Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://i61.tinypic.com/123a2bm.png
Welkom in het topic voor de Luchtmacht dagen 2014 te Gilze-Rijen

Welkom - Intro

Dit jaar houd de Koninklijke Nederlandse Luchtmacht de open dagen op Vrij 20 & Za 21 Juni op militaire vliegbasis Gilze-Rijen. Er is tevens een spottersdag georganiseerd op Do 19 juni. Wil je deelnemen aan de spottersdag kan je meer informatie vinden op deze pagina.

In dit topic kan je vooraf praten over welke dag je gaat, waar je naar uit kijkt, welke hardware je mogelijk meeneemt etc.

Tevens kan je na het evenement de foto's die je mogelijk gemaakt hebt, hier posten. Wil je (alvast) weten hoe je foto's hier kan posten, kan je deze pagina raadplegen. Waar kan je foto's (het beste) online zetten? Veel lezers zullen Flickr adviseren.

Locatie / Bereikbaarheid / Openingstijden;

Zoals je al reeds gelezen heb, vind het dit jaar dus plaats op de vliegbasis Gilze-Rijen. De basis bevind zich tussen Breda en Tilburg in.

Informatie op gemeente website van Tilburg m.b.t. omleidingen afsluiting etc;
http://www.tilburg.nl/act...tem/luchtmachtdagen-2014/.

Defensie adviseert om via het openbaar vervoer te komen. Je kunt alle informatie vinden op de bereikbaarheid pagina en/of Parkeren tijdens de Luchtmachtdagen.

De basis is op beide dagen geopend; van 08:00 tot 18:00

Wat mogen we verwachten?

Er zijn meerdere static shows en vlieg shows op beide dagen. Het programma van beide dagen kan verschillen. Het programma word getoond op grote banners die je kunt vinden op de de locatie zelf. Je kunt ook de LMD14 app downloaden.

iTunes / iOS.
Google Play - Android.

Je kan wel vast de website bekijken welke landen en kisten er al bevestigd zijn.
StaticShow
Vliegshow

Tevens heeft het twitter account van de luchtmacht bevestigd dat er op Za 21 de Dreamliner van Arke komt.
Afbeeldingslocatie: http://i62.tinypic.com/28s90xx.png

Stichting Hoogvliegers heeft een filmpje geplaatst van vorig jaar, waar ze i.s.m. Klm een 737 lieten vliegen voor het goede doel. In het zelfde filmpje promoten ze dit jaar dat ze met een Klm MD-11.

Ik heb hier zelf nog geen bevestiging van gezien, dus wie er meer over kan vertellen of het kan bevestigen is welkom, en dan zal ik het hier verwerken.

Het betreffende Filmpje.

Links / bronnen

Feedback / extra / edits

Het is mijn eerste openingspost op tweakers, mochten er tips, feedback of andere zaken zijn aan de openingspost verneem ik dat graag, dan ga ik het aanpassen.

Overzicht en aanmelden van Tweakers op welke dag je aanwezig bent. Meeting Manager

Update;
1.1; Toevoegen Meeting Manager
1.2; Kleine update in tekst met dank aan MarkCantPark
1.3; Info & website van Gemeente Tilburg toegevoegd.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 17-06-2014 18:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het zal voor mij de aller eerste keer zijn, dus ben erg benieuwd naar deze dag. Zelf ga ik op Za 21.

De volgende hardware neem ik mee
Nikon D7000
Tamron 150-600Mm.
Tamron 17-50Mm
Nikon 10.5 Mm Fisheye.

Het lijkt me leuk om een mede tweaker tegen te komen :-), graag tot dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarkCantPark
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 28-12-2023

MarkCantPark

Stay awhile and listen...

Netjes gedaan! d:)b

Offtopic :
Dit jaar houd de Koninklijke Nederlandse Luchtmacht de open dagen op Vrij 20 & Za 21 Juni op militaire vliegbasis Gilze-Rijen. Er is tevens een spottersdag georganiseerd op Vrij Do 19 juni. Wil je deelnemen aan de spottersdag kan je meer informatie vinden op deze pagina.

MarkdeBruin.net | "Bigger Lens, Better Picture"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haas_nl
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 11-09 19:59
Ben er bij! Is hier namelijk om de hoek :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Impry
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 11-09 14:33

Impry

Rallymedia.nl

Kijk, dat is een mooie OP!
Ik ben er ook bij, blijft altijd schitterend om te zien die vliegshow.

Iemand al ergens een programma tegen gekomen?

Rallymedia op YouTube - Rallymedia Facebook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 11:54

mrc4nl

Procrastinatie expert

Aan de ene kant lijkt het mij wel leuk om eens te komen, aan de andere kant heb ik weinig ervaring met vliegtuigspotten,en heb ik ook niet echt de juiste gear ervoor. ik denk dat ik al snel super tele nodig ga hebben, maar mijn inventaris bestaat qua tele vooral uit:
(90-350 eqv telezoom) en een 600eqv lens zonder autofocus of stabilisatie.

Heeft iemand ervaring met wat voor lenzen handig zijn en of ik het hiermee ga redden?

Desnoods kan ik als bezoeker gaan en gewoon genieten van de show :P

[ Voor 6% gewijzigd door mrc4nl op 16-06-2014 13:08 ]

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagle Creek
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-09 21:51

Eagle Creek

Breathing security

Ik ga elk jaar, altijd leuk :).
Programma wordt dit jaar heel laat bekend gemaakt zeiden ze, da's wel jammer.

Ben benieuwd of we wat Russisch geweld kunnen zien. Gezien de wat koelere banden t.o.v. een paar jaar geleden zal dat wel tegenvallen.

[ Voor 38% gewijzigd door Eagle Creek op 16-06-2014 14:33 ]

~ Information security professional & enthousiast ~ EC Twitter ~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15:00

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Hmm, misschien wel tof om eens naartoe te gaan.

Iemand enige ervaring of er substantieel verschil zit in de drukte op vrijdag vs. zaterdag en of er veel verschil zal zijn in de vliegshows? Ik ben op vrijdag toch vrij, dus als die dag rustiger is (maar de show toch gewoon interessant) dan kan ik mooi de ongetwijfeld drukke zaterdag vermijden.

Mocht ik gaan, dan gaat in elk geval D7000 + 200-400VRII mee.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PowerUp
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 13:59
Vrijdag is vaak een stuk rustiger. Programma's verschillen soms iets, maar het is niet dat de zaterdag altijd interessanter is dan de vrijdag. Sowieso ben je met het OV er vaak sneller en ook sneller weg dan met de auto. Kan er helaas dit jaar niet bij zijn.
Eagle Creek schreef op maandag 16 juni 2014 @ 14:33:
Ik ga elk jaar, altijd leuk :).
Programma wordt dit jaar heel laat bekend gemaakt zeiden ze, da's wel jammer.

Ben benieuwd of we wat Russisch geweld kunnen zien. Gezien de wat koelere banden t.o.v. een paar jaar geleden zal dat wel tegenvallen.
Er komen wel twee MiG-29's, uit Polen en Slowakije.

[ Voor 44% gewijzigd door PowerUp op 16-06-2014 17:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kan ook uit ervaring aanraden om niet met de auto te komen, maar met het openbaar vervoer.
mrc4nl schreef op maandag 16 juni 2014 @ 13:06:
Aan de ene kant lijkt het mij wel leuk om eens te komen, aan de andere kant heb ik weinig ervaring met vliegtuigspotten,en heb ik ook niet echt de juiste gear ervoor. ik denk dat ik al snel super tele nodig ga hebben, maar mijn inventaris bestaat qua tele vooral uit:

Heeft iemand ervaring met wat voor lenzen handig zijn en of ik het hiermee ga redden?

Desnoods kan ik als bezoeker gaan en gewoon genieten van de show :P
Met 90-350mm moet je een heel eind komen hoor. Je komt best dichtbij de vliegtuigen. Denk trouwens ook aan de static show. Ik neem zelf daarvoor een UWA mee. Als die 600mm erg veel moeite kost om mee te nemen zou ik die lekker thuis laten.

Ik heb nog geen programmering kunnen vinden. Ook in de app is nog niets bekend. Ik ga zelf op vrijdag. Nu maar hopen dat dan de Red Arrows vliegen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doncarpachio
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 11-09 19:25
Ik heb met veel geluk nog een plek kunnen bemachtigen in de Catalina. 8)

Vlieg vrijdag vanaf Lelystad naar Gilze, aankomst net voor de show, vertrek net na de show, geen OV of parkeer problemen dus ;)

650d + 18-135 mee, voor de vlucht prima, voor de show te weinig. Twijfel om toch nog een 100-400 huren bij budgetcam, moet agenda flink overhoop gooien om die nog op tijd donderdag op te halen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubencs
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 10-09 22:11
mrc4nl schreef op maandag 16 juni 2014 @ 13:06:
. ik denk dat ik al snel super tele nodig ga hebben, maar mijn inventaris bestaat qua tele vooral uit:

Hier red je het prima mee, is net als met veel mm kiezen van het juiste moment.
Jij zal gaan voor de acties iets dichterbij, en die zijn er meer dan genoeg.
Ik zelf zal ze al snel te dichtbij vinden. :( Zal dan ook niet langs het hek te vinden zijn vermoed ik. })
Nu hopen op droog weer en hier en daar een mooie wolk voor de achtergrond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricdePeerik
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 10-09 10:01
doncarpachio schreef op maandag 16 juni 2014 @ 20:45:
Ik heb met veel geluk nog een plek kunnen bemachtigen in de Catalina. 8)

Vlieg vrijdag vanaf Lelystad naar Gilze, aankomst net voor de show, vertrek net na de show, geen OV of parkeer problemen dus ;)
Leuk, dat heb ik bij Volkel in de Wolken gedaan. Met een beetje geluk vliegen de Yaks ook mee vanaf Lelystad. Dan kan je alvast een beetje oefenen vanuit de blister. :) Veel plezier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PowerUp
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 13:59
Verwijderd schreef op maandag 16 juni 2014 @ 19:38:
[...]

Ik heb nog geen programmering kunnen vinden. Ook in de app is nog niets bekend. Ik ga zelf op vrijdag. Nu maar hopen dat dan de Red Arrows vliegen...
Volgens de site van de Red Arrows zelf vliegen ze beide dagen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warhamstr
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-12-2023
Ik hoop er ook te zijn, met onderstaande gear en hoogstwaarschijnlijk een kater... Zou ik profijt hebben van een 1,4 of 2,0x converter voor m'n 300mm? Of is dat het geld niet waard?

P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Een converter voor die 75-300? Als er al compatibel converters zijn ga je daar echt niet blij van worden. Je verliest dan AF gok ik zo en de beeldkwaliteit van die 75-300 is alles behalve goed genoeg om nog eens te gaan opblazen met een TC.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warhamstr
Hoor er verschillende verhalen over idd. Ik dacht zelf dat het met voldoende licht wel een toevoeging zou zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Nikon heeft zijn eigen lenzen en teleconverters zo gemaakt dat de TC's alleen fysiek passen op de duurdere telezooms en teleprimes. Dat is met een reden. Meer betaalbare telezooms vertonen op hun langste eind vaak al meer onscherpte en CA. Die lenzen kunnen doorgaans al niet of nauwelijks de hoge resolutie van moderne DSLR sensoren goed bedienen. En al die imperfecties ga je dan dus uitvergroten, zonder dat je daadwerkelijk detail wint. Dan kan je net zo goed of zelfs beter gewoon op 300mm schieten en dan wat meer moeten croppen.

Zeker als je dus ook nog ongemakken als lichtverlies en gebrek aan autofocus gaat meetellen.

Ik zou dat geld lekker in je zak houden en op termijn een keer investeren in een betere telelens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl

mrc4nl

Procrastinatie expert

Ik wacht het nog even af.Eerst ga ik kijken of ik vrijdag nog naar school moet.Er was iets met presentaties in Leeuwarden, maar daar doe ik zelf niet aan mee, dus kan ik misschien vrij vragen.

Zaterdag lijkt mij al wat minder vanwege de drukte, en het feit dat ik mijn ns dagkaart moet aanbreken.

ik ga iig niet als het bewolkt is,ik vind dat geen mooi licht.

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PowerUp schreef op maandag 16 juni 2014 @ 21:41:
[...]

Volgens de site van de Red Arrows zelf vliegen ze beide dagen :)
Yesssss!!

Misschien nog leuk ten bate van de voorpret om linkjes naar topics van voorgaande jaren in de TS te zetten?

2006 Leeuwarden
[verzamel] Open Dagen Luchtmacht Leeuwarden - 16/17 Juni

2007 Volkel
[verzamel] Vliegshow Volkel 2007

2009 Volkel
[Verzamel] Volkel 2009

2010 Gilze-Rijen
[verzamel] Luchtmachtdagen Gilze-Rijen 2010

2011 Leeuwarden
[verzamel] Luchtmachtdagen Leeuwarden 2011

2013 Volkel
[Verzamel] Luchtmachtdagen Volkel 2013

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Impry
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 11-09 14:33

Impry

Rallymedia.nl

Hoe zit het eigenlijk met drukte tijdens aankomst en vertrek op Gilze? Jaren geleden daar voor het laatst geweest.
Vorig jaar was het in Volkel natuurlijk chaos met alle files, is Gilze daar beter in?
Gaat over de vrijdag.

Rallymedia op YouTube - Rallymedia Facebook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warhamstr
Is meestal toch wel erg goed geregeld imo. Ook met Volkel viel het mee toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 12:22
Ik heb er vorig jaar toch aardig lang over gedaan om te kunnen parkeren, en er nog langer over gedaan om te kunnen vertrekken (denk aan 1+ uur).

Let wel: dit is wel van heel andere proporties dan Volken in de Wolken hè.
Vorig jaar meer dan 150.000 bezoekers op de zaterdag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Rond 4 uur vanmiddag is het vlieg programma beschikbaar komen via de App. Op beide dagen staan de Red Arrows gepland, en verschillende andere Demo's natuurlijk. Je kan daar dus vanaf nu een beetje gaan planne :-).

De gemeente website van Tilburg heeft wat informatie rondom verkeer en omleidingen etc, lees anders even hier;
http://www.tilburg.nl/act...tem/luchtmachtdagen-2014/

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 17-06-2014 18:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl

mrc4nl

Procrastinatie expert

Rubencs schreef op maandag 16 juni 2014 @ 21:17:
[...]

Hier red je het prima mee, is net als met veel mm kiezen van het juiste moment.
Jij zal gaan voor de acties iets dichterbij, en die zijn er meer dan genoeg.
Ik zelf zal ze al snel te dichtbij vinden. :( Zal dan ook niet langs het hek te vinden zijn vermoed ik. })
Nu hopen op droog weer en hier en daar een mooie wolk voor de achtergrond.
Ah dankje voor de info, toeval wil dat ik die 90-350eqv net heb verkocht, en dus geen ander heb. Maar er is vast wel een adresje in de buurt van r'dam waar ik een nikon 80-400 kan huren :9
@hieronder, nee daar hebben ze m niet, alleen de grotere en duurdere 200-400 f4.

Mits het weer goed is zal ik vrijdag aanwezig zijn, ongeacht welke lenzen ik dan heb :)

[ Voor 7% gewijzigd door mrc4nl op 17-06-2014 20:48 ]

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hieronder vind je een plattegrond die online is gezet via de website van Scramble, doe er je voordeel mee :-)

Afbeeldingslocatie: http://i1179.photobucket.com/albums/x396/militairtje/kludagen_zps76a15b64.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Iemand enig idee hoe praktisch / onpraktisch het is om een statief mee te nemen? Ik begrijp dat ik er dan de hele dag mee loop te slepen, maar het gaat me vooral even om hoe werkbaar het is om met een flink statief in het publiek te staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RMRJ
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 28-11-2024
Op diverse sites lees ik dat een statief niet handig is. Twijfel nu toch om 'm voor het eerst mee te nemen ivm het hogere gewicht van mijn camera en lens.

[ Voor 46% gewijzigd door RMRJ op 19-06-2014 17:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
Heb genoeg mensen met statief gezien vorig jaar.
Velen aan het hek, anderen midden in het publiek (zo ook groepje met NustyR gezien).
Hij had zelfs een 'gimbal head' (wat is de NL'se benaming?).

En ook genoeg ladders gezien... dus op zich :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Prima, dan neem ik de mijne (incl. gimbal head) ook gewoon mee. Ik kan ook wel alleen een eenpootje meenemen, maar dat werkt toch net ff minder lekker dan een volledig statief met schommelkop.

Alleen nog even bezien hoe ik er ga komen. Mijn auto vanochtend weggebracht voor onderzoek / reparatie aan remmen en tot nu toe nog niks van gehoord. Als ze 'm zometeen nog terug afleveren neem ik de auto en anders de ov-chipkaart maar eens afstoffen :+
Auto wordt zometeen teruggebracht, dus ik ga gewoon met de auto.

Ik ben morgen dus te herkennen aan een statief met schommelkop + 200-400VRII + D7000 en verrekijker om mijn nek :)

[ Voor 17% gewijzigd door Orion84 op 19-06-2014 17:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeVortex
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 11:34
Ik ben er ook te vinden met mijn Canon 650D met 18-135 (die zal denk ik in de tas blijven) en mijn 70-300mm. Als ik dat zo hoor kan het net met deze lens en anders heb ik toch de vliegtuigen gezien en moet ik het maar onthouden zonder de foto's :+ .

Nog tips met betrekking tot plekken. Ik ben nog nooit naar zoiets geweest. Ik hoor sommige steeds over de hekken, maar ik denk dat ik met mijn lensbereik gewoon beter in het veld tussen de mensen kan gaan staan ofniet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warhamstr
Tussen de schermen en de luidsprekers en dicht op de hekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl

mrc4nl

Procrastinatie expert

Ik kan er helaas niet bij zijn. voornaamste reden: ik lig ziek op bed :-(
@hieronder: thanks

[ Voor 12% gewijzigd door mrc4nl op 20-06-2014 10:26 ]

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Er is een live feed beschikbaar via;

http://luchtmachtdagen.po...tomizer&view=player&id=96

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Zo, ik ben weer thuis. Mooie show geweest, nu maar eens 1000+ foto's in lightroom slingeren :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
Gelukt met het statief?
En hoe ging het met aankomen en wegrijden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Statief ging prima, enige nadeel is dat het je natuurlijk wat in je bewegingsvrijheid beperkt. Maar ik stond (rechts naast het grote scherm) op een niet al te drukke plek, waardoor ik mijn statief net iets van het hek af kon zetten, waardoor ik gewoon rond mijn statief kon lopen en mee kon draaien. Er stond iemand naast met met ook een 200-400VRII en die stond na een tijdje te klagen dat die toch wel wat zwaar begon te voelen :+

Vanochtend had ik een klein beetje file op de A58, vanmiddag bij vertrek eigenlijk geen noemenswaardige vertraging.

Kleine correctie op de 1000+ foto's: eerste geheugenkaartje waren er 1600, dus ik ben bang dat ik richting de 2000 shots ga :X

Maar ik ga wel proberen er zo vast wat highlights uit te pikken :)

[ Voor 4% gewijzigd door Orion84 op 20-06-2014 18:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsgreen
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 07-02 13:07

itsgreen

Large and in charge

Mijn gehuurde Canon 100-400L deed het ook prima! Merkte af en toe dat het wel wat zwaarder werd, maar stond bij een hek dus kon gewoon rusten daar op :)

Vanochtend denk ik uurtje vertraging gehad op de A27 -> A58.

Mijn exit dit jaar was 1000-maal sneller als vorig jaar, ik ging voor start Red Arrows al naar achter en op de parkeerplaats ASAP naar de exit.

Mijn plan voor morgen is vroeger er heen, en nog eerder weg. Morgen gaten vullen met flares die ik nu weet.

Ben op dubieuze wijze wel verbrand vandaag, terwijl het niet echt zonnig was :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, ik ben ook een klein beetje verbrand. Het gaat toch wat door de wolken heen denk ik.

OV was weer top geregeld. Heb nergens echt hoeven wachten.

20+ Gig volgeknald pfffff....

Ik merkte ook dat het steeds lastiger werd de boel stil te houden wegens vermoeide armen (en windvlagen). Mijn gear was relatief licht (D300 + 70-300mm VR), maar toch... De hele dag omhoog richten.

Hebben jullie ook last gehad van irritante mensen? Ik stond in de buurt van het hek en liet wat ruimte voor me. Toen gingen er ineens twee mannetjes met trapjes schuin voor me staan. Ik snap dat echt niet! Waarom moet je perse aan het hek staan als je een trapje hebt? Anyway, mijn view werd behoorlijk geblockd. Andere mensen spraken de mannen er ook op aan, maar die reageerden er een beetje lacherig op. Er waren ook andere mensen een beetje aan het duwen, of mensen die idioot veel ruimte voor zichzelf hadden afgezet aan het hek door met grote geartassen de boel te barricaderen.

Ik ben maar wat verder van de meute af gaan staan. Dan maar geen take off en landing shots... Meestal vliegen ze hoog genoeg om boven het publiek gezien te worden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
Ik ben benieuwd morgen, met mijn gehuurde 100-400L.
Kwam er bij thuiskomst wel achter dat de IS kapoet was :( had alleen geen tijd meer om terug naar Rotterdam te gaan om dat ding te ruilen.

Maar baal vooral van het feit dat ik zo onbenullig te woord werd gestaan toen ik Kamera-Express belde met dit voorval.
"Volgens mij werkt de stabilisatie niet, want ik merk geen verschil met aan/uit en ik hoor ook niks."

Heb je wel het knopje aan staan? En nee, bij die lens hoor je ook niets... :X 8)7
Maar kan eigenlijk niet kloppen meneer want deze lens verhuren wij zowat elke dag.
Fijne dag verder.

Ja, alles prima en wel, maar deze IS is de pijp uit.
Wel nog even naar hun Den Haag vestiging kunnen rijden, om het hun ook te laten beamen (wat ze trouwens ook deden), maar konden verder ook niets voor mij betekenen.

Daar sta ik morgen dan, met een zware tele zonder IS :*)

Ik weet nu wel dat ik nooit een 100-400 zal kopen. Wat een lomp systeem is dat toch ook eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 16:02

Compizfox

Bait for wenchmarks

Ik ben er ook geweest vandaag. Vanavond/morgen maar eens m'n shots verwerken.

Vorig jaar had ik wel een statief mee, maar dit jaar niet. Probleem is inderdaad dat je er de hele tijd mee loopt te sjouwen en de meeste vliegtuigen veel te snel gaan om makkelijk te kunnen bijhouden met een statief. Het helpt waarschijnlijk ook niet dat ik een niet al te duur statief heb ;)

Voor de meeste shots kun je inderdaad prima wat verder naar achteren staan; daar vliegen ze hoog genoeg voor. De enige shots waar je echt voor voor het hek moet staan zijn de landings en take-off. Het was een beetje jammer dit jaar dat het inderdaad redelijk vol stond met mensen die de boel hadden afgezet met keukentrapjes e.d.

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag uiteraard weer van de partij op de Luchtmachtdagen. Dit jaar weer in Gilze-Rijen. Er was vrij veel bewolking en maar korte perioden met zon dus ik had af en toe wat moeite met de belichting. Desondanks best wel weer leuke plaatjes er tussen. Veel flares dit jaar. Goeie ontwikkeling!

De bereikbaarheid vond ik top dit jaar. Kwam rond 10:00 uur aan vanuit de richting Rotterdam en kon zo een parkeerplek oprijden. Geen file gehad en ook met weggaan kon ik zo van het parkeerterrein afrijden en de snelweg op. Ongekend!

Foto's gemaakt met een Canon EOS 7D met Canon 300mm F/4L op 100 Iso.

1. Nederlandse Apache van het solo display team.
Afbeeldingslocatie: http://webdlite.home.xs4all.nl/gilzerijen2014/_MG_8612_600.JPG

2. Nederlandse Apache van het solo display team.
Afbeeldingslocatie: http://webdlite.home.xs4all.nl/gilzerijen2014/_MG_8709_600.JPG

3. Nederlandse F16.
Afbeeldingslocatie: http://webdlite.home.xs4all.nl/gilzerijen2014/_MG_8756_600.JPG

4. Lancaster met Spitfire
Afbeeldingslocatie: http://webdlite.home.xs4all.nl/gilzerijen2014/_MG_8888_600.JPG

5. Apache met flares!
Afbeeldingslocatie: http://webdlite.home.xs4all.nl/gilzerijen2014/_MG_9063_600.JPG

6. F16 met flares
Afbeeldingslocatie: http://webdlite.home.xs4all.nl/gilzerijen2014/_MG_9113_600.JPG

7. De Belgische F16 is fotogeniek met de mooie kleuren.
Afbeeldingslocatie: http://webdlite.home.xs4all.nl/gilzerijen2014/_MG_9169_600.JPG

8. Belgische F16.
Afbeeldingslocatie: http://webdlite.home.xs4all.nl/gilzerijen2014/_MG_9193_600.JPG

9. Oke nog een keer de Belgische F16 dan
Afbeeldingslocatie: http://webdlite.home.xs4all.nl/gilzerijen2014/_MG_9221_600.JPG

10. Supervet: De Slowaakse Mig 29
Afbeeldingslocatie: http://webdlite.home.xs4all.nl/gilzerijen2014/_MG_9287_600.JPG

11. Nederlande Spitfire
Afbeeldingslocatie: http://webdlite.home.xs4all.nl/gilzerijen2014/_MG_9380_600.JPG

12. Zwitserse F18 Hornet
Afbeeldingslocatie: http://webdlite.home.xs4all.nl/gilzerijen2014/_MG_9459_600.JPG

Ik kwam met meer dan 800 foto's terug dus eerst maar eens een beginnetje. Als iemand iets specifieks wil zien kan dat natuurlijk. Ben ook erg benieuwd naar andere platen.

Groetjes,

Thijs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubencs
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 10-09 22:11
1800 foto's verder en spierpijn in de linkerarm.
Lens is toch zwaar op zo'n lange dag.
Vanavond maar lekker slapen, en dan morgen verder met de fitness@luchtmachtdagen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjekster
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08-09 11:31
Wat zijn die flare foto's toch altijd wicked cool! :o.

Mig29 is ook mooi! Ik heb de ballen verstand van straaljagers, maar als klein ventje was ik toch altijd onder de indruk van die Mig, die zo stijl omhoog kon vliegen!

Geen idee waarom, maar die Sovjet spullen ogen toch wat indrukwekkender dan de US tegenhangers :). (Ik reken Sikorsky ook maar even mee, al kwam ik er onlangs achter dat het ook US spul is eigenlijk :+ )

Waren er nog Harriers? :)

[ Voor 34% gewijzigd door Sjekster op 20-06-2014 22:23 ]

Flickr | Olympus E-M1 + E-M10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsgreen

itsgreen

Large and in charge

1 Apache Silhouette, precies zoals ik hem bedoelde. Zo fijn als het lukt :)
Afbeeldingslocatie: http://www.inprijsverhoogd.nl/temp/lmd2014_1/006_low.jpg

2 Hercules props. Love vochtig weer
Afbeeldingslocatie: http://www.inprijsverhoogd.nl/temp/lmd2014_1/009_low.jpg

3 Red Arrows goede 1/100ste pan
Afbeeldingslocatie: http://www.inprijsverhoogd.nl/temp/lmd2014_1/014_low.jpg

4 Bambi bucket drop van Chinook
Afbeeldingslocatie: http://www.inprijsverhoogd.nl/temp/lmd2014_1/015_low.jpg

5 Spitfire komt recht op je af
Afbeeldingslocatie: http://www.inprijsverhoogd.nl/temp/lmd2014_1/018_low.jpg

6 Apache flares
Afbeeldingslocatie: http://www.inprijsverhoogd.nl/temp/lmd2014_1/021_low.jpg

7 Zwaai zwaai!
Afbeeldingslocatie: http://www.inprijsverhoogd.nl/temp/lmd2014_1/022_low.jpg

8 Ingehaald door de eigen flares
Afbeeldingslocatie: http://www.inprijsverhoogd.nl/temp/lmd2014_1/026_low.jpg

9 Fijne flares van de Nederlandse F16
Afbeeldingslocatie: http://www.inprijsverhoogd.nl/temp/lmd2014_1/029_low.jpg

10 Belgen showen hun mooiere bak
Afbeeldingslocatie: http://www.inprijsverhoogd.nl/temp/lmd2014_1/030_low.jpg

11 Belg kort door de bocht
Afbeeldingslocatie: http://www.inprijsverhoogd.nl/temp/lmd2014_1/031_low.jpg

12 Vind de lijnen mooi. De condens strepen recht uit de vortexes
Afbeeldingslocatie: http://www.inprijsverhoogd.nl/temp/lmd2014_1/040_low.jpg

13 Die afterburner
Afbeeldingslocatie: http://www.inprijsverhoogd.nl/temp/lmd2014_1/041_low.jpg

14 Geluk met het licht
Afbeeldingslocatie: http://www.inprijsverhoogd.nl/temp/lmd2014_1/043_low.jpg

15 Dubbel geluk met het licht
Afbeeldingslocatie: http://www.inprijsverhoogd.nl/temp/lmd2014_1/044_low.jpg

16 Gaan met die after burner
Afbeeldingslocatie: http://www.inprijsverhoogd.nl/temp/lmd2014_1/048_low.jpg

17 Red Arrows: AND BREAK
Afbeeldingslocatie: http://www.inprijsverhoogd.nl/temp/lmd2014_1/059_low.jpg

Ik weet niet wat te veel is, dus ik heb maar mijn beste shots hier neergeplompt. Vind die NH90 echt een beauty trouwens. Zoveel geluk met het licht onder de wolken door...

Als dit teveel is moeten jullie maar een gil geven :)

Foto's gemaakt trouwens met een Canon 650D met een gehuurde 100-400mm L.

[ Voor 65% gewijzigd door itsgreen op 21-06-2014 00:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Electromonkey
  • Laatst online: 16:18
*gil* Prachtige foto's :).
Morgen maar is met eigen ogen aanschouwen!

[ Voor 14% gewijzigd door Electromonkey op 20-06-2014 23:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-09 17:53
Veel te veel inderdaad. 12 is eigenlijk de max, maar uitzonderingen tot 20 worden weleens gemaakt. Dus graag selecteren (anders doe ik het...) en de rest met een linkje of zo posten

Edit: en nummeren is ook wel zo fijn voor als iemand commentaar wil geven.

[ Voor 16% gewijzigd door Universal Creations op 20-06-2014 23:21 ]

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsgreen

itsgreen

Large and in charge

Universal Creations schreef op vrijdag 20 juni 2014 @ 23:20:
[mbr]Veel te veel inderdaad. 12 is eigenlijk de max, maar uitzonderingen tot 20 worden weleens gemaakt. Dus graag selecteren (anders doe ik het...) en de rest met een linkje of zo posten[/mbr]

Edit: en nummeren is ook wel zo fijn voor als iemand commentaar wil geven.
No problem, ik pas het even aan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjekster
  • Laatst online: 08-09 11:31
Nice pics! :D Die chinook die water dropped, cool :)

Flickr | Olympus E-M1 + E-M10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedmaster
  • Registratie: Juli 2005
  • Nu online

Speedmaster

Make my day...

De samenstelling (voor de edit) geeft wel het juiste beeld van de show, mis eigenlijk niets.
Nu te moe om wat te doen maar zal morgen kijken of ik ook een selectie kan maken en plaatsten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
Leuke selectie geworden nu. #17: ze maken zelfs reclame voor flickr ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagle Creek

Eagle Creek

Breathing security

Vandaag geweest en ook verbrand. Geen zon maar genoeg door de wolken heen ( of het moet de afterburner van die Mig zijn geweest, man wat een brandstoflucht !)!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

1900+ foto's teruggebracht tot bijna 100 die samen zowat het hele programma afdekken. De set staat op flickr: https://www.flickr.com/ph...s/sets/72157645222545366/

Paar hoogtepuntjes:
#1Afbeeldingslocatie: https://farm4.staticflickr.com/3909/14445654236_cd486be3ee_z.jpgBolkow 105 by FrankVl, on Flickr
#2Afbeeldingslocatie: https://farm3.staticflickr.com/2926/14465407091_1b53f6096a_z.jpgAntonov 2 by FrankVl, on Flickr
#3Afbeeldingslocatie: https://farm6.staticflickr.com/5557/14467612754_5d519513e1_z.jpgApache Demo by FrankVl, on Flickr
#4Afbeeldingslocatie: https://farm6.staticflickr.com/5313/14468765015_8ebfcf7176_z.jpgF16 by FrankVl, on Flickr
#5Afbeeldingslocatie: https://farm4.staticflickr.com/3926/14282175740_92e3d068d3_z.jpgApache Demo by FrankVl, on Flickr
#6Afbeeldingslocatie: https://farm4.staticflickr.com/3856/14282348177_cb65430acf_z.jpgF-16 by FrankVl, on Flickr
#7Afbeeldingslocatie: https://farm6.staticflickr.com/5569/14282223718_5a9d8ec974_z.jpgF-16 Belgian Airforce by FrankVl, on Flickr
#7Afbeeldingslocatie: https://farm4.staticflickr.com/3886/14467649654_bbaa4ba908_z.jpgMIG-29 Slovak Airforce by FrankVl, on Flickr
#8Afbeeldingslocatie: https://farm4.staticflickr.com/3916/14467653714_058bf42725_z.jpgNH-90 by FrankVl, on Flickr

Eigenlijk de eerste keer dat ik serieus met vliegtuigfotografie aan de slag ben. Al met al niet ontevreden, al is het toch een hele andere tak van sport dan de gevederde vogels die ik normaal voor de lens probeer te krijgen :P

Mijn pogingen om er wat dynamiek in te houden (dus niet alles helemaal doodbevriezen met hele korte sluitertijden) heeft zeker bij de helikopters wel goed uitgepakt, maar in die 1900+ foto's ook wel een hele berg onscherpe foto's opgeleverd.

[ Voor 6% gewijzigd door Orion84 op 21-06-2014 00:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i Dennis
  • Laatst online: 09-11-2020
Oke, laat ik het festijn alvast openen met een paar foto's van de Luchtmachtdagen 2014!

#1 Favoriet van de dag, (helaas niet helemaal scherp :'( )
Afbeeldingslocatie: https://farm4.staticflickr.com/3851/14448591746_e8aedb3da7_b.jpgBelgium Air-Force | FA-84 | 20-06-2014 | Gilze-Rijen by iDennis95, on Flickr

Afbeeldingslocatie: https://farm3.staticflickr.com/2932/14491833603_766a69ac68_b.jpgBelgium Air-Force | FA-84 | 20-06-2014 | Gilze-Rijen by iDennis95, on Flickr

Afbeeldingslocatie: https://farm3.staticflickr.com/2925/14285071340_aa57ac1940_b.jpgBelgium Air-Force | FA-84 | 20-06-2014 | Gilze-Rijen by iDennis95, on Flickr

Afbeeldingslocatie: https://farm3.staticflickr.com/2921/14285104448_d900fa56a3_b.jpgBelgium Air-Force | FA-84 | 20-06-2014 | Gilze-Rijen by iDennis95, on Flickr

Afbeeldingslocatie: https://farm4.staticflickr.com/3846/14285071730_0e1c78abc0_b.jpgJ-142 using some flares by iDennis95, on Flickr

Afbeeldingslocatie: https://farm3.staticflickr.com/2938/14470370562_5a06c8d336_b.jpgRed arrows by iDennis95, on Flickr

Gedurende dag een 3100 foto's gemaakt, ben nog steeds bezig ze uit te filteren, maar ik moet nu stoppen omdat ik (offtopic) naar dreamfields ga, morgen weer verder foto's verwijderen :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl

mrc4nl

Procrastinatie expert

mooie foto's allemaal :)

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09:07
Vandaag voor het eerst naar de luchtmacht dagen geweest :9 Met mijn Nex-3 55-210 toch nog wat leuke plaatjes kunnen schieten al zeg ik het zelf 8)

Afbeeldingslocatie: https://farm4.staticflickr.com/3849/14286254460_76b23c4fc3_c.jpgDSC06499 by Downloader-NL, on Flickr

Afbeeldingslocatie: https://farm6.staticflickr.com/5571/14493011013_0b568daa42_c.jpgDSC06028 by Downloader-NL, on Flickr

Afbeeldingslocatie: https://farm3.staticflickr.com/2906/14286257140_d991c2ea41_c.jpgDSC05995 by Downloader-NL, on Flickr

Afbeeldingslocatie: https://farm4.staticflickr.com/3867/14472872165_94340e1e4c_c.jpgDSC05893 by Downloader-NL, on Flickr

Afbeeldingslocatie: https://farm3.staticflickr.com/2918/14471557082_c0cfaff59f_c.jpgDSC05862 by Downloader-NL, on Flickr

Afbeeldingslocatie: https://farm3.staticflickr.com/2935/14286249799_b2d9951073_c.jpgDSC05858 by Downloader-NL, on Flickr

Afbeeldingslocatie: https://farm4.staticflickr.com/3922/14471559552_9663c1563c_c.jpgDSC05853 by Downloader-NL, on Flickr

Afbeeldingslocatie: https://farm3.staticflickr.com/2897/14286433927_a6b2f4449f_c.jpgDSC05828 by Downloader-NL, on Flickr

[ Voor 6% gewijzigd door HKLM_ op 21-06-2014 19:25 ]

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Duidelijk een stuk zonniger dan gisteren (zag het ook al op Omroep Brabant). Ik vind jouw foto's (en ook die van i Dennis hierboven) wel tamelijk donker. Is dat een bewuste keuze?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haas_nl
Ik ben mijn foto's nu aan het bekijken in lightroom en ze zien er stuk beter uit met beetje bewerkt, maar die belgische F16 van Dennis is wel erg mooi met donkere achtergrond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
Orion84 schreef op zaterdag 21 juni 2014 @ 16:49:
Duidelijk een stuk zonniger dan gisteren (zag het ook al op Omroep Brabant). Ik vind jouw foto's (en ook die van i Dennis hierboven) wel tamelijk donker. Is dat een bewuste keuze?
Dat was mij ook al opgevallen, dit licht denk ik aan mijn camera / lens :/

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl

mrc4nl

Procrastinatie expert

Downloader_NL schreef op zaterdag 21 juni 2014 @ 17:48:
[...]

Dat was mij ook al opgevallen, dit licht denk ik aan mijn camera / lens :/
belichting zal wal in de war zijn vanwege het tegenlicht in de lucht, belichtingscompensatie helpt meestal.

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
Jip, dat denk ik ook. Daarnaast kun je in de nabewerking best makkelijk even een stopje erbij doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haas_nl
Dat nabwerken heb ik wel gedaan. Hoop dat niet te fel is geworden.

Ik heb alleen de red arrows erin gehouden(behalve de apache), ik heb die belg gemist jammer genoeg :(
Ik vond de wolken eigenlijk mooier dan de vliegtuigen :) vandaar dat ik voornamelijk die wideviews geschoten heb. geschoten met Panasonix 100-300 uit de hand.
Afbeeldingslocatie: https://farm4.staticflickr.com/3905/14473302895_dca43e4161_c.jpguntitled-150.jpg by Marijn_, on Flickr
Afbeeldingslocatie: https://farm6.staticflickr.com/5114/14473299135_18648d2410_c.jpguntitled-149.jpg by Marijn_, on Flickr
Afbeeldingslocatie: https://farm4.staticflickr.com/3911/14286666709_5bc7486ce9_c.jpguntitled-146.jpg by Marijn_, on Flickr
Afbeeldingslocatie: https://farm6.staticflickr.com/5474/14450211406_b7c4ab0a83_c.jpguntitled-165.jpg by Marijn_, on Flickr
Afbeeldingslocatie: https://farm4.staticflickr.com/3902/14471995672_6fe29489fa_c.jpguntitled-170.jpg by Marijn_, on Flickr
Afbeeldingslocatie: https://farm3.staticflickr.com/2918/14450219436_c846340f77_c.jpguntitled-192.jpg by Marijn_, on Flickr
Afbeeldingslocatie: https://farm4.staticflickr.com/3856/14473278695_36236df903_c.jpguntitled-83.jpg by Marijn_, on Flickr
Afbeeldingslocatie: https://farm6.staticflickr.com/5524/14472099024_7db07f1fac_c.jpguntitled-77.jpg by Marijn_, on Flickr
Afbeeldingslocatie: https://farm6.staticflickr.com/5557/14471956932_b69df22708_c.jpguntitled-66.jpg by Marijn_, on Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

mrc4nl schreef op zaterdag 21 juni 2014 @ 17:52:
[...]

belichting zal wal in de war zijn vanwege het tegenlicht in de lucht, belichtingscompensatie helpt meestal.
Ja, belichting was moeilijk. Vooral aan het begin van de ochtend was de achtergrond erg licht en wit, terwijl er geen (direct) zonlicht was om de vliegtuigen goed te belichten. Dan krijg je een geclipte lucht met een te donker onderwerp.

Later de de dag werd het iets beter omdat de wolken wat dunner werden.

Ik heb maar gewoon manual geschoten omdat m'n de AE niet echt deed wat ik wilde. 1/500 tot 1/1000, f/6.3 tot f/7.1 op ISO400. Ik heb daarbij een beetje geprobeerd om het volgens de ETTR-methode te doen. Bij sommige foto's kwam dat goed uit, bij andere is het helaas nét iets te overbelicht geworden.

Ik was nog bang dat bijvoorbeeld de flares niet goed zichtbaar zouden zijn op de lichte achtergrond (althans, dat waren ze ook niet op het schermpje van m'n camera) maar in nabewerking is het nog best wel mooi geworden.

Ben nog bezig met uitzoeken en bewerken, mijn foto's komen denk ik vanavond :)

[ Voor 20% gewijzigd door Compizfox op 21-06-2014 18:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Earzz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 16:50
Heb ook nog wel een aantal mooie fotos geschoten gisteren en vandaag maar ik weet niet of het de kwaliteit haalt met jullie fotos, zeker niet als ik die technische termen van Compizfox voorbij zie komen.
Ik heb overigens nagenoeg alle fotos van de andere kant van het vliegveld genomen.

XboxLive: Dave 130R

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aerofreak
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 15:55

aerofreak

Steve Jobs

Ik vond het heel druk vandaag! Ik was redelijk op tijd, maar kon nog slecht een plekje vinden aan het hek. Mensen die hun hele hebben en houden meenemen en lekker uitgebreid zitten aan het hek en het gewoon afzetten zodat je niet eens bij het hek kan staan...

En trapjes... pfff... Soms zag ik alleen maar hoofden door mn lens.

Anyway een kleine, snelle selectie...
1. Red Arrows
Afbeeldingslocatie: https://farm6.staticflickr.com/5584/14287866208_27c548f62a_c.jpgIMG_2672 by aerofreak, on Flickr

2. Arke kwam ook een kijkje nemen
Afbeeldingslocatie: https://farm6.staticflickr.com/5532/14474454185_00818bf4d4_c.jpgIMG_2754 by aerofreak, on Flickr

3.Red Arrows vertrek
Afbeeldingslocatie: https://farm6.staticflickr.com/5534/14471079811_959ae090a3_c.jpgIMG_2843 by aerofreak, on Flickr

4. Flares!
Afbeeldingslocatie: https://farm3.staticflickr.com/2929/14471079531_80b243879c_c.jpg
IMG_2999 by aerofreak, on Flickr

5. Nog meer flares! 8)
Afbeeldingslocatie: https://farm6.staticflickr.com/5571/14288004117_01df86d1d5_c.jpg
IMG_3008 by aerofreak, on Flickr

6. Take off Griekse F16
Afbeeldingslocatie: https://farm3.staticflickr.com/2912/14287824759_515c3e2193_c.jpgIMG_3173 by aerofreak, on Flickr

"When once you have tasted flight, you will forever walk the earth with your eyes turned skyward, for there you have been, and there you will always long to return"
~Leonardo Da Vinci~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen797
  • Laatst online: 10-09 12:36
Daar ging de dreamliner dus heen. Kan vanochtend laag over Goes (Zeeland) vliegen onder begeleiding van 2 F16's.

Edit: blijkbaar wisten meer mensen hier niet wat een dreamliner met F16 begeleiding hier deed:
Zeeland verwondert zich over laagvliegende dreamliner

[ Voor 24% gewijzigd door Jeroen797 op 21-06-2014 21:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
@aerofreak: Mooie foto's :), Druk was het zeker, volgen een medewerker van defensie zijn er de afgelopen twee dagen 245.000 bezoekers geweest. 65.000 op vrijdag & 180.000 vandaag. Wonder boven wonder wel snel weg kunnen komen 8)

[ Voor 48% gewijzigd door HKLM_ op 21-06-2014 21:01 ]

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

Heeft er iemand nog het vliegprogramma van vrijdag (met modellen en namen van de vliegtuigen + de air force waarvan ze zijn)? Ik kan op de site van de luchtmachtdagen enkel die van zaterdag vinden.

[ Voor 23% gewijzigd door Compizfox op 21-06-2014 21:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
Compizfox schreef op zaterdag 21 juni 2014 @ 21:05:
Heeft er iemand nog het vliegprogramma van vrijdag (met modellen en namen van de vliegtuigen + de air force waarvan ze zijn)? Ik kan op de site van de luchtmachtdagen enkel die van zaterdag vinden.
Hier hebben ze een plaatje van allebij de programma's

http://www.luchtvaartnieu...a-op-luchtmachtdagen-2014

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Earzz
Compizfox schreef op zaterdag 21 juni 2014 @ 21:05:
http://www.defensie.nl/bi...chtdagen+21+juni+2014.pdf

[ Voor 50% gewijzigd door Earzz op 21-06-2014 21:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Earzz
Compizfox schreef op zaterdag 21 juni 2014 @ 21:11:
[...]

Thanks.

[...]

Ja die zocht ik dus, maar dan van vrijdag ;)
Deze beter?

http://www.defensie.nl/bi...ramma_luchtmachtdagen.pdf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Compizfox schreef op zaterdag 21 juni 2014 @ 18:14:
[...]

Ja, belichting was moeilijk. Vooral aan het begin van de ochtend was de achtergrond erg licht en wit, terwijl er geen (direct) zonlicht was om de vliegtuigen goed te belichten. Dan krijg je een geclipte lucht met een te donker onderwerp.

Later de de dag werd het iets beter omdat de wolken wat dunner werden.

Ik heb maar gewoon manual geschoten omdat m'n de AE niet echt deed wat ik wilde. 1/500 tot 1/1000, f/6.3 tot f/7.1 op ISO400. Ik heb daarbij een beetje geprobeerd om het volgens de ETTR-methode te doen. Bij sommige foto's kwam dat goed uit, bij andere is het helaas nét iets te overbelicht geworden.

Ik was nog bang dat bijvoorbeeld de flares niet goed zichtbaar zouden zijn op de lichte achtergrond (althans, dat waren ze ook niet op het schermpje van m'n camera) maar in nabewerking is het nog best wel mooi geworden.

Ben nog bezig met uitzoeken en bewerken, mijn foto's komen denk ik vanavond :)
Same here, gewoon op manual zo instellen dat ie voor het grondwerk en take offs goed staat en in de lucht zit je dan al snel op een stop overbelichting (volgens de lichtmeter), maar dat komt dan meestal wel aardig uit. Hoogstens nog zo nu en dan even aanpassen vanwege wolk voor de zon of als ik specifiek ergens een wat langere of kortere sluitertijd voor wilde hebben.
Die PDF klopt niet. Daar staat bijvoorbeeld het breitling team nog in. Check even de app van de luchtmachtdagen, wat daar in staat klopt wel.
Edit: Hmm, daar staat nu alleen het programma van vandaag natuurlijk. Anyway, check anders mijn Flickr set. Die dekt zo'n beetje het hele vrijdagprogramma en ik heb alles een naampje gegeven aan de hand van het programma in de app, wat ik gedurende de show ook steeds heb bijgehouden of het klopte.

[ Voor 20% gewijzigd door Orion84 op 21-06-2014 21:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

Zo. Klaar. Een kleine selectie foto's:

Afbeeldingslocatie: https://farm6.staticflickr.com/5033/14473550754_16b87e4388_c.jpgSwiss AF F-18 Hornet by Lars Veldscholte, on Flickr

Afbeeldingslocatie: https://farm6.staticflickr.com/5273/14473425122_1b0982ed57_c.jpgSlovak AF MiG-29 by Lars Veldscholte, on Flickr

Afbeeldingslocatie: https://farm3.staticflickr.com/2928/14473544554_4bedaa2027_c.jpgBelgian AF F-16 by Lars Veldscholte, on Flickr

Afbeeldingslocatie: https://farm6.staticflickr.com/5534/14471355711_60923e18f6_c.jpgRNLAF F-16 by Lars Veldscholte, on Flickr

Afbeeldingslocatie: https://farm4.staticflickr.com/3867/14288279297_039feef491_c.jpgRNLAF F-16 by Lars Veldscholte, on Flickr

Afbeeldingslocatie: https://farm6.staticflickr.com/5507/14288111330_5a9f786ffe_c.jpgRNLAF F-16 by Lars Veldscholte, on Flickr

Afbeeldingslocatie: https://farm3.staticflickr.com/2910/14474728595_033675b707_c.jpgBBMF Supermarine Spitfire by Lars Veldscholte, on Flickr

Afbeeldingslocatie: https://farm6.staticflickr.com/5113/14288108530_f400b82339_c.jpgBelgian AF H-3 Seaking by Lars Veldscholte, on Flickr

Afbeeldingslocatie: https://farm4.staticflickr.com/3871/14288295637_96ef8b8aec_c.jpgRAF Red Arrows by Lars Veldscholte, on Flickr

Die Seaking kan ook zo bij in het pareidolia-topic :P

Het volledige album (105 foto's) is hier te vinden: https://www.flickr.com/ph...x/sets/72157645290407824/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaggy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-09 12:50

Shaggy

Misantroop pur sang

Mooie foto's idd van iedereen.
Ben zaterdag geweest, was iig een prima dagje, en goed geregeld. Moet zeggen dat de Arke 787 en de KLM MD-11 landend op de basis voor mij wel een hoogtepuntje waren. Zo maar een paar foto's.

Afbeeldingslocatie: https://farm4.staticflickr.com/3913/14292352718_02c3952133_o.jpg_DSC6347 by Remco van de Sanden, on Flickr

Afbeeldingslocatie: https://farm6.staticflickr.com/5318/14292486827_2269174dec_o.jpg_DSC6391 by Remco van de Sanden, on Flickr

Afbeeldingslocatie: https://farm3.staticflickr.com/2920/14292352608_d565481aa7_o.jpg_DSC6460 by Remco van de Sanden, on Flickr

Afbeeldingslocatie: https://farm3.staticflickr.com/2938/14499065603_8250c87eb0_o.jpg_DSC6608 by Remco van de Sanden, on Flickr

Afbeeldingslocatie: https://farm3.staticflickr.com/2902/14292486607_bbde193044_o.jpg_DSC6709 by Remco van de Sanden, on Flickr

Making an ass of myself since the 70's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
De eerste kennismaking met de luchtmachtdagen. Overall heb ik me zeker vermaakt. Er hing een goede sfeer naar mijn mening, shelters waren leuk en goed ingericht, dus was voor iedereen wel iets te doen.

Hier de shots van mijn kant.

1.)
Afbeeldingslocatie: https://farm4.staticflickr.com/3904/14288614600_bb8deac6b1_c.jpg6056 - Czech Air Force - Aero L-159A Alca by Q_Online, on Flickr

2.)
Afbeeldingslocatie: https://farm3.staticflickr.com/2938/14473917072_8e3562b484_c.jpgOverview of the Red Arrows start by Q_Online, on Flickr

3.)
Afbeeldingslocatie: https://farm3.staticflickr.com/2906/14288641188_2451dd96ff_c.jpgRed Arrows formation by Q_Online, on Flickr

4.)
Afbeeldingslocatie: https://farm3.staticflickr.com/2927/14473915272_3b367e06a7_c.jpgUnknown. by Q_Online, on Flickr
* Iemand enig idee welk / wat voor toestel dit is? *

5.)
Afbeeldingslocatie: https://farm4.staticflickr.com/3851/14471849681_6ae0ca4b49_c.jpgReg. unknown. - Turkish fighter jet - McDonnell Douglas F-4 Phantom II by Q_Online, on Flickr

6.)
Afbeeldingslocatie: https://farm4.staticflickr.com/3887/14471849321_0c635166e9_c.jpgPH-KCE - KLM Royal Dutch Airlines - McDonnell Douglas MD-11 by Q_Online, on Flickr

7.)
Afbeeldingslocatie: https://farm4.staticflickr.com/3849/14452128106_eac82edb41_c.jpgQ-17 - Boeing AH-64D Apache Longbow W/ J-142 - F-16A by Q_Online, on Flickr

8.)
Afbeeldingslocatie: https://farm4.staticflickr.com/3871/14474032024_7744555fec_c.jpgReg. unknown. - Slovak air force - Mig 29 by Q_Online, on Flickr

Er zijn nog enkele andere foto's, die kan je hier vinden;
https://www.flickr.com/ph...e/sets/72157645291998325/

[ Voor 64% gewijzigd door Verwijderd op 22-06-2014 11:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i Dennis
  • Laatst online: 09-11-2020
Oke! Laat ik er dan maar mee beginnen, hier alvast een paar foto's van de Openluchtmachtdagen 2014 @ Gilze-Rijen!

#1 Favoriet van de dag! Helaas niet helemaal scherp :'(
Afbeeldingslocatie: https://farm4.staticflickr.com/3851/14448591746_e8aedb3da7_b.jpgBelgium Air-Force | FA-84 | 20-06-2014 | Gilze-Rijen by iDennis95, on Flickr

#2 Ook deze niet, maar vond hem wel waard het met jullie te delen :)
Afbeeldingslocatie: https://farm3.staticflickr.com/2932/14491833603_766a69ac68_b.jpgBelgium Air-Force | FA-84 | 20-06-2014 | Gilze-Rijen by iDennis95, on Flickr

Afbeeldingslocatie: https://farm3.staticflickr.com/2925/14285071340_aa57ac1940_b.jpgBelgium Air-Force | FA-84 | 20-06-2014 | Gilze-Rijen by iDennis95, on Flickr

Afbeeldingslocatie: https://farm3.staticflickr.com/2921/14285104448_d900fa56a3_b.jpgBelgium Air-Force | FA-84 | 20-06-2014 | Gilze-Rijen by iDennis95, on Flickr

Afbeeldingslocatie: https://farm4.staticflickr.com/3846/14285071730_0e1c78abc0_b.jpgJ-142 using some flares by iDennis95, on Flickr

#6 Beetje spelen in LR :)
Afbeeldingslocatie: https://farm4.staticflickr.com/3895/14471689135_ec755f75d4_b.jpgG-781 Hercules at Gilze-Rijen by iDennis95, on Flickr

#7 The 'Red Arrows' niet te missen :)
Afbeeldingslocatie: https://farm3.staticflickr.com/2938/14470370562_5a06c8d336_b.jpgRed arrows by iDennis95, on Flickr

#8 En deze is zojuist door de screening gekomen, me happy!
Afbeeldingslocatie: https://farm6.staticflickr.com/5530/14478198504_91e2685d85_b.jpgDemo Team by iDennis95, on Flickr

(offtopic) Helaas mijn lens (alweer) op moeten sturen omdat de gebreken die ik had (helaas) nog niet opgelost zijn. Ik ben benieuwd wat ze er nu mee gaan doen, ik hoop op een nieuwe lens, maar we gaan het zien. Heb een poging gedaan tot geld terug maar de verkoper wou natuurlijk liever 'een goede lens meegeven' dus hij gaat praten met de vertegenwoordiger :p Ik heb de dag [20-06-2014] dat ik op de luchtmachtdagen was 3100 foto's gemaakt :p maar er zijn er al een heleboel verdwenen in mijn prullenbak maar nog steeds een hoop te gaan!

Laat de foto's van jullie nu maar komen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Nu online

Superkiwi

Hoi doei

Mooie plaatjes die hier voorbij komen!!
Ik ben gisteren ook geweest, en er vielen me een paar dingen op:
-De ontzettende drukte! Er werd gezegd 185,000 man :D Openbaar vervoer een dikke pluim. Goed geregeld.
-De ruimte; Er was zo ontzettend veel ruimte, maar zo weinig ruimte benut. De static was een beetje karig.
-De airshow; Veel wachttijden zonder dat er iets vloog.
-De fotografen; Het waren er weer heel veel. Mooi om al die lenzen van links naar rechts te zien gaan ;)
Maar toch weer mensen met trappetjes die tegen het hek aan gaan staan of lui die hun tentje opzetten (??) tegen het hek... jammer.

Ik kwam eigenlijk voor de Mig-29, dat vind ik toch wel de allermooiste kist die er op NLe vliegshows te vinden is de laatste jaren. Maar ik moest er lang op wachten... maar het was het waard.

Ik had enkel mijn 100-400L bij, dus de static heb ik moeten laten schieten.
Daarnaast wat het sinds de open dagen Volkel dat ik voor het laatste gefotografeerd had, dus het was even wennen... Eerste aanblik leert dat er wel wat mooie plaatjes bij zitten, ik ga er mee aan de slag :)
De heli's waren lastig... die probeerde ik op 400mm met 1/60e te pakken. Is wel gelukt denk ik.
Waar ik vooral op uit was waren de naverbranders. Dat vind ik altijd de mooiste plaatjes opleveren. En flares, maar dat zit wel goed ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Superkiwi op 22-06-2014 13:13 ]

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruudonline
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13:04
Wat een geweldige foto's! Ik ben zelf op vrijdag geweest, en het was prima te doen met de drukte. Je had overal goed zicht. Zelf heb ik alleen wat filmpjes met mijn telefoon gemaakt en hier een compilatie van gemaakt.

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=j8ShO3pQb5U]

Zijn er nog mensen die een mooie foto van de flyby na de airpower show hebben gemaakt? Dat vond ik zelf een van de mooiste momenten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neofloppy
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09-09 18:46
Niet geweest helaas, hopelijk volgend jaar weer. Ik zie de Lancaster maar 1x voorbij komen hier tussen de foto's, is deze wel beide dagen aanwezig geweest tijdens de vliegshow?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Electromonkey
  • Laatst online: 16:18
Neofloppy schreef op zondag 22 juni 2014 @ 15:16:
Niet geweest helaas, hopelijk volgend jaar weer. Ik zie de Lancaster maar 1x voorbij komen hier tussen de foto's, is deze wel beide dagen aanwezig geweest tijdens de vliegshow?
Lancaster kwam vrijdag aan het eind van de dag aan! Ik geloof dat er toen nog een kleine arrival demo geweest is.
Overigens zijn de volgende open dagen pas weer in 2016. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roelbb
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15:30

roelbb

knorretje

Neofloppy schreef op zondag 22 juni 2014 @ 15:16:
de eerst volgende is in 2016

roelbb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
Haha, nice!
Peek-a-boo!

Ik vond vooral die tunnel bij binnenkomst (en vertrek weer) het mooist.

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=FRtyz49dJBk]

Het geluid van die jets was ook absurd.
Zelfs op het parkeerterrein, eindje van de basis vandaan, was het nog oorverdovend :9~

[ Voor 49% gewijzigd door NeutraleTeun op 22-06-2014 16:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben opzoek naar een registratie van een toestel. Ik heb hem er deels opstaan, maar kan hem niet helemaal achterhalen.

Het is de Ecarys ES-15 (http://www.ecarys.com/). En een deel van de reg. was; O-KAI?. Alvast bedankt allemaal :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dorest0rm
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 16:36
Zo hey wat een vette fotos komen hier langs, tijd om zelf ook te sorteren want ik heb me toch een partijtje weggeschoten(1880 fotos hihi)

Ik sliep bij vrienden van me die hemelsbreed zo'n twee KM van de kop van de baan wonen, heerlijk in het zwembad naar de laatste paar jets gekeken, maat van me schrok zich kapot toen een F16 een duikvlucht recht boven hem maakte :p

Weet iemand waar de AWACS was, want die heb ik helemaal niet gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Nu online

Superkiwi

Hoi doei

Hier vast mijn eerste fotootje.
De rest komt in de loop van volgende week, ik moet nog even de mooiste 5 a 10 selecteren ;)

Afbeeldingslocatie: http://i483.photobucket.com/albums/rr192/DannyEclipse/Open%20Dagen%20Gilze%2021-06-2014/IMG_4136-border.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagle Creek

Eagle Creek

Breathing security

Er zitten een paar echt scherpe plaatjes bij, mooi! *drukt paar keer op save*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@Eagle;

Zou je niet eerst even in contact komen met de fotograaf? Vinden de meeste nog wel leuk ook, dat jou zijn of haar foto mooi vind en wilt "gebruiken".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Nu online

Superkiwi

Hoi doei

Mijn foto's voor vandaag.
Ik zal eens kijken of er nog iets spannends tussen zit verder voor in de loop van de week.
Mijn camera had meer dan een jaar in de tas gezeten, moest dus weer even wennen aan het fotograferen :P

1.
Afbeeldingslocatie: http://i483.photobucket.com/albums/rr192/DannyEclipse/Open%20Dagen%20Gilze%2021-06-2014/IMG_3962-border.jpg

2.
Afbeeldingslocatie: http://i483.photobucket.com/albums/rr192/DannyEclipse/Open%20Dagen%20Gilze%2021-06-2014/IMG_4095-border.jpg

3.
Afbeeldingslocatie: http://i483.photobucket.com/albums/rr192/DannyEclipse/Open%20Dagen%20Gilze%2021-06-2014/IMG_4133-border.jpg

4.
Afbeeldingslocatie: http://i483.photobucket.com/albums/rr192/DannyEclipse/Open%20Dagen%20Gilze%2021-06-2014/IMG_4197-border.jpg

5.
Afbeeldingslocatie: http://i483.photobucket.com/albums/rr192/DannyEclipse/Open%20Dagen%20Gilze%2021-06-2014/IMG_4225-border.jpg

6.
Afbeeldingslocatie: http://i483.photobucket.com/albums/rr192/DannyEclipse/Open%20Dagen%20Gilze%2021-06-2014/IMG_4285-border.jpg

7.
Afbeeldingslocatie: http://i483.photobucket.com/albums/rr192/DannyEclipse/Open%20Dagen%20Gilze%2021-06-2014/IMG_4342-border.jpg

8.
Afbeeldingslocatie: http://i483.photobucket.com/albums/rr192/DannyEclipse/Open%20Dagen%20Gilze%2021-06-2014/IMG_4335-border.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nustys
  • Laatst online: 28-02 16:43
2 Net als vorig jaar vond ik de Belgische F16 de mooiste show geven.

Afbeeldingslocatie: https://farm3.staticflickr.com/2899/14294859978_09a0b68a17_c.jpgNet als vorig jaar vond ik de Belgische F16 de mooiste show geven. by nustyR AirTeamImages, on Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Nu online

Superkiwi

Hoi doei

Zo dan... lekkere plaat hoor Nusty!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorammeke
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10-09 14:18

jorammeke

Prutser

Wat een gave foto's hier!! Zo te zien heeft iedereen het lekker naar zijn zin gehad.
Ben zelf op de vrijdag geweest. Voor het eerst met de 100-400mm wat vliegens vastgelegd.
Alleen met een 6D kom je toch vaak net wat te kort(of te langzaam eigenlijk)
Heb toch nog een paar aardige plaatjes kunnen maken.

1. De Belgische F16. Heerlijk tegen de donkere lucht.
Afbeeldingslocatie: https://farm6.staticflickr.com/5508/14459606236_4d0e7197e5.jpgLMD2014 - Belgische F16/1 by JoramPhoto, on Flickr

2. F16 - Met de vlam in de pijp....
Afbeeldingslocatie: https://farm4.staticflickr.com/3887/14481458212_f15e9e6bec.jpgLMD2014 - Griekse F16 by JoramPhoto, on Flickr

3. NL Apache Demo Team! :9
Afbeeldingslocatie: https://farm4.staticflickr.com/3857/14296278527_4b535f8ee4.jpgLMD2014 - NL Apache Display 1 by JoramPhoto, on Flickr

Qua drukte trouwens, hebben nog zeker een uur bij de auto op de vouwstoeltjes gezeten voor dat het fastoenlijk weg rijden was.

4800Wp / Elga-Toshiba / HA / ESP's en andere rommel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
Kleine selectie* van mijn kant:

Afbeeldingslocatie: https://farm3.staticflickr.com/2928/14295617469_b2b02ec5e9_c.jpgCustoms: Easy job, easy money. Sitting in car drinking coffee and letting the fixed camera do all the work. by Ren0W, on Flickr

Afbeeldingslocatie: https://farm3.staticflickr.com/2932/14295821388_7287c717e0_c.jpgAH-64A Apache by Ren0W, on Flickr

Afbeeldingslocatie: https://farm6.staticflickr.com/5113/14295730749_53b9c31149_c.jpgF-16 by Ren0W, on Flickr

Afbeeldingslocatie: https://farm3.staticflickr.com/2918/14296088177_a1a45e780b_c.jpgF-16 by Ren0W, on Flickr

Afbeeldingslocatie: https://farm4.staticflickr.com/3855/14295897098_9789540c99_c.jpgMIG-29 by Ren0W, on Flickr

Afbeeldingslocatie: https://farm6.staticflickr.com/5557/14482466625_8386760211_c.jpgAvro Lancaster + Supermarine Spitfire by Ren0W, on Flickr

Afbeeldingslocatie: https://farm6.staticflickr.com/5562/14295843369_41503626cc_c.jpgSupermarine Spitfire by Ren0W, on Flickr

Afbeeldingslocatie: https://farm3.staticflickr.com/2905/14295658160_2ae525b0e9_c.jpgRed Arrows wannabes by Ren0W, on Flickr

Qua drukte en rijden:
Heenweg tussen 8-9 iets, eventjes een kleine 20 min. langzaam rijdend.
Vertrokken na de Belgische F-16, rond 4 uur?, en konden gelijk wegrijden zonder 1x oponthoud _/-\o_

*Disclaimer: liep rond met een 100-400L zonder IS.

[ Voor 0% gewijzigd door Universal Creations op 22-06-2014 21:51 . Reden: geen stemmingmakerij graag! ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorammeke
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10-09 14:18

jorammeke

Prutser

[b]ToyotaMR2 schreef op zondag 22 juni 2014 @ 21:26:[/b

*Disclaimer: liep rond met een 100-400L zonder IS.
Ik heb IS niet eens aan gehad. Zo het veel gescheeld hebben!?
Die kisten bewegen met zo'n rotgang alle kanten op.

Die MIG staat er bij jou mooi op!

4800Wp / Elga-Toshiba / HA / ESP's en andere rommel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiTrO-EXILE-
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 04-09 18:36
Mooie platen ToyotaMR2, welke camera? Zag dat je met 100-400L schoot.

G25 Race Wheel |G5 Mouse | G11 Keyboard | E6600 C2D |Asus P5k-E Wifi/Ap| Kingston HyperX 2 GB DDR2-800 | ATI Sapphire HD2900XT|Samsung 300GB SATAII | Caviar 200GB SATA|Chieftec CA-01BL-BL-B EATX|Zalman ZM600-HP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
@jorammeke: #3 is erg gaaf!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
Meeste platen van jou zijn met 1/1000 geschoten, dan heb je niet perse IS nodig.
Je Spitfire, met 1/50, staat er wel zeer leuk op. Heel netjes zonder IS.

Ik heb een 60D, en aardig wat foto's 'mislukt' (te kritisch) waar ik wel de IS (het gemis ervan) de schuld geef.
Vooral de helikopter platen vallen bij mij allemaal tegen.

Was trouwens ook mijn 1e keer met een 100-400L.
Moest ook wel wennen aan het gewicht en het zoom-systeem. En als de IS je dan ook nog eens in de steek laat... ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snobbieh
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 11-09 11:29
Wat een zalige foto's hier!
Vind die MIG-29 er echt zalig uitzien!

I7 2600K - 8GB - M550 256GB - GTX 670

Pagina: 1 2 Laatste