Acties:
  • 0 Henk 'm!
Van die 20 MB heb ik er 17 op de eerste dag verstookt om een en ander te testen (Speedtests, Youtube, en een beetje ge-tether).
Verder ligt mijn telefoon al iets van een week een beetje om de 60 minuten e-mail te synchroniseren (en ook contacten + kalender met Google), en heb ik misschien een paar pagina's bekeken met Opera Mini, beetje GPS-data gedownload. Dat alles was dus ca. 3 MB; misschien loopt de HN-website een beetje achter, maar niet veel. Alles zonder Wifi.

Maar goed, ik heb nog een heel oude telefoon: normaliter met T-Mobile gebruik ik rond de 60 MB per maand, dus ik denk dat ik heus wel meer zal gebruiken als ik eenmaal die Nexus ga kopen. Dit zegt dus niet zoveel. Aan de andere kant zou ik hem dan thuis en op mijn werk op Wifi zetten.

Mijn beltegoed staat trouwens nog bijna op 550 minuten omdat mijn nummer nog niet is geporteerd: ik heb nog T-mobile gebruikt.

Succes met je Schiphol-reis!

[ Voor 7% gewijzigd door Cerberus_tm op 26-06-2012 02:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21:46
Cerberus_tm schreef op maandag 25 juni 2012 @ 23:32:
Die Lentekorting is nu dus Zomerkorting geworden, haha: dan lijkt het me dat je je geen zorgen hoeft te maken dat die er in augustus niet meer is (maar ja, weet het niet zeker). Je kunt altijd later een internetbundel aanvragen of opzeggen: die staat verder los van je contract.
Dank voor alle reacties, het lijkt erop dat de lente / zomer promotie nog wel even loopt ja. Kan je ook gebruik maken van deze actie als je abonnement al loopt? Ik wil eerst even kijken hoe het bij mijn vriendin met het gebruik van internet uitpakt. Ze heeft nu een Vodafone abo op een telefoon zonder Wifi en is gewend om meerdere keren per dag even te kijken of ze nog mail heeft (GMail en zakelijke mail). Ik ben benieuwd hoe dat bij Hollandse nieuwe gaat uitpakken met dat afronden op 100 Kb, vandaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
musicfreak schreef op dinsdag 26 juni 2012 @ 06:34:
[...]

Dank voor alle reacties, het lijkt erop dat de lente / zomer promotie nog wel even loopt ja. Kan je ook gebruik maken van deze actie als je abonnement al loopt? Ik wil eerst even kijken hoe het bij mijn vriendin met het gebruik van internet uitpakt. Ze heeft nu een Vodafone abo op een telefoon zonder Wifi en is gewend om meerdere keren per dag even te kijken of ze nog mail heeft (GMail en zakelijke mail). Ik ben benieuwd hoe dat bij Hollandse nieuwe gaat uitpakken met dat afronden op 100 Kb, vandaar.
Ja, volgens mij kun je op elk moment je internetbundel aan- of uitzetten, en de korting geldt ook voor bestaande klanten. Zoek het maar even na als je het 100 % zeker wilt weten, maar ik ben 99 % zeker en ga ervan uit.

Je kunt in plaats daarvan ook een pre-paid kaartje van HN bestellen. Dat kost € 2,50, en dan krijg je 10 "euro" beltegoed. Een internet-unit van 20 MB voor 24 uur kost daaruit € 1,50. Dan kan je vriendin dus eens kijken hoelang ze met 20 MB doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cerberus_tm schreef op maandag 25 juni 2012 @ 23:34:
[...]
Maarre, hoe komt het dat jij een "gratis internetbundel" hebt, hoe kom je daaraan?
Let op dat er op dit moment verschillende aanbiedingen bij HN lopen. De ene keer krijg je 50% korting de andere keer 100%. Dus even goed uitkijken wat en waar je een abonnement aanschaft!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 26 juni 2012 @ 08:35:
[...]

Let op dat er op dit moment verschillende aanbiedingen bij HN lopen. De ene keer krijg je 50% korting de andere keer 100%. Dus even goed uitkijken wat en waar je een abonnement aanschaft!
Waar krijg je 100% korting ? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xi-s
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15-09 20:41
100% korting op de 500MB internetbundel neem ik aan. ;)
Die is namelijk op verschillende plekken te verkrijgen in combinatie met een toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ahh OK, dat verklaart het. Dus niets gemist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

supersniper schreef op dinsdag 26 juni 2012 @ 14:30:
100% korting op de 500MB internetbundel neem ik aan. ;)
Die is namelijk op verschillende plekken te verkrijgen in combinatie met een toestel.
ja klopt ik heb een abo met toestel,maar heb nu een nieuw probleem. 3g leek goed te werken maar nu staat er boven in beeld wel een 3g/H+ logo, maar ik heb geen internet. Ik denk misschien dat het te maken heeft met de r (van roaming) die bij mijn ontvangst logo weg is. Daarmee bedoel ik roaming van hollandsnieuwe sim en niet roaming voor buitenland, heb opnieuw instellen/telefoon opnieuw opstarten geprobeerd maar dit werkt niet. :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op dinsdag 26 juni 2012 @ 20:15:
[...]

ja klopt ik heb een abo met toestel,maar heb nu een nieuw probleem. 3g leek goed te werken maar nu staat er boven in beeld wel een 3g/H+ logo, maar ik heb geen internet. Ik denk misschien dat het te maken heeft met de r (van roaming) die bij mijn ontvangst logo weg is. Daarmee bedoel ik roaming van hollandsnieuwe sim en niet roaming voor buitenland, heb opnieuw instellen/telefoon opnieuw opstarten geprobeerd maar dit werkt niet. :S
Ik heb het nu ook! Alles geprobeerd, verbinding opnieuw instellen enz. Het allervreemdste is dat internet op mijn pre-paid kaartje van HN prima werk! Alleen op mijn abonnement werkt het niet. SMS en bellen werken wel. Elke keer dat SIM-kaarten verwissel werkt pre-paid wel, abo niet. Waar zit jij? Hier centrum Amsterdam. Er moet dus een probleem zitten bij HN, maar een heel vreemd probleem.

[ Voor 7% gewijzigd door Cerberus_tm op 26-06-2012 20:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cerberus_tm schreef op dinsdag 26 juni 2012 @ 20:37:
[...]

Ik heb het nu ook! Alles geprobeerd, verbinding opnieuw instellen enz. Het allervreemdste is dat internet op mijn pre-paid kaartje van HN prima werk! Alleen op mijn abonnement werkt het niet. SMS en bellen werken wel. Elke keer dat SIM-kaarten verwissel werkt pre-paid wel, abo niet. Waar zit jij? Hier centrum Amsterdam. Er moet dus een probleem zitten bij HN, maar een heel vreemd probleem.
ik zit in limburg, vanmiddag in eindhoven had ik geen problemen toen deed alles het, maar een paar uur geleden in maastricht niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Oh OK, dan is het dus niet regionaal. Bij mij deed internet het vanaf ca. 5 uur vanmiddag niet—althans, toen merkte ik het: kan ook (veel) eerder zijn begonnen. Nu maar bidden...toch vind ik het bijzonder vreemd dat mijn pre-paid HN het wel doet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Niet online
Zou de KS bellen als ik jullie was.

Mijn zusje heeft vandaag een simkaart voor mij gekocht op Schiphol :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Freakster86 schreef op dinsdag 26 juni 2012 @ 20:58:
Zou de KS bellen als ik jullie was.

Mijn zusje heeft vandaag een simkaart voor mij gekocht op Schiphol :)
Gefeliciteerd! KS gaat om 5 uur dicht, maar dat doe ik dan maar als het morgen nog niet over is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolletje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 23:47

Bolletje

Moderator Harde Waren
Om wellicht nog wat opheldering te geven over dat verschil in korting tussen rechtstreeks bij HN en via een site als Dealdirect: kennelijk wordt een cookie opgeslagen dat onthoudt dat je bij zo'n site bent geweest.

Wil je dus rechtstreeks bij HN bestellen en toch nog die korting meepakken dan kan je dus even naar Dealdirect gaan, één van die abonnementen aanklikken en vervolgens weer naar de HN-website.

275MB/etc voor 1-jaar kost je normaal dan 11.50 (nu met actie 9 euro), maar dan dus met zo'n link 7.50. Overal een euro eraf als je voor twee jaar kiest.
Indien je de data-bundel van 500MB er bij wil dan zijn er inderdaad betere alternatieven (Schiphol SIM, gratis mobiel, etc).

Dan is is die 275MB/min/sms wel interessant; die kost je dan 7.50 bij één jaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
Bolletje92 schreef op dinsdag 26 juni 2012 @ 21:07:
Wil je dus rechtstreeks bij HN bestellen en toch nog die korting meepakken dan kan je dus even naar Dealdirect gaan, één van die abonnementen aanklikken en vervolgens weer naar de HN-website.
Dat klopt ja, was mij ook opgevallen!

Als je nog meer korting wil kan je ook nog even kijken op http://www.cashbacksvergelijken.nl/ voordat je de bestelling plaatst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• low_n_slow
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08-09 16:36
En wederom weer een storing met het internet... de zoveelste.. begin het nu echt wel zat te worden!!

Wederom storing Vodafone

Zij hebben er ook last van! Ben er nog niet helemaal uit of het nou echt aan vodafone ligt of dat HN zo aan t prutsen is. Heb echt serieus vaak gezeik :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Niet online
Ik heb Vodafone en heb nergens last van hier in Nijmegen. Dus het is niet landelijk.

Qua HN abonnementen zijn er nu 3 verschillende 'beste' opties.
1. Schiphol ;)
2. DealDirect + Cashback
3. Kijkshop.nl > 14 euro 275 incl. 500mb + Desire C + Cashback?

Uw korting bij DealDirect
€ 25.00 korting op hollandsnieuwe 550 - 2 jr
€ 18.75 korting op hollandsnieuwe 550 - 1jr
€ 17.50 korting op hollandsnieuwe 275 - 2 jr
€ 13.75 korting op abonnementen
€ 13.75 korting op hollandsnieuwe 275 - 1jr
€ 12.50 korting op hollandsnieuwe 175 - 2 jr
€ 11.25 korting op hollandsnieuwe 175 - 1jr
€ 5.00 korting op hollandsnieuwe 75 - 2 jr
€ 3.75 korting op hollandsnieuwe 75 - 1 jr

[ Voor 49% gewijzigd door Freakster86 op 26-06-2012 21:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:52
low_n_slow schreef op dinsdag 26 juni 2012 @ 21:52:
En wederom weer een storing met het internet... de zoveelste.. begin het nu echt wel zat te worden!!

Wederom storing Vodafone

Zij hebben er ook last van! Ben er nog niet helemaal uit of het nou echt aan vodafone ligt of dat HN zo aan t prutsen is. Heb echt serieus vaak gezeik :(
Idem, ik ga een log bijhouden van het aantal storingen zodat ik sterker sta mocht ik afscheid van ze willen nemen wegens wanprestaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolletje

Bolletje

Moderator Harde Waren
Freakster86 schreef op dinsdag 26 juni 2012 @ 21:57:
3. Kijkshop.nl > 14 euro 275 incl. 500mb + Desire C + Cashback?
Bij Kijkshop kan je toch geen Cashback krijgen?

Daarnaast loopt er nog een mooie actie bij Studentmobiel:

16.50 275 incl. 500mb + Sony Xperia U

Kost je dus 60 euro extra (2.50*24), maar dan heb je wel een stuk krachtige mobiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Niet online
Bij de kijkshop kun je wel cashback krijgen http://www.cashbacksvergelijken.nl/Korting/705/Kijkshop , maar het is de vraag of dit ook werkt voor abonnementen.

Ik heb al een telefoon (Legend) die ik nog wel even blijf gebruiken. Dus een Desire C zou ik dan gelijk verkopen. Stel je vangt daar 120 euro voor dan betaal je dus in feite 9 euro per maand voor 275 incl. 500MB.
Die Xperia U moet dan veel meer opbrengen wil je die 16,50 terug brengen naar 9 euro p/m. Dat gaat je denk ik niet lukken.

Het is dus goedkoper dan de Schipholactie (10,25). Het enige nadeel is dat je niet kunt switchen van bundel tijdens je contract volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
low_n_slow schreef op dinsdag 26 juni 2012 @ 21:52:

Wederom storing Vodafone

Ik kan niet internetten, wel bellen/sms'en met mijn HN-abonnement; met mijn HN-prepaid kan ik alles (Amsterdam). Dus er is iets vreemds aan de hand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[b][message=38487260,noline]...
Het is dus goedkoper dan de Schipholactie (10,25). Het enige nadeel is dat je niet kunt switchen van bundel tijdens je contract volgens mij.
Je kunt met Schiphol wel van belbundel wisselen, en met behoud van korting. Of bedoelde je dat niet?

[ Voor 6% gewijzigd door Cerberus_tm op 26-06-2012 22:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb in Amsterdam geen problemen met mijn HN abonnement (en vriendin ook niet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolletje

Bolletje

Moderator Harde Waren
Freakster86 schreef op dinsdag 26 juni 2012 @ 22:16:
Bij de kijkshop kun je wel cashback krijgen http://www.cashbacksvergelijken.nl/Korting/705/Kijkshop , maar het is de vraag of dit ook werkt voor abonnementen.

Ik heb al een telefoon (Legend) die ik nog wel even blijf gebruiken. Dus een Desire C zou ik dan gelijk verkopen. Stel je vangt daar 120 euro voor dan betaal je dus in feite 9 euro per maand voor 275 incl. 500MB.
Ja, zo zit ik ook een beetje te kijken.
Die Xperia U moet dan veel meer opbrengen wil je die 16,50 terug brengen naar 9 euro p/m. Dat gaat je denk ik niet lukken.
Was ook meer voor mensen die nog geen degelijke mobiel hebben. Maar die Xperia U brengt denk ik nog wel 180 op.

Desire C is beetje net niet; opvolger van Wildfire S. Ik zou daar tweedehands geen 120 voor geven :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 26 juni 2012 @ 22:44:
Heb in Amsterdam geen problemen met mijn HN abonnement (en vriendin ook niet).
heb jij gewoon een r bij je mobiel ontvangst staan? of heb je gewoon geen internet (want dan merk je idd niks)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bij mij in Amsterdam zie ik hem met 3G en HSDPA verbinden zoals normaal, de icoontjes verschijnen, alles prima—totdat ik daadwerkelijk probeer te browsen of iets anders: dan probeert hij een hele tijd verbinding te maken, maar faalt uiteindelijk. Op HN pre-paid niks aan de hand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Niet online
Cerberus_tm schreef op dinsdag 26 juni 2012 @ 22:43:
[...]

Je kunt met Schiphol wel van belbundel wisselen, en met behoud van korting. Of bedoelde je dat niet?
Ik doelde op die kijkshop actie. Niet duidelijk geformuleerd ;)
Schiphol wel wisselen met behoud en via de Kijkshop niet, dus daar moet je nu meteen 100% zeker zijn van je keuze.
Bolletje92 schreef op dinsdag 26 juni 2012 @ 22:44:
[...]

[...]

Was ook meer voor mensen die nog geen degelijke mobiel hebben. Maar die Xperia U brengt denk ik nog wel 180 op.

Desire C is beetje net niet; opvolger van Wildfire S. Ik zou daar tweedehands geen 120 voor geven :P
Tweedehands niet nee. Gelijk ongebruikt doorverkopen is in mijn ogen nieuw ;)
100 wordt geboden op marktplaats. Hoewel niet al te gewild, moet 't doen zijn.
Met de Xperia U kun je inderdaad ook op die 9 euro komen. Dacht dat dat toestel goedkoper was.

Ik heb in ieder geval zo'n Schiphol simkaart weten te scoren, dus ik kan nog even rustig nadenken :P
Staat trouwens nog steeds bij La Place. Heb m'n zusje ook foto's laten maken van de aanbieding (voor 't geval dat).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
Bolletje92 schreef op dinsdag 26 juni 2012 @ 22:44:
[...]

Ik ook, heb momenteel een Desire met Cyanogenmod 7. Dat werkt op zich prima, met m'n 32 Mb geheugenkaartje om apps op te plaatsen ipv het beperkte geheugen van de Desire zelf. Ik kan alleen wel merken dat bijv. het doorscrollen van een lange lijst met Tweets haperingen geeft.

Ik zit dan ook een beetje te kijken naar een opvolger, denk hierbij aan de Samsung galaxy nexus. Die is bij Studentmobiel 186 euro i.c.m. een 16,50 abo van HN, dat is in totaal 582 euro. Ik kan echter ook voor de Kijkshop deal gaan en de Desire C verkopen. Dan ben ik 216 (9 * 24) kwijt voor mijn abo, en 354 euro voor de Nexus. Totaal: 570 euro. Als ik echter die Desire C net wat ongunstiger verkoop dan 120 euro dan scheelt het niks meer. En bovendien: studentmobiel kent gegarandeerd cashbacks.

Samengevat: wil ik nog even doen met mijn mobiel dan moet ik nu voor een SIM only van HN gaan via Kijkshop of Schiphol (waar ik vandaag nog in de buurt kom), zo niet dan is Studentmobiel een goede optie. Of zie ik wat over het hoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Okee, het is officieel: HN heeft internetstoring. Van de pagina Klantenservice op de website:
26 juni 11:00 uur - STORING INTERNET

Op dit moment kun je problemen ondervinden met het opzetten van een internetverbinding. We doen er alles aan om dit zo snel mogelijk op te lossen.

Onze excuses voor het eventuele ongemak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
[b]Cerberus_tm schreef op zaterdag 23 juni 2012 @ 06:16
Ja, hij staat bij Laplace (tenminste, vorige week nog). Hier is een foto die iemand ergens op Telecomvergelijker had gepost:
[afbeelding]
Ik ben nu op Schiphol, maar de automaat staat niet meer op deze plek. Is 'ie verplaatst? Zo ja waarheen?

[ Voor 34% gewijzigd door musicfreak op 27-06-2012 17:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
musicfreak schreef op woensdag 27 juni 2012 @ 16:28:
[...]

Ik ben nu op Schiphol, maar de automaat staat niet meer op deze plek. Is 'ie verplaatst? Zo ja waarheen?
Huh, weet je het zeker? Freakster heeft er gisteren nog een SIM-kaart uit gehaald, zie een paar berichten terug...hij zou toch niet stiekem vannacht weggehaald zijn? Dat zou mooi pech zijn! Kun je een foto maken?

[ Voor 3% gewijzigd door Cerberus_tm op 27-06-2012 17:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
27 juni 17:00 uur - UPDATE STORING INTERNET

We zijn nog steeds bezig met het oplossen van de storing, dit heeft onze hoogste prioriteit. Echter is de oorzaak nog niet bekend. Het betreft ook slechts een deel van de klanten waarbij geen internetverbinding opgezet kan worden. Uiteraard blijven we er alles aan doen om dit zsm op te lossen en we zullen een update plaatsen op de klantenservice pagina zodra er meer bekend is.

Onze excuses voor het eventuele ongemak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
Helaas heb ik geen foto gemaakt, zit ondertussen weer in de trein...

Volgens informatiemedewerkers van Schiphol is de automaat gisteren weggehaald. Ze haaden emails gekregen maar daaruit werd ook niet duidelijk wat ermee gebeurd is.

[ Voor 50% gewijzigd door musicfreak op 27-06-2012 17:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Oh shit, wat een pech! Ben je helemaal voor niks uitgestapt en rondgedoold...nou ja, die andere aanbiedingen (Kijkshop e.a.) zijn ook heel voordelig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
27 juni 22:30 uur - STORING INTERNET - UPDATE

De storing in ons netwerk waardoor er geen gebruik gemaakt kon worden van mobiel internet is zojuist opgelost.
Nogmaals onze excuses voor het ongemak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie_
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Harrie_

⠀                  🔴 🔴 🔴 🔴 🔴

Freakster86 schreef op zondag 24 juni 2012 @ 20:12:
Ja, 't mes snijdt aan 2 kanten hè ;) Mocht er over een jaar een super aanbieding zijn, dan kan ik overstappen... Zo zijn er meerdere opties denkbaar.
...
Optie 1 of 2... welke zouden jullie kiezen?
Ben zelf direct op het begin klant geworden van HN (gezien ik veel bel scheelt me dit enorm veel geld), ik kon toen voor 1 of 2 jaar kiezen, met Veronica Magazine korting kreeg ik 6,- korting per maand geloof ik. Nu is mijn contractsperiode voorbij en kan ik alleen bij HN zelf verlengen tegen de gewone kortingstarieven op de site, dus niet via een andere site of schipholactie (althans als ik mijn nummer wil behouden - en dat wil ik) en dat scheelt me 2 euro per maand, waarvoor ik liever contractsvrij blijf... Ik zou dus in dit geval, als je een goede actie te pakken hebt, gewoon voor 2 jaar gaan eerlijk gezegd (iig zolang het niet mogelijk is om voor bestaande klanten te verlengen tegen dezelfde acties als waartegen nieuwe klanten zich kunnen aanmelden).
Cerberus_tm schreef op dinsdag 26 juni 2012 @ 06:42:
[...]

Ja, volgens mij kun je op elk moment je internetbundel aan- of uitzetten, en de korting geldt ook voor bestaande klanten. Zoek het maar even na als je het 100 % zeker wilt weten, maar ik ben 99 % zeker en ga ervan uit.
Korting geldt niet voor bestaande klanten. Als ik op internetbundel toevoegen klik dan moet ik gewoon de volle mep betalen behalve als ik een nieuw contract aan ga (ben inmiddels contractvrij) en bijteken voor een nieuwe periode.
musicfreak schreef op woensdag 27 juni 2012 @ 16:28:
[...]

Heb je de automaat helemaal niet meer gevonden? Ik heb 'm een tijd geleden wel bij de NS kaartautomaten zien staan (voordat je bij de aankomsthal komt, richting de parkeergarage), misschien issie daarheen verplaatst?
Mocht iemand meer info hebben dan hoor ik het graag, wilde wellicht zelf ook nog een extra sim te halen..

Hoeder van het Noord-Meierijse dialect

Acties:
  • 0 Henk 'm!
McLatey schreef op donderdag 28 juni 2012 @ 04:12:
[...]

Korting geldt niet voor bestaande klanten. Als ik op internetbundel toevoegen klik dan moet ik gewoon de volle mep betalen behalve als ik een nieuw contract aan ga (ben inmiddels contractvrij) en bijteken voor een nieuwe periode.
Ik ging ervan uit dat de korting alleen geldt als je binnen een contract zit. Dat is ook wel logisch: niemand krijgt de korting met onbeperkte duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie_
  • Niet online

Harrie_

Cerberus_tm schreef op donderdag 28 juni 2012 @ 04:23:
[...]

Ik ging ervan uit dat de korting alleen geldt als je binnen een contract zit. Dat is ook wel logisch: niemand krijgt de korting met onbeperkte duur.
Mja, daar heb je dan wellicht gelijk in. Ik was in de veronderstelling dat je de korting alleen kan activeren bij het aangaan van een nieuw contract, niet dat het mogelijk is deze later nog eens toe te voegen.. maar goed ik kan dat dus zelf niet zien gezien ik op dit moment een maandelijks contract heb.

(ik dacht dit overigens tevens omdat er staat: "Hollandse Zomer-aanbieding. 50% korting op een internetbundel bij je abonnement" -> bij het afsluiten van een nieuwe contractsperiode las ik dus, maar ik ben me ervan bewust dat ik dit verkeerd geïnterpreteerd kan hebben)

[ Voor 19% gewijzigd door Harrie_ op 28-06-2012 04:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
McLatey schreef op donderdag 28 juni 2012 @ 04:12:
Heb je de automaat helemaal niet meer gevonden? Ik heb 'm een tijd geleden wel bij de NS kaartautomaten zien staan (voordat je bij de aankomsthal komt, richting de parkeergarage), misschien issie daarheen verplaatst?
Nope, zie hierboven. Ik heb de hele hal waar je vanuit de trein aankomt bekeken maar helaas niks gevonden. Ik weet zo niet waar de parkeergarage zit die je bedoeld, het kan zijn dat er daar een kaartautomaat zit die ik gemist heb. Ik hoor het graag als iemand meer info heeft!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie_
  • Niet online

Harrie_

musicfreak schreef op donderdag 28 juni 2012 @ 08:04:
[...]
Nope, zie hierboven. Ik heb de hele hal waar je vanuit de trein aankomt bekeken maar helaas niks gevonden. Ik weet zo niet waar de parkeergarage zit die je bedoeld, het kan zijn dat er daar een kaartautomaat zit die ik gemist heb. Ik hoor het graag als iemand meer info heeft!
Ja, je hebt het over dezelfde hal. De kaartautomaat heeft naast de ns kaartenautomaten gestaan vlakbij de roltrappen waarbij je naar de parkeergarage gaat. Later issie blijkbaar verhuisd dichter naar de la place, dus ik dacht misschien issie teruggezet ofzo...

Iig bedankt voor het melden, dit scheelt mij weer een hoop gezoek!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
McLatey schreef op donderdag 28 juni 2012 @ 18:15:
Iig bedankt voor het melden, dit scheelt mij weer een hoop gezoek!
Graag gedaan! Had gisteren nog even specifiek gevraagd aan Schiphol medewerkers of de automaat was teruggeplaatst naar de eerdere locatie, maar dat was niet het geval.

[ Voor 4% gewijzigd door musicfreak op 28-06-2012 20:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rednas_N
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 22:36
Vandaag ben ik over gegaan van Vodafone naar HollandsNieuwe. Ik heb ook meteen mijn nummer over laten zetten. Ik kan niet anders zeggen dan dat dit zonder problemen en naar mijn volle tevredenheid is gegaan.

Daarnaast heb ik ook gelijk even een gebeld met een vriend, ik kon hem goed verstaan, en hij mij ook. Tot nu toe dus tevreden met HollandsNieuwe. Met de snelheid van het internet ben ik ook tevreden, ik heb helaas nog geen specifieke cijfers.

Kleine toevoeging, als toestel heb ik de HTC Desire.

[ Voor 5% gewijzigd door Rednas_N op 29-06-2012 18:01 . Reden: Kleine toevoeging ]

Just do it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Niet online
Mijn zusje is terug van haar business trip en ik heb de simkaart in ontvangst kunnen nemen :)

Mijn Vodafone abonnement loopt 4 juli af. Daar ben ik dus al te laat mee, toch? Dus dat wordt dan 4 augustus.
Moet ik nu de simkaart al registreren en gelijk portering aanvragen + abonnement?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sphere
  • Laatst online: 23:08

sphere

Debian abuser

Nee je opzegtermijn is een maand. Dus je kan portering aanvragen per 30/31 denk ik. In het weekend zijn porteringsaanvragen wat lastig :P Wel binnen 7 dagen bij Hollandsnieuwe indienen, want anders gaat je abbo lopen.

http://stackoverflow.com/questions/1732348/regex-match-open-tags-except-xhtml-self-contained-tags/1732454#1732454

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolletje

Bolletje

Moderator Harde Waren
Vanmiddag ook een abonnement aangevraagd; 275 MB/min/sms + 500MB i.c.m. Xperia U voor 16.50 in de maand. Ze zullen wel een goede klant aan me hebben want ik bel en sms heel weinig en ik gebruik toch overal WiFi, hehe. Als ik dan geen WiFi gebruik dan is het alleen WhatsApp via 3G.

Duurt dus nog even voordat nummer is overgezet en ze moeten die order nog even behandelen bij Studentmobiel. Maar dat loopt wel los denk ik. Ik heb het nu ook niet snel nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zelfde abo als ik, alleen ik heb nog 1000 MB en betaal 20e per maand xD. Had ook best een "gratis" mobiel gewild :p.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Niet online
HN heeft de korting van de 500MB bundel gegooid. Nu dus het volle pond à 10 euro betalen :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolletje

Bolletje

Moderator Harde Waren
Ja zou kunnen; veel aanbiedingen waren geldig tot 30 juni zag ik op veel websites.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Niet online
Ben ik blij dat ik nog een schiphol sim heb kunnen bemachtigen ;)

Ga de sim maar eens registreren en kijken hoe snel mijn abo van vodafone wordt overgezet :) 1e keer met nummer portering. Spannend... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sphere

sphere

Debian abuser

Die schophol sim is dus alleen nog maar interessant als je een klein abbo'tje wil zonder extra mbs.

http://stackoverflow.com/questions/1732348/regex-match-open-tags-except-xhtml-self-contained-tags/1732454#1732454

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
Freakster86 schreef op zaterdag 30 juni 2012 @ 21:05:
HN heeft de korting van de 500MB bundel gegooid. Nu dus het volle pond à 10 euro betalen :S
Ik krijg op http://www.hollandsnieuwe.nl/sim_only nog steeds 24 maanden 50% korting. En ik heb niet eerst Dealdirect ofzo bezocht voor een cookie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik zie het ook nog...vreemd? Zowel in Chrome als in Firefox, dus het is geen cookie. Let trouwens op dat de korting pas te zien is als je de 500-MB-bundel al aangevinkt hebt.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/3RVdQ.jpg

[ Voor 51% gewijzigd door Cerberus_tm op 30-06-2012 23:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sphere

sphere

Debian abuser

Hrm, de aanbieding heet nu ook zomeraanbieding ipv lenteaanbieding :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
sphere schreef op zaterdag 30 juni 2012 @ 23:40:
Hrm, de aanbieding heet nu ook zomeraanbieding ipv lenteaanbieding :+
Dat was al eventjes...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Niet online
Ik zie nu dat de prijs wel weer in het overzicht voor gehalveerd. Echter niet meer bij 't aanklikken van de 500Mb bundel.. Maar goed, prijzen zijn 't zelfde gebleven. Geen paniek! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sphere

sphere

Debian abuser

Freakster86 schreef op zondag 01 juli 2012 @ 10:34:
Ik zie nu dat de prijs wel weer in het overzicht voor gehalveerd. Echter niet meer bij 't aanklikken van de 500Mb bundel.. Maar goed, prijzen zijn 't zelfde gebleven. Geen paniek! :P
Klopt, daardoor was ik ook even in de war. Maar in het overzicht staat het nog met 50% korting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
Is er eigenlijk al iemand hier voor de Kijkshop actie gegaan, met verkoop van de Desire C? Zo ja, lukte dat een beetje?

Andere vraag: het valt me op dat er weinig webshops zijn die Hollandsnieuwe abonnementen i.c.m. een nieuwe mobiel verkopen. Studentmobiel / GSMwijzer en Dealdirect doen het, waarbij die laatste maar een beperkte keuze bied. Hoe komt dat eigenlijk, en kennen jullie nog meer shops?

[ Voor 54% gewijzigd door musicfreak op 02-07-2012 21:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oheng
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12-09 17:33
Hoeft iemand ook vandaag (dinsdag 3 juli 2012) waarschuwings SMSjes gekregen dat het beltegoed op was, en/of een SMS dat het beltegoed minder dan 3 euro bedraagt?

Ik heb nu beide SMSjes gehad, en mijn saldo is toch echt 25,- (gechecked via de website en via *101#).

Misschien heeft dit te maken met deze storing van Vodafone:
nieuws: Deel Vodafone-klanten kampt al uren met storing - update

[ Voor 20% gewijzigd door oheng op 03-07-2012 11:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
Ik heb een reactie van HollandsnNieuwe gekregen over het verdwijnen van de Schiphol-automaat:

Het spijt me te moeten vermelden dat de actie helaas afgelopen is, ik kan je dan ook geen nieuw abonnement aanbieden met dezelfde korting. Ik raad je aan verder te kijken op onze website en in kranten of er nieuwe aanbiedingen komen.

Niet dat je er veel aan hebt trouwens, maar goed... Het woord Schiphol en automaat komt er niet eens in voor.

Wat me ook opviel: onderaan de mail stond de tekst:
Als je wilt kun je hier je mening geven over het antwoord dat je van ons hebt gekregen.
ja/nee

Als je op 'Ja' klikt wordt je bedankt voor het geven van je mening. Vreemd genoeg blijft het daarbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie_
  • Niet online

Harrie_

musicfreak schreef op dinsdag 03 juli 2012 @ 20:53:
Ik heb een reactie van HollandsnNieuwe gekregen over het verdwijnen van de Schiphol-automaat:

Het spijt me te moeten vermelden dat de actie helaas afgelopen is, ik kan je dan ook geen nieuw abonnement aanbieden met dezelfde korting. Ik raad je aan verder te kijken op onze website en in kranten of er nieuwe aanbiedingen komen.

Niet dat je er veel aan hebt trouwens, maar goed... Het woord Schiphol en automaat komt er niet eens in voor.

Wat me ook opviel: onderaan de mail stond de tekst:
Als je wilt kun je hier je mening geven over het antwoord dat je van ons hebt gekregen.
ja/nee

Als je op 'Ja' klikt wordt je bedankt voor het geven van je mening. Vreemd genoeg blijft het daarbij.
Thnx voor het melden! Lijkt me dat mensen die hiernaar op zoek zouden gaan nu iig moeite besparen.

Die regel onderin was eerst iets in de trant van: "ben je tevreden met dit antwoord?". Wellicht is dit nog niet aangepast ofzo..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Niet online
Vandaag maar eens met Vodafone gebeld. Was benieuwd wat ze mij konden bieden. Aangezien ik zo'n schiphol sim heb van HN, dacht ik; laten we eens gaan vergelijken.

Dan ben je dus al jaren klant geweest en vraag je aan de man van de KS wat ze mij kunnen bieden. Ik lees altijd van mensen dat ze kortingen krijgen e.d., maar echt totaal niks. De telefoon aanbiedingen kwamen rechtstreeks van de site af (veel te duur imho) en de sim only (om te vergelijken met HN) waren echt een lachertje.

Bel/sms/web vaak : 160, gratis, 500mb > 29,- euro!! per maand

Als ik 2 jaar zou afsluiten, dan kreeg ik het eerste jaar 50% korting 8)7.
Toen ik zei dat ik dat te duur vond, kwam die met 225 min. aanzetten voor 7,25 per maand.
Klonk al beter. Vroeg ik of ik er dan ook internet bij kreeg en zo ja hoeveel....
100MB voor 9,50 euro!

Ga nu dus mooi de HN sim registreren. Heb nog gekeken naar de Kijkshop deal en lang getwijfeld. Hier op V&A wil iemand max 150 euro neerleggen voor een Desire C, dus je kunt hem wel kwijt.
Maar mocht dat niet lukken ben je al heel snel net zo duur of duurder uit dan met de Schiphol actie. Daarnaast kun je met de Schiphol actie (naar verluid) gewoon switchen van bundel en je korting behouden.

Hopen dat alles goed gaat met nummerbehoud.

-edit-
Heeft er iemand gebruik kunnen maken van de cashback korting bij het afsluiten van een abo i.c.m. de Schiphol sim? Zou moeten werken, lijkt mij...

[ Voor 5% gewijzigd door Freakster86 op 04-07-2012 14:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolletje

Bolletje

Moderator Harde Waren
Nou, ik heb nu eindelijk m'n sim binnen van HN. Contract gaat wel pas later in i.v.m. nummerbehoud. Wel tegenspraak: op de factuur staat 16 juli als ingangsdatum terwijl ik een sms krijg van Vodafone (daar kom ik vandaan) dat het 18 juli in gaat. Op site van HN staat ook 18 juli, dus ik denk dat die datum de juiste is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xi-s
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15-09 20:41
Heeft iemand van jullie ook gebruik gemaakt van de Kijkshop-actie van HN en weet je al meer?

Ik heb een bestelling geplaatst enkele dagen geleden, maar nog steeds niks gehoord. Nu vind ik het helemaal niet zo erg dat de levering van de SIM en telefoon een tijdje op zich laat wachten... maarrrrr, nummerbehoud zat niet in het bestelproces en moet via de website van HN. Echter heb je daar eerst een toegangscode voor nodig!

En het punt is, ik heb nog wel éven de tijd, maar de opzegtermijn van m'n huidige abonnement is één maand. Zou een beetje waardeloos zijn als ik die niet haal. Want die nummerbehoudsaanvraag moet natuurlijk ook weer verwerkt worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 19-09 16:30
Nieuwe versie van mijn Haroid app uit: http://haroid.googlecode.com
Deze versie heeft een achtergrond proces die automatisch zo af en toe je tegoed ophaalt.
Eigenlijk zoek ik nog een paar mensen die deze willen testen.
Mogelijk mensen met een ander abbonement dan ik (ik heb zelf alleen het 275-abbo zonder extra bundels).
Graag hoor ik ook wat mensen ervan vinden.

Zelf ervaar ik zeer weinig problemen met Hollands Nieuwe. Maar ja, ik zit voor 90% op de WiFi.
De kwaliteit van gesprekken tijdens bellen is goed (niet uitstekend).
Echter, bel je naar een betaal nummer (0900 45ct/min) dan is je maand tegoed zo op. (4,50 EUR voor 8 minuten is bijna 50% van je maandelijkse 10,50 EUR bij een 275 abbo).

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sphere

sphere

Debian abuser

Ik heb ook de 275. Kan vanaf eind juli testen, dan is mijn nummer geporteerd. Abonnement is al ingegaan, heb ik een beetje starttegoed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
GarBaGe schreef op woensdag 04 juli 2012 @ 21:34:
Nieuwe versie van mijn Haroid app uit: http://haroid.googlecode.com
Deze versie heeft een achtergrond proces die automatisch zo af en toe je tegoed ophaalt.
Eigenlijk zoek ik nog een paar mensen die deze willen testen.
Mogelijk mensen met een ander abbonement dan ik (ik heb zelf alleen het 275-abbo zonder extra bundels).
Graag hoor ik ook wat mensen ervan vinden.
Cool! Helaas heb ik nog geen Android-telefoon, maar echt mooi dat je deze applicatie gemaakt hebt. Kan hij trouwens überhaupt een MB-bundel bijhouden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey all,

Ik zag gisteren deze aanbieding op TV;
http://www.hollandsnieuwe.nl/tv

En ik vond het vrij aantrekkelijk.
Er stond namelijk dat ik een smsje krijg wanneer ik er bijna overheen zit, en in mijn geval, kan ik dan overschakelen op de huistelefoon. Dit zal mij hopelijk dan redden van het eroverheen gaan.
Maar mijn vraag is nu eigenlijk, zit hier een addertje onder het gras?
Ik wil graag een goedkoop abo, gezien ik prepaid ook al 22,50 per maand kwijt ben ZONDER bellen.
Nu loop ik tegewoordig nog met mijn 2 jaar oude BB en zou dus graag zo'n iphonetje willen.
Mede doordat ik deze gratis bij het abo krijg, en het beltegoed uiteindelijk toch koop.

Mijn vraag is dus, gezien dit mijn 2e abo word, is dit wel zo verstandig?
Of zijn er gegarandeerd betere providers en aanbiedingen met een iphone dan bij hollands nieuwe?
Ikzelf woon in Zuid Limburg mocht dat relevant zijn.
Ik had zo'n 6 jaar geleden een crappy sony ericsson voor 18,50 per maand, maar hier ging ik erg snel overheen en daar was pap niet zo blij mee. (Tegenwoordig moet ik het zelf betalen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kijk ook even op de website van HN.
Daar betaal je, als ik goed heb gekeken € 15 minder. Daar betaal je i.p.v. € 25 verzendkosten (geen aansluitkosten) € 10 aansluitkosten (geen verzendkosten). Verder kan ik geen addertjes ontdekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Niet online
Simkaart geregistreerd en 275 + 500MB besteld. Schiphol korting werd direct zichtbaar :)
Mijn Hollands Nieuwe is actief, alleen moet nog wachten op de betaalbevestiging. Dan gelijk nummerbehoud aanvragen en dan ben ik met een maandje over.

-
Nummerbehoud aangevraagd. Gewenste ingangsdatum 10-8-2012. Een maand opzegtermijn + een paar dagen speling i.v.m. weekend. Ben benieuwd of het goed gaat :)
-
:? Blijkbaar is het al goedgekeurd. Gaat blijkbaar allemaal geheel automagisch. Had ik er net zo goed 6-8-2012 van kunnen maken :-(

[ Voor 39% gewijzigd door Freakster86 op 06-07-2012 18:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sphere

sphere

Debian abuser

Tijd om mijn SIM te verknippen. Geen adapter, geen cutter. Wat zou er mis kunnen gaan :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolletje

Bolletje

Moderator Harde Waren
Zo, nu is alles wel beetje geregeld; mobiel verkocht gisteren. Nu nog even wachten op cashback.

Al met al kom ik uit op een gemiddelde van €8,04 per maand voor 2 jaar voor 275 + 500 MB. Niet slecht dacht ik zo.

Alleen op zich wel beetje spijt nu dat ik mobiel verkocht heb. Was wel een mooi ding, maarja :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Niet online
Dat is zeker niet verkeerd! Ik betaal ruim 2 euro per maand meer! :( :+

edit-
Voor hoeveel heb je de telefoon kunnen slijten btw?

[ Voor 30% gewijzigd door Freakster86 op 07-07-2012 13:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolletje

Bolletje

Moderator Harde Waren
185, later nog wel paar mensen die hoger boden, maar deal is deal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sphere

sphere

Debian abuser

Laten knippen in de winkel. Ze vonden de sim nogal dicht langs het plastic liggen, dus hij had er geen vertrouwen in, alleen als ik het echt wilde. Risico, genomen, nu is het een microsim :+

Werkt iig in een S3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sphere schreef op zaterdag 07 juli 2012 @ 17:31:
Ik probeer data in te stellen, maar ik zie die sim toolkit nergens :?
Heb je onder "instellingen" gekeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sphere

sphere

Debian abuser

Heb gewoon die handleiding gevolgd, alle stappen lukken, behalve de stap 2-3/35.

Iemand anders met een S3? Heb er een van Conrad, en volgens de telefoon ben ik ook aan het roamen :F

edit: ik heb onder Draadloos en netwerken Mobiele netwerken gekozen. Roaming aangevinkt en toen het profiel nogmaals aangemaakt. Dan heb ik data.

Ik ben hier niet kapot van, dan roam je ook automatisch in de buurt van de grens.

Is het standaard dat de telefoon vindt dat hij aan het roamen is?
Afbeeldingslocatie: http://img207.imageshack.us/img207/8475/screenshot2012070720085.pngAfbeeldingslocatie: http://img507.imageshack.us/img507/4177/screenshot2012070720091.png
Afbeeldingslocatie: http://img685.imageshack.us/img685/4177/screenshot2012070720091.pngAfbeeldingslocatie: http://img833.imageshack.us/img833/3486/screenshot2012070720092.png
Afbeeldingslocatie: http://img198.imageshack.us/img198/3486/screenshot2012070720092.pngAfbeeldingslocatie: http://img3.imageshack.us/img3/6105/screenshot2012070720093.png

[ Voor 126% gewijzigd door sphere op 07-07-2012 20:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
Bolletje92 schreef op zaterdag 07 juli 2012 @ 12:03:
Al met al kom ik uit op een gemiddelde van €8,04 per maand voor 2 jaar voor 275 + 500 MB. Niet slecht dacht ik zo.
Tjonge, dat heb je inderdaad goed voor elkaar! Ik heb uiteindelijk via via nog een Schiphol SIM kunnen bemachtigen, ik wil alleen graag weten of er nog ergens een mooie actie is waardoor ik onder de 10,25 per maand uitkom.

Ik zie dat Studentmobiel zowel bij de Xperia U als bij de Galaxy nexus het HollandsNieuwe 275 + 500 Mb abo heeft verhoogd van 16,50 naar 19,50. Een behoorlijk verschil!

Maar wellicht zijn er elders leuke acties bijgekomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Niet online
Je zou nog kunnen kijken naar de kijkshop deal.

Desire C i.c.m. 275 min/sms/mb + 500MB. 2 jaar voor 14 p/m. Telefoon voor 150 verkopen en je komt uit op 7,75 per maand. Scheelt je 2,50 per maand... Zijn ook weer niet enorme bedragen.

Deal voorbij. Is nu met een iPhone 3GS..

[ Voor 9% gewijzigd door Freakster86 op 08-07-2012 08:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sphere schreef op zaterdag 07 juli 2012 @ 18:54:

Eh ja, je zit toch op het netwerk van een ' ander' (Vodafone ook al is het een dochterbedrijf).
Of zie IK het verkeerd?

Roaming kan zich ook binnen een land voordoen, als een mobiele telefonieaanbieder de toestellen uit het netwerk van een andere aanbieder accepteert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mijn HN-internet werkt prima. Ik heb het ooit zo ingesteld waar je via het SIM-programma'tje iets van "roaming" moest aanzetten, net als iedereen. Maar op mijn (oude) telefoon heb ik "synchroniseren wanneer je roamt", of hoe ze het ook noemen (iets met "roam") uit staan: hij zou dus niet moeten synchroniseren als ik roam.

Toch worden e-mails braaf elk uur opgehaald, ook als ik de telefoon een uur niet aanraak. Dus blijkbaar is binnenlands roamen anders dan buitenlands; ik neem dus aan dat je telefoon met HN niet aomaar gaat roamen als je België binnenrijdt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
Freakster86 schreef op zondag 08 juli 2012 @ 00:36:
Je zou nog kunnen kijken naar de kijkshop deal.
De deal megt de Desire is er helaas niet meer, op http://www.kijkshop.nl/producten/61-710/telecom-aanbieding/ staat nu dezelfde aanbieding met de iPhone 3GS als op de site van HollandsNieuwe zelf. Helaas!

[ Voor 10% gewijzigd door musicfreak op 08-07-2012 07:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Niet online
musicfreak schreef op zondag 08 juli 2012 @ 06:30:
[...]

De deal megt de Desire is er helaas niet meer, op http://www.kijkshop.nl/producten/61-710/telecom-aanbieding/ staat nu dezelfde aanbieding met de iPhone 3GS als op de site van HollandsNieuwe zelf. Helaas!
Ik zie het ja. En inderdaad, de prijzen bij studentmobiel/dealdirect zijn allemaal flink omhoog gegaan.
Dan zou ik als ik jou was gewoon die Schiphol sim gebruiken. Het goedkoopste dat je eerst kon krijgen is die ~7,75 per maand. Dat is nu heel anders.

Hier heb ik ook nog lang over nagedacht, maar uiteindelijk toch voor de Schiphol actie gekozen. Vind het wel fijn om tussentijds de bundel te kunnen veranderen en dat de korting dan gewoon geldig blijft . Het prijsverschil (max 2,50 per maand in het beste geval) was ook weer niet zo groot. Nu is dat zelfs nog veel minder geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sphere

sphere

Debian abuser

Wtf? Nu heet het profiel Vodafone Live ipv de naam die ik had gegeven, HN. En ik krijg allerlei waarschuwingen dat roaming is afgebroken en "sim gegevens vernieuwen".

Kan iemand uitleggen waar je dit op Android 4.0 doet?
Kies Roaming diensten.
Kies Selecteer Mode.
Kies Manueel.
Kies International.
De simkaart wordt nu bijgewerkt.
Keer terug naar het Startscherm.
Net weer opnieuw ingesteld, lijkt gewoon alsof hij het niet opslaat. Toegangspunten is helemaal leeg. Wat ik in ieder geval zeker weet is dat ik niet zelf zo'n Vodafone APN heb gemaakt, dus de is "ontstaan" (en weer weggeflikkerd).

[ Voor 66% gewijzigd door sphere op 08-07-2012 09:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolletje

Bolletje

Moderator Harde Waren
musicfreak schreef op zaterdag 07 juli 2012 @ 21:33:
[...]
Ik zie dat Studentmobiel zowel bij de Xperia U als bij de Galaxy nexus het HollandsNieuwe 275 + 500 Mb abo heeft verhoogd van 16,50 naar 19,50. Een behoorlijk verschil!
Klopt, ik had net geluk daarmee: actie liep t/m 30 juni. Ik heb het 29 juni afgesloten nog voor de oude 16.50.

En nu in de vakantie ga ik dat hele abonnement toch niet gebruiken. Ik heb een zakelijke telefoon + WiFi overal waar ik ben (en ik heb een portable hotspot). Dus dan in september begin ik met een opgespaarde bundel van 3 maanden, hehe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
sphere schreef op zaterdag 07 juli 2012 @ 18:54:
Heb gewoon die handleiding gevolgd, alle stappen lukken, behalve de stap 2-3/35.

Iemand anders met een S3? Heb er een van Conrad, en volgens de telefoon ben ik ook aan het roamen :F

edit: ik heb onder Draadloos en netwerken Mobiele netwerken gekozen. Roaming aangevinkt en toen het profiel nogmaals aangemaakt. Dan heb ik data.

Ik ben hier niet kapot van, dan roam je ook automatisch in de buurt van de grens.

Volgens mij roam je niet, stap 9 zegt toch dit?
Let op: Roaming is NIET aangevinkt en Netwerkmodus is ingesteld op GSM/WCDMA (auto-stand). Als Roaming is aangevinkt (groen vinkje), kun je ook in het buitenland internetten. Hier zijn wel extra kosten aan verbonden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sphere

sphere

Debian abuser

Klopt. Maar als ik Roaming niet aanvink heb ik geen data. Heb op dit moment dus geen werkend profiel, ben weer bij 0 begonnen. Snap niet dat iedereen weet wat die magische "sim toolkit" is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
sphere schreef op zondag 08 juli 2012 @ 13:27:
Klopt. Maar als ik Roaming niet aanvink heb ik geen data. Heb op dit moment dus geen werkend profiel, ben weer bij 0 begonnen. Snap niet dat iedereen weet wat die magische "sim toolkit" is.
Je ziet de SIM-Toolkit niet? Op mijn (oeroude Windows Mobile-)telefoon verschijnt er zoiets als "HN" tussen mijn lijst met programma's als de kaart van HN in mijn telefoon zit , met het icoon van een SIM-kaart.

[ Voor 4% gewijzigd door Cerberus_tm op 08-07-2012 18:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mir4dor
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 23:33
sphere schreef op zaterdag 07 juli 2012 @ 17:31:
Ik probeer data in te stellen, maar ik zie die sim toolkit nergens :?

http://www.hollandsnieuwe...ernet/handmatig-instellen
Bedankt voor deze link man!
Sinds een week heeft de gf een G Note maar ik kreeg het 3G niet werkend. Wist dus niet of het aan het toestel lag maar vermoede al een probleem bij de provider.
Dankzij het 18-stappen tutorial heeft ze nu eindelijk 3G. Je wordt zeer hartelijk bedankt!

Daily driver; MB R171 SLK280

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sphere

sphere

Debian abuser

Cerberus_tm schreef op zondag 08 juli 2012 @ 18:09:
Je ziet de SIM-Toolkit niet? Op mijn (oeroude Windows Mobile-)telefoon verschijnt er zoiets als "HN" tussen mijn lijst met programma's als de kaart van HN in mijn telefoon zit , met het icoon van een SIM-kaart.
Inderdaad, ik zie niets dat daar op lijkt.
mir4dor schreef op zondag 08 juli 2012 @ 18:35:
Bedankt voor deze link man!
Sinds een week heeft de gf een G Note maar ik kreeg het 3G niet werkend. Wist dus niet of het aan het toestel lag maar vermoede al een probleem bij de provider.
Dankzij het 18-stappen tutorial heeft ze nu eindelijk 3G. Je wordt zeer hartelijk bedankt!
Heb je op de Galaxy Note wel een sim toolkit? En hoe ziet dat er dan uit? Die Note draait ook android 4.0 dacht ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mir4dor
@ sphere: Note heeft idd 4.0. Onder applicaties>tweede scherm daar staat een hollandsnieuwe icoontje (simkaart met een tandwieltje) Daar kun je de instellingen plegen.
Ik heb het wel een paar keer moeten doen voordat het werkte trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sphere

sphere

Debian abuser

Ok, wtFFFFF

Ik vond diep verstopt in mijn telefoon, bij "Alle applicaties":
Afbeeldingslocatie: http://img840.imageshack.us/img840/2527/20120708184957.png

Aangezien die 0,00 bytes besloeg, had ik weinig hoop. Toch heb ik die maar eens gedwongen gestopt en de telefoon gereboot, en toen had ik ineens die "hollandsnieuwe" app, met het icoon van een simkaart en een tandwiel.

Nu herstart en mijn telefoon vindt niet langer dat hij aan het roamen is, en het profiel dat ik al had aangemaakt (eigenlijk 5 sinds ik voor het laatst de telefoon had geflasht 8)7) was gewoon al actief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mir4dor
Dus als ik het goed begrijp zijn wij allebij best blij vandaag :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sphere schreef op zondag 08 juli 2012 @ 19:00:

Nu herstart en mijn telefoon vindt niet langer dat hij aan het roamen is, en het profiel dat ik al had aangemaakt (eigenlijk 5 sinds ik voor het laatst de telefoon had geflasht 8)7) was gewoon al actief.
Ok, en is die simtoolkit nieuw ofzo? Wellicht heb ik geen recht van spreken omdat ik een custom ROM
draai (zat altijd op CM7 en nu sinds pak 'm beet 3/4 jaar CM9 op mijn SGSi9000), maar heb echt sinds
ik een jaar klant ben nog NOOIT een (bij geen enkele flash) zoiets zien. Vul altijd handmatig de APN in
en klaar :+.

Ohwja en ik roam :>.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/rdpKg.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sphere

sphere

Debian abuser

De R is bij mij nu weg. Ik roamde ook tijdens bellen.... inderdaad blij nu :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie_
  • Niet online

Harrie_

Verwijderd schreef op zondag 08 juli 2012 @ 19:57:
[...]

Ok, en is die simtoolkit nieuw ofzo? Wellicht heb ik geen recht van spreken omdat ik een custom ROM
draai (zat altijd op CM7 en nu sinds pak 'm beet 3/4 jaar CM9 op mijn SGSi9000), maar heb echt sinds
ik een jaar klant ben nog NOOIT een (bij geen enkele flash) zoiets zien. Vul altijd handmatig de APN in
en klaar :+.

Ohwja en ik roam :>.

[afbeelding]
Sim toolkit en de APN instellingen zijn twee verschillende dingen. Je moet zowel een APN handmatig aanmaken (bij data instellingen) als de simtoolkit een keer opstarten en de instellingen goed zetten (zoals ook aangegeven in de stappen in de toestelhulp).

Dat de SIII een link heeft naar Hollandsnieuwe ligt aan de Samsung software. Zelf heb ik een Galaxy Nexus met Android 4.0.4 en daar heet de link gewoon Sim Toolkit, heb inmiddels ook al een SIII ingesteld voor iemand anders en daar heet de snelkoppeling idd Hollandsnieuwe ipv Sim Toolkit (dit is software afkomstig van je simkaart). Op iOS zit de link overigens gewoon onder de instellingen in het menu.

Als je deze beide instelt hoef je tevens roamen niet actief meer te hebben om data te kunnen versturen en ontvangen in Nederland. Dit is fijn zodat je bijv. in het buitenland of tegen de grens aan niet per ongeluk data gaat binnentrekken over buitenlandse netwerken maar in NL dus wel gewoon kan internetten.
Mocht je wel in het buitenland data willen verzenden dan zet je daar gewoon je roaming weer aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie_
  • Niet online

Harrie_

Mededeling voor degenen met Android 4.0.4 (en met name de Galaxy Nexus gebruikers):

De update naar Android 4.0.4 kan er voor zorgen dat de telefoon (sporadisch) het signaal verliest in standbymodus. Doordat de processor een te lage kloksnelheid heeft verliest de telefoon de netwerkverbinding (deze herstelt zich doorgaans normaal door uit slaapstand te komen). Het probleem komt (tot nu toe) voornamelijk bij de Galaxy Nexus voor.

Ik dacht ik meld dit even voordat er straks een hoop zorgen zijn dat er iets niet goed is met de netwerkverbinding ;). Heb er zelf in ieder geval ook regelmatig last van. Dit issue hoeft overigens niet continue voor te komen, maar kan wel sporadisch verschijnen.
Een oplossing zou in komende updates moeten komen. Wat je kan doen is een programma draaien dat genoeg cpu-kracht verbruikt (waarbij je dus ook meer batterij verbruikt) of bij een geroot toestel de processor niet onder 700 mhz te laten zakken. Een andere oplossing is de telefoon terug flashen naar Android 4.0.2, gezien dit de laatste versie is zonder bijzondere bugs (custom roms gebaseerd op 4.0.4 hebben er ook last van).

Er zijn verschillende meldingen op internet dat het dus ook aangeraden wordt niet te updaten vanaf versie 4.0.2 (gezien 4.0.3 netwerkissues heeft) en te wachten op een toekomstige update [naar alle waarschijnlijkheid zal de update naar 4.1 Jelly Bean deze maand uitgerold gaan worden voor Galaxy Nexus gebruikers].

[ Voor 15% gewijzigd door Harrie_ op 10-07-2012 01:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Oh, dat is raar...zou daar geen klein patch-programma'tje voor zijn? Of kan dit alleen gebeuren met HN, en geen enkele andere provider?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thanks voor je antwoord McLatey, neemt natuurlijk niet weg dat ik het (wat ik probeer te zeggen) érg vreemd vind dat ik nog NOOIT een simtoolkit heb mogen aanschouwen onder mijn processen en/of apps op mijn Samsung i9000. Dat het aan Samsung ligt wil er bij mij niet in, misschien straks even mailen. Stock kan ik het misschien wel hebben gehad overigens, maar dat ligt zo ver weg in mijn geheugen.

Is er geen kernel waarbij dit euvel (voor de Galaxy Nexus) is opgelost? Collega heeft HN i.c.m de Nexus namelijk nergens last van. Lijkt me niet dat iedereen er last van heeft. Zag al wel dat er e.e.a. op XDA stond maar zijn genoeg fixes dacht ik zo :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sphere

sphere

Debian abuser

Tijd om Haroid te installeren! Ben benieuwd wat deze app allemaal van me wil weten :P

edit: het werkt. Of en hoe wil je feedback, DM?

[ Voor 23% gewijzigd door sphere op 09-07-2012 21:29 ]

Pagina: 1 ... 9 ... 64 Laatste

Let op:
Voor Thoorn en dergelijke diensten is dit topic: Sparen/verdienen met je beltegoed: Ervaringen & Discussie