Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Mede-auteur:
  • psychoclown
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-03 09:26

psychoclown

PS3 Jailbreak - opinie

Voorwoord
Geschiedenis
Helpen met dit topic?

Voorwoord
Welkom in het PS3 jailbreak opinietopic. In dit topic kan gediscussiëerd worden over de mogelijkheden die het biedt wanneer je je Playstation aanpast en/of jailbreakt, en wat jij ervan vindt. Nieuwsberichten, statements van Sony, en de mogelijkheden van nieuwe files mogen hier ook besproken worden.
Let wel even op het volgende:

• Bespreek toepassing van de jailbreak niet hier, bezoek daarvoor [PS3] Jailbreakdiscussie - toepassing
• Laat elkaar in zijn/haar waarde!
• Bij zaken die niet mogen; maak een TR aan en ga niet onnodig quoten of hier berichten aan spenderen.
Dit is niet het 100e topic over de gevolgen die piraterij van games al dan niet zou veroorzaken. Praat vrij met elkaar over de jailbreak, maar blijf ontopic: gerelateerd aan de PS3 jailbreak en niet enkel op basis van aannames.
• Quote nieuwsberichten en zorg ervoor dat er niet doorgelinkt wordt naar files; dit is niet toegestaan op GoT (zie daarvoor het algemeen beleid).

Geschiedenis
Eind augustus claimde een bedrijf de Playstation gekraakt te hebben. De Playstation werd voor het eerst gereleased op 11 november 2006 in Japan. Dit betekende dat de Playstation 4 jaar ongeschonden was. Middels een USB stick kon je de Playstation in 'debug mode' zetten waardoor je 'unsigned' code kon uitvoeren. Tweakers.net berichtte op 20 augustus het volgende:
Een bedrijf claimt een usb-stick gemaakt te hebben die het mogelijk maakt om gekopieerde games vanaf de interne harddisk van de PS3 of een extern medium op te starten. De 'PS Jailbreak' zou de PlayStation 3 in feite in debug-modus zetten.

De firma Ozmodchips.com heeft op YouTube een aantal clips geplaatst waarin een usb-stick in een PS3 is geplaatst, waarna een 'hd loader' in de xmb-interface verschijnt. Hiermee kan een spel op een externe harddisk worden geplaatst en gestart, en ook games op de interne harddisk van de PS3 zouden zo gestart kunnen worden. Een bijkomend voordeel is dat games vanaf harddisk twee keer zo snel laden als vanaf een blu-ray-schijfje. Het 'rippen' zou alleen mogelijk zijn met een blu-ray game-disc; kopiëen zouden niet worden ingelezen door de interne blu-ray-drive.
De jailbreak werkt alleen met firmware 3.41 en werd meteen gepatcht. Je kon niet meer online omdat PSN een hoger firmware vereiste dan de 3.41.

Al snel kwamen er zogenoemde 'backup managers' uit waarmee je een spel naar je harde schijf kon kopieëren. Hierdoor werd het afspelen van games een stuk sneller; laadtijden werden korter. Echter verschenen er ook spellen via illegale kanalen die ook afspeelbaar werden. Piraterij was een feit op de Playstation 3.

Op de 'Chaos Communication Congress 2010' in Berlijn kondigde een groep genaamd 'fail0verflow' aan dat ze er in waren geslaagd om 'unsigned' code te draaien op de Playstation zonder een dongle. Ook kondigde ze aan dat door hun hack de 'key' gevonden kon worden waarmee software 'gesigned' kon worden, waardoor de Playstation denkt dat de code / software van Sony zelf afkomt. De 'private key' kon technisch gezien wél veranderd worden door Sony maar dan zouden alle games en software niet meer werken die de oude key nog gebruikten. Dit is dus geen optie.

Op 3 januari 2011 publiceerde een gebruiker genaamd 'geohot' de 'private key' en liet zien hoe hij 'Hello World' op de Playstation werkend kreeg. 'geohot' gebruikte hiervoor de hack van de groep 'fail0verflow'. Ook de 'private key' van de PSP werd zichtbaar. 'geohot' kwam met een custom firmware waarop software geïnstalleerd kon worden, echter limiteerde geohot lv2 en lv1 waardoor backup managers niet werkte.

In reactie op dit heeft Sony zowel de groep 'fail0verflow' als 'geohot' aangeklaagd. Hier is het complete Tweakers.net nieuwsoverzicht met betrekking tot de PS3 Jailbreak te vinden.

Helpen met dit topic?
Dit topic is enkel een opzet en start voor de opiniediscussie over de PS3 Jailbreak. Heb je meer informatie en wil je deze topicstart graag wat uitgebreider maken en onderhouden? DM mij!

[ Voor 0% gewijzigd door psychoclown op 12-02-2011 21:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:37
Ik vind dat de Playstation 3 eigenlijk functionaliteit mist. Ik had véél liever een soort van modulair systeem gezien waar bijvoorbeeld 3th party media software op gedraaid kan worden. Dit kon ook, in OtherOS. Echter door een lek heeft Sony dit helaas moeten patchen.

De Playstation 3 is een krachtig apparaat waar véél op mogelijk is, alleen wordt dit door Sony helaas gelimiteerd. Nu er 'methodes' zijn om de Playstation te kraken zal Sony denk ik achter de feiten aanhobbelen. Het feit dat 'geohot' de rootkey heeft gevonden (Die overigens nog niet gepubliceerd is naar mijn weten) is voor mij wel een teken dat iemand anders hem mogelijkerwijs ook kan vinden en wél released.

Nu is de hack nog niet 'mainstream' omdat er wat haken en ogen aanzitten, nog niet alles 'compleet' is (Als: Software op USB Stickie en je hebt alles klaar met backup managers etc, het is nog een beetje uitvogelen waardoor de mainstream het nog niet heeft 'opgepakt').

Ik pleit dan ook nog steeds voor een soort modulair systeem of een soort van App-platform waar amateurdevelopers bijvoorbeeld een game op kunnen zetten.

Beetje jammer dat mijn tekst gecopy/paste wordt zonder enige vorm van vermelding oid

[ Voor 4% gewijzigd door RedHat op 13-02-2011 16:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

kaasaanfiets

Extreme Edition of koekoek

Ik vraag me af waarom Sony OtherOS op den duurt heeft geimplementeerd, wat wou sony daar mee bereiken, en waarom met een beperkte performance, waarom geen volledige hardware toegang?
En zodra iemand eindelijk heeft uitgevogeld hoe je de hardware volledig kan benutten ga je de functie schrappen.

Het is idd nog niet mainstream, ook 1 van de redenen dat ik het nog niet gedaan heb. Maar zodra Linux wel voor de volle 100% met alle toeters en bellen draait dan ga ik zeker een poging wagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Laatst online: 00:52

sjaool

Every life should have 9 cats

Ik weet niet of dit hier thuishoort maar Geohot is een beetje pissed off door Sony. ;)

Toestemming nodig voor bekijken van YouTube

Op deze plek staat ingesloten content die van YouTube afkomstig is. Het tonen van deze inhoud kan ertoe leiden dat YouTube persoonlijke gegevens zoals je IP-adres verwerkt en/of cookies op jouw computer of ander apparaat zet. Hiervoor moet je eerst expliciet toestemming geven voor Sociale media.

Bekijk op YouTube
The Light It Up Contest -- geohot

Of hij beseft niet helemaal waarin hij verzeilt is geraakt of die jongen is compleet geniaal gestoord. 8)7

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lasharor
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 22:06

lasharor

7 december 2004

sjaool schreef op zondag 13 februari 2011 @ 21:17:
Ik weet niet of dit hier thuishoort maar Geohot is een beetje pissed off door Sony. ;)

[video]

Of hij beseft niet helemaal waar hij in verzeilt is geraakt of die jongen is compleet geniaal gestoord. 8)7
Geohot is ook weer zo overdreven bezig, in zijn vorige filmpje was het ook al "I have a big ego".

De Kanye West van het jailbreaken zeg maar, die gast heeft aandacht te kort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psyonara
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 24-05 16:01
koekoek2003nl schreef op zondag 13 februari 2011 @ 01:43:
Ik vraag me af waarom Sony OtherOS op den duurt heeft geimplementeerd, wat wou sony daar mee bereiken, en waarom met een beperkte performance, waarom geen volledige hardware toegang?
En zodra iemand eindelijk heeft uitgevogeld hoe je de hardware volledig kan benutten ga je de functie schrappen.

Het is idd nog niet mainstream, ook 1 van de redenen dat ik het nog niet gedaan heb. Maar zodra Linux wel voor de volle 100% met alle toeters en bellen draait dan ga ik zeker een poging wagen.
Zoiets word ook niet mainstream gezien je toch wel een bepaalde kennis er voor nodig hebt?!

Tenzij het heel erg user friendly kan?! Iets wat niet zo snel zal gebeuren, Heb zelf een Fat en tuurlijk zou graag backups willen maken gezien ik 1 PSN game heb die niet meer te verkrijgen is (Sega Outrun) Maar heb meer zoiets wacht liever eerst, gezien ik nog garantie heb e.d. En dat ik eind dit jaar een Slim erbij haal en dan de Phat voor Linux e.d.

En gezien ik toch wel graag Online speel hou ik dit dan ook allemaal legaal, Dus geen haast. En in deze zin heb ik niks tegen de Jailbreak alleen hoe Sony er mee omgaat! En dan bedoel ik dat ik die heksenjacht niet snap?

Je toch wel de hele hackers community zit op te naaien! plus heeft zo krijgen ze een negatief beeld. Als ze zo door gaan word NextGen Console en NGP juist alleen maar sneller gehackt als ze zo mee doorgaan(tenminste zodra dezen komen).

Tuurlijk ban iedereen van het PSN niks op tegen maar niet zo streng hier op ingaan. Ze kunnen beter focussen door juist de schade te beperken (Damage Control instead of Witchhunt)

Edit> En dan nog iets!! waarom word er speciaal voor de Ps3 hier zo overdreven over gedaan Xbox360 ,WII, en de DS zijn ook flink ge-exploit. En daar worden alles behalve heftige discussies over gemaakt?

Iphone kun je er ook nog wel aan toevoegen, Totaal geen lawaai, misschien een maand toen het allemaal net gebeurde. Daar werd naar een jaar toch ook geen Olifant van gemaakt!?

[ Voor 10% gewijzigd door Psyonara op 13-02-2011 22:20 . Reden: Schoot me nog een Extra opinie te binnen. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

sjaool schreef op zondag 13 februari 2011 @ 21:17:

[video]

Of hij beseft niet helemaal waarin hij verzeilt is geraakt of die jongen is compleet geniaal gestoord. 8)7
*flauwe humor*
Na de uitspraak van de rechtbank zingt hij wel een toontje lager :+

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Psyonara schreef op zondag 13 februari 2011 @ 22:13:
[...]

Edit> En dan nog iets!! waarom word er speciaal voor de Ps3 hier zo overdreven over gedaan Xbox360 ,WII, en de DS zijn ook flink ge-exploit. En daar worden alles behalve heftige discussies over gemaakt?
Dit zal alles te maken hebben met de overdreven disproportionele reactie van Sony.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hillie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04:17

Hillie

Poepen = ultieme ontspanning

RedHat schreef op zaterdag 12 februari 2011 @ 17:20:
Ik vind dat de Playstation 3 eigenlijk functionaliteit mist. Ik had véél liever een soort van modulair systeem gezien waar bijvoorbeeld 3th party media software op gedraaid kan worden.
Hier ben ik het mee eens wat betreft de afspeelinterface van media, dat is best beroerd opgezet qua browsen enzo. Qua formaten afspelen is het apparaat ook enigszins beperkt, maar daar is omheen te werken als je je downloads omzet naar een PS3-vriendelijker formaat of vanaf een computer streamt met iets als PS3mediaserver.

Qua aanvullende diensten is het, hier in de VS in ieder geval, niet echt slecht gesteld. Je kunt Netflix en Hulu streamen met hun apps, films huren en/of aanschaffen, ik zag dat de NHL ook een app heeft om hun internetstreamdienst op te ontvangen en er zullen er vast nog meer zijn. Uitzending gemist heb je in Nederland meen ik, en er was onlangs nog een andere (matige toch?) "gratis" streaming dienst opgezet? Het is jammer dat dat in Nederland/Europa nog niet echt opgekomen is.

Liefhebber van schieten en schijten. Ouwehoer en niet-evangelisch atheist.

Daniel36: Dat zeg ik(?) Nee, dat zeg ik niet, je hebt gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Niet online

kaasaanfiets

Wat is het ineens verdacht stil, in dit topic.

Nouja, ik las dit op de frontpage: ea-gaat-zich-meer-richten-op-het-free-to-play-model

Misschien moet Sony hier maar eens naar gaan kijken, hoeven ze zich ook niet meer druk te maken om piracy...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluutmaran
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16-04 16:23
http://blog.eu.playstatio...ces-and-pirated-software/

Sony kondigt aan te gaan bannen, benieuwd wanneer de eerste berichten hierover binnen komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Dat is ook de enige juiste beslissing die ze kunnen nemen i.p.v. de jacht te openen op hackers en in de rechtzaal rond te gaan hangen.
Gewoon iedereen die betrapt wordt op rommelen met zijn PS3 bannen van het onlinegebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leech1984
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 05-05 19:39
Ik heb maar 1 email ontvangen. En ik ben toch echt met meerdere accounts online geweest (nog voor 3.56 update).

Maar goed, ik ben vooral benieuwd naar de laatste zin:
Het nalaten hiervan zal de beëindiging van toegang tot het PlayStation(R)Network en toegang tot de Qriocity(TM) op je PlayStation (R)3 systeem betekenen.
Is dit dan een console ban? Of een account ban? Of beide?

PSN: Leech1984

• kaasaanfiets
  • Niet online

kaasaanfiets

sjaool schreef op woensdag 16 februari 2011 @ 20:46:
Dat is ook de enige juiste beslissing die ze kunnen nemen i.p.v. de jacht te openen op hackers en in de rechtzaal rond te gaan hangen.
Gewoon iedereen die betrapt wordt op rommelen met zijn PS3 bannen van het onlinegebeuren.
Weet je nog vroegah, op school als 1 iemand iets geflikt had wat niet door de beugel kon en hij wou het niet vertellen dat je dan altijd als hele klas de bok was?

Beetje een ouderwetse oplossing.
leech1984 schreef op woensdag 16 februari 2011 @ 23:15:
Is dit dan een console ban? Of een account ban? Of beide?
Niet helemaal duidelijk maar aangezien een account ban natuurlijk helemaal geen zin heeft zal het een console ban zijn zoals MS die ook uitvoert. Niet op MAC adres niveau maar dieper en onomkeerbaar.

Playstation 3 - PSN ID: Sw0pDiller | XBOX360 Premium - Gamertag: ZakkeWasser | DELL New Studio 17 laptop

• Meelobee
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:49

Meelobee

¯\_(ツ)_/¯

koekoek2003nl schreef op donderdag 17 februari 2011 @ 02:09:
[...]

Weet je nog vroegah, op school als 1 iemand iets geflikt had wat niet door de beugel kon en hij wou het niet vertellen dat je dan altijd als hele klas de bok was?

Want? als je je ps3 niet aangepast hebt hoef je nergens bang voor te zijn, als je hebt zitten kloten met jailbreaks wel, maar dat is dan je eigen schuld. Beetje kromme vergelijking. Het is niet zo dat ik ook gebanned ga worden omdat jij niet wilt vertellen dat je het wel gedaan hebt..

Ryzen 7 7700X | ROG Strix B650-E Gaming Wifi | ROG Strix RTX 4070Ti | 32Gb GSkill RipJaws S5 | 980Pro 2Tb | Corsair RM850x Shift | Fractal Design North Black

• dangerpaki
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21-05 06:33
swopdark schreef op woensdag 16 februari 2011 @ 21:16:

Maargoed... de banhammer is preparing for a swing...
Aangezien i.t.t. de xbox de PS3 root key bekend is en heel de firmware reversed kan worden, zal dit alleen leiden tot een eigen versie van de PSN. Theoretisch natuurlijk mogelijk. Vraag is of het ook praktisch is en kan.

Maar je kan natuurlijk je geld erop inzetten dat een hacker nu als reactie de hele rootkey de deur uit gaat doen en Sony helemaal niets kan doen.

[ Voor 25% gewijzigd door dangerpaki op 17-02-2011 08:50 ]

• SidewalkSuper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 23-05 13:21
Dit topic was me nog niet opgevallen. Bij deze volg ik hem ook even :)

• sjaool

sjaool

koekoek2003nl schreef op donderdag 17 februari 2011 @ 02:09:
[...]

Het is wel de methode die Microsoft met redelijk succes toepast op Xbox Live. ;)

dangerpaki schreef op donderdag 17 februari 2011 @ 08:49:
Aangezien i.t.t. de xbox de PS3 root key bekend is en heel de firmware reversed kan worden, zal dit alleen leiden tot een eigen versie van de PSN. Theoretisch natuurlijk mogelijk. Vraag is of het ook praktisch is en kan.

Alles kan maar het onderhouden van zo'n service kost een hop geld en vereist een hoop servers en software. Daarnaast is het lastig volle games zoeken met ca 1000 man online op verschillende games eoh 2 vs 1 in COD...

Maar je kan natuurlijk je geld erop inzetten dat een hacker nu als reactie de hele rootkey de deur uit gaat doen en Sony helemaal niets kan doen.
Alsof de rootkey niet allang op tafel ligt en iedereen die er iets mee wilt kan hem vinden. Daarnaast dachten alle hackers, gebruikers en piraatjes als zeker 4 maanden dat Sony "niks" kon doen terwijl nu de banwave is gestart en de Firmware 3.56 nog steeds hartstikke op slot zit. Sony had al veel langer logboeken bij van de activiteiten van sommige gebruikers. Dit terwijl iedereen dacht met log ninja en vele ander progjes veilig te zitten.

Playstation 3 - PSN ID: Sw0pDiller | XBOX360 Premium - Gamertag: ZakkeWasser | DELL New Studio 17 laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cubic X
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 20:31
PSN hack lets users unban themselves, ban others
This game of one-upmanship between Sony and the PS3 modders is getting seriously heated. Responding to the news that Sony was permabanning modded consoles, a new hack claims to worm into the PSN and allow people to unban themselves.

The hack can also be used to ban another console, although they'd need access to that console's ID, which would have to be obtained from a refurb warehouse/secondhand seller or willingly given up by an idiot.

The mod scene is justifying its actions by calling Sony bullies and criticizing its strong-arm tactics. Sony, of course, is sticking by its EULA and claiming to protect its interests.

Whichever side you find righteous, there is no denying that this war is going to get even more bitter -- and likely more idiotic -- before it's all said and done.
Bron
Als dit waar is, heeft Sony het spelletje zwaar verloren :/ .

[ Voor 5% gewijzigd door Cubic X op 18-02-2011 19:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kabuto_Raiger
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 06-05 21:53

Kabuto_Raiger

Let's DDR!!!

om me ook eens te mengen in die discussie
http://www.mobilesdna.com...r-case-against-sony/3444/
zou wat zijn als dit gerucht (niet meer en niets minder op dit moment) waar blijkt te zijn. Dan heeft Geohot opeens wel de wapens om tegen Sony te gaan knokken. Zou wel een verklaring zijn toen hij na 2 dagen al de donaties had stopgezet. MS ook weer happy want die zijn een concurrent kwijt en een Talent rijker op de koop toe.

[ Voor 6% gewijzigd door Kabuto_Raiger op 26-02-2011 00:37 ]

Dance Dance Revolution

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kabuto_Raiger schreef op zaterdag 26 februari 2011 @ 00:35:
om me ook eens te mengen in die discussie
http://www.mobilesdna.com...r-case-against-sony/3444/
zou wat zijn als dit gerucht (niet meer en niets minder op dit moment) waar blijkt te zijn. Dan heeft Geohot opeens wel de wapens om tegen Sony te gaan knokken. Zou wel een verklaring zijn toen hij na 2 dagen al de donaties had stopgezet. MS ook weer happy want die zijn een concurrent kwijt en een Talent rijker op de koop toe.
Tuurlijk, en dit geloof jij? Het digital rights systeem is er ook voor MS en ook zij zitten met grote belangstelling te kijken naar de uitslagen om daarna ook keihard de makers van de JTAG exploit te pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Cubic X schreef op vrijdag 18 februari 2011 @ 19:59:
Bron
Het is niet waar. er is nergens op de bekende sites een link of progje te vinden... gewoon een theorie en dan nog jezelfs telkens als je opstart unbannen is een lastig klusje... dat kan de rootkey gewoon zien, vastleggen en verzenden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Laatst online: 01:36
Cubic X schreef op vrijdag 18 februari 2011 @ 19:59:
[...]

Bron
Elke week komt er wel 1 of andere 'hacker' met het nieuws hij weer iets 'baanbrekends' kan doen in het hele PS3 gebeuren. Of het enkel is om in de schijnwerpers te komen, of gewoon een gedachte spinsel welke mischien niet eens haalbaar is.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

swopdark schreef op zaterdag 26 februari 2011 @ 16:44:
[...]

Tuurlijk, en dit geloof jij? Het digital rights systeem is er ook voor MS en ook zij zitten met grote belangstelling te kijken naar de uitslagen om daarna ook keihard de makers van de JTAG exploit te pakken.
Ken jij het spreekwoord "waar rook is, is vuur"?

Als je de verhalen uit het verleden van Microsoft (vs Apple/IBM b.v.) kent dan kijk ik niet op van zo'n actie als dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Niet online

kaasaanfiets

nieuw voer...

Toestemming nodig voor bekijken van YouTube

Op deze plek staat ingesloten content die van YouTube afkomstig is. Het tonen van deze inhoud kan ertoe leiden dat YouTube persoonlijke gegevens zoals je IP-adres verwerkt en/of cookies op jouw computer of ander apparaat zet. Hiervoor moet je eerst expliciet toestemming geven voor Sociale media.

Bekijk op YouTube
PS3 Hacker vs. Sony

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCFreak
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 31-12-2022

DCFreak

If it aint broke, dont fix it.

swopdark schreef op zaterdag 26 februari 2011 @ 16:46:
[...]

Het is niet waar. er is nergens op de bekende sites een link of progje te vinden... gewoon een theorie en dan nog jezelfs telkens als je opstart unbannen is een lastig klusje... dat kan de rootkey gewoon zien, vastleggen en verzenden.
*snip*
De theorie inmiddels omgezet in praktijk:
This method was tested by myself (facanferff) with my banned console (error 8002A227, could not log in to PSN or create new accounts, so permanent ban). If you have any problem in executing this method, please tell me.
[...]
Wat gaat Sony nu doen? Deze 'hacker' ook aanklagen, deze keer misschien voor 2 miljoen? :O
Je vraagt je af wat voor prutsers daar werken, ze willen maar niet begrijpen dat ze de strijd deze generatie wederom verloren hebben.

[ Voor 5% gewijzigd door Cloud op 28-02-2011 10:53 . Reden: Dat soort opmerkingen mag je achterwege laten ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ItMeAedri
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16-05 09:59
Hij zegt wel heel erg vaak 'I mean...'

Verder, ik snap zijn bedoelingen achter het hacken wel, maar het zorgt voor de zoveelste discussie over illigale software, ect.

[ Voor 21% gewijzigd door ItMeAedri op 28-02-2011 00:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerpaki
Zhalix schreef op maandag 28 februari 2011 @ 00:30:
[...]

Hij zegt wel heel erg vaak 'I mean...'

Verder, ik snap zijn bedoelingen achter het hacken wel, maar het zorgt voor de zoveelste discussie over illigale software, ect.
Inderdaad zegt ie vaak I mean... Hij moet nodig een media person hebben die hem vertelt hoe hij moet overkomen op TV. Want af en toe zie ik z'n kop en denk ik, volgens mij klopt er echt iets niet in je hoofd. Mensen onderschatten vaak wat een uitdrukking voor verschil kan maken bij de mensen die je horen. Als je deze gast zet tegenover een pro geklede en sprekende advocaat van Sony dan heb je de neiging om die van Sony meer credibility te geven ook al begrijp je niets van de inhoud. Maar ben het totaal eens met de instelling van Geohot: Ik betaal dus ik bepaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dangerpaki schreef op maandag 28 februari 2011 @ 10:49:
[...]
Inderdaad zegt ie vaak I mean... Hij moet nodig een media person hebben die hem vertelt hoe hij moet overkomen op TV. Want af en toe zie ik z'n kop en denk ik, volgens mij klopt er echt iets niet in je hoofd. Mensen onderschatten vaak wat een uitdrukking voor verschil kan maken bij de mensen die je horen. Als je deze gast zet tegenover een pro geklede en sprekende advocaat van Sony dan heb je de neiging om die van Sony meer credibility te geven ook al begrijp je niets van de inhoud.
Bij mij komt die jongen over als een gestoord persoon als ik naar die beelden kijk, maar dat dacht ik daarvoor ook al. Dat geknipper met zijn ogen, zijn mond die scheef/open staat en dat onverzorgde haar doen mij denken aan een Southpark character genaamd Tweek.
Afbeeldingslocatie: http://pressplaying.com/wp-content/uploads/2009/08/tweek-296x300.jpg
Maar ben het totaal eens met de instelling van Geohot: Ik betaal dus ik bepaal.
Ik zou het er ook mee eens zijn geweest als men dat hele homebrew-gebeuren werkend zou kunnen krijgen zonder dat er illegale games mee gespeeld konden worden. Zolang dat niet het geval is mogen ze van mij zoveel mogelijk tegengewerkt (lees: opgehouden) worden.
Ik betaal zelf netjes voor al mijn games en ik wil niet dat een ander op welke manier dan ook voor mij mijn hobby gaat verzieken door lastige beveiligingen, cheaten etc. etc.

"Ik heb een zak expected goals nog nooit een goal zien maken." - snmght

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
Een beetje mediatraining kan idd geen kwaad :)
Ik zou het er ook mee eens zijn geweest als men dat hele homebrew-gebeuren werkend zou kunnen krijgen zonder dat er illegale games mee gespeeld konden worden
Maar dat is ook precies waar hij voor had gezorgd. In zijn firmware patch zaten ook beveiligingen om illegale games tegen te gaan na installatie ervan, terwijl homebrew enabled werd. Er zijn weer andere firmwares gekomen die dat niet hadden.

Het is ook normaal dat je voor je games betaald, maar het verschil is dat hij niet de schuld heeft van het spelen van illegale games en niet de schuld heeft dat mensen cheaten. Daar zijn andere mensen voor verantwoordelijk die tools maken om dat te faciliteren/vermakkelijken

[ Voor 4% gewijzigd door SidewalkSuper op 28-02-2011 11:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SidewalkSuper schreef op maandag 28 februari 2011 @ 11:34:
[...]
Maar dat is ook precies waar hij voor had gezorgd. In zijn firmware patch zaten ook beveiligingen om illegale games tegen te gaan na installatie ervan, terwijl homebrew enabled werd. Er zijn weer andere firmwares gekomen die dat niet hadden.
Kortom: Hij heeft het makkelijker gemaakt. Alsof ze zijn "beveiliging" niet zouden kunnen kraken ... :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
Hij heeft helemaal niet bijgedragen aan het makkelijk maken ervan, dat post ik net, zijn beveiliging is niet gekraakt er is gewoon iemand anders geweest die een firmware patch heeft uitgewerkt. Hoe de PS3 de bestanden versleuteld had, wat door Fail0verflow uit de doeken was gedaan, is de katalysator geweest die er het meest toe doet.

Nog ff een vergelijking die nergens op slaat:
Kortom: Een autofabrikant kan verantwoordelijk worden gehouden voor verkeersdoden?

[ Voor 70% gewijzigd door SidewalkSuper op 28-02-2011 12:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerpaki
OPSLAGHOND schreef op maandag 28 februari 2011 @ 11:07:
[...]

Bij mij komt die jongen over als een gestoord persoon als ik naar die beelden kijk, maar dat dacht ik daarvoor ook al. Dat geknipper met zijn ogen, zijn mond die scheef/open staat en dat onverzorgde haar doen mij denken aan een Southpark character genaamd Tweek.
[afbeelding]

[...]

Ik zou het er ook mee eens zijn geweest als men dat hele homebrew-gebeuren werkend zou kunnen krijgen zonder dat er illegale games mee gespeeld konden worden. Zolang dat niet het geval is mogen ze van mij zoveel mogelijk tegengewerkt (lees: opgehouden) worden.
Ik betaal zelf netjes voor al mijn games en ik wil niet dat een ander op welke manier dan ook voor mij mijn hobby gaat verzieken door lastige beveiligingen, cheaten etc. etc.
Ja hij heeft inderdaad van die trekjes dat je denkt...

Ik betaal zelf ook netjes voor m'n games (ook al vind ik de prijs onrechtvaardig hoog) en zou het ook rot vinden als straks alle plezier eraf is door het cheaten... Maar ondanks dat ben ik voor homebrew. Omdat ik vind dat als je voor een apparaat betaald hebt dat je ermee moet kunnen wat je wilt. Maar ja lastige is hoe hou je de gekken tegen die het verpesten voor de ander. Wil je illegale games, ga je gang jouw ding... zolang ik er geen last van heb is het prima. Maar ja, zo te zien staat Sony redelijk hopeloos tegenover die gasten, dus ik vraag me af hoe ze dit gaan oplossen. Ik denk dat ze nu heel veel spijt hebben dat ze de PS3 niet gewoon open hebben gelaten en dit gelazer hadden kunnen voorkomen.
OPSLAGHOND schreef op maandag 28 februari 2011 @ 11:41:
[...]

Kortom: Hij heeft het makkelijker gemaakt. Alsof ze zijn "beveiliging" niet zouden kunnen kraken ... :')
Met die logica is iedere persoon (dus ook Sony) natuurlijk fout bezig. Want elke beveiliging kan gekraakt worden. Ook die van Sony. Door een constante te gebruiken ipv een random getal heeft Sony het ook wel makkelijk gemaakt om piracy toe te laten.

[ Voor 12% gewijzigd door dangerpaki op 28-02-2011 13:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
dangerpaki schreef op maandag 28 februari 2011 @ 13:28:
Ik betaal zelf ook netjes voor m'n games (ook al vind ik de prijs onrechtvaardig hoog) en zou het ook rot vinden als straks alle plezier eraf is door het cheaten... Maar ondanks dat ben ik voor homebrew. Omdat ik vind dat als je voor een apparaat betaald hebt dat je ermee moet kunnen wat je wilt. Maar ja lastige is hoe hou je de gekken tegen die het verpesten voor de ander. Wil je illegale games, ga je gang jouw ding... zolang ik er geen last van heb is het prima. Maar ja, zo te zien staat Sony redelijk hopeloos tegenover die gasten, dus ik vraag me af hoe ze dit gaan oplossen. Ik denk dat ze nu heel veel spijt hebben dat ze de PS3 niet gewoon open hebben gelaten en dit gelazer hadden kunnen voorkomen.
Homebrew en 'illegale' games/programma's gaan al hele lange tijd hand in hand. Inmiddels is het geen OtherOS excuus meer, want geef eerlijk toe: zou je nu nog genoeg nemen met de features die OtherOS had, of wil je inmiddels veel meer?

Mijn stelling: zelfs al had OtherOS er in gebleven, waren ze nog aan het hacken gegaan, was het niet voor meer features/power (direct cores aanroepen), was het wel voor de gekopieerde games/spelen vanaf HD. En of dat nu een jaar langer zou duren, doet qua huidige situatie er niet zo meer toe.

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
Mijns inziens is dat een nutteloze discussie. Er zullen altijd mensen blijven die dat graag willen hacken, omdat ze het leuk vinden om zulke dingen te doen. Daar zullen de meeste het wel mee eens zijn (zo niet iedereen). Of het ze gelukt was in dezelfde tijd lijkt me sterk. Ook met OtherOS was de beveiliging solide, je kon de PS3 zelf er niet mee hacken. De zwakte die is gebruikt ligt juist buiten OtherOS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
SidewalkSuper schreef op maandag 28 februari 2011 @ 14:04:
Mijns inziens is dat een nutteloze discussie. Er zullen altijd mensen blijven die dat graag willen hacken, omdat ze het leuk vinden om zulke dingen te doen. Daar zullen de meeste het wel mee eens zijn (zo niet iedereen). Of het ze gelukt was in dezelfde tijd lijkt me sterk. Ook met OtherOS was de beveiliging solide, je kon de PS3 zelf er niet mee hacken. De zwakte die is gebruikt ligt juist buiten OtherOS.
Leuk? Dingen worden niet gehackt om het 'leuke', enkel omdat 'het kan' en om de extra dingen die je er mee kan doen (R4, modchips, keygens, jailbreaks).

Al die 'maar ik doe het voor OtherOS' mensen moeten gewoon eens stoppen met dat zielige excuus, daar gaat het al lang niet meer over. Zelfs als is er een enkeling die puur en enkel OtherOS wil terughalen, wil de rest dat en 100 dingen meer op de PS3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
Leuk is in dit geval "omdat het kan"

Daarom zeg ik het is een nutteloze discussie, omdat je precies hetzelfde verhaal oprakelt als eerder (zielig excuus / gaat bij een enkeling alleen om OtherOS). Het draagt niks bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
SidewalkSuper schreef op maandag 28 februari 2011 @ 14:44:
Leuk is in dit geval "omdat het kan"

Daarom zeg ik het is een nutteloze discussie, omdat je precies hetzelfde verhaal oprakelt als eerder (zielig excuus / gaat bij een enkeling alleen om OtherOS). Het draagt niks bij.
Omdat blijkbaar de 'hackers' ook geen beter excuus kunnen aanleveren om hun illegale activiteiten te rechtvaardigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
Die hackers vinden het een goed excuus om het verwijderen van OtherOS aan te grijpen om OtherOS terug te proberen te brengen. Jij vindt dat geen goed excuus / dat de hackers dat niet als excuus mogen gebruiken, omdat ze het (mede) om illegale games en cheaten te doen is. Dat is toch een zinloze discussie dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
En dat is precies wat ik bedoel ;) Zijn we ook daar weer klaar mee, kunnen weer weer verder met dit topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Er zijn echt jongens die het hacken van de PS3 om functies toe te voegen of weer te implementeren die dit echt voor de sport doen.
Dat er anderen zijn die de werkzaamheden van deze jongens gebruiken om illegale kopieën te kunnen spelen of om te kunnen cheaten is een heel ander verhaal.

Ik geloof echt dat een personen als geohot of Graf_Chokolo dit om de eerst genoemde reden doen.

[ Voor 8% gewijzigd door sjaool op 28-02-2011 16:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
sjaool schreef op maandag 28 februari 2011 @ 16:09:
Er zijn echt jongens die het hacken van de PS3 om functies toe te voegen of weer te implementeren die dit echt voor de sport doen.
Dat er anderen zijn die de werkzaamheden van deze jongens gebruiken om illegale kopieën te kunnen spelen of om te kunnen cheaten is een heel ander verhaal.
Dat is geen ander verhaal, de twee gaan hand in hand.
Ik geloof echt dat een personen als geohot of Graf_Chokolo dit om de eerst genoemde reden doen.
Ik geloof dit niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
OPSLAGHOND schreef op maandag 28 februari 2011 @ 16:23:
Sony's slechte beveiliging gaat ook hand in hand met piraterij. Slaat ook als een lul op een drumstel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
SidewalkSuper schreef op maandag 28 februari 2011 @ 16:41:
Sony's slechte beveiliging gaat ook hand in hand met piraterij. Slaat ook als een lul op een drumstel.
Kom je nu gewoon hier dit topic zieken, je vond de discussie toch al nutteloos?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SidewalkSuper schreef op maandag 28 februari 2011 @ 16:41:
[...]
Je kunt je echt niet gedragen he?
Telkens maar uitlokken ... :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
Ik lok niks uit, ik reageer gewoon op een opmerking die op net zoveel slaat als die opmerking van mij. Als een tang op een varken had ik ook kunnen zeggen. Come on zeg. Waar lok ik iets uit?

Ik heb mijn mening de vorige keer al beargumenteerd.

[ Voor 22% gewijzigd door SidewalkSuper op 28-02-2011 16:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
Nee, Opslag heeft gelijk, het 'terughalen van OtherOS' en het 'piraterij gerelateert kraken' gebruiken namelijk de indentieke methode, beveiliging omzeilen. Kan de OtherOS-hacker het omzeilen, kan de piraat er gebruik van maken, kan de piraat-hacker het omzeilen, kan de OtherOS gebruiker hier gebruik van maken. Zelfde middel, zelfde resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
Dat vindt dus niet iedereen in dit topic zo. Daarom zeg ik het is een nutteloze discussie, want niet iedereen is het met jullie eens (dan bedoel ik dus de discussie over dat die hackers wel / niet illegale games in de hand willen spelen). OtherOS terughalen is een compleet ander verhaal als de beveiliging van games omzeilen. In de PS3 heb je GameOS en je hebt/had OtherOS. Dat iemand OtherOS terughaalt betekent niet dat je in GameOS kan inbreken. Doordat de beveiliging in essentie al fouten bevatte is dat alleen nu wel zo.

Ik ben van mening dat je (zoals de wet in NL ook aangeeft), apparaten mag jailbreaken om interoperabiliteit te kunnen bewerkstelligen. Dat jullie dat niet vinden (tot op dezelfde hoogte als ik dat vind) is je goed recht, maar dat betekent toch niet dat jullie argumenten feitelijk boven de mijne staan. We verschillen van mening.

Dat dat op je overkomt als uitlokken vind ik jammer en is niet m'n bedoeling.

[ Voor 38% gewijzigd door SidewalkSuper op 28-02-2011 17:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SL65
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 01:08
SinergyX schreef op maandag 28 februari 2011 @ 16:55:
Nee, ik vind dat Opslag gelijk heeft, het 'terughalen van OtherOS' en het 'piraterij gerelateert kraken' gebruiken namelijk de indentieke methode, beveiliging omzeilen. Kan de OtherOS-hacker het omzeilen, kan de piraat er gebruik van maken, kan de piraat-hacker het omzeilen, kan de OtherOS gebruiker hier gebruik van maken. Zelfde middel, zelfde resultaat.
Zo even voor je verbeterd :)
SidewalkSuper schreef op maandag 28 februari 2011 @ 17:00:
Dat vindt dus niet iedereen in dit topic zo. Daarom zeg ik het is een nutteloze discussie, want niet iedereen is het met jullie eens (dan bedoel ik dus de discussie over dat die hackers wel / niet illegale games in de hand willen spelen). OtherOS terughalen is een compleet ander verhaal als de beveiliging van games omzeilen. In de PS3 heb je GameOS en je hebt/had OtherOS. Dat iemand OtherOS terughaalt betekent niet dat je in GameOS kan inbreken. Doordat de beveiliging in essentie al fouten bevatte is dat alleen nu wel zo.

Ik ben van mening dat je (zoals de wet in NL ook aangeeft), apparaten mag jailbreaken om interoperabiliteit te kunnen bewerkstelligen. Dat jullie dat niet vinden (tot op dezelfde hoogte als ik dat vind) is je goed recht, maar dat betekent toch niet dat jullie argumenten feitelijk boven de mijne staan. We verschillen van mening.

Dat dat op je overkomt als uitlokken vind ik jammer en is niet m'n bedoeling.
Precies. Het was niet meer dan te verwachten dat er mensen zijn gaan werken aan dat gene wat eruit is gehaald namelijk Otheros support.

Daarbij zijn mensen als Geohot en Graf_Chokolo niet de oorzaak van de piraterij, maar de ps jailbreak en de latere uitgelekde root keys. Maargoed de ps jailbreak makers zijn nooit aangepakt (noch gevonden volgens mij). Tja dan is het wel erg makkelijk om wat hackers/tweakers aan te pakken die toch updates bij houden op forums etc...

Conclusie de zaak stinkt

En ja 99% van de hackers zijn bezig met backupmanagers etc..., maar ik ben geinterreseerd in de overige 1% die meer features naar de ps3 brengt.

[ Voor 63% gewijzigd door SL65 op 28-02-2011 17:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
Blijkbaar ben jij van mening dat dit niet zo is, toelichting?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

[...]

Nee, die gaan niet in hand in hand, het één is helaas het gevolg van het ander.
Dat geohot de PS3 hacked en vervolgens een ander die kennis gebruikt om illegale kopieën te spelen daar kan geohot niks aan doen.
Hetzelfde geldt voor Graf_Chokolo.
Dat jij het laatste niet gelooft is jouw mening.
Ik geloof dus echt dat er jongens rondlopen die dit om de kennis en de kick doen.

[ Voor 29% gewijzigd door sjaool op 28-02-2011 19:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
sjaool schreef op maandag 28 februari 2011 @ 18:58:
[...]
Dat geohot de PS3 hacked en vervolgens een ander die kennis gebruikt om illegale kopieën te spelen daar kan geohot niks aan doen.
Hetzelfde geldt voor Graf_Chokolo.
En dat kun jij bewijzen? Wie zegt dat zij daar niets mee te maken hebben? Of moet ik hen net als jij op hun woord geloven? Of een blog? Of Facebook-/Twitterpagina?
Ze gaan echt geen schuldbekentenis op het internet zetten. ;)
[...]
Ik geloof dus echt dat er jongens rondlopen die dit om de kennis en de kick doen.
Dat weet ik wel zeker.
SL65 schreef op maandag 28 februari 2011 @ 17:43:
[...]En ja 99% van de hackers zijn bezig met backupmanagers etc..., maar ik ben geinterreseerd in de overige 1% die meer features naar de ps3 brengt.
Tja ... dan rest ons niets anders dan jou ook maar op je woord te geloven ... O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SL65
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 01:08
OPSLAGHOND schreef op maandag 28 februari 2011 @ 19:59:
[...]

En dat kun jij bewijzen? Wie zegt dat zij daar niets mee te maken hebben? Of moet ik hen net als jij op hun woord geloven? Of een blog? Of Facebook-/Twitterpagina?
Ze gaan echt geen schuldbekentenis op het internet zetten. ;)

[...]

Dat weet ik wel zeker.

[...]

Tja ... dan rest ons niets anders dan jou ook maar op je woord te geloven ... O-)
Tja Geohot heeft zijn cfw zo geschreven dat de PS3 geen games van de hdd kan lezen, helaas werd dit later omzeilt door hackers die de game aanpaste waardoor de PS3 dacht dat het om een PSN game ging.

Draai zelf nog gewoon 3.56 hoor, dus maak je geen zorgen.

[ Voor 14% gewijzigd door SL65 op 28-02-2011 20:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Niet online

kaasaanfiets

Waar zou jij je zorgen over te hoeven maken?

Ik vind opslaghond en Sindergyx erg kortzichtig.
Ze keuren alles bij voorbaat af en proberen telkens Geohot en iedereen die open en positief over de hack denkt in een hoekje te schuiven met een grote stikker erop: PIRACY.

Waarom doen jullie dat? tot nu toe heb je nog 0,0 hinder ondervonden van de hacks die in omloop zijn. En de enige reden die ik kan bedenken waarom je nu zo op je achterste poten gaat staan is waarschijnlijk omdat je denkt dat alle games gehackt zullen worden en op PSN alleen nog maar cheaters en hackers rondlopen waardoor er voor jullie geen lol meer is in online gamen.

Dit is tot nu toe nog niet gebleken.

Daarnaast kijk maar eens naar de PC kun je daar ook niet meer online gamen? dat systeem is nog opener dan wat met de ps3 gaat gebeuren. Hacks op je pc draaien is 10x zo eenvoudig als het op je ps3 draaien als het ooit zover zou komen. En ik kan gewoon zonder problemen online gamen.
Daarnaast is er ook speciale software die hacks e.d. kan bannen (X-ray, punkbuster enz.) Daarnaast kunnen ze in de toekomst gewoon met cd-keys gaan werken.

Dat jullie achter de visie staan dat je voor 30-60euro een spel moet kopen wat je op je gesloten sony systeem mag spelen volgens de spelregels die sony heeft aangegeven, betekend niet dat de rest van de wereld dat ook zo zou moeten doen.

Daarnaast is een PS3 game 40/50 GB? (blueray) Ik denk het het downloaden van zulke games de eerstkomende 5 jaar nog niet zo'n grote vaart zal lopen als dat je bij de PC ziet. Daarnaast zijn er nogsteeds bedrijven die pc games maken en daar niet failiet aan gaan, dus ik zie niet in waren ps3 game makers daar wel ineens van failiet zullen gaan.

Nogmaals ik ben helemaal voor het open breken van de PS3 ook voor het runnen van games vanaf je HD en het rippen van games want ik ben van mening dat mensen zelf een verstand hebben gekregen om hier wel of geen misbruik van te maken. Ook ben ik voor homebrew en een volledige linux omgeving. Ik ben tegen het gebuik van hacks en cheats die het online gamen vergallen, dit draagt nergens wat aan bij en heeft niemand iets aan behalve de gamer die het voor de rest vergalt.
Ook al ben je tegen het laatste dat betekend niet dat je dan maar meteen tegen de hele hack moet zijn.
Ik ben er ook op tegen dat mensen elkaar vermoorden met messen, maar moeten we dan alle messen maar verbieden? Ik ben er ook op tegen dat mensen zich dronken voeren en daarna iemand doodrijden. Moeten we drank daarom maar verbieden? Nee zeg ik, mensen hebben zelf een verstand gekregen, laten ze dit ook maar gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
koekoek2003nl schreef op maandag 28 februari 2011 @ 23:59:
Ook al ben je tegen het laatste dat betekend niet dat je dan maar meteen tegen de hele hack moet zijn.
Ik ben er ook op tegen dat mensen elkaar vermoorden met messen, maar moeten we dan alle messen maar verbieden? Ik ben er ook op tegen dat mensen zich dronken voeren en daarna iemand doodrijden. Moeten we drank daarom maar verbieden? Nee zeg ik, mensen hebben zelf een verstand gekregen, laten ze dit ook maar gebruiken.
Wapens kunnen doden, maar kunnen ook gewoon recreationeel worden gebruikt in de achtertuin op een paar blikjes of dartbord. Toch is wapenbezig verboden in Nederland (uitzondering van schietverenigingen), afweging van de voor- en nadelen.

Ik doe niets anders, ik kijk naar de positieve kant en weeg dit af tegen de negatieve punten. Ik hou dan maar bijzonder weinig positieve punten over, die enkel op het principe 'omdat het kan' draaien. De Wii was initieel ook om vanaf een USB/harddisk games te starten, iedereen met een modded Wii haalt die zut nu gewoon van het internet, indentiek als de R4 voor een DSI.

En precies zoals je zegt, iedereen heeft gezond verstand om zelf de keuze te maken, consequentie is in dit geval.. zonder toegang tot PSN. Ik wil best meer features op mijn PS3, maar als dit de voorwaarde is? Nee, dan mag de PS3 zo blijven en los ik het wel anders op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kabuto_Raiger
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 06-05 21:53

Kabuto_Raiger

Let's DDR!!!

http://www.guardian.co.uk...tation-3-lg-legal-dispute
geeft je te denken hoe dit aan het rollen is gekomen. Ik heb zelf het vermoeden dat SOny zijn patentzaakjes helemaal niet op orde heeft en ze bang zijn wat de Jailbreak nog meer aan het licht laat komen. Denk niet dat dit het eerste lijk gaat zijn namelijk

Dance Dance Revolution

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ADDG
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:41
Kabuto_Raiger schreef op dinsdag 01 maart 2011 @ 01:15:
geeft je te denken hoe dit aan het rollen is gekomen. Ik heb zelf het vermoeden dat SOny zijn patentzaakjes helemaal niet op orde heeft en ze bang zijn wat de Jailbreak nog meer aan het licht laat komen. Denk niet dat dit het eerste lijk gaat zijn namelijk
Dit heeft weinig met de jailbreak te maken. Beide bedrijven zijn al enkele maanden in een patent oorlog verwikkeld op meerdere fronten (mobiele telefoons, televisies, etc). Dit is dus gewoon een tegenzet van lg in het schaak spel dat een patent oorlog is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Niet online

kaasaanfiets

SinergyX schreef op dinsdag 01 maart 2011 @ 00:16:
[...]

Wapens kunnen doden, maar kunnen ook gewoon recreationeel worden gebruikt in de achtertuin op een paar blikjes of dartbord. Toch is wapenbezig verboden in Nederland (uitzondering van schietverenigingen), afweging van de voor- en nadelen.

Ik doe niets anders, ik kijk naar de positieve kant en weeg dit af tegen de negatieve punten. Ik hou dan maar bijzonder weinig positieve punten over, die enkel op het principe 'omdat het kan' draaien. De Wii was initieel ook om vanaf een USB/harddisk games te starten, iedereen met een modded Wii haalt die zut nu gewoon van het internet, indentiek als de R4 voor een DSI.

En precies zoals je zegt, iedereen heeft gezond verstand om zelf de keuze te maken, consequentie is in dit geval.. zonder toegang tot PSN. Ik wil best meer features op mijn PS3, maar als dit de voorwaarde is? Nee, dan mag de PS3 zo blijven en los ik het wel anders op.
Dus met andere woorden, de PS3 mag volgens jou wel gehackt worden zolang die mensen maar niet op het PSN kunnen komen.
Waarom dat dan? Als ik mijn PS3 hack en ik kan weer Linux installeren op 3.55, waarom zou ik dan niet gebruik mogen maken van het PSN?
Oftewel als ik de hack van Geohot installeer die het niet mogelijk maakt om illegale games te spelen maar waarbij het wel mogelijk is om software tool X te installeren(linux, xbmc ik noem maar wat). Doe ik toch niks verkeerd en doe ik toch ook niks om andere spelers hun games te vergallen.

Wat is volgens jou de consequentie dan?

Ook ben ik wel benieuwd naar dat lijstje met positieve en negatieve punten die je voor jezelf helder hebt.
Vooralsnog zijn er geen hacks en is het aanbod van ps3 games ook niet echt vrij groot en vaak tientallen GB, dus zo'n vaart zal dat niet lopen in vergelijking met de Wii/DSi.
Daarnaast is een PS3 zoveel meer dan wat een Wii/DSi ook zou kunnen worden. En als het systeem open ligt kunnen we juiste leuke dingen gaan verwachten.
Ik zou je willen advieseren om niet alleen angstvallig aan de negatieve gevolgen vast te klampen.

Piracy mbt films/muziek/pc games bestaan ook al jaren en deze staan echter nog steeds overeind.
Kabuto_Raiger schreef op dinsdag 01 maart 2011 @ 01:15:
Dat staat ook al op de frontpage ;)
nieuws: Douane legt beslag op Europese handelsvoorraad PS3-consoles

[ Voor 16% gewijzigd door kaasaanfiets op 01-03-2011 03:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 139886

koekoek2003nl schreef op maandag 28 februari 2011 @ 23:59:
Waar zou jij je zorgen over te hoeven maken?

Ik vind opslaghond en Sindergyx erg kortzichtig.
Ze keuren alles bij voorbaat af en proberen telkens Geohot en iedereen die open en positief over de hack denkt in een hoekje te schuiven met een grote stikker erop: PIRACY.

KNIP

Daarnaast kijk maar eens naar de PC kun je daar ook niet meer online gamen? dat systeem is nog opener dan wat met de ps3 gaat gebeuren. Hacks op je pc draaien is 10x zo eenvoudig als het op je ps3 draaien als het ooit zover zou komen.
Jij vind het goed gaan met de PC gaming industrie? Dan ben je een van de weinigen. Als de console wereld die kant op gaan ben ik diep bedorefd.
[KNIP]

Dat jullie achter de visie staan dat je voor 30-60euro een spel moet kopen wat je op je gesloten sony systeem mag spelen volgens de spelregels die sony heeft aangegeven, betekend niet dat de rest van de wereld dat ook zo zou moeten doen.
Stel je voor dat bedrijven producten op de markt brengen tegen een normale prijs. Games zijn goedkoper dan pakweg 30 jaar geleden, maar kosten in verhouding veel meer om te produceren.
Daarnaast is een PS3 game 40/50 GB? (blueray) Ik denk het het downloaden van zulke games de eerstkomende 5 jaar nog niet zo'n grote vaart zal lopen als dat je bij de PC ziet. Daarnaast zijn er nogsteeds bedrijven die pc games maken en daar niet failiet aan gaan, dus ik zie niet in waren ps3 game makers daar wel ineens van failiet zullen gaan.

Nogmaals ik ben helemaal voor het open breken van de PS3 ook voor het runnen van games vanaf je HD en het rippen van games want ik ben van mening dat mensen zelf een verstand hebben gekregen om hier wel of geen misbruik van te maken.
Als we naar de PC gaming industrie kijken kan je ervan uitgaan dat dit wel degelijk een enorm risico is.

En voordat de wilde honden me te lijf gaan: Het uitzetten van OtherOS is ronduit verkeerd. Alleen geloof ik geen bal van het "we hacken om de homebrew te krijgen". Overal waar je info kan vinden over de PS3 hack gaat het om het pirateren, oh nee, backuppen, van games.

Van al mijn vrienden met een gemodde/gehackte Wii, Xbox of PS3 ken ik er geen enkele die het niet doet om het pirateren. En dan moet je bedenken dat dit gaat om 30-45 jarigen met een fors huis, genoeg geld en een leasebak. Laat ik zeggen dat ik als ik naar hun kijk ik niet geloof dat dit bij jongere mensen beter zal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerpaki
SinergyX schreef op maandag 28 februari 2011 @ 13:37:
[...]

Homebrew en 'illegale' games/programma's gaan al hele lange tijd hand in hand. Inmiddels is het geen OtherOS excuus meer, want geef eerlijk toe: zou je nu nog genoeg nemen met de features die OtherOS had, of wil je inmiddels veel meer?

Mijn stelling: zelfs al had OtherOS er in gebleven, waren ze nog aan het hacken gegaan, was het niet voor meer features/power (direct cores aanroepen), was het wel voor de gekopieerde games/spelen vanaf HD. En of dat nu een jaar langer zou duren, doet qua huidige situatie er niet zo meer toe.
Het hele punt is toch dat Sony niet wil dat er gehacked wordt? Dan moeten zij een beleid voeren om dat zo veel mogelijk te ontmoedigen. Net zoals ze dat doen door nu te dreigen met bannen. Door die OtherOS eruit te halen hebben ze een groep mensen juist gemotiveerd om harder te hacken.
Mijn standpunt is 'hack erop los'. Ik heb betaald voor een apparaat. Als ik er een gat in wil boren om vervolgens dat ding op de plee te zetten en m'n pleeborstel erin te hangen is dat mijn zaak. Dus ook als ik dat ding wil hacken. Er zullen altijd mensen zijn die hacken. Maar dan moet je als Sony zijnde niet de fout maken om die club groter te maken door dit soort dingen te doen.
SinergyX schreef op maandag 28 februari 2011 @ 14:13:
[...]

Leuk? Dingen worden niet gehackt om het 'leuke', enkel omdat 'het kan' en om de extra dingen die je er mee kan doen (R4, modchips, keygens, jailbreaks).

Al die 'maar ik doe het voor OtherOS' mensen moeten gewoon eens stoppen met dat zielige excuus, daar gaat het al lang niet meer over. Zelfs als is er een enkeling die puur en enkel OtherOS wil terughalen, wil de rest dat en 100 dingen meer op de PS3.
Je levert geen enkel bewijs voor het feit dat er enkelingen zijn die OtherOS willen terug halen en dat het grootste gedeelte iets anders wilt. Dus ik vind dat je dat ook niet zo hard moet roepen dan. Feit is dat zelfs als iedereen dat met een andere reden doet, dat de PS3 hun eigendom is en ze ermee mogen doen wat ze willen. Net zoals iemand jou niet kan dwingen om je eigen PS3 te hacken omdat jij een eigen wil hebt en het jouw PS3 is, kan dat andersom ook niet.
SinergyX schreef op maandag 28 februari 2011 @ 14:46:
[...]

Omdat blijkbaar de 'hackers' ook geen beter excuus kunnen aanleveren om hun illegale activiteiten te rechtvaardigen.
Vooralsnog hebben de hackers een beter excuus dan 'het is zo omdat ik het zeg' wat jij hier brengt. (Om maar in de termen van excuus te spreken zoals jij dat doet). En ik wist niet dat jij rechter was... vooralsnog is helemaal niet bewezen dat de hackers iets illegaals hebben gedaan.
[...]

[...]

Ik geloof dit niet.
Dat hoef jij niet te geloven allemaal. Maar misschien moet je naar de feiten kijken en kijken waarom op de firmwares uitgebracht door GeoHot en Graf_chokolo geen backups gedraaid konden worden. En dat het daarna nog weken heeft geduurd voordat iemand anders dat heeft uitgevogeld. Ja het systeem van Sony is lek, en daar kunnen niet alleen GeoHot en Graf_chokolo gebruik van maken maar ook anderen. Sterker nog, alles wat deze gasten hebben uitgevonden had net zo goed door iemand anders uitgevonden kunnen worden die meteen illegale zooi had uitgebracht.

Dit heeft vrij weinig met de Jailbreak te maken, laat dat aub dan ook zitten.

[ Voor 6% gewijzigd door psychoclown op 01-03-2011 19:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
Dan laat ik dit topic met rust tot er een rechter is gekomen, ik doe niet graag mee met <naam> bashen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 49090

NL wet

Je mag homebrew op je ps3 draaien
Je mag een thuiskopie draaien van een ps3 game aka backup
Sony mag je het recht ontnemen van psn

Mijn mening

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/HjtKx.jpg

Back ups is een kwestie van tijd. Door nu samen te werken creeeren ze als bedrijf als enige console ter wereld. Dan kan je een synergie krijgen dus de hackers en ps3. Win Win.

Als voorbeeld.

De homebrew community kan software schrijven zoals http://xbmc.org/

Bedoel dit kan allerlei klanten aantreken die helemaal niks met game te maken willen hebben, maar puur voor de films freaks.

Uiteindelijk kan je allerlei software bedenken.

Bedenk wel wat het Sony kost om piraterij tegen te gaan en deze samenwerking ik weet zeker dat de hackers daar geen moeite mee hebben. Die vinden het alleen prachtig mooi om op een ps3 software te schrijven.

Grave heeft ambitie om ooit zelf een gamebedrijf inc console op de markte te zetten, waarbij het draait om samenwerking. samenwerking met de community, samenwerking met de hackers. Samenwerking als maatschappij aan een beter product waar iedereen zijn eigen steentje kan aan bijdragen.

[ Voor 27% gewijzigd door Anoniem: 49090 op 02-03-2011 10:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coolsnarf
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 07-02-2024
Anoniem: 49090 schreef op woensdag 02 maart 2011 @ 10:23:
Bedenk wel wat het Sony kost om piraterij tegen te gaan en deze samenwerking ik weet zeker dat de hackers daar geen moeite mee hebben. Die vinden het alleen prachtig mooi om op een ps3 software te schrijven.
Toch betwijfel ik dit. Hackers willen over het algemeen iets doen wat niet kan. Het gaat ze meer om het hacken dan om de mogelijkheden die ze ermee creëren. Dus zodra de samenwerking er is vinden ze het misschien niet meer interessant.

[ Voor 7% gewijzigd door Coolsnarf op 02-03-2011 10:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Coolsnarf schreef op woensdag 02 maart 2011 @ 10:49:
[...]

Toch betwijfel ik dit. Hackers willen over het algemeen iets doen wat niet kan. Dus zodra de samenwerking er is vinden ze het misschien niet meer interessant.
Hackers zijn begonnen toen Sony dingen functionaliteten heeft afgenomen. Niet alle hackers over 1 kamp scheren.

Uiteindelijk kan je een leuke compromis sluiten.

Hackers volledig toegang tot de ps3. PSN uiteraad alleen voor sony dus de multiplayer en exclusieve psn games.

De hackers vinden het machtig om met de unieke cell structuur te werken.

Alles is mogelijk stel je voor dat iemand een creative idee heeft en besluit een unieke game te maken op de ps3.

Ik deel zelf de mening is iets de moeite waard geniaal ben ik hiervoor bereid het te kopen. Zo zullen er altijd mensen zijn die gewoon van verzamelen houden. Nu zelf al 10000euros aan films computers games gekocht.

Door te samenwerken met hackers krijgt Sony het voordeel wat Microsoft en Nintendo niet hebben.

Kwaadaardige hackers kunnen altijd denken Sony steunt mij laten we Microsoft en Nintendo lekker naaien

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 49090 op 02-03-2011 10:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerpaki
Anoniem: 49090 schreef op woensdag 02 maart 2011 @ 10:23:
NL wet

Je mag homebrew op je ps3 draaien
Je mag een thuiskopie draaien van een ps3 game aka backup
Sony mag je het recht ontnemen van psn

Mijn mening

[afbeelding]

Back ups is een kwestie van tijd. Door nu samen te werken creeeren ze als bedrijf als enige console ter wereld. Dan kan je een synergie krijgen dus de hackers en ps3. Win Win.

Als voorbeeld.

De homebrew community kan software schrijven zoals http://xbmc.org/

Bedoel dit kan allerlei klanten aantreken die helemaal niks met game te maken willen hebben, maar puur voor de films freaks.

Uiteindelijk kan je allerlei software bedenken.

Grave heeft ambitie om ooit zelf een gamebedrijf inc console op de markte te zetten, waarbij het draait om samenwerking. samenwerking met de community, samenwerking met de hackers. Samenwerking als maatschappij aan een beter product waar iedereen zijn eigen steentje kan aan bijdragen.
toon volledige bericht
Ditzelfde concept benoem ik ook in de jailbreak toepassingen topic... Sony zou hier echt een hele nieuwe markt kunnen aanboren. Maar ze weigeren het...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
Daar zijn ze nu met Home 1.5 mee bezig, daar komt een compleet nieuw developers platform bij. Moment dat ze weer richting Linux gaan, komt de shizzle weer om de hoek kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

dangerpaki schreef op woensdag 02 maart 2011 @ 11:41:
[...]

Ditzelfde concept benoem ik ook in de jailbreak toepassingen topic... Sony zou hier echt een hele nieuwe markt kunnen aanboren. Maar ze weigeren het...
Mooi dat we op 1 lijn zitten.

Sony is een stug bedrijf alleen zouden ze niet naar ons luisteren, maar als we dit concept uitwerken en grootschallig op internet de mensen achter dit idee kunnen scharen. Dan heb je kans dat Sony overweegt om te luisteren.

2 heeft Sony wie zijn dat ken ik die, maar met 10000gebruikers dan word je tenminste serieus genomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
Sony had de kans om zoiets te omarmen toen de emulatormarkt via homebrew op gang kwam lange tijd geleden. Dat had ze goud geld kunnen opleveren.

Toen hebben ze al de high road gekozen (de aanval op die emulatorsoftware) en nu tig jaar later zijn ze nog steeds bezig homebrew proberen de kop in te drukken. Ik zie het dus niet zo snel gebeuren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deboerpp
  • Laatst online: 13-05 18:40
Toevallig heb ik laatst nog een mailtje geschreven naar Sony. Daarin hetvolgende : ".. dat ik op zoek ben naar een multimediaspeler en ik heb gehoord dat de PS3 ook kan. Nu is mijn vraag of ik kan wachten op een update van de PS3 zodat deze ook alles kan wat een +_ 80€ kostende mediaspeler ook kan. Als dit zo is, zal ik met veel plezier veel meer geld uit gaan geven om een PS3 te kopen. Ik hoop dat jullie wakker worden en enig zakelijk inzicht gaan vertonen... "

Niet dat ik antwoord verwacht maar het zou zo veel beter zijn voor de verkoop van PS3's .. als ze gewoon alles vrijgeven kan het ding alles ! Dan zou je een NAS kunnen hebben met 2 TB ( zelf instoppen natuurlijk ), mediacenter, games, toetsenbord en muis erop aansluiten en klaar ! De verkoop van die dingen zou door het dak gaan !

Muziek : iedereen koopt nog steeds cd's ! Persoonlijk zag ik het anders ; dat artiesten zoals vroeger ( heb ik ook maar van horen zeggen ) , in het begin live moesten gaan spelen in café's om wat te verdienen. Overal live muziek ! Zorg voor flac codec in PS3.

Spelletjes : maak ze gratis, hebben de arme kinderen ook wat ; en voor echte coole dingen laat je betalen, en natuurlijk voor online gamen.

Films ; Sony heeft laatst met een update divx mogelijkheden erop gezet. Dus uiteindelijk begint het klokje toch te luiden.

Ik blijf erbij : als ze alles zouden vrijgeven dan heb je overmorgen een run op de PS3's ! Dat kunnen ze beter doen, anders wordt het de ondergang van de PS3 !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 315662

deboerpp schreef op maandag 30 mei 2011 @ 14:04:
Toevallig heb ik laatst nog een mailtje geschreven naar Sony. Daarin hetvolgende : ".. dat ik op zoek ben naar een multimediaspeler en ik heb gehoord dat de PS3 ook kan. Nu is mijn vraag of ik kan wachten op een update van de PS3 zodat deze ook alles kan wat een +_ 80€ kostende mediaspeler ook kan. Als dit zo is, zal ik met veel plezier veel meer geld uit gaan geven om een PS3 te kopen. Ik hoop dat jullie wakker worden en enig zakelijk inzicht gaan vertonen... "

Niet dat ik antwoord verwacht maar het zou zo veel beter zijn voor de verkoop van PS3's .. als ze gewoon alles vrijgeven kan het ding alles ! Dan zou je een NAS kunnen hebben met 2 TB ( zelf instoppen natuurlijk ), mediacenter, games, toetsenbord en muis erop aansluiten en klaar ! De verkoop van die dingen zou door het dak gaan !

Muziek : iedereen koopt nog steeds cd's ! Persoonlijk zag ik het anders ; dat artiesten zoals vroeger ( heb ik ook maar van horen zeggen ) , in het begin live moesten gaan spelen in café's om wat te verdienen. Overal live muziek ! Zorg voor flac codec in PS3.

Spelletjes : maak ze gratis, hebben de arme kinderen ook wat ; en voor echte coole dingen laat je betalen, en natuurlijk voor online gamen.

Films ; Sony heeft laatst met een update divx mogelijkheden erop gezet. Dus uiteindelijk begint het klokje toch te luiden.

Ik blijf erbij : als ze alles zouden vrijgeven dan heb je overmorgen een run op de PS3's ! Dat kunnen ze beter doen, anders wordt het de ondergang van de PS3 !
toon volledige bericht
spelletjes gratis is een leuke droom maar een gameconsole (wat toch de grootste functie is) met gratis games is toch een beetje onrealistisch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TDB
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:25

TDB

....

[ Voor 98% gewijzigd door TDB op 30-05-2011 14:10 ]

PSN: TDBtje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
In jouw ogen mischien, maar gratis spellen, alles 'gedownload' kunnen afspelen.. nee, dat zal nooit gebeuren.

Gezien een beetje mediabox precies deze ondersteuning heeft, waarom zijn die dan geen supersucces?

PS3 is een gameconsole met multimediafeatures, niet andersom, en daar zit precies het verschil met doorsnee mediabox.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deboerpp
Anoniem: 315662 schreef op maandag 30 mei 2011 @ 14:08:
[...]

spelletjes gratis is een leuke droom maar een gameconsole (wat toch de grootste functie is) met gratis games is toch een beetje onrealistisch
Games grootste functie ? Dat geloven ze zelf niet eens : "Met PlayStation®3 stap je een wereld vol grenzeloos entertainment in. Onderneem ongekende avonturen met games in geweldig high definition, geniet van prachtige films op Blu-ray Disc, krijg gratis toegang tot PlayStation®Network en nog veel meer. The Game is just the start..." bron: http://nl.playstation.com/ps3system/

En niet gratis, online gamen kost geld ; ingame supervette wapens ; ook geld, zo'n format...
SinergyX schreef op maandag 30 mei 2011 @ 14:32:
[...]

In jouw ogen mischien, maar gratis spellen, alles 'gedownload' kunnen afspelen.. nee, dat zal nooit gebeuren.

Gezien een beetje mediabox precies deze ondersteuning heeft, waarom zijn die dan geen supersucces?

PS3 is een gameconsole met multimediafeatures, niet andersom, en daar zit precies het verschil met doorsnee mediabox.
Mediabox geen supersucces ? Waar heb jij de afgelopen 2 jaar gezeten "...De verkoop van (multi-)mediaspelers blijft stijgen. Per jaar worden er zo’n anderhalf miljoen spelers verkocht ".. en het aantal stijgt... bron : http://esns11.vpro.nl/ite...E32FC3D39023D0C0ACBB.html

Google eerst voordat je loze kreten roept....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rockvee2
  • Registratie: April 2008
  • Niet online

toon volledige bericht
Je weet dat Sony ook een eigen film-maatschappij heeft en nooit H264/x.264 en al die andere codecs behalve divx zal ondersteunen ? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
deboerpp schreef op maandag 30 mei 2011 @ 14:55:
Mediabox geen supersucces ? Waar heb jij de afgelopen 2 jaar gezeten "...De verkoop van (multi-)mediaspelers blijft stijgen. Per jaar worden er zo’n anderhalf miljoen spelers verkocht ".. en het aantal stijgt... bron : http://esns11.vpro.nl/ite...E32FC3D39023D0C0ACBB.html

Google eerst voordat je loze kreten roept....
Anderhalf miljoen.. PS2 heeft sinds launch (zeg 2000) ruim 150miljoen consoles verkocht, dat is bijna 15miljoen per jaar, de PS3 zit daar amper naast (60miljoen in kleine 5 jaar). Als een mediabox met slechts 10% van deze cijfers zit, hoe zouden de PS3 verkopen dan ooit 'een run' worden?

Loze kreten? Nee, ik ken de cijfers. Als je in de 'fantasy' leeft dat door het vrijgeven van deze onzin opeens superverkopen krijgt, blijf dromen. Gratis spellen, codecs, al die onzin is opeens wel gratis? Alsof jij je CD opeens gaat afspelen op je PS3 en Gamemakers opeens geen personeelskosten meer hebben?

Wil je zo graag een all-in-one Mediabox met alles erop en eraan, koop een mediabox. PS3 kan dit niet, zal dit nooit allemaal kunnen, klaar.

[ Voor 14% gewijzigd door SinergyX op 30-05-2011 15:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

Ik heb het al eerder gezegd in een ander piraterijtopic: Blijkbaar zijn er massas mensen van overtuigd dat ontwikkelteams van honderden koppen groot er geen probleem mee hebben om +2 jaar gratis aan een spel te werken. Eten en onderdak zijn overrated, toch?
Games maken kost -massas- geld. De meeste games draaien amper break-even, vaak zelfs dat niet.

Akkoord, er is een verschil tussen de schaal van een spel: Een indie game kost een stuk minder om te maken, maar daar wordt dan ook een stuk minder voor gevraagd. Het prijsmodel van games lijkt me eigenlijk juist enorm fair.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deboerpp
Rockvee2 schreef op maandag 30 mei 2011 @ 14:59:
[...]

Je weet dat Sony ook een eigen film-maatschappij heeft en nooit H264/x.264 en al die andere codecs behalve divx zal ondersteunen ? ;)
Yep weet ik, maar een I-tunes store loopt toch ook ? Ik ben er van overtuigd dat als ze de prijs per film goedkoper maken, en kunnen makkelijk downloaden , dat het een succes wordt.
SinergyX schreef op maandag 30 mei 2011 @ 15:02:
[...]

Anderhalf miljoen.. PS2 heeft sinds launch (zeg 2000) ruim 150miljoen consoles verkocht, dat is bijna 15miljoen per jaar, de PS3 zit daar amper naast (60miljoen in kleine 5 jaar). Als een mediabox met slechts 10% van deze cijfers zit, hoe zouden de PS3 verkopen dan ooit 'een run' worden?

Loze kreten? Nee, ik ken de cijfers. Als je in de 'fantasy' leeft dat door het vrijgeven van deze onzin opeens superverkopen krijgt, blijf dromen. Gratis spellen, codecs, al die onzin is opeens wel gratis? Alsof jij je CD opeens gaat afspelen op je PS3 en Gamemakers opeens geen personeelskosten meer hebben?

Wil je zo graag een all-in-one Mediabox met alles erop en eraan, koop een mediabox. PS3 kan dit niet, zal dit nooit allemaal kunnen, klaar.
Man , jij leest ook maar met één oog... heb je het artikel gelezen ? Het zijn NL-cijfers , niet WERELDWIJD ! Dus 1,5 milj alleen al in ons kleine kikkerlandje ...!.... waar blijkbaar ook een blinde pad leeft ..

Verder heb ik het over een mogelijkheid, meer niet.En de PS3 zou het juis MAKKELIJK kunnen dat is mijn punt juist. En welke CD afspelen ? Ik heb het over een 2TB harddisk ?!
Boeboe schreef op maandag 30 mei 2011 @ 15:02:
[...]

Ik heb het al eerder gezegd in een ander piraterijtopic: Blijkbaar zijn er massas mensen van overtuigd dat ontwikkelteams van honderden koppen groot er geen probleem mee hebben om +2 jaar gratis aan een spel te werken. Eten en onderdak zijn overrated, toch?
Games maken kost -massas- geld. De meeste games draaien amper break-even, vaak zelfs dat niet.

Akkoord, er is een verschil tussen de schaal van een spel: Een indie game kost een stuk minder om te maken, maar daar wordt dan ook een stuk minder voor gevraagd. Het prijsmodel van games lijkt me eigenlijk juist enorm fair.
Ik ken het economisch model en dus ook het BE-point van een game niet. Dat een prijs van een game fair is, valt te betwisten. Jij weet blijkbaar niet hoeveel armoede er heerst in de wereld, en ja, ook in Nederland. Rechtstreeks van de ontwikkelaar een game kunnen dlwdn voor een paar euries moet kunnen. Dan voor online mogelijkheden meer betalen, en meer betalen voor vette upgrades lijkt mij een model waar toch meer aan te verdienen valt als nu. En ik denk dat je de hele piraterij er mee uitroeit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

Jij weet blijkbaar niet hoeveel armoede er heerst in de wereld, en ja, ook in Nederland. Rechtstreeks van de ontwikkelaar een game kunnen dlwdn voor een paar euries moet kunnen
Een game is echter geen basisbehoefte, het is een luxeproduct ;)
Games van een paar euro moeten zeker kunnen. Sterker nog: Ze bestaan zelfs (zie iphone/android games). Dat ze qua kwaliteit en inhoud een stuk minder zijn dan games van 40/50 euro moet je er wel bijnemen. Ondanks het steeds complexer worden zijn games niet duurder geworden de afgelopen 20 jaar (inflatie in beschouwing genomen)
Appels -Peren.. ? Spijkers ...laag water... ?
:?

[ Voor 5% gewijzigd door boe2 op 30-05-2011 16:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deboerpp
Boeboe schreef op maandag 30 mei 2011 @ 15:46:
[...]

Een game is echter geen basisbehoefte, het is een luxeproduct ;)
Games van een paar euro moeten zeker kunnen. Sterker nog: Ze bestaan zelfs (zie iphone/android games). Dat ze qua kwaliteit en inhoud een stuk minder zijn dan games van 40/50 euro moet je er wel bijnemen. Ondanks het steeds complexer worden zijn games niet duurder geworden de afgelopen 20 jaar (inflatie in beschouwing genomen)
Appels -Peren.. ? Spijkers ...laag water... ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
deboerpp schreef op maandag 30 mei 2011 @ 15:39:
Man , jij leest ook maar met één oog... heb je het artikel gelezen ? Het zijn NL-cijfers , niet WERELDWIJD ! Dus 1,5 milj alleen al in ons kleine kikkerlandje ...!.... waar blijkbaar ook een blinde pad leeft ..

Verder heb ik het over een mogelijkheid, meer niet.En de PS3 zou het juis MAKKELIJK kunnen dat is mijn punt juist. En welke CD afspelen ? Ik heb het over een 2TB harddisk ?!
Ik ben nog steeds opzoek naar de link tussen de jailbreakdiscussie en jouw posts, en al helemaal de basis waarop een console opeens 'een run' gaat krijgen als er paar features worden toegevoegt. Dat ik dan 'wat blind ben' op een paar cijfers, ik kijk gelukkig wel realistisch naar jouw ideeën.. gratis spellen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deboerpp
SinergyX schreef op maandag 30 mei 2011 @ 16:21:
[...]

Ik ben nog steeds opzoek naar de link tussen de jailbreakdiscussie en jouw posts, en al helemaal de basis waarop een console opeens 'een run' gaat krijgen als er paar features worden toegevoegt.
WOW ! Ok , hint ; als mijn voorstellen geimplementeerd zouden worden , IS er geen jailbreakdiscussie meer. Als ik discussieer met mensen verwacht ik ook enig denkwerk van de andere partij, en dat niet alles in hapklare brokken geserveerd moet worden.... en daar zul je het voor vandaag mee moeten doen.

en : ja, als Sony alles vrij zou geven KRIJG je een ( nieuwe) run op de PS3. Daar durf ik zelfs geld op te zetten !
Tot morgen !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
Ik discussieer slechts met mensen die ook daadwerkelijk realistisch denken.. Vooral je geld erop zetten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
deboerpp schreef op maandag 30 mei 2011 @ 16:48:
[...]en : ja, als Sony alles vrij zou geven KRIJG je een ( nieuwe) run op de PS3. Daar durf ik zelfs geld op te zetten !
Ik durf er wel geld op te zetten dat dit nooit gaat gebeuren.
Ik durf er ook geld op te zetten dat de PS4 minimaal net zo gesloten zal zijn qua ontwerp als een X360 of een Wii.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deboerpp
@SinergyX : Jailbreak is al een feit, jij denkt dat dit geen gevolgen heeft, en jij vind dat de PS3 zo moet blijven wat ie is en dat Sony vooral zo moet doorgaan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deboerpp
en toen was het stil......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trishul
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 19:21

toon volledige bericht
Nou mijn kijk erop dan:

Een PS3 die alle media formaten kan afspelen, is onrealistisch. Toegegeven, het zal het apparaat nog aantrekkelijker maken, maar vanwege botsende belangen is daar geen basis voor binnen Sony. Sony heeft namelijk, zoals alom bekend is, een eigen film en platenmaatschappij. Daarnaast, Sony verkoopt voor puur audio/video weergave haar blu-ray spelers en mediaspelers, die WEL bijvoorbeeld .mkv kunnen afspelen. Ze weten ook natuurlijk dat de PS3 ruim 50 miljoen eigenaren kent, dus m.b.v. een firmware update alle codecs ondersteunen zou betekenen dat in een klap ruim 50 miljoen mensen naar gedownloade content kunnen kijken, waar dus niets voor betaald is. Dit is nu eenmaal hoe een bedrijf werkt, een bedrijf is een commerciele organisatie.

De PS3 als NAS lijkt me waardeloos; ten eerste omdat ie slechts ruimte biedt aan 2,5" schijven (max. 1TB dus) en ten tweede omdat ie maar 1 sata poort heeft. Hoe wilde je schijven in raid draaien? Lijkt me wel handig in een NAS.

Dan het verhaal van de gratis spelletjes. De gemiddelde AAA game, kost simpelweg miljoenen om te maken. Hier wordt uitgelegd waarom games nu eenmaal geld kosten: Wikipedia: Video game development Om maar enkele voorbeelden te geven: GTAIV kostte ongeveer 50 miljoen, Killzone 2 30 miljoen, en HALO 3 ook enkele tientallen miljoenen. Deze games hebben heel goed verkocht, maar vergis je niet, door hun exorbitant hoge kosten hebben ze veel kopers nodig om winstgevend te zijn. Er zijn wel projectjes van 'gratis games' gestart (bv. age of empires online), maar wat blijkt? De vraag vanuit de consument is groter naar de 'real games', zoals call of duty, waarvan ieder jaar meer dan tien miljoen stuks worden verkocht. Blijkbaar heeft een game als call of duty meer customer value vergeleken met een gratis FPS.

Als je arm bent, kun je toch nog altijd gamen. Je kunt dan namelijk op sites als spelletjes.nl online gamen enz. Of game apps op je smartphone. Of de tweedehands markt; bij bv. gamemania vindt je goedgevulde tweedehands-rekken. Daarnaast denk ik niet dat voor de ECHTE armen gamen noodzakelijk is, omdat zoals iemand hier al vertelde, het een luxeproduct is, en geen primaire levensbehoefte. Alchohol zullen ze ook niet gratis maken.

Nogmaals, ik ben het zeker met je eens dat als de PS3 gratis games + uitgebreidere mediacodec ondersteuning krijgt, dat ie dan ineens veel meer zal verkopen. Maar ja, gratis games (ik neem aan dat je 'echte' full games bedoeld a la call of duty/halo/killzone/gta) zal niet gebeuren. De game wordt gemaakt door een heel team, dat ook betaald moet worden. Niemand doet z'n werk gratis, zo werkt de wereld niet (uitgezonderd vrijwilligerswerk uiteraard). Naar jouw inzicht zal er dus een initiele run zijn op de PS3, maar de langetermijn gevolgen, ofwel geen inkomsten, zijn desastreus en funest voor een game console. Ik kan me trouwens herinneren dat ik voor de SNES voor een game zelfs een keer 180 (!) gulden neertelde. In die tijd. Kun je nagaan wat dat in euro's zou betekenen, incl. inflatie e.d. Zo duur zijn games dus ook niet echt tegenwoordig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deboerpp
Blij dat ik eindelijk een verstandige repliek krijg. Dat de ontwikkelaars geld nodig hebben om ze te maken, staat buiten kijf.Dat ze winst mogen maken ook. Maar de manier waarop dat nu gebeurt, en de vraagprijs per game, het hele format, moet gewoon veranderen. Zoals reeds gezegd, muziek valt ook overal te downloaden, maar I-tunes e.d. lopen als een trein. Films : avatar heeft hoeveel opgebracht ? Jailbreak is naar mijn mening zelfs noodzakelijk geweest om de starre hoge bazen bij Sony eens anders te laten denken. En ook goed voor de consument. Stel Sony maakt van de PS 3 een superconsole, verkoopt er nog eens 50 miljoen wereldwijd, en iedereen betaalt 3 euries per maand voor online te kunnen gamen. Da's 300 miljoen per maand ! Nu kost een sony plus abonnement 15€ per maand, maar ik weet zeker dat ze niet eens in de buurt van de 50 miljoen per maand komen. En met die 300 milj per maand, kun je toch heel wat games laten maken per jaar. Doe er dan ook nog een online service bij om films te dwld voor +_ 3 euries in BLue Ray kwaliteit en de PS3 gaat mega veel opbrengen voor Sony...

Het is gewoon een idee, wat mijn inziens beter zou werken, en jailbreaken zou overbodig worden. Dus een idee, om over na te denken en eventueel te discussieren, want als Sony zo doorgaat speelt binnenkort iedereen alleen nog vanaf de HDD

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mijn inziens is dit een nogal loze kick, dan had je 2-3 maanden geleden maar moeten reageren.

[ Voor 79% gewijzigd door psychoclown op 13-09-2011 23:11 ]

Pagina: 1