• Bellerophon
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07-09 16:34

Bellerophon

Persona non grata

BatmanHorizon schreef op donderdag 10 februari 2011 @ 12:41:
[...]

[...]
Nu werkt alles weer gewoon zo als het hoort :). Ik neem aan dat jullie het spel dan niet veel hebben gespeeld in december/half januari. Ook de officiele forums stonden vol klachten en op de bc2 blog werd ook van alles uitgelegd ;)

[...]

Same here, nostalgie :P
Juist wel :) Echt geen problemen gehad, wel apart dan

PSN: Bellerophon-

• KngfCnns
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 24-11-2024
Bellerophon schreef op donderdag 10 februari 2011 @ 13:35:
[...]
Juist wel :) Echt geen problemen gehad, wel apart dan
Dan heb je heel veel geluk gehad. Of het aantal mensen zonder rank/geen automatisch vullende servers is je niet opgevallen :P

PSN: llllIIIIllllIIIlIlI - Movies

• Bellerophon

Bellerophon

Persona non grata

BatmanHorizon schreef op donderdag 10 februari 2011 @ 14:09:
[...]

Dan heb je heel veel geluk gehad. Of het aantal mensen zonder rank/geen automatisch vullende servers is je niet opgevallen :P
Dat wel ;) Maar ik ontsprong wel vaak de dans dan denk ik. Heb wel een paar keer met Vietnam dat gezever m.b.t. stats gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Voor iedereen die zijn ps3 eigenlijk gewoon wilt "stapelen" tussen zijn andere apparatuur:

Afbeeldingslocatie: http://s3images.coroflot.com/user_files/individual_files/original_54077_2QLmgFm_gTihLT21mEsMLxi9N.jpg

Ik moet zeggen behoorlijk handig...

Playstation 3 - PSN ID: Sw0pDiller | XBOX360 Premium - Gamertag: ZakkeWasser | DELL New Studio 17 laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zo'n ding kan handig zijn, maar ik ben wel benieuwd hoeveel warmer je PS3 word als je daar apparaten/boeken opzet

[ Voor 38% gewijzigd door Ike. op 11-02-2011 10:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Nu online
Svennie schreef op donderdag 10 februari 2011 @ 12:16:
[...]

ik zit nu op 6, nr 7 en 8 zijn niet ver meer weg (U2 & CoD:BO)
Ik zit op nummer 31. De volgende twee zijn niet ver weg meer (Smackdown vs. Raw 2010 & CoD:BO). :P

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluutmaran
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 03-08 21:45
swopdark schreef op vrijdag 11 februari 2011 @ 09:27:
Voor iedereen die zijn ps3 eigenlijk gewoon wilt "stapelen" tussen zijn andere apparatuur:

[afbeelding]

Ik moet zeggen behoorlijk handig...
Handig wel, ongelofelijk lelijk ook :P

Al moet ik zeggen dat hij nu naast mijn andere apparatuur staat en dat natuurlijk ook geen mooie oplossing is. Als ie rechtop staat heb ik meer vastlopers op de 1 of andere manier dus dat ik ook geen optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 10-09 06:41

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Kluutmaran schreef op vrijdag 11 februari 2011 @ 13:03:
[...]

Handig wel, ongelofelijk lelijk ook :P

Al moet ik zeggen dat hij nu naast mijn andere apparatuur staat en dat natuurlijk ook geen mooie oplossing is. Als ie rechtop staat heb ik meer vastlopers op de 1 of andere manier dus dat ik ook geen optie.
Idd erg lelijk.

Ik heb m juist rechtop gezet zodat hij beter z'n warmte kwijt kan. Liggend = in meubel, staand = achter de TV. Mooi uit het zicht ook, want het design van de consoles vind ik niet mooi (rekening houdend met andere apparatuur zoals A/V receivers en DVD/bluray spelers)

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hillie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05:09

Hillie

Poepen = ultieme ontspanning

Hier staat 'ie ook rechtop achter de TV, wat vooralsnog een goede oplossing lijkt te zijn (alweer een jaartje, dus zal wel goed gaan dan :+)

Liefhebber van schieten en schijten. Ouwehoer en niet-evangelisch atheist.

Daniel36: Dat zeg ik(?) Nee, dat zeg ik niet, je hebt gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 08:42

FeaR

In GoT we trust

Ike. schreef op vrijdag 11 februari 2011 @ 10:15:
Zo'n ding kan handig zijn, maar ik ben wel benieuwd hoeveel warmer je PS3 word als je daar apparaten/boeken opzet
Denk dat het wel meevalt. De PS3 voert warme lucht naar alle zijkanten af en niet naar boven. Dus iets "op" de console zetten als het ware zal ook een minder probleem zijn dan iets strak tegen/naast de console zetten. Ik houd het wel op aparte vakken per console/component, weet ik zeker dat het niet te warm wordt allemaal :)

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orian
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Tja, ik weet het niet. Ik had mijn ps3 hier in de kast staan (achterkant van de kast was open), met zo'n 10-15 cm boven het apparaat, maar na een uurtje of twee werd hij toch wel heel warm en kreeg last van framedrops. Vervolgens het ding uit de kast gehaald en achter de tv gelegd en nergens meer problemen mee.
Nee, zowel de ps3 als de 360 vertrouw ik niet in kleine ruimtes...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 08:42

FeaR

In GoT we trust

Kast waar de consoles hier in staan is van voren en achter open. Als je een console in een afgesloten ruimte zet gaat deze zich "koelen" met de warme lucht die het apparaat zelf uitstoot. Dan ga je op een gegeven moment tegen problemen aanlopen inderdaad.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Nu online
Ik heb sinds kort een PS3 Slim 160GB. Tot voorheen geen problemen gehad met m'n 80GB Phat maar wilde graag een grotere hardeschijf. Echter 'kraakt' m'n nieuwe Slim regelmatig. Qua beeld of functionaliteit is er niks aan de hand, het is puur dat het plastic uitzet en krimpt en dan geluid maakt. Tenminste, dat is wat ik denk.

Is dit normaal en hebben jullie dat ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fatal Mind
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
LuPo schreef op zaterdag 12 februari 2011 @ 21:13:
Ik heb sinds kort een PS3 Slim 160GB. Tot voorheen geen problemen gehad met m'n 80GB Phat maar wilde graag een grotere hardeschijf. Echter 'kraakt' m'n nieuwe Slim regelmatig. Qua beeld of functionaliteit is er niks aan de hand, het is puur dat het plastic uitzet en krimpt en dan geluid maakt. Tenminste, dat is wat ik denk.

Is dit normaal en hebben jullie dat ook?
Heb dit met m'n fat 80gb ook, lijkt me normaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerpaki
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-09 19:57
Een waarschuwing voor degenen die tweedehands games kopen: pas op met DC Universe.

Ik ben van het netjes kopen van m'n games zonder gezeur. Maar dit zijn dingen waardoor ik denk, waarom ook niet gewoon jailbreaken en lekker zonder te betalen spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
VERKOOPLIJST AFGELOPEN WEEK: (tm 12 feb)

1 DONKEY KONG COUNTRY RETURNS (Wii) NINTENDO
2 CALL OF DUTY/BLACK OPS (PS3) ACTIVISION BLIZZARD
3 NEW SUPER MARIO BROS (Wii) NINTENDO
4 WII FIT PLUS (Wii) NINTENDO
5 LINGO (DS) MSL
6 MARIO SPORTS MIX (Wii) NINTENDO
7 THE SIMS 3 (PC) ELECTRONIC ARTS
8 GRAN TURISMO 5 (PS3) SONY
9 LITTLEBIGPLANET 2 (PS3) SONY

10 CALL OF DUTY/BLACK OPS (XBOX 360) ACTIVISION BLIZZARD

Wii scoort weer lekker maar de Ps3 mag met de stabiele 2e plek in de verkoopcijfers ook trots zijn. Zal de 360 erg last hebben van piracy? of is iedere gamer in Nederland inmiddels overgestapt naar de PS3?

PS3 only lijst:
1 CALL OF DUTY/BLACK OPS ACTIVISION BLIZZARD
2 GRAN TURISMO 5 SONY
3 LITTLEBIGPLANET 2 SONY
4 FIFA 11 ELECTRONIC ARTS
5 TEST DRIVE UNLIMITED 2 NAMCO BANDAI
6 ASSASSIN'S CREED/BROTHERHOOD UBISOFT
7 NEED FOR SPEED/HOT PURSUIT ELECTRONIC ARTS
8 RED DEAD REDEMPTION TAKE - TWO INTERACTIVE
9 DEAD SPACE 2 ELECTRONIC ARTS
10 PRO EVOLUTION SOCCER 2011 KONAMI

Mooie gevarieerde lijst weer, racegames, voetbal games, shooters, adventurers en de brilliante Little Big Planet 2 scoort ook mooi mee. Ook goed om te zien dat het brilliante Gran Turismo 5 nog steed lekker mee doet.

Playstation 3 - PSN ID: Sw0pDiller | XBOX360 Premium - Gamertag: ZakkeWasser | DELL New Studio 17 laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online
dangerpaki schreef op zaterdag 12 februari 2011 @ 23:43:
Een waarschuwing voor degenen die tweedehands games kopen: pas op met DC Universe.

Ik ben van het netjes kopen van m'n games zonder gezeur. Maar dit zijn dingen waardoor ik denk, waarom ook niet gewoon jailbreaken en lekker zonder te betalen spelen.
EA games (Medal of Honor, Need For Speed: Hot Pursuit, etc.) hebben dit ook, echter kan je als je online wilt gamen een Online Pass kopen voor € 10,00 of € 15,00. Zo proberen ze ook op de tweedehands markt te verdienen.

In het slechste geval krijg je dus op de releasedag een game (€ 65,00 - € 55,00) die een 0-day patch nodig heeft om goed te werken, en dan ook nog eens kan je hem niet meer voor een normale prijs verkopen, omdat de koper (€ 10,00 - € 15,00) kwijt is voor een Online Pass.

[ Voor 16% gewijzigd door Jumpman op 13-02-2011 09:57 ]

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dangerpaki schreef op zaterdag 12 februari 2011 @ 23:43:

Misschien moet je even door het geblaat van sommige site heenlezen:

Bij iedere aanschaf van DC online universe krijg je een code die je kan inwisselen om de eerste maand gratis te kunnen spelen. Wanneer je deze code hebt gebruikt op een account kan je deze code niet nog een keer op een andere account gebruiken (idem met PSN waarde kaarten of DLC) Als jij je DC universe online 2e hands koopt zul je de eerste maand gewoon moeten betalen en kan je dus (vanzelfsprekend) niet meer gebruik maken van de "gebruikte" code van de eerste user...

Beetje paniek om niks...

Daarnaast zou een jailbreak niet helpen met deze game want om DC universe te willen spelen moet je maandelijkse fee betalen. Daarnaast heb je 3.56 nodig om online mee te gaan (alle DNS trucks zijn geblokkeerd) en werken de jailbreaks en homebrew dingen niet op firmware 3.56. Daarnaast stel ze zouden de jailbreak werkend krijgen op 3.56 (wat dus niet het geval is) dan kan sony door je bootfiles te checken zien of je de jailbreak gebruikt. Eenzelfde systeem gebruikt MS ook op de 360, deze checkt de dvd driver files en stuurt ze terug naar MS om een tijd later een banwave te laten vallen. Hetzelfde gaat gebeuren met de PS3 straks.

Laat in het vervolg de Jailbreak info er aub uit en bewaar dat voor het Jailbreak topic.

[ Voor 2% gewijzigd door psychoclown op 13-02-2011 14:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jumpman schreef op zondag 13 februari 2011 @ 09:54:
In het slechste geval krijg je dus op de releasedag een game (€ 65,00 - € 55,00) die een 0-day patch nodig heeft om goed te werken, en dan ook nog eens kan je hem niet meer voor een normale prijs verkopen, omdat de koper (€ 10,00 - € 15,00) kwijt is voor een Online Pass.
Maar deze informatie weet je toch als je een game koopt? Los daarvan kan je bijvoorbeeld gewoon online met je 2e hands battlefield BC 2 exemplaar. Er staat duidelijk op het doosje dat er een éénmalige VIP code wordt verstrekt. Dat deze DLC code dus voor extra maps zorgt op één account vind ik een hele mooie manier om mensen te binden. Jij als eerste koper hebt de grootste fun met de game en mensen die de game tweedehands kopen betalen al minder voor de game en lopen dus gameplay mis door de game niet nieuw te kopen. Of ze kopen een VIP pass van 10 euro. Waardoor ze eenzelfde ervaring hebben. Ik vind het allemaal heel eerlijk eigenlijk. En daarnaast, met de rate waarop games nu zakken in prijs is het verkopen van games tweedehands bijna niet meer rendabel. BFBC2 bijvoorbeeld ligt al voor 30 euro nieuw in de gangbare winkels (incl VIP pass)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerpaki
swopdark schreef op zondag 13 februari 2011 @ 10:00:
[...]

Misschien moet je even door het geblaat van sommige site heenlezen:

Bij iedere aanschaf van DC online universe krijg je een code die je kan inwisselen om de eerste maand gratis te kunnen spelen. Wanneer je deze code hebt gebruikt op een account kan je deze code niet nog een keer op een andere account gebruiken (idem met PSN waarde kaarten of DLC) Als jij je DC universe online 2e hands koopt zul je de eerste maand gewoon moeten betalen en kan je dus (vanzelfsprekend) niet meer gebruik maken van de "gebruikte" code van de eerste user...

Beetje paniek om niks...

Daarnaast zou een jailbreak niet helpen met deze game want om DC universe te willen spelen moet je maandelijkse fee betalen. Daarnaast heb je 3.56 nodig om online mee te gaan (alle DNS trucks zijn geblokkeerd) en werken de jailbreaks en homebrew dingen niet op firmware 3.56. Daarnaast stel ze zouden de jailbreak werkend krijgen op 3.56 (wat dus niet het geval is) dan kan sony door je bootfiles te checken zien of je de jailbreak gebruikt. Eenzelfde systeem gebruikt MS ook op de 360, deze checkt de dvd driver files en stuurt ze terug naar MS om een tijd later een banwave te laten vallen. Hetzelfde gaat gebeuren met de PS3 straks.
Misschien moet je beter lezen:
  • "We discovered that DC Universe becomes linked to your account when you activate it, destroying your ability to sell it, trade it or rent it.
en
  • “Once the PSN key has been consumed with a disk it cannot be resold/replayed with the second user adding a sub – only the original consumer can use that acct.”
en
  • We weren’t too sure if that meant that a new code could be obtained by a second hand buyer, or if the disc and account were seen as one, so we wrote back and got the simple and straightforward answer that: “Disk and account are one”
Het gaat hier dus NIET om een VIP code, maar dus een code die gelinkt is aan een specifieke kopie van het spel. Dus aan de fysieke BluRay schijf. Dat blijkt uit de laatste quote. Dus eenmaal het spel gespeeld is op één account kan het dus niet op een andere account gespeeld worden. Als je goed leest dan staat dat er. Dat houdt dus concreet in dat als ik het spel koop en m'n broertje een aparte account heeft dat maar één persoon in een huishouden het spel kan spelen op z'n eigen account. En tweedehands verkoop kan dus ook niet, tenzij je je eigen account gegevens doorspeelt aan de koper. Ook een tweede key is niet te koop. Dus dit is niet een poging om te verdienen aan de tweedehands markt, maar een poging om die gewoon helemaal stil te leggen.

[ Voor 4% gewijzigd door dangerpaki op 13-02-2011 13:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo ik heb de open beta van Killzone 3 gedownload en het is wel een heeel mooi (en spannend) spel zeg. Vooral als je 5.1 erbij hebt is sfeer enorm. Het is niet te geloven dat zo'n game gewoon in Nederland gemaakt wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cheiron
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:12
dangerpaki schreef op zondag 13 februari 2011 @ 13:51:
[...]

Misschien moet je beter lezen:
  • "We discovered that DC Universe becomes linked to your account when you activate it, destroying your ability to sell it, trade it or rent it.
en
  • “Once the PSN key has been consumed with a disk it cannot be resold/replayed with the second user adding a sub – only the original consumer can use that acct.”
en
  • We weren’t too sure if that meant that a new code could be obtained by a second hand buyer, or if the disc and account were seen as one, so we wrote back and got the simple and straightforward answer that: “Disk and account are one”
Het gaat hier dus NIET om een VIP code, maar dus een code die gelinkt is aan een specifieke kopie van het spel. Dus aan de fysieke BluRay schijf. Dat blijkt uit de laatste quote. Dus eenmaal het spel gespeeld is op één account kan het dus niet op een andere account gespeeld worden. Als je goed leest dan staat dat er. Dat houdt dus concreet in dat als ik het spel koop en m'n broertje een aparte account heeft dat maar één persoon in een huishouden het spel kan spelen op z'n eigen account. En tweedehands verkoop kan dus ook niet, tenzij je je eigen account gegevens doorspeelt aan de koper. Ook een tweede key is niet te koop. Dus dit is niet een poging om te verdienen aan de tweedehands markt, maar een poging om die gewoon helemaal stil te leggen.
Dat gaat wel ver inderdaad. Ben al geen fan van de VIP codes, maar dit maakt het helemaal onmogelijk om een game tweedehands op te pikken.

Flickr PSN ID= cheironnl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Svennie
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 11-09 11:47
Als ik een game niet meer kan doorverkopen dan denk ik goed na voor ik een spel koop, dan koop ik alleen een spel waarvan ik weet dat ik die veel ga spelen, komt er op neer dat ik minder spellen ga kopen. Kunnen doorverkopen maakt het aantrekkelijker om een spel te kopen.

PSN ID: Svennie-NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerpaki
cheiron schreef op maandag 14 februari 2011 @ 08:11:
[...]

Dat gaat wel ver inderdaad. Ben al geen fan van de VIP codes, maar dit maakt het helemaal onmogelijk om een game tweedehands op te pikken.
Ben zelf ook geen fan van dit soort praktijken. Eerder een grote tegenstander. Maar dit soort games gaan dus op mijn blacklist van niet kopen. Nou scheelt het ook dat DC universe niet echt mijn type game is. Dat maakt het erg makkelijk om dit soort dingen niet te kopen. Helaas zal Sony ook dit soort dingen kunnen doorvoeren omdat de meeste mensen dit toch pas doorhebben als ze het spel al gekocht hebben.
Svennie schreef op maandag 14 februari 2011 @ 08:29:
Als ik een game niet meer kan doorverkopen dan denk ik goed na voor ik een spel koop, dan koop ik alleen een spel waarvan ik weet dat ik die veel ga spelen, komt er op neer dat ik minder spellen ga kopen. Kunnen doorverkopen maakt het aantrekkelijker om een spel te kopen.
Zelfde hier... Ik ga uit principe al dit soort spellen niet kopen. Ik vind het altijd mooi dat bedrijven heel hard durven te claimen dat zij het recht bezitten en dat jij niet zou mogen doorverkopen omdat jij alleen een persoonsgebonden licentie koopt. Maar vervolgens hun zogenaamde recht niet bij een rechtbank gaan behalen maar met dit soort praktijken gaan aanpakken. Dat pleit toch wel erg tegen hun zogenaamde recht dat ze zichzelf toe-eigenen. Was dat echt zo geweest dan waren ze gewoon naar de rechtbank gestapt en konden ze dus marktplaats en soortgelijke websites meteen vertellen dat ze dat niet mochten aanbieden.

[ Voor 5% gewijzigd door dangerpaki op 14-02-2011 09:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Svennie schreef op maandag 14 februari 2011 @ 08:29:
En dit is nu net de bedoeling. Sony verdiend nu niets aan tweedehandsgames.
Maar men wil de volledige service net zoals de mensen waar Sony wel aan verdiend zoals bv. online kunnen spelen op de servers die GRATIS zijn, updates ontvangen etc. etc.
Als je het spel nieuw in de winkel of via internet koopt dan heb je daar in mijn ogen wel recht op, in alle andere gevallen niet.
Ik zie geen verschil tussen tweedehandsgames en illegale kopieën wat betreft het recht op de bovenstaande service.
De enige die hier beter van worden zijn de winkels die ze verkopen en de "consumenten" die voor een dubbeltje op de eerste rij willen zitten.

[ Voor 19% gewijzigd door OPSLAGHOND op 14-02-2011 13:27 . Reden: Verkeerde quote ]

"Ik heb een zak expected goals nog nooit een goal zien maken." - snmght

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
OPSLAGHOND schreef op maandag 14 februari 2011 @ 09:51:
[...]

Ikzelf zie dan ook geen verschil tussen tweedehandsgames en illegale kopieën.
8)7

Wat zou je zeggen als een Opel dealer je geen ondersteuning meer geeft als je met je 2e hands Opel aan komt rijden?

Dit is te bizar voor woorden. Ik koop vrijwel al mijn spellen 2e hands, nieuw vind ik te duur. Maar opnieuw pakken ze weer de mensen die legaal hun spellen kopen. Piraten zullen vast een manier eromheen vinden, waardoor zij er geen last van hebben. Ook als originele koper wordt je genaaid, omdat als het spel je niet bevalt, je het niet kunt doorverkopen. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluutmaran
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 03-08 21:45
[...]

En dat is nu net de bedoeling. Sony verdiend nu niets aan tweedehandsgames.
Maar men wil de volledige service net zoals de mensen waar Sony wel aan verdiend zoals bv. online kunnen spelen op de servers die GRATIS zijn, patches/updates ontvangen etc. etc.
Als je het spel nieuw in de winkel of via internet koopt dan heb je daar in mijn ogen wel recht op, in alle andere gevallen niet.
De enige die hier beter van worden zijn de winkels die ze verkopen en de "consumenten" die voor een dubbeltje op de eerste rij willen zitten.
Het indoctrineren van Sony en andere bedrijven is bij jou dus 100% gelukt 8)7

Hoe kun je het ermee eens zijn dat een spel maar op 1 account gespeeld kan worden en je zelfs niet met 2 mensen in 1 huishouden met hetzelfde spel kunt doen? Sony verdient ook niets aan de mp3's die ik op mijn PS3 afspeel, verdienen ook niets aan de webpagina's die ik bekijk via de browser, verdienen ook niets aan de films die ik leen van vrienden. Oftewel waarom zou Sony overal op moeten verdienen wat ik doe met een apparaat waar ik voor betaald heb?

Als ze compensatie willen voor online gedeelte kunnen ze net als bij FIFA de code los verkopen, wat een systeem is waar ik niet al te veel problemen mee heb. Bij DC Universe hebben ze al een maandelijke fee dus is het helemaal onzin om de game met maar 1 account te kunnen spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dit vind ik zelf wat te ver gaan.

Ik vind het wel een logische stap van ontwikkelaars dat ze ook wat willen verdienen aan de 2e hand markt. Maar ik vind het ook logisch dat als je een 2e hands game koopt je niet meer de volledige steun van de ontwikkelaar mag verwachten. Als je een 2e hands auto koopt heb je ook geen volledige fabrieksgarantie meer.

Daarom vind ik bijvoorbeeld die VIP code van Battlefield BC een hele goede. voor 10 euro koop je die rechten terwijl je de game al voor minder hebt gekocht.

Als dat verhaal over DC online waar is dan neem ik mijn eerdere verhaal terug maar eerlijk gezegt geloof ik het niet. Ik ga vandeweek een exemplaar van een vriend van me lenen om te zien of het waar is. Uiteraard moet ik dan wel voor een maandje een abbo kopen. Maar dat is niets nieuws. Mocht de game echt niet meer verhandelbaar zijn dan vind ik dat een slechte zaak, Een nieuwe code moet toch gewoon te koop zijn ergens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cheiron
[...]

Dan verschillen wij daar in fundamenteel van mening. Zo criminaliseer je iemand die een game doorverkoopt, en dat kan volgens mij niet de bedoeling zijn.

Als een fabrikant het in de lucht houden van een online service een onevenredige investering vindt moet hij daar maatregelen op nemen. Voor een game als DC, waar notabene al een (behoorlijke) maandelijkse fee voor wordt gerekend lijkt dit mij ook nonsens.

Voor mij is dit gewoon een geval van "having your cake and eating it too" door de fabrikanten. Wil je een stop op tweedehands games? Maak online aankopen van oudere games aantrekkelijk ipv 30 Euro te vragen voor 5 jaar oude games.

Flickr PSN ID= cheironnl

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Roamor schreef op maandag 14 februari 2011 @ 09:54:
[...]Wat zou je zeggen als een Opel dealer je geen ondersteuning meer geeft als je met je 2e hands Opel aan komt rijden?
Wil je echt dat ik op een slechte vergelijking als deze reageer?
Een auto kun je niet met alles vergelijken ...
Dit is te bizar voor woorden. Ik koop vrijwel al mijn spellen 2e hands, nieuw vind ik te duur. Maar opnieuw pakken ze weer de mensen die legaal hun spellen kopen. Piraten zullen vast een manier eromheen vinden, waardoor zij er geen last van hebben. Ook als originele koper wordt je genaaid, omdat als het spel je niet bevalt, je het niet kunt doorverkopen. :(
Nieuw vindt je te duur?
Ik heb een flink aantal hobby's, maar gamen is toch echt één van de goedkoopste.
Als je bang bent om een slechte game te kopen zou je echt wat meer op reviews/demo's/ervaringen van anderen moeten afgaan.
Kluutmaran schreef op maandag 14 februari 2011 @ 10:22:
[...]Hoe kun je het ermee eens zijn dat een spel maar op 1 account gespeeld kan worden en je zelfs niet met 2 mensen in 1 huishouden met hetzelfde spel kunt doen?
Wanneer heb ik dat gezegd?

[edit]Ik zie dat nog meer mensen op het DC-verhaal reageren terwijl ik het niet over het DC-verhaal heb. Ik had beter eerst een kop koffie kunnen nemen om vervolgens een beter geformuleerde post te plaatsen ... :D

[ Voor 20% gewijzigd door OPSLAGHOND op 14-02-2011 11:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
OPSLAGHOND schreef op maandag 14 februari 2011 @ 10:34:
[...]

Wil je echt dat ik op een slechte vergelijking als deze reageer?
Een auto kun je niet met alles vergelijken ...
Mijn vergelijk gaat zo idd niet helemaal op. Beter is te zeggen dat je 2e hands Opel helemaal niet meer wil starten....

Ik snap best dat ze minder verdienen aan 2e handsgames; maar dit zet alleen maar kwaad bloed wat ze wellicht nog meer gaat kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Roamor schreef op maandag 14 februari 2011 @ 11:06:
[...]Mijn vergelijk gaat zo idd niet helemaal op. Beter is te zeggen dat je 2e hands Opel helemaal niet meer wil starten....
Je vergelijkt nu een tweedehands auto met een tweedehands game.
Ik hoop dat je snapt dat je deze twee niet 1 op 1 kunt vergelijken.
Door dat wel te doen zeg je eigenlijk: tweedehands auto = tweedehands game.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-08 23:52

MeNTaL_TO

The future is not set

Is dus maar 1 actie mogenlijk DC universe gewoon niet kopen, dan weet sony gelijk hoe de consument erover denkt.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Svennie
MeNTaL_TO schreef op maandag 14 februari 2011 @ 12:35:
Is dus maar 1 actie mogenlijk DC universe gewoon niet kopen, dan weet sony gelijk hoe de consument erover denkt.
Dat is de enige manier om Sony/uitgever te laten merken dat je het er niet mee eens bent.
OPSLAGHOND schreef op maandag 14 februari 2011 @ 11:53:
[...]

Je vergelijkt nu een tweedehands auto met een tweedehands game.
Ik hoop dat je snapt dat je deze twee niet 1 op 1 kunt vergelijken.
Door dat wel te doen zeg je eigenlijk: tweedehands auto = tweedehands game.
Natuurlijk zijn die 2 niet aan elkaar gelijk, jij stelt het hier lekker zwart wit, een vergelijking maken is nu eenmaal een manier waarop mensen hun standpunt verduidelijken. Je zou iets verder kunnen kijken dan wat je hier nu zegt. Komt bij dat hij ze niet eens 1 op1 vergelijkt.
[...]
Dit is te belachelijk voor woorden. Dus omdat ik een keer een tweedehands game gekocht heb en meerdere spellen verkocht heb ben ik illegaal bezig..... misschien had je inderdaad die kop koffie moeten drinken, of nog beter 2.

Pas op, een vergelijking: ik verkoop mijn TV toch ook door, staat dat gelijk aan een TV stelen dan? (Ja ik weet dat een TV niet gelijk is aan een game, het principe in mijn ogen echter wel)

[ Voor 73% gewijzigd door Svennie op 14-02-2011 12:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Svennie schreef op maandag 14 februari 2011 @ 12:46:
[...]
Natuurlijk zijn die 2 niet aan elkaar gelijk, jij stelt het hier lekker zwart wit, een vergelijking maken is nu eenmaal een manier waarop mensen hun standpunt verduidelijken. Je zou iets verder kunnen kijken dan wat je hier nu zegt. Komt bij dat hij ze niet eens 1 op1 vergelijkt.
Hij wil iets duidelijk maken, laat hem dan ook vooral duidelijk zijn.
Ik wil best verder kijken, maar ik wil het hem niet makkelijker maken omdat hij te lui is.
Svennie schreef op maandag 14 februari 2011 @ 12:46:
[...]Dit is te belachelijk voor woorden. Dus omdat ik een keer een tweedehands game gekocht heb en meerdere spellen verkocht heb ben ik illegaal bezig..... misschien had je inderdaad die kop koffie moeten drinken, of nog beter 2.
Zoals je zelf al zei "Je zou iets verder kunnen kijken".
Pas op, een vergelijking: ik verkoop mijn TV toch ook door, staat dat gelijk aan een TV stelen dan? (Ja ik weet dat een TV niet gelijk is aan een game, het principe in mijn ogen echter wel)
Waar zeg ik dat het doorverkopen van games stelen is?
Ik zei dat ik geen verschil zie tussen tweedehandsgames en illegale kopieën.
Dat had moeten zijn: "Ik zie geen verschil tussen tweedehandsgames en illegale kopieën wat betreft het recht op service (online gamen, updates etc. etc.)".
Jij gaat er zelf vanuit dat ik illegale kopieën als diefstal zie, ik zeg dat nergens.

[ Voor 46% gewijzigd door OPSLAGHOND op 14-02-2011 13:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

cheiron schreef op maandag 14 februari 2011 @ 08:11:
[...]

Dan moet je dus eigenlijk de game kopen bij de Bart Smit, hem activeren en de dag later ruilen voor een ander spel omdat je um niet leuk vindt :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cheiron
OPSLAGHOND schreef op maandag 14 februari 2011 @ 12:55:
[....]Ik zei dat ik geen verschil zie tussen tweedehandsgames en illegale kopieën.
Dat had moeten zijn: "Ik zie geen verschil tussen tweedehandsgames en illegale kopieën wat betreft het recht op service (online gamen, updates etc. etc.)".
Jij gaat er zelf vanuit dat ik illegale kopieën als diefstal zie, ik zeg dat nergens.
Je ziet toch wel dat juist het zinnetje "mbt het recht op online service" een enorm verschil maakt.

Overigens ben ik het er nog niet mee eens; de fabrikant heeft dat exemplaar van een game verkocht, en dient dat exemplaar te ondersteunen. Of hij nu bij Pietje of Jantje ligt moet niet uitmaken. Natuurlijk neemt de gamesindustrie blind aan dat Jantje de game anders nieuw had gekocht, maar dat is ook alleen maar omdat het in hun straatje past.

Flickr PSN ID= cheironnl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerpaki
[...]

Maar men wil de volledige service net zoals de mensen waar Sony wel aan verdiend zoals bv. online kunnen spelen op de servers die GRATIS zijn, patches/updates ontvangen etc. etc.
Die kosten waar jij het over hebt daar rekenen ze je gewoon geld voor als je een spel koopt. En één kopie van het spel kan maar op één moment gespeeld worden en dus ook maar evenveel kosten voor de producent veroorzaken. Of dat door gebruiker 1 of gebruiker 2 wordt veroorzaakt maakt natuurlijk niets uit. De kosten zijn hetzelfde. Dit is dus een van de grootste drogredenen van de game industrie. En daarom is het dus ook niet nodig dat elke tweedehands kopie van het spel weer geld voor de producent zou opbrengen.

Die 'gratis' patches zouden overigens niet nodig zijn als zo'n developer gewoon een game goed afmaakt en dan pas verkoopt. Nu doe jij alsof wij de maker van het spel dankbaar moeten zijn voor de updates waarbij ze bugs verhelpen. Wat dacht je van dat de game maker ons dankbaar moet zijn dat wij accepteren dat ze een buggy spel verkopen voor €50.

Dat jij geen verschil ziet tussen illegale kopieën en tweedehands game verkoop is denk ik meer een limitatie van jouw denken dan dat het iets te maken heeft met de realiteit.

[ Voor 18% gewijzigd door dangerpaki op 14-02-2011 13:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
cheiron schreef op maandag 14 februari 2011 @ 13:09:
[...]
Je ziet toch wel dat juist het zinnetje "mbt het recht op online service" een enorm verschil maakt.
Vandaar mijn zelfspot.
Ik dacht dat ik alles had aangepast, maar ik zag net aan Svennie's post dat dat niet zo was. ;)
Overigens ben ik het er nog niet mee eens; de fabrikant heeft dat exemplaar van een game verkocht, en dient dat exemplaar te ondersteunen. Of hij nu bij Pietje of Jantje ligt moet niet uitmaken. Natuurlijk neemt de gamesindustrie blind aan dat Jantje de game anders nieuw had gekocht, maar dat is ook alleen maar omdat het in hun straatje past.
Zij zeggen wellus, jij zegt niettus ...
Ik kan mijn abonnement van de sportschool of mijn seizoenskaart van voetbalclub x ook niet doorgeven aan een ander terwijl het volgens jouw redenering echt niet zou moeten uitmaken of er een ander in mijn plaats sport of op mijn plaats zit.
dangerpaki schreef op maandag 14 februari 2011 @ 13:14:
[...]Dat jij geen verschil ziet tussen illegale kopieën en tweedehands game verkoop is denk ik meer een limitatie van jouw denken dan dat het iets te maken heeft met de realiteit.
Dat jij niet verder hebt gelezen is eigenlijk niet mijn probleem, maar ik heb het bericht toch maar helemaal aangepast.

[ Voor 17% gewijzigd door OPSLAGHOND op 14-02-2011 13:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 12-09 19:19
Verwijderd schreef op maandag 14 februari 2011 @ 12:59:
[...]
Dan moet je dus eigenlijk de game kopen bij de Bart Smit, hem activeren en de dag later ruilen voor een ander spel omdat je um niet leuk vindt :')
Hehe hoe triest ook, maar ik denk dat dit nog wel eens dicht bij de realiteit zou kunnen zitten. Winkelpersoneel heeft natuurlijk geen idee van dit soort restricties, dus ik zie het nog wel eens een keer gebeuren.
Idiote ontwikkeling en 100% reden om zo'n game inderdaad niet te kopen voor mij

[ Voor 7% gewijzigd door SidewalkSuper op 14-02-2011 13:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reemster
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 30-12-2023

Reemster

Soul Reaver

OPSLAGHOND schreef op maandag 14 februari 2011 @ 13:22:Zij zeggen wellus, jij zegt niettus ...
Ik kan mijn abonnement van de sportschool of mijn seizoenskaart van voetbalclub x ook niet doorgeven aan een ander terwijl het volgens jouw redenering echt niet zou moeten uitmaken of er een ander in mijn plaats sport of op mijn plaats zit.
Met andere woorden, een service is persoonsgebonden en een product niet. In het geval van DC Universe gaat het om een product+service, dat maakt het wat lastiger. Maar aangezien de nadruk hier ligt op de service (en daar geef je waarschijnlijk ook duidelijk meer geld aan uit met de maandelijkse betalingen) vind ik dit niet zo vreemd.

Ik heb ook niet het idee dat de 2ehands markt voor MMO's zo groot is (in vergelijking met singleplayer-games, waarbij 2ehands handel logischer is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gusev
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 02:13
Misschien interessant voor iemand:

Just Cause 2 voor €19,95 (Let op! Platinum editie)

http://www.gameoffer.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cheiron
OPSLAGHOND schreef op maandag 14 februari 2011 @ 13:22:
[...]

Vandaar mijn zelfspot.
Ik dacht dat ik alles had aangepast, maar ik zag net aan Svennie's post dat dat niet zo was. ;)
Duidelijk ;)
[...]

Overigens mag ik dat wel bij mijn sportschool, maar dat terzijde. Ik vind een dienst die je levert nog anders dan een product. Als ik 1 pasje voor de sportschool heb, en die met 10 man gebruik kan ik in theorie dag en nacht een apparaat in beslag houden.
Bij een tweedehands game gaat de game over naar iemand anders. Die neemt mijn plek over en neemt niet een plek in naast de plek die ik in neem.

Op zich vind ik dit altijd wel een leuke discussie (ik snap namelijk wel dat iemand er anders over denkt, en het is ontzettend actueel), maar misschien is dit niet de plek om hier pagina's over door te gaan.

Flickr PSN ID= cheironnl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinylator
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 03-09 10:14
swopdark schreef op maandag 14 februari 2011 @ 10:32:
[...]Ik vind het wel een logische stap van ontwikkelaars dat ze ook wat willen verdienen aan de 2e hand markt. Maar ik vind het ook logisch dat als je een 2e hands game koopt je niet meer de volledige steun van de ontwikkelaar mag verwachten. Als je een 2e hands auto koopt heb je ook geen volledige fabrieksgarantie meer.
Dus als ik een tweedehands PS3 van 3 maand oud koop, dan verlies ik het recht op garantie/ondersteuning?
En met die tweedehandse PS3 mag ik ook geen PSN account aanmaken?
Want als ik een tweedehands PS3 koop dan verdient sony niets aan mij en mag ik bijgevolg ook niet genieten van de online diensten die sony aanbiedt?

Een dienst zoals online gamen en updates enz. hoort bij een spel/toestel en niet bij een persoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Airpower
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 07:56

Airpower

Feel the Power!

Gusev schreef op maandag 14 februari 2011 @ 13:38:
Misschien interessant voor iemand:

Just Cause 2 voor €19,95 (Let op! Platinum editie)

http://www.gameoffer.nl/
Hoezo interessant? Bij TheHut of Zawi is het spel goedkoper... (16,67 incl. verzenden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SL65
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 00:54
Airpower schreef op maandag 14 februari 2011 @ 16:15:
[...]

Hoezo interessant? Bij TheHut of Zawi is het spel goedkoper... (16,67 incl. verzenden)
Scheelt 3 euro :F

Geweldig game trouwens dus is 19,99 dik waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gusev
Airpower schreef op maandag 14 februari 2011 @ 16:15:
[...]

Hoezo interessant? Misschien omdat mensen hun spellen bij een Nederlandse webshop willen bestellen?

En als je iets vaker in dit topic lurkt, zou je weten dat ik zo nu en dan een aanbieding post voor mijn mede-tweakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Airpower

Airpower

Feel the Power!

SL65 schreef op maandag 14 februari 2011 @ 17:18:
[...]

Scheelt 3 euro :F

Geweldig game trouwens dus is 19,99 dik waard.
Klopt 3 euro, dat is 17% goedkoper dan deze aanbieding. Toch aanzienlijk. Overigens idd een goede game.
Gusev schreef op maandag 14 februari 2011 @ 19:22:
[...]

Hoezo interessant? Misschien omdat mensen hun spellen bij een Nederlandse webshop willen bestellen?

En als je iets vaker in dit topic lurkt, zou je weten dat ik zo nu en dan een aanbieding post voor mijn mede-tweakers.
Waarom spellen bestellen bij een Nederlandse webshop? Om in deze barre tijden de NL economie te steunen? En tegenwoordig heb je een game uit Engeland net zo snel binnen als een NL webshop dus dat kan geen argument zijn.

Heel vriendelijk dat je wel vaker een aanbieding post voor de mede-tweakers, maar laat dit dan wel een échte aanbieding zijn. (Anders kan je iedere dag wel de aanbieding van gameoffer posten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
In het geval van geen CC b.v. is het wel een leuke aanbieding. ;)
Overigens duurt het wel vrij lang wbt het verzenden van mediaoffer als het om dag-aanbiedingen gaat, althans die ervaring heb ik.

Only fools are enslaved by time and space.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gusev
@airpower: Je klinkt geïrriteerd? Ik kan tig redenen opnoemen waarom iemand in een Nederlandse webshop zou willen bestellen, bv. geen CC, geen PayPal anybody?

Wie ben jij om mij te vertellen wanneer ik vind dat iets een échte aanbieding is of niet. Lees er lekker overheen en plaats iets nuttigs in dit topic.

on-topic: De Killzone 3 single player demo is er voor PS+ members, vanaf a.s. woensdag voor iedereen :) !

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gusev schreef op maandag 14 februari 2011 @ 20:22:
@airpower: Je klinkt geïrriteerd? Ik kan tig redenen opnoemen waarom iemand in een Nederlandse webshop zou willen bestellen, bv. geen CC, geen PayPal anybody?
iDeal rules! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reemster

Reemster

Soul Reaver

Simplygames.com kan je met paypal betalen, geen cc nodig. Verder zijn de meeste uk-shops wel cc only.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• migchiell
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 08:29
Wie ben jij om mij te vertellen wanneer ik vind dat iets een échte aanbieding is of niet.
Hij is degene die een 17% goedkopere aanbieding vond :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Nu online
Gusev schreef op maandag 14 februari 2011 @ 19:22:
[...]

Waarom plaats je die 'aanbieding' dan niet in het daarvoor bestemde topic?

Als het nou een héél erg goede aanbieding is wil er nog weleens een cross-post plaatsvinden. Maar imho is dit geen mega-aanbieding. Paar dagen geleden was hij nog te krijgen voor 9,95GBP, Dat is dus ongeveer €12.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Airpower

Airpower

Feel the Power!

Nee hoor totaal niet. Kritisch dat wel.
Wie ben jij om mij te vertellen wanneer ik vind dat iets een échte aanbieding is of niet. Lees er lekker overheen en plaats iets nuttigs in dit topic.
Mijn inziens is échte aanbieding een aanbieding welke nergens goedkoper te vinden is. In dit geval was wel zo dus geen échte aanbieding. Er moet wel een groot verschil in service zijn mocht het het waard zijn om de duurdere winkel te kiezen. Dat is bij mediaoffer ook niet het geval.

Een aanbieding welke overigens erg goed was, is die van een maand geleden. Een PS3+GT5 bij de Wehkamp voor 249,-. Deze combinatie kost momenteel 100 euro duurder daar. Veel tweakers hebben toen een bestelling geplaatst. LuPo kan dit trouwens beamen ;)
on-topic: De Killzone 3 single player demo is er voor PS+ members, vanaf a.s. woensdag voor iedereen :) !
De demo is al een weekje uit hoor ;)
-RazieL- schreef op maandag 14 februari 2011 @ 22:49:
Simplygames.com kan je met paypal betalen, geen cc nodig. Verder zijn de meeste uk-shops wel cc only.
Bij zowel TheHut als Zawi kan je ook met paypal betalen. Qua prijs liggen deze twee vrijwel altijd aan de onderkant van de markt.
LuPo schreef op maandag 14 februari 2011 @ 23:28:
[...]

Waarom plaats je die 'aanbieding' dan niet in het daarvoor bestemde topic?

Als het nou een héél erg goede aanbieding is wil er nog weleens een cross-post plaatsvinden. Maar imho is dit geen mega-aanbieding. Paar dagen geleden was hij nog te krijgen voor 9,95GBP, Dat is dus ongeveer €12.
I approve this message :p

[ Voor 24% gewijzigd door Airpower op 15-02-2011 00:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
migchiell schreef op maandag 14 februari 2011 @ 22:58:
[...]
Hij is degene die een 17% goedkopere aanbieding vond :)
Waarmee hij pas kwam aanzetten nadat Gusev had gepost. _O-
Airpower schreef op maandag 14 februari 2011 @ 23:31:
Voor PS+-members, niet voor iedereen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reemster

Reemster

Soul Reaver

Airpower schreef op maandag 14 februari 2011 @ 23:31:[...]

[...]

Bij zowel TheHut als Zawi kan je ook met paypal betalen. Qua prijs liggen deze twee vrijwel altijd aan de onderkant van de markt.
Ja, maar alleen voor plus-members. Zoals hij al aangaf ;)

Ah, mooi om te weten. Langzaam beginnen ze er in Engeland dus ook aan te geloven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

OPSLAGHOND schreef op dinsdag 15 februari 2011 @ 00:09:
[...]

[...]

Voor PS+-members, niet voor iedereen. ;)
De open Beta is voor iedereen al sinds vorige week te downen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bellerophon

Bellerophon

Persona non grata

Dit weekend Stacking gedownload (en uitgespeeld) en wat is dat een ontzettend leuk spel :D
Heb vaak hard moeten lachen om de tussen filmpjes, melodramatische muziek is daarbij goed gekozen :)

En vrijdagavond in 2 uur tijd naar lvl 19 gegaan met Killzone 3 MP, en wat is dat een gaaf spel... De chaos komt goed over, en ik heb persoonlijk geen hinder ondervonden dat bepaalde dingen traag gaan. Het speelde geweldig weg.

Favo kit was op een gegeven moment de Infiltrator :Y
■Primary Ability: Disguise op lvl 3
■Secondary Ability: Survivalist op lvl 3

En bijna alleen maar melee kills maken, een echt ninja kit 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op dinsdag 15 februari 2011 @ 06:54:
[...]
De open Beta is voor iedereen al sinds vorige week te downen.
De open Beta wel, de singleplayer demo niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 08:20
Een tip voor diegenen die de standaard van de PS Eye ook ronduit ruk vinden, en veel van de clips op de markt te duur, DX verkoopt de clips nu ook voor $3,80
http://www.dealextreme.co...ps3-move-eye-camera-53751

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

Acties:
  • 0 Henk 'm!
vinylator schreef op maandag 14 februari 2011 @ 15:06:
Dus als ik een tweedehands PS3 van 3 maand oud koop, dan verlies ik het recht op garantie/ondersteuning?
En met die tweedehandse PS3 mag ik ook geen PSN account aanmaken?
Nee natuurlijk niet, dat staat los van mijn verhaal en heft niks met mijn verhaal te maken.
Een dienst zoals online gamen en updates enz. hoort bij een spel/toestel en niet bij een persoon.
Dat neem je maar gemakkelijk aan. En zoals je op de doos kan lezen bij aankoop van een game hebben sommige games een DLC code waarmee de eerste eigenaar wel degelijk extra content heeft tov de 2e hand koper. Maar ik vind net als jij dat je dan nog wél recht hebt op gamesupdates en PSN toegang als 2e handskoper. Wat dat betreft ben ik het ook behoorlijk oneens met de berichtgeving rond DC universe online.

Ik was in de veronderstelling dat het hier ging om de eerste maand gratis speeltijd die je had met DC universe online. Dat je die namelijk niet kan overzetten naar een tweede account vind ik logisch.

Toch is deze ontwikkeling een teken dat Sony verder is met anti piraterij technieken dan menig mens denkt. Als iedere CD een aparte "key" heeft die dus herkenbaar zou moeten zijn door de PS3 of PSN. Ik zie echter niet goed hoe dit werkt want het lijkt me dat de DC universe disks gewoon an-mass geperst zijn en dus niet uniek kunnen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Svennie
OPSLAGHOND schreef op maandag 14 februari 2011 @ 12:55:
Waar zeg ik dat het doorverkopen van games stelen is?
Ik zei dat ik geen verschil zie tussen tweedehandsgames en illegale kopieën.
je zegt inderdaad nergens dat illegale kopieren gelijk is aan diefstal.
OPSLAGHOND schreef op maandag 14 februari 2011 @ 13:22:
Interessante vergelijking, je zou het ook zo kunnen zien en dat is nu precies het probleem in de discussie. Is een game kopen te vergelijken met een niet overdraagbaar abonnement op de sportschool of bv een tv die je door kan verkopen.

Zo lang dat niet duidelijk is blijft het een moeilijke discussie. De game-industrie ziet het graag als een abonnement en daarmee dus niet overdraagbaar wat Sony/uitgever bij het spel waar de discussie mee begon blijkbaar zo gemaakt heeft. Veel consumenten zien het liever anders. Wie er hier gelijk heeft zal de wet/een rechter moeten bepalen.
swopdark schreef op dinsdag 15 februari 2011 @ 15:31:
Toch is deze ontwikkeling een teken dat Sony verder is met anti piraterij technieken dan menig mens denkt. Als iedere CD een aparte "key" heeft die dus herkenbaar zou moeten zijn door de PS3 of PSN. Ik zie echter niet goed hoe dit werkt want het lijkt me dat de DC universe disks gewoon an-mass geperst zijn en dus niet uniek kunnen zijn?
Elke BD heeft een aparte code (weet het niet zeker maar was bij CD's wel zo dus zal bij BD ook wel zo zijn), deze kunnen ze linken aan een key tijdens de productie (key uitlezen, code genereren, code printen op boekje en boekje bij BD leggen), de PS3 kan die code ook van de disc lezen en daarmee kan de koppeling gemaakt worden.

[ Voor 20% gewijzigd door Svennie op 16-02-2011 08:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Svennie schreef op woensdag 16 februari 2011 @ 08:15:

Elke BD heeft een aparte code (weet het niet zeker maar was bij CD's wel zo dus zal bij BD ook wel zo zijn)
Dat is dus maar een aanname..?
Deze kunnen ze linken aan een key tijdens de productie (key uitlezen, code genereren, code printen op boekje en boekje bij BD leggen), de PS3 kan die code ook van de disc lezen en daarmee kan de koppeling gemaakt worden.
Deze werkwijze lijkt me erg onlogisch. En bovendien bizar foutgevoelig. Mocht er een hik in de productie optreden (niet ondenkbaar) dan lopen de gedrukte boekjes niet meer gelijk met de disks en lever je potentieel miljoenen disks + boekjes uit die elkaars code niet accepteren. Een niet te overzien gevolg.

Het lijkt mij zo dat alle BD disks identiek zijn en de code op de boekjes steeds anders is maar dat de code binnen een range ligt die door de disk goedgekeurd wordt. Zo bestonden er vroeger toch ook s.g. "key generators" als je een "backup" wilde spelen? Dit geeft al aan dat de code op disks destijds niet vastlag. En zo zal het nu waarschijnlijk ook zijn.

Ondanks dit alle moet ik het allemaal nog steeds testen en ga ik toch echt binnenkort een keertje DC universe online lenen van een vriend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thunder8
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03:37

thunder8

Het gedonder begint weer.

Wat ik niet snap: waarom moet je voor een game waar een maandelijkse fee voor betaald om te kunnen spelen, je ook nog eens de volle klap voor het schijfje mag betalen? Dat is in mijn ogen belachelijk. Tuurlijk zijn er productiekosten voor het schijfje, maar die zou je voor 10-15€ kunnen verkopen. Dan zijn de productiekosten eruit en moet je met de online content de mensen bewegen om "lid" te blijven.

PSN-ID: Thunder76nl | Twitch: LaBestiaNeraNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

thunder8 schreef op woensdag 16 februari 2011 @ 09:43:
Wat ik niet snap: waarom moet je voor een game waar een maandelijkse fee voor betaald om te kunnen spelen, je ook nog eens de volle klap voor het schijfje mag betalen? Dat is in mijn ogen belachelijk. Tuurlijk zijn er productiekosten voor het schijfje, maar die zou je voor 10-15€ kunnen verkopen. Dan zijn de productiekosten eruit en moet je met de online content de mensen bewegen om "lid" te blijven.
Gamekosten = gameproductie betalen
Online kosten = kosten van de server

En ja ik vind het ook belachelijk maar dit is wel de redenering.

Wat ook BS is, is producenten die DLC aanbieden die al op de disc staat. (in feite koop je dus een unlock-key) Je hebt het product dus al maar kan het niet gebruiken tenzij je nog eens extra betaalt. Capcom is daar weer leuk mee bezig met MvC3. :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crazyx
  • Laatst online: 11-09 12:40
Ik geloof nooit dat Sony dit grootschalig gaat doorvoeren. Dat zou namelijk ook het einde betekenen van het uitlenen van games aan vrienden (doe ik constant). Dan is de overstap naar een Xbox wel heel erg gemakkelijke keuze voor de volgende generatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TDB
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-09 18:42

TDB

Ik zie op http://www.gameoffer.nl/ Star Ocean International voor 24,95. Vraagje: is dit spel dat geld waard?

PSN: TDBtje

Acties:
  • 0 Henk 'm!
TDB schreef op woensdag 16 februari 2011 @ 11:14:
Ik zie op http://www.gameoffer.nl/ Star Ocean International voor 24,95. Vraagje: is dit spel dat geld waard?
Via Zavvi nog goedkoper:
http://www.zavvi.com/game...8.html?switchcurrency=EUR

[ Voor 3% gewijzigd door Ike. op 16-02-2011 11:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SR8
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

SR8

Usually dispatched within a month

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 12-09 19:19
swopdark schreef op woensdag 16 februari 2011 @ 08:51:
Deze werkwijze lijkt me erg onlogisch. En bovendien bizar foutgevoelig. Mocht er een hik in de productie optreden (niet ondenkbaar) dan lopen de gedrukte boekjes niet meer gelijk met de disks en lever je potentieel miljoenen disks + boekjes uit die elkaars code niet accepteren. Een niet te overzien gevolg.

Het lijkt mij zo dat alle BD disks identiek zijn en de code op de boekjes steeds anders is maar dat de code binnen een range ligt die door de disk goedgekeurd wordt. Zo bestonden er vroeger toch ook s.g. "key generators" als je een "backup" wilde spelen? Dit geeft al aan dat de code op disks destijds niet vastlag. En zo zal het nu waarschijnlijk ook zijn.

Ondanks dit alle moet ik het allemaal nog steeds testen en ga ik toch echt binnenkort een keertje DC universe online lenen van een vriend.
Dit lijkt me de enige juiste uitleg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coolsnarf
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 07-02-2024
TDB schreef op woensdag 16 februari 2011 @ 11:14:
Als je JRPG's leuk vind....zeker het geld waard. Je zal er menig uurtje mee doorbrengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Svennie
swopdark schreef op woensdag 16 februari 2011 @ 08:51:
[...]

Dat is dus maar een aanname..?

[...]

het is geen aanname, kan alleen zo snel geen google link of zo vinden.

en het is de enige manier als je een key wilt koppelen aan de fysieke disc. En dat is wat er gebeurt als ik het verhaal goed begrijp.

En het is heel simpel en niet foutgevoelig:
de machine pakt een disc, leest de code van de disc, berekent aan de hand daarvan de key, print die key in het boekje (of op een sticker bv) en stopt die 2 samen in hetzelfde doosje....

Wat jij beschrijft zijn keys zoals windows, een disc is daarbij niet fysiek gekoppeld aan de key, als jij 2 windows installatie discs hebt kan je de keys van de 2 wisselen of dezelfde cd gebruiken om beide te installeren. De key wordt tijdens het installeren nagekeken op geldigheid, daar zijn algoritmes voor. Als DC Universe zo zou werken kan je jouw disc gebruiken bij je vriend en met zijn installatie en key spelen., en dat kan blijkbaar niet. Dan zijn de disc en de code afhankelijk van elkaar en dan moet elke BD zijn eigen code hebben.

[ Voor 10% gewijzigd door Svennie op 16-02-2011 14:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinylator
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 03-09 10:14
swopdark schreef op dinsdag 15 februari 2011 @ 15:31:
Nee natuurlijk niet, dat staat los van mijn verhaal en heft niks met mijn verhaal te maken.
Sorry, ik had misschien beter OPSLAGHOND gequote.
Maar men wil de volledige service net zoals de mensen waar Sony wel aan verdiend zoals bv. online kunnen spelen op de servers die GRATIS zijn, updates ontvangen etc. etc.
Als je die redenering volgt, dan mag iemand met een tweedehands PS3 ook geen toegang krijgen tot PSN, of demo's downloaden of ...
Want als ik een tweedehands PS3 koop dan verdient sony niets aan mij en mag ik bijgevolg ook niet genieten van de online diensten die sony aanbiedt?

Wel nog iets interessant gevonden in de eula van sony.
  • U mag de spelsoftware niet doorverkopen tenzij dit uitdrukkelijk door Sony Computer Entertainment Europe is toegestaan.
Dus sony staat tweedehands verkoop van games helemaal niet toe. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Svennie
vinylator schreef op woensdag 16 februari 2011 @ 13:09:
Wel nog iets interessant gevonden in de eula van sony.
  • U mag de spelsoftware niet doorverkopen tenzij dit uitdrukkelijk door Sony Computer Entertainment Europe is toegestaan.
Dus sony staat tweedehands verkoop van games helemaal niet toe. :?
ze kunnen het wel vrolijk in eula zetten maakt het nog niet rechtsgeldig, maar het geeft in mijn ogen wel aan dat Sony dus inderdaad niet wil dat er doorverkocht wordt en daar past het DC Universe verhaal precies in en dat zou kunnen betekenen dat we dat soort gein nog meer gaan zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Svennie schreef op woensdag 16 februari 2011 @ 13:20:

ze kunnen het wel vrolijk in eula zetten maakt het nog niet rechtsgeldig, maar het geeft in mijn ogen wel aan dat Sony dus inderdaad niet wil dat er doorverkocht wordt en daar past het DC Universe verhaal precies in en dat zou kunnen betekenen dat we dat soort gein nog meer gaan zien.
Zo'n vaart zal het niet lopen denk ik. Een principe als Sony hanteert met DC doet Blizzard ook met WOW. De disk is gebind aan je account en kan je niet uitlenen.

Ik verwacht niet dat zulke praktijken ok snel zullen worden ingevoerd voor andere PS3 games. Alleen al de verplichting voor een internet connectie maken het niet haalbaar. DC online is een game die je alleen online kán spelen dus daar is het gewoon mogelijk.

Daarnaast is dit niet toestaan van doorverkoop niet iets dat alleen bij Sony geld maar MS en Ninty hebben dezelfde teksten in de handleidingen staan. Ze kunnen het beleid echter niet uitvoeren door wetgeving.

Wederom moeten we je er op wijzen dat dit topic niet bedoeld is om de PS3 Jailbreak te bespreken. We hebben niet voor niets 2 topics daarover lopen, gebruik die dan ook.

[ Voor 132% gewijzigd door psychoclown op 17-02-2011 09:07 ]

Verwijderd

swopdark schreef op woensdag 16 februari 2011 @ 21:16:
[...]

Zo'n vaart zal het niet lopen denk ik. Een principe als Sony hanteert met DC doet Blizzard ook met WOW. De disk is gebind aan je account en kan je niet uitlenen.

{Meer tekst}
Erm, dat doet Blizzard niet. Bij Blizzard koop je een code om een account mee aan te maken of uit te breiden en daar krijg je een DVD bij.
Die DVD kun je mee doen wat je wilt verder. Zelfs weggooien, de client is namelijk gewoon te downloaden.

• Bellerophon

Bellerophon

Persona non grata

swopdark schreef op woensdag 16 februari 2011 @ 21:16:
[...]

Ik verwacht niet dat zulke praktijken ok snel zullen worden ingevoerd voor andere PS3 games. Alleen al de verplichting voor een internet connectie maken het niet haalbaar. DC online is een game die je alleen online kán spelen dus daar is het gewoon mogelijk.

Daarnaast is dit niet toestaan van doorverkoop niet iets dat alleen bij Sony geld maar MS en Ninty hebben dezelfde teksten in de handleidingen staan. Ze kunnen het beleid echter niet uitvoeren door wetgeving.
..knip..
Goede actie van Sony, sla maar goed met de botte bijl :Y

[ Voor 44% gewijzigd door psychoclown op 17-02-2011 09:09 ]

• Meelobee
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11-09 22:39

Meelobee

¯\_(ツ)_/¯

yup goed bezig sony! :D

Ryzen 7 7700X | ROG Strix B650-E Gaming Wifi | ROG Strix RTX 4070Ti | 32Gb GSkill RipJaws S5 | 980Pro 2Tb | Corsair RM850x Shift | Fractal Design North Black

• Bellerophon

Bellerophon

Persona non grata

swopdark schreef op donderdag 17 februari 2011 @ 08:14:
[...]

Niet helemaal duidelijk maar aangezien een account ban natuurlijk helemaal geen zin heeft zal het een console ban zijn zoals MS die ook uitvoert. Niet op MAC adres niveau maar dieper en onomkeerbaar.
En groot gelijk hebben ze, MS doet precies hetzelfde :)

• LuPo
  • Nu online
QFT!

Bannen die hap. Dan blijft PSN tenminste zo veel mogelijk vrij van (trophy)hackers.

• Bellerophon

Bellerophon

Persona non grata

LuPo schreef op donderdag 17 februari 2011 @ 08:29:
[...]

QFT!

Bannen die hap. Dan blijft PSN tenminste zo veel mogelijk vrij van (trophy)hackers.
Dat doen mensen echt alleen voor de "E-Peen". Ik kan mijzelf geen andere reden bedenken waarom je trophies zou willen hacken?

Verwijderd

Bellerophon schreef op donderdag 17 februari 2011 @ 08:40:
[...]

Dat doen mensen echt alleen voor de "E-Peen". Ik kan mijzelf geen andere reden bedenken waarom je trophies zou willen hacken?
Is het niet zo dat je bij bepaalde games dingen kan unlocken door een aantal trophies te halen?

• psychoclown
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-03 09:26

psychoclown

Back in black

Modbreak:Zojuist een aantal reactie verplaatst naar het [PS3] Jailbreakdiscussie - opinie topic.

Laat ik het nog eens duidelijk maken, we hebben speciaal 2 topics lopen voor de Jailbreak, [PS3] Jailbreakdiscussie - opinie en [PS3] Jailbreakdiscussie - toepassing.
Gebruik die dan ook als je daarover wilt discussiëren. We hebben de topics niet voor niets geopend zodat dit topic schoon blijft.

WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream

• Sagat
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:27
Liep een paar pagina's achter, maar ben nu helemaal bijgelezen.

2 opmerkingen:
1. Opslaghond, wordt jij betaald door Sony? ;) Iedereen heeft recht op zijn eigen mening, maar jij bent zo pro Sony dat ik dit serieus denk.

2. Ik vind het koppelen van discs aan ps3 ook zwaar onzinnig. Helemaal bij een spel als dc online waar je zou verwachten dat het inderdaad werkt als bij WoW.

Boycotten is in dit geval misschien makkelijk, maar stel dat het uncharted 3 betrof.....dan zou het wel eens stukje lastiger zijn. Misschien een leuke om is over na te denken.

Het vip pass idee vind ik ook bizar, waarom zou iemand die een spel 2e hands koopt voor 30 het spel niet mp mogen spelen, en iemand die er iets later 30 euro aan uitgeeft wel? Ik snap wel dat fifa games natuurlijk heel erg tijdsgebonden zijn, maar zelfs al zou je denken, ik laat 11 voorbij gaan en blijf 10 spelen, op een gegeven moment sluiten ze de mp servers ook nog af! Vind het behoorlijk overkill.

oh en als laatste een vraag over move. Zijn er nu al games die leuk zijn voor het grote publiek? Ik weet dat er een move topic is, maar omdat ik er hier zo goed als niks meer over lees denk ik dat het antwoord nee is. Lijkt er op dat move (en kinnect net zo goed) dus niet massaal aanslaan?

10 second ninja DONE

• Bellerophon

Bellerophon

Persona non grata

Verwijderd schreef op donderdag 17 februari 2011 @ 08:57:
[...]

Is het niet zo dat je bij bepaalde games dingen kan unlocken door een aantal trophies te halen?
Trophies brengen geen unlocks met zich mee, andersom natuurlijk wel ;) Een unlock kan voor een trophy zorgen.
Sagat schreef op donderdag 17 februari 2011 @ 10:37:
Liep een paar pagina's achter, maar ben nu helemaal bijgelezen.

2 opmerkingen:
1. Opslaghond, wordt jij betaald door Sony? ;) Iedereen heeft recht op zijn eigen mening, maar jij bent zo pro Sony dat ik dit serieus denk.

2. Ik vind het koppelen van discs aan ps3 ook zwaar onzinnig. Helemaal bij een spel als dc online waar je zou verwachten dat het inderdaad werkt als bij WoW.

Boycotten is in dit geval misschien makkelijk, maar stel dat het uncharted 3 betrof.....dan zou het wel eens stukje lastiger zijn. Misschien een leuke om is over na te denken.

Het vip pass idee vind ik ook bizar, waarom zou iemand die een spel 2e hands koopt voor 30 het spel niet mp mogen spelen, en iemand die er iets later 30 euro aan uitgeeft wel? Ik snap wel dat fifa games natuurlijk heel erg tijdsgebonden zijn, maar zelfs al zou je denken, ik laat 11 voorbij gaan en blijf 10 spelen, op een gegeven moment sluiten ze de mp servers ook nog af! Vind het behoorlijk overkill.

oh en als laatste een vraag over move. Zijn er nu al games die leuk zijn voor het grote publiek? Ik weet dat er een move topic is, maar omdat ik er hier zo goed als niks meer over lees denk ik dat het antwoord nee is. Lijkt er op dat move (en kinnect net zo goed) dus niet massaal aanslaan?
Dat VIP systeem is er anders al met bijvoorbeeld Bad Company 2, en een 2ehands gebruiker mag deze VIP code opnieuw aanschaffen

Sagat schreef op donderdag 17 februari 2011 @ 10:37:
Helaas niet. :(
Dachten ze bij Sony maar zoals jij wat dit betreft.

• LuPo
  • Nu online
Bellerophon schreef op donderdag 17 februari 2011 @ 08:40:
[...]

"Trophy" staat niet voor niets tussen haakjes. Ook hackers wil ik niet op PSN. Je antwoord belicht dus maar één kant van de groep die ik bedoel. ;)

• Reemster

Reemster

Soul Reaver

Rustig hier. Maar we zijn natuurlijk allemaal de KZ3-demo aan 't downen

• Fatal Mind
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
-RazieL- schreef op donderdag 17 februari 2011 @ 21:35:
Rustig hier. Maar we zijn natuurlijk allemaal de KZ3-demo aan 't downen
Nee,dat was gisteren :P nu is iedereen aan het spelen.

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12-09 20:25
Singleplayer van KZ3 was wel grappig, maar mij veel te chaotisch.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• Sagat
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:27
Ben eigenlijk compleet geen fps speler, maar kz3 ben ik toch wel nieuwsgierig naar, dit weekend maar is een blik werpen.

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bellerophon

Bellerophon

Persona non grata

SinergyX schreef op donderdag 17 februari 2011 @ 21:43:
Singleplayer van KZ3 was wel grappig, maar mij veel te chaotisch.
En persoonlijk vind ik dat dus echt geweldig, het geweld komt werkelijk van alle kanten... love it :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crazyx
  • Laatst online: 11-09 12:40
Bellerophon schreef op vrijdag 18 februari 2011 @ 07:51:
[...]

En persoonlijk vind ik dat dus echt geweldig, het geweld komt werkelijk van alle kanten... love it :9
Hebben ze dit keer weer die ergerlijke vertraging ingebouwd? Want dan hoeft het niet voor mij. Ik heb KZ2 wel uitgespeeld, maar daarna nooit meer aangeraakt gewoon omdat het ergernis was van begin tot einde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ik las op een anders forum een stukje wat me aan het denken zette:

Nu worden er PS3 ID's en PSN accounts gebanned van mensen die hun PS3 gebruiken tegen de PSN regels van Sony. Ik heb meerdere vrienden met een PS3 en op een aantal daarvan is mijn account actief geweest (We delen vaak PSN content met elkaar) Maar stel een vriend van me (mijn vrienden zijn allemaal zo technisch als een poffertje dus ik verwacht niks) heeft voor de lol een jailbreak op zijn PS3 gezet. Is dan mijn account ook geflagged? En indirect ook mijn PS3? En als mijn vriend verder gaat met jailbreaken en zijn console krijgt een ban, krijgt dan mijn PS3 of mijn account ook een ban?

In het geval van mijn PS3 zelf lijkt het me niet want dat is natuurlijk een heel andere PS3ID maar mijn account zou een ander verhaal kunnen zijn. Die zouden ze kunnen bannen door de aanwezigheid op een PS3 die PSN regels overtreedt...?

Maargoed allemaal theorie, wel stof tot nadenken... Voor de veiligheid lijkt het me niet onverstandig accounts van dubieuze vrinden van je PS3 te halen of jouw account van hun PS3 te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
crazyx schreef op vrijdag 18 februari 2011 @ 08:20:
Hebben ze dit keer weer die ergerlijke vertraging ingebouwd? Want dan hoeft het niet voor mij. Ik heb KZ2 wel uitgespeeld, maar daarna nooit meer aangeraakt gewoon omdat het ergernis was van begin tot einde.
Speel de demo, je zal zien dat de controls veel sneller reageren en het meer voelt als Battlefield. Nog steeds is het gewicht van het wapen bepalend voor de feel. Erg goed gedaan, online is gonna be a blast... Gisteren met 4 man een pre order gadaan. Hollands glorie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
crazyx schreef op vrijdag 18 februari 2011 @ 08:20:
[...]
Probeer de demo maar, Killzone 3 is een stuk sneller. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

swopdark schreef op vrijdag 18 februari 2011 @ 08:24:
ik las op een anders forum een stukje wat me aan het denken zette:

Nu worden er PS3 ID's en PSN accounts gebanned van mensen die hun PS3 gebruiken tegen de PSN regels van Sony. Ik heb meerdere vrienden met een PS3 en op een aantal daarvan is mijn account actief geweest (We delen vaak PSN content met elkaar) Maar stel een vriend van me (mijn vrienden zijn allemaal zo technisch als een poffertje dus ik verwacht niks) heeft voor de lol een jailbreak op zijn PS3 gezet. Is dan mijn account ook geflagged? En indirect ook mijn PS3? En als mijn vriend verder gaat met jailbreaken en zijn console krijgt een ban, krijgt dan mijn PS3 of mijn account ook een ban?

In het geval van mijn PS3 zelf lijkt het me niet want dat is natuurlijk een heel andere PS3ID maar mijn account zou een ander verhaal kunnen zijn. Die zouden ze kunnen bannen door de aanwezigheid op een PS3 die PSN regels overtreedt...?

Maargoed allemaal theorie, wel stof tot nadenken... Voor de veiligheid lijkt het me niet onverstandig accounts van dubieuze vrinden van je PS3 te halen of jouw account van hun PS3 te halen.
Ik denk dat dit er ook vanafhangt of het mogelijk is om PSN dingen te piraten. Als dit mogelijk is heb je wel een kans op dat soort straffen. Maarre weet iemand of dit al kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Godsamme! Gisteren waren er verhalen op verschilende sites oven volledige MOVE support voor Portal 2 en ik zag het verdorie helemaal zitten, zeker met de vette Razer sixaxis shizzle die men op PC heeft laten zien! Move zou een perfecte bonus zijn en ik al helemaal voor me hoe de bol op de move controller oranje en blauw zou worden naar gelang de poort die je schiet... goddamn, bleek het een misvertaling te zijn.... BS!! ze zijn er vast meer bezig maar Valve mag het vast niet zeggen van Microsoft ofzo...

Portal 2 + move support = epic gameplay... echt jammer....

[rant]
Move lijkt bij de media niet aan te slaan en men rept er maar weinig over zelfs nadat grote games als Dead Space 2, killzone 3, Little big Planet etc het ondersteuren hoor je er niks over.... en Als Turn 10 aangeeft dat kinect wordt ondersteund voor headtracking met forz 4 gaat iedere gamejournalist vlak uit zijn plaat.... ik ben de weg kwijt... en vooral bizar teleurgesteld door het move-portal 2 bericht...
[/rant]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
swopdark schreef op vrijdag 18 februari 2011 @ 12:00:
[rant]
Move lijkt bij de media niet aan te slaan en men rept er maar weinig over zelfs nadat grote games als Dead Space 2, killzone 3, Little big Planet etc het ondersteuren hoor je er niks over.... en Als Turn 10 aangeeft dat kinect wordt ondersteund voor headtracking met forz 4 gaat iedere gamejournalist vlak uit zijn plaat.... ik ben de weg kwijt... en vooral bizar teleurgesteld door het move-portal 2 bericht...
[/rant]
Move is voor de PS3 ook veel minder belangrijk dan dat kinect voor de X360.
De PS3 had eind vorig jaar en heeft in 2011 meer dan alleen Move, de X360 lijkt in 2011 (net als eind 2010) echt op Kinect te gaan/moeten leunen want er is buiten één game (Gears of War 3) om vooralsnog niet veel om naar uit te kijken qua exclusives.

Pagina: 1 ... 10 ... 36 Laatste

Dit topic is gesloten.