-Wahtah- schreef op maandag 17 oktober 2011 @ 12:57:
Wat mij nog wel tegenhoud is de gebrekkige klantenservice. Gaat alles op rolletjes (zoals nu bij Telfort) dan heb je ze niet nodig. Maar als er toch wat mis gaat met nummerportatie, afrekeningen etc dan is het toch wel fijn als je fatsoenlijk geholpen wordt.
Zijn er mensen met recente goed of slechte ervaringen met HN? Of tips voor andere goede sim-only's zonder allerlei beperkende voorwaarden.
Je hebt gelijk dat het wat minder relaxt is dat je bij problemen lastig contact hebt met HN klantenservice. Het ligt er ook een beetje aan wat voor probleem je hebt, als het wat simpeler op te lossen is krijg je veel sneller antwoord is mijn ervaring. Toen ik aangesloten werd was mijn portal half weggevallen, na een mailtje was het binnen 30 min. gefixt. Echter heb ik ook problemen gehad met mijn voicemail, wat wellicht een combinatie is geweest van brakke telefoon (iphone 3g, oude nokia) icm netwerk: het probleem was dat oproepen als de telefoon aan stond wel na een tijd doorgingen naar voicemail, maar als de telefoon uit werd gezet nog maar soms (niet te zeggen wanneer wel/wanneer niet, dus was een gok). Aangezien ik het nogal druk heb heb ik me er ook niet verder mee bezig gehouden (telefoon staat vrijwel nooit uit), maar ik heb hier dus nooit meer een antwoord op gehad (hoewel ik wel een paar keer antwoord per mail en telefoon heb gehad hoor, echter heeft dit het issue nooit opgelost). Later heb ik wel gezien dat de voicemaildienst ineens was veranderd (andere notificaties en menu), dus wordt het wat lastiger voor de (externe) klantenservice dan moet je wat langer op je antwoord wachten.
Dat is ook waar de meeste irritaties liggen bij mensen als je reviews doorleest.
Echter is het wel zo dat je uiteraard vooral de mensen hoort bij wie het niet werkt, en niet de mensen bij wie het wel werkt. Ik heb op het begin dan gehad dat het portal niet meteen goed doorliep en dat de incasso opdracht niet was geactiveerd (en dus geen beltegoed meer kreeg). Na een paar mailtjes is dit uiteindelijk netjes opgelost, kanttekening is wel dat dit in de beginperiode van HN was. Vriend van me is recentelijk overgestapt en dat is gewoon zonder problemen gegaan.
M.b.t. andere providers was bij mij de keuze vrij gemakkelijk; BEN, Simpel en Simyo (en Vodafone directsales) zijn geen opties voor mij door mijn fluctuerende belgedrag (500-3000 min/maand). Destijds heb ik nog getwijfeld over Tringg maar deze provider is inmiddels overgenomen door Simyo (KPN). Wat het relaxte voor mij dus aan HN is, is dat het buiten-bundel tarief gelijk is aan binnen-bundel en dat m'n tegoed automatisch wordt opgewaardeerd als het beltegoed op is. Bel ik dus een maand wat minder, dan betaal ik ook minder.
Waar je wel rekening mee moet houden, maar je kan daarvoor wat verder terug lezen in de thread, is dat de data wordt afgerekend per sessie met een minimum van 100kb (en snelheid max. 2mbit is!). 3 mailboxen checken op je iphone? Dat is dus 300kb! Persoonlijk gebruik ik, zoals te lezen al was, veel wifi en heb ik die databundel gehad maar die heb ik weer gestopt omdat ik niet verder dan 80mb kom (aldus telling HN dan he). Moet wel zeggen dat m'n iPhone eergister is gesneuveld en ik nu een Android phone heb besteld, dus wellicht gaat deze wat ruiger om met data, echter heb ik tot nu toe gewoon uit bundel geinternet (a 3,5c/mb) en dat kan ook prima (had internetbundel maar deze weer stopgezet omdat ik het er niet uithaalde).
Samenvattend: ik heb wel wat problemen gehad maar dat is (bijna) allemaal keurig opgelost. En tsja, ik bespaar persoonlijk zo'n 70 euro per maand denk ik... dat is het mij wel waard geweest, zoals je kan begrijpen.
Als je zelf op dit moment goed zit bij Telfort en je gebruikt ook niet meer dan je 300 min. weet ik niet of ik de moeite zou nemen over te stappen... echter als je 1 maand veel meer belt en je gaat er goed overheen a 30 cent per minuut (?) dan ben je eigenlijk al veel te veel geld kwijt natuurlijk.
Succes met je keuze!
ps. Mocht je uiteindelijk kiezen voor HN dan kun je (en ik dan ook) via deze link nog een extraatje krijgen:
http://hollandsnieuwe.metvoordeel.nl/?100000252816206 (je hoeft hiervoor zelf geen fb te hebben). Kanttekening is echter wel dat vriend van me de link ook heeft gebruikt en zowel hij als ik hebben nog steeds niets gehoord... beetje slordig dus maar ja... wellicht dat ze het nog een keer fixen

.
[
Voor 4% gewijzigd door
Harrie_ op 18-10-2011 02:44
]