]Dit soort vragen zijn niet toegestaan.
[ Voor 145% gewijzigd door Sn0wblind op 10-11-2012 02:36 ]
[ Voor 145% gewijzigd door Sn0wblind op 10-11-2012 02:36 ]
Ik ben geen expert in de beveiliging van de PS3, maar wat ik er van weet: een update uitvoeren op een OFW vereist een correct gesigneerde LV0. Daarbij heb je dus de PRIV van LV0 nodig om je PUP te kunnen signen opdat de PS3 met OFW hem goedkeurt. PRIV verkrijgen is dus de heilige graal: als je de PRIV hebt van LV0 kan je op die firmware van OFW naar unsigned code gaan. PUB/ERK/RIV/CURVE_TYPE e.a. geven de mogelijkheid om de code te decrypten, waarna je er dus in kan werken. Als je hem echter wil flashen moet je hem weer ondertekenen met de private keys. Het berekenen van de private key is lastig, omdat er 2 onbekende factoren zijn in het rekensommetje: de random en de private key (nadat de functie sterk versimpeld is door vele algebraische regels). Aangezien je random nooit weet, kan je ook private niet vaststellen. Maar in 3.55 was er dus de zogenaamde random-fail, waardoor de random waarde altijd hetzelfde was. Dan is het even wat algebra en geavanceerde wiskunde om de private key vast te stellen (noot: het is wel iets complexer uiteraard, die hele berekeningen worden ook gedaan met HEX waarden, en er zijn veel meer factoren, maar die zijn wel bekend). Nadat PRIV dus bekend was op 3.55, kon er een LV0 gesigned worden om op 3.55 geaccepteerd te worden.kaasaanfiets schreef op zaterdag 03 november 2012 @ 18:07:
Kan iemand dat van die private keys eens uitleggen?
Kunnen ze met die lv0 key niet achter de private keys komen dan?
Ik lees dat er voor kmeaw 3.50 een spoofer is naar 4.30. Nu kun je dus alle games spelen op 3.50 jeej
Er spelen een boel factoren mee en als je niet weet hoe het te werk gaat zou ik er niet aan beginnen. Je moet je PS3 openen, een downgrader solderen op het NAND of een clip op de NAND-chip zetten, waarna je een USB stick gebruikt met een kleine printplaat om een bestand raw te schrijven naar het NAND. Als je niet weet waar je mee bezig bent kan je bij het softwarematige deel moeilijk iets verkeerd doen als je een beetje tweaker bent en je genoeg inleest, maar het hardwarematige deel zou ik iets langer over nadenken eer ik het probeer. Ben zelf niet verder gegaan dan een Blaster inbouwen in een Xbox 360 en een drive flash op die 360, maar meer zou ik hardwarematig ook niet proberen. Of laten doen om terug te gaan naar 3.55, gelijk QA togglen en vervolgens echt goed inlezen of hier vragen voor je iets doet, of niet aan beginnen, of die PS3 verkopen en een model halen die nog een oude firmware hebben. Ik kocht de mijne 4 maanden geleden van een medetweaker, niet-omgebouwd op 3.21 voor 120 euro zonder controller dus inmiddels zullen ze nog betaalbaarder zijn.e_sabbagh schreef op woensdag 02 januari 2013 @ 00:03:
Ik heb net een PS3 met de laatste firmware gekregen en ik ben mij aan het verdiepen in het jailbreaken van de console. Ik weet nu dat +3.55 firmware niet softwarematig gejailbreaked of gedowngrade kan worden. Dus ik ben me nu aan het verdiepen in de hardware manier. Ik heb hier een paar vragen bij:
Is de kans groot dat ik (technisch onhandig) de PS3 kapot maak?
Welke tutorials zijn te vertrouwen?
Zijn er mensen die dit eventueel doen, en zo ja wie/wat/waar?
Zijn er nog andere belangrijke dingen die ik moet weten?
Alvast bedankt en een gelukkig nieuw jaar!
[ Voor 7% gewijzigd door iChaos op 02-01-2013 19:47 ]
Heel erg bedankt voor je reactie. Klinkt idd ver boven mijn kunnen. Ik ga andere opties bekijken.iChaos schreef op woensdag 02 januari 2013 @ 19:45:
[...]
Er spelen een boel factoren mee en als je niet weet hoe het te werk gaat zou ik er niet aan beginnen. Je moet je PS3 openen, een downgrader solderen op het NAND of een clip op de NAND-chip zetten, waarna je een USB stick gebruikt met een kleine printplaat om een bestand raw te schrijven naar het NAND. Als je niet weet waar je mee bezig bent kan je bij het softwarematige deel moeilijk iets verkeerd doen als je een beetje tweaker bent en je genoeg inleest, maar het hardwarematige deel zou ik iets langer over nadenken eer ik het probeer. Ben zelf niet verder gegaan dan een Blaster inbouwen in een Xbox 360 en een drive flash op die 360, maar meer zou ik hardwarematig ook niet proberen. Of laten doen om terug te gaan naar 3.55, gelijk QA togglen en vervolgens echt goed inlezen of hier vragen voor je iets doet, of niet aan beginnen, of die PS3 verkopen en een model halen die nog een oude firmware hebben. Ik kocht de mijne 4 maanden geleden van een medetweaker, niet-omgebouwd op 3.21 voor 120 euro zonder controller dus inmiddels zullen ze nog betaalbaarder zijn.
Noot: je kan zelf uiteraard handig zijn met hardware en dan kan je flink wat besparen op de downgrade, maar let er wel op dat je echt de authentieke hardware hebt en niet de Chinese kloons die tijdens het flashen opeens uitvallen. En uiteraard nog meer inlezen.
Mwa valt me nogal tegen eigenlijk , die hardware mod sluit je aan tussen je bluray drive en de connector op het moederbord + je moet een PS3 hebben die lager dan 4.xx draait anders werkt het niet omdat ze je drivekey eerst moeten extracten of de disc te simuleren.corewillem schreef op maandag 01 juli 2013 @ 11:38:
Ik heb de laatste tijd veel gehoord over de zogenaamde "3K3y" hardware mod die je in staat stelt om homebrew enz af te spelen. Weten jullie of deze legit is ?
"Allow me to shatter your delusions of grandeur."
[ Voor 18% gewijzigd door Nirrilith op 18-07-2013 16:23 ]
Battle.net ID: Nirrilith#2845
Heb hem en ben er super tevreden mee, werkt prima en ja homebrew komt eraan heb nu showtime en multiman maar die zijn nog vrij beperkt.corewillem schreef op maandag 16 september 2013 @ 18:05:
Net 3k3y besteld voor de homebrew, nog 2 a 3 weken en ik heb hem
[ Voor 50% gewijzigd door corewillem op 29-10-2013 16:55 ]
"chip" zegt die dan. Dat is een tot de nok gevulde complete printplaat! Plus een half dozijn connectors!Zorean schreef op woensdag 04 september 2013 @ 22:00:
Valt me tegen dat dit nog niet besproken is hier: http://www.cobra-ode.com/
Modchip voor de PS3 welke je in staat stelt om homebrew én ISO's van spellen te laden vanaf USB.
De chip 'bypassed' je Bluray en emuleert het.
TF2 GoT http://www.teamfortress.eu
Normaal zou dat moeten kunnen. Als je er niet uit raakt moet je maar is bij psx-scene zien.chrissis schreef op maandag 30 december 2013 @ 11:05:
Even een kickje.... Is het mogelijk om Netflix met een Cfw te gebruiken? Bij mij geeft ie aan dat er een update beschikbaar is maar die kan ik uiteraard niet downloaden. Zie ik iets over het hoofd?
Waar ik net ook aan dacht. Als je niet 4.53cfw draait kan je daar altijd naar updaten. smhabib heeft een tijdje geleden 4.53 habib cobra edition uitgebracht.chrissis schreef op maandag 30 december 2013 @ 11:46:
Oke, thanks. Ik zal daar eens kijken....
Ik heb zelf de e3 flasher limited gekocht. Maar de gewone e3 flasher is ook goed ( buiten als je dualboot van ofw en cfw wilt) De e3 flasher nor clip is voor als je alleen de clip voor op je nor nodig hebt. Als je hulp nodig hebt met het houden van het clip op de nor chip moet je het hier maar posten heb hier zelf al veel problemen mee gehad en ken de nodige trucs om deze te bevestigen want dit is niet altijd simpel. Je gaat best naar cfw met de NOFSM methode.MissShadows schreef op donderdag 09 januari 2014 @ 11:42:
hallo, ik ben aan het rondsnuffelen om mijn ps3 om te bouwen. Ik heb al heel wat info gevonden, maar ik kom er nog niet helemaal uit.
Ik heb al ondervonden dat een ode het niet gaat worden, omdat ik nog niks in de buurt gevonden hebt die zon apparaat kan inbouwen en zelf doen gaat hem ook niet worden omdat ik heb begrepen dat ik dan moet solderen, wat ik niet kan. In dit topic heb ik al een bericht gelezen dat ik in principe de ps3 kan downgraden doormiddel van een e3 Flasher.
Heb ik ook informatie over gevonden.
Info over mijn PS3: CECH 2504b. Ook heb ik via MinVerChk gekeken wat de base fw was (huidige is ofw 4.53, base was 3.50) dus dan zou ik de ps3 kunnen downgraden, middels een e3 NOR clip, als ik dat goed had begrepen zonder solderen.
Nu heb ik een site gevonden die deze apparaten verkoopt (ik zal voor de zekerheid maar geen links plaatsen) en deze heeft: een E3 Flasher, E3 flasher limited edition voor PS3 en E3 Flasher NOR clip voor de playstation 3. Nu heb ik geen idee welke van de 3 de beste keuze voor mij is. Kan iemand mij helpen met deze keuze?
[ Voor 12% gewijzigd door MissShadows op 21-01-2014 18:21 ]
Anoniem: 221639
PSN: proditaki specs
Xeon e5-2695 V3, RX Vega 64, Rift | PS3 | PS4 Pro,PSVR
Direct flashen van Rogero naar Rebug werkte helaas niet. Heb eerste moeten downgraden naar 3.55, vervolgens QA flag omzetten en daarna pas werkte het.rapsac schreef op zaterdag 31 januari 2015 @ 19:37:
Je kan direct flashen naar een hogere firmware versie. Lagere versie flashen kan meen ik alleen wanneer je de QA flag toggled (dat kan op elke cfw met de standlone qa toggler van Habib).
Xeon e5-2695 V3, RX Vega 64, Rift | PS3 | PS4 Pro,PSVR
Beiden, kreeg telkens Data Corruption error. Heb zelfs na de 999 downgrader een fix moeten installeren voor de 9.99 bug, want hij wilde niks meer flashen, behalve die fix. Daarna gewoon Rebug 4.65.2 erop gegooid en het werkte weer.rapsac schreef op zaterdag 31 januari 2015 @ 23:30:
Het hoort toch gewoon te gaan, heb je het via het recovery menu geprobeert?
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq