- playstation move is wel degelijk ook gericht op de hardcore gamers, zie de ondersteuning bij bijvoorbeeld shooters, zoals killzone, time crysis, resistance. In killzone vond ik het echt goed werken. Voor de rest is de move wel aardig verkocht, maar ze liggen denk ik wel onder het stof bij de meeste mensen. Sony heeft ook op de gamescon laten zien dat ze de core gamers willen bedienen, move zal bijvoorbeeld ook gebruikt worden bij ninja gaiden 3 en fifa 12 (alhowel fifa misschien wel een casual game is).Uniciteit schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 22:21:
Ik denk ook dat Sony met de PlayStation Vita niet een enorm succes in handen heeft. Zeker als jij zegt dat games 55 euro kosten. Een handheld-game moet maximaal 29 euro kosten met launch, en later naar 19 euro. Dat zijn mooie prijzen.
Met Move ben ik het trouwens niet met je eens: ondanks dat ik 'm zelf niet heb en na de Wii eigenlijk nooit echt van motion gaming heb gehouden, vind ik het wel een succes. Als ik me niet vergis zitten ze tussen de 9 tot 11 miljoen verkopen (laatste cijfers zijn maanden oud, dus de nieuwe zijn schattingen). Dat noem ik geen faal. Velen hadden verwacht dat het maximaal 3 miljoen keer zou worden verkocht.
De Move is ook niet gericht op de hardcore gamer, maar om juist gezinnen over te halen een PlayStation te kopen. Move support zit in trouwens best wel veel PS3 games die uitkomen, maar er wordt amper reclame meegemaakt (Sony zei dat trouwens al vanaf het begin: het is een extra accessoire en we gaan er eigenlijk niet vanuit dat het veel zal verkopen).
Over de Vita, het ziet er erg mooi uit. Maar ik wacht op de pricedrop die er onvermijdelijk zal komen (bij de 3ds niet gewacht). Of uncharted moet me overhalen om er één op launch te kopen.
Trouwens, in Amerika zijn de voorlopige prijzen van vita games op 40 dollar gesteld (zie http://www.amazon.com/Unc...0050SW8OS/ref=pd_sim_vg_1
Maarja in Nederland worden we altijd afgezet, maar dat was ook met de DS spellen (adviesprijs van 45 euro), terwijl je de spellen in engeland voor ongeveer 30 euro kunt halen. Daarnaast is importeren uit usa natuurlijk ook een optie.
Ps4/switch gamer