Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 247292

Let er wel op dat je bij de twee goedkoopste abonnementen geen internet hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anoniem: 247292 schreef op woensdag 10 oktober 2012 @ 14:00:
Let er wel op dat je bij de twee goedkoopste abonnementen geen internet hebt.
Ooh, ja, God, dat is waar. Je databundel vervalt zeker ook als je downgrade naar de twee laagste abonnementen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperKneus
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09:46
ik werk in de buurt van Schiphol dus kan er makkelijk langs gaan. Hoe werkt die deal precies? Het abo van mijn moeder is verlopen en ik wilde via de site van HN voor haar overstappen van HI naar HN. Als ik die de Schiphol automaat hem nog goedkoper kan krijgen dan wil ik dat wel proebren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Als je de SIM-kaart uit de Schiphol-automaat koopt, betaal je eenmalig iets van € 15, maar vervolgens krijg je wel tot 2 jaar 50 % korting op de basisbundel. Het kortingstarief staat op/in de automaat. Je ziet de korting pas in Mijn HN als je je abonnement volledig aangemeld hebt en ermee gebeld hebt. De korting op de databundel kun je via de gewone manier krijgen, bij het registreren wordt die neem ik aan automatisch toegevoegd. Zo ging het allemaal bij mij, in elk geval, tijdens de vorige Schiphol-ronde; kan niet garanderen dat het nu precies hetzelfde gaat, maar neem aan van wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12:26
Cerberus_tm schreef op donderdag 11 oktober 2012 @ 23:42:
Als je de SIM-kaart uit de Schiphol-automaat koopt, betaal je eenmalig iets van € 15,
Gelukkig is het maar vijf euro... ;-)
Je ziet de korting pas in Mijn HN als je je abonnement volledig aangemeld hebt en ermee gebeld hebt.
Klopt, maar daarvoor zie je het ook al bij het aanmelden/bestellen en het selecteren van je belminuten en opties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperKneus
oke, dat klinkt goed.

Kan je dan ook nog je oude nummer behouden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
musicfreak schreef op vrijdag 12 oktober 2012 @ 06:39:
[...]

Gelukkig is het maar vijf euro... ;-)

[...]

Klopt, maar daarvoor zie je het ook al bij het aanmelden/bestellen en het selecteren van je belminuten en opties.
Oh, maar 5 euro? Dat valt mee.

Ik zag de Schiphol-korting pas veel later in het proces (heb daarover nog naar de klantenservice gebeld), maar misschien is dat nu verbeterd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SuperKneus schreef op vrijdag 12 oktober 2012 @ 11:48:
Kan je dan ook nog je oude nummer behouden?
Je kunt gewoon nummerbehoud doen met HN, heb ik vorige maand nog gedaan. Zijn ze dat ook niet wettelijk verplicht?

[ Voor 8% gewijzigd door Cerberus_tm op 12-10-2012 18:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sphere
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 10:26

sphere

Debian abuser

Loopt de tijd 2-3 minuten achter of ligt het aan mijn toestel?

http://stackoverflow.com/questions/1732348/regex-match-open-tags-except-xhtml-self-contained-tags/1732454#1732454

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ehm, de tijd loopt meestal op tijd.
Wat bedoel je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
Cerberus_tm schreef op vrijdag 12 oktober 2012 @ 18:32:
[...]
Ik zag de Schiphol-korting pas veel later in het proces (heb daarover nog naar de klantenservice gebeld), maar misschien is dat nu verbeterd?
Nu je het zo zegt was het een paar maanden terug inderdaad zo dat een andere actie van HN de Schiphol actie zeg maar overschreef. Toen zag je de korting inderdaad pas op het eind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sphere

sphere

Debian abuser

Cerberus_tm schreef op zaterdag 13 oktober 2012 @ 02:05:
Ehm, de tijd loopt meestal op tijd.
Wat bedoel je?
Dat de netwerktijd 2-3 minuten achterloopt op mijn toestel. Vergelijk de tijd op je toestel eens met de tijd hier:
http://www.timeanddate.com/worldclock/

Mijn SGS3 loopt 3 minuten achter als ik hem instel op "door netwerk aangeleverde tijd gebruiken"

http://stackoverflow.com/questions/1732348/regex-match-open-tags-except-xhtml-self-contained-tags/1732454#1732454

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Oh, wat raar? Mijn toestel staat op netwerktijd, en het heeft dezelfde tijd als die site (en als mijn PC). Ik loop dus nergens achter (tenminste niet in dit opzicht). Wat kan er op jouw telefoon aan de hand zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister_Gaus
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 14-06 18:53
sphere schreef op zondag 14 oktober 2012 @ 00:05:
[...]

Dat de netwerktijd 2-3 minuten achterloopt op mijn toestel. Vergelijk de tijd op je toestel eens met de tijd hier:
http://www.timeanddate.com/worldclock/

Mijn SGS3 loopt 3 minuten achter als ik hem instel op "door netwerk aangeleverde tijd gebruiken"
Bij mij loopt hij inderdaad ook 3-4 min achter. Mijn vader heeft hetzelfde probleem. Is al een dag of 5 zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14:57
Heb er geen last van, Amsterdam/Zaanstad regio, twee toestellen bij HN. Welke regio zitten jullie? Heb namelijk bij een eerder dergelijk probleem (bij Vodafone) gemerkt dat het toen niet om een landelijk, maar regionaal probleem ging,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister_Gaus
  • Laatst online: 14-06 18:53
Regio Achterhoek/Twente

Ik heb hem gisteren maar op handmatig gezet (stond bijna 5 min minuten achter). Nu net weer terug gezet naar netwerk tijd en nu pakt hij hem gewoon goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sphere

sphere

Debian abuser

Als ik mijn telefoon reboot, dan pakt hij na het invoeren van de pincode even de goede tijd, en dan springt hij ineens 5 minuten terug. 8)7

edit: what the hell...
  1. Reboot telefoon
  2. Telefoon geeft goede tijd aan (ik neem aan netwerk)
  3. Telefoon sprint vervolgens 5 minuten terug.
  1. Zet netwerk tijd sync uit
  2. Reboot telefoon
  3. Telefoon geeft goede tijd aan
  4. Zet netwerktijd sync aan
  5. Telefoon geeft goede tijd aan
Maar waag het niet om weer te rebooten, dan is de tijd weer stuq(tm). :F

[ Voor 59% gewijzigd door sphere op 16-10-2012 15:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 478323

Ik wil graag overstappen van prepaid Telfort naar abbo van HN met nummerbehoud, iemand ervaring?

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 478323 op 16-10-2012 22:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Vreemd! Amsterdam/geen tijdsprobleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anoniem: 478323 schreef op dinsdag 16 oktober 2012 @ 21:59:
Ik wil graag overstappen van prepaid Telfort naar abbo van HN met nummerbehoud, iemand ervaring?
Volgens mij gaat bij de meesten hier nummerbehoud gewoon goed. Ik ben zonder probleem overgestapt van T-Mobile naar HN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
Bij mij ging het ook prima, van Simyo naar HN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 286128

Cerberus_tm schreef op woensdag 17 oktober 2012 @ 00:18:
Vreemd! Amsterdam/geen tijdsprobleem.
Idem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chippie777
  • Laatst online: 04:21
Ik heb via dealdirect een 275 abo bij hollandsnieuwe afgesloten. Helaas berekend HN de korting die ik via dealdirect zou krijgen niet door. Al een email gestuurd maar daarop (nog) geen reactie gehad. Geprobeerd te bellen maar de wachttijd krijg je niet te horen en ik vraag mijzelf dus of hoe lang ik aan de lijn moet blijven.
Vandaag opnieuw via het contact formulier de vraag gesteld hoe dit kan.
Iemand dezelfde ervaringen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vitruvius
  • Registratie: Juli 2010
  • Nu online
275 + 500MB + HTC Desire C, 16,75 euro p/m. http://www.kijkshop.nl/pr...1-710/telecom-aanbieding/

Weet iemand wat je betaald (p/m + overige kosten) als je op schiphol een 275 + 500MB abonnement haalt? Kan je dan nog nummer behoud aanvragen en de 500MB bundel later uitzetten?

Robbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greatgonzo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:23

greatgonzo

schit-te-rend!

Meer mensen last van het feit dat whatsapp laat aankomt? Of zou mijn telefoon het probleem kunnen zijn. Ik zit in principe op de wifi van het werk, maar die valt soms weg.

Zojuist sprong hij dus gewoon naar mijn data verbinding, en nu krijg ik wel de whatsapp binnen. Maar die was al 4 uur geleden verstuurd. Waar zou het aan kunnen liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rednas_N
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 13:14
Hoi, ik heb inderdaad ook een probleem met whatsapp. Bericht en komen allemaal vrij laat aan, behalve als ik op wifi zit.

Just do it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolletje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 13:55

Bolletje

Moderator Harde Waren
Oo, dat heb ik al een geruime tijd. Ik dacht eerder dat het mijn telefoon (Galaxy Nexus) was die de dataverbinding op standby zet ofzo.

Je krijgt dan inderdaad pas de berichten als je zelf even Whatsapp opent. Dan gaat het voor die minuten daarna wel weer instant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rednas_N
Ik denk dat dat komt omdat hollandsnieuwe je verbinding na 30 minuten sluit. Daarnaast loopt mijn tijd sinds kort ook 5 minuten achter. Ik zit in de omgeving Breda en Rotterdam.

Just do it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greatgonzo

greatgonzo

schit-te-rend!

Bolletje schreef op woensdag 17 oktober 2012 @ 16:06:
Oo, dat heb ik al een geruime tijd. Ik dacht eerder dat het mijn telefoon (Galaxy Nexus) was die de dataverbinding op standby zet ofzo.

Je krijgt dan inderdaad pas de berichten als je zelf even Whatsapp opent. Dan gaat het voor die minuten daarna wel weer instant.
maar voor een paar minuten ja? Dat schiet toch niet op :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolletje

Bolletje

Moderator Harde Waren
greatgonzo schreef op woensdag 17 oktober 2012 @ 16:13:
[...]

maar voor een paar minuten ja? Dat schiet toch niet op :?
Dat is mijn ervaring ja.

Maar dat verschilt heel erg. Ik krijg nu pas een melding van mijnt telefoon (16:34) dat ik een bericht heb. Kijk ik bij Whatsapp en zie ik zo dat bericht al van 16:13 is.

Ik weet niet waar de fout zit; of het nou de telefoon of HN is.

[ Voor 3% gewijzigd door Bolletje op 17-10-2012 16:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greatgonzo

greatgonzo

schit-te-rend!

Uit het feit dat er meer mensen last mee hebben, zou ik zeggen: HN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rednas_N
Bolletje schreef op woensdag 17 oktober 2012 @ 16:36:
[...]

Dat is mijn ervaring ja.

Maar dat verschilt heel erg. Ik krijg nu pas een melding van mijnt telefoon (16:34) dat ik een bericht heb. Kijk ik bij Whatsapp en zie ik zo dat bericht al van 16:13 is.

Ik weet niet waar de fout zit; of het nou de telefoon of HN is.
Volgens mij heeft dat hiermee te maken:
Hoe een datasessie wordt beëindigd hangt af van je mobiele telefoon. Sommige modellen (zoals de Iphone) sluit iedere keer dat je internet verlaat je sessie af. Andere telefoons, zoals sommige Nokia modellen sluiten een sessie pas af op het moment dat je je internet browser afsluit. Zo ook gaat het bij het ontvangen van email. In het geval dat je mobiele telefoon de datasessie open laat staan zal het netwerk van hollandsnieuwe de sessie afsluiten na 30 minuten geen up-of download activiteit.
Ik heb op mijn Galaxy Nexus ook het probleem dat WhatsApp berichten niet meteen binnenkomen, maar pas op het moment dat ik het programma open.

Just do it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sphere

sphere

Debian abuser

Mijn collega heeft het whatsapp probleem volgens mij met WiFi ipv 3G en met een S2. Dus compleet andersom :D Zal het eens navragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb geen probleem met Whatsapp-berichten, in elk geval nooit gemerkt dat ze later binnenkwamen. Het is echt niet zo dat je niet normaal kunt Whatsappen met HN. Ik krijg ook altijd regenwaarschuwingen van Buienalarm binnen etc. De sessie wordt alleen na 30 minuten afgebroken bij geen activiteit, maar ik geloof dat push-berichten de sessie openhouden, dus dan kan dat volgens mij echt niet zijn waar jullie last van hebben.

Het kan ofwel zijn dat er een probleem is bij HN dat alleen bepaalde klanten of regio's treft (kan), of dat jullie ieder een probleem op je telefoon hebt. Als meerderen van jullie precies dezelfde problemen hebben (verkeerde tijd + vertraagde berichten) zou het kunnen dat HN inderdaad de oorzaak is. Ik zou voor de zekerheid wel eerst even Whatsapp opnieuw installeren, kijken of dat helpt. Berichten kun je on-line back-uppen.

Sterkte!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 286128

Inmiddels ook contact via andere forum gelegd door iemand met/van Vodafone webcare en
de fout ligt bij Vodafone, althans sinds 4/5 dagen klagen HIER en elders veel mensen, dus
dat verklaart het HN probleem ook m.i. Zal vast- en zeker snel solved zijn. Ze weten er in
ieder geval van (de tijdsverschillen dan hè :>)

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 286128 op 18-10-2012 11:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rednas_N
Zou fat misschien ook de oorzaak van het Whatsapp probleem kunnen zijn?

Just do it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sphere

sphere

Debian abuser

Anoniem: 286128 schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 11:13:
Inmiddels ook contact via andere forum gelegd door iemand met/van Vodafone webcare en
de fout ligt bij Vodafone, althans sinds 4/5 dagen klagen HIER en elders veel mensen, dus
dat verklaart het HN probleem ook m.i. Zal vast- en zeker snel solved zijn. Ze weten er in
ieder geval van (de tijdsverschillen dan hè :>)
Dankjewel, het is echt megairritant op kortje ritjes, 15-20 minuten en dan 5 minuten te laat vertrekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
Mijn vriendin heeft een 1 jarig HN 275 abo zonder internetbundel met korting, geen Schiphol SIM. Als ik via mijn HN haar abo wil veranderen dan krijg ik het volgende te zien:

Let op: je kan je korting verliezen bij wijziging van je bundel.
Je behoudt de korting als je kiest voor een Sim Only 275 of 550 abonnement. Als je kiest voor een Sim Only 75 of 175 abonnement vervalt de korting.

Ik heb een Schiphol abo, 275 met 500MB internet. Bij mij staat er alleen:

Alhoewel er staat 'je kan' ben ik er nu toch een beetje beducht voor om mijn abonnement te veranderen. Heeft iemand hier met een Schiphol SIM al eens succesvol met korting een 'upgrade' naar 550 minuten gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montu
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 05-06 18:26
musicfreak schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 07:51:
Mijn vriendin heeft een 1 jarig HN 275 abo zonder internetbundel met korting, geen Schiphol SIM. Als ik via mijn HN haar abo wil veranderen dan krijg ik het volgende te zien:

Je behoudt de korting als je kiest voor een Sim Only 275 of 550 abonnement. Als je kiest voor een Sim Only 75 of 175 abonnement vervalt de korting.

Ik heb een Schiphol abo, 275 met 500MB internet. Bij mij staat er alleen:

Alhoewel er staat 'je kan' ben ik er nu toch een beetje beducht voor om mijn abonnement te veranderen. Heeft iemand hier met een Schiphol SIM al eens succesvol met korting een 'upgrade' naar 550 minuten gedaan?
Dat heb ik nog niet gedaan, echter kan ik je met zekerheid zeggen dat een upgrade van de 275 naar de 550 bundel én vice versa geen invloed heeft op je korting van zowel de basisbundel als de internetbundel.

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
Fijn! Maar ehm hoe weet je dat zo zeker dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sphere

sphere

Debian abuser

Tijd probleem begint me nu wel de keel uit te hangen Google authenticator raakt er van over de zeik. Daarnaast heb ik vandaag een keer of vier gebeld en bij elk gesprek klachten van de andere kant dat het geluid wegvalt. Had gehoopt dat dat bij een dochter van Vodafone wel goed zou zijn. Bah.

Regio Coevorden is dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wootism
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

Wootism

aaibaar

Zó!
Net ook mijn HN 275 abo besteld :)
Ben nu vooral benieuwd hoe het opzeggen van mijn mijn huidige T-mobile abo verloopt.
En hoe zit dat precies met die micro-simkaart die mijn iPhone gebruikt? Of is het tegenwoorden allemaal micro-sim? Ah dat stond dus gewoon op de site :P

[ Voor 39% gewijzigd door Wootism op 20-10-2012 15:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montu
musicfreak schreef op zaterdag 20 oktober 2012 @ 10:11:
Fijn! Maar ehm hoe weet je dat zo zeker dan?
Omdat de 275 -en 550 basisbundel beide je de mogelijkheid geven om een extra internetbundel (van 500 MB) te kiezen. Voor beide basisbundels geldt de korting voor de internetbundel.

Switchen tussen die twee basisbundels is dus prima.

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montu
Overigens krijg ik na het gebruiken van *101# mijn tegoed van mijn basisbundel te zien en na enkele ogenblikken mijn resterende hoeveelheid data in MB van mijn internetbundel.

Omdat eerder in dit topic niemand kon zeggen of de afronding van 100kb veel invloed had, vond ik het vreemd dat niemand dit op deze manier handig kon natrekken. Iedereen krijgt neem ik aan óók die tweede melding na het gebruiken van *101#?

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• antonboonstra
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14:25

antonboonstra

8815Wp | WP | Tesla | Zero

Als je geen aparte internetbundel afsluit, krijg je ook niet die extra melding. Mijn tweede melding is "fijne dag verder".

📸Canon EOS 5D IV 🚁DJI Mavic Pro 🏍️Zero SR ⚡Tesla M3 LR 🌡️Daikin US 3.5kW ☀️8815Wp 🔋Marstek Venus-E 5,12 kWh Tweakers PVOutput lijst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Ik gebruik nu sinds twee weken mijn HN-275 sim only + 500MB bundel. Android 4.1.2. geeft aan dat ik nu verstookt heb: 5,06 MB. 3G Watchdog zegt: 4,89MB. HN noteert via *101# en online: 6MB. Dus al met al ben ik nu 20% meer data kwijt door de afronding. Nu scheelt het dat ik vaker op WiFi zit dan dat ik mijn internetbundel er meteen door heen jas, maar in totaliteit zou dat inhouden dat ik rond de 400MB via Android/3G watchdog zo ongeveer mijn bundel zal hebben opgebruikt wanneer ik HN raadpleeg via *101# of online. Nu snap ik wel dat je het niet 1 op 1 kunt doortrekken, want een beetje 20% van je bundel kwijt zijn aan afronding is wel flink :X Maar toch.. gaat snel als ze tien sessies keer op keer 100kb naar boven afronden, geeft al 1MB extra. En dan gaat vanzelf de wetmatigheid v/d grote getallen je parten spelen.

Ah well.. moet er sowieso aan wennen dat ik überhaupt een internetbundel heb. Afgelopen tijd heb ik mij prima met WiFi uit de voeten kunnen maken met mijn androidtoestel. Dus die 500MB moet meer dan genoeg zijn maandelijks. Wel jammer dat je die niet kunt opsparen net zoals je normale tegoed. Kan ik mooi een voorraadje aanleggen voor tijdens de kerstvakantie op reis ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
sphere schreef op zaterdag 20 oktober 2012 @ 14:22:... Had gehoopt dat dat bij een dochter van Vodafone wel goed zou zijn. Bah.

Regio Coevorden is dit.
Het is juist niet goed bij Vodafone: in een andere thread las it dat sommige mensen er ook last van hebben die bij Vofadone zitten. Daar werd ook gezegd dat Vodafone aan het probleem werkt. Ik neem aan dat Het probleem bij Vodafone de oorzaak is van het probleem bij HN. Sinds de grote brand van april heeft Vondafone wel vaker dit soort dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Joosie200 schreef op zaterdag 20 oktober 2012 @ 16:18:
Ik gebruik nu sinds twee weken mijn HN-275 sim only + 500MB bundel. Android 4.1.2. geeft aan dat ik nu verstookt heb: 5,06 MB. 3G Watchdog zegt: 4,89MB. HN noteert via *101# en online: 6MB. Dus al met al ben ik nu 20% meer data kwijt door de afronding. Nu scheelt het dat ik vaker op WiFi zit dan dat ik mijn internetbundel er meteen door heen jas, maar in totaliteit zou dat inhouden dat ik rond de 400MB via Android/3G watchdog zo ongeveer mijn bundel zal hebben opgebruikt wanneer ik HN raadpleeg via *101# of online. ...
Nu neem je aan dat het percentage altijd gelijk blijft. Maar ik denk juist dat het percentage kleiner wordt naar mate je totate gebruik groter wordt, omdat dat meestal betekent dat je een beperkt aantal keer heel veel data gebruikt, zoals een filmpje kijken, een uur radio luisteren, zoiets. Maar bij zo'n actie heb je maar één sessie, dus maar één keer afronding extra, terwijl je misschien wel een paar keer per dag afronding hebt als je gewoon rondloopt met je telefoon aan in je broekzak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
Hier geen tijd probleem o.i.d. (Nijmegen), die loopt gewoon goed.

Waar ik wel last van heb is het volgende:
- What's app komt 'later' aan? Als ik de telefoon unlock krijg ik ineens het notificatie geluidje en dan kijk je, zie je dat het bericht van 10 min of een kwartier geleden is. Dit is niet altijd zo, maar wel regelmatig.

Daarnaast krijg ik soms het bericht 'geen service'. Of dit iets met mijn custom rom op mijn legend te maken heeft weet ik niet (nog geen andere kunnen testen). Soms heb ik gewoon 4 streepjes en zie ik 3G pijltjes doen, maar what's app wordt maar niet verstuurd.

Afronding van de bundel is daarentegen totaal geen probleem voor mij. Ik kom bij lange na niet aan de 500Mb op dit moment, maar de afwijking vind ik allersinds meevallen. Nu 50MB verbruikt en *101# geeft aan dat ik nog 442 overheb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
Fabienvg schreef op zaterdag 20 oktober 2012 @ 15:51:
[...]
Switchen tussen die twee basisbundels is dus prima.
Ok, tnx...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laminaatplaat
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 05-06 08:08
Ik heb zo'n simkaart van Schiphol gekocht en zit nu te twijfelen over welk abo ik zal nemen.

Ik denk over het nemen van het 550 abo en dan eventueel nog die extra 500mb. Graag zou ik eerst gewoon het losse 550 abo proberen en als ik het dan niet red later nog het 500mb abo erbij nemen. Op die 500mb krijg je nu echter 50% korting en ik vroeg me af of die korting ook geldig is voor mensen met een lopend abo bij HN.

[ Voor 7% gewijzigd door laminaatplaat op 23-10-2012 21:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megapaul
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 01:02
laminaatplaat schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 21:22:
Ik heb zo'n simkaart van Schiphol gekocht en zit nu te twijfelen over welk abo ik zal nemen.

Ik denk over het nemen van het 550 abo en dan eventueel nog die extra 500mb. Graag zou ik eerst gewoon het losse 550 abo proberen en als ik het dan niet red later nog het 500mb abo erbij nemen. Op die 500mb krijg je nu echter 50% korting en ik vroeg me af of die korting ook geldig is voor mensen met een lopend abo bij HN.
Voor de korting moet je je databundel gelijk aanzetten bij de keuze van je
abonnement. Je kan je data bundel vervolgens per maand uit en weer aan zetten
alleen je korting vervalt. ipv 5 euro.betaal je dan 10 euro.

Vragen mag altijd, het is alleen de vraag wat het antwoord is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laminaatplaat
Megapaul schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 21:34:
[...]

Voor de korting moet je je databundel gelijk aanzetten bij de keuze van je
abonnement. Je kan je data bundel vervolgens per maand uit en weer aan zetten
alleen je korting vervalt. ipv 5 euro.betaal je dan 10 euro.
Dan zou het dus voor de test situatie het beste zijn om een 550 abo te nemen met 500mb erbij. Dan een aantal maanden aankijken wat mijn verbruik is (ivb met afronden enzo) en dan mocht het nodig zijn de 500mb uitzetten en/of switchen naar 275 en daarmee mijn korting behouden van 50% op de maand kosten van het basis abo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nou, volgens mij is de korting op de databundel ook van toepassing als je hem toevoegt aan een bestaand abonnement, dat heb ik ergens gelezen. Dat wil zeggen, totdat ze de korting opheffen voor nieuwe klanten—maar het was eerst een lentekorting, toen een zomerkorting, nu een herfstkorting, steeds precies dezelfde korting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 155599

Mijn belbundel is vol en leeg.
Ik kan niet bellen. De nieuwe maand is wel ingegaan. Plus ik heb voor de zekerheid een tientje per inetbankieren eropgezet.

Dit staat er in mijn acc
26 oktober 2012 - 25 november 2012
Aangeschaft
Aangeschaft tegoed € 20,50

Maar op mijn telefoon *101# 0,00

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie_
  • Niet online

Harrie_

⠀                  🔴 🔴 🔴 🔴 🔴

Fabienvg schreef op zaterdag 20 oktober 2012 @ 15:56:
Omdat eerder in dit topic niemand kon zeggen of de afronding van 100kb veel invloed had, vond ik het vreemd dat niemand dit op deze manier handig kon natrekken. Iedereen krijgt neem ik aan óók die tweede melding na het gebruiken van *101#?
Buiten de post van antonboonstra, zoals je terug kan lezen, zijn er eerder verschillende discussies geweest over data en afronding. Of 100kb wel of niet veel invloed heeft is dan ook meermaals ter sprake geweest maar daarvoor zal je wel even het e.e.a. terug moeten lezen. Zoals eerder aangegeven heb ik er zelf al een aantal behoorlijke posts aan gespendeerd (iphone en android). Ik heb het zelf niet per mb lopen omrekenen (gezien het toch voor iedereen verschillend is - het ligt aan het feit hoe lang je sessies open houdt), kort gezegd is de conclusie dat als je internet niet te extreem veelvuldig gebruikt (dus keer lezen nieuws, syncen mail, facebook, etc.) dat 500mb per maand best te doen is. Ga alleen geen video's kijken, muziek streamen, etc. want dan hou je niet genoeg over aan het einde van de maand.
Freakster86 schreef op zaterdag 20 oktober 2012 @ 19:41:
Waar ik wel last van heb is het volgende:
- What's app komt 'later' aan? Als ik de telefoon unlock krijg ik ineens het notificatie geluidje en dan kijk je, zie je dat het bericht van 10 min of een kwartier geleden is. Dit is niet altijd zo, maar wel regelmatig.

Daarnaast krijg ik soms het bericht 'geen service'. Of dit iets met mijn custom rom op mijn legend te maken heeft weet ik niet (nog geen andere kunnen testen). Soms heb ik gewoon 4 streepjes en zie ik 3G pijltjes doen, maar what's app wordt maar niet verstuurd.
Whatsapp heb ik ook wel last van gehad. Ik kan dit echter niet precies aangeven gezien ikzelf juice defender gebruik om batterij te sparen. Dit betekent ook dat je dataverbinding vaker wordt afgekapt waardoor je berichten sowieso later binnenkrijgt... Geen service kan duiden op een probleem met je simkaart of idd met je ROM. Dat zou je moeten proberen met een ander toestel, het is wel zo, zoals je zelf inderdaad terecht aangeeft, dat custom roms wel kunnen zorgen voor problemen met de radio (en dus bereik).
Cerberus_tm schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 05:23:
Nou, volgens mij is de korting op de databundel ook van toepassing als je hem toevoegt aan een bestaand abonnement, dat heb ik ergens gelezen. Dat wil zeggen, totdat ze de korting opheffen voor nieuwe klanten—maar het was eerst een lentekorting, toen een zomerkorting, nu een herfstkorting, steeds precies dezelfde korting.
Dit zou ik wel even voor de zekerheid controleren, toen mijn abonnement was 'afgelopen' (en dus automatisch per maand verlengd werd) was het bij mij niet mogelijk om internet met korting toe te voegen. Of dit wel kan in een lopend contract kan ik je niet vertellen...
Anoniem: 155599 schreef op zaterdag 27 oktober 2012 @ 11:24:
Ik kan niet bellen. De nieuwe maand is wel ingegaan. Plus ik heb voor de zekerheid een tientje per inetbankieren eropgezet.

Dit staat er in mijn acc
Aangeschaft

Is het geld bij ingang van de nieuwe maand ook daadwerkelijk van je rekening afgeschreven? Zo ja, en je krijgt geen nieuw tegoed erbij (via *101#) kan je enkel contact opnemen met de klantenservice om het te laten fixen.

Hoeder van het Noord-Meierijse dialect

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TMoose
  • Laatst online: 11-06 20:21

TMoose

Mooooooose !!

Anoniem: 155599 schreef op zaterdag 27 oktober 2012 @ 11:24:

Dit staat er in mijn acc
Aangeschaft

Ik wilde zeggen dat ik hetzelfde ondervind, maar terwijl ik dit aan het typen ben komt er een smsje door dat m'n tegoed en databundel zijn aangevuld. 5 dagen te laat, maar voor mij nog net op tijd (had nog 35mb data over) aangevuld.
Op zich verder best tevreden, maar neem je bundels niet te krap.

Prusa mini+ & Xtool M1 & Anycubic Photon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• terrorgirl91
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 09-11-2012
Hoihoi ik heb een vraag.

Sinds vandaag kan ik niet meer bellen. Zelfs niet naar mijn saldoinformatie. Het geeft.aan dat ik netwerkproblemen heb of verkeerde mmi-code? Weet iemand hoe dit kan? Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chippie777
Sinds vandaag kan ik niet meer internetten over 3G. Het betreft een iPhone 3GS. Ik heb het opnieuw ingesteld maar het wil maar niet werken. 3G verschijnt wel op het scherm maar het werkt niet. Ik krijg de foutmelding dat ik geen abonnement op internet heb. (ik heb het 275 abo) HEt heeft twee maanden gewerkt en nu ineens niet meer.
Iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen? Wel al een paar keer gehad dat de instellingen vervangen waren door vodafone instellingen. heel vreemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwesiq
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 03-06 19:57
Heeft iemand ervaring met het afsluiten van een abonnement van HN icm een toestel via bijvoorbeeld studentmobiel als bestaande klant van HN? Zelf heb ik nu een 550 sim only abo van HN en binnenkort loopt mijn contract af en dacht aan verlenging, maar wil na een jaar of 6 wel eens een nieuw toestel. En op studentmobiel zag ik een aantal interessante opties.

Na een beetje speurwerk lijkt het erop dat je als klant van HN geen gebruik kan maken van een dergelijke actie, tenminste als je je nummer wilt behouden en niet twee abonnementen naast elkaar wilt hebben. Het lijkt mij eigenlijk een beetje vreemd dat wanneer je contract vernieuwd bij dezelfde provider dat je dan je nummer niet kunt behouden, terwijl dat bij overstappen wel mogelijk is. HN reageert niet op de vraag per mail, dus dacht ik kijk even of iemand hier ervaringen mee heeft.

Dank, dank, dank!

[ Voor 11% gewijzigd door Kwesiq op 07-11-2012 13:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
Dat soort acties zijn meestal voor nieuwe klanten, niet bestaande. Het is bij de grote providers nu eenmaal ook zo dat je bij verlenging minder toestel korting krijgt dan als "nieuwe" klant.
Je kan natuurlijk altijd een maandje omzetten naar prepaid bij een andere provider (met nummerbehoud dus), en dan weer terug naar HN als nieuwe klant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deadinspace
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-06 14:00

deadinspace

The what goes where now?

Ik ben op zoek naar een nieuw abonnement, en het model van HN staat me erg aan, maar ik maak me een beetje zorgen over het datasessiegedoe, en dan met name het verbreken van verbindingen na een half uur inactiviteit...
greatgonzo schreef op woensdag 17 oktober 2012 @ 16:01:
Meer mensen last van het feit dat whatsapp laat aankomt? [...] Zojuist sprong hij dus gewoon naar mijn data verbinding, en nu krijg ik wel de whatsapp binnen. Maar die was al 4 uur geleden verstuurd. Waar zou het aan kunnen liggen?
Rednas_N schreef op woensdag 17 oktober 2012 @ 16:06:
Hoi, ik heb inderdaad ook een probleem met whatsapp. Bericht en komen allemaal vrij laat aan, behalve als ik op wifi zit.
Bolletje schreef op woensdag 17 oktober 2012 @ 16:06:

Rednas_N schreef op woensdag 17 oktober 2012 @ 17:11:
[...]

Ik heb op mijn Galaxy Nexus ook het probleem dat WhatsApp berichten niet meteen binnenkomen, maar pas op het moment dat ik het programma open.
Hebben meer mensen dit? Ik vrees namelijk dat dit veroorzaakt wordt door het feit dat inactieve verbindingen na een half uur gesloten worden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie_
  • Niet online

Harrie_

terrorgirl91 schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 17:46:
Hoihoi ik heb een vraag.

Sinds vandaag kan ik niet meer bellen. Zelfs niet naar mijn saldoinformatie. Het geeft.aan dat ik netwerkproblemen heb of verkeerde mmi-code? Weet iemand hoe dit kan? Alvast bedankt
Verkeerde MMI-code wil zeggen dat je telefoon geen aansluiting meer heeft op het netwerk (ook al zie je dat je bereik hebt).
Ook een andere telefoon met je simkaart al een keer geprobeerd? Je zou eens je batterij uit je telefoon kunnen trekken als deze nog aanstaat en deze dan een kwartier later terug doen en je telefoon opnieuw opstarten.
Werkt het hierna nog niet probeer dan eens handmatig naar netwerken te zoeken en je aan te melden op KPN of T-Mobile. Dit werkt vervolgens niet, en hierna opnieuw HN aan te klikken. Heb je dan wel weer verbinding? Zo niet, bij hierboven alle handelingen, dan zou ik contact opnemen met de klantenservice.
chippie777 schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 19:09:
Sinds vandaag kan ik niet meer internetten over 3G. Het betreft een iPhone 3GS. Ik heb het opnieuw ingesteld maar het wil maar niet werken. 3G verschijnt wel op het scherm maar het werkt niet. Ik krijg de foutmelding dat ik geen abonnement op internet heb. (ik heb het 275 abo) HEt heeft twee maanden gewerkt en nu ineens niet meer.
Iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen? Wel al een paar keer gehad dat de instellingen vervangen waren door vodafone instellingen. heel vreemd.
Heb je de APN instellingen goed staan? En je bij simtoolkit (weet niet meer precies hoe dit heet bij iphone, in het menu instellingen bij SIM:) handmatig: international aangeklikt? De instellingen staan precies zoals op de toestelinstellingen pagina die HN geeft?
Eject je simkaart eens als je telefoon nog aanstaat en zet daarna je telefoon uit. Kwartier wachten, simkaart terug plaatsen en opnieuw opstarten. Zet je telefoon eens op 2G (energiespaarmodus), werkt internet dan nog steeds niet? Misschien dat dit helpt, anders klantenservice contacten.
Kwesiq schreef op woensdag 07 november 2012 @ 11:32:
Heeft iemand ervaring met het afsluiten van een abonnement van HN icm een toestel via bijvoorbeeld studentmobiel als bestaande klant van HN?

Na een beetje speurwerk lijkt het erop dat je als klant van HN geen gebruik kan maken van een dergelijke actie, tenminste als je je nummer wilt behouden en niet twee abonnementen naast elkaar wilt hebben.
Je geeft eigenlijk zelf het antwoord al; dit kan niet. Als je je abonnement wil verlengen kan dit enkel bij HN zelf en niet bij derde partijen. Dit kan enkel als je een nieuw abonnement afsluit, dus niet bij verlengen.
deadinspace schreef op woensdag 07 november 2012 @ 21:49:
Ik ben op zoek naar een nieuw abonnement, en het model van HN staat me erg aan, maar ik maak me een beetje zorgen over het datasessiegedoe, en dan met name het verbreken van verbindingen na een half uur inactiviteit...
[...]
Hebben meer mensen dit? Ik vrees namelijk dat dit veroorzaakt wordt door het feit dat inactieve verbindingen na een half uur gesloten worden...
Volgens mij heeft dit niets met de duur van de datasessie te maken. Het 'afsluiten' van inactieve sessies na 30 minuten is puur voor facturatie van de data, dit wordt na 30 minuten opnieuw gefactureerd als nieuwe sessie dan. Dit betekent niet dat de verbinding dan wordt afgesloten (gezien deze gewoon actief blijft), enkel bij 30 min. geen data door de lijn een nieuwe afronding. Programma's zoals whatsapp kunnen gewoon connecten wanneer ze willen, het is niet zo dat een programma een half uur actief blijft draaien en dan door HN beëindigd wordt of iets in die trant.
Wanneer mensen last hebben van het probleem dat het langer duurt voordat berichten binnen komen bijvoorbeeld ligt dit eerder aan de doorgifte van data door Teleena en HN. Als in: Telefoon -> Vodafone infra -> Teleena servers -> Hollandsnieuwe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• terrorgirl91
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 09-11-2012
[quote]McLatey schreef op donderdag 08 november 2012 @ 01:16:
[...]

Verkeerde MMI-code wil zeggen dat je telefoon geen aansluiting meer heeft op het netwerk (ook al zie je dat je bereik hebt).
Ook een andere telefoon met je simkaart al een keer geprobeerd? Je zou eens je batterij uit je telefoon kunnen trekken als deze nog aanstaat en deze dan een kwartier later terug doen en je telefoon opnieuw opstarten.
Werkt het hierna nog niet probeer dan eens handmatig naar netwerken te zoeken en je aan te melden op KPN of T-Mobile. Dit werkt vervolgens niet, en hierna opnieuw HN aan te klikken. Heb je dan wel weer verbinding? Zo niet, bij hierboven alle handelingen, dan zou ik contact opnemen met de klantenservice.

[...]

Dankje, maar toevallig deed hij het die zelfde avond al raar. Maar als het nog een keer gebeurt zal ik dit zeker proberen.. Bedankt voor je hulp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 14:50

robertwebbe

Robert Webbe

chippie777 schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 19:09:
Alle iPhone en iPad gebruikers die de iOS 6.0.1 update hebben gedaan kunnen dit probleem hebben.
In dit PDF document vind je de oplossing.

De oorzaak is dat toegangspunt (APN) weer gereset is naar Vodafone en dan werkt het niet meer. In het document staat stap voor stap uitgelegd hoe je het weer oplost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deadinspace
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-06 14:00

deadinspace

The what goes where now?

McLatey schreef op donderdag 08 november 2012 @ 01:16:
[...]

Volgens mij heeft dit niets met de duur van de datasessie te maken. Het 'afsluiten' van inactieve sessies na 30 minuten is puur voor facturatie van de data, dit wordt na 30 minuten opnieuw gefactureerd als nieuwe sessie dan. Dit betekent niet dat de verbinding dan wordt afgesloten (gezien deze gewoon actief blijft), enkel bij 30 min. geen data door de lijn een nieuwe afronding.
Dat is niet hoe ik de quote van Rednas_N lees:
Hoe een datasessie wordt beëindigd hangt af van je mobiele telefoon. Sommige modellen (zoals de Iphone) sluit iedere keer dat je internet verlaat je sessie af. Andere telefoons, zoals sommige Nokia modellen sluiten een sessie pas af op het moment dat je je internet browser afsluit. Zo ook gaat het bij het ontvangen van email. In het geval dat je mobiele telefoon de datasessie open laat staan zal het netwerk van hollandsnieuwe de sessie afsluiten na 30 minuten geen up-of download activiteit.
Zie met name het stukje bold. Ik vat dat op als "TCP-verbindingen waar een half uur geen data overheen gegaan is worden afgebroken."
Programma's zoals whatsapp kunnen gewoon connecten wanneer ze willen
Whatsapp maakt een TCP-verbinding, en verzonden berichten worden dan door de client over die verbinding gestuurd, en inkomende berichten door de server. Als je een half uur geen berichten verstuurt of ontvangt met Whatsapp kan het zijn dat er dus een half uur geen data over die verbinding gaat. Als HN die verbinding verbreekt zonder dat de client te informeren (dat kan), dan weet de client dus niet dat de verbinding weg is (en probeert dus geen nieuwe te maken), en als de server dan een bericht probeert te versturen dan komt dat niet aan en krijgt de server een foutmelding.

Dat zag je vroeger ook nogal eens bij slechte NAT routers die een verbinding na bv een uur inactiviteit uit hun NAT-table gooiden, dan kreeg je precies dat soort verschijnselen. En ik ben dus bang dat zoiets bij HN ook gebeurt.
het is niet zo dat een programma een half uur actief blijft draaien en dan door HN beëindigd wordt of iets in die trant.
Huh? Natuurlijk niet, HN kan geen programma's op mijn telefoon beeindigen. Ze kunnen wel verbindingen verbreken, dat is waar ik het over heb.
Wanneer mensen last hebben van het probleem dat het langer duurt voordat berichten binnen komen bijvoorbeeld ligt dit eerder aan de doorgifte van data door Teleena en HN. Als in: Telefoon -> Vodafone infra -> Teleena servers -> Hollandsnieuwe.
En dat moet ervoor zorgen dat Whatsapps pas uren later aankomen? (zie de berichten die ik eerder gequote heb)

Ik geloof daar niks van. Dat soort vertragingen worden gemeten in milliseconden, niet minuten of uren. Anders zou je ook niet normaal kunnen surfen met HN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexxxxxxxxxx
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online

Alexxxxxxxxxx

Hier had uw tekst kunnen staan

Cadezo schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 22:47:
Samenvatting
  • hollandsnieuwe is de eerste telecomprovider die het gemak en de lage tarieven van een abonnement combineert met de controle van prepaid.
  • Waarvoor de klant zijn mobiele telefoon ook gebruikt, alle kosten komen uit één maandbundel. Deze bundel wordt elke maand automatisch bijgeschreven en de hoogte kan flexibel naar boven en naar beneden worden bijgesteld.
  • Omdat alle kosten altijd vooraf worden betaald, heeft de klant controle over zijn mobiele uitgaven en wordt nooit meer verrast door een hoge telefoonrekening.
  • Als de maandbundel bijna op is, ontvangt de klant tijdig een seintje via sms. De klant kan dan zelf bepalen of hij de bundel in die maand wil uitbreiden tegen hetzelfde lage tarief of niet.
  • hollandsnieuwe is een initiatief van mobiele telecompionier Ramon van Velzen en 100% dochter van Vodafone.
Volgens mij valt internet in het buitenland buiten de bundel. Hoe zit het dan met de kosten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Alexxxxxxxxxx schreef op donderdag 08 november 2012 @ 10:37:
[...]

Volgens mij valt internet in het buitenland buiten de bundel. Hoe zit het dan met de kosten?
Die komen dan bovenop de vaste kosten voor jouw gekozen abonnement per maand. Ik betaal 16,75 euro (7,5 voor toestel en 9,25 voor abonnementskosten) en mocht ik straks in Frankrijk gaan internetten, dan verwacht ik dat HN flink meer dan 16,75 euro zal afschrijven. Lijkt mij althans wel zo logisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie_
  • Niet online

Harrie_

deadinspace schreef op donderdag 08 november 2012 @ 10:34:

Dat is niet hoe ik de quote van Rednas_N lees:
Zie met name het stukje bold. Ik vat dat op als "TCP-verbindingen waar een half uur geen data overheen gegaan is worden afgebroken."
[...]
Whatsapp maakt een TCP-verbinding, en verzonden berichten worden dan door de client over die verbinding gestuurd, en inkomende berichten door de server. Als je een half uur geen berichten verstuurt of ontvangt met Whatsapp kan het zijn dat er dus een half uur geen data over die verbinding gaat. Als HN die verbinding verbreekt zonder dat de client te informeren (dat kan), dan weet de client dus niet dat de verbinding weg is (en probeert dus geen nieuwe te maken), en als de server dan een bericht probeert te versturen dan komt dat niet aan en krijgt de server een foutmelding.
[...]

En dat moet ervoor zorgen dat Whatsapps pas uren later aankomen? (zie de berichten die ik eerder gequote heb)

Ik geloof daar niks van. Dat soort vertragingen worden gemeten in milliseconden, niet minuten of uren. Anders zou je ook niet normaal kunnen surfen met HN.
Volgens mij valt het wel mee met het 'dichtgooien' van de verbinding, zelf iig niet merkbaar last van gehad. Maar goed, ik kan je dit niet met zekerheid zeggen. Verder is er, vooral op het begin, nogal een gedoe geweest met de HN dataverbinding. Wel eens lag de storing bij Teleena (en voor het dan opgelost werd duurde het nogal even). Ik bedoel niet het feit dat de verbinding een stap verder moet maken maar meer het feit dat Teleena er tussen zit en dit eerder ook voor gedoe op de dataverbinding heeft gezorgd.
Joosie200 schreef op donderdag 08 november 2012 @ 11:35:
[...]

Die komen dan bovenop de vaste kosten voor jouw gekozen abonnement per maand. Ik betaal 16,75 euro (7,5 voor toestel en 9,25 voor abonnementskosten) en mocht ik straks in Frankrijk gaan internetten, dan verwacht ik dat HN flink meer dan 16,75 euro zal afschrijven. Lijkt mij althans wel zo logisch.
Buitenland bellen en internetten gaat gewoon uit je bundel. Tarief is wel hoger natuurlijk, klik HIER.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chippie777
THX voor alle tips m.b.t. 3G op de iphone. Bleek inderdaad te liggen aan de update naar 6.0.1 Ondanks dat ik de internet instellingen al een keer had aangepast moest ik dat nog een keer doen. Het werkt nu weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MalleEppie71
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 10:43
Voor wie een Schiphol-sim overweegt en met de auto komt: parkeren in garage P6 tegenover de aankomsthal is het eerste kwartier gratis. Vanaf P6 ben je in 2 minuutjes bij de HN-automaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
deadinspace schreef op woensdag 07 november 2012 @ 21:49:

[...]

Ik heb al een aantal maanden HN op mijn Galaxy Nexus, en het bevalt prima. Ik heb nul klachten. Van verbroken dataverbindingen of iets dergelijks heb ik nog nooit iets gemerkt. Nu gebruik ik Whatsapp niet elke dag, maar wel regelmatig, en nooit iets van een vertraging gemerkt. Het zou ook wel heel raar zijn als HN verbindingen zou verbreken, vind je niet?

Je zou de klantenservice eens kunnen e-mailen en ze een heel concreet scenario kunnen voorleggen van je telefoon een uur lang op tafel hebben liggen met het scherm uit en dan een Whatsapp-bericht ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JHdD
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 14-06 18:25
Krijg je met een schiphol sim ook korting bovenop korting?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
Korting bovenop welke korting?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
Je krijgt korting op zeg maar de adviesprijs, op http://www.hollandsnieuwe.nl/sim_only staat daar een streep doorheen.

[ Voor 3% gewijzigd door musicfreak op 11-11-2012 22:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperKneus
Nog bedankt voor de uitleg en hulp die ik hier heb gehad. Vorige week toen ik terug kwam van vakantie een simkaart uit de automaat op schiphol gehaald. Thuis moeders geholpen met de registratie en nummerbehoud. Ze heeft nu 75min/sms voor 2.50 per maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HBSVDK
  • Laatst online: 06:48
Ik heb geen service! Iemand nog meer? Zonet viel het ineens weg. Netwerken kan hij vinden, maar wordt niet toegelaten. Donkerbruin vermoeden dat HN/vf storinkje heeft? Of toch niet factuur betaald?:p

iPhone 4, regio Groningen stad

Edit (8.00u)hij doet het weer...

[ Voor 7% gewijzigd door HBSVDK op 13-11-2012 08:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 14-06 21:41

XanderDrake

Build the future!

Vraagje. Ik overweeg een 2jaar HN abbo via Studentmobiel omdat je dan 275min + 500mb bundel krijgt voor de lage prijs van 16€ nogwat én je krijgt 150€ korting op je nieuwe (smart)phone.

Wat ik me afvraag, als je over die 500mb databundel gaat, ga je dan over op het uitgeven van de 275min/sms/mb bundel?
Dus maximaal heb ik 775mb data bundel en moet ik vervolgens wel voor het bellen buiten de bundel betalen?

Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie_
  • Niet online

Harrie_

XanderDrake schreef op dinsdag 13 november 2012 @ 10:32:
Vraagje. Ik overweeg een 2jaar HN abbo via Studentmobiel omdat je dan 275min + 500mb bundel krijgt voor de lage prijs van 16€ nogwat én je krijgt 150€ korting op je nieuwe (smart)phone.

Wat ik me afvraag, als je over die 500mb databundel gaat, ga je dan over op het uitgeven van de 275min/sms/mb bundel?
Dus maximaal heb ik 775mb data bundel en moet ik vervolgens wel voor het bellen buiten de bundel betalen?
Ja, precies. 500mb aan databundel kan je verbruiken aan data in Nederland (bij data gebruik je eerst deze bundel, is deze op dan ga je over op je 'normale' bundel). Die 275 min/sms/mb gebruik je om te bellen, sms'en en te internetten (met databundel: nadat de 500mb op is). Als je dus helemaal niet zou bellen heb je in totaal 775mb. Minuten, sms-berichten en mb's nadat je databundel op is gaan uit de 275 bundel. Alles wat je meer internet, belt of smst (dus als je 275 bundel op is) komt er bij als buitenbundel kosten (en deze koop je van tevoren in via autom. incasso op opwaarderen), bij een 275 1jr abo is dat 4,2 cent (€0,042) per min/sms/mb en bij 275 2jr abo is dat 3,8 cent (€0,038) per min/sms/mb.

[ Voor 4% gewijzigd door Harrie_ op 13-11-2012 18:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chippie777
Is de sim automaat nog op schiphol te vinden? En zo ja waar staat deze dan tegenwoordig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

chippie777 schreef op vrijdag 16 november 2012 @ 09:10:
Is de sim automaat nog op schiphol te vinden? En zo ja waar staat deze dan tegenwoordig?
Bij de "ingang", de overgang van het vliegveld naar de bussen bovengronds en de treinen ondergronds. Hij staat iets aan de linkerkant, tussen twee trappen naar trein perrons. Laat ons eens weten wat de prijs ondertussen is :) .

Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chippie777
XanderDrake schreef op vrijdag 16 november 2012 @ 09:36:
[...]

Bij de "ingang", de overgang van het vliegveld naar de bussen bovengronds en de treinen ondergronds. Hij staat iets aan de linkerkant, tussen twee trappen naar trein perrons. Laat ons eens weten wat de prijs ondertussen is :) .
is dat op depature niveau of op arrival niveau?
edit:
ik denk dat je bedoelt op de plaza? Weet je misschien in de buurt van welke winkel?

[ Voor 10% gewijzigd door chippie777 op 16-11-2012 11:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

chippie777 schreef op vrijdag 16 november 2012 @ 11:02:
[...]

is dat op depature niveau of op arrival niveau?
edit:
ik denk dat je bedoelt op de plaza? Weet je misschien in de buurt van welke winkel?
Nee nee, boven het station van Schiphol, bij de roldeuren naar de bussen. Als je van Depature/arrival komt is het trouwens aan de rechter kant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12:13
Voor de mensen met een BlackBerry. Ik heb nu 3 maanden HN in de BB bold van mijn vriendin zitten.
Ik heb voor HN gekozen omdat BIS abb zo duur zijn (meestal vanaf 15 euro per maand) en ze toch niet veel data met dat ding verbruikt.

Ze whatsappt de hele dag en emailt. Browsen doet ze denk ik niet (aangezien dit via opera moet ivm ontbreken bis) en geen facebook (ook ivm ontbreken BIS).

Hierdoor verbruikt ze zo'n 30mb aan data per maand (met alle afrondingen al meegenomen) wat neerkomt op zon kleine 2 euro van de maandelijks bundel.

Voor de tweakers met vriendinnen die VEUL bellen en VEUL whatsappen is dit dus een goede oplossing. Betaal nu 17,80 euro per maand en daarvoor kan ze 550 minuten bellen en whatsappen. En ja dat gaat iedere maand op 1 euro na ongeveer helemaal op....

CISSP! Drop your encryption keys!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb met mijn android phone (HTC One V) problemen met nummerherkenning. Ik heb al meerdere roms geprobeerd. Maar ik blijf steeds hetzelfde probleem hebben.
Als ik gebeld wordt zie ik vaak niet direct de naam verschijnen, maar alleen het nummer. Pas bij het ophangen zie ik de naam door wie ik gebeld ben.

Ik dacht het zal wel aan me rom versie liggen, maar ik heb al een paar verschillende geprobeerd en weet nog steeds niet waar het aan ligt. Het kan toch niet zo zijn dat dit aan me provider of simkaart ligt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

probeer eens een prepaid of iemands anders simkaart? Klinkt niet iets wat HN fout kan doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• birdibird
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 13-06 11:54
http://www.hollandsnieuwe.nl/klantenservice
16 november 19:00 uur - NETWERKSTORING - UPDATE

We kunnen helaas nog niet aangeven wanneer de problemen met bellen en gebeld worden zullen zijn opgelost.
Nogmaals onze excuses.

16 november 16:45 uur - NETWERKSTORING

Door een storing in ons netwerk kan je op dit moment problemen ervaren met bellen en gebeld worden.
We doen er alles aan om dit zo snel mogelijk te verhelpen.
Via deze pagina houden we je op de hoogte.

Onze excuses voor het ongemak.
Ik dacht al dat er wat aan de hand was, kan mijn vriendin al een paar uur niet bereiken.
Mobiel internet doet het trouwens wel!

Renault Zoe R135 52kWh & Q210 22kWh, 6885 Wp off grid, 7.2kWh LFP Pylontech huisaccu, 140L zonneboiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laminaatplaat
Ik had vanaf vanochtend problemen met mobiel internet, dat werkte helemaal niet hoewel mijn telfoon wel aangaf als er 3G etc. in de lucht hing. Toen heb ik rond 14:00 met HN gebeld en toen vertelde ze me dat er geen storing bekend was en dat het dus wellicht aan m'n telefoon of simkaart lag. Na het verwijderen van m'n SIM en op nieuw opstarten deed dat het inderdaad weer. En nu krijg ik ineens allemaal smsjes van gemiste oproepen van vandaag en ik kan inderdaad niet bellen :S Nouja, dat ze het maar snel oplossen!

edit:
NETWERKSTORING - UPDATE

De storing in ons netwerk is opgelost.
Nogmaals onze excuses.

16 november 16:45 uur - NETWERKSTORING

Door een storing in ons netwerk kan je op dit moment problemen ervaren met bellen en gebeld worden.
We doen er alles aan om dit zo snel mogelijk te verhelpen.
Via deze pagina houden we je op de hoogte.

Onze excuses voor het ongemak.
Zou dus opgelost moeten zijn.

[ Voor 33% gewijzigd door laminaatplaat op 17-11-2012 00:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chippie777
Gisteren op Schiphol de Hollandsnieuwe automaat gevonden. Hij bevindt zich op het Plaza niveau tussen spoor 3/4 en 5/6 vlak bij de uitgang en de trappen naar de parkeerplaatsen.
Op dit moment is de korting heel duidelijk: 50% op alle abonnementen.
Je koopt een simonly voor 5 euro. Je moet dan naar de site van Hollandsnieuwe al waar je de simkaart kunt activeren.
Tijdens het activeren kies je voor een abonnement en je ziet gelijk dat deze 50% goedkoper zijn. Een databundel kun je er ook bij zetten, alleen staat daar de normale prijs (10 euro voor 500 Mb) echter zodra je die kiest, zie je op je bestelling ook 50% korting op de databundel.

Het is dus heel makkelijk: alle simonly's zijn 50% goedkoper en ook de activering is 50% goedkoper.

Ik dacht dat dealdirect.nl goedkoop was, maar Schiphol is dus nog eens 1,50 per maand goedkoper (bij een 275 abo voor 2 jaar)

Je kunt in dezelfde automaat ook prepaid kopen en telefoons. Daar heb ik verder niet naar gekeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolletje

Bolletje

Moderator Harde Waren
Je kan trouwens voor een hele kleine tijd dus vier keer je bundel hebben: Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/R6FgI0IVuBMO1tLXYHM0Ucvp/medium.jpg

En ja, ik bel en sms vrij weinig :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Niet online
Hier precies hetzelfde. Zit nu op 30 euro tegoed ;) Ga de 500mb bundel denk ik maar uitzetten. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

chippie777 schreef op zaterdag 17 november 2012 @ 10:15:
Gisteren op Schiphol de Hollandsnieuwe automaat gevonden. Hij bevindt zich op het Plaza niveau tussen spoor 3/4 en 5/6 vlak bij de uitgang en de trappen naar de parkeerplaatsen.
Op dit moment is de korting heel duidelijk: 50% op alle abonnementen.
Je koopt een simonly voor 5 euro. Je moet dan naar de site van Hollandsnieuwe al waar je de simkaart kunt activeren.
Tijdens het activeren kies je voor een abonnement en je ziet gelijk dat deze 50% goedkoper zijn. Een databundel kun je er ook bij zetten, alleen staat daar de normale prijs (10 euro voor 500 Mb) echter zodra je die kiest, zie je op je bestelling ook 50% korting op de databundel.

Het is dus heel makkelijk: alle simonly's zijn 50% goedkoper en ook de activering is 50% goedkoper.

Ik dacht dat dealdirect.nl goedkoop was, maar Schiphol is dus nog eens 1,50 per maand goedkoper (bij een 275 abo voor 2 jaar)

Je kunt in dezelfde automaat ook prepaid kopen en telefoons. Daar heb ik verder niet naar gekeken.
Dank je voor het delen, zeer interresant!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrko
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 01-04 15:45
Joosie200 schreef op donderdag 08 november 2012 @ 11:35:
[...]

Klopt niet... Ook de kosten in het buitenland worden betaald uit de bundel (in jou geval de 9,25 euro).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babananana
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 05-06 09:27
Zojuist heb ik een 275+500MB 24mnd sim-only abo aangeschaft, zodat die in januari mijn nummer kan overnemen. Volgens de klantenservice mag de startdatum maandenlang vooruit liggen, zolang je de nummerbehoudsaanvraag maar binnen 7 werkdagen na aanschaf van de simkaart doet.

Maar direct na de betaling van de eerste maand + aansluitkosten kreeg ik een mail waarin staat dat ik een prepaid kaart heb met €5 tegoed ipv de €12+10 aansluitkosten die ik betaald heb. Klik ik op de grote knop in de mail voor het instellen van nummerbehoud, kom ik gewoon in de Mijn Hollandsnieuwe omgeving. Op de instellingenpagina staat "Je bestelling is in behandeling", dus ik heb nog hoop dat de bestelling gewoon nog niet verwerkt is.

Voor de liefhebber: je krijgt via de volgende link €3,50 korting en 50% korting op 500MB bundel bij een 24mnd abo: http://www.hollandsnieuwe.nl/tvgids
Mijn 275+500MB is €12 ipv €14,25 gedurende de gehele looptijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Niet online
http://www.hollandsnieuwe.nl/eon

Nog goedkoper ;)

Ik ga denk ik vrijdag even op en neer met de trein naar schiphol om een paar simkaarten te scoren voor de familie. 5,25 euro voor 275 min/sms/mb is gewoon echt goedkoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Freakster86 schreef op maandag 19 november 2012 @ 16:15:
http://www.hollandsnieuwe.nl/eon

Nog goedkoper ;)

Ik ga denk ik vrijdag even op en neer met de trein naar schiphol om een paar simkaarten te scoren voor de familie. 5,25 euro voor 275 min/sms/mb is gewoon echt goedkoop.
Holy peop. Euhm, moet je daar ook EON klant voor zijn?

Zeeer intressant laptop/tablet databundeltje, 275mb per maand is zat voor een beetje browsen en emailen in de train, zelfs een beetje muziek streamen kan er vanaf!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Niet online
Volgens mij had iemand hier al zo'n simkaart besteld en is er niet gecontroleerd dat ie eon klant is. (even zoeken in het topic). Ik gok dat ze denken dat enkel eon klanten die link krijgen ;)

Anders even naar schiphol :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Volgens mij haal je daar je treinkaartje en/of je benzine kosten niet uit ;)

Pagina: 1 ... 12 ... 64 Laatste

Let op:
Voor Thoorn en dergelijke diensten is dit topic: Sparen/verdienen met je beltegoed: Ervaringen & Discussie