@PowerUp Vooral die van de PdeF vind ik mooi, hele formatie erop inclusief alle rook.
@vfr700 Mooie foto's, maar zijn de heli's niet net te krap? De wieken vallen eraf. Mooie foto van de Hunter, die heb ik gemist omdat ik m'n oren dicht moest houden, die F16-demo stond vlakbij warm te draaien. #8 en #10: mooie timing/beeldvulling.
Eerste test voor m'n 70-200. Wel een beetje aan de korte kant vaak. Het was een mooie dag om panning te oefenen, aan het eind kon ik het wel aardig

. Voor de lichtmeting meestal +1 stop op AV f/8 en de 'standaard' meetmethode gebruikt, soms spot. Drie foto's zijn rechtstreeks klikbaar naar hun grote broer op Flickr.
Zoals verwacht was de Patrouille de France weer ontzettend chauvinistisch, met hun blauw/wit/rood en de opmerking daarbij
like Frenchze, and Netherlandz.
De bewerkingen in ACR zijn vooral het aanpassen van de witbalans (auto -> bewolkt/handmatig), soms een auto-correctie en wat vibrance/saturation.
0. Iets te monotoon, deze post, daarom een 0. Hier is de Hind, 1/250s, Tv + 1 stop. Volgens de verslaggever niet moeders mooiste, maar ik weet niet of ik dat met hem eens ben. Klikbaar.
De mooiste show was toch wel die van de Red Arrows, daar een paar foto's van:
1. Pan naar rechts, de rechter is dus scherp maar de linker niet. Hij is misschien niet mooi gecropt (te krap en te 'hoog') maar iets naar beneden staat de F16-tent en een hoofd op de foto...
2. Een van hun splitsingen, volgens mij heel aardig afgedrukt:
3. Een formatie waar ze om en om rollen. Bewerking: het histogram van veel foto's heeft alleen maar informatie in het midden. Hier is de gamma-curve aangepast zodat deze alleen maar door dat gebied loopt. Klikbaar.
4. Pan bij de landing, een van de weinige zonder hoofden ervoor. Dat is nog het grootste probleem bij de show. Als ik nog eens ga moet ik misschien een trapje meenemen. Klikbaar.
5. Het is wel wat eentonig met alleen rode pijltjes, dus dan nog maar even een grote jongen ertussen. Hij stond stil op de baan op het punt waar jets soms net alle wielen aan de grond hebben...
(OT: kom je terug bij de gecarpoolde auto van je zwager hebben ze ingebroken

ruit en deurstijl vernield, maar niets meegenomen.)
[
Voor 7% gewijzigd door
mvh op 19-06-2010 22:43
. Reden: Toevoeging #0 ]
Als je rechts ingehaald kon worden had je ook rechts kunnen rijden | A thousand years ago and a thousand years from now we will always be together