theedoek schreef op donderdag 03 januari 2013 @ 13:18:
Goedemiddag!
Ik zie hier veel mensen actief die ervaring hebben met Hollands Nieuwe.
Als ik een blik werp op het internet dan is de algemene indruk over HN heel erg slecht.
Hoe is dat hier? Ik wil namelijk deze maand een nieuw abonnement uitzoeken, en dat HN 275 abo is erg aantrekkelijk!
Hoor het graag!
Mijn ervaring is eigenlijk prima (heb HN sinds juli), betere dekking dan T-Mobile, wat ik hiervoor had (HN zit immers op Vodafone-netwerk).
Wel heb ik vreemd genoeg sinds kort langzaam 3G-internet thuis, ook al heb ik 4 streepjes en "H". Normaliter merk ik dit niet omdat ik op Wifi zit. Speedtest geeft iets onder de 1 Mb/s aan als ik thuis 3G gebruik, waardoor pagina's heel langzaam laden. Maar het gekke is dat ik dit nooit op andere plaatsen heb: als ik niet thuis ben is de internetsnelheid uitstekend. Dus ik heb er geen last van, maar het is wel raar, en het was tot december of zo niet het geval. Misschien is er iets veranderd in Vodafone's dichtstbijzijnde zendmast, of misschien is er een externe oorzaak: maar gezien de 4 streepjes en "H" lijkt het mij een computerprobleem bij HN of Telena of Vodafone, niet slecht bereik. Misschien zijn hun servers tijdelijk overbelast in het centrum van Amsterdam, waar ik woon. Ik zou het eens met een andere provider moeten testen. Maar zoals gezegd heb ik hier niet superveel last van.
Verder hebben sommige mensen het probleem dat de netwerktijd van HN een paar minuten achterloopt; ik heb dat vorige week een paar dagen gehad, maar is nu weer over, verder ook nooit last van gehad. Als je de tijd in de Instellingen op je telefoon op "handmatig" instelt is het sowieso geen probleem, maar toch raar.
Maar goed, T-Mobile had ook altijd allerlei probleempjes en storingen, en in mijn ervaring is HN geenszins slechter, eerder beter. Het kan zijn dat KPN de beste is, maar ook daar hoor je wel eens over storingen en problemen. Ik zou zelf opnieuw HN kiezen, en ben op dit moment bezig een nieuw abonnement voor een vriend van mij te regelen.
[
Voor 12% gewijzigd door
Cerberus_tm op 04-01-2013 19:05
]