• Harrie_
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Harrie_

⠀                  🔴 🔴 🔴 🔴 🔴

vDorst schreef op dinsdag 14 augustus 2012 @ 13:22:
[...]
Je hebt geen keuze. Omdat HN een virueele provider is, wordt het altijd gezien als een roaming netwerk.
Via de simtoolkit kan je wel instellen dat je alleen Nationaal of Internationaal wilt roamen.
greatgonzo schreef op dinsdag 14 augustus 2012 @ 13:24:
[...]

maakt dat nog verschil in de kosten dan? Ik zie namelijk in dit topic ook langskomen dat mensen internetten zonder roaming, of hebben ze dit verkeerd?
Je hebt gewoon keuze om niet in het buitenland te roamen, de informatie hierboven klopt niet.
Wat je moet doen is bij Sim-Toolkit de instelling configureren als Mode > Manueel > International (dit staat ook zo aangegeven in de toestelhulp van HN zelf). Dit is voor het feit dat HN roamt op het Vodafone netwerk.

In je menu bij mobiele netwerken (Android) kan je vervolgens roaming aan- of uitzetten. Als je het uitzet kan je in NL internetten en niet in het buitenland, als je het aanzet dan kan je ook in het buitenland internetten.

Hoeder van het Noord-Meierijse dialect

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sphere
  • Laatst online: 31-05 17:14

sphere

Debian abuser

Ik heb twee bundels (275) erdoorheen geroamd in Luxemburg. 8 minuten bellen kostte ongeveer 60 denk ik. Volgens mij morgen of overmorgen weer verse minuten/mbs/sms :)

Bellen in huis heb ik vaak dat de verbinding afgebroken wordt, maar met Vodafone niet. Dat is wat minder, maar ik gebruik nauwelijks voice.

http://stackoverflow.com/questions/1732348/regex-match-open-tags-except-xhtml-self-contained-tags/1732454#1732454

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 140896

http://tweakers.net/nieuw...en-met-slecht-bereik.html
Zal dat ook werken met HollandsNieuwe? Qua netwerk zou ik zeggen van wel, maar op de site van Vodafone staat dat het alleen werkt voor mensen met een Vodafone simkaart. Iemand uitsluitsel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sphere

sphere

Debian abuser

H+/3G was stuk voor mij, maar G niet. Dus als je per se data wil, stel je phone dan in op GSM.

http://stackoverflow.com/questions/1732348/regex-match-open-tags-except-xhtml-self-contained-tags/1732454#1732454

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie_
  • Niet online

Harrie_

Anoniem: 140896 schreef op maandag 20 augustus 2012 @ 13:03:
http://tweakers.net/nieuw...en-met-slecht-bereik.html
Zal dat ook werken met HollandsNieuwe? Qua netwerk zou ik zeggen van wel, maar op de site van Vodafone staat dat het alleen werkt voor mensen met een Vodafone simkaart. Iemand uitsluitsel?
Lijkt me dat dit niet zal werken. Neem aan dat het direct met Vodafone netwerk zelf connect. Denk dat als je dit soort dingen wil gebruiken je wat meer zal moeten betalen en bij Vodafone zelf service afnemen, dit soort luxe heb je denk ik alleen bij de wat duurdere providers.
sphere schreef op dinsdag 21 augustus 2012 @ 13:23:
H+/3G was stuk voor mij, maar G niet. Dus als je per se data wil, stel je phone dan in op GSM.
Zelf ook weer e.e.a. meegemaakt (ik heb overigens wel werkend HSDPA/3G/Edge/GPRS maar dat terzijde). Vorige week dinsdag bleek ik ineens niet meer te kunnen bellen en sms'en, wel kon ik nog m'n beltegoed opvragen. Vervolgens geprobeerd met een andere telefoon mezelf op te bellen waarna ik constant de melding kreeg dat het nummer helemaal niet in gebruik was.
Ik heb vervolgens de klantenservice gebeld (voor een euro of 15) welke aangaf dat ik toch aangesloten moest zijn, en ze boden me aan een nieuwe simkaart te sturen. Na duidelijk te maken dat het niet aan m'n telefoon of simkaart kon liggen (gezien m'n nummer gewoon helemaal afgesloten/weg was, boden ze aan het probleem door te sturen.
Nadat ik zelf via een ander mailadres van de technische dienst (gezien ik die eerder direct heb moeten mailen) contact had opgenomen kreeg ik 2 dagen later een mailtje, net toen ik weer een halve dag bereik had (ben 1,5 dag onbereikbaar geweest) waar ik dan slecht bereik zou hebben en of ik m'n telefoon kon resetten (*zucht*).

Echter heb ik tot gister ook geen toegang meer gehad tot het datanetwerk. Na een paar dagen lukte het wel als in de sim-toolkit de instelling van manueel afhaalde en op automatisch zette maar ik heb ze toen nogmaals gemaild dat dit eigenlijk ook gewoon op manueel (sim-toolkit > roaming > manueel > international) zou moeten werken. Sinds gisteren doet data het echter gewoon weer op de manueel-setting, krijg ik vervolgens vandaag een mail dat ik m'n telefoon maar anders in moet stellen gezien dat weinig kwaad kan.

Verder is het allemaal uiteindelijk goed opgelost, maar ik vind het wel jammer dat het allemaal zo langs elkaar heen communiceert. Als ik bel met het probleem dat ik gewoon blijkbaar niet meer aangesloten ben (wel bereik en mogelijkheid beltegoed opvragen) maar als mensen me bellen de melding dat het nummer niet bestaand is kan je mijns inziens op 10 vingers natellen dat het probleem niet in mijn simkaart zal zitten maar in een achterliggend systeem dat mijn nummer de lucht in houdt.

Gezien ik op het moment in een, laten we zeggen, transitieperiode zit mbt werk/studie wacht ik even m'n komend belgedrag af (gezien grote kans dat dit gaat afnemen op m'n eigen nummer), maar mocht dat hetzelfde blijven (dat is bij een 550 bundel zonder data gemiddelde kosten van 50 euro per maand [vrijwel allemaal belkosten, data rond 40mb] ga ik toch serieus overwegen over te stappen naar KPN Mobiel met onbeperkte belminuten en sms'en incl 1gb data. Op 2-jaars contract zou ik daar met de simpelste leasephone (gezien ik die toch niet gebruik maar je die er wel bij moet nemen) 54.-/maand kwijt zijn (12 maanden korting) en ik hoef helemaal niet meer op te letten hoeveel ik verbruik. Even aanzien dus (hoewel ik over het algemeen toch wel tevreden ben met HN maar vooral bij HN zit vanwege de tarieven), mocht ik dus wel minder gaan bellen dan blijf ik wel bij HN maar dit vooral uit kostenoogpunt.

• greatgonzo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:47

greatgonzo

schit-te-rend!

kan het trouwens kloppen dat het bereik slechter is dan vodafone, of ligt dat aan mijn instellingen?
Ik had eerder thuis altijd een goed bereik met VF, maar met HN verlies ik toch wel regelmatig de verbinding.
Kan ik hier iets aan doen?

• Barca
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19:02

Barca

In Search Of Sunrise

Freakster86 schreef op maandag 13 augustus 2012 @ 12:30:
Status blijft tot 10 sept. op "in behandeling" staan.
Nou ja... zie hier. De status van mijn "bestelling" is nog steeds in behandeling maar mijn nummerbehoud heeft wel degelijk een datum en is niet meer "in behandeling".

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/xYUB8svXH38z8wvHCwlmCEc7/full.jpg

[ Voor 19% gewijzigd door Barca op 23-08-2012 13:39 ]

• TMoose
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-05 22:13

TMoose

Mooooooose !!

vDorst schreef op dinsdag 14 augustus 2012 @ 13:20:
[...]

Ik heb mijn telefoon een harde reset gegeven helaas.
Toen kwam de SIMTOOLKIT wel weer naar voren.
Simtoolkit staat er namelijk gewoon op maar kwam bij mij niet naar voren na het wisselen van de KPN sim naar de HN sim.
Ik kon de toolkit ook niet vinden, maar na nog een keertje kijken vond ik het sim-icoontje met de naam 'Vodafone' ipv sim-toolkit. Wellicht dat het voor meer mensen een andere naam heeft.. In mijn geval is het logisch, aangezien mijn nummerportering pas eind van de maand plaatsvindt, en ik nu dus met mijn VF sim werk.

Prusa mini+ & Xtool M1 & Anycubic Photon

• Harrie_
  • Niet online

Harrie_

greatgonzo schreef op donderdag 23 augustus 2012 @ 09:51:
kan het trouwens kloppen dat het bereik slechter is dan vodafone, of ligt dat aan mijn instellingen?
Ik had eerder thuis altijd een goed bereik met VF, maar met HN verlies ik toch wel regelmatig de verbinding.
Kan ik hier iets aan doen?
Moet eigenlijk niet kunnen. Je zou je tel. natuurlijk kunnen instellen op het gebruik van alleen 2G netwerk (gebruikt ook minder energie), dit is doorgaans iets stabieler. Je mobiel internet is dan wel iets langzamer..
TMoose schreef op donderdag 23 augustus 2012 @ 15:29:
[...]

Ik kon de toolkit ook niet vinden, maar na nog een keertje kijken vond ik het sim-icoontje met de naam 'Vodafone' ipv sim-toolkit. Wellicht dat het voor meer mensen een andere naam heeft.. In mijn geval is het logisch, aangezien mijn nummerportering pas eind van de maand plaatsvindt, en ik nu dus met mijn VF sim werk.
Je ziet Sim-toolkit uiteraard alleen wanneer je je HN sim in je telefoon hebt, dit deel is opgeslagen op je simkaart. Vodafone menu zal dan weggaan (dit is het menu wat met je Vodafone sim meekomt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sphere

sphere

Debian abuser

Heb net een MMS van een vodafone nummer ontvangen, maar het berichtje is verwrongen, de link is incompleet en werkt niet. Code heb ik wel. Iemand een idee? Ik weet dat HN geen MMS diensten aanbiedt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
  • Laatst online: 21:04
McLatey schreef op woensdag 22 augustus 2012 @ 22:01:
Even aanzien dus (hoewel ik over het algemeen toch wel tevreden ben met HN maar vooral bij HN zit vanwege de tarieven), mocht ik dus wel minder gaan bellen dan blijf ik wel bij HN maar dit vooral uit kostenoogpunt.
Dank voor je uitgebreide verhaal, jammer dat het zo langs elkaar heen communiceerd bij HN. Zou het nog helpen als je met ze Twittert?

Mijn vader zit momenteel bij Ben, particulier abo echter hij gebruikt het voor zijn bedrijf (hij is ZZPer). Als ik jouw verhaal zo lees vraag ik me af of hij dat wel moet doen. Áls het misgaat dan kan het volgens mij wel wat gedoe opleveren om het weer goed te krijgen, en is het dus mogelijk een te groot risico. Hij is er voor zijn zaak nl. wel afhankelijk van...
Eens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 471451

Als je wilt switchen naar een lager of hoger abonnement blijven dan eventuele kortingen die je kreeg tijdens het afsluiten van een abonnement geldig?

stel dat blijkt dat ik minder bel dan gedacht, en ik wil naar een lager abonnement, krijg ik dan nog 1,25 euro korting per maand, die je nu zou krijgen bij 275?

Klopt het ook dat nu de aanbieding voor een simonly abonnement via de site van HN nu het goedkoopst is, nu die van de Kijkshop en schiphol zijn afgelopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TMoose
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-05 22:13

TMoose

Mooooooose !!

McLatey schreef op donderdag 23 augustus 2012 @ 21:03:
[...]

Je ziet Sim-toolkit uiteraard alleen wanneer je je HN sim in je telefoon hebt, dit deel is opgeslagen op je simkaart. Vodafone menu zal dan weggaan (dit is het menu wat met je Vodafone sim meekomt).
Vandaag gaat mijn nummerportering in. heb dan ook m'n HN sim in m'n telefoon gedaan. Een app genaamd "SIM-Toolkit" bestaat natuurlijk nog steeds niet, maar de app met het SIM icoontje heet nu geen vodafone meer, maar is te vinden met de naam "hollandsnieuwe" Rara welke functionaliteit daaronder te vinden is :)

Roaming op manual - international werkt prima. Geen R meer in beeld.
APN handmatig ingesteld en dat werkt ook prima.
Vodafone heeft ondertussen een SMSje gestuurd dat het nummer overgedragen is aan HN

Nu dus wachten tot HN dit verwerkt heeft, zodat de site ook weer geupdate wordt.. Daar is alles nog steeds in behandeling.. Maar al met al een tot nu toe vrijwel vlekkeloze transitie. _/-\o_

Prusa mini+ & Xtool M1 & Anycubic Photon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Net Belcompany gebeld en zij hebben dezelfde aanbieding als HN, maar dan met eerste maand gratis plus geen aansluitkosten, scheelt toch 31 euro bij 550 units + 500 MB internet

Hij loopt alleen ws vandaag af

Ze konden me geen duidelijk antwoord geven over Iphone en dataverbruik. Verkoper gaf aan juist wel al je pushberichten aan te laten staan voor whatsapp, facebook, en gmail, zodat internet aan blijft staan. Dit is dus in kontrast met met wat mensen hier eerder aangaven dat Iphone, ook al blijft de app aan staan, zodra je het venster sluit, sluit internet af.

Blijft onduidelijk dus of Iphone nou onvoordeliger is met zo'n 100 kb afrondings regeling.

Weet iemand hier een duidelijk antwoord op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
Ik kan niks zeggen over iphone's, maar met mijn htc legend heb ik er geen last van. 13 mb verbruikt na een halve maand :S Zit aardig wat op wifi, maar heb toch aardig wat whatsapp en buienradar e.d. gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolletje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 31-05 14:00

Bolletje

Moderator Harde Waren
Ja, klopt, valt mee he? Ik kom ruimschoots rond met de 500 MB bundel.

Ik heb nu een Galaxy Nexus met Jelly Bean en dan heb ik dus die mooie grafiek van dataverbruik. Nu heb ik hem nog niet heel lang, dus dat wordt nu over een maand even evalueren hoe groot de verschillen dan in de praktijk zijn. Dat is dan een goede indicatie voor recente Android-toestellen.

Bij mij is veruit de grootste verbruiker dus Chrome (ja, het surfen daarop gaat heel erg fijn), maar dan haal je dus wel datablokken op die meer zijn dan 100 kB. Daar merk je het dus dan niet heel veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Is er een voor of nadeel aan een HN abonnement afsluiten via Belcompany dat iemand weet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolletje

Bolletje

Moderator Harde Waren
Je hebt natuurlijk het voordeel dat je die korting krijgt. Voor de rest maakt het volgens mij niet echt uit. De facturering wordt gewoon gedaan door HN.

Welk abonnement had je precies op het oog tegen welke prijs? Soms loont het nog wel om nog even verder te kijken.

Ik heb zelf namelijk (net als een paar anderen in dit topic) een 2-jarig HN abonnement afgesloten (275 + 500MB) waarbij je dan een mobiel kreeg. De mobiel kan je dan weer verkopen. De kosten per maand zijn dan een stuk lager omdat je die databundel ook nog eens een stuk goedkoper hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jogai
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 28-05 15:12
Ik kan niet gebeld worden door 1 persoon met een vodafone nummer. Heeft iemand hier daar ideeen over? Ik kan haar wel bellen en sms'en gaat ook goed. Van andere mensen nog geen klachten gehoord dat ze me niet konden bereiken.

Klik hier om op linkedIn lid te worden van de Freelance Tweakers groep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Net nummerportering vanaf T-Mobile gehad, ging uitstekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jrz
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21:18

Jrz

––––––––––––

Ben -> Hollands nieuwe ook helemaal zonder probleem

Ennnnnnnnnn laat losssssssss.... https://github.com/jrz/container-shell (instant container met chroot op current directory)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Vanavond maar besloten om vanaf een T-Mobile Flex 30 sim only over te stappen op HN (275+500MB voor 16,75 inclusief HTC Desire C) Met cashback van 20 euro en geen dure verzendkosten (gewoon pakket 6,75 euro i.p.v. 25 euro van de site zelf) erbij kan ik er via de verkoop van de HTC er 10 euro van maken maandelijks voor de komende twee jaar. Vind dat een prima deal, 6,75 euro minder betalen en meer krijgen :)

Voordelen:
- Meer belminuten/smsjes (i.p.v. 230 nu 275)
- Zelfs een aparte internetbundel erbij (waarbij die 275 ook aangewend kunnen worden)
- Vodafone netwerk > T-Mobile netwerk, 'nuff said.
- Minder kwijt zijn

Nadeel:
- Niet onbeperkt je tegoed mee kunnen nemen.

Maar ach, die 275 units kan ik drie maanden lang opsparen tot ze komen te vervallen. Prima genoeg dus om de vakantieperiodes door te komen in de zomer en tijdens kerst. Bovendien is het al sinds Dutchtone niet zo meer dat ik echt een half jaar lang 100 euro als tegoed aan blijf houden. Ooit komt het toch wel een keer op :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie_
  • Niet online

Harrie_

musicfreak schreef op zaterdag 25 augustus 2012 @ 22:57:
[...]

Dank voor je uitgebreide verhaal, jammer dat het zo langs elkaar heen communiceerd bij HN. Zou het nog helpen als je met ze Twittert?

Mijn vader zit momenteel bij Ben, particulier abo echter hij gebruikt het voor zijn bedrijf (hij is ZZPer). Als ik jouw verhaal zo lees vraag ik me af of hij dat wel moet doen. Áls het misgaat dan kan het volgens mij wel wat gedoe opleveren om het weer goed te krijgen, en is het dus mogelijk een te groot risico. Hij is er voor zijn zaak nl. wel afhankelijk van...
Eens?
Of met ze twitteren helpt? Waarschijnlijk niet.. maar het probleem is nu verder opgelost.
Zowel met twitter en mail naar de gewone klantenservice krijg je de 1ste lijn; dit is alleen nuttig voor relatief simpele problemen. Kom je eenmaal verder in het proces bij ingewikkeldere problemen dan komen de wat verdere lijns erbij die het probleem makkelijker kunnen aanpakken, maar dit duurt wel even..

En mbt je pa. Kijk, je moet de pro's en con's tegenover elkaar zetten. Zoals ik aangegeven heb ben je doorgaans bij problemen bij een duurder zakelijk abo wel sneller geholpen, hoewel voor simpele issues ook bijv. de HN klantenservice wel volstaat. Ik ben zelf ook parttime ondernemer (meerdere bedrijven) maar ik heb persoonlijk het prijsverschil er niet voor over om naar een duurder zakelijk abonnement te gaan.

Wat ik met mijn verhaal ook heb willen aangeven; het ligt er een beetje aan hoe afhankelijk je bent en wat je daar zelf voorover hebt. Wanneer je telefoon echt een belangrijke 'lifeline' is en echt onmisbaar dan denk ik dat je zeker een zakelijk abonnement zou moeten overwegen gezien je daar meer zekerheid hebt. Je betaalt echter wel een hoop meer dan in vergelijk met HN of bijv. Ben.

Toevallig heb ik ook een voorbeeld over Ben; een tijdje geleden heeft een mevrouw doodleuk op mijn rekeningnummer een mobiel abonnement afgesloten. Na mailen werd er aangegeven dat ik het probleem alleen kon oplossen door te bellen. Ik dat dure servicenummer gebeld waarna me werd verteld dat ik een kopie van legitimatie moest toesturen om te bewijzen dat ik het abonnement NIET had afgesloten.
Uiteraard heb ik dit niet gedaan en gezegd dat ik iedere keer het bedrag zou blijven storneren. Vervolgens aangeraden dat ze wellicht mevrouw zouden kunnen opbellen en aangeven dat ze afgesloten zou gaan worden (gezien ik al 5x had gestorneerd; voor de duidelijkheid na 3x zouden ze autom. moeten ophouden). Dit was echter teveel gevraagd... Tsja, van dit soort dingen krijg ik dus spreekwoordelijk dunne poep.

Maar goed, dit is maar een voorbeeld. Zoals ik zeg kan je ook als consument goed geholpen worden, en komen natuurlijk ook bij zakelijke abo's problemen voor, maar ik denk dat je bij gecompliceerde problemen daar uiteindelijk wel sneller geholpen zal worden.
Anoniem: 471451 schreef op vrijdag 31 augustus 2012 @ 15:36:
Net Belcompany gebeld en zij hebben dezelfde aanbieding als HN, maar dan met eerste maand gratis plus geen aansluitkosten, scheelt toch 31 euro bij 550 units + 500 MB internet

Hij loopt alleen ws vandaag af

Ze konden me geen duidelijk antwoord geven over Iphone en dataverbruik. Verkoper gaf aan juist wel al je pushberichten aan te laten staan voor whatsapp, facebook, en gmail, zodat internet aan blijft staan. Dit is dus in kontrast met met wat mensen hier eerder aangaven dat Iphone, ook al blijft de app aan staan, zodra je het venster sluit, sluit internet af.

Blijft onduidelijk dus of Iphone nou onvoordeliger is met zo'n 100 kb afrondings regeling.

Weet iemand hier een duidelijk antwoord op?
Eerder in dit topic heb ik uitgebreid beschreven hoeveel data ik verbruikte met een iPhone (3G weliswaar). Mijn wifichip is na een tijdje stuk gegaan, daardoor heb ik 2 maanden enkel data over mobiel netwerk gebruikt. Tevens heb ik mijn ervaring met Android (Galaxy Nexus) eerder beschreven, ik vind het nogal wat om alles terug te zoeken en te herhalen maar wellicht heb je daar wat aan als je ff terugleest?
Korte samenvatting: het gebruik valt best mee zolang je geen filmpjes etc. gaat kijken.

Overigens moet je nooit blindelings uitgaan van het 'advies' van een medewerker in een telefoonzaak. Je kan geluk hebben dat je een 'tweaker' treft die er veel vanaf weet maar de meeste medewerkers blinken nou niet echt uit in specifieke kennis... (niet lullig bedoeld verder)

En het is logisch dattie met pushberichten meer data verbruikt. Ik heb echter gewoon pushberichten aan laten staan en het valt allemaal wel mee zolang je grote updates over wifi binnenhaalt en je mobiel internet gewoon gebruikt voor surfen, fb, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 238992

gisteren langs belcompany gegaan, de 275 bundel kost bij BC 10,50.

heeft iemand ervaring met voordeel mobiel of deal direct?
Is een van de 2 beter of slechter bereikbaar?
Hier kost het zelfde abonnement maar 6,75

http://www.voordeelmobiel...ent-extra-korting-24.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michel3vb
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 09-02 11:43
Ik ben voor me broertje op zoek naar een abbo met telefoon. Nu kwam ik dus terecht bij studentmobiel en zij hebben een leuke aanbieding: https://www.studentmobiel...t_id=8750#bestelformulier
Leuk toetsel met een zeer interessante bundel. Goedkoper heb ik nog niet kunnen vinden.
Ik vraag me alleen af hoe die afronding van mobiel internet werkt ("Mobiel internet wordt afgerond per 100 KB").
Kan iemand mij dat uitleggen?
Betekent dat bijvoorbeeld dat als je 1 whatsapp bericht stuurt en vervolgens een uur lang niets, dat dat wordt afgerond op 100kb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
@michel:

Qua specs is de Sony Xperia U beter en ook voor nop te verkrijgen bij hetzelfde abonnement ;) En qua afronding moet je maar even 'McLatey' bovenin het zoekveld typen en dan 'zoeken in: dit topic (poster)' Dan krijg je vanzelf de relevante berichten te lezen over hoe HollandsNieuwe afrondt en hoe het in de praktijk uitvalt met die 100kb afronding :) Een korte google search later geeft dit en dit aan

Bij nader inzien heb ik student-mobiel even een mailtje gestuurd om zo de Desire C in te ruilen tegen de Xperia U. Ik had hem in de verpakking laten liggen omdat ik zelf al een ZTE Blade heb met Jelly Bean en dat bevalt best. Maar een Xperia U brengt meer op dan een Desire C, waar geen vraag naar is :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michel3vb
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 09-02 11:43
@Joosie: bedankt het is me nu duidelijk. Telefoon gaat overigens bij nader inzien een galaxy ace 2 worden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
TWeaKLeGeND schreef op vrijdag 25 mei 2012 @ 16:27:
Tijdens looptijd wisselen blijf je de 50% korting behouden, voor het internet kan dit anders zijn, dat vervalt waarschijnlijk als je het uitzet en daarna weer aanzet.
Mijn HN abonnement gaat op 10 oktober in (met nummerbehoud). Ik heb gekozen voor het 275 + 500 Mb abo. Op http://www.hollandsnieuwe...mijn-bundel-nog-aanpassen lees ik het volgende:
Ja, je kunt je bundel (gratis) veranderen op mijn hollandsnieuwe/ overzicht. Dit kan tot 5 dagen voor het einde van de contractmaand. Je nieuwe tarieven gaan in op de eerstvolgende maand.

Stel ik wil switchen naar het 550 abo, moet ik het dan uiterlijk op de 4e van de maand doorgeven? M.a.w. start mijn contractmaand iedere keer op de 10e?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NIKDCC
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 29-05 22:37
Anoniem: 238992 schreef op zondag 09 september 2012 @ 13:41:
gisteren langs belcompany gegaan, de 275 bundel kost bij BC 10,50.
Kreeg jij de eerste maand gratis en geen aansluitkosten?

Ik was namelijk gisteren bij de Belcompany in Almere en daar moest ik gewoon aansluitkosten betalen en was ook de eerste maand niet gratis zoals vermeld in hun webshop. Vond ik wel vreemd aangezien dit op de BC website als "netwerkactie" wordt aangegeven?
Ook kon je geen nummer kiezen maar werd deze automatisch toegewezen, dus ik bestel wel online en bespaar die ~34 euro :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie_
  • Niet online

Harrie_

Joosie200 schreef op zondag 09 september 2012 @ 18:32:
@michel:

En qua afronding moet je maar even 'McLatey' bovenin het zoekveld typen en dan 'zoeken in: dit topic (poster)' Dan krijg je vanzelf de relevante berichten te lezen over hoe HollandsNieuwe afrondt en hoe het in de praktijk uitvalt met die 100kb afronding :)
Thanks voor de props :).
musicfreak schreef op maandag 10 september 2012 @ 09:00:
[...]

Mijn HN abonnement gaat op 10 oktober in (met nummerbehoud). Ik heb gekozen voor het 275 + 500 Mb abo. Op http://www.hollandsnieuwe...mijn-bundel-nog-aanpassen lees ik het volgende:
Ja, je kunt je bundel (gratis) veranderen op mijn hollandsnieuwe/ overzicht. Dit kan tot 5 dagen voor het einde van de contractmaand. Je nieuwe tarieven gaan in op de eerstvolgende maand.

Stel ik wil switchen naar het 550 abo, moet ik het dan uiterlijk op de 4e van de maand doorgeven? M.a.w. start mijn contractmaand iedere keer op de 10e?
Dat kan je pas met zekerheid zeggen als je contract daadwerkelijk loopt. Zeer waarschijnlijk wel ja.

Zelf ben ik ruim anderhalf jaar klant geweest bij HollandsNieuwe. Voor mij was de aanleiding over te stappen naar HN de lage buiten bundel én binnen bundel tarieven. Ook netjes dat je je beltegoed 3 maanden kan meenemen en je tegoed voor alles kan gebruiken.
In anderhalf jaar heb ik flink bespaard gezien mijn gebruik nogal variabel is en is geweest (500 - 3000 min./maand). Verder stuur ik een paar smsjes per maand en maak ik weinig gebruik van mobiel data (ongeveer 40 mb) omdat ik meestal beschik over wifi.
In anderhalf jaar heb ik vrij veel last gehad van storingen moet ik wel zeggen. Eén zeer hardnekkige waarbij gesprekken bleven hakkelen en delen wegvallen, dit heeft echt een paar maanden geduurd voordat het was opgelost (uiteindelijk is het wel opgelost). Over het algemeen ben ik wel tevreden klant geweest, gezien ik vrij veel heb bespaard maar toch heb ik het wel als vervelend ervaren dat probleemoplossingen bij storingen toch wel lang op zich hebben laten wachten (maar ik geef ook toe; problemen waren wel zeer complex).

Overigens zijn dit wel écht persoonlijke ervaringen. Gezien ik vrienden en familie vaak aanraad wat ze moeten kopen/afnemen heb ik er veel klant gemaakt bij HN (ik zou hier nog bol.com bonnen van ze voor krijgen, echter nooit meer iets van gehoord.. ook na aantal keer mailen), zij hebben geen van allen echte problemen tot nu toe gehad.

Ik heb eerder aangegeven dat ik mijn situatie af zou wachten wat ik uiteindelijk zou doen; doorgaan met HN of naar een alternatief kijken. Gezien mijn bel-gedrag de komende maanden iig niet heel veel zal veranderen (wellicht maar een klein beetje) en door de plotse komst van de 'onbeperkte bel/sms' abonnementen heb ik nu toch besloten over te stappen. Ik snap dat dit voor veel klanten van HN niet voordeliger is, maar als ik naar mijn eigen gebruik kijk dan loont het wel gezien ik veel, behoorlijk veel, bel, weinig sms en weinig mobiele data gebruik. Met een 550 bundel + buiten bundel tarieven zit ik nu gemiddeld op 50 euro/maand, als ik overstap naar een T-Mobile onbeperkt bel/sms abo (smart plus simonly 550 icm onbeperkt bellen/sms'en) ben ik 37,95 (1jr) per maand kwijt. Ik heb dan wel tergend langzaam internet (1mbit, 550mb, afronding per mb per dag) maar dat gebruik ik toch niet veel (voornamelijk mail en keer fb checken), tevens hoef ik dan helemaal niet meer op belduur te letten.
Verder ben ik voor m'n HN abo 8 jaar klant geweest bij T-Mobile zonder grote issues.

Ik ben de afgelopen maanden (of zeg maar 1,5 jaar) regelmatig in deze thread aanwezig geweest om ervaringen te delen en met jullie mee te denken bij bepaalde vragen. Zelf heb ik ook een aantal vragen met jullie kunnen delen en ik waardeer dan ook de professionaliteit van iedereen (offtopic: dat is ook het fijne van got natuurlijk). Gezien ik dan op korte termijn overstap zal ik hier waarschijnlijk minder ontopic berichten kunnen posten gezien ik zelf de ervaring niet meer heb, hoewel ik wel af en toe blijf kijken (gezien ik dat zelf interessant vind).
Ik weet dat het ongebruikelijk is maar wil jullie toch nog even bedanken voor de ervaringen (en hulp), professionaliteit en discussies!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jammer dat je ons gaat verlaten, hehe. Dank voor je hulp, je hebt ook mij geholpen. Ik ben nu erg blij met mijn Schiphol-HN + Galaxy Nexus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie_
  • Niet online

Harrie_

Cerberus_tm schreef op dinsdag 11 september 2012 @ 05:28:
Jammer dat je ons gaat verlaten, hehe. Dank voor je hulp, je hebt ook mij geholpen. Ik ben nu erg blij met mijn Schiphol-HN + Galaxy Nexus.
No problem, en goed te horen dat het allemaal werkt en je tevreden bent!
Zoals ik heb aangegeven hou ik het nog wel zo nu en dan in de gaten hoor, vind dit zelf ook interessant, maar ben natuurlijk dan zelf geen klant meer waardoor ik er zelf geen (nieuwe) ervaring meer mee zal hebben.

• robvanderaart
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-05 00:02
Mede door de ervaringen van McLatey en andere hebben mij toch over de streep getrokken om een HN-abonnement te nemen met een Galaxy Nexus (Studentmobiel). Als het goed is komt ie vrijdag binnen en hopelijk ondervind ik geen problemen.

Specs | Wat is een bos zonder bomen, als je door de bomen het bos niet meer kan zien. | BF2 Stats

• musicfreak
McLatey schreef op dinsdag 04 september 2012 @ 23:57:
En mbt je pa. Kijk, je moet de pro's en con's tegenover elkaar zetten. Zoals ik aangegeven heb ben je doorgaans bij problemen bij een duurder zakelijk abo wel sneller geholpen, hoewel voor simpele issues ook bijv. de HN klantenservice wel volstaat. Ik ben zelf ook parttime ondernemer (meerdere bedrijven) maar ik heb persoonlijk het prijsverschil er niet voor over om naar een duurder zakelijk abonnement te gaan.
Een beetje late reactie, maar mede door jouw verhaal is mijn vader 'om'. Dank voor je heldere uitgebreide postings hier in de topic, en goed dat je het nog blijft volgen! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongerenchaos
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 28-05 07:06
Ik heb inmiddels een hollandsnieuwe abonnement afgesloten met daarbij een korting op de internet bundel van 50%. Alleen zie ik bij het inloggen bij mijn gegevens de melding dat internet aan staat, met de vermelding dat dit 10 euro kost.

Hebben jullie dezelfde ervaring en wordt er uiteindelijk toch maar 5 euro in rekening gebracht?

• birdibird
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 25-05 23:49
Bij mij staat er onder 'je aansluiting' 5,- per maand voor het internet.
Het makkelijkste en snelste is om ze even een tweet te sturen, dan corrigeren ze het.

Ik heb nml ook via twitter mijn 1 jarig in een 2 jarig abonnement om laten zetten, ging netjes, snel en correct.

Renault Zoe R135 52kWh & Q210 22kWh, 6885 Wp off grid, 7.2kWh LFP Pylontech huisaccu, 140L zonneboiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie_
  • Niet online

Harrie_

robvanderaart schreef op woensdag 12 september 2012 @ 11:16:
Mede door de ervaringen van McLatey en andere hebben mij toch over de streep getrokken om een HN-abonnement te nemen met een Galaxy Nexus (Studentmobiel). Als het goed is komt ie vrijdag binnen en hopelijk ondervind ik geen problemen.
Ik hoop het ook voor je! Veel plezier met je nieuwe mobiel!
musicfreak schreef op woensdag 12 september 2012 @ 16:37:
[...]
Een beetje late reactie, maar mede door jouw verhaal is mijn vader 'om'. Dank voor je heldere uitgebreide postings hier in de topic, en goed dat je het nog blijft volgen! ;)
Geen probleem! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flappie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:35
Wat is jullie ervaring met nummerbehoud?
Voor een goede kennis heb ik HollandsNieuwe aangevraagd en vervolgens nummerbehoud gekozen.
Tot 2 x toe is nu nummerbehoud geblokkeerd.
Na de 1e keer gebeld en de man van HollandsNieuw zei dat nummerbehoud gewoon zou doorgaan op de aangegeven datum (datum die ik zelf had gekozen). Ik vetrouwde het niet helemaal en heb via de website nogmaals de aanvraag gedaan. Wederom geblokkeerd.

Inmiddels contact gehad met de oude provider (KPN) en die zeggen dat er helemaal geen verzoek is gedaan voor nummerbehoud!

Ik ben nu aan het bellen met HollandsNieuwe. Volgens de website is de wachttijd ongeveer 5 min (gemiddeld) maar ik sta inmiddels denk ik al wel een half uur in de wacht :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Oh, wat bizar? Ik heb begin deze maand nummerbehoud gehad van T-mobile naar HN, en dat ging zonder problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
Van Vodafone naar HN ging het helemaal snel, binnen vijf minuten een bevestiging per SMS (maar dat zijn ook dochterbedrijven van elkaar natuurlijk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Niet online
Net als musicfreak was het bij mij ook binnen een paar minuten geregeld. Geen klachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie_
  • Niet online

Harrie_

Cerberus_tm schreef op maandag 17 september 2012 @ 18:29:
Oh, wat bizar? Ik heb begin deze maand nummerbehoud gehad van T-mobile naar HN, en dat ging zonder problemen.
Jup, ik heb destijds ook geen enkel probleem gehad met T-Mobile naar HN.
Flappie schreef op maandag 17 september 2012 @ 16:04:
Wat is jullie ervaring met nummerbehoud?
Voor een goede kennis heb ik HollandsNieuwe aangevraagd en vervolgens nummerbehoud gekozen.
Tot 2 x toe is nu nummerbehoud geblokkeerd.
Zeker weten dat je het simkaartnummer goed hebt ingevoerd bij de bestelling? Niet toevallig duosim en 2e simkaart opgegeven? (ik heb overigens bij T-M ook duosim gehad en 1 nummer opvoeren werkte gewoon prima)

Heb nu inmiddels zelf nummerbehoud aangevraagt van HN naar T-Mobile weer. Hier tot nu toe geen enkel probleem mee gehad, aanvraag duurde 2 dagen (ik neem ff aan dat het straks gewoon correct wordt doorgevoerd **klopt af** bij de uiteindelijke omzetting).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flappie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:35
Nou, vandaag gebeld met HollandsNieuwe en het zou te maken hebben met een bepaalde tijd tussen afloop van het huidige contract bij KPN (Hoewel die gewoon maandelijks opzegbaar is, contract is in 2009 al afgelopen). Als ik een aanvrag zou doen voor 16-10-2012 zou alles goedkomen.

Zojuist even ingelogd op HollandsNieuwe en weederom zie ik staan:
Status van je nummerbehoudaanvraag
Je nummerbehoudaanvraag is geblokkeerd.

Ik ben er nu wel een beetje klaar mee. Ik bel nog 1 keer en ze regelen het maar, anders zeg ik de hele zooi zo weer op :(

[ Voor 7% gewijzigd door Flappie op 18-09-2012 17:40 ]

• musicfreak
Ik heb toch nog even een nummerbehoud vraagje. In Mijn HollandsNieuwe staat bij mij in het overzicht:

Datum nummerbehoud: 10-10-2012

Op het tabblad instellingen (waar eerst de knop aanwezig was om nummerbehoud aan te vragen) staat:

Je oude telefoonnummer overzetten naar hollandsnieuwe
Je aanvraag is in behandeling...

Klopt dit wel, dat bij dat instellingen onderdeel geen datum staat?

• troftnom
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-05 00:16
Staat er bij mij ook zo, terwijl ik de bevestiging van Vodafone zelf ook al binnen heb over de switch naar HN. Dus komt wel goed. Al eens eerder nummerbehoud gedaan naar HN toe en dat verliep ook goed.

• Murapogilo
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 19-05 13:26
Bij het instellen van het internet met Hollandsnieuwe verdween de apn die ik aan het toevoegen was om internet te krijgen. De telefoon is een Nexus s met Android Jelly Bean.

Oplossing die ik gevonden heb:
Bij instellingen->meer->Mobiele netwerken:
Vink "gegevenstoegang aan" aan
Ga naar "Namen toegangspunten"
Druk op de menu-toets en kies "Standaardinstellingen herst.."
Druk nogmaals op de menu-toets en kies Nieuwe APN
- Vul voor naam bijvoorbeeld hollandsnieuwe in
- Vul voor APN data.dataxs.mobi in
- MCC moet op 204 staan
- MNC moet op 07 blijven staan
- Vul voor APN-type default (in kleine letters) in
Druk op de menu-knop en kies voor opslaan
Actieveer de APN door op de APN naam (hollandsnieuwe) te drukken

Verschil tov handleiding Hollandsnieuwe:
Voor MNC zou dan 04 en voor Verificatietype zou dan PAP moeten worden ingevuld. Door het invullen van 04 voor MNC verdwijnt de APN na het opslaan.

• Jrz

Jrz

––––––––––––

Tering dit is wel makkelijk:

Elke maand op of neer met je abonnement.
en:
Je kunt ook opwaarderen voor iemand anders. Leuk als cadeautje.

Ennnnnnnnnn laat losssssssss.... https://github.com/jrz/container-shell (instant container met chroot op current directory)

• Harrie_
  • Niet online

Harrie_

Flappie schreef op dinsdag 18 september 2012 @ 17:40:
Nou, vandaag gebeld met HollandsNieuwe en het zou te maken hebben met een bepaalde tijd tussen afloop van het huidige contract bij KPN (Hoewel die gewoon maandelijks opzegbaar is, contract is in 2009 al afgelopen). Als ik een aanvrag zou doen voor 16-10-2012 zou alles goedkomen.

Zojuist even ingelogd op HollandsNieuwe en weederom zie ik staan:
Je nummerbehoudaanvraag is geblokkeerd.

Ik ben er nu wel een beetje klaar mee. Ik bel nog 1 keer en ze regelen het maar, anders zeg ik de hele zooi zo weer op :(
Erg vervelend voor je idd.. heb je het ook geprobeerd met minimaal 1 maand in de toekomst (gezien je 18e post dat je voor 16e hebt aangevraagd)? Ik zou ze niet bellen maar mailen en ook (tegelijk) aanspreken op facebook. Daar zie ik ze ook wel eens reageren en heb ik zelf eerder ook al eens contact gehad. Die 1e lijns weten vaak niet wat ze zeggen / aan het doen zijn bij HN... (geen disrespect voor de uitzonderingen daar natuurlijk, heb alleen ook al wel eens de nodige 'slimme opmerkingen' gehad)
Murapogilo schreef op woensdag 19 september 2012 @ 13:04:
Bij het instellen van het internet met Hollandsnieuwe verdween de apn die ik aan het toevoegen was om internet te krijgen. De telefoon is een Nexus s met Android Jelly Bean.

Oplossing die ik gevonden heb:
Bij instellingen->meer->Mobiele netwerken:
Vink "gegevenstoegang aan" aan
Ga naar "Namen toegangspunten"
Druk op de menu-toets en kies "Standaardinstellingen herst.."
Druk nogmaals op de menu-toets en kies Nieuwe APN
- Vul voor naam bijvoorbeeld hollandsnieuwe in
- Vul voor APN data.dataxs.mobi in
- MCC moet op 204 staan
- MNC moet op 07 blijven staan
- Vul voor APN-type default (in kleine letters) in
Druk op de menu-knop en kies voor opslaan
Actieveer de APN door op de APN naam (hollandsnieuwe) te drukken

Verschil tov handleiding Hollandsnieuwe:
Voor MNC zou dan 04 en voor Verificatietype zou dan PAP moeten worden ingevuld. Door het invullen van 04 voor MNC verdwijnt de APN na het opslaan.
toon volledige bericht
Heb zelf een Galaxy Nexus, ook op Jelly Bean, en bij mij werkt het prima met de instellingen zoals ze zelf opgeven hoor. Dus MNC op 04 en verif. op PAP.

Overigens valt MNC 07 onder het Teelena netwerk (HN netwerk) en is MNC 04 van Vodafone. Hoewel ze dus zelf in de toestelhulp aangeven deze idd te veranderen naar MNC 04. Anyways bij mij werkt ie onder Jelly Bean gewoon onder MNC 04.

[ Voor 39% gewijzigd door Harrie_ op 20-09-2012 23:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robvanderaart
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-05 00:02
In de handleiding werd mij verteld dat ik alleen de Naam en APN in moest voeren en voor de rest kon je alles standaard laten. Ik heb gelukkig nog geen problemen ondervonden, moet alleen redelijk lang wachten voordat mijn oude nummer is overgezet (07-11 van VF naar HN).

Specs | Wat is een bos zonder bomen, als je door de bomen het bos niet meer kan zien. | BF2 Stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murapogilo
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 19-05 13:26
McLatey schreef op donderdag 20 september 2012 @ 22:49:
Heb zelf een Galaxy Nexus, ook op Jelly Bean, en bij mij werkt het prima met de instellingen zoals ze zelf opgeven hoor. Dus MNC op 04 en verif. op PAP.
Nexus S is de voorganger van de Galaxy Nexus en heb deze aan mijn vrouw gegeven die al enige tijd een HN abbo heeft. Bij dit toestel verdwijnt de APN na het opslaan met instelling MNC 04. Heb geen idee hoe het komt, maar met MNC 07 en het leeglaten van Verificatietype verdwijnt de APN niet en werkt het internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie_
  • Niet online

Harrie_

Murapogilo schreef op vrijdag 21 september 2012 @ 14:13:
[...]

Nexus S is de voorganger van de Galaxy Nexus en heb deze aan mijn vrouw gegeven die al enige tijd een HN abbo heeft. Bij dit toestel verdwijnt de APN na het opslaan met instelling MNC 04. Heb geen idee hoe het komt, maar met MNC 07 en het leeglaten van Verificatietype verdwijnt de APN niet en werkt het internet.
Ja, ik weet dat de Nexus de opvolger is van de Nexus S. Daarom dat ik het ook zei, gezien bij mij MNC 04 wèl prima werkt.
Maar goed, dan zal het wel goed zijn. Als het zo werkt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barca
  • Laatst online: 19:02

Barca

In Search Of Sunrise

McLatey schreef op vrijdag 21 september 2012 @ 19:29:
Ja, ik weet dat de Nexus de opvolger is van de Nexus S. Daarom dat ik het ook zei, gezien bij mij MNC 04 wèl prima werkt.
Maar goed, dan zal het wel goed zijn. Als het zo werkt...
Ik ben per vandaag overgestapt naar Hollandsnieuwe. Alles liep vlekkeloos, behalve het internet. Ik kreeg het maar niet aan de praat, terwijl ik gewoon precies had gedaan wat op de site van HN staat.

Uiteindelijk alle posts hier gelezen... en toen "Type Toegangspunt" -> "Niet ingesteld". Dus in plaats van "internet" zoals op de HN site staat... en "default" zoals sommigen hier schreven, werkte dat bij mij niet. Bij mij werkt het gewoon als ik die setting op "Niet ingesteld" laat staat.

Ik vind het wat vaag dat hetgeen op de site staat niet van toepassing is. Daar zullen veel mensen last van hebben, zeker als je er niet handig in bent. Maar goed bij mij werkt nu alles :D

Edit:
Murapogilo schreef op vrijdag 21 september 2012 @ 14:13:
Hetzelfde geldt voor een Samsung Galaxy S II. Bij dat toestel verdwijnt ook vreemd genoeg de gehele APN indien je deze opslaat met MNC 07 (moet MNC 04 zijn).

[ Voor 23% gewijzigd door Barca op 01-10-2012 20:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borizz
  • Laatst online: 31-05 16:40
Barca schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 20:27:
[...]

Ik ben per vandaag overgestapt naar Hollandsnieuwe. Alles liep vlekkeloos, behalve het internet. Ik kreeg het maar niet aan de praat, terwijl ik gewoon precies had gedaan wat op de site van HN staat.

Uiteindelijk alle posts hier gelezen... en toen "Type Toegangspunt" -> "Niet ingesteld". Dus in plaats van "internet" zoals op de HN site staat... en "default" zoals sommigen hier schreven, werkte dat bij mij niet. Bij mij werkt het gewoon als ik die setting op "Niet ingesteld" laat staat.

Ik vind het wat vaag dat hetgeen op de site staat niet van toepassing is. Daar zullen veel mensen last van hebben, zeker als je er niet handig in bent. Maar goed bij mij werkt nu alles :D

Hetzelfde geldt voor een Samsung Galaxy S II. Bij dat toestel verdwijnt ook vreemd genoeg de gehele APN indien je deze opslaat met MNC 07 (moet MNC 04 zijn).
Weet je zeker dat je de eerste stappen ook doorlopen hebt? Dat zijn de stappen waarmee je d.m.v. de sim toolkit van hollandse nieuwe de roaming instellingen op je telefoon wijzigt. Ik had zelf niet verwacht dat dit een verschil zou maken, maar het was wel degelijk zo. Bij mij verdween ook steeds het APN als ik MNC op 04 had gezet, toen ik de eerste stappen (instellen via de sim toolkit) had uitgevoerd waren mijn "verdwenen" APN's ineens zichtbaar en werkte alles perfect.

Ik heb overigens een Sony Xperia Neo V met android 4.0.4.

If I can't fix it, it ain't broken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montu
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 24-05 14:17
Betaal je binnen de bundel ook voor elke unit (mb, sms, bel) ? Dus naast de maandelijkse abo kosten.

EDIT: Verder heb ik nog wat vragen.. Het is vrij onduidelijk voor mij. Er staat dat de tarieven binnen én buiten de bundel even hoog zijn. Wat is dan het nut om bijvoorbeeld voor voorafvoordeel 550 te gaan ipv van 275? Je bedaalt hoe dan ook toch even veel per unit binnen én buiten je bundel?

[ Voor 59% gewijzigd door Montu op 07-10-2012 10:16 ]

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 247292

Fabienvg schreef op zaterdag 06 oktober 2012 @ 23:23:
Betaal je binnen de bundel ook voor elke unit (mb, sms, bel) ? Dus naast de maandelijkse abo kosten.
Nee, je betaalt alleen je maandelijkse abonnement. Van dit bedrag worden steeds je telefoontjes, smes'jes en MB's afgetrokken.
Fabienvg schreef op zaterdag 06 oktober 2012 @ 23:23:
EDIT: Verder heb ik nog wat vragen.. Het is vrij onduidelijk voor mij. Er staat dat de tarieven binnen én buiten de bundel even hoog zijn. Wat is dan het nut om bijvoorbeeld voor voorafvoordeel 550 te gaan ipv van 275? Je bedaalt hoe dan ook toch even veel per unit binnen én buiten je bundel?
Het verschil tussen de de 275- en 550-bundel zit hem in de kosten per minuut/sms/MB. Deze verschillen per bundel. Kies je voor de 550-bundel dan ben je per unit goedkoper uit dan met de 275-bundel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montu
Anoniem: 247292 schreef op zondag 07 oktober 2012 @ 11:06:
[...]

Nee, je betaalt alleen je maandelijkse abonnement. Van dit bedrag worden steeds je telefoontjes, smes'jes en MB's afgetrokken.

[...]
Het verschil tussen de de 275- en 550-bundel zit hem in de kosten per minuut/sms/MB. Deze verschillen per bundel. Kies je voor de 550-bundel dan ben je per unit goedkoper uit dan met de 275-bundel.
Aha, verhelderend. Bedankt.

Nu zie ik dat bij de 275-bundel elke sms/bel 0,04 euro kost (via de blecompany site). Echter als ik 275 x 0,04 uitreken, kom ik uit op 11 euro. De maandelijkse bundelprijs is 7,50 euro (bij belcompany voor hn). Ik snap het dus nog steeds niet helemaal :(. Nader uitleg wordt erg gewaardeerd!

Bron: http://www.belcompany.nl/...e/Pages/abonnementen.aspx

Daarnaast, mobiel internet wordt afgerond naar 100kb. Wanneer wordt er afgerond? Wanneer je 3G uitschakeld? Wanneer je uit de webbrowser gaat? Het toestel betreft de Samsung Galaxy S3.

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evleerdam
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20:15
De 7.50 euro is een 'tijdelijk' actietarief voor het 2 jarige abonnement. Over afronden van data is al meerdere keren gesproken in dit topic, even zoeken.

It was then that I realized that the question mark was the answer to all my questions.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montu
Dus moet ik het zo zien bij een 275 bundel:

Je betaalt voordat de maand begint 275 units voor een vast bedrag, in dit geval 7,50 euro. Voor die maand mag je dan 275 units 'gratis' besteden hoe je ook wil. Bijvoorbeeld 273 MB, 1 SMS, 1 belminuut.

Stel dat je maar 100 units opmaakt in die maand, dan betaal je de volgende maand weer 7,50 euro, en dan krijg je weer 275 units, + die 100 die je niet hebt opgemaakt?

Er staat namelijk dat de units 3 maanden geldig zijn.

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• antonboonstra
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 19:58

antonboonstra

8815Wp | WP | Tesla | Zero

Fabienvg schreef op zondag 07 oktober 2012 @ 13:06:
Dus moet ik het zo zien bij een 275 bundel:

Je betaalt voordat de maand begint 275 units voor een vast bedrag, in dit geval 7,50 euro. Voor die maand mag je dan 275 units 'gratis' besteden hoe je ook wil. Bijvoorbeeld 273 MB, 1 SMS, 1 belminuut.

Stel dat je maar 100 units opmaakt in die maand, dan betaal je de volgende maand weer 7,50 euro, en dan krijg je weer 275 units, + die 100 die je niet hebt opgemaakt?

Er staat namelijk dat de units 3 maanden geldig zijn.
Als je de vorige maand 100 hebt opgemaakt, neem je 175 mee naar de volgende maand. In de volgende maand heb je dan 175+275 = 450 units. Als je gebruik maakt van je units, zullen eerst de oudste (van vorige maand) worden opgemaakt. Dat is bij Vodafone (zat ik eerst bij) wel anders. Dan maak je eerst de nieuwe belminuten op en dan pas de minuten van vorige maand.

Als je elke maand units overhoudt bij HN, kun je tot maximaal 3x275 = 825 units opsparen.

📸Canon EOS 5D IV 🚁DJI Mavic Pro 🏍️Zero SR ⚡Tesla M3 LR 🌡️Daikin US 3.5kW ☀️8815Wp 🔋Marstek Venus-E 5,12 kWh Tweakers PVOutput lijst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montu
antonboonstra schreef op zondag 07 oktober 2012 @ 13:16:
[...]

Als je de vorige maand 100 hebt opgemaakt, neem je 175 mee naar de volgende maand. In de volgende maand heb je dan 175+275 = 450 units. Als je gebruik maakt van je units, zullen eerst de oudste (van vorige maand) worden opgemaakt. Dat is bij Vodafone (zat ik eerst bij) wel anders. Dan maak je eerst de nieuwe belminuten op en dan pas de minuten van vorige maand.

Als je elke maand units overhoudt bij HN, kun je tot maximaal 3x275 = 825 units opsparen.
Oh, dom foutje van mij. Ik bedoelde inderdaad natuurlijk +175 ipv +100. Bedankt voor de verhelderende informatie!

Ik zit alleen nog met de afronding. Hoe werkt dit nou precies, ik wil voor elk whatsapp berichtje bijvoorbeeld niet 100kb data verbruiken. Ik heb in dit topic al gefilterd met betrekking tot het afrondsysteem. Niemand lijkt het precies te weten hoe dit nu precies in zijn werking gaat.

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• antonboonstra

antonboonstra

Fabienvg schreef op zondag 07 oktober 2012 @ 13:44:
[...]

Oh, dom foutje van mij. Ik bedoelde inderdaad natuurlijk +175 ipv +100. Bedankt voor de verhelderende informatie!

Ik zit alleen nog met de afronding. Hoe werkt dit nou precies, ik wil voor elk whatsapp berichtje bijvoorbeeld niet 100kb data verbruiken. Ik heb in dit topic al gefilterd met betrekking tot het afrondsysteem. Niemand lijkt het precies te weten hoe dit nu precies in zijn werking gaat.
Ik heb begrepen dat de afronding plaats vindt op basis van een sessie. Hoe lang een sessie duurt is ook weer vaag, maar een sessie zal worden afgerond als er bijvoorbeeld 10 minuten geen dataverkeer is geweest.

📸Canon EOS 5D IV 🚁DJI Mavic Pro 🏍️Zero SR ⚡Tesla M3 LR 🌡️Daikin US 3.5kW ☀️8815Wp 🔋Marstek Venus-E 5,12 kWh Tweakers PVOutput lijst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montu
antonboonstra schreef op zondag 07 oktober 2012 @ 14:09:
[...]

Ik heb begrepen dat de afronding plaats vindt op basis van een sessie. Hoe lang een sessie duurt is ook weer vaag, maar een sessie zal worden afgerond als er bijvoorbeeld 10 minuten geen dataverkeer is geweest.
Dus dan zou het voordeliger zijn om pushberichten aan te laten staan? Heb ik hier ook ergens gelezen.

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Fabienvg schreef op zondag 07 oktober 2012 @ 13:44:
[...]

Het is inderdaad per sessie, en op normale telefoons worden sessies niet zo snel afgebroken, dus niet per Whatsapp-bericht, als je b.v. elke minuut een Whatsapp-bericht stuurt. Ik heb al mijn instellingen op standaard staan, gebruik Whatsapp (hoewel niet super vaak) en allerlei programma's die de hele tijd synchroniseren. Volgens mij wordt mijn Gmail gepusht, want ik krijg nieuwe berichten meteen binnen. Ik zit wel veel op Wifi. Ik heb een Galaxy Nexus.

Maar in elk geval, ik krijg wel wat meer gebruik via HN dan mijn telefoon zelf meet, maar het valt me tot nu toe erg mee (sinds een maand of anderhalf gebruik ik HN, waarvan ook twee weken geheel zonder Wifi). Mijn telefoon zegt dan b.v. 40 MB gebruikt, en HN misschien 60 MB of zo—in elk geval minder dan twee keer zoveel. Helaas moest ik mijn telefoon onlangs resetten, dus ik heb die gegevens niet meer. Maar let op, hoe minder data je gebruikt, hoe groter het relatieve extra-gebruik: als ik b.v. nog eens 400 MB aan Youtube-video's zou bekijken, dan zou mijn telefoon 440 MB meten, en HN waarschijnlijk 470 of zo: er komen niet opeens heel veel sessies en afrondingen bij.

Dus ik zou zeggen dat het voor de meeste mensen om enkele tientallen MB per maand zou moeten gaan, die afronding, onafhankelijk van of je een grote of kleine gebruiker bent—hoewel het theoretisch nog veel minder afronding zou kunnen zijn als je geen enkele automatisch synchroniserende applicatie gebruikt. Maar wie gebruikt er nou geen Whatsapp, en wie laat er nou niet een aantal applicaties automatisch synchroniseren? Ik zou me er niet al te veel zorgen om maken. Als je pech hebt wordt het misschien 100 MB extra door afronding, hoewel me dat al vrij extreem zou lijken. Van alle mensen die HN gebruiken heb ik eigenlijk nooit serieuze klachten over extreem extra gebruik gehoord of gelezen.

[ Voor 5% gewijzigd door Cerberus_tm op 07-10-2012 19:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montu
Cerberus_tm schreef op zondag 07 oktober 2012 @ 19:26:
[...]

Het is inderdaad per sessie, en op normale telefoons worden sessies niet zo snel afgebroken, dus niet per Whatsapp-bericht, als je b.v. elke minuut een Whatsapp-bericht stuurt. Ik heb al mijn instellingen op standaard staan, gebruik Whatsapp (hoewel niet super vaak) en allerlei programma's die de hele tijd synchroniseren. Volgens mij wordt mijn Gmail gepusht, want ik krijg nieuwe berichten meteen binnen. Ik zit wel veel op Wifi. Ik heb een Galaxy Nexus.

Maar in elk geval, ik krijg wel wat meer gebruik via HN dan mijn telefoon zelf meet, maar het valt me tot nu toe erg mee (sinds een maand of anderhalf gebruik ik HN, waarvan ook twee weken geheel zonder Wifi). Mijn telefoon zegt dan b.v. 40 MB gebruikt, en HN misschien 60 MB of zo—in elk geval minder dan twee keer zoveel. Helaas moest ik mijn telefoon onlangs resetten, dus ik heb die gegevens niet meer. Maar let op, hoe minder data je gebruikt, hoe groter het relatieve extra-gebruik: als ik b.v. nog eens 400 MB aan Youtube-video's zou bekijken, dan zou mijn telefoon 440 MB meten, en HN waarschijnlijk 470 of zo: er komen niet opeens heel veel sessies en afrondingen bij.

Dus ik zou zeggen dat het voor de meeste mensen om enkele tientallen MB per maand zou moeten gaan, die afronding, onafhankelijk van of je een grote of kleine gebruiker bent—hoewel het theoretisch nog veel minder afronding zou kunnen zijn als je geen enkele automatisch synchroniserende applicatie gebruikt. Maar wie gebruikt er nou geen Whatsapp, en wie laat er nou niet een aantal applicaties automatisch synchroniseren? Ik zou me er niet al te veel zorgen om maken. Als je pech hebt wordt het misschien 100 MB extra door afronding, hoewel me dat al vrij extreem zou lijken. Van alle mensen die HN gebruiken heb ik eigenlijk nooit serieuze klachten over extreem extra gebruik gehoord of gelezen.
toon volledige bericht
Bedankt voor je uitgebreide reactie!

Ik heb begrepen dat de afronding niet verwaarloosbaar is, maar ook geen zorgen met zich meeneemt. Met een 275-bundel is ~ 50 MB afronding wel hoog. Gelukkig betaal je buiten je bundel geen hogere kosten voor datagebruik (of bel/sms), dus ook die 0,038 EDIT: -euro- per unit, toch?

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Fabienvg schreef op zondag 07 oktober 2012 @ 20:47:
[...]

Bedankt voor je uitgebreide reactie!

Ik heb begrepen dat de afronding niet verwaarloosbaar is, maar ook geen zorgen met zich meeneemt. Met een 275-bundel is ~ 50 MB afronding wel hoog. Gelukkig betaal je buiten je bundel geen hogere kosten voor datagebruik (of bel/sms), dus ook die 0,038 cent per unit, toch?
Inderdaad wel hoog, maar ja...
3,8 cent per unit, dat klopt (afhankelijk van je basisbundel). Als je basisbundel op is, kun je je hem opwaarderen met bedragen variërend van € 5 tot € 100. Per minuut/SMS/MB wordt er altijd hetzelfde bedrag afgetrokken van je bundel.
Maar de internetbundel wordt het eerst aangesproken, als het om MB gaat. Dat is nu € 5 voor 500 MB, dus goedkoper dan de € 19 die je voor die 500 MB zou betalen als je extra op moest waarderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montu
Cerberus_tm schreef op zondag 07 oktober 2012 @ 23:44:
[...]

Inderdaad wel hoog, maar ja...
3,8 cent per unit, dat klopt (afhankelijk van je basisbundel). Als je basisbundel op is, kun je je hem opwaarderen met bedragen variërend van € 5 tot € 100. Per minuut/SMS/MB wordt er altijd hetzelfde bedrag afgetrokken van je bundel.
Maar de internetbundel wordt het eerst aangesproken, als het om MB gaat. Dat is nu € 5 voor 500 MB, dus goedkoper dan de € 19 die je voor die 500 MB zou betalen als je extra op moest waarderen.
Aha, ik snap 'm. Stel dat ik de 275-basisbundel neem, zonder optionele extra databundel (die 500MB), kan ik dan nog altijd die extra bundel voor bepaalde maanden bij kiezen? Dus dat ik bijvoorbeeld aan de eind van de maand de 500MB bundel voor 5 euro koop, en deze kan gebruiken voor de volgende maand.

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Fabienvg schreef op maandag 08 oktober 2012 @ 09:39:
[...]
Aha, ik snap 'm. Stel dat ik de 275-basisbundel neem, zonder optionele extra databundel (die 500MB), kan ik dan nog altijd die extra bundel voor bepaalde maanden bij kiezen? Dus dat ik bijvoorbeeld aan de eind van de maand de 500MB bundel voor 5 euro koop, en deze kan gebruiken voor de volgende maand.
Dat gaat niet lukken. Dan kost de internetbundel 10 euro. Die 5 euro is een actie bij een normaal abonnement.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• antonboonstra

antonboonstra

Als ik naar mijn eigen verbruik kijk:

Ik krijg 11,50 euro tegoed (betaal er slechts 10 euro voor) voor 275 units. Dit betekent dat elke unit 11,50/275 = 4,18 eurocent waard is.

Sinds 13 september is € 5,38 van mijn tegoed afgegaan. Hiervan waren 12 minuten bellen (minuten per gesprek naar boven afgerond) en 4 sms-jes, dus 16 units.

16x4,18=67 cent aan bellen en sms-en. De rest moet dataverkeer zijn geweest. 5,38-0,67= €4,71. Dit gedeeld door de prijs per unit = 112,7 MB. Dit terwijl mijn datacounter (3G watchdog) 89,5MB verkeer heeft aangegeven. Best nog een groot verschil...
[...]
Dus dat ik bijvoorbeeld aan de eind van de maand de 500MB bundel voor 5 euro koop, en deze kan gebruiken voor de volgende maand.
Van de Hollands Nieuwe website:
Niet verbruikte MB's uit de internet bundel vervallen aan het einde van de maand.
Dus beltegoed blijft wel 3 maanden geldig, extra databundels niet.

[ Voor 27% gewijzigd door antonboonstra op 08-10-2012 11:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anoniem: 247292 schreef op maandag 08 oktober 2012 @ 11:46:
[...]

Dat gaat niet lukken. Dan kost de internetbundel 10 euro. Die 5 euro is een actie bij een normaal abonnement.
Nou, dat weet ik niet: waarom denk je dat? Ik dacht dat je de korting ook kon krijgen als de bundel aanvraagt bij een bestaand abonnement?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

Ik dacht gelezen te hebben dat je de korting ook krijgt als je de bundel aanvraagt bij een bestaand abonnement, maar Evdn zegt van niet. Dat kan ik niet checken, omdat ik de bundel al heb. Zoals Anton zegt vervalt de databundel aan het einde van de maand, dus je kunt niets meenemen. Hij is volgens mij wel per maand opzegbaar, dus je kunt één maand een databundel nemen, als je toevallig die maand veel dataverkeer hebt: dat is goedkoper dan opwaarderen. Je kunt hem alleen maar 1x per maand aanvragen, dus je kunt hem niet aanvragen, opzeggen, en weer opnieuw aanvragen binnen dezelfde maand, zo heb ik ooit gelezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Cerberus_tm schreef op maandag 08 oktober 2012 @ 13:57:
Nou, dat weet ik niet: waarom denk je dat? Ik dacht dat je de korting ook kon krijgen als de bundel aanvraagt bij een bestaand abonnement?
Klantenservice > Internet > Internet bundel > Wat kost een internet bundel? > Een 500 MB internet bundel kost € 10,00 per maand.

Over een aanbieding kan ik niks vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anoniem: 247292 schreef op maandag 08 oktober 2012 @ 14:54:
[...]

Klantenservice > Internet > Internet bundel > Wat kost een internet bundel? > Een 500 MB internet bundel kost € 10,00 per maand.

Over een aanbieding kan ik niks vinden.
Die staat niet bij de Klantenservice, maar je ziet hem op het moment dat je een nieuw abonnement aanklikt en dan de bundel selecteert (eerder niet).

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/Qjkaj.jpg

[ Voor 5% gewijzigd door Cerberus_tm op 08-10-2012 19:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Cerberus_tm schreef op maandag 08 oktober 2012 @ 19:48:
Die staat niet bij de Klantenservice, maar je ziet hem op het moment dat je een nieuw abonnement aanklikt en dan de bundel selecteert (eerder niet).
Dat is dus in combinatie met een nieuw abonnement!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montu
Ik ga morgen langs de belcompany. Ik zal het eens aan een medewerker vragen hoe het zit. Ook al weet ik dat je niet blindelings op medewerkers moet vertrouwen, zal ik proberen de juiste uit te kiezej. Immers Belcompany beperkt zich tot enkele sub-providers; Hollands nieuwe, Tele-2 en de provider Vodafone.

Desnoods zullen ze contact opnemen met de Hollands nieuwe klantenservice.

Morgen laat ik eventuele aanvulligen met betrekking tot HN hier achter.

[ Voor 4% gewijzigd door Montu op 08-10-2012 20:43 ]

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolletje

Bolletje

Moderator Harde Waren
Om die afronding nog even te bespreken:

Van 18 september (de dag dat ik weer nieuw tegoed krijg) tot vandaag 8 oktober heb ik volgens mijn mobiele telefoon 113 MB verbruikt.

Ik heb nu nog 358 MB over van de 500 MB, ofwel 142 MB verbruikt volgens HN met de afronding.

Dan heb je dus de verhouding: 113:142

Mijn verbruik bestaat voornamelijk uit enkel Whatsapp. Een tijdje heb ik Chrome heftig verbruikt (dat is voor deze periode ~60 MB), maar dan is de afronding niet heel belangrijk omdat je dan toch data van meer dan 100 kB binnenhaalt.

Dit alles trouwens met een Galaxy Nexus.

Nog een noot: ik heb nu recentelijk wel vaak dat mijn mobiele verbinding wegvalt. Het aan- / uitzetten bij instellingen helpt dan niet. Ik moet de telefoon dan opnieuw opstarten of even in vliegtuigmodus en weer gewoon om weer de dataverbinding terug te krijgen.

Is dit een bekend probleem bij mensen? Ligt dit aan HN of is het toch het toestel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Niet online
Ik krijg de melding "geen service". Gewoon niks doet 't dan. Soms is het maar heel even, maar ik heb ook al een paar keer de telefoon moeten herstarten. Of dat nou aan de nieuwe rom op mijn legend ligt of aan HN...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijssie91
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 01-01 14:17
Sinds een week een abonnement bij hollandsnieuwe en ben vere weg van tevreden.
Mijn internet snelheid is 40 kbps, dit terwijl een kennis 2000kbps heeft. Ik snap niet waardoor dit mogelijk is. Het enige verschil is dat mijn mnc niet op 04 kan maar op 07 staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montu
Soldaaatthijs schreef op maandag 08 oktober 2012 @ 22:09:
Mijn internet snelheid is 40 kbps, dit terwijl een kennis 2000kbps heeft. Ik snap niet waardoor dit mogelijk is. Het enige verschil is dat mijn mnc niet op 04 kan maar op 07 staat.
Vreemd.. Tot heden heb ik geen ervaringen met abonnementen, dus ik kan je helaas niet helpen. Heb je al contact opgenomen met de klantenservice, ofzo?

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• birdibird
  • Laatst online: 25-05 23:49
Op Telecomvergelijker staat dat de automaat terug is op Schiphol.
Dat betekent weer HN abo's met 50% korting op de gehele contractsduur!

Renault Zoe R135 52kWh & Q210 22kWh, 6885 Wp off grid, 7.2kWh LFP Pylontech huisaccu, 140L zonneboiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie_
  • Niet online

Harrie_

Cerberus_tm schreef op zondag 07 oktober 2012 @ 19:26:
[...]
Het is inderdaad per sessie, en op normale telefoons worden sessies niet zo snel afgebroken, dus niet per Whatsapp-bericht, als je b.v. elke minuut een Whatsapp-bericht stuurt.
Het ligt eraan wat voor telefoon en operating system je gebruikt. Als je op een iphone na ieder bericht op de home button drukt dan sluit deze doorgaans ook naast het programma de dataverbinding af. Hetzelfde met je browser sluiten, whatsapp berichten worden binnengehaald op basis van push notificaties (bij Android werkt dit net iets anders).

Zoals hier al vaker is besproken hebben, en nu ook wordt besproken, hebben veel gebruikers uiteenlopende ervaringen mbt data. De een gebruikt 1/3 meer, de ander 1/10e. Het ligt aan je gebruik, doorgaans zijn veel korte sessie's uiteraard in praktijk relatief duurder dan meer data in 1x binnen halen vanwege de afronding.

Voor de mensen die aan deze info niet genoeg hebben; ik heb reeds eerder zeer uitgebreid mijn ervaringen beschreven mbt data. Een tijd heb ik een iPhone 3G gebruikt (dus wel met ios 3 huppeldepuppeltje, niet met de nieuwste versies), zowel gecombineerd met wlan als een tijd zonder wlan en dus alleen op mobiel data, en hiernaast ook een hele tijd een galaxy nexus. Mijn conclusie is dat als je je data een beetje 'normaal' houdt, lees: mail, whatsapp, facebook, twitter, linkedin, af en toe wat pagina's, dat het best te doen is, zeker met 500mb. Hou er alleen rekening mee dat je geen dolle dingen gaat doen als muziek streamen, youtubefilmpjes kijken etc, want dan kan je in totaal wel wat data opstoken. Mijn gebruik gecombineerd met wlan (heb bijna altijd wlan) komt zowel bij android als ios 3 uit op ongeveer 50mb/maand, waarbij ik op enkel mobiel internet uit kwam op ongeveer (max.) 350 mb (ik gebruik mijn telefoon vrij intensief).
Cerberus_tm schreef op maandag 08 oktober 2012 @ 14:02:
[...]
Je kunt hem alleen maar 1x per maand aanvragen, dus je kunt hem niet aanvragen, opzeggen, en weer opnieuw aanvragen binnen dezelfde maand, zo heb ik ooit gelezen.
Als je een data abonnement aanvraagt dan dien je dit een aantal dagen (ik dacht 5) VOOR de maand te doen waarin je 'm wil gebruiken, gezien ie pas ingaat de maand erop. Gezien HN mijn portal nog steeds niet gefixt heeft (heb al 2 maanden dat ik niks meer kan zien als ik inlog, gezien ik komende week toch verhuis van provider laat ik het er maar bij zitten) kan ik dit niet precies zien, maar je databundel gaat dan die maand erop in. Zeg je de bundel weer op dan wordt deze ook pas de volgende maand weer beëindigd omdat je reeds voor die maand hebt afgerekend. Je kan dus niet in een maand meerdere keren aan- en uitzetten gezien je voor de maand erop volgend bepaald of je 'm aan of uit hebt staan en dan vooraf betaalt.
Bolletje schreef op maandag 08 oktober 2012 @ 20:56:
Nog een noot: ik heb nu recentelijk wel vaak dat mijn mobiele verbinding wegvalt. Het aan- / uitzetten bij instellingen helpt dan niet. Ik moet de telefoon dan opnieuw opstarten of even in vliegtuigmodus en weer gewoon om weer de dataverbinding terug te krijgen.

Is dit een bekend probleem bij mensen? Ligt dit aan HN of is het toch het toestel?
Heb dit zelf ook gehad. Het kan liggen aan HN (ik had daarnaast ook wegvallende / scramblende gesprekken. Uiteindelijk is dit bij mij wel opgelost.

Het ligt er alleen wel aan welke softwareversie je draait op je galaxy nexus; 4.0.4 (uit m'n hoofd) had iig een bug dat dit probleem kan veroorzaken (ik heb dit eerder in dit topic gemeld, zou je ff kunnen terugkijken, ging tevens over verlies van netwerk in slaapstand). De laatste versie (Jelly Bean) heeft dit probleem echter niet meer.

Overigens heeft deze (4.1) wel het probleem dat als je je telefoon terug zet naar fabrieksinstellingen, vervolgens apps installeert, en hier in het app menu snel doorheen bladert (dus app info openen, en liefst cache bij apps verwijderen, en dit zo snel bij meer apps doet) dat de telefoon uiteindelijk vast blijft hangen en pas na een seconde of 30-60 weer reageert. Dit is alleen als je de telefoon opnieuw terug zet naar fabrieksinstellingen en apps gaat installeren, niet als je update vanaf een oudere versie en je telefoon blijft gebruiken. Dat je dat dus ff weet voordat je 'm evt terugzet naar fabrieksinstellingen.
Freakster86 schreef op maandag 08 oktober 2012 @ 21:40:
Ik krijg de melding "geen service". Gewoon niks doet 't dan. Soms is het maar heel even, maar ik heb ook al een paar keer de telefoon moeten herstarten. Of dat nou aan de nieuwe rom op mijn legend ligt of aan HN...
Vaak is het zo dat bij custom roms problemen ontstaan met de radio (welke dus je telefoon verbindt met het netwerk). Ik zou evt testen met wat meer of een andere telefoon, het kan uiteraard ook een netwerkprobleem zijn. Dan zou je een nieuwe simkaart moeten krijgen i guess, dus ik zou als het probleem zich blijft aanhouden contact opnemen met HN klantenservice.
Soldaaatthijs schreef op maandag 08 oktober 2012 @ 22:09:
Simtoolkit wel (juist) ingesteld? APN nog eens doorgenomen? Alle stappen van toestelinstellingen gevolgd? Je telefoon op 3G gezet? Met je oude abonnement/prepaid had je wel OK snelheid? Als het antwoord op al deze vragen ja is dan zou ik ff contact opnemen met HN klantenservice, want dan is het niet normaal. Heb je toevallig je simkaart zelf bijgeknipt? Heb je dit correct gedaan? Misschien is daarmee wat beschadigd? Kleine kans hoor, ik denk dat het of in je telefoon of in de aansluiting op het netwerk zit.

[ Voor 47% gewijzigd door Harrie_ op 09-10-2012 02:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
McLatey schreef op dinsdag 09 oktober 2012 @ 01:50:
[...]

Overigens heeft deze (4.1) wel het probleem dat als je je telefoon terug zet naar fabrieksinstellingen, vervolgens apps installeert, en hier in het app menu snel doorheen bladert (dus app info openen, en liefst cache bij apps verwijderen, en dit zo snel bij meer apps doet) dat de telefoon uiteindelijk vast blijft hangen en pas na een seconde of 30-60 weer reageert. Dit is alleen als je de telefoon opnieuw terug zet naar fabrieksinstellingen en apps gaat installeren, niet als je update vanaf een oudere versie en je telefoon blijft gebruiken. Dat je dat dus ff weet voordat je 'm evt terugzet naar fabrieksinstellingen.
Hoe krijg je dit precies? En hoe bedoel je "bladeren"? Ik zie daar drie lijsten waar je doorheen kunt scrollen. Ik heb toevallig onlangs mijn telefoon moeten resetten en alle applicaties opnieuw moeten installeren op mijn GN JB (root, stock), maar dit heb ik nog nooit gezien. Ik meen me te herinneren dat mijn telefoon één keer is vastgelopen tijdens het openen van de "Running" apps, maar dat was vóór de reset. Ik probeer nu snel door de lijsten te scrollen en van wat applicaties de "Info" te bekijken in Settings > Apps, maar ik zie geen vastloperij of zoiets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
birdibird schreef op dinsdag 09 oktober 2012 @ 00:10:
Goed nieuws voor iedereen! Ik heb 'm gelukkig al van de vorige keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anoniem: 247292 schreef op maandag 08 oktober 2012 @ 20:30:
[...]

Dat is dus in combinatie met een nieuw abonnement!
Ja, maar ik las dus dat je die korting óók krijgt bij een bestaand abonnement (weet niet meer waar). Ik kan het zelf niet controleren, omdat ik de bundel al aan heb staan.

[ Voor 3% gewijzigd door Cerberus_tm op 09-10-2012 02:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bolletje schreef op maandag 08 oktober 2012 @ 20:56:

Dit alles trouwens met een Galaxy Nexus.

Ik heb dit niet, ook Galaxy Nexus / HN. Mobiele verbinding werkt bijna altijd prima—beter dan mijn vorige abonnement, van T-mobile. Het enige wat ik soms merk is dat hij automatisch probeert in te loggen op openbare Wifi, en dat hij dan denkt dat hij verbinding heeft, terwijl het niet werkt: dan gebruikt hij de mobiele verbinding niet. Dat is irritant, maar als ik Wifi uitzet maakt hij normaliter weer gewoon verbinding met mobiel internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolletje

Bolletje

Moderator Harde Waren
McLatey schreef op dinsdag 09 oktober 2012 @ 01:50:
[...]
Heb dit zelf ook gehad. Het kan liggen aan HN (ik had daarnaast ook wegvallende / scramblende gesprekken. Uiteindelijk is dit bij mij wel opgelost.
Ja, die wegvallende / scramblende gesprekken heb ik ook! Tenminste, als ik met iemand in gesprek ben dan hakkelt het gesprek zeg maar. Dan is het zo dat bij de wederpartij er kleine stukjes wegvallen.
Het ligt er alleen wel aan welke softwareversie je draait op je galaxy nexus; 4.0.4 (uit m'n hoofd) had iig een bug dat dit probleem kan veroorzaken (ik heb dit eerder in dit topic gemeld, zou je ff kunnen terugkijken, ging tevens over verlies van netwerk in slaapstand). De laatste versie (Jelly Bean) heeft dit probleem echter niet meer.
Ik draai inderdaad Jelly Bean (4.1.1.). Heb ik altijd op mijn Galaxy Nexus gedraaid, dus ik heb geen ervaring met ICS met dit toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dit heb ik gelukkig nooit op mijn GN / HN. Vreemd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montu
Ben je verplicht iedere maand je basis bundel op te waarderen?
Ben je verplicht iedere maand je extra bundel (lees 500mb data) op te waarderen?

Het zou namelijk tof zijn als je op kan waarderen wanneer je maar wilt, en dus niet verplicht bent dit iedere maand te doen. Ik neem aan dat dit niet het geval is.

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jrz

Jrz

––––––––––––

Fabienvg schreef op dinsdag 09 oktober 2012 @ 13:51:
Ben je verplicht iedere maand je basis bundel op te waarderen?
Ben je verplicht iedere maand je extra bundel (lees 500mb data) op te waarderen?

Het zou namelijk tof zijn als je op kan waarderen wanneer je maar wilt, en dus niet verplicht bent dit iedere maand te doen. Ik neem aan dat dit niet het geval is.
Je kan elke maand je bundel wijzigen.
Je kan dus gewoon bijv 2 maanden een 500 abonnement hebben, en dan een maandje550 doen, zodat je je beltegoed weer opmaak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montu
Jrz schreef op dinsdag 09 oktober 2012 @ 15:15:
[...]

Je kan elke maand je bundel wijzigen.
Je kan dus gewoon bijv 2 maanden een 500 abonnement hebben, en dan een maandje550 doen, zodat je je beltegoed weer opmaak
Volgens mij heb je me niet goed begrepen. Je kan namelijk niet alléén een 500mb databundel kiezen. Dit moet in combi met de 275 of 550 basisbundel.

Ik bedoel:

Stel ik heb een 275mb basisbundel. Van deze 275 units heb ik aan het einde van de maand 100 units over. Ben ik dan verplicht tóch weer die 275 bundel te kopen de volgende maand? Dus dat ik dan 100+275=375 units heb?
Of kan ik ook gewoon vrolijk doorgaan met mijn 100 units, en weer opwaarderen wanneer dan ook die 100 units op zijn?

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pino1985
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 02-05 04:31
birdibird schreef op dinsdag 09 oktober 2012 @ 00:10:
Als iemand van hier er een gaat halen, hou ik me aanbevolen voor een extra sim.
Twee weken geleden nog op schiphol :/ Kom er maar 1 á 2x per jaar ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sypher
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 30-05 14:47
M'n moeder is aan het kijken voor een abo, nu ze ook WhatsApp heeft ontdekt :P

Hoe zit dat eigenlijk met die internet bundel?
Gaat die in nadat je door je belminuten/smsjes/MB heen bent of loopt die gewoon vanaf het begin.
Dat je niet ineens meer niet kan bellen omdat je al 275MB hebt verstookt en dus door je bel- en smsbundel heen bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montu
Sypher schreef op dinsdag 09 oktober 2012 @ 16:27:
M'n moeder is aan het kijken voor een abo, nu ze ook WhatsApp heeft ontdekt :P

Hoe zit dat eigenlijk met die internet bundel?
Gaat die in nadat je door je belminuten/smsjes/MB heen bent of loopt die gewoon vanaf het begin.
Dat je niet ineens meer niet kan bellen omdat je al 275MB hebt verstookt en dus door je bel- en smsbundel heen bent.
Je verbruikt eerst het datategoed van je internetbundel, dan pas van je normale basisbundel.

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Fabienvg schreef op dinsdag 09 oktober 2012 @ 17:58:
[...]

Je verbruikt eerst het datategoed van je internetbundel, dan pas van je normale basisbundel.
Is het ook mogelijk om het internet dan te laten blokkeren vanuit HN wanneer de limiet wordt overschreden? De apps op je telefoon voor het meten van internet gebruik zijn immers niet nauwkeurig genoeg, om nou een unit per MB te moeten gebruiken uit je bundel is wel zonde. (Beetje onoplettend een webpagina oproepen kan immers zo een paar MB zijn).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montu
Wolly schreef op dinsdag 09 oktober 2012 @ 18:29:
[...]

Is het ook mogelijk om het internet dan te laten blokkeren vanuit HN wanneer de limiet wordt overschreden? De apps op je telefoon voor het meten van internet gebruik zijn immers niet nauwkeurig genoeg, om nou een unit per MB te moeten gebruiken uit je bundel is wel zonde. (Beetje onoplettend een webpagina oproepen kan immers zo een paar MB zijn).
Goede vraag, ik ben zelf nog niet abonnee bij HN, dus ik kan je niet met zekerheid antwoorden. Ik denk dat je een SMS krijgt als je tegoed van je databundel op is. Je zou dan dus vanaf dat moment 3G uit kunnen schakelen zodat je verder geen data meer verbruikt van je normale basisbundel.

Zoals ik al zei weet ik niet of je dat SMS'je krijgt. Blokkeren kan zeer waarschijnlijk alleen maar op de manier zoals ik hierboven heb beschreven.

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masterbas
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 31-05 13:38
Als je mb's op zijn krijg je geen bericht (heb ik nog nooit gehad terwijl ik er toch iedere maand er door heen ben. Alleen een berichtje als het weer is bij geschreven (helaas deze maand nog niet gebeurt) en als je onder de grens komt van 3€

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-05 00:16
Fabienvg schreef op dinsdag 09 oktober 2012 @ 19:54:
[...]
Je zou dan dus vanaf dat moment 3G uit kunnen schakelen zodat je verder geen data meer verbruikt van je normale basisbundel.
Even voor de duidelijkheid, op de meeste telefoons surf je bij het uitschakelen van 3G vrolijk verder op het 2G netwerk. Weliswaar een stuk langzamer en dus lager maximaal dataverbruik, maar gaat evengoed van je tegoed af. Je moet echt je mobiele data verbinding uitzetten om dat te voorkomen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montu
troftnom schreef op dinsdag 09 oktober 2012 @ 21:22:
[...]

Even voor de duidelijkheid, op de meeste telefoons surf je bij het uitschakelen van 3G vrolijk verder op het 2G netwerk. Weliswaar een stuk langzamer en dus lager maximaal dataverbruik, maar gaat evengoed van je tegoed af. Je moet echt je mobiele data verbinding uitzetten om dat te voorkomen...
Oké, dat wist ik niet. Bedankt voor de info.

Zoals je waarschijnlijk wel mijn bedoeling begrepen hebt, moet je dus de mobiele data verbinding uit zetten. Deze optie zit gewoon bij je notifications indien je een Android toestel hebt.

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie_
  • Niet online

Harrie_

Cerberus_tm schreef op dinsdag 09 oktober 2012 @ 02:48:
[...]

Hoe krijg je dit precies? En hoe bedoel je "bladeren"? Ik zie daar drie lijsten waar je doorheen kunt scrollen. Ik heb toevallig onlangs mijn telefoon moeten resetten en alle applicaties opnieuw moeten installeren op mijn GN JB (root, stock), maar dit heb ik nog nooit gezien. Ik meen me te herinneren dat mijn telefoon één keer is vastgelopen tijdens het openen van de "Running" apps, maar dat was vóór de reset. Ik probeer nu snel door de lijsten te scrollen en van wat applicaties de "Info" te bekijken in Settings > Apps, maar ik zie geen vastloperij of zoiets.
Dit is een fout die ik regelmatig heb en als ik het google krijg ik genoeg mensen die het ook hebben, schijnt in Android 4.1.1 (stock, mijne is niet-rooted) te zitten. Je krijgt dus alleen de foutmelding als je je telefoon terugzet naar fabrieksinstellingen onder 4.1.1 en daarna apps opnieuw gaat installeren. Als je vervolgens redelijk wat apps hebt geinstalleerd kun je de fout als volgt krijgen;

Zorg dat je verschillende apps hebt gebruikt. Hierdoor hebben ze cache geheugen aangemaakt. Je gaat vervolgens naar Intellingen > Apps en daar klik je verschillende apps aan en ga je cache geheugen van die app verwijderen. Als je dit een beetje snel doet, je 'opent' dus de specifiaties van de apps, gooit de cache leeg, gaat terug en bladert naar de volgende app. Eventueel scroll je nog een keer tussen gedownloade apps, actieve apps, en alle apps. Doe je dit snel genoeg dan zal je zien dat je telefoon na een rondje apps checken (of je begint weer van vooraf aan) uiteindelijk vast loopt. Ofja freezed en na een seconde of 30 weer reageert. Bij mij gebeurt het iig, en ik lees ook genoeg verhalen op het web van anderen die het hebben, schijnt alleen bij 4.1.1 voor te komen die terug zijn gezet naar fabrieksinstellingen (dus niet als je tussentijds hebt geüpdatet).
Cerberus_tm schreef op dinsdag 09 oktober 2012 @ 02:54:
[...]
Het enige wat ik soms merk is dat hij automatisch probeert in te loggen op openbare Wifi, en dat hij dan denkt dat hij verbinding heeft, terwijl het niet werkt: dan gebruikt hij de mobiele verbinding niet. Dat is irritant, maar als ik Wifi uitzet maakt hij normaliter weer gewoon verbinding met mobiel internet.
Je hebt een instelling dattie niet automatisch op openbare netwerken inlogt (en hiervan melding maakt), dit kan je aanpassen. Je telefoon logt dan alleen in op bekende netwerken en je kan gewoon wel scannen en netwerken toevoegen. Zou ik ff veranderen (heb ik zelf ook gedaan).
Bolletje schreef op dinsdag 09 oktober 2012 @ 02:58:
[...]
Ja, die wegvallende / scramblende gesprekken heb ik ook! Tenminste, als ik met iemand in gesprek ben dan hakkelt het gesprek zeg maar. Dan is het zo dat bij de wederpartij er kleine stukjes wegvallen.
[...]
Ik draai inderdaad Jelly Bean (4.1.1.). Heb ik altijd op mijn Galaxy Nexus gedraaid, dus ik heb geen ervaring met ICS met dit toestel.
Ja, dan wens ik je veel succes. Ik heb dit zelf ook gehad (je kan uitgebreide foutomschrijving terug lezen, dit heb ik eerder gepost) maar ik ben hier een behoorlijke tijd mee bezig geweest om dit probleem op te lossen. Ik heb verschillende maanden (!) gesprekken genoteerd en doorgestuurd naar HN en m'n simkaart ook laten vervangen (is gewoon gratis bij problemen hoor). Uiteindelijk is niet echt boven water gekomen wat het probleem veroorzaakt heeft maar plots was het afgelopen.

Ik denk eerlijk gezegd dat ze me opnieuw hebben aangesloten of iets dergelijks. Ik had iig hakkelende gesprekken, zowel aan eigen kant als aan kant van degene die ik sprak, en zelfs ook beide wel eens. Tevens had ik ook (maar dit is niet de hele periode geweest) dat dataverbindingen plots weg waren. Dit is verder niet normaal, ik zou daar zeker actie op ondernemen. Ik kan je nu eigenlijk al verzekeren dat je hier wel een tijdje zoet mee gaat zijn maar ik zou het zeker aankaarten. Bij mij werd het na een tijdje ook steeds erger (tot halve minuut wegvallen en scramblen).
Fabienvg schreef op dinsdag 09 oktober 2012 @ 16:16:
[...]
Ben ik dan verplicht tóch weer die 275 bundel te kopen de volgende maand? Dus dat ik dan 100+275=375 units heb?
Of kan ik ook gewoon vrolijk doorgaan met mijn 100 units, en weer opwaarderen wanneer dan ook die 100 units op zijn?
Je bent verplicht om iedere maand je units aan te kopen. Je kan niet zeggen dat je pas opwaardeert wanneer je wil.
Wolly schreef op dinsdag 09 oktober 2012 @ 18:29:
[...]
Is het ook mogelijk om het internet dan te laten blokkeren vanuit HN wanneer de limiet wordt overschreden?
Nee, dit kan niet. Als je internetbundel op is gaat het hierna van je gewone tegoed af, je krijgt hier ook geen sms-bericht van. Als je gewone tegoed op is en je hebt automatisch opwaarderen niet aanstaan zal je uiteindelijk wel geblokkeerd worden maar dan kan je dus ook zelf niet meer bellen. Je krijgt wel een sms als je beltegoed onder 3 euro komt, of, wanneer je automatisch opwaarderen aan hebt staan een melding dat je beltegoed opnieuw aangevuld is (en dus van je rekening afgeschreven zal gaan worden) zoals masterbas al meldde.
Fabienvg schreef op dinsdag 09 oktober 2012 @ 21:40:
[...]
Zoals je waarschijnlijk wel mijn bedoeling begrepen hebt, moet je dus de mobiele data verbinding uit zetten. Deze optie zit gewoon bij je notifications indien je een Android toestel hebt.
Deze optie zit alleen onder notifications als je Android hebt met een schil. Niet in de standaard stock - kale - Android. Je kan overigens wel gemakkelijk bij de instellingen je data uitschakelen of een snelkoppeling (of widget) op je achtergrond maken, dus dat is geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
McLatey schreef op woensdag 10 oktober 2012 @ 01:20:
[...]

Zorg dat je verschillende apps hebt gebruikt. Hierdoor hebben ze cache geheugen aangemaakt. Je gaat vervolgens naar Intellingen > Apps en daar klik je verschillende apps aan en ga je cache geheugen van die app verwijderen. Als je dit een beetje snel doet, je 'opent' dus de specifiaties van de apps, gooit de cache leeg, gaat terug en bladert naar de volgende app. Eventueel scroll je nog een keer tussen gedownloade apps, actieve apps, en alle apps. Doe je dit snel genoeg dan zal je zien dat je telefoon na een rondje apps checken (of je begint weer van vooraf aan) uiteindelijk vast loopt. Ofja freezed en na een seconde of 30 weer reageert. Bij mij gebeurt het iig, en ik lees ook genoeg verhalen op het web van anderen die het hebben, schijnt alleen bij 4.1.1 voor te komen die terug zijn gezet naar fabrieksinstellingen (dus niet als je tussentijds hebt geüpdatet).
Ah OK, dus je moet veel cache legen. Dat doe ik inderdaad nooit, vandaar dat ik dit nog nooit heb gezien. Ik zal er eens op letten als ik eens geheugen moet opschonen.
[...]

Je hebt een instelling dattie niet automatisch op openbare netwerken inlogt (en hiervan melding maakt), dit kan je aanpassen. Je telefoon logt dan alleen in op bekende netwerken en je kan gewoon wel scannen en netwerken toevoegen. Zou ik ff veranderen (heb ik zelf ook gedaan).
Oh ja, ik denk dat ik het verkeerd had: het gebeurt wanneer ik verbonden ben met Wifi, maar niet met internet. Dat kan wanneer de verbinding dus zwak is, of wanneer je nog door moet klikken, zoals op Wifi in de trein. Dan gebruikt hij niet automatisch mobiel internet: je krijgt gewoon een "no page found" in je browser. Dat zou niet moeten.

Hij maakt niet automatisch verbinding met nieuwe Wifi-netwerken, daar vergiste ik mij (klopt toch?); dat kun je niet eens aanzetten, voor zover ik kan zien. Wat je wel kunt instellen is dat je een bericht krijgt als er een open verbinding in je buurt is: dat verwarde me misschien.

Verder maakt hij wel automatisch verbinding met netwerken waar je al een paswoord voor ingesteld hebt: dan kun je ook op bovenstaande manier tijdelijk geen toegang tot internet hebben, als je b.v. wegloopt van huis met je internet-radio aan, op het moment dat je bijna buiten bereik van de Wifi bent; of wanneer je juist je huis nadert (denk ik).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Fabienvg schreef op dinsdag 09 oktober 2012 @ 16:16:
[...]

Stel ik heb een 275mb basisbundel. Van deze 275 units heb ik aan het einde van de maand 100 units over. Ben ik dan verplicht tóch weer die 275 bundel te kopen de volgende maand? Dus dat ik dan 100+275=375 units heb?
Zoals de anderen zeggen ben je inderdaad verplicht elke maand een bundel af te nemen; je kunt evenwel je bundel wijzigen naar de allerlaagste bundel, als je al flink wat tegoed hebt opgespaard. Je kunt je bundel dan weer omhoogzetten wanneer je voorraad op is, aangezien je 1x per maand je bundel kunt veranderen. Dat gaat wel pas in voor de maand erop, geloof ik.

Ik las ergens dat tenminste de Schiphol-korting dan gewoon behouden blijft; en ik neem aan dat andere kortingen ook behouden blijven, maar dat zou je even moeten dubbelchecken.

Het enige is wel dat je voorraad minder waard wordt in units op het moment dat je hem omlaag zet (hoewel hij in geld uitgedrukt gelijk blijft): bij de hoogste bundel gaat er b.v. 3.8 cent van je bundel af per minuut/SMS/MB, maar bij de laagste 4.5 cent, of zoiets (dat laatste bedrag verzin ik ter plekke, zou je even moeten checken). Het tarief per minuut hangt dus af van welke bundel je die maand actief hebt.

[ Voor 13% gewijzigd door Cerberus_tm op 10-10-2012 06:24 ]

Pagina: 1 ... 11 ... 64 Laatste

Let op:
Voor Thoorn en dergelijke diensten is dit topic: Sparen/verdienen met je beltegoed: Ervaringen & Discussie