Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orange.x
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10-10 19:43
Is er iemand die de Schiphol actie al geactiveerd en wel heeft? Zeg maar ook weer met die gereduceerde tarieven tov de normale tarieven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 07-10 20:43
Ja en nee. SIM geactiveerd op de HN website, maar wacht nog op nummerbehoud (per 1 mei) voordat ik hem echt ga gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SeatRider schreef op maandag 16 april 2012 @ 12:30:
[...]

Ik heb een Nexus S met ICS 4.0.4, en ik vind dus dat Android niet goed op reageert op het beeindigen van een datasessie :)
Ik 2x SGS i9000 op HN, beiden met 4.0.4, maar geen issue's en heb het al sinds
januari 2011! :) Maar misschien hebben wij een andere benadering van de zaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orange.x
troftnom schreef op vrijdag 20 april 2012 @ 14:36:
Ja en nee. SIM geactiveerd op de HN website, maar wacht nog op nummerbehoud (per 1 mei) voordat ik hem echt ga gebruiken.
Online inloggen laat nog niet zien wat je standaard maandabonnement zou gaan kosten bijvoorbeeld? Weet niet of dat uberhaupt kan...

Ik vraag me wel af of iPhone gebruikers nou echt tevreden zijn over de databundel en hoe snel dat ding leegloopt met de eigenschap dat een iPhone wel geregeld controleert of er wat op te halen valt. Volgens mij stook je die bundel zo op als er een afronding van 100kb / sessie plaatsvind..

@troftnom, Android of iPhone?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
O ja, daar zie ik netjes de prijs staan met 50% korting, lijkt dus allemaal netjes te kloppen.

Wat extra databundel betreft, die heb ik niet. ;) Dit is voor mijn een tweede abonnement, heb dan ook alleen de 275 Mb/min/sms. Flexibel te gebruiken, en in geval van weinig gebruik op te sparen. Doet me een beetje aan mijn oude Tmobile Flex abo denken, die heb ik nu ook nog een lopen, maar blijkbaar gaan die er eenzijdig uit. Dit wordt dan de vervanger, dus voor de toekomst aangeschaft, zit ik weer twee jaar goed. Ook te gebruiken in buitenland namelijk. Maar daardoor heb ik dus wel gekozen voor een lage, zeer goedkope bundel.

Windows Phone ook goed? :)
Daarnaast iPhone met databundel van 1Gb, dus HN is echt voor gebruik daarnaast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie_
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Harrie_

⠀                  🔴 🔴 🔴 🔴 🔴

orange.x schreef op vrijdag 20 april 2012 @ 16:35:
[...]
Ik vraag me wel af of iPhone gebruikers nou echt tevreden zijn over de databundel en hoe snel dat ding leegloopt met de eigenschap dat een iPhone wel geregeld controleert of er wat op te halen valt. Volgens mij stook je die bundel zo op als er een afronding van 100kb / sessie plaatsvind..
Zoals ik al (meerdere malen) eerder heb beschreven heb ik eerst een iPhone gehad icm wifi (gebruik data tot ongeveer 100mb/maand), daarna is m'n wifichip kaduuk gegaan en heb ik alleen geïnternet via mobiel netwerk (gemiddeld gebruik 300-350mb/maand) en hierna ben ik overgegaan op Android (gemiddeld gebruik data weer rond of onder 100mb).
Ben geen extreme gebruiker (mail 3 mailboxen/uur, facebook, whatsapp, twitter, nu.nl, standaard stuff, geen youtube over mobiel internet) en ik kom redelijk goed uit dus. Had eerst een databundel (van 1gb) maar heb deze eraf gehaald, betaal minder met m'n bundeltarief per maand dan 10,00 voor internet. Meer over gebruik kan je verder naar boven teruglezen, uiteraard kan je beter met deze data-afronding niet extreem veel gebruiken maar voor mijns inziens 'normaal gebruik' is het zeker wel te doen.
SeatRider schreef op maandag 16 april 2012 @ 12:30:
[...]

Hm, ik heb nu een maandje of 3 HN, en inderdaad het probleem dat mijn data elke keer wegvalt (in de statusbalk staat dan geen G3). Als ik naar de config ga, zie ik dat data nog wel aanstaat. Even uit- en aanzetten en het is weer (even) goed. Nu ik dit zo lees, lijkt dat hetzelfde te zijn. Ik heb een Nexus S met ICS 4.0.4, en ik vind dus dat Android niet goed op reageert op het beeindigen van een datasessie :)
Heb het nu zelf ook ervaren, hoewel ik hier eerder geen last van had. Blijkbaar is het wegvallen van data een probleem van Android 4.0.4 (Nexus S, Galaxy Nexus [prime]). Er is nu een systeemupdate beschikbaar welke dit probleem op zou moeten lossen. Even je telefoon updaten dus zou het probleem moeten verhelpen.

Hoeder van het Noord-Meierijse dialect

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Iemand ooit gebruik gemaakt van de facebook acties van HollandsNieuwe? Zoals de gratis staatsloten bij inschrijving via fb en de gratis bol.com waardebonnen als je iemand lid maakt. Leuke beloftes, maar ze maken ze niet waar ;s. Ook na 10 x heen en weer mailen gebeurd er nog niks en schuiven ze de schuld naar iemand anders. Ben benieuwd of ik daarvan nog iets ga krijgen xD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Nu online

SeatRider

Hips don't lie

McLatey schreef op maandag 23 april 2012 @ 00:32:
Heb het nu zelf ook ervaren, hoewel ik hier eerder geen last van had. Blijkbaar is het wegvallen van data een probleem van Android 4.0.4 (Nexus S, Galaxy Nexus [prime]). Er is nu een systeemupdate beschikbaar welke dit probleem op zou moeten lossen. Even je telefoon updaten dus zou het probleem moeten verhelpen.
Het ging bij mij ook al fout met 4.0.3. Ik dacht dat er alleen een update was voor de Galaxy Nexus, (nog) niet voor de Nexus S?

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie_
  • Niet online

Harrie_

SeatRider schreef op maandag 23 april 2012 @ 16:43:
[...]

Het ging bij mij ook al fout met 4.0.3. Ik dacht dat er alleen een update was voor de Galaxy Nexus, (nog) niet voor de Nexus S?
Mmm dat weet ik niet zeker. Las alleen dat door 4.0.4 de verbinding weg viel na een tijdje (dus exact hetzelfde probleem). Heb zelf met m'n Galaxy Nexus gister de update binnen gehaald.. nog niet getest of ie nu niet meer wegvalt though..
xileS schreef op maandag 23 april 2012 @ 16:10:
Iemand ooit gebruik gemaakt van de facebook acties van HollandsNieuwe? Zoals de gratis staatsloten bij inschrijving via fb en de gratis bol.com waardebonnen als je iemand lid maakt. Leuke beloftes, maar ze maken ze niet waar ;s. Ook na 10 x heen en weer mailen gebeurd er nog niks en schuiven ze de schuld naar iemand anders. Ben benieuwd of ik daarvan nog iets ga krijgen xD.
Ja, hier hetzelfde. Sowieso heb ik 1 of 2 abo's met 550 min. verkocht via mijn facebooklink voor de bol.com bonnen maar niets van terug gezien (degene met nieuw abonnement ook niet). Aantal keer gemaild en gebeld (ben zelfs opgebeld door hoofdkantoor welke meldde dat het dit keer écht in orde kwam).. niets meer van gezien dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oheng
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10-10 22:25
Ik heb zelf kortgeleden een HN 275 abbo genomen voor € 9,-... Zie ik nu op dealdirect hetzelfde abbo voor € 6,50:
http://www.dealdirect.nl/simonly

Toch weer € 60,- misgelopen :(

Maar goed, ik denk ik waarschuw jullie even.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Der Imparator
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 13:02
oheng schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 10:36:
Ik heb zelf kortgeleden een HN 275 abbo genomen voor € 9,-... Zie ik nu op dealdirect hetzelfde abbo voor € 6,50:
http://www.dealdirect.nl/simonly

Toch weer € 60,- misgelopen :(

Maar goed, ik denk ik waarschuw jullie even.
Deze korting krijg je toch ook nu gewoon via de HN site...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
Niet de hoofd site toch? Moet je net de kortings pagina's weten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oheng
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10-10 22:25
Der Imparator schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 12:06:
[...]

Deze korting krijg je toch ook nu gewoon via de HN site...
Dat is € 6,50 voor 175 minuten exclusief internet. Deze aanbieding is voor 275 minuten inclusief internet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orange.x
oheng schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 21:33:
[...]
Dat is € 6,50 voor 175 minuten exclusief internet. Deze aanbieding is voor 275 minuten inclusief internet!
Alleen de 275min/sms/mb, niet de internetbundel, goed, die 275 is wel te gebruiken voor internet en de 175 niet, dat dan weer wel. Ik dacht meer dat je bedoelde dat het incl de bundel was :) My bad! Waarom post ik dit nog dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capsaicin
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
Op Schiphol kocht ik voor 5 euro zo'n simkaart. Thuis 275 min/sms/mb + 500 mb internet geactiveerd. Ik betaal 10.75 euro p/m voor een 1-jarig abonnement. Een tweejarig abbonement zou 50 cent goedkoper zijn.

De prijs is wel laag, maar doordat HN mobiel internet naar boven afrondt op 100 kb, zal ik sneller aan de 500-775 mb zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeanj
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

jeanj

F5 keeps me alive

Als je nu geld bijstort om minuten/sms/mb bij te kopen, betaal je dan het gewone tarief, of krijgje dan ook korting?

Everything is better with Bluetooth

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Capsaicin schreef op woensdag 25 april 2012 @ 18:20:
Op Schiphol kocht ik voor 5 euro zo'n simkaart. Thuis 275 min/sms/mb + 500 mb internet geactiveerd. Ik betaal 10.75 euro p/m voor een 1-jarig abonnement. Een tweejarig abbonement zou 50 cent goedkoper zijn.

De prijs is wel laag, maar doordat HN mobiel internet naar boven afrondt op 100 kb, zal ik sneller aan de 500-775 mb zitten.
Ik heb hetzelfde abo afgesloten op inet, die begin dit jaar in is gegaan. Alleen ik heb nog 1 GB inet i.p.v. 500 mb. Ik betaal voor 275 min/sms/mb 10 e en voor 1GB inet 10, dus totaal 20 euro p/m. Dat is wel een heel groot verschil :o. Ik kom redelijk vaak op Schiphol, ben ik toch nog te vroeg overgestapt xD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie_
  • Niet online

Harrie_

jeanj schreef op woensdag 25 april 2012 @ 20:45:
Als je nu geld bijstort om minuten/sms/mb bij te kopen, betaal je dan het gewone tarief, of krijgje dan ook korting?
Gewone tarief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-06 16:35
Ik heb nu al een tijdje hollandsnieuwe maar ik heb het idee dat sinds de vodafone storing het hollandsnieuwe netwerk nog niet helemaal lekker is.

Ik bel soms naar mijn vriendin en die neemt dan nooit op want bij haar gaat de telefoon niet over. Andersom heb ik hetzelfde probleem. Daarnaast heb ik via het werk nog een vodafone telefoon en die werkt op dat moment wel. Het lijkt me dus geen dekkingsprobleem maar een routerings probleem bij HN

Zijn er meer mensen die hier ook last van hebben ? Ik heb zojuist al een mailtje gedaan naar de klantenservice.

Overigens heb ik een 17,50 euro per maand abonnement (voorafvoordeel 550 12 maanden tot 25 oktober 2012) en heb ik nog beltegoed voor 2.173 minuten, smsjes of MB O-)

Blijkbaar gebruik ik veel minder dan verwacht maar bij T-Mobile was ik altijd 50 euro per maand kwijt. Lekker goedkoop zo :*) Toch maar opzoek naar een andere telefoon want het viel met op dat ik nu alles via wifi met m`n werk telefoon doe O+ Android O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burlapp
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 02-11-2024
orange.x schreef op vrijdag 20 april 2012 @ 16:35:
[...]

Online inloggen laat nog niet zien wat je standaard maandabonnement zou gaan kosten bijvoorbeeld? Weet niet of dat uberhaupt kan...

@troftnom, Android of iPhone?
Ik heb dus een Galaxy Y. 10 dagen geleden aangezet, want toen was mijn nummer geporteerd. Nu, 10 dagen later, zegt HN dat ik 1 GB aan data gebruikt heb, terwijl ik altijd op wifi zit... Wat blijkt: Die samsung maakt elke paar minuten ff verbinding om te kijken of 3G er nog is, HN rekent dit af als 100kb (terwijl dit maar een paar bytes zijn). Gevolg: Binnen 10 dagen mijn hele beltegoed en internet abbo erdoor door alleen mijn telefoon aan te hebben (en nee, geen video's etc. gekeken). Ben hier behoorlijk pissed over. HN zegt dat ik voor problemen naar de belcompany moet gaan. Die zijn van de telefoons. Ik naar de Belcompany: Die zegt, wij hebben jou je telefoon niet verkocht. Hun naar HN laten bellen. Die zeggen vervolgens dat Veronica (van die actie) de telefoonleveranacier is. Veronica had maar moeten melden dat het aan hebben van internet 4 MB per uur vraagt...

Juridisch zal het allemaal wel weer dichtgetimmerd zitten, maar ethisch vind ik dit over het randje. :(
Zijn er andere die continu hun 3G verbinding open hebben staan? En zo ja, welke telefoon heb je en heb je een idee hoeveel data HN hiervoor rekent? (ik weet dat IPhones 6x per uur checken, anderen niet, en Samsung y dus kennelijk enkele 10-tallen keren per uur...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een Y en Gio en bij beide heb ik dit probleem dus niet. De Y heb ik een week in gebruik gehad maar vind de Gio wat fijner omdat die wat groter is. Gmail synchronisatie heb ik uitgezet en heb sinds 2-4 123MB gebruikt. Mij lijkt er bij jou toch echt wat anders aan de hand, want 1 GB aan data is wel veel voor af en toe checken.

Thuis staat Wifi ook altijd aan.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 27-04-2012 18:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burlapp
Hmm, raar. Eens kijken na een volledig harde reset. Het lijkt dan inderdaad of er een setting op de telefoon verkeerd staat...

Wat zijn de juiste instellingen voor internet? (zou dat uit kunnen maken? Dat daar een verkeerde instelling in staat ofzo)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb je hem ingesteld zoals op de hollandsnieuwe site? Sowieso als je wifi gebruikt vind ik het raar dat je 1GB verbruikt. Heb je misschien de emailsync aanstaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burlapp
E-mail sync had ik aanstaan (voor een hotmail account, met Push-fuctie). Pakt ie die dan altijd via 3G? Ik ging er altijd van uit dat hij wifi pakt als die aanwezig is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mij lijkt als je wifi hebt dat het dan via wifi loopt. Het was zomaar een idee.

[ Voor 60% gewijzigd door Verwijderd op 29-04-2012 21:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn Desire maakt ook contact via 3G (Hollands Nieuwe), ondanks dat wifi aanstaat. Als ik de telefoon reboot stopt hij hiermee, totdat ik weer iets doe, waarvoor data binnengehaald moet worden (internet, Google Maps). Het gaat om ca. 400 Kb/dag. Via wifi haalt hij veel meer data binnen.

Ik heb ook een Galaxy y. Ook deze haalt data via 3G binnen, ondanks dat wifi aanstaat. De provider is Simyo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleA
  • Laatst online: 06-05-2022
Weet iemand precies welke toestellen in het automaat op Schiphol zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie_
  • Niet online

Harrie_

@burlapp: Heb zelf ook hotmail over push aanstaan, naast nog enkele gewone pop3-boxen, en ik heb zowel met een iPhone [iOS], Nexus S [Android 2.3.6] als een Galaxy Nexus (prime) [Android 4.0.4] dit probleem niet gehad. Ik gebruik met enkel mobiele data zo rond de 300-350mb/maand, met wifi zo rond 50mb...

Ik zou zeker ff naar je instellingen kijken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zie dat ze nu ook telefoons aanbieden op de hollandsnieuwe site. Als je inlogt staat er ook een link naar de telefoonwinkel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
Paar tips betreffende data.
HN zegt dat het per datasessie afrond naar 100kb. Als je toestel na elke dataverbinding de sessie meteen stopt kan dat tot grote verschillen leiden. Dat zou dus een reden voor OS verschillenen kunnen zijn. Of je binnen Android zoiets nog kan regelen/uitstellen weet ik niet.
Daarnaast is wifi aan een relatief begrip, de meeste toestellen hebben geen wifi meer aan als ze in standby gaan, ook al zit je naast een wifi AP. Dus dan wordt er toch gewoon 3G gebruikt.

Android kent wel apps die afhankelijk van locatie settings kunnen veranderen. Dan kan je er dus voor kiezen om thuis (met wifi) geen mobiele dataverbinding te gebruiken. Wel geen email ontvangst etc. als je toestel in standby staat dan. Misschien dat instellen op alleen 2G ook nog een verbetering kan geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie_
  • Niet online

Harrie_

troftnom schreef op woensdag 02 mei 2012 @ 15:35:
Daarnaast is wifi aan een relatief begrip, de meeste toestellen hebben geen wifi meer aan als ze in standby gaan, ook al zit je naast een wifi AP. Dus dan wordt er toch gewoon 3G gebruikt.

Dan kan je er dus voor kiezen om thuis (met wifi) geen mobiele dataverbinding te gebruiken. Wel geen email ontvangst etc. als je toestel in standby staat dan.
Je kan in Android gewoon aanzetten dat je wifi verbinding actief moet blijven. Dan gaat deze niet in slaap-modus ook al staat je telefoon in standby-modus (wel als je 'm uitzet natuurlijk). Bij mij gebruikt ie gewoon bij aanwezige wifi geen mobiele data hoor...

Verder heb ik ook een hele tijd gebruik gemaakt van een iPhone icm HN en ik had geen excessief datagebruik moet ik zeggen. Wellicht dat ie af en toe wat over mobiel internet heeft gestuurd maar niet veel dan toch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
Dat zal wel een beetje aan de Android versie liggen dan (en daar zijn er veel van tegenwoordig), mijn oude HTC Hero had die optie in ieder geval niet. Wel matig voor je batterijduur.

Hoe iOS het doet is me een beetje een raadsel. Mijn iPad (met alleen wifi) lijkt toch regelmatig data op te halen als hij in standby valt. Waarschijnlijk heeft Apple het standaard zo in gesteld dat de hardware regelmatig even uit standby gaat en via wifi online gaat. Wel handig in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capsaicin
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
HN rondt dataverkeer dus af op 100 kb. Ik vroeg me af of er een app bestaat die dataverkeer meet en daarbij rekening houdt met deze wijze van afronden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freekers
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

Mijn Vodafone abonnement loopt binnenkort af (over 3 maanden). Aangezien ik 2 jaar terug mijn abbo besteld heb via een 'directsales' actie, vervalt dan ook mijn 50% korting. Hoog tijd dus om een nieuw abonnement af te sluiten!
Mijn keuze is gevallen op Hollandsnieuwe, omdat deze momenteel gewoon de beste 'bang for the buck' geeft icm het snelle mobiele internet van Vodafone.

Ik ben van plan de sim-only aanbieding op DealDirect.nl te bestellen, dat heet:
275 min/sms/mb + 500MB internetbundel voor 13 euro per maand, 2 jaar lang.
Dat scheelt 1 euro per maand t.o.v. de officiele Hollandsnieuwe webshop, ofwel 24 euro in totaal. Hebben of niet ;)

Een aantal dingen zijn me echter nog niet duidelijk:
- Stel mijn bundel tegoed is helemaal op, kan ik dan niet meer bellen/smsen/internetten en moet ik dus eerst opwaarderen?
- Op de site staat dat mobiel internet in het buitenland ook uit je bundel gaat, maar dat kost een whopping 2,50 euro per MB. Heeft hollandsnieuwe geen bundels voor in het buitenland? Zo niet dan moet ik eens kijken of er een app is die alleen Whatsapp en Gmail in het buitenland toegang geeft tot internet en de rest blokkeerd (zoals de Market en die onzin).
- Als ik het goed begrijp gaat bellen en smsen ook gewoon uit de bundel in het buitenland? Dat is volgens mij de eerste provider die dat doet als je een abbo hebt. Normaal valt dat namelijk toch altijd buiten de bundel?

Thanks!

PS. Nog 2 opmerkingen:
De snelheid van mobiel internet is max 2Mbps down en up volgens de site van Hollandsnieuwe en niet 3,6Mbps zoals in de startpost staat
De internetbundel van 1000MB is niet meer verkrijgbaar, enkel 500MB.

🔋 MG Marvel R Luxury 70kWh | ☀️ 2225Wp oost, 1580Wp zuid, 2225Wp west | 🌡️ Daikin 3,5kW + 3x 2,5kW l/l & Ariston Nuos Split 270L l/w warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit er ook aan te denken om een abonnement (275+500mb) te nemen mij HN. Echter maak ik mij wel een beetje zorgen over dat data afronden naar 100kb/s. Ik gebruik internet alleen voor mail en whatsapp en heb een wildfire S, normaliter data verbruik van 200mb. Ga ik hier problemen mee krijgen?? Hoe kun je bijvoorbeeld het aantal data sessie achterhalen?

ZIjn er mensen die hun HN data verbruik willen delen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Freekers schreef op zaterdag 05 mei 2012 @ 12:44:
Een aantal dingen zijn me echter nog niet duidelijk:
- Stel mijn bundel tegoed is helemaal op, kan ik dan niet meer bellen/smsen/internetten en moet ik dus eerst opwaarderen?
- Op de site staat dat mobiel internet in het buitenland ook uit je bundel gaat, maar dat kost een whopping 2,50 euro per MB. Heeft hollandsnieuwe geen bundels voor in het buitenland? Zo niet dan moet ik eens kijken of er een app is die alleen Whatsapp en Gmail in het buitenland toegang geeft tot internet en de rest blokkeerd (zoals de Market en die onzin).
Roaming is standaard niet ingeschakeld bij de instellingen van mijn Gio. Op de hollandsnieuwe website staat
Let op: Roaming en Alleen 2G-netwerken gebruiken zijn NIET aangevinkt.Als Roaming is aangevinkt (groen vinkje), kun je ook in het buitenland internetten. Hier zijn wel extra kosten aan verbonden!
Verder kan je ervoor kiezen in de control panel van HN om bij een x bedrag automatisch je beltegoed op te laten waarderen. Ook kun je ervoor kiezen dit te doen dmv een sms bericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freekers
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

Verwijderd schreef op zaterdag 05 mei 2012 @ 16:07:
[...]

Roaming is standaard niet ingeschakeld bij de instellingen van mijn Gio. Op de hollandsnieuwe website staat

[...]

Verder kan je ervoor kiezen in de control panel van HN om bij een x bedrag automatisch je beltegoed op te laten waarderen. Ook kun je ervoor kiezen dit te doen dmv een sms bericht.
Bedankt voor je antwoord.

Klopt, maar wat bedoelen ze met die 'extra kosten' ? Dat het meer kost dan in Nederland en bovendien niet van je internetbundel afgaat?

Dus ook als je een abonnement hebt kun je niet 'over' je bundel heengaan als je niet opwaardeert? Dus geen verrassingen?

🔋 MG Marvel R Luxury 70kWh | ☀️ 2225Wp oost, 1580Wp zuid, 2225Wp west | 🌡️ Daikin 3,5kW + 3x 2,5kW l/l & Ariston Nuos Split 270L l/w warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen idee, maar je kan ze altijd even bellen http://www.hollandsnieuwe.nl/klantenservice hier aan de linkerkant even je nummer invoeren en dan wordt je gebeld. Als je dit op een doordeweekse dag doet wordt je meteen doorverbonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
Freekers schreef op zaterdag 05 mei 2012 @ 16:46:
[...]
Klopt, maar wat bedoelen ze met die 'extra kosten' ? Dat het meer kost dan in Nederland en bovendien niet van je internetbundel afgaat?
Inderdaad.
Freekers schreef op zaterdag 05 mei 2012 @ 12:44:
- Op de site staat dat mobiel internet in het buitenland ook uit je bundel gaat, maar dat kost een whopping 2,50 euro per MB. Heeft hollandsnieuwe geen bundels voor in het buitenland?

- Als ik het goed begrijp gaat bellen en smsen ook gewoon uit de bundel in het buitenland? Dat is volgens mij de eerste provider die dat doet als je een abbo hebt. Normaal valt dat namelijk toch altijd buiten de bundel?
Nee, geen buitenland databundels.

De eerste provider die dat weer doet bedoel je (al geloof ik dat KPN ook weer zo'n optie heeft). Bij het vroegere Orange was dit standaard, ook Tmobile heeft dit jaren gehad met hun Flex abo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie_
  • Niet online

Harrie_

Verwijderd schreef op zaterdag 05 mei 2012 @ 14:14:
Dit is al vaak genoeg ter sprake gekomen in dit topic. Je zou ff wat verder naar boven kunnen scrollen.
Freekers schreef op zaterdag 05 mei 2012 @ 16:46:
Dus ook als je een abonnement hebt kun je niet 'over' je bundel heengaan als je niet opwaardeert? Dus geen verrassingen?
Dat klopt. Dan kan je dus niet meer bellen/sms'en/internetten (daarom geven ze ook aan dat het geschikt zou kunnen zijn voor bijv. kinderen).
In het buitenland zouden ze dit soort abonnementen van HN een prepaid-abonnement noemen (postpaid = betalen na gebruik, prepaid = voor gebruik, wat wij prepaid noemen is vaak pay-as-you-go).

Je betaalt altijd vooraf voor je gebruik, ook de evt. extra kosten of extra belminuten. Je kan er voor kiezen niet extra op te waarderen nadat je beginsaldo [nieuwe maandelijkse periode] op is, dan kan je dus niet meer bellen. Je kan opwaarderen dmv een sms te sturen, automatisch (vanaf 5,- automatisch opwaarderen wanneer je saldo onder 3,- komt), of via i-deal op de website. Of je hier gebruik van wil maken kan je in je controlpanel als je inlogt wijzigen, bij het gebruik van sms en automatisch opwaarderen wordt het geld direct van je rekening afgeschreven dmv een automatische incasso-opdracht en bijgeschreven bij je saldo. Ieder saldo is tevens 3 maanden houdbaar vanaf de dag dat je het hebt aangeschaft.

@Freekers: in aanvulling op Troftnon: Internet in het buitenland wordt niet per 100kb maar per kb afgerond. Let er tevens op dat je in minder landen kan bellen dan je met Vodafone kan. Als je een overzicht wil zou ik het tarievenoverzicht met buitenlandse tarieven downloaden: http://www.hollandsnieuwe...df/tarieven_overzicht.pdf

[ Voor 7% gewijzigd door Harrie_ op 07-05-2012 04:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SEA Ninja
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 05 mei 2012 @ 16:07:
[...]

[...]

Hmm waarom zou de optie "Alleen 2G-netwerken gebruiken" uitgevinkt moeten blijven bij HN? Ik heb hem hier standaard nu wel op staan, omdat ik niet vaak gebruik maak van mobiel internet (veel wifi) en het scheelt in accutijd. Ik zit nu nog bij Vodafone, maar vraag me af wat de reden is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
Er staat ook niet dat hij uitgevinkt moet zijn, maar dat hij standaard niet aangevinkt is. Ze willen vast geen klachten over traag internet, want dat is de keerzijde van het aanvinken. Ik heb mijn toestel ook meestal op 2G vast staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie_
  • Niet online

Harrie_

troftnom schreef op maandag 07 mei 2012 @ 13:01:
Er staat ook niet dat hij uitgevinkt moet zijn, maar dat hij standaard niet aangevinkt is. Ze willen vast geen klachten over traag internet, want dat is de keerzijde van het aanvinken. Ik heb mijn toestel ook meestal op 2G vast staan.
Dat alleen 2G-netwerken gebruiken niet standaard aangevinkt is, is gewoon een standaard instelling van mobiele telefoons. Dit heeft verder niks met HN te maken (ook al lijken ze dat bijna wel te suggereren; wellicht waarschuwen ze hier alleen voor).
Overigens lijkt me dit ook wel slim omdat idd anders mensen meteen gaan zeuren dat het internet niet snel genoeg is zonder zelf eerst te kijken in de instellingen.

Ikzelf heb btw ook alleen 2G-netwerken aanstaan. Batterij gaat langer mee en doorgaans is 2G netwerkdekking altijd nog beter dan 3G (en het bereik van 3G moet compleet weggevallen zijn voordat telefoon pas overschakelt naar 2G).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11:44

MsG

Forumzwerver

Ik zit ook veel op 2G omdat mijn telefoon icm HollandsNieuwe uitvalt bij 3G, maar ik vind het voor surfen wel vreselijk traag. Jullie kunnen er prima mee werken?

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
Als ik sneller wil internetten dan zet ik hem even op 3G, mijn bereik binnenshuis is zo slecht dat vastzetten op 2G daar gewoon het beste is. Maar buitenshuis zet ik hem voor het echte surfwerk meestal wel om. Voor email lezen vind ik 2G voldoende, emails downloaden toch automatisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie_
  • Niet online

Harrie_

MsG schreef op dinsdag 08 mei 2012 @ 02:07:
Ik zit ook veel op 2G omdat mijn telefoon icm HollandsNieuwe uitvalt bij 3G, maar ik vind het voor surfen wel vreselijk traag. Jullie kunnen er prima mee werken?
troftnom schreef op dinsdag 08 mei 2012 @ 14:30:
Als ik sneller wil internetten dan zet ik hem even op 3G, mijn bereik binnenshuis is zo slecht dat vastzetten op 2G daar gewoon het beste is. Maar buitenshuis zet ik hem voor het echte surfwerk meestal wel om. Voor email lezen vind ik 2G voldoende, emails downloaden toch automatisch.
Mja, zo doe ik het ook. Wil ik mobiel sneller kunnen internetten zet ik 'm ook op 3G. Anders gewoon 2G (i.c.m. wifi). Daarnaast heb ik op veel plekken EDGE (ipv GPRS) op 2G en dat is ook nog wel te doen (als je wat geduld hebt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag soepel nummerbehoud meegemaakt. Rond 12u merkte ik dat mijn oude simkaart het niet meer deed, nieuwe erin en ik kon weer bellen. Wel even met de instellingen gespeeld, want hij gaf direct aan dat ik vanwege roaming niet op internet kon. De hollandsnieuwe website had een duidelijk stappenplan voor mijn toestel hoe ik dat moest oplossen en dat is dus gelukt. De internetsnelheid bevalt me tot nu toe goed. Hij lijkt iets sneller te zijn dan Simyo.

Leuk extra'tje: bij het beltegoed checken met *101# krijg je niet alleen je beltegoed te zien, maar hij wenst me dan ook een fijne dag! Tof!

Wat is de toegevoegde waarde van Haring in vergelijking met *101# ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vDorst
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
Haring staat standaard op me begin scherm.
*101# moet ik handmatig doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freekers
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

troftnom schreef op zondag 06 mei 2012 @ 13:47:
Nee, geen buitenland databundels.

De eerste provider die dat weer doet bedoel je (al geloof ik dat KPN ook weer zo'n optie heeft). Bij het vroegere Orange was dit standaard, ook Tmobile heeft dit jaren gehad met hun Flex abo.
McLatey schreef op maandag 07 mei 2012 @ 04:33:
Dat klopt. Dan kan je dus niet meer bellen/sms'en/internetten (daarom geven ze ook aan dat het geschikt zou kunnen zijn voor bijv. kinderen).
In het buitenland zouden ze dit soort abonnementen van HN een prepaid-abonnement noemen (postpaid = betalen na gebruik, prepaid = voor gebruik, wat wij prepaid noemen is vaak pay-as-you-go).

Je betaalt altijd vooraf voor je gebruik, ook de evt. extra kosten of extra belminuten. Je kan er voor kiezen niet extra op te waarderen nadat je beginsaldo [nieuwe maandelijkse periode] op is, dan kan je dus niet meer bellen. Je kan opwaarderen dmv een sms te sturen, automatisch (vanaf 5,- automatisch opwaarderen wanneer je saldo onder 3,- komt), of via i-deal op de website. Of je hier gebruik van wil maken kan je in je controlpanel als je inlogt wijzigen, bij het gebruik van sms en automatisch opwaarderen wordt het geld direct van je rekening afgeschreven dmv een automatische incasso-opdracht en bijgeschreven bij je saldo. Ieder saldo is tevens 3 maanden houdbaar vanaf de dag dat je het hebt aangeschaft.

@Freekers: in aanvulling op Troftnon: Internet in het buitenland wordt niet per 100kb maar per kb afgerond. Let er tevens op dat je in minder landen kan bellen dan je met Vodafone kan. Als je een overzicht wil zou ik het tarievenoverzicht met buitenlandse tarieven downloaden: http://www.hollandsnieuwe...df/tarieven_overzicht.pdf
Bedankt voor de antwoorden! Klinkt allemaal veel belovend!
Ik heb mn abonnement bij Hollandsnieuwe in ieder geval besteld! 250 Voorafvoordeelbundel + 500MB data, 24 maanden voor 13 euro per maand zonder aansluitkosten (Studentmobiel.nl). Goeie deal als je 't mij vraagt!
vDorst schreef op vrijdag 11 mei 2012 @ 15:59:
Haring staat standaard op me begin scherm.
*101# moet ik handmatig doen.
Als Haring net zo goed werkt als de Vermiljoen (Vodafone) app, dan bespaar ik me die euro liever...Super traag en werkt vaker niet dan wel.
Neem aan dat de data via *101# realtime is, dat is die van Vermiljoen zeker niet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• birdibird
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10-10 23:09
Ik kom dinsdagochtend op Schiphol. Heeft iemand interesse dat ik een simmetje voor je meeneem?
(de 50% korting sim)

edit: de automaat staat nog steeds op Schiphol, bij de La Place.
Ik zou zeggen als je overweegt HN te nemen, haal er eentje: 50% korting voor de hele contractsduur!
Ook is er nog de Lentevoordeel 50% korting op internet

[ Voor 59% gewijzigd door birdibird op 16-05-2012 11:44 ]

Renault Zoe R135 52kWh & Q210 22kWh, 6885 Wp off grid, 7.2kWh LFP Pylontech huisaccu, 140L zonneboiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrowMyHair
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Onlangs heb ik een HollandsNieuwe abonnement proberen af te sluiten. Hiermee is echter een foutje gemaakt, waardoor ik een prepaid SIM-kaart thuis kreeg. Niet getreurd, dit kun je gewoon achteraf overzetten.

Ik vroeg me alleen af, of mijn prepaid beltegoed behouden zou blijven bij de overstap van prepaid naar abonnement. Normaalgesproken is dit niet het geval, maar gezien de speciale abonnementsstructuur van HollandsNieuwe leek het me eigenlijk wel logisch dat je beltegoed behouden zou blijven.
Nu heb ik hierover ook de HollandsNieuwe klantenservice gemaild, een keer normaal en keer via het Radar forum.

Via het Radar forum ontving ik 18 mei hetvolgende antwoord:
"Helaas blijft je beltegoed niet behouden, we adviseren dan ook om dit eerst zoveel mogelijk op te bellen alvorens je over gaat. Onze excuses voor het ongemak.

Met vriendelijke groet,

hollandsnieuwe.
"

Zojuist kreeg ik het andere antwoord binnen:
"Beste klant,
bedankt voor je mail.

Je je beltegoed blijft gewoon geldig als je overgaat naar een abonnement.
Ik ga ervan uit dat ik je hiermee voldoende heb geïnformeerd en wil je bedanken voor je reactie.

Vriendelijke groeten,

Mxxxx Mxxxxxx

Klantenservice
"

De mails zijn allebei duidelijk, maar ik bespeurde een tegenstrijdigheid. Kan iemand me hier een beter antwoord op geven?

Ook mijn nummerbehoudaanvraag blijkt niet helemaal lekker te verlopen. Al sinds afgelopen woensdag zou het overgezet moeten zijn, echter op de 'mijn hollandsnieuwe' website staat:
"Status van je nummerbehoudaanvraag
SWAP_FAIL
"

Ik kan wel gewoon bellen met mijn eigen telefoonnummer via hollandsnieuwe, maar dergelijke berichten zijn niet echt geruststellend. Ook het telefoonnummer op de 'mijn hollandsnieuwe' website komt niet overeen met mijn eigen telefoonnummer. Is dit normaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrowMyHair
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
@mezelf
De klantenservice was net ff goed bezig. Ze hebben zojuist mijn nummerbehoud aangepast. Dat is dus opgelost.

Ik ben ook maar meteen geswitched naar een abonnement een daarbij blijft je prepaid beltegoed behouden. Voorlopig ben ik dus tevreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Younes
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 10-10 22:38

Younes

Wie, Wat, Waar?

Waarom zou je naar schiphol toe moeten gaan als je gratis een simkaart thuis gestuurd krijgt?

...en waarom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeanj
  • Niet online

jeanj

F5 keeps me alive

Younes schreef op donderdag 24 mei 2012 @ 11:57:
Waarom zou je naar schiphol toe moeten gaan als je gratis een simkaart thuis gestuurd krijgt?
Voor zover ik weet krijg je de aanbieding op schiphol nergens anders, namelijk 50% korting op je normale abo (dus ex internet). Samen met de lente aanbieding, 50% korting op de internet bundel, kom je voor 275 + 500mb, 2 jaar op 50% van 10,50 + 50% van 10 = 10,25 per maand. (plus eenmalig 5 euro voor de sim op schiphol)
de 550 min/sms + 500mb is 14,25 pm

Nb de korting is voor gedurende de looptijd van je contract, daarna ......

Wat ik niet weet of als je gedurende de looptijd van 275 naar 550 wilt,of je dan nog steeds 50% korting over het gehele abo krijgt. Voor kortingen als vast bedrag, geldt dat namelijk wel.

[ Voor 22% gewijzigd door jeanj op 24-05-2012 22:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWeaKLeGeND
  • Laatst online: 10:04
Tijdens looptijd wisselen blijf je de 50% korting behouden, voor het internet kan dit anders zijn, dat vervalt waarschijnlijk als je het uitzet en daarna weer aanzet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrko
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19-09 14:59
Verwijderd schreef op zaterdag 05 mei 2012 @ 14:14:
Ik zit er ook aan te denken om een abonnement (275+500mb) te nemen mij HN. Echter maak ik mij wel een beetje zorgen over dat data afronden naar 100kb/s. Ik gebruik internet alleen voor mail en whatsapp en heb een wildfire S, normaliter data verbruik van 200mb. Ga ik hier problemen mee krijgen?? Hoe kun je bijvoorbeeld het aantal data sessie achterhalen?

Ik ben recent overgestapt van Vodafone naar Hollandsnieuwe. Deze overstap is prima verlopen en heb nu 275+500mb. Wat betreft het internet verbruik komt HN aardig overeen met een app op mijn telefoon: 22mb vs 20.13 mb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeanj
  • Niet online

jeanj

F5 keeps me alive

hoe is je ervarign met het bereik en in welke regio zit je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrko
jeanj schreef op maandag 28 mei 2012 @ 13:38:
hoe is je ervarign met het bereik en in welke regio zit je?
Het bereik is gewoon prima. HN maakt gebruik van het netwerk van Vodafone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RicoK
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 10-10 21:29
Sinds april jl. is mijn 2-jarige Vodafone abo verlopen en ben ik dus vrij om te gaan en te staan waar ik wil. Ik heb thans nog een Bel+Sms+Web 150 met een fup internet abo. Ik betaal hiervor per maand € 29,50. Is op zich geen verkeerde prijs, maar ik hou én elke maand van de 150 min/sms veel over, wat een maand later weer vervalt en als ik mijn facturen erop nazie, verbruik ik per maand gemiddeld maar een paar honderd MB aan data (ik heb wel sinds vandaag de 3G Watchdog app geïnstalleerd om het dataverbruik beter te kunnen monitoren). Dus ook al is deze prijs gunstig, ik gooi er wel heel veel van weg......

Sinds enkele maanden ben ik al aan het dubben wat nu te doen. Eigenlijk heb ik al die tijd HN om onduidelijke redenen links laten liggen totdat ik mij gisterenavond hierin eens goed in ging verdiepen. En ik was aangenaam verrast!

Want als ik nu een 275 min/sms/MB bundel neem (simonly) en ik neem daar ook nog een 500 mb bundel bij dan betaal ik gedurende 12 maanden € 15,00. Dus de helft van wat ik nu betaal en met zeker dezelfde mogelijkheden, omdat ik met mijn verbruik ruim binnen de bundel(s) blijf.

Ik heb nu een HTC Legend die ik nog wel voor een aardige prijs van de hand kan doen via Marktplaats en als ik hierbij 12 maanden a € 14,50 (€ 29,50 -/- € 15,00) doe kan ik met een bijbetaling weer een leuke mobiel gaan uitzoeken.

En het grote voordeel is dan ook dat als ik eens een keertje de grens oversteek ik geen factuur krijg voor internetverbruik in het buitenland omdat alles vanuit de simonly bundel wordt betaald.

Én de bundel is drie maanden geldig!

Dus omdat ik nauwelijks bel en sms heb ik in theorie een databundel van 775 MB/mnd!?

Zou iemand op mijn verhaal eens willen en kunnen reageren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rednas_N
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 12:31
RicoK, ik heb precies hetzelfde abonnement als dat jij hebt bij Vodafone, ik kreeg toen een HTC Desire erbij. Ik heb inmiddels al een Hollands Nieuwe sim-only aangeschaft. Mijn abonnement gaat pas in op het moment dat mijn nummer is overgezet (29 juni), wat tevens de afloopdatum is van mijn huidige contract.

Waar ik wel over zat te dubben, was het feit dat data afgerond wordt op 100kb, ik ben benieuwd in hoeverre dit invloed heeft op mijn dataverbruik. Mijn Hollands Nieuwe contract houdt precies hetzelfde in als dat jij op het oog hebt.

[ Voor 3% gewijzigd door Rednas_N op 29-05-2012 13:32 ]

Just do it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Nu online

SeatRider

Hips don't lie

SeatRider schreef op vrijdag 30 maart 2012 @ 17:22:
Ik heb een probleempje met mijn Hollands Nieuwe simkaart icm mijn Nexus S. Ik kwam van Vodafone, en dat werkte gewoon. Nu ik op Hollands nieuwe zit, bleek mijn APN te ontbreken. Geen probleem, voeg ik 'm handmatig toe (via http://www.hollandsnieuwe...ernet/handmatig-instellen). Irritant is dat de APN bij het opslaan gewoon weg is. Na wat googlen blijkt dat het te doen gebruikelijk is dat een APN waarvan de MCC/MNC combi niet overeenkomt met wat er op de SIM staat, niet wordt getoond: http://www.droidforums.ne...93-apn-will-not-save.html

Volgens Netwerk Info II is dit echter wel degelijk 204/04, dit komt overeen met wat HN op haar site claimt.

Als ik een nieuwe APN toevoeg, komt Android standaard echter met 204/07. Als ik dat laat staan, slaat ie 'm wel op, en ik kan zelfs internetten. Alleen valt de G3 verbinding na een paar uur weg, en moet ik data uit- en aanzetten om weer verbinding te krijgen.

Heeft het een met het ander te maken, of zijn dit 2 verschillende problemen?

Edit: 20404 is Vodafone, makes sense, en 20407 is Teleena, en is inactive volgens deze site: http://www.prepaidmvno.co...e-country-codes-mcc-imsi/ .
Zeaux. Volgens mij heb ik het probleem opgelost. Het is echt noodzakelijk om het tooltje te draaien dat op de SIM toolkit staat. Dat herprogrammeert namelijk de SIM, en zorgt ervoor dat Android ook ziet dat 204/04 een valide combo is. Probleem was dat ik op mijn Nexus S geen programma's van SIM kan draaien en die stap gemakshalve dus maar heb overgeslagen. Een collega met een Desire S kon dat wel, en met behulp van zijn foon de SIM geprogrammeerd. Sinds vorige week de verbinding niet meer verloren!

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RicoK
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 10-10 21:29
Rednas_N schreef op dinsdag 29 mei 2012 @ 13:32:Waar ik wel over zat te dubben, was het feit dat data afgerond wordt op 100kb, ik ben benieuwd in hoeverre dit invloed heeft op mijn dataverbruik.
Oei, dat is een goed punt. Ik heb op dit moment mijn dataverbinding constant open staan. Constant wordt mijn Gmail gechecked, het weer wordt bijgehouden, etc. etc. Als bij elke check het dataverbruik op 100kb wordt afgerond dan kan dit wel eens een kostbare zaak gaan worden.....

Of zit ik er nu naast?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rednas_N
Ik dacht dat als een sessie gedurende 30 minuten niet werd gebruikt, de verbinding automatisch wordt afgesloten. Het is volgens mij dus niet zo dat elk WhatsApp bericht 100kb kost, staat ergens ook nog uitgebreider in dit topic beschreven volgens mij.

Just do it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrko
RicoK schreef op dinsdag 29 mei 2012 @ 13:14:
Sinds april jl. is mijn 2-jarige Vodafone abo verlopen en ben ik dus vrij om te gaan en te staan waar ik wil. Ik heb thans nog een Bel+Sms+Web 150 met een fup internet abo. Ik betaal hiervor per maand € 29,50. Is op zich geen verkeerde prijs, maar ik hou én elke maand van de 150 min/sms veel over, wat een maand later weer vervalt en als ik mijn facturen erop nazie, verbruik ik per maand gemiddeld maar een paar honderd MB aan data (ik heb wel sinds vandaag de 3G Watchdog app geïnstalleerd om het dataverbruik beter te kunnen monitoren). Dus ook al is deze prijs gunstig, ik gooi er wel heel veel van weg......

Sinds enkele maanden ben ik al aan het dubben wat nu te doen. Eigenlijk heb ik al die tijd HN om onduidelijke redenen links laten liggen totdat ik mij gisterenavond hierin eens goed in ging verdiepen. En ik was aangenaam verrast!

Want als ik nu een 275 min/sms/MB bundel neem (simonly) en ik neem daar ook nog een 500 mb bundel bij dan betaal ik gedurende 12 maanden € 15,00. Dus de helft van wat ik nu betaal en met zeker dezelfde mogelijkheden, omdat ik met mijn verbruik ruim binnen de bundel(s) blijf.

Ik heb nu een HTC Legend die ik nog wel voor een aardige prijs van de hand kan doen via Marktplaats en als ik hierbij 12 maanden a € 14,50 (€ 29,50 -/- € 15,00) doe kan ik met een bijbetaling weer een leuke mobiel gaan uitzoeken.

En het grote voordeel is dan ook dat als ik eens een keertje de grens oversteek ik geen factuur krijg voor internetverbruik in het buitenland omdat alles vanuit de simonly bundel wordt betaald.

Én de bundel is drie maanden geldig!

Dus omdat ik nauwelijks bel en sms heb ik in theorie een databundel van 775 MB/mnd!?

Zou iemand op mijn verhaal eens willen en kunnen reageren?
In theorie heb je inderdaad een bundel van 775 MB per maand. Let wel op, in het buitenland betaal je meer per MB: Minimaal 2.5 euro per MB, dus bij een abonnement van 10,50 euro heb je maarliefst 4 MB. Echter dit wordt binnenkort verlaagd naar 0,70 euro per MB ivm Europese regelgeving.

Verder is alleen je bel/sms bundel 3 maanden geldig.
RicoK schreef op dinsdag 29 mei 2012 @ 14:19:
[...]

Oei, dat is een goed punt. Ik heb op dit moment mijn dataverbinding constant open staan. Constant wordt mijn Gmail gechecked, het weer wordt bijgehouden, etc. etc. Als bij elke check het dataverbruik op 100kb wordt afgerond dan kan dit wel eens een kostbare zaak gaan worden.....

Of zit ik er nu naast?
Zelf heb ik er nog niet zoveel last van, zie post hierboven. Kun je overigens niet iedere 15 min synchroniseren?

[ Voor 10% gewijzigd door Mrko op 29-05-2012 18:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jassy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-10 11:16
Ik kan al een paar dagen mijn beltegoed niet meer controleren. Met *101# krijg ik een 'Unknown Error' (Nokia Lumia 610) en ook de site laat mijn huidige tegoed niet zien.

Iemand enig idee waar dit aan ligt en of dit een bekende storing is?

Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrko
Jassy schreef op dinsdag 29 mei 2012 @ 18:04:
Ik kan al een paar dagen mijn beltegoed niet meer controleren. Met *101# krijg ik een 'Unknown Error' (Nokia Lumia 610) en ook de site laat mijn huidige tegoed niet zien.

Iemand enig idee waar dit aan ligt en of dit een bekende storing is?
Geen idee, bij mij is het wel zichtbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RicoK schreef op dinsdag 29 mei 2012 @ 14:19:
[...]

Of zit ik er nu naast?
Gmail luistert alleen maar kost je niks. Zo gauw je mail krijgt wordt die gepusht en kost het pas geld. Hotmail werkt op dezelfde manier. Ik heb aanstaan, gmail, hotmail, normale mail (sync iedere 15 minuten), accuweather (ook iedere 15 minuten), whattsapp en touch en waarschijnlijk nog wat dingen en gebruik per maand iets meer dan 100MB. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laro
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 10-10 13:41
Het is hier geen Marktplaats.

[ Voor 90% gewijzigd door RoD op 01-06-2012 19:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sphere
  • Laatst online: 07:45

sphere

Debian abuser

*knip*

[ Voor 95% gewijzigd door RoD op 01-06-2012 19:05 ]

http://stackoverflow.com/questions/1732348/regex-match-open-tags-except-xhtml-self-contained-tags/1732454#1732454

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoningPaulus
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 08-10 12:04
Is HN op het moment een aanrader? Ik las voorheen altijd negatieve dingen over deze aanbieder.. Hoe is tevens de internetsnelheid en gebruik? Het word per sessie op 100kb afgerond? Dus je zou bij wijze van voor ieder whatsapp berichtje 100kb gaan gebruiken?

+ Heeft iemand (hopelijk goeie) ervaring met HN in de provincie Groningen? ;)

4.320WP | 2x MHI SRK/SRC 35 ZS-W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Qua prijsstelling is er denk ik geen betere provider op dit moment.

zoals al zo vaak gezegd: hij rondt af op 100kb per sessie. een sessie time-out na 30min geen activiteit. Afhankelijk van wat je aan apps hebt draaien kan het resulteren in hoge kosten (~300MB verbruik terwijl je bijna niks hebt gedaan)
Mijn oplossing is het internet maar een paar keer per dag automatisch aan en weer uit zetten. scheelt ook nog eens batterijtijd.

Mijn ervaring in de regio Utrecht en Den Haag is momenteel: regelmatig wegvallende gesprekken waar enige tijd steeds slechtere geluidskwaliteit aan voorafgaat. Ik denk in 50% van mijn telefoongesprekken. Ik bel niet veel. Ik hoop dat dit binnenkort beter gaat, anders moet ik toch maar eens gaan klagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sphere

sphere

Debian abuser

Heeft iemand een recente folder met voorwaarden? Voor wanneer moet je activeren om nog die 50% schiphol actie mee te kunnen nemen?

http://stackoverflow.com/questions/1732348/regex-match-open-tags-except-xhtml-self-contained-tags/1732454#1732454

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nu bijna een jaar HN mijn vriendin ook. Sinds 2 dagen reboot haar htc Wildfire op willekeurige momenten. En mijne is gister begonnen met reboten. Minder vaak maar toch 5 x in 2 dagen, die van haar 20+. Ik ga er van uit dat dit aan de provider ligt. Meer mensen hier last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• majic
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 28-08 12:50
Verwijderd schreef op woensdag 30 mei 2012 @ 21:08:
Mijn ervaring in de regio Utrecht en Den Haag is momenteel: regelmatig wegvallende gesprekken waar enige tijd steeds slechtere geluidskwaliteit aan voorafgaat. Ik denk in 50% van mijn telefoongesprekken. Ik bel niet veel. Ik hoop dat dit binnenkort beter gaat, anders moet ik toch maar eens gaan klagen.
Die slechte geluidskwaliteit ligt toch waarschijnlijker aan je telefoon dan aan je provider. Hollandse Nieuwe zit gewoon op Vodafone netwerk, die als uitstekend bekend staat - zeker in de grote steden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrko
Verwijderd schreef op woensdag 30 mei 2012 @ 21:08:
Heb ik geen last van, behalve gisteravond in de Kuip. Terwijl t-mobile gewoon nog dataverbindingen accepteerde, had HN/Vodafone een overbelast netwerk (alleen noodoproepen).

Wat betreft de afronding op 100kb heb ik momenteel volgens HN 44 mb verbruikt terwijl mijn telefoon 38,9 mb aangeeft.

[ Voor 9% gewijzigd door Mrko op 31-05-2012 23:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie_
  • Niet online

Harrie_

Verwijderd schreef op donderdag 31 mei 2012 @ 17:12:
Ik heb nu bijna een jaar HN mijn vriendin ook. Sinds 2 dagen reboot haar htc Wildfire op willekeurige momenten. En mijne is gister begonnen met reboten. Minder vaak maar toch 5 x in 2 dagen, die van haar 20+. Ik ga er van uit dat dit aan de provider ligt. Meer mensen hier last van?
Ken een hoop mensen met HN en heb het zelf ook. Niemand die ik ken heeft er iig last van.
majic schreef op donderdag 31 mei 2012 @ 19:03:
[...]

Die slechte geluidskwaliteit ligt toch waarschijnlijker aan je telefoon dan aan je provider. Hollandse Nieuwe zit gewoon op Vodafone netwerk, die als uitstekend bekend staat - zeker in de grote steden.
Dit is niet helemaal waar. HN maakt gebruik van Telena welke roamt op het Vodafone netwerk. Dit is een wezenlijk verschil gezien je niet Mobiel > Vodafone connect maar Mobiel > Vodafone Mast > Telena > HollandsNieuwe.
Er is een aanwezige kans dat het aan de telefoon kan liggen. Heb hier echter ook last van (gehad). Niet zo zeer slechte kwaliteit maar wel het af en toe wegvallen van het geluid (aan een of beide kanten). Heb maanden met HN van alles doorgenomen (opnieuw aangesloten, alles mbt instellingen, meerdere telefoons, nieuwe simkaart). Het probleem is uiteindelijk minder geworden maar af en toe heb ik er nog wel last van (niet zoveel als eerst, toen was het bij 2/3 van de gesprekken).

Het beste wat je kan doen is contact opnemen met HN klantenservice.
Zorg dat je alle instellingen controleert, meerdere telefoons probeert, de wegvallende/slechte gesprekken (incl. nummer) noteert samen met postcode en tijdstip. Dit kan je ze dan toemailen, let er wel op dat je uitgebreid omschrijft wat het probleem is anders krijg je oplossingen waar je niet zoveel aan hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goed om te weten. Ik heb hiervoor simyo gehad en daar had ik nooit last van zulke slechte gesprekskwaliteit. Ik ga bijhouden met wie, waar en wanneer als het vaker gebeurt.
Kun je aangeven wat je zoal hebt veranderd aan je instellingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sphere

sphere

Debian abuser

Heb net geprobeerd de sim te registreren en ik zie geen 50% korting, slechts 1,50 euro op een 275 abbo en 2 euro op de 550. Ik denk dat de actie voorbij is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Foutje...

[ Voor 96% gewijzigd door Verwijderd op 02-06-2012 15:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HBSVDK
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 10-10 18:46
burlapp schreef op vrijdag 27 april 2012 @ 15:33:
[...]

Ik heb dus een Galaxy Y. 10 dagen geleden aangezet, want toen was mijn nummer geporteerd. Nu, 10 dagen later, zegt HN dat ik 1 GB aan data gebruikt heb, terwijl ik altijd op wifi zit... Wat blijkt: Die samsung maakt elke paar minuten ff verbinding om te kijken of 3G er nog is, HN rekent dit af als 100kb (terwijl dit maar een paar bytes zijn). Gevolg: Binnen 10 dagen mijn hele beltegoed en internet abbo erdoor door alleen mijn telefoon aan te hebben (en nee, geen video's etc. gekeken). Ben hier behoorlijk pissed over. HN zegt dat ik voor problemen naar de belcompany moet gaan. Die zijn van de telefoons. Ik naar de Belcompany: Die zegt, wij hebben jou je telefoon niet verkocht. Hun naar HN laten bellen. Die zeggen vervolgens dat Veronica (van die actie) de telefoonleveranacier is. Veronica had maar moeten melden dat het aan hebben van internet 4 MB per uur vraagt...

Juridisch zal het allemaal wel weer dichtgetimmerd zitten, maar ethisch vind ik dit over het randje. :(
Zijn er andere die continu hun 3G verbinding open hebben staan? En zo ja, welke telefoon heb je en heb je een idee hoeveel data HN hiervoor rekent? (ik weet dat IPhones 6x per uur checken, anderen niet, en Samsung y dus kennelijk enkele 10-tallen keren per uur...)
Hier last van hetzelfde probleem. Galaxy y met 275sms/bel/mb en 500mb internet. Afgelopen donderdag nummerportering, en nu is de 500 mb er al doorheen. Wat zou de oplossing zijn? zoals eerder gesuggereerd hotmail? ik heb al een terugbelafspraak voor vrijdag aangevraagd met HN, om een pittig woordje te spreken met hun. Want wat is dit nou. ZIJ verkopen een abbo met internet die ze koppelen met een galaxy Y, terwijl het blijkt dat dit abbonement helemaal niet compatible is met deze telefoon vanwege de afrondingskwesties en het frequente internet gebruik..

Ik hoop dat ze er iets mee doen,,,,,

maar iemand misschien ideen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HBSVDK schreef op zondag 03 juni 2012 @ 22:46:
Het enige wat ik heb kunnen bedenken is: Klik Instellingen - Klik Draadloos en netwerken - Klik Mobiele netwerken - Pakketgegevens gebruiken uitvinken
Thuis schakelt de telefoon automatisch over op wifi. Als ik ergens naar toe ga, schakel ik Pakketgegevens weer in.
Helaas een wat omslachtige manier, maar het is de enige oplossing die ik heb kunnen vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epic_gram
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 08-10 21:03

epic_gram

undercover moderator

Mrko schreef op donderdag 31 mei 2012 @ 23:23:
[...]

Heb ik geen last van, behalve gisteravond in de Kuip. Terwijl t-mobile gewoon nog dataverbindingen accepteerde, had HN/Vodafone een overbelast netwerk (alleen noodoproepen).
Ik heb regelmatig minder dan 4 asu met HN helaas. In utrecht, delft en gouda heb ik wel altijd bereik maar in wat kleinere steden is dat al gauw minder. Maarja, ik betaal 9 euro per maand dus ik vind het prima! :)
Wat betreft de afronding op 100kb heb ik momenteel volgens HN 44 mb verbruikt terwijl mijn telefoon 38,9 mb aangeeft.
Ja, waar kan je dat eigenlijk zien? Bij mijn hollandsnieuwe ofzo?

Het Centrale Vodka Topic! win een iPad! Kras hier met een sleutel of ander scherp voorwerp: ███████████

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ETM
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23-11-2024

ETM

E=TM²

Op je eigen "Mijn Hollandsnieuwe" pagina

burlapp & HBSVDK;

Ik zie dat ik 45 MB aan data heb verstookt sinds vorige week donderdag. Telefoon = HTC Desire.
Dat je 500MB er doorheen stookt in een dikke week is toch echt een app op de achtergrond die net iets te vaak online wil gaan denk ik. Als die standaard al op die galaxy Y staan; lekker dan...NOT.

[ Voor 10% gewijzigd door ETM op 04-06-2012 14:51 ]

G=6.67 x 10-8cm-3 gm-1 sec-2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rednas_N
Hoe vaak zit je dan op Wi-Fi? Ik ga vanaf 29 juni ook over na Hollands Nieuwe ook met een HTC Desire, dus ben wel benieuwd hoe dit gaat verlopen.

Just do it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister_Gaus
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12:59
Ik ben afgelopen vrijdag overgestapt van Vodafone naar Hollandse Nieuwe. Nu zit ik met het volgende probleem: Als ik een tijdje op wifi heb gezeten gaat de 3g dataverbinding op 'disconnected because service is not available'. Als je dan wifi uit zet dan pakt hij niet automatisch de 3g verbinding op. Handmatig eerst 3g afsluiten en weer starten lost het probleem wel op. Bij Vodafone had ik hier geen enkele problemen mee. Zijn er meer mensen die dit probleem en eventueel een oplossing hebben?

Gaat trouwens om een HTC One S met stock Android ICS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie_
  • Niet online

Harrie_

Verwijderd schreef op vrijdag 01 juni 2012 @ 18:40:
Goed om te weten. Ik heb hiervoor simyo gehad en daar had ik nooit last van zulke slechte gesprekskwaliteit. Ik ga bijhouden met wie, waar en wanneer als het vaker gebeurt.
Kun je aangeven wat je zoal hebt veranderd aan je instellingen?
Ik heb van alles moeten doen, maar zonder enig verschil.. Heb toen zowel getest op GPRS, EDGE als 3G. Dus heb expres geswitcht tussen 2g en 3g netwerken. Verder moest ik de simkaart uit de telefoon halen terwijl deze aanstond zodat deze zou 'resetten'. De instellingen in de SIM-toolkit (snelkoppeling naar paar instellingen van HN simkaart) heb ik een paar keer moeten wijzigen en daarna terugzetten op Nationaal. Heb m'n telefoon handmatig naar netwerk moeten laten zoeken, dan een netwerk connecten waar ie niet op kan (KPN/T-Mobile) en vervolgens weer naar HN terug switchen. Dit soort grappen, maar in de praktijk lost dit natuurlijk niks op.

Wat ik zei: noteer precies wat er gebeurt, wanneer, in welk gesprek, waar je bent (postcode) met welk nummer je bent verbonden, op welk netwerk je zit (gprs/edge/3g) en op welk tijdstip. Eventueel met meerdere telefoons proberen en deze er ook bij noteren. Zo gewoon een stuk of 10 (ik had er geloof ik 30 ofzo) voorbeelden noteren en wat je zelf al gedaan hebt.
Ik heb zelf uiteindelijk een andere simkaart gevraagd, maar bij mij was de storing wel ontzettend erg. Uiteindelijk, na maanden dus, is het een heel stuk minder geworden maar toch heb ik af en toe nog haperingen in gesprekken (ondanks vol bereik etc.). Moet wel zeggen dat ik ontzettend veel bel (1000-3000 min/maand dus misschien valt het mij wat sneller op, maar heb hier met andere netwerken, en zelfs met Vodafone [heb tevens nog een Vodafone abonnement] eigenlijk nooit last van gehad.
ETM schreef op maandag 04 juni 2012 @ 14:49:

burlapp & HBSVDK;

Dat je 500MB er doorheen stookt in een dikke week is toch echt een app op de achtergrond die net iets te vaak online wil gaan denk ik. Als die standaard al op die galaxy Y staan; lekker dan...NOT.
Inderdaad. In Android kan je kijken welke app wat aan data verbruikt. Wellicht staat daar de boosdoener wel tussen? Ik heb zelf iig met al m'n telefoons (Android, iOS) nog nooit last van iets soortgelijks gehad..
Mister_Gaus schreef op maandag 04 juni 2012 @ 18:15:
Ik ben afgelopen vrijdag overgestapt van Vodafone naar Hollandse Nieuwe. Nu zit ik met het volgende probleem: Als ik een tijdje op wifi heb gezeten gaat de 3g dataverbinding op 'disconnected because service is not available'. Als je dan wifi uit zet dan pakt hij niet automatisch de 3g verbinding op. Handmatig eerst 3g afsluiten en weer starten lost het probleem wel op. Bij Vodafone had ik hier geen enkele problemen mee. Zijn er meer mensen die dit probleem en eventueel een oplossing hebben?

Gaat trouwens om een HTC One S met stock Android ICS.
Je hebt neem ik aan wel het HN toegangspunt geconfigureerd zoals aangegeven op de site? Je hebt dus de juiste instellingen?

Het is overigens wel zo dat Android 4.0.3 (uit m'n hoofd, iig de voorloper van 4.0.4) een probleem heeft met wegvallende/disconnecte packetgegevens. Dit is een bekend probleem (en ook al heb je dit met Vodafone niet dan zou net het data roamen van HN op het Vodafonenetwerk deze bug kunnen veroorzaken). Heb het zelf ook gehad, maar heb de Galaxy Nexus en gezien dat de Google tel. is is deze meteen geüpdatet naar 4.0.4 waar het probleem is verdwenen. Mocht je de instellingen goed hebben staan en heb je de rom-versie van voor 4.0.4 dan ligt het waarsch. aan je Android versie en dan zal je moeten wachten op de volgende software-update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ETM
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23-11-2024

ETM

E=TM²

Rednas_N schreef op maandag 04 juni 2012 @ 15:35:
Hoe vaak zit je dan op Wi-Fi? Ik ga vanaf 29 juni ook over na Hollands Nieuwe ook met een HTC Desire, dus ben wel benieuwd hoe dit gaat verlopen.
Thuis en op werk wel op wifi, maar ik zit geregeld in gebieden waar ik geen wifi heb en dan fb/surf en mail ik gewoon door zoals ik met wifi gewend ben.
Maar ik heb iig het nog nooit voor elkaar gekregen om, met mijn gebruik, mijn databundel er binnen een week doorheen te jagen. Zelfs niet in een maand. Heb van de 1000MB meestal meer als 800 over.

G=6.67 x 10-8cm-3 gm-1 sec-2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Younes
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 10-10 22:38

Younes

Wie, Wat, Waar?

Gister een reclame gezien van HN. Je krijgt eigenlijk gratis een galaxy Y. Voor 14 euro per maand waar de internetbundel gratis is. Ik heb ook gister een sim only afgesloten met een simkaart van schiphol. 275Belmin. met 500MB 2jaar voor 14 euro. Zelfde prijs, maar zonder tel.

...en waarom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sphere

sphere

Debian abuser

Beste xxx,

In de actielijst zie ik de schiphol sims niet (meer) vermeld. Heb je eventueel nog meer gegevens zodat ik het verder kan uitzoeken?

Ik ga ervan uit dat ik je hiermee voldoende heb geïnformeerd en wil je bedanken voor je reactie.

Vriendelijke groeten,

XY

Klantenservice hollandsnieuwe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeanj
  • Niet online

jeanj

F5 keeps me alive

Wanneer heb je die gestuurd, ik hetb op 3/6 om 10:52 een mail verstuurd met vragen voer die actie.

Ik neem aan dat je hier op reageerd?

Ik zal het ook doen als ik antwoord van HN heb, hoewel het voor mij niet zo intressant meer is want een HN 275+ S3 bij student mobiel is wel een antrekkelijk aanbieding, alleen ik wil de HN550, en die is weer belachelijk duur

[ Voor 45% gewijzigd door jeanj op 05-06-2012 15:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sphere

sphere

Debian abuser

Weet ik niet precies, volgens de header: Date: Sat, 2 Jun 2012 14:30:56 +0200

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeanj
  • Niet online

jeanj

F5 keeps me alive

Ah dan kan ik nog wel even wachten voordat ze aan mij toe zijn, ze reageren niet snel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burlapp
HBSVDK schreef op zondag 03 juni 2012 @ 22:46:
[...]

Hier last van hetzelfde probleem. Galaxy y met 275sms/bel/mb en 500mb internet. Afgelopen donderdag nummerportering, en nu is de 500 mb er al doorheen. Wat zou de oplossing zijn? zoals eerder gesuggereerd hotmail? ik heb al een terugbelafspraak voor vrijdag aangevraagd met HN, om een pittig woordje te spreken met hun. Want wat is dit nou. ZIJ verkopen een abbo met internet die ze koppelen met een galaxy Y, terwijl het blijkt dat dit abbonement helemaal niet compatible is met deze telefoon vanwege de afrondingskwesties en het frequente internet gebruik..

Ik hoop dat ze er iets mee doen,,,,,

inmiddels achter het probleem gekomen. Bij de instellingen voor de data-connectie staat standaard een vodafone setting. Als je deze niet delete, maar aanpast, krijg je dus problemen (Ik had een poortnummer erin laten staan wat niet moest)...

Het staat achteraf gewoon in de handleiding, maarja, eigenwijs he... Dus gewoon het oude profiel weggooien en een nieuwe aanmaken. Precies doen dus wat op de instellingenpagina van hollandsnieuwe staat! Nu gebruik ik ook gewoon weinig data.

Overall wel crappy van hollandsnieuwe dus dat er standaard een vodafone setting ingeladen wordt... :/ Ook raar dat ze bij de helpdesk en bij de Bellcompany niet weten dat dit dus de oorzaak kan zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister_Gaus
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12:59
McLatey schreef op dinsdag 05 juni 2012 @ 05:12:
[...]
Je hebt neem ik aan wel het HN toegangspunt geconfigureerd zoals aangegeven op de site? Je hebt dus de juiste instellingen?

Het is overigens wel zo dat Android 4.0.3 (uit m'n hoofd, iig de voorloper van 4.0.4) een probleem heeft met wegvallende/disconnecte packetgegevens. Dit is een bekend probleem (en ook al heb je dit met Vodafone niet dan zou net het data roamen van HN op het Vodafonenetwerk deze bug kunnen veroorzaken). Heb het zelf ook gehad, maar heb de Galaxy Nexus en gezien dat de Google tel. is is deze meteen geüpdatet naar 4.0.4 waar het probleem is verdwenen. Mocht je de instellingen goed hebben staan en heb je de rom-versie van voor 4.0.4 dan ligt het waarsch. aan je Android versie en dan zal je moeten wachten op de volgende software-update.
Ik heb het inderdaad precies zoals aangegeven op die site want het wordt niet automatisch geladen. Ik merk nu wel dat het soms wel en soms niet gebeurd. Waarschijnlijk gewoon die bug die jij meld want ik heb inderdaad nog 4.0.3. Misschien gebeurde het met Vodafone ook wel maar is het mij toen niet opgevallen, want vaak ga ik van Wifi naar Wifi.
burlapp schreef op dinsdag 05 juni 2012 @ 16:14:
[...]

inmiddels achter het probleem gekomen. Bij de instellingen voor de data-connectie staat standaard een vodafone setting. Als je deze niet delete, maar aanpast, krijg je dus problemen (Ik had een poortnummer erin laten staan wat niet moest)...

Het staat achteraf gewoon in de handleiding, maarja, eigenwijs he... Dus gewoon het oude profiel weggooien en een nieuwe aanmaken. Precies doen dus wat op de instellingenpagina van hollandsnieuwe staat! Nu gebruik ik ook gewoon weinig data.

Overall wel crappy van hollandsnieuwe dus dat er standaard een vodafone setting ingeladen wordt... :/ Ook raar dat ze bij de helpdesk en bij de Bellcompany niet weten dat dit dus de oorzaak kan zijn!
Waarschijnlijk stond die Vodafone setting gewoon al op de telefoon. Ik ben overgestapt van Vodafone naar HN en dus bleven die Vodafone instellingen staan. Ook stonden er al vier voorgeprogrammeerde APN's in bij mij. Volgens mij laad HN niets automatisch naar de telefoon dus ook geen Vodafone settings.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie_
  • Niet online

Harrie_

Mister_Gaus schreef op dinsdag 05 juni 2012 @ 18:04:
[...]

Ik heb het inderdaad precies zoals aangegeven op die site want het wordt niet automatisch geladen. Ik merk nu wel dat het soms wel en soms niet gebeurd. Waarschijnlijk gewoon die bug die jij meld want ik heb inderdaad nog 4.0.3. Misschien gebeurde het met Vodafone ook wel maar is het mij toen niet opgevallen, want vaak ga ik van Wifi naar Wifi.

[...]

Waarschijnlijk stond die Vodafone setting gewoon al op de telefoon. Ik ben overgestapt van Vodafone naar HN en dus bleven die Vodafone instellingen staan. Ook stonden er al vier voorgeprogrammeerde APN's in bij mij. Volgens mij laad HN niets automatisch naar de telefoon dus ook geen Vodafone settings.
Dan zal het idd wel de bug van 4.0.3 zijn. Had zelf ook wel eens dat ie niet autom. overging op packetgegevens maar dat ligt aan 4.0.3. Had dan niet exact het probleem dat ik een foutmelding op 3G kreeg, maar dat ie gewoon soms niet connecte (bij overgaan van wlan -> mobiel internet en bij veel switchen van masten (zoals in de auto).
Enige andere oorzaak die ik verder zou kunnen bedenken is een probleem bij HN of dat er iets mis is gegaan bij het knippen van je simkaart en deze licht beschadigd is. Maar goed, ik zou iig ff de update naar 4.0.4 afwachten dan zal het probleem wel opgelost zijn.

En mbt de instellingen: sommige telefoons halen wel degelijk automatisch de Vodafone instellingen binnen. Als je connect bij booten dan schakelt je telefoon snel over van direct Vodafone naar Hollandsnieuwe (via Telena en Vodafone). Als je telefoon te snel is of het duurt een keer wat langer met connecten op HN dan kan het zijn dat ie automatisch de packetinstellingen van Vodafone al binnen haalt, dit is mij ook wel eens gebeurd. Tevens gebeurde het mij bij de vorige (grote) storing waarbij het netwerk over de flos was, toen haalde ie ook automatisch meerdere keren de Vodafone instellingen binnen.

Wat je het beste kan doen is al de instellingen van Vodafone deleten en handmatig de juiste APN configureren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HBSVDK
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 10-10 18:46
@burlapp en@mclately. Bedankt. Ik zal het even proberen als ik weer een nieuwe databundel krijg over drie weken. Dus drie weken zonder data:-( . Vrijdag gaan ze bellen. Miss dat ze uit coulance de datateller resetten, dan kan ik meteen gaan testen. Ook die tip om dataverbruik per app is goed om te weten!

Iig bedant, moet gaan lukken hoop ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoningPaulus
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 08-10 12:04
-

[ Voor 100% gewijzigd door KoningPaulus op 06-06-2012 23:57 ]

4.320WP | 2x MHI SRK/SRC 35 ZS-W

Acties:
  • 0 Henk 'm!
McLatey schreef op dinsdag 05 juni 2012 @ 19:13:
[...]

Dan zal het idd wel de bug van 4.0.3 zijn. Had zelf ook wel eens dat ie niet autom. overging op packetgegevens maar dat ligt aan 4.0.3. Had dan niet exact het probleem dat ik een foutmelding op 3G kreeg, maar dat ie gewoon soms niet connecte (bij overgaan van wlan -> mobiel internet en bij veel switchen van masten (zoals in de auto).
Hoi, werkt HN nu naar behoren op jouw Galaxy Nexus? Ik wil beide (maar heb nog geen van beide). Geen wegvallend internet of gesprekken, geen vertraagd aankomende Whatsapp-berichten, dekking OK?

[ Voor 8% gewijzigd door Cerberus_tm op 07-06-2012 02:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier heeft het altijd goed gewerkt SGS/Nexus, dekking lijkt me ook puur gebiedsafhankelijk,
je zult echt niet overal dezelfde dekking hebben als bijvoorbeeld in de Randstad etc. Nooit
echt gehad op < 2.3.5/2.3.6/2.3.7/4.0.3./4.0.4. Whatsapp komt ook niet vertraagd binnen en
als dit wel gebeurd is dan heeft het in de regel altijd met Whatsapp te maken en niet HN of
mijn telefoon :). Wel verstandig, wat McLatey zegt, om gewoon lekker je APN gegevens allen
te wissen, opnieuw handmatig toe te voegen (get used to it want de instellingen worden NIET
toegevoegd automatisch) en te selecteren/toepassen, mocht het zijn dat de verbinding ooit
wegvalt (en op Vodafone overgaat) dan komt het sowieso wel weer 'goed' terug nadat je weer
op HN zit.

[ Voor 61% gewijzigd door Verwijderd op 07-06-2012 07:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malandro
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 10-10 16:01
Ik gebruik nu bijna een jaar HN en ben er echt niet blij mee. Heb regelmatig dat ik voor langere tijd niet kan bellen - lees 4 tot 10 dagen -. Als ik dan bel hoor je een rare ruis op maximum volume en het gesprek heel zacht in de verte. Ik heb dit aangegeven bij HN, maar die reageren daar gewoon niet op.

Het ligt niet aan de telefoon (Nokia). Ik heb namelijk ook nog een prepaid kaartje van de HEMA en als ik die erin stop werkt het altijd perfect.
Als ik dan de HN sim in mijn andere telefoon doe (Samsung) heb ik daar weer hetzelfde probleem.

Ook valt het mij op dat via HN altijd het ' open slotje' in beeld komt wanneer ik bel of een sms verstuur. Bij de Hema prepaid kaart is dat niet zo. [voordat ik HN had wist ik nieteens van een open slotje af]
Pagina: 1 ... 7 ... 64 Laatste

Let op:
Voor Thoorn en dergelijke diensten is dit topic: Sparen/verdienen met je beltegoed: Ervaringen & Discussie