[PS3] Jailbreak + Homebrew Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 3 4 Laatste
Acties:
  • 36.606 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19:33

PS3 Jailbreak

Inhoudsopgave

Het nieuws
Een bedrijf claimt een usb-stick gemaakt te hebben die het mogelijk maakt om gekopieerde games vanaf de interne harddisk van de PS3 of een extern medium op te starten. De 'PS Jailbreak' zou de PlayStation 3 in feite in debug-modus zetten.

De firma Ozmodchips.com heeft op YouTube een aantal clips geplaatst waarin een usb-stick in een PS3 is geplaatst, waarna een 'hd loader' in de xmb-interface verschijnt. Hiermee kan een spel op een externe harddisk worden geplaatst en gestart, en ook games op de interne harddisk van de PS3 zouden zo gestart kunnen worden. Een bijkomend voordeel is dat games vanaf harddisk twee keer zo snel laden als vanaf een blu-ray-schijfje. Het 'rippen' zou alleen mogelijk zijn met een blu-ray game-disc; kopiëen zouden niet worden ingelezen door de interne blu-ray-drive.

De werking van de PS Jailbreak zou door een aantal hackers zijn bevestigd en zeker 150 speltitels zouden met behulp van de stick succesvol zijn gestart. De website van de fabrikant is op moment van schrijven echter onbereikbaar.

De modstick zou de PlayStation 3-console in debug-modus weten te krijgen, waardoor kopieerbeveiligingen worden omzeild. De stick zou werken op firmwareversies tot en met 3.41 en met alle versies van Sony's console. Ook homebrew-software komt met de stick binnen bereik.

Op de site Maxconsole zou de fabrikant van de PS Jailbreak aangeven dat Sony de hack mogelijk met een officiële firmware-upgrade tijdelijk kan uitschakelen. De software op de PS Jailbreak zou echter eenvoudig kunnen worden bijgewerkt. Ook is niet zeker of Sony het gebruik van de stick online zou kunnen herkennen, zodat het bedrijf gebruikers ervan zou kunnen bannen.

Mocht de PS Jailbreak in de praktijk goed blijken te werken, dan krijgt Sony een gevoelige klap te verwerken. De PlayStation 3 hield jarenlang stand tegen hackpogingen, terwijl de Wii en Xbox 360 al aan hackers ten prooi vielen. In januari van dit jaar werd echter de eerste bres in de beveiliging van de Sony-console geslagen.

Bron: nieuws: 'PS Jailbreak maakt gekopieerde games op PS3 mogelijk'

De hack
Deze hack is tot stand gekomen door middel van een eerdere hack (Meer informatie: nieuws: Hacker claimt PS3 te hebben gekraakt ) en door middel van een USB stick die de developers mode aanzet. Deze sticks worden gebruikt in het reparatiecentrum van Sony en het is waarschijnlijk dat de inhoud van deze sticks gekopiëerd is voor het verkrijgen van meer mogelijkheden.
In feite kun je in de developers-mode executables runnen en kun je de volledige capaciteit van de PS3 gebruiken (Normaal is dit gelimiteerd in o.a. de OtherOS functie die recentelijk is verwijderd).

Sony schijnt deze sticks te kunnen blokkeren. Dit is nog niet door Sony of door de makers van de jailbreak bevestigd. Echter kunnen we wel redelijkerwijs aannemen dat de USB stick geladen wordt nog voordat de firmware geladen wordt; een simpele firmware update zou dus niet afdoende zijn om dit lek te dichtten. Maar zelfs dit is geen zekerheid omdat er nog geen informatie is over de mogelijkheid om 'onderhuids' te patchen (Een patch die onder de firmwarelaag aanpassingen kan doen).

Feit is dat de tijd het moet doen uitwijzen of Sony deze hack geblokkeerd kan krijgen of niet. Probleemveld is dat de software aangepast kan worden op de USB-sticks en dat met de USB-stick de automatische update functie van Sony uitgeschakeld wordt.

De mogelijkheden
Zover nu bekend is is het mogelijk om spellen te 'rippen' naar de harde schijf (intern of extern). Zodra deze geript zijn komen de spellen onder 'Games' te staan en kunnen direct afgespeeld worden vanaf de harde schijf. De enige limitatie die er op dit moment inzit is de filesize-limiet van 4GB ivm het hanteren van een FAT32 partitie op de externe schijf; intern zou dit geen probleem moeten zijn.

De mensen achter deze hack zijn bezig met het implementeren van NTFS support (echter is dit niet officiëel bevestigd!). Omdat ze volledig toegang hebben gekregen tot het systeem is het niet vreemd dat features toegevoegd kunnen worden of bepaalde features verwijderd kunnen worden. Het is zelfs niet ondenkbaar dat er een 3th-party firmware komt met mogelijkheden tot het draaien van o.a. XBMC. Dit is allemaal overigens nog niet officiëel bevestigd!

De enige mogelijkheden die officiëel bevestigd zijn is het runnen van executables en het rippen van de spellen naar de harde schijf.

De Beelden
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=gFex7x8oaj4]
De geruchten
  • Het schijnt iemand gelukt te zijn om door middel van een normale USB stick de hack toe te passen op de Playstation 3. Dit is vooralsnog zeer onwaarschijnlijk.
  • De eerste klonen van de USB-stick zouden een feit zijn; echter zijn de éérste ook al fake bevonden. Een werkende kloon is nog door niemand bevestigd.
  • De Blu-Ray speler in de PS3 is gehackt. Dit is een fabel; alhoewel ze al wel vergevorderd zijn met de Blu-Ray hack.
  • Sony blokkeert alle Playstations waarop de hack geconstateerd is. Dit zou makkelijk te zien zijn doordat er een proces LAUN123 draait (De BackupManager). De hack alleen offline gebruiken is dus aan te raden.
Heb jij nog een gerucht? DM dan RedHat!

De PS3 Jailbreak is inmiddels gereverse-engineerd en daaruit is gebleken dat er GEEN gebruik is gemaakt van de originele jig/stick die ze gebruiken in repaircenters. Het is dus een echte hack!

Disclaimer

Dit topic is uitsluitend bedoeld om te discussieren over de hack en de mogelijkheden daarvan. Discussieren over het daadwerkelijk kraken van de beveiliging (danwel omzeilen) is ten strengste verboden. Hackfiles of copyrighted materiaal posten is uit den boze! Houdt de discussie ten aanzien van de hack oppervlakkig (De daadwerkelijke werking en layouts willen wij hier dus niet zien). Mochten deze regels veelvoudig overtreden worden zullen gebruikers ofwel geweerd worden ofwel zal dit topic gesloten moeten worden.

Opmerkingen, tips, commentaar, aanpassingen of toevoegingen kunnen GeDmed worden naar RedHat. Voor dit topic is toestemming verleend door de crew.

Meehelpen aan dit topic? Dm RedHat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McVirusS
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07-06 19:07
Bedankt voor de topicstart, hoop interessante informatie. Ben wel benieuwd hoe zich dit verder gaat ontwikkelen. Hoop van harte dat Sony met een oplossing tegen de hack komt, lijkt mij nou niet echt goed voor het platform als games gemakkelijk gekopieerd kunnen worden.

Blijft natuurlijk interessante discussie, Nintendo DS is door kopiëren redelijk kapot gemaakt als platform. Maar volgens mij worden er voor XBox360 net zo veel games verkocht als voor de PS3 (per verkochte unit). (Heeft iemand daar een bron van?)

[ Voor 3% gewijzigd door McVirusS op 27-08-2010 13:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
Per verkochte unit weet ik niet maar op http://www.vgchartz.com/ zijn de charts na te lezen ;)

De stick is overigens gereverse-engineerd en daaruit is gebleken dat het niet de sticks zijn die ze in de repaircentra gebruiken. Dit is een echte hack dus. De eerste clonen zijn er al.

Nog een interessant artikel:
These must be the worst few days over at Sony. According to internet reports, a well known Spanish hacker Demonhades had his blog hacked yesterday (about 3 times), and his SQL publicly leaked. The hackers managed to wipe out his entire FTP, forcing his site to be temporarily shutdown (still closed as of now).

The leaked SQL however contained illegally obtained information for the PS3, such as service manuals, various of other documents and information, and programs/SDKs - all now spreading over the internet like a wild fire.

The leak may further hurt Sony as hackers begin to get their hands on this illegal data and may open up more doors for the PS3, especially with PSJailbreak just around the corner.

Files that were leaked:
(Files weggehaald)

smxxxx-01-0.rar
smxxxxxxx.rar
sxxxxx.rar
smxxxxxx.rar
txxxxx
xxxxxxxxx.rar which contains PS3_Generator-1.20
We liked to remind our community that these files are considered illegal, so do NOT ask for them on these forums, do NOT ask for them via private messages. The issue will be treated like warez, and appropriate action will be taken against violators.

[ Voor 87% gewijzigd door RedHat op 27-08-2010 13:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 249002

Persoonlijk hoop ik ook dat Sony zo snel mogelijk een einde maakt aan deze hack. Maar goed het is wachten nu Sony aan zet is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 11-06 10:02
Hoop het voor XMBC ook snel gebeurd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yellowneck
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yellowneck

Dure hobby....:\

Persoonlijk ik niet.
Zit echt met smart te wachten op MKV ondersteuning en NTFS filesystem support :)
Ik gebruik em toch voornamelijk als Mediacenter.

Fotogear: Canon EOS RP | Canon 400D + BG-E3 | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 00:22

mace

Sapere Aude

PS3 media server kan prima mkv files streamen hoor. ;)

Wat doet ps3_generator eigenlijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
mace schreef op vrijdag 27 augustus 2010 @ 13:25:

Alleen voor vloeiend beeld heb je GBIT lan nodig. De PS3 doet het zelf niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yellowneck
  • Niet online

Yellowneck

mace schreef op vrijdag 27 augustus 2010 @ 13:25:

No shit, Sherlock :P. Is alleen zo irritant om de PC aan te hebben en voor 1080p materiaal heb je weer een gigabit ethernet nodig in sommige scenes.

Edit: damn you RedHat! :P

[ Voor 3% gewijzigd door Yellowneck op 27-08-2010 13:29 ]

Fotogear: Canon EOS RP | Canon 400D + BG-E3 | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:32
quote: RedHat
Het schijnt iemand gelukt te zijn om door middel van een normale USB stick de hack toe te passen op de Playstation 3. Dit is vooralsnog zeer onwaarschijnlijk.
Onmogelijk op een retail unit, omdat de software unsigned is. Dit zou echter wel kunnen op een test/debug unit die normaliter voor ontwikkelaars zijn. De software (encrypted) is namelijk wel gewoon te downloaden en te runnen op zo'n sysstem.
De eerste klonen van de USB-stick zouden een feit zijn; echter zijn de éérste ook al fake bevonden. Een werkende kloon is nog door niemand bevestigd.
De x3Jailbreak zou zo'n eerste clone zijn, welke ook fake is bevonden. Echter heeft x3Jailbreak samples opgestuurd naar diverse sites om te laten zien dat hun ook echte jigs hebben.
De Blu-Ray speler in de PS3 is gehackt. Dit is een fabel; alhoewel ze al wel vergevorderd zijn met de Blu-Ray hack.
De BR-speler in de PS3 is niet gehackt. Het is ze echter wel al gelukt om deze te laten herkennen in Windows door middel van een speciale SATA kabel. Hierdoor wordt dus de mogelijkheid gecreëerd om, net zoals bij de Xbox 360, de drive firmware uit te lezen en aan te passen. Overigens blijkt dit gemakkelijker te gaan bij een Slim dan bij een Fat model.
Sony blokkeert alle Playstations waarop de hack geconstateerd is. Dit zou makkelijk te zien zijn doordat er een proces LAUN123 draait (De BackupManager). De hack alleen offline gebruiken is dus aan te raden.
Nog onbevestigd.

De PSJailbreak is overigens wel vertraagd qua levering. En er zou een nieuwe clone zijn, genaamd de PS3Stinger.

Daarnaast heeft een Duitse site de stick nu compleet gereverse-engineerd en is erachter gekomen dat de stick zich gedraagt als USB hub en dat er in de stick een ATMega chip zit. Waarnaast er voor de die-hards onder ons een packet analayse is gedaan.

Als laatste nog een voetnoot. Het blijkt dat in de licentievoorwaarden van Sony staat dat zij gemachtigd zijn, zonder toestemming, firmware updates te pushen. Deze functionaliteit zou dus gebruikt kunnen worden om de hack onmogelijk te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
Alex, bedankt voor je toevoegingen. Maar wat is er onduidelijk aan 'geruchten'?
Zelfde bij de hack op de BR-speler; is een gerucht (En er staat zelf bij dat het op dit moment een fabel is).

De hack op een 'normale' stick is hoogstwaarschijnlijk een fabel; maar dat dachten we van deze hack ook. Dus dat heeft tijd nodig. Vandaar dat ik hem toch toegevoegd heb.

Overigens is reverse engineering niet legaal zover ik weet. Linkje daarna lijkt me dus niet gewenst.

[ Voor 12% gewijzigd door RedHat op 27-08-2010 14:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace

mace

Sapere Aude

RedHat schreef op vrijdag 27 augustus 2010 @ 13:27:
[...]

Alleen voor vloeiend beeld heb je GBIT lan nodig. De PS3 doet het zelf niet.
Dat de ps3 het zelf niet doet klopt, maar ik heb ps3 media server gewoon ingesteld op max 80mbit ofzo, gaat prima hoor!

Maar goed /offtopic. :)

VV Jaaa maar dat kan je dus instellen, als je Mencoder gebruikt

[ Voor 8% gewijzigd door mace op 27-08-2010 14:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
mace schreef op vrijdag 27 augustus 2010 @ 14:08:
[...]

Dat de ps3 het zelf niet doet klopt, maar ik heb ps3 media server gewoon ingesteld op max 80mbit ofzo, gaat prima hoor!

Maar goed /offtopic. :)
Bij mij piekt ie over de 200MBit... Zal dus wel aan de source liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace

mace

Sapere Aude

Volgens mij heeft men mijn vraag over het hoofd gezien, wat is ps3_generator eigenlijk voor een programma?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

Dit hoort hier niet thuis en dat weet je ook best.

[ Voor 100% gewijzigd door PromoX op 27-08-2010 20:16 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denko
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 15-06 21:02

Denko

|{ing Øf ßlitz

Zoals ik al eerder zei, NTFS en MKV support is hetgene waar ik op wacht. Soort HDX1000 zou het dan worden
Het liefst XBMC met een usenet client......mmmm....droom droom

PSN & XBL: Denkoyugo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 11-06 10:02
Geef mij maar helemaal XBMC op de ps3 :) yum die interface en eindelijk fatsoenlijk media sorteren en kan me apple tv het huis uit ! :d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tharoy
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 29-12-2024
Ik sluit me aan bij de bovenste twee reacties. Ik wil gewoon zo graag dat soort dingen zien op de PS3. Het is gewoon echt het enige wat nog mist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 04:21
MKV en NTFS support is all I want :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OPSLAGHOND
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Anoniem: 249002 schreef op vrijdag 27 augustus 2010 @ 13:15:
Persoonlijk hoop ik ook dat Sony zo snel mogelijk een einde maakt aan deze hack. Maar goed het is wachten nu Sony aan zit is :)
Same here.
De dag dat Sony hier iets aan doet hang ik de vlag uit.
Voorlopig mogen ze niets met de sticks: http://kotaku.com/5623505...ocks-sale-of-ps3-modchips

[ Voor 15% gewijzigd door OPSLAGHOND op 27-08-2010 18:56 ]

"Ik heb een zak expected goals nog nooit een goal zien maken." - snmght

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grannd
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 16-06 15:19

Grannd

da Granndest

Anoniem: 249002 schreef op vrijdag 27 augustus 2010 @ 13:15:
Persoonlijk hoop ik ook dat Sony zo snel mogelijk een einde maakt aan deze hack. Maar goed het is wachten nu Sony aan zit is :)
Het duurt nog wel een tijdje voordat de piraterij op de PS3 ook maar in de buurt zal komen van die op de Wii en 360, deze stick is inderdaad een flinke stap in die richting, maar vooralsnog kost hij ruim 100 euro én kan je er alleen legale games mee back-uppen naar je PS3, dat is nog maar nauwelijks piraterij.
En ik vraag me af hoe slim het was van die Duitse site om al die data over die stick open en bloot voor Sony om in te zien neer te zetten, nu hoeft Sony niet eens de moeite doen om die stick zelf te onderzoeken om te gaan bekijken hoe ze hem moeten blokkeren.

Ik maak me nog lang niet ongerust, telkens weer opnieuw zijn er weer signalen dat de PS3 'gehackt' zou zijn, en telkens weer blijkt er eigenlijk weer niks aan de hand, Sony lijkt aan de verliezende hand (other OS verwijderen, back-up van games is nu mogelijk), maar ik betwijfel echt of de tijd er komt dat Jan en alleman PS3 games van het net plukt om ze van een HDD oid te laden op hun PS3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vipertje
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16-06 04:32
Alle orders van ozmodchips.com zijn gecanceld en Sony is begonnen iedereen aan te klagen die de chips gaat verkopen. Op onderstaande site is de aanklacht te lezen.

http://www.ps3hax.net/201...reak-launches-court-case/

edit:
redelijk spuit11 lees ik

[ Voor 7% gewijzigd door Vipertje op 27-08-2010 19:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rockvee2
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
Dat had iedereen natuurlijk wel kunnen verwachten. Sony is goed bezig met iedereen aan te klagen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Ik hoop dat dit ertoe zal leiden dat Sony de mogelijkheid geeft om legaal je spellen naar de HD te rippen. Het installeren scheelt al een hoop in snelheid en lawaai, maar met bepaalde spellen (Mirrorś Edge bv) hoor je toch regelmatig laden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCFreak
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 31-12-2022

DCFreak

If it aint broke, dont fix it.

Ik ben tegen het illegaal copieeren van spellen voor de PS3, maar een hack om homebrew te kunnen draaien juich ik van harte toe :)

Mijn mening over een aantal zaken:

Vooralsnog vind ik deze hack qua mogelijkheden nogal zwak; gecopieerde spellen kunnen geen updates downloaden, dit betekend dat heel veel spellen waarschijnlijk niet online kunnen, simpelweg omdat ze niet geupdate zijn naar de juiste versie.

Er is geen file manager; de backupmanager en alle spellen die op de interne schijf worden geinstalleerd zijn niet meer te verwijderen (buiten formatteren natuurlijk).

Hier en daar lees ik dat de werking strikt gelimiteerd is tot firmware 3.41 (dus geen lagere versies)

Gelezen dat de stick een microcontroller bevat van het type ST72321

De geleakte service manuals zijn alleen voor de PS3 types CECHA00 & 01 (toevallig heb ik een CECHA00 :) )
Viperke schreef op vrijdag 27 augustus 2010 @ 19:12:
Alle orders van ozmodchips.com zijn gecanceld en Sony is begonnen iedereen aan te klagen die de chips gaat verkopen. Op onderstaande site is de aanklacht te lezen.

http://www.ps3hax.net/201...reak-launches-court-case/

edit:
redelijk spuit11 lees ik
Dit is natuurlijk een achterhoede gevecht voor Sony. Als deze sticks straks met honderdduizenden tegelijk uit een land komen waar men het niet zo nauw neemt met regelgeving, dan is dat waarschijnlijk niet te stoppen met juridische acties. Sterker nog, met de juiste info ben je straks waarschijnlijk in staat zelf zo'n stick te fabriceren met off-the-shelf parts.

[ Voor 30% gewijzigd door DCFreak op 27-08-2010 19:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HanG-BuiK-ZwijN
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-06 16:23

HanG-BuiK-ZwijN

Oolong's Fanclub member

de eerste clones zijn al aangekondigd en de eerste geluiden dat die echt zijn zijn er ook al ;)

een PS3 met xbmc zou echt een instant buy zijn :)

http://i.imgur.com/BYdnj.jpg | http://i.imgur.com/1sNnu.jpg zomg new pic 14 JAN 2013 www.lannersedge.nl Gezellige LAN is Gezellig | i'm OLD!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
Logic Sunrise bevestigd echtheid x3Jailbreak clone. Met wel een flink aantrekkelijkere prijs. Daarnaast is het verkopen van de sticks voorlopig verboden in Australië.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denko
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 15-06 21:02

Denko

|{ing Øf ßlitz

alex3305 schreef op vrijdag 27 augustus 2010 @ 23:35:
Logic Sunrise bevestigd echtheid x3Jailbreak clone. Met wel een flink aantrekkelijkere prijs. Daarnaast is het verkopen van de sticks voorlopig verboden in Australië.
Om eerlijk te zijn hoop ik dat er snel nieuws is over de software die erbij hoort, al is het ook leuk om te weten dat ze ook voor 50 euro gemaakt kunnen worden

PSN & XBL: Denkoyugo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EfBe
  • Niet online
Nog niet 1 betrouwbare site heeft bevestigd dat het ding uberhaupt werkt. Alleen fuzzy youtube videos van de makers zelf of van affiliate sites. Logic Sunrise wordt hierboven genoemd als bron dat die x3JailBreak werkt, maar... dat artikel is een reclamezuil voor de site zelf.

een duitse site heeft het nu gereverse engineerd zegt men. Echter, deze site beweert dat het om een stack overflow hack gaat, een domme bug dus en niet om de Sony 'Jig', de usb dongle die sony zelf gebruikt. Dat het om een bug gaat is overigens twijfelachtig, omdat indien het om een stackoverflow gaat, je die alleen kunt exploiten met code die geaccepteerd wordt door de cell, en dus signed moet zijn. Maar, laten we even aannemen dat onze oosterburen het bij het rechte eind hebben: de duitse site beweert dat de ps3jailbreak niet te updaten is zonder hardware. M.a.w.: zodra sony de achterdeur (mocht die er uberhaupt zijn) dichtgooit, deze ps3jailbreak en zn kloonvriendjes niets meer doen. Nieuwere games gaan dan die nieuwe firmware vereisen, waardoor die games gekraakt moeten worden om te kunnen draaien op oude firmware, alleen daar zit een probleem... de code is encrypted.

Creator of: LLBLGen Pro | Camera mods for games
Photography portfolio: https://fransbouma.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCFreak

DCFreak

@EfBe
Het is goed dat je zo kritisch bent, maar waarom zou Sony ze aanklagen als het een hoax is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace

mace

Sapere Aude

EfBe schreef op zaterdag 28 augustus 2010 @ 10:44:
Nieuwere games gaan dan die nieuwe firmware vereisen, waardoor die games gekraakt moeten worden om te kunnen draaien op oude firmware, alleen daar zit een probleem... de code is encrypted.
Dat gaat op de PSP ook altijd goed dus waarom op de PS3 niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
EfBe schreef op zaterdag 28 augustus 2010 @ 10:44:
Nog niet 1 betrouwbare site heeft bevestigd dat het ding uberhaupt werkt. Alleen fuzzy youtube videos van de makers zelf of van affiliate sites. Logic Sunrise wordt hierboven genoemd als bron dat die x3JailBreak werkt, maar... dat artikel is een reclamezuil voor de site zelf.
De tijd zal het doen uitwijzen.
een duitse site heeft het nu gereverse engineerd zegt men. Echter, deze site beweert dat het om een stack overflow hack gaat, een domme bug dus en niet om de Sony 'Jig', de usb dongle die sony zelf gebruikt. Dat het om een bug gaat is overigens twijfelachtig, omdat indien het om een stackoverflow gaat, je die alleen kunt exploiten met code die geaccepteerd wordt door de cell, en dus signed moet zijn. Maar, laten we even aannemen dat onze oosterburen het bij het rechte eind hebben: de duitse site beweert dat de ps3jailbreak niet te updaten is zonder hardware. M.a.w.: zodra sony de achterdeur (mocht die er uberhaupt zijn) dichtgooit, deze ps3jailbreak en zn kloonvriendjes niets meer doen. Nieuwere games gaan dan die nieuwe firmware vereisen, waardoor die games gekraakt moeten worden om te kunnen draaien op oude firmware, alleen daar zit een probleem... de code is encrypted.
Ja, maar er is ook gezegd dat ze volledige toegang hebben tot de CELL; in dat geval kun je dan dus unsigned code draaien en kan er straks een hoop meer.

Overigens kun je de meeste games wel met deze hack updaten. Geen enkel probleem. Bij sommige games waar hij niet update is er ook een truukje om up te daten; zelfs online kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:49
Yellowneck schreef op vrijdag 27 augustus 2010 @ 13:17:
Zit echt met smart te wachten op MKV ondersteuning en NTFS filesystem support :)
Ik gebruik em toch voornamelijk als Mediacenter.
Betekent deze hack automatisch dat er MKV-ondersteuning en NTFS filesystem support komt?

Als ik het zo lees is dit puur alleen het back-uppen van spellen.

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
LuPo schreef op zaterdag 28 augustus 2010 @ 11:39:
[...]

Betekent deze hack automatisch dat er MKV-ondersteuning en NTFS filesystem support komt?

Als ik het zo lees is dit puur alleen het back-uppen van spellen.
NTFS staat wel op het programma van de makers van de hack. En MKV support met XBMC natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yellowneck
  • Niet online

Yellowneck

Zoals RedHat zegt :). De mogelijkheden die deze hack biedt zijn meer dan alleen het kunnen draaien van backups, alleen is deze hack alleen nog maar getest (en misschien wel ontwikkeld) met dat doel, maar draaien van bijvoorbeeld homebrew en 3rd party firmware behoren ook tot die mogelijkheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
Yellowneck schreef op zaterdag 28 augustus 2010 @ 13:25:
Zoals RedHat zegt :). De mogelijkheden die deze hack biedt zijn meer dan alleen het kunnen draaien van backups, alleen is deze hack alleen nog maar getest (en misschien wel ontwikkeld) met dat doel, maar draaien van bijvoorbeeld homebrew en 3rd party firmware behoren ook tot die mogelijkheden.
Inderdaad; het runnen van executables is zonder limiet mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCFreak

DCFreak

RedHat schreef op zaterdag 28 augustus 2010 @ 13:28:
[...]

Inderdaad; het runnen van executables is zonder limiet mogelijk.
Vraag mij af hoe lang het zal duren voordat ze een linux distro kunnen installeren mbv de jailbreak. In principe moet het niet al te ingewikkeld zijn aangezien de distro's bedoelt voor de OtherOS functie redelijk geoptimaliseerd zijn voor gebruik op de cell cpu. Het geheel moet alleen uit de sandbox environment gehaald worden, door alle functies (vooral de grafische) rechtstreeks op de hardware te programmeren, of eventueel via libraries die in de firmware zitten voor minder tijd kritische toepassingen.

Het zou pas echt grappig worden als ze op de een of andere manier het geheugen van de PS3 kunnen uitbreiden icm linux :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
http://www.eurasia.nu/wiki/index.php/Ps3OsRels

Hier staan de OS Releases, en zoals je ziet is er een nieuwe 3.41 die w.s. de jailbreak blokkeert.

Heb gesproken met iemand van de jailbreak en naar alle waarschijnlijkheid kun je straks je PS3 jailbreaken met je iPhone, je Android telefoon of met je PSP. Ik quote een stukje (Meer informatie heb ik wel maar kan helaas nog niet uitgegeven worden).
xxxx dat ze bezig zijn met psp te gebruikena ls usb host
13:53 xxxxx voor te emuleren
13:53 xxxxxx dat het maar 3 devices emuleert, dat het een atmel chip is die erin zit
13:54 xxxxxxx dat 3.41 NIET via online moeten afhalen
13:54 xxxxxxxxx omdat de md5 hash verandert is

[ Voor 65% gewijzigd door RedHat op 28-08-2010 14:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCFreak

DCFreak

@RedHat
Zelfs de dongle simuleren met een pc moet in theorie tot de mogelijkheden behoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
DCFreak schreef op zaterdag 28 augustus 2010 @ 14:07:
@RedHat
Zelfs de dongle simuleren met een pc moet in theorie tot de mogelijkheden behoren.
Zie reactie icekiller.

Ze zijn in ieder geval software aan het ontwikkelen om met draagbare apparaten de jailbreak te emuleren.
NTFS support is geen prioriteit op dit moment (volgens de devver) aangezien je die spellen (als het gaat om spellen dus) op de interne hd kan zetten. Tevens zijn er ook kabels om externe HD's via SATA aan te sluiten (oid).

[ Voor 27% gewijzigd door RedHat op 28-08-2010 14:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCFreak

DCFreak

Nog even over die 3.41 2nd release, het lijkt mij onwaarschijnlijk dat hier een jailbreak blokkade in zit, vanwege de release datum (2 Augustus). Dit is ruim voordat het bestaan van de stick bekend is gemaakt. Ik denk dat de oorspronkelijke 3.41 een bug had, waardoor hij op sommige ps3's niet te installeren was (bijv op mijn japanse ps3 cecha00). Pas na 2 Augustus kon ik van de Japanse Sony site firmware downloaden die volledig geinstalleerd kon worden, ik heb toendertijd de hashes van de 2 versies niet gecontroleerd |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
Ja, maar de hash is anders dan de op de jailbreak, hierdoor schijnt de jailbreak er niet op te werken.
Of iig: Het is nog door niemand getest (of iig niet dat bekend is) dus of het wel of niet werkt is nog een raadsel.

[ Voor 36% gewijzigd door RedHat op 28-08-2010 14:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icekiller2k6
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 23:09
DCFreak schreef op zaterdag 28 augustus 2010 @ 14:07:
@RedHat
zever.. pc kan geen usb host spelen.
meer uitleg
http://stackoverflow.com/...e-to-emulate-a-thumbdrive

[ Voor 17% gewijzigd door Icekiller2k6 op 28-08-2010 14:29 ]

MT Venus E 5KW (V151) P1 HomeWizard | Hackerspace Brixel te Hasselt (BE) - http://www.brixel.be | 9800X3D, 96GB DDR5 6000MHZ, NVIDIA GEFORCE 4090, ASRock X670E Steel Legend, Seasonic GX1000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCFreak

DCFreak

Ik ben geen usb expert, maar hoe werken die usb linkkabels dan tussen 2 pc's?

edit:
Je zegt usb host, maar je bedoelt usb slave. Die linkkabels hebben wel extra hardware zie ik nu, maar zijn niet al te duur.
RedHat schreef op zaterdag 28 augustus 2010 @ 14:23:
Ja, maar de hash is anders dan de op de jailbreak, hierdoor schijnt de jailbreak er niet op te werken.
Of iig: Het is nog door niemand getest (of iig niet dat bekend is) dus of het wel of niet werkt is nog een raadsel.
Oke, ik snap ;) Betekend dit dat het gerucht dat de jailbreak sowieso niet werkt op firmware >3.41 waar is? (tenslotte zijn de hashes daarvan ook anders).

[ Voor 49% gewijzigd door DCFreak op 28-08-2010 15:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icekiller2k6
DCFreak schreef op zaterdag 28 augustus 2010 @ 15:31:
[...]

Ik ben geen usb expert, maar hoe werken die usb linkkabels dan tussen 2 pc's?

edit:
Je zegt usb host, maar je bedoelt usb slave. Die linkkabels hebben wel extra hardware zie ik nu, maar zijn niet al te duur.
zit een chip/extra hardware in.

met extra hardware zou het uiteraard wel kunnen maar hebben we het nu niet over.

MT Venus E 5KW (V151) P1 HomeWizard | Hackerspace Brixel te Hasselt (BE) - http://www.brixel.be | 9800X3D, 96GB DDR5 6000MHZ, NVIDIA GEFORCE 4090, ASRock X670E Steel Legend, Seasonic GX1000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCFreak

DCFreak

Icekiller2k6 schreef op zaterdag 28 augustus 2010 @ 15:36:
[...]

zit een chip/extra hardware in.

met extra hardware zou het uiteraard wel kunnen maar hebben we het nu niet over.
lol.. jij hebt het er niet over, ik wel :P

maar serieus, de kracht van de pc zit hem er in dat hij het communicatie protocol om de ps3 te jailbreaken simpel kan uitvoeren, niet in een usb slave controllertje van een paar dollar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
De tweede 3.41 firmware is voor het oplossen van de harde-schijf bugs geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCFreak

DCFreak

alex3305 schreef op zaterdag 28 augustus 2010 @ 18:43:
De tweede 3.41 firmware is voor het oplossen van de harde-schijf bugs geweest.
Toch ben ik niet de enige met dit update probleem geweest.
Het probleem verdween op 3 Augustus, maar ik had toen niet in de gaten dat er op 2 Augustus een nieuwe release was uitgekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EfBe
  • Niet online
mace schreef op zaterdag 28 augustus 2010 @ 10:58:
[...]

Dat gaat op de PSP ook altijd goed dus waarom op de PS3 niet?
PSP had software keys, PS3 hardware keys, m.a.w.: je kunt de decryption check niet omzeilen die zit op de cell

Creator of: LLBLGen Pro | Camera mods for games
Photography portfolio: https://fransbouma.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCFreak

DCFreak

@EfBe
Zoals ik al schreef in het main topic; de cell is nu toegankelijk door de jailbreak stick. Dus in theorie zou een aangepaste firmware met de private key encrypted kunnen worden (door de cell zelf dus), en dan door de ps3 geflashed kunnen worden, of misschien veiliger, met een externe flashwriter (zoals infectus).

In principe hoef je de firmware niet eens aan te passen om te downgraden, als je het apparaat instructie geeft om te encrypten en te flashen, wie gaat hem dan tegenhouden? Om spellen te kraken die gebruik maken van nieuwe firmware versies lijkt mij een slecht idee, omdat zij waarschijnlijk gebruik gaan maken van OS functies die niet bestaan in de oudere versies.

Het is beter om de nieuwe firmware versies te kraken, zodat de jailbreak daarop blijft werken. Maargoed, wat mij betreft mag de hele werking van de jailbreak beperkt worden tot het runnen van homebrew en linux, maar het is nu eenmaal een feit dat als er geen beveiliging is, game software ook opgestart kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he
  • Laatst online: 10-05 20:21

leuk_he

1. Controleer de kabel!

DCFreak schreef op zondag 29 augustus 2010 @ 16:03:
Maargoed, wat mij betreft mag de hele werking van de jailbreak beperkt worden tot het runnen van homebrew en linux, maar het is nu eenmaal een feit dat als er geen beveiliging is, game software ook opgestart kan worden.
De ontwikkelaars hadden beter dit feit kunnen promoten. Alleen al het feit dat je weer linux zou kunnen draaien was een goede reden om het te verkopen. Door nu vanaf het begin nadruk te leggen op het kunnen spelen van backups speelt de advocaten van sony direct in de kaart.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OPSLAGHOND
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
leuk_he schreef op maandag 30 augustus 2010 @ 10:33:
[...]De ontwikkelaars hadden beter dit feit kunnen promoten. Alleen al het feit dat je weer linux zou kunnen draaien was een goede reden om het te verkopen. Door nu vanaf het begin nadruk te leggen op het kunnen spelen van backups speelt de advocaten van sony direct in de kaart.
En gezien het R4-gebeuren wordt dit alleen nog maar makkelijker. :)
Ach ... of ze het nou anders op de website hadden gezet ofniet, wie denken ze voor de gek te houden?
Net als veel van de mensen in dit topic. Gewoon blijven ontkennen.

"Ik heb een zak expected goals nog nooit een goal zien maken." - snmght

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace

mace

Sapere Aude

DCFreak schreef op zaterdag 28 augustus 2010 @ 15:42:
[...]

lol.. jij hebt het er niet over, ik wel :P

maar serieus, de kracht van de pc zit hem er in dat hij het communicatie protocol om de ps3 te jailbreaken simpel kan uitvoeren, niet in een usb slave controllertje van een paar dollar.
Dat is moeilijker dan je denkt, want die usb-usb kabels zijn intern een soort van usb netwerkkaart die aan elkaar verbonden zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
De Backup Manager 1.1 zit in de pijpleiding en wordt binnenkort gereleased. Het lijkt erop dat er NTFS support in zit en nog wat handige dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icekiller2k6
RedHat schreef op maandag 30 augustus 2010 @ 16:19:
De Backup Manager 1.1 zit in de pijpleiding en wordt binnenkort gereleased. Het lijkt erop dat er NTFS support in zit en nog wat handige dingen.
is al ontkend door PSJ team zelf dat ntfs support inzit..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
Er werd geopperd dat er ook ISO support in 1.1 zou zijn; dit is ook door PSJ ontkent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCFreak

DCFreak

mace schreef op maandag 30 augustus 2010 @ 10:40:
[...]

Dat is moeilijker dan je denkt, want die usb-usb kabels zijn intern een soort van usb netwerkkaart die aan elkaar verbonden zitten.
Ik geef toe dat het lastig kan worden als je beperkt wordt door een low-level usb communicatie protocol. Als dat een probleem is dan speelt hetzelfde probleem bij het gebruik van handheld devices (zoals psp,iphone etc) als 'usb dongle', aangezien daar zeer waarschijnlijk ook een hardware usb controller in zit.

De vraag is dus: breekt de microcontroller in de jailbreak dongle het usb communicatie protocol?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
De rechtzaak van Sony tegen de resellers van de jailbreak is opgeschoven naar vrijdag. Sony claimt dat er broncode in verwerkt zit die Sony toebehoort. Dit is echter van de week al tegengesproken; het is geen 'Jig' maar een echte hack (zonder broncode van Sony). Het ziet er dus uit dat ze deze rechtzaak gaan verliezen.

We zullen zien ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 338511

RedHat schreef op dinsdag 31 augustus 2010 @ 09:39:
De rechtzaak van Sony tegen de resellers van de jailbreak is opgeschoven naar vrijdag. Sony claimt dat er broncode in verwerkt zit die Sony toebehoort. Dit is echter van de week al tegengesproken; het is geen 'Jig' maar een echte hack (zonder broncode van Sony). Het ziet er dus uit dat ze deze rechtzaak gaan verliezen.

We zullen zien ;)
Zelfs al heeft Sony ongelijk dan kunnen die topadvocaten dat in de rechtzaal wel rechtbreien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meelobee
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01:02

Meelobee

¯\_(ツ)_/¯

RedHat schreef op dinsdag 31 augustus 2010 @ 09:39:

We zullen zien ;)
Lijkt me sterk dat een rechter dit toe gaat laten, ook als het geen jig is.

Ryzen 7 7700X | ROG Strix B650-E Gaming Wifi | ROG Strix RTX 4070Ti | 32Gb GSkill RipJaws S5 | 980Pro 2Tb | Corsair RM850x Shift | Fractal Design North Black

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
Meelobee schreef op dinsdag 31 augustus 2010 @ 11:31:
[...]

Lijkt me sterk dat een rechter dit toe gaat laten, ook als het geen jig is.
Als hetgeen waar een geschil over is de broncode van de dongle waarom zou dat ondenkbaar zijn? Als ik een zaak aanhangig maak omdat ik jou verdenk van het gebruiken van mijn source code en dat blijkt niet zo te zijn denk je dan dat de rechter zegt: Ik geef RedHat toch gelijk want je gebruikt je eigen code voor illegale doeleinden? Dat lijkt mij niet kunnen omdat daar de zaak helemaal niet over gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace

mace

Sapere Aude

DCFreak schreef op maandag 30 augustus 2010 @ 23:10:
[...]

Ik geef toe dat het lastig kan worden als je beperkt wordt door een low-level usb communicatie protocol. Als dat een probleem is dan speelt hetzelfde probleem bij het gebruik van handheld devices (zoals psp,iphone etc) als 'usb dongle', aangezien daar zeer waarschijnlijk ook een hardware usb controller in zit.

De vraag is dus: breekt de microcontroller in de jailbreak dongle het usb communicatie protocol?
Hmja maar die kabeltjes waar we het over hebben zit nog een extra laag tussen, dus dikke kans dat standaard USB commando's ook niet overkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCFreak

DCFreak

mace schreef op dinsdag 31 augustus 2010 @ 18:17:
[...]

Hmja maar die kabeltjes waar we het over hebben zit nog een extra laag tussen, dus dikke kans dat standaard USB commando's ook niet overkomen.
Maar als standaard usb commando's niet overkomen, zou die hele kabel nutteloos zijn en niet werken als usb link kabel. Misschien heb je wel gelijk dat er bepaalde beperkingen zijn, het lijkt mij uiteindelijk toch makkelijker om gewoon een dongle in de ps3 te duwen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
De files zijn er voor een DIY jailbreak. Simpel AT90USBKEY en you are ready to go...

De Jailbreak kost je dan +/- 30 dollar (voor de AT90USBKEY).

[ Voor 28% gewijzigd door RedHat op 01-09-2010 09:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Njay
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 16-06 13:27
waar lees je dat dan?

de usb key is ook te krijgen bij conrad voor 57 euro misschien een idee om een inkoop actie te houden ?

PSN: NjayNL | Star Citizen Referal code | Oculus Quest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
Njay schreef op woensdag 01 september 2010 @ 09:15:
waar lees je dat dan?

de usb key is ook te krijgen bij conrad voor 57 euro misschien een idee om een inkoop actie te houden ?
Die link ga ik hier natuurlijk niet posten omdat er materiaal opstaat wat mogelijk illegaal is (Vrijdag is de rechtzaak (Sony VSS Jailbreak) in Australië.

Het is gewoon de open-source variant van de jailbreak die werkt op een microcontroller.

57 euro is erg veel; ze zijn er ook voor 30 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luqq
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:18
Met een simpele google search kom ik uit op Farnell NL, daar is hij 27,18. (geen idee of dit incl of excl is.)

edit: dit is excl, ~32 + verzending kost hij daar.

[ Voor 19% gewijzigd door Luqq op 01-09-2010 09:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Njay
Ow mag je die wel linken of wil je me een DM sturen nog gezocht maar niet zo snel kunnen vinden?

Sorry als deze vragen hier niet mogen .... ik kan niet wachten tot snes emu's voor de ps3 :P

ben wel van mening dat je beter die atmel usb key kan kopen die kunnen ze moeilijk blocken omdat hij overschrijfbaar blijft >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
Nee dat mag niet Njay; maar op elke respectabele site staat het inmiddels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Njay
Lol duidelijk ook even een andere vraag op farnell staat dat het board een evaluation kit is ...is dit dan wel de complete unit? sorry voor de noob vraag .. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
Dat is mij niet duidelijk helaas. Maar je kan ze ook via de wegen van de makers van de opensource jailbreak bestellen voor een kleine 30 dollar.

[ Voor 62% gewijzigd door RedHat op 01-09-2010 09:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Njay
Besteld ... het zal me allemaal wel benieuwen ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
Everyone hold on before you buy your boards, it seems that the code can be ported to the PSP and TI-84 Plus Calculator
Er worden nu ook versies geschreven waarmee je met bijvoorbeeld je rekenmachine, je iPhone, je PSP of je andere draagbare apparaat de PS3 kan jailbreaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Njay
Mooi toch...

Ik denk dat het mainly ga gebruiken voor homebrew.
Maar het is nog de vraag of als je de backup manager gebruikt en je daarna een reset van je ps3 doet of je gewoon daarna online kan zonder de backup manager te gebruiken en dan niet gebanned worden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
Njay schreef op woensdag 01 september 2010 @ 10:11:
Mooi toch...

Ik denk dat het mainly ga gebruiken voor homebrew.
Maar het is nog de vraag of als je de backup manager gebruikt en je daarna een reset van je ps3 doet of je gewoon daarna online kan zonder de backup manager te gebruiken en dan niet gebanned worden...
Stick eruit halen, PS3 van het stroom afhalen of als je een oude hebt de switch omschakelen aan de achterkant, daarna weer booten en dan zou het ok moeten wezen. Maar garanties heb je niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meelobee
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01:02

Meelobee

¯\_(ツ)_/¯

RedHat schreef op dinsdag 31 augustus 2010 @ 11:39:
[...]

Als hetgeen waar een geschil over is de broncode van de dongle waarom zou dat ondenkbaar zijn? Als ik een zaak aanhangig maak omdat ik jou verdenk van het gebruiken van mijn source code en dat blijkt niet zo te zijn denk je dan dat de rechter zegt: Ik geef RedHat toch gelijk want je gebruikt je eigen code voor illegale doeleinden? Dat lijkt mij niet kunnen omdat daar de zaak helemaal niet over gaat.
Als dat de copyrights en beveiliging van de PS3 om zeep helpt denk ik dat de rechter daar wel in meegaat. Denk dat Sony wat meer gewicht in de schaal kan brengen als de gasten van de hack. Maar we zullen vrijdag wel zien...

Ryzen 7 7700X | ROG Strix B650-E Gaming Wifi | ROG Strix RTX 4070Ti | 32Gb GSkill RipJaws S5 | 980Pro 2Tb | Corsair RM850x Shift | Fractal Design North Black

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
Meelobee schreef op woensdag 01 september 2010 @ 10:20:
[...]

Als dat de copyrights en beveiliging van de PS3 om zeep helpt denk ik dat de rechter daar wel in meegaat. Denk dat Sony wat meer gewicht in de schaal kan brengen als de gasten van de hack. Maar we zullen vrijdag wel zien...
Dat vraag ik mij af; omdat de rechtzaak daar blijkbaar niet over gaat maar over het stelen van broncode. Dat is in dit geval niet zo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Njay
Schijnbaar wat ik lees op een site is dat je de backup manager moet installeren locaal op de ps3

wat dus betekent ook na een power reset dat de files lokaal op de ps3 blijven staan en dus detecteerbaar dus het is nog even aftwachten tot je een tweede normale usb drive kan gebruiken om dingen van op te starten :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
Njay; die links mogen hier niet gepost worden :F

Hier staat namelijk de hélé source van de jailbreak! Misschien kun je hem weghalen?

[ Voor 12% gewijzigd door RedHat op 01-09-2010 10:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Njay
blijkbaar op die site :P zeggen dat de jailbreak niet gezien kan worden als je de stick niet gebruikt hmmm

toch wel:

Als je de backup manager installeert krijgt die een soort van ID op de ps3.
Dit schijn je wel aan te kunnen passen :)

[ Voor 38% gewijzigd door Njay op 01-09-2010 10:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiXke
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 30-11-2024
Kan je zo een AT90USBKEY kopen met behuizing? Zit er namelijk maar fragiel uit zo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Njay
Nee maar er eentje maken lijkt me niet zo heel moeilijk

Ducktape :P

Of je kan een oude usb hub gebruiken kwa behuizing is ongeveer zo groot denk ik

*edit*

Schijnbaar omdat alles geprogt is in c ++ zal overzetten van emulators niet zo heel moeilijk zijn..

Starwing op de ps3 :P :P

[ Voor 31% gewijzigd door Njay op 01-09-2010 12:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khiu
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-06 11:01
Heeft iemand een NL of DE alternatief voor Farnell? Ik kan niks vinden met zo'n ding op voorraad.

Edit:
Conrad ga ik em trouwens niet bij kopen, gezien de absurde prijs.

[ Voor 28% gewijzigd door Khiu op 01-09-2010 12:52 ]

Yo momma is so stupid, she thinks a lightsaber has fewer calories.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Njay
Sorry je mag hier nergens over stores praten enzo waar je die keys kan kopen DM me ff

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khiu
Ik zag in een post hierboven een shopnaam staan dus ik dacht dat het mocht, sorry.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
De keys zelf mag wel; echter de software die erop moet mag niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Njay
Nou moet je wel ff lief doen weer :(

Ik vroeg om een link naar een verkoop punt en die kreeg ik toen nie 8)7 |:(

Maar goed hier ga ik dan:

http://parts.digikey.com/...o-at90usb-at90usbkey.html

44 euri inclusief verzending... })

Let op ik zou snel bestellen dit gaat storm lopen als een gek

[ Voor 11% gewijzigd door Njay op 01-09-2010 13:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
De verkoopsites van de HARDWARE zijn geen enkel probleem, echter als er op de site SOFTWARE staat die de beveiliging omzeilt dan mag het niet.

Gewoon een linkje naar een USB Microcontroller is geen enkel punt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Njay
Alrighty,

Besides farnell verkoopt niet aan particulieren en conrad duurt nog 3 weken voordat ze stock hebben.
Ik verwacht moi usb key volgende week wel te hebben dan heb je inmiddels al wat revisies jailbreak uit

ze werken op dit moment ook aan een PSP port en misschien een Iphone port.

Hoef je niks te halen kwa key als je al een psp hebt _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khiu
Gaan meer mensen hier deze bestellen? Dan is het wellicht een idee om het samen te doen.

edit:
Hmmm, misschien toch maar wachten op die PSP port idd.

[ Voor 26% gewijzigd door Khiu op 01-09-2010 13:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Njay
Let op he tis nog een WIP het zal wel komen die port maar nog niks is zeker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khiu
Als je ziet hoe veel mensen ermee bezig zijn...
Ze praten nu al over een port naar de TI-84(jammer dat mn zusje die van mij is kwijtgeraakt), dus ik vermoed dat er relatief snel veel ports gaan komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Njay
Ja dat verwacht ik inderdaad ook wel

Homebrew wordt zo direct echt te top :) full mkv support enzo :) dan wordt het zo tijd om die 80 GB disk te vervangen in me PS3 :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khiu
Idd en hopelijk zijn we dan ook snel af van die regio onzin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luqq
Full MKV support zou ik niet teveel op hopen, op de xbox360 is ook nog geen fatsoenlijke mediaplayer..of iig niet een die meer kan dan de standaard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --Christiaan--
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 21:20
Ben erg benieuwd hoe en wanneer het met de iPhone kan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadream
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-06 12:57
Ik verwacht nou niet dat ze 123 b.v. XBMC over hebben gezet naar de PS3.
Een andere mediacenter wellicht maar er kunnen echt maar weinig in de buurt komen van XBMC.
Je zou er zo een 2e PS3 bij nemen alleen al hiervoor, om dan met je andere gewoon legaal, zonder je zorgen hoeven te maken om gebanned te worden, te gamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icekiller2k6
Luqq schreef op woensdag 01 september 2010 @ 15:37:
Full MKV support zou ik niet teveel op hopen, op de xbox360 is ook nog geen fatsoenlijke mediaplayer..of iig niet een die meer kan dan de standaard.
hehe... dag luqq ken je me per toeval? ;) reden waarom homebrew niet echt lanceert op de xbox is omdat aantal jtags redelijk beperkt is tegenover devers. ik ken zelfs verschillende die een devkit hadden en verkocht hadden omdat de userbase gewoon te klein is.
Binnenkort komt PSX emu uit als alles goed gaat audio etc lukt, prob is we krijgen FPS niet hoog genoeg voor 3d games (2d is niet echt probleem)

[ Voor 38% gewijzigd door Icekiller2k6 op 01-09-2010 16:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luqq
Icekiller2k6 schreef op woensdag 01 september 2010 @ 16:40:
[...]

hehe... dag luqq ken je me per toeval? ;) reden waarom homebrew niet echt lanceert op de xbox is omdat aantal jtags redelijk beperkt is tegenover devers. ik ken zelfs verschillende die een devkit hadden en verkocht hadden omdat de userbase gewoon te klein is.
Binnenkort komt PSX emu uit als alles goed gaat audio etc lukt, prob is we krijgen FPS niet hoog genoeg voor 3d games (2d is niet echt probleem)
offtopic:
Heh, van IRC of niet :+
Pagina: 1 2 3 4 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic gaat over de jailbreak en homebrew, NIET over game-backups, verkoopcijfers, etc.
Ook in dit topic geldt gewoon het algemeen beleid!