Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nylix
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 28-08-2021
op deze site word vermeld dat de 4.00 firmware al te jailbreaken valt..
http://www.squidoo.com/ps3-jailbreak-366
iemand al ervaring of weet iemand hoe ik anders mijn ps3 kan jailbreaken
alvast bedankt

[ Voor 13% gewijzigd door nylix op 25-01-2012 11:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itons
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
nylix schreef op woensdag 25 januari 2012 @ 11:15:
op deze site word vermeld dat de 4.00 firmware al te jailbreaken valt..
http://www.squidoo.com/ps3-jailbreak-366
iemand al ervaring of weet iemand hoe ik anders mijn ps3 kan jailbreaken
alvast bedankt
vziw is 4.00 nog niet te jailbreaken. ik zou die site en de site waarnaar gelinked wordt niet vertrouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nylix
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 28-08-2021
itons schreef op woensdag 25 januari 2012 @ 11:26:
[...]

vziw is 4.00 nog niet te jailbreaken. ik zou die site en de site waarnaar gelinked wordt niet vertrouwen.
ok bedankt voor je reactie!
kan ik hem wel al downgraden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itons
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
nylix schreef op woensdag 25 januari 2012 @ 11:38:
[...]

ok bedankt voor je reactie!
kan ik hem wel al downgraden?
alleen als je een nand flasher hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18-01 20:02

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Heb net weer wat discussie over illegale kopieën verwijderd uit dit topic.

Aan iedereen, mochten jullie nu dit soort dingen zien: reageer dan niet maar plaats een topic report.

[ Voor 38% gewijzigd door Cloud op 25-01-2012 12:26 ]

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mitch
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09-04 20:23
Kakaroto's Blog geeft uitleg hoever hij is met de 4.0 jailbreak (nog helemaal bijna nergens ...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markos
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 25-09-2024

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

Het is behoorlijk stil hier. Ik heb geen PS3 en heb er dus niet veel ervaring mee. Heb net flink wat zitten rondkijken op internet maar kom veel tegenstrijdige informatie tegen. Ook weet ik niet wat betrouwbare site's zijn.

Klopt het dat je nu enkel CFW 3.55 hebt?

Ik las dat CFW 4.21 eraan komt, klopt dat ook?
bron: http://www.dashhacks.com/...d-421-cfw-on-the-way.html
& http://psx-scene.com/foru...ew-cfw-4-21-horizon-2596/

Of is de CFW voor 4.21 er al? En zo ja, is er ook een tutorial van?

En welke tutorial voor 3.55 is anders betrouwbaar? Ik kwam o.a. deze tegen:
http://psx-scene.com/foru...bricking-backups-psn-666/
Is dit een goede, of is er een betere?

deze links mag ik toch posten?

En als ik een gebruikte PS3 ga kopen, moet ik dan ergens op letten?
Zou ik ook eventueel een kunnen kopen met een defecte BluRay speler of met YLOD?
En kan ik beter wel/niet voor een fat/slim gaan? Bepaalde HDD grootte (las dat er dan hardwarematig ook verschil in kon zitten naast de hardeschijf grootte)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iChaos
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 24-04 08:17

iChaos

It's Lupus.

Ik_ben_Mark3 schreef op vrijdag 12 oktober 2012 @ 20:37:
Het is behoorlijk stil hier. Ik heb geen PS3 en heb er dus niet veel ervaring mee. Heb net flink wat zitten rondkijken op internet maar kom veel tegenstrijdige informatie tegen. Ook weet ik niet wat betrouwbare site's zijn.

Klopt het dat je nu enkel CFW 3.55 hebt?

Ik las dat CFW 4.21 eraan komt, klopt dat ook?
bron: http://www.dashhacks.com/...d-421-cfw-on-the-way.html
& http://psx-scene.com/foru...ew-cfw-4-21-horizon-2596/

Of is de CFW voor 4.21 er al? En zo ja, is er ook een tutorial van?

En welke tutorial voor 3.55 is anders betrouwbaar? Ik kwam o.a. deze tegen:
http://psx-scene.com/foru...bricking-backups-psn-666/
Is dit een goede, of is er een betere?

deze links mag ik toch posten?

En als ik een gebruikte PS3 ga kopen, moet ik dan ergens op letten?
Zou ik ook eventueel een kunnen kopen met een defecte BluRay speler of met YLOD?
En kan ik beter wel/niet voor een fat/slim gaan? Bepaalde HDD grootte (las dat er dan hardwarematig ook verschil in kon zitten naast de hardeschijf grootte)
Er zijn alleen 3.55 CFW's, een mogelijkheid voor nieuwere versies zijn nog niet eens in zicht. Als je een gebruikte PS3 koopt, let er dan op dat de schroefjes e.d. niet aangetast zijn (wat zou kunnen hinten naar een reparatie of geknoei met de onderdelen). Defecte BluRay spelers: aangezien we hier alleen homebrew gebruiken is dat geen probleem.

YLOD's sowieso niet doen, dan moet je hem eerst laten repareren en een PS3 die het een keer heeft gehad kan het misschien weer krijgen: gewoon ergens halen waar de verkoper er ook een beetje fatsoenlijk uit ziet zodat je kan aannemen dat er normaal mee om wordt gegaan. Fat/Slim maakt niet heel veel uit, al kunnen Slims misschien minder last hebben van YLODs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zspirit
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 22-04 09:53
Momenteel zit ik met een probleem, ik hoop dat jullie kunnen helpen.
Ik heb 3.55 CFW playstation gekocht en nu blijkt de bluray-speler kapot te zijn.
Mooie rotstreek van die verkoper dus.

Nu krijg ik bij elke .pkg die ik geïnstalleerd heb een black screen.
Ik heb ooit een CFW ps3 gehad die deed het prima maar toen zat er altijd een spel in de bluray drive.
Met google kom ik er niet helemaal uit. Ik kom wel speciale CFW tegen die DB, Dead Bluray versie zijn maar dat is schijnbaar alleen maar om te updaten.

Hopelijk kunnen jullie mij helpen, thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

kaasaanfiets

Extreme Edition of koekoek

Oh ik ben zo benieuwd wat er allemaal staat te gebeuren voor de ps3 nu hij helemaal gekraakt is. Ben van plan om Linux te installeren en of hem als mediacenter te gebruiken.
Me binnenkort maar weer eens inlezen op de bekende sites

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markos

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

Bedoel je Bluedisk? Of waar zie je staan dat hij helemaal gekraakt is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackal131
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 18-04 12:41
Ik_ben_Mark3 schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 08:27:
Bedoel je Bluedisk? Of waar zie je staan dat hij helemaal gekraakt is?
Als je het nieuws een beetje gevolgd had, had je kunnen lezen dat de PS3 nu helemaal open is. Helaas...

Ben bang dat ook de PS3 met cheaters te maken gaat krijgen...

psn: jackal131 | "When you jump from a plane and your parachute is broken, you've still got the rest of your life to fix it"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markos

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

Ah ik zie het nu ook, google is te veel vervuild met nutteloze resultaten. Voor degene die hem niet zien, het staat ook o.a. op tweakers zelf :9
nieuws: Hackers publiceren lv0-sleutels PlayStation 3

edit: zou grappig zijn als ze de dolphin emulator porten naar PS3 voor maximale ondersteuning 8)7
http://dolphin-emulator.com/

[ Voor 18% gewijzigd door Markos op 24-10-2012 14:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Niet online

kaasaanfiets

Jackal131 schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 13:17:
[...]

Als je het nieuws een beetje gevolgd had, had je kunnen lezen dat de PS3 nu helemaal open is. Helaas...

Ben bang dat ook de PS3 met cheaters te maken gaat krijgen...
Hmmja maar die heb je overal. Ook op de PC bijvoorbeeld, maar toch kan ik daar nog goed online op gamen. Dat een machine gekraakt is betekend niet dat iedereen ook gelijk wil/gaat cheaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iChaos

iChaos

It's Lupus.

Zspirit, je doet iets verkeerd. Een homebrew package zou gewoon moeten opstarten als er geen BR in zit, daar heeft dat deel niks mee te maken.

Zit zelf nog op 3.55, kan het intussen niet meer missen om geen Showtime te hebben op de PS3 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markos

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

Welke site(s) kan ik het beste volgen om de laatste ontwikkelingen te volgen? Er staat zo veel troep tussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corewillem
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 11:34
Inderdaad,Daar ben ik ook wel benieuwt naar.Ik hoop dat de ps3's zonder cfw ook spoedig omgebouwd kunnen worden.Veel homebrew applicaties op de psp stonden me wel aan.Heeft iemand er zicht op hoelang het ongeveer nog duurt eer er stabiele goede cfw's zijn ? Ben benieuwt of er dan ook xbmc word geport dit zou ideaal zijn ik hoop natuurlijk ook op de other os optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zspirit
@iChaos, ik snap dus niet wat ik verkeerd doe. Je kan schijnbaar gewoon .pgk's runnen maar daar krijg ik ook black screen. nu probeer ik een dead bluraydrive cfw te installeren maar die loopt weer vast -_-

@Mark3 ik raad psx-scene.com aan, dit is de grootste en is vaak het eerste met nieuws, best relaxte community ook wel over crowded helaas.

@core willlem. Volgens mij gaat het 'ombouwen' met een nieuwe firmware lastig worden, volgens mij moet er echt altijd een 'foutje' in sony's firmware zitten om te kunnen 'ombouwen'. Goede CFW's zijn er genoeg. er zijn nu 4.20 cfw als ik het goed heb maar je moet nog steeds 3.55 of lager hebben om hiernaar te kunnen updaten begrijp je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corewillem
Dus het is net als bij de psp dat ze nog wel naar exploits moeten zoeken maar dat het niet zo moeilijk meer is als het vroeger was ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zspirit
Heb nooit een psp gehad maar volgens mij bedoelen we ongeveer het zelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corewillem
Oke bedankt voor je goede uitleg ! denk je dat ze binnen een korte tijd ook de gewone fimwares kunnen ombouwen ?

[ Voor 53% gewijzigd door corewillem op 24-10-2012 20:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 453007

Zspirit, de PS3 zou homebrews / .pkg's moeten kunnen draaien zonder Blu-Ray drive. PM me voor meer info ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zspirit
corewillem schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 20:32:
Oke bedankt voor je goede uitleg ! denk je dat ze binnen een korte tijd ook de gewone fimwares kunnen ombouwen ?
Hey, thanks hoor maar een goede uitleg is het niet echt, misschien dat andere tweakers je verder kunnen helpen. voor mijn gevoel is het toch al weer bijna 2 jaar geleden dat 3.55 jailbraik er was. Heel dat nieuws over die keys is volgens mij wel goed nieuws. Ik zou zeggen hopen en wie weet is er dit jaar nog een JB voor jouw firmware.
Anoniem: 453007 schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 20:49:
Zspirit, de PS3 zou homebrews / .pkg's moeten kunnen draaien zonder Blu-Ray drive. PM me voor meer info ;)
Enorm bedankt, ik ga je zeker PM'en als ik er niet uit kom maar eerst even alle info op een rijtje zien te krijgen zodat ik je niet met nooby vragen lastig val :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corewillem
Dat zou inderdaad geweldig zijn als er dit jaar nog een uitkomt! Ochja ik kan nog wel wat wachten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zspirit
corewillem schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 20:56:
Dat zou inderdaad geweldig zijn als er dit jaar nog een uitkomt! Ochja ik kan nog wel wat wachten :)
Ja precies, goed http://www.psx-scene.com in de gaten houden!
Je moet er ook niet te veel waarde aan hechten als je het enkel wil voor de games, tenslotte zijn de meeste games zo duur niet als je even wacht.
Geduld hebben inderdaad :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corewillem
Ik wil het oook niet voor de games daar heb ik mijn pc voor en die games koop ik na een maandje wel spotgoedkoop of in een steamsale zo kost gaming echt geen geld :) mij interesseert vooral de homebrew :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 394657

Het is een interessante ontwikkeling maar zoals ik heb begrepen zitten er nogal wat haken en ogen aan.

Zoals eerder aangegeven kan op dit moment alleen een CFW worden geïnstalleerd op software versie 3.55 of lager.
Een console kan worden gedowngrade echter kan dit vanaf de slim modellen alleen doormiddel van een hardwarematige flash. Ook dit is weer lastig.

Dan krijg je nog de nieuwste modellen (300x en 400x) die beveiligd zijn met een lv0.2 key en deze blijven dus zowiezo buiten schot.

Ben benieuwd hoe het zich gaat ontwikkelen maar het ziet er nu naar uit dat deze ontwikkeling nog niet zo heel veel gevolgen gaat hebben.

Zou trouwens wel een console willen hebben waar XBMC op draait!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corewillem
Ik ben nu ook wel geinterreseerd in die hardware flashers voor mijn ps3 slim (voor als er dingen mis gaan downgraden enz.)maar ik raak een beetje het overzicht kwijt van welke flasher ik zoal nodig zou hebben en hoeveel die dingen allemaal kosten.

[ Voor 4% gewijzigd door corewillem op 27-10-2012 15:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C00P
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 00:18
jammer, ik dacht dat de grote doorbraak er nu wel zou zijn maar het zal nog wel even duren of misschien komt het wel nooit echt goed op gang.
Ik heb een Android media player maar hier ben ik niet tevreden van, het zou geweldig zijn mocht ik xbmc op mijn PS3 kunnen installen en tegelijk mijn gekochte games online kon blijven spelen.

Ik kijk het nog even aan.

AMD XP2200+ ASUS A7V8X 2X256 RAM@333MHz Geforce4ti600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iChaos

iChaos

It's Lupus.

De ontwikkelingen zijn geen veranderingen waarmee er opeens veel meer developers zijn, of waarmee het systeem interessanter is als ontwikkelplatform. De mensen die de nieuwe firmwares kunnen draaien moesten de oudere firmwares ook al kunnen draaien, dus de doelgroep wordt er niet groter mee.

Veel werk staat eigenlijk al klaar: met Showtime wat open-source is, is er reeds een implementatie van libav voor de PS3. Met PSL1GHT is er een gratis SDK die geen copyright schend, en indien we gebruik willen maken van de Reality Synthesizer (een opgevoerde 7800GTX van Nvidia geloof ik), is er ook een library die gebruikt kan worden om die ook te kunnen benutten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 24-04 08:46
corewillem schreef op zaterdag 27 oktober 2012 @ 15:05:
Ik ben nu ook wel geinterreseerd in die hardware flashers voor mijn ps3 slim (voor als er dingen mis gaan downgraden enz.)maar ik raak een beetje het overzicht kwijt van welke flasher ik zoal nodig zou hebben en hoeveel die dingen allemaal kosten.
Je zal meestal een progskeet nodig hebben, die kan NAND en NOR flashen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corewillem
Nu ik die hardware flashers grondig heb bekeken denk ik toch dat ik maar wacht tot het allemaal wat veiliger is en je het niet meer perse nodig hebt.Heb geen zin om ps3 open te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iChaos

iChaos

It's Lupus.

Ik ga eens kijken hoe XBMC qua source in elkaar zit, en de mogelijkheden onderzoeken om het werkend te krijgen. Wordt waarschijnlijk zeker geen project wat ik in m'n eentje af ga krijgen als native applicatie, maar als het begin er kan komen zal dat team vast wel mogelijkheden hebben om te groeien. Als dat niet lukt ga ik eens onderzoek doen naar XBMC cross-compiled voor Linux op de PPC, om een minimale Linuxdistro met XBMC te bakken.

Ofzo. :) Ik zie wel wat er uit komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zspirit
iChaos schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 17:06:
Ik ga eens kijken hoe XBMC qua source in elkaar zit, en de mogelijkheden onderzoeken om het werkend te krijgen. Wordt waarschijnlijk zeker geen project wat ik in m'n eentje af ga krijgen als native applicatie, maar als het begin er kan komen zal dat team vast wel mogelijkheden hebben om te groeien. Als dat niet lukt ga ik eens onderzoek doen naar XBMC cross-compiled voor Linux op de PPC, om een minimale Linuxdistro met XBMC te bakken.

Ofzo. :) Ik zie wel wat er uit komt.
Dat zou echt fucking awsome zijn.
Ik wil een ps3 als xbmc station

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iChaos

iChaos

It's Lupus.

Zojuist een custom bootloader geinstalleerd: de PS3 beschikt nu over BootOS (de nieuwere versie van AsbestOS) als loader. Als dit werkt ga ik er wel iig een nette tutorial voor schrijven, want met de installatie staat er doodleuk dat hij hem flasht voor een Slim terwijl ik een Phat heb, dus die software laat al een brok in je keel voor enkele seconden door een verkeerde string in de code.

Maargoed, er draait een loader die klaar staat om Linux op te starten. Nu eens uitzoeken hoe ik Linux ga booten :)

Noot: als dit werkt is het in ieder geval voor 3.55, en gebruikt het niet de interne HDD.

[ Voor 8% gewijzigd door iChaos op 29-10-2012 21:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Niet online

kaasaanfiets

Ben reuze benieuwd iChaos. Houd ons op de hoogte. Zodra je een tutorial heb ga ik er mee aan de slag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iChaos

iChaos

It's Lupus.

Om te beginnen wou ik niet dat er iets overschreven werd op de HDD oid., zodat het een beetje een risicovrij geheel blijft. Daarom wou ik gaan voor AsbestOS/BootOS. Die installeren zichzelf als PKG, en kunnen Linux opstarten vanuit XMB. Probleem is dat beide niet lekker overweg kunnen met USB schijven, omdat ze niet de yaboot.conf kunnen gebruiken voor het opstarten (de standaard van Petitboot). De configuratiebestanden voor deze bootloaders zijn ook zo summier dat het lijkt alsof de opstartkeuzes ingebakken zijn in de binaries zelf. In de ideale situatie vind ik de 'BootOS Petitboot' package, die precies doet wat ik wil: het minste risico met de krachtigste bootloader. Jammer genoeg is deze package bijna nergens te vinden of de links zijn offline. Als iemand deze dus heeft, PM me even!

Edit: bam! Het is hopeloos hoe slecht sommige tools op het internet te vinden zijn, maar ik heb de loader denk ik :) Stay tuned.

Edit2: Petitboot kan opstarten zonder iets permanent aan te passen op onhandige locaties :) Next up: de tool ondersteunt geen controllers, en ik heb geen USB toetsenbord liggen -.- Iemand toevallig een oud afgetrapt toetsenbordje wat ik even kan lenen? :P

[ Voor 19% gewijzigd door iChaos op 30-10-2012 19:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markos

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

Action heeft usb toetsenborden voor 4 euro ofzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iChaos

iChaos

It's Lupus.

Wil het lot net dat die in deze stad dit weekend in brand stond :P Ik ga wel even rondvragen, want ik gebruik verder eigenlijk nooit USB toetsenborden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GranCanaria
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 24-04 22:09
De hardware flashers zijn idd nog te risky. Het solderen zal opzich wel meevallen maar het apparaat moet weer helemaal open etc en uiteindelijk ben je weer een hele zaterdag zoet. Ik heb gezien dat er ook al mennekes zijn die het voor je willen doen voor iets van 65 euro. Dus incl downgraden van de laatste firmware naar 3.55 en dan naar de laatste cfw. Echter alleen voor de modellen die dit kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corewillem
Tegenwoordig hoef je niet te solderen maar kan je het er gewoon op ''klikken" maar de ps3 moet nog altijd open :( en daar heb ik echt geen zin in ik maak dan zowiezo men ps3 kapot.Ben niet zo handig met die dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Niet online

kaasaanfiets

Kan je wel meteen alle stof er uit halen. Ik heb wel eens een filmpje gezien op internet en toen dacht ik bij mijzelf waarom hebben ze er niet gewoon een stofzak in gehangen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CapTVK
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
(overleden)
Als ik het zo lees zit een native emulator (dus niet via Linux) draaien op de PS3 er voorlopig nog niet in. Of zijn hier toch al vorderingen bekend?

TF2 GoT http://www.teamfortress.eu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corewillem
Dat is waar ik wacht wel tot je niet perse een hardware flasher nodig hebt of todat ik het geld/tijd/goesting ervoor heb om een hardware flasher in te bouwen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corewillem
Heb nu ergens gelezen dat ze private keys nodig hebben om het op ofw mogelijk te maken.Iemand enig idee of ze die ooit kunnen bemachtigen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iChaos

iChaos

It's Lupus.

Linux is aan het installeren op een externe USB drive :) Hierna eens kijken of de RSX werkt, en daarna eens kijken naar het compileren.

Edit: toolchain, libraries, source gedownload, geconfigured, PS3 gaat zo compileren :)

[ Voor 25% gewijzigd door iChaos op 01-11-2012 19:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 82654

Ik heb nog een PS3 phat 60GB (een van de eerste modellen).
Deze heeft echter wel al firmware 4.30.
Nu las ik dat er van ofw 4.xx niet softwarematig kan gedowngrade worden naar ofw 3.55,
of is dit voor de ps3 phat wel het geval?
Anoniem: 394657 schreef op zaterdag 27 oktober 2012 @ 13:03:
Het is een interessante ontwikkeling maar zoals ik heb begrepen zitten er nogal wat haken en ogen aan.

Zoals eerder aangegeven kan op dit moment alleen een CFW worden geïnstalleerd op software versie 3.55 of lager.
Een console kan worden gedowngrade echter kan dit vanaf de slim modellen alleen doormiddel van een hardwarematige flash. Ook dit is weer lastig.

Dan krijg je nog de nieuwste modellen (300x en 400x) die beveiligd zijn met een lv0.2 key en deze blijven dus zowiezo buiten schot.

Ben benieuwd hoe het zich gaat ontwikkelen maar het ziet er nu naar uit dat deze ontwikkeling nog niet zo heel veel gevolgen gaat hebben.

Zou trouwens wel een console willen hebben waar XBMC op draait!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iChaos

iChaos

It's Lupus.

Nee, Phats kunnen ook niet softwarematig downgraden op die firmwares (dat geintje is bij 3.50 oid al afgelopen geloof ik).

Meanwhile, het compileren van XBMC gisteren was na een half uur klaar, dus ik vond het al gek. De binaries stonden niet klaar en het ging veel te snel, en ik zag niks van het compileren. Ding dus maar uitgezet om vandaag opnieuw naar te kijken. Even make clean gedaan, opnieuw instellen, en nu compileert hij wel zoals het hoort :) Kijken hoe lang het goed gaat.

Edit: outdated wiki's ftw. Bleek dat ik van SVN zat te pullen, en het was ook een outdated versie. Momenteel de stabiele code van Eden 11.0 aan het compileren als het goed gaat.

[ Voor 15% gewijzigd door iChaos op 02-11-2012 16:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C00P
iChaos schreef op vrijdag 02 november 2012 @ 15:41:
Nee, Phats kunnen ook niet softwarematig downgraden op die firmwares (dat geintje is bij 3.50 oid al afgelopen geloof ik).
Ik heb ook een phat met de laatste firmware, dus wij kunnen het vergeten om iets leuks te doen met onze PS3 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corewillem
@ c00P nee hoor je moet oftewel een hardware flasher hebben oftewel wachten op de private keys :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToFast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-01 12:49
C00P schreef op vrijdag 02 november 2012 @ 19:59:
[...]

Ik heb ook een phat met de laatste firmware, dus wij kunnen het vergeten om iets leuks te doen met onze PS3 ?
Misschien een tikkeltje offtopic, maar wellicht zou je gewoon kunnen gaan gamen of er een blu-ray op bekijken ? Pff.. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corewillem
@ToFast wij als tweakers stellen ons daar niet mee tevreden he ik wil er linux op,ermee prutsen enz.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Niet online

kaasaanfiets

Kan iemand dat van die private keys eens uitleggen?
Kunnen ze met die lv0 key niet achter de private keys komen dan?

Ik lees dat er voor kmeaw 3.50 een spoofer is naar 4.30. Nu kun je dus alle games spelen op 3.50 jeej

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C00P
kaasaanfiets schreef op zaterdag 03 november 2012 @ 18:07:

Ik lees dat er voor kmeaw 3.50 een spoofer is naar 4.30. Nu kun je dus alle games spelen op 3.50 jeej
Kun je ook online met de 3.50 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Niet online

kaasaanfiets

C00P schreef op zondag 04 november 2012 @ 13:08:
[...]

Kun je ook online met de 3.50 ?
Dat lijkt me wel ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zspirit
]Dit soort vragen zijn niet toegestaan.

[ Voor 145% gewijzigd door Sn0wblind op 10-11-2012 02:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iChaos

iChaos

It's Lupus.

kaasaanfiets schreef op zaterdag 03 november 2012 @ 18:07:
Kan iemand dat van die private keys eens uitleggen?
Kunnen ze met die lv0 key niet achter de private keys komen dan?

Ik ben geen expert in de beveiliging van de PS3, maar wat ik er van weet: een update uitvoeren op een OFW vereist een correct gesigneerde LV0. Daarbij heb je dus de PRIV van LV0 nodig om je PUP te kunnen signen opdat de PS3 met OFW hem goedkeurt. PRIV verkrijgen is dus de heilige graal: als je de PRIV hebt van LV0 kan je op die firmware van OFW naar unsigned code gaan. PUB/ERK/RIV/CURVE_TYPE e.a. geven de mogelijkheid om de code te decrypten, waarna je er dus in kan werken. Als je hem echter wil flashen moet je hem weer ondertekenen met de private keys. Het berekenen van de private key is lastig, omdat er 2 onbekende factoren zijn in het rekensommetje: de random en de private key (nadat de functie sterk versimpeld is door vele algebraische regels). Aangezien je random nooit weet, kan je ook private niet vaststellen. Maar in 3.55 was er dus de zogenaamde random-fail, waardoor de random waarde altijd hetzelfde was. Dan is het even wat algebra en geavanceerde wiskunde om de private key vast te stellen (noot: het is wel iets complexer uiteraard, die hele berekeningen worden ook gedaan met HEX waarden, en er zijn veel meer factoren, maar die zijn wel bekend). Nadat PRIV dus bekend was op 3.55, kon er een LV0 gesigned worden om op 3.55 geaccepteerd te worden.

Nadat die LV0 er op staat kan je iedere update die je nu wil eroverheen gooien, omdat je van allemaal de keys van LV0 hebt (exclusief de PRIV, maar die is niet nodig voor het decrypten). Firmware decrypten, resignen met de PRIV die vastgesteld is bij 3.55, en eenmaal in 3.55 = altijd kwetsbaar, mits je dus niet gaat updaten naar een OFW die hoger is dan 3.55 waarbij die random wel zijn werk doet, en je LV0 die voldeed aan de PRIV van 3.55 dus niet langer werkt. Als er dus een PRIV zou zijn van LV0 op, zeg een 4.30, zou je iedereen die 4.30 of lager heeft een CFW kunnen geven.

Maar voor mensen boven de 3.55 die geen hardware flashers hebben ziet de toekomst er dus niet geweldig uit, want een PRIV vinden in een formule met 2 onbekende factoren (7200 = a x b, geef me de b maar, en de a weet je niet) is niet te doen. Enige manier zou dus iets zijn als een glitch oid. waarmee je random kan uitlezen wanneer hij wordt opgevraagd, en die gebruiken om een PRIV op te stellen. Maar die zou dan weer werken op DIE PS3 in DIE ene situatie, omdat je in je volgende try, en ook op iedere andere PS3 een andere random zou krijgen waardoor de PRIV alweer niet klopt (je kan dus ook alleen 1 PRIV gebruiken mits je random ook altijd hetzelfde is geloof ik). Dan zou je dus a la X360 een stukje hardware moeten hebben die de bus kan uitlezen om te kijken wat random was, de PRIV vaststelt, en vervolgens on-the-fly die PRIV injecteert in alles wat je draait. Vooralsnog zie ik dat somber in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corewillem
Bedankt voor de goede uitleg ! Ziet er inderdaad dan niet rooskleurig uit voor de mensen op ofw (waaronder ik ) die +3,55 zitten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• e_sabbagh
  • Registratie: Januari 2011
  • Nu online
Ik heb net een PS3 met de laatste firmware gekregen en ik ben mij aan het verdiepen in het jailbreaken van de console. Ik weet nu dat +3.55 firmware niet softwarematig gejailbreaked of gedowngrade kan worden. Dus ik ben me nu aan het verdiepen in de hardware manier. Ik heb hier een paar vragen bij:

Is de kans groot dat ik (technisch onhandig) de PS3 kapot maak?
Welke tutorials zijn te vertrouwen?
Zijn er mensen die dit eventueel doen, en zo ja wie/wat/waar?
Zijn er nog andere belangrijke dingen die ik moet weten?

Alvast bedankt en een gelukkig nieuw jaar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iChaos

iChaos

It's Lupus.

e_sabbagh schreef op woensdag 02 januari 2013 @ 00:03:
Ik heb net een PS3 met de laatste firmware gekregen en ik ben mij aan het verdiepen in het jailbreaken van de console. Ik weet nu dat +3.55 firmware niet softwarematig gejailbreaked of gedowngrade kan worden. Dus ik ben me nu aan het verdiepen in de hardware manier. Ik heb hier een paar vragen bij:

Is de kans groot dat ik (technisch onhandig) de PS3 kapot maak?
Welke tutorials zijn te vertrouwen?
Zijn er mensen die dit eventueel doen, en zo ja wie/wat/waar?
Zijn er nog andere belangrijke dingen die ik moet weten?

Alvast bedankt en een gelukkig nieuw jaar!
Er spelen een boel factoren mee en als je niet weet hoe het te werk gaat zou ik er niet aan beginnen. Je moet je PS3 openen, een downgrader solderen op het NAND of een clip op de NAND-chip zetten, waarna je een USB stick gebruikt met een kleine printplaat om een bestand raw te schrijven naar het NAND. Als je niet weet waar je mee bezig bent kan je bij het softwarematige deel moeilijk iets verkeerd doen als je een beetje tweaker bent en je genoeg inleest, maar het hardwarematige deel zou ik iets langer over nadenken eer ik het probeer. Ben zelf niet verder gegaan dan een Blaster inbouwen in een Xbox 360 en een drive flash op die 360, maar meer zou ik hardwarematig ook niet proberen. Of laten doen om terug te gaan naar 3.55, gelijk QA togglen en vervolgens echt goed inlezen of hier vragen voor je iets doet, of niet aan beginnen, of die PS3 verkopen en een model halen die nog een oude firmware hebben. Ik kocht de mijne 4 maanden geleden van een medetweaker, niet-omgebouwd op 3.21 voor 120 euro zonder controller dus inmiddels zullen ze nog betaalbaarder zijn.

Noot: je kan zelf uiteraard handig zijn met hardware en dan kan je flink wat besparen op de downgrade, maar let er wel op dat je echt de authentieke hardware hebt en niet de Chinese kloons die tijdens het flashen opeens uitvallen. En uiteraard nog meer inlezen.

[ Voor 7% gewijzigd door iChaos op 02-01-2013 19:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• e_sabbagh
  • Registratie: Januari 2011
  • Nu online
iChaos schreef op woensdag 02 januari 2013 @ 19:45:
[...]

Er spelen een boel factoren mee en als je niet weet hoe het te werk gaat zou ik er niet aan beginnen. Je moet je PS3 openen, een downgrader solderen op het NAND of een clip op de NAND-chip zetten, waarna je een USB stick gebruikt met een kleine printplaat om een bestand raw te schrijven naar het NAND. Als je niet weet waar je mee bezig bent kan je bij het softwarematige deel moeilijk iets verkeerd doen als je een beetje tweaker bent en je genoeg inleest, maar het hardwarematige deel zou ik iets langer over nadenken eer ik het probeer. Ben zelf niet verder gegaan dan een Blaster inbouwen in een Xbox 360 en een drive flash op die 360, maar meer zou ik hardwarematig ook niet proberen. Of laten doen om terug te gaan naar 3.55, gelijk QA togglen en vervolgens echt goed inlezen of hier vragen voor je iets doet, of niet aan beginnen, of die PS3 verkopen en een model halen die nog een oude firmware hebben. Ik kocht de mijne 4 maanden geleden van een medetweaker, niet-omgebouwd op 3.21 voor 120 euro zonder controller dus inmiddels zullen ze nog betaalbaarder zijn.

Noot: je kan zelf uiteraard handig zijn met hardware en dan kan je flink wat besparen op de downgrade, maar let er wel op dat je echt de authentieke hardware hebt en niet de Chinese kloons die tijdens het flashen opeens uitvallen. En uiteraard nog meer inlezen.
Heel erg bedankt voor je reactie. Klinkt idd ver boven mijn kunnen. Ik ga andere opties bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corewillem
Ik heb de laatste tijd veel gehoord over de zogenaamde "3K3y" hardware mod die je in staat stelt om homebrew enz af te spelen. Weten jullie of deze legit is ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowBumble
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:21

ShadowBumble

Professioneel Prutser

corewillem schreef op maandag 01 juli 2013 @ 11:38:
Ik heb de laatste tijd veel gehoord over de zogenaamde "3K3y" hardware mod die je in staat stelt om homebrew enz af te spelen. Weten jullie of deze legit is ?
Mwa valt me nogal tegen eigenlijk , die hardware mod sluit je aan tussen je bluray drive en de connector op het moederbord + je moet een PS3 hebben die lager dan 4.xx draait anders werkt het niet omdat ze je drivekey eerst moeten extracten of de disc te simuleren.

"Allow me to shatter your delusions of grandeur."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corewillem
Op hun facebook staat nogtans dat ze dat hebben opgelost en dat dat nu ook op 4.xx kan ? IK heb alleen maar mensen er games op zien spelen maar gaat homebrew (waarvoor ik het wil ) er ook mee ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iChaos

iChaos

It's Lupus.

Nee, homebrew werkt niet met de 3k3y. De 3k3y dient enkel om de data van een schijf te faken, maar de signature checks blijven wel gewoon werken met die 3k3y. Niet-gesigneerde software zal dus alsnog niet opgestart kunnen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corewillem
Pff daar heb je dan ook niets aan ik hoop op zo iets als die 3K3Y voor homebrew.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nirrilith
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 24-04 22:39
Ik ben er ook maar weer eens ingedoken, en kom nu tegen dat ook ik mijn ps3 zal moeten gaan downgraden om hem vervolgens te kunnen voorzien van CFW. waarom deze CFW, ik heb sinds kort een vita en wil graag mn eigen games via remote play kunnen spelen.

iemand die mij wellicht kan helpen aan een downgrade? (ik weet dat hier hardware voor benodigd is)

Edit: Inmiddels zelf eens aan de slag gegaan met een E3 Flasher. heb succesvol mijn PS3 kunnen downgraden en kan nu eindelijk mn games via de PS VITA spelen.

[ Voor 18% gewijzigd door Nirrilith op 18-07-2013 16:23 ]

Battle.net ID: Nirrilith#2845

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• David123
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 27-05-2024
Zelf de 3k3y gekocht en geinstalleerd, werkt top! homebrew komt er ook aan.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11:23

Zorian

What the fox?

Valt me tegen dat dit nog niet besproken is hier: http://www.cobra-ode.com/
Modchip voor de PS3 welke je in staat stelt om homebrew én ISO's van spellen te laden vanaf USB.
De chip 'bypassed' je Bluray en emuleert het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TiranTim
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 03-06-2021
Hey hoi !
Ik ben nieuw hier en had een zeer belangrijke vraag (voor mij dan)
Ik zoek al keilang naar een DEX PS3
Ik kan er nergens een vinden.
Iemand toevallig die daar wat mee kan?
Oftewel, waar ik er een kan kopen of wie verkoopt.
Ik hoor het zeer graag !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corewillem
Net 3k3y besteld voor de homebrew, nog 2 a 3 weken en ik heb hem :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• David123
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 27-05-2024
corewillem schreef op maandag 16 september 2013 @ 18:05:
Net 3k3y besteld voor de homebrew, nog 2 a 3 weken en ik heb hem :)
Heb hem en ben er super tevreden mee, werkt prima en ja homebrew komt eraan heb nu showtime en multiman maar die zijn nog vrij beperkt.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markos

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

Ik wil een PS3 kopen om te jailbreaken. Maar waar moet ik op letten? Het moet sowieso een gebruikte worden ivm. firmware versie.

- Firmware t/m 3.55 is te jailbreaken toch? (ofwel, 3.55 zelf ook nog toch?)
- Super slim kan niet als het goed is. Maar wel alle PHAT modellen. Hoe zit het met SLIM, kunnen deze ook allemaal mits ze t/m OFW 3.55 zijn?
- Heeft de slim behalve zijn formaat ook voordelen t.o.v. de phat?

Zijn er nog andere dingen waar ik op moet letten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corewillem
Ja. 3.55 is te jailbreaken
Nee, niet alle slims kunnen gejailbreakt worden, maar als je er een koopt met 3.55 op zit je goed
Het grootste voordeel van slim is dat ie geen last heeft van ylod

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markos

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

Het is toch lastiger dan ik dacht om een 3.55 of lager te vinden in de buurt. Zijn er ook hardware downgrade methodes die zonder te solderen kunnen? (Van die click-on dingen) Ik dacht dat de E3 flasher dit was, maar die moet je ook solderen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corewillem
Je vind zeker e3 flashers met clips. Ik ga waarschijnlek omdat de 3k3y me nu toch te lang laat wachten (de r editie voor 20xxx ) Ik ga nu toch in de plaats van een ode voor cfw. Had gedacht dat homebrew op gang ging komen op die ode's blijkbaar niet... dan maar cfw ben benieuwd of het me lukt met de e3 flasher.

EDIT: Heb net men e3 flasher aangekregen in de komende dagen is zien of het me lukt om hem op cfw te krijgen.

[ Voor 50% gewijzigd door corewillem op 29-10-2013 16:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corewillem
Ik ben momenteel bezig om de nor clip op de nor chip te zetten. Ik heb een 2004a ps3, ik heb all vanalles geprobeerd. Iemand nog tips ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CapTVK
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
(overleden)
Zorean schreef op woensdag 04 september 2013 @ 22:00:
Valt me tegen dat dit nog niet besproken is hier: http://www.cobra-ode.com/
Modchip voor de PS3 welke je in staat stelt om homebrew én ISO's van spellen te laden vanaf USB.
De chip 'bypassed' je Bluray en emuleert het.
"chip" zegt die dan. Dat is een tot de nok gevulde complete printplaat! Plus een half dozijn connectors! 8)7

Ik moet zeggen dat ik onder de indruk ben van het werk van Sony om de PS3 mod/hack proof te houden.

We zijn nu aan het einde van de levenscyclus van de PS3 en het is nog steeds niet gelukt om een "eenvoudige" (tussen haakjes) hack te vinden om zelf code te draaien. Ik zat er zelf niet echt op te wachten. Zelf gebruik ik mijn PS3 voornamelijk als mediaplayer maar het was leuk geweest als iemand native een C64 of Amiga emu had kunnen laten draaien op de PS3. Dat had ik wel willen proberen.

En nee, een omweg via yellow dog Linux telde niet.

TF2 GoT http://www.teamfortress.eu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrissis
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23-04 22:42
Even een kickje.... Is het mogelijk om Netflix met een Cfw te gebruiken? Bij mij geeft ie aan dat er een update beschikbaar is maar die kan ik uiteraard niet downloaden. Zie ik iets over het hoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corewillem
chrissis schreef op maandag 30 december 2013 @ 11:05:
Even een kickje.... Is het mogelijk om Netflix met een Cfw te gebruiken? Bij mij geeft ie aan dat er een update beschikbaar is maar die kan ik uiteraard niet downloaden. Zie ik iets over het hoofd?
Normaal zou dat moeten kunnen. Als je er niet uit raakt moet je maar is bij psx-scene zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrissis
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23-04 22:42
Oke, thanks. Ik zal daar eens kijken....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corewillem
chrissis schreef op maandag 30 december 2013 @ 11:46:
Oke, thanks. Ik zal daar eens kijken....
Waar ik net ook aan dacht. Als je niet 4.53cfw draait kan je daar altijd naar updaten. smhabib heeft een tijdje geleden 4.53 habib cobra edition uitgebracht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MissShadows
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 12-02-2023
hallo, ik ben aan het rondsnuffelen om mijn ps3 om te bouwen. Ik heb al heel wat info gevonden, maar ik kom er nog niet helemaal uit.
Ik heb al ondervonden dat een ode het niet gaat worden, omdat ik nog niks in de buurt gevonden hebt die zon apparaat kan inbouwen en zelf doen gaat hem ook niet worden omdat ik heb begrepen dat ik dan moet solderen, wat ik niet kan. In dit topic heb ik al een bericht gelezen dat ik in principe de ps3 kan downgraden doormiddel van een e3 Flasher.
Heb ik ook informatie over gevonden.
Info over mijn PS3: CECH 2504b. Ook heb ik via MinVerChk gekeken wat de base fw was (huidige is ofw 4.53, base was 3.50) dus dan zou ik de ps3 kunnen downgraden, middels een e3 NOR clip, als ik dat goed had begrepen zonder solderen.
Nu heb ik een site gevonden die deze apparaten verkoopt (ik zal voor de zekerheid maar geen links plaatsen) en deze heeft: een E3 Flasher, E3 flasher limited edition voor PS3 en E3 Flasher NOR clip voor de playstation 3. Nu heb ik geen idee welke van de 3 de beste keuze voor mij is. Kan iemand mij helpen met deze keuze?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corewillem
MissShadows schreef op donderdag 09 januari 2014 @ 11:42:
hallo, ik ben aan het rondsnuffelen om mijn ps3 om te bouwen. Ik heb al heel wat info gevonden, maar ik kom er nog niet helemaal uit.
Ik heb al ondervonden dat een ode het niet gaat worden, omdat ik nog niks in de buurt gevonden hebt die zon apparaat kan inbouwen en zelf doen gaat hem ook niet worden omdat ik heb begrepen dat ik dan moet solderen, wat ik niet kan. In dit topic heb ik al een bericht gelezen dat ik in principe de ps3 kan downgraden doormiddel van een e3 Flasher.
Heb ik ook informatie over gevonden.
Info over mijn PS3: CECH 2504b. Ook heb ik via MinVerChk gekeken wat de base fw was (huidige is ofw 4.53, base was 3.50) dus dan zou ik de ps3 kunnen downgraden, middels een e3 NOR clip, als ik dat goed had begrepen zonder solderen.
Nu heb ik een site gevonden die deze apparaten verkoopt (ik zal voor de zekerheid maar geen links plaatsen) en deze heeft: een E3 Flasher, E3 flasher limited edition voor PS3 en E3 Flasher NOR clip voor de playstation 3. Nu heb ik geen idee welke van de 3 de beste keuze voor mij is. Kan iemand mij helpen met deze keuze?
Ik heb zelf de e3 flasher limited gekocht. Maar de gewone e3 flasher is ook goed ( buiten als je dualboot van ofw en cfw wilt) De e3 flasher nor clip is voor als je alleen de clip voor op je nor nodig hebt. Als je hulp nodig hebt met het houden van het clip op de nor chip moet je het hier maar posten heb hier zelf al veel problemen mee gehad en ken de nodige trucs om deze te bevestigen want dit is niet altijd simpel. Je gaat best naar cfw met de NOFSM methode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MissShadows
hallo corewillem, bedankt voor je reactie. Nu heb ik een beter idee, welke kant ik op moet. Maar zoals ik het dus goed begrijp is er haast geen verschil tussen de gewone en de limited edition, behalve een aantal onderdelen en dat ik bij beide niet hoef te solderen. Als ik nog meer vragen heb of wel problemen ga krijgen post ik dat meteen. Nogmaals erg bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corewillem
Klopt, zover ik weet zit er bij de e3 flasher limited wel een sata station enz bij maar dit heb je eigenlijk niet nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MissShadows
ik heb wel nog 1 vraagje, voordat ik de set bestel. Als ik wel een dual boot wil maken van een PS3 (voor online gamen, ik neem aan dat met cfw nog steeds een risico is op een ban) dan moet er zeker wel gesoldeerd worden, of kan dat ook zonder solderen?
Ik ben het op google nog niet tegengekomen (alleen met solderen)

Edit: nevermind, connector van de fan is afgebroken, dus ik kan nu toch niet verder

[ Voor 12% gewijzigd door MissShadows op 21-01-2014 18:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 221639

Ik heb zelf ook heel erg zitten twijfelen over aanschaf van de E3 flasher maar het schijnt dat deze vrijwel niet te gebruiken is met die zogenaamde clip. Als je het goed wilt doen zul je alles moeten solderen (ruimn 45 draden) en loop je niet het risico dat er geen contact is met 1 of meerdere van de nor pinns tijdens het flashen.
Toen ik dit een beetje heb zitten rondvragen bij ombouwshops werd het bevestigd...vrijwel niemand die professioneel te werk gaat gebruikt die clips. Onbetrouwbaar!
Ik heb het uiteindelijk bij consolehacks.nl laten doen voor een nette prijs (kost hetzelfde als dat je zelf zo'n flasher koopt!!) Geen gedoe :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• proditaki
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12-04 19:16
Ik heb zelf ook de 45 draden gesoldeerd.
Dat is een priegelwerkje, maar het is op zich met wat geduld wel goed te doen. De Flasher kon ik lenen van een bekende die deze al had aangeschaft. Ander was ik er waarschijnlijk ook niet aan begonnen, want het laten doen kost inderdaad ongeveer evenveel als de E3 flasher. Over stabiliteit inderdaad niets te klagen.

(Het j-taggen van mijn xbox360 was overigens wel een heel stuk makkelijker :) )

PSN: proditaki specs

• Markos

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

Als de Bluray speler kapot is, is jailbreaken dan niet een goedkope oplossing om hem te blijven gebruiken? De bluray speler heb je dan toch niet meer nodig? Ook niet voor het flashen zelf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander817
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23-04 21:48

sander817

5260 Wp + 13,2GJ Zonneboiler

ik ben op zoek naar een downgrade voor de CECHC04?
Schijnt moeilijk te zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iChaos

iChaos

It's Lupus.

Ligt eraan. Hoe handig ben je met een soldeerbout? In principe kan het best, maar je moet wel een flasher solderen. Ik zou zeggen dat je het beter kunt laten doen als je er niet vaardig in bent, of een PS3 vindt die nog een oude firmware draait.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander817
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23-04 21:48

sander817

5260 Wp + 13,2GJ Zonneboiler

iemand een idee waar ik terecht kan? Heb al meniggeen gemaild, maar die doen alleen de makkelijk om te bouwen PS3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DimitryK
  • Laatst online: 28-02 17:34
Hele simpele vraag waarschijnlijk, kan alleen het antwoord niet vinden. Kan ik een PS3 met Rogero 4.55 gewoon upgraden naar Rebug 4.65.2 dmv de PUP? Of zou ik eerst de Rogero 999 Downgrade moeten gebruiken om terug te gaan naar 3.55 CFW dan 3.55 OFW en daarna Rebug 4.65.2?

Bvd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rapsac
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08-04 01:15
Je kan direct flashen naar een hogere firmware versie. Lagere versie flashen kan meen ik alleen wanneer je de QA flag toggled (dat kan op elke cfw met de standlone qa toggler van Habib).

Xeon e5-2695 V3, RX Vega 64, Rift | PS3 | PS4 Pro,PSVR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DimitryK
rapsac schreef op zaterdag 31 januari 2015 @ 19:37:
Je kan direct flashen naar een hogere firmware versie. Lagere versie flashen kan meen ik alleen wanneer je de QA flag toggled (dat kan op elke cfw met de standlone qa toggler van Habib).
Direct flashen van Rogero naar Rebug werkte helaas niet. Heb eerste moeten downgraden naar 3.55, vervolgens QA flag omzetten en daarna pas werkte het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rapsac
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08-04 01:15
Het hoort toch gewoon te gaan, heb je het via het recovery menu geprobeert?

Xeon e5-2695 V3, RX Vega 64, Rift | PS3 | PS4 Pro,PSVR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DimitryK
rapsac schreef op zaterdag 31 januari 2015 @ 23:30:
Het hoort toch gewoon te gaan, heb je het via het recovery menu geprobeert?
Beiden, kreeg telkens Data Corruption error. Heb zelfs na de 999 downgrader een fix moeten installeren voor de 9.99 bug, want hij wilde niks meer flashen, behalve die fix. Daarna gewoon Rebug 4.65.2 erop gegooid en het werkte weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadow_Zero
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 23-04 00:22
Tijdje stil hier :)

De hoofdzakelijke reden dat ik een PS3 had was vanwege Guitar Hero en Rock Band. Rock Band vond ik altijd de leukere party game (zeker later met keys en harmony vocals en de gigantische DLC library), maar qua presentatie, graphics en customization vond ik Guitar Hero de betere. Als je Guitar Hero 5 en Rock Band 3 zou combineren dan had je denk ik nagenoeg de perfecte rock game!

Maar dat is wat off-topic. Ik heb nagenoeg alle games in de kast staan (zowel PS2 als PS3), maar als ik er wat in gooi (zo veel game ik niet meer) is het toch vooral Rock Band 3. Wat ik daar zo jammer aan vind is dat bepaalde RB1 en RB2 songs niet exporteerden (Metallica, Iron Maiden, Black Sabbath enzo). Dus toen ging ik eens googelen of er niet eens een methode was gevonden om dit toch in RB3 beschikbaar te krijgen.

Nu blijkt er een hele community te bestaan die songs hebben geexporteerd en zelfs customs songs hebben gemaakt! Ik weet niet hoe grijs dit gebied is volgens de GoT richtlijnen, maar het is iets waar ik me wel wat verder in wil verdiepen want het klinkt wel heel interessant. Ik was ook benieuwd of er toevallig mensen hier ervaring hebben met het laden van custom songs in Rock Band 3 op de PS3. Ik moet me nog verder inlezen, maar ik neem al wel aan dat om dit uberhaupt te kunnen doen hij jailbroken moet zijn.

Hier de community in kwestie: https://customscreatorscollective.wordpress.com/about-ccc/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlorisVN
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 10:40
ter info, er is sinds enige tijd een nieuwe Jailbreak beschikbaar op Firmware 4.82 !

Meer info hier te vinden : http://www.psx-place.com/...or-dumper-released.15500/

Echter zit ik hier nog steeds met een semi-bricked PS3 Phat model CECHC04.
Deze weigert helaas games te starten waarbij een trophy error 80010514 naar boven komt..

Ik heb zowat alles al geprobeerd, maar helaas nog geen oplossing kunnen vinden..
Iemand bekend met deze trophy error ??
Pagina: 1 ... 6 7 Laatste

Let op:
Wat is er not done in dit topic:
- discussies over illegale kopieën van spellen
- discussies omtrent backups maken van spellen
- discussies om met een onofficiële manier, niet van Sony afkomstige systeemsoftware, te verbinden naar Playstation Network
- discussies omtrent aanpassingen die als enige doel hebben het werkend krijgen van backups
- Het vermelden van of verwijzen naar backup managers

Wat is toegestaan:
- Uitleg geven of links naar tutorials, zolang de sites geen spul bevat wat tegen de regels is