Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 16:30
Ik gebruik sinds kort ook Hollands Nieuwe.
Het 275 abo met internet.
Op zich geen problemen, maar de tijd is te kort (2 weken) om er echt wat van te kunnen zeggen.

Echter, het gebrek aan een (gratis) app om het tegoed weer te geven heeft ertoe geleid dat ik nu zelf een app heb geschreven.
Deze is nog erg beta en nog niet beschikbaar in de Play Store.
Zijn er mensen hier die interesse hebben in zo'n app?

Je moet instellen: je email en password voor de website.
Daarnaast de hoogte van je tegoed per maand (kan ik niet van de website vissen) en de startdag van je periode.

Dan laat ie zien hoeveel dagen je nog te gaan heb en (indien je op de knop drukt) raadpleegt ie de website om jet tegoed erbij te halen.
Tevens krijg je een grafiekje met je werkelijk gebruik vs je beschikbare tegoed over je abo-periode.

Schermafdruk:
http://img822.imageshack.us/img822/2281/haroid.png

[ Voor 4% gewijzigd door GarBaGe op 07-06-2012 10:27 . Reden: Schermafdruk erbij ]

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masterbas
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 05-08 00:03
Ik zelf ben nu ook overgestapt op HN nadat ik eerder daar een abbo aan heb geschaft voor mijn vrouw (alleen bellen) nu heb ik via studentmobiel een leuek telefoon er bij (sony experia U) voor nop en 275 bel plus de 500 mb bundel er bij voor slechts €16,50.
Het betreft een vreemde berekening van HN, want mijn abbo kosten zijn als volgt;
10,50 voor 275 en dan 1,50 korting
500mb 10,00 korting
toestelkosten 7,50
aansluitkosten 10,00 korting

Dus eigenlijk heb ik een abbo kosten exclusief toestel van 9,50

Nu weet ik dat ze het internet per 100kb afschrijven, maar ik lees regelmatig nu dat er mensen zijn die er zo door heen zijn.

Nu is mijn vraag aan diegene laten jullie je apps ten alle tijden verbinding maken en laten jullie de apps automatisch bijwerken en de email met regelmaat syncen?

Ik zelf heb alles uit staan en mijn telefoon schakelt zelf over op wifi en dan kan ik de "zware" zaken er mee doen zoals youtube en meer van dat soort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GarBaGe
Nu is mijn vraag aan diegene laten jullie je apps ten alle tijden verbinding maken en laten jullie de apps automatisch bijwerken en de email met regelmaat syncen?

Ik zelf heb alles uit staan en mijn telefoon schakelt zelf over op wifi en dan kan ik de "zware" zaken er mee doen zoals youtube en meer van dat soort.
Ik heb standaard alles aan staan.
Echter wifi op werk en thuis. Plus bijwerken apps alleen via wifi.

Ik ben nu halverwege mijn abo-periode en heb nu 75 eenheden verbruikt.
3G Watchdog zegt dat ik 4 MB heb verbruikt (en 350 MB over wifi).

Maar ja, bellen en sms gaat ook van het tegoed af. En internet wordt per 100 kB berekent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GarBaGe schreef op donderdag 07 juni 2012 @ 10:19:
Ik gebruik sinds kort ook Hollands Nieuwe.
Het 275 abo met internet.
Op zich geen problemen, maar de tijd is te kort (2 weken) om er echt wat van te kunnen zeggen.

Echter, het gebrek aan een (gratis) app om het tegoed weer te geven heeft ertoe geleid dat ik nu zelf een app heb geschreven.
Deze is nog erg beta en nog niet beschikbaar in de Play Store.
Zijn er mensen hier die interesse hebben in zo'n app?

Je moet instellen: je email en password voor de website.
Daarnaast de hoogte van je tegoed per maand (kan ik niet van de website vissen) en de startdag van je periode.

Dan laat ie zien hoeveel dagen je nog te gaan heb en (indien je op de knop drukt) raadpleegt ie de website om jet tegoed erbij te halen.
Tevens krijg je een grafiekje met je werkelijk gebruik vs je beschikbare tegoed over je abo-periode.

Schermafdruk:
http://img822.imageshack.us/img822/2281/haroid.png
Leuk, heb m zelf wel gekocht (en werkt goed) maar die van jou ga ik zeker even testen dan ;).
Linkje? O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GarBaGe
Mijn zelf gekluste beta Haring tegoed app heet: Haroid.
De bedoeling is om deze uiteindelijk via de Play Store aan te bieden enzo.

Voor mensen die niet kunnen wachten en deze willen uitproberen, hier een link vanuit mijn publieke dropbox folder: http://dl.dropbox.com/u/62945209/haroid-1.1.apk

[ Voor 0% gewijzigd door GarBaGe op 07-06-2012 20:51 . Reden: Haroid 1.1 gepubliseerd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie_
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Harrie_

⠀                  🔴 🔴 🔴 🔴 🔴

Cerberus_tm schreef op donderdag 07 juni 2012 @ 02:53:
[...]

Hoi, werkt HN nu naar behoren op jouw Galaxy Nexus? Ik wil beide (maar heb nog geen van beide). Geen wegvallend internet of gesprekken, geen vertraagd aankomende Whatsapp-berichten, dekking OK?
Over het algemeen werkt HN prima op mijn Galaxy Nexus. Ik heb alleen nog het probleem dat af en toe gesprekken wat 'gescrambled' worden, maar dit had ik vroeger heviger dan nu. Ik ga er nog wel een keer een mail over sturen, maar het is niet super erg. Overigens ken ik heel wat mensen met HN en eigenlijk heeft verder niemand er problemen mee..

Maarre Galaxy Nexus... als je die los koopt zou ik er toch ff goed over nadenken. Heb je niet liever een HTC Evo 3D bijv. gezien die veel goedkoper is (en later ook wel geüpdatet wordt naar android 4). Ok, kale Android is echt heerlijk (althans die touchwiz en sense etc hoeft niet zo van mij) maar ik vind het toestel toch nog best prijzig. Ik heb het toestel overigens zelf bemachtigd doordat mijn Nexus S niet meer gefixed kon worden. Ze boden me dagwaarde aan waar ik niet akkoord mee gegaan ben waarna ik een Galaxy Nexus heb gekregen. :) Los vind ik het toestel echter veel te duur in vergelijking met andere telefoons..

- edit -: zie dat de evo 3d bijna nergens meer verkrijgbaar is... die was iig best goed geprijsd (zou er nog steeds naar kijken wat sommige winkels hebben 'm nog wel.. ik zou tevens nu de Galaxy SII en de HTC Sensation in m'n achterhoofd houden..

[ Voor 9% gewijzigd door Harrie_ op 07-06-2012 18:31 ]

Hoeder van het Noord-Meierijse dialect

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• low_n_slow
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08-09 16:36
Hmm sinds vanmiddag 16u heb ik geen mobiel internet meer... iemand anders die dit ook ondervind?

Omgeving Haarlem en ik heb een Iphone (als dat van enige relevantie kan dienen ;) ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Woon in Haarlem maar ik heb wel bereik! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nautaonline
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10:26
low_n_slow schreef op vrijdag 08 juni 2012 @ 21:41:
Hmm sinds vanmiddag 16u heb ik geen mobiel internet meer... iemand anders die dit ook ondervind?

Omgeving Haarlem en ik heb een Iphone (als dat van enige relevantie kan dienen ;) ).
Ik heb vandaag en gister ook al geen mobiel internet meer, in Leeuwarden niet en ook niet op de rit naar huis, omgeving Marum.

EDIT: Weer verbinding na aanpassen instelling: (te vinden in de faq op de website van HN:
Mijn dekking/ internet valt soms weg.

Ga in het hoofdmenu van je toestel naar de optie hollandsnieuwe (vaak afgebeeld met het symbool van een simkaart).
Hierin kies je: Roaming Diensten
Vervolgens kies: je Mode
En dan kies je: Manueel
In dit menu kies je: Internationaal
Hierna wordt de simkaart bijgewerkt.

[ Voor 33% gewijzigd door nautaonline op 08-06-2012 22:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18-09 09:13
Voor vrouwlief zit ik dus te denken dat HN abo aan te schaffen van 275 + 500 MB voor 14 euro. Maar klopt het dat er nogal wisselende ervaringen zijn en dat vooral dat afschrijven van die 100kB nogal voor onduidelijkheden kan zorgen?

Zij zal hem gaan gebruiken om thuis via WiFi contact te maken, af en toe een sms en buiten WiFi gebied zal die 500MB op gaan aan Whatsapp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op donderdag 07 juni 2012 @ 07:19:
Hier heeft het altijd goed gewerkt SGS/Nexus, ... Wel verstandig, wat McLatey zegt, om gewoon lekker je APN gegevens allen te wissen, opnieuw handmatig toe te voegen (get used to it want de instellingen worden NIET
toegevoegd automatisch) en te selecteren/toepassen, mocht het zijn dat de verbinding ooit
wegvalt (en op Vodafone overgaat) dan komt het sowieso wel weer 'goed' terug nadat je weer
op HN zit.
OK dank je, dat klinkt helder en verstandig.

P.S. HM twitterde naar mij dat de automaat er nog steeds staat en dat de actie van 50% korting nog geldig is. Ik ga straks denk ik even zo'n kaartje halen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
McLatey schreef op donderdag 07 juni 2012 @ 18:05:
[...]

Over het algemeen werkt HN prima op mijn Galaxy Nexus. ...

Maarre Galaxy Nexus... als je die los koopt zou ik er toch ff goed over nadenken. Heb je niet liever een HTC Evo 3D bijv. ... ik zou tevens nu de Galaxy SII en de HTC Sensation in m'n achterhoofd houden..
Goed te weten dat HN nu in principe OK werkt op de Nexus! Een beetje ge-scramble zo nu en dan kom ik wel overheen.

Wat betreft die Evo 3D: zoals je zegt is die nu niet makkelijk te vinden voor een lagere prijs—althans, zowel de Evo 3D als de Galaxy Nexus staan nu voor ca. € 350 (nieuw) vermeld op deze site. En de GN heeft toch wel een veel groter scherm + resolutie. De SII en de Sensation zijn gek genoeg duurder dan de GN, en ze hebben ook veel lagere resoluties.

Hoe gaat het trouwens met Flash in jullie browsers op de GN? Ik hoorde dat dat wat stroef ging op Android 4?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie_
  • Niet online

Harrie_

Cerberus_tm schreef op maandag 11 juni 2012 @ 19:04:
[...]

Goed te weten dat HN nu in principe OK werkt op de Nexus! Een beetje ge-scramble zo nu en dan kom ik wel overheen.

Wat betreft die Evo 3D: zoals je zegt is die nu niet makkelijk te vinden voor een lagere prijs—althans, zowel de Evo 3D als de Galaxy Nexus staan nu voor ca. € 350 (nieuw) vermeld op deze site. En de GN heeft toch wel een veel groter scherm + resolutie. De SII en de Sensation zijn gek genoeg duurder dan de GN, en ze hebben ook veel lagere resoluties.

Hoe gaat het trouwens met Flash in jullie browsers op de GN? Ik hoorde dat dat wat stroef ging op Android 4?
Misschien was ik niet helemaal duidelijk... Dat 'gescramble' heb ik ook op andere telefoons, zoals m'n iPhone die ik hiervoor had. M'n maten hebben dit euvel niet, dus ik denk dat het een algeheel issue is.

Overigens kost de SII ook nog maar 370,- hoor. Mbt de resolutie heb je gelijk. Tijdje terug nog eens vergeleken met een galaxy s plus van een vriend van me en dat is echt een wereld van verschil..

Flash heb ik btw niet eens geïnstalleerd.. Moet zeggen dat ik dat niet eens mis/gebruik dus nog niet nodig gehad. Weet niet hoe het is bij andere modellen maar op de Nexus moet je die nog wel ff zelf installeren maar kan je gewoon downloaden uit Play (oude market). Of het stroef gaat kan ik je dan ook niet vertellen..
maartend schreef op maandag 11 juni 2012 @ 10:27:
Voor vrouwlief zit ik dus te denken dat HN abo aan te schaffen van 275 + 500 MB voor 14 euro. Maar klopt het dat er nogal wisselende ervaringen zijn en dat vooral dat afschrijven van die 100kB nogal voor onduidelijkheden kan zorgen?

Zij zal hem gaan gebruiken om thuis via WiFi contact te maken, af en toe een sms en buiten WiFi gebied zal die 500MB op gaan aan Whatsapp.
Over de 100kb is al van alles verteld (zie ook verder terug in het topic): je moet er gewoon rekening mee houden dat afronding per 100kb gaat. Ikzelf zit meestal op wifi en verder gebruik ik denk ik 50 mb per maand ofzo (heb wel veel wifi), dus ik kan me er zelf niet zo druk om maken. En gebruik daarbij dus ook mailsync, facebook, whatsapp, etc.
Zorg er wel voor dat je de instellingen van de HN site goed in je telefoon zet!
Ik weet overigens niet of ze dan echt vaak buiten (het bereik van wifi) komt, maar ik heb er zelf niet eens een internetbundel bij. Nu weet ik dat je met die lentekorting wel maar 5 euro betaalt maar ik haal het er zelf niet uit gezien je gewoon je bundeltarief per mb betaalt, voor mij 3,5 cent, waardoor ik zonder bundel goedkoper af ben. Als je wat meer gebruikt maar zolang je geen youtube filmpjes etc kijkt is het imo best te doen binnen 500 mb te blijven.

Heb een paar maanden een iPhone gebruikt met kapotte wifichip, toen zat m'n gebruik (met 3 mailboxen, facebook, whatsapp, etc.) rond de 350-400 mb. Dus zeker nog binnen 500 mb (hoewel toen een internetbundel dan wel goedkoper geweest zou zijn).

Heb je overigens DIT ook al gezien? Dan ben je dus nog minder geld kwijt..
Of eventueel DIT, dan heb je voor 2,50 meer/maand (tegenover die 14 euro) er nog een gratis telefoontje bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@McLatey: OK, dat klinkt allemaal OK, dank.

@Maartend: Ik las ergens (hier of op Telecomvergelijker) dat die 100 KB afgerond worden per "sessie", en dat een sessie een periode van een half uur is. Dus als je tien keer Whatsappt à 1 KB per bericht (ik zeg maar wat) binnen een half uur, dan wordt dat 10x 1 KB = 10 KB in een half uur => afgerond naar 1x 100 KB. Als je dus dag en nacht om de 29 minuten 1 KB data binnenhaalt, wordt dat 2x24 x 100 KB = 4,8 MB per dag, dus 144 MB per maand.

Dat is zo ongeveer het maximale effect dat de afronding in potentie heeft---MITS al deze informatie klopt. Ik geloof dat die informatie weer van HN zelf kwam, en iedereen scheen het ermee eens te zijn dat het klopte, dus ik zou hiervan uitgaan.

Als het goed is heb je thuis Wifi, en, als je je telefoon zet op automatisch Wifi gebruiken indien beschikbaar, dan zou je slechts maximaal 14 van de 24 uur mobiel internet gebruiken, dus 14/24 x 144 = 84 MB verspilling max. Verder las ik dat mensen met HN rapporteren dat (onder normaal internetgebruik) het data-gebruik volgens de HN-website wel wat hoger is dan zonder afronding, maar toch niet schrikbarend hoger; dus ik denk dat die 84 MB max. wel eens zou kunnen kloppen.

[ Voor 15% gewijzigd door Cerberus_tm op 13-06-2012 03:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWeaKLeGeND
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12-09 11:16
De informatie klopt waarschijnlijk niet.

Een sessie is openen en sluiten van de verbinding, het ene toestel zal dit gerust 100 keer op een uur doen en het andere houd de sessie gewoon open.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie_
  • Niet online

Harrie_

Cerberus_tm schreef op woensdag 13 juni 2012 @ 03:17:
...
@Maartend: Ik las ergens (hier of op Telecomvergelijker) dat die 100 KB afgerond worden per "sessie", en dat een sessie een periode van een half uur is. Dus als je tien keer Whatsappt à 1 KB per bericht (ik zeg maar wat) binnen een half uur, dan wordt dat 10x 1 KB = 10 KB in een half uur => afgerond naar 1x 100 KB. Als je dus dag en nacht om de 29 minuten 1 KB data binnenhaalt, wordt dat 2x24 x 100 KB = 4,8 MB per dag, dus 144 MB per maand.
Dit klopt inderdaad niet helemaal. Ik dacht zelf eerst dat er sowieso na 30 min. een nieuwe sessie open zou gaan, maar hier ben ik terecht op gewezen eerder in dit topic want de website van HN meldt dit:
Hoe een datasessie wordt beëindigd hangt af van je mobiele telefoon. Sommige modellen (zoals de Iphone) sluit iedere keer dat je internet verlaat je sessie af. Andere telefoons, zoals sommige Nokia modellen sluiten een sessie pas af op het moment dat je je internet browser afsluit. Zo ook gaat het bij het ontvangen van email. In het geval dat je mobiele telefoon de datasessie open laat staan zal het netwerk van hollandsnieuwe de sessie afsluiten na 30 minuten geen up-of download activiteit.
Lijkt dus bij een actieve verbinding de sessie niet af te ronden na 30 min. (moet sessie wel open blijven staan). Stop je echter een applicatie dan heb je wel kans dat je telefoon de dataverbinding afbreekt en je dus bij de volgende connectie de afronding opnieuw betaalt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hmm maar hoe komt het dan dat niemand echt exorbitant datagebruik meldt, ook Iphone-gebruikers niet? Dat is wat ik begreep van de fora. Misschien doordat geen enkele telefoon, zelfs de Iphone niet, korte sessies heeft?

[ Voor 3% gewijzigd door Cerberus_tm op 13-06-2012 05:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sphere
  • Laatst online: 18-09 12:51

sphere

Debian abuser

Er wordt wel degelijk exorbitant veel dataverbruik gemeld, zie ook het HN topic op TV. Met name met die aanbieding met de Samsung Y, schijnbaar gebruikt die heel veel kleine beetjes data.

http://stackoverflow.com/questions/1732348/regex-match-open-tags-except-xhtml-self-contained-tags/1732454#1732454

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan dat niet meer met het toestel te maken hebben en diens gebruik?
Als tal van mensen gewoonweg niet goed omgaan met hun toestel en
de actie is landelijk verkocht, in grote getale, dan valt het natuurlijk een
klein beetje meer op ;).

Mijn vader heeft ook HN met de Samsung Galaxy Y (wel met een custom
ROM, kernel en modem) maar bij hem gaat het allemaal mákkelijk mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sphere

sphere

Debian abuser

Verwijderd schreef op woensdag 13 juni 2012 @ 13:02:
Mijn vader heeft ook HN met de Samsung Galaxy Y (wel met een custom
ROM, kernel en modem) maar bij hem gaat het allemaal mákkelijk mee.
Kennelijk is de Samsung ROM allemaal ongein aan het uitspoken.

http://stackoverflow.com/questions/1732348/regex-match-open-tags-except-xhtml-self-contained-tags/1732454#1732454

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hmm nou, dan is het allemaal dus nog steeds onduidelijk. Maar als iemand dan echt 100 % extra datagebruik zou hebben door die afronding, zou daar dus wel iets aan te doen moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sphere

sphere

Debian abuser

Ik lees het alleen icm die Y volgens mij, maar ik heb het topic eigenlijk afgeschreven tenzij jouw telefoontje met de klantenservice oplevert dat er alsnog 50% korting mogelijk is op Schiphol sims.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18-09 17:42
Het lijkt me inderdaad een toestel specifiek probleem. De paar voorbeelden in dit topic laten een sessie patroon zien van nog geen 2 minuten (dit om de hoeveelheid data erdoorheen te krijgen in de periode die ze aangeven met een afronding van 100kb). Dat lijkt me absurd voor een hedendaags toestel. Lijkt me geen reden om een datasessie zo kort te houden.
Het kan wat dat betreft de moeite waard zijn om een push email service te gebruiken zoals Exchange, hotmail/live/gmail kunnen dat ook tegenwoordig meen ik. Dan blijft je verbinding gewoon open staan als het goed is.

Ik gebruik mijn HN met data te weinig om er nu al iets over te kunnen zeggen uit ervaring. Misschien dat mijn volgende factuur wat meer inzicht geeft.

Wat dat betreft vraag ik me af of er niet wat gebruikers zijn hier die al eens naar hun factuur gekeken hebben om een inzicht te krijgen in de lengte van hun datasessies. Met name degenene met problemen van verbruik van grote hoeveelheden data....

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Sphere: Ik moest vandaag werken en had niet veel tijd om klantenservice te bellen: na tien minuten in de wacht moest ik ophangen. Morgen heb ik meer tijd, dan ga ik het weer proberen.

@Troftnom: Wat betreft push-e-mail: als je een sessie open laat staan, verbruikt dat dan niet meer batterij? (Ik ging opeens van 1 naar 2 dagen batterijduur op mijn (oeroude) HTC Tytn II toen ik van "push" naar 1x per uur ging met Gmail ophalen. Maar dat lag misschien aan mijn specifieke toestel.)

Misschien zou iemand een applicatie kunnen maken die het aantal sessies meet, of, nog beter, die datagebruik precies zo berekent als HN zegt te doen: dan zou je dat kunnen vergelijken met wat de website van HN zegt over je gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
  • Registratie: Juni 2002
  • Nu online
McLatey schreef op woensdag 13 juni 2012 @ 02:56:
[...]
Heb je overigens DIT ook al gezien? Dan ben je dus nog minder geld kwijt..
Nog een aanbieding, voor een euro minder dan via de site van Hollands nieuwe: http://www.voordeelmobiel...ent-extra-korting-12.html. Deze is gelijk aan http://www.dealdirect.nl/...dsnieuwe-1jaar-500mb.html alleen de bestellink werkt niet helemaal, ik kreeg een bestelling 2 jarig 275 minuten abo zonder internet te zien. Heb er al over gemaild.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb nog een oude 1000 MB bundel. Als ik hem een bijvoorbeeld voor een maandje uit zet en daarna weer aan wordt het dan een 500 MB bundel? Of behoud ik 1 GB?

Ik heb namelijk aardig wat tegoed over, zou best een maandje zonder inet bundel kunnen dan. Anders verloopt me tegoed, maar zou zonde zijn als ik opeens 500 MB heb i.p.v. 1000 MB.

[ Voor 36% gewijzigd door xileS op 14-06-2012 17:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

xileS schreef op donderdag 14 juni 2012 @ 17:17:
Ik heb nog een oude 1000 MB bundel. Als ik hem een bijvoorbeeld voor een maandje uit zet en daarna weer aan wordt het dan een 500 MB bundel? Of behoud ik 1 GB?
Van de website van Hollandsnieuwe:
Als je op dit moment een 1000 MB bundel hebt, behoud je deze. Als je deze bundel via 'mijn hollandsnieuwe' uitzet, is in de toekomst alleen de nieuwe 500 MB bundel beschikbaar.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 14-06-2012 18:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
hmm, was te verwachten :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeanj
  • Niet online

jeanj

F5 keeps me alive

sphere schreef op woensdag 13 juni 2012 @ 14:27:
Ik lees het alleen icm die Y volgens mij, maar ik heb het topic eigenlijk afgeschreven tenzij jouw telefoontje met de klantenservice oplevert dat er alsnog 50% korting mogelijk is op Schiphol sims.
Jij nog wat gehoord over schiphol sims? Ik heb ook nog geen antwoord van ze,

Everything is better with Bluetooth

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sphere

sphere

Debian abuser

jeanj schreef op vrijdag 15 juni 2012 @ 10:01:
Antwoord op je vraag
Hallo,

Je verzoek is bij ons in behandeling. We hebben echter extra tijd nodig en daarom gaat het langer duren dan de standaard antwoordtijd van twee dagen om met een oplossing te komen. We doen ons best je zo snel mogelijk een antwoord te sturen. We danken je voor je begrip.

Dit is een automatisch gegenereerd bericht, antwoorden worden niet gelezen.

Met vriendelijke groet,

hollandsnieuwe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En wat als je / mijn contract afloopt, want ik zit daar ook erg mee, want
je kunt niet verlengen hè? Dan word je pakket ook 500 MB :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GarBaGe
Mijn eerdere poging om een Android app te maken voor Hollands Nieuwe (om je tegoed overzichtelijk weer te geven) heb ik nu wat formeler gemaakt.
Het project Haroid wordt nu gehost bij Google code: http://haroid.googlecode.com

Voorlopig moet je nog handmatig de apk downloaden en installeren op je telefoon.
Als ik nu voldoende gebruikers / geïnteresseerde mensen heb, dan zet ik hem wellicht op de Google Play Store. (registeren kost $25)
Het is en blijft vooralsnog een hobby dingetje van mij, maar ik sta open voor bug meldigen en feature requests. (niet via dit topic, natuurlijk)

Afbeeldingslocatie: http://haroid.googlecode.com/svn/wiki/images/haroid_screen_samengesteld.png

Zoals jullie in de screenshot kunnen zien, heb ik al 112 eenheden gebruikt, terwijl mijn 3G watch dog pas 12 MB heeft geteld.
Bij licht data verbruik kan de Hollands Nieuwe teller dus 10x zo hard lopen.
Op zich niet erg, als je maar er goed zicht op heb.

[ Voor 7% gewijzigd door GarBaGe op 15-06-2012 16:59 . Reden: Conclusie vergeten. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
GarBaGe schreef op vrijdag 15 juni 2012 @ 16:58:
Mijn eerdere poging om een Android app te maken voor Hollands Nieuwe (om je tegoed overzichtelijk weer te geven) heb ik nu wat formeler gemaakt. ...
Ziet er echt vet uit. Zodra ik een Android heb en mijn HN actief is ga ik het meteen installeren! Is er ook een mogelijkheid om getallen op de grafiek te krijgen? Niet dat dat acuut nodig is trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
jeanj schreef op vrijdag 15 juni 2012 @ 10:01:
[...]

Ik heb vandaag voor de tweede keer met de klantenservice gebeld. Gisteren duurde het iets van 6 minuten voor ik verbonden was, vandaag 16. Ze zei dat ze kon zien dat mijn SIM-kaart daadwerkelijk op Schiphol gekocht was. Om de een of andere reden was de korting niet verwerkt, en ze heeft het doorgestuurd naar de technische dienst, omdat ze zelf (in het call centre, neem ik aan) die korting niet kan aanpassen. Dus ik neem aan dat ze het gaan regelen. Ik heb er nog niet mee gebeld, zodat ik nog binnen 7 dagen kan annuleren. Ze zei overigens ook dat ze coulant zouden zijn mocht het binnen die periode niet opgelost zijn. Ik heb het gesprek opgenomen, mocht ik bewijs nodig hebben (volgens mij is dat legaal).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister_Gaus
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17-09 21:15
Zijn er meer mensen zonder mobiel internet? Mijn mobiel maakt namelijk wel een internetverbinding aan maar ik heb vervolgens geen internet. Gaat om de omgeving hengelo/enschede. (Zat net in de trein namelijk).

edit:
Na een restart van de telefoon (HTC one S) werkt het internet weer. Meer mensen met deze ervaring?

[ Voor 20% gewijzigd door Mister_Gaus op 17-06-2012 22:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeanj
  • Niet online

jeanj

F5 keeps me alive

Ik de klantenservice weer gemaild over de 50% schiphol actie, met een snelle respons. Ze gaven aan mij al geantwoord te hebben met een verzoek voor meer info. Ik kan die mail niet terug vinden.

Helaas nog geen duidelijkheid...

Everything is better with Bluetooth

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik wacht nog op de toepassing van de Schipholkorting door de technische dienst (zoals toegezegd door de klantenservice, zie boven)...vrijdag over getelefoneerd, dus morgen maar weer eens opbellen als ik dan nog niets gehoord heb.

[ Voor 12% gewijzigd door Cerberus_tm op 18-06-2012 20:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KC Boutiette
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Nog meer mensen die niet op het 3G netwerk kunnen komen in omgeving Eindhoven? Heel raar, 2G lukt wel al duurt dat heel lang. Data over 2G werkt ook.

Edit: Het werkt weer! Raar, maar ben er maar blij mee.

[ Voor 17% gewijzigd door KC Boutiette op 19-06-2012 19:14 . Reden: 3G werkt weer ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinned123
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07-09 19:46
Op student mobiel hebben zo zoals eerder gezegd nu een mooie aanbieding.
275min/sms + 500MB en Xperia U voor een permanent maand bedrag van 16,50.
Nu heeft mijn vrouw een Vodafone abbonnement wat over 4maanden afloopt waar ze 32,50 per maand voor betaald.
Als ze bij Vodafone blijft mag ze nu al een nieuw toestel uitzoeken.
Ze zou ook nu al mogen overstappen naar Sizz(vodafone dochter) hoe zit dat met Hollandse nieuwe wat ook een vodafone dochter is?

Mocht dit niet mogelijk zijn?
Dan is het wat mij betreft interresant genoeg om het abbonnement nu al af te sluiten, wat dan over 2maanden in gaat en 2maanden voor nop te betalen.
Ik zie die 33euro dan als afkoopbedrag voor het toestel.
Maar geen idee of nummerbehoud dan alsnog te regelen valt?

Is er iemand die iets soortgelijks geprobeerd heeft?

[ Voor 5% gewijzigd door Sinned123 op 19-06-2012 15:50 ]

9xLG335N Neon2 + P370 + Phase SE3000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie_
  • Niet online

Harrie_

Sinned123 schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 15:48:
Op student mobiel hebben zo zoals eerder gezegd nu een mooie aanbieding.
275min/sms + 500MB en Xperia U voor een permanent maand bedrag van 16,50.
Nu heeft mijn vrouw een Vodafone abbonnement wat over 4maanden afloopt waar ze 32,50 per maand voor betaald.
Als ze bij Vodafone blijft mag ze nu al een nieuw toestel uitzoeken.
Ze zou ook nu al mogen overstappen naar Sizz(vodafone dochter) hoe zit dat met Hollandse nieuwe wat ook een vodafone dochter is?

Mocht dit niet mogelijk zijn?
Dan is het wat mij betreft interresant genoeg om het abbonnement nu al af te sluiten, wat dan over 2maanden in gaat en 2maanden voor nop te betalen.
Ik zie die 33euro dan als afkoopbedrag voor het toestel.
Maar geen idee of nummerbehoud dan alsnog te regelen valt?

Is er iemand die iets soortgelijks geprobeerd heeft?
Bij HN mag dit niet. Je vrouw zal dus de 4 maanden af moeten maken en daarna pas overgaan. Als je echter via studentmobiel (of HN zelf) bestelt heb je wel eerder je telefoon binnen, maar ze zal de gehele 4 maanden nog klant zijn bij Vodafone.
Hou er verder rekening mee dat je nummerbehoud kan aanvragen maximaal 60 dagen voordat het contract afloopt. Dus iets minder dan 2 maanden. Dit komt erop neer dat je een HN abo zou kunnen afsluiten 2 maanden voordat het contract afloopt, dus over 2 maanden. Als je over 2 maanden nummerbehoud aan zou vragen en je belt niet met je simkaart dan gaat het contract ook pas op dat tijdstip (na 4 maanden vanaf nu) in dus bespaar je dubbele kosten.

Of het technisch gezien mogelijk is nu een abo af te sluiten en dan 2 maanden te wachten en dan nog eens nummerbehoud aan te vragen [voor 2 maanden later] (overigens mag je je beltegoed 3 maanden meenemen waarbij je eerst het oude tegoed verbruikt - je bent dus niet alles kwijt!) dat durf ik niet met zekerheid te zeggen. Ik weet wel dat je even de tijd krijgt om het als nog te doen, maar 2 maanden is wel vrij lang...
Wat ik je wel kan zeggen is dat je hiermee jezelf problemen (althans de kans er op) op de hals werkt, ik zou dit risico persoonlijk niet lopen met mijn eigen nummer maar het is uiteraard je eigen keuze..
Cerberus_tm schreef op vrijdag 15 juni 2012 @ 20:46:
[...]
Ik heb het gesprek opgenomen, mocht ik bewijs nodig hebben (volgens mij is dat legaal).
Dit is alleen te gebruiken als je de medewerk(st)er expliciet vooraf hebt verteld dat je het gesprek opneemt en te vragen dat ze hiermee akkoord gaat. Dit (akkoord gaan) mag ze waarschijnlijk overigens niet van het call centre, gezien dit de kans op rechtszaken toe doet nemen...
Of het je in de praktijk gerechtelijk verder zou helpen weet ik niet, ik weet wel [uit praktijkervaring] dat in de praktijk call centre medewerkers er schijt aan hebben of je nou wel of niet iets opneemt dan wel kan laten horen :).
Verwijderd schreef op vrijdag 15 juni 2012 @ 13:59:
[...]

En wat als je / mijn contract afloopt, want ik zit daar ook erg mee, want
je kunt niet verlengen hè? Dan word je pakket ook 500 MB :(
Als je het door laat lopen hou je je huidige pakket. Je bent alleen je korting kwijt, je betaalt dan dus het reguliere bedrag.
sphere schreef op woensdag 13 juni 2012 @ 13:04:
[...]

Kennelijk is de Samsung ROM allemaal ongein aan het uitspoken.
Heb je dit (onderstaand gequote) eerdere bericht van Burlapp gelezen mbt het hoge dataverbruik?
burlapp schreef op dinsdag 05 juni 2012 @ 16:14:
[...]

Inmiddels achter het probleem gekomen. Bij de instellingen voor de data-connectie staat standaard een vodafone setting. Als je deze niet delete, maar aanpast, krijg je dus problemen (Ik had een poortnummer erin laten staan wat niet moest)...

Het staat achteraf gewoon in de handleiding, maarja, eigenwijs he... Dus gewoon het oude profiel weggooien en een nieuwe aanmaken. Precies doen dus wat op de instellingenpagina van hollandsnieuwe staat! Nu gebruik ik ook gewoon weinig data.

Overall wel crappy van hollandsnieuwe dus dat er standaard een vodafone setting ingeladen wordt... :/ Ook raar dat ze bij de helpdesk en bij de Bellcompany niet weten dat dit dus de oorzaak kan zijn!
Blijkbaar is het bij Burlapp opgelost met de juiste settings. Ik weet echter natuurlijk niet of dit voor iedereen geldt!

Nogmaals voor de mensen die twijfelen over de data: het ligt er aan wat je met je telefoon doet! Ik zelf heb denk ik ongeveer 6 van de 7 dagen per week beschikking over wifi en hiernaast gebruik ik mobiel internet. Verder gebruik ik 2x push mailboxen en 2 losse mailboxen (1x per uur), whatsapp, facebook, nu.nl, gewoon internet, twitter, et cetera en ik heb een verbruik van 25mb/maand... In de tijden dat ik meer reis en weg ben (zonder wifi) gaat dit omhoog tot maximaal 400 mb/maand. En ik gebruik mijn mobiel vrij intensief, maar ik kijk geen youtube filmpjes oid via mobiele netwerk. Als je een beetje normaal met je data omgaat is het echt wel te doen niet mega veel te gebruiken...

En nogmaals voor nieuwe gebruikers: zorg er voor dat je de instellingen goed in je telefoon zet! Handmatig! Te vinden op de site, by the way... :P

[ Voor 42% gewijzigd door Harrie_ op 20-06-2012 05:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@McLatey: Mja, ik weet ook niet of die opname ooit nog iets zal uitrichten; maar, baat het niet, dan schaadt het niet. Ik geloof trouwens dat het wel gewoon mag zonder toestemming, omdat een klantenservice geen privégesprek is. Maar goed. Ik heb weer een e-mail gestuurd naar de klantenservice. Morgen weer opbellen denk ik. Als ze het niet deze week nog regelen heb ik nog maandag om het abonnement te annuleren, dus dan doe ik dat misschien. Maar de mevrouw van de klantenservice zei dat ze kon zien dat mijn kaartje van Schiphol kwam en dat de actie nog geldig was, dus het zou gewoon goed moeten komen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoolie
  • Nu online
Mijn vriendin heeft op de site een abonnement gevonden icm een iPhone 3GS, dit komt inclusief 500 mb op 24,50 per maand.

Nou las ik hier wat verhalen over het afronden van data. Nou weet ik zelf niet echt hoe vaak de iPhone verbinding zoekt. Maar zou 500 mb voldoende zijn, voor normaal gebruik? Thuis koppel ik gewoon aan wifi. Verder gebruikt ze vooral mail, facebook, whatsapp & wat spelletjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18:46
Phoolie schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 11:30:
Mijn vriendin heeft op de site een abonnement gevonden icm een iPhone 3GS, dit komt inclusief 500 mb op 24,50 per maand.

Nou las ik hier wat verhalen over het afronden van data. Nou weet ik zelf niet echt hoe vaak de iPhone verbinding zoekt. Maar zou 500 mb voldoende zijn, voor normaal gebruik? Thuis koppel ik gewoon aan wifi. Verder gebruikt ze vooral mail, facebook, whatsapp & wat spelletjes.
Dan kun je ook deze nemen: http://www.pmavoordelen.n...stellen/apple-3gs-iphone/ (ga je alleen in snelheid naar beneden na de 500MB volgens mij...) en ben je nog goedkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoolie
  • Nu online
jongetje schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 11:36:
[...]

Dan kun je ook deze nemen: http://www.pmavoordelen.n...stellen/apple-3gs-iphone/ (ga je alleen in snelheid naar beneden na de 500MB volgens mij...) en ben je nog goedkoper.
Als ze t-mobile wou dan had ik het wel in het t-mobile topic gevraagd ;) Maar toch bedankt.

Maar ze wil juist hollands nieuwe zodat ze nooit buiten haar bundel kan bellen en voor zover mij bekend is dit de enige provider waar dit kan icm een abonnement.

Daarnaast heeft ze nu ook al hollands nieuwe en dit bevalt prima.

Ik zie trouwens net op de site dat je nu ook een toestel kan krijgen bij verlengen. Heeft iemand enig idee of je dan voor je huidige tarief verlengd of dat de nieuwe tarieven gelden?

[ Voor 18% gewijzigd door Phoolie op 20-06-2012 12:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie_
  • Niet online

Harrie_

Cerberus_tm schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 05:43:
@McLatey: ... Ik geloof trouwens dat het wel gewoon mag zonder toestemming, omdat een klantenservice geen privégesprek is.
Wat ik al zei, hoe het juridisch precies in elkaar steekt durf ik je niet te zeggen gezien ik geen jurist ben. Heb echter zelf een tijdje in een call centre gewerkt bij de technische dienst van een van de grotere kabelaars en daar werd mij dit (dat iemand het wel mag opnemen maar dat dit juridisch nooit ingebracht kan worden zonder toestemming) verteld..
Dit geldt overigens ook de andere kant op; ze mogen gesprekken niet tegen je gebruiken als ze vooraf niet aangeven het op te nemen.
Maar nogmaals; ik weet niet hoe het zit als iemand zou aantonen dat er beloften zijn gedaan, gezien mondelinge afspraken ook bindend zijn. Daarvoor zou je een jurist moeten informeren. Wat ik alleen wil zeggen is dat ze bij call centres aan het feit of je iets opneemt of niet doorgaans 'schijt' hebben.
Phoolie schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 11:30:

Zoals ik enkele malen eerder heb vermeld heb ik zelf een hele tijd een iPhone 3G icm HN gehad. Op een gegeven moment is de wifichip kapot gegaan en heb ik dus alleen via mobiel internet geinternet op m'n telefoon en incl 3 mailboxen die om het uur syncten en andere diensten ook gewoon aan (whatsapp, fb, etc) gebruikte ik zo rond de 350 mb/maand. Met wifi minder dan 100. Zolang je een beetje normaal gebruik hebt en niet youtube'd of muziek gaat streamen is dat prima met 500 mb te doen.

Echter zou ik geen iPhone 3GS meer pakken. Dit toestel is al veel te gedateerd, alleen omdat er een appel op staat lijkt mensen het nu nog wat. Ik zou gewoon voor een beetje betaalbare Android gaan, daar heb je zeker zoveel plezier van (voordat dit een discussie tussen iOS en Android wordt: heb beide ruime tijd gebruikt dus ben zeker bekend met de verschillen). Overigens kost de iPhone 3GS icm 500 minuten en 500mb internet bij HN zelf 31,50/maand (en met 275 min. 24,50).
Phoolie schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 11:52:
[...]
Als ze t-mobile wou dan had ik het wel in het t-mobile topic gevraagd ;) Maar toch bedankt.

Maar ze wil juist hollands nieuwe zodat ze nooit buiten haar bundel kan bellen en voor zover mij bekend is dit de enige provider waar dit kan icm een abonnement.

Daarnaast heeft ze nu ook al hollands nieuwe en dit bevalt prima.

Ik zie trouwens net op de site dat je nu ook een toestel kan krijgen bij verlengen. Heeft iemand enig idee of je dan voor je huidige tarief verlengd of dat de nieuwe tarieven gelden?
Dat vind ik ook het grote voordeel van HN: als je buiten je bundel wil bellen betaal je hetzelfde tarief als binnen de bundel. Ben jarenlang klant geweest bij T-Mobile en heb nooit problemen gehad maar bij een gebruik van 500-3000 minuten/maand is 30-35ct buiten de bundel gewoon pure afzetterij.

Als je verlengt dan ga je een nieuwe periode aan met de nieuwe tarieven. Alsof je een nieuw contract dus afsluit, mocht je nu 1000mb data hebben dan wordt dat 500mb. Je krijgt wel opnieuw maandelijks korting want dat vervalt na je periode. Voordeel is wel dat als je je huidige contract laat doorlopen je contractsvrij bent (alleen opzegtermijn van 1 maand) en je eventuele databundel van 1gb behoudt.

[ Voor 6% gewijzigd door Harrie_ op 20-06-2012 18:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

McLatey schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 17:48:
[...]
Voordeel is wel dat als je je huidige contract laat doorlopen je contractsvrij bent (alleen opzegtermijn van 1 maand) en je eventuele databundel van 1gb behoudt.
Dat vraag ik mijzelf nog steeds af, dat zou wel mooi zijn. Anders ga ik echt naar providers a la Bliep kijken want dan wordt het mij wel te duur als het ' maar' 500 MB is. Ben nu erg blij met mijn 23,50 p/m voor 550 pakket en 1000 MB.

De Samsung ROMmetjes (custom) hebben het probleem trouwens niet, met de aanpassingen die men kan doen op de bestaande APN's en wat niet goed gaat, want de instellingen van HN worden toch nooit ontvangen, en zodra je een ' goede' connectie met HN hebt de eerste keer dan worden de APN's van Vodafone vanzelf weggehaald (althans op mijn Gnex en SGSI).

Ben trouwens nog wel echt benieuwd wat mijn zakelijk iPhone 4s doet op HN. Nog steeds niet geprobeerd, heb echt het vermoeden dat de iPhone zoveel meer data vreet terwijl ik best losse scheduling gebruik (eens in half uur of langer), toch vreet het data als een gek op KPN, zowel met als zonder JB.

Iemand de app van die meneer hierboven ergens geprobeerd op de Samsung Galaxy Y? Anders trap ik 'm even op die van mijn ouwe deze week, kijk ik ook even hoe het bij hem gaat (alhoewel het niet eerlijk is op een custom ROM maar toch).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie_
  • Niet online

Harrie_

Verwijderd schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 17:58:
[...]
Dat vraag ik mijzelf nog steeds af, dat zou wel mooi zijn. Anders ga ik echt naar providers a la Bliep kijken want dan wordt het mij wel te duur als het ' maar' 500 MB is. Ben nu erg blij met mijn 23,50 p/m voor 550 pakket en 1000 MB.

De Samsung ROMmetjes (custom) hebben het probleem trouwens niet, met de aanpassingen die men kan doen op de bestaande APN's en wat niet goed gaat, want de instellingen van HN worden toch nooit ontvangen, en zodra je een ' goede' connectie met HN hebt de eerste keer dan worden de APN's van Vodafone vanzelf weggehaald (althans op mijn Gnex en SGSI).

Ben trouwens nog wel echt benieuwd wat mijn zakelijk iPhone 4s doet op HN. Nog steeds niet geprobeerd, heb echt het vermoeden dat de iPhone zoveel meer data vreet terwijl ik best losse scheduling gebruik (eens in half uur of langer), toch vreet het data als een gek op KPN, zowel met als zonder JB.
Ik had zelf een 1 jarig contract, eerst met internet maar heb dit naderhand eraf gehaald omdat ik toch niet genoeg mobiele data verstook. Ik ben inmiddels vanaf februari contractsvrij en dit loopt nu gewoon per maand door. Ik betaal echter wel het volledige bedrag nu, 19.50/maand dus. Als je een 2 jarig contract had dan was de normale prijs (excl je 2-jarige korting) 18,50/maand. Het lijkt me dus dat je straks 18,50 + 10,00 = 28,50/maand betaalt, maar wel je 1gb behoudt en dan dus contractvrij bent.

Bij mij werd overigens de APN van Vodafone niet automatisch verwijderd. Ondanks ik alleen HN in deze (simlockvrije) telefoon (Galaxy Nexus) gebruikt heb stond er wel de Vodafone APN in. Heb zelf de APN van Vodafone verwijderd en HN toegevoegd.

Bij mij is overigens het dataverbruik tussen iPhone 3 en Android (3.6/4.0) ongeveer hetzelfde. Het zou ietswat kunnen verschillen maar zeker niet veel hoor. Mijn iPhone had echter wel iOS 3.nog-wat en niet de huidige iOS 5. iOS staat er ook om bekend dataverbindingen sneller af te sluiten (bijv. per mailbox nieuwe sessie) dan bijv. Android die het wat langer laat openstaan, dit kan wel negatief uitwerken op je verbruik gezien de afronding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megapaul
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 18:43
Ik was vanavond nog ff op schiphol en ik zag die automaat staan.
en die 50% moet nog geldig zijn. Het staat i.i.g. op een kaartje in de vitrine:
[Afbeeldingslocatie: http://i49.tinypic.com/28qrq5k.jpg

Vragen mag altijd, het is alleen de vraag wat het antwoord is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Megapaul schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 01:51:
Ik was vanavond nog ff op schiphol en ik zag die automaat staan.
en die 50% moet nog geldig zijn. Het staat i.i.g. op een kaartje in de vitrine: ...
Yup, ik was daar ook een week geleden en heb er een gekocht. Ben aan het worstelen met de k-service om de korting toegepast te krijgen (ik heb hem op internet geactiveerd maar nog niet mee gebeld, om nog te kunnen annuleren). Mevrouw can k-service zegt dat ze kan zien dat ik hem op Schiphol gekocht heb, en dat de technische dienst de korting in orde zal maken (die er dus nu om de een of andere reden niet bijstaan op Mijnhollandsnieuwe). Thanks voor de foto, die was ik vergeten te maken.

[ Voor 3% gewijzigd door Cerberus_tm op 21-06-2012 02:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
Verwijderd in "Algemeen korting en aanbiedingen topic"
Bij de Kijkshop (klik op folderaanbieding HTC Wildfire S(uitverkocht) links boven )24 maanden HN voorafvoordeel 275 + 500MB incl een HTC Desire C ipv Wildfire S voor 14,-/maand.
Is dit wat?

Ik heb nu een Vodafone 150 bel/sms/web (onbeperkt) voor 30,- p/m. Dit abonnement loopt nu langzaam af en ben opzoek naar een sim only. Bovenstaande aanbieding lijkt mij wel interessant. Zelfde simonly zonder toestel is bijna net zo duur.

edit;
http://www.kijkshop.nl/producten/61-710/telecom-aanbieding/

[ Voor 6% gewijzigd door Freakster86 op 21-06-2012 09:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sphere

sphere

Debian abuser

Cerberus_tm schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 02:51:
Yup, ik was daar ook een week geleden en heb er een gekocht. Ben aan het worstelen met de k-service om de korting toegepast te krijgen (ik heb hem op internet geactiveerd maar nog niet mee gebeld, om nog te kunnen annuleren). Mevrouw can k-service zegt dat ze kan zien dat ik hem op Schiphol gekocht heb, en dat de technische dienst de korting in orde zal maken (die er dus nu om de een of andere reden niet bijstaan op Mijnhollandsnieuwe). Thanks voor de foto, die was ik vergeten te maken.
Gaat je abonnement niet in zodra je de betaling hebt gedaan via iDeal dan?

edit: korting wordt weer toegepast :o

Afbeeldingslocatie: http://img38.imageshack.us/img38/6287/hnkorting.png

[ Voor 6% gewijzigd door sphere op 21-06-2012 14:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ja ik heb hem nu ook eindelijk gekregen! Ze hebben blijkbaar hun systeem weer op orde. Ik denk dat die andere (lagere) korting over de Schipholkorting heen werd gezet of zoiets, maar nu dus niet meer:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/iXk8v.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sphere

sphere

Debian abuser

Nu nog wachten op portering en het is eindelijk af. \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!
sphere schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 17:24:
Nu nog wachten op portering en het is eindelijk af. \o/
Oh ja, moet ik ook nog doen. Weet jij toevallig of dat binnen een bepaalde termijn moet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sphere

sphere

Debian abuser

Door dit geklungel met de Schiphol sims zit ik zo wel 16 dagen op Vodafone Timeout voordat mijn nummer overgenomen wordt door HN, maar ja. Nu op zoek naar een leuk toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megapaul
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 18:43
sphere schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 13:48:
[...]

Gaat je abonnement niet in zodra je de betaling hebt gedaan via iDeal dan?

edit: korting wordt weer toegepast :o

[afbeelding]
heb je eigenlijk ook 50% korting op de internet bundel?

Vragen mag altijd, het is alleen de vraag wat het antwoord is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liteiten
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 02-07-2019
Mensen met 3G storing in omgeving Leeuwarden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Niet online
Even een paar vraagjes;

1. Die Schiphol actie loopt nog steeds?
2. Prijzen van de abo's 275 en 550 +500MB zijn 10,25 en 14,25 euro?
3. Wat is jullie ervaring met internet qua snelheid?
4. Die afronding van 100kb. Hoe erg merk je dat met normaal gebruik? Whatsapp, internetten, mail ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HBSVDK
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 09:28
Liteiten schreef op vrijdag 22 juni 2012 @ 09:52:
Mensen met 3G storing in omgeving Leeuwarden?
Ja. In groningen al hele dag geen internet. Geen dataactivatie. Miss ligt t aan de iphone, want daar heb ik gisteravond ook mee lopen prutsen. Bellen is geen probleem btw

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Megapaul schreef op vrijdag 22 juni 2012 @ 00:03:
[...]

heb je eigenlijk ook 50% korting op de internet bundel?
Zie mijn screenshot boven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• low_n_slow
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08-09 16:36
HBSVDK schreef op vrijdag 22 juni 2012 @ 17:23:
[...]

Ja. In groningen al hele dag geen internet. Geen dataactivatie. Miss ligt t aan de iphone, want daar heb ik gisteravond ook mee lopen prutsen. Bellen is geen probleem btw
Ik heb al de hele dag geen 3G of uitval daarvan. Gister had ik helemaal geen data verbinding vanaf 15u.

Ben ging het nu wel echt zat te worden.. jammer dat er niet echt een goed alternatief is qua kosten :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Freakster86 schreef op vrijdag 22 juni 2012 @ 11:25:
Even een paar vraagjes;

1. Die Schiphol actie loopt nog steeds?
3. Wat is jullie ervaring met internet qua snelheid?
4. Die afronding van 100kb. Hoe erg merk je dat met normaal gebruik? Whatsapp, internetten, mail ?
1&2. Ja en ja, zie screenshots boven

3. Ik heb eigenlijk weinig klachten over de snelheid gehoord op diverse fora. Wel over uitval, zoals in deze thread, maar ik heb eigenlijk het idee dat dit bij elke provider gebeurt. Ik hoorde zulke klachten ook altijd over T-Mobile, maar op mijn eigen T-Mobile had ik er eigenlijk nooit last van. Ik ben nu een paar dagen HN aan het testen, en op mijn telefoon lijkt het prima te werken, browsen en zo lijkt niet langzamer dan op T-Mobile. Maar mijn telefoon is uit 2007, dus de vraag is hoe betrouwbaar dit resultaat is.

Ik heb ook mijn telefoon getethered (als modem gebruikt voor mijn PC), en daarbij merkte ik wel dat het op HN aanzienlijk langzamer ging. Nog steeds te doen, maar wel langer wachten op pagina's dan via T-Mobile. Mijn metingen met Speedtest.net al tetherend:

T-Mobile:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/8isJs.jpg

HN:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/uI9KW.jpg

Bij meerdere tests kreeg ik vergelijkbaar resultaat. In de browser van mijn telefoon krijg ik ook ongeveer dit resultaat bij een speedtest. Maar dit moet toch wel aan mijn telefoon liggen, want ik weet zeker dat anderen veel betere resultaten krijgen zowel voor T-Mobile als HN. Dus misschien was dit niet zo nuttig. Ik denk denk echt dat de snelheid wel in orde is op HN; 2Mbps up/down zou het moeten zijn, en dat is gewoon redelijk breedband. Ik ga het nog eens proberen op een nieuwere telefoon van iemand anders.

4. Dat schijnt per persoon te verschillen. Maar als je telefoon een beetje redelijk met zijn sessies omspringt (niet te snel afsluiten: volgens mij kun je dat wel ergens instellen, anders met een programmaatje), schijnt het wel mee te vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Niet online
Hartelijk dank voor het antwoorden!

Zo te zien lijkt HN dan wel een goede optie voor mij. Heb nu een HTC Legend met Vodafone 150 bel/sms/web die al bijna afloopt. De telefoon is voor mij nog goed genoeg en was daarom op zoek naar een sim only.

Nu heeft de kijkshop een hele goede aanbieding imho. Zelfs beter qua prijs dan die schiphol actie.
HTC Desire C i.c.m. 2 jarig 275 + 500MB voor 14,- p/m.

Telefoon voor 150 verkopen en je betaalt 7,75 p/m.... Betere aanbieding is er op dit moment niet, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ja, dit is ook een heel goede aanbieding. Ik vraag me af of je wel € 150 krijgt voor die Desire C: op Marktplaats zie ik er niet veel aangeboden, en het hoogste bod dat ik zag was € 100. Maar laten we € 120 zeggen. Dat is over 24 maanden € 5 per maand eraf, dus € 14 - 5 = 9 per maand. Met de Schiphol-actie zou dat € 10,25 zijn, dus iets meer. Maar met de Schiphol-actie houd je je korting als je van belbundel wisselt (geldt niet voor de internetbundel). Mocht je dus willen switchen naar een hogere bundel, omdat je b.v. meer data gebruikt dan je had gedacht, dan kan dat met Schiphol, en ben je wel goedkoper uit (€ 14,25 tegen € 16,50). Dat is aangenomen dat je wel korting krijgt als je met die Desire later van bundel switcht, wat ik niet zeker weet; anders zou het niet € 16,50 worden maar € 18,50. Nou ja, het verschilt sowieso maar een paar euro dus waar hebben we het over. Het kost natuurlijk ook nog wat tijd om die telefoon te verkopen.

Wat betreft dekking en snelheid, en de 100kB-afronding: je zou een pre-paid kaartje van HN kunnen kopen (€ 2,50 inclusief porto), dan kun je het testen. Je kunt hem in je smartphone doen en er één of twee dagen mee internetten zoals je gewend bent, kijken hoe het gaat (heb ik ook gedaan, alleen heb ik dus geen moderne telefoon). Dan neem je een oude telefoon mee met je normale SIM erin om mee te telefoneren. Voor die € 2,50 krijg je 10 "euro" beltegoed, en een dag internetten kost daarvan 1,50 (dan krijg je 20 MB voor 24 uur). Dan zou je daarvan dus 6 dagen internet kunnen testen. Dataverbruik kun je inzien via het speciale nummer, *101#.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Niet online
Dat is wel een goed idee ja, dat van die pre paid. Denk dat ik dat maar eens ga proberen alvorens ik een jarencontract aanga. En wat betreft het verkopen van die desire... misschien wat te optimistisch geweest ;) Als je er 100 euro voor kunt krijgen wordt het verschil met de schiphol actie minimaal.

Alleen is 't wel zo dat m'n zusje als enige binnenkort naar schiphol gaat. (volgende week) Als ik haar nou zo'n sim laat kopen (à 5 euro), zit je dan al ergens aan vast? Of kun je daarna nog kiezen wat je ermee doet?
Automaat in aankomst hal, bij La Place toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nee, je zit nergens aan vast. Je moet de Schiphol-SIM activeren op internet: dan pas kies je een bundel. Daarbij moet je met Ideal de eerste maand abonnement betalen: dat geldt als "contract" (vraag me af of dat wettelijk zo is, maar goed). Daarna heb je nog 7 dagen om te annuleren, MITS je de SIM-kaart nog niet gebruikt hebt, dus niet in je telefoon gedaan hebt. Of althans niet gebeld/ge-sms't/geïnternet hebt.

Ja, hij staat bij Laplace (tenminste, vorige week nog). Hier is een foto die iemand ergens op Telecomvergelijker had gepost:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/JVKul.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
  • Nu online
Freakster86 schreef op vrijdag 22 juni 2012 @ 11:25:
Cerberus_tm schreef op vrijdag 22 juni 2012 @ 23:29:
1&2. Ja en ja, zie screenshots boven
Die 550 kost incl. Schiphol korting 9,25. De internetbundel kost een tientje, dan kom je toch niet op 14,25?

Voor 275 Schiphol + internet kom ik op 15,25. Alles bij twee jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zeg om een beetje de weekendlol te introduceren lijkt mij een reactie als onderstaand op de TT
in deze tijd wel gepast,vinden jullie niet?

Afbeeldingslocatie: http://www.leenverbaan.com/images/hollandse%20nieuwe%20op%20schaaltje.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!
musicfreak schreef op zaterdag 23 juni 2012 @ 07:25:

Die 550 kost incl. Schiphol korting 9,25. De internetbundel kost een tientje, dan kom je toch niet op 14,25?

Voor 275 Schiphol + internet kom ik op 15,25. Alles bij twee jaar.
Je krijgt sowieso 50 % korting op de internetbundel vanwege de Lente-actie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zaterdag 23 juni 2012 @ 10:32:
Zeg om een beetje de weekendlol te introduceren lijkt mij een reactie als onderstaand op de TT
in deze tijd wel gepast,vinden jullie niet?
Precies wat we nodig hadden. Maar wat is TT?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
  • Nu online
Cerberus_tm schreef op zaterdag 23 juni 2012 @ 17:18:
[...]

Je krijgt sowieso 50 % korting op de internetbundel vanwege de Lente-actie.
Ah, omdat ik deze niet in het screenshot zag staan dacht ik dat 'ie niet gold bij de Schiphol actie maar ik zie nu dat je de korting sowieso niet ziet als je de bundel nog niet hebt gekozen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Niet online
Cerberus_tm schreef op zaterdag 23 juni 2012 @ 06:16:
Nee, je zit nergens aan vast. Je moet de Schiphol-SIM activeren op internet: dan pas kies je een bundel. Daarbij moet je met Ideal de eerste maand abonnement betalen: dat geldt als "contract" (vraag me af of dat wettelijk zo is, maar goed). Daarna heb je nog 7 dagen om te annuleren, MITS je de SIM-kaart nog niet gebruikt hebt, dus niet in je telefoon gedaan hebt. Of althans niet gebeld/ge-sms't/geïnternet hebt.

Ja, hij staat bij Laplace (tenminste, vorige week nog). Hier is een foto die iemand ergens op Telecomvergelijker had gepost:

[afbeelding]
Dan denk ik dat ik m'n zusje maar zo'n simkaart laat meenemen voor 't geval dat. Ik zit nu te kijken naar interessante sim only's en abonnementen (telefoon verkopen), maar zo scherp qua prijs als HN vind ik ze niet.

Bij die automaat; is het een kwestie van betalen en simkaart valt eruit? Zal 't namelijk stap voor stap moeten uitleggen ben ik bang :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 15:54

MsG

Forumzwerver

Cerberus_tm schreef op zaterdag 23 juni 2012 @ 17:19:
[...]

Precies wat we nodig hadden. Maar wat is TT?
TopicTitel

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Freakster86 schreef op zondag 24 juni 2012 @ 09:12:
[...]

Dan denk ik dat ik m'n zusje maar zo'n simkaart laat meenemen voor 't geval dat. Ik zit nu te kijken naar interessante sim only's en abonnementen (telefoon verkopen), maar zo scherp qua prijs als HN vind ik ze niet.

Bij die automaat; is het een kwestie van betalen en simkaart valt eruit? Zal 't namelijk stap voor stap moeten uitleggen ben ik bang :P
Nee, HN is echt voordelig. Tenzij je erg veel data gebruikt: dan worden Tele2, Vodafone Friends & Family e.a. weer voordeliger. Maar ik ben zelf ook erg gecharmeerd van de flexibiliteit van HN: minuten/sms/MB uitwisselbaar, bundel gaat 3 maanden mee.

Ja, die automaat is simpel. Hij heeft een touch-screen, en daarop moet je drukken op "SIM-only" dacht ik, en dan de betaalinstructies volgen. Ik weet het niet precies meer, maar het was in 1 minuut gebeurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ahh dank. En waar staat DM voor? Dat zie ik ook de hele tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orange.x
  • Laatst online: 18-07 10:57
Cerberus_tm schreef op zondag 24 juni 2012 @ 19:20:
[...]

Ahh dank. En waar staat DM voor? Dat zie ik ook de hele tijd.
Direct Message, prive berichtje sturen onderling bijvoorbeeld :)

Maar die Schiphol is wel aantrekkelijk, zeker die 550 + 500 voor 14 nog wat. Dat is iets goedkoper dan ik nu heb, maar dan wel ook gewoon prima voor mijn gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Niet online
Cerberus_tm schreef op zondag 24 juni 2012 @ 19:19:
[...]

Nee, HN is echt voordelig. Tenzij je erg veel data gebruikt: dan worden Tele2, Vodafone Friends & Family e.a. weer voordeliger. Maar ik ben zelf ook erg gecharmeerd van de flexibiliteit van HN: minuten/sms/MB uitwisselbaar, bundel gaat 3 maanden mee.

Ja, die automaat is simpel. Hij heeft een touch-screen, en daarop moet je drukken op "SIM-only" dacht ik, en dan de betaalinstructies volgen. Ik weet het niet precies meer, maar het was in 1 minuut gebeurd.
First off; DM = Direct Message ;) Orange was me voor :P

Verder heb ik dit topic wat verder doorgenomen en veel aanbiedingen/prijzen op een rijtje gezet. Ik zit eigenlijk in dezelfde situatie als Freekers; RicoK en Rednas_N. Vodafone 150 bel/sms/web loopt af en HN is qua prijs gewoon de beste.

Enkel de twijfel over die 100kb afronding, maar dat zal zo'n vaart niet lopen met mijn verbruik. Whatsapp, paar andere apps en wat internetten (vaak dingen even opzoeken o.i.d.) zal geen 500MB verbruiken denk ik.
Pushmail gebruikte ik toch al niet. Even zelf op vernieuwen drukken is geen probleem. Heb 3G Watchdog (met dank aan RicoK) geïnstalleerd en daarmee kan ik mijn verbruik voortaan keurig bijhouden.

Qua snelheid zal 't niet veel minder zijn dan ik nu gewend ben. Met Vodafone haal ik ook max 2Mb/s :(

Zit nu enkel te twijfelen tussen de volgende 3 opties;
- HN via Kijkshop. 275 sim only + 500MB + Desire C = 14,- p/m (2 jr.) = max. 9,85 p/m bij verkoop Desire (100,-)
- HN via Schiphol. 275 sim only + 500MB = 10,25 p/m (2 jr.)
- HN via Schiphol. 275 sim only + 500MB = 10,75 p/m (1 jr.) (1 jr ipv 2 m.b.t. betrouwbaarheid. Is 't slecht ben ik er sneller van af..)

Laatste 2 zijn ook nog op te hogen naar 550 i.c.m. de 50% korting. Lastig, lastig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orange.x
  • Laatst online: 18-07 10:57
Freakster86 schreef op zondag 24 juni 2012 @ 19:40:
[...]
- HN via Kijkshop. 275 sim only + 500MB + Desire C = 14,- p/m (2 jr.) = max. 9,85 p/m bij verkoop Desire (100,-)
- HN via Schiphol. 275 sim only + 500MB = 10,75 p/m (1 jr.) (1 jr ipv 2 m.b.t. betrouwbaarheid. Is 't slecht ben ik er sneller van af..)

Laatste 2 zijn ook nog op te hogen naar 550 i.c.m. de 50% korting. Lastig, lastig...
Probleem is alleen, dat als je 1 jaar neemt wat een mooie optie is, dat je korting na 1 jaar verloopt en je dan mogelijk weer naar iets anders over moet stappen of niet met korting verder kan gaan als het dus wel bevalt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Niet online
Ja, 't mes snijdt aan 2 kanten hè ;) Mocht er over een jaar een super aanbieding zijn, dan kan ik overstappen... Zo zijn er meerdere opties denkbaar.

Ik heb nu dit topic, dat op telecom vergelijker en het tros radar forum doorgespit op HN. Op zich zijn er wel negatieve dingen te vinden, maar niet dat 't afschrikt. Slechte KS hebben wel meer bedrijven en op 't radar forum zijn ze wel actiever geworden met reageren.

Optie 1 of 2... welke zouden jullie kiezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
orange.x schreef op zondag 24 juni 2012 @ 19:29:
[...]

Direct Message, prive berichtje sturen onderling bijvoorbeeld :)
Ahh OK dank...maar hoe doe je dat dan? Ik zie nergens een knopje, of ben ik dom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Freakster86 schreef op zondag 24 juni 2012 @ 19:40:
[...]

First off; DM = Direct Message ;) Orange was me voor :P

Verder heb ik dit topic wat verder doorgenomen en veel aanbiedingen/prijzen op een rijtje gezet. Ik zit eigenlijk in dezelfde situatie als Freekers; RicoK en Rednas_N. Vodafone 150 bel/sms/web loopt af en HN is qua prijs gewoon de beste.

Enkel de twijfel over die 100kb afronding, maar dat zal zo'n vaart niet lopen met mijn verbruik. Whatsapp, paar andere apps en wat internetten (vaak dingen even opzoeken o.i.d.) zal geen 500MB verbruiken denk ik.
Pushmail gebruikte ik toch al niet. Even zelf op vernieuwen drukken is geen probleem. Heb 3G Watchdog (met dank aan RicoK) geïnstalleerd en daarmee kan ik mijn verbruik voortaan keurig bijhouden.

Qua snelheid zal 't niet veel minder zijn dan ik nu gewend ben. Met Vodafone haal ik ook max 2Mb/s :(

Ik heb hier op precies dezelfde wijze over nagedacht. Mijn overweging: 1.) een telefoon via Marktplaats verkopen is gedoe. En als het maar 90 cent scheelt... 2.) als je van je HN abonnement afwilt, kun je het ook gewoon verlagen naar 75 minuten, dat kost dan € 2,25 per maand met de Schipholkorting. Daar lig ik dan niet van wakker, en de twee jaar recht op korting is mij meer waard.

Wat betreft push-e-mail: dat zou er ook juist voor kunnen zorgen dat je minder "MB" gebruikt, doordat het de sessie open houdt. Hangt er een beetje van af waar je het mee vergelijkt. Het zou in elk geval niet meer data moeten gebruiken dan elke 30 minuten e-mail ophalen, gezien het feit dat HN een ijdele sessie na 30 minuten afbreekt, als ik het allemaal goed begrijp. Zouden we eens moeten testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Niet online
Slapeloze nacht... dus tijd gehad om 't nog even allemaal op een rijtje te zetten.

Ik denk dat je gelijk hebt Cerberus. Die Schipholactie is denk ik ook de betere keuze. Nu maar hopen dat de automaat er deze week nog staat + het bordje met 50% korting. Kan ik het zoeken naar een nieuwe abonnement/sim only na een week eindelijk weer staken ;)

Dat van die pushmail is inderdaad wel interessant. Ik bedacht me namelijk 't zelfde. Als je elke 29 minuten minimaal 1kb verstuurd, blijft de verbinding actief en wordt er niks afgerond. Moet je er wel voor zorgen dat je telefoon/app de verbinding niet helemaal afsluit, anders wordt 't een duur geintje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ja, als ik goed lees wat HN erover zegt, zou dat zo moeten werken:
Iedere datasessie wordt afgerond op 100KB. Hoe een datasessie wordt beëindigd hangt af van je mobiele telefoon. Sommige modellen (zoals de Iphone) sluit iedere keer dat je internet verlaat je sessie af. Andere telefoons, zoals sommige Nokia modellen sluiten een sessie pas af op het moment dat je je internet browser afsluit. Zo ook gaat het bij het ontvangen van email. In het geval dat je mobiele telefoon de datasessie open laat staan zal het netwerk van hollandsnieuwe de sessie afsluiten na 30 minuten geen up-of download activiteit.
https://klantenservice.ho...en.aspx?FreeSearch=sessie
Weet iemand of hun systeem ook daadwerkelijk zo werkt, heeft iemand het misschien in de praktijk getest? Zodra ik een nieuwe telefoon heb (ik ga waarschijnlijk de Galaxy Nexus kopen) zal ik het testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cerberus_tm schreef op zondag 24 juni 2012 @ 20:13:
Ahh OK dank...maar hoe doe je dat dan? Ik zie nergens een knopje, of ben ik dom?
Onder "Voorkeuren" even aanzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op maandag 25 juni 2012 @ 10:47:
[...]
Onder "Voorkeuren" even aanzetten.
Gedaan, dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oy,

Ook mijn abo loopt binnenkort af. Heb destijds toen de iPhone 4 uitkwam er snel 1 simlock vrij gekocht en heb toen door de vodafone directsales (ook na zorgvuldig onderzoek op tweakers ;) )weg twee jaar lang een prettig (geprijsd) abo geregeld, wat eind augustus helaas afloopt (helaas want inmiddels zijn de prijzen explosief gestegen heb ik wel gemerkt :( ).

Dit verhaal met Schiphol is in dat opzicht een opsteker, want qua kosten is het vergelijkbaar met wat ik heb, data en SMSjes zitten er alsnog minder goed bij dan in mijn huidige abo, maar sowieso meer dan elders voor die prijs.

Een vraag die ik heb en die iemand misschien kan beantwoorden die de SIM al in zijn telefoon heeft zitten; kan je de datum waarop het abo ingaat zelf aangeven en zo ja, moet dit voor een bepaalde datum om de korting te krijgen? Het liefst zet ik die datum natuurlijk zo dicht mogelijk bij afloop contract (30 augustus) maar als ik dan de korting misloop is eerder overstappen evt te overwegen (als vodafone even meewerkt).

En tsja, ik heb dus een iPhone 4, dus de andere obligate vraag, iemand al de sim geknipt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Aangezien er op de automaat op Schiphol niets staat over een datum, zou je theoretisch die SIM-kaart over tien jaar kunnen activeren. Om er zeker van te zijn zou je ze een e-mail kunnen sturen.

Je zou ook gewoon een Schiphol-abonnement kunnen nemen op de laagste bundel; die kost € 2,25 per maand. Dan verhoog je de bundel wanneer je oude abonnement afloopt (dat kan met behoud van korting).

Aan de andere kant kun je de minuten/sms/MB drie maanden opsparen, dus je gooit niets weg als je de volle bundel nu al aanzet.

Verder geldt de Schiphol-korting volgens mij niet voor de aparte databundel: daar krijg je wel 50 % korting op, maar dat krijgt iedereen, volgens de Lentekorting. Dus als de Lentekorting niet meer bestaat in augustus kun je die dan niet meer krijgen. Dat scheelt 5 euro, toch wel de moeite waard.

Wat ik zou doen als ik jou was is de bundel van 275 van Schiphol nemen + de databundel van de Lentekorting, de bundel drie maanden opsparen, en in augustus eventueel verhogen naar 550. Of meteen met 550 beginnen als je denkt dat het wel handig is om wat reserve op te bouwen. De databundel kun je trouwens niet opsparen, die vervalt aan het einde van de maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hey allemaal, ik heb een paar dagen geleden een nieuwe galaxy s3 gekocht met een hollandsnieuwe abonnement met 275 bel/sms/mb en 500 mb databundel (die er gratis bij zat). Dit was het voordeligste om aan te schaffen, ik ben ook zeer tevreden over de levering en de bundel buiten het feit dat ik de 3g verbinding niet werkende krijg. ik heb de instructies die de hollandsnieuwe site geeft voor de galaxy s2 geprobeerd maar deze werken helaas niet voor de s3 (voor mij niet althans). Kan iemand mij helpen?

Gr. Michael

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wat gebeurt er dan: krijg je de juiste menu's niet op het scherm voor het instellen? Of lukt het instellen wel, maar werkt je internet daarna nog steeds niet? Als het aan de menu's ligt, kun je misschien de instructies volgen voor de HTC One X, want die heeft hetzelfde besturingssysteem als de S3 (Android 4), in tegenstelling tot de S2 (Android 2). Succes!
http://www.hollandsnieuwe...stellen#/htc/s720e-one-x/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het werkte! heel erg bedankt Cerberus. Ik wist wel wat je moest doen qua instellingen en dat heb ik ook gedaan, maar er is 1 verschil: bij de android 2 versie zegt die dat je bij type toegangspoort "internet" moet invoeren, maar bij de android 4 versie zegt die dat je "default" moet invullen. wanneer je dit doet (default invullen ipv internet) werkt het, althans bij mij is dit zo, ik hoop dat andere android 4 gebruikers dit lezen en dat dit ook hun zal helpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cerberus_tm schreef op maandag 25 juni 2012 @ 19:21:
(...)

Je zou ook gewoon een Schiphol-abonnement kunnen nemen op de laagste bundel; die kost € 2,25 per maand. Dan verhoog je de bundel wanneer je oude abonnement afloopt (dat kan met behoud van korting).

Aan de andere kant kun je de minuten/sms/MB drie maanden opsparen, dus je gooit niets weg als je de volle bundel nu al aanzet.

Verder geldt de Schiphol-korting volgens mij niet voor de aparte databundel: daar krijg je wel 50 % korting op, maar dat krijgt iedereen, volgens de Lentekorting. Dus als de Lentekorting niet meer bestaat in augustus kun je die dan niet meer krijgen. Dat scheelt 5 euro, toch wel de moeite waard.

(...)
Joah goede punten, maar dan kan ik mijn nummer niet houden denk ik, tenzij ik die na een paar maanden nog kan laten porteren. Ik denk dat ik misschien sowieso wel voor de 550 wil gaan en dan de extra internetbundel eventueel achterwege laat, zeker als je dat deel van de data (wat in de standaard bundel zit) idd wel kan doorschuiven naar de volgende maand (dus stel ik verstook een maand 200 MB/SMS/min, dan kan ik de volgende maand max 900 MB verstoken, no?). Op die manier heb ik dat probleem met de lente korting sowieso niet (als dat zich zou voordoen) en mocht ik toch blijken meer data te verstoken (door de kb afronding icm iPhone) kan ik alsnog die (dan weliswaar dure, maar ja) extra bundel maandelijks afsluiten of niet? Aan de andere kant als je die extra bundel ook kan afzeggen is het natuurlijk wel handig om die vast te leggen met korting in eerste instantie 8)7. Hmm...

Dat je met behoud van korting maandelijks kan schuiven is trouwens wel ideaal zeg...Dat zouden meer aanbieders moeten doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
  • Nu online
Verwijderd schreef op maandag 25 juni 2012 @ 20:45:
[...]
zeker als je dat deel van de data (wat in de standaard bundel zit) idd wel kan doorschuiven naar de volgende maand (dus stel ik verstook een maand 200 MB/SMS/min, dan kan ik de volgende maand max 900 MB verstoken, no?
Ik had er niet op gerekend dat dit zou kunnen, als iemand dit nog kan bevestigen, dan graag!
Cerberus_tm schreef op maandag 25 juni 2012 @ 19:21:
Dus als de Lentekorting niet meer bestaat in augustus kun je die dan niet meer krijgen.
Ik vind het maf dat ik op de website van HN niet kan terugvinden tot wanneer de actie (die nu trouwens Hollandse zomer-aanbieding heet) loopt. Hoe komt je aan de periode t/m augustus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind het maf dat ik op de website van HN niet kan terugvinden tot wanneer de actie (die nu trouwens Hollandse zomer-aanbieding heet) loopt. Hoe komt je aan de periode t/m augustus?
+ 500 MB bundel
24 maanden lang gratis internetbundel.
Deze promotie loopt af op 20 juni 2014

neem aan dat je dat bedoeld?? staat bij mij bij "mijn hollandsnieuwe"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Niet online
Denk dat je hem verkeerd hebt begrepen. De vraag is; tot wanneer kun je gebruik maken van die 50% korting op de internetbundel? Dus tot welke datum kun je die 24 maanden aanvragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Jaapiyo: Volgens mij kun je nummerbehoud wel twee maanden van tevoren aanvragen:
... Je kunt nummerbehoud maximaal 60 dagen voor de afloop van je huidige contract aanvragen. Let op: je contract met hollandsnieuwe gaat in na het eerste telefoongesprek, SMS of datagebruik, indien je nummerbehoud aanvraagt binnen 7 werkdagen en de aanvraag wordt goedgekeurd binnen 30 dagen dan wordt je aansluiting actief op de dag dat je nummer overgaat naar hollandsnieuwe. - http://www.hollandsnieuwe...19/Hoe-werkt-nummerbehoud
Verder kun je volgens mij nummerbehoud tot onbeperkt na ingang van je nieuwe contract aanvragen, mits je oude nummer nog in de lucht is (nooit zelf opzeggen): http://www.delaagstereken...ud/hoe-werkt-nummerbehoud
Op Hollands Nieuwe zelf staat niets over tot hoelang na ingang van het contract je nummerbehoud kunt aanvragen; waarschijnlijk betekent dat onbeperkt, zoals in bovenstaande link.

Die Lentekorting is nu dus Zomerkorting geworden, haha: dan lijkt het me dat je je geen zorgen hoeft te maken dat die er in augustus niet meer is (maar ja, weet het niet zeker). Je kunt altijd later een internetbundel aanvragen of opzeggen: die staat verder los van je contract.

@Musicfreak: Dat meenemen staat ook op de website:
... Als je de bundel niet helemaal opmaakt neem je het restant automatisch mee naar de volgende maand. Bel je een maand wat meer, dan kun je eenvoudig extra beltegoed bijkopen. En daar zijn we heel schappelijk in: voor dit extra beltegoed gelden dezelfde lage tarieven als binnen je bundel. Bovendien blijft het tegoed drie maanden geldig. - http://www.hollandsnieuwe...ement?FreeSearch=meenemen
Ziehier ook een screenshot van mijn abonnement (dit is mijn eerste maand):
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/YuU3e.jpg

Wat betreft hoe lang die korting doorloopt: ik heb geen idee; augustus was alleen de maand waarin Jaapiyo's oude abonnement af zou lopen. Een belangrijk idee achter veel kortingen is vaak juist dat mensen niet weten tot hoe lang ze duren: dan denken ze dat ze hem misschien mislopen als ze niet NU NU de jas/tas/telefoon kopen. Dat wil de winkelier. Maar aangezien die Lentekorting al lang bestaat, en nu omgedoopt is tot Zomerkorting, zou ik denken dat hij wel tot september blijft staan. Maar je weet het nooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op maandag 25 juni 2012 @ 22:27:
[...]

+ 500 MB bundel
24 maanden lang gratis internetbundel.
Deze promotie loopt af op 20 juni 2014

neem aan dat je dat bedoeld?? staat bij mij bij "mijn hollandsnieuwe"
Mooi dat je je internet aan de praat hebt gekregen. Maarre, hoe komt het dat jij een "gratis internetbundel" hebt, hoe kom je daaraan? Bij mij staat er dit:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/mn9rx.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Niet online
Hoe werkt het eigenlijk met het verbruiken van MB's ?

Stel 275 min/sms/MB + 500MB. Wat spreek je als eerste aan?

Voorbeeld:
Ik gebruik eerst 275MB. Heb niet gebeld of gesmst.
Is dan die eerste 275 op en heb ik dan nog 500MB over waarmee je dus niet meer kunt bellen? Of gaat je internetverbruik eerst van die 500MB af en pas daarna van je bel/sms/MB bundel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ja, internet gaat eerst van je internetbundel af (anders zou het ook wel heel onredelijk zijn). Zie mijn screenshot boven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

One more thing Cerberus,

Na hoeveel dagen heb je die 20MB al verstookt nu, of is dat voor een hele maand al?

Ik denk dat ik deze week hoe dan ook maar eens naar Schiphol moet afreizen (kost te veel tijd maar ja). Ik heb net sowieso gezien dat mijn abo niet zoals ik overtuigd was eind augustus, maar eind juli al afloopt, beetje faal maar kennelijk heb ik dat twee jaar geleden verkeerd in mijn harsens opgeslagen en nooit meer naar gekeken. Nou ja, hoog tijd dus om een nieuw kaartje te halen (ook raar dat ik nog niks van Voda heb gehoord verder maar goed, dat terzijde...)

Komt eigenlijk wel goed uit in de zin dat ik dan niet lang hoef te wachten om het te activeren etc. Nou maar hopen dat die automaat er nog even staat.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 26-06-2012 00:57 ]

Pagina: 1 ... 8 ... 64 Laatste

Let op:
Voor Thoorn en dergelijke diensten is dit topic: Sparen/verdienen met je beltegoed: Ervaringen & Discussie