Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chippie777
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17:24
XanderDrake schreef op maandag 19 november 2012 @ 16:38:
[...]

Volgens mij haal je daar je treinkaartje en/of je benzine kosten niet uit ;)
Dat ligt eraan;
Abo is 50 cent per maand goedkoper, 24 * 50 cent is 12 euro goedkoper.
Activatie is 5 euro goedkoper, dus 12 + 5 = 17 euro goedkoper over 2 jaar zonder rekening te houden met een eventuele databundel.
Wanneer je toch op schiphol moet zijn, of je komt met het ov dan kan het de moeite zijn.
Maar ben het met je eens, vanuit maastricht is het wel een beetje te veel van het goede :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
XanderDrake schreef op maandag 19 november 2012 @ 16:38:
[...]

Volgens mij haal je daar je treinkaartje en/of je benzine kosten niet uit ;)
Student OV ;) Het kost me dan wel 3 uurtjes, maar voor 5,25 per maand is dat snel verdiend. Helemaal als je er meerdere tegelijk haalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gijsjha
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 28-01-2024
2 weken geleden simkaart geactiveerd( Schiphol actie) en meteen nummerbehoud van mijn tmobile abo aangevraagd. Deze zou de 20e zijn geporteerd. Kijk ik nu op mijn account, staat er bij nummerportatie: geblokkeerd. Wtf??? Ook totaal geen informering/terugkoppeling what so ever via mail. Zeer slecht. En waarom is mijn nummer portatie geblokkeerd? Tmobile is bij de wet verplicht het nr nog 6 maanden vrij te houden tbv nummer portatie. Dus met nog ruim 6 maanden deze mogelijkheid te hebben bij aanvraag, zou dat geen probleem mogen zijn. Iemand meer (recentelijk) ervaring hiermee? (zoeken in het forum leverde me niet de info op hoe dit te verhelpen) BvD!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 17:40

XanderDrake

Build the future!

^
Dit heb ik al wel eens gehad toen ik (destijds 2007) overstapte op Telfort: je adres of dergelijke gegevens komen niet 100% overeen, waardoor je niet gerechtigd bent om het nummer over te nemen.

Erg zuur, veel gezeik (ging daarna weer fout en ik maar twee abbos aanhouden om het nummer niet kwijt te raken) en uiteindelijk mocht ik gelukkig door een algemene aanpassing aan het contract van Telfort de hele shizzle ontbinden.
Niet. Leuk.
Freakster86 schreef op maandag 19 november 2012 @ 17:12:
Student OV ;) Het kost me dan wel 3 uurtjes, maar voor 5,25 per maand is dat snel verdiend. Helemaal als je er meerdere tegelijk haalt.
Jou tijd is inderdaad gratis :+ zo kan je het ook zien. Voor mij ligt dat iets anders

Ik woon vrij dichtbij Schiphol... Misschien toch eens overwegen dan.

Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Niet online
Gijsjha schreef op maandag 19 november 2012 @ 18:32:
2 weken geleden simkaart geactiveerd( Schiphol actie) en meteen nummerbehoud van mijn tmobile abo aangevraagd. Deze zou de 20e zijn geporteerd. Kijk ik nu op mijn account, staat er bij nummerportatie: geblokkeerd. Wtf??? Ook totaal geen informering/terugkoppeling what so ever via mail. Zeer slecht. En waarom is mijn nummer portatie geblokkeerd? Tmobile is bij de wet verplicht het nr nog 6 maanden vrij te houden tbv nummer portatie. Dus met nog ruim 6 maanden deze mogelijkheid te hebben bij aanvraag, zou dat geen probleem mogen zijn. Iemand meer (recentelijk) ervaring hiermee? (zoeken in het forum leverde me niet de info op hoe dit te verhelpen) BvD!
Heb je wel een bevestiging van t-mobile gekregen? Ik zat bij vodafone en het porteren was echt letterlijk in een paar seconden gedaan. Kreeg direct 2 smsjes waarin de aanvraag was aangekomen en goedgekeurd.

Anders even HN KS bellen?
XanderDrake schreef op maandag 19 november 2012 @ 19:05:
[...]

Jou tijd is inderdaad gratis :+ zo kan je het ook zien. Voor mij ligt dat iets anders

Ik woon vrij dichtbij Schiphol... Misschien toch eens overwegen dan.
De reis is gratis, mijn tijd niet :+ Ach, beetje studeren in de trein. Change of scenery ;)
5,25 voor 275 min/sms/mb (of 9,25 voor 550) krijg je nergens. Vodafone netwerk, tegoed gaat 3 maanden mee, buitenland uit de bundel (wel andere tarieven) en buiten de bundel bellen tegen hetzelfde tarief als binnen de bundel. En nee, ik probeer geen reclame te maken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gijsjha
Thanks XanderD! Even nagekeken bij de gegevens die er bij Tmobile stonden en deze vergeleken met HN. Tmobile neemt je straatnaam over vanuit een database na invoering van postcode. Bij Hollandse nieuwe moest ik 'm zelf invullen. Straat bestaat namelijk uit een aantal namen en wordt eigenlijk altijd middels de initialen aangeduidt. Bij Tmobile is dus de hele riedel voluit. Mogelijk dat deze onduidelijkheid (belachelijk want duidelijk dezelfde straat; bijv PC Hoofdtstraat tov Pieter-Cornelius Hoofdtstraat) de veroorzaker is. Hoop het maar, de rest van de gegevens zijn logischerwijs hetzelfde. Deze maar ff copy-paste naar HN gezet en opnieuw de portering aangevraagd. Hopelijk dat het nu wel lukt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gijsjha
@Freakster, je bedoeld dat je op je HN meteen een bericht kreeg dat het ok was? Tmobile nr is inmiddels uit de lucht namelijk ;w Gekeken bij HN, in begin overzicht staat porteringsaanvraag geblokkeerd. Bij gegevensoverzicht staat dat ie in behandeling is...

[ Voor 57% gewijzigd door Gijsjha op 19-11-2012 20:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Niet online
Gijsjha schreef op maandag 19 november 2012 @ 20:00:
@Freakster, je bedoeld dat je op je HN meteen een bericht kreeg dat het ok was? Tmobile nr is inmiddels uit de lucht namelijk ;w Gekeken bij HN, in begin overzicht staat porteringsaanvraag geblokkeerd. Bij gegevensoverzicht staat dat ie in behandeling is...
Nee. Je krijgt als het goed een sms van je huidige provider. In jouw geval T-mobile. Daarin staat dat portering is aangevraagd en goedgekeurd. Zo ging dat in ieder geval bij mij.

Op de site van HN veranderde het nummer pas op de datum die ik had gekozen. Ik zou als ik jouw was even met HN bellen morgen. Misschien dat het verhaal van XanderDrake bij jou opgaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gijsjha
Freakster86 schreef op maandag 19 november 2012 @ 20:40:
[...]

Nee. Je krijgt als het goed een sms van je huidige provider. In jouw geval T-mobile. ....
Voor de duidelijkheid mijn huidige provider is de nu HN...ik kwam van Tmobile. Ik had 4 jaar geleden ook al problemen, toen deed ik nummerbehoud van een aflopend Orange naar Tmobile abo. Dat ging toen ook falikant mis. Nummerportering is niet Tmobile's sterktste kant, misschien dus mogelijk ook de andere kant op..het porteren van mijn oude Tmobile naar nieuwe HN abo.. Bij tmobile kan het snel gaan als het goed gaat, bij HN rekenen ze er 2 weken voor :S Heb beide klantenservices al meteen gemaild, heb het niet zo op de telefonische klantenservice. Uit eerdere ervaringen is de reactie per mail kwalitatief stukken beter en makkelijker in geval van niet nakomen van afspraken. tbv HN dat ik de geblokkeerde status niet echt duidelijk vindt en dat dit op zijn minst met een (korte) reden kan worden medegedeeld (niet dat je er zelf achteraan moet om erachter te komen, dat ie lijkt te zijn afgewezen). En Tmobile omdat ik een sterk vermoeden heb dat zij weer prutsen met het vrijgeven van een nummer, daar dat niet de eerste keer is (bij mij en als ik zo lees, anderen... (Al is mogelijk het verschil van (on)volledig uittypen van de straat/adres tussen beide administraties de reden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tyson69
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 10:35
Ook op de 'normale' HN site (dus niet EON) is de 1-jarige 275 minuten SIM Only nu 5,75. Wel raar want bij een 2-jarig kost hij 9,25. Foutje? Ik zou voor 50ct/mnd in ieder geval niet naar Schiphol crossen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Gijsjha schreef op maandag 19 november 2012 @ 19:59:
Mogelijk dat deze onduidelijkheid (belachelijk want duidelijk dezelfde straat; bijv PC Hoofdtstraat tov Pieter-Cornelius Hoofdtstraat) de veroorzaker is. Hoop het maar, de rest van de gegevens zijn logischerwijs hetzelfde. Deze maar ff copy-paste naar HN gezet en opnieuw de portering aangevraagd. Hopelijk dat het nu wel lukt :)
Ja ik hoop het ook. Ik kom ook van T-mobile dus beter gaat dit goed :/

Destijds bij Telfort kwam het waarschijnlijk neer op de extentie (a, b, etc.) van het huisnummer: soms moet je die namelijk los opgeven in een vakje en soms moet je die aan het nummer vast plakken. Zo triest dat voor het systeem 4b iets anders is dan 4 b ... 8)7

Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwesiq
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 03-06 19:57
Misschien ligt het aan mij, maar wanneer ik de HN site bekijk kom ik allerlei verschillende tarieven tegen voor het abonnement Sim only 275. Je hebt de Eon actie voor €5.75 per maand. Blijkbaar op Schiphol €5.25 per maand (uiteraard niet op de site). Vervang je Eon door tvgids in de url kom je op €7.- per maand. Allemaal hetzelfde abonnement voor een andere prijs. En gewoon via Sim Only op de site €9.25 per maand.
Toch wel handig zo'n forumpje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Niet online
tyson69 schreef op dinsdag 20 november 2012 @ 11:45:
Ook op de 'normale' HN site (dus niet EON) is de 1-jarige 275 minuten SIM Only nu 5,75. Wel raar want bij een 2-jarig kost hij 9,25. Foutje? Ik zou voor 50ct/mnd in ieder geval niet naar Schiphol crossen
Ik zie het in ieder geval niet staan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chippie777
tyson69 schreef op dinsdag 20 november 2012 @ 11:45:
Wel eens gehoord van cookies ;)
Ga naar HN en je ziet dat er normale prijzen staan.
Ga nu naar dealdirect.nl en kies daar voor simonly 275 van HN klik door tot het bestellen, maar bestel niet. Ga nu weer naar HN, en wat zie je.....
Inderdaad zelfde prijs als bij dealdirect.nl :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wilbert11
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 19:04
Vraagje over de SIM kaarten uit de Schiphol automaat.

Zijn dit MICRO simkaarten of gewone simkaarten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcPirate
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15-06 23:36
wilbert11 schreef op woensdag 21 november 2012 @ 12:13:
Vraagje over de SIM kaarten uit de Schiphol automaat.

Zijn dit MICRO simkaarten of gewone simkaarten?
Gewone simkaarten. Dus: zelf knippen of voor €10 omruilen of doordrammen bij de KS en wellicht dat je hem gratis krijgt toegestuurd en 2 dagen onbereikbaar zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17-06 22:00
Gijsjha schreef op maandag 19 november 2012 @ 22:36:
[...]
Heb beide klantenservices al meteen gemaild, heb het niet zo op de telefonische klantenservice. Uit eerdere ervaringen is de reactie per mail kwalitatief stukken beter en makkelijker in geval van niet nakomen van afspraken.
Ik zou ook even een twitter bericht aan HN sturen, zie https://twitter.com/hollandsnieuwe. Mijn ervaring is dat je dan een stuk sneller wat hoort dan via de mail.

• GrowMyHair
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Ik heb twee weken geleden een nieuwe HN simkaart gekregen. Dit is zowel een micro simkaart als een gewone simkaart in een. Hij is al half voorgesneden, zodat je 'm makkelijk zelf kunt demonteren en dan heb je een micro sim. Of dat in de schipholautomaat ook het geval is weet ik niet, maar ik kan me voorstellen ze overal zijn overgestapt op dit nieuwe type.

• chippie777
De simkaart welke je uit de automaat op schiphol haalt is een gewone simkaart. Alleen met een schaar kun je er een andere maat van maken. :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 484924

Afgelopen weekend ontdekte ik dat de opwaardeerservice niet werkt, ondanks dat ik ingesteld heb dat er automatisch mag worden opgewaardeerd wanneer mijn saldo onder de 3 euro zakt...

Vanmiddag maar even de klantenservice gebeld en kreeg ik voor 15 ct/min te horen dat de service al sinds vorige week donderdag (!!!) niet meer werkt door technische problemen...

En natuurlijk niet even een melding op de website zetten dat de service het even niet doet.
Hebben ze daar ook een afdeling communicatie ofzo ?

" Ja we vinden het erg vervelend voor u en we zijn er druk mee bezig en proberen het vandaag te verhelpen en als dat niet lukt mischien morgen...". Tjonge jonge, dat is toch geen serviceverlening meer van deze tijd, maar past eerder bij een voormalig monopolist. Dit is een primaire service die er gewoon even een paar dagen uitligt..

Het is een dochter van Vodafone, dus dan weet je wel genoeg toch wat betreft storingen en service...

Is het een idee dat ze alle klanten die nu zonder saldo zitten even er wat saldo kunnen geven zodat ze weer kunnen bellen ? Of dat je tijdelijk een negatief saldo kan hebben ? Dan hebben de klanten in ieder geval geen last van falende systemen (dubbel uitgevoerd?). Die kunnen er toch ook niets aan doen dat Hollandsnieuwe zijn zaken niet voor elkaar heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greatgonzo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15:23

greatgonzo

schit-te-rend!

Hoewel ik in grotere plaatsen geen last heb, verneem ik toch wel dat ik op het platteland veel minder dekking heb. Ik had tot eind 2011 vodafone, en daar had ik eigenlijk geen problemen mee.

Hebben meer mensen last met slechte ontvangst, in verhouding met Vodafone?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Niet online
Ik zat te denken om mijn 500 MB databundel uit te zetten. Heb nu inmiddels al 30 euro tegoed opgebouwd. Scheelt dan weer 5 euro per maand.

Wanneer ik op 'zet uit' druk krijg ik een popup melding. Daarin staat dat wanneer ik de internetbundel uitzet het hogere tarief van mijn standaard bundel gaat gelden. 'Hogere tarief"??

Iemand enig idee wat ze daarmee bedoelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• antonboonstra
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16:20

antonboonstra

8815Wp | WP | Tesla | Zero

greatgonzo schreef op maandag 26 november 2012 @ 14:57:
Hebben meer mensen last met slechte ontvangst, in verhouding met Vodafone?
Ik had eerder Vodafone en nu HN. Ook ik heb het idee dat mijn ontvangst is verslechterd. Telefoongesprekken in huis, wil niet meer op elke plek. Dataverkeer valt soms zo maar weg. Hoewel mijn smartphone gewoon nog aangeeft GPRS/UMTS verbinding te hebben, kan er geen data over en weer worden gestuurd. Nadat ik mijn telefoon opnieuw heb opgestart, werkt het wel weer zonder problemen.
Moet wel zeggen dat ik een custom rom op mijn Galaxy S heb geïnstalleerd (CM9.1).
Freakster86 schreef op maandag 26 november 2012 @ 15:48:
Wanneer ik op 'zet uit' druk krijg ik een popup melding. Daarin staat dat wanneer ik de internetbundel uitzet het hogere tarief van mijn standaard bundel gaat gelden. 'Hogere tarief"??

Iemand enig idee wat ze daarmee bedoelen?
In je standaard bundel betaal je meer per MB dan met je databundel. Daarvoor is het toch een voordeelbundel? Lijkt mij niet echt onduidelijk.

[ Voor 27% gewijzigd door antonboonstra op 26-11-2012 16:13 ]

📸Canon EOS 5D IV 🚁DJI Mavic Pro 🏍️Zero SR ⚡Tesla M3 LR 🌡️Daikin US 3.5kW ☀️8815Wp 🔋Marstek Venus-E 5,12 kWh Tweakers PVOutput lijst

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Anton: Ik denk dat het toch je ROM is, want ik heb nooit problemen gehad met HN. In elk geval niet dat ik er iets van merkte, en dekking is tot nu toe stukken beter dan T-Mobile.

@Greatgonzo: HN gebruikt hetzelfde netwerkt als Vodafone, dus daar zou geen verschil te merken moeten zijn. Tenzij HN iets verpest in hun computers, maar dat kan bij Vodafone ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jrz
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20:09

Jrz

––––––––––––

Kwesiq schreef op dinsdag 20 november 2012 @ 17:16:
Misschien ligt het aan mij, maar wanneer ik de HN site bekijk kom ik allerlei verschillende tarieven tegen voor het abonnement Sim only 275. Je hebt de Eon actie voor €5.75 per maand. Blijkbaar op Schiphol €5.25 per maand (uiteraard niet op de site). Vervang je Eon door tvgids in de url kom je op €7.- per maand. Allemaal hetzelfde abonnement voor een andere prijs. En gewoon via Sim Only op de site €9.25 per maand.
Toch wel handig zo'n forumpje.
Ik krijg er geen internet bundel bij geselecteerd : En ook geen 550 minuten :(

Ennnnnnnnnn laat losssssssss.... https://github.com/jrz/container-shell (instant container met chroot op current directory)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 15-06 14:57
Wat data betreft surf je natuurlijk niet over de Vodafone APN maar die van HN. Dat kan dus effect hebben op de internetverbinding.
Bereik zelf zou identiek moeten zijn als bij Vodafone, verwacht zelf wel dat als het op een bepaalde plek te druk is met bellers dat de Vodafone klanten voorrang hebben die van HN (dat zou ik tenminste doen als ik Vodafone was). Maar dan moet je wel denken aan uitzonderlijke situaties op een bepaalde locatie (bijvoorbeeld grote trein stremmingen op de grote centrale stations etc.).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 15-06 14:57
Jrz schreef op dinsdag 27 november 2012 @ 07:13:
[...]
Ik krijg er geen internet bundel bij geselecteerd : En ook geen 550 minuten :(
Waarbij (HN/eon/tvgids/schiphol)?
Gewone HN site werkt prima bij mij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greatgonzo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15:23

greatgonzo

schit-te-rend!

Gisteren heb ik een custom rom op mijn LG gezet. Ik heb ingesteld de netwerktijd te gebruiken.
Nu loopt dat steeds een uur achter met de echte tijd.

Bekend probleem, of is daar iets aan te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

greatgonzo schreef op dinsdag 27 november 2012 @ 13:19:
Gisteren heb ik een custom rom op mijn LG gezet. Ik heb ingesteld de netwerktijd te gebruiken.
Nu loopt dat steeds een uur achter met de echte tijd.

Bekend probleem, of is daar iets aan te doen?
Wacht even, dit is een bekend probleem bij bijvoorbeeld een 'foute' baseband firmware op de LG Optimus 2X als je een custom rom installeerd. Dan maakt het niet uit wat het netwerk doorgeeft.

Gebruik voor dit probleem de tool ClockSync

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReBr
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Anoniem: 484924 schreef op maandag 26 november 2012 @ 14:38:
Afgelopen weekend ontdekte ik dat de opwaardeerservice niet werkt, ondanks dat ik ingesteld heb dat er automatisch mag worden opgewaardeerd wanneer mijn saldo onder de 3 euro zakt...

Vanmiddag maar even de klantenservice gebeld en kreeg ik voor 15 ct/min te horen dat de service al sinds vorige week donderdag (!!!) niet meer werkt door technische problemen...
enz...
Ook hierzo gaat het verkeerd, de maandelijkse afschrijving is netjes afgeschreven van de bank, maar het aanvullen van het beltegoed? ho maar.... nu ben ik nog gelukkig met het feit dat er nog aardig wat beltegoed was opgespaard, dus voorlopig nog geen problemen met bellen maar links en rechts om mij heen worden de aansluitingen van Hollands Nieuwe geblokkeerd, wegen geen tegoed meer, terwijl automatisch opwaarderen aanstaat, en herhaaldelijke handmatige opwaarderingen worden uitgevoerd (of igg geprobeerd)
Dit is echt een flinke misser (vooral de blokeringen) en voor mij zeker een reden om na 2 jaar (nog 5 maandjes te gaan) te stoppen met Hollands Nieuwe.

Het product zit zeer goed in elkaar, met oa de 3 maanden houdbaarheid, gunstige tarieven, geen buitenbundel tarief wat extreem is, goed werkende website, en nette fakturen,
maar technische nog nooit zoveel probleempjes gehad, met slechte geluidskwaliteit (nu gaat het redelijk), dagen lang geen service (iets met Home Location Register of zoiets) een brandje bij Vodafone, en bepaalde tijden gewoon geen mogelijkheid om gesprek op te zetten (te druk..)

Het mag dan wel op het vodafone netwerk zitten, maar Teleena heeft zeker weten niet die kwaliteit..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Hmmmm wel zuur: via automatische incassos wél geld vangen maar geen tegoed er voor terug?

Dat is ook wel bekend als afzetterij c.q. diefstal. Naast het feit dat mensen niet kunnen bellen!
Hopelijk doen ze er snel wat aan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReBr
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Heb inmiddels (werd omstreeks 20:00 bijgeschreven) wel het tegoed bijgeschreven staan, na een email te hebben verstuurd.
In het overzicht staat nu naast de maandelijkse bijschrijving, een extra bijschrijving van 10,50, welke er nu dus bij het tegoed is bijgeschreven
De geblokkeerde kaartjes werken nog niet, en dit is het meest hinderlijke, maarja afwachten maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jrz
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20:09

Jrz

––––––––––––

troftnom schreef op dinsdag 27 november 2012 @ 12:01:
[...]

Waarbij (HN/eon/tvgids/schiphol)?
Gewone HN site werkt prima bij mij...
Via eon. De korting gaat dan van 5 euro naar 1.75.. En 500MB is dan 10 euro

Ennnnnnnnnn laat losssssssss.... https://github.com/jrz/container-shell (instant container met chroot op current directory)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrowMyHair
  • Niet online
GRRRR!!!! Hollandsnieuwe doet het niet in China. Gewoon helemaal geen service. Je kunt niet bellen, niet smsen en niet internetten. Lekker handig zo'n provider....

Wel iets om rekening mee te houden als je naar het buitenland gaat. Kijk van tevoren of hollandsnieuwe werkt, zodat je maatregelen kunt nemen indien nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 286128

Doe je toch iets verkeerd gok ik zo:

http://www.hollandsnieuwe...df/tarieven_overzicht.pdf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrowMyHair
  • Niet online
Dat zou je zeggen...

Op blz. 4 staat een lijst van landen waar je naar toe kunt bellen, daar staat China wel tussen. Op blz. 2 staat een overzicht van landen waar je kunt bellen, daar staat China niet tussen. En dan doet ie het dus blijkbaar ook gewoon niet.

Ik heb twee telefoons bij me en ook nog een KPN simkaartje. Het KPN simkaartje werkt in beide telefoons, het hollandsnieuwe simkaartje in geen enkele. De telefoon vindt wel netwerken, maar heeft geen toegang. In Nederland werkt het wel allemaal gewoon. Ik ga er dus maar van uit dat hollandsnieuwe het gewoon niet doet hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Heel vreemd. Volgens mij kan je in dat gevallen alleen niet internetten in china.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrowMyHair
  • Niet online
Als iemand kan bevestigen dat je wel kunt bellen met HollandsNieuwe in China, dan hoor ik dat graag. Dan weet ik dat het aan mijn aansluiting ligt.

[ Voor 16% gewijzigd door GrowMyHair op 28-11-2012 09:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J-P
  • Laatst online: 16:26

J-P

Syntax erro....

Zijn er meer mensen die geen internetverbinding meer kunnen krijgen (sinds een uurtje of 12)?

nevermind, net weer verbinding gekregen.

[ Voor 21% gewijzigd door J-P op 28-11-2012 14:37 ]

(ಠ_ಠ) ¿doʞ u,z do ʇıp ʇɐɐʇs ɯoɹɐɐʍ

• GrowMyHair
  • Niet online
Ik heb inmiddels reactie van de hollandsnieuwe helpdesk. Ze komen met twee suggesties voor netwerken. Op beide netwerken word ik echter niet toegelaten. Ondertussen kwam ik hetvolgende tegen in een forum over hollandsnieuwe:
In Nederland gaat het allemaal prima (al was de nummerportering wel een drama, duurde een maand, maar goed, toen bestonden ze nog maar net), maar in het buitenland gaat het wel veel minder.
Als ik naar België ga, krijg ik niet automatisch een Belgische provider, maar moet ik weer opnieuw netwerk zoeken. Daarnaast zijn er veel landen in de wereld waar je niet kan bellen, dus als je een beetje van reizen houdt, let dan op het lijstje van landen! Ik was onlangs in China en kon daar dus niet bellen!
Ik ben dus niet de enige die niet kan bellen hier.

• Harrie_
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Harrie_

⠀                  🔴 🔴 🔴 🔴 🔴

GrowMyHair schreef op donderdag 29 november 2012 @ 09:07:
Ik heb inmiddels reactie van de hollandsnieuwe helpdesk. Ze komen met twee suggesties voor netwerken. Op beide netwerken word ik echter niet toegelaten. Ondertussen kwam ik hetvolgende tegen in een forum over hollandsnieuwe:
[...]
Ik ben dus niet de enige die niet kan bellen hier.
Dat je niet in China kan bellen ligt niet aan jou. Dat kan gewoon niet met HN, in mijn ogen is de PDF vrij duidelijk; op pagina 2 staan de landen waar je kan bellen. Zoals er staat: "In onderstaande landen kan je bellen, sms'en en mobiel internetten.". In landen (buiten Nederland) die niet op pagina 2 staan heb je dus ook geen toegang tot service.
Pagina 4 zijn de landen waar je naartoe kan bellen vanuit Nederland.
Op zich vervelend natuurlijk, maar dat zijn de concessies die je moet overhebben om bij een goedkopere provider te zitten helaas. Het slaat natuurlijk eigenlijk nergens op gezien er goud geld wordt verdiend op roaming (buiten Europa) maar zo zullen ze ervoor zorgen dat zakelijke klanten bij Vodafone blijven? Zoiets gok ik...

Dat de klantenservice je iets anders meldt is eigenlijk belachelijk. Of ik moet het zelf verkeerd begrijpen hoor, maar zoals ik de pdf lees (en jouw berichten) lijkt het me dat je gewoon geen service hebt buiten Nederland en landen van pagina 2.

Voor de mensen die het overigens (nog) niet meegekregen hebben:
29 november 15:30 uur - Storing met opwaarderen

Door een storing is het op dit moment niet mogelijk om het beltegoed op te waarderen.
We houden je via deze pagina op de hoogte.

Onze excuses voor het eventuele ongemak.
(hollandsnieuwe.nl/klantenservice)

Zie dat het er vanaf 29-11 opstaat maar heb eerder al mensen gehoord die dit probleem al (veel) langer hebben...

Hoeder van het Noord-Meierijse dialect

• laminaatplaat
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 05-06 08:08
Vandaag begint m'n 'nieuwe maand' en ik kan het beltegoed wel gebruiken want het is zowat op maar het is inderdaad niet gebeurt :S Lekker handig.

[ Voor 27% gewijzigd door laminaatplaat op 29-11-2012 22:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gijsjha
XanderDrake schreef op dinsdag 20 november 2012 @ 12:44:
[...]

Ja ik hoop het ook. Ik kom ook van T-mobile dus beter gaat dit goed :/

Destijds bij Telfort kwam het waarschijnlijk neer op de extentie (a, b, etc.) van het huisnummer: soms moet je die namelijk los opgeven in een vakje en soms moet je die aan het nummer vast plakken. Zo triest dat voor het systeem 4b iets anders is dan 4 b ... 8)7
Ook @Freakster... Heb inmiddels al weer reacties. Tmobile binnen 2 werkdagen, HN ipv de gecommuniceerde 2 werkdagen, eerder een krap weekje :) HN is duidelijk dat het bij tmobile ligt en dat ze wel even de anvraag pending kunnen houden.Tmobile's reactie is daarentegen lekker onklant vriendelijk. Ben er dik 10 jaar abonnee geweest. Ondanks wat kleine probleempjes die ze telkens opgelost hebben (al was dat niet meer dan normaal en vooral via de shop).. Ze zeggen doodleuk abo is afgelopen en ad E25 en een maand abokosten kunnen we ze wel weer online gooien. Blijkt dat ik dus niet heb opgelet en dat ze doodheerlijk per 1 nov mijn abo hebben stopgezet. Terwijl mijn abo normaliter dus de 5e van de maand begon met lopen. Daardoor was ie net niet meer in the air bij de aanvraag. Kan dit zomaar? (Ook nog eens gewoon maand abo betaald). Als je zo met je (oud)klanten omgaat, denk ik wel 2 keer na bij volgende abo. Nu moet ik net als heel nederland ff bezuinigen als student zijnde, dus even geen toestel 9of binnenkort een leuke china phone) en dan is HN toch zeer scherp geprijst. Ook zeer tevreden tot nu toe over de dekking. Reactie snelheid van de klanteservice kan wat sneller dan 5 werkdagen, maar had erger verwacht gezien eerdere posts. Dus ze zijn aan het verbeteren daarin. Vraag dus kan dit zomaar, Abo ineens eerder laten aflopen en daarnaast extra kosten rekenen zodat je je nummer kan porteren. (Moet je nummer namelijk echt in de air zijn op te kunnen porteren?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Niet online
Je hebt 1 maand opzeg termijn lijkt me. Als je contract al was verlopen en je hebt de 1e opgezegd, dan lijkt het me dat de volgende maand (op de 1e) je abonnement wordt stopgezet. (correct me if i'm wrong)

Verder zijn ze verplicht je nummer minimaal een maand vast te houden. Dit vond ik namelijk na even zoeken: http://www.telecomvergeli...nog-1-maand-mogelijk.html

Ik kan daar echter niks vinden over eventuele kosten. Misschien even het bericht op opta.nl doornemen?

-edit-

Ik heb mijn 500MB bundel uitgezet, maar nu krijg ik niet meer mijn tegoed te zien op 'mijn HN'. Enkel zo'n ladend rondje wat maar blijft draaien. Is dit normaal? (wel bevestiging per mail gekregen van het uitzetten)

[ Voor 18% gewijzigd door Freakster86 op 30-11-2012 17:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Gijsjha, ik heb wat moeite om de essentie uit je verhaal te halen.
HN zegt dat het aan Tmobile ligt. Tmobile geeft dat toe? En zegt dat je 25€ administratie moet betalen plus een maand abbo voor bullshit redenen omdat je je abbo iets te vroeg hebt stop gezet om de nummerporting te laten slagen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gijsjha
XanderDrake schreef op vrijdag 30 november 2012 @ 18:00:
Gijsjha, ik heb wat moeite om de essentie uit je verhaal te halen.
HN zegt dat het aan Tmobile ligt. Tmobile geeft dat toe? En zegt dat je 25€ administratie moet betalen plus een maand abbo voor bullshit redenen omdat je je abbo iets te vroeg hebt stop gezet om de nummerporting te laten slagen?
idd HN geeft aan dat het vanuit Tmobile geblokkeerd werd. Tmobile geeft dit toe, die zegt dat abo was verlopen. Klopt dus ook. Eind september opgezegd, terwijl mijn abo dus altijd de 5e of 6e inging, hebben ze 'm nu dus stopgezet per 1e ipv 5e/6e (terwijl ik wel gewoon lekker voor maand heb betaald!!). Hierdoor is de nummerportatie mislukt. Had achertaf zekerheid moeten kiezen en mijn HN sim moeten activeren+portatie aanvragen, maar twijfelde/hoopte nog op mooie aanbieding met S3 oid, bijv 1 oktober. Zeker gezien ervaringen uit het verleden met Tmobile portatie. Maar je hoopt op verbetering, zullen we maar zeggen. Tmobile geeft aan, we kunnen tegen betaling ad E25+abo kosten á min. 1 maand 'm weer activeren zodat je nummerportering kunt uitvoeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Lame... Ok. dus het is zaak dat je Tmobile abbo en je HN abbo overlappen in tijd? En tmobile gaat dan niet klagen dat een ander je nummer overneemt terwijl je abbo nog loopt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H92!
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
Hoe groot is de kans dat de HN-automaat op Schiphol blijft staan in 2013 met de aantrekkelijke abonnementen? Er staat namelijk dat actie geldig is tot 31-12-12. Ik heb namelijk nog abonnement lopen en nog geen zin om over te stappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Niet online
Hoe groot die kans is? Kun je beter aan een waarzegger vragen. Hoe moeten wij dit nou weten?

Ik heb er i.i.g. 4 gehaald van de week :) Familie helemaal voorzien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H92!
  • Niet online
Ach, misschien een rare vraag idd. Maar op Dealdirect staat er ook steeds een countdown, maar blijkt toch daarna opnieuw verlengd te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Niet online
HN zal altijd wel een actie hebben lopen, maar of de schiphol actie terug zal komen weet je niet. Heb toch het idee dat enkel de tweakers e.d. gebruik maken van deze actie. Denk dat bijna iedereen die automaat voorbij loopt zonder ´t ook maar een blik te gunnen. Vind het trouwens wel een mooi automaatje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gijsjha schreef op zaterdag 01 december 2012 @ 10:43:
[...]

idd HN geeft aan dat het vanuit Tmobile geblokkeerd werd. Tmobile geeft dit toe, die zegt dat abo was verlopen. Klopt dus ook. Eind september opgezegd, terwijl mijn abo dus altijd de 5e of 6e inging, hebben ze 'm nu dus stopgezet per 1e ipv 5e/6e (terwijl ik wel gewoon lekker voor maand heb betaald!!). Hierdoor is de nummerportatie mislukt. Had achertaf zekerheid moeten kiezen en mijn HN sim moeten activeren+portatie aanvragen, maar twijfelde/hoopte nog op mooie aanbieding met S3 oid, bijv 1 oktober. Zeker gezien ervaringen uit het verleden met Tmobile portatie. Maar je hoopt op verbetering, zullen we maar zeggen. Tmobile geeft aan, we kunnen tegen betaling ad E25+abo kosten á min. 1 maand 'm weer activeren zodat je nummerportering kunt uitvoeren.
Begrijp ik het goed dat je eind september je abonnement bij T-Mobile hebt opgezegd? Misschien is dat het probleem: bij nummerportering moet je nooit je abonnement opzeggen bij je oude provider, maar altijd alleen je nieuwe provider alles laten regelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Laatst online: 14:17
Kan je die schiphol actie ook halen en pas een halfjaar later activeren? Hoewel het met de EON en TVgids acties wellicht niet eens nodig is om daar langs te karren. Kost ook weer bakken met tijd.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik geloof het niet, er was geloof ik een limiet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H92!
  • Niet online
Op dit moment moet je hem voor 2013 activeren, vandaar mijn vraag een paar posts eerder ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TMoose
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17-06 22:16

TMoose

Mooooooose !!

En de soap gaat verder. Is het Hollandsnieuwe deze maand wel gelukt op de eerste beltegoed bij te voegen, zie ik op de site het volgende staan:
code:
1
2
3
4
5
6
7
30 november 2012 -   30 december 2012
Aangeschaft
Aangeschaft tegoed           € 539,62
Tegoed van vorige perioden           € 21,12
Maandelijkse opwaardering 01/12/2012             € 500,00
Maandelijkse opwaardering 01/12/2012             € 18,50
Maandelijkse internet bundel    500  MB      € 5,00

Ik gok dat ze ergens de mb's van mijn internetbundel bij mijn gewone tegoed hebben opgeteld, maar morgen toch maar even aan de bel trekken. Heb geen zin om bij de bank een eventuele afboeking van €500 te gaan storneren. :/

Prusa mini+ & Xtool M1 & Anycubic Photon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Wow. 500€ beltegoed... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Zoals ik lees is het nog steeds zo'n puinhoop bij HN? Baal ik wel van, want het 275 abbo is ideaal voor mij. Af en toe internet, paar sms, paar belminuten. Elders ben je minimaal 15 euro per maand kwijt, hier 10. Scheelt 60 euro per jaar. Zeker de moeite waard...

Echter, ik wil echt geen problemen op de hals halen. Horrorverhalen ook al gehoord van een vriendin; wegvallende verbindingen, niet bereikbaar, administratief gerommel, nummer-overname duurde weken, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chippie777
Bartjuh schreef op maandag 03 december 2012 @ 17:48:
Zoals ik lees is het nog steeds zo'n puinhoop bij HN? Baal ik wel van, want het 275 abbo is ideaal voor mij. Af en toe internet, paar sms, paar belminuten. Elders ben je minimaal 15 euro per maand kwijt, hier 10. Scheelt 60 euro per jaar. Zeker de moeite waard...

Echter, ik wil echt geen problemen op de hals halen. Horrorverhalen ook al gehoord van een vriendin; wegvallende verbindingen, niet bereikbaar, administratief gerommel, nummer-overname duurde weken, etc.
Laat je niet uit het veld slaan door negatieve verhalen. Er staan echt ook positieve verhalen tegenover. Ik ehb hier twee 275 abo's. Een via dealdirect (6,75) en een via schiphol (5,25). Die eerst ging niet helemaal goed, althans de korting werd niet verwerkt, echter dit is keurig opgelost, maar het duurde inderdaad wel wat lang voordat de klantenservice reageerde op mijn mails. Bellen bleek uiteindelijk de oplossing.
Het andere abo loopt zonder problemen.
Ik heb hier ook een kpn abo, dat heeft duidelijk een beter bereik, maar daar is de prijs ook naar. Tot nu toe kan er gebeld worden met HN waar en wanneer men wil en ook het internet werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuh
  • Niet online

Bartjuh

Hej

@chippie777

Ik heb nu Telfort (KPN netwerk), waar ik in principe tevreden over ben. Echter, nu wil ik ook een data abbo erbij voor Whatsapp en mail/agenda (exchange). Ik doe verder niet veel boeiends (geen Facebook/Twitter etc, staat niet eens op mobiel). Maar dan ben je al minimaal 15 euro kwijt bij Telfort (en dat is nog een aanbieding!). Nu betaal ik 6 euro per maand (200 min, 25sms, zonder data). Ik bel misschien 100-150 min per maand, misschien 10 sms. Dan heb ik nog ruim 100MB aan data bij dat 275 abbo, lijkt me ruim voldoende voor die paar dingen die ik doe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Niet online
Hier zojuist ook weer een 275 abo (2jr) voor 5,25 p/m geactiveerd. Alles binnen een half uur geregeld. Nummerbehoud is binnen 24 uur door oude provider bevestigd. Mijn HN staat gelijk alles goed, nieuwsbrief uitgezet etc. en van alles keurig een bevestigingsmail ontvangen.

Mocht het niet bevallen kun je je bundel altijd omlaag schroeven. Maar voor 60 euro per jaar... waar hebben we het over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuh
  • Niet online

Bartjuh

Hej

5,25 per maand? :X

Wtf, waar haal je zoiets? Op hun site is het 9,25... 7,75 is de goedkoopste actie die ik kan vinden op inet...

Op de site is nu ineens het 1-jarige 275 abbo voor 5,75 te krijgen per maand (en 2-jarig 9,25 8)7 )

[ Voor 28% gewijzigd door Bartjuh op 03-12-2012 22:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Niet online
Op Schiphol staat een automaat. Sim uit die automaat halen --> geeft je veel korting op je abo.
275 1 jr. 5,75
275 2 jr. 5,25
550 1 jr. 9,75?
550 2 jr. 9,25

500 mb bundel 5,-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
De TVgids aanbieding is weer pleite, pagina kan niet gevonden worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chippie777
@Bartjuh; het 275 abo lijkt mij in jouw geval ook meer dan voldoende. Wanneer je het aanschaft kun je het gelijk activeren en bijvoorbeeld pas gebruiken wanneer je oude nummer is overgegaan. Op die manier kun je alvast wat "sparen". Want bij HN kun je het te goed 3 maanden bewaren/gebruiken. Dit is allemaal prima te volgen in je account bij HN wanneer je eenmaal bent aangemeld.
Zoals eerder al is aangegeven, moet je voor het 275 abo voor de prijs van 5,25 even naar Schiphol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H92!
  • Niet online
Dat is een goed idee chippie777! Misschien toch maar is deze maand langs schiphol (uurtje reizen). Of woont er iemand in de buurt die effe langswilt voor me?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrowMyHair
  • Niet online
Het lijkt er inderdaad op dat je gewoon helemaal niet kunt bellen in China met hollandsnieuwe. Het antwoord van de hollandsnieuwe helpdesk is dan toch wat misleidend:
We vinden het vervelend dat dit zich voor doet.
Je zou kunnen proberen het netwerk china mobile of china unicom te selecteren.
Ik ben inmiddels weer terug in Nederland en kan weer gewoon bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Er zijn dagen dat ik niet in China kom. :+ Dan zal je dus een duurdere provider moeten nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
GrowMyHair schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 10:20:

Ik ben inmiddels weer terug in Nederland en kan weer gewoon bellen.
Wel vreemd dat je niet kon roamen trouwens—of kon je dat wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrowMyHair
  • Niet online
Wel vreemd dat je niet kon roamen trouwens—of kon je dat wel?
Ik had wel nog toegang tot noodoproepen, maar dat heb je ook zonder simkaartje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dus je kon niet roamen op Chinese providers? Kreeg je dan een foutmelding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrowMyHair
  • Niet online
Cerberus_tm schreef op donderdag 06 december 2012 @ 02:01:
Dus je kon niet roamen op Chinese providers? Kreeg je dan een foutmelding?
Ik snap eigenlijk niet zo goed waar je naar toe wil met je vraag. Ik heb vorige week beschreven dat ik niet kon bellen, smsen en internetten vanuit China, omdat ik niet werd toegelaten op de Chinese netwerken, als mijn telefoon daar verbinding mee probeerde te maken.
Het concept van gebruik maken van een netwerk dat niet van je eigen provider is heet roaming. Dus nee, dat kon niet in China. Ik kreeg inderdaad een foutmeling. Iets algemeens, geen toegang ofzo.

Ik kan in principe wel roamen. Vanaf thuis kom ik zelfs op het Proximus netwerk als ik wil en kan dan ook bellen. Internet lijkt niet te werken, maar het bereik is dan ook niet al te goed; ik woon best een stukje van de grens. Ook is het opmerkelijk dat ik, sinds ik een nieuwe simkaartje heb, het menu waar je de Roaming instellingen op Manueel en Internationaal moet zetten, niet meer kan vinden. Dit heb ik dus ook niet ingesteld. Wat wel ingesteld staat weet ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Oh ja, als je wel op Proximus kunt, dan kunnen we alle andere factoren uitsluiten. Vervelend. Wat betreft dat menu: ik weet niet wat je voor telefoon hebt, maar het staat tussen mijn applicaties in Android; in sommige telefoons kan het onder Instellingen staan. Het kan "SIM-toolkit" heten, of "Hollands Nieuwe", of "HN". Misschien ook nog wel andere namen...

[ Voor 4% gewijzigd door Cerberus_tm op 07-12-2012 00:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrowMyHair
  • Niet online
Cerberus_tm schreef op vrijdag 07 december 2012 @ 00:39:
Oh ja, als je wel op Proximus kunt, dan kunnen we alle andere factoren uitsluiten. Vervelend. Wat betreft dat menu: ik weet niet wat je voor telefoon hebt, maar het staat tussen mijn applicaties in Android; in sommige telefoons kan het onder Instellingen staan. Het kan "SIM-toolkit" heten, of "Hollands Nieuwe", of "HN". Misschien ook nog wel andere namen...
Internet heb ik dus nog niet werkend gekregen via roaming. Met mn vorige sim kaartje weet ik wel dat dit werkte.
Ik heb ook een Android (Ace 2), maar kan het SIM-toolkit o.i.d. menuutje niet terugvinden. Ook op mn Nokia 6700 Classic is ie niet te vinden. Ik heb dit simkaartje sinds kort, omdat het vorige niet wilde werken met mn Ace 2. Met mn vorige simkaartje was het menu wel terug te vinden op beide telefoons.
Ik weet eerlijk gezegd niet zo goed waarom het belangrijk is de roaming instellingen op manueel en internationaal te zetten. Misschien dat er een verband is tussen het niet werkende internet tijdens roaming en deze instelling.

Wat betreft het bellen in China denk ik dat dit gewoon niet kan met HN en dat de klantenservice misleidende info heeft gegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Laatst online: 13:14
Ik stel even de vraag hier.

Ik heb een ad gezet met de vraag naar een schiphol sim kaartje van deze toko.
Maar daar heb ik wat vragen over.
- Als je zo'n Sim koopt, moet je je daar gelijk registreren?
- Werkt zo'n kaartje samen met een extra 500MB abbo van HN? En geldt daar dan ook die 50% korting over?
- Kan ik een vreemde zo'n kaartje voor me laten kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chippie777
@maartend:
- Je moet de sim registreren voor 31 december 2012, volgens de informatie die bij de sim uit de automaat zit.
- Ja de 50% korting zit ook op de databunderl (5 euro dus ipv 10 euro)
- Ja je kan iemand anders de simkaart laten kopen, omdat je hem naderhand online moet registeren voordat je hem kan gebruiken.

[ Voor 8% gewijzigd door chippie777 op 07-12-2012 10:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
chippie777 schreef op vrijdag 07 december 2012 @ 10:55:
@maartend:
- Je moet de sim registreren voor 31 december 2012, volgens de informatie die bij de sim uit de automaat zit.
- Ja je kan iemand anders de simkaart laten kopen, omdat je hem naderhand online moet registeren voordat je hem kan gebruiken.
hartstikke bedankt.
Dan nog een vraag. Ik begrijp nu dat het een automaat is. Is die automaat gewoon te bereiken of enkel voor eizigers? En waar staat hij dan? Mijn broer woont in A'dam en die wil ik er dus op afsturen als het kan. Maar jij is soms zo'n dumbo (in de lieve zin van het woord) dat ik preciese aanwijzingen moet geven.

edit ; bedankt voor de antwoorden. Heb mogelijk al iemand die voor me wil gaan. geweldig. 5 euro voor zo'n kaartje? En dan 24 maanden lang een hele leuke korting.

[ Voor 9% gewijzigd door maartend op 07-12-2012 12:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H92!
  • Niet online
Gewoon te bereiken voor iedereen. Hij ligt op de plaza, bij ingang schiphol (of waar je de treinen kunt vinden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chippie777
@maartend: zoals ik al eerder melde hij is te vinden tussen spoor 3/4 en 5/6, vlakbij de roltrap naar de parkeergarages.
Voor iedereen toegankelijk, het is op plaza niveau.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
Thnx aan allen. Nu nog iemand vinden die hem wil kopen voor me en ik heb een vrouw en een portmonee die blij zijn. Is een combinatie die niet vaak voorkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

chippie777 schreef op vrijdag 07 december 2012 @ 10:55:
@maartend:
Is dit de looptijd voor de huidige actie? Dan moet ik ook haast maken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrowMyHair
  • Niet online
Ter info... Reactie van de HN klantenservice:
De reden waarom je og [sic] kon kiezen voor roaming en vervolgens internationaal is omdat je toen nog een standaard simkaart had. Wij versturen nu alleen maar micro simkaarten en is het dus niet meer van toepassing om deze stap door te nemen.
De nieuwe micro simkaartjes hebben het simkaartmenu dus blijkbaar helemaal niet meer.
Of het wel mogelijk had moeten zijn om in China te bellen weet ik nog steeds niet helemaal zeker. Ik ga ervan uit dat het gewoon niet kan, maar de reacties van de klantenservice geven aan dat het wel moet kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Niet online
Iemand anders last van storing?

Ik kan niet bellen of gebeld worden. Krijg ik wel een leuk voicemail smsje van gemiste oproep, wil je je voicemail bellen, krijg je niks te horen. Geen gesprekstoon of wat dan ook.

-edit-
http://www.allestoringen.nl/storing/hollands-nieuwe ben zo te zien niet de enige

[ Voor 17% gewijzigd door Freakster86 op 10-12-2012 16:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeanj
  • Niet online

jeanj

F5 keeps me alive

yup, werd net wel gebeld maar hoor niets

regio adam en den haag

Everything is better with Bluetooth

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chippie777
HN meldt dit inmiddels ook op twitter: "Het kan zijn dat je niet kan bellen of gebeld worden met hollandsnieuwe. We proberen hte zsm voor je op te lossen. Excuses voor het ongemak!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Niet online
Duurt inmiddels al ruim een uur... snelle reactie :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie_
  • Niet online

Harrie_

⠀                  🔴 🔴 🔴 🔴 🔴

Freakster86 schreef op maandag 10 december 2012 @ 18:01:
Duurt inmiddels al ruim een uur... snelle reactie :(
Hollandsnieuwe.nl/klantenservice:
10 december 17:30 uur - NETWERKSTORING

Het kan zijn dat je niet kan bellen of gebeld worden met hollandsnieuwe. We zijn dit nu aan het onderzoeken en proberen het z.s.m. voor je op te lossen. We houden je op deze pagina en via Facebook en Twitter op de hoogte.
Excuses voor het eventuele ongemak.

Hoeder van het Noord-Meierijse dialect

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chippie777
Volgens HN op twitter zou alles weer moeten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H92!
  • Niet online
Als ik nu mijn sim activeer, moet ik met Ideal betalen. Is dit dan voor een maand of voor een kalendermaand (dus tot januari in dit geval)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sipjohn
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16-06 13:52
H92! schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 09:26:
Als ik nu mijn sim activeer, moet ik met Ideal betalen. Is dit dan voor een maand of voor een kalendermaand (dus tot januari in dit geval)?
voor een maand, maar periode is afhankelijk van eventuele porteringsdatum, indien van toepassing
(bv portering 25.12.2012 dan 1e maand is 25.12.2012-24.01.2013(mits je voor die tijd niet gebruikt!))

Internet KPN 37/27Mbps; Modem Experia v8; Router Fritz!box 7260; Telefoon Siemens C470IP; VSP in: NL>budgetphone.nl, PL>plfon.pl ; VSP uit: cosmovoip.com; Zon 10x365Wp zuidoost; Omvormer Trannergy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H92!
  • Niet online
Maar blijft die periode zo? Ik zou het fijn vinden als mijn abonnement loopt van de 1e tot einde van maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sipjohn
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16-06 13:52
Ja die periode blijft. (In mijn geval: 1e betaling/activering op 31/05, portering 05/07, rekeningperioden 05/07 t/m 04/08, 05/08 t/m 04/09, etc..)

Internet KPN 37/27Mbps; Modem Experia v8; Router Fritz!box 7260; Telefoon Siemens C470IP; VSP in: NL>budgetphone.nl, PL>plfon.pl ; VSP uit: cosmovoip.com; Zon 10x365Wp zuidoost; Omvormer Trannergy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H92!
  • Niet online
Bedankt. Ik ga mijn Schiphol kaartje op 31 december maar is activeren en op 1 januari in mijn mobiel steken. Volgens HN site gaat mijn abonnement dan pas 1 jan in.
Wanneer gaat mijn abonnement in?
Je contract gaat in bij het eerste telefoongesprek, bij het versturen van een sms, gebruik van mobiel internet of 7 werkdagen na ontvangst van je bestelling. Heb je binnen 7 werkdagen na je bestelling nummerbehoud aangevraagd en is de aanvraag binnen 30 dagen goedgekeurd? Dan gaat je contract in op de datum waarop je telefoonnummer wordt overgezet.
Nu nog twijfelen of ik 1 jaar of 2 jaar neem. Zouden de abonnementen (bij andere providers) nu goedkoper worden met 4G over jaartje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ellen_125
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 31-03-2023
Gisteren kaartje gehaald op Schiphol, thanks voor de tips! Net de sim geregistreerd; deze week even nummerbehoud aanvragen en dan kan ik los vanaf januari ;)

Ik ga voor 2 jaar 550 min + sms en 500MB internet extra. Scheelt toch meer dan een tientje per maand vergeleken met mn huidige abbo en da's over 2 jaar toch mooi €240,- :-D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wilbert11
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 19:04
Ellen_125 schreef op zondag 16 december 2012 @ 09:55:
Gisteren kaartje gehaald op Schiphol, thanks voor de tips! Net de sim geregistreerd; deze week even nummerbehoud aanvragen en dan kan ik los vanaf januari ;)

Ik ga voor 2 jaar 550 min + sms en 500MB internet extra. Scheelt toch meer dan een tientje per maand vergeleken met mn huidige abbo en da's over 2 jaar toch mooi €240,- :-D
Zijn het in de Schiphol automaat tegenwoordig micro simkaarten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Heel zuur: ik stond op het punt om vandaag langs schiphol te gaan voor een abbotje. Maar toen realiseerde ik me dat ik en mijn vriendin in een T-mobile family van iemand van haar familie. Dus dat valt weg als ik overstap. Nu boeit het mij niet zoveel: 550min is plenty, maar voor haar is het een strop. Ze komt net toe met haar bundel, en naar mij smst en belt ze veel en gratis. Dat valt dan weg, en moet zij een stuk meer geld betalen.

Je zou zeggen: jammer vriendin, deal with it => 8)
Maar we gaan binnenkort trouwen, dus haar kosten worden mijn kosten :/ :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darksnake88
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 14:50
Eon actie is weg, pagina kan niet worden gevonden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
darksnake88 schreef op woensdag 19 december 2012 @ 12:04:
Eon actie is weg, pagina kan niet worden gevonden..
Is toch tot eind december? Anders heb ik een probleem, krijg vandaag de sim binnen

Anoniem: 247292

Niet de plaats hiervoor.

[ Voor 81% gewijzigd door janvanduschoten op 20-12-2012 16:05 ]

• Supertip
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
Zo vandaag na veel verbindings problemen met HLN het contract beëindigd.
Pfffff wat een drama is het geweest, geen tel/3G om de.haverklap geen ontvangst, gewoon een klein lastig drama geweest de laatste 3 wkn.

12X Rec peak energy 275 WP pal Zuid platdak 20° Growatt 3000 MTL-S /bj. Half mei 2018

Pagina: 1 ... 13 ... 64 Laatste

Let op:
Voor Thoorn en dergelijke diensten is dit topic: Sparen/verdienen met je beltegoed: Ervaringen & Discussie