Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-05 00:16
Geschillencommisie bestaat zeker en kost helaas wel tijd en energie, maar als je in je gelijk staat lost het uiteindelijk wel wat op. Zou in ieder geval zeker een (aangetekende) brief sturen waarin je binnen een redelijke termijn wil dat je klachten opgelost worden, kan je daarna altijd nog zien of je naar de geschillencommisie gaat.
Maar zorg wel dat je en duidelijk klacht hebt waarop je ze kan aanspreken, ik verwacht dat de nummer portage problemen daar niet sterk genoeg voor zijn. Dat SMS parkeer gebeuren is een ander verhaal. Maar zou ze zeker een brief sturen, bij veel providers wordt dat toch door andere klantenservice medewerkers verwerkt dan die van de eerste lijn helpdesk heb ik het idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:37

JT

VETAK y0

Man o man, als ik dit lees dan ben ik blij dat ik toch voor Simyo ben gegaan :-) 11e voor 250 minuten en 1gb inet zonder gezeik maandelijks op te zeggen. Enige nadeel is dat je je minuten niet kan meenemen naar de volgende maand.

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jassy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22:05
Ik hoor mijn moeder absoluut niet klagen over HN, ze is zeer tevreden, ook over het bereik. De overstap van KPN naar HN is goed gegaan, ook met nummerbehoud. Dikke prima!

Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eL_Jee
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-04 21:54
Kon het niet echt terugvinden, maar: is er gewoon een opzegtermijn van 1 maand bij hollands nieuwe?

Sinds de storing van vorige week maandag ook niets dan ellende gehad.
Mijn resterend beltegoed was opeens 3e terwijl ik nog slechts 2 euro uit bundel van 11 had verbeld. Bovendien had ik nog 10 uit de vorige maanden.
Inmiddels is de 3e op en kan ik niet meer bellen. Na een paar klachtenmails is daar ook nog niets uitgekomen. Enige wat er is veranderd sindsdien is dat ze mijn opgespaarde beltegoed van vorige maanden hebben ingepikt.

Zit nu te twijfelen over opwaarderen. Slaat ergens helemaal nergens op omdat ik nog zo'n 15 euro zou moeten hebben, en van wat ik hier lees is het nog maar de vraag of het dan uiteindelijk wordt bijgeschreven.
Beste oplossing lijkt me zo snel mogelijk weg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
Na je een of twee jarig contract vast wel, dat is de wet tegenwoordig. Maar zolang bestaat HollandsNieuwe nog niet en kortere contracten heb ik er nog niet gezien.
Je hebt toch wel de voorwaarden doorgenomen voordat je ermee akkoord ging?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 44171

toch even een positief bericht (je zou bijna denken dat HN erg slecht is, maar tevreden mensen melden zich zelden).

op de storing van 4/4 na heb ik tot nu toe weinig te klagen.
zowel mijn vrouw als ik hebben een HN abo.
mijn nummer is zonder problemen geporteerd.
het dataverbruik (eerste x smartphone) valt me reuze mee, en de kosten per minuut/sms zijn prima!
in de eerste maand klopte de berekening van m'n vrouw's bundel niet, het tegoed was erg snel op. HN belde vrij snel terug (na mijn klacht), maar uiteindelijk bleek het waarschijnlijk te moeilijk, want ze zouden het uitzoeken, maar kwamen niet met redelijke verklaring. nieuwe maand nieuwe kansen... het lijkt nu goed te gaan met haar bundel.

ik durf HN, ondanks de negatieve berichten die ik hier lees, wel aan te bevelen bij anderen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aardbeix15
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

aardbeix15

100%fruit pers je er niet uit!

afgezien van de storing en de leken bij de klantenservice (maar dat weet je als je er aan begint) en het klapperende mobiel internet is het de laatste tijd gewoon business as usual bij HN. Weinig te klagen, althans ik hoor mijn vrouw weinig klagen, zij heeft HN.

Wat wel wonderlijk is is dat zij helemaal niet veel internet op haar mobiel maar dat met de mooie HN afronding van 100kb per sessie toch een serieuze 6,4Gb staat (!) maar goed voor 32 cent who cares. Snapt iemand hoe dit zit :? Ik denk dat ze nu HN 2 maanden gebruikt :P en haar toestel goed echt geen gekke dingen (HTC Hero, Android 2.1)

Afbeeldingslocatie: https://lh5.googleusercontent.com/_0R0N7xkP6QE/TawnJqQaXwI/AAAAAAAAKFM/xU6tYLeKHeI/Clipboard01.jpg

snel zeggen: 'De koetsier poetst de postkoets met postkoetspoets'
levensmotto: 'vroeg gedaan is lang gerelaxed!'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aardbeix15
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

aardbeix15

100%fruit pers je er niet uit!

troftnom schreef op donderdag 14 april 2011 @ 12:05:
Na je een of twee jarig contract vast wel, dat is de wet tegenwoordig. Maar zolang bestaat HollandsNieuwe nog niet en kortere contracten heb ik er nog niet gezien.
Je hebt toch wel de voorwaarden doorgenomen voordat je ermee akkoord ging?
er staan sinds het begin al contracten en 12 en 24 maanden op de site. Na contractperiode is het idd 1 maand.

snel zeggen: 'De koetsier poetst de postkoets met postkoetspoets'
levensmotto: 'vroeg gedaan is lang gerelaxed!'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie_
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Harrie_

⠀                  🔴 🔴 🔴 🔴 🔴

Heb sinds enkele maanden ook HollandsNieuwe, en heb een aantal problemen gehad (zoals de meeste hier), al zijn ze wel allemaal netjes opgelost. Zal even een opsomming geven waar ik zelf tegenaan ben gelopen bij het overstappen:
  • Na nummerportatie (dit verliep zoals het hoort) werkte m'n portal niet meer, ik kon geen enkele info meer inzien (na mail opgelost in 30 min.).
  • Na nummerportatie ging een nieuwe maand in aangezien ik 1 maand moest wachten ivm opzegtermijn, het nieuwe saldo werd echter niet van m'n bank afgeschreven en ook niet bijgeschreven bij m'n beltegoed (in portal stond het nieuwe tegoed direct onder verbruikt tegoed). Automatisch opwaarderen werkte niet, opwaarderen via sms ook niet. Ik kon enkel geld bijschrijven middels ideal via de website (gelukkig). Het dashboard is hiervoor nogmaals gereset waarna automatisch opwaarderen en opwaarderen via sms wel werkte, het maandelijks saldo werd echter nog steeds niet bijgeschreven (het resetten van mijn dashboard heeft enkele dagen geduurd).
  • Aangezien m'n bundel maar niet bijgeschreven werd heb ik nogmaals gemaild, het geld werd uiteindelijk na zo'n twee weken afgeschreven (tot die tijd heb ik gebruik gemaakt van autom. opwaarderen). Echter werd er niets bij m'n saldo bijgeboekt, ik heb hier nog een keer voor gemaild, dit heeft 2 dagen geduurd.
  • Bij het instellen van de voicemail heb ik geen optie gehad het wachtwoord in te stellen, ik heb hiervoor gemaild. Mijn voorkeuze voor paswoord is door de klantenservice doorgevoerd (1 dag).
  • Vanwege beveiligings-voorzorgsmaatregelen is nogmaals m'n wachtwoord van de voicemail veranderd, ik heb opnieuw gemaild dat ik mijn prefix terug wilde, dit is doorgevoerd (2 dagen).
Verder heb ik weinig problemen, al valt bij het schakelen tussen geen verbinding - edge - 3g heel soms de dataverbinding wel weg. Bovendien vind ik dat bijvoorbeeld in de trein het erg lang duurt voordat het netwerk overschakelt van 3g naar edge/gprs (waarbij ik feitelijk een tijdje gewoon geen bereik heb) hoewel ik daar met t-mobile eigenlijk nooit last van had, maar ik begrijp dat dit aan de telefoon kan liggen (iPhone 3g).
Over het algemeen vind ik het wel vervelend dat je soms erg lang op een oplossing moet wachten (zoals dat ik geen beltegoed had 2 weken lang), en als ze dan bellen dat je nét ff zelf niet kan opnemen. Echter is mijn persoonlijke belgedrag zo verschillend van maand tot maand (500-1800 min) en biedt HN gewoon een zeer concurrerend tarief, voornamelijk buiten de bundel (zelfde bedrag) dat mij dit uiteindelijk zoveel geld bespaart dat de opstartproblemen het mijns inziens wel waard zijn. Beltegoed info werkt altijd goed, en deze maand heb ik tot nu toe geen problemen gehad (beltegoed juist opgewaardeerd etc), alleen de info op het portal klopt dan niet helemaal maar dat neem ik graag voor lief.

Hoop dat deze post iets bijdraagt aan het beeld van hollandsnieuwe.

Hoeder van het Noord-Meierijse dialect

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 323791

Kortom alles overziende is het beste advies niet te hoppen naar elke nieuwe telecomprovider die heftig adverteert maar gewoon eerst je goed voor te laten lichten over de kleine regeltjes en ervaringen van anderen alvorens je de sprong waagt. :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie_
  • Niet online

Harrie_

Anoniem: 323791 schreef op woensdag 20 april 2011 @ 13:44:
Kortom alles overziende is het beste advies niet te hoppen naar elke nieuwe telecomprovider die heftig adverteert maar gewoon eerst je goed voor te laten lichten over de kleine regeltjes en ervaringen van anderen alvorens je de sprong waagt. :O
True.. al is het wel mijn ervaring geweest dat ondanks ik een aantal problemen heb gehad deze wel allemaal uiteindelijk netjes zijn opgelost (en ik dit missch bij een andere ['oudere'] provider ook wel gehad zou hebben), waarbij ik geen enkel moment niet heb kunnen bellen (behalve op die collectieve storing na dan) en nu wel een stuk minder betaal per maand.
Maar goed, dit is dus wel mijn persoonlijke ervaring, dit kan uiteraard bij een ander verschillend zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rebecca
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 28-05 03:37
Hoi,

Thuis heb ik een telfort dsl verbinding met daarbij een telfort emailadres.
Ik heb sinds kort een HTC Desire met een abonnement van Hollands Nieuwe.

Het lukt mij wel mijn email te ontvangen op mijn Desire maar verzenden gaat niet.
Dit komt waarschijnlijk omdat telfort dit niet toestaat vanuit een andere provider

Weet iemand hoe je met Hollands Nieuwe email kan verzenden?
Wat zijn de uitgaande SMTP-Server instellingen van Hollands Nieuwe?

Groet,
Rebecca

[ Voor 9% gewijzigd door Rebecca op 24-04-2011 13:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:09
Rebecca schreef op zondag 24 april 2011 @ 13:06:
Thuis heb ik een telfort dsl verbinding met daarbij een telfort emailadres.
Ik heb sinds kort een HTC Desire met een abonnement van Hollands Nieuwe.
Een pop3 adres is sowieso niet echt handig om te gebruiken icm een mobiel. Tevens zou ik persoonlijk niet gauw het provider e-mail adres gaan gebruiken als standaard mail adres, aangezien je bij een eventuele overstap overal je nieuwe adres weer bekend moet maken. Aangezien je een Desire hebt heb je neem ik aan ook een gmail adres? Dan is het handiger die te gebruiken, en gmail kan ook zelf de mail van je telfort adres via pop3 ophalen zodat je alles op één plek krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rebecca
  • Laatst online: 28-05 03:37
Nielson schreef op zondag 24 april 2011 @ 13:35:
[...]
gmail kan ook zelf de mail van je telfort adres via pop3 ophalen zodat je alles op één plek krijgt.
Bedankt voor je reactie, maar weet je ook hoe ik kan verzenden via mijn Telfort account vanaf mijn Desire met Hollands Nieuwe?

[ Voor 46% gewijzigd door Rebecca op 24-04-2011 14:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie_
  • Niet online

Harrie_

Rebecca schreef op zondag 24 april 2011 @ 14:16:
[...]

Bedankt voor je reactie, maar weet je ook hoe ik kan verzenden via mijn Telfort account vanaf mijn Desire met Hollands Nieuwe?
Mmm beetje rare voorgaande reactie... niet echt van nut. Overigens gebruik ik zelf al jaren pop3 om mail op te halen zonder enig probleem, dus ik zou niet weten waarom het niet handig is.

On topic, om je vraag te beantwoorden: HollandsNieuwe biedt geen smtp-server mogelijkheid aan. Je zal dus een externe smtp-server moeten gebruiken welke toestaat mail te verzenden van een ander netwerk dan het eventuele eigen. Je kan hierbij denken aan bijv. de server van hotmail of live account. Als je die hebt voor een hotmail of live account kan je die ook gebruiken om mail te verzenden van je Telfort mail, zolang je maar inlogt op de smtp met je login gegevens van hotmail/live aangezien het een beveiligde smtp server is.

De instellingen hiervoor (SMTP) zijn:

hostnaam: smtp.live.com
gebruikersnaam: [volledige mailadres, dus incl @hotmail.com/@live.nl]
wachtwoord: wachtwoord van je mail van hotmail/live
gebruik ssl: ja
identiteitscontrole: wachtwoord
serverpoort: 587

Ik weet niet precies hoe het in android zit maar de instellingen zullen ongeveer wel overeen komen. Als je nou geen hotmail/live hebt kan je een andere server gebruiken, maar ik zou zo eerlijk gezegd niet weten hoe je veilig een externe smtp-server kan gebruiken. Wat je ook kan doen is je wlan aanzetten en als je dan mail wil versturen dit thuis doen, dan kan je uiteraard wel je telfort smtp gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 404994

Heeft iemand ervaring met Hollandsnieuwe bellen en smsen in het buitenland?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
In Spanje werkt dat in ieder geval. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 404994

troftnom schreef op zaterdag 30 april 2011 @ 00:27:
In Spanje werkt dat in ieder geval. ;)
Bedankt voor je reactie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flexicon
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 21:16
Wat zijn de ervaringen met het internet gebruik?
Ik heb een 275bel/sms/mb abbonement

Nu vroeg ik me af hoe het zit met gebruik van whatsapp, want datagebruik wordt afgerond, dus dan zou het heel duur kunnen worden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:47
Anoniem: 404994 schreef op vrijdag 29 april 2011 @ 11:33:
Heeft iemand ervaring met Hollandsnieuwe bellen en smsen in het buitenland?
Het werkt niet in alle landen. Zie voor dekking en tarieven:
http://www.hollandsnieuwe...df/tarieven_overzicht.pdf

Als je vaak in het buitenland bent kan het allicht geen kwaad om eens het buitenlandverbruik mee te tellen en bijvoorbeeld bij andere providers te vergelijken (Vodafone Passport kan nogal schelen in het buitenland, met name landen als Japan, Australië, Nieuw Zeeland, Zwitserland en Noorwegen).

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 398455

Worden de kosten als je naar het buitenland belt van je beltegoed afgeschreven of wordt het apart in rekening gebracht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbvo
  • Registratie: November 2002
  • Nu online
Zijn er meer mensen met problemen met NH sinds afgelopen vrijdag? Ik ben sinds vrijdagochtend terug in nederland en heb sindsdien geen internet meer en ben niet te bereiken (ook niet per sms).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie_
  • Niet online

Harrie_

jbvo schreef op maandag 30 mei 2011 @ 22:34:
Zijn er meer mensen met problemen met NH sinds afgelopen vrijdag? Ik ben sinds vrijdagochtend terug in nederland en heb sindsdien geen internet meer en ben niet te bereiken (ook niet per sms).
Ik heb nergens last van hoor, alles werkt hier prima. :) Al andere telefoon etc. geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wrcveen
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 03-05 17:15
Is de SIM die je er bij krijgt makkelijk te knippen naar een Micro SIM voor in de iPhone 4? (er zijn wel eens van die simmetjes waarbij er ook een stukje van de metalen chip afgeknipt moet worden, die moet het dus niet zijn dan.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbvo
  • Registratie: November 2002
  • Nu online
McLatey schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 04:27:
[...]

Ik heb nergens last van hoor, alles werkt hier prima. :) Al andere telefoon etc. geprobeerd?
That did the trick... Nadat ik m'n sim-kaart in een andere telefoon geplaatst had, werkte alles ineens weer, verder geen enkele indicatie waar het nou aan lag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

kaasaanfiets

Extreme Edition of koekoek

Flexicon schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 20:05:
Wat zijn de ervaringen met het internet gebruik?
Ik heb een 275bel/sms/mb abbonement

Nu vroeg ik me af hoe het zit met gebruik van whatsapp, want datagebruik wordt afgerond, dus dan zou het heel duur kunnen worden...
Daar ben ik ook benieuwd naar, ik zit aan een 275 te denken, maar vraag me af of ik hier qua dataverbruik niet overheen kom (htc desire)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie_
  • Niet online

Harrie_

koekoek2003nl schreef op maandag 06 juni 2011 @ 11:23:
[...]

Daar ben ik ook benieuwd naar, ik zit aan een 275 te denken, maar vraag me af of ik hier qua dataverbruik niet overheen kom (htc desire)
Ik denk dat het erg moeilijk is te zeggen of je genoeg data hebt, en wat aan te raden is, aangezien verbruik natuurlijk nogal verschilt per persoon. Als je een 275 abonnement overweegt met 4,2ct/mb (1jr contract) of 3,8ct/mb (2jr) kan je uiteraard overwegen een internetbundel erbij te nemen met 1000mb voor een tientje (aangezien je anders wel erg weinig kan bellen en je minuten wel snel op zijn). Het is zo dat binnen bundel/buiten bundel tarief is, dus een snelle rekensom levert op dat je 238(/263)mb kan internetten voor een tientje zonder bundel, en met bundel dus 1000mb voor 10,-.

Ik heb nu reeds een half jaar HollandsNieuwe, waarvoor ik bij T-Mobile zat. Gebruik een iPhone icm whatsapp, facebook en hyves push notificaties en heb 3 mailadressen geconfigureerd die om het uur allemaal gecheckt worden. Ik moet er wel bij vermelden dat ik veelal gebruik kan maken van wifi en dan dus niet internet over 3g. In totaal gebruik heb ik denk ik gezien over een week één gehele dag geen wifi ter beschikking en dus 3G, waarnaast mijn telefoon af en toe ook niet direct wifi oppikt en dan data over 3g binnen haalt. Onderweg check ik af en toe internet, facebook ik wat en lees ik nu.nl, wat ik dus niet over 3g doe is youtube filmpjes kijken, veel foto's bekijken (soms enkele) en diensten die echt data vreten. Ik denk dat als ik me beperk tot het bovengenoemd gebruik, ik per maand maximaal tot zo'n 100mb op maak (dus x7 als ik geen gebruik zou maken van wifi = 700mb (zonder evt downloaden, youtube etc. dus)). Heb ook wel eens gekeken wat ik op een dag van +/- 8u zonder wifi verbruik als ik niet echt actief internet, en dat zit op een paar mb als ik het niet te gek maak (dus enkel mail/whatsapp notificaties en een keer facebook).
Zelf heb ik het 550 abonnement dus ik overweeg nu wel om het internet tijdelijk uit te schakelen, aangezien het me dan per maand maar 3,5c x 100 = €3,50 zou kosten, maar goed... dat bekijk ik nog wel.

Ik weet dat een iphone niet hetzelfde is als een android phone, maar zoals ik zeg gebruik ik dus wel een aantal diensten die wellicht niet heel verschillend zijn (facebook, whatsapp, hyves, mobiel internet, mail). Ik denk dat als je echt van plan bent volle bak iedere dag gebruik te willen gaan maken van internet je beter naar een andere provider kunt kijken met onbeperkt internet (t-mobile) of waar je kunt upgraden met extra gigabytes per maand, maar als je, net zoals ik, wel mobiel wil kunnen internetten maar je op je werk/school/thuis ook kunt internetten over wifi of je überhaupt het internet niet heel veel gebruikt, je met hollandsnieuwe ook gewoon een prima provider hebt (al is het internet wel iets langzamer, heb speedtest gedaan en kom met 3G op exact 2mbit down, voor mijn gebruik overigens goed genoeg).

Weet niet of je iets aan deze info hebt, maar misschien helpt het?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

kaasaanfiets

Extreme Edition of koekoek

Ja bedankt, ik doe eigenlijk precies hetzelfde, en zit thuis en op school ook altijd op wifi.
Leuke analyse hier heb ik wel wat aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie_
  • Niet online

Harrie_

koekoek2003nl schreef op vrijdag 10 juni 2011 @ 16:24:
Ja bedankt, ik doe eigenlijk precies hetzelfde, en zit thuis en op school ook altijd op wifi.
Leuke analyse hier heb ik wel wat aan.
Dat is goed om te horen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• draakhoofd
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Zijn er meer mensen die problemen hebben met internettoegang? Op mijn Sony Ericsson Elm werkt dit vaak niet, pas na een herstart van de gsm kan ik weer op internet. Ik moet ook altijd een login/wachtwoord scherm (van de gsm zelf) doorklikken voordat ik internettoegang krijg. Daarna werkt het de helft vd tijd wel, de andere helft krijg ik een verbindingfout 'neem contact op met je provider'.. Vraag me af of het aan Hollandsnieuwe ligt of mijn Sony Ericsson Elm... Ik heb de internetinstellingen al meerdere malen via de site van HN laten doorbeamen naar mijn gsm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie_
  • Niet online

Harrie_

draakhoofd schreef op woensdag 15 juni 2011 @ 11:18:
Zijn er meer mensen die problemen hebben met internettoegang? Op mijn Sony Ericsson Elm werkt dit vaak niet, pas na een herstart van de gsm kan ik weer op internet. Ik moet ook altijd een login/wachtwoord scherm (van de gsm zelf) doorklikken voordat ik internettoegang krijg. Daarna werkt het de helft vd tijd wel, de andere helft krijg ik een verbindingfout 'neem contact op met je provider'.. Vraag me af of het aan Hollandsnieuwe ligt of mijn Sony Ericsson Elm... Ik heb de internetinstellingen al meerdere malen via de site van HN laten doorbeamen naar mijn gsm.
Ik heb wel soms wanneer het bereik een aantal keer is weggevallen, zoals bijvoorbeeld wanneer ik in de trein heb gezeten (gebieden met minder bereik) dat enkel het datasignaal niet meer (terug) doorkomt, ik moet dan de telefoon rebooten om weer internet te hebben. Dit komt echter sporadisch voor, en is geen standaard issue. Dit kan er echter bovendien wel aan liggen dat ik een iphone heb, waarbij de internet settings normaliter vaststaan (per netwerk) maar bij HollandsNieuwe handmatig ingegeven moeten worden. Bij normaal gebruik, wanneer ik dus geen reis onderneem in het 'publieke transport' heb ik eigenlijk geen problemen met internet.

Heb wel dat de telefoon af en toe bij het opzetten van een gesprek de melding 'mislukt' geeft, maar wanneer ik dan een keer op redial duw werkt het wel. Ik denk dat dit wat meer aan de telefoon ligt, zoals waarschijnlijk het probleem met jouw internet ook wel wat meer telefoonspecifiek zijn.
Misschien als je nog een andere mobiel hebt liggen dat je eens kunt proberen of je daar ook zoveel problemen mee ondervindt? Of de instellingen (klik) eens handmatig invoert ipv laat doorsturen? Dus zelf een profiel maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlasHie_FlaSh
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 12-06-2021
aardbeix15 schreef op maandag 18 april 2011 @ 14:00:
afgezien van de storing en de leken bij de klantenservice (maar dat weet je als je er aan begint) en het klapperende mobiel internet is het de laatste tijd gewoon business as usual bij HN. Weinig te klagen, althans ik hoor mijn vrouw weinig klagen, zij heeft HN.

Wat wel wonderlijk is is dat zij helemaal niet veel internet op haar mobiel maar dat met de mooie HN afronding van 100kb per sessie toch een serieuze 6,4Gb staat (!) maar goed voor 32 cent who cares. Snapt iemand hoe dit zit :? Ik denk dat ze nu HN 2 maanden gebruikt :P en haar toestel goed echt geen gekke dingen (HTC Hero, Android 2.1)

[afbeelding]
WOWwww meer dan 6GB in één maand?!

Verbaast me niets dat providers met datalimieten komen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie_
  • Niet online

Harrie_

FlasHie_FlaSh schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 19:49:
[...]

WOWwww meer dan 6GB in één maand?!

Verbaast me niets dat providers met datalimieten komen :P
Ze hebben aangegeven dat die tellers een tijdlang niet klopte, dit zal dus ook wel niet correct zijn. Bovendien zou dat ook veel duurder zijn dan 32 centen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grolle
  • Laatst online: 23-05 04:08
*grolle vrind het best vreemd dat dit topic stil valt ... Puur naar de prijs kijkend lijkt HN een van de beste prijzen te hebben. Vooral als je naar de tarieven buiten de bundel kijkt.

Het enige adertje onder het gras is wel die afronding naar 100kb per sessie ... Het is vooraf gezien erg moeilijk om in te schatten hoe dat er daad werkelijk uit gaat komen op de factuur. Zijn er al tweakers die (af gezien van oudere reacties) hier ervaring mee hebben?
Is er iemand die het daadwerkelijke verbruik gemeten heeft met een programma als NetCounter (adndroid) en dat vergeleken heeft met de factuur?

Zelf verbruik ik per dag gemiddeld zo'n 15 tot 20 MB aan echte data via 3G. (wifi alleen bij echte grote updates via market e.d.). Maar ik heb geen flauw id uit hoeveel kleine sessies dit bestaat. Hoe kom ik daar achter?

Verder ben ik wel benieuwd wanneer nu precies een sessie stop en wanneer de volgende start. Ik draai android 2.3.4 en heb volgens mij echt alles aan staan om te syncen:
-contacten, -agenda, Gmail, -whatsapp, -Viber, -Fring, -Weer dingen enz enz enz. Als gebruiker zijnde lijkt dat gewoon 1 doorlopende sessie... Maar dat zal in de praktijk wel niet ...

Zijn er manieren om op Android de sessie open/doorlopend te laten zijn? Is het een id om een doorlopende VPN tunnel op te zetten en die om de 29min een *.txt bestandje met de datum te laten weg schrijven ;) Zal de accu "leuk" vinden ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 286128

Om even in te haken op jouw bericht. Ik heb zelf direct met de komst van HollandsNieuwe een losse Samsung Galaxy S gekocht. Zeker met oog op de gang van zaken momenteel in providerland heb ik vanochtend een mail gestuurd naar HollandsNieuwe, allereerst mijn complimenten voor de snelheid, een uur later had ik al een antwoord ofzo. Heb heel duidelijk gevraagd, ook vanwege de restricties/prijzen die vodafone voert, of er wijzigingen bij HollandsNieuwe komen. Vooralsnog is daar geen sprake van. Dus ik ben nog altijd heeeeeeeeel content over HollandsNieuwe. Niet vaak shit etc etc.

Anyway; dataverbruik. Sinds den beginne heel wat app's geprobeerd en hou toch lekker vast aan 3G Watchdog Pro. Zelf moet ik je zeggen dat ik eerst ook heel veel automatisch liet synchen, apps die ik niet eens gebruikte. Dus dáár let ik wel op en met oog op de huidige verbruiken komt dat ook aardig overeen met het verbruik (live-time) op mijn rekeningen (uiteraard niet in 1 maand gechecked maar over de maanden).

Wat ik zelf doe is updaten van apps sowieso ALTIJD op WiFi, maken van backups met Backup 2 Gmail en Titanium Backup OTA via WiFi en nog meer van dat soort dingen. Verder Pingchat! en dat soort nutteloze (?) apps ERAFGOOIEN! Whatsapp verbuikt gewoon echt niet veel, VIBER tja liever gewoon op WiFi (al scheelt het dat het geen / niet veel data verbruikt omdat veel mensen die ik ken nog niet echt optimaal VIBER gebruiken).

Verder zit ik (met 2.3.5) redelijk nieuw en dat moet verder ook geen verschil uitmaken met het ge/verbruik met mensen die bijvoorbeeld ook een Samsung Galaxy S gebruiken (qua versie / rom). Wel maak ik van de handigheid gebruik (in CM7) dat ik quiet hours gebruik, dan hoor ik bijvoorbeeld tussen 00:30 en 06:00 geen irritante twitter messages, whatsappjes of stalksters. Ook met dataverbruik is dit beter meen ik (wordt ook gepauzeerd), maar je mag me slaan als dat niet zo is.

Zelf heb ik ook een eigen VPN, maar dat zou IK niet doen, althans hier leidt het enkel en alleen tot meer dataverbruik, wat ik niet wil.

Goed, tip is wel om zo veel mogelijk op WiFi te werken, maar daarnaast is HollandsNieuwe inderdaad voor nu een príma alternatief op de grote providers die nu heel wat vragen voor data etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gigapower
  • Laatst online: 30-05 20:00
Ik gebruik HN nu ongeveer een half jaar, ik bel niet zo veel, sms wat meer, maar ik ben er wel tevreden mee.

Bereik is goed, en ik heb nog geen klachten gehoord over dat ik slecht bereikbaar ben, en SMS komen voor zover ik het weet gewoon allemaal aan (omdat eerder in deze topic mensen zeiden dat het problemen gaf, maar die zijn denk ik wel opgelost)

Even een vraagje, het is me niet helemaal duidelijk wat er gebeurd als je die 1gb data voor 10 euro koopt. Welke maak je het eerst op?

1) Telefoon+sms gaat via je reguliere minuten, data eerst van databundel, als die op is van je "minuten/units"
2) Eerst je reguliere units opmaken, pas als die op zijn (en je kan niet meer bellen) gaat het van je databundel af
3) Je hebt je aantal minuten/sms afhankelijk van je abonnement, en max 1 gb data voor die ene maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb 1 GB data, dat heb ik op binnen 3 weken en de laatste week gebruik ik mijn belminuten / sms tegoed daarvan (die 13,50 euro) voor mijn data ;).

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 286128 op 05-08-2011 17:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grolle
  • Laatst online: 23-05 04:08
Thx HetRatje
Hoeveel data heb je daadwerkelijk verbruikt? Zou krom zijn als je daadwerkelijke data zou uit komen op 300MB en je er voor 1550MB moet betalen ...

@Gigapower
1 JA
2 NEE
3 HALF Ja : Zodra je 1gb bundel op is gaat het van je "units" af. (Er van uitgaande dat je een 275 of 550 abbo hebt met als EXTRA de internetbundel)

[ Voor 28% gewijzigd door grolle op 05-08-2011 22:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Meen iets van 800 MB. Maar zeker weten doe ik het voor nu nog even niet.
Vanaf vandaag ga ik specifiek tellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henrid
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 25-05 12:51
Hebben meer mensen dat het maandelijkse tegoed wel van je rekening is afgeschreven en de belminuten dagen later nog niet zijn bijgeschreven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBB
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 26-07-2024
Ik ben zo onverstandig geweest om voor mijn vriendin een abonnement op Hollandsnieuwe af te sluiten. Grootste ergernis is dat de klantenservice alleen per mail (contactformulier) bereikbaar is, maar dat ze vrijwel nooit op een vraag reageren, behalve met standaard mail dat vraag langer duurt om te beantwoorden. Ook op mijn minstens 10 terugbelverzoeken, is pas een keer gereageerd. Maar goed, dit probleem van HN is inmiddels wel bekend....

Ons laatste probleem is het volgende. Mijn vriendin had van een paar mensen gehoord dat ze haar hadden gesmst, maar ze had zelf geen smsjes gekregen. Toen ze dit voor de derde keer van iemand hoorde, werd ze toch ongerust. Ik heb daarom gisteren paar keer een smsje naar mijn vriendin gestuurd en het volgende is aan de hand:

Als haar toestel (HTC desire) AAN staat, komen de smsjes gewoon binnen, maar als het UIT staat op het moment van sms'en, komen de sms-jes niet en nooit meer aan, dus ook niet als toestel weer wordt aangezet. Ook een dag later zijn de minstens 3 door mij gestuurde test-smsjes nog niet aangekomen.

Ik vermoed dat dit probleem bij HollandsNieuwe ligt, of zou er nog iets in de toestel-instelling van mijn vriendin mis kunnen zijn, of is er eventueel nog een andere verklaring? Zijn er mensen die hetzelfde probleem hebben ervaren?

Ik heb deze vraag natuurlijk ook aan de klantenservice van HN gesteld (per mail), maar ik verwacht na de ervaringen uit het verleden (garantie voor de toekomst?) pas ergens in 2012 een nietszeggend antwoord, dus vandaar de vraag ook maar hier gesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henrid
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 25-05 12:51
Toevallig heb ik vandaag nog antwoord gehad na iets meer dan een dag. Dat lost jouw probleem natuurlijk niet op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
Schrijf ze eens een ouderwetse klachtenbrief, bij de meeste providers wordt dat door een aparte afdeling verwerkt waardoor je meestal een beter antwoord krijgt. Kan je het eventueel ook nog escaleren naar de geschillencommisie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBB
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 26-07-2024
En zowaar, ineens komen alle gemiste sms-jes van gisteren tegelijk binnen. Een dag later dus. Benieuwd of mijn klacht daar iets mee te maken heeft gehad...

Kan ik meteen mijn tweede probleem aan jullie voorleggen: de facturen van HollandsNieuwe.

Ergens rond maart/april kwamen de eerste facturen van HN online onder 'mijn HN' -> gebruik -> gebruik vorige perioden. In deze facturen stonden alle gesprekken en SMSjes netjes gespecificeerd, zoals ik dat ook bij andere providers gewend ben en je dat ook mag verwachten. Alleen ... de factuurbedragen waren lager dan het bij mij afgeschreven bel-tegoed. Niet schokkend veel verschil, maar een paar eurootjes per maand.

Ik heb toen gemaild of ze me konden uitleggen waar het verschil vandaan kwam en of ze eventueel het teveel afgeschreven tegoed weer konden terugboeken, danwel mij juiste facturen geven. Antwoord van HN was simpel: facturen kloppen niet en afgeschreven beltegoed wel. Lekker makkelijk: geen verdere toelichting of gecorrigeerde facturen. En omdat volgens HN de facturen niet klopten, haalden ze deze ook maar meteen offline. Ofwel, ik had toen helemaal geen facturen meer en er was niets meer te controleren. 8)7

Paar keer gemaild of ik nieuwe facturen kon krijgen (volgens algemene voorwaarden HN krijgt klant een factuur, dus was geen heel raar verzoek), maar alleen standaard antwoord, geen antwoord of bericht dat ze "binnenkort" weer beschikbaar zouden zijn. "Binnenkort" werd augustus (bijna half jaar dus na verdwijnen facturen). Alleen... :( deze nieuwe facturen bevatten helemaal geen gespreksspecificatie meer en alleen een totaalbedrag van het bij mij afgeschreven bedrag aan beltegoed. Nog steeds dus nog geen enkele manier om te zien waaraan beltegoed is opgegaan en te zien of afgeschreven bedrag aan beltegoed klopt. Ook op de website is geen specificatie (per gesprek) te vinden.

Heb me inmiddels maar neergelegd bij het feit dat ik deze specificatie niet meer zal krijgen. Het gaat ook niet om grote bedragen, en ongeveer kloppen de afgeschreven bedragen ook wel, maar de slechte service stoort me enorm. In feburari loopt het contract af en dan maar op zoek naar een andere provider.

Jammer, want de tariefstructuur van HN met bellen buiten bundel net zo duur als binnen bundel is heel gunstig en ook het feit dat alles (inclusief internet en buitenland) uit de bundel gaat, is een goede deal. Maar goed, er zijn grenzen aan hoe slecht een klanten(service) in mijn ogen mag zijn.

Zo, en dat wilde ik even kwijt, en dan hou ik er ook over op en zal ik jullie niet meer met mijn Hollandsnieuwe frustraties vermoeien ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 14:06

MsG

Forumzwerver

Ik lees hier overal problemen. Ik ben nu net een maand klant, nummerbehoud ging prima, maar bleef in het systeem op oude nummer staan, dus kon beltegoed niet opwaarderen omdat het dan naar het oude nummer ging. Even gemaild, paar uur later goed gezet. Ook heb ik dat de 19e (wat mijn contractsdag is) pas om 11:30 oid het nieuwe beltegoed erbij komt, en niet om 0:00 al. Heb daar even over gemaild.

Voor de rest bevalt het prima. Wel even wennen weer zeg dat opletten op je minuten en sms'jes. Ik kom van Tringg, waar je voor 35 euro 1250 belminuten of smsjes hebt + 1000MB, maar dat werd teveel voor mij. Relatief ga ik er nu wel op achteruit.

Merk wel dat Hollandsnieuwe-dekking wel wat slechter is dan Tringg (KPN), maar niet enorm storend imo.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scholpat
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 31-05 17:14
Ook wij zijn zo stom geweest om een 2 jarig contract bij hollands nieuwe af te sluiten. |:(
Het nieuwe wat er aan is, zijn de storingen en het constant niet berijkbaar zijn van mijn vrouw.

Klantenservice..? Klanten heeft hollands nieuwe, dat blijkt aan dit topic. Service is een woord waar ze kennelijk nog nooit van hebben gehoord. Mailen is de enige optie en de reacties zijn traag en vaak geen antwoord op de gestelde vraag.

Het ontvangst is over het algemeen goed te noemen, maar zelfs al heb je ontvangst (streepjes op je toestel)dan nog is de kans groot dat je niet kan bellen, smsen of gebeld worden en smsjes ontvangen.

Zo een enkele keer dit jaar al (5 keer gebeurd) is het hele hollands nieuwe netwerk niet eens beschikbaar of het toestel kan zich niet aanmelden.. Dit probleem lost zich meestal binnen een dag spontaan vanzelf weer op, wat sneller is dan de reactie van de "k"service. :(

Bellen en gebeld worden vanuit het buiteland was ook een ramp, we hadden gelijk toen we de grens over waren geen verbinding meer. De netwerken konden wel geselecteerd worden, maar dan verscheen de melding dat we niet welkom waren. De eerste week van onze vakantie waren we hierdoor totaal onbereikbaar en konden we dus ook niemand bereiken. Gelukkig hadden we later in een van de hotels internet en konden een mail naar hollands nieuwe sturen, waarna wat aanpassingen we uiteindelijk toch konden bellen en gebeld worden.
Ook dit probleem heb ik met geen enkele proverider ooit gehad en dan gebruik ik toch al meer dan 10 jaar mobiele telefoons bij diverse providers...

Al met al zou ik tegen de mensen willen zeggen die nog niet bij HN zitten, DOE HET NIET! ;w
Een wijze les die hieruit getrokken kan worden begint al met.. is er een klantenservice te bellen? is er een kantoor waar je naartoe kan? Zo nee, verder kijken en niet aan beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22-04-2019
scholpat schreef op dinsdag 30 augustus 2011 @ 20:55:
Ook wij zijn zo stom geweest om een 2 jarig contract bij hollands nieuwe af te sluiten. |:(
Het nieuwe wat er aan is, zijn de storingen en het constant niet berijkbaar zijn van mijn vrouw.

Klantenservice..? Klanten heeft hollands nieuwe, dat blijkt aan dit topic. Service is een woord waar ze kennelijk nog nooit van hebben gehoord. Mailen is de enige optie en de reacties zijn traag en vaak geen antwoord op de gestelde vraag.

Het ontvangst is over het algemeen goed te noemen, maar zelfs al heb je ontvangst (streepjes op je toestel)dan nog is de kans groot dat je niet kan bellen, smsen of gebeld worden en smsjes ontvangen.

Zo een enkele keer dit jaar al (5 keer gebeurd) is het hele hollands nieuwe netwerk niet eens beschikbaar of het toestel kan zich niet aanmelden.. Dit probleem lost zich meestal binnen een dag spontaan vanzelf weer op, wat sneller is dan de reactie van de "k"service. :(

Bellen en gebeld worden vanuit het buiteland was ook een ramp, we hadden gelijk toen we de grens over waren geen verbinding meer. De netwerken konden wel geselecteerd worden, maar dan verscheen de melding dat we niet welkom waren. De eerste week van onze vakantie waren we hierdoor totaal onbereikbaar en konden we dus ook niemand bereiken. Gelukkig hadden we later in een van de hotels internet en konden een mail naar hollands nieuwe sturen, waarna wat aanpassingen we uiteindelijk toch konden bellen en gebeld worden.
Ook dit probleem heb ik met geen enkele proverider ooit gehad en dan gebruik ik toch al meer dan 10 jaar mobiele telefoons bij diverse providers...

Al met al zou ik tegen de mensen willen zeggen die nog niet bij HN zitten, DOE HET NIET! ;w
Een wijze les die hieruit getrokken kan worden begint al met.. is er een klantenservice te bellen? is er een kantoor waar je naartoe kan? Zo nee, verder kijken en niet aan beginnen.
mmmm, ben het niet echt met je eens. je kunt je nummer achterlaten op de website, word je gewoon terug gebeld.. :) werd binnen een dag keurig terug gebeld. super handig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
Overweeg ook altijd om een klacht schriftelijk in te dienen. Hoewel ze het zelf over een klachtenformulier hebben in de voorwaarden heb ik bij navraag te horen gekregen dat dit naar het volgende adres kan:
Postbus 312
2000 AH Haarlem

Providers reageren vaak wat beter op schriftelijke klachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
alwaysleft schreef op dinsdag 30 augustus 2011 @ 21:17:
[...]
mmmm, ben het niet echt met je eens. je kunt je nummer achterlaten op de website, word je gewoon terug gebeld.. :) werd binnen een dag keurig terug gebeld. super handig :)
Handig als je in het buitenland zit en je telefoon het netwerk niet op kan 8)7

Ditzelfde heb ik ook met Telfort meegemaakt trouwens, gaat lekker met die mvno's. Doe maar gewoon een "normale" provider voor mij :P Je zou er maar zakelijk echt van afhankelijk zijn :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik ga geregeld naar het buitenland en nooit gezeik, sorry :).
En als ik gezeik heb / had, ook altijd netjes teruggebeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• he3763
  • Niet online
Ik denk dat het wel of niet teruggebeld worden ook een beetje afhankelijk is van de inhoud van je vraag. Als je een eenvoudige vraag hebt die ze gewoon kunnen beantwoorden wordt je waarschijnlijk wel sneller teruggebeld, maar als je echte problemen hebt waar ze niets aan willen of kunnen doen dan hoor je niets meer is mijn ervaring. Ik heb het opgegeven met ze. Omdat ze verkeerde porteringsdatum hadden doorgegeven ben ik voor 30 euro het schip in gegaan. Heb geprobeerd dit vergoed te krijgen, eindeloos geprobeerd om contact te krijgen en dan als je contact hebt niet geholpen worden. Bovendien kan ik bepaalde sms services niet gebruiken. Na een lange tijd teruggebeld dat ze ermee bezig waren en dat ze nog geen oplossing hadden, daarna nooit meer over teruggebeld en niet opgelost. Heb geen zin meer om mijn tijd en ergernis erin te steken dus nog maar een half jaartje uitzitten en dan zo snel mogelijk weg. Ik mocht ondanks alle problemen (nog wat meer dan alleen dit) natuurlijk ook niet opzeggen van deze vriendelijke mensen. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
Denk in dit soort gevallen ook aan de geschillencommisie Telecom. Als er een probleem is waarvan je overtuigd bent dat je onterecht benadeelt bent (en de geschillencommisie daar ook zo over zal denken) stuur je binnen 30 dagen na het ontstaan van het probleem een schriftelijke klachtenbrief (bij voorkeur aangetekend zodat je ook bewijs hebt dat ze het ontvangen hebben).
Wordt het vervolgens nog niet opgelost stap je binnen 30 dagen daarna naar de geschillencommisie. Kost wat tijd (en tijdelijke 50 euro aan de geschillencommisie), maar je bent een ervaring rijker. De provider neemt je klacht serieuzer als je die weg bewandelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robert-630
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Maandagmiddag per mail een simwissel aangevraagd, automatisch mailtje: we proberen uw vraag binnen 1 werkdag te beantwoorden. Nu vrijdag ochtend nog steeds geen antwoord. Het kaartje is waarschijnlijk nog steeds niet op de post. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
Trouwens een vraag aan de HN-gebruikers hier: wat vinden jullie van het aanbod van "vrouwenprovider" Sizz.nl als je kijkt naar hun sim-only abo's? Is misschien nog interessant voor mensen hier :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie_
  • Niet online

Harrie_

scholpat schreef op dinsdag 30 augustus 2011 @ 20:55:

Heb ik zelf geen last van hoor, en bel toch redelijk wat af (1800 min/maand).
Zo een enkele keer dit jaar al (5 keer gebeurd) is het hele hollands nieuwe netwerk niet eens beschikbaar of het toestel kan zich niet aanmelden..
Heb zelf last gehad van de 2 grotere storingen (collectief), dat het regelmatig niet werkt valt bij mij mee hoor.... Alleen op het begin paar opstartprobleempjes..
Bellen en gebeld worden vanuit het buiteland was ook een ramp, we hadden gelijk toen we de grens over waren geen verbinding meer. De netwerken konden wel geselecteerd worden, maar dan verscheen de melding dat we niet welkom waren.
Nergens last van, zelfs in Amerika geen probleem.
Jammer dat het voor jou niet chill werkt, ik bespaar er zeker zo'n 60 euro/maand mee, wellicht nog wel meer dus ik ben er wel blij mee :-).
Sorcerer8472 schreef op vrijdag 02 september 2011 @ 13:07:
Trouwens een vraag aan de HN-gebruikers hier: wat vinden jullie van het aanbod van "vrouwenprovider" Sizz.nl als je kijkt naar hun sim-only abo's? Is misschien nog interessant voor mensen hier :)
Sim only's van Sizz... Tsjaa.. waarom zou je voor een simonly meer willen betalen? En buiten bundel hoger tarief (voor mij persoonlijk belangrijk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Werkt BELTEGOED HARING voor de mensen @ Android goed of?
Heb toch het vermoeden dat ik er weleens een MBeetje naast zit
zo nu- en dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nader inziens een goede app voor die euro ;). Dacht aanvankelijk dat
het enkel tót 550 MB zou kunnen monitoren, integendeel, zie hier:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/pVsOO.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhndy
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 31-05 10:20
Ik heb sinds kort ook HN en merk dat er soms ineens geen dataverbinding meer is (iPhone 4). Nou heb ik hier en daar gelezen over problemen met het wisselen van mast. Zodra ik reboot is het internet weer terug.

Is hier iets aan te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie_
  • Niet online

Harrie_

Rhndy schreef op zondag 25 september 2011 @ 21:52:
Ik heb sinds kort ook HN en merk dat er soms ineens geen dataverbinding meer is (iPhone 4). Nou heb ik hier en daar gelezen over problemen met het wisselen van mast. Zodra ik reboot is het internet weer terug.

Is hier iets aan te doen?
Heb hier zelf met m'n iphone ook wel eens last van, maar wel slechts heel sporadisch na lang gebruik (vooral als m'n telefoon aan heeft gestaan, vervolgens een tijdje geen netwerkverbinding heeft gehad [kelder onder flat] en dan opnieuw wel weer verbinding heeft). Dus niet bij wisselen van mast oid. Je hebt wel bij de data instellingen apn: data.dataxs.mobi ingesteld?
Waarom ik dat vraag (voordat er reacties komen) is dat ik ook gewoon internet heb als ik de apn niet invul, maar dat op dit moment wel gedaan heb.

//side track: voor mensen die problemen hebben met dataverbinding na de storing van vorige week, kijk je internetinstellingen nog eens na. Bij mij was het zo dat de instellingen waren verwijderd!

[ Voor 20% gewijzigd door Harrie_ op 26-09-2011 02:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 417262

Heb ook sinds zondag 25 geen data, zelfs een korte tijd helemaal geen netwerk. Nergens een vermelding van een storing. instellingen staan goed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Oplossing als je geen data verbinding hebt,
Instellingen-netwerk handmatig instellen
Je kiest voor een andere provider dan hn
Toestel krijgt geen verbinding, daarna weer zoeken naar netwerk hn.
Instellingen worden ververst en een goedwerkende netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhndy
Heb bovenstaande geprobeerd alleen ik blijf hetzelfde probleem houden.

Ik heb de APN goed ingesteld staan.

Er staat ook geen 3G of het rondje

[ Voor 14% gewijzigd door Rhndy op 26-09-2011 20:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Vergeten bij te vermelden dat je gsm opnieuw op moet staten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie_
  • Niet online

Harrie_

Rhndy schreef op maandag 26 september 2011 @ 20:03:
Heb bovenstaande geprobeerd alleen ik blijf hetzelfde probleem houden.

Ik heb de APN goed ingesteld staan.

Er staat ook geen 3G of het rondje
Geen rondje, E of 3G betekent dat je gewoonweg geen dataverbinding hebt. Je hebt gecontroleerd dat de apn bij mobiel datanetwerk nog op: data.dataxs.mobi staat? Ook in Instellingen>Netwerk heb je mobiele data geactiveerd staan?

Wat je zou kunnen proberen als het vervolgens nog niet werkt is om 3G eens uit te schakelen. Heb je dan nog steeds geen dataverbinding, ook dus geen rondje (gprs) /E (edge)? Probeer anders eens je telefoon gewoon aan te zetten en tijdens dat deze aanstaat de simkaart eruit te halen. Vervolgens kan je je telefoon uitzetten en na een half uur de telefoon weer aanzetten met simkaart erin (als het goed is ververst ie zo netwerk). Wat je tenslotte nog kan doen is via Instellingen>Algemeen>Stel opnieuw in>Herstel netwerkinstellingen proberen.
Als dit ook niet werkt heb ik niet echt een idee wat je nog kan proberen, en zou ik gewoon maar contact opnemen met de klantenservice.

Maarre, je zegt dat je een iphone 4 hebt... heb je de simkaart zelf tot microsim geknipt? Heb je verder geen simproblemen of significant laag bereik (in vergelijking met andere vodafone telefoons op zelfde plek)? Je hebt hiervoor wel gewoon gebruik kunnen maken van data etc? Wat ik wil zeggen; weet je zeker dat de sim goed geknipt is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhndy
@ McLatey,

Ik ben er achter gekomen dat het probleem niet voorkomt bij een mastwissel maar, zoals bij jou ook het geval is, bij een lange tijd inactiviteit.

Ik ga vanmiddag even jou 'oplossing' proberen.

Ik heb zelf geknipt, maar de chip is nog geheel intact en ik heb wel super bereik met bellen etc. (bijna overal 5 streepjes)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie_
  • Niet online

Harrie_

Rhndy schreef op vrijdag 30 september 2011 @ 11:15:
@ McLatey,

Ik ben er achter gekomen dat het probleem niet voorkomt bij een mastwissel maar, zoals bij jou ook het geval is, bij een lange tijd inactiviteit.

Ik ga vanmiddag even jou 'oplossing' proberen.

Ik heb zelf geknipt, maar de chip is nog geheel intact en ik heb wel super bereik met bellen etc. (bijna overal 5 streepjes)
Mmm als je goed bereik hebt dan zal de chip nog wel in orde zijn.
En bij mij komt het dan, naar wat ik denk, vooral voor wanneer ik even geen bereik heb gehad en dan wel weer bereik heb. De dataverbinding komt dan niet terug.
Ook had ik het van het weekend gewoon plots, echter ben ik die dag wel op veel plekken geweest en continu onderweg geweest (in dit geval lijkt het dus wél op mastwissel).
Het is op zich vervelend, maar moet wel zeggen dat het me denk ik 1x (hoogstens paar keer) per week overkomt en dat een reboot op zich het probleem oplost. Daarnaast heeft m'n iphone 3g steeds meer kuren, dus deze kan ik ook niet met zekerheid vrijpleiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
Ipv reboot zou je ook kunnen switchen naar vliegtuigmodus en terug. Daarnaast kun je ook eens een netwerkreset proberen (staat ergens in het settingsmenu van je iPhone, daardoor vergeet hij echter ook alle wifi-passwords dus let daar even op).

Spontaan verliezen van dataverbinding lijkt op een soort timeout cq iets dat niet goed tussen HN en het Vodafone-netwerk is afgestemd (HN is immers een MVNO); als hun verbinding je even niet kan bereiken dan beschouwen ze hem wellicht al als dood terwijl hij bij Vodafone nog openstaat. Lijkt me een probleem bij HN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie_
  • Niet online

Harrie_

Sorcerer8472 schreef op maandag 03 oktober 2011 @ 11:04:
Ipv reboot zou je ook kunnen switchen naar vliegtuigmodus en terug. Daarnaast kun je ook eens een netwerkreset proberen (staat ergens in het settingsmenu van je iPhone, daardoor vergeet hij echter ook alle wifi-passwords dus let daar even op).
Schakelen naar vliegtuigmodus en weer terug brengt de dataverbinding niet terug. Daarvoor is echt een gehele reset nodig.
Zoals je kan lezen 4 posts terug heb ik netwerkreset al als mogelijke oplossing genoemd. Bij mij lost het echter het probleem niet op, maar zoals ik daar ook aangegeven heb kan dit wel geprobeerd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhndy
Het heeft helaas niet mogen baten. De ene dag doet hij het wel, maar vaker niet. Heb HN gemaild maar (nog) geen reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 14:06

MsG

Forumzwerver

Ik heb hetzelfde euvel. Soms dan heb ik domweg geen databolletje op mijn iPhone noch een 3G symbool. Als ik dan reset is het weer goed.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Weet iemand of Tethering of Personal Hotspot met de iPhone is geblokkeerd bij de Hollandse Nieuwe? Op de website noch in de voorwaarden wordt er niets over vermeld.

[ Voor 7% gewijzigd door kamerplant op 09-10-2011 13:16 ]

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie_
  • Niet online

Harrie_

M.b.t. wegvallen data, heb het nu ook weer gehad. Maar volgens mij heeft het toch wel te maken met veel mast wisselen, aangezien in ieder geval ik het dan vaker krijg!

@rhndy: als je antwoord hebt hoor ik het graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Wahtah-
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16-12-2024

-Wahtah-

Geluk is met de dommen

Aangezien mijn Sim-only van Telfort 1 december afloopt, maar eens aan het kijken of ik wil switchen of wil verlengen.

Huidige abonnement 12mnd:
Sim-only 300 minuten € 8,-
SMS-bundel 100x € 2,-
Surf&maiSurf&mail onbeperkt € 10,-
Totaal € 20,-

Nu ben ik op zich tevreden over Telfort. Nooit problemen gehad, dus geen goede of slechte ervaringen met de klantenservice. Echter zijn de voorwaarden en prijzen er wel erg op achteruit gegaan. Ten opzichte van mijn huidige abonnement heeft nieuwe abonnement:
-Sim-only 300 minuten € 8,- echter belminuten zijn maar 1 maand geldig ipv 2 (dus kunt niets meenemen)
-Surf&mail 1 GB €11,- (dus datalimiet en duurder)
-SMS-bundel 100x € 2,-, (ongewijzigd)
Totaal € 21,-

Andere providers hebben bij sim-only's dezelfde beperkende voorwaarden (1 maand beltegoed geldig, datalimiet ect)

Het mooie aan HN 550 a € 17,50 vind ik dat alles uit een bundel gaat, het beltegoed 3 maanden geldig is en buiten de bundel hetzelfde gerekend wordt als binnen de bundel.

Wat mij nog wel tegenhoud is de gebrekkige klantenservice. Gaat alles op rolletjes (zoals nu bij Telfort) dan heb je ze niet nodig. Maar als er toch wat mis gaat met nummerportatie, afrekeningen etc dan is het toch wel fijn als je fatsoenlijk geholpen wordt.

Zijn er mensen met recente goed of slechte ervaringen met HN? Of tips voor andere goede sim-only's zonder allerlei beperkende voorwaarden.

Als we ooit terug in de tijd kunnen reizen, waarom worden we dan nog niet bezocht door mensen uit de toekomst?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie_
  • Niet online

Harrie_

-Wahtah- schreef op maandag 17 oktober 2011 @ 12:57:
Wat mij nog wel tegenhoud is de gebrekkige klantenservice. Gaat alles op rolletjes (zoals nu bij Telfort) dan heb je ze niet nodig. Maar als er toch wat mis gaat met nummerportatie, afrekeningen etc dan is het toch wel fijn als je fatsoenlijk geholpen wordt.

Zijn er mensen met recente goed of slechte ervaringen met HN? Of tips voor andere goede sim-only's zonder allerlei beperkende voorwaarden.
Je hebt gelijk dat het wat minder relaxt is dat je bij problemen lastig contact hebt met HN klantenservice. Het ligt er ook een beetje aan wat voor probleem je hebt, als het wat simpeler op te lossen is krijg je veel sneller antwoord is mijn ervaring. Toen ik aangesloten werd was mijn portal half weggevallen, na een mailtje was het binnen 30 min. gefixt. Echter heb ik ook problemen gehad met mijn voicemail, wat wellicht een combinatie is geweest van brakke telefoon (iphone 3g, oude nokia) icm netwerk: het probleem was dat oproepen als de telefoon aan stond wel na een tijd doorgingen naar voicemail, maar als de telefoon uit werd gezet nog maar soms (niet te zeggen wanneer wel/wanneer niet, dus was een gok). Aangezien ik het nogal druk heb heb ik me er ook niet verder mee bezig gehouden (telefoon staat vrijwel nooit uit), maar ik heb hier dus nooit meer een antwoord op gehad (hoewel ik wel een paar keer antwoord per mail en telefoon heb gehad hoor, echter heeft dit het issue nooit opgelost). Later heb ik wel gezien dat de voicemaildienst ineens was veranderd (andere notificaties en menu), dus wordt het wat lastiger voor de (externe) klantenservice dan moet je wat langer op je antwoord wachten.
Dat is ook waar de meeste irritaties liggen bij mensen als je reviews doorleest.

Echter is het wel zo dat je uiteraard vooral de mensen hoort bij wie het niet werkt, en niet de mensen bij wie het wel werkt. Ik heb op het begin dan gehad dat het portal niet meteen goed doorliep en dat de incasso opdracht niet was geactiveerd (en dus geen beltegoed meer kreeg). Na een paar mailtjes is dit uiteindelijk netjes opgelost, kanttekening is wel dat dit in de beginperiode van HN was. Vriend van me is recentelijk overgestapt en dat is gewoon zonder problemen gegaan.

M.b.t. andere providers was bij mij de keuze vrij gemakkelijk; BEN, Simpel en Simyo (en Vodafone directsales) zijn geen opties voor mij door mijn fluctuerende belgedrag (500-3000 min/maand). Destijds heb ik nog getwijfeld over Tringg maar deze provider is inmiddels overgenomen door Simyo (KPN). Wat het relaxte voor mij dus aan HN is, is dat het buiten-bundel tarief gelijk is aan binnen-bundel en dat m'n tegoed automatisch wordt opgewaardeerd als het beltegoed op is. Bel ik dus een maand wat minder, dan betaal ik ook minder.

Waar je wel rekening mee moet houden, maar je kan daarvoor wat verder terug lezen in de thread, is dat de data wordt afgerekend per sessie met een minimum van 100kb (en snelheid max. 2mbit is!). 3 mailboxen checken op je iphone? Dat is dus 300kb! Persoonlijk gebruik ik, zoals te lezen al was, veel wifi en heb ik die databundel gehad maar die heb ik weer gestopt omdat ik niet verder dan 80mb kom (aldus telling HN dan he). Moet wel zeggen dat m'n iPhone eergister is gesneuveld en ik nu een Android phone heb besteld, dus wellicht gaat deze wat ruiger om met data, echter heb ik tot nu toe gewoon uit bundel geinternet (a 3,5c/mb) en dat kan ook prima (had internetbundel maar deze weer stopgezet omdat ik het er niet uithaalde).

Samenvattend: ik heb wel wat problemen gehad maar dat is (bijna) allemaal keurig opgelost. En tsja, ik bespaar persoonlijk zo'n 70 euro per maand denk ik... dat is het mij wel waard geweest, zoals je kan begrijpen.
Als je zelf op dit moment goed zit bij Telfort en je gebruikt ook niet meer dan je 300 min. weet ik niet of ik de moeite zou nemen over te stappen... echter als je 1 maand veel meer belt en je gaat er goed overheen a 30 cent per minuut (?) dan ben je eigenlijk al veel te veel geld kwijt natuurlijk.

Succes met je keuze!

ps. Mocht je uiteindelijk kiezen voor HN dan kun je (en ik dan ook) via deze link nog een extraatje krijgen: http://hollandsnieuwe.metvoordeel.nl/?100000252816206 (je hoeft hiervoor zelf geen fb te hebben). Kanttekening is echter wel dat vriend van me de link ook heeft gebruikt en zowel hij als ik hebben nog steeds niets gehoord... beetje slordig dus maar ja... wellicht dat ze het nog een keer fixen :/.

[ Voor 4% gewijzigd door Harrie_ op 18-10-2011 02:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Wahtah-
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16-12-2024

-Wahtah-

Geluk is met de dommen

McLatey schreef op dinsdag 18 oktober 2011 @ 02:27:
[...]
Je hebt gelijk dat het wat minder relaxt is dat je bij problemen lastig contact hebt met HN klantenservice. Het ligt er ook een beetje aan wat voor probleem je hebt, als het wat simpeler op te lossen is krijg je veel sneller antwoord is mijn ervaring.
Bedankt voor je uitgebreide toelichting. Ik ga er toch nog eens hard over nadenken. Vind het eigenlijk wel eens tijd om te vertrekken bij Telfort gezien verslechterde voorwaarden. Maar ja als het je een hoop gedoe kost met het risico op nog meer ellende denk je ook wel even 2x na ;)

Mocht ik op HN overstappen zal ik je linkje gebruiken.

Als we ooit terug in de tijd kunnen reizen, waarom worden we dan nog niet bezocht door mensen uit de toekomst?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 25-05 12:58

icecreamfarmer

en het is

Ben nu ook aan het kijken voor een simonly maar ik krijg eigenlijk niet gevonden per hoeveel euro je moet opwaarderen, is dat variabel of per €10 of per €5?

ik zie ik zie wat jij niet ziet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Automatisch opwaarderen gaat met een tientje, 'zelf' met iDEAL met 5, 10, etc etc

Gegroet een (nog steeds) tevreden klant van HN

[ Voor 23% gewijzigd door Anoniem: 286128 op 19-10-2011 15:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie_
  • Niet online

Harrie_

-Wahtah- schreef op dinsdag 18 oktober 2011 @ 15:15:
[...]

Bedankt voor je uitgebreide toelichting. Ik ga er toch nog eens hard over nadenken. Vind het eigenlijk wel eens tijd om te vertrekken bij Telfort gezien verslechterde voorwaarden. Maar ja als het je een hoop gedoe kost met het risico op nog meer ellende denk je ook wel even 2x na ;)

Mocht ik op HN overstappen zal ik je linkje gebruiken.
Geen probleem hoor, ervaringen delen kan natuurlijk nooit kwaad. :) Maarre ik denk dat je sowieso wel problemen zou kunnen krijgen, naar welke provider je ook overgaat de kans is er altijd...
M.b.t. de link: thanks! Moet er dus wel bij zeggen dat ik dus nog steeds bezig ben om de korting waar die maat van me en ik recht op hebben te krijgen, maar reageren daarop doen ze niet echt... dus 'prijs' jezelf niet meteen een bol.com bon rijker. :P
Anoniem: 286128 schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 15:24:
Automatisch opwaarderen gaat met een tientje, 'zelf' met iDEAL met 5, 10, etc etc
Automatisch opwaarderen kan ook met 5 of 20 euro hoor, dat kan je bij instellingen gewoon instellen. Dus 5,10 of 20 euro. Daarnaast kan je ook per sms 5,10 of 20 euro opwaarderen, en je kan dan via ideal opwaarderen. Keuze genoeg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhndy
Even een update van mijn kant.

Een week nadat ik de mail heb gestuurd naar HN zijn alle problemen opgelost. Wellicht heeft het ook wat te maken met de switch naar iOS5 met mijn iPhone. Ook in het buitenland perfect bereik (New York)

Als dit zo blijft dan hou ik dit abonnement zeker aan en koop ik volgend jaar een losse simlockvrije iPhone.

Nu nog een goede iPhone App, zoals de Beltegoed Haring (leuk bedacht die naam) en ik ben helemaal tevreden.

[ Voor 13% gewijzigd door Rhndy op 22-10-2011 16:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• draakhoofd
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Ik krijg sinds een paar weken een sms van +101 als ik een oproep gemist heb. Erg irritant, dit wil ik helemaal niet en ik heb 100% zelf niets veranderd aan mijn gsm. Ik heb dit ook nooit eerder gehad op mijn mobiel, ook niet bij andere providers. Toch zegt Hollandsnieuwe dat het aan mijn gsm ligt. Iemand die weet hoe ik die smsjes bij gemiste oproepen uit kan zetten? Voor de zekerheid heb ik alle settings op mijn gsm al nagelopen en een factory reset gedaan, dat hielp natuurlijk niet (behalve dat ik mijn gsm weer opnieuw kon gaan instellen, fijn).

[ Voor 19% gewijzigd door draakhoofd op 01-11-2011 09:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie_
  • Niet online

Harrie_

draakhoofd schreef op dinsdag 01 november 2011 @ 09:29:
Ik krijg sinds een paar weken een sms van +101 als ik een oproep gemist heb. Erg irritant, dit wil ik helemaal niet en ik heb 100% zelf niets veranderd aan mijn gsm. Ik heb dit ook nooit eerder gehad op mijn mobiel, ook niet bij andere providers. Toch zegt Hollandsnieuwe dat het aan mijn gsm ligt. Iemand die weet hoe ik die smsjes bij gemiste oproepen uit kan zetten? Voor de zekerheid heb ik alle settings op mijn gsm al nagelopen en een factory reset gedaan, dat hielp natuurlijk niet (behalve dat ik mijn gsm weer opnieuw kon gaan instellen, fijn).
Volgens mij krijg je bij vrijwel iedere provider ook een smsbericht als je een gemiste oproep hebt, de oproep wordt doorgeschakeld naar voicemail maar diegene niets inspreekt. Eerder was dit inderdaad niet zo, maar recentelijk is dat blijkbaar geactiveerd (de voicemailservice zelf is ook geupdate), het lijkt me dat dit voor iedereen geldt.
Mocht je je er echt mateloos aan irriteren kan je wellicht je voicemail uitschakelen (al weet ik niet zeker of je dan ook geen melding meer krijgt). Ik vind het iig wel gemakkelijk, dan weet ik dat ik een gemiste oproep heb ook al spreekt diegene niets in. En tsja, hooguit dat je het smsje even moet weggooien, no biggie vind ik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greatgonzo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:38

greatgonzo

schit-te-rend!

HN moet hem toch maar worden voor me: heb het oog op een combi van ten minste 100 min/100 sms/ 100 MB.
En dan scheelt HN toch 6 euro per maand ten opzichte van bijvoorbeeld Simyo.

Alleen een vraag: mijn huidige abbo loopt tot 3 februari. Kan ik over een maand het nieuwe abbo aanvragen? Want op de site kom ik er niet helemaal uit:

Je abonnement gaat in bij het eerste telefoongesprek, bij het versturen van een sms, gebruik van data of 7 werkdagen na ontvangst van je simkaart

als ik die dan over een maand al krijg, start mijn abbo dus eerder :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie_
  • Niet online

Harrie_

greatgonzo schreef op donderdag 03 november 2011 @ 18:28:
Alleen een vraag: mijn huidige abbo loopt tot 3 februari. Kan ik over een maand het nieuwe abbo aanvragen? Want op de site kom ik er niet helemaal uit:

Je abonnement gaat in bij het eerste telefoongesprek, bij het versturen van een sms, gebruik van data of 7 werkdagen na ontvangst van je simkaart

als ik die dan over een maand al krijg, start mijn abbo dus eerder :?
Ja, je hebt dus 1 maand dubbele kosten als je je nummer wilt behouden (1 maand tijdelijk nummer). Wat je het beste kan doen is het nieuwe abonnement aanvragen net iets eerder dan 1 maand voordat je oude abonnement afloopt, gezien je een opzegtermijn hebt van 1 maand (en de aanvraag ook eventjes duurt). Als je het eerder aanvraagt dan kan HN je nummer dus 3 feb. porteren, maar heb je dus wel een maand de kosten voor het HN abonnement dat dan al loopt. Overigens zijn de belminuten 3 maanden houdbaar, en maak je het oudste tegoed het eerst op. Je hebt dus wanneer je het abonnement pas bij de nummerportatie gaat gebruiken een maand extra aan tegoed over.

Wacht je met het abonnement incl nummerportatie aan te vragen tot bijv. 1 februari, dan zou je oude abonnement ook pas 1 maart aflopen (wettelijke opzegtermijn van 1 maand). Dus ik zou als ik jou was vroeg in Januari of eind December het abo aanvragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweeny
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 10-05-2024
Ik heb sinds vandaag ook Hollands Nieuwe, internet werkt bij mij niet...
Ik heb een simlockvrije Nokia x3-02, met hiervoor t-mobile prepaid, maar bij mij staat bij menu>instellingen>configuratie>Voorkeurstoeg.punt staat alleen t-mobile, en er hoort ook HollandsNieuwe bij te staan...

Wat ik heb geprobeert:
Alle oplossingen die staan op de site van hollands nieuwe:
http://www.hollandsnieuwe...len#/nokia/x3-02/internet
  • automatisch instellen
  • handmatig instellen
  • probleem oplossen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie_
  • Niet online

Harrie_

tweeny schreef op woensdag 23 november 2011 @ 14:46:
Ik heb sinds vandaag ook Hollands Nieuwe, internet werkt bij mij niet...
Ik heb een simlockvrije Nokia x3-02, met hiervoor t-mobile prepaid, maar bij mij staat bij menu>instellingen>configuratie>Voorkeurstoeg.punt staat alleen t-mobile, en er hoort ook HollandsNieuwe bij te staan...
Als er geen HollandsNieuwe bij staat is er dus iets niet goed ingesteld, gezien je inderdaad geen internettoegang hebt alleen met t-mobile instellingen. Misschien opnieuw proberen en de t-mobile instellingen eerst te verwijderen? Dus nogmaals de stappen te volgen bij handmatig instellen (die je zelf al gevonden had op de HN site) en dan nieuwe configuratie toevoegen en activeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcl!
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 22:02
Heb je ook je toestel al even uitgezet en opnieuw opgestart? Dit had ik laatst bij een andere provider (prepaid). Na opnieuw opstarten werkte internet ineens wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcl!
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 22:02
Zie dat ze nu ook al met toestelabo's beginnen trouwens http://www.hollandsnieuwe.nl/kampioen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 247292

dcl! schreef op zondag 27 november 2011 @ 15:08:
Heb je ook je toestel al even uitgezet en opnieuw opgestart? Dit had ik laatst bij een andere provider (prepaid). Na opnieuw opstarten werkte internet ineens wel.
Goede opmerking!!! Altijd je telefoon even uit- en weer inschakelen als je iets hebt ingesteld. Veel mensen vergeten dat. Als je dit doet worden nieuwe instellingen overgenomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweeny
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 10-05-2024
Anoniem: 247292 schreef op zondag 27 november 2011 @ 22:15:
[...]

Goede opmerking!!! Altijd je telefoon even uit- en weer inschakelen als je iets hebt ingesteld. Veel mensen vergeten dat. Als je dit doet worden nieuwe instellingen overgenomen.
spijt me dat ik zo laat reageer, maar ja, dat had ik geprobeert, maar werkte niet, maar nu werkt het wel, stond gewoon de verkeerde uitleg hoe je je telefoon handmatig in moet stellen op de site van hollandsnieuwe, voor de mensen met een Nokia touch&type telefoon een correcte uitleg (waarschijnlijk staat bij alle touch&types een verkeerde uitleg, en misschien zelfs bij elke s40 telefoon)
(dikgedrukte is waar de verkeerde uitleg op de site begint)
menu > instellingen> Configuratie > Persoonl. instellingen > voeg nieuwe toe > Toegangspunt
Accountnaam: HollandsNieuwe
Inst. toeg.punt > Instell. drager
Pack.-geg.tg.pnt: data.dataxs.mobi
>3x terug
, dan moet je als voorkeurstoegangspunt HollandsNieuwe selecteren, misschien je telefoon opnieuw opstarten, en je hebt internet

Wel slordig dat het verkeerd op hun site staat, en hun niet eens willen reageren op mijn mailtjes...

[ Voor 0% gewijzigd door tweeny op 01-12-2011 17:21 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KC Boutiette
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
@McLately en @greatgonzo over nummerbehoud een paar posts terug.

Dit vond ik in de FAQ op hollandsnieuwe.nl:
Wanneer start mijn abonnement als ik nummerbehoud heb aangevraagd?
Heb je nummerbehoud aangevraagd binnen 7 werkdagen na bestelling? Dan gaat je contract in op het moment van overzetten van je nummer (indien de aanvraag is goedgekeurd binnen 30 dagen). Heb je nummerbehoud later aangevraagd, dan is je abonnement al actief. De datum waarop je te behouden nummer wordt overgezet zie je terug in je dashboard..

Zoals ik het begrijp wordt je abo niet actief als:
- je hem niet gebruikt (bij je eerste sms/min/MB wordt hij anders gewoon actief)
- én je binnen 30 dagen nummerbehoud aangevraagd en toegewezen hebt gekregen

Onder deze twee voorwaarden gaat je abo pas in als je oude abo afloopt, en hoef je voor zover ik begrijp de overlap ook niet te betalen. Wel onder de voorwaarde dat je oude abo binnen 60 dagen van je hollandsnieuwe aanvraag afloopt/kan lopen.

Edit:
Oh, en nu ik het echt aan, aan het vragen ben kom ik dit tegen in de aanvraagprocedure:
nummerbehoud

Je kunt bij hollandsnieuwe gewoon je nummer behouden. Dit regel je eenvoudig nadat je de bestelling hebt geplaatst.
Kies je binnen 7 dagen na je bestelling voor nummerbehoud dan gaat je contract in op het moment van overzetten.

Uiteraard is het ook mogelijk om alvast gebruik te maken van het tijdelijke hollandsnieuwe nummer dat je van ons krijgt. Je contract gaat dan direct in.

[ Voor 20% gewijzigd door KC Boutiette op 05-12-2011 12:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie_
  • Niet online

Harrie_

KC Boutiette schreef op maandag 05 december 2011 @ 12:02:
@McLately en @greatgonzo over nummerbehoud een paar posts terug.

Dit vond ik in de FAQ op hollandsnieuwe.nl:
Wanneer start mijn abonnement als ik nummerbehoud heb aangevraagd?
Heb je nummerbehoud aangevraagd binnen 7 werkdagen na bestelling? Dan gaat je contract in op het moment van overzetten van je nummer (indien de aanvraag is goedgekeurd binnen 30 dagen). Heb je nummerbehoud later aangevraagd, dan is je abonnement al actief. De datum waarop je te behouden nummer wordt overgezet zie je terug in je dashboard..

Zoals ik het begrijp wordt je abo niet actief als:
- je hem niet gebruikt (bij je eerste sms/min/MB wordt hij anders gewoon actief)
- én je binnen 30 dagen nummerbehoud aangevraagd en toegewezen hebt gekregen

Onder deze twee voorwaarden gaat je abo pas in als je oude abo afloopt, en hoef je voor zover ik begrijp de overlap ook niet te betalen. Wel onder de voorwaarde dat je oude abo binnen 60 dagen van je hollandsnieuwe aanvraag afloopt/kan lopen.

Edit:
Oh, en nu ik het echt aan, aan het vragen ben kom ik dit tegen in de aanvraagprocedure:
nummerbehoud

Je kunt bij hollandsnieuwe gewoon je nummer behouden. Dit regel je eenvoudig nadat je de bestelling hebt geplaatst.
Kies je binnen 7 dagen na je bestelling voor nummerbehoud dan gaat je contract in op het moment van overzetten.

Uiteraard is het ook mogelijk om alvast gebruik te maken van het tijdelijke hollandsnieuwe nummer dat je van ons krijgt. Je contract gaat dan direct in.
Ok, dan is dit veranderd. Ten tijde dat ik namelijk dat antwoord gaf (en ook toen ik m'n eigen abonnement afsloot) kon dat nog niet. Goed dat je het ff meldt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexV
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 23:26
Ik heb nu sinds een tijdje ook Hollands Nieuwe, en ik ben overal over te spreken behalve één ding: ik heb regelmatig de melding 'SIM gegevens vernieuwen', dan ben ik 3-5 minuten mn bereik en alles kwijt en gaat mijn google account over de zeik. Soms heb ik de melding dagenlang niet, en dan opeens de hele dag door, wat behoorlijk irritant is. Is er al een oplossing hiervoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie_
  • Niet online

Harrie_

AlexV schreef op woensdag 14 december 2011 @ 20:04:
Ik heb nu sinds een tijdje ook Hollands Nieuwe, en ik ben overal over te spreken behalve één ding: ik heb regelmatig de melding 'SIM gegevens vernieuwen', dan ben ik 3-5 minuten mn bereik en alles kwijt en gaat mijn google account over de zeik. Soms heb ik de melding dagenlang niet, en dan opeens de hele dag door, wat behoorlijk irritant is. Is er al een oplossing hiervoor?
Zelf geen enkel last van dit probleem, en ook nog niet eerder gehoord... Hoe werkt je sim in een andere telefoon, hetzelfde probleem? En een andere sim in je telefoon, werkt je telefoon dan wel goed?

Zou er niet iets met je telefoon of simkaart zijn? Zou ff contact opnemen met de klantenservice?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 402318

In een van de posts hiervoor zag ik voor de internetsnelheid 2mbps staan. In de startpost staat 3,6mbps. Die 3,6 herken ik van ongeveer een jaar geleden. Er is nu dus een lagere snelheid? Is dit ooit bekend gemaakt? Of geldt het alleen voor nieuwe klanten?

Heeft iemand al kunnen verlengen met een leuke korting? Zo ja, hoe heb je dat gedaan?
Want de Veronica-aanbieding is alweer bijna een jaar geleden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jassy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22:05
Anoniem: 402318 schreef op vrijdag 16 december 2011 @ 17:11:
In een van de posts hiervoor zag ik voor de internetsnelheid 2mbps staan. In de startpost staat 3,6mbps. Die 3,6 herken ik van ongeveer een jaar geleden. Er is nu dus een lagere snelheid? Is dit ooit bekend gemaakt? Of geldt het alleen voor nieuwe klanten?

Heeft iemand al kunnen verlengen met een leuke korting? Zo ja, hoe heb je dat gedaan?
Want de Veronica-aanbieding is alweer bijna een jaar geleden.
Daar ben ik ook nieuwsgierig naar....! Ik heb nog niets gehoord/gezien.

Levert HN eigenlijk ook abbo's met toestellen?

Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• low_n_slow
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 27-05 17:15
Zo! Ook over op HN!

Heel vaag meteen. Simkaart mn iphone 4 in en alles werkt inc internet! Kijk ik bij de data instellingen om te kijken of hij mn oude instellingen van VF niet zijn meegenomen... staat er niks!? en toch werkt alles? Heeeel apart.

Ik heb maar, om zeker te zijn, de instelling van HN er maar ingevuld. Maar blijf t apart vinden dat het zonder accespoint alsnog werkt... wat jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexV
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 23:26
McLatey schreef op vrijdag 16 december 2011 @ 02:53:
[...]

Zelf geen enkel last van dit probleem, en ook nog niet eerder gehoord... Hoe werkt je sim in een andere telefoon, hetzelfde probleem? En een andere sim in je telefoon, werkt je telefoon dan wel goed?

Zou er niet iets met je telefoon of simkaart zijn? Zou ff contact opnemen met de klantenservice?
Nope, vriend van me heeft hetzelfde probleem, hij heeft een Galaxy SII, ik een Galaxy S. Hij is al terug geweest naar de winkel waar hij zijn abo vandaan heeft en ze konden hem niet helpen. Enige wat ze wel konden vertellen was dat het niet aan de sim of aan de telefoon lag aangezien die vriend en ik er last van hebben. Klantenservice bereiken is ok niet 1-2-3 gedaan, aangezien je een verzoek in moet dienen om teruggebeld te worden.

Net ff gemaild, hoop snel op nuttig antwoord :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Net ook een 1-jarige abo besteld, hopelijk gaat nummerbehoud goed komen.
Ik heb trouwens via hun facebook pagina besteld: http://www.facebook.com/h...we?sk=app_111635052268893
Krijg je nog gratis staatsloten :P. Had alleen nog geen like gedrukt voor het bestellen, dus ben benieuwd of ik ze wel ga ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie_
  • Niet online

Harrie_

AlexV schreef op maandag 19 december 2011 @ 17:51:
[...]

Nope, vriend van me heeft hetzelfde probleem, hij heeft een Galaxy SII, ik een Galaxy S. Hij is al terug geweest naar de winkel waar hij zijn abo vandaan heeft en ze konden hem niet helpen. Enige wat ze wel konden vertellen was dat het niet aan de sim of aan de telefoon lag aangezien die vriend en ik er last van hebben. Klantenservice bereiken is ok niet 1-2-3 gedaan, aangezien je een verzoek in moet dienen om teruggebeld te worden.

Net ff gemaild, hoop snel op nuttig antwoord :)
Ja, dan kan je het beste gewoon ff klantenservice contacten als je dat allemaal al geprobeerd hebt... ik heb iig met m'n Nexus S (ook van Samsung) geen last van dit probleem.
xileS schreef op maandag 19 december 2011 @ 18:22:
Net ook een 1-jarige abo besteld, hopelijk gaat nummerbehoud goed komen.
Ik heb trouwens via hun facebook pagina besteld: http://www.facebook.com/h...we?sk=app_111635052268893
Krijg je nog gratis staatsloten :P. Had alleen nog geen like gedrukt voor het bestellen, dus ben benieuwd of ik ze wel ga ontvangen.
Je had ook via de vriendendienst een abo af kunnen sluiten, dan had je een bol.com waardebon gekregen.
Overigens wacht ik nog steeds op antwoord aangezien ik nieuwe abo's heb aangedragen en helemaal niets van bonnen oid heb ontvangen. Ook de nieuwe abo's overigens niet.
low_n_slow schreef op maandag 19 december 2011 @ 09:59:
Zo! Ook over op HN!

Heel vaag meteen. Simkaart mn iphone 4 in en alles werkt inc internet! Kijk ik bij de data instellingen om te kijken of hij mn oude instellingen van VF niet zijn meegenomen... staat er niks!? en toch werkt alles? Heeeel apart.

Ik heb maar, om zeker te zijn, de instelling van HN er maar ingevuld. Maar blijf t apart vinden dat het zonder accespoint alsnog werkt... wat jullie?
Is bij mijn iphone ook. Werkt ook zonder de instellingen. Heb tevens een Nexus S (Android) en daar moet je wel echt de gegevens invullen anders werkt het niet.
Overigens geven ze aan dat je ook in NL roaming aan moet hebben staan (HN roamt op Vodafone netwerk) maar dat is onzin, zonder werkt het ook gewoon.
Jassy schreef op vrijdag 16 december 2011 @ 17:57:

Levert HN eigenlijk ook abbo's met toestellen?
Ja, maar hadden geloof ik alleen de Wildfire S, waarbij als je 'm los aanschaft deze goedkoper is dan wanneer je zou pakken met abonnement.

Heb overigens nu zelf het probleem (voor zo'n 1.5 maand) dat regelmatig in gesprekken (in ongeveer 1 op 2) het geluid begint te hakkelen of wegvalt. Zowel aan mijn kant, als aan de kant van degene die belt, als aan alle twee de kanten, variërend van 1 seconde tot 15 seconden achter elkaar. Dacht eerst dat het aan mijn zowat kapotte iphone 3g lag, maar bij gebruik van meer telefoons bleek het probleem bij alle telefoons voor te komen. Ook op zowel gprs/edge/3g netwerk en op meerdere adressen.
Heb nu een lopend ticket maar goed... dat duurt inmiddels al even :S. Hoop wel dat het snel weer als vanouds werkt!

Pagina: 1 ... 4 ... 64 Laatste

Let op:
Voor Thoorn en dergelijke diensten is dit topic: Sparen/verdienen met je beltegoed: Ervaringen & Discussie