Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie_
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Harrie_

⠀                  🔴 🔴 🔴 🔴 🔴

Cerberus_tm schreef op maandag 09 juli 2012 @ 04:50:
Oh, dat is raar...zou daar geen klein patch-programma'tje voor zijn? Of kan dit alleen gebeuren met HN, en geen enkele andere provider?
Nee, dit is bij alle netwerken zo. Opgelost zal het pas zijn met volgende update, ik dacht ik meld het even voor andere Android 4.0.4 gebruikers...
Verwijderd schreef op maandag 09 juli 2012 @ 08:57:
Thanks voor je antwoord McLatey, neemt natuurlijk niet weg dat ik het (wat ik probeer te zeggen) érg vreemd vind dat ik nog NOOIT een simtoolkit heb mogen aanschouwen onder mijn processen en/of apps op mijn Samsung i9000. Dat het aan Samsung ligt wil er bij mij niet in, misschien straks even mailen. Stock kan ik het misschien wel hebben gehad overigens, maar dat ligt zo ver weg in mijn geheugen.

Is er geen kernel waarbij dit euvel (voor de Galaxy Nexus) is opgelost? Collega heeft HN i.c.m de Nexus namelijk nergens last van. Lijkt me niet dat iedereen er last van heeft. Zag al wel dat er e.e.a. op XDA stond maar zijn genoeg fixes dacht ik zo :).
Wat ik iig heb gezien bij het instellen van een S3 is dat het daar een app/snelkoppeling is met de naam Hollandsnieuwe (deze hoeft niet te draaien, gewoon 1x opstarten en instellen). Zelf heb ik een Galaxy Nexus en Nexus S gehad (pure stock Android zonder schil) en op beide telefoons was het gewoon een applicatie met de naam Sim Toolkit. Op mijn iPhone 3G stond de instelling in het instellingen menu. Precies dus zoals in de toestelhulp van HN zelf ook te zien is...

En m.b.t. de Android 4.0.4 bug: er is nog geen kernel of versie die het probleem oplost, zoals ik heb gelezen op XDA (of ik moet eroverheen hebben gelezen). Wat nu geadviseerd wordt is te downgraden naar 4.0.2., genoeg programma's te laten draaien in het geheugen of bij geroote toestellen de proc. niet onder 700mhz te laten zakken.
Verder viel het mij gister ook pas op [hoewel ik al een tijdje 4.0.4 draai], dus ging ik eens wat aan het googlen. Het komt niet constant voor maar het kan wel degelijk (sporadisch) voorkomen. Overigens moet je wel goed opletten om het te zien want zodra je het scherm aanzet dan zal de verbinding ook meteen terugkomen.
Ik zelf wacht de update naar Jelly Bean wel even af gezien het niet constant voorkomt (volgens eigen ervaring ook minder als je wifi actief is en voornamelijk bij wisselen van veel masten) gezien deze aangekondigd is voor ergens deze maand.

Hoeder van het Noord-Meierijse dialect

Acties:
  • 0 Henk 'm!
McLatey schreef op dinsdag 10 juli 2012 @ 01:49:
[...]
Nee, dit is bij alle netwerken zo. Opgelost zal het pas zijn met volgende update, ik dacht ik meld het even voor andere Android 4.0.4 gebruikers...
[...]
Oh OK, dank voor de info; als het bij alle netwerken zo is, neem ik aan dat Google wel zijn best zal doen om het te verhelpen. Weet je toevallig of Google zich bewust is van het probleem, en het daadwerkelijk in 4.1 zal verhelpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 14:54
sphere schreef op maandag 09 juli 2012 @ 19:14:
Tijd om Haroid te installeren! Ben benieuwd wat deze app allemaal van me wil weten :P

edit: het werkt. Of en hoe wil je feedback, DM?
Zie email. :)

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie_
  • Niet online

Harrie_

Cerberus_tm schreef op dinsdag 10 juli 2012 @ 03:55:
[...]

Oh OK, dank voor de info; als het bij alle netwerken zo is, neem ik aan dat Google wel zijn best zal doen om het te verhelpen. Weet je toevallig of Google zich bewust is van het probleem, en het daadwerkelijk in 4.1 zal verhelpen?
Het is al op veel fora en sites gemeld. Sowieso hebben veel mensen al foutopsporingsrapporten aangemaakt (dit kan met de Nexus, andere toestellen weet ik zo niet) en verstuurd naar Google.
Of het zeker gefixt zal zijn in Jelly Bean kan ik je natuurlijk niet zeggen maar ik neem aan dat een dusdanige bug wel opgelost zal zijn met de komende update (vooral ook omdat 4.0.2 er nog geen last van had)..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
OK ja, klinkt erg aannemelijk.
P.S. Door je plaatje denk ik de hele tijd dat je een vrouw bent!

[ Voor 52% gewijzigd door Cerberus_tm op 11-07-2012 00:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie_
  • Niet online

Harrie_

Cerberus_tm schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 00:09:
OK ja, klinkt erg aannemelijk.
P.S. Door je plaatje denk ik de hele tijd dat je een vrouw bent!
Dat ben ik toch niet. Plaatje is een keer ingesteld en nooit meer veranderd sindsdien :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Okee dacht ik wel, maar onbewust.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie_
  • Niet online

Harrie_

Ik heb zojuist de update naar Jelly Bean gekregen (OTA). Als het goed is moet het voorgaand genoemd probleem nu opgelost zijn, maar heb dit nog niet kunnen checken (gezien de telefoon ff in standbystand moet staan).

Weet iig wel dat Android er weer een stukje sneller op geworden is. :)

[ Voor 8% gewijzigd door Harrie_ op 12-07-2012 23:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Joepie! Laat maar weten of het Probleem inderdaad opgelost is. Ik heb trouwens net mijn Nexus besteld (oude telefoon begon regelmatig SIM-kaart niet meer te herkennen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sphere
  • Laatst online: 16:43

sphere

Debian abuser

Denk dat je niet weet wat je meemaakt ivm een TyTN II.

http://stackoverflow.com/questions/1732348/regex-match-open-tags-except-xhtml-self-contained-tags/1732454#1732454

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16:45
Zo, het Vodafone abo van mijn vriendin is gisteren vervangen voor een hollandsnieuwe abo. Ging op zich redelijk smooth, alleen internet werkend krijgen was wat lastig.

M'n vriendin heeft een Symbian S40 toestel, de Nokia 6700 classic. Op zich hulde voor de duidelijke uitleg (ook voor dit toestel) op http://www.hollandsnieuwe...ernet/handmatig-instellen, en de standaard browser deed het inderdaad maar om ook niet Nokia apps zoals O;pera mini, Facebook en GMail te laten werken moest ik naast een Web account ook een Toegangsunt account configureren met dezelfde gegevens (zoals de server data.dataxs.mobi) invullen als bij het Web account. Daarna werkte alles.

Dus mocht je nog een Symbian S40 toestel in moeten instellen dan is dit de truuk.

Die *101# functie om het beltegoed te checken is ook handig zeg!

[ Voor 4% gewijzigd door musicfreak op 14-07-2012 06:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orange.x
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18-07 10:57
McLatey, waar is dat plaatje van.. ja avatar zeg maar.

Ik ben nog niet over, ik wacht nog even af hoe mijn abbo gaat worden straks. Na de vakantie zal ik weer eens kijken wat het nu gaat worden, maar kans is heel groot dat het HN gaat worden.

[ Voor 59% gewijzigd door orange.x op 15-07-2012 12:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greatgonzo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-09 20:43

greatgonzo

schit-te-rend!

Iemand al gebruik gemaakt van de kijkshop aanbieding, en nummerbehoud aangevraagd?
Wil het eigenlijk wel afsluiten, maar ik zie nergens een mogelijkheid dat je dit kan aanvragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

greatgonzo schreef op maandag 16 juli 2012 @ 12:52:
Iemand al gebruik gemaakt van de kijkshop aanbieding, en nummerbehoud aangevraagd?
Wil het eigenlijk wel afsluiten, maar ik zie nergens een mogelijkheid dat je dit kan aanvragen.
Nummerbehoud kun je later in "Mijn Hollands Nieuwe" aanvragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
greatgonzo schreef op maandag 16 juli 2012 @ 12:52:
Kan je bij dit Kijkshop abo ook nog naderhand kiezen voor 500MB internet en eventueel je abo up- of downgraden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
  • Laatst online: 16:45
Wolly schreef op maandag 16 juli 2012 @ 16:45:
Kan je bij dit Kijkshop abo ook nog naderhand kiezen voor 500MB internet en eventueel je abo up- of downgraden?
Als je Internet gelijk aanvraagd is het in ieder geval 6,50 ipv 5,- van de Hollandse zomer-aanbieding. Via http://www.voordeelmobiel...ent-extra-korting-24.html heb je 'm wel met korting.
Je zou even kunnen navragen of als je http://www.voordeelmobiel...ent-extra-korting-24.html besteld je achteraf ook internet tegen en gereduceerde prijs kan toevoegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
Iemand enig idee of je je sim only kunt cancelen als je nummer portering al hebt aangevraagd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orange.x
Voor mensen die nog niet over de streep zijn:
http://shop.telfort.nl/si...im_only_superkoopjes.html
Zover ik in de reclame begreep:
- 300 mins, 100 sms, 500mb voor 15 eu
- prijs blijft geldig zolang je je abonnement houdt, dus ook 4 jaar of 5 of 10

Algemene voorwaarden:
- na 10 min gratis bellen, dus een gesprek kost nooit meer dan 10 minuten
- afronding meen ik per kb, dit ga ik nog even navragen
- ook gewoon micro sim te bestellen
- kpn netwerk, wordt rustig daar denk ik, want kpn zelf heeft hele hoge prijzen dus als het een beetje leegloopt dan is er gelijk niet zo'n probleem.

Mijn abo loopt op 22 juli af, dus ik mag nu gewoon gaan verlengen waar ik wil. Ik denk dat ik blij ben dat ik nog geen keuze gemaakt heb.

[ Voor 28% gewijzigd door orange.x op 18-07-2012 09:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Freakster86 schreef op dinsdag 17 juli 2012 @ 22:09:
Iemand enig idee of je je sim only kunt cancelen als je nummer portering al hebt aangevraagd?
Van De Hollands Nieuwe website:
Je kunt je abonnement kosteloos annuleren tot 7 werkdagen na ontvangst van het pakket. Dat kan alleen als je simkaart nog niet is geactiveerd. Daarna is annuleren niet meer mogelijk. Je simkaart wordt actief bij het eerste telefoongesprek, bij het versturen van een sms of 7 dagen na ontvangst van het pakket.
Wil je annuleren stuur dan een verzoek naar de klantenservice. De datum van verzending moet binnen 7 werkdagen na ontvangst liggen. Er zal gekeken worden of er geen gebruik is gemaakt van de aansluiting, hierna zal de annulering aan je worden bevestigd.
Aanvraag nummerbehoud is dus niet van belang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Niet online
6-7-12 de sim geactiveerd en nummerbehoud aangevraagd. 7 dagen zijn dan dus (net) voorbij. Helaas pindakaas dus..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18-09 17:42
orange.x schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 09:02:
Zover ik in de reclame begreep:
- 300 mins, 100 sms, 500mb voor 15 eu
- prijs blijft geldig zolang je je abonnement houdt, dus ook 4 jaar of 5 of 10
Dat laatste betwijfel ik, die korting stopt vast na de abonnements duur van 2 jaar, daarna betaal je dan 5 euro per maand meer.....

Voor mij blijft HN voordeliger, onregelmatig bel/sms patroon waardoor beltegoed behoud altijd voordeliger is gecombineerd met een gunstig buitenbundel tarief. Daarnaast nog de mogelijkheid om in het buitenland tegoed te gebruiken. Kortom hoe je het gebruikt is zeker van belang...

[ Voor 26% gewijzigd door troftnom op 18-07-2012 11:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
  • Laatst online: 18-09 17:42
Freakster86 schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 11:12:
6-7-12 de sim geactiveerd en nummerbehoud aangevraagd. 7 dagen zijn dan dus (net) voorbij. Helaas pindakaas dus..
Niet net toch, op het moment dat je de sim activeerde al...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Niet online
troftnom schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 11:35:
[...]

Niet net toch, op het moment dat je de sim activeerde al...
Ik bedoelde geregistreerd. Sim is nog niet actief i.v.m. nummerbehoud en 1 maand opzeg termijn oude abo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orange.x
troftnom schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 11:34:
[...]

Dat laatste betwijfel ik, die korting stopt vast na de abonnements duur van 2 jaar, daarna betaal je dan 5 euro per maand meer.....

Voor mij blijft HN voordeliger, onregelmatig bel/sms patroon waardoor beltegoed behoud altijd voordeliger is gecombineerd met een gunstig buitenbundel tarief. Daarnaast nog de mogelijkheid om in het buitenland tegoed te gebruiken. Kortom hoe je het gebruikt is zeker van belang...
Dat buitenland is 100% waar (als in, waar kan ik dat terugvinden)? Dat vind je bijna nergens namelijk en dan zou een zo goedkope dochter van VF het ook nog eens bieden? En dan betekent een minuut bellen vanuit buitenland = 1 belmin eraf? zelfde geldt voor 1 sms en 1mb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie_
  • Niet online

Harrie_

orange.x schreef op zondag 15 juli 2012 @ 12:53:
McLatey, waar is dat plaatje van.. ja avatar zeg maar.
Weet ik zo niet, heeft iemand anders ingesteld.
Freakster86 schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 11:47:
[...]

Ik bedoelde geregistreerd. Sim is nog niet actief i.v.m. nummerbehoud en 1 maand opzeg termijn oude abo.
Als je nummerbehoud procedure al opgestart is denk ik niet dat je nog moet cancellen. De kans dat dit allemaal goed verloopt is zeer gering, het porteringsverzoek staat dan al open...
orange.x schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 14:02:
[...]

Dat buitenland is 100% waar (als in, waar kan ik dat terugvinden)? Dat vind je bijna nergens namelijk en dan zou een zo goedkope dochter van VF het ook nog eens bieden? En dan betekent een minuut bellen vanuit buitenland = 1 belmin eraf? zelfde geldt voor 1 sms en 1mb?
Normaal gezien is het bij iedere provider (ook HN) zo dat je abonnement inderdaad doorloopt maar dat je je 'korting' kwijt bent. Het abonnement zal dus na je abonnementsperiode ook duurder worden (zo worden mensen ook gestimuleerd een nieuw abo te pakken of te verlengen). Mijn ma heeft Telfort en weet iig dat bij de vorige abonnementen idd de korting verloopt na de contractsperiode.
Hiernaast betaal je bij Telfort geloof ik 20ct buiten bundel.. bij HN is dit een stuk minder. Bel, sms of internet je echter nooit buiten je bundel dan kan Telfort dus wel iets voordeliger zijn..
Tevens zijn je belminuten bij Telfort maar 1 maand geldig en bij HN 3 maanden (waarbij je eerst je oudste tegoed opmaakt).

HN heeft gewoon buitenlandtarieven (klik), het is dus niet zo dat je gewone tarieven in NL ook van toepassing zijn in het buitenland. Het gaat echter wel van je tegoed af (het tegoed wat je hebt wordt weergegeven in euro's, niet in minuten/sms/mb, en je betaalt in NL het tarief horend bij je abo wat dus van je tegoed af gaat bij gebruik).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orange.x
Thanks voor de antwoorden, goed om te weten!

Verder denk ik dat ze misschien dan bedoelen "zolang je abo loopt" als in als jij voor 24 maanden afsluit, dan krijg je voor die termijn de korting. Maar ik probeer het nog even na te vragen, alleen die "live" chat ding functioneert voor geen reet. Twitter reageert niet, of ik snap het niet..

[ Voor 47% gewijzigd door orange.x op 18-07-2012 17:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie_
  • Niet online

Harrie_

orange.x schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 16:43:
[...]

Thanks voor de antwoorden, goed om te weten!

Verder denk ik dat ze misschien dan bedoelen "zolang je abo loopt" als in als jij voor 24 maanden afsluit, dan krijg je voor die termijn de korting. Maar ik probeer het nog even na te vragen, alleen die "live" chat ding functioneert voor geen reet. Twitter reageert niet, of ik snap het niet..
Met 'zolang je abo loopt' wordt idd doorgaans de gehele contractsperiode bedoeld (dus 12 of 24 maanden). Hierna ben je contractsvrij en gelden de normale tarieven voor dat abonnement. Mochten de abonnementen veranderd zijn dan gelden nog wel de 'oude tarieven' (plus een eventuele inflatiecorrectie) van je abonnement, maar minus je maandelijkse korting dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orange.x
McLatey schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 16:46:
[...]

Met 'zolang je abo loopt' wordt idd doorgaans de gehele contractsperiode bedoeld (dus 12 of 24 maanden). Hierna ben je contractsvrij en gelden de normale tarieven voor dat abonnement. Mochten de abonnementen veranderd zijn dan gelden nog wel de 'oude tarieven' (plus een eventuele inflatiecorrectie) van je abonnement, maar minus je maandelijkse korting dus.
Dat is doorgaans wel de methode, maar omdat ze het zo vrij laten in de radioreclame dacht ik ff checken. Stel dat je een bundel van 275 hebt met internet 500mb, wat ie je "beltegoed" in euro's dan? Neem niet aan het bedrag dat je betaald? Maar wat het waard zou zijn, dus 20,50?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melk0r
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 17-09 19:34
Bij mij werkt je Haroid app niet..HN 175 minuten abo, heb issue aangemaakt op googlecode.

Laat maar..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orange.x
Knoop doorgehakt en toch voor HN gegaan, die 100kb afronding zal allemaal wel. We zien wel wat voor uitwerking dat heeft, met minimaal 16 uur wifi per dag om me heen zou ik zeggen dat het met een iPhone wel mee zou moeten vallen.

Ben alleen benieuwd, moet nog even nummerbehoud aanvragen, alleen belde ik met de helpdesk en ze zeiden dat ik zelf me abo op moest zeggen bij VF, maar bij VF op de site staat dat als ik nummerbehoud via andere provider aanvraag mijn abonnement vanzelf stopgezet wordt. Iemand die dit toe kan lichten? Wel handig denk ik om het even zelf op te zeggen want dan weet ik zeker dat ik op vakantie niet ineens zonder bereik zit omdat mijn simkaart thuis in de brievenbus ligt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Niet online
Neem toch aan dat wanneer je nummer naar een andere provider overgaat je huidige abonnement stopt. Waar zou je anders mee moeten bellen :? Houd wel rekening met een opzegtermijn van 1 maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orange.x
Freakster86 schreef op donderdag 19 juli 2012 @ 14:57:
Neem toch aan dat wanneer je nummer naar een andere provider overgaat je huidige abonnement stopt. Waar zou je anders mee moeten bellen :? Houd wel rekening met een opzegtermijn van 1 maand.
Yes, heb nu portering in laten gaan vanaf 6 augustus, psies na de vakantie. Kan ik daar nog gewoon probleemloos alles doen. Dan zien we wel weer wat de kosten gaan worden de maand augustus. Komt er dan denk ik op neer dat HN vanaf 6 september actief is omdat dan het nummer vrij komt. We'll see. Betaal ik 1 maandje iets meer dan ik nu doe, swa!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie_
  • Niet online

Harrie_

orange.x schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 17:02:
[...]

Dat is doorgaans wel de methode, maar omdat ze het zo vrij laten in de radioreclame dacht ik ff checken. Stel dat je een bundel van 275 hebt met internet 500mb, wat ie je "beltegoed" in euro's dan? Neem niet aan het bedrag dat je betaald? Maar wat het waard zou zijn, dus 20,50?
Je belminuten/sms/mb wordt weergegeven in euro's. Als je daarnaast een sms- of internetbundel erbij hebt dan wordt deze wel los gespecificeerd (gezien je deze alleen kan gebruiken voor de specifieke dienst).
Je hebt dan dus een losse 500mb bundel (je kan online of via *101# zien hoeveel je nog open hebt) en daarnaast iedere maand 11,50 beltegoed bij een 1-jarig abo (met 4,2c per min/sms/mb [nadat je internetbundel op zou zijn], of 10,50 beltegoed bij een 2-jarig abo (met 3,8c per min/sms/mb). Let wel; bij een 2-jarig abo zijn de tarieven wel lager dus.
orange.x schreef op donderdag 19 juli 2012 @ 16:39:
[...]

Yes, heb nu portering in laten gaan vanaf 6 augustus, psies na de vakantie. Kan ik daar nog gewoon probleemloos alles doen. Dan zien we wel weer wat de kosten gaan worden de maand augustus. Komt er dan denk ik op neer dat HN vanaf 6 september actief is omdat dan het nummer vrij komt. We'll see. Betaal ik 1 maandje iets meer dan ik nu doe, swa!
Snap niet dat ze je gezegd hebben dat je je abonnement zelf moet opzeggen, gezien je dit NOOIT mag doen als je je nummer wil behouden. Niet doen dus!
Bij nummerportering wordt automatisch je oude abonnement opgezegd gezien er geen nummer meer aan hangt. Bij alle providers geldt op dit moment een opzegtermijn van 1 maand zodra het verzoek ingediend is, waarschijnlijk zal je daadwerkelijke verzoek (datum) tot portering dus nog wel iets opgeschoven worden mocht je één van de afgelopen dagen de portering aangevraagd hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barca
  • Laatst online: 10-08 22:18

Barca

In Search Of Sunrise

Right... krijg ik dus vandaag eindelijk mijn nieuwe Sony Xperia S binnen. Wil ik mijn SIM erin doen... blijkt het dus dat deze telefoon een MicroSim aansluiting heeft. :( Dus ik naar de site van HollandsNieuwe, ik dacht ik vul ff wat in en dan krijg ik een MicroSim per post opgestuurd die mijn huidige vervangt. Staat er dat ze helemaal geen MicroSims leveren! :( Wat nu?

Ik lees hier wel dat er wordt geknipt in SIM kaarten... maar ik ga zeer binnenkort op vakantie en dat risico kan ik zeker nu niet nemen. :/ Teruggaan naar de winkel is ook geen optie... want ik heb de telefoon bij een webwinkel gekocht die ver, ver weg zit. Suggesties? Zelf knippen vind ik sowieso erg risicovol en doe ik liever niet. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kan zoiets aanschaffen:
http://link.marktplaats.nl/1000973319

Geen idee of het werkt, maar dan zou je eventueel de sim kunnen clonen en dan je oude sim in stukken knippen, mislukt het heb je altijd nog de geclonede sim.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barca

Barca

In Search Of Sunrise

Verwijderd schreef op maandag 23 juli 2012 @ 18:12:
Je kan zoiets aanschaffen:
http://link.marktplaats.nl/1000973319

Geen idee of het werkt, maar dan zou je eventueel de sim kunnen clonen en dan je oude sim in stukken knippen, mislukt het heb je altijd nog de geclonede sim.
Tsja ook dat is geen optie... dan kan ik net zo goed een nieuwe SIM kaart bij HollandsNieuwe aanvragen als het mis gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rclahsen
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 07:16
Barca schreef op maandag 23 juli 2012 @ 18:26:
[...]

Tsja ook dat is geen optie... dan kan ik net zo goed een nieuwe SIM kaart bij HollandsNieuwe aanvragen als het mis gaat.
Heb je geen tweedehands telefoon(reparatie)winkel in de buurt die tegen (kleine) betaling je simkaart 'verknipt' naar micro-sim?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Niet online
Micro sim cutter op ebay kopen, maar er zijn zat mensen die 't zelf hebben gedaan. Kijk anders even op youtube. Daar zullen vast genoeg filmpjes met uitleg staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zelf knippen is super simpel, kan niet fout gaan, al helemaal niet als je elders in je huis al een device hebt met een microsim, gewoon ernaast leggen, knip knip knip et voilá.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barca

Barca

In Search Of Sunrise

Inmiddels is The PhoneHouse zo vriendelijk geweest om gratis en voor niets de SIM op maat te knippen met een speciale tang. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greatgonzo

greatgonzo

schit-te-rend!

heb via dealdirect toch ook maar een €6,50 abbo afgesloten. Ik denk dat ik het daarmee wel red, aangezien ik 80% van de tijd op wifi zit. Vroeg me alleen wel af hoeveel belminuten e.d. je krijgt als je bijvoorbeeld €5 exta opwaardeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie_
  • Niet online

Harrie_

greatgonzo schreef op vrijdag 27 juli 2012 @ 09:04:
heb via dealdirect toch ook maar een €6,50 abbo afgesloten. Ik denk dat ik het daarmee wel red, aangezien ik 80% van de tijd op wifi zit. Vroeg me alleen wel af hoeveel belminuten e.d. je krijgt als je bijvoorbeeld €5 exta opwaardeerd?
6,50/maand is 275 min. 24 maanden abo.
Dit abonnement heeft het tarief van 3,8c/minuut/sms/mb buiten de bundel, dit betekent dat je met 5 euro 5/0,038 = 131,5 minuten, smsjes of mb extra hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• william181
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 13-09 02:33
Heb vd week een HN abb afgesloten voor 13 euro per maand bij studentmobiel. Dat is 275 min/sms/mb + 500 mb extra aan data voor 24 mnd.

alles werd netjes door een bezorger aan huis bezorgd, en ga volgende maand in.

Nu nog een losse nieuwe telefoon kopen en ben een stuk minder geld kwijt dan een abb bij VF met "gratis"toestel hihih.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi

even een vraag ben van plan om naar hn te gaan maar hoe zit het tegen wordig met de bereikbaarheid van hun netwerk..

dus werkt alles goed of heb je nog veel storing dat iets het niet doet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rednas_N
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 15:16
Ik heb even een vraag, om de hoeveel tijd wordt je beltegoed bijgevuld als je een abonnement hebt?

Ik heb mijn abonnement sinds deze datum:
28 juni 2014

Alleen mijn beltegoed is deze maand nog niet toegevoegd, kan dit kloppen, of zie ik iets over het hoofd?

Just do it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rednas_N schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 08:25:
Ik heb even een vraag, om de hoeveel tijd wordt je beltegoed bijgevuld als je een abonnement hebt?
Dat kun je op "Mijn Hollandsnieuwe" zien.

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 31-07-2012 10:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie_
  • Niet online

Harrie_

Rednas_N schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 08:25:

Ik heb mijn abonnement sinds deze datum:
28 juni 2014

Alleen mijn beltegoed is deze maand nog niet toegevoegd, kan dit kloppen, of zie ik iets over het hoofd?
Zoals evdm inderdaad meldt kan je dat zien in 'mijn hollandsnieuwe' (ik neem even aan dat je contract loopt tot 28 juni 2014 en niet dat ie dan ingaat ;)).
Iedere maand wordt op dezelfde dag je beltegoed aangevuld. Mocht je beltegoed niet zijn aangevuld hoewel dat wel had gemoeten dan kan het zijn dat (1) er iets mis is met je incasso-opdracht [is het geld wel van je rekening geschreven?] of (2) het bijschrijven zelf. Als ik jou was zou ik dan even contact opnemen met de klantenservice, die kunnen dit voor je nakijken en dit fixen.
Verwijderd schreef op maandag 30 juli 2012 @ 16:10:
Hoi

even een vraag ben van plan om naar hn te gaan maar hoe zit het tegen wordig met de bereikbaarheid van hun netwerk..

dus werkt alles goed of heb je nog veel storing dat iets het niet doet
Dat is gewoon goed, heb zelf iig geen problemen gehad de laatste tijd. (** klopt af **)

[ Voor 3% gewijzigd door Harrie_ op 31-07-2012 23:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Niet online
info (at) voordeelmobiel.nl

Zeg dan dat je via TV bij hun bent gekomen en graag een abo wil (wensen noteren). Dan krijg je snel een voorstel. Lijkt goed te werken. Veel tevreden gebruikers in het Hollands Nieuwe topic op Telecomvergelijker.nl

Goeie Simmertje ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rednas_N
Bedankt voor jullie reactie, ik heb vandaag een SMS gehad dat mijn beltegoed is bijgevuld, top! :)

Just do it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

*weg* dit hoort hier niet.

[ Voor 91% gewijzigd door RoD op 03-08-2012 15:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand een HTC One X waar het internet wel goed werkt? Ik heb de settings van de hollandsnieuwe site overgenomen maar constant heb ik geen internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• migros
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 15:30

migros

Nooit meer een Samsung

*weg* dit hoort hier niet.

[ Voor 93% gewijzigd door RoD op 03-08-2012 15:08 ]

Leuk man gatheren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBeestje
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 13-08 22:00
Binnekort een HN abonnement nemen (275 1jaar), ik doe het alleen voor de internet en ik verbruikt zo maximaal 150mb met 70% van de 150 op wifi, dus mijn vraag is of ik de restante belminuten kan cashbacken?

Iemand ervaring met http://beltegoedcashen.nl/ ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolletje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 19-09 23:47

Bolletje

Moderator Harde Waren
Nu heb ik HN iets langer dan twee weken in gebruiken (waarvan één week vakantie). Tot nu toe gewoon tevreden :) Bereik is inderdaad gewoon even goed als Vodafone (dat ik eerder had).

De 500 MB bundel mocht misschien nog wel achterwege worden gelaten: ik doe enkel WhatsApp en ik heb nu na twee weken nog 496 MB over :+
Wel jammer dat je het getal achter de komma (bijvoorbeeld 496.31) niet kan zien; enkel de hele MB's.

Het is alleen dat ik gisteren een nieuwe ROM op m'n telefoon had gezet en vergeten was dat je dat mobiele netwerk dan weer goed opnieuw moet instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Niet online
Dus jij merkt niks van die afronding van 100kb? Dat zou fijn zijn. Ben zelf ook een licht internet gebruiker, maar heb wel gekozen voor de 500mb bundel. Liever 't zekere voor 't onzekere. Kan 'm altijd nog uitschakelen. 10 augustus ga ik over :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Untouchablezz20
  • Laatst online: 10:59
Klopt het, dat bij HN het tegoed in euro's word uitgedrukt en niet in belminuten? En kan je met dit tegoed ook in het buitenland bellen, smsen en internetten, en gaat dit dan uit je huidige bundeltegoed zonder dat het gelijk overige kosten worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie_
  • Niet online

Harrie_

Untouchablezz20 schreef op vrijdag 03 augustus 2012 @ 15:41:
Klopt het, dat bij HN het tegoed in euro's word uitgedrukt en niet in belminuten? En kan je met dit tegoed ook in het buitenland bellen, smsen en internetten, en gaat dit dan uit je huidige bundeltegoed zonder dat het gelijk overige kosten worden?
Dit is eerder ook al besproken.
Ja, en Ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Untouchablezz20
Zo, ik dacht dat alles uit 1 bundel nergens meer werd aangeboden, maar dat had ik fout. Klinkt zeer interessant!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBeestje
Is de aanbieding/korting die voordeelmobiel( http://www.voordeelmobiel...ent-extra-korting-12.html ) tijdelijk?
Aangezien ik nu op vakantie ben en ik dit wel een leuke actie vind voor 7,50

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie_
  • Niet online

Harrie_

Untouchablezz20 schreef op vrijdag 03 augustus 2012 @ 16:07:
Zo, ik dacht dat alles uit 1 bundel nergens meer werd aangeboden, maar dat had ik fout. Klinkt zeer interessant!
Let er wel bij op; als je een internet- of smsbundel erbij neemt dan wordt deze wel los gespecificeerd gezien je deze alleen kan gebruiken voor de dienst an sich (internetten dan wel sms'en binnen NL).

Je maandelijkse beltegoed kan je gebruiken om te bellen, sms'en en data te verstoken (1 min = 1 sms = 1mb), ook in het buitenland (maar daar gelden wel buitenlandtarieven natuurlijk) of naar servicenummers (hoger tarief).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie_
  • Niet online

Harrie_

mrbeastnl schreef op vrijdag 03 augustus 2012 @ 16:08:
Is de aanbieding/korting die voordeelmobiel( http://www.voordeelmobiel...ent-extra-korting-12.html ) tijdelijk?
Aangezien ik nu op vakantie ben en ik dit wel een leuke actie vind voor 7,50
Bij studentmobiel is ditzelfde abonnement al een tijd lang hetzelfde bedrag, dus zo super is die voordeelmobiel nou ook weer niet.

Overigens zou ik bij een nieuw HN abonnement meteen voor 2 jaar gaan (hoewel ik normaal liever voor 1 jaar ga). Na je contractsperiode kan je alleen verlengen bij HN zelf (niet bij externen) en zijn de maandelijkse kosten toch een stuk hoger.

Mocht je kiezen voor een 275 abonnement mét data dan kost een simonly voor 2 jaar bij studentmobiel 13,-/maand. Ik zou dan gelijk voor het abonnement gaan met toestel, je betaalt dan 16,50 per maand (dus 84 euro meer op 2 jaar) en je kan er dan een telefoon bij uitzoeken (of korting op een toestel krijgen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolletje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 19-09 23:47

Bolletje

Moderator Harde Waren
Freakster86 schreef op vrijdag 03 augustus 2012 @ 15:32:
Dus jij merkt niks van die afronding van 100kb? Dat zou fijn zijn. Ben zelf ook een licht internet gebruiker, maar heb wel gekozen voor de 500mb bundel. Liever 't zekere voor 't onzekere. Kan 'm altijd nog uitschakelen. 10 augustus ga ik over :)
Mwa, niet zo zeer dus. Ik heb gisteren nieuwe ROM op m'n mobiel gezet en alle cache is dus weg. Ik weet dus niet hoeveel er oorspronkelijk gebruikt is om dat te vergelijken met wat HN zegt.

Voor mij werkt het dus prima. Ik vind het zelf ook erg fijn dat alles uit één bundel komt. Dan kan ik er altijd voor kiezen als ik meer wil bellen dat ik dat dan doe. :)

Op de website van HN kan je je tegoed zowel in euro's als in belminuut/sms/MB zien.

Even nog voor de goede orde dus:
  • De 275 belminuut/sms/MB is 3 maanden geldig
  • De 500 MB databundel is 1 maand geldig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBeestje
McLatey schreef op vrijdag 03 augustus 2012 @ 16:17:
[...]

Bij studentmobiel is ditzelfde abonnement al een tijd lang hetzelfde bedrag, dus zo super is die voordeelmobiel nou ook weer niet.

Overigens zou ik bij een nieuw HN abonnement meteen voor 2 jaar gaan (hoewel ik normaal liever voor 1 jaar ga). Na je contractsperiode kan je alleen verlengen bij HN zelf (niet bij externen) en zijn de maandelijkse kosten toch een stuk hoger.

Mocht je kiezen voor een 275 abonnement mét data dan kost een simonly voor 2 jaar bij studentmobiel 13,-/maand. Ik zou dan gelijk voor het abonnement gaan met toestel, je betaalt dan 16,50 per maand (dus 84 euro meer op 2 jaar) en je kan er dan een telefoon bij uitzoeken (of korting op een toestel krijgen).
Ik denk dat ik wel genoeg aan 275 heb(voor mb's), omdat ik toch nooit bel en bij mn vorige abonnement steeds onder de 150mb zat. Liever wilde ik voor de 1jarige contract gaan, omdat ik niet weet of ik bij mijn momentele werkgever blijf, als dat niet gebeurt zit ik in de problemen :+
Momenteel heb ik wel genoeg voor een 1jarige abonnement :)

Dat over de abonnement met telefoon bekijk ik even, is namelijk wel aantrekkelijk

[ Voor 3% gewijzigd door MrBeestje op 03-08-2012 16:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Untouchablezz20
Bolletje schreef op vrijdag 03 augustus 2012 @ 16:20:
Op de website van HN kan je je tegoed zowel in euro's als in belminuut/sms/MB zien.
Hoeveel euro wordt 275 min/sms/mb uitgedrukt op mijn hollandsnieuwe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie_
  • Niet online

Harrie_

Untouchablezz20 schreef op vrijdag 03 augustus 2012 @ 16:29:
[...]

Hoeveel euro wordt 275 min/sms/mb uitgedrukt op mijn hollandsnieuwe?
Bij 1 jarig abo: 11,50
Bij 2 jarig abo: 10,50

Tarief bij 1 jarig abo in NL: 4,2 cent per min/sms/mb
Tarief bij 2 jarig abo in NL: 3,8 cent per min/sms/mb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Untouchablezz20
Top! Klinkt goed, voornamelijk dat je tegoed 3 maanden houdbaar blijft, krijg je nergens meer namelijk. Nog even wachten en kan ik mijn nummer overzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Voor mijn vriendin gekeken naar HollandsNieuwe en gelukkig toch even in de tariefinfo gedoken voor buitenland. Deze valt uiteen in bellen en gebeld worden vanuit het buitenland (dus zelf ben je in NL), dat kan in bijna alle landen ter wereld (erg lange lijst). Kijk je vervolgens naar waar je in het buitenland zelf kunt bellen en SMS'en dan zie ik dat die lijst toch wel wat kort is. Uiteraard staan EU, en een hoop grote landen er wel op. Maar landen waar ik naar keek waren bijv Kenia, Rwanda, maar ook Ecuador en nog een groot aantal landen. Zie: http://www.hollandsnieuwe...df/tarieven_overzicht.pdf

Ben je dus regelmatig in het buitenland of maak je reizen naar dit soort bestemmingen dan zit je bij Hollandsnieuwe niet goed. Ze hebben via Twitter ook nog bevestigd dat dit het geval is.

Ben hier zelf verbaasd over, ik ging er vanuit dat ze gewoon de internationale roamingcontracten van Vodafone zouden gebruiken en je dus eigenlijk overal ter wereld zou kunnen bellen. Helaas is het daarom voor ons afgevallen en blijf ik zelf ook lekker bij Vodafone zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 15-09 21:23

Bullet NL

Eigen Wijs

Modbreak:Verschillende berichten uit dit topic verplaatsten omdat inkoopvoordelen niets met een Discussie- en ervaringstopic te maken hebben. Vanaf nu gaan we weer verder met Discussie- en ervaringen m.b.t. HollandsNieuwe, wil je advies of een discussie over een specifiek abonnement mag je hier; Mobile Aankoopadviesforum een topic aanmaken!

P.s. denken jullie ook even aan de toonzetting??

[ Voor 28% gewijzigd door Bullet NL op 06-08-2012 01:19 ]

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bullet NL schreef op maandag 06 augustus 2012 @ 01:13:
[modbreak]...Vanaf nu gaan we weer verder met Discussie- en ervaringen m.b.t. HollandsNieuwe, wil je advies of een discussie over een specifiek abonnement mag je hier; Mobile Aankoopadviesforum een topic aanmaken! ...
Ik geloof niet dat ik helemaal begrijp waar precies de grens ligt tussen een specifiek abonnement bij HN en discussie over HN in het algemeen. Dit hele topic staat bomvol met beide, en het lijkt me ook de eerste plaats waar iedereen zou kijken en posten? Het loopt inhoudelijk noodzakelijkerwijs door elkaar, zou ik zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SunnyD
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16-12-2024
sphere schreef op zaterdag 07 juli 2012 @ 17:31:
Ik probeer data in te stellen, maar ik zie die sim toolkit nergens :?

http://www.hollandsnieuwe...ernet/handmatig-instellen
Blij dat je het probleem hier hebt aangekaart, ik had het nl ook met m'n Galaxy Ace 2.
Komt nog bij dat MNC van het toegangspunt volgens Haring 04 moest zijn en staat standaard op 07. Als je dat verandert in 04 en dat opslaat, dan staat er onder toegangspunten ineens niks meer, dus het toegangspunt dat je hebt gemaakt is weg.
Als je het apparaat nou reboot en weer kijkt dan zie je wel 2 of 3 toegangspunten staan. De oude, de aangepaste en in mijn geval ook nog eentje van Vodafoon. Die laatste verdwijnt in de tijd erna vanzelf weer.
Nu ik het Haringicoontje dank zij jou ook heb kunnen de roaminginstellingen worden gemaakt en kan roaming worden uitgevinkt.

De instellingen staan nu helemaal goed, maar dat verhinderd niet dat er zo'n vier keer meer data wordt afgeschreven dan dat het dataprogje op de telefoon aangeeft. Dat zal worden veroorzaakt daar de afronding naar 100 KB aangezien we steeds kleine hoeveelheden verbruiken met voornamelijk het spelletje Wordfeud.
Het gros van de data gaat via wifi.

[ Voor 15% gewijzigd door SunnyD op 08-08-2012 09:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markiew
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 27-08 14:17
Er valt in dit topic veel te lezen over scherpe aanbiedingen maar ik vraag me toch echt af of het administratieve gedeelte bij NH een beetje goed geregeld is. Wat is jullie ervaring? Mijn ervaring uit het verleden is hoe goedkoper de aanbieder hoe slechter de service.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie_
  • Niet online

Harrie_

markiew schreef op woensdag 08 augustus 2012 @ 23:59:
Er valt in dit topic veel te lezen over scherpe aanbiedingen maar ik vraag me toch echt af of het administratieve gedeelte bij NH een beetje goed geregeld is. Wat is jullie ervaring? Mijn ervaring uit het verleden is hoe goedkoper de aanbieder hoe slechter de service.
Ik ben van mening dat antwoord op je vraag wat gecompliceerder is dan het lijkt, gezien ik zelf een technical expert ben geweest bij een contactcenter zal ik je uitleggen waarom.

Allereerst denk ik dat als je het over het algemeen bekijkt je gelijk hebt. Wanneer je bij een 'duurdere' provider zit, en het liefst met een zakelijk abonnement, krijg je doorgaans ook een betere klantenservice gezien hier meer geld voor is. Zolang je een standaard issue hebt wat 'eenvoudig' is te verhelpen is dat echter niet zo erg, kom je met een wat lastiger probleem (zoals ik heb gehad met het af en toe wegvallen van gesprekken) dan is het wat minder. Vooral wanneer, zoals bij Hollandsnieuwe, er een bedrijf als Telena ertussen zit, welke een deel van het netwerkbeheer doet en bij problemen dus wel het e.e.a. doorgestuurd moet worden.

Uiteindelijk is mijn probleem overigens wel min-of-meer opgelost (*klopt af*) maar dit heeft me ik denk ruim 3/4 jaar geduurd... erg vervelend dus. Ik ben uiteindelijk doorgezet naar iemand welke e-mailcontact met me hield om het probleem op te lossen... je moet dus uiteindelijk de juiste persoon treffen die wél de boel eens grondig doorneemt en de technische knowhow heeft.
Of dit probleem bij andere providers ook zo lang had geduurd kan ik niet zeggen, heb wel ooit een probleem gehad bij T-Mobile met een family bundel die niet functioneerde waar ik ook maanden mee bezig was (kreeg iedere keer wel creditering maar het probleem werd niet opgelost), het fijne is dan wel dat je ze kan bellen zonder bakken met geld te hoeven neertellen (gezien HN tegenwoordig een 'dure' klantenservice heeft). Voor mij is HN echter wel zo goedkoop (vooral buiten bundel bellen, sommige maanden bel ik 3000 min.) dat het voor mij niet opweegt tegen de besparing bij HN. Over het algemeen ben ik overigens wel content met de oplossingen die ik heb gekregen voor mijn problemen, zowel bij HN als bij T-Mobile (, Vodafone en Vodafone zakelijk).

Om terug te komen op klantenservices; veel bedrijven outsourcen dit naar zogenaamde contactcenters. Dit is in veel gevallen goedkoper voor de bedrijven dan het zelf aan te bieden. Mensen hier worden opgeleid en trainen vervolgens medewerkers die op de klantenservice gaan werken. Wanneer het zakelijke abonnementen betreft dan zijn dit vaker wel 'eigen' werknemers waarbij de training ook wat grondiger is. Onder meer omdat het risico op rechtszaken groter is en ondernemingen wel eens service level agreements hebben. Tevens wordt er vaker ook meer verdiend aan zakelijke gebruikers.

Hiermee wil ik niet zeggen dat mensen bij een geoutsourced contactcenter slechter in het werk zijn. Het ligt er grotendeels aan wie je treft die uiteindelijk jouw case oplost. Het probleem is tegenwoordig alleen wel dat een medewerker vaak een bepaald target moet halen hoeveel hij of zij op een dag afgewerkt zou moeten hebben. Het probleem hiermee is dat zaken die extra veel tijd in beslag nemen ook vaak met haast afgerond moeten worden. Heb je vervolgens iemand die wat slordiger is of wat minder specifieke kennis heeft (vooral als het geen standaard-issue is) dan wordt je probleem niet goed opgelost. Zelf ben ik dus technical expert geweest en kreeg (daarom) vaak mensen die meerdere malen gebeld hadden waarbij de problemen niet opgelost werden. Doordat er haastig gewerkt wordt kan het zijn dat problemen alleen maar gecompliceerder worden gezien er oplossingen worden geïmplementeerd welke niet de juiste zijn waardoor je het probleem ook veel gecompliceerder maakt dan het aanvankelijk was; je moet dan geluk hebben dat de medewerker die jouw case oppakt hier doorheen kan kijken en de juiste oplossing doorzet.

Een volgend probleem met klantenservices is dat de mensen die er werken een zeer beperkte autonomie hebben ([beslissings]bevoegdheid, vrijheid van handelen). Medewerkers hebben zich doorgaans aan strikte guidelines te houden, enerzijds begrijpelijk omdat er anders misbruik gemaakt wordt, maar anderzijds worden dus problemen die een wat creatievere oplossing nodig hebben hiermee wel tegengewerkt. Daarnaast zijn veel klantenservices op papier enorm 'duurzaam' etc. maar wanneer medewerkers een vast/langer contract zouden moeten krijgen, kunnen ze de bons krijgen zodat je uiteindelijk een continue doorstroom van mensen hebt die uiteindelijk minder kennis hebben.

Een laatste probleem is analyse van het daadwerkelijke probleem en een correcte oplossing. Dit klinkt in theorie vrij eenvoudig maar een exacte formulering van het probleem plus de daadwerkelijke oplossing hierbij regelen is niet altijd simpel. Enerzijds omdat klanten vaak van alles bij een probleem halen wat er compleet los van staat, anderzijds omdat een medewerker het exacte probleem (of problemen) moet analyseren, juist noteren, en een correcte oplossing moet geven (of doorsturen). Vooral, zoals ik al heb aangegeven, als een klok staat te tikken met je gesprek en afhandeltijd kan dit best wel eens verkeerd gaan.

Verder is het zo dat op een forum zoals hier op tweakers veelal mensen komen met bovengemiddeld(e) (technische) kennis, ga je naar een forum zoals Radar/Kassa oid dan zijn er heel veel mensen die met problemen komen waarop bedrijven dan toch maar gaan reageren maar welke ze wel vaak (deels) aan zichzelf te danken hebben (en dit veroorzaakt uiteindelijk ook weer een houding bij veel callcenter medewerkers bij veel gesprekken dat het probleem waarschijnlijk niet zo ernstig zal zijn; door de vele problemen die nergens over gaan krijgen de serieuze problemen automatisch ook minder prioriteit).

Een voorbeeld welke ik van de week zag langskomen op facebook van HN is iemand die ontzettend kwaad wordt dat zijn nummer van HN niet geporteerd kan worden naar z'n nieuwe HN abonnement. Deze man had een nieuw abonnement aangevraagd en ging ervan uit dat zomaar zijn nummer geporteerd kon worden (HN -> HN)... en dat kan natuurlijk niet gezien je bij een provider zelf alleen kan verlengen (als je bij dezelfde provider wil blijven). De schuld van een dusdanig probleem bij HN te leggen en vervolgens op ieder forum schreeuwen dat je onrecht bent aangedaan is de volgende stap.
Het probleem is dat ontzettend veel mensen gewoon niet goed over bepaalde dingen nadenken en vervolgens het probleem wat ze zelf hebben veroorzaakt overal neerplempen als onrecht dat ze is aangedaan. Hierdoor ontstaat wel een vertekend beeld, vooral als een provider als HN dan geen fysieke winkels of een groep mensen op webcare heeft die deze problemen voordat ze overal (voornamelijk op internet) escaleren, tackelen, wat de providers die meer geld te besteden hebben aan klantenservice wel (meer) doen.

Een ander voorbeeld is het feit dat bij HN de internetinstellingen manueel in je telefoon gezet moet worden. Als leek heb je een abonnement met internet afgesloten wat niet DIRECT werkt. In plaats van na te denken en eens wat rond te zoeken is het gemakkelijker moord en brand te schreeuwen op twitter.
Hiernaast blijf je uiteraard altijd het feit houden dat problemen veelal op internet gegooid worden, maar wanneer iets wel werkt dan hoor je er uiteraard niet van. Dit geeft natuurlijk ook een vertekend beeld.

Om terug te komen op je vraag; zal je met HN minder 'service' hebben dan een 'duurdere' provider? Ja, waarschijnlijk wel. Grote kans dat de gehele klantenservice van HN geoutsourced is waardoor je een grotere doorstroom van mensen hebt (gezien dus contactcenters logischerwijs wat meer met eigen winst en belang bezig zijn dan de eigen klantenservices) dan bij een duurdere provider (hoewel daar ook geoutsourced wordt, enfin..). Je hebt ook een minder actieve webcare en je betaalt meer als je de klantenservice wil bellen.
Is het een onoverkomelijk probleem in deze? Voor mij niet; als ik een probleem heb weet ik dat er uiteindelijk wel een oplossing zal komen al kan het wat langer duren en voor meer irritaties zorgen. Voor mij iig geen overweging om niet voor HN te kiezen, vooral gezien de tarieven. Ik kan me voorstellen dat als je bijvoorbeeld zakelijk gebruiker bent en je telefoon een lifeline is je liever kiest voor een duurder zakelijk abonnement. Je betaalt dan meer maar zal wel snellere service krijgen (dit betekent overigens niet dat je geen problemen bij een duur abonnement zal hebben, maar dit lijkt me logisch). Of dit voor jou een overweging is wel of niet voor HN te kiezen zal je zelf moeten bepalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johannes
  • Laatst online: 09-07 21:03
McLatey schreef op vrijdag 03 augustus 2012 @ 16:17:
[...]

Dit klopt niet helemaal. Ik heb net deze maand m'n 1-jarige abonnement verlengd (deze keer wel 2-jarig) en heb
de korting voor een abonnement van die duur ontvangen: ik betaal nu 9 euro voor een kaal 275 sms/min/mb abonnement.

Uit volle borst op weg naar nergens / Zonder reden zonder doel
Met m'n zeden en m'n zonden / En mijn angstig voorgevoel
Laat mij mijn kont tegen de krib / Laat mij dit goddeloze lied
Hef jij je handen maar ten hemel / Maar red mij niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie_
  • Niet online

Harrie_

Johannes schreef op donderdag 09 augustus 2012 @ 14:35:
[...]

Dit klopt niet helemaal. Ik heb net deze maand m'n 1-jarige abonnement verlengd (deze keer wel 2-jarig) en heb
de korting voor een abonnement van die duur ontvangen: ik betaal nu 9 euro voor een kaal 275 sms/min/mb abonnement.
Ja, dit wilde ik ook te zeggen. Als je verlengt kan dit alleen bij HN zelf, niet bij een externe, je ontvangt de 'extra' korting dan dus niet. Bij studentmobiel kost bijv. een nieuw 2 jarig 275 min abo kaal niet 9,- maar 6,50/maand.

Tevens is bij het 275 min. abo bij 1 jaar het min/sms/mb tarief 4,2 cent en bij 2 jarig maar 3,8 cent, maar ik had het voornamelijk dan over die extra korting die je bij HN zelf niet meer krijgt (op het begin kreeg je meer korting bij bijv. Veronica Magazine actie).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Niet online
Nummerbehoud staat voor morgen ingesteld. Wanneer kan ik de nieuwe sim gaan gebruiken? Klokslag middernacht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie_
  • Niet online

Harrie_

Freakster86 schreef op donderdag 09 augustus 2012 @ 15:00:
Nummerbehoud staat voor morgen ingesteld. Wanneer kan ik de nieuwe sim gaan gebruiken? Klokslag middernacht?
Is niet te zeggen, kan gedurende de hele dag gebeuren. Zou, als je weg moet, gewoon de sim los meenemen.. als je met je oude sim geen toegang meer krijgt tot het netwerk weet je dat je nummer geporteerd wordt (kan geloof ik een half uurtje oid duren).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• low_n_slow
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08-09 16:36
En ja hoor het is weer zo ver!
Sinds vannacht geen mobiele data meer in omgeving Haarlem.... de hoeveelste keer is dit nu inmiddels? 8)7

Ik ben het serieus _meer_ dan zat!! ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markiew
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 27-08 14:17
Bedankt voor je toevoeging @McLatey hier heb ik op zich wel wat aan!

Het enige wat je verhaal niet dekt zijn de ervaringen van mensen t.a.v. de financiële administratie. Ik las op fora's wat spookverhalen van consumenten met spookrekeningen/-afschrijvingen waarbij het moeilijk en lastig was dit met HN te regelen.

Zijn er tweakers die een HN abonnementje hebben en zich herkennen in zulke situaties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Niet online
Vandaag overgegaan naar HN. Rond half 11 vanochtend viel de verbinding met Vodafone weg. HN-site gecontroleerd, maar mijn nummer stond nog in behandeling. Sim er vast in gedaan. Na 15 minuten en 2 pogingen kreeg ik mezelf te pakken :)

Internet instellen moest handmatig. Uitleg staat heel duidelijk op hun site. Binnen 5 minuten had ik dat werkende. Tot nu toe dus zeer tevreden over de gang van zaken. Alle gegevens op Mijn HN zijn nu ook helemaal bijgewerkt.

In 1 dag 3MB verbruikt. 3G Watchdog geeft een totaal van 780.7 KB. Dat moet ik dus wel even in de gaten gaan houden, maar met Wifi op meerdere plekken verwacht ik geen problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roggebrood
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 02-09 02:25

roggebrood

(man vd koningin)

@Markiew

Mijn abonnement ging op 16-7 in, 275 minuten en 500MB data. 3G werkte niet en nu, na bijna een maand wachten, nog steeds niet. Je kunt gerust een week op een reactie wachten, ik heb na 2 weken een email respons gehad met wat niet werkende suggesties, en daarna na nog een week een telefonische, 7 augustus. Er is toen afgesproken dat ze me om 14:00u terugbelden op een 2e nummer, om nogmaals de instellingen te verifieren. Direct een 2e nummer geregeld, maar ik ben niet meer gebeld. Van mijn kant heb ik al het mogelijke gedaan, handmatige instelling, andere toestellen geprobeerd, andere simkaarten (die werkten wel), nada, geen 3G. Weer meerdere malen gemaild, maar tot op heden geen enkele reactie, en geen internet.
Ook zeer zwak dat ze beweerden eerder al gemaild te hebben en dat die wel in mijn spamfilter zou zitten, want dat is gewoon gejokt: ik heb alle eerdere emails van HN probleemloos (en buiten mn spambox) ontvangen. Het bellen gaat verder wel ok. Maar mocht je voor wat voor reden ook de "klantenservice" nodig hebben schieten de meeste krachttermen tekort. Verbluffend slecht.
You get what you pay for I guess.

koning der Nederlanden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Niet online
Je hebt de stappen op de HN site helemaal gevolgd? Alle APN's verwijdert?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBeestje
roggebrood schreef op zaterdag 11 augustus 2012 @ 16:03:
@Markiew

Mijn abonnement ging op 16-7 in, 275 minuten en 500MB data. 3G werkte niet en nu, na bijna een maand wachten, nog steeds niet. Je kunt gerust een week op een reactie wachten, ik heb na 2 weken een email respons gehad met wat niet werkende suggesties, en daarna na nog een week een telefonische, 7 augustus. Er is toen afgesproken dat ze me om 14:00u terugbelden op een 2e nummer, om nogmaals de instellingen te verifieren. Direct een 2e nummer geregeld, maar ik ben niet meer gebeld. Van mijn kant heb ik al het mogelijke gedaan, handmatige instelling, andere toestellen geprobeerd, andere simkaarten (die werkten wel), nada, geen 3G. Weer meerdere malen gemaild, maar tot op heden geen enkele reactie, en geen internet.
Ook zeer zwak dat ze beweerden eerder al gemaild te hebben en dat die wel in mijn spamfilter zou zitten, want dat is gewoon gejokt: ik heb alle eerdere emails van HN probleemloos (en buiten mn spambox) ontvangen. Het bellen gaat verder wel ok. Maar mocht je voor wat voor reden ook de "klantenservice" nodig hebben schieten de meeste krachttermen tekort. Verbluffend slecht.
Dreigen met kassa/opgelicht werkt altijd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roggebrood
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 02-09 02:25

roggebrood

(man vd koningin)

@ Freakster86: Ja dat heb ik meerdere malen gedaan, op meerdere toestellen. Net een reply gehad op mijn mail van 7 augustus, of ik hun vragen van 2 augustus wilde beantwoorden. Dat heb ik dus op 2 augustus al gedaan... Nu weer fijn wachten op hun antwoord. Tot over een week!

koning der Nederlanden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masterbas
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 05-08 00:03
Ik ben vorige maand over gegaan naar HN en het bevalt mij juist goed zonder problemen. Alleen wat ik wel vreemd vind is dat bij andere aanbieders om 0:00 einde van de maand je nieuwe MB gaan lopen, maar bij HN gebeurd dat dus op een iets later tijdstip op de dager na. Dat is moeilijk in te stellen in de data verbruiks tools die ik op mijn telefoon heb staan (3g watchdog en data tool van sony).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Master FX
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 15:29
Ben dus ook aan het overstappen, maar het nummerbehoud verloopt niet echt soepel. Aanvraag voor numerbehoud is al ingediend op 19 juli (porteringsdatum 10 sept), maar hij is nog steeds in behandeling. Verklaring Hollandsnieuwe: Waarschijnlijk zijn er veel NP verzoeken....
Iemand die na 19 juli een porteringsverzoek heeft gedaan en al is goed gekeurd misschien?

Stay safe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Niet online
Master FX schreef op maandag 13 augustus 2012 @ 12:25:
Ben dus ook aan het overstappen, maar het nummerbehoud verloopt niet echt soepel. Aanvraag voor numerbehoud is al ingediend op 19 juli (porteringsdatum 10 sept), maar hij is nog steeds in behandeling. Verklaring Hollandsnieuwe: Waarschijnlijk zijn er veel NP verzoeken....
Iemand die na 19 juli een porteringsverzoek heeft gedaan en al is goed gekeurd misschien?
Status blijft tot 10 sept. op "in behandeling" staan. Pas wanneer je daadwerkelijk overstapt komt bij Mijn HN je telefoonnummer te staan. Mijn tijdelijke nummer veranderde toen in mijn geporteerde nummer.

Kreeg wel direct na het aanvragen van mijn toenmalige provider (vodafone) een tweetal sms. Dat de aanvraag was ingediend en was goedgekeurd. Ging allemaal geheel automatisch binnen een uur na de aanvraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masterbas
@Master FX

Heb je ook aan gegeven tot wanneer je huidige contract loopt? Bij mij was het binnen een dag na aflopen geregeld en kon ik gewoon mijn eigen nummer gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funske
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 31-01-2023
Voor alleen deze maand augustus wil ik gebruik maken van de internetbundel van 500 MB.
Moet ik deze pas 31 augustus uitzetten of kan ik hem al eerder uitzetten?
Of kan ik hem bijv. nu aanzetten en morgen weer uitzetten en dan toch gebruik maken van die extra 500MB? Uiteraard tegen de betaling van €10,-!! O-)

[ Voor 7% gewijzigd door funske op 13-08-2012 14:10 ]

Have Fun Funske

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar mocht je voor wat voor reden ook de "klantenservice" nodig hebben schieten de meeste krachttermen tekort. Verbluffend slecht.
Ik kan je aanraden om (en dat geldt voor meerder bedrijven) ze te benaderen via Twitter.
Toegegeven, het zou niet via Twitter nodig moeten zijn, maar mijn ervaring met HN en vandaag ook T Mobile is dat ze snel en adequeaat reageren op je Twitter vragen en opmerkingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

funske schreef op maandag 13 augustus 2012 @ 14:08:
Voor alleen deze maand augustus wil ik gebruik maken van de internetbundel van 500 MB.
Moet ik deze pas 31 augustus uitzetten of kan ik hem al eerder uitzetten?
Of kan ik hem bijv. nu aanzetten en morgen weer uitzetten en dan toch gebruik maken van die extra 500MB? Uiteraard tegen de betaling van €10,-!! O-)
Dit staat allemaal netjes op de website onder klantenservice!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funske
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 31-01-2023
Verwijderd schreef op dinsdag 14 augustus 2012 @ 08:39:
[...]

Dit staat allemaal netjes op de website onder klantenservice!
Nee, dat staat er niet. Anders zou ik het hier niet gevraagd hebben. 8)7

Mijn vraag is gewoon heel simpel: Kan ik de internetbundel in één en dezelfde maand aan- én ook weer uitzetten? Zodat ik dus maar 1 keer die € 10,- hoef te betalen.

Bij klantenservice staat hoe en waar je hem kunt aanzetten. En hoe en waar je hem kunt uitzetten.
Maar er staat dus nergens of je hem binnen dezelfde maand kunt uitzetten.
Vandaar mijn vraag!

Have Fun Funske

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greatgonzo

greatgonzo

schit-te-rend!

weet iemand hoe je aan een sim toolkit kan komen? Deze staat niet op mijn LG optimus 2x.
Of zijn er ook andere manieren mogelijk om internet te configureren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TMoose
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01-09 22:38

TMoose

Mooooooose !!

greatgonzo schreef op dinsdag 14 augustus 2012 @ 10:18:
weet iemand hoe je aan een sim toolkit kan komen? Deze staat niet op mijn LG optimus 2x.
Dat is toch een android telefoon? Dan moet je je internet (APN) instellingen gewoon via android instellingen regelen.

Prusa mini+ & Xtool M1 & Anycubic Photon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masterbas
Leuk sinds vandaag kan ik niet meer gewoon op internet via mijn mobiel red het 1 minuut en dat wordt het signaal weer geblokt. Al contact gehad met HN en nu maar af wachten, want een reset van mijn telefoon (sony experia U) helpt niet ook de instellingen al na gekeken. Netejs een 3g logo maar blijft alleen maar contact zoeken verders niks.
Echt vervelend dit en dit in de omgeving van Den Haag, Delft, Leidschendam-Voorburg zijn er misschien meer mensen die er last van hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rednas_N
Ik heb ook zoiets, ik zet mijn telefoon meestal in vliegtuigmodus, en vervolgens weer op 'normaal'. Probleem is daarna meestal opgelost. Vraag me alleen af hoe dit komt, ik heb dit ongeveer 1 keer per week.

Voor de rest bevalt HollandsNieuwe op zich prima.

Just do it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greatgonzo

greatgonzo

schit-te-rend!

TMoose schreef op dinsdag 14 augustus 2012 @ 11:16:
[...]

Dat is toch een android telefoon? Dan moet je je internet (APN) instellingen gewoon via android instellingen regelen.
Die heb ik ook ingegeven, maar desondanks pakt hij het niet.

Ik krijg trouwens nu wel een verbinding als roaming aanstaat, is dat erg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vDorst
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
greatgonzo schreef op dinsdag 14 augustus 2012 @ 10:18:
Ik heb mijn telefoon een harde reset gegeven helaas.
Toen kwam de SIMTOOLKIT wel weer naar voren.
Simtoolkit staat er namelijk gewoon op maar kwam bij mij niet naar voren na het wisselen van de KPN sim naar de HN sim.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vDorst
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
greatgonzo schreef op dinsdag 14 augustus 2012 @ 13:14:
[...]

Ik krijg trouwens nu wel een verbinding als roaming aanstaat, is dat erg?
Je hebt geen keuze. Omdat HN een virueele provider is, wordt het altijd gezien als een roaming netwerk.
Via de simtoolkit kan je wel instellen dat je alleen Nationaal of Internationaal wilt roamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greatgonzo

greatgonzo

schit-te-rend!

vDorst schreef op dinsdag 14 augustus 2012 @ 13:22:
[...]

Je hebt geen keuze. Omdat HN een virueele provider is, wordt het altijd gezien als een roaming netwerk.
Via de simtoolkit kan je wel instellen dat je alleen Nationaal of Internationaal wilt roamen.
maakt dat nog verschil in de kosten dan? Ik zie namelijk in dit topic ook langskomen dat mensen internetten zonder roaming, of hebben ze dit verkeerd?
Pagina: 1 ... 10 ... 64 Laatste

Let op:
Voor Thoorn en dergelijke diensten is dit topic: Sparen/verdienen met je beltegoed: Ervaringen & Discussie