• TomAtTweakers
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 05-05 22:28
Ik zie net op de site van HollandsNieuwe dat ook daar het internet, net als bij Ben en Simyo, maar liefst 200% duurder is geworden: voor 10 euro krijg je voortaan geen 1000 maar nog slechts 500 mb. Mobiel internet is dus vanaf nu ook bij de drie bekende virtual providers ontzettend duur.

En net als bij Ben en Simyo is ook bij HollandsNieuwe weer geen enkele mogelijkheid om bij te betalen als je meer dan 500 mb wil: de 1000 mb bundel is gewoon geschrapt...

Gelukkig zit ik nog tot oktober 2012 goed bij Simyo met 5 euro voor 1 gb maar daarna neem ik een abonnement met een hele kleine databundel en gebruik ik mobiel internet alleen nog wanneer ik het echt nodig heb. Ik begrijp best dat de prijzen waarmee de laatste jaren is gestunt niet kostendekkend waren maar als je ziet hoe weinig men in bijvoorbeeld de UK betaald, kan ik niet anders concluderen dan dat we hier keihard afgezet worden door die Nederlandse telecombedrijven.

[ Voor 11% gewijzigd door TomAtTweakers op 22-12-2011 23:12 ]

Anoniem: 286128

AlexV schreef op maandag 19 december 2011 @ 17:51:
[...]

Nope, vriend van me heeft hetzelfde probleem, hij heeft een Galaxy SII, ik een Galaxy S. Hij is al terug geweest naar de winkel waar hij zijn abo vandaan heeft en ze konden hem niet helpen. Enige wat ze wel konden vertellen was dat het niet aan de sim of aan de telefoon lag aangezien die vriend en ik er last van hebben. Klantenservice bereiken is ok niet 1-2-3 gedaan, aangezien je een verzoek in moet dienen om teruggebeld te worden.

Net ff gemaild, hoop snel op nuttig antwoord :)
Wat meer info zou wel handig zijn; is de SGS2 geroot? Andere ROM? Andere kernel, andere radio/modem?
Kan er allemaal mee te maken hebben, met name laatstgenoemde is van grote invloed. Heb zelf ook een
SGS1 en SGS2 hier in het pand, beide(n) op HollandseNieuwe, ook weleens verlies, maar dat heeft in de
regel vaak afhangende factoren :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 247292

TomAtTweakers schreef op donderdag 22 december 2011 @ 23:06:
En net als bij Ben en Simyo is ook bij HollandsNieuwe weer geen enkele mogelijkheid om bij te betalen als je meer dan 500 mb wil: de 1000 mb bundel is gewoon geschrapt...
Heb je hier aan gedacht: Bij HN kun je beltegoed (bellen, sms, internet) bijkopen. En zowel bundel als bijgekocht beltegoed is drie maanden geldig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hoeveel euro is bijkopen van 10 euro in MB's eigenlijk? 500 mb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomAtTweakers
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 05-05 22:28
Anoniem: 247292 schreef op vrijdag 23 december 2011 @ 11:18:
[...]

Heb je hier aan gedacht: Bij HN kun je beltegoed (bellen, sms, internet) bijkopen. En zowel bundel als bijgekocht beltegoed is drie maanden geldig.
Daar heb je een punt en dat maakt HollandsNieuwe voor de grote dataverstokers onder ons waarschijnlijk wel de meest voordelige keuze. Maar ervan uitgaande dat 500 mb extra ook weer 10 euro kost, vind ik het nog steeds pijnlijk duur. Daarnaast heb je natuurlijk nog de ongunstige afronding per 100 kb waardoor die 500 mb effectief zomaar 400 mb kan worden.

Wat die afronding betreft: dat zouden ze van mij mogen verbieden. Internetsessies worden per 100 kb afgerond maar hoe lang een sessie duurt en hoeveel kb je per sessie exact verbruikt, is niet bij te houden voor de gewone consument. Je hebt dus totaal geen idee hoe lang je daadwerkelijk over die 500 mb doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie_
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Harrie_

⠀                  🔴 🔴 🔴 🔴 🔴

TomAtTweakers schreef op vrijdag 23 december 2011 @ 19:22:
[...]

Daar heb je een punt en dat maakt HollandsNieuwe voor de grote dataverstokers onder ons waarschijnlijk wel de meest voordelige keuze. Maar ervan uitgaande dat 500 mb extra ook weer 10 euro kost, vind ik het nog steeds pijnlijk duur. Daarnaast heb je natuurlijk nog de ongunstige afronding per 100 kb waardoor die 500 mb effectief zomaar 400 mb kan worden.

Wat die afronding betreft: dat zouden ze van mij mogen verbieden. Internetsessies worden per 100 kb afgerond maar hoe lang een sessie duurt en hoeveel kb je per sessie exact verbruikt, is niet bij te houden voor de gewone consument. Je hebt dus totaal geen idee hoe lang je daadwerkelijk over die 500 mb doet.
Nee, het is niet mogelijk 500mb bij te kopen. Je kan 1x per maand een databundel van 500mb aanschaffen, net zoals je 1x per maand een bundel van 1000 smsberichten kan kopen. Daarna betaal je het buiten de bundel tarief, dit is gelijk per minuut bellen, sms of MB. Bij het abonnement met laagste kosten (550 min 2 jaar) betaal je dus voor een additionele 500 mb x0,034 = 17 euro.

Kort gezegd, na je eventuele databundel, of gelijk vanaf begin mocht je geen databundel hebben, betaal je vanaf 3,4 cent per mb.

Hoeder van het Noord-Meierijse dialect

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 437894

Via studentmobiel.nl kan je een 2-jarig abbonement(275 min/sms + 500 mb voor 16,50) nemen bij HN icm met een samsung galaxy s plus waar je dan eenmalig 105 euro voor moet betalen. Mijn huidige abbonement bij vodafone is pas op 20 april(2012) afgelopen, maar nu is mij verteld dat bij vodafone je 4 maanden voor de einddatum(dus vanaf 20 december) je aan kan geven of je overstapt of verlengt. Oftewel, kan ik nu al het abbonement via studentmobiel afsluiten, het abbonement pas in laten gaan op 20 april maar de galaxy s plus NU ontvangen? Ik weet namelijk niet zeker of dit wel helemaal klopt, op de vodafonesite kan ik geen duidelijk antwoord vinden en is de klantenservice (zeker tijdens de feestdagen) niet de snelste...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 09-05 18:31
Mmm, als je overstapt heb je toch niets met vodafone te maken? Denk niet dat je daar veel wijzer zal worden over die aanbieding, dan moet je mijn inziens bij die webshop/HN zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie_
  • Niet online

Harrie_

Anoniem: 437894 schreef op maandag 26 december 2011 @ 22:04:
Via studentmobiel.nl kan je een 2-jarig abbonement(275 min/sms + 500 mb voor 16,50) nemen bij HN icm met een samsung galaxy s plus waar je dan eenmalig 105 euro voor moet betalen. Mijn huidige abbonement bij vodafone is pas op 20 april(2012) afgelopen, maar nu is mij verteld dat bij vodafone je 4 maanden voor de einddatum(dus vanaf 20 december) je aan kan geven of je overstapt of verlengt. Oftewel, kan ik nu al het abbonement via studentmobiel afsluiten, het abbonement pas in laten gaan op 20 april maar de galaxy s plus NU ontvangen? Ik weet namelijk niet zeker of dit wel helemaal klopt, op de vodafonesite kan ik geen duidelijk antwoord vinden en is de klantenservice (zeker tijdens de feestdagen) niet de snelste...
Als je bij dezelfde provider blijft kon je 4 maanden van tevoren alvast verlengen, volgens mij is dat nu doorgaans teruggebracht naar 3 maanden (waarbij je dan je tel. eerder krijgt). Als je wil aangeven over te stappen voor je abonnement eindigt kan je alvast een nieuw abonnement bij een andere provider afsluiten, maar bij hollandsnieuwe is dat icm nummerbehoud maximaal 60 dagen van tevoren (waarbij/waarvan de opzegtermijn bij je oude provider 1 maand is). Daarom zal je dan nog ff moeten wachten.

Overigens; 16,50 voor een 2 jarig 275 min abo is 16,50 - 9,00 (simonly prijs op HN.nl) = 7,50 per maand meer.
24 x € 7,50 = 180, + eenmalig 105 = € 285,-

Losse Galaxy S plus kost nu 277,-. Dus weet wel dat je uiteindelijk iets duurder uit bent. Zelf zou ik dan eerder een 1 jarig abo pakken, kan je volgend jaar opnieuw kijken of misschien een andere optie evt. beter aansluit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
Hij heeft wel over "275 min/sms + 500 mb", met die databundel erbij betaal je bij HN zelf daar dan 19 euro per maand voor. Is dus best een goede deal zo te zien. ;)
Wel onduidelijk voor mij of die 275 dan ook eventueel voor data gebruikt kan worden zoals dat normaal wel kan bij HN, zou handig zijn als je over de databundel heen gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik zag het ook net in me mail. Het gaat dus om het volgende deal:
https://www.studentmobiel...9/htc-wildfire-s/1657/275
Ziet er inderdaad voordelig uit, maar laat ik nou net vorige week een voorafvoordeel 275 12 maanden hebben besteld met 1000 mb internet met nummerbehoud voor 20e per maand en 10e aansluitkosten.
Enige nadeel wat ik zie van die actie is dat het wel een 2 jarig contract is en nu is het maar 500 mb, daarbij kan je wel een gratis mobiel krijgen en betaal je zelfs maar 16,50 p.m. en geen aansluitkosten.

• Harrie_
  • Niet online

Harrie_

troftnom schreef op woensdag 28 december 2011 @ 13:40:
Hij heeft wel over "275 min/sms + 500 mb", met die databundel erbij betaal je bij HN zelf daar dan 19 euro per maand voor. Is dus best een goede deal zo te zien. ;)
Wel onduidelijk voor mij of die 275 dan ook eventueel voor data gebruikt kan worden zoals dat normaal wel kan bij HN, zou handig zijn als je over de databundel heen gaat.
M'excuse! Dan lijkt me dit idd een behoorlijk goede aanbieding.

[ Voor 5% gewijzigd door Harrie_ op 29-12-2011 04:11 ]

• greatgonzo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:38

greatgonzo

schit-te-rend!

KC Boutiette schreef op maandag 05 december 2011 @ 12:02:
Je kunt bij hollandsnieuwe gewoon je nummer behouden. Dit regel je eenvoudig nadat je de bestelling hebt geplaatst.
Kies je binnen 7 dagen na je bestelling voor nummerbehoud dan gaat je contract in op het moment van overzetten.

Uiteraard is het ook mogelijk om alvast gebruik te maken van het tijdelijke hollandsnieuwe nummer dat je van ons krijgt. Je contract gaat dan direct in.[/i]
Dit had ik ook gelezen, en zodoende wilde ik gisteren een abbo in laten gaan. Ik lees in hun FAQ dat het contract ingaat op moment van onverzetten (in mijn geval dus 3/2/2012)

Maar.. toen ik eenmaal alle gegevens ingevuld had, kwam ik bij een Ideal-scherm met daarbij de opdracht toch €20 over te maken (1e maand abonnementskosten en aansluitkosten). Vreemd dat je dus al moet betalen terwijl het contract pas later in gaat.

Kortom, mijn vraag voor éénieder die al een abbo heeft afgesloten vóórdat ze het nummer laten overzetten, moesten jullie ook direct betalen en zo ja, hoe wordt dit dan verrekend?

• Sirius
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21-07-2019
Ja, moest ook vantevoren betalen. Ik heb m'n abo echter geannuleerd. Nu dus wachten wanneer ze reageren en ze het geld terugstorten.

Ik zit/ zat bij Telfort en had nummerbehoud bij HN aangevraargd. Blijft alles bij Telfort dan wel intact? Lijkt mij wel toch?

Prepare to worship again: http://luzifer.bandcamp.com/releases

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:10
Sirius schreef op donderdag 29 december 2011 @ 22:51:
Ja, moest ook vantevoren betalen. Ik heb m'n abo echter geannuleerd. Nu dus wachten wanneer ze reageren en ze het geld terugstorten.

Ik zit/ zat bij Telfort en had nummerbehoud bij HN aangevraargd. Blijft alles bij Telfort dan wel intact? Lijkt mij wel toch?
Let wel even op voor als HN jouw abo bij Telfort al heeft opgezegd (gaat tegelijk met nummerbehoud geloof ik). Niet leuk als je abo ineens afgelopen blijkt te zijn op de overgangsdatum :P

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeanj
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

jeanj

F5 keeps me alive

Voor de mensen die geen toestel willen, 2 euro per maand korting op het HN 175 of hoger abbo voor 12 maanden (en een Samsung E1230 t.w.v. €39 gratis). De korting blijft behouden bij een upgrade naar een hoger abo (zie recht op de pagina onder de actievoorwaarden) : hier

Nu moet ik gaan kiezen dit of een van die student mobiel telefoons... :)
Kan je bij die aanbieding van student mobiel het internet opzeggen tijdens de looptijd, of zit je daar ook 2 jaar aan vast? En hoeveel moet je gaan betalen als de internet budel is opgezegd?
Anoniem: 286128 schreef op vrijdag 23 december 2011 @ 11:27:
Hoeveel euro is bijkopen van 10 euro in MB's eigenlijk? 500 mb?
Als je 10 euro bijstort, dan is het aantal ontvangen M'B's denk ik afhankelijk van het abonnement, een MB kost dan tussen de 3,4 cent en de 4,2 cent, afhankelijk van je abbo

De leidt ik af uit de pagina http://www.hollandsnieuwe.nl/abonnementen, daar staan de tarieven per minuut/sms/mb per abonnement en de quote op die pagina
"binnen Nederland betaal je één vast tarief voor één minuut bellen, één sms versturen en, bij voorafvoordeel extra, 1MB data. "

Heel grof 10 euro gedeeld door 4 cent is 250 MB

Maar ik zie dit graag bevestigd, ik heb helaas nog geen HN

[ Voor 41% gewijzigd door jeanj op 30-12-2011 14:41 ]

Everything is better with Bluetooth

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Hoe zit het bij HN nu met in het buitenland bellen? Gaat dat ook van je bundel af? (en wat kost bellen en gebeld worden in Belgie) Dan vind ik het wel interessant.

Ik heb nu 100 belminuten voor 5 euro via Simyo (en nog 2 minuten over ofzo voor vandaag en morgen :p ). Jammer dat je het 175 abo niet ook voor data mag gebruiken (zo veel data kost het namelijk niet als je alleen je verbinding aanzet als je de mail wilt checken of heel af en toe iets opzoekt). Dat kost me nog geen euro per maand bij Simyo (10 ct per MB als buitenbundeltarief)

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeanj
  • Niet online

jeanj

F5 keeps me alive

Uit de faq (kies klaten service zoek op buitenland)
V: Hoe betaal ik de kosten van bellen, sms’en en internetten in het buitenland?
A: Ook deze kosten van bellen, sms’en en internetten in het buitenland worden betaald uit de (bel)bundel

En http://www.hollandsnieuwe...df/tarieven_overzicht.pdf

[ Voor 13% gewijzigd door jeanj op 30-12-2011 14:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KC Boutiette
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
@greatgonzo
Ik heb 5 december hollandsnieuwe met nummerbehoud aangevraagd die 9 jan in gaat. Hollandsnieuwe is een apart soort abo in de zin dat je altijd vooruit betaalt. Een soort PrePaid - abo dus. Je hebt een tegoed, wat 3 maanden geldig is, en als dat op is moet je eerst opwaarderen voordat je weer kunt bellen. Net als PrePaid. Bij een 'normaal' abo betaal je achteraf wat je extra verbruikt hebt. Daarom moet je de eerste maand al vooruit betalen ook al gaat je abo pas later in.
Nog een detail: je abo kán ook gelijk ingaan. Als je HN met nummerbehoud bestelt krijg je binnen een paar dagen een nieuwe sim met een nieuw nummer thuis. Als je die gelijk gaat gebruiken gaat je abo ook gelijk in. Als je hem niet gebruikt gaat je abo pas in bij het overzetten van je oude nummer.

@Marzman
Volgens mij gaat bellen in/van/naar het buitenland ook van je 'bundel' af omdat je de kosten toch vooruit betaalt. Dit staat ook in de FAQ van HN trouwens, zoek maar eens op buitenland. Tarieven voor Belgie zijn geregeld door de EU en zou je kunnen weten ;) Evengoed staan ze hier. Super relaxed dus. Enige nadeel is dat als je tegoed op is en je zit in het buitenland je niet kunt bellen voordat je weer opgewaardeerd hebt via de website van HN met IDEAL of creditcard oid (heb hier nog geen ervaring mee). In Nederland heb ik iets gelezen over opwaarderen per sms.

Edit
Oh, je moet wel weer opletten. De extra SMS-bundel en Internet-bundel (1000 SMS of 500MB) gelden weer niet in het buitenland

[ Voor 4% gewijzigd door KC Boutiette op 30-12-2011 14:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeanj
  • Niet online

jeanj

F5 keeps me alive

Een opmerking hier aan toevoegen, bij een abonnement wordt elke maand automatisch je abonnement bedrag bijgestort. Bij een abonnement gaat je dus een verplichting aan dat je gedurende de periode elke maan het maandbedrag bij stort....

Is je tegoed op (dus je maandelijkse storting plus het restant van de 3 maanden) dan kan je niet meer bellen die maand tot je of zelf bijstort of wacht tot de volgende automatisch bijstorting.

Ik vind het ideal voor mensen die een vast budget willen verbellen en toch bereikbaar willen zijn
EN wat ik helemaal geweldig vindt, het zelfde tarief binnen de bundel geld ook buiten de bundel
(ik heb nog nooit begrepen waarom als je commiteer om elke maand een bedrag over te maken aan de telco, dat is dus een minimum bedrag aan inkomsten voor de telco tegen een bepaald tarief, waarom het tarief niet blijft gelden als je MEER belft. Tmobile flex was ooit ook erg goed daarin)

[ Voor 7% gewijzigd door jeanj op 30-12-2011 14:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greatgonzo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:38

greatgonzo

schit-te-rend!

KC Boutiette schreef op vrijdag 30 december 2011 @ 14:02:
@greatgonzo
Ik heb 5 december hollandsnieuwe met nummerbehoud aangevraagd die 9 jan in gaat. Hollandsnieuwe is een apart soort abo in de zin dat je altijd vooruit betaalt. Een soort PrePaid - abo dus. Je hebt een tegoed, wat 3 maanden geldig is, en als dat op is moet je eerst opwaarderen voordat je weer kunt bellen. Net als PrePaid. Bij een 'normaal' abo betaal je achteraf wat je extra verbruikt hebt. Daarom moet je de eerste maand al vooruit betalen ook al gaat je abo pas later in.
jeanj schreef op vrijdag 30 december 2011 @ 14:09:
Een opmerking hier aan toevoegen, bij een abonnement wordt elke maand automatisch je abonnement bedrag bijgestort. Bij een abonnement gaat je dus een verplichting aan dat je gedurende de periode elke maan het maandbedrag bij stort....
dus als ik het goed begrijp betaal je voorafgaand aan de maand, en wordt dit tegoed dus standaard elke maand aangevuld. Ik hoef me dus geen zorgen te maken als ik nu al moet betalen voor de maand februari?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 417650

Weet iemand hoe het zit met de internet snelheid bij HN? Op de site staat het volgende:

"Met een hollandsnieuwe abonnement kun je internetten met een maximale upload en downloadsnelheid van 2 Mbps."

Dit is echt supertraag, maar er onder staat:

"hollandsnieuwe biedt internet aan op basis van het HSPA protocol. HSPA maakt het mogelijk om zowel een download als een upload snelheid te bieden die vergelijkbaar is met een vaste ADSL verbinding. HSPA staat voor High Speed Packet Access. Het biedt een snelle verbinding die vergelijkbaar is met ADSL, maar dan draadloos en met een maximale downloadsnelheid van 14,4 Mbps en een uploadsnelheid van 2,0 Mbps."

Dus is het nou trage 2 MBps of 14.4 MBps?? Ze zitten namelijk wel of vodafone netwerk en ik weet dat hun wel snel internet aanbieden voor de mobiele telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 417650 schreef op vrijdag 30 december 2011 @ 17:57:
Dus is het nou trage 2 MBps of 14.4 MBps?? Ze zitten namelijk wel of vodafone netwerk en ik weet dat hun wel snel internet aanbieden voor de mobiele telefoon.
2 MBps. De 14.4MBps is algemene informatie over HSPA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sirius
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21-07-2019
Sirius schreef op donderdag 29 december 2011 @ 22:51:

Wilde eens kijken of ik niet iets op 'mijnhollandsnieuwe' kan vinden over de status van mijn annulering aangezien het inlichten middels een mail blijkbaar teveel moeite is.

Nummerbehoud is geannuleerd dus hier ben ik mooi vanaf. Best knap om een negatieve indruk achter te laten terwijl ik nog geeneens gebruik van hun diensten heb gemaakt.

Prepare to worship again: http://luzifer.bandcamp.com/releases

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jrz
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20:42

Jrz

––––––––––––

jeanj schreef op vrijdag 30 december 2011 @ 14:09:

Is je tegoed op (dus je maandelijkse storting plus het restant van de 3 maanden) dan kan je niet meer bellen die maand tot je of zelf bijstort of wacht tot de volgende automatisch bijstorting.

Ik vind het ideal voor mensen die een vast budget willen verbellen en toch bereikbaar willen zijn
EN wat ik helemaal geweldig vindt, het zelfde tarief binnen de bundel geld ook buiten de bundel
(ik heb nog nooit begrepen waarom als je commiteer om elke maand een bedrag over te maken aan de telco, dat is dus een minimum bedrag aan inkomsten voor de telco tegen een bepaald tarief, waarom het tarief niet blijft gelden als je MEER belft. Tmobile flex was ooit ook erg goed daarin)
Ik heb HN aangesmeerd aan mn broertje.. Hij had een 70 euro abonnement met 700 of 900 minuten.
Elke maand weer 150 euro vanwege over zn limieten.

HN is ideaal voor grootverbruik omdat je een vast tarief hebt van 3.4ct.. ipv 30ct als je over je bundel bent

Ennnnnnnnnn laat losssssssss.... https://github.com/jrz/container-shell (instant container met chroot op current directory)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John_Glenn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 28-08-2023

John_Glenn

verdeelt de whooping.

Even mopperen.... mailtje van de klantenservice:
Het is helaas niet mogelijk je abonnement om te zetten naar een prepaid. Ook is het niet mogelijk om nummerbehoud van hollandsnieuwe mee te nemen naar een ander hollandsnieuwe abonnement. Je kunt enkel een prepaid nemen met een ander nummer en dit abonnement eventueel annuleren.
...dus ook al ben ik een heel tevreden klant die graag blijft, als ik mijn nummer wil houden moet ik wel weg... :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeanj
  • Niet online

jeanj

F5 keeps me alive

dus als ik het goed begrijp betaal je voorafgaand aan de maand, en wordt dit tegoed dus standaard elke maand aangevuld. Ik hoef me dus geen zorgen te maken als ik nu al moet betalen voor de maand februari?
Anoniem: 247292 schreef op vrijdag 30 december 2011 @ 19:29:
[...]

2 MBps. De 14.4MBps is algemene informatie over HSPA.
Mmm, dat is minder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

John_Glenn schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 15:27:
...dus ook al ben ik een heel tevreden klant die graag blijft, als ik mijn nummer wil houden moet ik wel weg... :S
Dan zet je je nummer toch over naar prepaid van een andere provider? Als je dan weer terug wilt naar HN kun je weer gebruik maken van een nieuwe aanbieding...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John_Glenn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 28-08-2023

John_Glenn

verdeelt de whooping.

Anoniem: 247292 schreef op vrijdag 06 januari 2012 @ 09:12:
[...]

Dan zet je je nummer toch over naar prepaid van een andere provider? Als je dan weer terug wilt naar HN kun je weer gebruik maken van een nieuwe aanbieding...
Yep, dat is ook het plan. Ik vond het alleen nogal bureaucratisch dat het zo moest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henrid
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 07-03 18:49
FAQ: Kan ik mijn contract direct na de laatste contractmaand beëindigen?
Antwoord: Om je contract direct na de laatste contractsmaand stop te zetten moet je contact opnemen met onze klantenservice.
Antwoord van klantenservice:
Om het abonnement stop te zetten, kies bij de huidige voorafvoordeelbundel "wijzig" en selecteer "ik wil mijn abonnement stopzetten" onder aan de pagina. Er wordt altijd een maand opzegtermijn in acht genomen.
Dit kan 1 maand voor het einde van je abonnement.
Dan ben je dus misschien een dag te laat, en loopt het nog een maand door, of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

henrid schreef op vrijdag 06 januari 2012 @ 21:15:
Dan ben je dus misschien een dag te laat, en loopt het nog een maand door, of niet?
Ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jrz

Jrz

––––––––––––

Help :/

Nummer geporteerd, werkt ook (gelukkig). .Maar kan niet opwaarderen via sms of iDeal.
HN reageert niet op email, en belt ook niet terug.

Op de website staat nog het tijdelijke nummer. Dus net geprobeerd om het tijdelijke nummer op te waarderen via iDeal. Dat werkt..
Is er nog een andere manier om HN te bereiken?

Ennnnnnnnnn laat losssssssss.... https://github.com/jrz/container-shell (instant container met chroot op current directory)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jab65
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 29-03 22:34
John_Glenn schreef op vrijdag 06 januari 2012 @ 14:23:
[...]

Yep, dat is ook het plan. Ik vond het alleen nogal bureaucratisch dat het zo moest.
Mag ik vragen van welke aanbieding je dan gebruik wilt maken? Als je wilt verlengen kun je toch een nieuw contract afsluiten, met een van de aanbiedingen op de website, aansluitend op je lopende contract?
Of zijn er betere HN aanbiedingen? :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wij
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-05 13:28

wij

Ik heb een probleem met de internetverbinding van Hollandsnieuwe. Ik gebruik Hollandsnieuwe sinds kort op een HTC Desire (Oxyxgen 2.3) en heb regelmatig het probleem dat de internetverbinding plotseling niet meer tot stand komt. Er is dan ook geen 3g of G icoontje, alleen het signaal van mobiel bellen. Na een reboot werkt het dan soms weer een tijdje.
Op mijn Iphone werkte het internet altijd zonder problemen dus ik denk niet dat het aan Hollandsnieuwe zelf ligt.

Ik heb de instellingen op de telefoon zoals hollandsnieuwe het voorschrijft. Sim-toolkit op manueel en internationaal. En daarna het APN toevoegen met data.dataxs.mobi En roaming uit.

Bij MCC, voer 204 in.
Bij MNC, voer 04 in.
Bij Verificatietype, kies PAP.
Bij APN-type, voer default in. (let op: in kleine letters)

Ik heb het vermoeden dat de instellingen van de simtoolkit niet altijd bewaard worden. Kan dit eventueel komen door de oxygen rom? Hoe kan ik het instellingen zo maken dat de internetverbinding stabiel blijft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dit komt door een ROM of de modem van jouw telefoon, welke je nu draait.

Ik heb Samsung Galaxy S - telefoons en ook wat gezeur gehad, na enig
switchen, wisselen, flashen van wat modems en ROMS (veelal CM7/ICS)
heb ik sinds +- 2 maanden NOOIT meer een zelfde soort issue gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 00:26

MsG

Forumzwerver

Ik heb zelf dat zodra ik mijn HD2 met Android op 3G/HSDPA zet hij random uitvalt op den duur. Op 2G nooit. Iemand anders nog meer dit probleem met een HTC Android?

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
Misschien niet helemaal fair om dat te vergelijken, die HD2 is origineel toch van WM voorzien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Tenzij iemand er Android op heeft gezet, wat in deze denk het geval is ;).
Want ook dan heeft men mogelijk met hetzelfde te maken. For whom it
may concern (op Android); ga eens naar je instellingen en bij 'over je'
toestel', check daar eens, of maak eens een screenshot, wat er staat
over je modem/smalbandversie, zoals je hier kunt zien:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/PRh3y.png

[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 286128 op 10-01-2012 15:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wij

wij

troftnom schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 15:23:
Misschien niet helemaal fair om dat te vergelijken, die HD2 is origineel toch van WM voorzien?
Nee lijkt me ook niet helemaal fair. In mijn geval heb ik ook expliciet vermeld dat het om een niet orginele rom gaat. Als het een oplossing kan zijn ga ik wel even proberen om een andere radio-rom te gebruiken. Of desnoods een tijdje terug naar stock. Mijn desire werkte wel 100% goed met Vodafone. Maar Hollandsnieuwe werkte ook 100% goed in de iphone. Het probleem wordt dus wel veroorzaakt door android, oxygen of een verkeerde radio icm Hollandsnieuwe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
Anoniem: 286128 schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 15:40:
Tenzij iemand er Android op heeft gezet, wat in deze denk het geval is ;).
[afbeelding]
Dat begreep ik al, maar dat kan je dus mijn inziens nooit vergelijken met een originele HTC Android met Stock ROM....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Draait allemaal op dezelfde radio en mogelijk ook hetzelfde stukje 'radiosoftware'.
Denk niet dat ALLE htc's een verschillende radio hebben. Maar goed we kunnen
het voor persoon in kwestie proberen te achterhalen of suggesties geven. Niet
geschoten is..... :X

[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 286128 op 10-01-2012 16:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
Tja, in dat geval, HN werkt hier prima met een HTC Trophy. Is wel een WP7 toestel, maar dat kan je ook flashen op een HD2. ;)

Naar mijn mening is dit te hardware/software (ROM) afhankelijk om te kunnen vergelijken met een andere HTC Android. Je moet dan al iemand vinden die ook Android op zijn HD2 heeft staan (identieke hardware) en wel stabiel HN internet heeft....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Punt is dat er SOMMIGE radio's en smalbandversies zijn die mogelijk niet goed
werken met de éne of de andere provider. Dus daar kan de user misschien enig
verband in zien.

@MsG -> http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=611787

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wij

wij

Ik heb de nieuwste radio-rom in mijn Desire gezet. Tot nu toe lijkt het internet goed te werken. Even afwachten of dat zo blijft ;)
Na twee dagen gebruiken lijkt dit probleem opgelost te zijn door deze fix. De verbinding werkt nu gewoon stabiel. Wel apart dat de oude radiorom altijd goed werkte met VF en problemen geeft met HN terwijl ze hetzelfde netwerk gebruiken. Ik denk dat het te maken heeft met de 'roaming' op het VF netwerk door HN. Ik gebruik nu de radio bravo.5.17.05.23 .

[ Voor 57% gewijzigd door wij op 13-01-2012 11:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KC Boutiette
  • Niet online
Ik heb sinds 9 januari een hollandsnieuwe 275 abo en heb een vraagje die ik hier nog niet voorbij heb zien komen. Ik ben namelijk wel geinteresseerd in mijn verbruik, de kosten en hoe dat verrekend wordt dus kijk vaak met *101# naar mijn resterende tegoed. Het resterende tegoed wordt gewoon in geld uitgedrukt.
Nu valt het me op dat ik voor iedere sms/min/MB iedere keer 4ct minder tegoed heb. En niet de 3,8 ct die op de website staat voor mijn abo :( Worden de centen ook nog eens een keer afgerond? Of wordt dat getal achter de komma toch nog ergens bijgehouden (ik heb nog geen afschrift gehad). Het is nogal mierenneuken, maar van deze mogelijke naaiactie wist ik nog niet (kan het ook niet op de website vinden hoe dit geregeld is) en nu wil ik het weten ook O-)
Effectief ligt het zelfs nog wat anders want deze maand begon ik met € 10,50 tegoed en ik betaal daar € 9,00 voor (korting voor 24 maanden abo). Effectief betaal ik dus per min/sms/mb zoals ik het nu begrijp: 4/1050*900 = 3,43 ct en niet: 900/275 = 3,27 ct, zoals ik dacht.
Weet iemand hoe het werkt met de afrondingen achter de komma? En hoe werkt het met telefoontjes van meerdere minuten? Wordt er altijd een veelvoud van 4 ct van je tegoed afgeschreven? Het blijft mierenneuken achter de komma maar ik wil het nu wel graag weten... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• draakhoofd
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Heb de laatste vaak dat tijdens een gesprek het geluid voor een fractie wegvalt, ik daarna wat gestotter en gekraak hoor, en daarna moet ik vragen of diegen zijn zin een keer kan herhalen... Aan andere kant van de lijn merkt men niets. Komt dit door Hollandsnieuwe of is mijn GSM aan het aftakelen?
edit: telefoonverbinding wil overigens iets te vaak helemaal uitvallen naar mijn smaak.

[ Voor 12% gewijzigd door draakhoofd op 16-01-2012 17:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KC Boutiette
  • Niet online
Dat van het gekraak tijdens gesprekken is mij ook opgevallen, al heb ik nog niet gehad dat het niet meer kon verstaan. Uitvallen van de telefoonverbinding heb ik nog niet gehad. Ik bel pas met hollandsnieuwe sinds 9 januari dus heel veel ervaring heb ik nog niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jrz

Jrz

––––––––––––

Jrz schreef op maandag 09 januari 2012 @ 14:11:
Help :/

Nummer geporteerd, werkt ook (gelukkig). .Maar kan niet opwaarderen via sms of iDeal.
HN reageert niet op email, en belt ook niet terug.

Op de website staat nog het tijdelijke nummer. Dus net geprobeerd om het tijdelijke nummer op te waarderen via iDeal. Dat werkt..
Is er nog een andere manier om HN te bereiken?
Was trouwens opgelost in een dag.. Alleen geen terug koppeling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReBr
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
draakhoofd schreef op maandag 16 januari 2012 @ 17:04:
Heb de laatste vaak dat tijdens een gesprek het geluid voor een fractie wegvalt, ik daarna wat gestotter en gekraak hoor, en daarna moet ik vragen of diegen zijn zin een keer kan herhalen... Aan andere kant van de lijn merkt men niets. Komt dit door Hollandsnieuwe of is mijn GSM aan het aftakelen?
edit: telefoonverbinding wil overigens iets te vaak helemaal uitvallen naar mijn smaak.
Klopt, komt mij ook zeer bekend voor, (al is het niet heel erg hinderlijk) en heb wat uitgeprobeert (gewoon normaal gebruik..)

Met je telefoon heeft het niets te maken, heb het met 4 telefoons getest maar allemaal hetzelfde.
Op het GSM net, of het UMTS net, maakt ook niet uit, hetzelfde krakkemikkige geluid ;-)
Ligt ook zeker niet aan Vodafone (als roaming net voor je HN sim) simkaart van Voda klinkt prima op zelfde locatie.
Ligt volgens mij aan de dienstverlener Teleena, welke misschien op bepaalde drukke tijden wat moeite heeft met zijn lijntjes naar andere providers. (geluid klink hetzelfde als een gesprek op een voipverbinding, welke even een probleem met de internetverbinding heeft)

Problemen met het het iets te veel wegvallen van je verbinding kan je deels opvangen door je netwerkinstellingen aan te passen van automatisch naar handmatig (en hier Vodafone, of toestelafhankelijk wat hier weergegeven wordt, Hollands Nieuwe te selecteren)

Verder zijn mijn algemene ervaringen met Hollands Nieuwe behoorlijk positief, het 3 maanden houdbaar tegoed is hierbij wel de topper.. en natuurlijk het alles uit de ene bundel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
draakhoofd schreef op maandag 16 januari 2012 @ 17:04:
omg, dit klinkt me zeer bekend. Dacht dat aan me phone lag of dat de verbinding in me huis te slecht is, aangezien ik met KPN netwerk hier helemaal geen bereik heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeanj
  • Niet online

jeanj

F5 keeps me alive

Actie met Samsung ace, 275 plus internet bundel voor 19e per maand, 2jaar

Ik ben zelf op zoek naar een actie met HN met een Galaxy s2, voor onder de 27 euro (studentmobiel is 27.15 bij 2 jaar)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie_
  • Niet online

Harrie_

xileS schreef op dinsdag 17 januari 2012 @ 00:16:
[...]

omg, dit klinkt me zeer bekend. Dacht dat aan me phone lag of dat de verbinding in me huis te slecht is, aangezien ik met KPN netwerk hier helemaal geen bereik heb.
http://gathering.tweakers...message/37354869#37354869
McLatey schreef op maandag 19 december 2011 @ 21:45:
[...]

Heb overigens nu zelf het probleem (voor zo'n 1.5 maand) dat regelmatig in gesprekken (in ongeveer 1 op 2) het geluid begint te hakkelen of wegvalt. Zowel aan mijn kant, als aan de kant van degene die belt, als aan alle twee de kanten, variërend van 1 seconde tot 15 seconden achter elkaar. Dacht eerst dat het aan mijn zowat kapotte iphone 3g lag, maar bij gebruik van meer telefoons bleek het probleem bij alle telefoons voor te komen. Ook op zowel gprs/edge/3g netwerk en op meerdere adressen.
Heb dit probleem ruim 3 maanden geleden al aangekaart. Ben sinds feb. 2010 klant en 3 maanden geleden ontstond dit probleem ineens en sindsdien heb ik er last van (dus: hakkelen, stotteren, scrambles, en compleet uitvallen van het geluid of beëindigen gesprek). Het is bij mij zelfs zo erg dat af en toe gesprekken dus amper mogelijk zijn.
HN onderzoekt dit probleem nu al geruime tijd maar ze weten tot dusver niet waar het aan ligt en ik zou de enige zijn met het probleem....

Maat van me heeft btw ook HN en heeft op dezelfde adressen geen last van dit euvel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
McLatey schreef op donderdag 19 januari 2012 @ 04:43:
[...]

Maat van me heeft btw ook HN en heeft op dezelfde adressen geen last van dit euvel.
Heb je dat doorgegeven? Kan handige informatie zijn voor ze om te debuggen.

Klinkt als packetloss in het signaal dat ze naar Vodafone sturen; heb het zelf ook weleens op m'n SIP-lijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrowMyHair
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Ik wilde zelf ook bijna een HollandsNieuwe abbonnement afsluiten, echter de ervaringen die ik hier en op andere plekken lees weerhouden me hier toch nogal van. Het algemene beeld is dat veel mensen problemen hebben met bellen/smsen/internetten en de klantenservice er niet al te best mee omgaat.
Het principe van alles betalen uit één bundel gecombineerd met een redelijke en vaste prijs spreekt me echter wel aan. Iemand een tip voor een abbonnement dat misschien wel geschikt voor me is? Het HollandsNieuwe abbonnement dat ik interessant vond was dat van 9 euro en ik verwacht met 100Mb genoeg internetmogelijkheden te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie_
  • Niet online

Harrie_

Sorcerer8472 schreef op donderdag 19 januari 2012 @ 09:33:
[...]

Heb je dat doorgegeven? Kan handige informatie zijn voor ze om te debuggen.

Klinkt als packetloss in het signaal dat ze naar Vodafone sturen; heb het zelf ook weleens op m'n SIP-lijn.
Ja, heb dat uiteraard ook doorgegeven, incl. een lijst met gesprekken waar de storing sowieso in voorkwam (gemiddeld zo 3 vd 4 gesprekken). Echter blijft de oplossing maar uit. Heb al aangegeven dat ze m'n aansluiting eens goed moeten doorlichten, evt nieuwe simkaart te sturen zodat de boel gereset wordt want zo is het echt geen doen. Bel zelf ook wel eens met SIP maar moet zeggen dat de kwaliteit nu echt nog slechter is; soms echt 10 seconden geen geluid etc. Erg vervelend iig.

Overigens heb ik ook het idee dat ik packet loss heb op dataverbinding: soms laden websites niet helemaal door of komen whatsapp berichten (hieraan kan ik het zien) pas veel later binnen. Lijkt wel of de verbinding bij HN/Vodafone zelf soms onderbroken wordt (telefoon zelf blijft gewoon aangeven verbinding te hebben).
GrowMyHair schreef op donderdag 19 januari 2012 @ 16:47:
Ik wilde zelf ook bijna een HollandsNieuwe abbonnement afsluiten, echter de ervaringen die ik hier en op andere plekken lees weerhouden me hier toch nogal van.
Moet zeggen dat ik voor dit probleem nooit ergens last van had. Klantenservice is echter vaak wel lastig te bereiken (duurt even) als je met een probleem zit. Ik vind het echter ideaal dat bellen buiten bundel net zo duur is als binnen bundel, dat is voor mij de reden geweest naar HN te gaan.
Hopelijk kunnen ze iig mijn probleem (snel) oplossen, dan zou ik weer tevreden zijn. Door probleem nu is echter de gebruikservaring plots minder geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

McLatey schreef op donderdag 19 januari 2012 @ 04:43:
Heb je zijn sim-kaart als eens in jouw telefoon geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KC Boutiette
  • Niet online
Ik ben nu wat verder hoe Hollandsnieuwe om gaat met afrondingen (zie mijn post hierboven). Voor zover ik het heb kunnen achterhalen ronden ze na afloop van de activiteit gewoon 'eerlijk' af op gehele centen. Dus alles > 0,5 ct wordt 1 en alles er onder 0. Voor mij komt dat neer op:
1050/275 = 3,8 ct per min/sms/MB
Vanwege de afronding kost een sms mij dus altijd 4 ct van mijn tegoed. Bij het 550 abo zou dit dus 3ct tegoed moeten zijn.
Gesprek van 4 min (let op minuten naar boven afronden ;)) 4*3,8 = 15,2 ct = 15 ct tegoed (gechecked met *101#)
Gesprek van 21 min 21*3,8 = 79,8 ct = 80 ct tegoed afgeschreven.
Wat ik nog niet weet is of Hollandsnieuwe rekent met 1050/275 = 3,81818... of met de afgeronde 3,8 ct maar dat geloof ik wel. Wat me meer irriteert of wat nog over is om uit te zoeken is hoe ze de internet sessies afrekenen. Zijn up- en download aparte sessies? Hoe gaat Android om met internet sessies? Heeft iedere app zijn eigen sessie etc. Wordt hopelijk vervolgd!

Edit 2:
Nieuwe info 2 posts naar benenden; klantenservice zegt dat ze niet afronden.

[ Voor 4% gewijzigd door KC Boutiette op 23-01-2012 11:57 . Reden: typo, nieuwe info ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
Android heeft één sessie voor alle datazaken. Er staat één verbinding open en alles gaat via die verbinding, totdat hij dichtgaat (geen idee wanneer dat precies is).

De manier waarop ze afronden vind ik wel wat misleidend dan eigenlijk. Komt erop neer dat het nadelig is als je veel korte gesprekken hebt. Soort dubbele afronding. Vodafone zelf rekent wel met 3 getallen achter de komma op haar facturen bij alle deelbedragen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KC Boutiette
  • Niet online
@Sorcerer, bedankt voor de info! Ik ben weer een stap verder. Heb je misschien een idee hoe zo'n sessie actief te houden? Dat zou wel wat geld kunnen schelen op de lange duur. Ik heb al redelijk wat gezocht en vragen gesteld op fora hier en daar maar ben nog niet echt verder gekomen. Een probleem is ook dat niet heel goed weet waar ik op moet zoeken en bij de woorden Android internet session management kom je allerlei andere zaken tegen.

Nu het nieuws: vanochtend werd ik teruggebeld door de klantenservice van Hollandsnieuwe over dit onderwerp van de afrondingen en gewoon goed te woord gestaan. Weer een meevaller, ik heb hier en daar wel wat meer ramperige verhalen gelezen. Ik ben in technische zin nog niet helemaal overtuigd, maar dat is een ander verhaal. Volgens de telefoniste vindt er geen afronding plaats en kost iedere eenheid gewoon 3,8 ct. Hoe dat dan werkt met het resterende tegoed dat ze bijhouden op de website en wat je op kunt vragen met *101# kon ze me niet vertellen. Dat wordt dus even wachten op mijn eerste afrekening binnenkort, hopelijk wordt het dan wel duidelijk. Verder wist ze me nog te vertellen dat up- en download als twee aparte sessies worden gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie_
  • Niet online

Harrie_

Anoniem: 247292 schreef op vrijdag 20 januari 2012 @ 08:39:
[...]

Heb je zijn sim-kaart als eens in jouw telefoon geprobeerd?
Nee, maar dat maakt ook niet uit. Ik heb de storing in meerdere telefoons, heb o.a. getest in Samsung Google Nexus S, Apple iPhone 3G, Nokia N95, Nokia N80. Overal dezelfde storing. Dit ligt echt niet aan telefoon, al helemaal omdat de telefoons prima werken met andere simkaarten. Voor deze storing begon enkele maanden geleden had ik dus nergens last van. Nu dus last van hickups, scrambles in gesprekken en tevens heb ik het idee last te hebben van packet loss op data (moet vaak websites refreshen omdat ze niet helemaal goed doorladen en soms duurt het met binnenkomen berichten ook langer dan voorheen).
KC Boutiette schreef op zondag 22 januari 2012 @ 19:03:
Ik ben nu wat verder hoe Hollandsnieuwe om gaat met afrondingen (zie mijn post hierboven). Voor zover ik het heb kunnen achterhalen ronden ze na afloop van de activiteit gewoon 'eerlijk' af op gehele centen. Dus alles > 0,5 ct wordt 1 en alles er onder 0.
Heb zelf het 550 abo waarbij ik 3,5 cent per minuut/sms/mb betaal. Belminuten kosten om en om 4 en 3 cent (afronding van die 0.5). Dus bel ik 1 minuut dan heb ik 4 cent minder beltegoed. Bel ik vervolgens weer 1 minuut dan kost het me 3 cent, gezien daarvoor die 0.5 cent teveel is afgeschreven.
De belstatus gaat niet verder dan centen, bij mij is het iig zo dat, gezien ik dus 3,5 cent betaal, het om en om 4 en 3 cent is. Zoiets zal het ook met andere abonnementen gaan lijkt me.
KC Boutiette schreef op maandag 23 januari 2012 @ 11:56:
@Sorcerer, bedankt voor de info! Ik ben weer een stap verder. Heb je misschien een idee hoe zo'n sessie actief te houden? Dat zou wel wat geld kunnen schelen op de lange duur.
Ik heb geen antwoord op je vraag, maar besef je wel dat ondanks je sessie actief is sowieso om het half uur een nieuwe sessie in rekening wordt gebracht.

[ Voor 12% gewijzigd door Harrie_ op 23-01-2012 15:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KC Boutiette
  • Niet online
@ McLatey
Ja ik was abuis toen ik dacht dat Hollandsnieuwe steeds afrondde. Bij mijn abo kost een sms 3,82 ct dus zie je dat verschil minder snel. Ik ben te snel geweest met mijn conclusies. Ik heb het nu nagerekend en voor zover ik het kan overzien houden ze ook de honderdsten centen bij. Dus een sms kost me 3,82 ct. Weet ik dat ook weer ;)

Heb je trouwens bronnen van dat afsluiten van de sessie na 30 min? In de Hollandsnieuwe FAQ kan ik alleen vinden dat het netwerk na 30 min geen up- of download de sessie sluit:

"Iedere datasessie wordt afgerond op 100KB. Hoe een datasessie wordt beëindigd hangt af van je mobiele telefoon. Sommige modellen (zoals de Iphone) sluit iedere keer dat je internet verlaat je sessie af. Andere telefoons, zoals sommige Nokia modellen sluiten een sessie pas af op het moment dat je je internet browser afsluit. Zo ook gaat het bij het ontvangen van email. In het geval dat je mobiele telefoon de datasessie open laat staan zal het netwerk van hollandsnieuwe de sessie afsluiten na 30 minuten geen up-of download activiteit."

Dit laatste zou betekenen dat je een sessie actief kunt houden door af en toe een random pagina te laden oid :P Nu alleen nog uitvinden hoe Android met die sessies omgaat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie_
  • Niet online

Harrie_

KC Boutiette schreef op dinsdag 24 januari 2012 @ 12:56:
Heb je trouwens bronnen van dat afsluiten van de sessie na 30 min? In de Hollandsnieuwe FAQ kan ik alleen vinden dat het netwerk na 30 min geen up- of download de sessie sluit:
Euuuh ik heb het een hele tijd (jaar geleden) ergens gelezen, kan goed zijn ergens in dit topic maar heb nu even geen tijd het op te zoeken. Sessies idd afronding op 100kb maar per 30 min. sowieso een 'nieuwe sessie'. Weet zeker dat ik dat meerdere keren ergens gezien heb, dus zou er ff rekening mee houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• majic
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21-03 01:14
Hey guys,

Vriendinnetje heeft sinds 9 dagen Hollandsnieuwe op d'r nokia mobieltje. Ze gebruikt heel spaarzaam sinds enkele dagen internet (alleen gmail mobile 1-2x per dag via Opera en thats it).

Echter nu zijn opeens al d'r belminuten op (...?) en ik kan nergens vinden waar m'n gebruik-informatie staat. Hoeveel MB heb ik verstookt? Hoeveel belminuten? Hoeveel SMS'jes?

Er staat alleen één suf beltegoed getal, maar daar heb ik niks aan. Ik wil weten waaraan het op is gegaan...

Anyone? mucho gracias alvast..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Ik heb sinds een week ook HN en het leek me wel relaxed. Ik wist dat sessies op 100kb afgerekend worden, maar wat ik niet wist en wat me nogal zorgen baad:
McLatey schreef op dinsdag 24 januari 2012 @ 15:43:
[...]
per 30 min. sowieso een 'nieuwe sessie'. (...) zou er ff rekening mee houden.
Het was ook te netjes om waar te zijn. Providers zijn crimineel, allemaal. De ene wat meer dan de ander. :)

Dat verklaart ook:
majic schreef op donderdag 26 januari 2012 @ 22:29:
Vriendinnetje heeft sinds 9 dagen Hollandsnieuwe op d'r nokia mobieltje. Ze gebruikt heel spaarzaam sinds enkele dagen internet (...) Echter nu zijn opeens al d'r belminuten op (...?)
Als msn/gtalk/icq/tweetdeck/whatever elke 30 minuten ook maar een ping naar de server stuurt heb je dus 100 kb gebruikt. Dat is 200k per uur, 150 minuten per maand op aan helemaal niks, alleen verbonden zijn met internet. :/

Tenzij die 100k sessies op 1 of andere smerige wijze afgerond worden op een hele belminuut.. dan gebruikt 'idle' internet 48 belminuten per dag. :(

[ Voor 10% gewijzigd door Sando op 26-01-2012 22:39 ]

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• majic
Ja dat is het niet. Heb de telefoon flink dichtgetimmerd dacht ik, ze heeft nergens push spul aanstaan of zelfs maar geconfigged. M'n vriendin is old-skool ;-) Wil alleen maar gmail en 9292ov 3-4x per dag.

Staat zelfs op 2G mode vast, dus veel dataverbruik in 2 dagen kan toch niet. Maar hoe dan ook frustrerend dat ik niet kan inzien hoeveel ik gebruikt heb (Vast wel bij m'n factuur aan t eind van de maand..:/ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
Je zult toch echt op de factuur moeten wachten voordat je weet waar het verbruik aan ligt.
Dat van HN en sessies die sowieso afgesloten worden na 30 minuten wil ik nog wel eens een bron verwijzing van zien. Tot nu toe heeft in dit draadje alleen gestaan dat dit het geval is bij een inactieve verbinding. Daar kan ik niet zoveel problemen mee hebben. Denk dat het risico groter is dat sommige telefoons zelfstandig een sessie verbreken in plaats van deze open en actief te houden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie_
  • Niet online

Harrie_

majic schreef op donderdag 26 januari 2012 @ 22:42:
Ja dat is het niet. Heb de telefoon flink dichtgetimmerd dacht ik, ze heeft nergens push spul aanstaan of zelfs maar geconfigged. M'n vriendin is old-skool ;-) Wil alleen maar gmail en 9292ov 3-4x per dag.

Staat zelfs op 2G mode vast, dus veel dataverbruik in 2 dagen kan toch niet. Maar hoe dan ook frustrerend dat ik niet kan inzien hoeveel ik gebruikt heb (Vast wel bij m'n factuur aan t eind van de maand..:/ )
Zal je inderdaad moeten wachten tot factuur om het in te zien...
troftnom schreef op vrijdag 27 januari 2012 @ 00:26:
Je zult toch echt op de factuur moeten wachten voordat je weet waar het verbruik aan ligt.
Dat van HN en sessies die sowieso afgesloten worden na 30 minuten wil ik nog wel eens een bron verwijzing van zien. Tot nu toe heeft in dit draadje alleen gestaan dat dit het geval is bij een inactieve verbinding. Daar kan ik niet zoveel problemen mee hebben. Denk dat het risico groter is dat sommige telefoons zelfstandig een sessie verbreken in plaats van deze open en actief te houden...
Kan het zo snel niet meer vinden. Zie wel o.a. dit in het topic staan:
jongerenchaos schreef op donderdag 27 januari 2011 @ 15:06:
Er zit dus wel een adder onder het gras van Hollandse nieuwe.

Afronding van de data per 100KB. Opzich niet erg als dit bijvoorbeeld dagelijks wordt gedaan. Echter dit wordt per sessie uitgevoerd. Antwoord van de helpdesk:

[...]

Dit is wel gevaarlijk omdat elke sessie na max 30 minuten wordt afgesloten, als je deze open laat staan op een toestel.
Maar je hebt gelijk, ik kan het verder niet zozeer vinden. Website van HollandsNieuwe meldt het volgende:
Hoe een datasessie wordt beëindigd hangt af van je mobiele telefoon. Sommige modellen (zoals de Iphone) sluit iedere keer dat je internet verlaat je sessie af. Andere telefoons, zoals sommige Nokia modellen sluiten een sessie pas af op het moment dat je je internet browser afsluit. Zo ook gaat het bij het ontvangen van email. In het geval dat je mobiele telefoon de datasessie open laat staan zal het netwerk van hollandsnieuwe de sessie afsluiten na 30 minuten geen up-of download activiteit.
Lijkt dus bij een actieve verbinding sessie niet af te ronden na 30 min. (moet sessie wel open blijven staan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwabbernoot
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 01-05 00:10
Maar dit betekend dus, als ik het goed begrijp, dat ik voor elk whatsapp berichtje die aankomt 30 minuten na mijn laatste internetactiviteit 100kb 'betaal'?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enetlepan
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 08-05 18:54
Voor wat betreft de 100Kb afronding per sessie, ik zie net dat "Mobile Counter - 3G, WiFi" (android app) dit voor je kan bijhouden: https://market.android.com/details?id=com.mobileCounter.

Al-met-al lijkt me het HN 275-abbo ook erg aantrekkelijk, maar die 100Kb regel doet me afvragen wat voor invloed dat heeft op je totaal-verbruik. Eerst eens een weekje meten met deze app.

[ Voor 9% gewijzigd door enetlepan op 30-01-2012 19:41 . Reden: Link naar oud bericht verwijderd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwabbernoot
Ik heb op het moment geen mobiel internet in mijn abbo, dus als je de resultaten zou willen delen Etenappel, graag!

Ik ben een relatief kleinverbruiker, en mij lijkt zo'n HN 275 abbo ook erg gunstig. Ik heb vaak wifi tot mijn beschikking dus het is enkel voor whatsapp, email, etc. Dan kan het overige besteden aan sms.

[edit]
Al zie ik nu dat SImpel ook een mooi pakket aanbied voor ongeveer hetzelfde bedrag. 100 sms, 100 bel en 200mb voor €10 p/m.

[ Voor 17% gewijzigd door Kwabbernoot op 30-01-2012 21:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
Ashen Shugar schreef op maandag 30 januari 2012 @ 21:18:
[edit]
Al zie ik nu dat SImpel ook een mooi pakket aanbied voor ongeveer hetzelfde bedrag. 100 sms, 100 bel en 200mb voor €10 p/m.
Het buitenbundel data tarief van Simpel is een stuk minder, 50Mb voor €2,50 en men rond dus per 50Mb af. Als je buiten je bundel data gebruikt gaat dat dus in stappen van €2,50....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwabbernoot
Per 50Mb is wel absurd inderdaad. Maar desondanks, 50MB voor €2,50 valt ook wel mee. En dat is natuurlijk ook iets wat je kunt voorkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KC Boutiette
  • Niet online
@etenapel
Ik heb gemaild met de maker van Mobile Counter over hoe hij die sessies telt. Met een sessie bedoelt hij alle data die verzonden is tussen (handmatig) 3G internet aan/uit zetten. Hij telt dus niet alle mogelijke afzonderlijke sessies die je phone in de tussentijd maakt/doet. Daardoor kloppen de afrondingen die Mobile Counter maakt dus niet met Hollandsnieuwe al heb ik het niet geprobeerd. Ben benieuwd naar je ervaringen!

[ Voor 0% gewijzigd door KC Boutiette op 31-01-2012 00:08 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• majic
Ashen Shugar schreef op maandag 30 januari 2012 @ 23:15:
Per 50Mb is wel absurd inderdaad. Maar desondanks, 50MB voor €2,50 valt ook wel mee. En dat is natuurlijk ook iets wat je kunt voorkomen.
Ik vind dat dus ab-so-luut niet mee vallen....absurd hoog zelfs, bedenkende dat je een jaar of anderhalf geleden voor 2,50 onbeperkt internet had bij KPN! Die mensen lopen dus nog steeds rond met hun contract hé :-)

Ook in vergelijking met hollandsenieuwe is de buitenbundel prijs extree mhoog (2 cent per mb, 50mb zou dan dus 1 euro zijn).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
majic schreef op dinsdag 31 januari 2012 @ 10:08:
[...]
Ook in vergelijking met hollandsenieuwe is de buitenbundel prijs extree mhoog (2 cent per mb, 50mb zou dan dus 1 euro zijn).
Die prijzen van vroeger gaan we niet meer terug zien, daarvoor wordt er te weinig meer verdient met SMS. Maar hoe kom je aan 2 cent per Mb buitenbundel. Het buitenbundel tarief is afhankelijk van je abonnement (hoog/laag, lang/kort) maar toch wel hoger dan die 2 cent?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeanj
  • Niet online

jeanj

F5 keeps me alive

Die 2 cent is idd alleen voor de 500MB bundel voor 10 euro, buiten die internet bundel betaal je het per minuut/sms/mb tarief (tussen 3,4 en 6,7 cent afhankelijk van je abbo, volgens mij is dit nog steeds erg goed koop, let wel max 2 Mb/s)

Als je al een 275 abo hebt, kan je altijd overwegen naar een 550 abo te gaan, dat kost je 8 euro per maand extra (schat ik op basis van de advies prijs) en dat kost je 3 cent per MB

[ Voor 27% gewijzigd door jeanj op 02-02-2012 13:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jrz

Jrz

––––––––––––

op de iphone iig geen last van 100kb regel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 00:26

MsG

Forumzwerver

Ik heb de 275 bundel + 1000MB internet voor 10 euro. Ik zie dat dit nu 500MB als je dit nu aanzet. Als ik mijn module dus uit zou zetten en daarna weer aan zit ik ook aan maar 500MB? Of is dat puur voor latere klanten?

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megapaul
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22:29
MsG schreef op donderdag 02 februari 2012 @ 16:17:
Ik heb de 275 bundel + 1000MB internet voor 10 euro. Ik zie dat dit nu 500MB als je dit nu aanzet. Als ik mijn module dus uit zou zetten en daarna weer aan zit ik ook aan maar 500MB? Of is dat puur voor latere klanten?
Als je de module uit en weer aan zet dan heb je maar 500 mb.
Dus niet veranderen.

Vragen mag altijd, het is alleen de vraag wat het antwoord is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Vind het jammer dat automatisch opwaarderen gebeurd bij 3 euro (als je het aanzet). Met mijn abo heb ik met 3 euro nog 71 belminuten. Dan is het helemaal nog niet nodig om op te waarderen, dus hou ik het liever nog op handmatig opwaarderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Niet online

Sando

Sandoichi

xileS schreef op zondag 05 februari 2012 @ 13:01:
Vind het jammer dat automatisch opwaarderen gebeurd bij 3 euro (als je het aanzet). Met mijn abo heb ik met 3 euro nog 71 belminuten. Dan is het helemaal nog niet nodig om op te waarderen, dus hou ik het liever nog op handmatig opwaarderen.
Voor jongens kan dat ook we'll wat minder ja. Maar ik denk dat het niet instant gebeurt en HN wil niet dat verbindingen steeds eerst worden verbroken.

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
En ik wil niet €5,- betalen, als helemaal niet nodig was geweest :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 391191

Ik heb sinds kort HN, met databundel en de eerste 2 dagen was internet ok, maar ik heb nu al bijna 2 weken glitches, het werkt wel, maar de helft van de requests valt om. Een website met de helft van de plaatjes, of geen stylesheet, of gewoon geen website. Het lijkt op een probleem met hun data.dataxs.mobi gateway. Als ik VPN opzet (en dat vergt ook vaak meerdere pogingen), dan werkt het feilloos. Als ik eenmaal een internetradio stream te pakken heb, dan blijft ie wel lopen. Ik heb een ander toestel geprobeerd, hetzelfde probleem, een Vodafone sim erin, geen problemen meer. 2 andere vrienden, ook HN, precies dezelfde problemen, met andere toestellen. Het lijkt wel of hun gateway gewoon de helft van de requests laat omvallen.

Zijn er meer mensen met deze problemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb inderdaad ook het gevoel dat internet niet goed werkt, omdat bijvoorbeeld me whatsapp berichten niet meer binnen komen. Ik doe dan heel vaak even 3G uit en dan weer aan, wel zeer vervelend dit. Hopelijk word dit wel snel beter, gelukkig kan ik op de meeste plekken nog gebruik maken van wifi.

Ik keek net op me eerste HN factuur, maar er klopt helemaal niks van volgens mij. Op mijnhollandsnieuwe zie je geen uitgebreid overzicht van je gebruik. Maar op de factuur is het wel meer gespecificeerd. Volgens de site had ik veel meer tegoed opgemaakt (vond ik al raar, want dacht dat ik niet veel gebeld had). Nu ik op de specificatie kijk staat dat ik idd veel minder verbruikt heb. Daarnaast hebben ze ook nog voor 51 MB aan kosten voor inet berekend, terwijl ik een extra inet bundel van 10e heb. Wel jammer dat bij me 1e maand al fouten tegen kom. Ben benieuwd hoe ze dit gaan corrigeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 301785

xileS schreef op maandag 06 februari 2012 @ 15:21:
Ik heb inderdaad ook het gevoel dat internet niet goed werkt, omdat bijvoorbeeld me whatsapp berichten niet meer binnen komen. Ik doe dan heel vaak even 3G uit en dan weer aan, wel zeer vervelend dit. Hopelijk word dit wel snel beter, gelukkig kan ik op de meeste plekken nog gebruik maken van wifi.

Ik keek net op me eerste HN factuur, maar er klopt helemaal niks van volgens mij. Op mijnhollandsnieuwe zie je geen uitgebreid overzicht van je gebruik. Maar op de factuur is het wel meer gespecificeerd. Volgens de site had ik veel meer tegoed opgemaakt (vond ik al raar, want dacht dat ik niet veel gebeld had). Nu ik op de specificatie kijk staat dat ik idd veel minder verbruikt heb. Daarnaast hebben ze ook nog voor 51 MB aan kosten voor inet berekend, terwijl ik een extra inet bundel van 10e heb. Wel jammer dat bij me 1e maand al fouten tegen kom. Ben benieuwd hoe ze dit gaan corrigeren.
Welkom bij de club ;)
Elke maand het zelfde gelazer over de kosten bij mij,en nooit geld terug,
altijd met de volgende maand ver rekenen.
Zo blijf je bezig.
Dat is i.d.d tegenvallen van hun.

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 301785 op 06-02-2012 20:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexV
  • Registratie: Oktober 2008
  • Nu online
Anoniem: 391191 schreef op maandag 06 februari 2012 @ 09:59:
Ik heb sinds kort HN, met databundel en de eerste 2 dagen was internet ok, maar ik heb nu al bijna 2 weken glitches, het werkt wel, maar de helft van de requests valt om. Een website met de helft van de plaatjes, of geen stylesheet, of gewoon geen website. Het lijkt op een probleem met hun data.dataxs.mobi gateway. Als ik VPN opzet (en dat vergt ook vaak meerdere pogingen), dan werkt het feilloos. Als ik eenmaal een internetradio stream te pakken heb, dan blijft ie wel lopen. Ik heb een ander toestel geprobeerd, hetzelfde probleem, een Vodafone sim erin, geen problemen meer. 2 andere vrienden, ook HN, precies dezelfde problemen, met andere toestellen. Het lijkt wel of hun gateway gewoon de helft van de requests laat omvallen.

Zijn er meer mensen met deze problemen?
Jup, hier nog iemand. Exact hetzelfde als wat jij beschrijft. Ik heb een Galaxy S en had hiervoor Vodafone, nooit problemen gehad en alle pagina's laadden altijd, maar met HN is het continue maar half en moet ik vaak 15x refreshen voor er ook maar iets laadt. Zwaar irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie_
  • Niet online

Harrie_

AlexV schreef op maandag 06 februari 2012 @ 20:12:
[...]

Jup, hier nog iemand. Exact hetzelfde als wat jij beschrijft. Ik heb een Galaxy S en had hiervoor Vodafone, nooit problemen gehad en alle pagina's laadden altijd, maar met HN is het continue maar half en moet ik vaak 15x refreshen voor er ook maar iets laadt. Zwaar irritant.
Ik zit ook nog steeds met ditzelfde probleem. Echter heb ik deze 'glitches' niet alleen op de dataverbinding, maar ook op het belgedeelte. Tevens niet alleen op 3G maar ook op GPRS/EDGE.
Ze zijn er al enkele maanden mee bezig, maar krijgen de storing maar niet opgelost
(let wel: eerste 8 maanden heb ik geen enkel probleem met verbinding gehad, en wanneer anderen met HN op zelfde plek zijn hebben zij ook nergens last van)..
McLatey schreef op maandag 23 januari 2012 @ 15:42:
[...]

Nee, maar dat maakt ook niet uit. Ik heb de storing in meerdere telefoons, heb o.a. getest in Samsung Google Nexus S, Apple iPhone 3G, Nokia N95, Nokia N80. Overal dezelfde storing. Dit ligt echt niet aan telefoon, al helemaal omdat de telefoons prima werken met andere simkaarten. Voor deze storing begon enkele maanden geleden had ik dus nergens last van. Nu dus last van hickups, scrambles in gesprekken en tevens heb ik het idee last te hebben van packet loss op data (moet vaak websites refreshen omdat ze niet helemaal goed doorladen en soms duurt het met binnenkomen berichten ook langer dan voorheen).

[...]

[ Voor 5% gewijzigd door Harrie_ op 07-02-2012 01:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik kan het "glitch" probleem gemakkelijk reproduceren, en met meerdere mensen (op HN) tegelijk. Gewoon een webpagina 3x refreshen en de uitkomst is altijd anders, en verschillend per persoon. Nogmaals, de helft van de requests valt gewoon om...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gemzeketsert
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 18-02 18:08
En hier nog 1.

Webpagina's laden niet in 1 keer, of slechts deels.

Een ander voorbeeld is een testje met de app van speedtest.net waarvan er van de 5 pogingen het niet 1 keer lukte om de test compleet af te ronden. 3 faalden er meteen en 2 halverwege de test.
Hoop dat dit snel opgelost wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Idem hier :).

Zeg het niet snel, maar het begint redelijk irritant te worden. Dacht dat het aan
mijn ICS-ROM lag op de i9000 maar het doet zich op meerdere ROM's voor.

Slecht dit hoor! Zo maar eens een klaagtweet achterlaten :') :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Niet online

Sando

Sandoichi

En zo blijft het circus compleet. Ga je weg bij afzetters van Hi of Kpn, want dat zijn het, blijkt de relaxte concurrent nogal .. naja.. dit. :P

Ik heb nu tijdelijk nog internet van Hi. Ik moest een stiekeme extra maand nog betalen, dus internet en bel ik 'm ook helemaal leeg. :) Twee telefoons hier dus. Maar die van HN is tijdelijk alleen voor incoming.

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nou ja, ik ben echt de laatste die klaagt over HN. Vind het wel een lekkere provider.
Zat ik voorheen altijd, en het zal ook wel deels tussen mijn oren zitten, áltijd over m'n
bundel heen, zit ik nu lekker aan de €23,50 per maand (max). Ben me anderzijds
door HN meer bewust geworden van het GOED omgaan met data, maar dit schiet
niet op hoor. Pagina's afgebroken, pas na 4x opnieuw intikken bereikbaar. Heb ze
maar meteen een grote mail (met maximum aan 1000 tekens ;() gestuurd en zal
nog even lekker tweeten. Hopen dat het snel wordt opgelost!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anoniem: 301785 schreef op maandag 06 februari 2012 @ 20:12:
[...]

Welkom bij de club ;)
Elke maand het zelfde gelazer over de kosten bij mij,en nooit geld terug,
altijd met de volgende maand ver rekenen.
Zo blijf je bezig.
Dat is i.d.d tegenvallen van hun.
Oei, dit klinkt niet al te positief. Ik wacht nog op een reactie. Ik had niet verwacht dat ze fouten in de aantal gebruikte belminuten zouden maken, zo kom ik alsnog duur uit. Vind het ook vreemd dat we geen recente overzicht kunnen zien, wie we allemaal gebeld hebben enzo. Pas op de factuur krijgen we een overzicht hiervan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Anoniem: 286128 schreef op dinsdag 07 februari 2012 @ 15:00:
Ben me anderzijds door HN meer bewust geworden van het GOED omgaan met data
Heb je nog wat tips daarvoor?

Ik ben dus ook overgestapt naar HN, maar na ~ een week daarmee te werken bleek [insert HI verhaal] en gebruik ik eerst mijn ouderwetse bundel op.

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Sando schreef op dinsdag 07 februari 2012 @ 18:14:
[...]

Heb je nog wat tips daarvoor?
Jazeker, ben na 3G watchdog en wat andere Android-apps NU overgestapt op Onavo.
Die is superhandig, vind ik, en daarvan uit weer bepaalde schedules uitgezet, FB eraf
getrapt, gebruik alleen de browser (en m.facebook.com nog), exchange schedule wat
minder strak gezet, K9 mail goed ingesteld, Gmail-synchronisatie uitgezet, Tapatalk
loopt wel, Whatsapp is ook zowat niks. Probeer daarnaast véél op WiFi te zitten. Hoe
het met dit zit:
Zo ook gaat het bij het ontvangen van email. In het geval dat je mobiele telefoon de
datasessie open laat staan zal het netwerk van hollandsnieuwe de sessie afsluiten na
30 minuten geen up-of download activiteit.
weet ik niet. Ik pull alles om het half uur, dus of dat enigszins van invloed is of hoe ik
de sessie's kan openhouden- of niet weet ik niet, maar zó red IK het wel een maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Hey bedankt, dat klinkt handig. Ik heb alleen (nog) geen androidphone, maar dat zal wel komen, wellicht als de ZTE Cresent uit is in NL.

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Het is ook voor iOS zag ik, maar ik weet niet wat je nu hebt?

Overigens; kan het zijn dat het laden van pagina's nu wél beter gaat of? Want ik krijg
geen meldingen meer bij het ophalen van mail, websites bezoeken etc.

Can someone confirm? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 444449

Hoi Allen,
Ik lees overal te veel slechte ervaringen over HH.
Is het zo slecht?

19-03-2012 vervalt mijn abo bij vodafone....

Gr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik ga ervan uit dat deze HN problemen van tijdelijke aard zijn. Maar voor iedereen die er last van heeft: neem een gratis VPN account bij bv. torvpn.com (tot 1GB per maand) en stel het in op je telefoon. Soms moet je 3 of 5 keer connecteren voordat je aangelogd bent, maar eenmaal op VPN werkt alles als een zonnetje, en ook speedtest.net werkt als een speer (ook al kom je in Hongarije uit de pijp).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 444449 schreef op woensdag 08 februari 2012 @ 11:36:
Hoi Allen,
Ik lees overal te veel slechte ervaringen over HH.
Is het zo slecht?

19-03-2012 vervalt mijn abo bij vodafone....

Gr
Waarschijnlijk lossen ze dit internet probleem wel op voor die tijd, dan zijn ze zo slecht nog niet. Alleen de helpdesk bereiken in minder dan 2 dagen gaat je niet lukken. Maar qua bellen binnen of buiten je bundel is er niet veel goedkopers te vinden (3,8ct p/m), en de internetsnelheid overtreft T-Mobile ruimschoots, en een veel betere latency. Ik kan eindelijk VIOP bellen (Scydo) zonder problemen, op T-Mobile i-150 nog nooit gelukt. Dus ondanks de huidige problemen en slechte bereikbaarheid van de helpdesk ben ik tevreden over de prijs/prestatie (275min/sms en 1GB data per maand voor €13,20 (herberekend na verkoop Galaxy Ace eigenlijk €19,-)).

Ik ben net mijn 3e maand ingegaan, en heb nu nog €25,- in de pot, die ik ook in het buitenland kan verstoken, bij T-Mobile hield ik altijd minuten over, maar die gingen niet mee naar de volgende maand, en buitenland bellen viel buiten de bundel. Dat is niet meer zo. Hulde! Ik bespaar dit jaar waarschijnlijk €500,- totaal.
Pagina: 1 ... 5 ... 64 Laatste

Let op:
Voor Thoorn en dergelijke diensten is dit topic: Sparen/verdienen met je beltegoed: Ervaringen & Discussie