nieuwe STB alvorens hij massaal uitgerold wordt. Met eventueel een voorbehoud dat je als testgebruiker dienst doet en dus rekening moet houden met onvolkomenheden in het product.

Het is maar net wat de insteek is: krampachtig vermijden dat er rumoer ontstaat (wat nu op een andere manier tóch ontstaat), of gebruik maken van de technisch geïnteresseerden om de klantervaring van de technono's te verbeteren ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baasandre
Verwijderd schreef op woensdag 01 juni 2011 @ 00:47:
[...]

Zullen we het er dus maar op houden dat eerlijkheid het langst duurt.... ook bij glasvezel diensten? ;)
Absoluut mee eens, hetzelfde wat je nu weer schrijft is gewoon open en eerlijk ( had ook niet anders verwacht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Ik gebruik DVB-C en daar zitten ze nu netjes op de plek van de oude BBD'en. Dus geen rescan nodig.

Ik had overigens Lijbrandt al even geleden een mailtje met de vraag of rescan nodig was maar nimmer antwoord gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Hier zijn BBC1 en 2 nu ook zichtbaar geworden (na alsnog op TVHeadend handmatig een rescan te starten om het iig ook in de opgeslagen naam van de zender terug te laten komen :) ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yogoi schreef op woensdag 01 juni 2011 @ 10:48:
Wat een gedoe allemaal omtrent een STB die er zeer binnenkort zal zijn....
Tja..., toch wel een beetje jammer, een reactie die nogal wat mensen zal teleurstellen. Als die STB er zeer binnenkort is waarom daar dan niet even simpel over communiceren. Waarom staat niet gewoon op de site van Lijbrandt we doen dit, hebben dat en dat nog op voorraad en gaan dan en dan de 140/540 uitleveren.Wilt u wachten geef dan even een seintje. Als u niet zonder scart kunt of, liever een PVR wilt stuur dan even een e-mail etc. Gewoon communiceren. Dat lijkt me toch niet zo moeilijk. En termen als "zeer binnenkort" die zijn inmiddels toch echt wel een beetje beladen. Twee dagen, twee weken, twee maanden? :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ Yogoi

Weet je of het opnameprobleem dat de 532 heeft (zie mijn eerdere berichten mbt niet opnemen op ARD HD, ZDF HD en vastlopers op andere zenders etc) in de 540 is opgelost?
Ik heb zo'n 3 weken gelden mijn 4e 532 gehad en ook die deed het niet goed.
Toen met HD gebeld en die zouden het probleem (weer) doorzetten naar netwerkbeheerder. En toen werd het stil....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 01 juni 2011 @ 17:28:
[...]
Twee dagen, twee weken, twee maanden?
Afgaande op wat ik tussen de regels lees, waarschijnlijk ergens halverwege vandaag en 1 augustus ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

eymey schreef op woensdag 01 juni 2011 @ 14:41:
Hier zijn BBC1 en 2 nu ook zichtbaar geworden (na alsnog op TVHeadend handmatig een rescan te starten om het iig ook in de opgeslagen naam van de zender terug te laten komen :) ).
Op ITV (aka IPTV van GHM op WBA) zijn er inmiddels dus ook 6 BBC's , waaronder 1 t/m 4, entertainment en HD te vinden... heb analoog en DVB-C nog niet gesjekt.... maar die belofte is in ieder geval waargemaakt :)

Toch nog even zeiken over het belabberde factureringssysteem bij Lijbrandt.
Goddomme driemaal gebeld dat ik GEEN EDL MEER WIL, keurig vorige factuur alles verrekend, helaas Mijn Lijbrandt nog steeds knifterig blijven aangeven dat ik EDL heb, en ook fysiek staan die vier zenders nog steeds in de STB lijst, om op de laatste factuur toch weer 12 euro EDL te vinden.

HALLO LIJBRANDT!!!!!
Ik wil verdomme geen EDL.... hoe krijg ik dat aan jullie botte verstand gepeuterd, en wanneer werkt Mijn Lijbrandt weer eens zoals het hoort?
Je zou haast overstappen naar KPN (ik durf het bijna niet mijn bek uit te smijten) :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baasandre
Verwijderd schreef op woensdag 01 juni 2011 @ 23:58:
[...]

Op ITV (aka IPTV van GHM op WBA) zijn er inmiddels dus ook 6 BBC's , waaronder 1 t/m 4, entertainment en HD te vinden... heb analoog en DVB-C nog niet gesjekt.... maar die belofte is in ieder geval waargemaakt :)

Toch nog even zeiken over het belabberde factureringssysteem bij Lijbrandt.
Goddomme driemaal gebeld dat ik GEEN EDL MEER WIL, keurig vorige factuur alles verrekend, helaas Mijn Lijbrandt nog steeds knifterig blijven aangeven dat ik EDL heb, en ook fysiek staan die vier zenders nog steeds in de STB lijst, om op de laatste factuur toch weer 12 euro EDL te vinden.

HALLO LIJBRANDT!!!!!
Ik wil verdomme geen EDL.... hoe krijg ik dat aan jullie botte verstand gepeuterd, en wanneer werkt Mijn Lijbrandt weer eens zoals het hoort?
Je zou haast overstappen naar KPN (ik durf het bijna niet mijn bek uit te smijten) :P
Wederom gewoon open en eerlijk ( had ook niet anders verwacht) _/-\o_ , ik waardeer het steeds meer
No bullshit, gewoon eerlijkheid :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 01 juni 2011 @ 17:28:
[...]

Tja..., toch wel een beetje jammer, een reactie die nogal wat mensen zal teleurstellen. Als die STB er zeer binnenkort is waarom daar dan niet even simpel over communiceren. Waarom staat niet gewoon op de site van Lijbrandt we doen dit, hebben dat en dat nog op voorraad en gaan dan en dan de 140/540 uitleveren.Wilt u wachten geef dan even een seintje. Als u niet zonder scart kunt of, liever een PVR wilt stuur dan even een e-mail etc. Gewoon communiceren. Dat lijkt me toch niet zo moeilijk. En termen als "zeer binnenkort" die zijn inmiddels toch echt wel een beetje beladen. Twee dagen, twee weken, twee maanden? :/
Ben,

Je weet dat ik je blogs lees en je mening waardeer, maar ben je nu niet tegen de verkeerde boom aan het blaffen?
Zoals Yogoi aan heeft gegeven leveren providers een dienst met bijbehorende STB/PVR, en nergens staat op de Lijbrandt site dat de Amino 140/540 geleverd wordt, en bovendien doet het er ook absoluut niet toe.
Zij leveren een dienst met bijbehorende hardware, en al is dat een sinaasappelkistje dan heb je daar als klant niet over te zeiken. Of eis jij als je een taxi besteld dat dat persé een Mercedes S500 moet zijn?

Jij trekt onterecht de conclusie dat omdat GHM aan heeft verkondigd (wellicht via KickXL of OBN) dat de 140 en 540 worden uitgeleverd, dat dat voor alle providers geldt.
Niets is minder waar en onterecht om over te ouwenelen als het bijv om Lijbrandt gaat.... wellicht heeft Lijbrandt nog 5000 stuks 130m's staan in het magazijn, en niets bepaald en nergens staat dat zij hun voorraad maar moeten scrappen omdat er een nieuwer model STB bij hun TV leverancier beschikbaar is.

De provider heeft als enige plicht IPTV aan te leveren met werkende hardware daarvoor (en bovendien gratis, waar andere kabelaars gewoon dik geld rekenen voor hun STB).
Ziet IPTV er minder uit als je een 130m krijgt in plaats van een 140? Voldoet Lijbrandt door een 130m te leveren niet aan haar verplichtingen?

Vergeet nou eens dat formeel Lijbrandt en GHM zusjes zijn, want dat doet niet terzake.
Of moeten alle KPN klanten nu ineens die stronttrage 1960 kostenloos kunnen vervangen door de verbeterde 1963 van Motorola, alleen maar omdat ie er nu is en wordt uitgeleverd aan nieuwe klanten? Ik weet zeker dat een of andere KPN manager zich over deze uitspraak dubbel vouwt van het lachen.

Sorry dat ik je even wat hard benader, maar als jij bij mij op moment X iets koopt, dan krijg je wat op dat moment daaraan voldoet, en als ik morgen iets nieuwers heb met hetzelfde doel, dan heb je helaas pech.
Het beste voorbeeld is in dit geval de autoindustrie, waarbij je als je altijd het beste wilt nooit meer een auto koopt, omdat er altijd twee weken nadat jij hem ophaalt nagelnieuw er al een nieuwer model in de folder staat.

Van je hele betoog blijft slecht één ding overeind, en dat is de mate van communicatie van Lijbrandt online via de site, want die is nog minder actueel als de krant waarop mijn katten hun behoefte doen inderdaad, die credits krijg je direct van me :)

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 02-06-2011 00:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

baasandre schreef op donderdag 02 juni 2011 @ 00:04:
[...]

Wederom gewoon open en eerlijk ( had ook niet anders verwacht) _/-\o_ , ik waardeer het steeds meer
No bullshit, gewoon eerlijkheid :9
Eerlijkheid heeft de langste adem André, en ondanks dat ik nog steeds Lijbrandt Crash Test Dummy in mijn profiel heb staan, en ik wat ingangen heb die een normaal mens wellicht niet heeft, wil dat niet zeggen dat ik indien men mijn zaken niet serieus neemt ze dat niet ergens gaan teruglezen.

Ik maakte geen grapje dat de macht van social media niet te onderschatten is, maar uiteraard is deze klacht ook gewoon per email richting de juiste mensen geschoten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baasandre
Verwijderd schreef op donderdag 02 juni 2011 @ 00:10:
[...]
...
Sorry dat ik je even wat hard benader, maar als jij bij mij op moment X iets koopt, dan krijg je wat op dat moment daaraan voldoet, en als ik morgen iets nieuwers heb met hetzelfde doel, dan heb je helaas pech.
En dat vindt ik dus juist het verkeerde beleid : ter vergelijking het zuivelrek bij de supermarkt
Vooraan staat altijd het eerst te verlopen datum, met het product is niks mis mee, alleen het moet verkocht worden ( want het is ingekocht, het product is gewoon goed).
Acher de eerste drie pakken "melk "staat een pak met een houdbaarheidsdatum van ... daarna.
Ik weet wel welk pak "melk"ik kies...., en stel voor dt je na een maand verhuist naar een gebied zonder glasvezel.
Amino teveel, nutelooos, dus zet hem op marktplaats, welke zou eerder verkopen ?

Nee , persoonlijk denk ik.. die tweaker/ nerd/ whatever die specifiek iets vraagt, stel hem gerust.
Voor de meute dump het daar, niet netjes, maar weet toch niet beter of is ermee tevree.
Pagina: 1 ... 17 ... 88 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Een vragen- en klachtentopic is prima natuurlijk, maar vergeet niet dat GoT -geen- helpdesk is.

Eindeloze klaagzangen hebben we dan ook zeker geen behoefte aan, dat zijn gewoon flames/trolls en vallen onder de gedragsregels van GoT.

Het topic is opgekuisd, er zijn een heel aantal reacties verwijderd om het geheel leesbaar te houden.
Hou dat vanaf nu ook zo.