Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 391191

Dan nog even voor de techneuten van HN die ook tweakers lezen: Het lijkt erop dat jullie gateway geclusterd is (2 of misschien 3 servers) en dat er een round-robin load-balancer voor zit. 1 van de servers geeft altijd een error, de andere(n) niet. Dit verklaart het gedrag wat ik en de mensen om mij heen hebben. Als je eenmaal een VPN sessie hebt, verloopt dat altijd over een goede server, vandaar dat het vanaf dat moment stabiel is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 286128

Anoniem: 391191 schreef op woensdag 08 februari 2012 @ 14:57:
Dan nog even voor de techneuten van HN die ook tweakers lezen: Het lijkt erop dat jullie gateway geclusterd is (2 of misschien 3 servers) en dat er een round-robin load-balancer voor zit. 1 van de servers geeft altijd een error, de andere(n) niet. Dit verklaart het gedrag wat ik en de mensen om mij heen hebben. Als je eenmaal een VPN sessie hebt, verloopt dat altijd over een goede server, vandaar dat het vanaf dat moment stabiel is.
Duidelijk ;-) Ik werd al bijna blij omdat het consequent mis ging en ik dus geloadbalanced werd
naar slechte 'servers' en het vandaag in één keer wel goed ging. Laten we hopen dat het snel
solved is.

Wat is het voordeel, voor mij las kleingebruiker (van data), t.o.v. de normale data.dataxs.mobi
verbinding? Houdt het de verbinding open ofzo? Sneller?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 286128 schreef op woensdag 08 februari 2012 @ 16:14:
[...]
Wat is het voordeel, voor mij las kleingebruiker (van data), t.o.v. de normale data.dataxs.mobi
verbinding? Houdt het de verbinding open ofzo? Sneller?
Ik snap de vraag niet? De APN is en blijft data.dataxs.mobi. Bedoel je het voordeel van VPN? Nee, VPN is niet sneller, maar ik haal met speedtest.net nog steeds meer dan 2Mbit up en down, terwijl dat is wat ze max pretenderen te leveren. Het voordeel is dat als je eenmaal een sessie hebt, deze verloopt over een server die werkt, en dus al het verkeer correct en stabiel door deze tunnel wordt gestuurd. Qua dataverbruik is er waarschijnlijk wel winst te behalen, want je betaald per 100kb naar boven afgerond per sessie. Nu heb ik begrepen dat als je bv op een iphone je browser verlaat, de 3g sessie wordt gestopt (batterij, data etc...), dus stel je hebt net een webpagina bekeken van 110kb, wordt er 200kb gerekend, daarna start je de nu.nl app, haalt 30k op, en je gaat weer terug naar Safari om nog eens 110kb op te halen. Zit je dus op 200 (110kb) + 100 (30kb) + 200 (110kb) = 500 kb "kosten" terwijl je over VPN (1 sessie) maar 250kb (plus een beetje overhead), dus maar de helft hebt verbruikt! VPN kost wel (veel) meer batterij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
xileS schreef op dinsdag 07 februari 2012 @ 17:13:
[...]

Oei, dit klinkt niet al te positief. Ik wacht nog op een reactie. Ik had niet verwacht dat ze fouten in de aantal gebruikte belminuten zouden maken, zo kom ik alsnog duur uit. Vind het ook vreemd dat we geen recente overzicht kunnen zien, wie we allemaal gebeld hebben enzo. Pas op de factuur krijgen we een overzicht hiervan.
Ik heb een reactie ontvangen. Ze beweren nu dat mijn datbundel (1GB) op was en dat er daarom kosten zijn berekend voor internet. Maar daar klopt natuurlijk helemaal niks van, want op de factuur is te zien dat er een dag nadat me abonnement inging al kosten zijn berekend voor data. En ik heb natuurlijk niet 1GB in 1 dag opgemaakt. Ookal ging ik er vanuit dat de factuur klopt, dan klopt me resterende beltegoed nog steeds niet wat vermeld staat op de site. Erg schandalig dit. Ik heb gelijk een bericht terug gestuurd. Ik heb geen zin om dit elke maand mee te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 391191 schreef op woensdag 08 februari 2012 @ 16:35:
[...]

Ik snap de vraag niet? De APN is en blijft data.dataxs.mobi. Bedoel je het voordeel van VPN? Nee, VPN is niet sneller, maar ik haal met speedtest.net nog steeds meer dan 2Mbit up en down, terwijl dat is wat ze max pretenderen te leveren.
Wat ik je brom, verkeerd gevraagd alleen excuus. Snap dat APN hetzelfde blijft, snelheden
vind ik niet zo belangrijk. Batterij en stabiliteit wel, draai nu namelijk Ice Cream Sandwich
ROM's op mijn telefoon(s) en die vreten an sich de hele telefoon leeg. Dacht dat het misschien
met een VPN wat beter zou gaan, maar als het juist slechter wordt dat begin ik er denk ik maar
niet aan. Nu is dat ding namelijk ook zó leeg (door 3G/edge/data). Maar aan de andere kant is
het besparen van data wel een goede. Hmmmmm ;) (thanks voor de info iig)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muta
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
Sinds ik hollands nieuwe heb krijg ik whatsapp berichten met grote regelmaat pas na een half uur binnen (dan wordt het bericht gepusht en begint mijn telefoon te trillen als het scherm uit staat).

Daarna hou ik whatsapp open en krijg ik wel alles meteen binnen. Zo gauw als ik mijn scherm uit heb staan dan kom ongeveer na 10 minuten per bericht de push van whatsapp pas door. (ik weet dit omdat er wel staat dat het bericht al 15 minuten geleden ontvangen/verstuurd is)

Ik heb de juiste APN ingesteld en verder niks. Heb een WP7 (trophy). Wel geeft mijn telefoon vaak problemen aan met de cellular dat hij hollandsnieuwe niet kan vinden ofzo. heel vaag. Maar 3g werkt wel gewoon als ik het forceer (lees, internet, wordfeud, whatsapp). 'Maar vooral bij whatsapp ondervind ik dus problemen.
Iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen?

[ Voor 5% gewijzigd door Muta op 12-02-2012 17:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Muta schreef op zondag 12 februari 2012 @ 17:49:
Maar 3g werkt wel gewoon als ik het forceer (lees, internet, wordfeud, whatsapp). 'Maar vooral bij whatsapp ondervind ik dus problemen.
Iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen?
Pak eens een willekeurige Wikipedia pagina, en druk eens 5x "refresh". Krijg je dan 5x eenzelfde resultaat? Ik nooit: soms zonder style sheet, soms plaatjes weg, soms helemaal geen pagina.
Je kunt deze problemen niet oplossen, want het ligt aan de gateway (hardware, software, setup, loadbalancer) van HN. Een workaround is VPN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muta
  • Niet online
Anoniem: 391191 schreef op maandag 13 februari 2012 @ 16:43:
[...]

Pak eens een willekeurige Wikipedia pagina, en druk eens 5x "refresh". Krijg je dan 5x eenzelfde resultaat? Ik nooit: soms zonder style sheet, soms plaatjes weg, soms helemaal geen pagina.
Je kunt deze problemen niet oplossen, want het ligt aan de gateway (hardware, software, setup, loadbalancer) van HN. Een workaround is VPN.
Nou fijn is dat. en als ga klagen bij hun, kan ik toch gewoon contract laten ontbinden? ik betaal voor iets wat niet goed werkt. ik ga wel flink zeuren bij de winkel waar ik het heb aangeschaft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Voor het eerst in 4 weken lijken de problemen vanochtend te zijn opgelost, nog geen enkele terugkoppeling van HN gehad, dus het lijkt op een valentijnscadeautje. Hopelijk is dit blijvend! Alles is nu stabiel en lekker snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 330021

Problemen waren bij mij vorige week ook veel groter (en vervelender) dan nu. Alles lijkt nu helemaal goed te werken.

• Muta
  • Niet online
Ik heb nog steeds last dat whatsappjes pas na bv. 12 minuten door gepusht worden naar mn telefoon... dus nog steeds irritant...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 308637

@hetratje ik heb een vraagje. ik heb ook een galaxy s met ics van team icssgs, maar ik krijg voor geen mogelijkheid 3g aan de praat. heb ook al de rom dark knight geprobeerd geen succes. ik denk dat het aan hollandsnieuwe ligt. herken jij dit probleem? zo ja hoe heb je het aan de praat gekregen?

[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 308637 op 28-02-2012 12:48 . Reden: naam 'hetratje' ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Heb je PM'd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sylvia
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 21-02 11:25
Zijn er nog mensen die last hebben met de verbinding van Hollands Nieuwe of zijn de netwerkproblemen opgelost?

Ik zit er n.l. over te denken om daar een abonnement af te sluiten maar als er veel netwerkproblemen zijn is het misschien verstandiger om naar wat anders uit te zien.

En, zijn er ook mensen uit zuidwest Friesland hier op het forum die mij kunnen vertellen hoe de ontvangst is met HN?

Hoe ervaren jullie (iedereen hier) HN over het algemeen?

Heel graag jullie ideeën alvorens ik een abo'tje bij ze ga afsluiten. Heel erg bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muta
  • Niet online
Ik heb nog steeds (mijn grootste ergernis meteen) dat whatsapp berichten laat binnenkomen. Net weer pas na 9 minuten, terwijl ik het chatscherm open had om te kijken of er iets nieuws binnen kwam.

heb htc trophy WP7.5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Muta schreef op zaterdag 03 maart 2012 @ 12:01:
Ik heb nog steeds (mijn grootste ergernis meteen) dat whatsapp berichten laat binnenkomen. Net weer pas na 9 minuten, terwijl ik het chatscherm open had om te kijken of er iets nieuws binnen kwam.

heb htc trophy WP7.5
Ik denk dat dat meer aan Whatsapp ligt dan aan de provider.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

Sando

Sandoichi

@Sylvia Noordwestfriesland wel prima. Ik heb wel het gevoel dat er meer compressie op zit oid, maar liever dat dan ouderwets hoge rekeningen.

Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rien91
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 30-04 10:20
Wat zijn de ervaringen wat betreft het verschil in daadwerkelijk verbruikte data op je telefoon en de hoeveelheid data vermeld op je factuur (gezien de 100kb afronding per sessie)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie_
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Harrie_

⠀                  🔴 🔴 🔴 🔴 🔴

RoD schreef op zaterdag 03 maart 2012 @ 12:02:
[...]

Dat lijkt mij dus niet. Heb hier zelf ook last van. Moet wel zeggen dat het bij mij wel heel veel scheelt als ik de applicatie laat open staan (dan komen ze wel snel binnen). In 'standby' duurt het langer dan dat het duurde bij bijv. T-Mobile.
Ik erger me er niet zo heel erg aan, maar soms is het wel vervelend. Maat van me heeft trouwens precies hetzelfde, dus het lijkt me bij meerderen voor te komen.

Hoeder van het Noord-Meierijse dialect

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HBSVDK
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 00:57
het duurt hier ook even met WA, gewoon via ziggo internet (mobiele databundel heb ik nog niet op de iphone 4), die komt er wel aan, bij het net aanschaffen van de galaxy y voor 14 euro incl. 500mb internet.

Hopen dat het goed komt met de 100kb afronding. Mocht de 500mb 'op' zijn, snoept ie maar van de 275 units, want dat geldt ook in dit abbo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

McLatey schreef op maandag 05 maart 2012 @ 00:11:
[...]

Dat lijkt mij dus niet. Heb hier zelf ook last van. Moet wel zeggen dat het bij mij wel heel veel scheelt als ik de applicatie laat open staan (dan komen ze wel snel binnen). In 'standby' duurt het langer dan dat het duurde bij bijv. T-Mobile.
Ik erger me er niet zo heel erg aan, maar soms is het wel vervelend. Maat van me heeft trouwens precies hetzelfde, dus het lijkt me bij meerderen voor te komen.
Kan ook aan je telefoon liggen, hierbij in het midden latend of je dit hiervoor ook al
had (of dat je een iOS-phone hebt), maar op android kan het ook te maken hebben
met de IDLE-states van je telefoon, je modem of WiFi-sleep policy.Als het te vaak
moet schakelen of als je telefoon echt hardware uitschakelt dan ben je inderdaad
niet altijd 'bereikbaar'.

Hier met whatsapp op een:

Galaxy S
Galaxy Nexus

Geen problemen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muta
  • Niet online
RoD schreef op zaterdag 03 maart 2012 @ 12:02:
[...]

Toch vreemd dat ik met Hi, zelfde setup geen problemen had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 05:03
McLatey schreef op maandag 05 maart 2012 @ 00:11:
[...]

Android? Zo ja, zet "enable always-on mobile" eens aan?

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie_
  • Niet online

Harrie_

Sorcerer8472 schreef op maandag 05 maart 2012 @ 13:50:
[...]

Android? Zo ja, zet "enable always-on mobile" eens aan?
Gebruik op het moment een iPhone, en heb dit probleem met t-mobile nooit gehad dusja....
Overigens heeft iemand die ik ken dus hetzelfde probleem, ook met iphone. Het lijkt wel ofdat push-berichten niet altijd meteen doorkomen maar meer in 'bursts'.

Daarnaast zit ikzelf (en bijv. diegene die ik ken en in de buurt woont niet) dus nog steeds met het probleem dat in sommige gesprekken het geluid even wegvalt of 'scrambelt' (variërend van 1 seconde tot compleet wegvallen van het geluid totdat ik ophang).
Meerdere telefoons geprobeerd (iPhone, Nexus S, Nokia N95, Nokia N80) op alle banden (gprs-edge-3g) en op verschillende adressen maar het probleem blijft maar aanhouden en is op iedere telefoon (en plek) hetzelfde.

Inmiddels ben ik hier al een half jaar mee bezig maar ze kunnen maar niet vinden waar het aan ligt. Recentelijk is het wel minder geworden (van ieder gesprek naar 1 op de 3 gesprekken en minder lange storingen) maar het is wel erg irritant... :| En best vreemd aangezien ik de eerste paar maanden nergens last van gehad heb; het probleem is van de één op andere dag plots ontstaan.

[ Voor 5% gewijzigd door Harrie_ op 06-03-2012 01:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rien91
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 30-04 10:20
Rien91 schreef op zondag 04 maart 2012 @ 16:02:
Wat zijn de ervaringen wat betreft het verschil in daadwerkelijk verbruikte data op je telefoon en de hoeveelheid data vermeld op je factuur (gezien de 100kb afronding per sessie)?
Wat zijn jullie ervaringen hier mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simba1
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 12-02-2024
Rien91 schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 09:57:

Daarnaast zit ikzelf (en bijv. diegene die ik ken en in de buurt woont niet) dus nog steeds met het probleem dat in sommige gesprekken het geluid even wegvalt of 'scrambelt' (variërend van 1 seconde tot compleet wegvallen van het geluid totdat ik ophang).
Meerdere telefoons geprobeerd (iPhone, Nexus S, Nokia N95, Nokia N80) op alle banden (gprs-edge-3g) en op verschillende adressen maar het probleem blijft maar aanhouden en is op iedere telefoon (en plek) hetzelfde.

Inmiddels ben ik hier al een half jaar mee bezig maar ze kunnen maar niet vinden waar het aan ligt. Recentelijk is het wel minder geworden (van ieder gesprek naar 1 op de 3 gesprekken en minder lange storingen) maar het is wel erg irritant... En best vreemd aangezien ik de eerste paar maanden nergens last van gehad heb; het probleem is van de één op andere dag plots ontstaan.

Wat zijn jullie ervaringen hier mee?
Ik heb precies het zelfde probleem. Ook bij mij had ik de eerste maanden geen probleem en is het opeens van de ene op de ander dag ontstaan. Sinds een week gebeurd het iets minder vaak. Bij mij treed het op verschillende locaties op (locaties waar ik een sterk signaal heb). Zelf heb zelf het gevoel dat de andere kant van de lijn er niet iets van merkt.

Eerst dacht ik dat ik zo ongeveer de enige was die hier last van heeft. Maar van de support desk begreep ik dat er meer mensen dit probleem hebben. Ik begin er zelf behoorlijk moe van te worden. Behalve dit probleem heb ik ook geruime tijd een internet problemen gehad, maar dat is nu sinds iets van 2wk opgelost.

Ik hoop dat ze eea snel oplossen, anders moet ik maar naar een andere provider uitkijken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie_
  • Niet online

Harrie_

simba1 schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 21:44:
[...]

Ik heb precies het zelfde probleem. Ook bij mij had ik de eerste maanden geen probleem en is het opeens van de ene op de ander dag ontstaan. Sinds een week gebeurd het iets minder vaak. Bij mij treed het op verschillende locaties op (locaties waar ik een sterk signaal heb). Zelf heb zelf het gevoel dat de andere kant van de lijn er niet iets van merkt.

Eerst dacht ik dat ik zo ongeveer de enige was die hier last van heeft. Maar van de support desk begreep ik dat er meer mensen dit probleem hebben. Ik begin er zelf behoorlijk moe van te worden. Behalve dit probleem heb ik ook geruime tijd een internet problemen gehad, maar dat is nu sinds iets van 2wk opgelost.

Ik hoop dat ze eea snel oplossen, anders moet ik maar naar een andere provider uitkijken..
Ik zie dat je meerdere berichten bij elkaar gepakt hebt bij het quoten :P.
Maarre ik heb dus hetzelfde. Laatste week is het iets minder geworden met het wegvallen, ondanks het nog wel voorkomt, en hetzelfde ook met het internet. Veel meer mensen hadden problemen met de internetverbinding maar volgens mij zijn er minder mensen die ook het probleem hebben met de wegvallende gesprekken. Althans, ik ken meer mensen met HN en die hebben dit probleem dus niet.

Overigens is het bij mij wel zo dat de andere kant het wel merkt. Het is zo bij mij dat of het geluid aan mijn kant uitvalt, of het geluid aan de andere kant (dus dat ik anderen wel hoor maar zij mij niet) en tevens ook dat het aan twee kanten tegelijkertijd voorkomt.

Overigens wel bijzonder; ik ben reeds dus al MAANDEN bezig dit probleem aan te kaarten waarbij ze nu opnieuw met de eerste oplossingen komen... en me tevens melden dat ik de enige ben en ze echt alles al nagekeken hebben. Dat er verder dus helemaal niets van dit probleem bekend is bij een andere klant.

Zal ze toch weer eens een mail sturen. Heb al voorgesteld dat ze m'n aansluiting eens goed doorlichten en m'n simkaart voor de zekerheid anders ook maar moeten swappen. Dat hebben ze tot nu toe nog steeds niet gedaan...

Hiernaast: ik word ook een beetje moe van het maar opnieuw en opnieuw moeten toelichten van het probleem. Ik heb echt gigantische mails (met alle mogelijke vragen/opties) gestuurd incl. een log wanneer het geluid wegviel in welk gesprek, op welke plek, op welke band ik belde, etc. Dan krijg je zo'n antwoord als in: probleer je instellingen opnieuw te in te stellen, hoewel ik dus aangeef alles goed ingesteld te hebben en op verschillende telefoons altijd hetzelfde probleem heb (en vroeger dus niet). :/ Of dat het aan m'n locatie kan liggen, hoewel ik dus doorgeef dat ik het op meerdere locaties heb en dat ik hiernaast nog een Vodafone contract heb die dus nooit nergens last van heeft. Ik beschrijf dit allemaal tot in den treure maar telkens krijg ik weer een antwoord waar ik dus geen drol aan heb. Heb het gevoel dat als je een flinke gedetailleerde mail stuurt deze gewoon niet goed in het geheel wordt gelezen.

Hetzelfde was dat overigens met het probleem van het internet: ze bleven maar ontkennen dat er iets fout in het systeem zou kunnen zitten en ik heb ook weken lang van alles door moeten nemen. Het lijkt me toch duidelijk dat als er zoveel klachten (in het geval van internet) zijn dat dit voor een dusdanig bedrijf het probleem wel binnen een maand gelokaliseerd moet kunnen worden?

[ Voor 23% gewijzigd door Harrie_ op 08-03-2012 01:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simba1
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 12-02-2024
Helaas een blijk van herkenning. Ik krijg ook niet het gevoel dat de mails due ik stuur erg goed gelezen worden.
Ik heb m'n telefoon ook al ettelijke keren moeten resetten, waarna ik weer van alles moet instellen (iphone4s).

Ook het ontkennen van het internet probleem. Ik heb ook een mifi met een Vodafone sim erin. Op exact de zelfde locatie had ik daarmee wel internet en met m'n phone niet. Gelukkig dat ze het internet probleem voor mij gefixt hebben. In principe werkt het bij mij nu opeens weer. Van de ene op de andere dag zonder dat ik iets heb gedaan.

Nog even terug naar het uitvallen. Ik zij eerder dat de andere kant geen problemen ondervindt.. Ik moet misschien zeggen dat ik geen klachten heb gekregen van de andere kant (gene met wie je praat). Ik vraag er niet iedereen naar, maar heb dat wel een aantel keer gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 29-04 15:05

Nox

Noxiuz

Ik ben van plan voor mijn moeder ook hollands nieuwe aan te schaffen. 275 units (sms,internet of spraak).

Lekker makkelijk want dan kunnen we ook whatsappen naar mijn moeder. Scheelt vooral mij en mijn zusjes veel geld en we kunnen eens een foto sturen of iets dergelijks.

Alleen als we alleen af en toe een whatsappje sturen dan gaat er bij haar Nokia C5 voor het ontvangen van 1 whatsapp berichtje dus 100kb af als daarna de sessie weer gesloten wordt?

Ik ben benieuwd of mijn moeder zichzelf niet hiermee keihard in de vingers gaat snijden. Als een sessie op de Nokia C5 dan bij wijze van spreke dagenlang open blijft staan is het geen probleem uiteraard.

EDIT:

Kan natuurlijk ook al het data uitgooien op de C5, dan wordt het old skool sms'en en bellen (heeft ze ook zat aan die 275 units)

[ Voor 18% gewijzigd door Nox op 08-03-2012 14:51 ]

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie_
  • Niet online

Harrie_

NoxiuZ schreef op donderdag 08 maart 2012 @ 14:45:
Alleen als we alleen af en toe een whatsappje sturen dan gaat er bij haar Nokia C5 voor het ontvangen van 1 whatsapp berichtje dus 100kb af als daarna de sessie weer gesloten wordt?

Ik ben benieuwd of mijn moeder zichzelf niet hiermee keihard in de vingers gaat snijden. Als een sessie op de Nokia C5 dan bij wijze van spreke dagenlang open blijft staan is het geen probleem uiteraard.

EDIT:

Kan natuurlijk ook al het data uitgooien op de C5, dan wordt het old skool sms'en en bellen (heeft ze ook zat aan die 275 units)
Ja, je hebt in feite gelijk. Mocht ze alleen het bericht bekijken dan kost dat inderdaad 1 datasessie. Althans, als de telefoon na het sluiten ook de dataverbinding beëindigt (missch. is dit anders in te stellen). Echter heb je dus wel 10 datasessies per mb, en een mb kost je bij een 275 abo 4,2 cent (dan wel 3,8 cent bij een 2 jarig abonnement). En dan hebben we het over buiten de bundel, dus zonder internetabonnement, met zou bij veel gebruik (en geen toegang tot wifi) dan voordeliger zijn voor je moeder.
Ze kan dus één (of meerdere) bericht(en) openen en versturen en dat kost dan hooguit 0,42 cent (ofwel €0,0042). Altijd goedkoper dan sms'en dus...

Ik gebruik zelf op het moment een oudere iPhone waarbij de wifichip niet meer functioneert. Moet zeggen dat ik redelijk wat af whatsapp, facebook en mail ontvang. Echter is het voor mij nog steeds goedkoper geen databundel te pakken; ik gebruik rond de 300mb. En dat is dus vooral nu m'n wifi het niet meer doet. Als m'n wifi het wel doet is het veel minder. Ik kijk dan ook geen filmpjes via m'n mobielinternet etc. maar wat ik wil zeggen dat het afronden vast en zeker meer data oplevert maar ik het persoonlijk niet echt schrikbarend vind wat ik hierdoor gebruik.
simba1 schreef op donderdag 08 maart 2012 @ 06:25:
Helaas een blijk van herkenning. Ik krijg ook niet het gevoel dat de mails due ik stuur erg goed gelezen worden.
Ik heb m'n telefoon ook al ettelijke keren moeten resetten, waarna ik weer van alles moet instellen (iphone4s).

Ook het ontkennen van het internet probleem. Ik heb ook een mifi met een Vodafone sim erin. Op exact de zelfde locatie had ik daarmee wel internet en met m'n phone niet. Gelukkig dat ze het internet probleem voor mij gefixt hebben. In principe werkt het bij mij nu opeens weer. Van de ene op de andere dag zonder dat ik iets heb gedaan.

Nog even terug naar het uitvallen. Ik zij eerder dat de andere kant geen problemen ondervindt.. Ik moet misschien zeggen dat ik geen klachten heb gekregen van de andere kant (gene met wie je praat). Ik vraag er niet iedereen naar, maar heb dat wel een aantel keer gedaan.
Van de een op andere dag was bij iedereen volgens mij het internet een stuk beter. Zowel wat ik gehoord heb van kennissen als wat ook te lezen is hierboven op 14 feb.

Ja, zoals het in ieder geval bij mij is is het uitvallen zowel aan mijn kant, bij de ander, als dus bij alle twee tegelijk. Van een 'scramble' in het gesprek tot 30 seconde stilte.
Misschien kun je het ook eens proberen maar bij mij is het ook nog veel erger als ik een conference call heb. Dus met 2 mensen in 1 gesprek (=3) die je zelf host (ff een 2e gesprek toevoegen als je iemand aan de lijn hebt). Het lijkt wel of de bandbreedte over spraak gewoon wat te 'krap' afgesteld staat.

Ik ben trouwens naar mijn mail van gister teruggebeld door iemand van Hollandsnieuwe. Ik heb tevens verwezen naar dit topic op tweakers en dat zou eens doorgenomen worden.
Zijn er dus mensen die nog een soortgelijk probleem hebben lijkt het me nuttig dat je je even (opnieuw) meldt..

Mijn simkaart wordt nu iig geswapt, kleine kans dat het hieraan ligt maar ik wil het graag proberen gezien ik echt van het probleem af wil!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 29-04 15:05

Nox

Noxiuz

Mijn moeder hoopte ik rond de 50MB in te schatten. Ze download zo nu en dan eens een foto en stuurt een Appwhatsje. That's it, die Nokia C5 kan niet eens veel meer behalve email maar dat kan ze niet lezen op die telefoon :P

Maar al besloten dat we het even aankijken. Als dat internet toch te hard gaat is 275 min/sms voor een tientje nog een erg goede prijs en voor haar zeker ook haalbaar met haar +/- 100sms per maand en nog wat minuten erbij. Maar het zou fijn zijn als we een keer een foto konden sturen of wat meer konden sms'en via whatsapp. Nu is het alleen het noodzakelijke: ik eet niet mee, ik eet bij GF/Kroeg/Werk en ben om 10 uur thuis.

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:22
Ben zelf ingegaan op deze aanbieding: http://www.hollandsnieuwe.nl/spits

Heb geen hoge verwachtingen na het lezen van dit topic, maar als ze echt een wanprestatie leveren kom ik er toch wel vanaf...

Overigens in de familie 2 personen al een jaar lang probleemloos met HN maar dat is zonder databundel. We zullen zien!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReseT
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Als je via de Belcompany Site HN besteld. Dan betaal je geen aansluitkosten en eerste maand gratis! Normaal word er bij je bankrekeningcontrole (0,01 ct pinnen) ook betaald voor je eerste maand en aansluitkosten. Maar bij BC is dit dus 0euro. Daarnaast ook de internet korting van 1,5 euro bij 275 en 2euro bij 550, beide voor 1 jaar.

Mensen met de vraag hoe de 100kb afronding impact heeft. Als je je internetgebruik niet veranderd kan ik ongeveer 3x meer mb's aftikken dan met 10kb (android). Je kan zelf meten door een internettelletje bij te houden die je kan instellen met een afronding van 100kb. Bv 3G watchdog pro. Zijn vast wel gratis apps die dat ook doen.

Mijn abonnement gaat 11 april in en ik denk nu al een 550 abonnement nodig te hebben ipv een 275. Puur door die afronding.

ID4.1M Honey Yellow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 30-04 08:30
Sinds twee weken nu overgegaan op Hollandsnieuwe. Vanwege eerdere ervaringen van een vriend in dit topic, toch wel een beetje huiverig maar momenteel gaat alles goed. Whatsapp komt zonder problemen binnen, internet werkt goed, bellen werkt goed, gesprekken zijn stabiel. Bereik is niet altijd even goed maar ik heb begrepen dat dat aan de 2G/3G instellingen ligt (3G is wat minder). Ik heb op mijn HTC desire nationale dataroaming aangezet vanwege het gebruik van het Vodafone netwerk maar ik weet niet zeker of dat nodig is.

Verder vind ik het wel prettig dat ik per maand ruim 50 euro ga besparen op m'n telefoonrekening vanaf 20 april (dan gaat T-mobile abbo geporteerd worden naar HN). Finally! Heel klein beetje minder functionaliteit neem ik wel voor lief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JHas
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 31-05-2022
Heeft iemand anders problemen met Hollandsnieuwe? ik heb nu al enkele dagen geen internet en vraag mij af of dat aan mij telefoon ligt of aan de provider? Ik kan wel bellen en smsen. Het rare is wel dat elk smsje 10 keer word verzonden en ik zelf een niet verzonden bericht krijg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• treslem
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 23-03 10:42
JHas schreef op zaterdag 24 maart 2012 @ 18:14:
Heeft iemand anders problemen met Hollandsnieuwe? ik heb nu al enkele dagen geen internet en vraag mij af of dat aan mij telefoon ligt of aan de provider? Ik kan wel bellen en smsen. Het rare is wel dat elk smsje 10 keer word verzonden en ik zelf een niet verzonden bericht krijg.
Geen problemen hier, zowel internet/whatsapp als bellen/sms-en gaat prima.
Vanmiddag nog als personal hotspot gedraaid, ging zonder problemen..

La dolce vita - non farmi ridere

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Idem hier :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone
Hier ook nergens last :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HBSVDK
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 00:57
weet iemand hoe het zit met nummerportering? IK heb 2 weken terug aangegeven dat ik wil overstappen op 29 maart van blyk naar HN.
op mijn hollands nieuwe staat in het overzicht: "status van je nummerbehoudaanvraag: datum nummerbehoud: 29-03-2012"

kijk ik onder instellingen staat er: "je aanvraag is in behandeling... "

nooit heb ik via email of wat dan ook een bevestiging gekregen of het gelukt is met de aanvraag. Mag ik er vanuit gaan dat het komende donderdag gaat lukken? of is er iets misgegaan? iemand ervaring met nummerportering? IK heb ze hierover vorige week dinsdag al een mail gestuurd, nooit response op gehad, stelletje apen:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KC Boutiette
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
@HBSVDK Als ik het me goed herinner is het bij mij ook zo gegaan. Je krijgt geen expliciete melding dat je nummerportering gelukt is. Dat moet je maar uit de dingen die je genoemd hebt afleiden. Evengoed is het bij mij allemaal prima gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vDorst
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
Het klopt dat je er geen melding van krijgt.

Bij mij was het mis gelopen. Ze hebben namelijk 2 systemen.
Het was niet ingevoerd in het 2de systeem. Dus ik mocht mooi weer een maand wachten.
Ze hebben wel zolang de incasso stop gezet.
Nu is het netjes volgens de aan gegeven datum gelukt.
Volgens HN zal je nummer rond 9 uur 's ochtends over gaan van provider.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jab65
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 29-03 22:34
Heeft iemand van jullie toevallig afgelopen maanden zijn abonnement verlengd? Ik heb dat in januari gedaan. Heb toen weer een jaarcontract afgesloten voor 10 euro per maand voor het 275 abonnement. Nu blijken ze ineens 11,5 euro per maand af te schrijven. :( Heb al gevraagd wat er aan de hand is, maar wacht nog op antwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 30-04 14:05

SeatRider

Hips don't lie

Ik heb een probleempje met mijn Hollands Nieuwe simkaart icm mijn Nexus S. Ik kwam van Vodafone, en dat werkte gewoon. Nu ik op Hollands nieuwe zit, bleek mijn APN te ontbreken. Geen probleem, voeg ik 'm handmatig toe (via http://www.hollandsnieuwe...ernet/handmatig-instellen). Irritant is dat de APN bij het opslaan gewoon weg is. Na wat googlen blijkt dat het te doen gebruikelijk is dat een APN waarvan de MCC/MNC combi niet overeenkomt met wat er op de SIM staat, niet wordt getoond: http://www.droidforums.ne...93-apn-will-not-save.html

Volgens Netwerk Info II is dit echter wel degelijk 204/04, dit komt overeen met wat HN op haar site claimt.

Als ik een nieuwe APN toevoeg, komt Android standaard echter met 204/07. Als ik dat laat staan, slaat ie 'm wel op, en ik kan zelfs internetten. Alleen valt de G3 verbinding na een paar uur weg, en moet ik data uit- en aanzetten om weer verbinding te krijgen.

Heeft het een met het ander te maken, of zijn dit 2 verschillende problemen?

Edit: 20404 is Vodafone, makes sense, en 20407 is Teleena, en is inactive volgens deze site: http://www.prepaidmvno.co...e-country-codes-mcc-imsi/ .

[ Voor 7% gewijzigd door SeatRider op 30-03-2012 17:28 ]

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie_
  • Niet online

Harrie_

SeatRider schreef op vrijdag 30 maart 2012 @ 17:22:
Ik heb een probleempje met mijn Hollands Nieuwe simkaart icm mijn Nexus S. Ik kwam van Vodafone, en dat werkte gewoon. Nu ik op Hollands nieuwe zit, bleek mijn APN te ontbreken. Geen probleem, voeg ik 'm handmatig toe (via http://www.hollandsnieuwe...ernet/handmatig-instellen). Irritant is dat de APN bij het opslaan gewoon weg is. Na wat googlen blijkt dat het te doen gebruikelijk is dat een APN waarvan de MCC/MNC combi niet overeenkomt met wat er op de SIM staat, niet wordt getoond: http://www.droidforums.ne...93-apn-will-not-save.html

Volgens Netwerk Info II is dit echter wel degelijk 204/04, dit komt overeen met wat HN op haar site claimt.

Als ik een nieuwe APN toevoeg, komt Android standaard echter met 204/07. Als ik dat laat staan, slaat ie 'm wel op, en ik kan zelfs internetten. Alleen valt de G3 verbinding na een paar uur weg, en moet ik data uit- en aanzetten om weer verbinding te krijgen.

Heeft het een met het ander te maken, of zijn dit 2 verschillende problemen?

Edit: 20404 is Vodafone, makes sense, en 20407 is Teleena, en is inactive volgens deze site: http://www.prepaidmvno.co...e-country-codes-mcc-imsi/ .
Heb net eens in mijn eigen telefoon gekeken. Had hiervoor ook een Nexus S, en nu de Galaxy Nexus (met ICS). Heb dat eerlijk gezegd nooit ingesteld maar ik zag dat ie bij mij standaard wel op 204/04 staat (en opgeslagen is dus). Weet niet of je er echt iets aan hebt, maar het is dus niet zo dat het überhaupt niet mogelijk is om 204/04 op te slaan. Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 311525

Ik heb via een oude LG Cookie opnieuw de instellingen handmatig ingegeven en op deze telefoon vind je WEL de mogelijkheid om de SIM Toolkit te benaderen. Als je dan roamingdiensten, handmatig en internationaal kiest (stond op nationaal) en opslaat. Even telefoon op vliegtuigstand zetten en daarna weer terug zodat de SIM kaart opnieuw wordt gestart zul je zien dat je nu WEL bij MNC 04 kunt ingeven. Er verschijnt zelfs een Vodafone toegangspunt maar die werkt niet omdat die geen toegang verlenen aan HN. Het beste is deze te verwijderen door eerst te kiezen en dan via menu verwijderen.
Het is (nog) niet duidelijk of dit nou een veel betere verbinding geeft dan met 07 als waarde. Het blijft natuurlijk idioot dat HN SIM-kaarten uitgeeft met de verkeerde instelling (nl nationaal i.p.v. internationaal).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vDorst
  • Niet online
Ik heb een LG o2x met nieuwe v20o firmware, maar ik mis de SIM Toolkit.
Ik weet alleen niet of ik dit wel had, toen ik nog KPN had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 311525

Het is een icoontje dat op een sim moet lijken en bij mij stond er HollandsNieuwe onder. Gek genoeg zag ik dat icoontje pas verschijnen op mijn Galaxy Ace NA dat ik via die LG Cookie de instellingen had veranderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vDorst
  • Niet online
de sim toolkit is wel geinstalleerd, De apk staat er wel op. en nog specifiek geinstalleerd.
Maar toch verschijnt het icontje niet in de applicaties lijst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

woe 04 april 9:15 uur - NETWERKSTORING

Wegens brand in een data centrum bij Vodafone in Rotterdam is onze dienstverlening op dit moment verstoord. U kunt mogelijk problemen ondervinden met bellen of gebeld worden en het opzetten van dataverbindingen.

Wij werken hard aan een oplossing en we houden je op deze plaats op de hoogte van de voortgang daarvan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SL65
  • Registratie: December 2009
  • Nu online
Verklaart gelijk waarom mijn telefoon al de hele tijd aan het zoeken is naar het netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• low_n_slow
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-04 23:47
4 april 15:30 uur - UPDATE

Uit veiligheidsoverweging is alle elektriciteit in de netwerkcentrale, waar de brand in Rotterdam heeft gewoed, vanmorgen afgesloten. Dit houdt in dat geen van de apparatuur in het pand nog functioneert. Hierdoor kunnen hollandsnieuwe klanten in de meeste gevallen niet bellen, sms'en of gebruik maken van mobiel dataverkeer. Inkomende gesprekken leiden direct naar voicemail.

Op dit moment kunnen wij helaas nog niet aangeven wanneer de problemen zullen zijn verholpen.
Begrijp ik het nou goed dat wij nog zwaarder zijn getroffen dan de VF klanten zelf?!? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Windstorm
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 14-11-2022
Heb alle de hele dag storing in Gelderland!, op mijn nummers gebruikmakend van MVNE Teleena, waar ook hollandsnieuwe onder zit.

Volgens mij worden bij storingen de aansluiting via Teleena met lage prioriteit behandeld en bij capacitieit problemen er eerder van het netwerk gegooid.

Met nummers van Vodafone (simkaarten) zelf heb, ik geen problemen gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Skyhawk-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
4 april 22:30 uur - UPDATE

In de komende uren wordt het verkeer op het hollandsnieuwe netwerk langzaam opgeschakeld. Te beginnen met de diensten bellen en sms. Mobiel internet zal pas worden opgestart op het moment dat het netwerk weer stabiel is. De verwachting is dat dit in de loop van donderdag 5 april zal plaatsvinden.
Nogmaals onze excuses voor het ongemak.
Klantenservice Hollandse Nieuwe

Ik hoop dat ze de boel gauw weer draaiende hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orange.x
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 30-04 10:40
Ik begrijp nog iets niet met die HN, zie allemaal aanbiedingen en in juli loopt me abo bij VF af wat gewoon perfect is nu qua prijs en minuutjes smsjes en inet. Maar dat doorzetten kost me na 2 jaar gewoon teveel per maand.

Is het nu zo dat als ik een bericht krijg dat ik een whatsapp bericht heb bijv, dat ik dan dus even een verbinding heb met internet en ik dan 2 seconden later niet meer dat heb en ik dus 100kb kwijt ben?

Is er een mogelijkheid dat ik bijvoorbeeld nu al een app kan gebruiken om dan te bekijken wat het zou zijn als ik in zo'n app die afronding doe per 100kb met mijn huidige abo? Om te zien hoe hard het zeg maar zou gaan?

Ze hebben wel gewoon goede aanbiedingen, en dat is interessant. Maar als je door zo'n bundel heenvliegt vanwege die afronding, dan vraag ik me af of het wel echt zo heel handig is.

Is het ook echt zo dat je in het buitenland gewoon geen bereik hebt? En hoe zit het met een iPhone 4s? Knippen moet toch wel gewoon kunnen werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 05:03
Windstorm schreef op woensdag 04 april 2012 @ 17:13:
Heb alle de hele dag storing in Gelderland!, op mijn nummers gebruikmakend van MVNE Teleena, waar ook hollandsnieuwe onder zit.

Volgens mij worden bij storingen de aansluiting via Teleena met lage prioriteit behandeld en bij capacitieit problemen er eerder van het netwerk gegooid.

Met nummers van Vodafone (simkaarten) zelf heb, ik geen problemen gehad.
Hoeveel nummers heb je dan joh?

Zover ik begreep is alles qua roaming getroffen: internationaal bellen is niet mogelijk (met VFNL-sim in het buitenland), internationaal sms'en is niet mogelijk, en ook inbound roaming is niet mogelijk volgens iemand op de FP (m.a.w. buitenlandse gebruikers kunnen niet roamen op VFNL).

Nogal heftige storing dus, nog los van dat er 600 masten uit liggen...

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muta
  • Niet online
Ik heb HN en heb in brabant nog steeds geen bereik :S. Volgens mij wel bellen/smsen maar geen internet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone
Omg Eindhoven ook nog steeds geen bereik met HN.
Ik geloof ook niet zoveel van dat fabeltje op de HN klantenservice site. Volgens mij ligt alles gewoon nog plat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone
Qua afronding valt het volgens mij wel mee. Ik heb niet heel erg het idee dat whatsapp een heftige aanslag pleegt. Wel heb ik gmail sync uitgezet. Na 3 weken had ik nog 6.89 euro tegoed over na intensief whatsapp, drawsome, enkele keren (lang) bellen en sms'en.

Knippen van de simkaart is volgens mij geen enkel probleem. Vriendin heeft een iPhone 4S en die heeft haar HN kaart geknipt zonder problemen. Werkt feilloos (nu even niet maar dat terzijde :+ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 227911

Typhone schreef op donderdag 05 april 2012 @ 11:58:
Omg Eindhoven ook nog steeds geen bereik met HN.
Ik geloof ook niet zoveel van dat fabeltje op de HN klantenservice site. Volgens mij ligt alles gewoon nog plat.
Gisterenavond laat/vannacht was het netwerk even online hier in Veldhoven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henrid
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 07-03 18:49
Kan nu al 2 dagen niet internetbankieren en nauwelijks mobiel internetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vDorst
  • Niet online
Ik had ook problemen in Eindhoven.
Dit komt volgens mij door dat het een virtuele provider is.
Als de "hoofd" computer die dat regelt eruit ligt. Dan werkt het niet meer voor het hele land.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orange.x
Typhone schreef op donderdag 05 april 2012 @ 12:01:
[...]

Qua afronding valt het volgens mij wel mee. Ik heb niet heel erg het idee dat whatsapp een heftige aanslag pleegt. Wel heb ik gmail sync uitgezet. Na 3 weken had ik nog 6.89 euro tegoed over na intensief whatsapp, drawsome, enkele keren (lang) bellen en sms'en.

Knippen van de simkaart is volgens mij geen enkel probleem. Vriendin heeft een iPhone 4S en die heeft haar HN kaart geknipt zonder problemen. Werkt feilloos (nu even niet maar dat terzijde :+ )
Is er een download teller app voor de iPhone waarbij je aan kan geven dat er een afronding in moet van 100kb, zoals HN doet? Dan kan ik bijvoorbeeld een maandje proefdraaien met mijn huidige abo om te kijken hoe hard dat dan gaat... Want zover ik weet heeft VF dat op dit moment helemaal niet zo'n afronding of deze staat misschien heel laag. Ongetwijfeld veel lager dan HN hanteert lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 227911

Hier in Veldhoven werkt bellen en mobiel internet weer. Hopelijk is dit morgen ook nog het geval. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vgroot
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 27-03 13:11
McLatey schreef op maandag 02 april 2012 @ 03:02:
[...]

Heb net eens in mijn eigen telefoon gekeken. Had hiervoor ook een Nexus S, en nu de Galaxy Nexus (met ICS). Heb dat eerlijk gezegd nooit ingesteld maar ik zag dat ie bij mij standaard wel op 204/04 staat (en opgeslagen is dus). Weet niet of je er echt iets aan hebt, maar het is dus niet zo dat het überhaupt niet mogelijk is om 204/04 op te slaan. Succes!
Zit erover te denken om de nieuwe HTC One X via studentmobiel aan te schaffen met een 2-jarig HN abbo.
Kun jij eens aangeven hoeveel data ja verbruikt? en wat je daarmee doet? ik zie nogal op tegen die afronding op 100kb na een datasessie.
Maar thuis en op het werk heb ik voornamelijk wifi aanstaan, verwacht dat het dus ook wel meevalt.
https://www.studentmobiel...n_id=1041#bestelformulier

Canon EOS 400D - Tamron 17-50mm f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Tja ach, heb hier nog een 1000MB pakket en kom altijd, bij intensief gebruik,
net uit! Heb die Beltegoed Haring app en houd het goed in de gaten. Je zou 't
gewoon moeten redden. Helaas is mijn WiFi kapot thuis, anders zou het nog
veel minder moeten zijn.

Veel:

Twitter
Whatsapp
XDA
Tapatalk
FB

(waarvan laatste een HollandsNieuwe-vreter is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Ik ben sinds het gedoetje bij Vodafone ook steeds mijn netwerk kwijt. Nu kan ik wel bellen maar niet SMSsen. Mijn telefoon zegt dan dat ik het verkeerde nummer heb van de SMS-centrale, maar die heb ik uiteraard nooit veranderd. Ik weet niet eens hoe. :P

Hebben meer mensen hier last van?
Ook heeft Vodafone het steeds over de regio Rotterdam die er last van heeft. Nou, ik woon in Leeuwarden, en het zou allemaal wel heel toevallig zijn als dit niets met de storing bij Vodafone te maken heeft.

Afbeeldingslocatie: http://www.martynwalker.com/wp-content/uploads/2011/08/vodafone-customer-service-fail.jpg

@HetRatje: Ik heb geen android, maar geeft dat programma ook aan hoeveel elke app gebruikt?
Ik ben wel nieuwscierig naar het verbruik van de top 3 verbruikers, en hoeveel je die services gebruikt.

Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie_
  • Niet online

Harrie_

vgroot schreef op vrijdag 06 april 2012 @ 13:10:
[...]

Zit erover te denken om de nieuwe HTC One X via studentmobiel aan te schaffen met een 2-jarig HN abbo.
Kun jij eens aangeven hoeveel data ja verbruikt? en wat je daarmee doet? ik zie nogal op tegen die afronding op 100kb na een datasessie.
Maar thuis en op het werk heb ik voornamelijk wifi aanstaan, verwacht dat het dus ook wel meevalt.
https://www.studentmobiel...n_id=1041#bestelformulier
Moet zeggen dat ik pas een nieuw toestel heb, m'n Nexus S heb ik 4x ter reparatie moeten sturen voordat ie uiteindelijk geswapt werd voor een Galaxy Nexus.

Mijn gebruik is voornamelijk veel bellen. Ik denk rond de 800-2500 minuten per maand ongeveer. Daarnaast heb ik bijna altijd toegang tot wifi dus ik gebruik niet zoveel data, behalve als ik onderweg ben.
Met betrekking tot data; youtube filmpjes kijken of radio luisteren etc. doe ik niet (via mobiel internet). Gebruik het voornamelijk voor facebook, whatsapp, mail (3 mailboxen, synct per uur), twitter, nu.nl, drawsomething. Gezien mijn telefoon ruim een half jaar in reparatie heeft gezeten heb ik noodgedwongen mijn iphone met kapotte wifichip moeten gebruiken en heb ik enkel gebruik gemaakt van mobiel internet op mijn telefoon. Gezien ik in het verleden te weinig data gebruikte voor m'n internetabo heb ik die eraf gegooid. Met m'n iphone gebruikte ik (met meermaals dagelijks bovengenoemde diensten) zo rond de 300-350 mb (en zonder internetabonnement, dus tegen 3,5c/mb). Met wifi was dat rond maximaal 100 mb toen m'n wifichip het nog deed op de iphone. Gezien ik nog geen gehele volledige maand alleen android heb gebruik verwacht ik ongeveer hetzelfde verbruik aangezien het tussen ios en android niet heel veel zal verschillen denk ik (gezien dezelfde diensten). Echter hou ik er wel rekening mee dat ik bijv. geen updates ga draaien over mobiel internet, dan wel filmjes kijk etc. Voornamelijk FB, whatsapp, en wat nieuws lezen etc.

Ik zou zelf dus wel voldoende hebben aan de 500mb die erbij zit. En mocht dat niet genoeg zijn en je gebruikt bijv. 100mb meer dan zou je dat 3,40 euro extra kosten. Natuurlijk niet super goedkoop, maar dit bespaar je al snel als je een keer wat meer of over je bundel zou bellen. Stel je gaat een enkele keer, of wellicht 2 of 3x in twee jaar wat over je bundel heen dan heb je al snel nogal wat voordeel gezien je bij andere providers gewoon 30c buiten bundel betaalt. Tevens vind ik persoonlijk de prijzen bij de 'gewone providers' tegenwoordig echt belachelijk hoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laminaatplaat
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 00:08
Heeft iemand hier ervaring met de kortingen die gegeven worden op de abo's en prepaid's die ze verkopen bij het apparaat op Schiphol van HN.

In het bijbehorende foldertje staan de tarieven van 75, 175 minuten/sms en 275 en 550 minuten/sms/MB met de prijs voor 1 of 2 jaar. Eronder staat "Nu 50% korting op bovenstaande tarieven. Alléén via de Shopping Wall op Schiphol Plaza!!".

De tarieven zijn voor Sim Only:

1j 75 -- €5,00 -- 6,7ct
2j 75 -- €4,50 -- 6,0ct

1j 175 -- €8,00 -- 4,6ct
2j 175 -- €7,00 -- 4,0ct

1j 275 -- €11,50 -- 4,2ct
2j 275 -- €10,50 -- 3,8ct

1j 550 -- €19,50 -- 3,5ct
2j 550 -- €18,50 -- 3,4ct

Voor de simkaart betaal je 5 euro.

Ik ben niet zo bekend met de prijzen van abo's tegenwoordig (ik vind het zo onduidelijk allemaal) maar dit is toch een behoorlijk goede aanbieding?

Denken jullie ook dat met 50% korting op de tarieven bedoeld wordt dat je dus voor het grootste abo 9,25p/m betaald voor 2 jaar?

[ Voor 7% gewijzigd door laminaatplaat op 10-04-2012 09:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Ik denk het wel, want die prijzen zijn hetzelfde (zonder korting), dus die zal er dan nog vanaf moeten. Ik vraag me af hoe ze dat doen als alles uit de bundel gaat (want buitenlandkosten gaan ook uit de bundel bijvoorbeeld en als ze 50 procent korting geven dan snijden ze zich zo in de vingers, net als Dutchtone (->, Orange, -> T-Mobile) vroeger deed.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 23-04 18:27
Je zult je wel naar Schiphol moeten voor die korting, dus als reclame gimmick geen slecht idee waarschijnlijk. Online kan je ook al tot 38% korting krijgen, dus om op die locatie 50% te geven moet dan ook wel kunnen. Mmm, misschien wel de moeite waard om me een keer richting Schiphol te begeven. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 140896

In het persbericht staat dat het openingsaanbod slechts t/m maart geldt... Wilde al bijna in de trein stappen, maar ik denk dat ik nu toch thuis blijf. Tenzij jullie over andere informatie beschikken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vgroot
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 27-03 13:11
Dank voor je verhaal!

Op studentmobiel (https://www.studentmobiel...uwe-voorafvoordeel-2-jaar)
kan je ook aardig wat voordeel behalen op je sim only bij hollandse nieuwe!

Canon EOS 400D - Tamron 17-50mm f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orange.x
vgroot schreef op dinsdag 10 april 2012 @ 22:30:
[...]

Dank voor je verhaal!

Op studentmobiel (https://www.studentmobiel...uwe-voorafvoordeel-2-jaar)
kan je ook aardig wat voordeel behalen op je sim only bij hollandse nieuwe!
Ik vind € 24,- op 2 jaar nou niet echt super voordeel om over naar huis te schrijven :) Het is net 1 euro per maand! Overigens kan je dan nog beter een van de volgende aanbiedingen nemen:
- http://www.hollandsnieuwe.nl/tv 2jr € 14 / maand voor exact zelfde + telefoon die je kan verkopen
- http://www.hollandsnieuwe.nl/metro 2jr € 16,50 maand, voor zelfde + duurdere telefoon, doet in verkoop alleen niet het verschil van € 2 x 24 maanden er bij tov dat 1e abo..
- http://www.hollandsnieuwe.nl/spits 2jr € 19 / maand voor zelfde mins/sms/mb + nog weer duurdere foon, maar ook hier geldt geen meerwaarde door de extra kosten die je hebt per maand tov het 1e abo waar de telefoon echt echt gratis bij zit tov een normale sim only waar je met inet bundel ook € 14 voor betaald.

Kortom: volgens mij ben je het voordeligst uit met de http://www.hollandsnieuwe.nl/tv en dan de telefoon voor paar tientjes verkopen. Iedere 14 euro die je meer vangt heb je gewoon een maandje gratis gebeld etc. :)

@geejee:
Inderdaad als je zonder internetbundel neemt is hij 3 euro goedkoper dan nu de actie bij HN zelf is. Maar dan is het inderdaad goedkoper ja. Mocht je dus wel een internetbundel willen dan is het niets goedkoper dan bij HN zelf bestellen.

[ Voor 8% gewijzigd door orange.x op 12-04-2012 09:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ik heb hem via studentmobiel besteld. ik kon hem niet laten liggen: voorafvoordeel 275 voor 6,50 per maand 2 jaar lang 4 euro korting per maand = 4*24= 96 euro korting.
geen gedoe met marktplaats.
op de HN bevestiging staat 10 euro aansluitkosten, maar contract gaf aan 0 euro. Ik heb om verheldering gevraagd bij studentmobiel...

edit: student mobiel vertelt dat de aansluitkosten door studentmobiel zouden moeten worden geïncasseerd en dat ze ervoor hebben gekozen om die kosten niet te incasseren. Dus geen 10 euro aansluitkosten!

[ Voor 23% gewijzigd door Anoniem: 140896 op 12-04-2012 11:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 25-04 19:30
Weet iemand hoe het werkt met die internet bundel? Ik neem aan dat wanneer je die er bij neemt, dat ie voor MB's eerst dat verbruikt en dan pas je normale tegoed. Niet dat je na 275MB nog 500MB mag verbruiken maar niet meer bellen of smsen ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 247292

Martijn schreef op donderdag 12 april 2012 @ 11:56:
Weet iemand hoe het werkt met die internet bundel? Ik neem aan dat wanneer je die er bij neemt, dat ie voor MB's eerst dat verbruikt en dan pas je normale tegoed. Niet dat je na 275MB nog 500MB mag verbruiken maar niet meer bellen of smsen ;).
Eerst verbruik je je internetbundel, daarna de 275MB-bundel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie_
  • Niet online

Harrie_

Anoniem: 247292 schreef op donderdag 12 april 2012 @ 19:22:
[...]
Eerst verbruik je je internetbundel, daarna de 275MB-bundel.
En hetzelfde werkt het met je beltegoed. Dit kan je 3 maanden (vanaf dat het toegevoegd is) meenemen waarbij je eerst je oudste tegoed op maakt.
Bij veel providers kan je je beltegoed sowieso niet meer meenemen en wanneer dit in enkele gevallen wel (een extra maand) kan bel je vaak als eerst je nieuwe beltegoed op. Dat is bij HN dus niet het geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@mclatey: eindelijk eens een provider die je niet uitkleedt omdat het kan. Fijn om zulke logische tarieven te zien en straks ook te hebben.

Inmiddels heb ik de simkaart al binne. Nu nog wachten op overzetten van mijn nummer...

Om mijn internetgebruik te verminderen heb ik Llama geïnstalleerd op android. Daarmee kan je afhankelijk van o.a. je locatie (zendmasten), tijd, dag je wifi aanzetten en je mobiele data en sync uitzetten. 5x per dag mail ophalen is genoeg als ik op mijn werk ben. En dat scheelt straks in de kosten. En nu al in batterijverbruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrko
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 01-04 15:45
Anoniem: 140896 schreef op donderdag 12 april 2012 @ 20:23:
Om mijn internetgebruik te verminderen heb ik Llama geïnstalleerd op android. Daarmee kan je afhankelijk van o.a. je locatie (zendmasten), tijd, dag je wifi aanzetten en je mobiele data en sync uitzetten. 5x per dag mail ophalen is genoeg als ik op mijn werk ben. En dat scheelt straks in de kosten. En nu al in batterijverbruik.
Handige app!

Overigens heb ik zelf de telegraaf actie besteld: http://www.hollandsnieuwe.nl/telegraaf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

McLatey schreef op donderdag 12 april 2012 @ 20:09:
[...]

En hetzelfde werkt het met je beltegoed. Dit kan je 3 maanden (vanaf dat het toegevoegd is) meenemen waarbij je eerst je oudste tegoed op maakt.
Voor de volledigheid: De internetbundel en de SMS-bundel zijn maar één maand geldig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Even vraagje trouwens; heb nu een abonnement met het volgende kostenplaatje:

- voorafvoordeel 550 24 maanden €18.50
- 1000 MB bundel €10,00

Met een beetje korting eraf betaal ik nu €23,50 per maand. Dit abonnement loopt
tot 13 januari 2013. Mag ik / kan ik de provider vragen onder deze 'kosten' het abo
voort te zetten voor nog een jaar / 24 maanden? Of krijg ik dan te maken met de
500MB bundel (zonder korting)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dj_raoul
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 30-04 10:31
Hollandsnieuwe schreef op vrijdag 13 april 2012:
Tijdens zo’n grote storing wordt de rol die het mobiele netwerk dagelijks speelt pas echt voelbaar; je kunt dan niet communiceren op de manier die je gewend bent. We begrijpen dit en we willen dan ook iets voor je doen. Daarom krijg je van ons 1 week extra beltegoed waarmee je gebruik kunt maken van de diensten van hollandsnieuwe. Met andere woorden 7/30 van je abonnementskosten. Dit kun je gebruiken hoe en wanneer je wilt. Het tegoed wordt uiterlijk 25 april bijgeschreven.
Netjes, beter dan een paar dagen gratis bellen! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orange.x
Iemand die weet of een toestel van HN gesimlocked is voor alleen HN, of is het misschien simlock vrij, of ook voor Vodafone simkaart te gebruiken? Mailen met de helpdesk duurt denk ik weer een werkdag of 6...

[ Voor 17% gewijzigd door orange.x op 13-04-2012 14:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

dj_raoul schreef op vrijdag 13 april 2012 @ 13:42:
[...]

Vind ik ook, netjes :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henrid
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 07-03 18:49
Hier kan Vodafone een voorbeeld aan nemen. Je kan het tegoed gebruiken waarvoor en wanneer je maar wil. Zo zou het moeten zijn. HN heeft al eerder zo geacteerd op een storing, en dat is heel netjes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd door evdm

[ Voor 94% gewijzigd door Anoniem: 247292 op 13-04-2012 15:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd door evdm

[ Voor 88% gewijzigd door Anoniem: 247292 op 13-04-2012 15:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

orange.x schreef op vrijdag 13 april 2012 @ 14:06:
Iemand die weet of een toestel van HN gesimlocked is voor alleen HN, of is het misschien simlock vrij, of ook voor Vodafone simkaart te gebruiken? Mailen met de helpdesk duurt denk ik weer een werkdag of 6...
Paar weken geleden de Samsung Galaxy y van de tv-actie ontvangen. Helemaal simlockvrij. Ik heb een Vodafone en Simyo simkaart geprobeerd en ze werkten allebei.
dj_raoul schreef op vrijdag 13 april 2012 @ 13:42:
[...]

Ja, goede oplossing!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie_
  • Niet online

Harrie_

Anoniem: 247292 schreef op vrijdag 13 april 2012 @ 09:06:
[...]

Voor de volledigheid: De internetbundel en de SMS-bundel zijn maar één maand geldig!
Scherp! En je hebt helemaal gelijk!
Anoniem: 286128 schreef op vrijdag 13 april 2012 @ 09:48:
Even vraagje trouwens; heb nu een abonnement met het volgende kostenplaatje:

- voorafvoordeel 550 24 maanden €18.50
- 1000 MB bundel €10,00

Met een beetje korting eraf betaal ik nu €23,50 per maand. Dit abonnement loopt
tot 13 januari 2013. Mag ik / kan ik de provider vragen onder deze 'kosten' het abo
voort te zetten voor nog een jaar / 24 maanden? Of krijg ik dan te maken met de
500MB bundel (zonder korting)?
Nee, dit kan niet. Ook niet voor dezelfde kosten. Je kunt zelfs geen gebruik maken van bijv. die telefoonaanbiedingen die hier ook al passeren, als je dat wil moet je je abo opzeggen en een nieuw abo nemen. Nummerbehoud is dan ook niet mogelijk.
Het enige wat je kan doen is voor een verlenging op het moment in je console drukken op 'wijzig abonnement' en daar opnieuw je abo aan te vinken. Je hebt dan een nieuwe contractsperiode met de huidige tarieven. Ikzelf ben inmiddels ook contractsvrij maar ik wacht iig nog even, die 2 euro per maand extra heb ik wel over om niet vast te zitten aan een contract. En heb ergens anders gelezen dat ze wellicht wat gaan bedenken voor verlengers nog, dus ik zie dat wel effe aan. Als je btw je abo laat doorlopen hou je volgens mij wel je 1000mb maar krijg je dus geen korting per maand meer.
henrid schreef op vrijdag 13 april 2012 @ 14:35:
HN heeft al eerder zo geacteerd op een storing, en dat is heel netjes!
Ja, toen kreeg ik met m'n 550 abo welgeteld 75 centen beltegoed. Dan ben ik liever toch gewoon bereikbaar. Desalniettemin wel okay dat ze het doen hoor, maar goed anders zouden ze ook in de problemen komen. Ach, een storing kan je ooit hebben, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikew991
  • Laatst online: 09-10-2024
Ik zit al een langere tijd te twijfelen om vanaf volgende maand naar HN te gaan. Echter weet ik nog niet wat ik met de 100kb afronding aan moet. Ik draai nu een app, maar die houd geen rekening met de 30min tijdslimiet.

Daarom heb ik net op mijn vodafone factuur gekeken en volgens vodafone heb ik 270 keer mijn data verbinding verbroken afgelopen maand. Dat betekend dat ik max 270 * 100kb = 27mb extra verbruik per maand. Dat zou dan wel mee vallen! Volgens de klantenservice van vodafone gebruik ik 300mb per maand, dus met een 550 abbo + 500 mb kom ik wel rond.

Iemand nog (negatieve) ervaringen met de afronding van 100kb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
Anoniem: 140896 schreef op dinsdag 10 april 2012 @ 20:42:
In het persbericht staat dat het openingsaanbod slechts t/m maart geldt... Wilde al bijna in de trein stappen, maar ik denk dat ik nu toch thuis blijf. Tenzij jullie over andere informatie beschikken?
Gisteren langs geweest, 50% aanbieding was nog steeds aanwezig. Het kost je dus 5 euro om ter plekke een SIM aan te schaffen. Activeren doe je vervolgens thuis online, daarbij krijg je ook nog eens 50% korting op de internet bundel (niet de SMS bundel), al valt dat denk ik onder de lente voordeel aanbieding die ze op het moment hebben. Kan dus de moeite waard zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeanj
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

jeanj

F5 keeps me alive

Dat klopt, toen ik de sim heb gehaald (op 30 maart ;) ) was de aanbieding slechter als de /tv aanbieding (2 jaar, 275, 500mb, + galaxy y voor 14e p/m). Nu met de lente deal, 50% korting op internet, komt de sim van schiphol op 10.25 pm. voor 275/500Mb/2jaar

Het verschil tussen die twee opties voor 275/500Mb/2jaar is nu, naar schiphol gaan en 24*3,75 - 5 euro (voor de sim) uitsparen of een galaxy y....

NB mijn sim dateert van maart, maar ik moet hem nog activeren. Ik heb het net het bovenstaande bedragen gechecked (en het registratie process niet afgemaakt maar dat doet er even niet toe)

NB2 als je met de auto komt, ga naar de aankomst hal, het staat vlak bij een van de ingangen, volgens mij de tweede (tegen over de uitgang van de parkeergarage die ik zo noem). Tegenover de aankomst hal is een parkeergarage met het eerst half uur gratis (direct links als je in de straat komt waar alle auto's staan), voldoende tijd om even naar de automaat te lopen en weer terug te zijn.... Het is een witte stand, die los in de aankomsthal staat. Ik was al bij de burgerking en de winkels, maar dan ben je al te ver naar binnen, loop terug richting de ingang/buitenmuur....

[ Voor 71% gewijzigd door jeanj op 14-04-2012 00:59 ]

Everything is better with Bluetooth

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mocht ik iemand moeten helpen; komt redelijk vaak op Schiphol.
Weet niet HOE het 'halen' zo'n SIM via die automaat gaat maar
goed ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikew991
  • Laatst online: 09-10-2024
troftnom schreef op vrijdag 13 april 2012 @ 21:52:
[...]

........ Activeren doe je vervolgens thuis online, ................
Kan je ook activeren en kiezen voor nummer behoud met die actie van Schiphol? En stel mijn huidige abbo loopt tot half mei, als ik dan nu activeer met nummer behoud, regelt HN dan de rest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mikew991 schreef op zaterdag 14 april 2012 @ 12:33:
Kan je ook activeren en kiezen voor nummer behoud met die actie van Schiphol? En stel mijn huidige abbo loopt tot half mei, als ik dan nu activeer met nummer behoud, regelt HN dan de rest?
Je kunt nummerbehoud aanvragen op 'Mijn Hollandsnieuwe', zodra je je logingegevens hebt. Je kunt dan zelf een datum kiezen. De portering is minimaal tien werkdagen, nadat je de portering hebt aangevraagd, maar alles wijst zichzelf. Stel dat je vandaag aanvraagt, dan zal jouw portering rond 1 mei ingaan. Jij vult natuurlijk de datum van rond het einde van je oude contract in (half mei in jouw voorbeeld).
Volgens mij moet de portering wel binnen 12 weken na activatie zijn aangevraagd, want in mijn 'Mijn Hollandsnieuwe' houdt na 12 weken de keuzemogelijkheid op.
Bij mij is de portering netjes op de door mij opgegeven datum uitgevoerd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
Inderdaad, zelf ook nummerbehoud aangegevragen, kon op 1 mei ingaan. Stond verder nog dat je binnen 7 dagen na activatie nummerbehoud moest aanvragen als je wilt dat op het moment van de nummerportering je abonnement pas ingaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeanj
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

jeanj

F5 keeps me alive

Anoniem: 286128 schreef op zaterdag 14 april 2012 @ 09:27:
Mocht ik iemand moeten helpen; komt redelijk vaak op Schiphol.
Weet niet HOE het 'halen' zo'n SIM via die automaat gaat maar
goed ;).
Als een snoep automaat, via touch screen selecteren sim voor abo, pinnen en de 5 euro betalen, wachten tot je bestelling valt en je sim pack uit de gleuf halen

Everything is better with Bluetooth

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Lentevoordeel geldt zeker alleen voor nieuwe klanten :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 30-04 14:05

SeatRider

Hips don't lie

KC Boutiette schreef op dinsdag 24 januari 2012 @ 12:56:
@ McLatey
Ja ik was abuis toen ik dacht dat Hollandsnieuwe steeds afrondde. Bij mijn abo kost een sms 3,82 ct dus zie je dat verschil minder snel. Ik ben te snel geweest met mijn conclusies. Ik heb het nu nagerekend en voor zover ik het kan overzien houden ze ook de honderdsten centen bij. Dus een sms kost me 3,82 ct. Weet ik dat ook weer ;)

Heb je trouwens bronnen van dat afsluiten van de sessie na 30 min? In de Hollandsnieuwe FAQ kan ik alleen vinden dat het netwerk na 30 min geen up- of download de sessie sluit:

"Iedere datasessie wordt afgerond op 100KB. Hoe een datasessie wordt beëindigd hangt af van je mobiele telefoon. Sommige modellen (zoals de Iphone) sluit iedere keer dat je internet verlaat je sessie af. Andere telefoons, zoals sommige Nokia modellen sluiten een sessie pas af op het moment dat je je internet browser afsluit. Zo ook gaat het bij het ontvangen van email. In het geval dat je mobiele telefoon de datasessie open laat staan zal het netwerk van hollandsnieuwe de sessie afsluiten na 30 minuten geen up-of download activiteit."

Dit laatste zou betekenen dat je een sessie actief kunt houden door af en toe een random pagina te laden oid :P Nu alleen nog uitvinden hoe Android met die sessies omgaat...
Hm, ik heb nu een maandje of 3 HN, en inderdaad het probleem dat mijn data elke keer wegvalt (in de statusbalk staat dan geen G3). Als ik naar de config ga, zie ik dat data nog wel aanstaat. Even uit- en aanzetten en het is weer (even) goed. Nu ik dit zo lees, lijkt dat hetzelfde te zijn. Ik heb een Nexus S met ICS 4.0.4, en ik vind dus dat Android niet goed op reageert op het beeindigen van een datasessie :)

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muta
  • Niet online
SeatRider schreef op maandag 16 april 2012 @ 12:30:
[...]

Hm, ik heb nu een maandje of 3 HN, en inderdaad het probleem dat mijn data elke keer wegvalt (in de statusbalk staat dan geen G3). Als ik naar de config ga, zie ik dat data nog wel aanstaat. Even uit- en aanzetten en het is weer (even) goed. Nu ik dit zo lees, lijkt dat hetzelfde te zijn. Ik heb een Nexus S met ICS 4.0.4, en ik vind dus dat Android niet goed op reageert op het beeindigen van een datasessie :)
Dat heb ik dus ook sinds ik HN heb, ook sinds 3 maanden. Heb een HTC 7 Trophy.

Even simpel aan en uit zetten werkt niet heel erg goed. het is gruwelijk irritant en ik kan het ook slecht uitleggen, Hollandsnieuwe heeft super slecht internet in de vorm van verbinding behouden of krijgen. Als die er eenmaal is werkt het wel goed. Maar telefoon op standby = onzekerheid.

Wordt er steeds bozer om.
Pagina: 1 ... 6 ... 64 Laatste

Let op:
Voor Thoorn en dergelijke diensten is dit topic: Sparen/verdienen met je beltegoed: Ervaringen & Discussie