• Negaiido
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 07-10 00:08
Ik heb een sim only abonnement gecombineerd met een iphone 4. Samen met dit abonnement heb ik ook internet. Het valt me steeds op dat de instellingen van mijn mobiel terug gaan naar vodafone i.p.v. data.xsmobi..(ofzo) en dan krijg ik geen 3G meer.
Kent iemand dit probleem want ik heb de instellingen al 2 maal veranderd en toch gaan ze terug naar vodafone data instellingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReBr
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Zowel gisteren avond, als ook de hele nachtdienst, bijna geen gebruik kunnen maken van telefoon met Hollandse Nieuwe. Inkomende oproepen gaat prima, maar zelf een oproep plegen is bijna onmogelijk, na meestal een keer of 8 opnieuw te proberen komt er eindelijk een verbinding tot stand.

Nu net uit bed gekomen, merk ik dat het nog steeds bijna ommogelijk is om een uitgaande oproep te plegen, lijkt lokatie onafhankelijk te zijn, ben vannacht het halve land door geweest, maar overal hetzelfde, wel genoeg signaal, maar bellen gaat amper.

Zijn hier nog meer gebruikers die momenteel dezelfde problemen ervaren?
Supertip schreef op donderdag 20 december 2012 @ 19:03:
Zo vandaag na veel verbindings problemen met HLN het contract beëindigd.
Pfffff wat een drama is het geweest, geen tel/3G om de.haverklap geen ontvangst, gewoon een klein lastig drama geweest de laatste 3 wkn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nimitzz
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 17-04-2023
Ik zit er aan te denken om dit abbonement te bestellen: https://www.studentmobiel...an_id=276&product_id=8734

Alleen, als je op internet gaat, gaan je mb's dan eerst van de 275 af, en dan als het op is pas van de 500?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
MB gaat eerst uit de 500MB bundel, pas daarna van je 275 bundel.
Die laatste kun je 3 maanden meenemen als je het niet opmaakt, de 500MB bundel niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nimitzz
  • Laatst online: 17-04-2023
Wat een geruststelling. Bedankt voor je snelle antwoord!
niet dat ik je niet vertrouw hoor, maar mag ik vragen hoe je dit weet? (voor de dubbel check ;-))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Niet online
Heb/had hetzelfde abonnement. Heb de 500mb bundel inmiddels uitgezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chippie777
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 07:13
Negaiido schreef op donderdag 20 december 2012 @ 23:30:
Ik heb een sim only abonnement gecombineerd met een iphone 4. Samen met dit abonnement heb ik ook internet. Het valt me steeds op dat de instellingen van mijn mobiel terug gaan naar vodafone i.p.v. data.xsmobi..(ofzo) en dan krijg ik geen 3G meer.
Kent iemand dit probleem want ik heb de instellingen al 2 maal veranderd en toch gaan ze terug naar vodafone data instellingen.
Hier heb ik dat probleem ook maar dan op een 3Gs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris10
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18-09-2024
Ik wil morgen misschien even naar Schiphol, maar vroeg me af of iemand misschien antwoord heeft op de volgende vraag:
wilbert11 schreef op maandag 17 december 2012 @ 10:16:
Zijn het in de Schiphol automaat tegenwoordig micro simkaarten?
Zo jammer als ik vervolgens zelf nog met een schaar aan de slag moet...
Bedankt alvast!

Athlon 64 3500+ s939 | MSI K8N Neo2 Platinum S 939 | Tagan 480W | 2 x 512MB G.Skill PC4400 @DDR 550 Dual Channel | 2 x WD 160GB 8MB SATA150 7200RPM @ Raid0 | Sapphire 9800PRO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Niet online
Het zijn normale simkaarten. Ik heb er nog 1 liggen als je interesse hebt ;) Scheelt je weer een ritje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Nu online
Freakster86 schreef op vrijdag 21 december 2012 @ 20:36:
Het zijn normale simkaarten. Ik heb er nog 1 liggen als je interesse hebt ;) Scheelt je weer een ritje :)
FF ge-dm'ed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris10
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18-09-2024
Freakster86 schreef op vrijdag 21 december 2012 @ 20:36:
Tnx voor het aanbod! :) Alleen moet ik er 2 hebben. Morgen ben ik toch in de buurt, dus dan waag ik een poging.

Athlon 64 3500+ s939 | MSI K8N Neo2 Platinum S 939 | Tagan 480W | 2 x 512MB G.Skill PC4400 @DDR 550 Dual Channel | 2 x WD 160GB 8MB SATA150 7200RPM @ Raid0 | Sapphire 9800PRO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrowMyHair
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Wellicht kan je de volgende providers selecteren in de toekomst. Onze roaming dienst ondersteunt de volgende providers in China:

-China Unicom

-China Mobile

-Thuraya
De HollandsNieuwe helpdesk blijft ervan overtuigd dat je wel kunt bellen in China. Heeft iemand hier een ervaring met HollandsNieuwe in China? Ik vraag me dus nog steeds af of het aan mijn aansluiting ligt dat ik daar niet kon bellen (en ik dus in de toekomst meer problemen kan verwachten), of dat de HollandsNieuwe helpdesk onterecht meldt dat het wel zou moeten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Nu online
Hee mensen.

Werkt dit nog, heb nl. de sim-kaart binnen.

Als je de SIM-kaart uit de Schiphol-automaat koopt, betaal je eenmalig iets van € 15, maar vervolgens krijg je wel tot 2 jaar 50 % korting op de basisbundel. Het kortingstarief staat op/in de automaat. Je ziet de korting pas in Mijn HN als je je abonnement volledig aangemeld hebt en ermee gebeld hebt. De korting op de databundel kun je via de gewone manier krijgen, bij het registreren wordt die neem ik aan automatisch toegevoegd. Zo ging het allemaal bij mij, in elk geval, tijdens de vorige Schiphol-ronde; kan niet garanderen dat het nu precies hetzelfde gaat, maar neem aan van wel.

Edit ; werkt nog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pslomp
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 16-08 15:51
Op de iphone 4 van mijn vrouw worden de apn instellingen telkens teruggezet naar live.vodafone, hierdoor heeft ze dus geen internet ed.
We moeten het telkens handmatig aanpassen naar APN: data.dataxs.mobi User: leeg en WW: leeg

Iemand een idee waardoor het telkens teruggezet wordt?

Patrick

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolletje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 18:42

Bolletje

Moderator Harde Waren
Je moet de oude APN wel verwijderen. Misschien kan het daardoor komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pslomp
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 16-08 15:51
Hoe verwijder je die dan? Ik kan er toch alleen maar ' over heen typen ' ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chippie777
maartend schreef op maandag 24 december 2012 @ 19:30:
Hee mensen.

Werkt dit nog, heb nl. de sim-kaart binnen.

Als je de SIM-kaart uit de Schiphol-automaat koopt, betaal je eenmalig iets van € 15, maar vervolgens krijg je wel tot 2 jaar 50 % korting op de basisbundel. Het kortingstarief staat op/in de automaat. Je ziet de korting pas in Mijn HN als je je abonnement volledig aangemeld hebt en ermee gebeld hebt. De korting op de databundel kun je via de gewone manier krijgen, bij het registreren wordt die neem ik aan automatisch toegevoegd. Zo ging het allemaal bij mij, in elk geval, tijdens de vorige Schiphol-ronde; kan niet garanderen dat het nu precies hetzelfde gaat, maar neem aan van wel.

Edit ; werkt nog
Ik heb er twee uit de schiphol automaat gehaald en de eenmalige kosten zijn 5 euro (dus niet 15). Zodra je de sim kaart registreert zie je de aangepaste abo prijzen staan, ook de databundel prijzen zijn aangepast. Je weet dus precies wat je moet kiezen en voor welke prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Nu online
chippie777 schreef op maandag 24 december 2012 @ 23:31:
[...]

Ik heb er twee uit de schiphol automaat gehaald en de eenmalige kosten zijn 5 euro (dus niet 15). Zodra je de sim kaart registreert zie je de aangepaste abo prijzen staan, ook de databundel prijzen zijn aangepast. Je weet dus precies wat je moet kiezen en voor welke prijs.
Databundel blijft hetzelfde. 5 euro voor 500mb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chippie777
maartend schreef op dinsdag 25 december 2012 @ 08:18:
[...]

Databundel blijft hetzelfde. 5 euro voor 500mb
Databundel kost op de HN site 10 euro voor 500 mb p/mnd. De simkaart uit de schiphol automaat geeft aan dat het 5 euro voor 500 mb p/mnd is. Dus 50% korting op alles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Nu online
chippie777 schreef op dinsdag 25 december 2012 @ 08:56:
[...]

Databundel kost op de HN site 10 euro voor 500 mb p/mnd. De simkaart uit de schiphol automaat geeft aan dat het 5 euro voor 500 mb p/mnd is. Dus 50% korting op alles.
Welnee. Iedereen krijgt nu gewoon 50% korting op die databundel. Oja, en 1,25 op de SMS bundel.
Sorry, ik heb hem net gisteren afgesloten en het enige waar ik met die schiphol sim extra korting op kreeg was de 275 bundel.

Ga maar eens gewoon naar hollandsenieuwe.nl, klik op sim only, dan op 275 en dan op 500MB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcovtwout
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 05-08 08:55
Ik heb nu 10 maanden erop zitten van mijn 1-jarige contract op een Sim-only 550.
Zoals eerder in dit topic genoemd, ronden ze alle losse datasessies af op 100KB.
Ik vroeg me af hoeveel overhead je hier nu in de praktijk aan overhoudt, en heb het volgende berekend over de afgelopen 10 facturen:

- Android 2.3 (Sony Ericsson Xperia Neo)
- alleen verkeer binnen Nederland
- mijn mobiel dataverkeer beslaat ongeveer 15% van mijn totale dataverkeer, want thuis en op het werk gebruik ik Wifi
- verbruik gemiddeld 85 MB mobiele data per maand (varieert tussen de 30MB en 210MB).
- op de factuur kost dit gemiddeld 41% meer door afronding van alle sessies op 100KB. (varieert tussen de 11% en de 85% (!) meer door afronding).

FYI :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deBennie
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 13:36
Ik snap er niks van, ik heb de iPhone 4 van mn vrouw ingesteld op hollandsnieuwe data instellingen, dwz: de live.vodafone instellingen verwijderd en data.dataxs.mobi met lege gebruikersnaam en ww ingevoerd. Het toestel uit-aan gezet, maar hij blijft op edge (rondje) staan en wil niet naar 3G.

Mijn lumia 920 gaat zonder problemen naar 3G.
Hoe krijg ik die iPhone 4 op 3G?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

deBennie schreef op zondag 30 december 2012 @ 17:17:
Ik snap er niks van, ik heb de iPhone 4 van mn vrouw ingesteld op hollandsnieuwe data instellingen, dwz: de live.vodafone instellingen verwijderd en data.dataxs.mobi met lege gebruikersnaam en ww ingevoerd. Het toestel uit-aan gezet, maar hij blijft op edge (rondje) staan en wil niet naar 3G.

Mijn lumia 920 gaat zonder problemen naar 3G.
Hoe krijg ik die iPhone 4 op 3G?
Heb je dit helemaal doorlopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Nu online
Is de schiphol actie nou tot vandaag te activeren of tot maart? Anders moet ik me vandaag haasten en ik heb al geen tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postmen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-10 16:23
Negaiido schreef op donderdag 20 december 2012 @ 23:30:
Hier ook hetzelfde probleem maar dan op een 3Gs. iOS 6.01. Bij aanbieder staat vf nl 13.1. Moet zeggen dat ie nu al een week op data.dataxs.mobi blijft staan, waar ik een tijdje terug een paar keer per week de instellingen moest aanpassen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deBennie
Jep, helemaal doorgelopen, geeft niet het gewenste resultaat want hij blijft op edge (rondje) staan ipv 3G...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chippie777
Ik heb ook al een paar keer gehad dat de data instelling zomaar in eens terug staan op de vodafone instellingen. Geen idee hoe het komt. De laatste tijd echter gaat het goed. Maar ik heb de instellingen die het moeten zijn wel standaard in het notie blok staan. Kan ik ze makkelijk copy pasten als het weer eens mis is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Niet online
maartend schreef op maandag 31 december 2012 @ 08:59:
Is de schiphol actie nou tot vandaag te activeren of tot maart? Anders moet ik me vandaag haasten en ik heb al geen tijd.
Volgens iemand op telecomvergelijker kan het TOT 31 maart 2013
Het activeren heb ik een paar maal nagevraagd i.v.m. dat er verwarring in dit topic ontstond, dat kan uiterlijk tot 31 maart 2013, dus niet tot en met.
http://www.telecomvergelijker.nl/thread/52387/26

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H92!
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
Net telaat, vanmorgen mijn Schipholkaartje geactiveerd. Nu maandje sparen en in februari beginnen met gebruiken :)

Ik neem aan dat je pas een nummer krijgt als je sim in je mobiel hebt gedaan? Bij mij staat dat bestelling nog in behandeling is.

Ondertussen wel een nummer gekregen.

[ Voor 8% gewijzigd door H92! op 31-12-2012 11:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Niet online
Na 7 dagen wordt die automatisch geactiveerd dacht ik. Als je nummerbehoud kiest gaat je abo pas lopen op de datum die je hebt gekozen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chippie777
Van de HN site:

Vanaf wanneer is mijn hollandsnieuwe abonnement actief?
Je abonnement wordt actief bij het eerste telefoongesprek, bij het versturen van een sms of 7 dagen na ontvangst van je bestelling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gaat iets niet helemaal bij onze HN vrienden.

Kreeg net sms'je dat mijn bundel op is maar ik kan nog gewoon bellen. Op de overzicht pagina staat niet meer aangegeven hoeveel min/MB/sm ik nog heb.

Edit: fout inmiddels hersteld, schrok al want dat kon nooit. :o

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 01-01-2013 21:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 18:29

XanderDrake

Build the future!

Ik ben heel benieuwd naar de volgende actie. Ik heb in december niets gedaan omdat niet wist wat voor telefoon ik ging nemen, maar nu de Nexus 4 waarschijnlijk niet uitkomt ga ik een dual-sim halen. Dan kan ik HN goed gebruiken!

Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mwa
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 15:45

mwa

Ik zie op de HN website dat het internet:
code:
1
2
Wat is de snelheid van mobiel internet bij hollandsnieuwe?
Met een hollandsnieuwe abonnement kun je internetten met een maximale downloadsnelheid van 14,4 Mbps.

Dit was toch eerst 2mb up en down? Een aangename verassing dat dit sneller is geworden. Blijft natuurlijk wel balen dat alles wordt afgerond naar 100kb, maarja daar is het een budget provider voor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

dialmformark schreef op woensdag 02 januari 2013 @ 14:49:
Ik zie op de HN website dat het internet:
code:
1
2
Wat is de snelheid van mobiel internet bij hollandsnieuwe?
Met een hollandsnieuwe abonnement kun je internetten met een maximale downloadsnelheid van 14,4 Mbps.

Dit was toch eerst 2mb up en down? Een aangename verassing dat dit sneller is geworden. Blijft natuurlijk wel balen dat alles wordt afgerond naar 100kb, maarja daar is het een budget provider voor :)
Eerlijk gezegd doen die maximale snelheden mij niet echt iets. Ik ben van 1mbit naar 2mbit naar 7.7mbit gegaan op t-mobile netwerk, maar merk er in normaal gebruik (geen zware downloading) totaal niets van

Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darksnake88
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 10-10 19:48
Wat zijn de snelheden in praktijk nu? Ik kwam ook toevallig erop dat het 14.4mbit nu is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Niet online
Daarstraks getest met speedtest app. In huis kreeg ik de volgende snelheden:
- 1348 kbps down
- 441 kbps up
- 79 ms

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Dat is best aardig. Daar kan je al zowat mee multiplayen

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hoi, weet iemand of de Schiphol-automaat en de 50 % korting nog bestaan? Ik ben bezig met opties onderzoeken voor een vriend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CuBras
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 19:56
deBennie schreef op maandag 31 december 2012 @ 09:32:
[...]

Jep, helemaal doorgelopen, geeft niet het gewenste resultaat want hij blijft op edge (rondje) staan ipv 3G...
Mijn vader heeft praktisch hetzelfde probleem, alleen met de 3GS. Wat hielp was om de simkaart te verwijderen, telefoon opnieuw opstarten zonder SIM -> afsluiten -> SIM erin -> Opstarten + instellingen goed zetten.

Anders HN even bellen en het probleem voorleggen. Het kan zijn dat ze je dan een micro-sim opsturen. Had zelf een ' normale' die opeens geen verbinding kon maken. Kreeg micro-sim opgestuurd en probleem was verholpen. Was weliswaar op Android, maar dat maakt niet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Nu online
Cerberus_tm schreef op donderdag 03 januari 2013 @ 01:59:
Hoi, weet iemand of de Schiphol-automaat en de 50 % korting nog bestaan? Ik ben bezig met opties onderzoeken voor een vriend.
Dacht dat hij na 31 december was verdwenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deBennie
ironsidetugnl schreef op donderdag 03 januari 2013 @ 02:07:
[...]

Mijn vader heeft praktisch hetzelfde probleem, alleen met de 3GS. Wat hielp was om de simkaart te verwijderen, telefoon opnieuw opstarten zonder SIM -> afsluiten -> SIM erin -> Opstarten + instellingen goed zetten.

Anders HN even bellen en het probleem voorleggen. Het kan zijn dat ze je dan een micro-sim opsturen. Had zelf een ' normale' die opeens geen verbinding kon maken. Kreeg micro-sim opgestuurd en probleem was verholpen. Was weliswaar op Android, maar dat maakt niet uit.
Thx, ik ga dit vanavond even doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chippie777
Cerberus_tm schreef op donderdag 03 januari 2013 @ 01:59:
2 januari stond hij er nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Ik ga als het lukt morgen kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaspernts
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 10-10 15:06
Goedemiddag!
Ik zie hier veel mensen actief die ervaring hebben met Hollands Nieuwe.
Als ik een blik werp op het internet dan is de algemene indruk over HN heel erg slecht.

Hoe is dat hier? Ik wil namelijk deze maand een nieuw abonnement uitzoeken, en dat HN 275 abo is erg aantrekkelijk!
Hoor het graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chippie777
theedoek schreef op donderdag 03 januari 2013 @ 13:18:
Goedemiddag!
Als ik een blik werp op het internet dan is de algemene indruk over HN heel erg slecht.

Hoe is dat hier? Ik wil namelijk deze maand een nieuw abonnement uitzoeken, en dat HN 275 abo is erg aantrekkelijk!
Hoor het graag!
Ik heb hier 2 abo's van HN. Daarnaast heb ik een KPN en T- Mobile abo.
Ik kan wel zeggen dat het KPN abo het beste is, nagenoeg altijd verbinding en tot nu toe geen problemen mee gehad. Het T-Moblie verhaal is wel bekend denk ik, niet overal even goede verbinding maar over het algemeen doet het wat het moet doen.
De twee HN abo's zijn van het 275 type. Ze doen het beide prima maar worden niet heel intensief gebruikt.
Met het eerste abo een probleem gehad dat de korting niet was verwerkt. HElpdesk was lastig te bereiken maar uiteindelijk is dit wel gelukt en ook keurig op gelost.
Ik merk wel dat de dekking van HN minder is als die van KPN, maar ook hier weer geldt dat het doet wat het moet doen.
Als ik nu een nieuw abo moet afsluiten dan zou ik weer voor HN kiezen, hun prijzen zijn scherp en voor wat ik er mee doe voldoet het meer dan prima. Het is voor mij de meer prijs van de verschillende KPN abo's niet waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bennie, Chippie, Xander: dank voor jullie info!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Goedemiddag!

Hoor het graag!
Yes, hetzelfde dilemma dat ik heb. De abbo's van HN passen perfect bij mij; bel en sms niet veel, maar wil wel bereikbaar zijn en graag een data abbo. Bij andere providers betaal je je krom, ook al bel je weinig en gebruik je weinig data.

Echter, mijn vriendin had er zoveel ellende mee, dat ze snel over ging op een andere provider, en de resterende maanden het maar gewoon gebruikte als een soort extra minuten die ze op kon bellen.

Uiteindelijk heb ik zelf besloten dat ik maar geen data abbo neem, en gewoon bij mijn Telfort sim-only blijf van 6 euro per maand. Goed bereik en geen gezeur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Goedemiddag!

Hoor het graag!
Mijn ervaring is eigenlijk prima (heb HN sinds juli), betere dekking dan T-Mobile, wat ik hiervoor had (HN zit immers op Vodafone-netwerk).

Wel heb ik vreemd genoeg sinds kort langzaam 3G-internet thuis, ook al heb ik 4 streepjes en "H". Normaliter merk ik dit niet omdat ik op Wifi zit. Speedtest geeft iets onder de 1 Mb/s aan als ik thuis 3G gebruik, waardoor pagina's heel langzaam laden. Maar het gekke is dat ik dit nooit op andere plaatsen heb: als ik niet thuis ben is de internetsnelheid uitstekend. Dus ik heb er geen last van, maar het is wel raar, en het was tot december of zo niet het geval. Misschien is er iets veranderd in Vodafone's dichtstbijzijnde zendmast, of misschien is er een externe oorzaak: maar gezien de 4 streepjes en "H" lijkt het mij een computerprobleem bij HN of Telena of Vodafone, niet slecht bereik. Misschien zijn hun servers tijdelijk overbelast in het centrum van Amsterdam, waar ik woon. Ik zou het eens met een andere provider moeten testen. Maar zoals gezegd heb ik hier niet superveel last van.

Verder hebben sommige mensen het probleem dat de netwerktijd van HN een paar minuten achterloopt; ik heb dat vorige week een paar dagen gehad, maar is nu weer over, verder ook nooit last van gehad. Als je de tijd in de Instellingen op je telefoon op "handmatig" instelt is het sowieso geen probleem, maar toch raar.

Maar goed, T-Mobile had ook altijd allerlei probleempjes en storingen, en in mijn ervaring is HN geenszins slechter, eerder beter. Het kan zijn dat KPN de beste is, maar ook daar hoor je wel eens over storingen en problemen. Ik zou zelf opnieuw HN kiezen, en ben op dit moment bezig een nieuw abonnement voor een vriend van mij te regelen.

[ Voor 12% gewijzigd door Cerberus_tm op 04-01-2013 19:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Niet online
Bij mij gaf de prijs de doorslag. HN is verreweg de goedkoopste sim-only aanbieder in mijn geval. Tegoed ook nog eens 3 maanden houdbaar, alles in 1 bundel, daarbuiten hetzelfde tarief... geen enkele provider biedt dat aan volgens mij.

Het volgende kan liggen aan de rom van mijn telefoon. Die vertoont nogal wat kuren. Maar dit is wat ik heel soms meemaak
- Whatsapp komt tot 10 minuten later binnen. Dit gebeurt niet in een actief gesprek, maar wanneer de tel. op stanby staat en in je broekzak zit.
- Internet valt heel af en toe weg. Soms helpt het om 3G aan/uit te zetten. Soms moet de telefoon ff herstarten.

Niet echt storend allemaal, beetje vervelend, maar zoals ik al zei weet ik niet of dit aan HN ligt of aan de telefoon. Geen zin meer in het kloten met een nieuwe rom. Volgende week nieuwe tel. Dan eens kijken of het terugkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rambocus
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 10:16
heb een lumia 800 , klopt het dat bij HN roamen toegestaan ingesteld moet zijn? Als ik dit uitzet heb ik namelijk geen internet.

Houten ZZW 2755 NNW 3050 Growatt 3600 dakhelling 45

Acties:
  • 0 Henk 'm!
rambocus schreef op donderdag 03 januari 2013 @ 22:50:
heb een lumia 800 , klopt het dat bij HN roamen toegestaan ingesteld moet zijn? Als ik dit uitzet heb ik namelijk geen internet.
Je moet waarschijnlijk iets instellen op je telefoon: volg de instructies op de website van HN. Het is mogelijk dat een van die instellingen Roaming heet. Maar als het goed is staat dit los van de normale roaming-instelling op je telefoon.
http://www.hollandsnieuwe.nl/toestelhulp#/nokia/lumia-800/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rambocus
  • Laatst online: 10:16
Cerberus_tm schreef op donderdag 03 januari 2013 @ 23:13:
[...]

Je moet waarschijnlijk iets instellen op je telefoon: volg de instructies op de website van HN. Het is mogelijk dat een van die instellingen Roaming heet. Maar als het goed is staat dit los van de normale roaming-instelling op je telefoon.
http://www.hollandsnieuwe.nl/toestelhulp#/nokia/lumia-800/
nogmaals alles doorgelopen met simtoolkit, heb niets veranderd aan de instellingen. Maar nu doet hij het in ene wel, zonder roaming aan.Bedankt voor het meedenken

Houten ZZW 2755 NNW 3050 Growatt 3600 dakhelling 45

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Oh, gelukkig! Tja, soms zijn electronica onvoorspelbaar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaspernts
Bedankt voor de reactie's, ik merk dat jullie meer dan redelijk positief zijn over HN.
Ik lees heel andere ervaringen dan al die mensen die enorm zitten te klagen op andere fora's. Het lijkt wel of alleen de mensen die problemen hebben dat laten merken, en de mensen die tevreden zijn ook geen aanleiding hebben om hun mening te laten weten op internet.
Ik zit op dit moment nog bij Vodafone, en dat netwerk bevalt me goed. Ik neem aan dat HN daar niet voor onder doet, aangezien ze gebruik maken van hetzelfde netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
jaspernts schreef op vrijdag 04 januari 2013 @ 14:18:
Bedankt voor de reactie's, ik merk dat jullie meer dan redelijk positief zijn over HN.
Ik lees heel andere ervaringen dan al die mensen die enorm zitten te klagen op andere fora's. Het lijkt wel of alleen de mensen die problemen hebben dat laten merken, en de mensen die tevreden zijn ook geen aanleiding hebben om hun mening te laten weten op internet.
Ik zit op dit moment nog bij Vodafone, en dat netwerk bevalt me goed. Ik neem aan dat HN daar niet voor onder doet, aangezien ze gebruik maken van hetzelfde netwerk.
Alle providers hebben genoeg probleempjes en problemen om over te klagen; heb je wel eens gekeken naar klachten over Vodafone etc.? Het Internet staat ook daar bol van, en niet ten onrechte.

Wat betreft Vodafone v. HN: qua dekking zijn ze volgens mij identiek, maar bij HN zit er wel ergens nog een computer tussen, dus in theorie is het mogelijk dat HN daarvoor meer problemen heeft (ook al lijkt dat in de practijk dus wel mee te vallen).

Je kunt ook eens een pre-paid kaartje van HN bestellen (kost geloof ik een paar eurietje's) en kijken hoe goed dat werkt voor jou. Heb ik indertijd ook gedaan, en abonnement besteld toen dat prima werkte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 18:43

Vrijdag

De Zwarte

Hmm, ik twijfel. Heb momenteel KPN waar ik per maand 35,- voor mag betalen en daarvoor krijg ik wat belminuten en een smashing 250mb per maand voor. Ik ervaar alleen nogal slechte verbinding af en toe. Woon in Den Haag en daar gaat het wel maar als ik bij mijn ouders ben (vlakbij IJmuiden) is de ontvangst droevig en heb ik vaak helemaal geen verbinding op 3g. Ben ik bij de familie van mijn vriendin, in Kampen of Oldebroek, dan is de verbinding ook maar matig.
Vervelend, want ik betaal wel de hoofdprijs voor een matige verbinding. Ben ik dan beter af met HN? Ik vind het tarief van 15,25 (275 bundel met 500mb) namelijk wel interessant vanwege de prijs. Maar de verbinding moet ook wel een beetje prettig zijn. Thuis gebruik ik alleen maar wifi trouwens.

Ohja, ik heb een SE Neo, misschien komt het wel door mijn telefoon? Mijn vriendin heeft een SII met Vodafone en die heeft eigenlijk nooit verbindingsproblemen.

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 07-10 20:43
Eventuele problemen met je telefoon is dit niet het goede topic voor, maar als het bereik te slecht is lijkt me dat wel de oorzaak. Wat HN betreft en bereik is je vriendinś bereik dan een goede graatmeter, want HN maakt gebruik van hetzelfde netwerk. Dus als haar bereik voldoende is op de locaties waar jij verblijft dan zit het waarschijnlijk wel goed...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
  • Laatst online: 11-10 23:51
Ah een HollandsNieuwe topic. Hebben jullie in de metrotunnels van Rotterdam ook _nergens_ verbinding? Met telfort had ik nog enigszins netwerk op verschillende plekken maar met HollandsNieuwe gewoon echt helemaal nergens.

Sowieso vind ik de stabiliteit van het netwerk echt belachelijk, ik heb al zó gigantisch vaak gehad dat m'n internet het gewoon niet meer deed (en nee dat lag niet aan mn telefoon) als ik bijvoorbeeld in de metro zat. Ook als in in de trein zit heb ik echt op heel veel plekken gewoon geen verbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Avalaxy schreef op zondag 06 januari 2013 @ 20:45:
Ah een HollandsNieuwe topic. Hebben jullie in de metrotunnels van Rotterdam ook _nergens_ verbinding? Met telfort had ik nog enigszins netwerk op verschillende plekken maar met HollandsNieuwe gewoon echt helemaal nergens.

Sowieso vind ik de stabiliteit van het netwerk echt belachelijk, ik heb al zó gigantisch vaak gehad dat m'n internet het gewoon niet meer deed (en nee dat lag niet aan mn telefoon) als ik bijvoorbeeld in de metro zat. Ook als in in de trein zit heb ik echt op heel veel plekken gewoon geen verbinding.
Ik kom nooit in Rotterdam, en ik heb nooit het KPN-netwerk gebruikt, maar HN/Vodafone is voor de plaatsen waar ik kom significant beter dan T-Mobile. In de (enige) Amsterdamse metrotunnel kan ik me niet herinneren ooit problemen te hebben gehad—maar ja, daar ben je in 5 minuten doorheen.

Ik heb alleen nu toevallig langzaam mobiel internet bij mijn huis (0.2 Mb/s). Maar bij Amsterdam Centraal (7 min. lopen) is de snelheid wel weer uitstekend (4 Mb/s). Dus het is een uiterst locaal en hopelijk tijdelijk probleem; dit had ik een maand geleden nog niet.

[ Voor 6% gewijzigd door Cerberus_tm op 07-01-2013 02:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolletje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 18:42

Bolletje

Moderator Harde Waren
Freakster86 schreef op donderdag 03 januari 2013 @ 21:28:
Bij mij gaf de prijs de doorslag. HN is verreweg de goedkoopste sim-only aanbieder in mijn geval. Tegoed ook nog eens 3 maanden houdbaar, alles in 1 bundel, daarbuiten hetzelfde tarief... geen enkele provider biedt dat aan volgens mij.

Het volgende kan liggen aan de rom van mijn telefoon. Die vertoont nogal wat kuren. Maar dit is wat ik heel soms meemaak
- Whatsapp komt tot 10 minuten later binnen. Dit gebeurt niet in een actief gesprek, maar wanneer de tel. op stanby staat en in je broekzak zit.
- Internet valt heel af en toe weg. Soms helpt het om 3G aan/uit te zetten. Soms moet de telefoon ff herstarten.

Niet echt storend allemaal, beetje vervelend, maar zoals ik al zei weet ik niet of dit aan HN ligt of aan de telefoon. Geen zin meer in het kloten met een nieuwe rom. Volgende week nieuwe tel. Dan eens kijken of het terugkomt.
Ik heb precies ook deze twee punten. Bij punt één kan het zelfs nog wel eens 20 minuten zijn. Bij twee punten kan je ook kiezen om even vliegtuigmodus aan en uit te zetten.

Aanvullend nog matige belkwaliteit. Met Galaxy Nexus trouwens, ik hoop over een paar weken de Nexus 4 te hebben. Kan het dan nog eens testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Matige belkwaliteit? Nou, daar heb ik nooit iets van gemerkt op mijn Galaxy Nexus, in elk geval niet vergeleken met T-Mobile. Heb ook nooit klachten ontvangen. Vreemd...maar het kan dus aan de zendmast liggen denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaspernts
Klinkt allemaal nog steeds interessant dat HN.
Maar zit nog met 1 ding in m'n maag: elke internetsessie wordt op 100kb afgerond...

Volgens mij gaat je tegoed voor internet dan hard naar beneden? Of valt dat in de praktijk wel mee (android)?
Zat te denken aan 275 min/sms/mb + 500 mb bundel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
Daarover is inmiddels wel wat bekend in dit draadje, lees het eens na zou ik zeggen. ;)
http://gathering.tweakers...ing&data%5Bboolean%5D=AND

Acties:
  • 0 Henk 'm!
jaspernts schreef op dinsdag 08 januari 2013 @ 11:21:
Klinkt allemaal nog steeds interessant dat HN.
Maar zit nog met 1 ding in m'n maag: elke internetsessie wordt op 100kb afgerond...

Volgens mij gaat je tegoed voor internet dan hard naar beneden? Of valt dat in de praktijk wel mee (android)?
Zat te denken aan 275 min/sms/mb + 500 mb bundel.
Samenvatting: het valt reuze mee. En de hoeveelheid extra data die gebruikt wordt is redelijk constant; dus als je een beetje Internet is het b.v. 50 MB extra per maand, maar als je veel Internet is het nog steeds 50 MB extra per maand. Dus als je een ruime bundel hebt merk je er niet superveel van. Ik zou denken aan enkele tientallen MB extra, precieze aantal is onduidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Vandaag simkaart ontvangen en meteen nummer meenemen gekozen. Sim nog niet geactiveerd trouwens, wil ik nog eventjes mee wachten. HN zorgt er toch voor dat mijn oude abbo wordt stopgezet en het nummer wordt meegenomen toch, of moet ik morgen daarvoor even voor de zekerheid over bellen?

[ Voor 13% gewijzigd door Vrijdag op 08-01-2013 20:00 ]

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• birdibird
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10-10 23:09
Yep, dat doet HN zelf. Als je nummerbehoud hebt aangevraagd kan je de nieuwe sim niet gebruiken tot het nummer is overgezet.

Renault Zoe R135 52kWh & Q210 22kWh, 6885 Wp off grid, 7.2kWh LFP Pylontech huisaccu, 140L zonneboiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Okee, dan is dat ook duidelijk. Dan kan ik in elk geval tot die tijd nog die van de KPN gebruiken. Zal in elk geval de komende tijd even mijn bankafschriften in de gaten houden om te zien of het allemaal wel goed loopt.

Wel snel, gisteren aangevraagd, vandaag geleverd :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
birdibird schreef op dinsdag 08 januari 2013 @ 21:25:
Als je nummerbehoud hebt aangevraagd kan je de nieuwe sim niet gebruiken tot het nummer is overgezet.
Volgens mij kan je hem wel gebruiken, maar dan met de 06 nummer dat er op staat, je abo gaat dan wel meteen in. Als je wacht tot het nummer overgezet is gaat je abo op dat moment pas in.

[ Voor 37% gewijzigd door troftnom op 08-01-2013 22:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Vrijdag schreef op dinsdag 08 januari 2013 @ 19:59:
Vandaag simkaart ontvangen en meteen nummer meenemen gekozen. Sim nog niet geactiveerd trouwens, wil ik nog eventjes mee wachten. HN zorgt er toch voor dat mijn oude abbo wordt stopgezet en het nummer wordt meegenomen toch, of moet ik morgen daarvoor even voor de zekerheid over bellen?
Ik heb het ook zo gedaan, bij het registreren aangeven dat je wilt porteren, en dan wachten tot de aangegeven datum (kan me niet meer herinneren of die datum wel of niet en wanneer correct weergegeven werd, maar de datum die ik opgaf aan het begin klopte uiteindelijk in elk geval). Ging prima. Bij portering moet je geloof ik nooit je oude abonnement opzeggen, dat handelt je nieuwe providers altijd af. Ik meen me trouwens te herinneren dat er bij HN een hele tijd "in behandeling" bleef staan of zoiets, maar het ging in elk geval goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Cerberus_tm schreef op woensdag 09 januari 2013 @ 02:14:
[...]

Ik heb het ook zo gedaan, bij het registreren aangeven dat je wilt porteren, en dan wachten tot de aangegeven datum (kan me niet meer herinneren of die datum wel of niet en wanneer correct weergegeven werd, maar de datum die ik opgaf aan het begin klopte uiteindelijk in elk geval). Ging prima. Bij portering moet je geloof ik nooit je oude abonnement opzeggen, dat handelt je nieuwe providers altijd af. Ik meen me trouwens te herinneren dat er bij HN een hele tijd "in behandeling" bleef staan of zoiets, maar het ging in elk geval goed.
Ik kijk net en zie het volgende staan:
Status van je nummerbehoudaanvraag

Datum nummerbehoud: 08-02-2013
Dat kan inderdaad wel kloppen qua tijd, mijn abbo bij KPN loopt als ik het me goed kan herinneren ook af rond die tijd. Dus nog een paar weekjes en daarna de sim activeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperKneus
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-10 14:17
je kan de sim toch nu al activeren. Dat heb ik namelijk vorige week voor mijn vrouw gedaan en een paar weken terug voor mijn moeder. Na het activeren krijg je na een paar dagen de mogelijkheid om nummer behoud aan te vragen. Als je dat binnen 7 dagen doet krijg je geen tijdelijk nummer en loopt je oude abbo eerst netjes af en gaat hij daarna overop de HN abbo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oscardt
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 11-10 18:00
SuperKneus schreef op woensdag 09 januari 2013 @ 13:44:
je kan de sim toch nu al activeren.
Dat kan, maar dan begint je abonnement ook gelijk te lopen. Als je de sim niet gelijk activeert zal de sim pas automatisch geactiveerd worden op het moment dat het nummer geporteerd wordt.

Tis uiteraard maar net wat je wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedmaster
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 19:33

Speedmaster

Make my day...

Tis maar net hoe zuinig je bent...geen cent teveel hoor....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Ik ben vrij zuinig, vandaar ook dat ik overstap naar HN :P Daarom wacht ik lekker met activeren totdat mijn nummer geporteerd is, anders betaal ik voor twee abbo's en dat vind ik zonde van het geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jogai
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09-10 21:09
Vrijdag schreef op woensdag 09 januari 2013 @ 23:31:
Ik ben vrij zuinig, vandaar ook dat ik overstap naar HN :P Daarom wacht ik lekker met activeren totdat mijn nummer geporteerd is, anders betaal ik voor twee abbo's en dat vind ik zonde van het geld.
Wat je niet gebruikt mag je 3 maanden meenemen. En je verbruikt eerst je oude, dat is vrij netjes.

Ik had in mijn vorige periode mijn tegoed 'opgebruikt' en ik kreeg die info via sms door. Maar nu zie ik bij mijn nieuwe tegoed dat ik toch nog iets heb meegenomen van een vorige periode. Iemand bekende met deze rare constructie?

Aangeschaft
Aangeschaft tegoed € 16,54
Tegoed van vorige perioden € 6,04
Maandelijkse opwaardering € 10,50

Klik hier om op linkedIn lid te worden van de Freelance Tweakers groep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperKneus
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-10 14:17
Vrijdag schreef op woensdag 09 januari 2013 @ 23:31:
Je abbo gaat pas in als je de sim van HN gaat gebruiken. Dus je kan je sim nu al activeren, een eind datum van je huidige abbo opgeven en op het moment dat je nummer is overgezet je HN sim gaan gebruiken. Op dat moment ga je pas betalen. Dat is precies dezelfde manier als ik 3 maanden voordat mijn huidige abbo afloopt overstap naar een andere provider.

Je moet er alleen opletten dat je binnen 7 dagen na het activeren nummer behoud aanvraagt. Doe je dat niet dan krijg je een nummer van HN en dan ga je idd dubbel betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Vraagje, gezien HN op Vodafone's netwerk zit, krijgt HN dan op ten duur ook 4G? Is daar al iet van bekend?

Verder, heeft iemand hier iets gemerkt de EDGE update van Vodafones netwerk? De routers die dat ondersteunen zouden in 2012 al en masse moeten worden uitgerold, maar is dat praktisch ook zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jab65
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 03-10 16:23
Hmm, mijn contract loopt af... Iemand tips waar/hoe ik het goedkoopst kan verlengen? Gewoon Sim Only 275 voldoet voor mij uitstekend!

Ik vind zelf niets anders dan gewoon bijna de volle mep op de HN site :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwesiq
  • Laatst online: 14-09 14:38
Zoals ik het heb begrepen kun je wel verlengen met een kortingsactie, alleen is dan geen nummerbehoud mogelijk. Een optie zou dan kunnen zijn, wel iets meer moeite, overstappen op pre-paid een maandje via een andere provider (vast wel ergens gratis sim pre paid acties, kwam er laatst een tegen van vodafone) en daarna via een kortingsactie weer terug naar HN. Blijkbaar kunnen namelijk alleen nieuwe klanten profiteren van kortingsactie met nummerbehoud.

Zelf heb ik ook een vraag:Ik heb ook een HN 550 abo en onlangs deed ik mee aan een prijsvraag waarbij je het antwoord moest smsen via 3111. Nu kreeg ik, na het versturen van de sms, een bericht terug met de mededeling dat Simpel tijdelijk deze dienst niet ondersteund.

Heeft iemand ook al eens zoiets gehad? (het enige dat ik kon bedenken is dat Simpel en HN allebei gebruik maken van het Vodafone netwerk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrowMyHair
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Op voordeelmobiel loopt een kortingsactie: http://www.voordeelmobiel...ent-extra-korting-24.html. Dan betaal je maar €6,75.

Hoe dit met nummerbehoud gaat werken weet ik niet. Wellicht moet je idd een prepaid als tussenstap nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
XanderDrake schreef op dinsdag 15 januari 2013 @ 15:00:
Vraagje, gezien HN op Vodafone's netwerk zit, krijgt HN dan op ten duur ook 4G? Is daar al iet van bekend?

Verder, heeft iemand hier iets gemerkt de EDGE update van Vodafones netwerk? De routers die dat ondersteunen zouden in 2012 al en masse moeten worden uitgerold, maar is dat praktisch ook zo?
Eerste vraag: zo te zien krijgen Telfort-klanten geen toegang tot het nieuwe 4G van KPN, ook al gebruikt Telfort het netwerk van de moedermaatschappij: "KPN zal 4g-internet zowel onder zijn eigen merknaam als die van Hi gaan verkopen. Budgetmerk Telfort valt vooralsnog buiten de boot."

Tweede vraag: hoe zit dat met die update? Ik heb toevallig dat ik in de buurt van mijn huis, of eigenlijk in een groot deel van Amsterdam-Centrum, heel langzaam 3G heb met HN. Er staan 4 streepjes op mijn telefoon, en een H of 3G, maar toch is mijn snelheid altijd ergens tussen 0.1 en 0.3 Mbits/s. Dus erg langzaam, browsen gaat supersloom. Dit is sinds een maand of twee: vroeger had ik thuis altijd een prima snelheid, 4 Mbits/s of zo. Een stukje buiten het Centrum, en in andere steden, lijk ik altijd nog steeds snel internet te hebben. Met mijn telefoon is niets veranderd. Denk je dat dat iets met deze "update" te maken zou kunnen hebben? Is misschien de mast hier "upgedate", maar andere masten nog niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 11:37
Ik heb met Vodafone zelf ook geregeld traag mobiel internet, dus of dat nou specifiek HN is?

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Ik heb ook regelmatig traag internet met T-mobile, zelfs als ik nagenoeg perfect ontvangst heb op een centrale locatie (stations bijv.) Vandaar dat ik een duo-sim overweeg met een beter netwerk.

Maar goed, niemand ziet dus soms het EDGE symbooltje in zijn balk? (R bij android dacht ik en E bij windows mobile).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan-marten
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10-10 17:05
Hoe komt het dat mijn telefoon de hele tijd aan het roamen is? Telefoon is vanacht herstart en sindsdien staat ie in de roaming-stand. Beetje vervelend. Iemand een idee hoe dit komt en hoe dit is op te lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jogai
@XanderDrake: Met de instellingen van http://phonemagazine.nl/hollands-nieuwe/ komt er in mijn android een klein H-tje bij mn verbindingsicoon (HSPDA). Zo dus:
Afbeeldingslocatie: http://i.eho.st/pprg232w.png
CM10.1 (android 4.2.1) op de N7000

Edit:
In mn vorige post vond ik het al vreemd dat ik tegoed had meegenomen. Blijkbaar bij HN ook want het is nu:
Aangeschaft
Aangeschaft tegoed € 10,60
Tegoed van vorige perioden € 0,10

[ Voor 39% gewijzigd door Jogai op 16-01-2013 10:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Nu online
Ik heb plots sinds gisteren geen data meer bij mijn 275 abo van HN. Er komt ook geen H meer te staan bij de signaal sterkte. Nu zit ik pas 1 week bij HN. Is dat een probleem bij mij. Heb dat ook al een paar maal uit en aangezet. Vrouw heeft wel data van HN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan-marten
@maartend, ik heb hier dus ook vaak last van. Telefoon staat vaak in roaming-stand. Begrijp niet waarom, zie ook mijn post hierboven. Herstart van toestel werkt niet.
XanderDrake schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 10:04:
...
Maar goed, niemand ziet dus soms het EDGE symbooltje in zijn balk? (R bij android dacht ik en E bij windows mobile).
Bij android verschijnt er een E voor Edge, R voor roaming. In sommige gebieden heb ik soms Edge.

[ Voor 50% gewijzigd door jan-marten op 16-01-2013 11:20 . Reden: Quote XanderDrake ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Jogai schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 10:41:
@XanderDrake: Met de instellingen van http://phonemagazine.nl/hollands-nieuwe/ komt er in mijn android een klein H-tje bij mn verbindingsicoon (HSPDA). Zo dus:
[afbeelding]
CM10.1 (android 4.2.1) op de N7000

Edit:
In mn vorige post vond ik het al vreemd dat ik tegoed had meegenomen. Blijkbaar bij HN ook want het is nu:
Aangeschaft
Aangeschaft tegoed € 10,60
Tegoed van vorige perioden € 0,10
Niet exact wat ik zocht, wel bedankt! :)
jan-marten schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 11:16:
@maartend, ik heb hier dus ook vaak last van. Telefoon staat vaak in roaming-stand. Begrijp niet waarom, zie ook mijn post hierboven. Herstart van toestel werkt niet.

[...]

Bij android verschijnt er een E voor Edge, R voor roaming. In sommige gebieden heb ik soms Edge.
Oh ok. Maar je krijgt wel EDGE als fall-back, das mooi. Betekend dat ik toch bijvoorbeeld muziek of internet radio kan streamen en dergelijke in gebieden waar alleen 2G beschikbaar is.
Dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan-marten
Hm, erg raar. Ik heb mijn probleem zelf kunnen oplossen door netwerken te zelf te zoeken en daar hollandsnieuwe te kiezen. Nu heb ik weer netjes een 3G verbinding zonder roaming.

Raar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Nu online
jan-marten schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 14:15:
Hm, erg raar. Ik heb mijn probleem zelf kunnen oplossen door netwerken te zelf te zoeken en daar hollandsnieuwe te kiezen. Nu heb ik weer netjes een 3G verbinding zonder roaming.

Raar.
Bij mij staat HN er niet bij. Enkel KPN2/3G, Tmobile 2/3 g en vodafone

Acties:
  • 0 Henk 'm!
XanderDrake schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 10:04:
Ik heb ook regelmatig traag internet met T-mobile, zelfs als ik nagenoeg perfect ontvangst heb op een centrale locatie (stations bijv.) Vandaar dat ik een duo-sim overweeg met een beter netwerk.

Dat heb ik nog nooit gezien, nee. Geen van beide letters. Het is ofwel H, ofwel 3G, ofwel G (denk ik).

Maar ik heb dus 100 % van de tijd 0.2 Mb/s in het centrum van A'dam met HN terwijl ik vroeger 99 % van de tijd 4 Mb/s had met HN, dat is het enige dat ik kan zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Andere mensen problemen, in grote steden bijvoorbeeld? Cerberus, ik heb vaker wel vrij degelijke snelheden voorbij zien komen.
Als je "Alleen 2g" selecteert in Android zou je ook EDGE moeten krijgen (=2,5g) toch? Zo zou je het kunnen forceren. Iemand dat al geprobeerd?

En zijn er nog mensen met EDGE ervaringen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jogai
2g forceren kan ik geloof ik niet, maar g is om te huilen:
Afbeeldingslocatie: http://i.eho.st/pp91ivre.png
Iets ander locatie overigens, dus ook iets minder bereik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Dat is inderdaad gewoon GPRS, geen EDGE. Jammer

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jogai schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 20:17:
2g forceren kan ik geloof ik niet, maar g is om te huilen:
...
Iets ander locatie overigens, dus ook iets minder bereik.
Ik krijg soortgelijke snelheden als ik 3G uitzet op mijn Galaxy Nexus. Geen letter E, steeds G.

[ Voor 3% gewijzigd door Cerberus_tm op 16-01-2013 22:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• birdibird
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10-10 23:09
Ik krijg op sommige plekken E en sommige G

Renault Zoe R135 52kWh & Q210 22kWh, 6885 Wp off grid, 7.2kWh LFP Pylontech huisaccu, 140L zonneboiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb net een Vodafone-prepaid-kaartje getest, en ik krijg hier dezelfde (lage) snelheid als op HN. Dat betekent dus dat het aan het Vodafone-netwerk ligt, want buiten Amsterdam Centrum krijg ik wel hoge snelheden. Heeft niemand anders dit? Ik vind 0.1 tot 0.3 Mb/s wel erg langzaam, vooral vergeleken met de 4 Mb/s die ik tot een tijd geleden met HN haalde op dezelfde plaats, zelfde telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
XanderDrake schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 18:18:
En zijn er nog mensen met EDGE ervaringen?
Ik ben EDGE ook wel eens tegengekomen bij HN. Maar Vodafone heeft dit niet overal aan staan, forceren op 2G wil dus niet zeggen dat je het tegenkomt, ligt aan je locatie.
Kijk ook hier voor meer info van Vodafone betreffende hun Edge ondersteuning: http://forum.vodafone.nl/...odafonenetwerk/td-p/47798

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

dat is interressant. De EDGE uitrol is dus afhankelijk van locaties en welke netwerk hardware is geinstalleerd. Beetje russisch roulette. De hardware update is nog steeds bezig dus, de uitrol incompleet.

Pagina: 1 ... 14 ... 64 Laatste

Let op:
Voor Thoorn en dergelijke diensten is dit topic: Sparen/verdienen met je beltegoed: Ervaringen & Discussie