@Rctworld: Daarom dual boot, beste oplossing. Wat de rootkit nu nog niet doet is helemaal niet belangrijk. Het gaat erom dat er een rootkit uberhaupt is! Security hole, privacyprobleem, grove misstap in consumentenvertrouwen (wat specifiek natuurlijk niet strafbaar is) en (mijns inziens) overtreding van het consumentenrecht (ethisch gezien zijn alle PS3-gebruikers in 1 klap ook als crimineel gebombardeerd maar dat terzijde).
Het kan aan mij liggen, maar Sony zal toch ook niet zo dom zijn dat men zich twee keer aan dezelfde steen stoot(de beveiliging van BMG). Daarnaast is er een heel belangrijk verschil, de rootkit van de CD's van BMG werd automatisch geinstalleerd op een Windows PC en Windows opzich is natuurlijk al niet bepaald veilig, daarom bood de rootkit extra kansen om het systeem te hacken en dergelijke omdat de rootkit heel diep in Windows draaide. De PS3 daarentegen, is normaalgesproken(dus zonder CFW) een totaal gesloten systeem, dus er is niet bepaald een reden om aan te nemen dat er nu ineens een security hole is.
Ook privacy(en het daar aan verbonden schaden van het consumenten vertrouwen) vind ik niet direct aantoonbaar, voorlopig is hij nog niet eens actief en heb ik nog nergens een duidelijke uitleg gelezen over de werking. Er moet eerst maar bewezen worden dat Sony überhaupt echt naar bepaalde files kijkt, het kan ook zijn dat ze alleen de systeemfiles(en processen) checken omdat die af zouden moeten wijken bij het gebruik van CFW, sommige mensen gaan er voor het gemak echter maar vanuit dat Sony enige interesse heeft in jouw foto's en video's, dat betwijfel ik echter ten zeerste

Sowieso, als een dusdanig groot bedrijf dat wel zou doen zouden de privacy organisaties(die soms sowieso nogal onredelijk zijn

) daar snel genoeg tegen in opstand komen. Dus maak je daarover voorlopig geen zorgen
Sowieso is het voor de "oprechte" consument in principe alleen maar positief, het online netwerk wordt schoongehouden zodat de mensen die gegarandeerd niet cheaten en gegarandeerd voor hun games betaald hebben geen last hebben van de mensen die zich niet aan de spelregels kunnen houden...Toch niet onbelangrijk...
Ik speel niet voor eigen rechter, ik volg gewoon de wet die er al voor ligt. Dat Sony zich niet aan de wet houdt in mijn interpretatie (het lijkt me vrij zeker dat ze dat niet doen, alleen individuen proberen/kunnen niet zo snel rechtszaken tegen zulke grote corporaties te starten) speelt hooguit mee in de rol waarom en hoe fel ik ageer tegen Sony. Daarom hoef ik ook niks goed te praten, dat zou impliceren dat het fout was om mee te beginnen.
Niet om je te kleineren, maar ik zou dan toch graag die wet willen zien waarop je dit baseerd. En dat heeft ook weinig met rechtszaken te maken, als ze zich niet aan de wet houden met een apparaat wat miljoenen keren verkocht is dan zal er vanzelf iemand vanuit de Europese Comissie in actie gaan komen. Daar zijn geen individuen voor nodig...
Goed dat je nog nooit op je doos hebt gezien dat er OtherOS op je doos staat of dat je het nooit in een campagne hebt gehoord. Dat jij dit niet hebt gezien betekent niet dat wat ik zeg niet klopt, het is in de markt gezet als een computer, waardoor ze zelfs minder geld hoefden af te dragen aan de overheid dan bij een console. Daar zijn genoeg informatiebronnen online voor te vinden (en daarom klaagt de Noorse consumentenautoriteit Sony nu ook aan). Zelfs al zouden ze er niet mee hebben geadverteerd is het nog steeds een devaluatie van het product waar je al betaald voor hebt, niet als een auto die minder waard wordt mettertijd, maar gewoon puur het feit dat het product van Sony niet meer MAG doen, wat het deed toen het verkocht werd (en waar je dus voor betaalde) en je gedwongen wordt een keuze te maken tussen de ene functie en de andere.
Ik weet dondersgoed dat er weleens door Sony wat gesproken is over OtherOS, dat het mogelijk was dan, ze hebben het zelf echter nooit als groot selling-point neergezet, het was hoogstens een extratje. Uiteindelijk heeft Sony consumenten de kans gegeven om zelf Linux te installeren, het enige wat ze weg hebben gehaald is de kans. Standaard maakte Linux namelijk geen enkel deel uit van de PS3.
Uiteraard is het nooit geheel goed te praten, maar Sony heeft de PS3 in de markt gezet als game console en niemand zal ooit bij de rechter hard kunnen maken dat Sony dat niet heeft gedaan. De rechter zal je er altijd op wijzen dat het product niet voor niets PlayStation heet en dat Sony nooit enige belofte gedaan heeft over OtherOS. Het kon, het was gedeeltelijk gedocumenteerd, maar er stond volgens mij toch nooit ergens vastgelegd dat het een echte 'feature' van de PS3 was.
Overigens zou het mij ook niks verbazen als een aantal hackers(en pro-CFW activisten) die zogenaamd alleen voor het terugbrengen van de OtherOS-functie zijn pas sinds de PS3 Slim deel uit maken van de community, die hebben de PS3 dus gekocht terwijl ze al lang wisten dat er geen OtherOS in zat. De hoofdreden dat Sony de functie daarin niet had opgenomen had echter met een heel ander feit te maken, er waren simpelweg te veel instanties die honderden PS3's clusterden tot supercomputer en nooit enige software aanschaften en in het PS3 Fat tijdperk maakte Sony nog verlies op de hardware dus daar was men niet echt over te spreken.
Sowieso bewijzen de door jouw aangehaalde punten weinig, ze halen je standpunt eerder onderuit, omdat er toch duidelijk staat dat er geen support voor is.
Als Sony OtherOS toevoegt, dan zal dat zeker voor veel mensen genoegdoening geven, maar dat bepaalde hackers stoppen lijkt me ook niet. Dat zal denk ik toch ook niemand betwisten, maar heeft ook niks met de discussie te maken?
Nouja, niet om het één of ander, maar bijna alle pro-CFW posters hier hebben het erover dat het toch echt alleen maar te doen was om Linux. Dus dat zou hypotetisch betekenen dat als Sony OtherOS terug zet zonder strenge hypervisor dat ze allemaal weer gelukkig zijn en de hackers weer lekker kunnen gaan gamen in plaats van een OtherOS CFW maken(of waren het nou Backup Managers?

). Je moet gewoon onthouden dat zelf als er al een paar goedwillende personen tussen zitten, dat het resultaat dat overheerst uiteindelijk toch piraterij zal zijn. En dat is een trieste constatering...
Het is niet alsof Sony nou echt wakker ligt van homebrew, wellicht een beetje van MKV(vanwege de eigen filmstudio's) maar verder zal het Sony echt worst wezen. Alleen als je kinderen(of in dit geval hackers) één vinger geeft pakken ze je hele hand, en het enablen van homebrew staat bijna gelijk aan het mogelijk maken van piraterij en cheating, dat is eigenlijk precies wat er met OtherOS gebeurd is, Sony gaf de mogelijkheid binnen de beperkingen Linux te draaien en toch vond men dat niet genoeg dus wilde men dat exploiten om zonder beperkingen alles te kunnen draaien. Linux draaien zonder beperkingen zal Sony niet erg vinden maar dat betekende ook haast zeker dat men ook het GameOS onder handen kon nemen en daarop kon Sony niet veel anders dan OtherOS verwijderen.
Kaasje123 schreef op vrijdag 04 februari 2011 @ 11:59:
[...]
Dat is een vraag waar geen zinnig antwoord op te geven is aangezien dat toch nooit zal gebeuren. En dan zeggen "Ik betwijfel het" is maar een vage aanname gebaseerd op een hypothetische situatie.
Je probeert nu een bepaalde groep een kant op te drukken met die opmerking terwijl daar geen enkel bewijs tegenover staat. Ik mag hopen dat jij geen rechter bent.
Tuurlijk is het hypotetisch, het moet je ook aan het denken zetten

Alleen alle pro-CFW mensen moeten gewoon eens stoppen met zeuren over het verwijderen van OtherOS en tegelijkertijd wel zeuren over de tegenmaatregelen die Sony tegen de mensen met CFW neemt omdat het nou eenmaal ook de hele piraterij en hack scène op gang heeft gebracht. Dat is iets wat GeoHotz ook echt wel wist toen die begon met masterkeys verspreiden, als die echt alleen OtherOS had willen toevoegen zonder beperkingen had hij alleen een CFW daarvoor uit moeten brengen en zich onthouden van verdere inmenging en opruiing tegen Sony. Iedereen die objectief kijkt zal begrijpen dat Sony het uiteindelijk nooit goed had kunnen doen, behalve dat het wellicht nooit OtherOS op had moeten nemen.
Het zou allemaal heel simpel zijn, als mensen die zich met CFW bezighouden offline zouden blijven en niet zoals sommige boosdoeners het hele online gebeuren verpesten met exploits(en/of illegale downloads). Want waar het eigenlijk op neer komt is dat mensen wel graag het hele systeem willen kraken maar vervolgens wel van Sony verwachten dat ze het PlayStation Network kunnen gebruiken. Twee dingen die ethisch gezien niet bepaald samen gaan.
SinergyX schreef op vrijdag 04 februari 2011 @ 10:52:
[...]
Natuurlijk niet, men wil dan MKV support in mediaplayer, extra emulators voor PSX/PS2, andere browsers, meer features, andere opties, backup abilities, ver buiten wat ooit de PS3 is geweest toen hij uitkwam (MET OtherOS). Het is het doorgehamerde excuus om dit 'recht te praten', om daarna meteen alles te willen dan mogelijk zou zijn met de PS3 en homebrew.
Zelfs Sony zou bijvoorbeeld de ondersteuning van MKV en ontwikkelingen van de browser indirect best aan willen moedigen(omdat ze dan zonder eigen investeringen, en ook zonder de eigen filmstudio's op de tenen te trappen, consumenten extra functionaliteit kunnen bieden). Ook ik zie daar geen probleem mee. Het probleem blijft inderdaad dat dit hoe dan ook weer uitmond in piraterij, en een hoop ook... Want als je toch al CFW hebt draaien is de drempel om je games gratis te downloaden ook ineens een stuk lager.