Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NinTeNdO_FrEaK
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 10-07-2024
Uniciteit schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 22:21:
Ik denk ook dat Sony met de PlayStation Vita niet een enorm succes in handen heeft. Zeker als jij zegt dat games 55 euro kosten. Een handheld-game moet maximaal 29 euro kosten met launch, en later naar 19 euro. Dat zijn mooie prijzen.

Met Move ben ik het trouwens niet met je eens: ondanks dat ik 'm zelf niet heb en na de Wii eigenlijk nooit echt van motion gaming heb gehouden, vind ik het wel een succes. Als ik me niet vergis zitten ze tussen de 9 tot 11 miljoen verkopen (laatste cijfers zijn maanden oud, dus de nieuwe zijn schattingen). Dat noem ik geen faal. Velen hadden verwacht dat het maximaal 3 miljoen keer zou worden verkocht.

De Move is ook niet gericht op de hardcore gamer, maar om juist gezinnen over te halen een PlayStation te kopen. Move support zit in trouwens best wel veel PS3 games die uitkomen, maar er wordt amper reclame meegemaakt (Sony zei dat trouwens al vanaf het begin: het is een extra accessoire en we gaan er eigenlijk niet vanuit dat het veel zal verkopen).
- playstation move is wel degelijk ook gericht op de hardcore gamers, zie de ondersteuning bij bijvoorbeeld shooters, zoals killzone, time crysis, resistance. In killzone vond ik het echt goed werken. Voor de rest is de move wel aardig verkocht, maar ze liggen denk ik wel onder het stof bij de meeste mensen. Sony heeft ook op de gamescon laten zien dat ze de core gamers willen bedienen, move zal bijvoorbeeld ook gebruikt worden bij ninja gaiden 3 en fifa 12 (alhowel fifa misschien wel een casual game is).

Over de Vita, het ziet er erg mooi uit. Maar ik wacht op de pricedrop die er onvermijdelijk zal komen (bij de 3ds niet gewacht). Of uncharted moet me overhalen om er één op launch te kopen.

Trouwens, in Amerika zijn de voorlopige prijzen van vita games op 40 dollar gesteld (zie http://www.amazon.com/Unc...0050SW8OS/ref=pd_sim_vg_1

Maarja in Nederland worden we altijd afgezet, maar dat was ook met de DS spellen (adviesprijs van 45 euro), terwijl je de spellen in engeland voor ongeveer 30 euro kunt halen. Daarnaast is importeren uit usa natuurlijk ook een optie.

Ps4/switch gamer

Acties:
  • 0 Henk 'm!
robin007bond schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 21:37:
Als trouwe Xbox 360 bezitter heb ik dan toch een PS3 voor erbij gekocht. De toppers als Uncharted, Killzone, LBP en de Japanse RPG's kan ik natuurlijk niet zo maar missen! :)
Veel plezier ermee.
Welke Japanse RPG's heb je op het oog?

"Ik heb een zak expected goals nog nooit een goal zien maken." - snmght

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NinTeNdO_FrEaK
Zoveel Japanse (exclusive rpg's) heeft de ps3 niet.

Toppers in het genre (al zijn dat totaal geen klassieke jrpg's)

- demon souls
- valkyria chronicles

Ps4/switch gamer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

Als je al een 360 hebt ga je qua japanse rpg's inderdaad niet veel extra vinden (echter: mocht je in srpg's geinteresseerd zijn: Disgaea 3 is de reden dat ik mijn ps3 gekocht heb :))

Het hele PS Vita verhaal: Ik ben er ook van overtuigd dat deze net zo zwak zal verkopen als de 3DS. Redenering? Neem deze penny-arcade comic en vervang '3ds' door 'ps vita'. Het heeft gewoon dezelfde nadelen als de 3DS op de huidige markt.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

NinTeNdO_FrEaK schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 22:34:
[...]

- playstation move is wel degelijk ook gericht op de hardcore gamers, zie de ondersteuning bij bijvoorbeeld shooters, zoals killzone, time crysis, resistance. In killzone vond ik het echt goed werken. Voor de rest is de move wel aardig verkocht, maar ze liggen denk ik wel onder het stof bij de meeste mensen. Sony heeft ook op de gamescon laten zien dat ze de core gamers willen bedienen, move zal bijvoorbeeld ook gebruikt worden bij ninja gaiden 3 en fifa 12 (alhowel fifa misschien wel een casual game is).

Over de Vita, het ziet er erg mooi uit. Maar ik wacht op de pricedrop die er onvermijdelijk zal komen (bij de 3ds niet gewacht). Of uncharted moet me overhalen om er één op launch te kopen.

Trouwens, in Amerika zijn de voorlopige prijzen van vita games op 40 dollar gesteld (zie http://www.amazon.com/Unc...0050SW8OS/ref=pd_sim_vg_1

Maarja in Nederland worden we altijd afgezet, maar dat was ook met de DS spellen (adviesprijs van 45 euro), terwijl je de spellen in engeland voor ongeveer 30 euro kunt halen. Daarnaast is importeren uit usa natuurlijk ook een optie.
Ze richten zich ook wel op de hardcore gamers ja, maar vooral op de 'jonge families'. En tja, FIFA... da's een echte casual game én tegelijkertijd ook wel voor hardcore gamers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bladion
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 22-04 20:16
OPSLAGHOND schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 22:34:
[...]

Veel plezier ermee.
Welke Japanse RPG's heb je op het oog?
Final Fantasy 13 vond ik op de Xbox crap, vooral door de compressie in de tussenfilmpjes. Dus ik ga hem opnieuw kopen voor de PS3 :P

Zelf heb ik Final Fantasy 7 ooit op een emulator gespeeld, maar dat vond ik niet te doen. Ik ga dus ook FF7 uit de PSN store kopen. Demon's souls lijkt me ook geweldig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
robin007bond schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 23:04:
[...]

Final Fantasy 13 vond ik op de Xbox crap, vooral door de compressie in de tussenfilmpjes. Dus ik ga hem opnieuw kopen voor de PS3 :P
Ik dacht dat daar niks van te merken was.
Zelf heb ik Final Fantasy 7 ooit op een emulator gespeeld, maar dat vond ik niet te doen. Ik ga dus ook FF7 uit de PSN store kopen. Demon's souls lijkt me ook geweldig :)
Veel mensen hebben Final Fantasy VII via de Amerikaanse PSStore gedownload omdat deze oa geen PAL-balken bevat (zwarte balken boven- en onderaan het scherm). Ik heb zelf gewoon de Europese versie.

Ik speelde Final Fantasy VII voor het eerst op een PC, maar disc 3 of 4 was dusdanig bekrast dat deze niet meer werd herkend. Ik heb de game toen alsnog voor de PlayStation gekocht. En een jaar geleden nog een keer via de store voor mijn PSP. :9

[ Voor 15% gewijzigd door OPSLAGHOND op 17-08-2011 23:59 ]

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

Toch even vermelden dat er deze generatie verschillende jrpg's zijn uitgekomen die op alle vlakken superieur zijn aan FF13. FF13 is een ultralineair spel waarbij je zowat van cutscene naar cutscene loopt, zo erg dat het het jrpg-genre een slechte naam geeft. Hierboven zijn nog een aantal goede games genoemd geweest, maar ik kan ook warm Tales of Vesperia aanraden :)

[ Voor 3% gewijzigd door boe2 op 18-08-2011 00:01 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

• Deezers
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 09:04
Vanaf 9 september in ieder geval in de UK 4 nieuwe Platinum titels, elk te pre-orderen bij Zavvi/The Hut voor 14.85GBP (of met kortingscode nog goedkoper). Momenteel zijn spullen van Zavvi/ The Hut meestal binnen 1 week binnen. :)

- Gran Turismo 5
- LitteBigPlanet 2
- Killzone 3
- Motorstorm Acapolypse

http://www.zavvi.com/games/latest-releases.list

Ze worden dus rond 9 september verstuurd mocht je ze nu bestellen en zo lang kunnen/willen wachten ;)
(Wel slim van Sony om ze weer net na de zomervakantie uit te brengen, mensen die de games willen kopen hem toch al voor de volle prijs in de zomer :))

En de hele discussie over het lelijke Platinum hoesje snap ik al helemaal niet.
Het gaat mij om de game. Het doosje ligt toch in de kast als ik aan het spelen ben....
En vaak krijg je bij Platinum games ook nog eens alle DLC die je bij de normale release niet kreeg...

[ Voor 18% gewijzigd door Deezers op 18-08-2011 00:05 ]

• NinTeNdO_FrEaK
Ik zal echt nooit maar dan ook nooit een platinum editie kopen. Maar ja ik ben dan ook een collector, en wil niet van die spuuglelijke doosjes er tussen hebben staan.

Had per ongeluk alleen oblivion als platinum, maar dat heb ik nu goedgemaakt door de steelbook te hebben gekocht.

Trouwens nog meer mensen die de Metal Gear Solid HD collectie special edition hebben besteld bij zavvi?! Nu al uitverkocht, ben benieuwd hoeveel deze waard zal worden.

Afbeeldingslocatie: http://collectorsedition.org/uploads/2011/08/10532517-1313163715-778142-301x540.jpg

Overigens ziet de europese uncharted 3 collectors edition er ook erg goed uit, nu even kijken waar deze voor een mooie prijs komt.

Afbeeldingslocatie: http://collectorsedition.org/uploads/2011/08/Uncharted3ExplorersEdition-540x320.jpg

Ps4/switch gamer

• GAIAjohan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 08:45
Ik heb zelf alleen GT5 prologue als Platinum. Verder eigenlijk alleen maar PS3 exclusives muv een paar uitzonderingen met een reden.

Exclusives:
GT5
GT5 prologue (platinum)
Heavy rain Move edition (non platinum)
Motorstorm
Motorstorm Apocalypse
Resistance 2
Yakuza 3

Niet exclusives maar op PS3 met een reden:
L.A. Noire (betere graphics)
NFS Hot Pursuit (Niet echt een reden voor eigenlijk)
NFS Shift 2 (Logitech g25)
FIFA10 (Speelt lekkerder met PS3 controller)

Ik heb mss niet zo heel veel spellen op de PS3, maar komt ook omdat ik retro, X360 en pc te onderhouden heb :P

Maargoed, ik denk er wel over de Uncharted 1 en 2 bundel als Platinum te gaan halen. De games lijken me gewoon gaaf.

[ Voor 10% gewijzigd door GAIAjohan op 18-08-2011 00:28 ]

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

• Don Juansen
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 05-04 08:59
robin007bond schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 23:04:
[...]

Ik heb FFX3 zelf net uitgespeeld, moet zeggen dat ik de cutscenes en het spelverloop zeker vermakelijk vond en het eigenlijk als een FF-fan een must was om te spelen. Misschien niet zo goed als voorgaande delen, maar nog steeds geen slechte aankoop. Mocht je FFX3 nog niet gekocht hebben, misschien dat wij dan een deal kunnen maken via PM?

Mijn rpg To-Do lijst:
Demons Souls - Valkyria Chronicles - Star Ocean: Last Hope - Eternal Sonata - Disgaea 3 - Borderlands - Folklore - Red Dead Redemption (ook rpg).

De misschien ooit lijst:
Siren Blood Curse - Resonance of Faith - Atelier Rorona - Ar Tonelico Qoga

Dat zijn alleen nog maar de rpg-style games :+
Dennis Lammers schreef op donderdag 18 augustus 2011 @ 00:04:

En de hele discussie over het lelijke Platinum hoesje snap ik al helemaal niet.
Het gaat mij om de game. Het doosje ligt toch in de kast als ik aan het spelen ben....
En vaak krijg je bij Platinum games ook nog eens alle DLC die je bij de normale release niet kreeg...
Helemaal mee eens, ik probeer mijn games Platinum of zelfs 2ehands te kopen om het betaalbaar te houden. Inhoudelijk veranderd er niets aan de game!

• Bladion
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 22-04 20:16
Don Juansen schreef op donderdag 18 augustus 2011 @ 00:30:
[...]

Ik heb FFX3 zelf net uitgespeeld, moet zeggen dat ik de cutscenes en het spelverloop zeker vermakelijk vond en het eigenlijk als een FF-fan een must was om te spelen. Misschien niet zo goed als voorgaande delen, maar nog steeds geen slechte aankoop. Mocht je FFX3 nog niet gekocht hebben, misschien dat wij dan een deal kunnen maken via PM?

Mijn rpg To-Do lijst:
Demons Souls - Valkyria Chronicles - Star Ocean: Last Hope - Eternal Sonata - Disgaea 3 - Borderlands - Folklore - Red Dead Redemption (ook rpg).

De misschien ooit lijst:
Siren Blood Curse - Resonance of Faith - Atelier Rorona - Ar Tonelico Qoga

Dat zijn alleen nog maar de rpg-style games :+
Die zou ik allemaal ook heel graag willen hebben inderdaad!
En als ik weer geld heb (ben momenteel blut door ps3 aanschaf) dan denk ik er over.

Echte, echte goede JRPG's worden niet meer gemaakt. Ik wil een Chrono Trigger, Seikendensetsu 3 etc. Waarom worden die toppers niet meer gemaakt en blijft square de hele tijd op hun oude franchise voortborduren?

• Don Juansen
  • Laatst online: 05-04 08:59
Boeboe schreef op donderdag 18 augustus 2011 @ 00:00:
Hierboven zijn nog een aantal goede games genoemd geweest, maar ik kan ook warm Tales of Vesperia aanraden :)
Tales of Vesperia is toch nooit gelanceerd op de ps3? Zie hier? Mocht je weten hoe er aan te komen, hoor ik het graag!
robin007bond schreef op donderdag 18 augustus 2011 @ 00:40:
[...]

Echte, echte goede JRPG's worden niet meer gemaakt. Ik wil een Chrono Trigger, Seikendensetsu 3 etc. Waarom worden die toppers niet meer gemaakt en blijft square de hele tijd op hun oude franchise voortborduren?
Ze worden nog wel gemaakt volgens mij, maar vaak niet uitgebracht buiten Japan. Geloof dat het maken van een fps goedkoper en sneller is dan een (j)rpg, dat kan ook een reden zijn. En het animo voor rpgs is kleiner. Er zijn trouwens een zooitje discutabele rpg's, maar niet jrpgs. Geen idee of die de moeite waard zijn.
Record of Agares War - Cross Edge - Enchanted Arms - Untold Legends: Dark Kingdom - Sacred 2 - White Knight Chronicles -

• Negaiido
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 03-05 23:32
Boeboe schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 22:46:
Als je al een 360 hebt ga je qua japanse rpg's inderdaad niet veel extra vinden (echter: mocht je in srpg's geinteresseerd zijn: Disgaea 3 is de reden dat ik mijn ps3 gekocht heb :))

Het hele PS Vita verhaal: Ik ben er ook van overtuigd dat deze net zo zwak zal verkopen als de 3DS. Redenering? Neem deze penny-arcade comic en vervang '3ds' door 'ps vita'. Het heeft gewoon dezelfde nadelen als de 3DS op de huidige markt.
Over het algemeen denk ik toch dat IOS/Android spellen toch spellen zijn die je een paar minuutjes speelt en dan niet meer naar omkijkt. De besturing van smartphone spellen is beroerd. Je moet ook niet vergeten dat smartphones ook duurder zijn als de handhelds(je betaalt maandelijks een hoog bedrag waarmee je ook spellen kan kopen).

Ik ben dus een van de personen die denkt dat smartphones en handhelds samen kunnen leven waarbij ook de MP3 speler en de smartphone samen kunnen leven. PC en gameconsoles leven ook samen en de PC kan ook veel meer dingen doen als de console maar toch worden er meer consoles verkocht voor games.

Alleen kan ik deze argumenten wel 1000x opnoemen, er blijven toch mensen die denken dat smartphones beter zijn als handhelds.

[ Voor 11% gewijzigd door Negaiido op 18-08-2011 01:59 ]

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Negaiido schreef op donderdag 18 augustus 2011 @ 01:23:
[...]

Over het algemeen denk ik toch dat IOS/Android spellen toch spellen zijn die je een paar minuutjes speelt en dan niet meer achterom kijkt. De besturing van smartphone spellen is beroerd. Je moet ook niet vergeten dat smartphones ook duurder zijn als de handhelds(je betaalt maandelijks een hoog bedrag waarmee je ook spellen kan kopen).

Ik ben dus een van de personen die denkt dat smartphones en handhelds samen kunnen leven waarbij ook de MP3 speler en de smartphone samen kunnen leven. PC en gameconsoles leven ook samen en de PC kan ook veel meer dingen doen als de console maar toch worden er meer consoles verkocht voor games.

Alleen kan ik deze argumenten wel 1000x opnoemen, er blijven toch mensen die denken dat smartphones beter zijn als handhelds.
PCs zijn ook veel duurder dan consoles.

• Negaiido
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 03-05 23:32
Uniciteit schreef op donderdag 18 augustus 2011 @ 01:53:
[...]

PCs zijn ook veel duurder dan consoles.
Wat wil je hiermee zeggen?
Als consoles eerder voor games worden gekocht door de prijs dan zou dit volgens mijn eigen redenatie ook moeten gelden voor de handheld(goedkoper als smartphone) :P

• nioz
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01-05 15:34
[...]

Over het algemeen denk ik toch dat IOS/Android spellen toch spellen zijn die je een paar minuutjes speelt en dan niet meer naar omkijkt. De besturing van smartphone spellen is beroerd. Je moet ook niet vergeten dat smartphones ook duurder zijn als de handhelds(je betaalt maandelijks een hoog bedrag waarmee je ook spe
Ik ben dus een van de personen die denkt dat smartphones en handhelds samen kunnen leven [...]
Ik ben ook een van de personen die dat denkt :)
Ik geloof wel dat de verhoudingen wat verschuiven omdat sommige mensen genoeg hebben aan angry birds en daardoor geen dedicated console/handheld meer kopen. Maar ik kan mij niet voorstellen dat ios/android de console markt volledig zullen wegvagen.
Ten eerste volgen telefoon modellen elkaar vrij snel op, waardoor gamen daar op een dure hobby is: ik heb nog een iphone 3gs (nu dus 2 jaar oud), maar die begint toch wel moeite te krijgen met het draaien van de meest recente ios updates en games. Ik voel echter nog geen noodzaak om 700euro uit te geven (want zoiets betaal je voor een iphone volgens mij, over 2 jaar verspreid) voor een snellere processor en een retina display en dan mag ik dat 2 jaar daarna weer doen? Dure hobby als smsen en browsen en de NS app nog prima werkt op mijn 3gs en ik dus alleen zou upgraden voor games.
Daarnaast hebben vrij veel mensen het over top games op mobiele platformen, maar de meeste games zijn volgens mij vooral gericht op 5minuten entertainment (angry birds, cut the rope, tiny wings) en vallen imho niet in dezelfde categorie als bijv. Uncharted of Mass Effect. Ook zijn veel van de betere games ports of aftreksels van hun console broertjes, waardoor ik mij afvraag of deze ook voor 1-10 euro in de app store te vinden waren geweest als zij helemaal vanaf 0 voor ios/android gemaakt hadden moeten worden.
De controls voor veel games zijn ook echt waardeloos: earthworm jim vind ik bijv. niet lekker spelen met twee duimen die het halve beeld vullen.

• Svennie
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 08:13
[...]
Over het algemeen denk ik toch dat IOS/Android spellen toch spellen zijn die je een paar minuutjes speelt en dan niet meer naar omkijkt. De besturing van smartphone spellen is beroerd. Je moet ook niet vergeten dat smartphones ook duurder zijn als de handhelds(je betaalt maandelijks een hoog bedrag waarmee je ook spellen kan kopen).
ik vermaak me prima met Angry Birds op mijn SGS-II, daar zitten al heel wat uren in en ik heb geen handheld nodig, thuis heb ik mijn PS3, daarbuiten mijn telefoon.

een smartphone is misschien wel duurder maar die koop ik toch (voor het bellen, sms, internetten, navigeren en ook spelletjes), een handheld moet ik echt los erbij kopen. Een handheld is voor mij dus extra geld.

PSN ID: Svennie-NL

• Yeroen76
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 04-05 08:40
nioz schreef op donderdag 18 augustus 2011 @ 09:53:
[...]
Ten eerste volgen telefoon modellen elkaar vrij snel op, waardoor gamen daar op een dure hobby is: ik heb nog een iphone 3gs (nu dus 2 jaar oud), maar die begint toch wel moeite te krijgen met het draaien van de meest recente ios updates en games. Ik voel echter nog geen noodzaak om 700euro uit te geven (want zoiets betaal je voor een iphone volgens mij, over 2 jaar verspreid) voor een snellere processor en een retina display en dan mag ik dat 2 jaar daarna weer doen?
Bekijk de verkoopcijfers (600.000+ nieuwe android aansluitingen per dag!) en besef dat jij een minderheid bent. En het gaat hierbij om de verschuiving die plaats vindt, van dedicated handheld consoles naar smartphones. Die verschuiving is bezig en zal nog even duren, maar er is geen weg meer terug. TV's werden eerst ook niet gebruikt om op te gamen, net als pc's. In het licht van deze verschuiving toch veel geld investeren in de Vita is volgens mij een strategische blunder. Maar goed, wie ben ik, laten we de verkoopcijfers de komende jaren maar voor zichzelf spreken.
Daarbij ben ik het trouwens niet eens met de mensen die zeggen dat de Move een succes is omdat er 11 miljoen exemplaren van zijn verkocht. Het gaat om de uiteindelijke support van developers. Move is niks meer dan een gimmick die aan bestaande (bijna exclusief Sony-)spellen is toegevoegd (zie Heavy Rain, Killzone, enz.). De belofte van hardcore games die rond de Move zijn gebouwd is volledig onvervuld gebleven, dus in mijn ogen is de move een dikke flop. Waar is Sorcery bijvoorbeeld gebleven? En waar zijn al die third party developers die voor de Move ontwikkelen?

[ Voor 7% gewijzigd door Yeroen76 op 18-08-2011 13:21 ]

• TDB
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-05 19:07

TDB

Yeroen76 schreef op donderdag 18 augustus 2011 @ 13:20:
[...]

Bekijk de verkoopcijfers (600.000+ nieuwe android aansluitingen per dag!) en besef dat jij een minderheid bent. En het gaat hierbij om de verschuiving die plaats vindt, van dedicated handheld consoles naar smartphones. Die verschuiving is bezig en zal nog even duren, maar er is geen weg meer terug. TV's werden eerst ook niet gebruikt om op te gamen, net als pc's. In het licht van deze verschuiving toch veel geld investeren in de Vita is volgens mij een strategische blunder. Maar goed, wie ben ik, laten we de verkoopcijfers de komende jaren maar voor zichzelf spreken.
Daarbij ben ik het trouwens niet eens met de mensen die zeggen dat de Move een succes is omdat er 11 miljoen exemplaren van zijn verkocht. Het gaat om de uiteindelijke support van developers. Move is niks meer dan een gimmick die aan bestaande (bijna exclusief Sony-)spellen is toegevoegd (zie Heavy Rain, Killzone, enz.). De belofte van hardcore games die rond de Move zijn gebouwd is volledig onvervuld gebleven, dus in mijn ogen is de move een dikke flop. Waar is Sorcery bijvoorbeeld gebleven? En waar zijn al die third party developers die voor de Move ontwikkelen?
600.000+ nieuwe aansluitingen per dag? IEDERE dag of is dat een keer gehaald? Indien het iedere dag is: _/-\o_

PSN: TDBtje

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

TDB schreef op donderdag 18 augustus 2011 @ 13:57:
[...]

600.000+ nieuwe aansluitingen per dag? IEDERE dag of is dat een keer gehaald? Indien het iedere dag is: _/-\o_
Iedere dag zegt ook nog niet zoveel. Android staat tegenwoordig op vrijwel elke smartphone dus dan mogen ze ook wel zoveel geactiveerd worden. Ga er maar niet van uit dat al die smartphones top hardware hebben. Android is daarmee veel minder geschikt voor games omdat het eigenlijk net de PC onder de handhelds is. iOS is de console onder de handhelds: iedereen dezelfde hardware.

[ Voor 4% gewijzigd door Uniciteit op 18-08-2011 15:14 ]

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

[...]

Ik weet niet waar jij het vandaan hebt, maar ze hebben nooit gezegd dat Move puur voor de hardware gamers was. Move is altijd meer gericht geweest op het Wii publiek, terwijl hardcore gamers ook tevreden zouden zijn want het zou ook uitkomen bij spellen zoals Killzone (en dat hebben ze dus ook gedaan). Er zijn momenteel 53 spellen met PS Move ondersteuning. Binnen nu en een jaar nog zeker 16 extra aangekondigde PS Move titels. Er zijn hardcore games uitgekomen, maar Sony heeft nooit gezegd dat het gericht zou zijn op de hardcore markt. Daarnaast, nogmaals: ze gingen zelf uit van hooguit een paar miljoen verkopen. Als ze dan zoveel halen is het echt wel een succes. En ja, het is een gimmick: maar dat zijn alle accessoires toch?

Ter vergelijking: voor Kinect zijn nu 33 games uitgebracht (en rara, dat zijn ook vrijwel alleen maar Microsoft exclusives). In dat opzicht is Kinect dus een grotere faal.

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Negaiido schreef op donderdag 18 augustus 2011 @ 02:17:
[...]

Wat wil je hiermee zeggen?
Als consoles eerder voor games worden gekocht door de prijs dan zou dit volgens mijn eigen redenatie ook moeten gelden voor de handheld(goedkoper als smartphone) :P
Maar er is één verschil: voor veel mensen komt die smartphone er toch wel. Niet per se voor de games. Een smartphone breng je overal mee naar toe, en als je daarop games kan spelen is het mooi meegenomen.

Waarom zou je een handheld kopen wanneer je toch al genoeg leuke games direct op je telefoon hebt? Je zou kunnen zeggen dat het inderdaad meer gericht is op games, maar wil je echt twee apparaten dragen voor die korte momenten dat je op een handheld gaat gamen?

Ik snap je link met PC - console en smartphone - handheld, maar je gebruikt ze in absoluut verschillende situaties en dat telt mee.

[ Voor 7% gewijzigd door Uniciteit op 18-08-2011 15:25 ]

[...]Maar goed, wie ben ik, laten we de verkoopcijfers de komende jaren maar voor zichzelf spreken.
Leuk al die speculaties ...
Gameconsoles en handhelds worden vrijwel alleen gekocht om te kunnen gamen.
PC's en smartphones worden gekocht voor veel meer dingen dan alleen gamen.
Ik snap daarom ook niet dat je met die 600.000+ nieuwe androidaansluitingen per dag komt aanzetten als je niet eens weet (laat staan kunt bewijzen) op hoeveel procent van die aansluitingen er zeer regelmatig gegamed wordt waardoor die cijfers compleet waardeloos zijn.
Daarbij ben ik het trouwens niet eens met de mensen die zeggen dat de Move een succes is omdat er 11 miljoen exemplaren van zijn verkocht. Het gaat om de uiteindelijke support van developers. Move is niks meer dan een gimmick die aan bestaande (bijna exclusief Sony-)spellen is toegevoegd (zie Heavy Rain, Killzone, enz.).
Sony is een bedrijf, het gaat uiteindelijk om geld en niets anders. :7

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:27
OPSLAGHOND schreef op donderdag 18 augustus 2011 @ 15:27:
Ik snap daarom ook niet dat je met die 600.000+ nieuwe androidaansluitingen per dag komt aanzetten als je niet eens weet (laat staan kunt bewijzen) op hoeveel procent van die aansluitingen er zeer regelmatig gegamed wordt waardoor die cijfers compleet waardeloos zijn.
Plus dat nergens precies staat aangegeven wat een 'aansluiting' is,als ik een herinstallatie van een rom doe of een compleet andere rom, moet mijn telefoon ook opnieuw activeren. Toch is het nog steeds dezelfde telefoon, als ik dan enkel kijk hoeveel XDA android roms er beschikbaar zijn, zal die 600.000 in netto cijfers mogelijk een aanzienlijk stuk lager liggen.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• psychoclown
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-03 09:26

psychoclown

Back in black

Misschien overduidelijk maar kan ik jullie er op wijzen dat dit het PS3 topic is en niet het android topic?

WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream

Daarbij ben ik het trouwens niet eens met de mensen die zeggen dat de Move een succes is omdat er 11 miljoen exemplaren van zijn verkocht.
Ik denk dat qua pure verscheepcijfers Sony graag andere cijfers had willen zien terwijl de concurrentie met hun motion offensief welke bijna 3x zo duur is hoger verscheepcijfers heeft. Wat dat betreft dank ik ook dat de move veel beter had moeten doen.
Het gaat om de uiteindelijke support van developers.

Move is niks meer dan een gimmick die aan bestaande (bijna exclusief Sony-)spellen is toegevoegd (zie Heavy Rain, Killzone, enz.).
Sja als het je smaak niet is dan valt er geen eer te behalen maar ik kan zo al een paar grote namen, genres en games noemen die het erg goed doen met Move maar op de één of andere wijze niet voldoende aandacht krijgen:

Shooters:
- Killzone 3
- Resistance 3
- Modern Combat

Real Time strategy
- RUSE
- Under Siege

Sports
- Top Spin 4
- Virtua tennis 4

Platform (achtig)
-Little Big Planet 2

En dit zijn enkel de grote "hardcore" games terwijl er nog veel meer PSN en mini games te spelen zijn met move met veel meerwaarde van de motioncontroller:

- Flight Control HD
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=xOKtHQxv8Os]
- Funky Lab Rat

Voldoende developer support voor nieuwe add on hardware en zeker niet minder dan de concurrentie.
De belofte van hardcore games die rond de Move zijn gebouwd is volledig onvervuld gebleven, dus in mijn ogen is de move een dikke flop.
Waar haalt iedereen toch al die beloftes vandaan die Sony gedaan zou hebben? Daarnaast zijn er een flink aantal AAA games die Move ondersteunen en daarmee is er al een behoorlijk aanbod aan grote hardcore games met Move ondersteuning terwijl de concurrent nog steeds in de minigames blijft hangen. Ik vind dat er al erg veel games voor beschikbaar zijn voor een systeem van nog geen jaar oud. Ik denk echter dat de hardcore games geen doelgroep had moeten zijn voor move. Mover's en Kinecters zitten veel meer te wachten op fitness en dansgames en dat laat Kinect goed zien. Ondertussen probeerd Kinect nu meer hardcore te worden terwijl juist Move meer richting de dance/singstar/fitness games te gaan.
Waar is Sorcery bijvoorbeeld gebleven? En waar zijn al die third party developers die voor de Move ontwikkelen?
Sorcery goede vraag, waar blijft die game? ik gok 2012 of nieuwe info voor op de Japanse beurs. Maar misschien moet je je eens verdiepen want al die third party devs hebben en gaan hun games nog releasen. Maargoed zpoals iedereen roept iedereen graag hard dingen en vind men het maar lastig om ernaar op zoek te gaan. daarnaast is move volgens vele media het broertje dat niemand wilde hebben en wordt er bar weinig aandacht besteed aan move games of move gedeeltes van games. Kijk bijv naar Child of Eden een Kinect/Move game terwijl alle sites groots met de kinect versie aan de haal gingen blijft de Move versie in de schaduw. Ook de schuld van Sony of misschien meer de 500 miljoen dollar reclamegeld voor Kinect. maar dit geeft toch het beeld zoals jij het ziet: "Move haz no gamez" Terwijl er meer dan genoeg zijn.

Ik heb overigens zelf een move met sharpshooter add on en dit geeft games als Killzone werkelijk een heel andere diepgang en beleving mee.

Afbeeldingslocatie: http://www.consolesandgadgets.co.uk/catalog/images/Sony_PS3_Move_Sharp_Shooter.jpg

Playstation 3 - PSN ID: Sw0pDiller | XBOX360 Premium - Gamertag: ZakkeWasser | DELL New Studio 17 laptop

• nioz
[...]

Bekijk de verkoopcijfers (600.000+ nieuwe android aansluitingen per dag!) en besef dat jij een minderheid bent. En het gaat hierbij om de verschuiving die plaats vindt, van dedicated handheld consoles naar smartphones. Die verschuiving is bezig en zal nog even duren, maar er is geen weg meer terug. TV's werden eerst ook niet gebruikt om op te gamen, net als pc's.
[...]
Ik denk dat je mijn post verkeerd begrepen hebt. Ik wilde namelijk absoluut niet de suggestie wekken dat ik dacht dat mijn mening voor iedereen gold (daarom was mijn post ook in de "ik vorm", zoals jij ook mooi dik drukte in je quote :) ). Ik wilde gewoon aangeven waarom ik dacht dat er wel een markt voor consoles/handhelds zal blijven bestaan, ook al is die markt kleiner dan de markt voor smartphones.
Overigens is je pc vergelijking grappig, omdat juist het spelen van spelletjes al sinds het begin van de pc als consumentenproduct een van de grootste gebruiksvormen is geweest. Daar kan je elke media geschiedenisboek op naslaan :)

Waarom zou de Move trouwens geen succes zijn als Sony zich daarmee op casuals richt en smartphone gaming wel?

• Billiebier
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 07-11-2024
Hallo,

waar kun je op dit moment het goedkoopst of met een mooie bundle (gran turismo 5 bv) een playstation 3 krijgen? (160/320 gb)

• SinergyX
Er was een prijsverlaging tijdens de gamescom aangekondigd, mogelijk dat die deze week nog doorzet naar de winkels, ik zou dat nog even afwachten. (gaat naar 250 euro).

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Billiebier schreef op donderdag 18 augustus 2011 @ 19:12:
Hallo,

waar kun je op dit moment het goedkoopst of met een mooie bundle (gran turismo 5 bv) een playstation 3 krijgen? (160/320 gb)
Heb je zelf al gezocht?
Websites van NL winkels...
budgetgaming.nl

GameMania verkoopt de 160GB nu voor €229

[ Voor 6% gewijzigd door Ike. op 19-08-2011 15:54 ]

• Sinned123
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07:23
Billiebier schreef op donderdag 18 augustus 2011 @ 19:12:
Hallo,

Meestal is amazon.co.uk het goedkoopst volgens mij.
Eens in de zoveel tijd hebben ze bundle acties dan krijgnje vaak voor een paar euro extra een topper er bij.

9xLG335N Neon2 + P370 + Phase SE3000

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 04:58
Afgelopen maand is van mijn PS3 80GB de Blu-ray speler stuk gegaan, gelukkig had ik nog garantie en heb ik mijn PS3 naar Sony kunnen sturen. Omdat ik niet lang wilde wachten en voor € 249,00 een PS3 320GB kon kopen, heb ik deze gekocht en bij terugkomst van reparatie de refurbished PS3 80GB verkocht voor € 200,00. Leuk allemaal totdat je FIFA 11 gaat spelen. In de eerste tien wedstrijden vier keer een 'micro freeze' die ik nooit eerder gezien had op mijn PS3 80GB (ook bij 1 tegen 1 opdezelfde console). Toch maar eens gegoogeld en lijkt dat alle PS3 Slims met een Hitatchi HDD 120/160/250/320GB hier last van hebben. :(

Overigens lijken alle EA Sports games hier last van te hebben, als je wat verder door zoekt.

De enige oplossing is de HDD drive vervangen voor een 'goede' HDD. Link: http://www.fifa-tips.co.u...ezing-on-ps3-slim-solved/

Wees gewaarschuwd als je van deze games houdt. EA lijkt niet aan deze bug te doen. Wel heb ik gelezen dat de PS3 CECH-3001A/B een Toshiba HDD heeft en dit probleem waarschijnlijk niet kent.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Jumpman schreef op donderdag 18 augustus 2011 @ 22:46:
Afgelopen maand is van mijn PS3 80GB de Blu-ray speler stuk gegaan, gelukkig had ik nog garantie en heb ik mijn PS3 naar Sony kunnen sturen. Omdat ik niet lang wilde wachten en voor € 249,00 een PS3 320GB kon kopen, heb ik deze gekocht en bij terugkomst van reparatie de refurbished PS3 80GB verkocht voor € 200,00. Leuk allemaal totdat je FIFA 11 gaat spelen. In de eerste tien wedstrijden vier keer een 'micro freeze' die ik nooit eerder gezien had op mijn PS3 80GB (ook bij 1 tegen 1 opdezelfde console). Toch maar eens gegoogeld en lijkt dat alle PS3 Slims met een Hitatchi HDD 120/160/250/320GB hier last van hebben. :(

Overigens lijken alle EA Sports games hier last van te hebben, als je wat verder door zoekt.

De enige oplossing is de HDD drive vervangen voor een 'goede' HDD. Link: http://www.fifa-tips.co.u...ezing-on-ps3-slim-solved/

Wees gewaarschuwd als je van deze games houdt. EA lijkt niet aan deze bug te doen. Wel heb ik gelezen dat de PS3 CECH-3001A/B een Toshiba HDD heeft en dit probleem waarschijnlijk niet kent.
Dan vraag je Sony om een nieuwe harde schijf omdat die problemen veroorzaakt. Verder wel een goede deal: voor 50 euro krijg je 240 GB meer harde schijf ruimte, een stillere ventilator, een slimmer model (als je dat wilt), minder energieverbruik en weer 2 jaar garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Uniciteit schreef op vrijdag 19 augustus 2011 @ 00:49:
[...]

Dan vraag je Sony om een nieuwe harde schijf omdat die problemen veroorzaakt. Verder wel een goede deal: voor 50 euro krijg je 240 GB meer harde schijf ruimte, een stillere ventilator, een slimmer model (als je dat wilt), minder energieverbruik en weer 2 jaar garantie.
De post van Jumpman lezende is het eerder een probleem dat verholpen moet worden bij/door EA sports.
Als het nou een probleem is bij meerdere games van diverse studios wordt het een ander verhaal maar daar lijkt het dus niet op.

Only fools are enslaved by time and space.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
Dat is gewoon een Fifa bug, ik heb er al sinds aankoop van Fifa 11 last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:54
Interresant probleem met die hdd, ea kan zeggen dat het een hw probleem is, en sony kan zeggen dat het alleen maar bij ea games voorkomt......dus dat het een sw probleem is 8)7

Ik ben heel nieuwsgierig of Sony idd je hdd gaat willen vervangen, ik heb zelf afaik nog geen ea games maar als ik dit probleem zou hebben zou ik absoluut zelf een andere hdd aanschaffen (heb wel bewust al een ps3 gekocht met een kleine schijf omdat je deze kan verwisselen, ik vind dit absoluut een geweldige feature...die dan natuurlijk weer het installeren/encrypten van games/demo's als nadeel heeft :P )

offtopic:
vwb de Vita.......
De PA comic die boeboe linkte slaat de spijker op zijn kop, 40 games vs 1 game is gewoon niet te houden. Al hoewel ik ook baal van touch screen controls viel het me toen ik ff doorzette met ghost en ghouls op de iphone nog best mee......en je kan tegenwoordig ook al bluetooth controllers kopen voor je iphone, het ziet er niet uit, en het is omslachtig, maar het is een optie als je fanatiek bent.

wat wel scheelt is dat jonge kinderen en handhelds natuurlijk de ultieme combo zijn, die markt zal er wel blijven, maar misschien krijg je dan allemaal van die vage intertoys clone handheldjes.....gpnet ofzo? Als de r4 kaartjes trend doorzet met de nieuwe gen is het gewoon ook niet meer interresant om games te ontwikkelen en dan wordt het een kip en ei verhaal (geen games dus waarom die console kopen, en geen installed user base, dus waarom die games maken etc......)

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Ik wil nog even terugkomen op de 'oneerlijke prijzen' van dollar = euro. De 320 GB PS3 is nu te koop voor 249 euro (adviesprijs is nu dus 299 euro). Als je 249 euro omrekent naar dollars, kom je uit op bijna 360 dollar. Maar dat is dus de prijs voor ons Nederlanders inclusief BTW terwijl de Amerikanen exclusief BTW hebben. Als je de BTW eraf haalt kom je uit op $300,99 dollar. Ja ja, een hele dollar meer winst maakt Sony hier.

BTW is gewoon van de overheid en kunnen zij niks aan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluutmaran
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16-04 16:23
(edit: had geen toegevoegde waarde mensen aanspreken)

Je gaat een adviesprijs daar vergelijken met een verkoopprijs hier? Dat lijkt me al de eerste fout he dat zijn appels en peren. Je vergelijkt gewoon de adviesprijs die Sony meegeeft want je kan onmogelijk alle aanbiedingen in de USA nalopen om te kijken wat de goedkoopste prijs daar is.

De vergelijking wordt dan 299 $ vs 299 € of 249 $ vs 249 €.

19% BTW betalen we hier volgens mij
1,44 $/€ is de laatste wisselkoers

299 euro is gelijk aan 430,56 dollar waardoor ze in Amerika 44% belasting mogen heffen om even veel als ons te betalen en aangezien je hier ziet Wikipedia: Sales taxes in the United States dat ze maximaal! een % of 12 belasting betalen zijn de prijzen gewoon erg oneerlijk.

[ Voor 6% gewijzigd door Kluutmaran op 19-08-2011 16:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KngfCnns
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 24-11-2024
Kluutmaran schreef op vrijdag 19 augustus 2011 @ 16:57:

Je gaat een adviesprijs daar vergelijken met een verkoopprijs hier? Dat lijkt me al de eerste fout he dat zijn appels en peren.

.... zijn de prijzen gewoon erg oneerlijk.
En vervolgens maak jij net als de meerderheid de klassieke fout betreft koopkracht en valuta. Die twee dingen betekenen niet hetzelfde. Prijzen zijn per definitie niet heel oneerlijk. Wij kunnen met 250 euro in eigen land ongever evenveel goederen kopen als Amerikanen met 250 dollar in eigen land. Dat dit kan hebben ze onder meer te danken aan hun torenhoge staatsschulden. Aan de hand van wisselkoersen kan je niet bepalen of prijzen oneerlijk zijn of niet.
http://www.cbs.nl/nl-NL/m.../k/koopkrachtpariteit.htm
Wikipedia: Koopkrachtpariteit

[ Voor 4% gewijzigd door KngfCnns op 19-08-2011 17:46 ]

PSN: llllIIIIllllIIIlIlI - Movies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Kluutmaran schreef op vrijdag 19 augustus 2011 @ 16:57:

Je gaat een adviesprijs daar vergelijken met een verkoopprijs hier? Dat lijkt me al de eerste fout he dat zijn appels en peren. Je vergelijkt gewoon de adviesprijs die Sony meegeeft want je kan onmogelijk alle aanbiedingen in de USA nalopen om te kijken wat de goedkoopste prijs daar is.

De vergelijking wordt dan 299 $ vs 299 € of 249 $ vs 249 €.

19% BTW betalen we hier volgens mij
1,44 $/€ is de laatste wisselkoers

299 euro is gelijk aan 430,56 dollar waardoor ze in Amerika 44% belasting mogen heffen om even veel als ons te betalen en aangezien je hier ziet Wikipedia: Sales taxes in the United States dat ze maximaal! een % of 12 belasting betalen zijn de prijzen gewoon erg oneerlijk.
Maar de winkeliers houden zich in de VS ook vrijwel altijd aan de adviesprijs, terwijl dat hier niet is. Als ik nu een paar Amerikaanse prijsvergelijkingssites in de VS vergelijk dan is de laagste prijs voor een 320 GB PS3 daar toch echt de adviesprijs: 299 dollar. Ook al is de adviesprijs hier 299 euro, hier kan je 'm al kopen vanaf 249 euro sinds de prijsverlaging. Dat telt natuurlijk ook mee!

Maar goed, prima, als jij wilt dat ik het één op één vergelijk.

Een €299 PS3 320 GB kost omgerekend $431.0384. Nu halen we hier de 19% BTW vanaf en komen we uit op een prijs van $362.22. Prima, dus je betaalt in Nederland $63.22 meer (dat is €43,85) als je de BTW niet meerekent én de adviesprijs neemt (in de VS is de adviesprijs momenteel de laagste prijs, in Nederland is de adviesprijs momenteel één van de hoogste prijzen). Die €43.85 kan je verder wijten aan verscheping (kost meer voor Europa dan naar de VS) en Europese wetten, Richtlijnen (zijn ook wetten ;)) en andere voorschriften. Europa is wat dat betreft veel strenger dan de VS.

Dus omgerekend, puur naar de prijs zonder BTW, kost het ons 40 euro meer maar met allerlei kosten in het achterhoofd is dat wel te begrijpen. Er zal vast wel wat tussen zitten waarmee Sony net iets meer winst in Europa maakt, maar goed... ze hebben dan ook hele prijzen (€249 bijv. en niet €235.73 ofzo :') - hangt ook verder af van de wisselkoers).

Dat wij verder veell meer betalen dankzij BTW, tja, daar kan je Sony niet de schuld voor geven. Daarvoor moet je bij de overheid zijn, die het in de 20e eeuw als tijdelijke maatregel had ingevoerd (totdat ze erachter kwamen dat hiermee geld letterlijk binnen kwam stromen).

Dus... de conclusie:

- Koop je een 320 GB PS3 voor €299 euro, dan betaal je €43,85 euro meer dan als je die in de VS voor $299 zou kopen (exclusief BTW).
- De adviesprijs in de VS ($299) is momenteel de laagste prijs
- De adviesprijs in Nederland (€299) is momenteel één van de hoogste prijzen, en is al beschikbaar vanaf €249.
- Koop je 'm voor €249, dan betalen wij $1.99 (€1.38) met de huidige koers meer dan in de VS voor het huidige model.
- BTW voegt gewoon veel toe (tot bijna 1/5e van het bedrag, jaja)....... daarover moet je bij de overheid klagen.

Daarnaast heeft BatmanHorizon ook een punt. Ik denk dus dat wij vanuit Sony nog niet eens zulke slechte prijzen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Laatst online: 09:13
Gezellig topic dit! :P

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Cross-game chat isn’t possible on PS3 due to RAM restrictions
Sony Worldwide Studios president Shuhei Yoshida has explained why the oft-requested cross-game chat isn’t possible on PS3, Turns out, the main reason has something to do with memory restrictions.

According to Yoshida PS3′s RAM is used up when running games.

“Once a game gets RAM we never give it back,” he told Eurogamer. “It’s not possible to retrofit something like that after the fact. The game has to use its own memory to do [in-game voice chat].

“There’s always voice chat in the game. But it’s a part of a game feature. It’s not a part of an OS feature. That’s the reason in terms of the ability to have voice chat across different games.”

PS Vita has more memory than PS3, 512MB of RAM and 128MB of V-RAM, compared to the console’s 256MB of RAM and 256MB of video RAM. Ergo, the reason cross-game voice chat will be made available on the handheld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bellerophon
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20-04 16:56

Bellerophon

Persona non grata

PSN: Bellerophon-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JK
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-04 09:09

JK

Kortom, gewoon een PS3 in Amerika kopen dus... incl. converter van 220 -> 110v.

Ik koop meestal mijn spellen in Amerika als ik op vakantie ben (1 a 2x per jaar) en hoewel de hardware meestal wel vaste prijzen kent, is dit niet zo bij de software. Dat wil nog wel eens sterk verschillen.
Het enige waar je nooit je spullen moet kopen is bijv. bij de GameStop. Die is verschrikkelijk duur.. beter kijken naar Wal-Mart en Best Buy.

Zojuist abonnementje op Power Unlimited genomen incl. Uncharted 3 voor 46 euro.
Meestal koop ik de PU in de winkel, vind het wel een aardig blaadje voor op het schijthuis en als ik nu dan Uncharted 3 er 'gratis' bij krijg is dat helemaal mooi meegenomen.
Wie weet kan ik met deze tip een ander blij maken. Zelfde bedrag geldt ook voor Modern Warfare 3.
Volgens mij is dit best een nette actie, dus zal de virtuele voorraad er ook snel doorheen zijn, net als de actie destijds met Prototype.

Is de Bodycount demo inmiddels al op de store verschenen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluutmaran
BatmanHorizon schreef op vrijdag 19 augustus 2011 @ 17:35:
[...]

En vervolgens maak jij net als de meerderheid de klassieke fout betreft koopkracht en valuta. Die twee dingen betekenen niet hetzelfde. Prijzen zijn per definitie niet heel oneerlijk. Wij kunnen met 250 euro in eigen land ongever evenveel goederen kopen als Amerikanen met 250 dollar in eigen land. Dat dit kan hebben ze onder meer te danken aan hun torenhoge staatsschulden. Aan de hand van wisselkoersen kan je niet bepalen of prijzen oneerlijk zijn of niet.
http://www.cbs.nl/nl-NL/m.../k/koopkrachtpariteit.htm
Wikipedia: Koopkrachtpariteit
http://www.oanda.com/currency/big-mac-index
dagkoers 0,6951
BM koers 0,6956

Nou nou wat een verschil ;) Als hier veel verschil in zit kun je verwachten dat de wisselkoers erna toe zal bewegen of de prijzen naar de wisselkoers zullen bewegen als je uitgaat van een perfecte financiële markt. Sowieso kun je dan geld verdienen omdat je imperfectie ontdekt en dus kunt gaan beleggen met meer kennis dan de markt. (Succes ;)) Staatschulden hebben er eigenlijk weinig mee te maken (geld bijdrukken om dit te financieren wel).
Dus... de conclusie:

- Koop je een 320 GB PS3 voor €299 euro, dan betaal je €43,85 euro meer dan als je die in de VS voor $299 zou kopen (exclusief BTW).
- De adviesprijs in de VS ($299) is momenteel de laagste prijs
- De adviesprijs in Nederland (€299) is momenteel één van de hoogste prijzen, en is al beschikbaar vanaf €249.
- Koop je 'm voor €249, dan betalen wij $1.99 (€1.38) met de huidige koers meer dan in de VS voor het huidige model.
- BTW voegt gewoon veel toe (tot bijna 1/5e van het bedrag, jaja)....... daarover moet je bij de overheid klagen.
http://www.kieskeurig.nl/.../bezorgen/967723/#prijzen
Ze weten nog niet goed welke prijs ze willen hebben en in Amerika kunnen de vergelijkingssites telkens max. 5 winkels vinden die PS3 verkopen wat ik beetje raar vind voor zo'n enorm land.

Maar sowieso dat wij in de winkels minder betalen betekent dat de winkelier genoegen neemt met minder marge daarom zijn de adviesprijzen beter vergelijkingsmateriaal. Net als dat ze daar minder belasting heffen moet je dat eruit filteren om eerlijk te kunnen vergelijken. Niemand is hier verontwaardigd dat ze meer BTW moeten betalen of is in Amerika verontwaardigd dat wij standaard betere acties is winkels krijgen (meer onder de adviesprijs). Het probleem is dat Sony aan Europeanen maar geld vraagt voor precies hetzelfde. De enige echte kostenpost die hier groter is dan daar is de lokalisatie door de verschillende talen. Invoeren gebeurt in Europa ook gewoon centraal en verschepen kost maar heel weinig per console, dus conclusie is dat Sony's marge hier gewoon hoger is terwijl ze in Europa toch een trouwere markt hebben dan in de VS.

Maar Sony is hier niet de enige in want het is een gebruik geworden ondanks dat de euro/dollar koers veel gunstiger is geworden voor ons Europeanen. Maar achja klagen heeft geen zin want ze gaan de prijs toch niet omlaag gooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EfBe
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Dit is natuurlijk maar 1 kant van het verhaal. Dat er hardware resources beschikbaar moeten zijn voor cross-game chat, dat is duidelijk. Echter, Sony kan ook proberen delen van het OS te optimaliseren voor size, en zo ram beschikbaar te krijgen voor cross-game chat, of features schrappen.

Het is echter meestal zo dat zodra meer ram beschikbaar is in een OS versie, deze beschikbaar komt voor games. Dat het niet mogelijk is, lijkt me daarom onzin, het is alleen een afweging die gemaakt wordt: of games gecompileerd met de OS libs version X hebben meer ram, of er is cross game chat.

Creator of: LLBLGen Pro | Camera mods for games
Photography portfolio: https://fransbouma.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-03 09:26

psychoclown

Back in black

Lijkt me beter als we weer over de playstation zelf gaan hebben in plaats van marges etc.
Als je daarover wilt discussiëren zou ik het Shopping Forum aanraden.

WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gusev
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21:52
Terug van heel lang geweest, at last...afgestudeerd hihi! *neemt stof van PS3 af*

Vraagje, kan het ook in het Crysis 2 topic vragen, maar heeft iemand hier Crysis 2 op de PS3 gespeeld? Wil 'm wel graag halen voor 30 euries...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fatal Mind
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Gusev schreef op zaterdag 20 augustus 2011 @ 13:27:
Terug van heel lang geweest, at last...afgestudeerd hihi! *neemt stof van PS3 af*

Vraagje, kan het ook in het Crysis 2 topic vragen, maar heeft iemand hier Crysis 2 op de PS3 gespeeld? Wil 'm wel graag halen voor 30 euries...
Heb hem hier liggen ? Prima game.

Of wil je wat specifieks weten ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gusev
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21:52
Fatal Mind schreef op zaterdag 20 augustus 2011 @ 16:09:
[...]

Heb hem hier liggen ? Prima game.

Of wil je wat specifieks weten ?
Neen niets specifieks, was benieuwd of het geen slechte port oid is/was. Dan pik ik m op, thanks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baatje
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 17-02-2024
swopdark schreef op donderdag 18 augustus 2011 @ 18:57:
[...]
Ik heb overigens zelf een move met sharpshooter add on en dit geeft games als Killzone werkelijk een heel andere diepgang en beleving mee.
Ik heb sinds afgelopen weekend ook de sharpshooter en het is inderdaad een hele andere game ervaring. Ik durf zelfs te zeggen dat ik nu pas het nut van Move kan zien. En ik kan melden dat ik al heel wat jaartjes game.

Het is natuurlijk niet zo dat ik het als vervanging zie maar het is absoluut leuk om erbij te doen. Of bijvoorbeeld een 2e run door een game. Ik kijk dan ook zeker uit naar Resistance 3 die ook Move ondersteund.

Fear leads to anger, anger leeds to hate, hate leeds to suffering....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frenkovic
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 24-04 12:50
[b][message=36612717,noline]
Zojuist abonnementje op Power Unlimited genomen incl. Uncharted 3 voor 46 euro.
Ik heb het, naar aanleiding van je tip, ook zojuist besteld. Lees de PU nu een jaartje ofzo niet meer; maar was altijd goeie wc-lectuur! Daarnaast is Uncharted 3 een van de weinige games die ik toch day-1 in huis wil hebben. Voor 48 zoveel (incl. verzenden) en 12 maanden lang aangenaam op de pot zitten kun je je geen buil vallen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat
OPSLAGHOND schreef op maandag 15 augustus 2011 @ 14:06:
[...]
Nu weet ik niet wat de ideale instellingen zijn van draadloos, maar ik zou ze wel even nakijken. ;)
@ Sagat: ^ :9
Ik mag hier zelf ook weer naar op zoek |:(
Ik dacht even snel die speed test te kunnen uitvoeren, wat gebeurd er? Ps3 is nat type 2, kan bepaalde problemen geven met spraak en verbinden, en dan laat ie de snelheden nog niet eens zien.......

Het heeft echt gewerkt, maar ik heb laatst een aanpassing gedaan in mijn router.......dat was eigenlijk alleen maar het aanzetten van dhcp dus ik zou vrij makkelijk terug moeten kunnen naar nat type 1....keep you guys posted...... :X

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerpaki
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 08:34
Een vraag. Zijn er hier tweakers die de PS3 draadloos op een Airport Extreme hebben aangesloten? Heb het hier sinds dit weekend en werk op zich prima alleen kwam bij de connectivity check tegen dat de Airport Extreme geen uPnP ondersteunt. Hebben jullie bepaalde poorten open staat voor de PS3?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluutmaran
Bij de PU deals kun je ooit lang wachten op je game! Had het vorig jaar ook besteld maar kreeg pas 1,5 maand later mijn game thuisgestuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JK
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-04 09:09

JK

Kluutmaran schreef op maandag 22 augustus 2011 @ 15:32:
Bij de PU deals kun je ooit lang wachten op je game! Had het vorig jaar ook besteld maar kreeg pas 1,5 maand later mijn game thuisgestuurd.
Maakt niet uit.. Uncharted 3 komt dan ook pas 1 november uit geloof ik en heb toch nog een backlog van hier tot Tokyo. Het is ook niet zo dat ik Uncharted 3 namelijk voor de volledige mep zou kopen in de winkel. Ik vind het een hele toffe serie, maar ik koop liever spellen rond de 20-30 euro dus wachten ben ik wel gewend.

Ik dacht dat vorige week Bodycount (demo) in de store zou komen, maar die komt dus deze week?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rkonings
  • Laatst online: 03-05 16:32
mijn Playstation 3 geeft een enorm blokkerig beeld en valt soms helemaal uit.
Ik krijg dan de melding "No Signal" op mn beamer en mn lcd tv.
als volgt aangesloten: PS3 - Recveiver - lcd en beamer

receiver heeft een dual hdmi out en staat op pass through...
al mn andere appatuur doet het prima, media player, dvd en tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
<standaard helpdesk reply> Heeft u al een andere kabel geprobeerd? </>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

EfBe schreef op zaterdag 20 augustus 2011 @ 10:40:
[...]

Dit is natuurlijk maar 1 kant van het verhaal. Dat er hardware resources beschikbaar moeten zijn voor cross-game chat, dat is duidelijk. Echter, Sony kan ook proberen delen van het OS te optimaliseren voor size, en zo ram beschikbaar te krijgen voor cross-game chat, of features schrappen.

Het is echter meestal zo dat zodra meer ram beschikbaar is in een OS versie, deze beschikbaar komt voor games. Dat het niet mogelijk is, lijkt me daarom onzin, het is alleen een afweging die gemaakt wordt: of games gecompileerd met de OS libs version X hebben meer ram, of er is cross game chat.
Het probleem is dat er al games zijn die minimaal XXX MB RAM verbruiken. Sony kan nooit meer van die RAM gebruik maken, omdat anders het 'welzijn' van die games in gevaar komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackBull
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 04-01 18:46
rkonings schreef op maandag 22 augustus 2011 @ 15:46:
mijn Playstation 3 geeft een enorm blokkerig beeld en valt soms helemaal uit.
Ik krijg dan de melding "No Signal" op mn beamer en mn lcd tv.
als volgt aangesloten: PS3 - Recveiver - lcd en beamer

receiver heeft een dual hdmi out en staat op pass through...
al mn andere appatuur doet het prima, media player, dvd en tv.
standaard helpdesk antwoord #2: "Heeft u al geprobeerd de PS3 direct op de tv of beamer aan te sluiten?"

Acties:
  • 0 Henk 'm!
hmm Diablo naar console(s) en bijna zeker naar de PS3!!!

nieuws: Diablo III krijgt ook console-versies
Inmiddels heeft Blizzard op de Gamescom in Keulen laten weten dat er inderdaad consoleversies van Diablo III zullen verschijnen. Voor welke console dat zal zijn en wanneer de rpg is te verwachten, is niet bekend gemaakt maar volgens insiders zal er uitsluitend een PS3-versie verschijnen. De spelontwikkelaar zou momenteel bezig zijn om een team samen te stellen om de port van de pc-game mogelijk te maken.

Playstation 3 - PSN ID: Sw0pDiller | XBOX360 Premium - Gamertag: ZakkeWasser | DELL New Studio 17 laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bellerophon

Bellerophon

Persona non grata

swopdark schreef op maandag 22 augustus 2011 @ 22:24:
hmm Diablo naar console(s) en bijna zeker naar de PS3!!!

nieuws: Diablo III krijgt ook console-versies

[...]
Fuck :'(

Mijn sociale leven! Diablo 3, Battlefield 3... Zucht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TDB
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-05 19:07

TDB

Bellerophon schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 07:44:
[...]

:+

PSN: TDBtje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 01-05 23:15

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

[...]

:Y
Ik heb het mijn vrouw ook nog niet durven vertellen -O-

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bellerophon

Bellerophon

Persona non grata

AllSeeyinEye schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 10:23:
[...]

:Y
Ik heb het mijn vrouw ook nog niet durven vertellen -O-
All in good time ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackEyedAngel
  • Laatst online: 23:38

BlackEyedAngel

Just a decent guy

[...]

Ik heb gelukkig geen sociaal leven dus laat Diablo 3 maar komen :)

It is possible to commit no mistakes and still lose. That is not a weakness, that is life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 355554

[...]

Je vergeet Skyrim. =)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bellerophon

Bellerophon

Persona non grata

Touche, well played (ik wist ook dat ik er 1 vergat 8)7 )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat
Ik geef dan weer niets om elder scrolls games en fps is ook een gepasseerd station, maar d3 kan wel weer is een echte time killer worden. Vraag me alleen af of het op console net zo lekker als op pc gaat spelen (diablo 1 is toch ook op ps2 of zelfs nog 1 uitgekomen? Volgens mij was dat maar een matige versie.)

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bellerophon

Bellerophon

Persona non grata

Sagat schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 11:10:
Ik geef dan weer niets om elder scrolls games en fps is ook een gepasseerd station, maar d3 kan wel weer is een echte time killer worden. Vraag me alleen af of het op console net zo lekker als op pc gaat spelen (diablo 1 is toch ook op ps2 of zelfs nog 1 uitgekomen? Volgens mij was dat maar een matige versie.)
Op de PS1, was zeker een matige versie... maar was ook niet uitgegeven door Blizzard maar door de Climax Group

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nioz
"Voor welke console dat zal zijn en wanneer de rpg is te verwachten, is niet bekend gemaakt"

Blizz kennende zal het nog wel 2 jaar duren voordat de ps3 versie het daglicht ziet. ;)
Ik hoop dat D3 nog een beetje op mijn oude pc draait, starcraft 2 was gelukkig nog goed te doen. Mijn laatste upgrade is in 2006 geweest, ben daarna overgestapt op de consoles als mijn primaire game platform.
Mijn pc heeft een e6600 en radeon x1950xtx aan boord, dus ik vrees t ergste. Ik had net nog even gegoogled naar de x1950xtx, maar als ik dat lees, dan moet ik toch wel lachen. In alle reviews hebben ze het over de 'friendly price' van dat ding, dat was meer dan 400euro :D

Edit:
Over pc upgrades gesproken: heeft iemand al een console review van Deus Ex gespot? De pc versie krijgt zeer positieve kritieken, maar ik zie nergens (expliciet) vermeld staan dat iemand de xbox of ps versie gespeeld heeft. Volgens Ben Kuchera van arstechnica wordt de pc versie verspreid als officiele review versie, ik hoop dat dit niet betekent dat de console versie (behalve graphics) echt minder is...

[ Voor 23% gewijzigd door nioz op 23-08-2011 13:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rkonings
BlackBull schreef op maandag 22 augustus 2011 @ 16:22:
[...]

standaard helpdesk antwoord #2: "Heeft u al geprobeerd de PS3 direct op de tv of beamer aan te sluiten?"
Nee, dat heb ik niet geprobeerd omdat de rest van mn apparatuur, dvd/br/mediaplayer en tv het wel op die manier doen.

Zou het helpen om om te ruilen tegen een ander model?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nioz
Maar waarom probeer je het niet even zonder dan? Dan kan je tenminste uitsluiten of de receiver voor een probleem zorgt of niet. Wellicht gaat daar iets fout met het doorgeven van het signaal of de HDCP handshake?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rkonings
nioz schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 14:39:
Maar waarom probeer je het niet even zonder dan? Dan kan je tenminste uitsluiten of de receiver voor een probleem zorgt of niet. Wellicht gaat daar iets fout met het doorgeven van het signaal of de HDCP handshake?
Het probleem zit hem er in dat het niet altijd is... soms gaat het een hele avond goed
maar ik zal vanavond eens alleen de tv er aan hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluutmaran
nioz schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 12:06:
Edit:
Over pc upgrades gesproken: heeft iemand al een console review van Deus Ex gespot? De pc versie krijgt zeer positieve kritieken, maar ik zie nergens (expliciet) vermeld staan dat iemand de xbox of ps versie gespeeld heeft. Volgens Ben Kuchera van arstechnica wordt de pc versie verspreid als officiele review versie, ik hoop dat dit niet betekent dat de console versie (behalve graphics) echt minder is...
http://www.insidegamer.nl...x-edition/recensies/38097

Hier krijgt de PS3 versie ook een 9+ en goede commentaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cheiron
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07:14
Chef_v_leeuwen schreef op woensdag 10 augustus 2011 @ 10:20:
Alleen voor PS-plus members, dat had ik er nog even bij moeten zeggen.

Kom er wel net achter dat NOS er niet meer bij zit, :( dus makkelijk ff snel het nieuws kijken zit er niet meer in. Er staat nu alleen een link naar Mubi
Zie het ook na het installeren van de update. Erg jammer dat ze deze functionaliteit eruit hebben gehaald. Vond het wel ok om even het nieuws te kijken, of reacties na het voetbal. Hopelijk is de reden dat er snel een verbeterde versie uit komt..

Flickr PSN ID= cheironnl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• f.h
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09:08

f.h

Ik zit net dat MUBI even te proberen omdat ik geen idee had wat het is. Krijg ik een foutmelding met "Het spijt me, Dave... bla bla"

Ehm wie is Dave? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seraphus-Y
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 30-12-2024

Seraphus-Y

Scientific progress goes Boink

f.h schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 17:49:
Ik zit net dat MUBI even te proberen omdat ik geen idee had wat het is. Krijg ik een foutmelding met "Het spijt me, Dave... bla bla"

Ehm wie is Dave? :+
YouTube: I'm sorry, Dave - YouTube

Hier stond een lijstje met oude meuk... (toen was het nieuw en spannend).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nioz
Nice, thanks!

Zelf nog een video review van de xbox versie gespot op youtube: YouTube: Deus Ex Human Revolution Review (PS3 & XBOX 360) - YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Laatst online: 22:48

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Ik wil graag mijn PS3 aansluiten op een Samsung Full HD tv. Welk type HDMI-kabel kan ik dan het beste kopen? Gewoon 1.4a?

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007

FeaR

In GoT we trust

Jorgen schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 23:50:
Ik wil graag mijn PS3 aansluiten op een Samsung Full HD tv. Welk type HDMI-kabel kan ik dan het beste kopen? Gewoon 1.4a?
HDMI-kabels hebben geen versies. Apparaten maken het of het HDMI 1.3 of HDMI 1.4 is (of welke versie dan ook). Kabels zijn er tegenwoordig in twee smaken: "Standard Speed" en "High Speed", van beide heb je dan ook nog een versie met en zonder ethernet. Met High Speed zit je altijd goed voor 1080p en eventueel later 3D. Let wel dat sommige kabels bijvoorbeeld tot 5 meter High Speed zijn en na 5 meter nog maar Standard Speed.

Bron.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
HDMI kabels hebben wel degelijk versies. De apparaten kunnen deze versie herkennen of zelfs eisen (HDMI 1.3 voor 3D, HDMI 1.4 voor ethernet etc.). Koop gewoon een goede (zeker niet te dure) HDMI 1.3 kabel. Deze zijn in 2,5 meter voor € 4,99 al te koop. De kabel van de ALDI/LIDL voldoet ook prima, ik heb er zelf ook een keer één gekocht voor als ik me PS3 bij me tweede LCD TV zet.

Bron: Wikipedia: HDMI

[ Voor 13% gewijzigd door Jumpman op 24-08-2011 00:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007

FeaR

In GoT we trust

Jumpman schreef op woensdag 24 augustus 2011 @ 00:17:
HDMI kabels hebben wel degelijk versies.
Dat is dus sinds de opvolger van HDMI 1.3 niet meer het geval. In een poging om de verwarring rond HDMI 1.4 wat te verminderen heeft de HDMI Licensing LLC een tijdje terug vier categorieën gecreëerd die de HDMI versie nummers gaan vervangen.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• f.h
  • Registratie: Januari 2006

f.h

Lol heb die film nooit gezien en wederom het bewijs dat pakkende zinnen meestal veel beter klinken in het Engels :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Zijn er nog mensen die Dead Nation spelen? had het veel gespeeld met de welcome back actie, maar wil nu voor de platinum trophie gaan

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hanssuh
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 29-12-2022
Fietsbel schreef op woensdag 24 augustus 2011 @ 11:13:
Zijn er nog mensen die Dead Nation spelen? had het veel gespeeld met de welcome back actie, maar wil nu voor de platinum trophie gaan
Ja, ben wel van plan deze nog te gaan spelen (voor platinum).

Kunnen co-op doen als je wil. Ben regelmatig online in avonduren.

PSN ID: Hanssuh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Laatst online: 22:48

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

@ FeaR & Jumpman,

Een gewone, normale HDMI kabel voldoet in principe dus. Bedankt.

Ik heb ondertussen de volgende kabels gevonden:

Een merkloze 1.4 kabel bij allekabels.nl, of
een Hama kabel bij Play.com.

Hama spreekt me in principe meer aan dan geheel merkloos. De prijzen bij allekabels.nl zijn ook eigenlijk onwaarschijnlijk laag.

[ Voor 78% gewijzigd door Jorgen op 24-08-2011 14:16 ]

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochem Boom
  • Laatst online: 01-05 14:40
Als de adviesprijzen binnenkort verlaagd worden, zakken de stunters/webwinkels die scherpe prijzen hanteren dan ook gelijk in prijs? Ik zie nu namelijk een PS3 Slim 160gb voor 228 staan bij Nedgame. Zou die gelijk in prijs zakken als de adviesprijs omlaag gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandyman538
  • Registratie: Mei 2003
  • Nu online

Sandyman538

SandstorM [148839]

Jorgen schreef op woensdag 24 augustus 2011 @ 13:29:
Hama spreekt me in principe meer aan dan geheel merkloos. De prijzen bij allekabels.nl zijn ook eigenlijk onwaarschijnlijk laag.
Als je geen grote afstanden hoeft te overbruggen dan zou ik gewoon voor een merkloze kabel gaan. Die liggen voor 3 a 4 euro bij de action. Ik gebruik die dingen bij al mijn apparatuur en nog nooit problemen mee gehad.
Jochem Boom schreef op woensdag 24 augustus 2011 @ 14:09:
Als de adviesprijzen binnenkort verlaagd worden, zakken de stunters/webwinkels die scherpe prijzen hanteren dan ook gelijk in prijs? Ik zie nu namelijk een PS3 Slim 160gb voor 228 staan bij Nedgame. Zou die gelijk in prijs zakken als de adviesprijs omlaag gaat?
Ik denk dat de prijzen waar nu mee geadverteerd wordt al de nieuwe prijzen zijn. Advies 320gb is 299E en adviesprijs 160gb is 249E. Ik denk dat de prijzen dus nu niet veel verder naar beneden gaan.

/edit

Volgens mij zag ik bij saturn groningen een 320gb met infamous 2 voor 299E, maar dat weet ik niet zeker.

[ Voor 43% gewijzigd door Sandyman538 op 24-08-2011 14:50 ]

Hattrick: playing IV.50
PSN: Sandyman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochem Boom
  • Laatst online: 01-05 14:40
Thanks!

Heb ter vervanging van m'n 3 jaar oude (en gesneuvelde) 60gb fat een 160gb slim besteld bij Nedgame voor 228 euro. Reparen had me 150 euro en heel veel weken wachten gekost. Nu heb ik voor 80 euro extra een nieuwe met weer 2 jaar garatie en als het goed is morgen in huis. Lijkt mij een goede deal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
FeaR schreef op woensdag 24 augustus 2011 @ 00:21:
[...]

Dat is dus sinds de opvolger van HDMI 1.3 niet meer het geval. In een poging om de verwarring rond HDMI 1.4 wat te verminderen heeft de HDMI Licensing LLC een tijdje terug vier categorieën gecreëerd die de HDMI versie nummers gaan vervangen.
Of je je product nu uitbrengt met versies of types, het is om het even. Gelukkig hebben ze nu wel de subreeks weggelaten (bij 1.3x de x reeks zeg maar) en zijn er nog maar vijf kabels. Het nadeel van zo'n verandering is altijd dat het nog tijden duurt voor de oude benamingen uit de schappen verdwijnen.

Je moet dus een High Speed hebben voor gegarandeerd goede 1080p doorgave.

Bron zoals het nu is: http://www.hdmi.org/manuf.../finding_right_cable.aspx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
Jochem Boom schreef op woensdag 24 augustus 2011 @ 14:09:
Bij Bart Smit (webwinkel) en E-Plaza (webwinkel) staat een Playstation 3 320GB met Singstar Studio 100 voor € 249,99.

• rimave
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 04-05 18:30
Ondersteund de PS3 met de laatste firmware ineens mkv?
Ik kan ze namelijk ineens afspelen. :D

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 04-05 21:00
MKV is alleen maar de container hè, zegt weinig over wat erin zit ;) Probeer eens meerdere MKV's. En als ze allemaal werken, des te mooier :P

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01:44
rimave schreef op donderdag 25 augustus 2011 @ 22:53:
Ondersteund de PS3 met de laatste firmware ineens mkv?
Ik kan ze namelijk ineens afspelen. :D
Waar heb je ze dan op staan? FAT32 ondersteunt maximaal 4GB bestanden en mijn MKV's zijn veel groter dan dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

hanssuh schreef op woensdag 24 augustus 2011 @ 11:23:
[...]

Ja, ben wel van plan deze nog te gaan spelen (voor platinum).

Kunnen co-op doen als je wil. Ben regelmatig online in avonduren.
Die moet ik ook nog halen, lijkt me leuk om te doen
Mijn PSN naam: lebsteif (fietsbel achterstevoren)

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Dead Nation is volgens mij niet bepaald makkelijk om platinum te halen.
Heb zo eens even een stukje op hoogste moeilijkheidsgraad gespeeld, maar dat is toch behoorlijk pittig.
Of het is gewoon niet zo mijn spel, dat kan ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromoX
  • Laatst online: 12-04 17:08

PromoX

Flying solo

Topicstarter
Nieuw deel met verse topicstart: Het Playstation 3 ervaringen topic - Deel 54 :).

And I'm the only one and I walk alone.

Pagina: 1 ... 35 36 Laatste

Dit topic is gesloten.