Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rizn
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 20:24
If you have provided your credit card data through PlayStation Network or Qriocity, to be on the safe side we are advising you that your credit card number (excluding security code) and expiration date may also have been obtained.
Geven ze hier nu heel omslachtig toe dat er cc gegevens zijn gestolen?

[ Voor 13% gewijzigd door Rizn op 26-04-2011 22:33 ]

PSN: riznind

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandyman538
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 14:10

Sandyman538

SandstorM [148839]

Dat klinkt inderdaad niet best. Het moest ook wel zoiets groots zijn anders was het PSN gewoon na 1 dag wel weer online gegaan... Maar zoals hierboven gezegd, dat kan dan om miljoen mensen gaan. :F

Hattrick: playing IV.50
PSN: Sandyman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-09 17:16
Sandyman538 schreef op dinsdag 26 april 2011 @ 22:31:
Dat klinkt inderdaad niet best. Het moest ook wel zoiets groots zijn anders was het PSN gewoon na 1 dag wel weer online gegaan... Maar zoals hierboven gezegd, dat kan dan om miljoen mensen gaan. :F
77 miljoen om precies te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvanCade
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-09 12:57
Ik vind het knap dat Sony zo snel gereageerd heeft want ik heb op een plaats gewerkt waar er een virusuitbraak was en daar heeft het gewoon 1-1,5 week geduurd voor ze besloten het netwerk plat te leggen om verspreiding te voorkomen.

Hulde voor Sony. Het mag niet gebeuren, maar het kan. Als je dan zo adequaat reageerd zoals Sony dit lijkt te doen, kun je van mij best een schouderklopje verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gravy
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 06-09 15:49
Is het hier al iemand gelukt om bluray iso's vanaf de ps3 hdd af te spelen met bijvoorbeeld Showtime PS3 Homebrew Home Theater System? Of eventueel mkv rips direct vanaf ps3 hdd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvanCade
gravy schreef op dinsdag 26 april 2011 @ 22:37:
Is het hier al iemand gelukt om bluray iso's vanaf de ps3 hdd af te spelen met bijvoorbeeld Showtime PS3 Homebrew Home Theater System? Of eventueel mkv rips direct vanaf ps3 hdd?
Het probleem is vaker dat je aan 4gb limiet zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morenoo91
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 12-09 15:04

Morenoo91

Flexible Mexican

Heren er is een playstation network ervaringen topic voor dit soort discussies :)
Het Playstation Network ervaringen topic - deel 2
Dat klinkt inderdaad niet best. Het moest ook wel zoiets groots zijn anders was het PSN gewoon na 1 dag wel weer online gegaan... Maar zoals hierboven gezegd, dat kan dan om miljoen mensen gaan.

[ Voor 45% gewijzigd door Morenoo91 op 26-04-2011 22:41 ]

PSN: MGFlexican.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walletje-w
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 13-09 15:15
Ike. schreef op dinsdag 26 april 2011 @ 22:07:
PSN/Qriocity Service Update

[...]

Dus het ergste scenario is toch waar, miljoenen account comprimised.
Dit is best wel ernstig voor zo'n groot bedrijf en een enorme imago schade die ze hiermee oplopen. Het zou me niets verbazen als ze zich een boel hackers op zich af hebben laten komen door de rechtzaak tegen die andere hacker. Ik vraag me erg af wat nou de slimste tacktiek zou zijn tegen dit soort personen. Dit is waarschijnlijk zelfs zo'n grote zaak dat hier een groot politie onderzoek voor gestart gaat worden, vermoed ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gravy
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 06-09 15:49
AvanCade schreef op dinsdag 26 april 2011 @ 22:39:
[...]

Het probleem is vaker dat je aan 4gb limiet zit.
Maar vanaf de interne hdd kunnen wel bestanden groter dan 4gb worden afgespeeld toch?

ik neem aan dat de onderstaande film (avatar) groter is dan 4GB
YouTube: Avatar Full Blu Ray (mkv) on PS3 ShowTime.

http://www.ps3news.com/fo...stem-released-118593.html

[ Voor 36% gewijzigd door gravy op 26-04-2011 22:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SL65
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 18:50
swopdark schreef op dinsdag 26 april 2011 @ 20:03:
[...]

Ben ik deels met je eens en ook ik laat me door vele sites informeren. Maar wat gewoon vervelend is dat er op verschillende sites staat dat ze iemand van Sony hebben gesproken die zei dat ze gingen proberen het zondag allemaal weer online te krijgen. Geen bron of niks erbij maar op zondag wel een hele hoop boze mensen die Sony de schuld geven voor iets wat Sony helemaal niet gezegd heeft. Nu lezen jij en ik misschien met een grote boog om foute of opruiende info heen maar tig % van de bezoekers doet dat niet.

Ik geloof pas weer dat PSN online is als ik weer online Killzone 3 aan het spelen ben of als het officieel op het Blog staat. tot die tijd ben ik druk met SP games.

De sharpshooter kost nu trouwens 43,- op play.com ben best wel geneigd hem te gaan kopen eigenlijk.

[afbeelding]

Jammer dat wij hier alleen de rode kunnen bestellen. (??)

[afbeelding]
29,99 voor de Amerikaanse variant http://www.planetaxel.com/productDetails/711719810001
a.t.m. wel out of stock.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S2S
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19:11

S2S

Zoals als ik een paar dagen geleden al zei... maar sommige hier..
Tijd op je CC bedrijf te bellen en ze te vertellen dat je een andere kaart moet! leuk kan ik dus overal mijn info gaan aanpassen, maandelijkse betalingen etc..

Gaaf hoor.

2 MT 5.12 KWh (v 151) , Shelly Pro EM CT-63, HW-P1, 1 fase. 12 x 340 WP Solar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvanCade
gravy schreef op dinsdag 26 april 2011 @ 22:51:
[...]

Maar vanaf de interne hdd kunnen wel bestanden groter dan 4gb worden afgespeeld toch?

ik neem aan dat de onderstaande film (avatar) groter is dan 4GB
YouTube: Avatar Full Blu Ray (mkv) on PS3 ShowTime.

http://www.ps3news.com/fo...stem-released-118593.html
Volgens mij heeft de PS3 FAT harddisks nodig. En deze is beperkt op 4gb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08:35
Niet met de PS3 te maken, maar wel goedkoop: Ze waren gisteravond al even te koop, toen uitverkocht en nu weer beschikbaar: Zojuist twee PSP GO's gekocht een zwarte voor mij en een witte voor me broertje. Per stuk € 65,95 (inclusief verzend kosten en met Twitterkorting) bij www.frs.nl.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KngfCnns
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 24-11-2024
RedHat schreef op dinsdag 26 april 2011 @ 22:34:
[...]

77 miljoen om precies te zijn.
Ik denk dat ze daarmee ook alle subaccounts meetellen, waarvan ik er vier heb (JP. US, UK, HK). De werkelijke verkoopcijfers van de PS3 liggen immers veel lager, en het aantal actieve psn gebruikers (evt. met cc) dan ook. Maar dan nog gaat het wel om miljoenen ja.

PSN: llllIIIIllllIIIlIlI - Movies

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nou Jongens daar gaan we:

Meest gestelde vragen omtrent de inbraak:

http://faq.en.playstation...locale=en_GB&p_faqid=5593

Kortom, eigenlijk zijn alle gegevens buit gemaakt behalve de security code van je credicard. Ik weet niet of ze online dan aankopen kunnen doen maar volgens mij niet.

Ik denk dat als je mag aannemen hoe er nu mensen van hun bed worden gelicht vanwege het hacken van de PS3 zelf Sony het niet laat liggen om na deze inbraak een aantal ander mensen van hun bed te gaan lichten in de komende paar weken en maanden.

officiele update:

bron: Playstation Blog
Valued PlayStation Network/Qriocity Customer,

We have discovered that between April 17 and April 19, 2011, certain PlayStation Network and Qriocity service user account information was compromised in connection with an illegal and unauthorized intrusion into our network. In response to this intrusion, we have:

1) Temporarily turned off PlayStation Network and Qriocity services;

2) Engaged an outside, recognized security firm to conduct a full and complete investigation into what happened; and

3) Quickly taken steps to enhance security and strengthen our network infrastructure by re-building our system to provide you with greater protection of your personal information.

We greatly appreciate your patience, understanding and goodwill as we do whatever it takes to resolve these issues as quickly and efficiently as practicable.

Although we are still investigating the details of this incident, we believe that an unauthorized person has obtained the following information that you provided: name, address (city, state/province, zip or postal code), country, email address, birthdate, PlayStation Network/Qriocity passwords and login, and handle/PSN online ID. It is also possible that your profile data, including purchase history and billing address (city, state, zip), and your PlayStation Network/Qriocity password security answers may have been obtained. If you have authorized a sub-account for your dependent, the same data with respect to your dependent may have been obtained. While there is no evidence that credit card data was taken at this time, we cannot rule out the possibility. If you have provided your credit card data through PlayStation Network or Qriocity, to be on the safe side we are advising you that your credit card number (excluding security code) and expiration date may also have been obtained.

For your security, we encourage you to be especially aware of email, telephone, and postal mail scams that ask for personal or sensitive information. Sony will not contact you in any way, including by email, asking for your credit card number, social security, tax identification or similar number or other personally identifiable information. If you are asked for this information, you can be confident Sony is not the entity asking. When the PlayStation Network and Qriocity services are fully restored, we strongly recommend that you log on and change your password. Additionally, if you use your PlayStation Network or Qriocity user name or password for other unrelated services or accounts, we strongly recommend that you change them, as well.

To protect against possible identity theft or other financial loss, we encourage you to remain vigilant to review your account statements and to monitor your credit or similar types of reports.

We thank you for your patience as we complete our investigation of this incident, and we regret any inconvenience. Our teams are working around the clock on this, and services will be restored as soon as possible. Sony takes information protection very seriously and will continue to work to ensure that additional measures are taken to protect personally identifiable information. Providing quality and secure entertainment services to our customers is our utmost priority. Please check www.eu.playstation.com/psnoutage should you have any additional questions.

Sincerely,

Sony Network Entertainment and Sony Computer Entertainment Teams
Sony Network Entertainment Europe Limited (formerly known as PlayStation Network Europe Limited) is a subsidiary of Sony Computer Entertainment Europe Limited the data controller for PlayStation Network/Qriocity personal data.
Kortom, worst case scenario..... :X

Playstation 3 - PSN ID: Sw0pDiller | XBOX360 Premium - Gamertag: ZakkeWasser | DELL New Studio 17 laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08:35
Dit was gisteren al bekend: Het Playstation Network ervaringen topic - deel 2.

[ Voor 58% gewijzigd door Jumpman op 27-04-2011 07:44 ]

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20:28
Jumpman schreef op woensdag 27 april 2011 @ 07:33:
Niet met de PS3 te maken, maar wel goedkoop: Ze waren gisteravond al even te koop, toen uitverkocht en nu weer beschikbaar: Zojuist twee PSP GO's gekocht een zwarte voor mij en een witte voor me broertje. Per stuk € 65,95 (inclusief verzend kosten en met Twitterkorting) bij www.frs.nl.
Klopt, ik heb er gisteren ook een zwarte gekocht (en hier gemeld). ;)

Overigens hoop ik dat PSN weer snel online is omdat ik van vrijdag op zaterdag een weekje op vakantie ga. Het zou leuk zijn als ik dan m'n PSPGo gelijk mee kan nemen. :)

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Toch verwacht ik dat mijn post informatiever is deze van jou. Toch bedankt!

Playstation 3 - PSN ID: Sw0pDiller | XBOX360 Premium - Gamertag: ZakkeWasser | DELL New Studio 17 laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Laat dit soort posts, die niks toevoegen, aub weg.

[ Voor 67% gewijzigd door psychoclown op 27-04-2011 11:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EfBe
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 23 april 2011 @ 23:29:
Het enige wat ik nu belangrijk vind is duidelijkheid over gevoelige informatie waaronder mijn CC gegevens.
Je creditcard gegevens zijn niet jouw probleem, de persoonlijke gegevens wel. Waarom denken mensen toch steeds dat creditcard gegevens en wat er met een creditcard gebeurt hun probleem en risico is? Dat is het niet, namelijk. De creditcard maatschappij is degene die het risico draagt, niet jij. Zie je aankopen op je rekening staan die je niet hebt gedaan? je belt, ze zijn teruggestort. De creditcard maatschappij gaat geen vragen stellen, zij zijn nl. de risicodragende partij. Daar betaal je overigens ook flink voor. Ooit gehoord van een 'chargeback' ? Zelfs maanden later kan een CC maatschappij nog een chargeback doen van het betaalde geld. Jij roept gewoon "heb ik niet gekocht, chargeback!", de cc maatschappij vordert het dan terug bij de verkopende partij, en jij hebt geen probleem.

Het is wel zaak er snel bij te zijn, hoe langer je wacht (e.g. maaanden) met het melden van frauduleuze aankopen, hoe meer kans je hebt dat de CC maatschappij zegt dat ze het niet accepteren, maar je moet het dan wel bont maken, en bv meerdere aankopen doen in dezelfde periode, zelfde soort spullen en alleen een deel opgeven als frauduleus.

-----------------
De playstation blog roept dat ze iedereen emailen, maar op mn 2 accounts nog niets gezien. Anyway, veel gezeik op veel websites, de meest wilde verhalen en FUD doen de ronde. Het zal mij benieuwen wat Sony gaat doen. Het zou me niets verbazen als Sony geen PS4 meer gaat maken.

[ Voor 9% gewijzigd door EfBe op 27-04-2011 10:09 ]

Creator of: LLBLGen Pro | Camera mods for games
Photography portfolio: https://fransbouma.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandyman538
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 14:10

Sandyman538

SandstorM [148839]

Verwijderd schreef op vrijdag 22 april 2011 @ 09:30:
[...]Ik geniet altijd. Good karma he :) i.t.t. Sony ;)
Verwijderd schreef op zaterdag 23 april 2011 @ 13:55:
[...]Ah, karma still a bitch for Sony :)
Verwijderd schreef op woensdag 27 april 2011 @ 09:58:
Dat wordt een grote claim tegen Sony vanuit de USA. Karma's a bitch...
Karma he.... :X 8)7

Ik vraag me ook af of er nu makkelijk bestellingen gedaan kunnen worden met je CC als je alleen het nummer hebt. Want zoals ik het lees hebben ze niet de security code. Die heb ik toch vaak nodig voordat ik iets koop. Maar misschien zijn er ook bedrijven waar je dingen kunt bestellen met een CC waar je geen security code voor nodig hebt?

/edit

Zoals EfBe zegt zit ik er ook wat in. Dat CC verhaal loopt denk ik wel los (al zul je de komende tijd wel even extra op je afschriften moeten letten). Maar dat die andere gegevens inclusief passwords op straat liggen is iets minder. Vaak gebruik ik voor bepaalde diensten een redelijk op elkaar gelijkend password, maar omdat ik nu niet kan achterhalen wat mijn password van PSN was wacht ik nog even om al mijn passwords te veranderen.

[ Voor 32% gewijzigd door Sandyman538 op 27-04-2011 10:12 ]

Hattrick: playing IV.50
PSN: Sandyman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EfBe
  • Niet online
Nog even voor het perspectief: Play.com werd laatst ook gehacked: alle CC gegevens op straat. iemand daar over in gezeten? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SilverMane
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 10-09 19:35
EfBe schreef op woensdag 27 april 2011 @ 10:44:
Nog even voor het perspectief: Play.com werd laatst ook gehacked: alle CC gegevens op straat. iemand daar over in gezeten? ;)
Oh gelukkig nu maakt het niet meer uit 8)7

(=<`#9]~6ZY32Vx/4Rs+0No-&Jk)"Fh}|Bcy?`=*z]Kw%oG4UUS0/@-ejc(:'8dc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SilverMane schreef op woensdag 27 april 2011 @ 10:51:
[Oh gelukkig nu maakt het niet meer uit 8)7
Dat zegt hij toch niet, hij maakt alleen een terechte vergelijking. Lezen is ook een kunst he? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cmegens
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 11-09 14:29
Jumpman schreef op woensdag 27 april 2011 @ 07:33:
Het is geen geld..... Maar wat heb je eraan zonder PSN? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Shiver23

Wat sta je nou te kijken!

EfBe schreef op woensdag 27 april 2011 @ 10:44:
Geen CC-gegevens toch? *trekt wit weg*

PSN: Shiver23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SilverMane
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 10-09 19:35
Verwijderd schreef op woensdag 27 april 2011 @ 11:14:
[...]

Dat zegt hij toch niet, hij maakt alleen een terechte vergelijking. Lezen is ook een kunst he? :)
Haha niks mis met mijn leescapaciteit. De boel relativeren omdat het ergens anders ook gebeurd is is gewoon een zwakte bod, het maakt ook helemaal niks uit of mensen zich daar meer of minder druk over maakte. Tussen de regels lezen is ook een kunst he? :)

[ Voor 9% gewijzigd door SilverMane op 27-04-2011 11:38 ]

(=<`#9]~6ZY32Vx/4Rs+0No-&Jk)"Fh}|Bcy?`=*z]Kw%oG4UUS0/@-ejc(:'8dc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:20
Shiver23 schreef op woensdag 27 april 2011 @ 11:22:
Geen CC-gegevens toch? *trekt wit weg*
Zover ik weet enkel het nummer, maar niet de link tussen alle gegevens. Maarja, dat konden ze dan achteraf ook nog redelijk makkelijk achterhalen.

Ach, ik zit bij de Rabobank, ze zijn al op de hoogte en houden het goed in de gaten. Mogen ze ook wel, gezien je nergens online of realtime je CC-mutaties kan inzien, enkel maandelijks via een overzicht.

[ Voor 25% gewijzigd door SinergyX op 27-04-2011 11:52 ]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SilverMane schreef op woensdag 27 april 2011 @ 11:33:
[...]

Haha niks mis met mijn leescapaciteit. De boel relativeren omdat het ergens anders ook gebeurd is is gewoon een zwakte bod, het maakt ook helemaal niks uit of mensen zich daar meer of minder druk over maakte. Tussen de regels lezen is ook een kunst he? :)
Gezien veel mensen vanuit hun gevoel redeneren, maakt relativeren juist wel wat uit. Sommigen die sneller beïnvloedbaar zijn kunnen daardoor beter iets plaatsen.
Ik maak me niet zo druk om dit alles, moet enkel ff checken straks welke pass ik precies gebruikt heb voor PSN en of ik die ergens anders gebruikt heb in combinatie met mijn naam of gebruikte email.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Grappig:

Ik belde toch maar even mijn creditcard bedrijf (ICS) en ze zeggen me dat ze op de hoogte zijn van het probleem en dat ze geen reden zien om kaarten te gaan blokkeren of vervangen. De situatie is helemaal niet zo ernstig als dat de media je doet voorkomen. De securicode is ook niet comprimized.

Dat mijn emailadres nu beschikbaar is of mijn adres zal een me enorm grote zorg zijn. en nu het creditcard probleem ook niet zo groot blijkt te zijn... waar maken we ons druk om?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluutmaran
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 03-08 21:45
swopdark schreef op woensdag 27 april 2011 @ 08:20:
[...]

Toch verwacht ik dat mijn post informatiever is deze van jou. Toch bedankt!
Grappig:

Ik belde toch maar even mijn creditcard bedrijf (ICS) en ze zeggen me dat ze op de hoogte zijn van het probleem en dat ze geen reden zien om kaarten te gaan blokkeren of vervangen. De situatie is helemaal niet zo ernstig als dat de media je doet voorkomen. De securicode is ook niet comprimized.

Dat mijn emailadres nu beschikbaar is of mijn adres zal een me enorm grote zorg zijn. en nu het creditcard probleem ook niet zo groot blijkt te zijn... waar maken we ons druk om?
Ik denk dat zijn post toch iets informatiever was aangezien deze discussie in het PSN topic thuishoort. En ik wil niet dat mijn NAW gegevens + emailadres + wachtwoord + CC gegevens bij een partij terecht komt die ik daar geen toestemming voor gegeven heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
swopdark schreef op woensdag 27 april 2011 @ 12:37:
Grappig:

De Securecode is inderdaad niet comprimised, maar dat stond ook al in het officiële bericht van Sony PlayStation.

E-mailadres en naw-gegevens vind ik in zoverre wel een probleem dat ik geen ongewenste post en/of e-mail wil ontvangen. Daarnaast kunnen kwaadwillenden best veel met je naw-gegevens. Denk hierbij aan aankopen met acceptgiro doen en naar jou verzenden (factuuradres ben jij en verzendadres zijn zij). Het zijn geen hele grote dingen maar ik heb toch liever dat de boel veilig is.

Dus doen alsof het niks is vind ik ook wat ver gaan. Maar ik ben met je eens dat sommigen hier opeens in het topic komen om alleen maar een beetje olie op het vuur te gooien. Daar houd ik ook niet van. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoefMeistert
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06-09 17:23
SinergyX schreef op woensdag 27 april 2011 @ 11:51:
[...]

Zover ik weet enkel het nummer, maar niet de link tussen alle gegevens. Maarja, dat konden ze dan achteraf ook nog redelijk makkelijk achterhalen.

Ach, ik zit bij de Rabobank, ze zijn al op de hoogte en houden het goed in de gaten. Mogen ze ook wel, gezien je nergens online of realtime je CC-mutaties kan inzien, enkel maandelijks via een overzicht.
Heb vanmorgen ook de Rabobank aan de lijn gehad.
Geen reden tot paniek, houden het goed in de gaten.
Heb mn CC toch laten blokeren maar dit vooral omdat ik geen gezeik wil aan de eind van eenmaand mocht het toch fout gaan.
En daarbij krijg je gratis binnen 7 dagen een nieuwe CC, komt mooi uit want mn huidige begon te scheuren :)

PSNID : HoefMeistert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
LuPo schreef op woensdag 27 april 2011 @ 13:08:
E-mailadres en naw-gegevens vind ik in zoverre wel een probleem dat ik geen ongewenste post en/of e-mail wil ontvangen. Daarnaast kunnen kwaadwillenden best veel met je naw-gegevens. Denk hierbij aan aankopen met acceptgiro doen en naar jou verzenden (factuuradres ben jij en verzendadres zijn zij). Het zijn geen hele grote dingen maar ik heb toch liever dat de boel veilig is.
Dat je kan je ook met een gewoon telefoonboek, dus zo bijzonder zijn die gegevens niet. Daarnaast kan je met beetje zoek en plakwerk al achter het gros van NAW gegevens komen van internetters.
HoefMeistert schreef op woensdag 27 april 2011 @ 13:23:
En daarbij krijg je gratis binnen 7 dagen een nieuwe CC, komt mooi uit want mn huidige begon te scheuren :)
Ik zit nog even wat maandjes uit, hij verloopt toch dit jaar, met elke nieuwe CC is het weer een ramp om het overal aan te passen.

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
LuPo schreef op woensdag 27 april 2011 @ 13:08:

Hahaha zoals Sinergy als zegt: Zullen we dan gelijk maar het telefoonboek in de ban doen? hihi... wanneer er persoonlijke gegevens op straat liggen schieten een hele hoop mensen volledig in de vlekken terwijl 80 pct van de info al bekend is voor iedereen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NTserver
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-09 10:14
Ook ik heb ICS gebeld zij vonden het niet nodig om mijn cc te blokkeren. Heb gelijk een persoonlijke code gekregen kan nu op hun site kijken wat mijn uitgavens zijn. Anders kan dat maar einde van de maand.

Misschien handig voor mede tweakers om ook zo een code aan te vragen zodat je kunt inloggen op de ICS site en de uitgaven kan inzien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
NTserver schreef op woensdag 27 april 2011 @ 15:16:
Ook ik heb ICS gebeld zij vonden het niet nodig om mijn cc te blokkeren. Heb gelijk een persoonlijke code gekregen kan nu op hun site kijken wat mijn uitgavens zijn. Anders kan dat maar einde van de maand.

Misschien handig voor mede tweakers om ook zo een code aan te vragen zodat je kunt inloggen op de ICS site en de uitgaven kan inzien.
hmm misschien raar maar ik heb al heel lang mijn eigen inlogcode om je uitgaven enzo op ieder dag van de maand te bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
SinergyX schreef op woensdag 27 april 2011 @ 13:37:
[...]

Dat je kan je ook met een gewoon telefoonboek, dus zo bijzonder zijn die gegevens niet. Daarnaast kan je met beetje zoek en plakwerk al achter het gros van NAW gegevens komen van internetters.
swopdark schreef op woensdag 27 april 2011 @ 14:09:
[...]

Hahaha zoals Sinergy als zegt: Zullen we dan gelijk maar het telefoonboek in de ban doen? hihi... wanneer er persoonlijke gegevens op straat liggen schieten een hele hoop mensen volledig in de vlekken terwijl 80 pct van de info al bekend is voor iedereen.
Het is wel een reden waarom ik niét in het telefoonboek sta. Mag ik?

Volgens jullie mag ik het niet vervelend vinden dat mijn gegevens op straat liggen omdat voor 80% van de personen al die gegevens al op straat te vinden zijn. Misschien ben ik dan de enige maar ik zorg ervoor dat ik zo min mogelijk 'vindbaar' ben.

Daarnaast heb ik nu een PSP Go waar ik niet op kan gamen omdat PSN down is. En ik heb een PS3 waarmee ik nu niet met vrienden online kan gamen. Om nog maar niet te spreken van mijn PS+ abonnement waarvan ik zometeen ook 2 weken geen gebruik van heb kunnen maken.

Ik ben zelf aardig Sony-minded maar het lijkt me duidelijk dat Sony in ieder geval de PS+ abonnementen met twee weken moet verlengen. Daarnaast zou het ze sieren als ze voor alle PS3 bezitters een leuk PSN-spel gratis weggeven voor de 'overlast'.

Overigens hoop ik dat die hackers gevonden worden en een goede straf krijgen. Het is misschien toeval maar sinds een paar dagen ontvang ik opeens spam in mijn ongewenste inbox. Iets wat ik tot nu toe niet ontving.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ibidem
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 26-08 14:55
Ik meende dat er ook een topic was op GoT met een lijst met goede buitenlandse PS3 gameshops :? Ben op zoek naar wat games en wil wat prijsvergelijkingen maken. Kan iemand me in de goede richting duwen?

..::System Specs::..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ibidem schreef op woensdag 27 april 2011 @ 15:54:
Ik meende dat er ook een topic was op GoT met een lijst met goede buitenlandse PS3 gameshops :? Ben op zoek naar wat games en wil wat prijsvergelijkingen maken. Kan iemand me in de goede richting duwen?
Budget gaming topic?

Check ook budgetgaming.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Algemeen Budget Gaming topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Algemeen Budget Gaming topic?

Check ook budgetgaming.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Only
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
swopdark schreef op dinsdag 26 april 2011 @ 20:03:
[...]

Ben ik deels met je eens en ook ik laat me door vele sites informeren. Maar wat gewoon vervelend is dat er op verschillende sites staat dat ze iemand van Sony hebben gesproken die zei dat ze gingen proberen het zondag allemaal weer online te krijgen. Geen bron of niks erbij maar op zondag wel een hele hoop boze mensen die Sony de schuld geven voor iets wat Sony helemaal niet gezegd heeft. Nu lezen jij en ik misschien met een grote boog om foute of opruiende info heen maar tig % van de bezoekers doet dat niet.

Ik geloof pas weer dat PSN online is als ik weer online Killzone 3 aan het spelen ben of als het officieel op het Blog staat. tot die tijd ben ik druk met SP games.

De sharpshooter kost nu trouwens 43,- op play.com ben best wel geneigd hem te gaan kopen eigenlijk.

[afbeelding]

Jammer dat wij hier alleen de rode kunnen bestellen. (??)

[afbeelding]
Redcoon had de witte pas geleden? Denk nu ook nog wel..

Ik heb geen horloge, maar ik heb wel de tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rockvee2
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
DC online spelers krijgen een tegemoetkoming, en zaterdag zijn de servers weer online volgens dit bericht.

We apologize for any inconvenience players may have experienced as a result of the recent service interruption. As a global leader in online gaming, SOE is committed to delivering stable and entertaining games for players of all ages.

To thank players for their patience, we will be hosting special events this weekend across our game portfolio, including a Double Station Cash day on Saturday, April 30th.

We are also working on a “make good” plan for players of the PS3 versions of DC Universe Online and Free Realms. Details will be available soon on the individual game websites and forums.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvanCade
LuPo schreef op woensdag 27 april 2011 @ 15:27:
[...]

[...]

Het is wel een reden waarom ik niét in het telefoonboek sta. Mag ik?

Volgens jullie mag ik het niet vervelend vinden dat mijn gegevens op straat liggen omdat voor 80% van de personen al die gegevens al op straat te vinden zijn. Misschien ben ik dan de enige maar ik zorg ervoor dat ik zo min mogelijk 'vindbaar' ben.

Daarnaast heb ik nu een PSP Go waar ik niet op kan gamen omdat PSN down is. En ik heb een PS3 waarmee ik nu niet met vrienden online kan gamen. Om nog maar niet te spreken van mijn PS+ abonnement waarvan ik zometeen ook 2 weken geen gebruik van heb kunnen maken.

Ik ben zelf aardig Sony-minded maar het lijkt me duidelijk dat Sony in ieder geval de PS+ abonnementen met twee weken moet verlengen. Daarnaast zou het ze sieren als ze voor alle PS3 bezitters een leuk PSN-spel gratis weggeven voor de 'overlast'.

Overigens hoop ik dat die hackers gevonden worden en een goede straf krijgen. Het is misschien toeval maar sinds een paar dagen ontvang ik opeens spam in mijn ongewenste inbox. Iets wat ik tot nu toe niet ontving.
Ik denk dat we allemaal een stuk minder moeten huilen. Je kunt veel willen, maar als Sony niks doet sta je toch machteloos.

Daarnaast kun je er vanuit gaan dat Sony iets goed te maken heeft en dat ook zal doen, richting alle gebruikers.

En ja, ik heb ook PS+. Ook ik zou graag de twee weken die ik verloren heb terug willen zien, maar ik vind het belangrijker dat alles goed gefixed word i.p.v. een miezerige twee weken terug te krijgen op een abonnement van 1 jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cheiron
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19:13
AvanCade schreef op woensdag 27 april 2011 @ 16:44:
[...]

En ja, ik heb ook PS+. Ook ik zou graag de twee weken die ik verloren heb terug willen zien, maar ik vind het belangrijker dat alles goed gefixed word i.p.v. een miezerige twee weken terug te krijgen op een abonnement van 1 jaar.
Helemaal mee eens, maar het niet vergoeden van deze weken PSN+ verlies naar de klanten zou natuurlijk wel de doodsteek voor de service betekenen.

Flickr PSN ID= cheironnl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
cheiron schreef op woensdag 27 april 2011 @ 16:51:
Helemaal mee eens, maar het niet vergoeden van deze weken PSN+ verlies naar de klanten zou natuurlijk wel de doodsteek voor de service betekenen.
Maarja, een extra PS Plus actie en we lopen weer gelijk, immers heb je maar 1 doorlopende dienst van PS plus en dat is de online opslag. Games kan je gewoon blijven spelen, enkel een mid-month actie is er nog niet geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarthDavy
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 06-06 16:12

DarthDavy

Excellent!

Als Belg net even naar CardStop gebeld. Hoewel ze daar aangaven dat het helemaal niet nodig is om de kaart te blokkeren heb ik toch maar expleciet gevraagd om dat wel te doen.

Persoon aan de andere kant van de lijn was er niet heel blij mee (arme jongen heeft waarschijnlijk er een hele drukke dag opzitten), maar koel en professioneel de zaak afgehandeld.

Kaart geblokkeerd: of het nu nodig is of niet, ik slaap toch iets beter deze avond hierdoor.

Bier zonder alcohol is zoals een BH aan de wasdraad: het beste is eruit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gusev
  • Laatst online: 19:37
Nieuw *hack proof* type PS3 in de maak?

http://www.wirelessgoodne...-cech-3001a-hits-the-fcc/
Today, a mysterious FCC filing by Sony revealed a new version of the Sony PlayStation 3 with the model numbers CECH-3001A/B. This appears to be a new generation of the PlayStation 3, given that the original PS3 and PS3 Slim were part of the CECH 2xxx series.

FCC filings reveal little about the device, other than the label location picture, above. Test reports do confirm the presence of Bluetooth and WiFi, as well as a hard disk drive.

The CECH-3001 PS3 model number has appeared online as early as December 2010. However, Sony has not provided any information about the new device, nor do we know how it will differ from older PS3 models.

This one is still developing. We’ll provide updates as we learn more.

[ Voor 73% gewijzigd door Gusev op 27-04-2011 17:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19:38

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Erg vervelend dat hack gebeuren... vooral omdat ik dus mijn CC heb gekoppeld aan psn... komende maanden maar de afschriften in de gaten houden... jammer dat ik die maar 1x per maand krijg. Maar als ik het goed begrijp moet de (in mijn geval) rabobank alles terug storten als ik daar om vraag zonder dat ik hoef te bewijzen dat het om illegale afschrijvingen gaat?

Wat ik erg vreemd vindt is dat ik geen email van Sony heb gehad, terwijl ze in de persberichten zeggen iedere klant een mail met waarschuwing gestuurd te hebben.

Wat ik ook toevallig vind is dat mijn gmail vorige week donderdag misbruikt is om spam/phising mailtjesc te versturen, dit is dus het mail adres wat bij psn is geregistreerd en ik gebruikte bij beide hetzelfde wachtwoord.... toeval?

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarthDavy
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 06-06 16:12

DarthDavy

Excellent!

Chaoss schreef op woensdag 27 april 2011 @ 18:07:
Erg vervelend dat hack gebeuren... vooral omdat ik dus mijn CC heb gekoppeld aan psn... komende maanden maar de afschriften in de gaten houden... jammer dat ik die maar 1x per maand krijg. Maar als ik het goed begrijp moet de (in mijn geval) rabobank alles terug storten als ik daar om vraag zonder dat ik hoef te bewijzen dat het om illegale afschrijvingen gaat?

Wat ik erg vreemd vindt is dat ik geen email van Sony heb gehad, terwijl ze in de persberichten zeggen iedere klant een mail met waarschuwing gestuurd te hebben.

Wat ik ook toevallig vind is dat mijn gmail vorige week donderdag misbruikt is om spam/phising mailtjesc te versturen, dit is dus het mail adres wat bij psn is geregistreerd en ik gebruikte bij beide hetzelfde wachtwoord.... toeval?
Lijkt me niet. Gelukkig gebruik ik op het PSN een oud paswoord dat ik amper nog online gebruik; en al zeker niet bij gevoelige sites zoals PayPal, Gmail enz...

Bier zonder alcohol is zoals een BH aan de wasdraad: het beste is eruit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierz
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 06-09 19:51
Chaoss schreef op woensdag 27 april 2011 @ 18:07:

Geen toeval denk ik.

Ik heb m'n CC laten blokkeren, dan hoef je ook niet meer je afschriften in de gaten te houden. Paar dagen wachten op de nieuwe CC en je bent van alle gedoe af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

:P

[ Voor 95% gewijzigd door Verwijderd op 27-04-2011 22:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mijn idee over de huidige cc gegevens die buitgemaakt:

De hackers hebben het (in februari al) over het feit dat Sony z.g. onversleutelde CC gegevens verstuurd naar de servers. Of dit een kwalijke zaak is weet ik niet want als je je de cc gegevens zou encrypten op je PS3 dan zou dat betekenen dat de encryptiesleutels ook op je PS3 moeten staan. Dit zou ook een serieuze breuk zijn in de chain of trust. Je kunt immers als Sony zijn de niet aannemen dat alle PS3 consoles enkel OFW hebben en niet compromized zijn. maw, als je encrypties wilt toepassen moet je de uitvoering daarvan in eigen huis laten plaatsvinden (op de server dus)

Als ik Sony was dan zou ik alle gegevens als plain tekst versturen middels de zowiezo "beveiligde" verbinding (tussen PS3 en PSN) en dan de hash versleuteling op de PSN servers laten plaatsvinden. De creditcard gegevens zullen dus nooit als tekst te vinden zijn op de servers maar enkel als hash code. PSN checkt iedere keer als je inlogt of als je wat koopt of de meegestuurde CC nummers met de versleutelde versie op de server. Hierdoor staan nooit de cc gegevens op de server en kan er enkel hash data buit gemaakt worden. Je security code staat enkel op je PS3 en is alleen nodig als je een aankoop doet. Dit lijkt mij een veilige manier van beveiligen. Deze manier was tot afgelopen oktober zelfs nog veiliger omdat men de data die door de PS3 werd verstuurd niet kon bekijken door de firmware encryptie sleutel.

Wanneer dit het geval is dan valt Sony volgens mij niks te verwijten. Maar ik lees her en der wel dat wanneer men brute force hash attack uitvoert op de buitgemaakte hash data ca 20 % toch boven water komt.

Wat is jullie idee?

Update:
Ik heb trouwens zojuist de mail gekregen van Sony over de security breach

[ Voor 3% gewijzigd door swopdark op 27-04-2011 22:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El_V
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 09-09 09:24
mail van sony nog niet gehad. maar gebruik gelukkig voor mn belangrijke dingen ook een ander password als voor psn. sowieso psn wachtwoord gelijk veranderen als het kan.

en credit card ook maar snel een nieuwe aanvragen dan.

wel zwaar irritant dit

[ Voor 17% gewijzigd door El_V op 27-04-2011 22:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
De mail is binnen:

Geachte PlayStation Network/Qriocity klant:

We hebben onlangs ontdekt dat tussen 17 April en 19 April 2011, bepaalde informatie van gebruikersaccounts op het PlayStation Network en Qriocity diensten werd gecomprimeerd in verband met een externe indringing in ons systeem. Hierdoor hebben wij:
tijdelijk PlayStation Network en Qriocity services offline geplaatst
een buitenstaande en erkende security firma gevraagd om een volledig en compleet onderzoek te ondernemen naar wat er gebeurd is; en,
en spoedig maatregelen genomen om de beveiliging van onze netwerkinfrastructuur te verbeteren en te versterken door onze systeem te heropbouwen om u te voorzien van verbeterde bescherming van uw persoonlijke gegevens.
Wij waarderen uw geduld, begrip en aardigheid terwijl wij aan het werk zijn om deze problemen zo snel en efficiënt mogelijk op te lossen.

Aangezien we nog steeds de details van het incident aan het onderzoeken zijn, is het mogelijk dat wellicht een onbevoegd persoon in het bezit is gekomen van de volgende informatie die u aan ons had verstrekt: naam, adres (stad, provincie, postcode), land, e-mail adres, geboortedatum, PlayStation Network/Qriocity wachtwoord en login en gebruikersnaam/PSN online id. Het is ook mogelijk dat uw profiel-data werd verkregen, inclusief aankoop geschiedenis en factuuradres (stad, provincie, postcode) en mogelijk zijn uw PlayStation Network/Qriocity wachtwoord beveiligingsvragen ook verkregen. Als u een sub-account hebt geautoriseerd, kan dezelfde data met betrekking tot dat account verkregen zijn. Hoewel er geen direct bewijs is dat creditcard gegevens verkregen zijn op dit moment, kunnen we de mogelijkheid niet uitsluiten.

Als u uw creditcard data hebt opgegeven via PlayStation Network of Qriocity, adviseren wij u voor de veiligheid dat het mogelijk is dat uw creditcard nummer (exclusief security code) en geldigheidsdatum zijn verkregen.

Voor uw veiligheid, raden wij u aan om bewust te zijn van email, telefoon en post scams die om uw persoonlijke of gevoelige informatie vragen. Sony zal u nooit via deze kanalen contacteren, inclusief e-mail, om uw creditcard nummer of andere identiteits informatie te vragen. Mocht u een bericht ontvangen die om persoonlijke informatie vraagt, kunt u erop vertrouwen dat deze persoon niet voor Sony werkt. Wanneer de PlayStation Network en Qriocity diensten volledig hersteld zijn, raden wij u ten strengste aan zo snel mogelijk in te loggen en om uw wachtwoord te veranderen. Verder, als u uw PlayStation Network of Qriocity gebruikersnaam of password voor andere service(s) gebruikt, raden wij u ook aan om die te veranderen.

Om uzelf te beschermen tegen mogelijke identiteitsdiefstal of andere financiële verliezen, raden wij u aan om waakzaam te blijven door uw rekening afschriften of gelijkaardige documenten te controleren. Wij betreuren het ongemak en wij danken u voor uw geduld terwijl wij ons onderzoek afronden. Onze teams werken de klok rond en services zullen zo snel mogelijk hersteld worden. Sony neemt bescherming van gegevens zeer serieus en zal zich blijven inspannen om ervoor te zorgen dat er aanvullende maatregelen worden genomen om persoonlijke gegevens te beschermen. Het leveren van kwaliteit en veilige entertainment diensten is onze hoogste prioriteit. Kijk a.u.b. contact op nl.playstation.com/psnoutage mocht u nog verder vragen hebben.

Hoogachtend,
Sony Network Entertainment en Sony Computer Entertainment Teams

Sony Network Entertainment Europe Limited (voorheen bekend als PlayStation Network Europe Limited) is een dochteronderneming van Sony Computer Entertainment Europe Limited, de verantwoordelijke voor verwerking van data voor PlayStation Network/Qriocity persoonlijke gegevens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCFreak
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 31-12-2022

DCFreak

If it aint broke, dont fix it.

Ik heb het mailtje zelf niet gehad, maar;
Sony neemt bescherming van gegevens zeer serieus en zal zich blijven inspannen om ervoor te zorgen dat er aanvullende maatregelen worden genomen om persoonlijke gegevens te beschermen.
Schrijven ze dit soort dingen nu expres om hun klanten nog meer irritatie te bezorgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierz
  • Laatst online: 06-09 19:51
swopdark schreef op woensdag 27 april 2011 @ 22:19:
Mijn idee over de huidige cc gegevens die buitgemaakt:

De hackers hebben het (in februari al) over het feit dat Sony z.g. onversleutelde CC gegevens verstuurd naar de servers. Of dit een kwalijke zaak is weet ik niet want als je je de cc gegevens zou encrypten op je PS3 dan zou dat betekenen dat de encryptiesleutels ook op je PS3 moeten staan. Dit zou ook een serieuze breuk zijn in de chain of trust. Je kunt immers als Sony zijn de niet aannemen dat alle PS3 consoles enkel OFW hebben en niet compromized zijn. maw, als je encrypties wilt toepassen moet je de uitvoering daarvan in eigen huis laten plaatsvinden (op de server dus)

Als ik Sony was dan zou ik alle gegevens als plain tekst versturen middels de zowiezo "beveiligde" verbinding (tussen PS3 en PSN) en dan de hash versleuteling op de PSN servers laten plaatsvinden. De creditcard gegevens zullen dus nooit als tekst te vinden zijn op de servers maar enkel als hash code. PSN checkt iedere keer als je inlogt of als je wat koopt of de meegestuurde CC nummers met de versleutelde versie op de server. Hierdoor staan nooit de cc gegevens op de server en kan er enkel hash data buit gemaakt worden. Je security code staat enkel op je PS3 en is alleen nodig als je een aankoop doet. Dit lijkt mij een veilige manier van beveiligen. Deze manier was tot afgelopen oktober zelfs nog veiliger omdat men de data die door de PS3 werd verstuurd niet kon bekijken door de firmware encryptie sleutel.

Wanneer dit het geval is dan valt Sony volgens mij niks te verwijten. Maar ik lees her en der wel dat wanneer men brute force hash attack uitvoert op de buitgemaakte hash data ca 20 % toch boven water komt.

Wat is jullie idee?
Mijn idee is dat ik liever een nieuwe CC aanvraag dan dat ik me druk ga maken of de oude wel of niet in verkeerde handen is gevallen. Het is volgens mij niet bekend hoe sony de gegevens opslaat en het heeft naar mijn mening geen zin om er over te speculeren, dat creeert alleen maar onduidelijkheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
swopdark schreef op woensdag 27 april 2011 @ 22:19:
Dat is dus onzin, met public key cryptorgrafie kun je gewoon de public key verspreiden ( Of desnoods nog op laten halen vlak voordat je gaat encrypten ), zonder dat je daarmee een security issue creëert. De gegevens worden dan met de public key encrypted, en alleen sony kan met de private key decrypten. Is zo veilig als wat. D.M.V. certificaten is ook nog te verifiëren dat je daadwerkelijk met sony communiceert.

Alleen bij mensen met een CFW zou het problemen kunnen geven, aangezien daar geen controle is of de encryptie er niet uit gesloopt is. Maar dat is het risico voor die mensen zelf, ze kiezen er immers zelf voor om een CFW te installeren.

Verder geloof ik niet dat deze hack iets te maken heeft met het feit dat er onversleutelde gegevens verstuurd zouden worden, aangezien er dan dusdanig veel verkeer afgeluisterd zou moeten zijn om een serieus probleem te veroorzaken. Ik neem aan dat er gewoon ingebroken is in het systeem van PSN zelf en dat er blijkbaar toegang was tot de opslag van de gegevens.

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Pierz schreef op woensdag 27 april 2011 @ 23:18:
Mijn idee is dat ik liever een nieuwe CC aanvraag dan dat ik me druk ga maken of de oude wel of niet in verkeerde handen is gevallen. Het is volgens mij niet bekend hoe sony de gegevens opslaat en het heeft naar mijn mening geen zin om er over te speculeren, dat creeert alleen maar onduidelijkheid.
Ok, het is dus bevestigd, Sony had alle CC data alleen als Hash data op de server staan en dus niet als plain tekst. geen reden om te blokkeren dus... Ik ga niet mee in de massa hysterie die media heet en aangewakkerd door speculerende websites en anti Sony-forces

bron:
Q: Was my personal data encrypted?
A: All of the data was protected, and access was restricted both physically and through the perimeter and security of the network. The entire credit card table was encrypted and we have no evidence that credit card data was taken. The personal data table, which is a separate data set, was not encrypted, but was, of course, behind a very sophisticated security system that was breached in a malicious attack.

Q: Was my credit card data taken?
A: While all credit card information stored in our systems is encrypted and there is no evidence at this time that credit card data was taken, we cannot rule out the possibility. If you have provided your credit card data through PlayStation Network or Qriocity, out of an abundance of caution we are advising you that your credit card number (excluding security code) and expiration date may have been obtained. Keep in mind, however that your credit card security code (sometimes called a CVC or CSC number) has not been obtained because we never requested it from anyone who has joined the PlayStation Network or Qriocity, and is therefore not stored anywhere in our system.
Ik ben gerust gesteld, ff men pasword wijzigen op de eerste dag van PSN online (3 mei, als alles goed gaat, volgens Sony) en ik ben home free. Zal me een rotzorg zijn dat ze weten hou oud ik ben en waar ik woon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Dan nog vind ik het vreemd dat er blijkbaar wel passwords buitgemaakt zijn, want juist dat is iets wat heel makkelijk te voorkomen is door die gehashed op te slaan. Er is immers geen reden om dat sony die later nog nodig heeft. De CC gegevens moeten op een later tijdstip nog in zijn originele vorm gebruikt worden, en kunnen dus niet door een one-way hash functie gehaald worden.

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EfBe
  • Niet online
Hashing != encrypten! CC data kan niet hashed worden opgeslagen want je moet de CC data naar de CC maatschappij sturen. Password hashing kan wel, maar dan kun je geen password checks doen wanneer je die wijzigt, naar verluid deed de PSN dat wel. Dus passwords hadden ge-encrypt moeten worden of je slaat ze als plain-text op in de database.

Maar boeit dat? nee: de encryption/decryption logic was ook op de servers te vinden, immers de software had die nodig om goed te kunnen werken. Ergo: de hacker copieert alles: data, software, en gaat thuis uitbroeden hoe met de software de data te decrypten is. Dit hoeft niet te lukken, maar je weet het niet zeker. Wat je ook niet zeker weet is of er uberhaupt iets is gecopieerd: daarom is het gissen totdat data opduikt ergens en / of mensen worden opgepakt.

An sig is het beter dat je je passwords hashed/salted/encrypted opslaat in een database: iemand die via sql injection attacks je database leegtrekt heeft het dan lastig. Iemand die het complete systeem hackt overigens niet: die gebruikt de software op de server om te decrypten. In het geval van salted hashes is de salt wel uit de software te halen en daarmee de passwords te reverse engineeren mbv rainbow tables, alhoewel dat wel langer duurt. Een mega salt erachter plakken heeft dan de voorkeur, reverse engineering is dan erg lastig. Je raakt wel features kwijt als 'dit password lijkt op je vorige', en sommige systemen willen dat juist, waardoor hashing niet kan.

Waar ik me zo langzamerhand blauw aan erger is de grote stroom debielen op welk gaming forum dan ook die allerlei onzin de wereld in slingeren mbt security, databases en software development. Het gros zal wel niet veel ouder zijn dan de gemiddelde tiener, maar kom op zeg... het helpt niemand door maar allerlei onzin als waar aan te nemen. Nu is er weer een IRC log verschenen (van #ps3dev) waar allerlei mensen de meest wilde 'feiten' uit weten te persen, incluis 'serieuze' gaming sites als eurogamer...

Maar goed, feit (ja echt!) blijft dat dit ruk is voor de gebruikers van PSN. Of het lange termijn schade oplevert... geen idee. Een paar jaar geleden werd Valve gehackt door een simpele trojan: alle sourcecode lag op straat. Nu zijn ze het troetelkind van 'de echte gamer'. Het kan verkeren ;)

[ Voor 18% gewijzigd door EfBe op 28-04-2011 13:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thunder8
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-09 11:20

thunder8

Het gedonder begint weer.

En alsnog kan je dubieuze boekingen van je CC terug laten boeken. Als klant loop je niet al te veel risico en als er al een betaling gedaan wordt die je CCCompany verdacht vind, dan word je gebeld of de boeking klopt. Heb dit al een paar keer gehad. 1 keer bij een reservering van gelden voor een advanced replacement HDD van WD en 1x gebeld voor mijn eerste storting bij een Pokersite. Ben nog 1 of 2x gebeld voor een boeking op mijn Creditcard, die allemaal klopten. Daar betaal je uiteindelijk ook voor.

PSN-ID: Thunder76nl | Twitch: LaBestiaNeraNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 16:54
Die irc log is niet nieuw hoor EfBe en onzin is het, zoals inmiddels vrij duidelijk aangetoond adhv Sony's eigen informatie, mijns inziens zeker niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Shopto.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
EfBe schreef op donderdag 28 april 2011 @ 13:26:
Hashing != encrypten! CC data kan niet hashed worden opgeslagen want je moet de CC data naar de CC maatschappij sturen.
Ik weet niet of je op mij reageert, of in het algemeen, maar dat is inderdaad exact wat ik zeg ;)
Password hashing kan wel, maar dan kun je geen password checks doen wanneer je die wijzigt, naar verluid deed de PSN dat wel.
De vraag is dan natuurlijk wat voor checks je wil doen, en of die dan uiteindelijk veiligheid toevoegen, of juist een lek in je systeem creëren. Zoals je zelf al zegt voegt encryptie eigenlijk maar een kleine laag veiligheid toe, aangezien het systeem zelf in staat moet zijn om het te kunnen decrypten, en de kans is dus aanzienlijk dat een hacker daar ook alle informatie voor kan bemachtigen.
In het geval van salted hashes is de salt wel uit de software te halen en daarmee de passwords te reverse engineeren mbv rainbow tables, alhoewel dat wel langer duurt.
Maar dat raakt waarschijnlijk alleen de zwakke passwords. Zeker als er per password een aparte salt gebruikt is ( Die natuurlijk best gewoon bij de hash zelf opgeslagen kan worden ). Op dat moment zal elk wachtwoord zelf gebrute-forced moeten worden, en dan is het bijna niet meer zinnig voor een hacker.
Maar goed, feit (ja echt!) blijft dat dit ruk is voor de gebruikers van PSN. Of het lange termijn schade oplevert... geen idee. Een paar jaar geleden werd Valve gehackt door een simpele trojan: alle sourcecode lag op straat. Nu zijn ze het troetelkind van 'de echte gamer'. Het kan verkeren
QFT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeerenburgCola
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 07-09 15:56
Dit zegt helemaal niks.
Kan net zo goed de volgende hardware revisie zijn.
Zegt maar slim 1.01 ofzo met wat verder tweakjes aan het design.

Trouwens, de PS3 werd eerst ook bestempeld als "hack proof".
Geen enkel systeem is waterdicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Absoluut en zolang data nog beschikbaar moet zijn is er ook een manier om bij de gegevens te komen. Een ongeacht of de beveiliging nu wel of niet "geavanceerd" was was het niet geavanceerd genoeg mo hackers buiten te houden. Maar zeg nu zelf geen enkel systeem is geavanceerd genoeg want als ze echt binnen willen komen dan komen ze dat.

Als ik her en der wat forumpjes lees dan komt het over alsof Sony echt een Jip en Janneke beveiliging hadden maar ik denk dat dat allemaal zwaar overdreven is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
Grappig dat updates van games wel gewoon geïnstalleerd worden als je niet op PSN bent. Ik moet net updaten bij Killzone 3.

Ik dacht eigenlijk dat die update niet zou lukken maar drukte voor de zekerheid gewoon op 'x'. Tot mijn verbazing ging hij gewoon downloaden en installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb gisteren Red Dead Redemption van zavvi.nl binnen gekregen, dus die ga ik zometeen maar eens bekijken :)

[ Voor 11% gewijzigd door SToRM666 op 28-04-2011 15:24 ]

PSN id: NL_SToRM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
SToRM666 schreef op donderdag 28 april 2011 @ 15:22:
Ik heb gisteren Red Dead Redemption van zavvi.nl binnen gekregen, dus die ga ik zometeen maar eens bekijken :)
Voor hoeveel had je hem besteld? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb er 21 euro voor betaald :)

PSN id: NL_SToRM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19:38

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

koopje, voor mij de beste PS3 game tot nu toe... heb hem toen bij de release voor 55 euro ofzo gekocht, geen moment spijt van gehad... enorm sfeervolle game!

[ Voor 6% gewijzigd door Chaoss op 28-04-2011 16:42 ]

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Red Dead Redemption heeft echt heel veel sfeer ja, alhoewel ik ook heel erg veel BF: BC2 speel (maar nu dus even niet) :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluutmaran
Ik wil mijn PS3 verkopen en weer terug overstappen naar de Xbox. Controller, menu, 3/4 heeft brakke headsets, gekloot nu met beveiliging en dergelijke heeft me daartoe besluiten.

Nu zit ik alleen met het volgende probleem, ik wil mijn PSN tegoed en gekochte PSN games mee verkopen (staat nog 30 euro op mijn account ofzo) maar dat is nu niet toegankelijk. Hiervoor een weekje wachten is natuurlijk niet zo erg maar weten jullie of ik mijn account op een ander emailadres kan zetten (voorkoperPSNtegoed@hotmail.com ofzo) zodat het overdraagbaar gaat zijn? Of zou ik hem dan mijn originele inloggegevens moeten geven?

Ik zou het zelf graag controleren nu maar PSN ligt down he.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard_AFC
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 11-09 22:14
Hoi even een vraagje,

Ik ben van plan om dus een PS3 te kopen, maar vraag me af hoe ik snel kan zien of de PS3 niet gebanned is. (zeker nu PSN offline is).

En als ik de PS3 koop, moet ik dan een nieuw sony account aanmaken en daarmee inloggen of koop je ook het account over? Dit laatste denk ik niet want dan zou je dus een nieuwe account kunnen aanmaken wanneer je gebanned bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToFast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-01 12:49
Richard_AFC schreef op donderdag 28 april 2011 @ 18:25:
Hoi even een vraagje,

Ik ben van plan om dus een PS3 te kopen, maar vraag me af hoe ik snel kan zien of de PS3 niet gebanned is. (zeker nu PSN offline is).

En als ik de PS3 koop, moet ik dan een nieuw sony account aanmaken en daarmee inloggen of koop je ook het account over? Dit laatste denk ik niet want dan zou je dus een nieuwe account kunnen aanmaken wanneer je gebanned bent.
Je kunt gewoon een nieuwe account aanmaken, waarbij je geen ban meer hebt. Controleer gewoon of de nieuwe firmware erop staat (versie 3.60).

EDIT: eigenlijk ben ik niet zeker van mijn uitspraak, misschien worden de accounts niet gebanned maar juist de console, dan ben je verder van huis!

[ Voor 10% gewijzigd door ToFast op 28-04-2011 18:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard_AFC
ToFast schreef op donderdag 28 april 2011 @ 18:30:
[...]

Je kunt gewoon een nieuwe account aanmaken, waarbij je geen ban meer hebt. Controleer gewoon of de nieuwe firmware erop staat (versie 3.60).
Bedankt voor de snelle reactie.. Maar waarom haken veel mensen af als de PS3 gebanned is? Je kunt dus gewoon een nieuwe account aanmaken en clean ben je als ik het goed begrijp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gusev
Dat is inderdaad niet correct ToFast...Sony heeft namelijk een tijdje terug gebanned op OpenPSID (oftewel PS3 MAC address) niveau...

M.a.w. een nieuw PSN account aanmaken lost het niet op!

Ik zou aan Richard aanbevelen om een weekje te wachten, dan kan je het zeker controleren bij de verkoper thuis (het gaat hier om een 2e hands neem ik aan)!

(edit: weet niet zeker of het PS3 MAC address hetzelfde is als OpenPSID, maar zie het als een soort serienummer)

[ Voor 14% gewijzigd door Gusev op 28-04-2011 18:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard_AFC
Gusev schreef op donderdag 28 april 2011 @ 18:44:
Dat is inderdaad niet correct ToFast...Sony heeft namelijk een tijdje terug gebanned op OpenPSID (oftewel PS3 MAC address) niveau...

M.a.w. een nieuw PSN account aanmaken lost het niet op!

Ik zou aan Richard aanbevelen om een weekje te wachten, dan kan je het zeker controleren bij de verkoper thuis (het gaat hier om een 2e hands neem ik aan)!

(edit: weet niet zeker of het PS3 MAC address hetzelfde is als OpenPSID, maar zie het als een soort serienummer)
Oke bedankt. Dus er is geen andere manier om erachter te komen of de PS3 gebanned is.. hmm dan zal ik misschien toch even moeten wachten ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluutmaran
Kluutmaran schreef op donderdag 28 april 2011 @ 18:22:
Ik wil mijn PS3 verkopen en weer terug overstappen naar de Xbox. Controller, menu, 3/4 heeft brakke headsets, gekloot nu met beveiliging en dergelijke heeft me daartoe besluiten.

Nu zit ik alleen met het volgende probleem, ik wil mijn PSN tegoed en gekochte PSN games mee verkopen (staat nog 30 euro op mijn account ofzo) maar dat is nu niet toegankelijk. Hiervoor een weekje wachten is natuurlijk niet zo erg maar weten jullie of ik mijn account op een ander emailadres kan zetten (voorkoperPSNtegoed@hotmail.com ofzo) zodat het overdraagbaar gaat zijn? Of zou ik hem dan mijn originele inloggegevens moeten geven?

Ik zou het zelf graag controleren nu maar PSN ligt down he.
Gevonden:
Je email adres kan je inderdaad wijzigen.

Je moet aangemeld zijn bij PlayStation®Network om deze handelingen uit te voeren. Selecteer (Accountbeheer) onder (PlayStation®Network), ga dan naar Accountgegevens en op Aanmeldings-ID (e-mailadres) kan je email adres wijzigen. :smileywink:

Wachtwoord wijzigen kun je onder Accountbeheer doen, net onder Aanmeldings-ID (e-mailadres). :smileywink:
Gelukkig is het gewoon mogelijk, nu dus maar een weekje wachten voor ik weer over kan stappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
Kluutmaran schreef op donderdag 28 april 2011 @ 18:22:
Ook de Xbox blijft niet ongeschonden. nieuws: Microsoft waarschuwt Modern Warfare 2-spelers voor phishing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gusev
BeerenburgCola schreef op donderdag 28 april 2011 @ 14:06:
[...]

Dit zegt helemaal niks.
Kan net zo goed de volgende hardware revisie zijn.
Zegt maar slim 1.01 ofzo met wat verder tweakjes aan het design.

Trouwens, de PS3 werd eerst ook bestempeld als "hack proof".
Geen enkel systeem is waterdicht.
Dit zegt juist best veel imo. Ik heb niks gezegd over een waterdicht systeem, dat bestaat simpelweg niet, zoals swopdark ook aangeeft.

Wat ik eigenlijk wilde zeggen was het volgende:

De beveiliging van de PS3 was dus inderdaad niet zo geavanceerd als werd gedacht. Een Franse hacker (mathieulh) heeft tijdens het vrijgeven van 'zijn' hack aangegeven dat de enige manier voor Sony om de beveiliging van de PS3 op te krikken, een hardware wijziging zou zijn. In de 'scene' weet dus iedereen dat Sony dat nu heeft gedaan/gaat doen. Dus niet enkel een USB poortje meer of minder. Onder de motorkap is er toch echt wat gewijzigd MOCHT er uberhaupt een nieuwe hardware revisie komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 08:01
Phishing bij 1 game is toch wel even iets heel anders dan al je gegevens op straat :/ Bovendien is phishing nog (imo) je eigen schuld. Jij klikt dan op een wazige link of geeft je gegevens af aan pietje. Bij Sony ligt gewoon de complete structuur bloot en zijn er gegevens gestolen.(letterlijk). Phishing pakt alleen domme gebruikers.

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
GAIAjohan schreef op vrijdag 29 april 2011 @ 01:22:
[...]

Phishing bij 1 game is toch wel even iets heel anders dan al je gegevens op straat :/
Waar zeg ik dan dat het hetzelfde is? :X
Bovendien is phishing nog (imo) je eigen schuld. Jij klikt dan op een wazige link of geeft je gegevens af aan pietje. Bij Sony ligt gewoon de complete structuur bloot en zijn er gegevens gestolen.(letterlijk). Phishing pakt alleen domme gebruikers.
Klopt. Heb je gelijk in. Maar dat heb ik niet betwist. Ik zei alleen dat de Xbox ook niet ongeschonden blijft. Daarmee zeg ik niet dat het hetzelfde is als op PSN. Dat zeg ik júist niet omdat ik weet dat het totaal iets anders is. Ik wilde alleen even aangeven dat de Xbox ook niet 100% veilig hoeft te zijn (Kluutmaran deed dat zo voorkomen).

Het is trouwens niet zomaar phishing via je inbox maar het gaat via 'title specific messaging'. Daarvoor is wel iets meer nodig dan alleen een berichtje sturen naar een andere user.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Met fw 3.6.0 heeft Sony anders toch echt de deuren weer goed dichtgezet hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inanna
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 21-07 22:08
Gusev schreef op vrijdag 29 april 2011 @ 01:00:
[...]
De beveiliging van de PS3 was dus inderdaad niet zo geavanceerd als werd gedacht. Een Franse hacker (mathieulh) heeft tijdens het vrijgeven van 'zijn' hack aangegeven dat de enige manier voor Sony om de beveiliging van de PS3 op te krikken, een hardware wijziging zou zijn. In de 'scene' weet dus iedereen dat Sony dat nu heeft gedaan/gaat doen. Dus niet enkel een USB poortje meer of minder. Onder de motorkap is er toch echt wat gewijzigd MOCHT er uberhaupt een nieuwe hardware revisie komen.
Een beetje vreemde aanname van je. Sony zou nieuwe hardware uitbrengen om het geheel beter te beveiligen, maar hoe zit 't dan met de (miljoenen) 'oude' PS3 sets die al verkocht zijn? Kunnen die na zo een revisie de nieuwste spellen niet meer spelen omdat er een andere beveiliging wordt toegepast? Dat lijkt me stug. Dus in dat geval moeten de spellen nog steeds geschikt zijn om op oude PS3's te worden gespeeld, en dan heeft een nieuwe 'beveiligingsrevisie' geen zin omdat de oudere PS3's blijkbaar relatief makkelijk te hacken zijn.

Misschien kan het hoor, maar ik zie zelf even niet in hoe dat precies moet gaan werken.

[ Voor 34% gewijzigd door Inanna op 29-04-2011 10:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gusev
Verwijderd schreef op vrijdag 29 april 2011 @ 09:55:
[...]

Met fw 3.6.0 heeft Sony anders toch echt de deuren weer goed dichtgezet hoor :)
Nee hoor... :) Althans...laat ik het anders formuleren, ik geef aan wat ik van de 'echte' hackers lees...het is niet zo dat ik ook maar iets van de PS3 beveiliging afweet.

Het schijnt namelijk meer een issue te zijn van het releasen van de daadwerkelijke hack voor FW3.60 (o.a. ivm al die rechtszaken van een tijdje terug), dan dat ze daadwerkelijk geen 'gat' in die nieuwe FW hebben gevonden
Inanna schreef op vrijdag 29 april 2011 @ 10:10:
[...]

Een beetje vreemde aanname van je. Sony zou nieuwe hardware uitbrengen om het geheel beter te beveiligen, maar hoe zit 't dan met de (miljoenen) 'oude' PS3 sets die al verkocht zijn? Kunnen die na zo een revisie de nieuwste spellen niet meer spelen omdat er een andere beveiliging wordt toegepast? Dat lijkt me stug. Dus in dat geval moeten de spellen nog steeds geschikt zijn om op oude PS3's te worden gespeeld, en dan heeft een nieuwe 'beveiligingsrevisie' geen zin omdat de oudere PS3's blijkbaar relatief makkelijk te hacken zijn.

Misschien kan het hoor, maar ik zie zelf even niet in hoe dat precies moet gaan werken.
Ja daar zeg je wat. Hoogstwaarschijnlijk blijft het een combinatie van hard- en software. Wat altijd het geval is, maar misschien met de nieuwe SDK die richting de developers is gegaan, dat daar iets mee wordt gedaan?

Maargoed genoeg over die hacks. Vanavond MK(9) ophalen na het lezen van de review hier. Vond de demo ook erg nice!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rctworld
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10:48
Gusev schreef op vrijdag 29 april 2011 @ 14:02:
[...]

Het schijnt namelijk meer een issue te zijn van het releasen van de daadwerkelijke hack voor FW3.60 (o.a. ivm al die rechtszaken van een tijdje terug), dan dat ze daadwerkelijk geen 'gat' in die nieuwe FW hebben gevonden

[...]
Wel een beetje naïef om te denken dat hackers zich daar door laten tegenhouden, als ze er echt iets hadden dan en bang waren dan zouden ze het wel anoniem "lekken".

Geohotz is ook alleen maar gepakt omdat ie zo stond te schreeuwen dat Sony klote was en dat hij zo goed was dat hij de PS3 gehackt had en de masterkey lekker rond ging strooien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 17:49

FeaR

In GoT we trust

Little Big Planet 2 is vandaag €19,99 bij Bol.com. Weet niet of het echt een heel goede deal is aangezien ik de buitenlandse shops niets echt in de gaten houd, maar voor een Nederlandse winkel lijkt het me niet verkeerd.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gusev
Rctworld schreef op vrijdag 29 april 2011 @ 14:08:
[...]

Wel een beetje naïef om te denken dat hackers zich daar door laten tegenhouden, als ze er echt iets hadden dan en bang waren dan zouden ze het wel anoniem "lekken".

Geohotz is ook alleen maar gepakt omdat ie zo stond te schreeuwen dat Sony klote was en dat hij zo goed was dat hij de PS3 gehackt had en de masterkey lekker rond ging strooien...
What ever suits you best wordt een beetje vaak op de man gespeeld de laatste tijd in dit topic, jammer

+ die Mathieulh is best een correcte gast in hoeverre hij correct te noemen is. Maar hij gaat de hack niet laten lekken heeft die gezegd. Maar de lek is er wel. Hij geeft aanwijzingen om de hack te vinden, zodat het iemand 'anders' is die de schuld kan krijgen...zoiets zal die wel denken. Maar goed wellus nietus spelletje gaan we hier krijgen, geen zin in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gusev schreef op vrijdag 29 april 2011 @ 14:59:
[...]

What ever suits you best wordt een beetje vaak op de man gespeeld de laatste tijd in dit topic, jammer

+ die Mathieulh is best een correcte gast in hoeverre hij correct te noemen is. Maar hij gaat de hack niet laten lekken heeft die gezegd. Maar de lek is er wel. Hij geeft aanwijzingen om de hack te vinden, zodat het iemand 'anders' is die de schuld kan krijgen...zoiets zal die wel denken. Maar goed wellus nietus spelletje gaan we hier krijgen, geen zin in.
Dat is echt niet op de man spelen hoor.....plus hij heeft gewoon gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
Ik kan nu ook doodleuk verkondigen dat ik CFW3.6 draai, zullen er altijd een paar bij zitten die het geloven en dit verder verspreiden. Ik ben totaal niet bang voor Sony, ik gooi gewoon berg random termen en wat photoshops op het internet, iedereen gelooft mij als ik zeg 'dat ik de CFW niet ga uitgeven door druk van Sony'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EoG
  • Laatst online: 01-08 09:06

EoG

BOFH

FeaR1986 schreef op vrijdag 29 april 2011 @ 14:46:
Little Big Planet 2 is vandaag €19,99 bij Bol.com. Weet niet of het echt een heel goede deal is aangezien ik de buitenlandse shops niets echt in de gaten houd, maar voor een Nederlandse winkel lijkt het me niet verkeerd.
Mijn dank is groot! *O* is de vrouw ook weer blij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lampuhkap
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 11:38
De mijne ook! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 17:49

FeaR

In GoT we trust

Zie net dat het niet eens heel veel scheelt met de tweede winkel in de Pricewatch, maar over die winkel loopt nu een topic over dat het niet je van het is. En met de derde winkel scheelt het toch een tientje, best oké aanbieding nog :)

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erulezz
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 13-09 10:26
Bedankt voor de tip! Mooie prijs. Apart nog dat deeltje 1 10 euro duurder is :p

In case of fire: Git commit, git push, leave building | AlpenCams

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gusev
Verwijderd schreef op vrijdag 29 april 2011 @ 15:09:
[...]

Dat is echt niet op de man spelen hoor.....plus hij heeft gewoon gelijk.
Had het ook niet over zijn post om eerlijk te zijn (lijkt wel zo als ik het nu teruglees)
SinergyX schreef op vrijdag 29 april 2011 @ 15:16:
Ik kan nu ook doodleuk verkondigen dat ik CFW3.6 draai, zullen er altijd een paar bij zitten die het geloven en dit verder verspreiden. Ik ben totaal niet bang voor Sony, ik gooi gewoon berg random termen en wat photoshops op het internet, iedereen gelooft mij als ik zeg 'dat ik de CFW niet ga uitgeven door druk van Sony'.
Er is ook nog helemaal geen CFW3.6, dat heb je mij niet horen zeggen, dat is de volgende stap. Dat de hack er is, dat kan nog steeds zo zijn...

Daarnaast, het is niet zo maar iemand die het op GoT roept, dus de vergelijking gaat niet helemaal op :+

@Fear thx, voor die prijs heb ik m ook maar besteld!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SinergyX schreef op vrijdag 29 april 2011 @ 15:16:
[sarcasm]
Sorry hoor stelletje Sony defence forces maar ik heb dus van een aantal erg betrouwbare forumposters gelezen dat hij allang CFW3.60 heeft draaien en hij heeft er ook wat filmpjes en foto's van online gezet. Die dude heette geloof ik SinergyX en wat hij schrijft is baas......

Trouwens hij heeft alle foto's en filmpjes weer offline gehaald omdat hij bang was dat Sony hem zou gaan opzoeken dus weetje 3.60 custom is er gewoon, er zijn toch foto's? .. je hoeft het niet te geloven! Maar ik weet het gewoon Sony is doomed!
[/sarcasm]

Trouwens volgens mij heeft 3.60 toch bewezen dat ze niet de absolute masterkey hebben verkregen? Alle keys zijn overbodig geworden en ook door de software te ondertekenen met de "masterkey" draait OFW 3.60 je stuff niet. Aangezien de hackerscene niet stil zit maar CFW 3060 nog niet openbaar is neem ik maar aan dat 3.60 flink roet in het eten heeft gegooit. Zeker nu Portal 2 ook 3.60 vereist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Modbreak:En vanaf nu mag alle discussie rondom de jailbreak en bijbehorende firmware hier naar toe:

[PS3] Jailbreakdiscussie - toepassing

In dat topic gelden overigens ook de omgangsregels die wij hanteren op GoT. Ik zou een aantal willen adviseren die nog even goed door te lezen, alvorens verder te gaan over het onderwerp.

Laten we weer lekker gezellig verder gaan over de Playstation 3 en zijn games :)

[ Voor 10% gewijzigd door PWM op 29-04-2011 18:42 ]

Pagina: 1 ... 19 ... 36 Laatste

Dit topic is gesloten.