#1 PH-OFE, herkenbaar?

#2, PH-HVB kwam ook nog even langs omdat iemand vanaf een flat 8 hoog was gesprongen

#4, in de stromende regen vertrok hij weer, wat je wel niet over moet hebben voor een paar foto's

Door de tijd dat ik geen foto's heb geplaatst doe ik het maarweer zo: Iedereen weer een leuke serie foto's gemaakt! Blijf ze delen!
#1 Zie de MD schijnt door de bomen

#2 Easyjet met liefde voor Italië

#3 Malta special

#4 Special prop

#5 Easyjet voor Unicef

#6 Atlas met haast om van de grond te komen

Tips stel ik op prijs, want ik ben nog niet zo goed in het editen van me foto's
Persoonlijk vind ik schieten in M waardeloos bij vliegtuigen.
Kies liever voor A of S. Afhankelijk wat voor doel je voor ogen hebt.
Als er op M een lichtstraal door de wolken schiet dan heb je al een verkeerde belichting.
En in nummer 2 en 6 zie je dat dus terug in de Levels. De gehele rechterkant bevat geen informatie. Onderbelicht dus.

@iDennis: vreemd dat daar nog een traumahelikopter naar toe gestuurd wordt. 8e verdieping lijkt me redelijk kansloos om te overleven. Je had de 50mm prime erop zie ik, dus heb je je voeten gebruikt om te zoom; het viel me op dat de chopper beeldvullend is, maar dan had je weinig keuze met een prima
PH-HVB staat voor Hulp Van Boven
Wat NustyR altijd zegt, go prime! Haha
Ik ben nu alweer druk aan het sparen voor een prime lens maar ga dan 1 stapje overslaan

Eerst nog maar eens ervaring opdoen met mijn Bigma
Wat bedoel je met 'een stapje' overslaan voor je prime lens?
Door niet voor een 400 5.6 prime of 300 4.0 IS te gaan, maar dan maar meteen 400 2.8 te gaan ofso, maargoed dit zeg ik nu en wieweet over 1-2 jaar niet meer, maar dat is wel mijn doel om voor te gaan sparen nu
Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

De combinatie 18-200 + EOS-M zuigt. Maar dat is wat ik in de rugzak op het werk had zitten.
This footer is intentionally left blank
https://twitter.com/Kon_L...atuses/481402585753325568
Gehoorde #knal is veroorzaakt door testvlucht #F16 op lijn Steenbergen-Tiel. Geautoriseerd door #geluidsbarriere. http://t.co/xbs2D4Cp4i

Canon 5D III / 1DIV & EF 16-1400mm L IS USM Macro Fisheye | Flickr | Tyno Photography @ Facebook
Dit is het vliegtuig foto topic, dus plaats hier enkel berichten met foto's of over foto's (workflow wat betreft vliegtuigfotografie is ook toegestaan hier)Cheesy schreef op dinsdag 24 juni 2014 @ 19:35:
Vandaag ging er hier een F16 door de geluidbarrière. Echt een doffe dreun. Kan me niet meer herinneren wanneer de vorige was. Hoor je tegenwoordig niet vaak meer.
https://twitter.com/Kon_L...atuses/481402585753325568
Gehoorde #knal is veroorzaakt door testvlucht #F16 op lijn Steenbergen-Tiel. Geautoriseerd door #geluidsbarriere. http://t.co/xbs2D4Cp4i
[ Voor 63% gewijzigd door Universal Creations op 25-06-2014 19:56 ]
Verwijderd
[ Voor 86% gewijzigd door Universal Creations op 29-06-2014 20:05 ]
[ Voor 93% gewijzigd door breinonline op 29-06-2014 18:50 ]
WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini
Dakota FZ692 ‘Kwicherbichen’
Douglas C-47 Dakota Mk III, FZ692, was built by Douglas in the United States in 1943 and was delivered to the RAF in February 1944. The aircraft served with 233 Squadron at RAF Blakehill Farm until September 1944 when it was transferred to 437 Squadron RCAF. FZ692 was painted olive drab green all over and shortly before D-Day had the black and white ‘invasion stripes’ added for identification purposes. The stripes on the rear fuselage covered the ‘5T-UK’ squadron code letters so the aircraft’s individual letters ‘UK’ were transcribed onto the nose. (This is not, therefore, an indication of the aircraft or unit’s nationality!) FZ692 was named ‘Kwicherbichen’ and this was painted on the port side of the nose under the cockpit. Just behind the port cockpit window was a block of symbols detailing the ‘ops’ it had flown. (FZ692 survived the war and is still flying with Environment Canada wearing the civilian registration C-GRSB).

(klikbaar voor redelijke resolutie)
@Emiel, ook mooi!
Verwijderd
Ik wil allereerst iedereen kort even bedanken voor zijn of haar deelname aan het Luchtmachtdagen topic, toffe foto's voorbij zien komen.
Voor mij was het wel weer lang genoeg geweest om geen foto's te maken, dus gister Schiphol aangedaan en daaruit is de volgende reeks ontstaan :-);
1.)

2.)

3.)

4.)

5.)

6.)

7.)

8.)

9.)

10.)

11.)

12.)

Er staan nog enkele andere op mijn Flickr account, geïnteresseerd, kan je hier vinden;
https://www.flickr.com/ph...e/sets/72157645444498931/
En heb je tips, feedback of iets anders te melden hoor ik het graag :-), thanks!!.
'je oude veld' ?D.R. schreef op woensdag 02 juli 2014 @ 20:17:
[...]
Woon je in Ierland moet je helemaal naar je oude veld om een paarse ATR te platen...ben er begin dit jaar nog mee naar Birmingham gevlogen maar toen had hij nog een groen jasje
[afbeelding]EI-REL by DdePruis, on Flickr
Eindelijk weer eens tijd voor een fotootje

Ik gooi zelf even een Dreamlinertje in de mix, helaas met de zon aan de verkeerde kant:

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"
Fijn, een DreamLiner niet in de blauwe Arke kleuren.
[img]error.jpg[/img]
Ze was hier donderdag ook al, morgen gaat ze pas wegNiekleair schreef op zondag 13 juli 2014 @ 17:55:
Ik heb beter moeten opletten. Mijn 'thuisveld' is EHRD/RTM. Vandaag kwam daar het nederlands elftal aan met ZS-DJI, een 767. Die zie je daar niet elke dag.. jammer dat ik er pas achteraf achter kwam.
Nog eentje van LHR, check die vortex

Ben benieuwd wat jullie van deze vinden, was tijden de volkel in wolken dag.

Mooi man.
Rubencs, grappig effect met die windwijzer - goed gezien en mooi gevangen!
Wegens erg druk zijn zelf ook nog niet veel kunnen plaatsen, hoogtijd om wat in te halen dus

Een mix van van alles en nog wat
MarkdeBruin.net | "Bigger Lens, Better Picture"
Thanks, Mark!
[ Voor 18% gewijzigd door Jolke op 16-07-2014 14:18 ]
F-16C/D Block 50/52 Plus[edit]Jolke schreef op woensdag 16 juli 2014 @ 13:33:
Wat heeft die F16 op de laatste foto een rare bult aan de zijkant?
Israeli Air Force Block 52+ based F-16I with CFTs and dorsal spine
This variant, which is also known as the Block 50/52+. Its main differences are the addition of support for conformal fuel tanks (CFTs), a dorsal spine compartment, the APG-68(V9) radar, an On-Board Oxygen Generation (OBOGS) system and a JHMCS helmet.[6]
The CFTs are mounted above the wing, on both sides of the fuselage and are easily removable. They provide an additional 440 US gallons or approximately 3,000 pounds (1,400 kg) of additional fuel, allowing increased range or time on station and frees up hardpoints for weapons instead of underwing fuel tanks.[7] All two-seat "Plus" aircraft have the enlarged avionics dorsal spine compartment which is located behind the cockpit and extends to the tail. It adds 30 cu ft (850 L) to the airframe for more avionics with only small increases in weight and drag.[8]
Polish Air Force F-16C Block 52+, 2006
Poland took delivery of its first F-16C Block 52+ aircraft on 15 September 2006. The "Poland Peace Sky program" includes 36 F-16Cs and 12 F-16Ds. All 48 aircraft were delivered in 2008.[9] The Hellenic Air Force took delivery of its first F-16C Block 52+ aircraft on 22 May 2008. The total Greek order is for 20 F-16Cs and 10 F-16Ds. The remaining 26 aircraft should be delivered by March 2010.[10] The Israeli F-16I and its Singapore equivalent variant are based on the block 52+ aircraft. In March 2010 it was announced that the Egyptian Air Force would purchase 20 Block 52 aircraft (16 F-16Cs and 4 F-16Ds), the first of which arrived for testing in April 2012[11]
MarkdeBruin.net | "Bigger Lens, Better Picture"
Ik wil volgende week ook weer eens richting Schiphol gaan, maar helaas heb ik geen auto tot m'n beschikking, dus ben ik op het OV aangewezen. Zie in de OP wel dat alle spottersplekken te bereiken zijn per bus, maar ik wil niet het risico lopen een boete te krijgen (bij de onofficiële plekken). Weet iemand of er heel streng gecontroleerd wordt bij de onofficiële plekken?
Anders ga ik alleen maar even bij de McDonalds kijken denk ik.
Tesla M3LR '21
Ik ben zelf met vrienden wel eens vaker naar de onofficiële plek geweest aan het einde van de Kaagbaan.Las Vegas schreef op woensdag 16 juli 2014 @ 21:35:
Ik wil volgende week ook weer eens richting Schiphol gaan, maar helaas heb ik geen auto tot m'n beschikking, dus ben ik op het OV aangewezen. Zie in de OP wel dat alle spottersplekken te bereiken zijn per bus, maar ik wil niet het risico lopen een boete te krijgen (bij de onofficiële plekken). Weet iemand of er heel streng gecontroleerd wordt bij de onofficiële plekken?
Op de kop, en het grasveld is prima fotos te maken, en ben er nooit weg gestuurd ook al reed de KMar meerdere keren langs.
Die plekken zijn het makkelijkst te bereiken met het OV.
Het grasveld langs de Aalsmeerbaan ben ik niet eerder geweest met het OV, maar is volgens mij niet zo ver lopen van de bushalte daar.
Note: Ik ben op beide plekken al een paar jaar niet geweest, ik weet dus niet hoe ver het veranderd is.
[ Voor 22% gewijzigd door Dorest0rm op 16-07-2014 22:17 ]
De eerste keer spotten was op de KLu open dagen in Gilze-Rijen. En daarbij was het bewolkt weer met hoge snelheden van de jets, dus een (voor mij nog) moeilijke combinatie. Foto's volgen trouwens nog in het daarvoor bestemde topic.
Met oog op de zon en hitte rond FRA ga ik naar de Affenfelsen om eea te bezichtigen (ik heb een auto): mi heb je dan een goed zicht op de oost-west en noord-zuid banen. Ben benieuwd wat er zoal langs komt en wat ik kan fotograferen.
Iemand tips? Wat kan ik van te voren checken om te weten wat er zoal langskomt, ik heb ter plekke geen internet/scanner bij me.
Thank youUniversal Creations schreef op zondag 13 juli 2014 @ 20:01:
Vortex? Spacetime-distortion bedoel jeMooie plaat wederom van je.
Die kleine vortex doet het 'mMarkCantPark schreef op woensdag 16 juli 2014 @ 13:06:
Zo lekker bezig met de platen hier![]()
![]()
Wegens erg druk zijn zelf ook nog niet veel kunnen plaatsen, hoogtijd om wat in te halen dus
[afbeelding]Netherlands - Air Force General Dynamics F-16A Fighting Falcon J-013 by MarkCantPark, on Flickr
http://www.frankfurt-avia....de/spotting-locations-2/ Even het menuutje uitvouwen bij Frankfurt Airport Spotting LocationsJolke schreef op donderdag 17 juli 2014 @ 12:25:
Op vrijdag 1 augustus heb ik een afspraak in FRA airport, en na de middag wel een uurtje beschikbaar om te spotten. Jullie hebben me aangestoken met het virus blijkbaar
De eerste keer spotten was op de KLu open dagen in Gilze-Rijen. En daarbij was het bewolkt weer met hoge snelheden van de jets, dus een (voor mij nog) moeilijke combinatie. Foto's volgen trouwens nog in het daarvoor bestemde topic.
Met oog op de zon en hitte rond FRA ga ik naar de Affenfelsen om eea te bezichtigen (ik heb een auto): mi heb je dan een goed zicht op de oost-west en noord-zuid banen. Ben benieuwd wat er zoal langs komt en wat ik kan fotograferen.
Iemand tips? Wat kan ik van te voren checken om te weten wat er zoal langskomt, ik heb ter plekke geen internet/scanner bij me.
Thanks!

Mijn eerste poging tot serieuze luchtfotografie tijdens de Rescue Vlissingen. Ik vind ze nog niet echt geslaagd. Te ver af (gebrek aan zoom), daardoor matige kadering (vandaar 16 x 9 verhouding) en het opwaaiende zand bij het opstijgen geeft een vreemde waas op de foto. In het geval van de bovenste foto was het een keuze voor een rustieke foto i.p.v. een onrustige met veel publiek op het strand. Extra lastig was het zonnetje dat pal tegen stond. Zo makkelijk is luchtfotografie dus ook weer niet
Pff... op zo'n moment baal ik dat ik geen dSLR in mijn ogen heb

Al meerdere foto's gezien, hij staat inderdaad op Eindhoven AirportCh3cker schreef op dinsdag 22 juli 2014 @ 13:40:
Geen idee waar de kist op dit moment staat, maar de luchtbrug zal in ieder geval vanuit Eindhoven Airport opereren. Lijkt mij dan ook de meest logische plek waar het toestel op dit moment zou staan.
Ik zou zeggen aan de hand van de registraties, maar met bijvoorbeeld flightradar kan je op de computer ook terugkijken.Jolke schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 11:43:
Even een andere vraag, welliht heel praktisch. Ik ga volgende week een eerste poging doen om burgerluchtvaart te fotograferen op FRA, zonder dat ik daar de beschikking over een scramble of internetverbinding heb. Hoe kan ik achteraf terugzien welke vliegtuigen ik gefotografeerd heb?
[ Voor 0% gewijzigd door Die Bolle14 op 24-07-2014 12:11 . Reden: typo ]
Even kijken hoe ik FR24 terug kan kijken.
Eke avond even screenshot maken / uitprinten. http://www.flederwiesel.com/fra-schedule/Jolke schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 11:43:
Even een andere vraag, welliht heel praktisch. Ik ga volgende week een eerste poging doen om burgerluchtvaart te fotograferen op FRA, zonder dat ik daar de beschikking over een scramble of internetverbinding heb. Hoe kan ik achteraf terugzien welke vliegtuigen ik gefotografeerd heb?
Banking 747 van Nusty ook! Mooi zacht licht op de achtergrond.
Zelf even toevallig langs Luik gekomen (zéér rustig daar), maar wel weer een paar nieuwe kisten in mijn collectie:

Verwijderd
Die ziet er lekker smerig uit.nustys schreef op maandag 21 juli 2014 @ 22:10:
Fotomomentje van alweer 2 maanden geleden op Rotterdam Airport![]()
[afbeelding]PH-BFM Diverted from EHAM Schiphol to Rotterdam EHRD. She took off again to Amsterdam and started banking with the gear-doors were still open by nustyR AirTeamImages, on Flickr
Ik vind deze laatste twee platen wat gruizig en hard. Ben je daar met HDR in de weer geweest?MarkCantPark schreef op woensdag 16 juli 2014 @ 13:06:
[afbeelding]Netherlands - Air Force Boeing AH-64D Apache Q-18 by MarkCantPark, on Flickr
[afbeelding]Poland - Air Force Lockheed Martin F-16C Jastrząb 4056 by MarkCantPark, on Flickr
Die tweede is wel om je vingers bij af te likken, lekker sfeervol. Dat kan zo in de volgende GTA Vice City!
[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 24-07-2014 22:38 ]
Gisteren dan toch nog op Schiphol geweest om dit prachtding uit te testen, ik kan jullie veel vertellen.. Maar ik ben verliefd
#1, Na bij de Mc gegeten te hebben snel vertrokken naar het dijkje bij de Aalsmeerbaan, onderweg Wally te zien vlug vlug mijn lens op mijn camera schroeven (verkeerde instellingen nog) maargoed! Al met al ook met verkeerde instellingen een prima plaat geschoten.

#2, Hierna kwam er niet veel bijzonders meer binnen dus maar naar de Polderbaan gereden om dit ding verder uit te testen. Heathaze genoeg, maar toch is dit wel een leuk vliegtuigje

#3, Horizon staat niet recht, inderdaad.. Maar een stuk van het landingsgestel af is ook zo wat

#4, Ook hier heathaze genoeg (was te voorspellen als je met een heerlijk zonnetje langs de runway gaat staan

#5, Foto van de dag, erg tevreden hiermee, wat een scherpte

'offtopic' Ben laatst ook nog wezen zweefvliegen, een ervaring opzich. Hier mijn 1e video editted met een GoPro YouTube: First time gliding for me HD GoPro
@D.R.: die kende ik nog niet van MiG
@iDennis, gefeliciteerd met je nieuwe lens. Tweedehands gekocht die 300/2.8? Is wel een gave lens hoor - zelfs met verkeerde instellinge goede platen! Vooral #5 is bijzonder scherp!
@ToyoteMR2: mooi!
@Nusty: thanks voor de link, dat is erg handig!
Ik sta volgende week vanaf een uurtje of 10 bij de apenrots in FRA, kijken hoe lang ik het uithou - als het warm wordt, of als het regent. Ben heel benieuwd hoe het bevalt, want de vorige keer bij de KLu dagen viel het me wat tegen - maar dat kan ook de snelheid van menige jets geweest zijn
Hey! Dat is een MiG die enigzins betaalbaar is voor de normale consument!D.R. schreef op vrijdag 25 juli 2014 @ 09:55:
Zag deze MiG MAI-89 op de Bray Airdisplay
[afbeelding]EI-FEP by DdePruis, on Flickr
I WANT ONE!!!Unit cost
MAI-890U with Rotax 912 ULS (2008):
€34,250
* nero355 altijd al een MiG gewild heeft!
|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||
Ja inderdaad 2e hands!Jolke schreef op vrijdag 25 juli 2014 @ 10:06:
Mooie platen weer!
@iDennis, gefeliciteerd met je nieuwe lens. Tweedehands gekocht die 300/2.8? Is wel een gave lens hoor - zelfs met verkeerde instellinge goede platen! Vooral #5 is bijzonder scherp!
Ik weet het, het is een hoop geld, maar de Sigma 50-500 voor 900 euro de deur uit kunnen doen, en heb met de 300 2.8 al meer betere (scherpere) foto's kunnen maken dan dat andere chinese ding!
Sigma had natuurlijk veel mm's, maar in combinatie met een cropped camera (70d als ik me goed herinner?) dan heb je een 800mm lens! En dan met een max diafragma van 5.6... dat is een wereld van verschil met 300mm op 2.8. Je kan nu ook goed uit de hand kan schieten.
Ik begrijp je investering wel. L-lenzen zijn eigenlijk een prima investering, zelfs voor paar keer per jaar spotten.
Eigenlijk een prima argument... ga em morgen meteen aan de ontbijttafel opperen aan mijn vrouw
In de toekomst (als het aan mij ligt 2 maanden) gaat er nog een lenscoat komen, puur voor bescherming maar stiekem ook wel omdat het ook wel gaaf eruit ziet! Ook gaat er een converter komen, 1.4x of 2x is nog niet zeker
Maar echt, wat een topding is die lens zeg!
In deze tijd houden L-enzen meer hun waarde dan huizen
[ Voor 3% gewijzigd door Jolke op 28-07-2014 08:22 ]

Cloud ☁️
Niet een klein beetje blij die sunweb bak, zou me kapot schamen als ik daar in moest stappen haha.Downloader_NL schreef op zondag 27 juli 2014 @ 17:23:
Vandaag weer eens een polderbaan dagje gedaan, blijf me verbazen hoe druk het daar kan zijn![]()
[afbeelding]IMG_0740 by Downloader_NL, on Flickr
[afbeelding]IMG_0815 by Downloader_NL, on Flickr
[afbeelding]IMG_0846 by Downloader_NL, on Flickr
[afbeelding]IMG_0769 by Downloader_NL, on Flickr
Vind de grijze lucht op foto 4 erg mooi overgaan in de kleur van het vliegtuig. Denk alleen dat het plaatje scherper was geweest als je voor een snellere shutter speed had gekozen.
Zelf stond ik een stukje meer links, het uitzoeken van de foto's moet nog gebeuren maar onderstaande viel mij bij een vlugge scan direct op. Alsof een Decepticon net zijn transformatie is gestart

There is no such thing as innocence, only degrees of guilt | Flickr!
Koop er een lenscoat bij. Kost wel wat centen, maar dat geeft ook lekker veel bescherming.i Dennis schreef op vrijdag 25 juli 2014 @ 23:34:
Ben er zelf 4000 euro aan kwijt geweest, maar ziet er echt nog als 'nieuw' uit moet ik zeggen! Geen lakschade (wat je al snel ziet bij witte 'L' lenzen) enkel een paar krasjes op de zonnekap, nou die maken mij niet zoveel uit
This footer is intentionally left blank
@Zym0tiC: het groen spat er idd vanaf!
Wbt SunWeb vliegtuig, het vliegtuig past zich natuurlijk aan aan de mensen die erin zitten
Van het weekend bij een vriend van mij op visite geweest in zijn nieuwe appartement. Blijkt dat hij vlakbij een aanvliegroute van Schiphol woont, dus regelmatig vliegtuigen die passeren. Met een beetje heldere hemel kan je daar echt leuke platen schieten vanuit z'n luie stoel
Maar hij is nu wel aan het kijken voor een lens
Verwijderd
Thy wish be granted
Zelf heb ik niet veel ervaring met vliegtuigfotografie, maar een spiegelreflex met een lens van minimaal 200mm is al voldoende om goede foto's te kunnen maken. Zelf gebruik ik een Eos 1000D (was toen de goedkoopste van Canon) + een 70-200mm lens die nog bij een analoge canon was geleverd, dus een vrij goedkope lens. Daarmee heb ik deze foto's gemaakt op schiphol.
[ Voor 70% gewijzigd door zeef op 28-07-2014 18:55 ]
Jeej wat moet hier nou staan. Flickr
Welkom. Dat ligt natuurlijk totaal aan je budget, wat wil je uitgeven? DSLR of wat betere compact?Verwijderd schreef op maandag 28 juli 2014 @ 18:12:
Hoi k ben nieuw op t forum, morgen terug van lax. Gister reed ik er langs en toen kwam er alsof het niets is een A380 over. Waar ik nu ben bij een man heeft een cessna 182. Ik ben 13 en ik heb een Nikon s3100 , hebben jullie tips voor een camera wat goedkoop normaal betaalbaar is?
Verwijderd
Gewoon zoeken op een 2e hands DLSR. Voor 300€ moet er heel wat te vinden zijn.Verwijderd schreef op maandag 28 juli 2014 @ 19:53:
Thanks, max 300 😁 liever een Dslr maar als er een compact is met goede lens is t ook goed
P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K
Verder is dit topic niet bedoeld voor aankoopadviezen. Daarvoor kan je terecht in [starters] Ik wil een dSLR / ILC, wat nu? Deel 6 of [Aankoopadvies] Compactcamera. Ook daar wordt echter eigen inzet verwacht
Het enige civiele wat ik heb

Ik heb meer van dit soort spul

Binnenkort maar eens verandering in brengen. Kom ik daar ook nog van die ladder boys tegen?

[ Voor 4% gewijzigd door Streskip op 31-07-2014 06:09 ]
Verwijderd
Dank je! Dat was bij de Airbus fabriek in Hamburg.Verwijderd schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 11:14:
Mooie platen Streskip! Ik fotografeer zelf ook meer militaire vliegtuigen. Waar zijn die foto's van die A380 van Qatar Airways en Emirates genomen?
Nu in het weekend kijken wat er gelukt is en dan hier ff showen. Iig een paar keer een A380 voor me langs zien opstijgen... wat indrukwekkend!

En deze uit / naar Irak

Een kleine selectie van een dagje polderbaan vorige week zondag:
[delete]
[delete]

[ Voor 56% gewijzigd door Zym0tiC op 05-08-2014 22:14 ]
@Zym0tiC, je hebt de verzadigingsschuifjes wel erg opengedraaid. Ik zie vooral fel geel-groen en diep blauw.
Die Qatar had ik vrijdag ook vastgelegd, maar in FRA
@Zym0tiC
Niet veel mis met de foto's, alleen wel even opletten op de witbalans.
Ik gok op witbalans ipv verzadiging (hoe dan ook, je weet waar we op doelen)
En horizon even rechtzetten
niets extreems met verzadiging gedaan, sterker nog op het geel en rood na is het of neutraal of -30 terug getrokken, alleen met witbalans gespeeld.Jolke schreef op maandag 04 augustus 2014 @ 08:29:
@Nustys, nice shots! Waar stond je?
@Zym0tiC, je hebt de verzadigingsschuifjes wel erg opengedraaid. Ik zie vooral fel geel-groen en diep blauw.
Die Qatar had ik vrijdag ook vastgelegd, maar in FRA
De keuze voor witbalans in dit geval richting geel 7000K+ doortrekken was een bewuste keuze. Geeft het plaatje net een andere (wat rauwere/gure) blikNeutraleTeun schreef op maandag 04 augustus 2014 @ 12:09:
[...]
@Zym0tiC
Niet veel mis met de foto's, alleen wel even opletten op de witbalans.
Ik gok op witbalans ipv verzadiging (hoe dan ook, je weet waar we op doelen)![]()
En horizon even rechtzetten
Moest even goed kijken welk plaatje je nu precies bedoelt met horizon rechtzetten want ben ze allemaal af gegaan. Maar zie dat ik bij Korean Air (waarschijnlijk) uit gegaan ben van het pad voorin beeld ipv de horizon. Vanavond even corrigeren.
Het wordt erg gewaardeerd als je feedback geeft op je voorgangers, dat houdt het waardevol voor iedereen