Sinned123 schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 15:48:
Op student mobiel hebben zo zoals eerder gezegd nu een mooie aanbieding.
275min/sms + 500MB en Xperia U voor een permanent maand bedrag van 16,50.
Nu heeft mijn vrouw een Vodafone abbonnement wat over 4maanden afloopt waar ze 32,50 per maand voor betaald.
Als ze bij Vodafone blijft mag ze nu al een nieuw toestel uitzoeken.
Ze zou ook nu al mogen overstappen naar Sizz(vodafone dochter) hoe zit dat met Hollandse nieuwe wat ook een vodafone dochter is?
Mocht dit niet mogelijk zijn?
Dan is het wat mij betreft interresant genoeg om het abbonnement nu al af te sluiten, wat dan over 2maanden in gaat en 2maanden voor nop te betalen.
Ik zie die 33euro dan als afkoopbedrag voor het toestel.
Maar geen idee of nummerbehoud dan alsnog te regelen valt?
Is er iemand die iets soortgelijks geprobeerd heeft?
Bij HN mag dit niet. Je vrouw zal dus de 4 maanden af moeten maken en daarna pas overgaan. Als je echter via studentmobiel (of HN zelf) bestelt heb je wel eerder je telefoon binnen, maar ze zal de gehele 4 maanden nog klant zijn bij Vodafone.
Hou er verder rekening mee dat je nummerbehoud kan aanvragen maximaal 60 dagen voordat het contract afloopt. Dus iets minder dan 2 maanden. Dit komt erop neer dat je een HN abo zou kunnen afsluiten 2 maanden voordat het contract afloopt, dus over 2 maanden. Als je over 2 maanden nummerbehoud aan zou vragen en je belt niet met je simkaart dan gaat het contract ook pas op dat tijdstip (na 4 maanden vanaf nu) in dus bespaar je dubbele kosten.
Of het technisch gezien mogelijk is nu een abo af te sluiten en dan 2 maanden te wachten en dan nog eens nummerbehoud aan te vragen [voor 2 maanden later] (overigens mag je je beltegoed 3 maanden meenemen waarbij je eerst het oude tegoed verbruikt - je bent dus niet alles kwijt!) dat durf ik niet met zekerheid te zeggen. Ik weet wel dat je even de tijd krijgt om het als nog te doen, maar 2 maanden is wel vrij lang...
Wat ik je wel kan zeggen is dat je hiermee jezelf problemen (althans de kans er op) op de hals werkt, ik zou dit risico persoonlijk niet lopen met mijn eigen nummer maar het is uiteraard je eigen keuze..
Dit is alleen te gebruiken als je de medewerk(st)er expliciet vooraf hebt verteld dat je het gesprek opneemt en te vragen dat ze hiermee akkoord gaat. Dit (akkoord gaan) mag ze waarschijnlijk overigens niet van het call centre, gezien dit de kans op rechtszaken toe doet nemen...
Of het je in de praktijk gerechtelijk verder zou helpen weet ik niet, ik weet wel [uit praktijkervaring] dat in de praktijk call centre medewerkers er schijt aan hebben of je nou wel of niet iets opneemt dan wel kan laten horen

.
Als je het door laat lopen hou je je huidige pakket. Je bent alleen je korting kwijt, je betaalt dan dus het reguliere bedrag.
Heb je dit (onderstaand gequote) eerdere bericht van Burlapp gelezen mbt het hoge dataverbruik?
burlapp schreef op dinsdag 05 juni 2012 @ 16:14:
[...]
Inmiddels achter het probleem gekomen. Bij de instellingen voor de data-connectie staat standaard een vodafone setting. Als je deze niet delete, maar aanpast, krijg je dus problemen (Ik had een poortnummer erin laten staan wat niet moest)...
Het staat achteraf gewoon in de handleiding, maarja, eigenwijs he... Dus gewoon het oude profiel weggooien en een nieuwe aanmaken. Precies doen dus wat op de instellingenpagina van hollandsnieuwe staat! Nu gebruik ik ook gewoon weinig data.
Overall wel crappy van hollandsnieuwe dus dat er standaard een vodafone setting ingeladen wordt...

Ook raar dat ze bij de helpdesk en bij de Bellcompany niet weten dat dit dus de oorzaak kan zijn!
Blijkbaar is het bij Burlapp opgelost met de juiste settings. Ik weet echter natuurlijk niet of dit voor iedereen geldt!
Nogmaals voor de mensen die twijfelen over de data: het ligt er aan wat je met je telefoon doet! Ik zelf heb denk ik ongeveer 6 van de 7 dagen per week beschikking over wifi en hiernaast gebruik ik mobiel internet. Verder gebruik ik 2x push mailboxen en 2 losse mailboxen (1x per uur), whatsapp, facebook, nu.nl, gewoon internet, twitter, et cetera en ik heb een verbruik van 25mb/maand... In de tijden dat ik meer reis en weg ben (zonder wifi) gaat dit omhoog tot maximaal 400 mb/maand. En ik gebruik mijn mobiel vrij intensief, maar ik kijk geen youtube filmpjes oid via mobiele netwerk. Als je een beetje normaal met je data omgaat is het echt wel te doen niet mega veel te gebruiken...
En nogmaals voor nieuwe gebruikers: zorg er voor dat je de instellingen goed in je telefoon zet! Handmatig! Te vinden op de site, by the way...
[
Voor 42% gewijzigd door
Harrie_ op 20-06-2012 05:00
]