Het ligt eraan wat voor telefoon en operating system je gebruikt. Als je op een iphone na ieder bericht op de home button drukt dan sluit deze doorgaans ook naast het programma de dataverbinding af. Hetzelfde met je browser sluiten, whatsapp berichten worden binnengehaald op basis van push notificaties (bij Android werkt dit net iets anders).
Zoals hier al vaker is besproken hebben, en nu ook wordt besproken, hebben veel gebruikers uiteenlopende ervaringen mbt data. De een gebruikt 1/3 meer, de ander 1/10e. Het ligt aan je gebruik, doorgaans zijn veel korte sessie's uiteraard in praktijk relatief duurder dan meer data in 1x binnen halen vanwege de afronding.
Voor de mensen die aan deze info niet genoeg hebben; ik heb reeds eerder zeer uitgebreid mijn ervaringen beschreven mbt data. Een tijd heb ik een iPhone 3G gebruikt (dus wel met ios 3 huppeldepuppeltje, niet met de nieuwste versies), zowel gecombineerd met wlan als een tijd zonder wlan en dus alleen op mobiel data, en hiernaast ook een hele tijd een galaxy nexus. Mijn conclusie is dat als je je data een beetje 'normaal' houdt, lees: mail, whatsapp, facebook, twitter, linkedin, af en toe wat pagina's, dat het best te doen is, zeker met 500mb. Hou er alleen rekening mee dat je geen dolle dingen gaat doen als muziek streamen, youtubefilmpjes kijken etc, want dan kan je in totaal wel wat data opstoken. Mijn gebruik gecombineerd met wlan (heb bijna altijd wlan) komt zowel bij android als ios 3 uit op ongeveer 50mb/maand, waarbij ik op enkel mobiel internet uit kwam op ongeveer (max.) 350 mb (ik gebruik mijn telefoon vrij intensief).
Als je een data abonnement aanvraagt dan dien je dit een aantal dagen (ik dacht 5) VOOR de maand te doen waarin je 'm wil gebruiken, gezien ie pas ingaat de maand erop. Gezien HN mijn portal nog steeds niet gefixt heeft (heb al 2 maanden dat ik niks meer kan zien als ik inlog, gezien ik komende week toch verhuis van provider laat ik het er maar bij zitten) kan ik dit niet precies zien, maar je databundel gaat dan die maand erop in. Zeg je de bundel weer op dan wordt deze ook pas de volgende maand weer beëindigd omdat je reeds voor die maand hebt afgerekend. Je kan dus niet in een maand meerdere keren aan- en uitzetten gezien je voor de maand erop volgend bepaald of je 'm aan of uit hebt staan en dan vooraf betaalt.
Bolletje schreef op maandag 08 oktober 2012 @ 20:56:
Nog een noot: ik heb nu recentelijk wel vaak dat mijn mobiele verbinding wegvalt. Het aan- / uitzetten bij instellingen helpt dan niet. Ik moet de telefoon dan opnieuw opstarten of even in vliegtuigmodus en weer gewoon om weer de dataverbinding terug te krijgen.
Is dit een bekend probleem bij mensen? Ligt dit aan HN of is het toch het toestel?
Heb dit zelf ook gehad. Het kan liggen aan HN (ik had daarnaast ook wegvallende / scramblende gesprekken. Uiteindelijk is dit bij mij wel opgelost.
Het ligt er alleen wel aan welke softwareversie je draait op je galaxy nexus; 4.0.4 (uit m'n hoofd) had iig een bug dat dit probleem kan veroorzaken (ik heb dit eerder in dit topic gemeld, zou je ff kunnen terugkijken, ging tevens over verlies van netwerk in slaapstand). De laatste versie (Jelly Bean) heeft dit probleem echter niet meer.
Overigens heeft deze (4.1) wel het probleem dat als je je telefoon terug zet naar fabrieksinstellingen, vervolgens apps installeert, en hier in het app menu snel doorheen bladert (dus app info openen, en liefst cache bij apps verwijderen, en dit zo snel bij meer apps doet) dat de telefoon uiteindelijk vast blijft hangen en pas na een seconde of 30-60 weer reageert. Dit is alleen als je de telefoon opnieuw terug zet naar fabrieksinstellingen en apps gaat installeren, niet als je update vanaf een oudere versie en je telefoon blijft gebruiken. Dat je dat dus ff weet voordat je 'm evt terugzet naar fabrieksinstellingen.
Freakster86 schreef op maandag 08 oktober 2012 @ 21:40:
Ik krijg de melding "geen service". Gewoon niks doet 't dan. Soms is het maar heel even, maar ik heb ook al een paar keer de telefoon moeten herstarten. Of dat nou aan de nieuwe rom op mijn legend ligt of aan HN...
Vaak is het zo dat bij custom roms problemen ontstaan met de radio (welke dus je telefoon verbindt met het netwerk). Ik zou evt testen met wat meer of een andere telefoon, het kan uiteraard ook een netwerkprobleem zijn. Dan zou je een nieuwe simkaart moeten krijgen i guess, dus ik zou als het probleem zich blijft aanhouden contact opnemen met HN klantenservice.
Soldaaatthijs schreef op maandag 08 oktober 2012 @ 22:09:
Sinds een week een abonnement bij hollandsnieuwe en ben vere weg van tevreden.
Mijn internet snelheid is 40 kbps, dit terwijl een kennis 2000kbps heeft. Ik snap niet waardoor dit mogelijk is. Het enige verschil is dat mijn mnc niet op 04 kan maar op 07 staat.
Simtoolkit wel (juist) ingesteld? APN nog eens doorgenomen? Alle stappen van toestelinstellingen gevolgd? Je telefoon op 3G gezet? Met je oude abonnement/prepaid had je wel OK snelheid? Als het antwoord op al deze vragen ja is dan zou ik ff contact opnemen met HN klantenservice, want dan is het niet normaal. Heb je toevallig je simkaart zelf bijgeknipt? Heb je dit correct gedaan? Misschien is daarmee wat beschadigd? Kleine kans hoor, ik denk dat het of in je telefoon of in de aansluiting op het netwerk zit.
[
Voor 47% gewijzigd door
Harrie_ op 09-10-2012 02:12
]