En wat nou als je geen internet hebt, dan kan je de game niet activeren....
Ik zelf zou het systeem nogal bagger vinden. Ok, er moet wat gedaan worden aan de hack praktijken, maar moet dat ten koste gaan van de vrij ps3 games markt? Moet die net zoals PC games gebonden worden waardoor 2e hands (ver)koop niet mogelijk is?Jochem Boom schreef op donderdag 20 januari 2011 @ 17:00:
[...]
Dat kan dus prima, aangezien je je game op maximaal 5 systemen kan activeren, net als met de PSN Software. (Tenzij jij thuis al 5 apparaten hebt staan waarop je een game activeert)
Ik zelf heb mijn ps3 al een aantal keer geformateerd... (1x voor grotere schuif, 1x voor Linux, 1x om Linux ervan af te halen) dus zit nu 4e activatie van systeem... zo kom ik dus wel erg makkelijk richting de 5 keer.
Daarnaast vind ik het ook gewoon veel chiller om de disc in de ps3 te douwen (eventueel installeren
Ik steun Sony en PS3 sinds eerste uur, maar dit wordt toch echt wel beetje belachelijk.
hahha geniaal bedanht van MS
en sony een dis geven en gelijk weten of die wp7 makkelijk te kraken is.
zouden meer bedrijven moeten doen toch
Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!
Dan heb je pech. Als je geen tv hebt kan je ook niet spelen.Dennis Lammers schreef op donderdag 20 januari 2011 @ 17:06:
En wat nou als je geen internet hebt, dan kan je de game niet activeren....
Internet is in de markten waar de PS verkoopt meer dan ingeburgerd. De totale percentages zijn al hoog, maar die rekenen over alle huishoudens (dus ook ouderen van dagen e.d.). Kijk je onder de gemiddelde koper van een PS3, dan zal in het grootste deel internet aanwezig zijn (breedband is niet eens nodig voor activatie).
Je loopt dus echt niet megaveel mis. Daarbij valt er ook nog aan een telefonische activatie te denken in dat soort gevallen.
@Guussieboy
Ik ben het er mee eens hoor, dat het onhandig is. Maar wat nodig is is nodig. Je kan jezelf er ook gewoon aan aanpassen, bijvoorbeeld zorgen dat je je content deactiveert voordat je formatteert. Allemaal opties die gewoon goed en duidelijk al in het systeem gebakken zitten, je moet alleen even wennen om ze te gebruiken.
Edit: Ik ben zelf overigens ook geen heilig boontje als het op illegale content aankomt. Maar voor consoles heb ik het tot nu toe nooit gedaan omdat je of fysiek aan je console moet sleutelen, of softwarematige grappen uit moet halen om het te laten werken.
Ik ben het er mee eens hoor, dat het onhandig is. Maar wat nodig is is nodig. Je kan jezelf er ook gewoon aan aanpassen, bijvoorbeeld zorgen dat je je content deactiveert voordat je formatteert. Allemaal opties die gewoon goed en duidelijk al in het systeem gebakken zitten, je moet alleen even wennen om ze te gebruiken.
Edit: Ik ben zelf overigens ook geen heilig boontje als het op illegale content aankomt. Maar voor consoles heb ik het tot nu toe nooit gedaan omdat je of fysiek aan je console moet sleutelen, of softwarematige grappen uit moet halen om het te laten werken.
[ Voor 27% gewijzigd door Jochem Boom op 20-01-2011 18:33 ]
Hoe meer restricties Sony gaat leggen @ de mensen die een game kopen, hoe meer mensen de piraterij opzoeken. Als je eerst moet activeren en een hoop gezeik doorworstelen dan neem je gewoon lekker een BM met wat gedownloade games en speel je online op XLINK oid die ook vast wel gaat komen op de PS3.
Dat zou ik niet zo verstandig vinden.
Dat zou ik niet zo verstandig vinden.
Het gaat om SYSTEEM-activaties, niet hoeveel keer je de game/app installeert.Gropah schreef op donderdag 20 januari 2011 @ 17:08:
[...]
Ik zelf zou het systeem nogal bagger vinden. Ok, er moet wat gedaan worden aan de hack praktijken, maar moet dat ten koste gaan van de vrij ps3 games markt? Moet die net zoals PC games gebonden worden waardoor 2e hands (ver)koop niet mogelijk is?
Ik zelf heb mijn ps3 al een aantal keer geformateerd... (1x voor grotere schuif, 1x voor Linux, 1x om Linux ervan af te halen) dus zit nu 4e activatie van systeem... zo kom ik dus wel erg makkelijk richting de 5 keer.
Daarnaast vind ik het ook gewoon veel chiller om de disc in de ps3 te douwen (eventueel installeren) om dan lekker te gaan, niet eerst een code invoeren ofzo.
Ik steun Sony en PS3 sinds eerste uur, maar dit wordt toch echt wel beetje belachelijk.
Dat is wat anders dan op 4 verschillende PS3 SYSTEMEN.
Hier stond een lijstje met oude meuk... (toen was het nieuw en spannend).
Waar lees je dat het om systeemactivaties gaat?
Dat staat nergens. Misschien heeft hij wel gelijk (zelfde als met Windows installaties bijv)
Dat staat nergens. Misschien heeft hij wel gelijk (zelfde als met Windows installaties bijv)
Omdat wordt gerefereerd naar de PSN-installatie techniek. En dat gaat op basis van systemen, niet op basis van aantal keer installeren. Natuurlijk is dat aan elkaar gelieerd, maar niet hetzelfde.SidewalkSuper schreef op donderdag 20 januari 2011 @ 22:39:
Waar lees je dat het om systeemactivaties gaat?
Hier stond een lijstje met oude meuk... (toen was het nieuw en spannend).
Dit is wel extreem lui, vragen stellen geen probleem we zijn hier immers om elkaar te helpen maar als je er al over leest kun je ook best opzoeken wat het betekent. Een beetje inzet tonen kan geen kwaad
[ Voor 68% gewijzigd door psychoclown op 21-01-2011 15:25 ]
PL3 is volgens mij LVL2 patching, dat is bijv. in de Multiman 01.13.00.
automation fanboy
Het is PayLoad 3, oftewel een patch idd die een aantal dingen mogelijk maakt. Geen idee of dat in dit geval lvl2 patching is, maar het zou in principe goed kunnen.
Syscalls zijn manieren waarop een programma een request voor een dienst doet aan de systeemkernel die het normaal gesproken niet kan of mag draaien.
Syscalls zijn manieren waarop een programma een request voor een dienst doet aan de systeemkernel die het normaal gesproken niet kan of mag draaien.
Het is reeds gedaan zo te zien: nieuws: Ontwikkelaar port XBMC naar PlayStation 3sloth schreef op woensdag 19 januari 2011 @ 18:54:
Om even in te hakken op de 'XBMC op PS3' posts:
Er komt GEEN officiële port van het XBMC team! En het valt nog maar af te wachten of een andere ontwikkelaar er zin in heeft dit te doen.
Schijnt van wat ik er over lees een hele klus te zijn
Alleen dus in de vergetelheid geraakt.
Ja maar wel zwaar k*t. Dit hebben ze natuurlijk al langer zitten verzinnen en dan niet voor de piracy. Maar om de tweedehands game markt tegen te gaan. Als dit daadwerkelijk zo is. Kunnen ze van mij echt de pot op en hebben ze mij dus verloren als klant van hun games. Want dan gaat er bij mij meteen een backup in.Tripwire999 schreef op donderdag 20 januari 2011 @ 15:32:
Ah een nieuw stukje gevonden over wat voor actie sony gaat nemen tegen piraterij:
BRON: ps3-sense.nl
[...]
Ziet er naar uit dat er misschien toch wel niet gebanned gaat worden
Dat heb ik ook even gelezen en ook het topic op het XBMC forum maar de devs daar willen gewoon echt niks doen. Alleen eventueel een patch geven oid.Roamor schreef op vrijdag 21 januari 2011 @ 13:46:
[...]
Het is reeds gedaan zo te zien: nieuws: Ontwikkelaar port XBMC naar PlayStation 3
Alleen dus in de vergetelheid geraakt.
Wat nou hun reden is is voor mij niet echt duidelijk, ik las in een reactie van een dev daar dat ze niet iets wouden ontwikkelen voor een gejailbreakt device.
Maar dan lees ik tot mijn verbazing hier op de frontpage:
nieuws: XBMC geport naar iPad, iPhone 4 en Apple TV 2
Nouja zeg, lekker consequent ben je dan.De makers van multimediasoftware XBMC zijn erin geslaagd om de software naar Apple TV en de iPad te porten. Daarnaast zou XBMC nu geschikt zijn voor de iPhone 4, maar is het volgens de makers nog niet erg prettig in gebruik.
Voor het installeren van de mediaspelersoftware op de iOS-apparaten is wel een jailbreak noodzakelijk, waarna op de website van XBMC een handleiding voor de installatie kan worden gevolgd.
En Apple tv? wtf hoeveel mensen hebben zo'n ding thuis staan in vergelijking met een PS3...
Het enige wat ik zou kunnen bedenken is dat het nu (recentelijk) legaal is om de Iphone te jailbreaken en de PS3 vooralsnog niet.
[ Voor 53% gewijzigd door kaasaanfiets op 22-01-2011 11:59 ]
Heeft er niks mee te maken. Jij bent vrij om nu een PS3 port te maken en dat zullen ze alleen maar toejuichen. Maar aangezien het vrijwilligers zijn kiezen ze zelf waar ze aan werken. Hun focus ligt op de linux/windows versie. Kortom, als je iets wil voor XBMC en PS3 zal je het zelf moeten ontwikkelen. Zo is bijvoorbeeld ook de ontwikkeling voor de XBOX ook niet meer vanuit het XBMC team.koekoek2003nl schreef op zaterdag 22 januari 2011 @ 11:45:
[...]
Dat heb ik ook even gelezern en ook het topic op het XBMC forum maar de devs daar gewoon echt niks voor doen. Alleen eventueel een patch geven oid.
Wat nou hun reden is is voor mij niet echt duidelijk, ik las in een reactie van een dev daar dat ze niet iets wouden ontwikkelen voor een gejailbreakt device.
Maar dan lees ik tot mijn verbazing hier op de frontpage:
nieuws: XBMC geport naar iPad, iPhone 4 en Apple TV 2
[...]
Nouja zeg, lekker consequent ben je dan.
En Apple tv? wtf hoeveel mensen hebben zo'n ding thuis staan in vergelijking met een PS3...
Het enige wat ik zou kunnen bedenken is dat het nu (recentelijk) legaal is om de Iphone te jailbreaken en de PS3 vooralsnog niet.
Het stuk van de ATV is door een geheel ander groepje gedaan die zelf graag het op een Apple apperaat wou kunnen gebruiken. Dus er is geen reguliere ontwikkelaar van XBMC aan te pas gekomen.
Zoals hier al eerder gesteld, er is zelfs al eens een PS3 port gemaakt. Probleem was de performance. Dit komt (denk ik ) omdat het relatief simpel is de generieke powerpc CPU te gebruiken, maar dat er (NOG) geen drivers zijn voor de videokaart en de extra cell cores. Zodra daar drivers en documentatie voor komen wordt het allemaal een stuk beter behapbaar om de performace van xbmc te verbeteren.Freezerator schreef op zaterdag 22 januari 2011 @ 12:04:
[...]
. Maar aangezien het vrijwilligers zijn kiezen ze zelf waar ze aan werken. Hun focus ligt op de linux/windows versie.
Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.
Davilla is al jaren een van de hoofdontwikkelaars van XBMC hoor.
Performance issues liggen vooral ook in het feit dat de PS3 maar 256mb ram heeft
Performance issues liggen vooral ook in het feit dat de PS3 maar 256mb ram heeft
[ Voor 39% gewijzigd door SidewalkSuper op 22-01-2011 12:59 ]
Is er al wat nieuws over de stappen die Sony gaat nemen? Heb niks aan info erover gehoord, behalve een nieuwe fw (3.6) en waarschijnlijk serials ala de pc.
Wil het zelf namelijk wel uitproberen, maar weet niet wat de gevolgen ervan zijn in de toekomst.
Wil het zelf namelijk wel uitproberen, maar weet niet wat de gevolgen ervan zijn in de toekomst.
[ Voor 25% gewijzigd door SL65 op 23-01-2011 17:13 ]
SidewalkSuper schreef op zaterdag 22 januari 2011 @ 12:59:
offtopic:
Daar kan het toch niets mee te maken hebben? De xbox had maar 64MB ram en daar draaide niet-hd content prima op.
De CPU was de bottleneck voor hd resoluties.
Dan zou de PS3 met een CPU die sowieso HD aankan en 4x zoveel ram het toch net prima moeten kunnen?
Daar kan het toch niets mee te maken hebben? De xbox had maar 64MB ram en daar draaide niet-hd content prima op.
De CPU was de bottleneck voor hd resoluties.
Dan zou de PS3 met een CPU die sowieso HD aankan en 4x zoveel ram het toch net prima moeten kunnen?
Same here ik wil ook wel ns weten of er nog meer bekend is geworden over de gevolgen van de CFW's.SL65 schreef op zondag 23 januari 2011 @ 17:10:
Is er al wat nieuws over de stappen die Sony gaat nemen? Heb niks aan info erover gehoord, behalve een nieuwe fw (3.6) en waarschijnlijk serials ala de pc.
Ik denk dat dat wel bekend gaat worden op het moment dat opeens een aantal PS3s het gaan begeven. Maar ik denk dat ze bij Sony de stappen on hold hebben gezet. Met de recente ontwikkelingen (legaal zijn van jailbreak op de iPhone) willen ze denk ik niet het risico nemen dat ze heel veel PS3 consoles bricken of van PSN afgooien en dat een rechter dan bepaalt dat het legaal is. Want dan krijgen ze heel veel kosten erbij. Grote kans dat dit overigens legaal verklaard wordt. Zou wel erg mooi zijn.Tripwire999 schreef op zondag 23 januari 2011 @ 21:03:
[...]
Same here ik wil ook wel ns weten of er nog meer bekend is geworden over de gevolgen van de CFW's.
Bij het installeren van een CFW ( custom Firmware ) is er net zo weinig/veel risico als bij een originele firmware.
Ik heb CFW van KNEAW draaien op me 60GB Fat, en het loopt als een tierelier. Ze hebben nu zelfs al een history wiper en een stealth back-up manager. Dus ook gewoon lekker online hehe, sony gaat dit wel voelen.
Ik heb CFW van KNEAW draaien op me 60GB Fat, en het loopt als een tierelier. Ze hebben nu zelfs al een history wiper en een stealth back-up manager. Dus ook gewoon lekker online hehe, sony gaat dit wel voelen.
automation fanboy
Sony kan het alsnog gewoon zien hoor als je online bent. Ga er maar vanuit dat (Wanneer Sony het leuk vind om op de knop te drukken, het liefst als iedereen denkt dat Sony er niets aan gaat doen) je machine en je MAC adres van PSN geblokkeerd wordt.Punkbuster schreef op maandag 24 januari 2011 @ 07:11:
Bricken doen ze idd niet, maar PSN ben je dan wel kwijt.
Ik denk dat er vrij weinig kans is, dat ze iets kunnen zien atm (met stealth patches). Daar moet eerst een firmware update voor komen.
[ Voor 8% gewijzigd door SidewalkSuper op 24-01-2011 09:05 ]
Niet gedacht dit topic tegen te komen op GOT.
*knip*
Dit topic is dan ook niet zo bedoeld zoals jij het gebruikt. 1. Niet voor korte vraagjes, 2. Niet voor het zoeken van hulp bij het omzeilen van beveiligingen van games, regio's, etc. Lees de topicstart anders nog eens door
*knip*
Dit topic is dan ook niet zo bedoeld zoals jij het gebruikt. 1. Niet voor korte vraagjes, 2. Niet voor het zoeken van hulp bij het omzeilen van beveiligingen van games, regio's, etc. Lees de topicstart anders nog eens door
[ Voor 68% gewijzigd door TheZeroorez op 24-01-2011 18:23 ]
🔋 MG Marvel R Luxury 70kWh | ☀️ 2225Wp oost, 1580Wp zuid, 2225Wp west | 🌡️ Daikin 3,5kW + 3x 2,5kW l/l & Ariston Nuos Split 270L l/w warmtepomp
Het enige waar ik echt in geïnteresseerd ben, beetje vergelijkbaar met bovenstaande, is het switchen van mijn witte Hong Kong PS3 Slim naar een Westerse setting zodat de X en de O niet langer omgedraaid zijn. Blu Ray maakt mij niet zoveel uit omdat ik thuis toch ook een Europese 60GB PS3, Blu Ray speler en 2 laptops met Blu Ray heb.
Zou het mogelijk zijn via custom firmware deze waarden aan te passen en daarna weer terug te gaan naar normale firmware? Die hele homebrew scene hoef ik me namelijk niet zo in op te houden aangezien het voor 99 van de 100 mensen toch een slap excuus is om ook maar gelijk alle games te downloaden... En aangezien Sony daar vroeg op laat hard tegen in gaat grijpen ben ik een beetje bang dat mijn PS3 geblockt wordt van het PSN omdat ik graag mijn X en O omgedraaid wil hebben
Zou het mogelijk zijn via custom firmware deze waarden aan te passen en daarna weer terug te gaan naar normale firmware? Die hele homebrew scene hoef ik me namelijk niet zo in op te houden aangezien het voor 99 van de 100 mensen toch een slap excuus is om ook maar gelijk alle games te downloaden... En aangezien Sony daar vroeg op laat hard tegen in gaat grijpen ben ik een beetje bang dat mijn PS3 geblockt wordt van het PSN omdat ik graag mijn X en O omgedraaid wil hebben
[ Voor 12% gewijzigd door Rctworld op 24-01-2011 12:58 ]
omdat je de markt verziekt? | daarlangs is 't een grijs gebied over wat wel/niet mag, om zekere voor onzekere te nemen staat t.net 't niet toe.Verwijderd schreef op maandag 24 januari 2011 @ 13:22:
verkeerde topic
[ Voor 27% gewijzigd door himlims_ op 24-01-2011 13:26 ]
Dat roept men wel echt hard. Maar Sony heeft zeker geen dommerds zitten daar. Kijk ze hebben een fout gemaakt prima, dat kan iedereen gebeuren. Maar ze zijn daar verder nog best slim. Vergeet niet dat Sony zelf hun apparaat nog steeds het beste kent en dat ze nog best wel eens iets in handen zouden kunnen hebben om alle CFW PS3s zo van PSN af te gooien. En die stealth patches zijn altijd maar stealth zolang er niemand op een forum schreeuwt dat ie gebanned is. Dan zijn opeens de devs niet meer zo zeker van de stealth.Punkbuster schreef op maandag 24 januari 2011 @ 07:11:
Bij het installeren van een CFW ( custom Firmware ) is er net zo weinig/veel risico als bij een originele firmware.
Kijk gewoon op ps3hax voor de laatste informatie of psx scene..Ja er zijn al emu's..Één minuutje zoeken en je hebt je antwoord.Verwijderd schreef op maandag 24 januari 2011 @ 14:20:
Zijn er eigenlijk al emu's?
Daarom heb ik er ook 2, 1 waar ik alle schijt games op speel, en waar ik nog netjes online speel.RedHat schreef op maandag 24 januari 2011 @ 08:12:
[...]
Sony kan het alsnog gewoon zien hoor als je online bent. Ga er maar vanuit dat (Wanneer Sony het leuk vind om op de knop te drukken, het liefst als iedereen denkt dat Sony er niets aan gaat doen) je machine en je MAC adres van PSN geblokkeerd wordt.
Bricken doen ze idd niet, maar PSN ben je dan wel kwijt.
automation fanboy
Hmm, dan zie ik het nut van dit topic helaas niet... sorry (niet lullig bedoeld, ik snap wel hoe het zitFreekers schreef op maandag 24 januari 2011 @ 12:44:
Eh, OK... ? Beetje overdreven als je het mij vraagtPunkbuster schreef op maandag 24 januari 2011 @ 14:28:
Daarom heb ik er ook 2, 1 waar ik alle schijt games op speel, en waar ik nog netjes online speel.
🔋 MG Marvel R Luxury 70kWh | ☀️ 2225Wp oost, 1580Wp zuid, 2225Wp west | 🌡️ Daikin 3,5kW + 3x 2,5kW l/l & Ariston Nuos Split 270L l/w warmtepomp
Wat gebeurd er dan als je gewoon de NL firmware download op de pc, op een usb zet, en dan de ps3 via de usb laat updaten?Rctworld schreef op maandag 24 januari 2011 @ 12:56:
Het enige waar ik echt in geïnteresseerd ben, beetje vergelijkbaar met bovenstaande, is het switchen van mijn witte Hong Kong PS3 Slim naar een Westerse setting zodat de X en de O niet langer omgedraaid zijn. Blu Ray maakt mij niet zoveel uit omdat ik thuis toch ook een Europese 60GB PS3, Blu Ray speler en 2 laptops met Blu Ray heb.
Als je trouwens al de nieuwste fw hebt dan kan je dat omzeilen door de ps3 in recovery mode te zetten. Daardoor kan je de ps3 "updaten" naar dezelfde fw via usb.
Waarom zou sony mensen gaan bannen van PSN als je een CFW draait?
Apple banned iphone gebruikers die hun iphone hebben gejailbreaked toch ook niet van de I-store (hoe dat ook mag heten). Ik wordt toch ook niet geblocked van de android market omdat ik een Custom ROM op mijn HTC Desire draai...
Als de rechtzaak in de VS gewonnen wordt, en ik heb wel een klein beetje een vermoeden dat dit gewonnen wordt. Waarom zou Sony mensen dan ineens kunnen en gaan bannen van PSN. Wat voor argumenten kunnen ze daar voor gaan gebruiken?
Dat CFW veel hacks met zich mee brengt of illegale games gespeeld kunnen worden waardoor online gamen onmogelijk wordt is nog geen excuus om iemand met een CFW te gaan bannen, hoeveel van jullie dit misschien wel terrecht vinden.
Stel iemand wil pong spelen op zijn PS3 en doet dit door middel van een CFW zodat hij homebrew kan draaien en wordt hierdoor gebanned van PSN.
Dat is wel ineens normaal, dat zijn de normale gang van zaken? DAT vind ik crimineel gedrag...
Apple banned iphone gebruikers die hun iphone hebben gejailbreaked toch ook niet van de I-store (hoe dat ook mag heten). Ik wordt toch ook niet geblocked van de android market omdat ik een Custom ROM op mijn HTC Desire draai...
Als de rechtzaak in de VS gewonnen wordt, en ik heb wel een klein beetje een vermoeden dat dit gewonnen wordt. Waarom zou Sony mensen dan ineens kunnen en gaan bannen van PSN. Wat voor argumenten kunnen ze daar voor gaan gebruiken?
Dat CFW veel hacks met zich mee brengt of illegale games gespeeld kunnen worden waardoor online gamen onmogelijk wordt is nog geen excuus om iemand met een CFW te gaan bannen, hoeveel van jullie dit misschien wel terrecht vinden.
Stel iemand wil pong spelen op zijn PS3 en doet dit door middel van een CFW zodat hij homebrew kan draaien en wordt hierdoor gebanned van PSN.
Dat is wel ineens normaal, dat zijn de normale gang van zaken? DAT vind ik crimineel gedrag...
Verwijderd
Typisch weer piratenpraat.koekoek2003nl schreef op dinsdag 25 januari 2011 @ 14:21:
On topic: Sony heeft je het recht te bannen omdat jij je dan niet houdt aan de licentievoorwaarden die je geaccepteerd hebt in het begin.
Vanwege de cheaters die zulke hacks misbruiken om anderen het leven zuur te maken! Een beetje dezelfde vraag als "Waarom mag ik niet met <bepaalde mods> Counter Strike online spelen?".koekoek2003nl schreef op dinsdag 25 januari 2011 @ 14:21:
[... knip ...]
Piratenpraat? doe es volwassen jongen.Verwijderd schreef op dinsdag 25 januari 2011 @ 14:39:
[...]
Typisch weer piratenpraat.
On topic: Sony heeft je het recht te bannen omdat jij je dan niet houdt aan de licentievoorwaarden die je geaccepteerd hebt in het begin.
Ik vraag me af in hoeverre die licentievoorwaarden van toepassing zijn. Sony kan ze ook zomaar wijzigen wanneer ze willen. Doen ze met hun eigen firmware immers ook.
@ alex3305
Je slaat de spijker op z'n kop. Mensen die cheaten is maar een klein percentage.
En toch denk ik dat het aandeel cheaters voor Sony te groot is om CFW's op PSN (legaal) toe te laten. Vergeet niet dat we begonnen zijn met Linux en dat Sony dus bereidwillend is/was om in ieder geval de homebrew community tegemoet te komen. Ook moet je denken aan de PS1, PS2, PSP welke helemaal kapot gepirate werden/worden.koekoek2003nl schreef op dinsdag 25 januari 2011 @ 18:02:
[...]
@ alex3305
Je slaat de spijker op z'n kop. Mensen die cheaten is maar een klein percentage.
Verwijderd
Hier ga ik niet eens op in. Jouw postgeschiedenis zegt voldoende.koekoek2003nl schreef op dinsdag 25 januari 2011 @ 18:02:
[...]
Piratenpraat? doe es volwassen jongen.
Ik vraag me af in hoeverre die licentievoorwaarden van toepassing zijn. Sony kan ze ook zomaar wijzigen wanneer ze willen. Doen ze met hun eigen firmware immers ook.
@ alex3305
Zou het trouwens mogelijk zijn om via CFW PSP games via de PSP op de PS3 (het grote scherm van de tv) te spelen? Dat is een mogelijkheid die ik al een tijd zoek.
Typisch piraten praat?? Omdat jij dat vindt?!?!? Voor zover ik weet is er nog geen officiële definitie van piratenpraat. Het zou iets te maken moeten hebben met gekopieerde games, en daar haal ik uit de post van koekoek2003nl niets over uit. Of ik zie hier iets over het hoofd?Verwijderd schreef op dinsdag 25 januari 2011 @ 14:39:
[...]
Typisch weer piratenpraat.
Die cheaters waren er ook al voor de hack. Dus puur bannen op CFW is dus onzin. Ik hoop nog steeds dat er een rechtzaak komt en net zoals bij de iPhone het customizen van je PS3 ook toegestaan wordt. Dan kan Sony net al Apple lekker meteen stoppen met moeite doen met het detecteren van CFWs en zich richten op cheaters (met of zonder CFW). Want dat is voor de consument belangrijker dan of iemand een CFW draait of niet.alex3305 schreef op dinsdag 25 januari 2011 @ 18:21:
[...]
En toch denk ik dat het aandeel cheaters voor Sony te groot is om CFW's op PSN (legaal) toe te laten. Vergeet niet dat we begonnen zijn met Linux en dat Sony dus bereidwillend is/was om in ieder geval de homebrew community tegemoet te komen. Ook moet je denken aan de PS1, PS2, PSP welke helemaal kapot gepirate werden/worden.
Hij heeft wel een punt, de ToS van Sony zijn zeer eenzijdig, worden pas na aankoop aan jou gepresenteerd, worden om de haverklap gewijzigd zonder dat jij aanspraak kan maken op restitutie als je ze niet accepteert, en gaan ook nog eens in sommige gevallen tegen de algemeen geaccepteerde wetten in.Verwijderd schreef op woensdag 26 januari 2011 @ 07:00:
[...]
Hier ga ik niet eens op in. Jouw postgeschiedenis zegt voldoende.
Zou het trouwens mogelijk zijn om via CFW PSP games via de PSP op de PS3 (het grote scherm van de tv) te spelen? Dat is een mogelijkheid die ik al een tijd zoek.
Dus de geldigheid van die ToS hangt aan een zijden draadje. Er is nog niemand die daar een rechtszaak tegen gespannen heeft maar als dat ooit gebeurt dan weet je nu al dat al die grote bedrijven dik zullen moeten happen.
Misschien moet je eens dit topic doorlezen. Ja het werkt. Ook met PSN. Voor nieuws; ps3hax en psx scene.. Weet niet of ik direct mag linken, maar feel free to google.Verwijderd schreef op woensdag 26 januari 2011 @ 11:57:
Heeft iemand uberhaupt al Cfw geinstalleerd? En werkt het?
Verwijderd
Had het topic doorgelezen en zie heel veel discussie over wat mensen graag willen met Cfw etc. maar heb van niemand gelezen dat hij de Ps3 daadwerkelijk gehackt heeft en Cfw geinstalleerd heeft. Ook niet of er problemen mee kunnen zijn. Vandaar mijn vraag. Zal de andere sites even googlen, bedankt voor de tip.
To the point: je wilt psp games/videos via de tv spelen?Verwijderd schreef op woensdag 26 januari 2011 @ 07:00:
[...]
Hier ga ik niet eens op in. Jouw postgeschiedenis zegt voldoende.
Voila: http://www.kelkoo.nl/ssc-112201-psp-tv-kabel.html
Video: YouTube: psp slim 2000 tv out component cable test - spiderman&tekken
Verwijderd
Thanks maar die kende ik al. Ik hoopte eigenlijk dat het draadloos kan, aangezien je wel omgekeerd de ps3 met de psp kan besturen.SL65 schreef op woensdag 26 januari 2011 @ 13:21:
[...]
To the point: je wilt psp games/videos via de tv spelen?
Voila: http://www.kelkoo.nl/ssc-112201-psp-tv-kabel.html
Video: YouTube: psp slim 2000 tv out component cable test - spiderman&tekken
Verwijderd
Weet iemand of het dmv deze hacks het mogelijk wordt om XBMC (ooit) op de PS3 te krijgen.
Verwijderd
Kijk, voor zo'n vraag moet je idd dit topic ff doorlezen.Verwijderd schreef op woensdag 26 januari 2011 @ 13:35:
Weet iemand of het dmv deze hacks het mogelijk wordt om XBMC (ooit) op de PS3 te krijgen.
OEH OEH OEH goed nieuws, ik zit echt met samengeknepen billen dit te lezen.
bron: dukioInterviewer: Why could be the reason we haven’t heard of any “Custom Firmware” allowing Linux installation? Or it just impossible to make with today tools?
KaKaRoTo: No, it’s perfectly possible to make. The Fail0verflow team already demonstrated Linux running on a PS3 Slim natively. However, it’s not yet ready, because there are a lot of differences between the GameOS system and the OtherOS system, so there are a few things that need to be fixed in the Linux kernel before it becomes usable again.
Some of the members of the Fail0verflow team are currently working on that, and I think that, considering their skills, everybody is waiting patiently for them to finish their work, instead of duplicating the effort. Once it is working correctly, and there are virtually no risks of bricking the machine, then it will be released by the people responsible.
Interviewer: Could be possible to surpass the hardware limitations Linux had before thanks to the Jailbreaking?
KaKaRoTo: Yes, definitely. By installing Linux as an “approved firmware”, it means that Linux will now run under GameOS priviledges, giving it full access to the hardware, all SPUs [of CELL processor] are available, the graphics card is available, etc…
Here, GameOS could be replaced by OtherOS and gain the same privileges and confidence.
There will be no more limitations because the hypervisor [the "security" intermediary among all the real hardware and the software] is ‘trusting’ Linux now.
Interviewer: If Linux turns out to be a better OS for the PS3, nothing stops a developer to “port” current homebrew applications to the new system? Or more “heavy” software running fine like a normal desktop PC?
KaKaRoTo: Yes, there is nothing stopping us anymore, There will soon be a Linux firmware for the PS3, and then any application that runs on Linux can be ported to work on the PS3. We could also start seeing custom firmware XMB [the "visible" part of GameOS] running with a Linux backend.
NICE!!koekoek2003nl schreef op donderdag 27 januari 2011 @ 00:47:
OEH OEH OEH goed nieuws, ik zit echt met samengeknepen billen dit te lezen.
[...]
bron: dukio
Het leukste zou zijn dat je linux als een pfk installeert en een mooi pinguin icoontje in je XMB ziet waarop je kan klikken op linux vanuit je dashboard op te starten
Wow! Dat linux verhaal klinkt goed. Dan is er ook meteen een goede mediaspeler beschikbaar 
Waar ik zelf nu tegen aanloop is het volgende. Het schijnt zo te zijn dat op dit moment het online gedeelte van games vol zit met cheaters. Wat is voor mij dan nog de meerwaarde om online te kunnen met de ps3?! Mijn ps3 is nog orgineel, maar begin er toch steeds meer naar te neigen om een CFW erop te gooien, desnoods trek ik de internet verbinding eruit, zodra sony het op de heupen krijgt.
Waar ik zelf nu tegen aanloop is het volgende. Het schijnt zo te zijn dat op dit moment het online gedeelte van games vol zit met cheaters. Wat is voor mij dan nog de meerwaarde om online te kunnen met de ps3?! Mijn ps3 is nog orgineel, maar begin er toch steeds meer naar te neigen om een CFW erop te gooien, desnoods trek ik de internet verbinding eruit, zodra sony het op de heupen krijgt.
If you're my dog. I shaved his ass and teach him to walk backwards!
Sony heeft officieel gister een nieuwe firmware uitgebracht namelijk 3.56. Deze firmware blokkeert voor zover bekend alle CFW-mogelijkheden. Voor jailbreakers is het dus belangrijk deze niet te installeren.
Verwijderd
Door die fijne jailbreak zit het vol met cheaters ja, superleuk dat linux......YMGV4LIFE schreef op donderdag 27 januari 2011 @ 09:08:
Wow! Dat linux verhaal klinkt goed. Dan is er ook meteen een goede mediaspeler beschikbaar
maar waarom zou ik dus nog online willen spelen?Verwijderd schreef op donderdag 27 januari 2011 @ 12:23:
[...]
Door die fijne jailbreak zit het vol met cheaters ja, superleuk dat linux......
Die is blijkbaar dus al gekraaktalex3305 schreef op donderdag 27 januari 2011 @ 11:30:
Sony heeft officieel gister een nieuwe firmware uitgebracht namelijk 3.56. Deze firmware blokkeert voor zover bekend alle CFW-mogelijkheden. Voor jailbreakers is het dus belangrijk deze niet te installeren.
Linkje weggeknipt ivm bevatten emulators
Edit: Blijkbaar kan je via een DNS bypass ook nog gewoon online met de 3.55 kmeaw firmware.UPDATE 3
KaKaRoToKS has cracked it and gotten the keys for the new firmware 3.56 in a matter of hours
To quote:
btw, it’s easy to find the new keys.. I might write a script for that.. in the meantime: ps3utils/selfdiff 355/*/*/lv1ldr 356/*/*/lv1ldr
Just got home, found the application keys while on the bus, now also pushed to github.com/kakaroto/ps3keys enjoy!
[ Voor 11% gewijzigd door psychoclown op 28-01-2011 08:49 ]
lol, lekker zinloos van Sony, maar dit zat er al aan te komen natuurlijk ivm dat "PSN serial keys"-nieuws van een week of wat terug.
Dit wordt hopelijk dus niet ala de psp,alex3305 schreef op donderdag 27 januari 2011 @ 11:30:

Ga maar uit van wel!SL65 schreef op donderdag 27 januari 2011 @ 14:17:
[...]
Dit wordt hopelijk dus niet ala de psp,bijna elke maand een nieuwe fw en die wordt dezelfde week toch weer gekraakt. (of binnen een paar uur zoals nu)
Ik zie alweer M33 3.55M-3 versies uitkomen etc...
PSN: Leech1984
Zijn playstation store games zoals Flower nog wel te spelen na het installeren van CFW? Ik hoorde iets over het updaten eboots, maar is dat perse nodig?
Nieuws van de dag is dat de rechter mee gaat (WTF? kracht van grote corporaties wordt blijkbaar weer eens voorgetrokken) in Sony's betoog en heeft een tijdelijk contactverbod opgelegd aan Geohot in de PS3 zaak.
Officiële documenten op http://geohot.com/
[ Voor 3% gewijzigd door SidewalkSuper op 28-01-2011 09:22 ]
Leuker nieuws van de dag is natuurlijk:
http://www.ps3-sense.nl/2...s-online-gamers-gebanned/
Nu wordt het pas echt leuk
http://www.ps3-sense.nl/2...s-online-gamers-gebanned/
Nu wordt het pas echt leuk
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
SidewalkSuper schreef op vrijdag 28 januari 2011 @ 09:20:
Nieuws van de dag is dat de rechter mee gaat (WTF? kracht van grote corporaties wordt blijkbaar weer eens voorgetrokken) in Sony's betoog en heeft een tijdelijk contactverbod opgelegd aan Geohot in de PS3 zaak.
http://www.eurogamer.net/...-geohot-restraining-orderSony has won a temporary restraining order against the hackers responsible for the widely-publicised PlayStation 3 security breach earlier this month.
According to documents published by PSX Scene, Sony was granted the order so as to prevent "immediate and irreparable damage to SCEA" before court proceedings proper begin.
The ruling explained that Sony "has shown a likelihood of success on the merits of its claims for violation of the DMCA and CFAA, and that it will suffer irreparable harm unless Defendant Hotz's violations are enjoined."
Duly, the restraining order prevents Hotz and his team from attempting the following:
Offering to the public, creating, posting online, marketing, advertising, promoting, installing, distributing, providing, or otherwise trafficking in any circumvention technology, products, services, methods, codes, software tools, devices, component or part thereof, including but not limited to the Elliptic Curve Digital Signature Algorithm ("ECDSA") Keys, encryption and/or decryption keys, dePKG firmware decrypter program, Signing Tools, 3.55 Firmware Jailbreak, root keys, and/or any other technologies that enable unauthorised access to and/or copying of PS3 Systems and other copyrighted works (hereinafter, "Circumvention Devices").
Providing links from any website to any other website selling, offering for sale, marketing, advertising, promoting, installing, importing, exporting, offering to the public, distributing, providing, posting, or otherwise trafficking in any Circumvention Devices.
Engaging in acts of circumvention of TPMs in the PS3 System to access, obtain, remove, or traffic in copyrighted works.
Engaging in unauthorised access to the PS3 System or the PlayStation Network in order to obtain, access, or transmit any program, code, information or command therein.
Publishing, posting, or distributing any information, code, program, instructions, video, or other mateiral obtained by circumventing TPMs in the PS3 System or by engaging in unauthorised access to the PS3 Sysytem or the PSN.
Assisting, facilitating or encouraging others to engage in the conduct set forth above in Nos. 1-5.
The court also gave Hotz 10 days to hand over any "computers, hard drives, CD-roms, DVDs, USB stick, and any other storage devices on which the Circumvention Devices are stored."
Sony began legal action against Hotz and his co-defendants earlier this month, claiming that their PlayStation 3 hack infringed on the Digital Millennium Copyright Act (DMCA) and the Computer Fraud and Abuse Act (CFFA), in doing so directly enabling piracy on the platform.
Hotz then dismissed the allegations, claiming he was only being pursued in court for "making Sony mad".
"The way piracy was previously done doesn't work in my Jailbreak," he explained. "I made a specific effort while I was working on this to try to enable homebrew without enabling things I do not support, like piracy."
Opvallend op z'n minst natuurlijk. Geohot heeft meerdere dingen gedaan om piraterij tegen te gaan (ondanks alles wat ie wel heeft gedaan) en het wordt wel gesuggereerd alsof ie aan piraterij doet om de claim te ondersteunen.
Ook is het daarom flinterdun waarop de rechter oordeelt dat hij z'n acties tegen Sony in Californië heeft gericht, maar het gebeurt toch.
Ook is het daarom flinterdun waarop de rechter oordeelt dat hij z'n acties tegen Sony in Californië heeft gericht, maar het gebeurt toch.
Die GeoHot knakker heeft de rootkey public gemaakt - die flow hackersgroep heeft dat bewust achterwege gelaten. Geohot heeft het hele crack/hack/cheat systeem in werking gezet. Volkomen terrecht dat de rechter dit eerste besluit hebben genomen.SidewalkSuper schreef op vrijdag 28 januari 2011 @ 09:44:
Opvallend op z'n minst natuurlijk. Geohot heeft meerdere dingen gedaan om piraterij tegen te gaan (ondanks alles wat ie wel heeft gedaan) en het wordt wel gesuggereerd alsof ie aan piraterij doet om de claim te ondersteunen. Ook is het daarom flinterdun waarop de rechter oordeelt dat hij z'n acties tegen Sony in Californië heeft gericht, maar het gebeurt toch.
tot nu toe wordt men enkel van BO gebanned, je mac/serie van ps3 is gewoon vrij om met PSN verbindign te maken. Wel hoop ik dat sony daar actie op onderneemt, in welke vorm zal de toekomst ons leren.leech1984 schreef op vrijdag 28 januari 2011 @ 09:47:
Wat raar? Gister gewoon Black Ops op die manier gespeeld (ja, ik heb het origineel nog liggen).
En ik kan nog gewoon inloggen.
Het gaat meer om mensen die Black Ops daadwerkelijk gekraakt hebben, als in: level 15 prestige hackers etc...
Trouwens gister gewoon online geweest met een 3.55 CFW PS3 door middel van DNS
goed dat ze de cheaters aanpakken:)
Je hoeft niet aan piraterij mee te doen om te worden gesued voor het aanpassen van Sony software? Hij heeft immers de Firmware aangepast en willen en wetens codes online gezet die Sony schade aan doen.SidewalkSuper schreef op vrijdag 28 januari 2011 @ 09:44:
Opvallend op z'n minst natuurlijk. Geohot heeft meerdere dingen gedaan om piraterij tegen te gaan (ondanks alles wat ie wel heeft gedaan) en het wordt wel gesuggereerd alsof ie aan piraterij doet om de claim te ondersteunen.
Flinterdun?? leg jezelf eens uit?Ook is het daarom flinterdun waarop de rechter oordeelt dat hij z'n acties tegen Sony in Californië heeft gericht, maar het gebeurt toch.
Playstation 3 - PSN ID: Sw0pDiller | XBOX360 Premium - Gamertag: ZakkeWasser | DELL New Studio 17 laptop
ik denk dat het een verschil van opvatting is.
Ik denk dat we die 2 zaken uit elkaar moeten houden.SidewalkSuper schreef op vrijdag 28 januari 2011 @ 09:52:
Het gaat inderdaad om het hacken van sommige spelers van de statistieken enzo.
Voor de rest wordt er niet geband op het PSN, maar alleen op de Black Ops server in dit geval. Ook vrij opvallend te noemen
Bij Black Ops waren er al langer tekens dat er bans aan zaten te komen.
Spelers werden/worden ge-deranked wanneer ze geboost hadden/hebben.
Nu ze bij Treyarch ook de hackers hebben achterhaalt, gaan ze bij deze gasten een stapje verder en bannen ze het account van de Black Ops servers.
Dus boosten: derank, hacken: ban.
PSN: Leech1984
heel effe later.PS3 System Software Update (v3.56)
Posted by Eric Lempel // VP, Network Operations Americas
A new PS3 system software update, v3.56, will be released soon. This is a minor update that adds a security patch.
However, within hours of the new update's release, Wii hacker Youness Alaoui, also known as KaKaRoToKs, announced on Twitter that he'd successfully unpacked the firmware and published its signing keys, opening the door for new custom firmware to be created that would mimic the latest update and allow hacked PS3s to regain access to PSN.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.
Je bent maar een paar posts te laat
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Dat Sony hem in het algemeen aan wil klagen snap ik in principe wel. Ook al is er niks te halen bij hem nu alles online ligt. Tussen willen en kunnen is wel een verschil.
Juridisch gezien echter is het namelijk wel een stretch om aan te nemen dat zijn acties tegen Sony Californië gericht zijn. Hooguit gericht tegen het hoofdkantoor in Japan zou kunnen bijvoorbeeld.
Dat is iets wat wel meeweegt natuurlijk.
Sony probeert dat dus aan te tonen door verschillende dingen te stellen:
In de 1e plaats zeggen ze dat hij gebonden is aan de PSN agreement, terwijl ze bijvoegen dat er een account "Geo1Hotz" is zonder verdere informatie. Algemeen bekend is dat "geohot" altijd en overal zijn nick is in kleine letters en zonder cijfers. Daarnaast is het ook nog zo dat je zelf van alles kan verzinnen als nickname en persoonsgegevens. Sony baseert zich hiermee dus puur en alleen op de nickname. Juridisch vrij onhoudbaar natuurlijk. Ook als je gewoon de PS3 firmware pakt van de website van Sony zou je die ook zo kunnen decrypten, zonder dat je een Terms of Service agreement hoeft te accepteren.
Ten tweede zegt Sony dat, omdat Hotz gebruik maakt van Youtube, Paypal en Twitter (die ie niet meer gebruikt zelfs) dat dat een inclinatie zou zijn waarom ze in Californië hem kunnen aanklagen. Het bewijs van een Paypal account wordt zelfs alleen maar aangegeven door een transactie die Sony zelf naar zijn rekening gedaan zou hebben (shocking).
Ten derde zegt Sony dat, omdat hij zijn PS3 heeft gebruikt, die gefabriceerd worden in Californië (en dus bij hem thuis in New Jersey staat), dat zij daarom kunnen stellen dat zijn acties tegen Californië kantoor gericht zijn. Ook nogal een grap, Sony is immers niet meer de eigenaar van het apparaat en het apparaat staat niet in Californië.
Dat hij hierdoor niet aangeklaagd zou moeten worden in Californië maakt de rest van de aanklacht al void. Dus of hij de wet op piraterij overtreden heeft is dan een 2e discussie.
Misschien komt er later nog meer in me op
Juridisch gezien echter is het namelijk wel een stretch om aan te nemen dat zijn acties tegen Sony Californië gericht zijn. Hooguit gericht tegen het hoofdkantoor in Japan zou kunnen bijvoorbeeld.
Sony probeert dat dus aan te tonen door verschillende dingen te stellen:
In de 1e plaats zeggen ze dat hij gebonden is aan de PSN agreement, terwijl ze bijvoegen dat er een account "Geo1Hotz" is zonder verdere informatie. Algemeen bekend is dat "geohot" altijd en overal zijn nick is in kleine letters en zonder cijfers. Daarnaast is het ook nog zo dat je zelf van alles kan verzinnen als nickname en persoonsgegevens. Sony baseert zich hiermee dus puur en alleen op de nickname. Juridisch vrij onhoudbaar natuurlijk. Ook als je gewoon de PS3 firmware pakt van de website van Sony zou je die ook zo kunnen decrypten, zonder dat je een Terms of Service agreement hoeft te accepteren.
Ten tweede zegt Sony dat, omdat Hotz gebruik maakt van Youtube, Paypal en Twitter (die ie niet meer gebruikt zelfs) dat dat een inclinatie zou zijn waarom ze in Californië hem kunnen aanklagen. Het bewijs van een Paypal account wordt zelfs alleen maar aangegeven door een transactie die Sony zelf naar zijn rekening gedaan zou hebben (shocking).
Ten derde zegt Sony dat, omdat hij zijn PS3 heeft gebruikt, die gefabriceerd worden in Californië (en dus bij hem thuis in New Jersey staat), dat zij daarom kunnen stellen dat zijn acties tegen Californië kantoor gericht zijn. Ook nogal een grap, Sony is immers niet meer de eigenaar van het apparaat en het apparaat staat niet in Californië.
Dat hij hierdoor niet aangeklaagd zou moeten worden in Californië maakt de rest van de aanklacht al void. Dus of hij de wet op piraterij overtreden heeft is dan een 2e discussie.
[ Voor 5% gewijzigd door SidewalkSuper op 28-01-2011 10:59 ]
Wat ik voornamelijk vreemd vind is, toen hij de Iphone gejailbreaked werd en rechtzaken aangespannen werden dat die wel gewonnen werden door de jailbreak teams terwijl je daar ook gedownloade games en homebrew op kan draaien.
Maar de Jailbreak van de ps3 is opeens wel een probleem. Vreemd is dat.
Verwijderd
Houdt het aub nuttig en ontopic, dit voegt niets toe aan het topic.
[ Voor 78% gewijzigd door psychoclown op 28-01-2011 11:38 ]
Bij de iPhone zijn er veel meer nuttige functies die je kan unlocken door te jailbreaken, bij de PS3 is het nog meer dan bij de iPhone puur en alleen voor het spelen van backups/downloads.Tripwire999 schreef op vrijdag 28 januari 2011 @ 10:52:
Wat ik voornamelijk vreemd vind is, toen hij de Iphone gejailbreaked werd en rechtzaken aangespannen werden dat die wel gewonnen werden door de jailbreak teams terwijl je daar ook gedownloade games en homebrew op kan draaien.
Complete bullshit, bij de iPhone bestond er op het moment van jailbreaken ook helemaal niks, net zoals nu het geval is voor de PS3. Cydia is pas ver daarna opgezet.Grannd schreef op vrijdag 28 januari 2011 @ 10:58:
[...]
Bij de iPhone zijn er veel meer nuttige functies die je kan unlocken door te jailbreaken, bij de PS3 is het nog meer dan bij de iPhone puur en alleen voor het spelen van backups/downloads.
Over een tijdje is er misschien een Cydia PS3 store met allemaal tweaks en leuke homebrew, waar er natuurlijk ook tonnen van te verzinnen zijn die niet illegaal zijn. De PS3 is zelfs juist bij uitstek niet om piraterij gejailbreakt, maar om Linux.
Als het _puur_ om Linux zou zijn gegaan, hadden die scriptkiddies gewoon een signed Linux distro gemaakt (ze hadden immers de key) en deze online gezet, dat zou al genoeg zijn geweest om het gros te omzeilen.SidewalkSuper schreef op vrijdag 28 januari 2011 @ 11:03:
Over een tijdje is er misschien een Cydia PS3 store met allemaal tweaks en leuke homebrew, waar er natuurlijk ook tonnen van te verzinnen zijn die niet illegaal zijn. De PS3 is zelfs juist bij uitstek niet om piraterij gejailbreakt, maar om Linux.
Een signed Linux distro heeft toch geen zin, zoals je kan zien update Sony dan gewoon de firmware en dan kan het weer niet, je moet permanente access daar voor hebben, dat hadden ze door verschillende keys (er zijn er wel 40 per firmware versie) te kraken.
Dus dat is nutteloos, het ging ze erom om terug te krijgen wat Sony had afgepakt (misschien hebben andere mensen wel andere doelen, maar ik praat gewoon over dit specifieke geval).
Dus dat is nutteloos, het ging ze erom om terug te krijgen wat Sony had afgepakt (misschien hebben andere mensen wel andere doelen, maar ik praat gewoon over dit specifieke geval).
[ Voor 36% gewijzigd door SidewalkSuper op 28-01-2011 11:19 ]
Volgens mij willen sommige mensen ook alles geloven wat er geroepen wordtSidewalkSuper schreef op vrijdag 28 januari 2011 @ 11:15:
Een signed Linux distro heeft toch geen zin, zoals je kan zien update Sony dan gewoon de firmware en dan kan het weer niet.
Dus dat is nutteloos, het ging ze erom om terug te krijgen wat Sony had afgepakt.

Wat is anders het punt van CFW uitbrengen waar nog geen ondersteuning voor Linux in zit, als dat het enige is waar het ze om te doen is?

Één ding weet ik in ieder geval zeker, 90% van de PS3's die gehackt wordt, wordt vroeg of laat voor piraterij gebruikt. Die paar goedwillende homebrew gebruikers zullen Sony echt een worst wezen, sowieso wat is nog echt het voordeel van homebrew? De tijd dat de PS3 het meest krachtige consumenten apparaat op de markt was ligt al weer even achter ons, je kunt net zo goed gewoon een PC kopen... En voor mensen dan gaan zeggen, "ja maar een PC kost minimaal 600 euro", het is ook niet alsof Sony gezegd heeft dat je PS3 van 300 euro alle taken van een PC voor je uit zou gaan voeren, dat is de constante drang van de mens naar meer...
Homebrew accepteren = Piraterij accepteren = Bye bye goede games

Pure speculatie wat je zegt. Ik geloof dat het hen niet om piraterij te doen is, omdat in het verleden beide teams afzonderlijk expliciet niks hebben bijgedragen aan piraterij in hun vroegere hacks.
Ik wil juist niet zomaar geloven wat er maar geroepen wordt, ik denk voor mezelf dank je.
Daarom geloofde ik het ook niet dat Sony zei OtherOS te onderhouden voor de Fat toen ze OtherOS niet in de Slim hadden gedaan. Daarom geloofde ik het ook niet dat het bakken geld kostte om OtherOS te onderhouden toen Sony meldde dat dat de reden was waarom het niet in de Slim zat.
Dat iets juridisch geblaat is maakt het niet zonder meer onwaar.
Plus waar heeft hij geroepen dat mensen Sony moesten boycotten?
Dat jij zeker weet dat 90% van de gehackte PS3's voor piraterij gebruikt wordt (mooie zinvolle claim btw, ze zouden bij het CBS zulke gedegen inschatters moeten hebben, dan hoeven ze niks te onderzoeken/bijhouden... scheelt de overheid weer wat centen) zegt er niks over of iemand de waarheid niet kan spreken.
Homebrew accepteren = bye bye goeie games? Rare aanname... Kijk naar de Wii en kijk naar originele Xbox.
Ik wil juist niet zomaar geloven wat er maar geroepen wordt, ik denk voor mezelf dank je.
Daarom geloofde ik het ook niet dat Sony zei OtherOS te onderhouden voor de Fat toen ze OtherOS niet in de Slim hadden gedaan. Daarom geloofde ik het ook niet dat het bakken geld kostte om OtherOS te onderhouden toen Sony meldde dat dat de reden was waarom het niet in de Slim zat.
Dat iets juridisch geblaat is maakt het niet zonder meer onwaar.
Plus waar heeft hij geroepen dat mensen Sony moesten boycotten?
Dat jij zeker weet dat 90% van de gehackte PS3's voor piraterij gebruikt wordt (mooie zinvolle claim btw, ze zouden bij het CBS zulke gedegen inschatters moeten hebben, dan hoeven ze niks te onderzoeken/bijhouden... scheelt de overheid weer wat centen) zegt er niks over of iemand de waarheid niet kan spreken.
Niet alle, maar ze hebben meer richting gezegd dat dat wel moest kunnen dan niet. Het was immers gemarket als "computer" ipv game console. Dit ook om mooi onder wat belasting uit te kunnen komen.het is ook niet alsof Sony gezegd heeft dat je PS3 van 300 euro alle taken van een PC voor je uit zou gaan voeren
Homebrew accepteren = bye bye goeie games? Rare aanname... Kijk naar de Wii en kijk naar originele Xbox.
[ Voor 17% gewijzigd door SidewalkSuper op 28-01-2011 11:34 ]
Te grappig, je schrijft iemand af als 'speculatie', terwijl je zelf maar klakkeloos aanneemt dat die kiddies het 'enkel deden om linux'..SidewalkSuper schreef op vrijdag 28 januari 2011 @ 11:31:
Pure speculatie wat je zegt. Ik geloof dat het hen niet om piraterij te doen is, omdat in het verleden beide teams afzonderlijk expliciet niks hebben bijgedragen aan piraterij in hun vroegere hacks.
Hoog of laag, je kan dit niet goedpraten, niet zo min wat jij uiteindelijk met de CFW PS3 gaat doen.
Ik zal dit topic ook eens even in de gaten houden. 
Ik ben totaal niet geïnteresseerd back-up managers en kopiëren van spellen. Zoveel game ik toch niet.
Ik zou het echter wel super tof vinden om op m'n PS3 Slim ook XBMC te kunnen draaien. Elke oplossing die ik tot nu toe heb bedacht is het net niet. Ik heb al m'n media (voornamelijk 1080p .mkv) op een Synology DS-211+ staan. De huidige implementatie van Sony qua mediaserver is het gewoon niet. Het is te beperkt qua formaat en mogelijkheden. Dan is er nog een mogelijkheid om PMS op mijn NAS te draaien, alleen is mijn Synology niet krachtig genoeg om on-the-fly te remuxen etc. Een mediaspeler zo als een AC Ryan heb ik overwogen (speelt in ieder geval alles), alleen is dit weer een extra investering en is de interface van al die dingen ook enorm lelijk.
Bovendien, waarom zou ik nog meer geld uitgeven als ik de hardware al heb liggen? Van mij mogen al die hackers zich wel wat minder bezig houden met games en back-ups, en wat meer met het aan de praat krijgen van een soort linux met XBMC.
Ik ben totaal niet geïnteresseerd back-up managers en kopiëren van spellen. Zoveel game ik toch niet.
Ik zou het echter wel super tof vinden om op m'n PS3 Slim ook XBMC te kunnen draaien. Elke oplossing die ik tot nu toe heb bedacht is het net niet. Ik heb al m'n media (voornamelijk 1080p .mkv) op een Synology DS-211+ staan. De huidige implementatie van Sony qua mediaserver is het gewoon niet. Het is te beperkt qua formaat en mogelijkheden. Dan is er nog een mogelijkheid om PMS op mijn NAS te draaien, alleen is mijn Synology niet krachtig genoeg om on-the-fly te remuxen etc. Een mediaspeler zo als een AC Ryan heb ik overwogen (speelt in ieder geval alles), alleen is dit weer een extra investering en is de interface van al die dingen ook enorm lelijk.
Bovendien, waarom zou ik nog meer geld uitgeven als ik de hardware al heb liggen? Van mij mogen al die hackers zich wel wat minder bezig houden met games en back-ups, en wat meer met het aan de praat krijgen van een soort linux met XBMC.
skoda enyaq 80 | holtkamper aero | fiscalist én techneut
Ik schrijf niemand af als speculatie, alleen als iets geclaimd wordt dan is dat geen speculatie meer.SinergyX schreef op vrijdag 28 januari 2011 @ 11:34:
[...]
Te grappig, je schrijft iemand af als 'speculatie', terwijl je zelf maar klakkeloos aanneemt dat die kiddies het 'enkel deden om linux'..
Hoog of laag, je kan dit niet goedpraten, niet zo min wat jij uiteindelijk met de CFW PS3 gaat doen.
Dit is dat echter wel. Dat ik dat aanneem heeft dan ook niks met speculatie te maken. Dat jij denkt dat het ze om iets anders te doen is is je goed recht.
Wat ik ga doen met CFW PS3 kan ik best goedpraten, er valt ook niks aan fout te praten als ik me aan de regels houdt. Net zoals ik dat niet hoef te doen voor mijn iPhone die gejailbreakt is en daar ook allemaal leuke dingen mee kan die ik anders niet kon. Bijv XBMC op de iPhone in het meest recente geval
Goedpraten wat zij doen zal ik dan ook niet laten (vind het zoals gezegd meer prijzen, want goedpraten zou impliceren dat ik het in essentie een foute zaak vind), mooie dingen zijn er al ontstaan uit mensen die verder kijken en denken dan wat ze gegeven is.
De hackers in dit geval waar we het over hebben, hebben zich 0,0% van de tijd bezig gehouden met games/backups aan de praat te krijgen (tot nu toe). Andere hackers mogen zich wat mij betreft idd wel op zoiets richten, dat is het ook echt waard wmb.JanHenk schreef op vrijdag 28 januari 2011 @ 11:34:
[ Voor 37% gewijzigd door SidewalkSuper op 28-01-2011 11:48 ]
Om een lang verhaal kort te maken, de belangrijkste reden dat OtherOS niet is opgenomen in de PS3 Slim is omdat er onderzoeksinstanties en overheden waren die honderden PS3 Fats kochten(die Sony met verlies verkocht in de hoop dat deze zichzelf terug zou verdienen via de software) om ze vervolgens als supercomputer in te zetten...
Dat die functie vervolgens alsnog uit de fat geschrapt is had ook met een zekere GeoHotz te maken die terwijl de OtherOS-functie nog gewoon paraat was al constant probeerde het apparaat te exploiten... Je moet niet Sony bedanken voor het schrappen van de OtherOS-functie maar de hackers die het zogenaamd allemaal voor Linux doen...
Daarnaast is het wel erg kortzichtig om aan te nemen dat beide teams, omdat zij zich daar op de voorgrond niet mee bezig houden, geen enkele relatie met piraterij hebben. Als ze er zelf al niet mee bezig zijn(wat ik ten zeerste betwijfel) dan nog faciliteren zij dit op grote schaal door alles te exploiten zonder ook maar enig moment aan de belangen van anderen te denken. Want dat het PSN nu wellicht een speelveld wordt van hackers, dat is dan toch ook mooi te danken aan die Linux liefhebbers.
Ik zeg niet dat ik niet graag meer functies op mijn PS3 zou willen, maar niet ten koste van alles, de PS3 is bovenal een spelcomputer en als ook die ervaring nu verpest wordt door de mensen die zo nodig Linux wilde draaien, laat ze Linux dan maar weer snel meenemen naar waar het vandaan kwam.
Sowieso heb je trouwens weinig verstand van de games industrie als je denkt dat de Wii en de originele XBOX nou zulke geweldige games voortbrachten nadat ze gehackt waren. Waarom denk je dat de XBOX zo'n vroege dood gestorven is? Het was volledig afhankelijk van de first party support(Microsoft) en toen die zijn geld zette op de 360 was het gelijk gedaan met de originele... De Wii draait ook bijna enkel en alleen op Nintendo titels...
Het enige geluk wat Microsoft tot nu toe gehad heeft met de 360 is dat deze fysiek geopend moet worden om de hack uit te voeren, wat voor veel "gemiddelde consumenten" al een te hoge drempel is om de console te hacken. Voor de PS3 is dit echter niet het geval, waarmee de kans op wijdverspreide piraterij ala DS en PSP 99% is als ze niet snel een oplossing vinden bij Sony... En als alles op grote schaal gedownload wordt dan zegt de 3rd party al snel bye bye PS3

Ik weet overigens ook zeker dat de meeste tweakers wel beter weten, die weten dondersgoed dat homebrew uiteindelijk leid tot piraterij en daarom nog steeds games blijven kopen. Een platform is echter nog nooit beter geworden van homebrew. Het punt zit hem alleen niet in de tweakers, maar de gemiddelde consument vind het downloaden allemaal wel makkelijk en koopt vervolgens niks meer

[ Voor 17% gewijzigd door Rctworld op 28-01-2011 12:13 ]
Verwijderd
Mooi gezegd en helemaal mee eens al doet 3rd party het de laatste tijd verkoopsgezien wel geod met titels als Epic Mickey en Sonic Colours.Rctworld schreef op vrijdag 28 januari 2011 @ 11:56:
[...]
Om een lang verhaal kort te maken, de belangrijkste reden dat OtherOS niet is opgenomen in de PS3 Slim is omdat er onderzoeksinstanties en overheden waren die honderden PS3 Fats kochten(die Sony met verlies verkocht in de hoop dat deze zichzelf terug zou verdienen via de software) om ze vervolgens als supercomputer in te zetten...
Dat die functie vervolgens alsnog uit de fat geschrapt is had ook met een zekere GeoHotz te maken die terwijl de OtherOS-functie nog gewoon paraat was al constant probeerde het apparaat te exploiten... Je moet niet Sony bedanken voor het schrappen van de OtherOS-functie maar de hackers die het zogenaamd allemaal voor Linux doen...
Daarnaast is het wel erg kortzichtig om aan te nemen dat beide teams, omdat zij zich daar op de voorgrond niet mee bezig houden, geen enkele relatie met piraterij hebben. Als ze er zelf al niet mee bezig zijn(wat ik ten zeerste betwijfel) dan nog faciliteren zij dit op grote schaal door alles te exploiten zonder ook maar enig moment aan de belangen van anderen te denken. Want dat het PSN nu wellicht een speelveld wordt van hackers, dat is dan toch ook mooi te danken aan die Linux liefhebbers.
Ik zeg niet dat ik niet graag meer functies op mijn PS3 zou willen, maar niet ten koste van alles, de PS3 is bovenal een spelcomputer en als ook die ervaring nu verpest wordt door de mensen die zo nodig Linux wilde draaien, laat ze Linux dan maar weer snel meenemen naar waar het vandaan kwam.
Sowieso heb je trouwens weinig verstand van de games industrie als je denkt dat de Wii en de originele XBOX nou zulke geweldige games voortbrachten nadat ze gehackt waren. Waarom denk je dat de XBOX zo'n vroege dood gestorven is? Het was volledig afhankelijk van de first party support(Microsoft) en toen die zijn geld zette op de 360 was het gelijk gedaan met de originele... De Wii draait ook bijna enkel en alleen op Nintendo titels...
Verhaal van je doet me trouwens denken aan wijlen Saddam die PS2's inkocht om er wapens mee te maken:P
OtherOS had geen toegang tot de volledige hardware van de PS3. De eerste hacks waren er dan ook op gericht om dit wel te kunnen. Toen dit bereikt was is Sony met OtherOS gestopt.Rctworld schreef op vrijdag 28 januari 2011 @ 11:56:
[...]
Zie ook: Wikipedia: OtherOS
Wikipedia: RSX 'Reality Synthesizer''Any Linux operating system had access to 6 of the 7 Synergistic Processing Elements;[5] Sony implemented a hypervisor restricting access from the RSX. IBM provided an introduction to programming parallel applications on the PlayStation 3.[6]
Het niet toegankelijk maken van deze RSX (de GPU) in OtherOS zorgde voor de eerste hacks.The RSX 'Reality Synthesizer' is a proprietary graphics processing unit (GPU) codeveloped by NVIDIA and Sony for the PlayStation 3 game console.
met GPU toegang was er namelijk nog meer uit de PS3 te halen.
Dan komen we weer terug op "het is jou apparaat jij mag er mee doen wat je wilt". Dat Sony ze met verlies verkocht (in het begin!) is de keuze van Sony dat maakt verder geen verschil natuurlijk.
Trouwens de levensduur van de XBOX is gewoon 4 jaar in productie geweest (t/m 2006), maar in 2008 kwam zelfs de laatste game nog uit. (bron: Wikipedia: Xbox)
De Wii is al jaren gehackt, maar er blijven gewoon goede games voor uitkomen hoor?
[ Voor 7% gewijzigd door Arnold op 28-01-2011 12:22 ]
Je hebt niet helemaal gelijk. De eerste hacks waren weldegelijk gerichte aanvallen om toegang tot de RSX te krijgen en dit is in versie 2.xx ook gelukt. Zie hiervoor ook psxdev. Deze methoden zijn daarna door Sony geblokkeerd waarna Geohot weer z'n hackaanval op de PS3 opende en naast toegang tot de RSX ook directe toegang tot het geheugen kreeg. Hierop heeft Sony besloten OtherOS te blokkeren.GS2K1 schreef op vrijdag 28 januari 2011 @ 12:20:
[...]
OtherOS had geen toegang tot de volledige hardware van de PS3. De eerste hacks waren er dan ook op gericht om dit wel te kunnen. Toen dit bereikt was is Sony met OtherOS gestopt.
Zie ook: Wikipedia: OtherOS
[...]
Wikipedia: RSX 'Reality Synthesizer''
[...]
Het niet toegankelijk maken van deze RSX (de GPU) in OtherOS zorgde voor de eerste hacks.
met GPU toegang was er namelijk nog meer uit de PS3 te halen.
Dan komen we weer terug op "het is jou apparaat jij mag er mee doen wat je wilt". Dat Sony ze met verlies verkocht (in het begin!) is de keuze van Sony dat maakt verder geen verschil natuurlijk.
Dat is toch wat ik schrijf (of heb ik weer kromme zinnen...)?alex3305 schreef op vrijdag 28 januari 2011 @ 12:23:
[...]
Je hebt niet helemaal gelijk. De eerste hacks waren weldegelijk gerichte aanvallen om toegang tot de RSX te krijgen en dit is in versie 2.xx ook gelukt. Zie hiervoor ook psxdev. Deze methoden zijn daarna door Sony geblokkeerd waarna Geohot weer z'n hackaanval op de PS3 opende en naast toegang tot de RSX ook directe toegang tot het geheugen kreeg. Hierop heeft Sony besloten OtherOS te blokkeren.
Dat is niet mijn probleem natuurlijk, die reden had ik toentertijd ook bedacht dat wel eens mee kon spelen, maar is btw niet op Sony's uitspraken gebaseerd. Die zeiden gewoon dat de ontwikkeling van OtherOS support teveel kostte. Dat zij een apparaat neerzetten waar ze hardwaretechnisch puur verlies op boeken is nogmaals niet mijn probleem.Rctworld schreef op vrijdag 28 januari 2011 @ 11:56:
[...]
Het is Sony's keuze om OtherOS (tegen hun uitingen in de media in) alsnog te schrappen. Dat ze bang worden van iemand die de RSX wil unlocken (die ze zelf hadden gelockt) en daarom maar gelijk een complete functie uit de firmware halen is niet Geohot's keuze. Ze hadden toch vertrouwen in hun eigen ontwerp, het was immers al een paar jaar oud. Ze hadden het kunnen oplossen met een firmware update die OtherOS nog wel bevatte ipv de hele functie te schrappen.Dat die functie vervolgens alsnog uit de fat geschrapt is had ook met een zekere GeoHotz te maken die terwijl de OtherOS-functie nog gewoon paraat was al constant probeerde het apparaat te exploiten... Je moet niet Sony bedanken voor het schrappen van de OtherOS-functie maar de hackers die het zogenaamd allemaal voor Linux doen...
Misschien kortzichtig (ik vind van niet), maar bewijs maar eens het tegendeel. Net zoals alu-hoedjes mij kortzichtig kunnen noemen voor het niet geloven van hun massahysterie rond iets als chemtrails.Daarnaast is het wel erg kortzichtig om aan te nemen dat beide teams, omdat zij zich daar op de voorgrond niet mee bezig houden, geen enkele relatie met piraterij hebben. Als ze er zelf al niet mee bezig zijn(wat ik ten zeerste betwijfel) dan nog faciliteren zij dit op grote schaal door alles te exploiten zonder ook maar enig moment aan de belangen van anderen te denken.
Zoals gezegd, ik denk voor mezelf, dus als je bewijs aanlevert dat het tegendeel bewijst, dan zal ik dat zeker in mijn overwegingen meenemen. Ik geloof bijvoorbeeld ook dat oude hackers als Wozniak, Gates en Gonggrijp, het hacken wat ze deden (toentertijd in ieder geval) voor goede redenen deden.
Dat is te danken aan de hackers die daar mee fucken. Net zo min dat jij als messenfabrikant niet wordt aanklaagd voor moorden die met jouw fabrikaat zijn gepleegd.Want dat het PSN nu wellicht een speelveld wordt van hackers, dat is dan toch ook mooi te danken aan die Linux liefhebbers.
De Xbox is helemaal nooit een snelle dood gestorven. Modchips en softmods waren er al vrij snel en na de ontwikkeling van XBMC heeft het in ieder geval anderhalf jaar geduurd voor de X360 onthuld werd.Sowieso heb je trouwens weinig verstand van de games industrie als je denkt dat de Wii en de originele XBOX nou zulke geweldige games voortbrachten nadat ze gehackt waren. Waarom denk je dat de XBOX zo'n vroege dood gestorven is? Het was volledig afhankelijk van de first party support(Microsoft) en toen die zijn geld zette op de 360 was het gelijk gedaan met de originele... De Wii draait ook bijna enkel en alleen op Nintendo titels...
Als je denkt dat er na een hack geen goede games meer uitkomen dan heb je zelf niet zo veel verstand van de industrie. De X360 is al sinds het begin onderhevig aan piraterij. De PS3 is al sinds 3 kwart jaar onderhevig aan piraterij. Wii/PS2 ook sinds begin. Daar kwamen allemaal mooie games voor uit.
Dat de Wii draait op enkel en alleen Nintendo titels volgens jou zegt toch niks over dat er geen goeie games voor uitkomen. Er zijn ook voorbeelden te noemen waar dat niet zo is, maar die zijn wel in de minderheid.
Dat de drempel hier vrij laag is is wel waar wat mij betreft. Dat er hierdoor weinig 3rd party input komt lijkt me alleen schromelijk overdreven. PS2/Xbox kon ook jaren gesoftmod worden.Het enige geluk wat Microsoft tot nu toe gehad heeft met de 360 is dat deze fysiek geopend moet worden om de hack uit te voeren, wat voor veel "gemiddelde consumenten" al een te hoge drempel is om de console te hacken. Voor de PS3 is dit echter niet het geval, waarmee de kans op wijdverspreide piraterij ala DS en PSP 99% is als ze niet snel een oplossing vinden bij Sony... En als alles op grote schaal gedownload wordt dan zegt de 3rd party al snel bye bye PS3Het moet wel rendabel blijven natuurlijk...
edit:
Hehe mijn reactie duurde wat langer om te typen, dus inmiddels was er al op ingehaakt zie ik
Hehe mijn reactie duurde wat langer om te typen, dus inmiddels was er al op ingehaakt zie ik
Volgens mij sla je de plank mis, Sony is Sony en Sony wil graag Geohotz berechten in Californie omdat daar de rechtsgang iets anders is.SidewalkSuper schreef op vrijdag 28 januari 2011 @ 10:39:
Jij blijft je erg richten (net zoals veel andere hackervolgers op diverse sites) op onderdelen die er waarschijnlijk helemaal niet toe doen. Of geohotz nu wel of niet de voorwaarden heeft geaccepteerd heeft hij nog steeds een stukje eigendom van Sony aangepast.. de firmware... dat op zich is al intelectueel eigendom en strafbaar. Als jij en CD koopt van Windows en geenzins de voorwaarden accepteerd maar de aangepaste software online gaat zetten dat doe je Microsoft schade toe. Net zoals Geohotz dat heeft gedaan met zijn custom frimware en het publiceren van de root keys. Goehotz heeft "terwijl hij wist wat de gevolgen waren" de root key online gezet en Sony gaat hem dus ook aanklagen voor misgelopen inkomsten door zijn roekeloze gedrag.heel verhaal dat er iegnlijk niet toe doet...
redelijkheid en billikheid stelt altijd nog iets voor en een man als Geohotz wist dondersgoed wat de gevolgen waren van zijn publicatie van de root keys. Daar heeft Sony toch echt wel een heel sterk punt.
Ook is het aanbod van homebrew natuurlijk om van te huilen. Er is niks, wat er wel is is een hele sloot aan backupmanagers en boot file creators, bewijs genoeg dat het openbaar maken van de key negatieve gevolgen heeft voor Sony's buissenessplan
Playstation 3 - PSN ID: Sw0pDiller | XBOX360 Premium - Gamertag: ZakkeWasser | DELL New Studio 17 laptop
Juridisch heeft het niks te maken dat Sony Sony is en Hotz graag in Californië wil berechten.
Dat moeten ze dan bewijzen, wat ze in dit geval in mijn optiek niet kunnen. Blijkbaar wel als de rechter het goedkeurt, maar ik vind het wel een stretch onder welke bewijzen Sony heeft aangedragen. Als hij in New Jersey aangeklaagd zou worden zou ik een andere reply hebben geschreven. De rechter vond het blijkbaar trouwens ook een rare zaak dat Sony dit in Californië probeert en niet in New Jersey, maar heeft het desondanks toch toegestaan. Ze heeft gezegd: "I’m really worried about the jurisdictional question"
Meer @ http://www.wired.com/thre...laystation-lawsuit-limbo/
Mijn hele verhaal doet er heel veel toe. Dit weegt namelijk allemaal gewoon mee in een rechtszaak. Zou een van die punten niet kloppen dan wordt de hele zaak gelijk geschrapt.
Ik heb me daarnaast helemaal niet uitgelaten over of ie wel of niet aangeklaagd moet/mag worden, alleen dat de aanklacht zoals ie er nu ligt (volgens mij), flinterdun is op het feit dat ze vinden hem in Californië aan te kunnen klagen.
Hij heeft geen aangepaste firmware online gezet, dat is dus ook niet strafbaar met het oog op intellectueel eigendom. Wat in feite strafbaar kan zijn is idd de patch die hij heeft verspreid. Een root key verspreiden is denk ik ook niet strafbaar, ook al wegen redelijkheid en billijkheid hier inderdaad vast ook in mee, maar daar durf ik me niet over uit te laten en dat zullen we waarschijnlijk nog wel zien.
Homebrew is idd om te huilen nog, eerst maar eens Linux dual boot oid krijgen met de privileges van GameOS, dan zien we wel verder weer.
Dat moeten ze dan bewijzen, wat ze in dit geval in mijn optiek niet kunnen. Blijkbaar wel als de rechter het goedkeurt, maar ik vind het wel een stretch onder welke bewijzen Sony heeft aangedragen. Als hij in New Jersey aangeklaagd zou worden zou ik een andere reply hebben geschreven. De rechter vond het blijkbaar trouwens ook een rare zaak dat Sony dit in Californië probeert en niet in New Jersey, maar heeft het desondanks toch toegestaan. Ze heeft gezegd: "I’m really worried about the jurisdictional question"
Meer @ http://www.wired.com/thre...laystation-lawsuit-limbo/
Mijn hele verhaal doet er heel veel toe. Dit weegt namelijk allemaal gewoon mee in een rechtszaak. Zou een van die punten niet kloppen dan wordt de hele zaak gelijk geschrapt.
Ik heb me daarnaast helemaal niet uitgelaten over of ie wel of niet aangeklaagd moet/mag worden, alleen dat de aanklacht zoals ie er nu ligt (volgens mij), flinterdun is op het feit dat ze vinden hem in Californië aan te kunnen klagen.
Hij heeft geen aangepaste firmware online gezet, dat is dus ook niet strafbaar met het oog op intellectueel eigendom. Wat in feite strafbaar kan zijn is idd de patch die hij heeft verspreid. Een root key verspreiden is denk ik ook niet strafbaar, ook al wegen redelijkheid en billijkheid hier inderdaad vast ook in mee, maar daar durf ik me niet over uit te laten en dat zullen we waarschijnlijk nog wel zien.
Homebrew is idd om te huilen nog, eerst maar eens Linux dual boot oid krijgen met de privileges van GameOS, dan zien we wel verder weer.
[ Voor 15% gewijzigd door SidewalkSuper op 28-01-2011 13:10 ]
Newbvraag, wat doet een boot file creator?
Ik heb met de Custom Firmware Maker V1.3 mijn eigen Kmeaw 3.55 CFW gebakken, maar ik vroeg mij af of deze wel helemaal up to date is. Zit de laatste LV2 v6 erin verwerkt ? Waar kan ik dat zien ?
Sony kan doen wat ze willen. Zoals is het zeggen in het Engels: the genie is out of the bottle. En die stop je echt niet meer erin. Als GeoHot slim is heeft ie de rootkey al doorgegeven die de hele PS3 unlockt. En wordt die binnenkort vrijgegeven.
Kan me niet voorstellen dat GeoHot de enige 'hacker' is die de rootkey heeft gevonden. Waarschijnlijk is hij nooit door iemand uitgegeven omdat ze bang zijn voor Sony. GeoHot is in deze natuurlijk wel een attention whore terwijl hij nog geeneens de key vrijgeeft.dangerpaki schreef op zaterdag 29 januari 2011 @ 11:52:
Sony kan doen wat ze willen. Zoals is het zeggen in het Engels: the genie is out of the bottle. En die stop je echt niet meer erin. Als GeoHot slim is heeft ie de rootkey al doorgegeven die de hele PS3 unlockt. En wordt die binnenkort vrijgegeven.
Ik denk dus dat de key misschien al voor GeoHot bekend was maar dat niemand staat te springen om te zeggen dat ze de key gevonden hebben of die überhaubt releasen.
Verwijderd
En 3.56 is binnen 24 uur gehackt. Sony gaat dit kat en muis spel verliezen en kan zich beter op de ps4 richten, denk ik.
Mwa dat kun je wel makkelijk zeggen, maar er moet iemand zijn die het uitbrengt. Attention whore of niet hij is dan wel degene die als eerste aangepakt wordt. Dus het is dan de keuze of bekend worden en het risico nemen om aangeklaagt te worden, of niet bekend worden en ook geen risico lopen.RedHat schreef op zaterdag 29 januari 2011 @ 11:57:
[...]
Kan me niet voorstellen dat GeoHot de enige 'hacker' is die de rootkey heeft gevonden. Waarschijnlijk is hij nooit door iemand uitgegeven omdat ze bang zijn voor Sony. GeoHot is in deze natuurlijk wel een attention whore terwijl hij nog geeneens de key vrijgeeft.
Ik denk dus dat de key misschien al voor GeoHot bekend was maar dat niemand staat te springen om te zeggen dat ze de key gevonden hebben of die überhaubt releasen.
Daarnaast heb ik die presentatie van failoverflow gezien in duitsland, maar ik kijk liever naar een filmpje van Geohot dan dat ik die "sorry dat ik het zeg, maar zenuwachige supernerds" moet kijken.
Stiekem moet ik hier toch wel een beetje om lachen, een paar dagen nadat de online waren hé. Ik denk dat de allerhoogste baas van Sony z'n wenkbrauw daar nog niet voor op wil trekken.Geohotz heeft "terwijl hij wist wat de gevolgen waren" de root key online gezet en Sony gaat hem dus ook aanklagen voor misgelopen inkomsten door zijn roekeloze gedrag.
Hoeveel inkomsten zouden ze hierdoor mis zijn gelopen (Dus niet hoeveel ze daarna gaan mislopen maar vanaf het naar buiten brengen van de keys tot de rechtzaak.) En waaruit bestaan die misgelopen inkomsten?
* PS3 is gekraakt dus mensen kopen geen games meer?
* PS3 is gekraakt dus meer mensen hebben een PS3 gekocht? (apparaat wordt/(werdt) met verlies verkocht)
* PS3 is gekraakt dus mensen wouden geen sony spullen meer kopen?
Het lijkt me niet dat je een rechtzaak aan kan spannen voor iets wat jij denkt in de toekomst zal gaan gebeuren?
Let op:
Wat is er not done in dit topic:
- discussies over illegale kopieën van spellen
- discussies omtrent backups maken van spellen
- discussies om met een onofficiële manier, niet van Sony afkomstige systeemsoftware, te verbinden naar Playstation Network
- discussies omtrent aanpassingen die als enige doel hebben het werkend krijgen van backups
- Het vermelden van of verwijzen naar backup managers
Wat is toegestaan:
- Uitleg geven of links naar tutorials, zolang de sites geen spul bevat wat tegen de regels is
Wat is er not done in dit topic:
- discussies over illegale kopieën van spellen
- discussies omtrent backups maken van spellen
- discussies om met een onofficiële manier, niet van Sony afkomstige systeemsoftware, te verbinden naar Playstation Network
- discussies omtrent aanpassingen die als enige doel hebben het werkend krijgen van backups
- Het vermelden van of verwijzen naar backup managers
Wat is toegestaan:
- Uitleg geven of links naar tutorials, zolang de sites geen spul bevat wat tegen de regels is