Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-03 09:26

psychoclown

Back in black

Topicstarter
Mede-auteur:
  • RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19:29

RedHat

PS3 Jailbreak - toepassing

Voorwoord
Geschiedenis
Custom Firmware
Beeldmateriaal
Voorwoord
Welkom in het PS3 jailbreak toepassingstopic. In dit topic kan gediscussiëerd worden over de mogelijkheden die het biedt wanneer je je Playstation aanpast en/of jailbreakt. Ook mag je hier discussiëren over de laatste technische nieuwtjes omtrent het aanpassen en/of jailbreaken van je Playstation 3, de toepassing dus. Wat we absoluut niet willen is het volgende:

• Discussies over het afspelen van illegale danwel gedownloade spellen
• Discussie over af- of goedkeuring van de jailbreak (Dit voegt niets toe; dit topic is bedoeld voor discussies omtrent het laatste nieuws en nieuwe mogelijkheden; voor de voor- en tegenstander discussies kun je vanaf nu hier terecht: [PS3] Jailbreakdiscussie - opinie.
• Laat elkaar in zijn/haar waarde!
• Bij zaken die niet mogen; maak een TR aan en ga niet onnodig quoten of hier berichten aan spenderen.
• Quote nieuwsberichten of zorg ervoor dat er niet doorgelinkt wordt naar files; dit is niet toegestaan op GoT (zie hierboven).

Het vorige Jailbreaktopic is helaas verloren gegaan omdat het onmodbaar was voor de crew. Wij (zowel users als crew) hopen dat dit topic niet hetzelfde lot is toebestemd.
Geschiedenis
Eind augustus claimde een bedrijf de Playstation gekraakt te hebben. De Playstation werd voor het eerst gereleased op 11 november 2006 in Japan. Dit betekende dat de Playstation 4 jaar ongeschonden was. Middels een USB stick kon je de Playstation in 'debug mode' zetten waardoor je 'unsigned' code kon uitvoeren. Tweakers.net berichtte op 20 augustus het volgende:
Een bedrijf claimt een usb-stick gemaakt te hebben die het mogelijk maakt om gekopieerde games vanaf de interne harddisk van de PS3 of een extern medium op te starten. De 'PS Jailbreak' zou de PlayStation 3 in feite in debug-modus zetten.

De firma Ozmodchips.com heeft op YouTube een aantal clips geplaatst waarin een usb-stick in een PS3 is geplaatst, waarna een 'hd loader' in de xmb-interface verschijnt. Hiermee kan een spel op een externe harddisk worden geplaatst en gestart, en ook games op de interne harddisk van de PS3 zouden zo gestart kunnen worden. Een bijkomend voordeel is dat games vanaf harddisk twee keer zo snel laden als vanaf een blu-ray-schijfje. Het 'rippen' zou alleen mogelijk zijn met een blu-ray game-disc; kopiëen zouden niet worden ingelezen door de interne blu-ray-drive.
Bijbehorend filmpje

De jailbreak werkt alleen met firmware 3.41 en werd meteen gepatcht. Je kon niet meer online omdat PSN een hoger firmware vereiste dan de 3.41.

Al snel kwamen er zogenoemde 'backup managers' uit waarmee je een spel naar je harde schijf kon kopieëren. Hierdoor werd het afspelen van games een stuk sneller; laadtijden werden korter. Echter verschenen er ook spellen via illegale kanalen die ook afspeelbaar werden. Piraterij was een feit op de Playstation 3.

Op de 'Chaos Communication Congress 2010' in Berlijn kondigde een groep genaamd 'fail0verflow' aan dat ze er in waren geslaagd om 'unsigned' code te draaien op de Playstation zonder een dongle. Ook kondigde ze aan dat door hun hack de 'key' gevonden kon worden waarmee software 'gesigned' kon worden, waardoor de Playstation denkt dat de code / software van Sony zelf afkomt. De 'private key' kon technisch gezien wél veranderd worden door Sony maar dan zouden alle games en software niet meer werken die de oude key nog gebruikten. Dit is dus geen optie.

Op 3 januari 2011 publiseerde een gebruiker genaamd 'geohot' de 'private key' en liet zien hoe hij 'Hello World' op de Playstation werkend kreeg. 'geohot' gebruikte hiervoor de hack van de groep 'fail0verflow'. Ook de 'private key' van de PSP werd zichtbaar. 'geohot' kwam met een custom firmware waarop software geïnstalleerd kon worden, echter limiteerde geohot lv2 en lv1 waardoor backup managers niet werkte.

In reactie op dit heeft Sony zowel de groep 'fail0verflow' als 'geohot' aangeklaagd. Hier heeft Tweakers.net óók een nieuwsartikel aan gewijdt en is wel hier te vinden: nieuws: Sony sleept PS3-hacker George Hotz voor de rechter
Custom Firmware
Doordat software en firmware middels de 'private key' gesigned kunnen worden, waardoor de Playstation denkt dat de firmware van Sony afkomt, kunnen deze geïnstalleerd worden via het systeemmenu van de Playstation 3. Deze custom firmware kan op een USB stick gezet worden en de Playstation kan vanaf de usb stick geupdate worden.

Omdat de CFW zich in een bijzonder vroeg stadium bevind kunnen de firmwares hier nog niet 'uitgelicht' worden; op moment van schrijven zijn er een aantal CFW's, te weten:

• geohot CFW (lv1+lv2 gelimiteerd; dus niet alle software mogelijk)
• Waninkoko KANS OP GEBRICKTE CONSOLE!
• Evilnat (Nog niet gereleased, onduidelijk of dit ooit nog gebeurd
• Wutangrza ( Peek/Poke implementatie; Backupmanagers werken hier straks wel op; Hier niet over discussiëren )

Custom Firmware installeren is altijd op eigen risico; de kans bestaat altijd dat je console brickt (En dus niet meer werkt).
Beeldmateriaal
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=xzap-xv1a7g]
Disclaimer
Dit topic is in aanbouw en verre van volledig: Heb je opmerkingen en/of aanvullingen; GRAAG! DM die dan even door naar RedHat!

[ Voor 97% gewijzigd door TheZeroorez op 12-02-2011 17:10 ]

WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown

psychoclown

Back in black

Topicstarter
Modbreak:Wat is er not done in dit topic:
- discussies over illegale kopieën van spellen
- discussies omtrent backups maken van spellen
- discussies om met een onofficiële manier, niet van Sony afkomstige systeemsoftware, te verbinden naar Playstation Network
- discussies omtrent aanpassingen die als enige doel hebben het werkend krijgen van backups
- Het vermelden van of verwijzen naar backup managers

Wat is toegestaan:
- Uitleg geven of links naar tutorials, zolang de sites geen spul bevat wat tegen de regels is

[ Voor 32% gewijzigd door psychoclown op 18-01-2011 00:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naaitsab
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 19:22
Wellicht dat '[PS3]Jailbreak-discussie topic' een betere benaming is?

if (!coffee) {
Work = false; }

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barry457
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 11-04 10:47
Zijn er al progs gemaakt voor de PS3 met de jailbreak? het lijkt me namelijk super om een andere media center dan die van Sony zelf te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnold
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:17
Waninkoko (bekend van de Wii homebrew) heeft net een custom PS3 firmware uitgebracht welke het mogelijk maakt zowel homebrew als piracy te gebruiken.

Waninkoko's twitter

Vraag me af hoe snel sony nu met update is...

waarschuwing
Er blijkt een grote brick kans te zijn. Waninkoko heeft dit toegegeven op zijn twitter. Houd die dus in de gaten en installeer voorlopig geen CFW package tot zeker is dat dit zonder problemen gaat werken.

[ Voor 114% gewijzigd door Arnold op 17-01-2011 15:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dtech
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22-04 10:40
Hoe staat het er eigenlijk mee? Is er al homebrow die op een gewone ongemodificeerde console kan draaien d.m.v. singing met de root key?

Daar was ik namelijk erg benieuwd naar aangezien het werd geroepen dat dat kon m.b.v. de root key.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itons
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
GS2K1 schreef op maandag 17 januari 2011 @ 14:01:
Waninkoko (bekend van de Wii homebrew) heeft net een custom PS3 firmware uitgebracht welke het mogelijk maakt zowel homebrew als piracy te gebruiken.

Waninkoko's twitter

kans op een brick met deze cfw lijkt 50/50 te zijn... ik zou nog even afwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj Neo Ziggy
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-04 14:26
Ik wacht liever totdat het helemaal "veilig" is.
Zou het zo zonde vinden om mijn ps3 te bricken.
Verder zou ik voor de zekerheid een complete backup maken van alle gegevens die op je hd staan.
Stel dat je hem brick kan je nog altijd naar een nieuwe ps3 om daar door te gamen.

Zodra het allemaal stabiel is, ga ik er toch Linux op installeren. Lijkt me zo gaaf.

Wat is hoop? Uitgestelde teleurstelling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leech1984
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 01-04 18:24
Ik heb mijn PS3 gejailbreaked met GeoHot z'n firmware update.

Op dit moment ben ik een beetje aan het pielen met de FTP, verder heb ik niet zoveel homebrew kunnen ontdekken wat niet te maken heeft met backups draaien etc.

Ik hoop dat er iets van een betere ondersteuning kan komen voor videofiles.

Het jailbreaken van een PS3 met 3.55 is eigenlijk supersimpel.
GeoHot's firmware downloaden, op een stickje zetten, naar update gaan en via storage update.

Lees rustig de Terms door en installeren maar!

Beeld gaat op zwart, de playstation gaat een paar piepjes geven (9 in totaal) en sluit zichzelf dan af.
Opnieuw opstarten en je hebt het mapje .pkg erbij bij Games.

Van hieruit kun je je homebrew installeren.

Over de stabiliteit:

Bij mij heb ik nog geen enkele vastloper gehad. Wel laat ik mijn PS3 offline wanneer ik programma's gebruik die niet via de officiele kanalen naar buiten zijn gebracht. ;)

[ Voor 12% gewijzigd door leech1984 op 17-01-2011 15:37 ]

PSN: Leech1984

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Niet online
GS2K1 schreef op maandag 17 januari 2011 @ 14:01:

Een update zal waarschijnlijk niet helpen, omdat homebrew 'legaal' gesigned kan worden. Het controlemechanisme op officiele PKGś is dus nutteloos geworden. Sony zal dit gaan bestrijden door te detecteren of men OFW of CFW draait, en aan de hand daarvan bans gaan uitdelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morphix
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 22-04 17:06
Wat ik eigenlijk nog niet zo goed begrijp is of er nu daadwerkelijk een custom firmware geïnstalleerd moet worden om homebrew te draaien? Met die rootkey zou in principe alle software toch gesigned kunnen worden en daarmee ook op elke ps3 af te spelen :?

Daarnaast vond ik de laatste keer dat ik erop googlede dat het XBMC team geen interesse heeft in een port voor de PS3. Is daar al verandering in en/of hoe groot is de kans dat XBMC uiteindleijk op de ps3 komt te draaien? Dat zou, samen met emulators, de grootste reden zijn om m'n ps3 'om te bouwen'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
XBMC heeft toch een PPC versie en kan dus makkelijk geport worden voor de PS3 (Correct me if im wrong)?

Overigens heeft die gast met z'n CFW een grote fuck-up gemaakt waardoor bricken mogelijk was. Je kan beter de twitter in de gaten houden van mathieulh, die is vrij bekend in de devkanalen van de PS3... En niet zomaar iets installeren is nog steeds het devies; CFW/Homebrew is heel leuk maar er zullen ook Fakes tussen zitten die je console bricken.

Laatste tweet van die gast van de CFW:
I'm not saying that my tools are better or the risks using my tools are lower... I already know I made a huge mistake.
Zegt genoeg.

Overigens is GeoHot volgens mij tot nu toe de enige die op de 'normale' manie volledig toegang heeft gekregen tot de PS3 en wilt dat niet 'prijsgeven'. Het is natuurlijk een kwestie van tijd maar de meeste devs zullen het kunnen draaien van illegale kopies tegen proberen te werken.

Overigens zijn er al gesignde tools (FTP server etc) die volgens mij ook werken op OFW.

En voor de mensen die zich afvragen of Sony hier wat tegen kan doen? Sony laat straks gewoon een hashtabel meedraaien; heeft je FW niet de goede hash krijg je PSN ban. Ook als je géén illegale spellen speelt en gewoon alleen homebrew hebt. Overweeg het gebruik van CFW dus goed!

Ik zal kijken of ik vanavond een mooie TS in elkaar kan draaien :)

[ Voor 113% gewijzigd door RedHat op 17-01-2011 18:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leech1984
Uiteraard moet je de bekende ps3 hack scene fora in de gaten houden om bricks tegen te gaan.

Mijn advies zou zijn om 1 of 2 dagen te wachten na een release van een firmware.
Zo deed ik dat ook met de PSP. Het heeft mij een paar keer behoed van een brick.

Als je hulp nodig hebt met de startpost, moet je even een DM sturen.
Dan probeer ik je zoveel mogelijk te helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Niet online
RedHat schreef op maandag 17 januari 2011 @ 18:29:

En voor de mensen die zich afvragen of Sony hier wat tegen kan doen? Sony laat straks gewoon een hashtabel meedraaien; heeft je FW niet de goede hash krijg je PSN ban. Ook als je géén illegale spellen speelt en gewoon alleen homebrew hebt. Overweeg het gebruik van CFW dus goed!
Sony checked alle gedraaide apps en geeft deze bij bootup door aan het thuisfront. Overzichtje van alle "call home" acties:
fus01.ps3.update.playstation.net > Update Server (sys updates)
mercury.dl.playstation.net > What's new ads
nsx.np.dl.playstation.net > playstation store preview
nsx-e.np.dl.playstation.net > ads
(main file exchange connections)
us.np.stun.playstation.net > on boot initiates connection
ena.net.playstation.net > SSLv3 connection after above connection
dus01.ps3.update.playstation.net > secondary update attempt (could force updates)
auth.np.ac.playstation.net > SSLv3 authentication server
(destination servers)
service.playstation.net (has multiple IPs if only the ip address is blocked)
(Error Reporting)
creepo.ww.hl.playstation.net (uploads crash reports etc.)
Enorm balen dus. Want zelfs als je alleen eigen spellen speelt, maar daarnaast homebrew wil draaien; kan je dus alsnog de onlinefunctionaliteit afgepakt worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grannd
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 16:10

Grannd

da Granndest

Er is nog totaal niet bekend of Sony bans uit gaat delen.

Sony heeft juist tegen de BBC gezegd dat ze het probleem dmv netwerk updates willen gaan blokkeren, nu schijnt het wel zo te zijn dat dat vrij moeilijk zal gaan, maar dat is wat Sony zelf heeft gezegd, naast het feit dat ze Geohot hebben aangeklaagd.
Dat Sony bans uit zou gaan delen en dat ze actief controleren welke programma's je heb gedraaid is puur gebaseerd op speculatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deezers
  • Registratie: Mei 2006
  • Nu online
Ik kon het niet laten en heb TOCH geupdate naar de CFW van Wankiko.
Met angst in mijn lichaam geupdate, maar........ gelukkig geen brick!

Op mijn 120 GB slim model (gekocht December 2009) doet ie het, ook PSN. :)

Ik blijf echter wel voorzichtig, want een nieuwe PS3 aanschaffen wil niemand ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhodium
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 22-04 23:00
Update: Consoles (older models) with 256MB NAND will fail. Bijna alle oudere ps3's zijn dat. De slim modelen schijnen allemaal goed te gaan, tenzij die gene wat anders gedaan heeft dan in de handleiding stond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
Dennis Lammers schreef op maandag 17 januari 2011 @ 20:26:
Ik kon het niet laten en heb TOCH geupdate naar de CFW van Wankiko.
Met angst in mijn lichaam geupdate, maar........ gelukkig geen brick!

Op mijn 120 GB slim model (gekocht December 2009) doet ie het, ook PSN. :)

Ik blijf echter wel voorzichtig, want een nieuwe PS3 aanschaffen wil niemand ;)
Vooralsnog zijn het de PS3's met een NAND van 256mb die bricken (De allereerste modellen dus). De versies met een NAND van 16mb bricken schijnbaar niet.

Dit zeg ik onder voorbehoud natuurlijk :)

Laatste nieuws:
Graf Chokolo releases GameOS HV exploit, NPDRM Decryption Payload, More!
Allerlaatste nieuws :P

Wutangrza is gekomen met een patch voor de OFW (Wat daarna dus CFW is) met de Peek/Poke patch. Er komen morgen onze tijd, later vandaag andere tijd ( ;) ) backupmanagers die werken met deze firmware. Voor degene die wat willen prutsen met backups en/of de backup managers. In principe is met die patch van Fluke alles mogelijk. Het zal nu niet meer zó lang duren voor een explosieve groei van homebrew :) Altijd leuk!

Note: Ik houdt jullie zo veel mogelijk op de hoogte; alleen svp geen linkjes plaatsen..

Wil je alleen homebrew gebruiken? Gebruik dan gewoon de Geohot; tot zover nog geen gebrickte consoles (zover bekend) en je kan gewoon een FTP-servertje opzetten bijvoorbeeld. Zaken als XBMC etc is toch een toekomstverhaal. SNES emulator werkt ook op geohot.

[ Voor 46% gewijzigd door RedHat op 17-01-2011 22:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leech1984
Allerallerlaatste bericht:

Mathieulh tweette Waninkoko dat hij de CFW niet moest releasen.

Afbeeldingslocatie: http://i55.tinypic.com/6yclg4.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
Mja, ik had het ook gezien. Hij wou graag 'fame' oid denk ik. Hij releasde het ondanks dat hij tegengesproken werd door Mathieulh (niet de minste)... Maar goed; nu is er een goede CFW uitgekomen met Peek/Poke patch en over een paar uur (laten we zeggen 24 uur) zijn er al compatible backup managers.

Homebrew werkt al een tijdje (geohot en nu de nieuwe firmware, zie mijn laatste reply). Allemaal redelijk simpele 'homebrew' maar ik hoop dat ze XBMC gaan porten. In April krijg ik m'n huisje samen met dinnetje, dan zou ik ontzettend blij wezen met XBMC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

kaasaanfiets

Extreme Edition of koekoek

rhodium schreef op maandag 17 januari 2011 @ 20:43:
Update: Consoles (older models) with 256MB NAND will fail. Bijna alle oudere ps3's zijn dat. De slim modelen schijnen allemaal goed te gaan, tenzij die gene wat anders gedaan heeft dan in de handleiding stond.
Dit zijn oude pics van een oudere downgrade aangezien het al op 18-12-2010 was gepost. Inmiddels was daar ook al weer een fix voor, maar dit is met de nieuwste ontwikkelingen helemaal niet aan de orde.
Plaatje was alleen maar een reactie op rhodium om te zien wat voor PS3 je zelf hebt, aangezien hij zegt dat de update op de oude versies mis gaat.
Ignore de BR playback dus.
Afbeeldingslocatie: http://farm6.static.flickr.com/5209/5365065498_cb0ea8b70f.jpg
Afbeeldingslocatie: http://farm6.static.flickr.com/5121/5365066054_94c8076eaf.jpg
(webisite/link(bron) mag ik niet geven denk ik?)

Om het model nummer te checken kijk even op de stikker aan de onderkant van je PS3

[ Voor 23% gewijzigd door kaasaanfiets op 18-01-2011 00:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
offtopic:
Doen BR-movies het niet op release models :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leech1984
Ik volg voornamelijk NGU. Op die site staat nu een (XXX) waarvan ze zeggen dat hij werkt.
En inderdaad, de komende 2 dagen verwacht ik een hoop van dit soort programma's, ook nog wat CFW.

Het is wel leuk om te zien dat de PS3 hack scene hetzelfde meemaakt als wat er met de PSP destijds gebeurde.

[ Voor 3% gewijzigd door leech1984 op 17-01-2011 23:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown

psychoclown

Back in black

Topicstarter
We hebben besloten dat het vermelden van of verwijzen naar backup managers ook not done is.
De reden hiervoor is het grijze gebied waar je je dan in begeeft en het zet mensen aan om te zoeken/googlen. Dit willen we dus voorkomen voor jullie maar ook onze best wil :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Niet online

kaasaanfiets

RedHat schreef op maandag 17 januari 2011 @ 22:40:
offtopic:
Doen BR-movies het niet op release models :?
Nee dat ging over een andere downgrade maar daar is inmiddels ook alweer een fix voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naaitsab
koekoek2003nl schreef op maandag 17 januari 2011 @ 22:39:
[...]

[afbeelding]
[afbeelding]
(webisite/link(bron) mag ik niet geven denk ik?)

Om het model nummer te checken kijk even op de stikker aan de onderkant van je PS3
Dat is balen, ik was van plan om een oude fat op de kop te tikken en die te Jailbreaken/testen maar dat gaat dus geheid uitlopen op een brick?

if (!coffee) {
Work = false; }

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaartenM
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 12-02 15:12
naaitsab schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 00:14:
[...]

Dat is balen, ik was van plan om een oude fat op de kop te tikken en die te Jailbreaken/testen maar dat gaat dus geheid uitlopen op een brick?
Dat gebeurd enkel bij de waninkoko jailbreak op dit moment, waarbij een fout is gemaakt door te weinig te testen met als gevolg dat er veel bricks zijn. De nand is namelijk 256mb bij fat modellen. De verwachting is op dit moment dat de cfw releases in de komende dagen/week dit probleem oplossen. Eigenlijk is er nu al een oplossing met Wutangrza cfw. Ik denk dat op dit moment de les wel geleerd is door iedereen dat het verstandig is om nog even te wachten met het jailbreaken van je console. Als het voor het gros van de mensen zonder brick lukt dan is het wel vrij veilig.

Het is handig om wat sites bij te houden die de releases posten, gewoon even de comments bijhouden en je krijgt al snel informatie of iets werkt. Mijn voornaamste bron van informatie is http://psx-scene.com en http://www.ps3hax.net, waar het vanmiddag daadwerkelijk een gekkenhuis was met kids die te snel wouden en bricks kregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnold
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:17
Openingspost: Elke custom firmware heeft kans op een Brick als je niet goed doet wat de instructies zijn. Die Custom Firmware van Waninkoko is echter nog tikkeltje erger...

De beste plaats voor laatste updates is #ps3dev op efnet. In dit kanaal zijn de meeste hackers aanwezig (oa geohot komt daar (hoewel niet meer gezien sinds de Sony aanklacht) en mag er ook niet over backup managers gesproken worden, het gaat daar echt om het hacken zelf en het draaien van eigen software.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naaitsab
Ah dus nog eventjes wachten en goed lezen wat de reacties erop zijn.
brick=brick of kun je zoals bij een android telefoon nog wel fixen al is dat niet 1-2-3 gedaan?

if (!coffee) {
Work = false; }

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
naaitsab schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 10:15:
[...]

brick=brick of kun je zoals bij een android telefoon nog wel fixen al is dat niet 1-2-3 gedaan?
Brick=brick, of er moeten speciale programmers komen en dan nog moet je je PS3 openmaken en solderen etc. Maar het is niet waarschijnlijk dat dit 'uitkomt' om je PS3 te unbricken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YMGV4LIFE
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-04 10:50
Ik denk ook dat ik me er pas aan ga wagen, zodra er een goede mediaplayer (XBMC of zoiets) uitgebracht wordt.

If you're my dog. I shaved his ass and teach him to walk backwards!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaartenM
naaitsab schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 10:15:
[...]

Er zijn wel mogelijkheden om hem te unbricken maar dat lukt maar in een heel enkel aantal gevallen. Het probleem is dat er bij bricks of YLOD de playstation de neiging heeft om de usb poorten dicht te gooien. Tevens word recovery mode niet meer opgestart. Het advies op dit moment is gewoon wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerpaki
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 18:57
Ah kijk leuke topic eindelijk.

Ik heb een aantal vragen, misschien dat iemand dat voor mij kan verhelderen.
Als nu de key bekend is die gebruikt wordt voor het signen van code door Sony waarom zijn dan die custom firmwares nodig? Dat begrijp ik tot nu toe niet. Kan iemand mij dat uitleggen? Ik begrijp dat het in ieder geval komt omdat de PKGs niet via USB geïnstalleerd kunnen worden, en dat daarvoor in ieder geval een aanpassing van de firmware nodig is om dat mogelijk te maken. Maar zijn er nog andere redenen om dit te doen puur voor homebrew (even de veranderingen voor piracy daarbuiten gelaten)?

Wat ik verder nog graag zou willen weten... ik ben al een tijd uit het programmeren, echt al jaren. Maar stel ik wil wat programmeren voor de PS3. Wat is het handigst om te gebruiken om te coden? En wat zou dan de volgorde van zaken zijn?

Ik ben al een tijd uit het programmeren en de helft van wat ik lees over de PS3 security is best diep en wat lastig te begrijpen in een keer. Du vandaar dat mijn vragen misschien wel erg simpel zijn te beantwoorden door sommigen hier. Mijn excuses daarvoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Niet online

kaasaanfiets

YMGV4LIFE schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 13:18:
Ik denk ook dat ik me er pas aan ga wagen, zodra er een goede mediaplayer (XBMC of zoiets) uitgebracht wordt.
Same here,
Maar is er een XBMC versie voor een powerPC?
Ik zie wel een download voor een Mac OS X 10.5, die heeft ook een powerPC processor toch? Misschien dat die gepoort kan worden naar een PS3 versie.

Jammer om te zien hoeveel mensen hun PS3 hebben gebricked door de CFW van waninkoko, ook 1 van de redenen dat ik het lekker allemaal eens rustig toekijk. Maar ben wel super nieuwschierig wat er nu gaat gebeuren in het otherOS gebeuren. Full hardware support?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YMGV4LIFE
koekoek2003nl schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 14:52:
[...]

... Misschien dat die gepoort kan worden naar een PS3 versie.

.... Full hardware support?
dan wordt de ps3 samen met mijn nas volgens mij echt de bom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
MaartenM schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 14:04:
[...]

Er zijn wel mogelijkheden om hem te unbricken maar dat lukt maar in een heel enkel aantal gevallen. Het probleem is dat er bij bricks of YLOD de playstation de neiging heeft om de usb poorten dicht te gooien. Tevens word recovery mode niet meer opgestart. Het advies op dit moment is gewoon wachten.
Beetje faal, omdat júist de consoles die gebrickt zijn beschikken over firmware op de NAND ipv HD. Bij de Slim zou je in dit geval de HD kunnen formatteren in een PC en dan zou misschien het probleem opgelost kunnen zijn. Maar het zijn de FATS met het probleem en die hebben de FW op de NAND staan. Heb je een bron? Denk het niet, want ik kan het nérgens vinden en technisch is het zo goed als onmogelijk zonder een programmer en solderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaartenM
RedHat schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 15:10:
[...]

Beetje faal, omdat júist de consoles die gebrickt zijn beschikken over firmware op de NAND ipv HD. Bij de Slim zou je in dit geval de HD kunnen formatteren in een PC en dan zou misschien het probleem opgelost kunnen zijn. Maar het zijn de FATS met het probleem en die hebben de FW op de NAND staan. Heb je een bron? Denk het niet, want ik kan het nérgens vinden en technisch is het zo goed als onmogelijk zonder een programmer en solderen.
Ik doel hier bij op een heel enkel aantal gevallen, ik kan maar 1 of 2 waar dit gelukt is, waarbij door het blijven doorgaan met het opnieuw opstarten en het proberen in de recovery mode te komen het gelukt is. Om de hoop voor iedereen met een brick maar te vernietigen, dat gaat dus echt never nooit lukken bij bijna alle bricks. Deze oplossing stond in een van de comments bij de waninkoko release. Maar ik geloof eigenlijk zelf ook niet dat deze user een volledige brick had. Dus jij zal ongetwijfeld gelijk hebben, ik heb het enkel van horen zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rodie83
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Buiten de bricks om, ook ik hoop verschrikkelijk op een goede mediaspeler. Is me eerlijk gezegd wel een ban op PSN waard. Zo een mooi machinetje, zo weinig mogelijkheden qua multimedia in de huidige staat. Ik zocht al naar een Neerlands topic waarin de ontwikkelingen werden bijgehouden en ben erg blij deze te hebben gevonden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Niet online

kaasaanfiets

Nog een lijstje wat er kan gebeuren als je de Waninkoko firmware flashed
Afbeeldingslocatie: http://farm6.static.flickr.com/5283/5366764213_cf0176788a.jpg
tabel gemaakt door Anoniem: 44568

Zie ook: https://spreadsheets.goog...hDOpDhsX4P-CHVuE2-Q#gid=0
wederom met dank aan Anoniem: 44568 voor de info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leech1984
Om even een kleine update te geven:

Ik heb zojuist Waninkoko CFW erop gezet.
Het is een volledige update file van 170mb, waar GeoHot 5mb nodig had.

Uiterlijk aan het XMB is er weinig verandert, behalve een nieuw mapje met /app_home/(XXXX)

Ik heb trouwens een slim van juli 2010.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
En er is een update die syscalls toestaat. Hierdoor zou álles moeten werken (homebrew,backups). En nu maar hopen dat er wat gaat gebeuren met zaken als XBMC :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YMGV4LIFE
ik heb er helemaal geen verstand van hoor, maar voor b.v. XBMC op de ps3 te laten draaien, moet dan het hele programma opnieuw geprogrammeerd worden of moet er een soort vertaler geschreven worden of sla ik de plank nu helemaal mis???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sleepwalkerbe
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 28-11-2024
Die XMBC is al geschreven voor een PPC processor en dat is op een linux distro gebaseer dacht ik. Vandaar dat het porten niet zo'n helse klus zou mogen zijn.

<SG> Sleepwalkerbe - Diablo 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YMGV4LIFE
en wat houdt porten dan precies in? omzetten naar de ps3 structuur?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 107960

YMGV4LIFE schreef op woensdag 19 januari 2011 @ 09:26:
en wat houdt porten dan precies in? omzetten naar de ps3 structuur?!
Ja en nee. In het simpelste geval kan het een kwestie zijn van een andere compiler pakken die het programma vertaalt naar een binary dat de PS3 kan uitvoeren. Maar als je echt gebruik wil maken van de PS3 architectuur zul je waarschijnlijk wel het een en ander moeten aan passen om parallel gebruik te kunnen maken van de SPUs etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YMGV4LIFE
naast een mediaplayer zou een NZB-proggie ook wel super zijn. parren en rarren zal voor de ps3 toch ook geen problemen opleveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TDB
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:55

TDB

YMGV4LIFE schreef op woensdag 19 januari 2011 @ 09:45:
naast een mediaplayer zou een NZB-proggie ook wel super zijn. parren en rarren zal voor de ps3 toch ook geen problemen opleveren.
NZB proggie.... dat klinkt bijna als een "not done" in deze topic....

PSN: TDBtje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fuqua
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 06-02 10:41
dangerpaki schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 14:32:
Ah kijk leuke topic eindelijk.

Ik heb een aantal vragen, misschien dat iemand dat voor mij kan verhelderen.
Als nu de key bekend is die gebruikt wordt voor het signen van code door Sony waarom zijn dan die custom firmwares nodig? Dat begrijp ik tot nu toe niet. Kan iemand mij dat uitleggen?
deze vraag kan ik grotendeels wel voor je antwoorden:

je hebt namelijk helemaal gelijk, de cfw zijn niet nodig namelijk. Waarom zijn deze er dan ? Nou omdat geohot en andere hackers de keys niet hebben vrijgegeven. Geohot heeft wel een patch gemaakt voor de ofw zodat deze wel homebrew applicaties kan draaien en hier een signing tool voor gemaakt. de applicaties worden door middel van .pkg geinstalleerd via een usb stick.

echter nu een paar dagen verder en er is een cfw uitgekomen van kmaew waarbij het sign gedeelte word omzijlt en alles (kwa .pkg) kan installeren.

[ Voor 12% gewijzigd door fuqua op 19-01-2011 10:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerpaki
fuqua schreef op woensdag 19 januari 2011 @ 10:01:
[...]

deze vraag kan ik grotendeels wel voor je antwoorden:

je hebt namelijk helemaal gelijk, de cfw zijn niet nodig namelijk. Waarom zijn deze er dan ? Nou omdat geohot en andere hackers de keys niet hebben vrijgegeven. Geohot heeft wel een patch gemaakt voor de ofw zodat deze wel homebrew applicaties kan draaien en hier een signing tool voor gemaakt. de applicaties worden door middel van .pkg geinstalleerd via een usb stick.

echter nu een paar dagen verder en er is een cfw uitgekomen van kmaew waarbij het sign gedeelte word omzijlt en alles (kwa .pkg) kan installeren.
Ok op die manier. Nu begrijp ik geloof ik beter welke keys wel vrijgegeven zijn en welke niet. De keys die vrijgegeven zijn zijn dus niet de meest basale keys (om het maar even zo te noemen) maar higher level keys die je dus niet toegang geven tot het volledige systeem op de meest basale niveau. Klopt dit?

Eigenlijk zou iemand dus gewoon de volledige key moeten vrijgeven zodat je dat hele custom firmware helelmaal niet nodig hebt en gewoon alleen hoeft te signen en draaien. Ik denk namelijk altijd als je niets aanpast dan is er ook niets wat Sony kan detecteren. Deze actie van GeoHot versterkt overigens alleen mijn mening over hem dat hij maar al te graag belangrijk gevonden wil worden en daar alles voor bereid is te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fuqua
dangerpaki schreef op woensdag 19 januari 2011 @ 10:23:
[...]

Ok op die manier. Nu begrijp ik geloof ik beter welke keys wel vrijgegeven zijn en welke niet. De keys die vrijgegeven zijn zijn dus niet de meest basale keys (om het maar even zo te noemen) maar higher level keys die je dus niet toegang geven tot het volledige systeem op de meest basale niveau. Klopt dit?
klopt, maar hackers hebben de syscalls en peek/poke commands die beschikbaar waren in ofw 3.41 en uitgeschakeld in de laatste ofw 3.55 weer weten in te schakelen. waardoor inprincipe de playstation 3 nu weer is als toen op ofw 3.41 maar toen nog een usb dongle nodig had om bij alles te kunnen.
Eigenlijk zou iemand dus gewoon de volledige key moeten vrijgeven zodat je dat hele custom firmware helelmaal niet nodig hebt en gewoon alleen hoeft te signen en draaien. Ik denk namelijk altijd als je niets aanpast dan is er ook niets wat Sony kan detecteren. Deze actie van GeoHot versterkt overigens alleen mijn mening over hem dat hij maar al te graag belangrijk gevonden wil worden en daar alles voor bereid is te doen.
juist als alle keys vrij zijn gegeven en alles aan software voor de ps3 word gesigned met de keys van sony zelf dan is voor de ps3 geen verschil meer te herkennen tussen "officieele" software van sony of derden.
op dit moment word er nog veelvuldig gebruik gemaakt van allerlij truukjes en omzijlingen om langs deze beveiliging te komen.

tja er is veel kritiek op geohot en andere hackers dat ze dit doen omdat ze zouden geilen om aandacht. ik denk dat dit deels waar is. ik kan me ook voorstellen dat geohot en andere hackers dit op deze wijze doen omdat ze niet in de problemen willen komen (lees: aangeklaagt worden wat toch is gebeurd bij geohot, maar grote kans heeft er goed uit te geraken).
en er schijnbaar geen heil (meer) in zien om het annoniem te releasen omdat ze bang zijn dat het vroeg of laat op de 1 of andere wijze toch uitkomt wie het gedaan heeft met alle gevolgen van dien.

maar in principe is de mogelijkheid nog steeds aanwezig dat de keys worden achterhaalt met "weinig" moeite, alle tools en methodes zijn aanwezig om dit te kunnen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sleepwalkerbe
Ik ben van mening dat die keys best geheim blijven. Moet je maar is kijken hoe dvds in Azie verkocht worden op de hoek van het straat alsof het echte dvds zijn. Met deze keys zouden ze dan gerust eigen games kunnen verkopen op de hoek van een straat waar je zonder enige modificatie gewoon kan mee gamen. Dat zou dramatisch zijn voor de verkopen van games en ik betwijfel of er nog enige uitgever moeite in de Ps3 zou willen steken op dat moment.
Wat ze nu doen moet je voor opvolgen en is niet risicoloos waardoor al veel mensen gaan afhaken. Kijk maar naar de Wii hoe ze 10tallen updates moeten kraken elke keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tripwire999
  • Laatst online: 22-04 20:57
leuk dat die backup manager er nu is voor de CFW. Ik vraag me af wat sony voor actie gaat ondernemen hiertegen. Dit weerhoud me op dit moment ook wel om de CFW van Wutangrza the installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fuqua
sleepwalkerbe schreef op woensdag 19 januari 2011 @ 11:38:
Ik ben van mening dat die keys best geheim blijven. Moet je maar is kijken hoe dvds in Azie verkocht worden op de hoek van het straat alsof het echte dvds zijn. Met deze keys zouden ze dan gerust eigen games kunnen verkopen op de hoek van een straat waar je zonder enige modificatie gewoon kan mee gamen. Dat zou dramatisch zijn voor de verkopen van games en ik betwijfel of er nog enige uitgever moeite in de Ps3 zou willen steken op dat moment.
Wat ze nu doen moet je voor opvolgen en is niet risicoloos waardoor al veel mensen gaan afhaken. Kijk maar naar de Wii hoe ze 10tallen updates moeten kraken elke keer.
het argument dat uitgevers niet meer games gaan uitbrengen door piraterij is nog altijd niet waar gebleken, kijk naar xbox360, wii, pc en nu ook ps3 (of welk ander last gen console/computer). zo kapot gehacked als het maar kan, maar er komen nog altijd games voor uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fuqua
Tripwire999 schreef op woensdag 19 januari 2011 @ 11:39:
leuk dat die backup manager er nu is voor de CFW. Ik vraag me af wat sony voor actie gaat ondernemen hiertegen. Dit weerhoud me op dit moment ook wel om de CFW van Wutangrza the installeren.
aub enig zelf censuur toepassen en niet praten over BM. zie opmerking van moderator pshycoclown paar post boven de jouwe.

ot:

wat sony hier tegen gaat doen is heel simpel, BAN !

als jij namelijk lekker zit te gamen op je ps3 en je speelt bijvoorbeeld snes roms, dan kunnen jouwn vrienden in jouwn friendslist zien dat jij dat aan het spelen bent. dus kan sony dat ook, dus zodra sony detect dat jij iets op de playstation aan het doen bent want niet kan/mag van hun dan gaat de ban hammer los !

of simpelweg wanneer jij op psn shop wilt, bouwt sony een check in of jouwn firmware niet is aangetast, zo ja ? BAN !

[ Voor 6% gewijzigd door fuqua op 19-01-2011 11:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 16:27
Goed dat ik dit topic zie :)

@fuqua Als Sony zo'n check bouwt, bouw jij dus gewoon iets wat die check of compleet omzeilt of het goede antwoord terug stuurt... dus dat Ban is nog niet zo klip en klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fuqua
SidewalkSuper schreef op woensdag 19 januari 2011 @ 11:57:
Goed dat ik dit topic zie :)

@fuqua Als Sony zo'n check bouwt, bouw jij dus gewoon iets wat die check of compleet omzeilt of het goede antwoord terug stuurt... dus dat Ban is nog niet zo klip en klaar.
ja natuurlijk het blijft een kat en muis spel exact vergelijkbaar met xbox360, waar microsoft een beveiliging inbouwt om de zoveeltijd om te zien of je het spel wel legaal hebt.

dat zelfde truukje gaat sony ook uithalen en dan worden om de zoveel tijd paar duizend consoles gebanned totdat hackers het doorhebben en een nieuwe "stealthmode" uitgevonden hebben etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laidback Luc
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 13-04 22:13

Laidback Luc

Ondertitel.srt

Lastig wat je wel en niet mag zeggen hier...kmeaw CFW is de laatste nieuwe, geen kans op brick volgens ps3hax.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tripwire999
fuqua schreef op woensdag 19 januari 2011 @ 12:07:
[...]

ja natuurlijk het blijft een kat en muis spel exact vergelijkbaar met xbox360, waar microsoft een beveiliging inbouwt om de zoveeltijd om te zien of je het spel wel legaal hebt.

dat zelfde truukje gaat sony ook uithalen en dan worden om de zoveel tijd paar duizend consoles gebanned totdat hackers het doorhebben en een nieuwe "stealthmode" uitgevonden hebben etc.
De vraag is natuurlijk, gaan ze het doen of niet. Als je naar de PSP kijkt hebben ze ook nooit accounts gebanned die nog wel op PSN konden maar op CFW draaien. Ik vind dat die CFW waar de package op draait die niet genoemd mag worden het wel slim gedaan heeft. Om een originele game in de ps3 te stoppen en een backup te starten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Uitlokkende posts zijn eveneens niet de bedoeling.

[ Voor 72% gewijzigd door psychoclown op 19-01-2011 15:05 ]

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fuqua
Tripwire999 schreef op woensdag 19 januari 2011 @ 12:31:
[...]

De vraag is natuurlijk, gaan ze het doen of niet. Als je naar de PSP kijkt hebben ze ook nooit accounts gebanned die nog wel op PSN konden maar op CFW draaien. Ik vind dat die CFW waar de package op draait die niet genoemd mag worden het wel slim gedaan heeft. Om een originele game in de ps3 te stoppen en een backup te starten :)
daar heb je natuurlijk gelijk in, ze willen psn wel openhouden ook voor de jailbreakers, zodat die nog wel spul kunnen kopen van psn.
ik denk dan ook dat de check vanuit de game developers gedaan zal worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fuqua
..knip..

ah zo, niet dat ik weet, maar er zijn zat goede handleidingen om te volgen. ik zal even kijken of ik een paar links naar handleidingen mag plaatsen.

ik denk dat deze site wel is toegestaan, zo niet graag link verwijderen mod.

http://mave.in/ps3/

puur handleinding met links naar cfw, geen bm.

[ Voor 41% gewijzigd door psychoclown op 19-01-2011 15:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he
  • Laatst online: 08:13

leuk_he

1. Controleer de kabel!

YMGV4LIFE schreef op woensdag 19 januari 2011 @ 09:45:
Eingelijk had ik als eerste actie verwacht dat iemand OtherOS (met full hardware access) zou maken. Aangezien otherOs al bestond zou dat toch simpel zijn.

In een linux omgeving zou het dan een fluitje van een cent zijn om nzb tools & xmbc te implementeren.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fuqua
leuk_he schreef op woensdag 19 januari 2011 @ 13:13:
[...]

Eingelijk had ik als eerste actie verwacht dat iemand OtherOS (met full hardware access) zou maken. Aangezien otherOs al bestond zou dat toch simpel zijn.

In een linux omgeving zou het dan een fluitje van een cent zijn om nzb tools & xmbc te implementeren.
is mogelijk lijkt mij. zal ook vast wel komen, alleen lijkt mij dat zulke dingen veel tijd kosten.

ik zit vooral te wachten op xmbc voor ps3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YMGV4LIFE
[...]

dat zou ook vrij logisch zijn, want ze schermen altijd met het feit dat sinds de OtherOS functie er niet meer is, ze zijn gaan proberen om te kraken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sleepwalkerbe
fuqua schreef op woensdag 19 januari 2011 @ 11:49:
[...]

het argument dat uitgevers niet meer games gaan uitbrengen door piraterij is nog altijd niet waar gebleken, kijk naar xbox360, wii, pc en nu ook ps3 (of welk ander last gen console/computer). zo kapot gehacked als het maar kan, maar er komen nog altijd games voor uit.
En daar zit nu net het verschil. Bij elk van deze platformen moet je handelingen ondernemen om de illegale software te kunnen draaien. Bij PS3 zou dit niet moeten als ze alles signen met de Root keys.

Bij de Wii moet je zelf de software van de machine gaan hacken en dit gaat gepaard met risicos zoals bricken van je console. Ook als je verkeerd updated zal je console bricken en heb je er niks meer aan.
Dit risico hoe klein ook weerhoudt veel mensen van het kraken van de console. Ook is er een klein beetje kennis nodig om dit te kunnen doen (heel klein beetje dan)

Bij de X360 moet je de drive gaan flashen en heb je ook kans op brick. Dit gepaard met het niet kunnen draaien van homebrew / DLC en marketplace software (zonder JTAG dan) . Ook MS voert om de zoveel tijd een update door waardoor de nieuwere level games niet kunnen gedraaid worden door hacked drives. Dit zorgt er ook voor dat veel mensen dr geen tijd meer willen aan besteden en gewoon de games kopen.

De pc is op zich nog het makkelijkste platform , maar ook daar moeten er nog extra handelingen uitgevoerd worden dmv een bestand te kopieren naar een nieuwe plaats , banale handeling maar toch is het er een.

Als het is zoals ik goed begreep met de PS3 kan je gewoon een aangepaste image downloaden , branden en in je ongemodde ps3 steken. Dit doet me denken aan de R4 kaartjes die er voor de DS zijn en echt rooskleurig is het niet meer voor de DS op vlak van games sinds iedereen R4 kaartjes gebruikt.

Dus ik hoop dat ze het ook nog met een beetje zoekwerk gaan laten en wie wil pirateren zal het zowiso wel doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laidback Luc

Laidback Luc

Ondertitel.srt

..knip..

Sony zal binnekort toch mensen met CFW's gaan bannen.. Lijkt me niet zo moeilijk om te zien wie werkelijk een CFW draait. Maakt niet uit of hij gesigned is, als hij afwijkt van de OFW en je zit op PSN = ban. Maar ik zal wel te simpel denken :p

FW 3.60 zit er ook aan te komen heb ik gehoord.

[ Voor 24% gewijzigd door psychoclown op 19-01-2011 15:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tripwire999
ReFresh F5 schreef op woensdag 19 januari 2011 @ 13:55:
[...]

Sony zal binnekort toch mensen met CFW's gaan bannen.. Lijkt me niet zo moeilijk om te zien wie werkelijk een CFW draait. Maakt niet uit of hij gesigned is, als hij afwijkt van de OFW en je zit op PSN = ban. Maar ik zal wel te simpel denken :p

FW 3.60 zit er ook aan te komen heb ik gehoord.
Ik denk ook dat ze gaan bannen daarom ga ik die CFW ook niet installeren. Eerst maar even de kat uit de boom kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerpaki
fuqua schreef op woensdag 19 januari 2011 @ 11:26:
[...]

klopt, maar hackers hebben de syscalls en peek/poke commands die beschikbaar waren in ofw 3.41 en uitgeschakeld in de laatste ofw 3.55 weer weten in te schakelen. waardoor inprincipe de playstation 3 nu weer is als toen op ofw 3.41 maar toen nog een usb dongle nodig had om bij alles te kunnen.

[...]

juist als alle keys vrij zijn gegeven en alles aan software voor de ps3 word gesigned met de keys van sony zelf dan is voor de ps3 geen verschil meer te herkennen tussen "officieele" software van sony of derden.
op dit moment word er nog veelvuldig gebruik gemaakt van allerlij truukjes en omzijlingen om langs deze beveiliging te komen.

tja er is veel kritiek op geohot en andere hackers dat ze dit doen omdat ze zouden geilen om aandacht. ik denk dat dit deels waar is. ik kan me ook voorstellen dat geohot en andere hackers dit op deze wijze doen omdat ze niet in de problemen willen komen (lees: aangeklaagt worden wat toch is gebeurd bij geohot, maar grote kans heeft er goed uit te geraken).
en er schijnbaar geen heil (meer) in zien om het annoniem te releasen omdat ze bang zijn dat het vroeg of laat op de 1 of andere wijze toch uitkomt wie het gedaan heeft met alle gevolgen van dien.

maar in principe is de mogelijkheid nog steeds aanwezig dat de keys worden achterhaalt met "weinig" moeite, alle tools en methodes zijn aanwezig om dit te kunnen doen.
Maar ik het goed begrijp zijn die peak en poke met name nodig om de minder legale games op de PS3 te kunnen spelen en zijn ze eigenlijk helemaal niet nodig om de homebrew werkend te krijgen. Het zou mooi zijn als straks die hele aanklacht tegen GeoHot weggevaagd wordt. Want dan heeft hij juridisch gezien in ieder geval geen reden meer om de key achter te houden en kan dus gewoon alles gedaan worden zonder CFW.
Thanks voor het uitleggen in ieder geval. Het maakt een en ander in ieder geval duidelijker.
sleepwalkerbe schreef op woensdag 19 januari 2011 @ 11:38:
Klopt, maar het beperkt je ook wel denk ik in de homebrew community. En ook al heb ik bijna nul verstand van het programmeren. Het zou me heel fijn lijken als je straks met een originele FW gewoon applicaties kan installeren die in je XMB verschijnen. Zoals XBMC bijvoorbeeld. Voor piracy zal denk ik toch enige modificatie van je FW nodig zijn en dat zou dan voor Sony het punt kunnen zijn waarop ze pirates kunnen aanpakken.
fuqua schreef op woensdag 19 januari 2011 @ 11:53:
[...]

aub enig zelf censuur toepassen en niet praten over BM. zie opmerking van moderator pshycoclown paar post boven de jouwe.

ot:

wat sony hier tegen gaat doen is heel simpel, BAN !

als jij namelijk lekker zit te gamen op je ps3 en je speelt bijvoorbeeld snes roms, dan kunnen jouwn vrienden in jouwn friendslist zien dat jij dat aan het spelen bent. dus kan sony dat ook, dus zodra sony detect dat jij iets op de playstation aan het doen bent want niet kan/mag van hun dan gaat de ban hammer los !

of simpelweg wanneer jij op psn shop wilt, bouwt sony een check in of jouwn firmware niet is aangetast, zo ja ? BAN !
Nou heb ik mijn eigen opvattingen over copyright, maar kan ik prima leven als Sony je een ban geeft voor cheaten en spelen van gekopieerde games. Waar ik problemen mee zou hebben is als ik geband word straks als ik op mijn originele firmware mijn homebrew aan het gebruiken ben. Want volgens mij staat dat niet expliciet aangegeven als verboden in hun ToS, en mocht dat erin staan dan is het nog maar de vraag of dat geldig zou zijn.
[...]

In OtherOS heb je geen volledige hardware toegang. Dat heeft Sony zo gemaakt. Dus eigenlijk heb je een single core 600mhz pctje zonder dedicated grafische kaart en met wat geheugen. Daar loopt XBMC misschien wel op, maar je MKVtje niet. Dat is ook een beetje een reden waarom er al gepoogd werd om volledig toegang te krijgen tot de hardware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 338511

Erover beginnen lijkt me dan juist niet de bedoeling.

[ Voor 85% gewijzigd door psychoclown op 19-01-2011 15:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he

leuk_he

1. Controleer de kabel!

dangerpaki schreef op woensdag 19 januari 2011 @ 14:18:
[...]

In OtherOS heb je geen volledige hardware toegang. Dat heeft Sony zo gemaakt. Dus eigenlijk heb je een single core 600mhz pctje zonder dedicated grafische kaart en met wat geheugen. Daar loopt XBMC misschien wel op, maar je MKVtje niet. Dat is ook een beetje een reden waarom er al gepoogd werd om volledig toegang te krijgen tot de hardware.
Dat weet ik, daarom schreef ik ook "met volledige hardware toegang".

beetje volgende verhaal, maar ergens krijg ik de indruk dat het nog niet af is.
Video: AsbestOS: Linux on PS3 3.41 without OtherOS via GameOS
Site Tags: video asbestos ps3 linux asbestos ps3 ps3 linux linux ps3 ps3 otheros ps3 gameos
Bookmark and Share
A few weeks back PlayStation 3 developer Marcan named his PS3 Linux Bootloader on Firmware 3.41 AsbestOS, and today he has shared a video of it in action below along with the following details, to quote:

Download: AsbestOS Source Code / AsbestOS ReadMe / Kernel Patch / Stage 1 Binary / Stage 2 Binary

"As most of you will probably already know, I’ve been working on a project recently which aims to run Linux on the PS3 using the PSJailbreak exploit, effectively replacing GameOS on the fly.
offtopic:
bewust maar geen link aangezien ik niet weet of die site veilig is

Als je een linux draait in een zelfde omgeving als gameos dan moet "alleen nog" video drivers gemaakt worden. De videokaart zou lijken op een 7800gtx, dus wellicht is dat ook nog aan de gang te krijgen?

Je hebt gelijk dat alleen op de power-pc cpu draaien niet erg bevredigend kan zijn.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zie mijn eerdere edit, uitlokkende posts horen hier niet thuis.

[ Voor 90% gewijzigd door psychoclown op 19-01-2011 15:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laidback Luc

Laidback Luc

Ondertitel.srt

..knip..

Gooi CoD4/MW2 maar weg als je ze hebt. Je mag van geluk spreken als je in een normale lobby terecht komt.

Dat ze maar met die BM's enz. stoppen en dat ze maar support voor NTFS en MKV's gaan regelen om hem mooi als mediaplayer te gebruiken zonder alles te moeten streamen.

[ Voor 50% gewijzigd door psychoclown op 19-01-2011 15:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fuqua
sleepwalkerbe schreef op woensdag 19 januari 2011 @ 13:32:
[...]

Als het is zoals ik goed begreep met de PS3 kan je gewoon een aangepaste image downloaden , branden en in je ongemodde ps3 steken. Dit doet me denken aan de R4 kaartjes die er voor de DS zijn en echt rooskleurig is het niet meer voor de DS op vlak van games sinds iedereen R4 kaartjes gebruikt.

Dus ik hoop dat ze het ook nog met een beetje zoekwerk gaan laten en wie wil pirateren zal het zowiso wel doen.
image downloaden ja, maar ook dat is al teveel moeite voor 9 van die 10 personen, dan het nog eens op je ps3 krijgen. het zij via ftp of naar usbschijf. dan haken er al velen af. BD-roms branden zal wel niet gauw gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerpaki
leuk_he schreef op woensdag 19 januari 2011 @ 14:41:
[...]

Dat weet ik, daarom schreef ik ook "met volledige hardware toegang".

beetje volgende verhaal, maar ergens krijg ik de indruk dat het nog niet af is.

[...]

offtopic:
bewust maar geen link aangezien ik niet weet of die site veilig is

Als je een linux draait in een zelfde omgeving als gameos dan moet "alleen nog" video drivers gemaakt worden. De videokaart zou lijken op een 7800gtx, dus wellicht is dat ook nog aan de gang te krijgen?

Je hebt gelijk dat alleen op de power-pc cpu draaien niet erg bevredigend kan zijn.
Ik ben benieuwd hoe ver ze komen. Als ze echt hopeloos zijn kunnen ze de drivers natuurlijk gewoon uit een decrypted firmware halen. Niet legaal. Maar dat zou ze waarschijnlijk wel behoorlijke drivers opleveren. Het laatste wat ik begreep was inderdaad dat ze nog het grafische niet aan het werk hadden gekregen.
fuqua schreef op woensdag 19 januari 2011 @ 14:58:
[...]

image downloaden ja, maar ook dat is al teveel moeite voor 9 van die 10 personen, dan het nog eens op je ps3 krijgen. het zij via ftp of naar usbschijf. dan haken er al velen af. BD-roms branden zal wel niet gauw gebeuren.
En volgens mij kan Sony (misschien doen ze dat al) dit makkelijk lastiger maken door daar gewoon lekker uncompressed textures op te gooien. De meeste pirates zijn niet al te snugger en willen volgens mij geen 25gb binnen trekken. Vaak hebben ze ook nog eens een el cheapo internetverbinding waar dat een maand gaat duren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fuqua
dangerpaki schreef op woensdag 19 januari 2011 @ 15:21:
[...]

En volgens mij kan Sony (misschien doen ze dat al) dit makkelijk lastiger maken door daar gewoon lekker uncompressed textures op te gooien. De meeste pirates zijn niet al te snugger en willen volgens mij geen 25gb binnen trekken. Vaak hebben ze ook nog eens een el cheapo internetverbinding waar dat een maand gaat duren :)
precies, sony kan genoeg doen om het lastig maken, uncompressed textures en audio, movies, of als nog het opvullen met nullen (wat op wii volgens mij ook al gebeurd).

plus continu de ontwikkelingen (bijna moeten) volgen om de nieuwe termen in tutorials te kunnen begrijpen of ze in de juiste context te kunnen plaatsen zal er uitzich zelf al voor zorgen dat 99% zal afhaken betreft jailbreaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he

leuk_he

1. Controleer de kabel!

dangerpaki schreef op woensdag 19 januari 2011 @ 15:21:
[...]

Helaas, dat is nogal ineffectief:
-Blue ray images (films) worden nu ook verspreid via de gebruikelijke kanalen.
-Bij wii kun je via een een kleine extra stap images ook compressen, echter 80% van de verspreide images zijn volledige DVD images, die je niet kun compressen (want encrypted).
-Laden van spelletjes wordt dan uiteraard relatief traag.

offtopic:
En ik heb me dus weer laten verleiden tot discussie over illegale games :( :( :( dat loopt altijd dood hier.

[ Voor 32% gewijzigd door leuk_he op 19-01-2011 18:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 130184

Met de key kan je de boel toch decrypten, downsamplen en opnieuw encrypten en uploaden? Dus volgens mij gaat dat geen bal uithalen.

Bij de dreamcast werden fmv's ook altijd gedownsampled omdat het anders niet op een cdrom paste, maar daar hoefde je verder niks te doen met signen of encryptie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerpaki
Anoniem: 130184 schreef op woensdag 19 januari 2011 @ 15:41:
Met de key kan je de boel toch decrypten, downsamplen en opnieuw encrypten en uploaden? Dus volgens mij gaat dat geen bal uithalen.

Bij de dreamcast werden fmv's ook altijd gedownsampled omdat het anders niet op een cdrom paste, maar daar hoefde je verder niks te doen met signen of encryptie.
Dat kan, maar het is geen onbenullige data, dus je kan het niet simpelweg weggooien. Je zult de video data moeten compressen en vervolgens ook ervoor zorgen dat het spel zelf zo aangepast wordt dat het doorheeft dat het met een gecomprimeerd formaat heeft te maken voor het afspelen van video of geluid ipv uncompressed. Kan allemaal wel. Maar veel lastiger, en dus is de drempel hoger.
Overigens is de key van de PS3 wel gekraakt, dat betekent niet dat Sony in de game executable zelf niet een checksum in kan bouwen die met een nieuwe onbekende algoritme controleert of er aan het spel iets gewijzigd is. Dat heeft weinig nut voor oude spellen maar voor de nieuwe zal het een en ander wel moeilijker maken. Allemaal ook wel te omzeilen maar ook wel weer aan te pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown

psychoclown

Back in black

Topicstarter
Modbreak:Mag ik jullie er even op wijzen dat discussies over illegale kopieën van spellen niet thuis horen in dit topic. De discussies wat voor een invloed de mogelijke piracy zal gaan hebben op de industrie kunnen in Game piraterij: De harde cijfers. gehouden worden die horen hier eveneens niet thuis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sloth
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Om even in te hakken op de 'XBMC op PS3' posts:

Er komt GEEN officiële port van het XBMC team! En het valt nog maar af te wachten of een andere ontwikkelaar er zin in heeft dit te doen.
Schijnt van wat ik er over lees een hele klus te zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Niet online
Jammer maar wel begrijpelijk. Ze hebben de laatste jaren veel moeite gestoken om een clandestien platform te worden, en dan helpt zo'n move naar de roots niet echt.

Maar goed, wie weet staat er voor de PS3 ook wel een alternatief MC op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 354023

De kans dat je PS3 bricked als je 3.55 van GeoHot erop zet is nihil lijkt me? Tenzij je hele rare dingen doet...?

*knip* Zie de topicwaarschuwing. Dit soort vragen horen hier niet.

[ Voor 51% gewijzigd door PromoX op 19-01-2011 19:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevin1Bravo
  • Laatst online: 02-02-2023
Ik probeer nu voor de eerste keer mijn PS3 te jailbreaken met de kmeaw 3.55 custom firmware. Nu zegt mijn PS3 dat ik al de nieuwste firmware heb? Hoe dien ik dit te omzeilen, ik kan het maar niet vinden en ik heb al van alles geprobeerd zoals het uitzetten van internet.

EDIT: Oei, ik zie nu net dat de recovery modus wel in de PS3 zelf zit en niet in de geohot JB zoals ik veronderstelde. Ik ga nu de recovery modus proberen :F

[ Voor 22% gewijzigd door Kevin1Bravo op 20-01-2011 00:03 . Reden: Stommiteit ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
Met de nieuwe BM's heb je geen kmeaw meer nodig. Dan kun je gewoon op Wutangrza b.v. Gaia draaien, die heeft sinds kort namelijk ook een lv2 patcher aan boord.

Wel raar dat Mathieulh zegt dat er helemaal geen lv2 patcher nodig is.

[ Voor 40% gewijzigd door RedHat op 20-01-2011 08:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fuqua
dangerpaki schreef op woensdag 19 januari 2011 @ 14:18:
[...]

Maar ik het goed begrijp zijn die peak en poke met name nodig om de minder legale games op de PS3 te kunnen spelen en zijn ze eigenlijk helemaal niet nodig om de homebrew werkend te krijgen. Het zou mooi zijn als straks die hele aanklacht tegen GeoHot weggevaagd wordt. Want dan heeft hij juridisch gezien in ieder geval geen reden meer om de key achter te houden en kan dus gewoon alles gedaan worden zonder CFW.
Thanks voor het uitleggen in ieder geval. Het maakt een en ander in ieder geval duidelijker.
ik weet niet goed waar peek en poke goed voor zijn maar schijnt belangrijk zijn om toegang te krijgen naar de hogere commando functies. waar alles wat maar op ps3 draait gebruik van maakt.

maar neem mijn woord daar niet voor, zo diep zit ik er niet in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punkbuster
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 22-04 15:26
als je een custom firmware geinstalleerd hebt.. kan je dan ook weer terug naar origineel, zo ja Hoe?

automation fanboy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laidback Luc

Laidback Luc

Ondertitel.srt

Punkbuster schreef op donderdag 20 januari 2011 @ 11:06:
als je een custom firmware geinstalleerd hebt.. kan je dan ook weer terug naar origineel, zo ja Hoe?
Yup, gewoon weer de 3.55 OFW erover heen gooien, stond dacht ik in de tutorial van de kmeaw CFW. Je moet wel van te voren de homebrew/BM's verwijderen want na dat je terug gaat naar OFW kun je deze niet meer verwijderen.

[ Voor 5% gewijzigd door Laidback Luc op 20-01-2011 12:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Niet online

kaasaanfiets

backup managers enz allemaal leuk en aardig maar dat vind ik helemaal niet interessant.

Wat voor grote veranderingen kunnen we nu echt verwachten? NTFS support voor externe hardeschrijven? opensource media centers (XBMC blijkbaar niet die zijn te lui om te boel te porten) Linux/OSX/windows op je ps3?

Wat voor major breakthrough kunnen we nog verwachten? want die lullige snes9x en andere homebrew rommel wordt ik nou niet echt warm van...

Ik draai trouwens nu nog op OFW 3.15 met otherOS is het verstandig om hier nog op te blijven of maakt dit nu helemaal niet meer uit? In CFW 3.55 zit nogsteeds geen otherOS optie of wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punkbuster
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 22-04 15:26
Refresh, thnx.. Ik heb een PS3 staan waarvan de Bluray het niet meer doet, dus daar kan ik het mooi op proberen. ( game start wel, maar loopt niet door ) hehe

automation fanboy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YMGV4LIFE
koekoek2003nl schreef op donderdag 20 januari 2011 @ 13:28:

Wat voor major breakthrough kunnen we nog verwachten? want die lullige snes9x en andere homebrew rommel wordt ik nou niet echt warm van...

Ik draai trouwens nu nog op OFW 3.15 met otherOS is het verstandig om hier nog op te blijven of maakt dit nu helemaal niet meer uit? In CFW 3.55 zit nogsteeds geen otherOS optie of wel?
Nee otherOS functie is nog niet terug.

Verder sluit ik me helemaal bij jou aan. Het interesseert mij vrij weinig dat je nu weer sonic en yoshi island kan gaan spelen. Ik ben benieuwd of er nog wat komen gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
Zeer degelijk stuk van de Electronic Frontier Foundation (EFF) over de idiotie van de aanklacht van Sony:

https://www.eff.org/deepl...y-sends-dangerous-message
Sony v. Hotz: Sony Sends A Dangerous Message to Researchers -- and Its Customers
Co-authored by Corynne McSherry and Marcia Hofmann
For years, EFF has been warning that the anti-circumvention provisions of the Digital Millennium Copyright Act can be used to chill speech, particularly security research, because legitimate researchers will be afraid to publish their results lest they be accused of circumventing a technological protection measure. We've also been concerned that the Computer Fraud and Abuse Act could be abused to try to make alleged contract violations into crimes.

We've never been sorrier to be right. These two things are precisely what's happening in Sony v. Hotz. If you have missed this one, Sony has sued several security researchers for publishing information about security holes in Sony’s PlayStation 3. At first glance, it's hard to see why Sony is bothering — after all, the research was presented three weeks ago at the Chaos Communication Congress and promptly circulated around the world. The security flaws discovered by the researchers allow users to run Linux on their machines again — something Sony used to support but recently started trying to prevent. Paying lawyers to try to put the cat back in the bag is just throwing good money after bad. And even if they won — we'll save the legal analysis for another post — the defendants seem unlikely to be able to pay significant damages. So what's the point?

The real point, it appears, is to send a message to security researchers around the world: publish the details of our security flaws and we'll come after you with both barrels blazing. For example, Sony has asked the court to immediately impound all "circumvention devices" — which it defines to include not only the defendants' computers, but also all "instructions," i.e., their research and findings. Given that the research results Sony presumably cares about are available online, granting the order would mean that everyone except the researchers themselves would have access to their work.

Not content with the DMCA hammer, Sony is also bringing a slew of outrageous Computer Fraud and Abuse Act claims. The basic gist of Sony's argument is that the researchers accessed their own PlayStation 3 consoles in a way that violated the agreement that Sony imposes on users of its network (and supposedly enabled others to do the same). But the researchers don't seem to have used Sony's network in their research — they just used the consoles they bought with their own money. Simply put, Sony claims that it's illegal for users to access their own computers in a way that Sony doesn't like. Moreover, because the CFAA has criminal as well as civil penalties, Sony is actually saying that it's a crime for users to access their own computers in a way that Sony doesn't like.

That means Sony is sending another dangerous message: that it has rights in the computer it sells you even after you buy it, and therefore can decide whether your tinkering with that computer is legal or not. We disagree. Once you buy a computer, it's yours. It shouldn't be a crime for you to access your own computer, regardless of whether Sony or any other company likes what you're doing.

Finally, even if the researchers had used Sony's network, Sony's claim that it's a crime to violate its terms of use has been firmly rejected by courts in cases like United States v. Drew and Facebook v. Power Ventures. As those courts have recognized, companies like Sony would have tremendous coercive power if they could enforce their private, unilateral and easy-to-change agreements with threats of criminal punishment.

Sony's core arguments — that it can silence speech that reveals security flaws using the DMCA and that the mere fact of a terms of use somewhere gives a company permanent and total control over what you do with a device under pain of criminal punishment — are both sweeping and frightening, and not just for gamers and computer researchers. Frankly, it's not what we expect from any company that cares about its customers, and we bet it's not what those customers expect, either.

[ Voor 6% gewijzigd door SidewalkSuper op 20-01-2011 14:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 338511

Ik ben benieuwd of er ooit een Wii-emulator zal uitkomen icm de move. Niet omdat ik dat perse wil of zou installeren maar omdat ik benieuwd ben hoever ze kunnen komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sleepwalkerbe
Anoniem: 338511 schreef op donderdag 20 januari 2011 @ 14:40:
Ik ben benieuwd of er ooit een Wii-emulator zal uitkomen icm de move. Niet omdat ik dat perse wil of zou installeren maar omdat ik benieuwd ben hoever ze kunnen komen.
probleem met Wii is dat ze nog geen goeie stand alone emulator hebben die veel meer dan enkele games kan emuleren. Op zich zal het wel mogelijk zijn maar vermoed dat hij niet snel zal komen aangezien er nog geen goeie emulator op een ander platform te vinden is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tripwire999
Ah een nieuw stukje gevonden over wat voor actie sony gaat nemen tegen piraterij:
BRON: ps3-sense.nl
Vanuit zeer betrouwbare bron (via SKFU) hebben we een opvallende nieuwe feature van de PS3 vernomen. De feature zou zelfs al aanwezig zijn op het PlayStation Network maar zit op het moment nog verborgen. Het gaat om een ‘serial-systeem’ waarmee Sony straks zal gaan werken. Aangezien de rootkeys op straat liggen kun je elke homebrew-tool (inclusief backup-managers) doen laten lijken alsof het door Sony zelf gemaakt is. Dit maakt het daarom voor Sony moeilijk om de gamers met back-up managers op te sporen en te blokkeren. Het idee is straks dat elke Blu-ray disc, voorzien van een uniek disc-nummer, wordt geleverd met een ‘serial-key’. Deze ‘serial-key’ werkt vervolgens dan enkel en alleen met de bijbehorende Blu-ray disc met overeenkomende disc-nummer.

Het zal dus straks dan zo moeten werken, dat wanneer jij een game koopt en in je PlayStation 3 doet, jij deze activeert met je ‘serial-key’ en op die manier een seintje aan Sony te geven dat jij bevoegd bent om dat spel te spelen op jou PlayStation 3. Naar verluid zou elke ‘serial-key’ slechts vijf keer gebruikt mogen worden, net als veel PlayStation Store-downloads. Gezien de implementatie volgens onze bron al is gedaan in het PlayStation Network en er drie onbekende invulvelden op het PlayStation Network zijn, is de kans dat dit systeem ingevoerd gaat worden enorm.
Ziet er naar uit dat er misschien toch wel niet gebanned gaat worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SilverMane
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 08:54
Tripwire999 schreef op donderdag 20 januari 2011 @ 15:32:
Ah een nieuw stukje gevonden over wat voor actie sony gaat nemen tegen piraterij:
BRON: ps3-sense.nl

[...]

Ziet er naar uit dat er misschien toch wel niet gebanned gaat worden
Ik verwacht dat vooral mensen die het spel eerlijk kopen hiervan last van gaan krijgen... Ik ben benieuwd hoe de mensen hier op gaan reageren, ik kan me voorstellen dat heel veel mensen hier niet zo gecharmeerd van zijn. Denk ook aan iedereen die zijn spellen tweedehands kopen en verkopen.

(=<`#9]~6ZY32Vx/4Rs+0No-&Jk)"Fh}|Bcy?`=*z]Kw%oG4UUS0/@-ejc(:'8dc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
Denk ook dat weinig mensen er gecharmeerd van zijn idd (en imo onterecht (Sony wierp de 1e steen) de schuld op de hackers afschuiven), maar het is de enige optie die volgens mij waterdicht te maken is voor Sony.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tripwire999
Jah ik denk ook dat mensen die een game kopen er last van krijgen. Je kan dus niet meer je game meenemen naar je maten om daar ff te gaan gamen. Overigens snijd sony zichzelf natuurlijk ook een beetje in de vingers als ze gaan bannen. Er zijn volgens mij nog geen oplossingen om PSN games illegaal te spelen dus als ze dan gaan bannen dan missen ze inkomsten van PSN. Ik begin wel steeds meer te twijfelen om ns een CFW te installeren en te kijken hoe goed alles werkt vooral dan de packages die we niet mogen noemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochem Boom
  • Laatst online: 17-04 09:34
Tripwire999 schreef op donderdag 20 januari 2011 @ 16:19:
Jah ik denk ook dat mensen die een game kopen er last van krijgen. Je kan dus niet meer je game meenemen naar je maten om daar ff te gaan gamen.
Dat kan dus prima, aangezien je je game op maximaal 5 systemen kan activeren, net als met de PSN Software. (Tenzij jij thuis al 5 apparaten hebt staan waarop je een game activeert)
Pagina: 1 2 ... 7 Laatste

Let op:
Wat is er not done in dit topic:
- discussies over illegale kopieën van spellen
- discussies omtrent backups maken van spellen
- discussies om met een onofficiële manier, niet van Sony afkomstige systeemsoftware, te verbinden naar Playstation Network
- discussies omtrent aanpassingen die als enige doel hebben het werkend krijgen van backups
- Het vermelden van of verwijzen naar backup managers

Wat is toegestaan:
- Uitleg geven of links naar tutorials, zolang de sites geen spul bevat wat tegen de regels is