Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 396556

Ik heb vandaag mijn sim kaart gekregen van HN. Bellen gaat goed, smsjes komen gewoon goed aan.. maar ik krijg me internet niet aangesloten. Ik heb een belbundel van 275 en 1000 MB internet.

Heeft iemand enig idee hoe ik het instel op mijn Samsung Galaxy S?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keesvl55
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 21-05-2018
Anoniem: 23230 schreef op dinsdag 15 februari 2011 @ 21:34:
Waar ik hier niemad over hoor en vergeten wordt in de vergelijking mee te nemen is dat je bij HN na je bundel gewoon voor het zelfde tarief blijft bellen, bij andere is het buiten bel bundel tarief in 1 keer 3 of 4 x zo hoog!
Dat is ook een erg groot voordeel vindt ik zelf.
Ik heb nu een T-mobile Flex sim only en daarmee bel je na je bundel ook voor het zelfde tarief als binnen je bundel, het grote voordeel van HN is dat je niet automatische door belt maar het eerst moet opwaarderen.

Dit heb ik voorheen in Zuid Amerika ook gehad en is erg prettig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dj_raoul
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 27-05 14:58
Anoniem: 396556 schreef op woensdag 16 februari 2011 @ 17:58:
Ik heb vandaag mijn sim kaart gekregen van HN. Bellen gaat goed, smsjes komen gewoon goed aan.. maar ik krijg me internet niet aangesloten. Ik heb een belbundel van 275 en 1000 MB internet.

Beste gewoon even via de Mijn-HN pagina je IMEI invullen, dan krijg je een sms waarmee de instellingen automatisch gedaan worden op je toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 286128

Anoniem: 396556 schreef op woensdag 16 februari 2011 @ 17:58:

Had deze laatst voor iemand gemaakt, die kun jij ook gebruiken als je een SGS hebt ;) .

stap 1 je gaat naar verbindingen
stap 2 druk op mobiele netwerken
stap 3 druk op namen toegangspunten
stap 4 voeg APN toe
stap 5 geef naam op (bijvoorbeeld HN) en voeg APN-naam toe data.dataxs.mobi
stap 6 vink 'm aan

http://img690.imageshack.us/img690/6661/hollandsnieuwe.png

*edit begin bij fotootje 2, nummer 1 is alleen 'ter controle'.

[ Voor 20% gewijzigd door Anoniem: 286128 op 16-02-2011 18:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 396556

Anoniem: 286128 schreef op woensdag 16 februari 2011 @ 18:38:
[...]

Had deze laatst voor iemand gemaakt, die kun jij ook gebruiken als je een SGS hebt ;) .

stap 1 je gaat naar verbindingen
stap 2 druk op mobiele netwerken
stap 3 druk op namen toegangspunten
stap 4 voeg APN toe
stap 5 geef naam op (bijvoorbeeld HN) en voeg APN-naam toe data.dataxs.mobi
stap 6 vink 'm aan

http://img690.imageshack.us/img690/6661/hollandsnieuwe.png

*edit begin bij fotootje 2, nummer 1 is alleen 'ter controle'.
super bedankt.. had precies gedaan wat jij had neergezet, maar kreeg hem niet aan de praat (zo stond het ook op de site) maar had pakket gegevens en roaming niet aangevinkt.. dan werkt hij ook niet ;)

heel erg bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aardbeix15
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

aardbeix15

100%fruit pers je er niet uit!

is er al iemand die ervaring heeft met HN icm een Android (2.1) toestel. Ik overweeg dit abbo. voor mijn vrouw zonder de onbeperkt internet bundel. Ze internet er weinig over 3g, checkt wel gmail (push) en er staat een twitter (per uur) en weer (per 3 uur) sync aan.

Het afronden op sessie interesseert mij wel want ik heb geen idee hoe dat door HN bij een gemiddeld Android toestel wordt berekend.

snel zeggen: 'De koetsier poetst de postkoets met postkoetspoets'
levensmotto: 'vroeg gedaan is lang gerelaxed!'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-05 00:16
Anoniem: 396556 schreef op woensdag 16 februari 2011 @ 18:51:
[...]
maar had pakket gegevens en roaming niet aangevinkt.. dan werkt hij ook niet ;)
Dat roaming verhaal kan trouwens nog wel eens zeer vervelend zijn voor HN mobiel internet gebruikers die in een grensstreek wonen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdrenth2310
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 07-08-2022
De 17de heb ik nieuw beltegoed en 1000mb internet a aangeschaft, maar zie dit bij *101# niet terug
Worden de oude bundels eerst opgemaakt en later aangevuld met het al aangeschafte?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

aardbeix15 schreef op vrijdag 18 februari 2011 @ 22:23:
is er al iemand die ervaring heeft met HN icm een Android (2.1) toestel. Ik overweeg dit abbo. voor mijn vrouw zonder de onbeperkt internet bundel. Ze internet er weinig over 3g, checkt wel gmail (push) en er staat een twitter (per uur) en weer (per 3 uur) sync aan.

Het afronden op sessie interesseert mij wel want ik heb geen idee hoe dat door HN bij een gemiddeld Android toestel wordt berekend.
Ondergetekende en persoon waar ik hierboven op heb gereageerd hebben een Samsung Galaxy S, dat is
een Android 2.2.1 device (of 2.1 als je 'm niet update :D).

Anyway, ik heb die dingen die je hierboven hebt staat ook aanstaan, Twitroyd, Whatsapp,
mail (Exchange / Gmail / Hotmail), Beejive ed en met een normale maand, met gewoon al
deze dingen had / heb ik nog iets van 200 MB over, wel schakel ik op WIFI als ik thuis ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22-04-2019
troftnom schreef op vrijdag 18 februari 2011 @ 22:45:
[...]

Dat roaming verhaal kan trouwens nog wel eens zeer vervelend zijn voor HN mobiel internet gebruikers die in een grensstreek wonen.
Niet echt, je hebt altijd nog voor android de app apn droid en voor de iphone optie internet uitschakelen. Zie het probleem niet echt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
Voorbeeld, mijn ouders wonen tegen de Belgische grens aan, het wil me in die regio nog weleens gebeuren dat ik opeens op het netwerk van een Belgische provider zit. Bij roaming aan en automatische internet synchronisatie services aan gaat dat dus extra geld kosten.

Kan roaming wel uit zetten, maar dan heb ik dus geen mobiel internet als ik wel op het Vodafone/HN netwerk zit. Klein probleem voor mij, maar mocht je HN klant zijn en tegen de grens aan wonen lijkt me dat wel een echt probleem. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aardbeix15
  • Niet online

aardbeix15

Anoniem: 286128 schreef op zaterdag 19 februari 2011 @ 14:05:
[...]

Ondergetekende en persoon waar ik hierboven op heb gereageerd hebben een Samsung Galaxy S, dat is
een Android 2.2.1 device (of 2.1 als je 'm niet update :D).

Anyway, ik heb die dingen die je hierboven hebt staat ook aanstaan, Twitroyd, Whatsapp,
mail (Exchange / Gmail / Hotmail), Beejive ed en met een normale maand, met gewoon al
deze dingen had / heb ik nog iets van 200 MB over, wel schakel ik op WIFI als ik thuis ben.
Hoe bedoel je 200Mb over :? het deel van je bundel (waar je uit kan bellen en internetten) dat nog over is na dit dataverbruik? En is dat dan met het 550 of 275 abonnement :?

of lees ik het verkeerd dat ik het niet begrijp :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

aardbeix15 schreef op zaterdag 19 februari 2011 @ 21:15:
[...]

Hoe bedoel je 200Mb over :? het deel van je bundel (waar je uit kan bellen en internetten) dat nog over is na dit dataverbruik? En is dat dan met het 550 of 275 abonnement :?

of lees ik het verkeerd dat ik het niet begrijp :P
Heb, staat hierboven overigens, een pakket van 1000 MB data en een 550 abonnement.
Daarvan heb / had ik 200 MB over, na m.i. intensief gebruik, uiteraard lettende met 3G
watchdog WAT ik verbruik en dat ik regelmatig (op kantoor en thuis) automatisch schakel
naar WIFI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
Staat op de website wat er met overgeleven MB's uit de databundel gebeurd.
Wat gebeurt er met MB's uit mijn internet bundel die ik overhoud?
Niet verbruikte MB's uit de internet bundel vervallen aan het einde van de maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Klopt, die 200 MB die ik over had zijn foetsie :).
Maar goed dat je dan weer 1000 nieuwe MB's krijgt hè.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21:10
Anoniem: 286128 schreef op zaterdag 19 februari 2011 @ 23:35:
Klopt, die 200 MB die ik over had zijn foetsie :).
Maar goed dat je dan weer 1000 nieuwe MB's krijgt hè.
Maar wat betaal je dan per maand ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

23 euro :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
Anoniem: 286128 schreef op zaterdag 19 februari 2011 @ 14:05:
[...]
Vind dat trouwens nog best veel data (800Mb) verbruik voor dat soort applicaties. Chat-achtige apps zullen niet heel veel verbruiken. Email afhankelijk van attachments, maar kale tekstmails zijn ook niet groot. Je gebruikt geen streaming video of muziek? Veel applicatie's gedownload misschien?

Is dit het door je toestel gemeten dataverkeer, of wat HN er inclusief sessie afronding van gemaakt heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
Ok.... :o

[ Voor 59% gewijzigd door WiLLoW_TieN op 20-02-2011 08:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

troftnom schreef op zaterdag 19 februari 2011 @ 23:53:
[...]

Vind dat trouwens nog best veel data (800Mb) verbruik voor dat soort applicaties. Chat-achtige apps zullen niet heel veel verbruiken. Email afhankelijk van attachments, maar kale tekstmails zijn ook niet groot. Je gebruikt geen streaming video of muziek? Veel applicatie's gedownload misschien?
Jep, laatstgenoemde gebruik ik ook. Ik surf en download als ik in de trein / bus zit, downloaden van
app's probeer ik zoveel mogelijk te doen tijdens het zitten op WIFI. Overigens is het niet zo onlogisch
dat juist het gebruik van Twitter ed zóveel data kost. Ding loopt om de seconde te *bliep bliepen*.

En deze maand ga ik via traffic counter pro maar eens even een hele maand de registratie bij houden
wat WAT gebruikt.

800 MB was overigens de registratie via de website. Ik controleer zowat elke dag inmiddels wat ik
zoal gebruikt heb. Makkelijk te doen via HN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:47
800 MB vind ik anders wel heel erg veel voor text-only hoor. Zoveel gebruik ik niet, zelfs als ik de hele dag irssi via ssh aan heb staan (been there, done that).

Het zal eerder te maken hebben met het elke dag 50x opnieuw downloaden van avatar-afbeeldingen van twitter-users. Heb het idee dat veel applicaties deze afbeeldingen telkens opnieuw binnenhalen... beetje onefficiënt.

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
Die avatars zijn ook niet groot, enige manier waarop je met twitter relatief veel data kan verbruiken is als je een client gebruikt die automatisch plaatjes in links al in laad, of zelfs gelinkte pagina's (al heb ik zo'n twitterclient nog niet gezien op android). Maar dan nog ga je geen 800Mb met twitter binnenhalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aardbeix15
  • Niet online

aardbeix15

maar die 800Mb is toch volgens HN (dus per sessie afgerond op 100Kb) je werkelijke dataverbruik zal dus veel lager liggen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

troftnom schreef op zondag 20 februari 2011 @ 14:22:
Die avatars zijn ook niet groot, enige manier waarop je met twitter relatief veel data kan verbruiken is als je een client gebruikt die automatisch plaatjes in links al in laad, of zelfs gelinkte pagina's (al heb ik zo'n twitterclient nog niet gezien op android). Maar dan nog ga je geen 800Mb met twitter binnenhalen.
Niemand zegt hier dat 800 MB puur uit Twittergebruik is, ik zeg hierboven 'bij intensief gebruik' waaronder
whatsapp, twitter en dergelijke. Het daadwerkelijke verbruik ligt ook ZEKER lager, maar dit is gewoon wat
hoger omdat je device elke keer connectie maakt en alles naar boven wordt afgerond, wat je tegoed in getale niet ten goede komt :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkEisDS
  • Laatst online: 21:50
Die reclame is echt walgelijk.

Ze zeggen:
'U vind dit gek, maar dit gebeurt al jaren in telecomland'

Ik hoor:
'U bent gek, we naaien u al jaren waar u bijstaat. Daarom hebben we onze service een andere naam gegeven en andere voorwaarden zodat we naast keihard mensen naaien ook de zeurpieten tevreden kunnen houden'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DustMan4u
  • Laatst online: 30-05 14:17
Net zoals de sketch van Vara's KASSA:

http://kassa.vara.nl/tv/a...s-hollandsnieuwe/speel/1/

Domotica: Fibaro HC2 met diverse modules in het hele huis, Nest Hello & Cam IQ | 3D: Voron Switchwire

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keesvl55
HenkEisDS schreef op maandag 21 februari 2011 @ 14:40:
Die reclame is echt walgelijk.

Ze zeggen:
'U vind dit gek, maar dit gebeurt al jaren in telecomland'

Ik hoor:
'U bent gek, we naaien u al jaren waar u bijstaat. Daarom hebben we onze service een andere naam gegeven en andere voorwaarden zodat we naast keihard mensen naaien ook de zeurpieten tevreden kunnen houden'
Nou HN naait je ook, ik heb al herhaalde malen gemaild dat mijn nr niet volgens afspraak werkt, met name het internationaal SMS verkeer en daarom wegens wanprestatie mijn abbonement annuleer.
Gisteren weer een boze mail gestuurd omdat ze vrolijk weer mijn minuten hadden bijgeschreven en vandaag ook het bedrag afgeschreven.
Nu hebben ze dus automatisch geincasseerd met een terugstort termijn van 0 dagen, hieruit maak ik op dat ze dus al problemen verwachten en dus willen voorkomen dat mensen de afschrijving terug storten want volgens mijn bank word de 0 dagen termijn alleen soms door scholen gebruikt en is het in deze branch niet gebruikelijk.

Vandaag kreeg ik een mail dat annuleren niet kan omdat ik het al gebruikt had, ja hoe kan ik er anders achter komen dat het niet goed werkt, ook melde ze me dat ze mij op 02-02-11 hadden gevraagd om meer gegevens over de SMS bestemming, dit had ik hun al de zelfde dag geantwoord wat ook bevestigd is, al 3 weken geleden dus.
Op de mail die ik vandaag terug stuurde met de melding hierover kreeg ik dus weer een standaard mail met dat ze meer tijd nodig hadden dan de standaard 2 dagen.
Dus de komende 3 weken zal er wel weer niks gebeuren, de amateurs.

Ik heb ze ook gemeld dat ik er geen probleem mee heb dat er iets mis gaat maar dat het veels te lang duurt voor dat er iets gebeurd en je ze niet telefonisch kunt bereiken.

Het is een heel verhaal maar zo weten jullie tenminste hoe het ook kan gaan, ik heb overigens wel mijn bank ingelicht over het een en ander en toekomstige afschrijvingen worden dan ook niet meer uitgevoerd.

Veel geluk allemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
Ben ik blij dat ik gewoon via direct sales bij het moederbedrijf wat heb besteld, en nog goedkoper ook :X

Ik heb sinds 3 dagen de € 10,95 variant SIM in huis werkt prima.

( Pas alleen op bij de € 9,95 variant is de FUP voor Web maar 250 MB ! )

[ Voor 32% gewijzigd door WiLLoW_TieN op 21-02-2011 19:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpiceWorm
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 02-12-2024
Fantastisch dit, ik wou dat ik dit eerder had ontdekt.

Let the image do the tal'kin

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/FLG94vVgVw7SGIt2IMXnMCJq/full.png
(Euro's op de Y as)

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/GwHfHtNCglZgdbITDlDrsfZh/full.png
(Minuten / SMS / MB's op de Y as)

(Ok niet het hele jaar 1000 sms bundel gehad)

[ Voor 17% gewijzigd door SpiceWorm op 22-02-2011 00:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 397227

Zo,

Ik kom ffies beetje klagen hier,

Heb spijt dat ik hun in zee ben gegaan omdat er veel dingen niet kloppen en/of niet werken.

Klantenservice is waardeloos en bestaat bijna niet, vragan stellen gaat via een text scherm op de site en het terug bellen word nooit gedaan.

Data sessie?? gaat per 100KB ( ja heb ik gelezen in de voorwaarden ) Maarrrrrr . als je hun vraagt wat een sessie is hebben ze alleen antwoord over de iphone. beetje jammer.

3 dagen geleden zou ook m nieuwe bundel ingaan , maar u raad het al saldo is nog steeds 0 . twerwijl er wel geld op mn rekeming staat voor de incasso.

Dus in bijna in paniek omdat je niet kan bellen, heb ik maar opgewaardeerd op de site , voor een bedrag van 5 euro om die paar dagen te overleven.
U raad het al bedrag is wel afgeschreven via IDEAL/ING maar me saldo staat op 0,0

Heb al meerdere keren proberen iemand te bereiken om achter me centen aan te rennen, maar heb dus totaal geen enig uitzicht op dem toekomst waneer ik weer kan bellen en dat dingen worden gefixt

Heb een klein bedrijfje en sla de plank flink mis met dit abo

Weten mensen of het mogelijk is om je contract te laten ontbinden? names nalatigheid of gebreken in service Ik wil heel snel weg rennen daar.

groet

• MartijnAbel
  • Laatst online: 01-06 15:34
Anoniem: 397227 schreef op dinsdag 22 februari 2011 @ 15:46:
Zo,

Ik kom ffies beetje klagen hier,

Heb spijt dat ik hun in zee ben gegaan omdat er veel dingen niet kloppen en/of niet werken.

Klantenservice is waardeloos en bestaat bijna niet, vragan stellen gaat via een text scherm op de site en het terug bellen word nooit gedaan.

Data sessie?? gaat per 100KB ( ja heb ik gelezen in de voorwaarden ) Maarrrrrr . als je hun vraagt wat een sessie is hebben ze alleen antwoord over de iphone. beetje jammer.

3 dagen geleden zou ook m nieuwe bundel ingaan , maar u raad het al saldo is nog steeds 0 . twerwijl er wel geld op mn rekeming staat voor de incasso.

Dus in bijna in paniek omdat je niet kan bellen, heb ik maar opgewaardeerd op de site , voor een bedrag van 5 euro om die paar dagen te overleven.
U raad het al bedrag is wel afgeschreven via IDEAL/ING maar me saldo staat op 0,0

Heb al meerdere keren proberen iemand te bereiken om achter me centen aan te rennen, maar heb dus totaal geen enig uitzicht op dem toekomst waneer ik weer kan bellen en dat dingen worden gefixt

Heb een klein bedrijfje en sla de plank flink mis met dit abo

Weten mensen of het mogelijk is om je contract te laten ontbinden? names nalatigheid of gebreken in service Ik wil heel snel weg rennen daar.

groet
een sessie kan zolang zijn als jij zelf aanhoud.
als jij in 5 minuten 10 jpg plaatjes binnenhaalt van 400kb, dan zit je op 4000KB, ga je daar 1KB overheen zit je op 4100KB.
ga jij 5 minuten twitteren zul je misschien niet eens tot 200kb komen.

beide keren zit je 5 min op internet maar ben je heel verschillende dingen aan het doen.
dus logischerwijs kunnen ze je daar geen antwoord op geven aangezien zij niet kunnen ruiken wat jij verbruikt ;)

tevens, als je een klein bedrijfje hebt, dan lijkt het me logischerwijs wel zo handig dat je je goed voor laat lichten aangezien je als bedrijf(je) je gewoon goed bereikbaar moet en dient te zijn.
ik denk dat je er dan ook zelf wel een beetje de hand in hebt als je meteen het diepe induikt en je niet voor laat lichten in bijvoorbeeld een winkel ;)

in iedergeval hoop ik je een antwoord gegeven te hebben op die 2 vragen.

tevens is het wel een hele snelle conclussie die je trekt om er van uit te gaan dat de klantenservice *** is, terwijl je slechts enkele malen contact hebt geprobeerd te maken. ;)

@ Vodafone Advisor

Sommige dingen heb je gelijk en andere niet,

Hoe werkt het afronden van een datasessie?
Iedere datasessie wordt afgerond op 100KB. Hoe een datasessie wordt beeindigd hangt af van je mobiele telefoon. Sommige modellen (zoals bijvoorbeeld de Iphone) sluit iedere keer dat je internet verlaat je sessie af. Andere telefoons, zoals bijvoorbeeld somige Nokia modellen sluiten een sessie pas af op het moment dat je je internet browser afsluit. Zo ook gaat het bij het ontvangen van email. In het geval dat je mobiele telefoon de datasessie open laat staan zal het netwerk van hollandsnieuwe de sessie afsluiten na 30 minuten geen up-of download activiteit.

Ze weten het dus wel maar waarom zou je meer gedetaileerde info geven?
Duidelijk inzicht in je data gedrag zou ook wel gewaardeerd worden

En de helpesk is zeker *** neem dat nou van me aan . Kan nog steeds niet bellen vanaf zondag , en nog steeds geen telefonisch contact gehad ( want de beloftes van terug bellen houden ze zich niet aan )
Nou ben er klaar mee , maar wat doe je eraan.

Auto msg..

Beste,

excuses voor het ongemak.
Wij hebben je probleem in behandeling genomen en werken hier echt heel hard aan. Zo snel mogelijk ontvang je daar nog bericht over.

Als je nog vragen hebt over dit antwoord, dan horen we het graag.

Vriendelijke groeten,

Cherrelle Bergfeld

Klantenservice

Was dit antwoord nuttig?
ja/nee NEE

groet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:47
SpiceWorm schreef op dinsdag 22 februari 2011 @ 00:55:
Fantastisch dit, ik wou dat ik dit eerder had ontdekt.

Let the image do the tal'kin

[afbeelding]
(Euro's op de Y as)

[afbeelding]
(Minuten / SMS / MB's op de Y as)

(Ok niet het hele jaar 1000 sms bundel gehad)
Je begrijpt dat deze grafiekjes zonder een inleiding totaal niets zeggen? ... Of is dit wat je kwijt bent volgens bellen.com met je huidige factuur bij deze providers ofzo? :?

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
keesvl55 schreef op maandag 21 februari 2011 @ 18:19:
[...]
Nou HN naait je ook, ik heb al herhaalde malen gemaild dat mijn nr niet volgens afspraak werkt, met name het internationaal SMS verkeer en daarom wegens wanprestatie mijn abbonement annuleer.

Dus de komende 3 weken zal er wel weer niks gebeuren, de amateurs.

Het is een heel verhaal maar zo weten jullie tenminste hoe het ook kan gaan, ik heb overigens wel mijn bank ingelicht over het een en ander en toekomstige afschrijvingen worden dan ook niet meer uitgevoerd.
Dat laatste is misschien niet zo verstandig, ze kunnen je waarschijnlijk zonder veel problemen daar aan houden.
Wat je naar mijn mening in dit soort situaties het beste kan doen (als je vind dat je een terechte klacht hebt) is een aangetekende brief sturen naar de klantenservice. Je geeft ze daarin twee weken de tijd om het probleem op te lossen. Dit biedt je namelijk op termijn de mogelijkheid om over te gaan op het aanmelden van een geschil bij de geschillencommisie telecom. Providers reageren in dat geval in ieder geval vrij zeker. De moeite waard om eens naar te kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
Anoniem: 397227 schreef op donderdag 24 februari 2011 @ 16:30:
En de helpesk is zeker *** neem dat nou van me aan . Kan nog steeds niet bellen vanaf zondag , en nog steeds geen telefonisch contact gehad ( want de beloftes van terug bellen houden ze zich niet aan )
Nou ben er klaar mee , maar wat doe je eraan.
Ook jij kan naar mijn mening het beste (als je vind dat je een terechte klacht hebt, wat bij niet kunnen bellen wel het geval is ;)) een aangetekende brief sturen naar de klantenservice.Dit biedt je namelijk op termijn de mogelijkheid om het probleem aan te melden bij de geschillencommisie telecom. Als men telefonisch niet adequaat reageert zou ik het zeker over die boeg gooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
WiLLoW_TieN schreef op maandag 21 februari 2011 @ 19:29:
Ben ik blij dat ik gewoon via direct sales bij het moederbedrijf wat heb besteld, en nog goedkoper ook :X

Ik heb sinds 3 dagen de € 10,95 variant SIM in huis werkt prima.

( Pas alleen op bij de € 9,95 variant is de FUP voor Web maar 250 MB ! )
Goeie deal, zeker het bekijken waard als je echt veel data wilt gebruiken. Maar laten we een 250MB limiet alsjeblieft niet meer een FUP noemen. De term FUP is blijkbaar als dusdanig misbruikt door de telecomproviders dat men het nu al gaat gebruiken bij een harde limiet. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
troftnom schreef op vrijdag 25 februari 2011 @ 10:38:
[...]

Goeie deal, zeker het bekijken waard als je echt veel data wilt gebruiken. Maar laten we een 250MB limiet alsjeblieft niet meer een FUP noemen. De term FUP is blijkbaar als dusdanig misbruikt door de telecomproviders dat men het nu al gaat gebruiken bij een harde limiet. ;)
Bij de 10,95 variant staat in de afsluitvoorwaarden dat de FUP 1,0 GB per maand is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jamesbond007uk
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21:35

jamesbond007uk

Gadget specialist / Freak

troftnom schreef op vrijdag 25 februari 2011 @ 10:38:
[...]

Voor 10.95 euros heb je 1GB internet bundel!

@WiLLoW_TieN, je was me net voor :)

[ Voor 4% gewijzigd door jamesbond007uk op 25-02-2011 10:53 ]

Jamesbond007uk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@ Troftnon ( ging wat fout met quoten )

Nou dat is het , heb me zelf suf gezocht maar kan dus nergens contact gegevens vinden van de organisatie . alles gaat via de text klantenservice zelfs het opzeggen .

Ik heb een nummer van hun maar daar kom je op een stem uit die je terug stuurt naar de site en dan gaat de hoorn erop . wat een frustratie hier zeg .. gewoon machteloos. 023-7521600

Hoop dat iemand me er mee kan helpen. Ik stap nog liever naar over naar T-mobile samen met de grappen van ome Youp dan dat ik hier blijf 1 week voorbij ......

status.......

Nieuwe bundel ineggaan 21-2 ( staat ook op de site status 0 ) 8)7
5 euro opgewaardeerd als noodoplossing via de site ( status 0 wel afgeschreven van rekening ) 8)7

------------------------------------------------------ :( :( :( :(

Hallo,

Dankjewel voor je e-mail.
Wij gaan direct aan de slag met je vraag. We proberen je binnen 2 werkdagen antwoord te geven.

Ondertussen kun je zelf ook kijken bij de veelgestelde vragen op onze website. Daar vind je veel nuttige informatie over bellen met hollandsnieuwe. En wellicht ook het antwoord op je vraag.

Vriendelijke groeten,

Klantenservice

hollandsnieuwe 8)7 8)7 8)7

grr

[ Voor 45% gewijzigd door Anoniem: 397227 op 25-02-2011 14:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
Mmm, inderdaad bij nader inzien geen doorzichtige organisatie wat klachten betreft.
Uit de voorwaarden:
19.Klachten en Geschillen
19.1.Klant dient klachten of geschillen altijd in eerste instantie schriftelijk in te dienen via het daarvoor bestemde formulier op www.hollandsnieuwe.nl, met vermelding van het Nummer van de Aansluiting.
19.2.hollandsnieuwe zal de klacht binnen dertig dagen door middel van een schriftelijke reactie inhoudelijk beantwoorden. Indien deze termijn niet gehaald wordt, zal hollandsnieuwe aan de klager kenbaar maken binnen welke termijn de klacht alsnog inhoudelijk zal worden beantwoord.
19.3.Alleen Consumenten, kunnen een geschil voorleggen aan de Geschillencommissie Telecommunicatie, Postbus 90600, 2509 LP, Den Haag. De Geschillencommissie Telecommunicatie stelt als voorwaarde dat de klacht eerst overeenkomstig het bepaalde in artikel schriftelijk is ingediend bij hollandsnieuwe.
Daarvoor bestemd formulier heb ik ook nog niet weten te vinden. Algemene contact formulier lijkt me niet toereikend, tenslotte wil je vaak juist aangetekend versturen zodat men zich niet kan verschuilen achter een klacht niet ontvangen reactie. Zelf geeft men ook aan dat het schriftelijk moet gebeuren, daar lijk het online formulier me niet geschikt voor. Vraag me dan ook sterk af of HollandsNieuwe zich wel netjes aan de regels houdt voor het ontvangen van klachten.

Wel een correspondentie adres gevonden, zou daar gewoon een aangetekende brief heen sturen...

Correspondentie adres:
Postbus 312
2000 AH Haarlem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@ troftnm

Bedankt voor je hulp man
ff alle papieren bij elkaar zoeken en een briefje tikken.
Ben benieuwd wat de reactie zal zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
WiLLoW_TieN schreef op vrijdag 25 februari 2011 @ 10:50:
[...]

Bij de 10,95 variant staat in de afsluitvoorwaarden dat de FUP 1,0 GB per maand is.
250Mb of 1GB maakt daarin niet uit, zo'n harde limiet heeft gewoon niets met een FUP te maken. Gebruik die term dan aub ook niet. ;)
MartijnAbel schreef op donderdag 24 februari 2011 @ 00:25:
[...]
ik denk dat je er dan ook zelf wel een beetje de hand in hebt als je meteen het diepe induikt en je niet voor laat lichten in bijvoorbeeld een winkel ;)
Interresante opmerking voor een Vodafone advisor (HollandsNieuwe is tenslotte een soort van dochteronderneming). Mag ik hier uit concluderen dat HollandsNieuwe ook in winkels verkocht wordt, ik had de indruk dat dit alleen online verliep? Om welke winkel gaat het dan onder andere?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remcooo87
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 31-05 22:50
Mijn 1e maand HN er nu opzitten (25 jan - 24 feb). Beltegoed nog over: 2.56 ofzo
Nu is dus nieuwe maand ingegaan (25 feb-24 maart), maar staat mijn tegoed nog op 2.56.
Moet dit eerst tot 0, voordat het nieuwe tegoed voor deze maand zichtbaar is? Of klopt dit niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jab65
  • Laatst online: 16-05 16:19
Remcooo87 schreef op zaterdag 26 februari 2011 @ 16:45:
Mijn 1e maand HN er nu opzitten (25 jan - 24 feb). Beltegoed nog over: 2.56 ofzo
Nu is dus nieuwe maand ingegaan (25 feb-24 maart), maar staat mijn tegoed nog op 2.56.
Moet dit eerst tot 0, voordat het nieuwe tegoed voor deze maand zichtbaar is? Of klopt dit niet?
Hier hetzelfde! :? Heb al een mail naar de klantenservice gestuurd, maar nog geen reactie. Moeten we dit onder de aanloopproblemen scharen? Even ter inventarisatie: heb je je oude nummer meegenomen? Ik wel. Mogelijk zijn alle nieuwe nummers wel goed opgewaardeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

* update
1 week verder...

1 reactie
0 oplossingen
0,0 saldo
Wel alles betaald

SYSTEM FAIL

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 397227 op 27-02-2011 12:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remcooo87
Jab65 schreef op zondag 27 februari 2011 @ 07:55:
[...]
Hier hetzelfde! :? Heb al een mail naar de klantenservice gestuurd, maar nog geen reactie. Moeten we dit onder de aanloopproblemen scharen? Even ter inventarisatie: heb je je oude nummer meegenomen? Ik wel. Mogelijk zijn alle nieuwe nummers wel goed opgewaardeerd?
Yes, heb nummerbehoud van oude provider aangevraagd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 69767

Ik had op 29 januari de gratis-Veronica 75 belminuten/sms voordeel SIM besteld. Twee weken later nog niets in huis. Toen 2 weken moeten wachten op een nieuwe SIM. Kan nu na een maand eindelijk bellen. Ontvangst is wel goed, op sommige plekken waar ik met T-Mobile geen verbinding meer heb, heb ik met HN nog wel ontvangst. De klantenservice is onder de maat imho. Ik werd totaal niet op de hoogte gehouden over m'n nieuwe SIM. En kreeg telkens enkel mailtjes terug van: "uw vraag kost meer dan 2 dagen de tijd, even geduld svp". M'n geduld was al bijna op dus ik al een brief klaar liggen om per post op te sturen, toen daar plop opeens een nieuwe SIM in me brievenbus lag. Ik ben welgeteld 1x teruggebeld, maar toen kon ik niet opnemen. Ze proberen het maar 1x volgens mij, want ik ben daarna niet meer gebeld.

[ Voor 68% gewijzigd door Anoniem: 69767 op 28-02-2011 08:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jab65
Jab65 schreef op zondag 27 februari 2011 @ 07:55:
[...]
Hier hetzelfde! :? Heb al een mail naar de klantenservice gestuurd, maar nog geen reactie.
Net een SMSje gehad dat er een nieuwe maand is ingegaan. Saldo is inderdaad opgehoogd ;)
Website gaf toch echt op de 25e aan dat er een nieuwe maan was ingegaan.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remcooo87
Hier idem!

Wel nadat ik een vraag/klacht via het formulier had verstuurd.
Net ook reactie gehad dat het weer goed zou moeten zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keesvl55
Zojuist werd ik gebeld door HN mevr Sandra Derogee met de mededeling dat mijn abonnement is geannuleerd en het geld is teruggestort.
Hebben ze eindelijk iets goed gedaan, hartelijk dank HN.

Veel succes allemaal.

17:00 uur
Het is niet te geloven maar mijn geld heb ik ook al terug, nou ja op 5 euro na dan maar dat mag de pret niet drukken.

02-03-11 14:00 uur
Ik zie zojuist dat de resterende 5 euro ook is terug gestort, heel goed van HN

ik hoop echt dat ze al die problemen goed oplossen en hun systeem goed op orde krijgen want ik vind hun abonnementsvorm de allerbeste, heb ik vroeger in het buitenland ook gehad en werkt perfect (als het goed is) zowel voor de klanten als de provider zelf.

[ Voor 57% gewijzigd door keesvl55 op 02-03-2011 14:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 180404

Ik heb 2 maart sim kaart besteld gratis 75 min per maand en met ideal is 10 euro afgeschreven

ik heb maandag 7 maart nog steeds niks gekregen,

sinds maandag kan ik ook niet meer inloggen

De ingevoerde combinatie van emailadres en wachtwoord bestaat niet. Vul de gegevens nogmaals in.

ik kan de status van de bestelling dus ook niet zien,
een nieuw pasword krijg ik ook niet toegestuurd want mijn email adres zou onbekend zijn.. :-(

-------------------------------
Hallo,

Je verzoek is bij ons in behandeling. We hebben echter extra tijd nodig en daarom gaat het langer duren dan de standaard antwoordtijd van twee dagen om met een oplossing te komen. We doen ons best je zo snel mogelijk een antwoord te sturen. We danken je voor je begrip.

Dit is een automatisch gegenereerd bericht, antwoorden worden niet gelezen.

Met vriendelijke groet,

hollandsnieuwe

----------------------------------------------------------

Ik vraag me af waarom moeder Vodafone niet ingrijpt ...
het regent klachten over deze dochter van Vodafone op diverse sites zoals bellen.com etc
klantenservice stuurt me alleen standaard emails,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Update , me betaling is zoek en kan dus nog steeds niet bellen omdat er geen bundel/minuten op staan
Heb de betalingskenmerken hier, en zeggen dat het niet bestaat. Sla mij maar dood... zie het toch echt op me afschrift, het is nu een princiepe kwestie. Walgelijk dit

Je raad het al ik word morgen terug gebelt , want het is nu in onderzoek bij te technische dienst.
Wedden nu om een 100 euro potje dat er niemand terug belt...

Het dashboard heeft ook al 2 weken een storing? is dat niet een beetje te lang?

"""problemen met dashboard
door een technische storing kan het zijn dat de gegevens in het dashboard op dit moment niet correct staan weergegeven. Wil je weten hoeveel tegoed je nog hebt, bel dan naar *101#. """ gossie toch

Vraag me af hoeveel mensen dit nu beu zijn , op bellen.com staat er ook genoeg klachten

Er is maar 1 oplossing voor . Andere provider nemen, Heeft er iemand ervaringen met Tringg?

EDIT***** http://www.simonly-winkels.nl/tringg-sim-only.html ook niet aan beginnen ,damm

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 397227 op 10-03-2011 13:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keesvl55
Bij HN weet de linker hand niet wat de rechter hand uitspookt, ongeveer een week nadat mijn abo was geanuleerd kreeg ik een mailtje met de vraag om extra gegevens i.v.m. het sms probleem wat ik had.

Ja, alles gaat daar razend snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

keesvl55 schreef op donderdag 10 maart 2011 @ 14:02:
Bij HN weet de linker hand niet wat de rechter hand uitspookt, ongeveer een week nadat mijn abo was geanuleerd kreeg ik een mailtje met de vraag om extra gegevens i.v.m. het sms probleem wat ik had.

Ja, alles gaat daar razend snel.
Hoe bedoel je geanuleerd? Wou je eerder weg ofzo? wil ik ook ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keesvl55
Anoniem: 397227 schreef op donderdag 10 maart 2011 @ 14:37:
[...]

Hoe bedoel je geanuleerd? Wou je eerder weg ofzo? wil ik ook ;)
Nou ik had in januari een abonnement afgesloten endat werkte niet naar behoren en heb het daarom laten annuleren, zie mijn eerdere posts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jacotje
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 29-05 11:10
Ik ben niet echt te spreken over het geheel van hollandsnieuwe. De bestelling verliep bij mij prima en zonder problemen, binnen een paar werkdagen had ik de simkaart in huis.
Toen begonnen de negatieve punten. Het nummerbehoud duurde 2 weken, oke tot daar aan toe. Nu is mijn nummer overgezet en kan ik niet meer bij mijn gegevens op de website. Tevens kreeg ik ook geen melding dat mijn nummer werd overgezet, wat ik wel kreeg bij Rabo Mobiel. Nu ik mijn simkaart in gebruik heb, krijg ik telkens irritante OK meldingen van mijn teledoon. Deze OK meldingen vinden ook altijd plaats nadat ik via *101# mijn beltegoed opvraag. Ik kan misschien 1-2 seconden naar mijn beltegoed kijken en het scherm vliegt weg gevolgt door een OK melding en het trillen van de telefoon.

Al met al ben ik niet bepaald tevreden over het geheel. Het is nu wachten op een reactie van de klantenservice. Ik heb een gesprek aangevraagd. Wel irritant dat je zelf geen contact op kunt nemen met HN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:17
Omdat ik ook een beetje mobiel wil gaan internetten, wil ik m'n Ben Ouderwets (jaja) upgraden. Ik hoorde van HN en vond bovenstaande link. 55e per jaar voor het Veronica magazine + 175 minuten/sms per maand van HN. Oftewel, nog geen 5e voor 175 min/sms per maand + de Veronica gids elke week. Goeie deal zou je zeggen, heeft iemand er ervaring mee? Ik zie namelijk nergens actievoorwaarden en er staat dus juist geen min/sms/MB, wat voor mij juist het interessante is. Ook is het een 1-jarig contract neem ik aan?

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wat een drama **UPDATE** we zijn op 4 dagen na 1 maand verder , en 14 medewerkers verder , en wat zeggen ze allemaal ??? sorry onze excuses we zijn er mee bezig en we hebben het doorgestuurd naar de helpdesk.

Gaat dus om een opwaardering via het net die wel is afgeschreven maar nooit bij geschreven op me saldo ( ja heb betalingskenmerken). Tis voor mijn een princiepe kwestie nu.. ze hebben maling aan je :(

Beste,

Volgens onze gegevens werden onze afschrijvingen voor je opwaarderingen door je bank geblokkeerd. Vandaar dat wij je tegoed eerder niet hebben kunnen opwaarderen.
We zie overigens dat je inmiddels al wel succesvol hebt opgewaardeerd. Dus we gaan er van uit dat alles inmiddels alweer goed werkt. Mocht dit toch niet het geval zijn, laat dat dan graag even in een reply-email weten.

Als je nog vragen hebt over dit antwoord, dan horen we het graag.

Vriendelijke groeten,

Erick Koopal

Klantenservice

WAT ze hier dus bedoelen oh het is afgelopen keer goed gegaan , dus de vorige keren dat het FOUT is gegaan zijn niet meer belanngrijk , en die vergeten me maar weer . en die geven we aan onze baas voor ze dikke auto onder ze reet.

bloed onder je nagels............vandaan halen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jab65
Brent schreef op woensdag 16 maart 2011 @ 20:19:
[...]Ik zie namelijk nergens actievoorwaarden en er staat dus juist geen min/sms/MB, wat voor mij juist het interessante is.
Klopt, dan moet je namelijk het abbo van 275 min/sms/mb hebben........ Was eerder een aanbieding voor: 6,50 e/mnd (zonder gids ;) ). Zie ik nu niet meer staan.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:17
Jab65 schreef op donderdag 17 maart 2011 @ 13:56:
[...]
Klopt, dan moet je namelijk het abbo van 275 min/sms/mb hebben........ Was eerder een aanbieding voor: 6,50 e/mnd (zonder gids ;) ). Zie ik nu niet meer staan.....
Dus met de aanbieding in die link kan ik niet internetten?

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
Nee, bij HN kan je alleen internetten met de duurdere abo's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BAMMER
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 21-05 21:38
Vraagje: zijn er mensen die het internet aan de praat hebben gekregen op een Windows Phone 7 toestel?
Bijvoorbeeld de HTC Trophy7?

Met alle geweld weigerd deze zichzelf in te laten stellen omdat de provider niet in de database voorkomt!
Handmatig de instellingen invullen (1veld..) werkt ook niet..

Graag hoor ik de ervaringen van andere mensen, want ik heb namelijk het idee dat dit een écht probleem is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
Mijn vriendin gebruikt mobiel internet op haar Trophy, nog van geen problemen gehoord, zal vanavond nog eens testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BAMMER
@tofnom
Kun je vertellen wat er ingevuld/gekozen is onder de settings > Cellular staan?

een andere Tmobile simkaart werkt in de betreffende Trophy namelijk wel, zelfs volautomatisch ingesteld.
de betreffende hollandsnieuwe simkaart werkt ook in een HTC Desire

Het lijkt er op dat de combinatie HN / Trophy niet goed gaat... 8)7

beats me, maar ik voel hier een van kastje naar muur gevalletje aankomen.
Behalve het standaard emailtje dat je over 2 dagen bericht krijgt, en dan gewoon nogmaals instellingen toegezonden heb in het bericht terug.. HN is niet bepaald klantvriendelijk wat betreft bereikbaarheid..

Alle hulp is welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
Zo net getest en het werkt nog.
Settings
APN:data.dataxs.mobi
verder geen username of password

Wel belangrijk, HN roamed op het Vodafone netwerk (kan je zien aan het driehoekje boven in beeld), je moet dus Roaming aan zetten voor mobiel internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BAMMER
Thnx!

Dat stond dus al zo.. En wat denk je: Vanmorgen werkt het ineens na dagen niets gedaan te hebben..!

Ik zal er de vinger op houden of hier veranderingen in zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aardbeix15
  • Niet online

aardbeix15

troftnom schreef op dinsdag 22 maart 2011 @ 09:19:
Zo net getest en het werkt nog.
Settings
APN:data.dataxs.mobi
verder geen username of password

Wel belangrijk, HN roamed op het Vodafone netwerk (kan je zien aan het driehoekje boven in beeld), je moet dus Roaming aan zetten voor mobiel internet.
ik heb deze instellingen dus staan maar krijg heel vaak een gegevensverbinding 'verbinding mislukt'. Roamen staat aan.

Iemand een tip, het is echt megairritant, ene keer werkt het wel en de andere keer weer niet. Als dit zo blijft voor mij een reden het contract te ontbinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twannie
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 01-06 12:44
heb een "oude" Iphone, 2g met software 3.12 erop.
Toen ik bij Tmobile zat ging de accu ongeveer 2 dagen mee. Sinds een week geporteerd naar HN, sindsdien is mijn accu binnen 12 uur leeg! Iemand een idee??

twannie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Mijn vrouw is naar HN aan het kijken. Het 1-jarig 275-abbo (10 euro per maand) heeft haar interesse. Momenteel betaalt ze ruim 20 euro per maand aan Hi, daar krijgt ze dan wat minder voor terug.

Waar ik me wat zorgen over maak is als ze over de bundel heen gaat (met bellen, SMSen, internetten, whatever). In de voorwaarden staat:
Als je bundel bijna op is, krijg je van ons een berichtje. Je kunt er dan zelf voor kiezen je bundel aan te vullen.
Maar hoe werkt dat precies? Je kan niet meer bellen/SMSen/internetten als je bundel op is? Ik maak me hier wat zorgen om omdat ik zelf met mijn GSM (Hi-abbo) wat dingen niet goed in had gesteld waardoor ik binnen een nacht mijn internetbundel er doorheen heb gejaagd.

Voorts maak ik me wat zorgen over het afronden op 100KB per internetsessie. Ze heeft nu geen internet (ze gebruikt thuis de wifi-verbinding), ik kan dus niet inschatten hoe ze internet buiten de deur gaat gebruiken.

We gaan eraan! || Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
pven schreef op woensdag 30 maart 2011 @ 20:45:
Mijn vrouw is naar HN aan het kijken. Het 1-jarig 275-abbo (10 euro per maand) heeft haar interesse. Momenteel betaalt ze ruim 20 euro per maand aan Hi, daar krijgt ze dan wat minder voor terug.

Waar ik me wat zorgen over maak is als ze over de bundel heen gaat (met bellen, SMSen, internetten, whatever). In de voorwaarden staat:

[...]

Maar hoe werkt dat precies? Je kan niet meer bellen/SMSen/internetten als je bundel op is? Ik maak me hier wat zorgen om omdat ik zelf met mijn GSM (Hi-abbo) wat dingen niet goed in had gesteld waardoor ik binnen een nacht mijn internetbundel er doorheen heb gejaagd.

Voorts maak ik me wat zorgen over het afronden op 100KB per internetsessie. Ze heeft nu geen internet (ze gebruikt thuis de wifi-verbinding), ik kan dus niet inschatten hoe ze internet buiten de deur gaat gebruiken.
Kan ze niet beter hiervan de € 12,95 variant nemen ? Je hebt dan 300 minuten en een Web bundel van 1,0 GB.
De korting geldt voor de volle 24 maanden trouwens.
Ik heb zelf de € 10.95 versie want ik bel niet zoveel.
Pas op de € 9,95 versie heeft maar een Web bundel van 250 MB !

[ Voor 5% gewijzigd door WiLLoW_TieN op 30-03-2011 20:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Heb jij het over HollandsNieuwe? :?

Nee dus, ga ik naar kijken. Dank!

Principieel wil ik geen VF, zij hebben mij in het verleden onterecht als klant geweigerd en dat kan ik ze niet vergeven.

[ Voor 69% gewijzigd door pven op 30-03-2011 21:00 ]

We gaan eraan! || Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
pven schreef op woensdag 30 maart 2011 @ 20:59:
Heb jij het over HollandsNieuwe? :?
Nee over een beter product geleverd door het moederbedrijf van HN :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbvo
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 00:26
aardbeix15 schreef op vrijdag 25 maart 2011 @ 09:39:
[...]

ik heb deze instellingen dus staan maar krijg heel vaak een gegevensverbinding 'verbinding mislukt'. Roamen staat aan.

Iemand een tip, het is echt megairritant, ene keer werkt het wel en de andere keer weer niet. Als dit zo blijft voor mij een reden het contract te ontbinden.
Ik heb de laatste +- 2 weken ook last van een instabiele internet. Vaak überhaupt geen verbinding en regelmatig dat op het moment dat ik bijvoorbeeld een webpagina begin te openen de verbinding wegvalt. Geen idee verder waar het aan ligt, het is niet steeds op dezelfde plaats of rond dezelfde tijd, dus ik denk niet dat het aan mij bereik ligt. Meer mensen met instabiel internet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SL65
  • Laatst online: 21:41
Even een misschien domme vraag maar ik kan er geen verdere info over vinden. Bij het 275 abonnement zit daar nou wel of geen internet bij? Bij het overzichts scherm staat inclusief internet, echter bij het bestellen krijg je doodleuk de optie voor 1gb internet a 10 euro per maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remcooo87
Zit wel internet bij, maar hier geldt:

275 minuten = 275 'units'
1 minuut = 1 unit
1 sms = 1 unit
1 MB = 1 unit

Dus stel je stuur 20 smsjes, belt 15 minuten en verbruikt 30 MB aan internet, heb je dus 65 'units' verbruikt, dus heb je nog 210 minuten over :)

Die 1 GB is extra. Dus als je je internet wil 'scheiden' van je tegoed. Wordt eerst je 1 GB gebruikt, en mocht je meer internetten, zal de rest van je bundel af gaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SL65
Remcooo87 schreef op zondag 03 april 2011 @ 21:39:
Zit wel internet bij, maar hier geldt:

275 minuten = 275 'units'
1 minuut = 1 unit
1 sms = 1 unit
1 MB = 1 unit

Dus stel je stuur 20 smsjes, belt 15 minuten en verbruikt 30 MB aan internet, heb je dus 65 'units' verbruikt, dus heb je nog 210 minuten over :)

Die 1 GB is extra. Dus als je je internet wil 'scheiden' van je tegoed. Wordt eerst je 1 GB gebruikt, en mocht je meer internetten, zal de rest van je bundel af gaan
Bedankt :)
Maar eens uitzoeken hoeveel ik gemiddeld zou verbruiken per maand dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

SL65 schreef op zondag 03 april 2011 @ 22:29:
[...]

Bedankt :)
Maar eens uitzoeken hoeveel ik gemiddeld zou verbruiken per maand dan.
Voor 11 euro heb je Vodafone met 190beliminuten of SMS en 1GB internet. Dat lijkt me interesanter voor die twee euro meer :)

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SL65
Marzman schreef op zondag 03 april 2011 @ 22:47:
[...]

Voor 11 euro heb je Vodafone met 190beliminuten of SMS en 1GB internet. Dat lijkt me interesanter voor die twee euro meer :)
Thanks :) enige nadeel geen nr. behoud maargoed het scheelt wel per maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
Let wel even op de voorwaarden, voor veel internet gebruik is de Vodafone aanbieding gewoon beter. Maar bij veel (onregelmatig) belgebruik heeft HN toch ook wel zijn voordelen met 3 maanden houdbaarheid en niet eerst je nieuwe tegoed opmaken zoals tegenwoordig bij Vodafone. Bij Vodafone zelf moet je ook een ruime bundel nemen want je wilt niet buiten je bundel gaan werken.
Kortom, even goed nakijken/uitrekenen wat je gemiddelde verbruik per maand zal zijn de komende 2 jaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 97868

Hey andere HollandsNieuwe abonnees.

Sinds vanmiddag kunnen wij (2 verschillende HN Abonnementen) niet meer bellen en/of gebeld worden, wel internetten en SMS'en.

Zijn wij de enige? Ik heb een topic geopend op:
Anoniem: 97868 in "Storing HollandsNieuwe (Vodafone)"

Kasper

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bij mij werkt alles gewoon naar behoren.

Welke telefoon heb je?

Op twitter en dergelijk is ook niks te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dizzytal
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Hier het zelfde bellen en gebeld worden werkt niet. Eerst melding bij het bellen dat de telefoon uitgeschakeld kon staan, nu een 'nummer niet bekend' piep. Bij het gebeld worden gaat, voor de beller' de telefoon over, en wordt 'dan verbroken/weggedrukt' SMSsen gaat wel goed...

If you didn't win today, you can always win tomorrow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@Dizzytal, hier in de buurt zijn meer mensen met problemen, het is niet alleen HollandsNieuwe, maar Vodafone.
Waar zit jij? Ik bedoel wellicht is het plaatsgebonden... Ik zit in Deflgauw (bij Delft), postcode gebied 2645.

@Ratborg, ik heb een iPhone 4, maar we hebben getest met drie verschillende toestellen en twee verschillende HollandsNieuwe abonnementen (= simkaarten).

[ Voor 26% gewijzigd door Anoniem: 97868 op 04-04-2011 18:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dizzytal
  • Niet online
Anoniem: 97868 schreef op maandag 04 april 2011 @ 18:18:
Waar zit jij? Ik bedoel wellicht is het plaatsgebonden... Ik zit in Deflgauw (bij Delft), postcode gebied 2645.
Ik denk het niet; zit voor m'n werk in 8211 (Lelystad), in en rond 8261 (Kampen) zelfde probleem...

Voor de rest helemaal geen problemen met HN, alleen wat moeite de simkaart te krijgen, dat heeft even geduurd (maandje of ander half) maar nu gebruik ik het 'al' twee maanden vol te vredenheid, dit is de eerste 'storing'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Heeeey gebeld worden lukt nu weer wel!

Overigens is het voor mij ook de eerste keer storing, hoewel de dekking van het Vodafone netwerk hier niet ideaal is (nieuwbouw wijk).

[ Voor 64% gewijzigd door Anoniem: 97868 op 04-04-2011 18:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 97868 schreef op maandag 04 april 2011 @ 18:31:
Overigens is het voor mij ook de eerste keer storing, hoewel de dekking van het Vodafone netwerk hier niet ideaal is (nieuwbouw wijk).
Vaag, moet zeggen dat als ik bij mijn ouders ben het ook kut met peren is,
ook slechte dekking en mijn Samsung Galaxy S doet dan ook vaak moeilijk.
Met name dan om de trigger tot '3G' te krijgen (lees: data verbinding).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene1957
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 13-12-2021
Hier in Boxtel ook problemen met bellen en gebeld worden. ook voor mij is dit de eerste storing bij HN
Verder nog geen problemen gehad met HN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TabCam
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 27-05 18:05
Ik heb hier in Hengelo (Ov) al vanaf 16:45 problemen met bellen en gebeld worden. Ik heb rond 17:00 even een keer kunnen bellen en verder een niet werkende verbinding :( . Ook smsen gaat echt fout. Dit is grote storing nr 3 :( en dat in twee maanden. Hoop dat het snel opgelost is O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 402318

Hier ook problemen met HN. In Utrecht en Amersfoort. Sinds vanmiddag kan ik niet bellen, niet gebeld worden en ook niet internetten. Sms lukt wel. Met mn werk telefoon van VF kan ik wel bellen.

Ik heb wel vaker last van HN. Dan kan ik opeens niet meer internetten. Hebben meer mensen daar last van? In de posts hiervoor zag ik in ieder geval 1 persoon.
Kan dat mss aan de simkaart liggen?

Het concept van HN bevalt me wel, nu de uitvoering nog...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 44171

in arnhem ook problemen :(
m'n eerste storing, maar wel gelijk serieus:
al uren geen beltoon + 3g werkt ook niet. sms wel.

(ook op de mobiel van m'n vrouw geen beltoon)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Heb vanmiddag de klacht bij HN neergelegd en een terugbel verzoek gedaan maar tot op heden (meer dan 5 uur later) nog niets gehoord. Ook Vodafone niet te pakken gekregen..

Op Twitter zie je nu ook wel verschillende berichten....

Heb zojuist maar even een mailtje aan Nu.nl gestuurd, wellicht doet wat media aandacht wonderen O-)...

Overigens kan ik nu wel zo nu en dan gebeld worden! Maar SMS'en werkt nu niet meer..
Ik heb getest met zowel 3G (UMTS) als 2G (GSM)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drummer0898
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 05-04-2011

Drummer0898

Adem nog maar een keer diep in

In de 070 regio big problems! Voor mij wel de eerste keer een grote storing. Heb zojuist mijn zaken mob (kpn) gebeld en visa versa het werkt weer!! maarr... voor hoelang? mooi, Internet werkt ook weer. zal me de volgende keer minder druk maken door mijn toestel te resetten omdat ik denk dat IK weer wat stoms uitgehaald heb. Het leg nie altèd an mèn.

[ Voor 34% gewijzigd door Drummer0898 op 04-04-2011 23:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bij ons (regio Delft) werkt het ook weer!

Kasper

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dizzytal
  • Niet online
Gisteravond rond 21:30 kon ik weer gebeld worden, zelf bellen lukte niet. SMSjes kwamen rond die tijd ook weer aan. Vanochtend om 06:05 kreeg ik een smsje van HN dat er een storing is/was waar aan gewerkt word/werd om die zsm op te lossen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@dizzytal, ikheb om 07:33 denk ik het zelfde SMSje gehad van HN:

"Door een netwerkstoring is het op dit moment niet mogelijk om te bellen en gebeld te worden. Er wordt hard gewerkt aan een oplossing. Excuses voor het ongemak."

Opzich zijn ze best wel laat met het SMSje, ik bedoel bij mij werkt het sinds gisteren, een uurtje of half-12 gewoon weer..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 44171

ik kreeg ook rond half 8 (am) pas het sms-je (storingsmelding)
net nadat ik had gezien dat ik weer kon bellen :?

even later een bericht op twitter van HN:

Het probleem is gelukkig verholpen, bellen en gebeld worden werkt weer naar behoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
SL65 schreef op zondag 03 april 2011 @ 23:09:
[...]

Thanks :) enige nadeel geen nr. behoud maargoed het scheelt wel per maand.
offtopic:
Geen nummerbehoud? :?

Mijn vrouw heeft dat abbo besteld en kon nummerbehoud aanvinken.

En idd: bij aflevering krijg je een URL waar je de nummerbehoud-PDF kunt downloaden. :Y)

[ Voor 13% gewijzigd door pven op 05-04-2011 13:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henrid
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 25-05 12:51
Ik kon mezelf niet bellen en ook smsjes kwamen bij mij niet aan. Logisch dus dat het smsje met de storingsmelding pas kwam nadat de storing was opgelost. M'n vodafone abo deed het wel gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remcooo87
Nog meer mensen die niet meer via *101# hun beltegoed kunnen zien? Bij mij geeft hij dan een 'MMI fout' of iets dergelijks.

Daarnaast kom ik het 3G netwerk niet meer op. (APN ingesteld op data.dataxs.mobi).

-edit- Lag aan de mobiel :) Problem solved

[ Voor 9% gewijzigd door Remcooo87 op 11-04-2011 21:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• he3763
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Wat een waardeloze provider! Ik heb echt spijt als haren op mijn hoofd dat ik ben overgestapt van Vodafone naar deze prutsers. Als het allemaal vlekkeloos loopt zal het nog wel gaan, maar zo gauw je de klantenservice nodig hebt begint de ramp. Je kunt ze niet direct bellen, dus een mail sturen waar je eventueel binnen 2 dagen antwoord op krijgt. Meestal niet en dan krijg je een mailtje dat het lastig is, dan kan het weken duren voor je iets hoort.

Bij mij was de nummerportering volledig mis gegaan. Zij hadden een verkeerde datum opgegeven. Ik natuurlijk meteen aan de bel getrokken (voor de porteringsdatum) en een mailtje teruggekregen met de juiste datum en dat echt alles goed zou komen. Natuurlijk op de verkeerde datum half geporteerd, wel uit, maar niet in denk ik, want ik was dus niet bereikbaar. Via de "klantenservice" ben je dus weer 2 dagen verder voordat je uberhaupt contact hebt, daarna op een gegeven moment uiteindelijk wel bereikbaar, maar ik krijg natuurlijk van vodafone afsluitkosten wegens voortijdige beeindiging. Dus weer een paar weken kwijt om dat proberen bij HN onder de aandacht te krijgen. Die sturen me naar vodafone en vodafone natuurlijk weer naar HN. Aaaaaaaaaargh 8)7 .

Bij mijn vrouw hetzelfde verhaal, portering vanaf een prepaid ging redelijk, slechts 1 dagje niet bereikbaar, maar natuurlijk wel allerlei sms-jes die niet aankwamen de eerste weken, problemen met ing internetbankieren en vooral voor ons echt super vervelend dat we niet kunnen sms-en naar smsparking, waar wij heel veel gebruik van moeten maken. En dan de botte manier waarop je dan na die 2 dagen hoopvol afwachten je antwoord krijgt, echt super slecht ;( . Youp kan hier zijn lol op zeg maar. Uiteindelijk wilde ik dan maar alles laten zitten en gewoon weer terug naar een andere provider (om dan in ieder geval weer gewoon naar 4030 te kunnen sms-en , maar daar gaan ze dan (op dezelfde botte manier) dwars voorliggen. Ik ben het echt spuugzat met hen, maar ik ben helaas uitgeleverd lijkt het. Volgens mij kunnen ze zo'n nummer beter gewoon vrijgeven, dan is iedereen van het gezeur af, maar zij denken daar blijkbaar anders over en willen koste wat kost je nummer gijzelen. Lijkt mij eigenlijk een gevalletje klachtencomissie telecom (die bestaat toch?), maar ik vraag mij af of dat de moeite waard is, het kost in ieder geval veel tijd, energie en ergernis. Bah. |:(
:(

Sorry hoor maar jullie begrijpen dat ik even iets kwijt moest, verder gaat alles goed
Pagina: 1 ... 3 ... 64 Laatste

Let op:
Voor Thoorn en dergelijke diensten is dit topic: Sparen/verdienen met je beltegoed: Ervaringen & Discussie