Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online
meelmark schreef op zaterdag 3 juni 2023 @ 12:32:
Rondt HN nog af naar 10KB bij dataverbruik?
Wat vond je met ctrl-f in de algemene voorwaarden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
hars73 schreef op vrijdag 2 juni 2023 @ 09:22:
Mijn dochter (en de rest van gezin ook trouwens) heeft nu het 10.000 abonnement die ze kan verlengen omdat de 2 jaar al voorbij is. Deze kost inmiddels 10,40. Als ze zou verlengen dan is de 10.000 bundel weer 10 euro. De normale prijs van deze bundel is 11 euro op dit moment.

Wat zou er echter gebeuren als ze hem nu verlengt naar de nieuwe 15.000 bundel en ze wil hem over een paar maanden weer terugzetten op de 10.000 bundel? Zal die dan nog steeds op 10 euro staan? Of komt ie dan op 11 euro? Weet iemand dat?

Zelfde vraag eigenlijk voor mezelf. Mijn contract loopt nog. Wat als ik hem nu voor een maandje op 15.000 zou zetten en daarna weer terug wil naar 10.000.
Ik denk als je eerst 15k kiest en terug wilt naar 10k, dat je de actieprijs van 10 euro niet meer ziet, maar dan idd 11 euro kost. Maar dit is puur speculatie vanuit mijn kant.

Met mijn berekening is als je gebruik maakt van T website, de 15k abo voordeliger dan de 10,40 die je nu betaald. Alleen is de 10k abo voor 10 euro actieprijs nog iets voordeliger, mocht je aan de 10 gb dubbel tegoed genoeg hebben (moet je adres wel Ziggo hebben).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/X_Vp1KMxbgePcUkt4SM0Y6aI1xY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JBKV7qUhgeksNkOzIlomWKqL.jpg?f=fotoalbum_large
Iemand die dit ook tussen zijn verbruik ziet? Het viel mij op dat er iets van mijn sim only tegoed verbruikt is, terwijl ik nog genoeg dubbel tegoed heb. Geen idee wat het kan zijn, zie niks in mijn belhistorie. Aangezien het maar om 23 cent gaat, de moeite ook niet om contact op te nemen met ks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suli
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
xileS schreef op zaterdag 3 juni 2023 @ 14:32:
[...]

Momenteel betaal ik 10,40 voor een 10k bundel (+dubbel tegoed en onbeperkt bellen), met een sim only tegoed van 20 euro.

Nu zie ik na inloggen de volgende deal, omdat ik al een tijdje kan verlengen:
[Afbeelding]

10 euro voor hetzelfde, maar sim only tegoed van 21 euro ipv 20 euro zo te zien aan het tabel in jouw screenshot. Een minpunt is dat ik geen gratis onbeperkt bellen heb, maar die heb ik in principe niet nodig en kom ik met de dubbel tegoed ook al uit. Icm met de bekende T site, kom ik bij het niet opmaken van het dubbel tegoed, met een snelle berekening een euro per maand voordeliger uit.

Alleen volgens mij betaal ik dan 13 euro na 2 jaar ipv 10 euro? Dus voor die tijd zou ik dan op tijd moeten verlengen.
Tegoed van 21 euro is voor een 1-jarig contract. Krijg jij de keuze om de 10k bundel voor 10 euro te verlengen voor 1 jaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Suli schreef op zaterdag 3 juni 2023 @ 19:41:
[...]

Tegoed van 21 euro is voor een 1-jarig contract. Krijg jij de keuze om de 10k bundel voor 10 euro te verlengen voor 1 jaar?
Scherp. Ik heb verkeerd gekeken zie ik nu, oeps. Het is idd toch 20 euro tegoed voor 10k (2-jarig contract). Dus gewoon hetzelfde wat ik nu heb alleen 40 cent goedkoper en geen onbeperkt bellen. Dan denk ik dat ik bij een verlenging voor de 15K ga, dan heb ik genoeg aan het dubbel tegoed en door de veel genoemde website ben ik alsnog goedkoper uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR9
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 17-03 20:07

CR9

Heb nu 7.5 + 7.5 voor 1 jaar. Waarde 19,50
Maar bij de nieuwe actie lijkt het wijzigen van mijn bundel niet voordelig. Misschien alleen die van 15+15.
Wat zouden jullie doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GioStyle
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 20:37
Ik heb nu een abbo van 10.000 units met een waarde van €20. Ik vroeg me af wat de waarde van 15.000 units zou zijn en de klantenservice vertelde me dat het €25 zou zijn. Volgens de tabel ligt het iets anders...

[ Voor 215% gewijzigd door GioStyle op 13-06-2023 20:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MK_
  • Registratie: November 2013
  • Niet online

MK_

Sneller dan het licht :)

@GioStyle Even gestolen van de vorige pagina:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LBG2HhvAim36Kso2JkvPhulS-Sg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/swXzelSp50VJXRrPgJyGMETR.jpg?f=fotoalbum_large

Ook voor @CR9 , aan de hand daarvan kan je berekenen wat slimmer/voordeliger is, afhankelijk ook van wat je nu betaalt

12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 | OnePlus 9 Pro Stellar Black 12/256GB | Xbox Series X | LPG powered

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GioStyle
@MK_

Thanks! Ik zag hem al voorbij komen. Wel raar dat de klantenservice mij €25 voorschotelt...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jeffrey87
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 10-09 08:21
Ik zit momenteel nog bij Vodafone, maar zal na de zomer de overstap gaan maken naar hollandsnieuwe.

Ik heb daarbij gebruik gemaakt van de ING rentepunten actie waarbij ik 10000+10000 MB voor €10,00 per maand krijg.

Ben erg tevreden over Vodafone, dus ik hoop dat ik diezelfde ervaring houd bij hollandsnieuwe.

(Voor de volledigheid, ik heb momenteel Vodafone Red met 15+15 GB voor €19,00 per maand, waarbij ik de afgelopen 12 maanden nooit boven de 15 GB en 750 minuten ben uitgekomen.)

[ Voor 22% gewijzigd door Jeffrey87 op 14-06-2023 15:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MK_
  • Registratie: November 2013
  • Niet online

MK_

Sneller dan het licht :)

GioStyle schreef op dinsdag 13 juni 2023 @ 20:51:
@MK_

Thanks! Ik zag hem al voorbij komen. Wel raar dat de klantenservice mij €25 voorschotelt...
Zeer goede vraag. Zit zijn nog altijd de waardes die overeen komen met de laatste tariefvoorwaarden:
https://www.hollandsnieuw...fvoorwaarden-20230530.pdf
Jeffrey87 schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 15:13:
Ik zit momenteel nog bij Vodafone, maar zal na de zomer de overstap gaan maken naar hollandsnieuwe.

Ik heb daarbij gebruik gemaakt van de ING rentepunten actie waarbij ik 10000+10000 MB voor €10,00 per maand krijg.

Ben erg tevreden over Vodafone, dus ik hoop dat ik diezelfde ervaring houd bij hollandsnieuwe.

(Voor de volledigheid, ik heb momenteel Vodafone Red met 15+15 GB voor €19,00 per maand, waarbij ik de afgelopen 12 maanden nooit boven de 15 GB en 750 minuten ben uitgekomen.)
Zal vast goed komen, nooit problemen gehad, en identieke ervaring met bijvoorbeeld mijn werktelefoon die wel van Vodafone zelf is.

(die +10000MB door ING, of Ziggo? Of kan Ziggo daar ook nog eens bovenop?)

12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 | OnePlus 9 Pro Stellar Black 12/256GB | Xbox Series X | LPG powered

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffrey87
MK_ schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 15:34:

[...]

Zal vast goed komen, nooit problemen gehad, en identieke ervaring met bijvoorbeeld mijn werktelefoon die wel van Vodafone zelf is.

(die +10000MB door ING, of Ziggo? Of kan Ziggo daar ook nog eens bovenop?)
+10000MB in combinatie met Ziggo, vergeten te vermelden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TTMJ!
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 08-09 22:27
Ik zie nu bij Tele2, maar heb eigenlijk een abo waarbij ik betaal voor meer data dan dat ik daadwerkelijk gebruik om wat bufferruimte te hebben. HollandNieuwe heeft vaak interessante acties zie ik :). Iemand dezelfde overstap gemaakt? Hoe bevalt het gebruik in de Randstad?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ntram
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 13-09 22:08
Speciale actie tot 1 augustus; 10.000 abonnement voor €5 per maand bij 2 jaar, €6 bij 1 jaar. Ziggo verdubbeling komt er nog bij. Wel speciale link merk ik nu; https://directsales.holla...ziggo_promo/details/67792

Je kan proberen via een cashback site proberen, maar gezien de speciale url is dat YMMV

[ Voor 42% gewijzigd door ntram op 08-07-2023 15:51 . Reden: update over cashback site ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lightning89
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 13:31
ntram schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 01:52:
Speciale actie tot 1 augustus; 10.000 abonnement voor €5 per maand bij 2 jaar, €6 bij 1 jaar. Vergeet cashback site niet. Ziggo verdubbeling komt er nog bij. Wel speciale link merk ik nu; https://directsales.holla...ziggo_promo/details/67792
Dat is heel goed, alleen niet voor verlenging ben ik bang?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SagaSylja
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 27-11-2023
Ik heb net gebeld met de klantenservice van Hollandsnieuwe, omdat ik net verlengd heb. De vrouw met wie ik sprak gaf aan dat het om een aanbieding gaat voor bestaande Ziggo klanten, en helaas niet voor mensen zonder Ziggo. Ziggo had dat blijkbaar niet goed door gecommuniceerd.

Ik ben dus bang dat het niet kan worden gebruikt voor verlenging. Of het écht alleen voor Ziggo klanten is, dat zou misschien iemand anders kunnen testen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hars73
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-09 19:17

hars73

Papa van Dewi en Robin :-)

hars73 schreef op vrijdag 2 juni 2023 @ 09:22:
Mijn dochter (en de rest van gezin ook trouwens) heeft nu het 10.000 abonnement die ze kan verlengen omdat de 2 jaar al voorbij is. Deze kost inmiddels 10,40. Als ze zou verlengen dan is de 10.000 bundel weer 10 euro. De normale prijs van deze bundel is 11 euro op dit moment.

Wat zou er echter gebeuren als ze hem nu verlengt naar de nieuwe 15.000 bundel en ze wil hem over een paar maanden weer terugzetten op de 10.000 bundel? Zal die dan nog steeds op 10 euro staan? Of komt ie dan op 11 euro? Weet iemand dat?

Zelfde vraag eigenlijk voor mezelf. Mijn contract loopt nog. Wat als ik hem nu voor een maandje op 15.000 zou zetten en daarna weer terug wil naar 10.000.
Antwoord hierop heb ik inmiddels uit eigen ervaring. Verlengd op de 10.000 bundel voor 10 euro. De maand daarna omgezet naar de 15.000 bundel voor 13 euro. En als ik hem nu weer terug wil zetten naar de 10.000 bundel, komt ie op 11 euro. Ach niet perse heel erg, want voor het verlengen was het al 10,40 euro inclusief de inflaties.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ntram
Lightning89 schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 09:24:
[...]

Dat is heel goed, alleen niet voor verlenging ben ik bang?
Wellicht niet, maar dan doe je toch eerst nummerbehoud naar iets als Ben maandelijks (zie ook cashback sites) of prepaid toko, vraag je parallel een nieuw nummer aan bij Hollandsnieuwe. Na een maand bij Ben te hebben gezeten (of een paar dagen), vraag je bij HN alsnog nummerbehoud aan (klantenservice kan dat op een later moment doen voor je), en wordt je nieuwe nummer vervangen door het oude nummer. Ik heb nog niet meegemaakt dat een helpdesk daar moeilijk over doet.

Naschrift 6/7; de site vermeldt; "Heb je nog geen nummerbehoud aangevraagd tijdens je bestelling, maar wil je dat alsnog doen? Geen zorgen. Via onze hollandsnieuwe app of mijn hollandsnieuwe kan je nummerbehoud aanvragen binnen 12 dagen nadat je de bestelling hebt geplaatst."
In 2021 was die regel er volgens mij ook (zie ik in mails) en bij mij heeft de klantenservice dit vele maanden later nog geregeld voor me.

Zelfs binnen de 12 dagen is nog steeds een weg en weer terug actie nog steeds mogelijk; je kan dan kiezen voor 'onmiddelijk' nummerbehoud naar derde provider, en nadat je over bent (meestal binnen 3 dagen) voor 'onmiddelijk' nummerbehoud terug naar HN gaan. Kan ruim binnen 12 dagen. En ik heb het vermoeden dat het via de klantenservice ook nog wel na 12 dagen kan. Wel wachten met aanvragen naar HN tot nadat je werkelijk bij de derde provider zit.

[ Voor 40% gewijzigd door ntram op 06-07-2023 15:21 . Reden: nieuw informatie ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jassy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15-09 21:42
Ik heb gister ook een abo bij Hollandsnieuwe afgesloten.

In de voorwaarden staat dat de snelheden 350Mbps/50Mbps zijn. Wordt de upload daadwerkelijk gecapped of zijn er geen caps?

Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GioStyle
SagaSylja schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 09:55:
Ik heb net gebeld met de klantenservice van Hollandsnieuwe, omdat ik net verlengd heb. De vrouw met wie ik sprak gaf aan dat het om een aanbieding gaat voor bestaande Ziggo klanten, en helaas niet voor mensen zonder Ziggo. Ziggo had dat blijkbaar niet goed door gecommuniceerd.

Ik ben dus bang dat het niet kan worden gebruikt voor verlenging. Of het écht alleen voor Ziggo klanten is, dat zou misschien iemand anders kunnen testen.
Ik ben zelf gisteren overgestapt vanaf een andere provider en heb het contract al binnen. Hier ook in het huishouden een verlenging geprobeerd, maar komt helaas niet door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart1983
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08:40
Ik twijfel ook om de aanbieding van 5,- te gaan pakken. Zit nu bij Vodafone en eigenlijk geen klachten. Iemand ervaring met de overstap van Vodafone? Ondanks dat het hetzelfde netwerk zou moeten zijn, werkt het ook net zo goed? Geen uitval bij drukte waar Vodafone gebruikers voorrang krijgen of minder goed in het buitenland?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Smittie78
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 31-08 09:57
Een jaar een uitstapje gemaakt van Vodafone naar HN, vooral vanwege twee keer onverklaarbaar (hoog) data gebruik volgens HN (aangekaart maar niet over te praten) weer terug naar Vodafone.
Qua bereik geen rare dingen meegemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart1983
Smittie78 schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 17:37:
Een jaar een uitstapje gemaakt van Vodafone naar HN, vooral vanwege twee keer onverklaarbaar (hoog) data gebruik volgens HN (aangekaart maar niet over te praten) weer terug naar Vodafone.
Qua bereik geen rare dingen meegemaakt.
Daar was mijn vrouw ook bang voor toen ze van kpn naar youfone ging. Gelukkig na 2 jaar nog geen last van gehad. Wat was hoog verbruik? Enkele gb’s? Ik denk dat ik voor 10.000GB ga en dat waarschijnlijk x2 door ziggo. Dus data genoeg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Smittie78
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 31-08 09:57
Was toch 3 a 4GB wat verloren ging.
Ook destijds geen goede deal zoals nu hoor. Moest dan eens bundel bijkopen en maar onbeperkt bellen afgesloten. Werd het al bijna zo duur als bij VF

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jeffrey87
Speciale actie tot 1 augustus; 10.000 abonnement voor €5 per maand bij 2 jaar, €6 bij 1 jaar. Vergeet cashback site niet. Ziggo verdubbeling komt er nog bij. Wel speciale link merk ik nu; https://directsales.holla...ziggo_promo/details/67792
Dat is een mooie deal.
Waar stond deze gepromoot?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bart1983
Jeffrey87 schreef op donderdag 6 juli 2023 @ 07:51:
[...]

Dat is een mooie deal.
Waar stond deze gepromoot?
Hij staat in ieders geval ook op Pepper maar ook daar is niet helemaal duidelijk hoe ze aan de link zijn gekomen. Er zijn wel al veel mensen die er gebruik van hebben gemaakt en het contract hebben ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hugo__Boss
  • Registratie: Juli 2006
  • Nu online
Ik ben helaas te laat, eerst was het blijkbaar nog mogelijk om te verlengen met die aanbieding, maar nu niet meer. Tevens heb ik nu onbeperkt bellen erbij en dat is toch wel prettig (gevoelsmatig).

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Smittie78 schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 20:35:
Was toch 3 a 4GB wat verloren ging.
Ook destijds geen goede deal zoals nu hoor. Moest dan eens bundel bijkopen en maar onbeperkt bellen afgesloten. Werd het al bijna zo duur als bij VF
Ik zit al best lang bij HN, maar heb hier eigenlijk nooit echt last van gehad. Verbruik klopt altijd wel redelijk en heb toch altijd ruim voldoende tegoed. Er is volgens mij nog wel een afronding van de data per 100KB. Het probleem kan zijn dat jouw telefoon teveel datasessies heeft en daardoor het verbruik hoger uitkomt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hugo__Boss schreef op donderdag 6 juli 2023 @ 07:55:
Ik ben helaas te laat, eerst was het blijkbaar nog mogelijk om te verlengen met die aanbieding, maar nu niet meer. Tevens heb ik nu onbeperkt bellen erbij en dat is toch wel prettig (gevoelsmatig).
Zag ik idd ook, dat verlengen eerst wel "mogelijk" was. Ik had er ook graag gebruik van willen maken, dat is ruim 50% korting van wat het normaal kost. Helaas zag ik het ook te laat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongerenchaos
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 15-09 21:37
Op de website staat dat je nummerportering naar HN alleen in de eerste 12 dagen kunt doen vanaf activering. Is dit ook jullie ervaring of is dat ook nog later mogelijk?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ntram
jongerenchaos schreef op donderdag 6 juli 2023 @ 12:26:
Op de website staat dat je nummerportering naar HN alleen in de eerste 12 dagen kunt doen vanaf activering. Is dit ook jullie ervaring of is dat ook nog later mogelijk?
Ja, in 2021 nog maanden later geregeld, en toen vermeldde de site ook dat het binnen 12 dagen via app en site kon. Net nog even opgezocht in mijn administratie. Het is natuurlijk geen garantie dat ze het nu ook doen, maar ik verwacht van wel.

[ Voor 13% gewijzigd door ntram op 06-07-2023 15:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart1983
Weet iemand hoe het zit met kortingen als het contract na 24 maanden stopt? Bij Vodafone blijft de korting doorlopen. Nu is er de aanbieding met 10.000 voor 5,- (verdubbeld als je ziggo hebt). Zou dat na 24 maanden gewoon doorlopen voor 5,-?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Moogle
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 27-08 15:56
Nooit problemen gehad met HN, tot nu: Drie dagen voor de nieuwe periode stond opeens alles dicht. Niet bellen, SMSen, internetten.

App en specificatie laten ongeveer 8000 verbruik zien, op een bundel van 10.000.

Klantenservice gebeld, verklaring was een overlappende datasessie. Doordat het moment van beeindiging telt (volgens eigen zeggen) zouden de ongeveer 2000 mb van de overlappende sessie meetellen in de nieuwe periode.

Haar oplossing was dat ik elke avond mijn telefoon even uit moet zetten. Zo werken sessies nou eenmaal.

Nu kom ik bijna nooit in de buurt van het einde van mijn bundel maar een paar dagen niks kunnen is vrij vervelend. Daarbij levert een verklaring als deze alleen meer vragen op.

- De bewuste datasessie is nergens te vinden op de specificaties van beide periodes die hij zou overlappen.
- Blijkbaar is het resterende tegoed in de app een andere telling dan wat ze achter de schermen gebruiken.
- Datasessies van tot max 7 dagen worden naar eigen zeggen pas geteld op moment van beeindiging.

Dus dan lijkt me, tenzij je vorige tegoed tijdens de sessie op raakt (dan laten ze je echt niet meer verbruiken) schuiven ze max 7 dagen verbruik alvast op je nieuwe bundel?

Wellicht zie ik iets niet maar zo heb ik geen idee hoe dit met de beste bedoelingen ontworpen is.

Waar ik wel benieuwd naar ben, hebben anderen ook ervaring met een bundel die 'op' is terwijl de app zegt dat dat nog niet zo is?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Megapaul
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 18:47
Bart1983 schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 12:20:
Weet iemand hoe het zit met kortingen als het contract na 24 maanden stopt? Bij Vodafone blijft de korting doorlopen. Nu is er de aanbieding met 10.000 voor 5,- (verdubbeld als je ziggo hebt). Zou dat na 24 maanden gewoon doorlopen voor 5,-?
Dan ga je naar 13 euro per maand.

Vragen mag altijd, het is alleen de vraag wat het antwoord is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• da_Mastah
  • Niet online
Megapaul schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 19:45:
[...]

Dan ga je naar 13 euro per maand.
Volgens mij is dat incorrect. Al sinds enige tijd wordt de korting ook na het aflopen van het contract nog steeds gehanteerd. En in de communicatie over deze specifieke aanbieding wordt ook gesproken over een korting zonder een aflopend moment. Je kunt er denk ik met zeer grote zekerheid vanuit gaan dat ook na 2 jaar het bedrag €5 (plus inflatiecorrectie) zal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pythoon1977
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 15-09 23:12
Ik ben prima tevreden over HN, maar verlengen werkt niet. Dus ik blijf voorlopig maar een tientje betalen.
Maar dit is wel een mooie aanbieding om voor mijn vriendin eens over te gaan naar een andere aanbieder.
Enkel een vraagje over bovenstaande opmerking: welke cashback site. Cashback XL zal wel niet werken door de speciale link, toch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bart1983
Pythoon1977 schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 23:49:
[...]

Ik ben prima tevreden over HN, maar verlengen werkt niet. Dus ik blijf voorlopig maar een tientje betalen.
Maar dit is wel een mooie aanbieding om voor mijn vriendin eens over te gaan naar een andere aanbieder.
Enkel een vraagje over bovenstaande opmerking: welke cashback site. Cashback XL zal wel niet werken door de speciale link, toch?
CashbackXL werkt niet omdat er geen link is via de website van hollandsenieuwe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tyson69
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 15:59
Bart1983 schreef op zaterdag 8 juli 2023 @ 10:26:
[...]

CashbackXL werkt niet omdat er geen link is via de website van hollandsenieuwe
Bij mij werkt de link wel icm de CBXL Chrome plugin. Die herkent de HN site prima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GioStyle
tyson69 schreef op zaterdag 8 juli 2023 @ 11:37:
[...]

Bij mij werkt de link wel icm de CBXL Chrome plugin. Die herkent de HN site prima
Bij mij werkt de registratie van de cashback wel, maar het bedrag staat op €0. In feite werkt het, maar je krijgt geen cashback.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tyson69
GioStyle schreef op zaterdag 8 juli 2023 @ 11:40:
[...]

Bij mij werkt de registratie van de cashback wel, maar het bedrag staat op €0. In feite werkt het, maar je krijgt geen cashback.
Ik heb een claim lopen. Verwacht dat dit niets oplevert maar ach, de 5 euro deal is eigenlijk al goed genoeg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GioStyle
tyson69 schreef op zaterdag 8 juli 2023 @ 11:44:
[...]

Ik heb een claim lopen. Verwacht dat dit niets oplevert maar ach, de 5 euro deal is eigenlijk al goed genoeg
Zeker, ik zit bij mijn huidige provider met een gemiddeld verbruik van 2GB per maand. De overige 8GB laat ik via Thoorn uitbetalen. Dan kost mijn telefoonabonnement mij eigenlijk helemaal niets.

Ik heb direct contact opgezocht met CashbackXL en zij geven aan dat de claim geen zin heeft, omdat niet aan de voorwaarden zijn voldaan, zie antwoord:
Deze actie is namelijk niet bereikbaar via de link op onze site. Je moet hiervoor een speciale link invoeren en dan werkt de cashback niet, omdat je dan niet meer voldoet aan de voorwaarden (zie https://www.cashbackxl.nl/hoe-werkt-het#regels, we vermelden daar dat je via onze site moet doorklikken en dan direct de aankoop moet doen).
Jammer, maar helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pythoon1977
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 15-09 23:12
Duidelijk, bedankt allemaal.
Dan gaan we het abonnement afsluiten zonder cashback. De aanbieding is zeker al erg netjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart1983
Gisteren toch ook maar van de mooie aanbieding gebruik gemaakt. Ik kom van Vodafone 20GB/150MIN. Ben heel benieuwd of ik er iets van ga merken qua verbinding/snelheid. Heeft iemand ervaring met de overgang van Vodafone (contract vrij) naar Hollandsnieuwe? Wat is ongeveer de doorlooptijd?. Volgens mij is er ondanks contract vrij nog 1 maand opzegtermijn ofzo maar weet niet of ze dat ook voor de dochter Hollandsnieuw hanteren.

Inmiddels bericht. Er is inderdaad 1 maand opzegtermijn.

[ Voor 6% gewijzigd door Bart1983 op 10-07-2023 12:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jassy
Vandaag de sim in gebruik genomen en gelijk een paar speedtestjes gedaan. De upload snelheid is ruim boven de 100Mbit dus die lijkt niet te zijn gecapped. De Downloadsnelheid heb ik nog niet boven de 350Mbit aangetikt, maar ik blijf het proberen.

Bij het activeren van de sim kwam er gelijk een mail dat combivoordeel is goedgekeurd dus dat is goed nieuws.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CeesBak
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08:11
In juli naar Hollandsnieuwe overgestapt van Vodafone. Ik ben prima tevreden. Makkelijke overstap. Prima App. Geen 5G Makkelijk omhoog / omlaag qua grootte van de bundel. Mijn vrouw aan mijn abbo toegevoegd, wacht op nummer transport volgende maand. Heel soepel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jassy schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 14:45:
Vandaag de sim in gebruik genomen en gelijk een paar speedtestjes gedaan. De upload snelheid is ruim boven de 100Mbit dus die lijkt niet te zijn gecapped. De Downloadsnelheid heb ik nog niet boven de 350Mbit aangetikt, maar ik blijf het proberen.

Bij het activeren van de sim kwam er gelijk een mail dat combivoordeel is goedgekeurd dus dat is goed nieuws.
Loopt jouw periode van je sim-only nu dan steeds vanaf 13e van de maand? Dus 13 augustus krijg je dan weer nieuw tegoed toch?

Gisteren heb ik namelijk ook maar gebruik gemaakt van die 5 euro actie met nummerbehoud van een prepaid simkaart (prepaid eerst opgemaakt met de bekende site) en stond blijkbaar de ingangsdatum van nummerbehoud al standaard op vandaag. Deze heb ik maar gewijzigd naar 1 augustus, met het idee dat de periode dan steeds vanaf de 1e van de maand loopt. Anders raak ik het overzicht kwijt, alle andere sim onlys van HN hier vallen allemaal op verschillende andere random dagen :').

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jassy
xileS schreef op woensdag 26 juli 2023 @ 12:33:
[...]

Loopt jouw periode van je sim-only nu dan steeds vanaf 13e van de maand? Dus 13 augustus krijg je dan weer nieuw tegoed toch?

Gisteren heb ik namelijk ook maar gebruik gemaakt van die 5 euro actie met nummerbehoud van een prepaid simkaart (prepaid eerst opgemaakt met de bekende site) en stond blijkbaar de ingangsdatum van nummerbehoud al standaard op vandaag. Deze heb ik maar gewijzigd naar 1 augustus, met het idee dat de periode dan steeds vanaf de 1e van de maand loopt. Anders raak ik het overzicht kwijt, alle andere sim onlys van HN hier vallen allemaal op verschillende andere random dagen :').
Het lijkt inderdaad op dat de periode is gestart nadat ik de sim heb geactiveerd. Hier kan je dus inderdaad mee spelen als je het op de eerste van de maand wil.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
xileS schreef op zaterdag 3 juni 2023 @ 14:32:
[...]

Momenteel betaal ik 10,40 voor een 10k bundel (+dubbel tegoed en onbeperkt bellen), met een sim only tegoed van 20 euro.

Nu zie ik na inloggen de volgende deal, omdat ik al een tijdje kan verlengen:
[Afbeelding]

10 euro voor hetzelfde, alleen zonder gratis onbeperkt bellen. Wel 40 cent goedkoper.

Alleen volgens mij betaal ik dan 13 euro na 2 jaar ipv 10 euro? Dus voor die tijd zou ik dan op tijd moeten verlengen. Of lkr zo laten, want zoveel scheelt het niet.
Zo te zien is het voor de duurste abo nu 12 euro ipv 13 euro. Ik denk dat ik voor mijn hoofd abo ook maar ga verlengen (eventueel met cashback als dat lukt). Meer Mb's, maar toch goedkoper uit met torn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
  • Nu online
xileS schreef op woensdag 26 juli 2023 @ 16:56:
[...]

Zo te zien is het voor de duurste abo nu 12 euro ipv 13 euro. Ik denk dat ik voor mijn hoofd abo ook maar ga verlengen (eventueel met cashback als dat lukt). Meer Mb's, maar toch goedkoper uit met torn.
Je lijkt ook te kunnen verlengen met een kids abo van 10e 10g/onbeperkt.

Lukt je dat? Ik wil pas verlengen als eSIM hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
stormfly schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 18:48:
[...]

Je lijkt ook te kunnen verlengen met een kids abo van 10e 10g/onbeperkt.

Lukt je dat? Ik wil pas verlengen als eSIM hebben.
Ik heb gisteren al mijn eigen abo verlengd, onder de kids abo.

https://hollandsnieuwe.nl...n?promoId=100_KIDS_AO_001

Zonet gekeken op mijn vaders abo, maar als je verlengen kiest, komt er automatisch 2 euro erbij.

Ook zie ik dit staan:
De kids+ bundel is af te sluiten voor nieuwe en bestaande klanten die een extra abonnement willen voor hun kind. Je kunt niet verlengen naar een kids+ bundel, maar dus wel een extra abonnement aanvragen voor je kind!
Je moet denk ik een nieuw nr aanvragen denk ik dan met dezelfde email. Alleen dan lijkt mij de 5 euro actie hierboven voordeliger dan de gratis onbeperkt bellen. Combineren is denk ik niet mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
  • Nu online
xileS schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 19:49:
[...]

Ik heb gisteren al mijn eigen abo verlengd, onder de kids abo.

https://hollandsnieuwe.nl...n?promoId=100_KIDS_AO_001

Zonet gekeken op mijn vaders abo, maar als je verlengen kiest, komt er automatisch 2 euro erbij.

Ook zie ik dit staan:

[...]

Je moet denk ik een nieuw nr aanvragen denk ik dan met dezelfde email. Alleen dan lijkt mij de 5 euro actie hierboven voordeliger dan de gratis onbeperkt bellen. Combineren is denk ik niet mogelijk.
Dank voor het ophelderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart1983
Weet iemand hoe lang het op dit moment duurt voordat het dubbele tegoed is geactiveerd nadat het abonnement is gestart? Ik ga 10 augustus over en zit midden in de vakantie en heb de data wel nodig :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jassy
Bij mij dezelfde dag nadat ik het abo had geactiveerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRyzenDude
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 20:43
Weet trouwens niet of het hier al eens naar voren is gekomen maar dacht laat het eens melden.

Vorig jaar ABO verlengd Hollands nieuwe 10GB voor 14 euro.

Het mooie van hollands nieuwe is dat je per maand in je abo periode je abo omhoog en omlaag kan zetten.
Je contract termijn blijft hetzelfde.

Heb zelfde sittuatie 2 jaar geleden ook gehad.
Als ik inlog in mijn omgeving en mijn abo wil aanpassen zie ik nu dat ik 15GB kan afnemen voor 12 euro :-) Scheelt 2 euro per maand en 5GB extra.

Dus als je slim bent kijk af en toe op je omgeving en scoor zo wat extra korting + Extra MB'S.

je leeft maar 1 x maak er dan ook in 1x wat van en maak geen half werk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CR9
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 17-03 20:07

CR9

Members only: title
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bart1983
Ik zit sinds 1 week bij hollandsnieuwe met de 5,- actie voor 20GB (met ziggo). Ik merk gewoon helemaal geen verschil met Vodafone. Heb testen gedaan en bereik is op mijn vaste punten hetzelfde en de snelheid ook. bellen via wifi werkt. Zwitserland valt ook onder de EU (wat bij 50+ niet is). Er is zelfs nog een verbetering. SMS-jes komen bij Hollandsnieuwe ook aan via de wifi terwijl die bij Vodafone alleen aankwamen als er mobiele verbinding was. Tot nu toe dus zeer tevreden. Verbruik lijkt tot nu toe ook in lijn wat IOS aan geeft. Ik dacht dat ze afronden op hele minuten en 0,100MB maar dat zie ik niet terug in het verbruik. Ik zie bijvoorbeeld 0,02MB en 1,28MB staan. Ook 0,5 minuten. Tot nu toe dus zeer tevreden met Hollandsnieuwe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• conhen
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 10-09 16:33

conhen

Anti-Wappie

Bij vodafone krijg je, als je data bundel op is, nog steeds internet, maar wel traag. Goed genoeg voor WhatsApp, en met enig geduld zelfs voor GMaps.Is dat bij HN ook zo? Ik kan daar niets over vinden op de website. Ook heb ik momenteel een duoSIM bij Voda. Heeft HN ook zo'n optie?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• poststamp
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 15:14
conhen schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 20:45:
Bij vodafone krijg je, als je data bundel op is, nog steeds internet, maar wel traag. Goed genoeg voor WhatsApp, en met enig geduld zelfs voor GMaps.Is dat bij HN ook zo? Ik kan daar niets over vinden op de website. Ook heb ik momenteel een duoSIM bij Voda. Heeft HN ook zo'n optie?
Nee, op = op bij HN. Je krijgt wel een waarschuwing als je bundel laag is.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• jongerenchaos
Sinds vandaag opeens 5G zichtbaar in het scherm. Dus het lijkt er op dat dit nu ook zonder meerkosten werkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bart1983
jongerenchaos schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 16:28:
Sinds vandaag opeens 5G zichtbaar in het scherm. Dus het lijkt er op dat dit nu ook zonder meerkosten werkt.
Zit helaas in het buitenland dus kan het niet testen. Kan iemand dit bevestigen? Zou erg mooi zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bulldock
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 15-09 06:05
Heb het volgens mij in Dublin gezien dat het ineens 5g was. In Nederland nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moose...
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 12-07-2024
Bijzonder, volgens de website van Hollandsnieuwe staat er het volgende:

“ 5G is de nieuwste generatie mobiel internet en de opvolger van 4G. Voor hollandsnieuwe is 5G nog niet beschikbaar.”

Volgens mij moeten ze dit aankondigen, zou wel mooi zijn en het levert ze weer tienduizenden nieuwe aansluitingen op. Andere budget providers bieden wel 5G aan, zelfs prepaid inmiddels.

5G zouden ze ook moeten aanbieden aangezien Vodafone prepaid dat al enige tijd standdaard aanbied met de maximale snelheid. En geeft ook nog eens een betere ontvangst in gebouwen waar wel eens de verbindingen van weg vallen, gezien 3G weg is.

[ Voor 16% gewijzigd door moose... op 02-09-2023 13:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffrey87
moose... schreef op zaterdag 2 september 2023 @ 13:54:
[...]

En geeft ook nog eens een betere ontvangst in gebouwen waar wel eens de verbindingen van weg vallen, gezien 3G weg is.
Bij Vodafone is dat betere bereik niet het geval, aangezien zij 5G DSS gebruiken en ze dus de 1800 MHz 4G frequentie gebruiken om 5G aan te bieden.

Bij KPN en T-Mobile is het anders, aangezien zij een aparte 700 MHz frequentie gebruiken voor 5G.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moose...
Jeffrey87 schreef op zaterdag 2 september 2023 @ 16:12:
[...]

Bij Vodafone is dat betere bereik niet het geval, aangezien zij 5G DSS gebruiken en ze dus de 1800 MHz 4G frequentie gebruiken om 5G aan te bieden.

Bij KPN en T-Mobile is het anders, aangezien zij een aparte 700 MHz frequentie gebruiken voor 5G.
Ook dat nog, merk dat Vodafone niet zo goed bereik meer heeft als vroeger.
KPN heeft momenteel het beste bereik, T-Mobile een tweede plaats en Vodafone de 4e plaats als ik de 3e mocht overslaan. Hier in Rotterdam zijn met Vodafone niet echt goede dekking in nieuwbouw gebouwen, verbinding valt gewoon totaal weg, wat tot verbroken verbindingen komt, na enige tijd WifiCall

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megapaul
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 18:47
KPN heeft zijn antennes vaak op wat betere plekken staan en ze hebben ook simpelweg meer masten t.o.v. Vodafone / Hollandsnieuwe. Met name in nieuwbouw huizen merk je dat bereik minder is, enerzijds door de betere isolatie anderzijds door de locatie van de mast t.o.v. van de nieuwbouw wijk.

Vragen mag altijd, het is alleen de vraag wat het antwoord is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffrey87
moose... schreef op zondag 3 september 2023 @ 19:09:
[...]

KPN heeft momenteel het beste bereik, T-Mobile een tweede plaats en Vodafone de 4e plaats als ik de 3e mocht overslaan. Hier in Rotterdam zijn met Vodafone niet echt goede dekking in nieuwbouw gebouwen, verbinding valt gewoon totaal weg, wat tot verbroken verbindingen komt, na enige tijd WifiCall
Ik ben al bijna 4 jaar klant bij Vodafone, en zie inderdaad dat het bereik, met name indoor in winkels en restaurants, vaak minder is dan bij de concurrentie.

Eerlijk gezegd heb ik het niet als hinderlijk ervaren, aangezien ik mijn telefoon met name gebruik op plekken waar ik ook toegang heb tot WiFi, oftewel thuis, bij bekenden of op kantoor.

Ik stap per december over naar hollandsnieuwe in combinatie met de recente €5 per maand voor 10000 credits bundel, en ik heb daar meer dan voldoende aan.

Ik heb wel eens overwogen om te kijken naar de andere budget providers zoals Simyo, Youfone of Ben, maar eigenlijk zit ik op het Vodafone netwerk best wel prima.

Daarnaast heb ik nog een telefoon van de zaak met een T-Mobile abonnement waar ik in het geval van échte noodzaak op terug kan vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moose...
Jeffrey87 schreef op zondag 3 september 2023 @ 19:30:
[...]

Ik ben al bijna 4 jaar klant bij Vodafone, en zie inderdaad dat het bereik, met name indoor in winkels en restaurants, vaak minder is dan bij de concurrentie.

Eerlijk gezegd heb ik het niet als hinderlijk ervaren, aangezien ik mijn telefoon met name gebruik op plekken waar ik ook toegang heb tot WiFi, oftewel thuis, bij bekenden of op kantoor.

Ik stap per december over naar hollandsnieuwe in combinatie met de recente €5 per maand voor 10000 credits bundel, en ik heb daar meer dan voldoende aan.

Ik heb wel eens overwogen om te kijken naar de andere budget providers zoals Simyo, Youfone of Ben, maar eigenlijk zit ik op het Vodafone netwerk best wel prima.

Daarnaast heb ik nog een telefoon van de zaak met een T-Mobile abonnement waar ik in het geval van échte noodzaak op terug kan vallen.
Zelfde situatie hier, werk (zakelijk) is T-Mobile en Hollandsnieuwe. Aan de ontvangstbar is continue te zien dat T-Mobile met 5G altijd wel 100% signaal heeft en Vodafone ontvangst erg wisselt op 4G, meestal is T-Mobile die mij red zodat ik kan bellen en internetten in gebouwen.

Oude tijden toen het nog Libertel heette, volgens mij heet het nog steeds Vodafone-Libertel, was het de nummer 1 provider in Nederland.
Nu ze met Ziggo samen de winkels delen, want dat is het, zijn het andere tijden geworden.

Betaal trouwens 10 voor de 10.000 hoe krijg je het voor elkaar 5 te gaan betalen? Overigens heb ik geen Ziggo.

Zou nooit Simyo nemen, er zit daar geen stop op en je kan hoge rekeningen daardoor verwachten. Daarom is Hollandsnieuwe zo uniek de reden waarvoor ik voor ze heb gekozen.

[ Voor 5% gewijzigd door moose... op 03-09-2023 19:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffrey87
moose... schreef op zondag 3 september 2023 @ 19:54:
[...]

Betaal trouwens 10 voor de 10.000 hoe krijg je het voor elkaar 5 te gaan betalen? Overigens heb ik geen Ziggo.
Dat was een actie die door Ziggo is gecommuniceerd naar sommige klanten, en heeft onder andere op pepper.com gestaan.

€5 per maand voor 10.000 (of 20.000 i.c.m. Ziggo).

https://nl.pepper.com/aan...6-bij-1-jarig-abbo-281258

Helaas is deze actie al een maand terug afgelopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandeven66
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 20:44
moose... schreef op zondag 3 september 2023 @ 19:09:
[...]

Het verschilt ook wel echt per stad/wijk/omgeving.

Hier in Tilburg e.o. vind ik KPN toch echt de minste. Heb 3 sims in mijn telefoon zitten voor o.a. te testen.
Ja, de masten die er zijn, zijn best snel. Maar er zijn maar weinig locaties, waardoor het bereik binnenshuis soms echt slecht is, vaak hangt het af van B20 (800MHz). O.a. in Reeshof, een vinex wijk met dus veel huizen met dikke isolatie, kan het bereik veel beter. Tilburg-West heeft maar 2 KPN masten, T-Mobile heeft er 6 (!) en Vodafone 3 a 4. Of in Rijen, waar T-Mobile 6 masten heeft, Vodafone 3, KPN maar 2.

Het probleem bij Vodafone is soms wel de capaciteit. Er is maar weinig snelheid op sommige masten, veel hoger dan 150 komt het niet. In Tilburg-Noord is er bijvoorbeeld een mast die heel centraal staat, maar alleen B20 heeft waardoor je niet meer dan 5-10 Mbits haalt door de lage capaciteit.

T-Mobile heeft het allebei, veel locaties, veel capaciteit en veel snelheid, in Tilburg dan. Van de week ben ik ook bij Brainport Industries Campus geweest in Eindhoven. Alle drie de providers hebben indoorlocaties daar. Vodafone heeft er meerdere, het bereik was dan ook nog redelijk (3CA, ~5mbps). T-Mobile was ook nog bruikbaar (2CA, ~2mbps), maar KPN ging toch weer over op 2G (E).

Overigens is het wel mogelijk dat Vodafone meer bereik heeft als je gestraald wordt vanuit dezelfde mast, aangezien zij de 700MHz band als 4G inzetten en daardoor standalone gebruikt kan worden. Bij KPN en T-Mobile is 700MHz voor 5G in gebruik, maar is altijd met een 4G band verbonden, dus minimaal 800MHz en bij wat oudere telefoons minimaal 1800MHz (icm 5G dan, standalone 4G kan het dan vanaf 800MHz). Heb het overigens nog nooit in de praktijk meegemaakt dat ik alleen bereik had met Vodafone door de 700MHz band.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• moose...
eSIM is beschikbaar voor Vodafone Prepaid. Moet toch niet gekker worden, en ze bieden ook maximale 5G
Wordt toch tijd dat Hollandsnieuwe dit ook allemaal gaat leveren.

[ Voor 14% gewijzigd door moose... op 03-09-2023 20:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Morpheusk
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 11:02
Jeffrey87 schreef op zondag 3 september 2023 @ 20:18:
[...]

Dat was een actie die door Ziggo is gecommuniceerd naar sommige klanten, en heeft onder andere op pepper.com gestaan.

€5 per maand voor 10.000 (of 20.000 i.c.m. Ziggo).

https://nl.pepper.com/aan...6-bij-1-jarig-abbo-281258

Helaas is deze actie al een maand terug afgelopen.
De actie is nu €7,- i.p.v. €5,-

Hier stond een link voor een Goldcard 1 jaar gratis + 20.000 punten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffrey87
vandeven66 schreef op zondag 3 september 2023 @ 20:34:
[...]

Het verschilt ook wel echt per stad/wijk/omgeving.

Hier in Tilburg e.o. vind ik KPN toch echt de minste. Heb 3 sims in mijn telefoon zitten voor o.a. te testen.
Ja, de masten die er zijn, zijn best snel. Maar er zijn maar weinig locaties, waardoor het bereik binnenshuis soms echt slecht is, vaak hangt het af van B20 (800MHz). O.a. in Reeshof, een vinex wijk met dus veel huizen met dikke isolatie, kan het bereik veel beter. Tilburg-West heeft maar 2 KPN masten, T-Mobile heeft er 6 (!) en Vodafone 3 a 4. Of in Rijen, waar T-Mobile 6 masten heeft, Vodafone 3, KPN maar 2.

Het probleem bij Vodafone is soms wel de capaciteit. Er is maar weinig snelheid op sommige masten, veel hoger dan 150 komt het niet. In Tilburg-Noord is er bijvoorbeeld een mast die heel centraal staat, maar alleen B20 heeft waardoor je niet meer dan 5-10 Mbits haalt door de lage capaciteit.

T-Mobile heeft het allebei, veel locaties, veel capaciteit en veel snelheid, in Tilburg dan. Van de week ben ik ook bij Brainport Industries Campus geweest in Eindhoven. Alle drie de providers hebben indoorlocaties daar. Vodafone heeft er meerdere, het bereik was dan ook nog redelijk (3CA, ~5mbps). T-Mobile was ook nog bruikbaar (2CA, ~2mbps), maar KPN ging toch weer over op 2G (E).

Overigens is het wel mogelijk dat Vodafone meer bereik heeft als je gestraald wordt vanuit dezelfde mast, aangezien zij de 700MHz band als 4G inzetten en daardoor standalone gebruikt kan worden. Bij KPN en T-Mobile is 700MHz voor 5G in gebruik, maar is altijd met een 4G band verbonden, dus minimaal 800MHz en bij wat oudere telefoons minimaal 1800MHz (icm 5G dan, standalone 4G kan het dan vanaf 800MHz). Heb het overigens nog nooit in de praktijk meegemaakt dat ik alleen bereik had met Vodafone door de 700MHz band.
Zelfs op locaties waar de snelheid met Vodafone veel minder is kan ik nog prima in 1080p YouTube streamen en is een videocall prima mogelijk, zonder verschil met een WiFi verbinding.

"Wij Tweakers" focussen vaak erg op cijfers, terwijl de meeste applicaties zelfs met lagere cijfers nog prima werken.

Dat neemt niet weg dat de dekkingservaring met Vodafone vaak minder is, terwijl de concurrentie het nog prima doet.

Zoals jij aangeeft verschilt het ook per locatie, en mijn ervaring is dat Vodafone vaak gewoon prima dekking heeft in de grote steden, maar af en toe steken laat vallen in het buitengebied.

Ook de algehele capaciteit tijdens drukke momenten (evenementen, stations tijdens de spits etc..) is vaak wat minder. KPN en T-Mobile hebben in mijn ogen wel een enorme overcapaciteit op vrijwel al hun masten, en ik vraag me af of dat dit gemiddeld gezien wel noodzakelijk is.

Nogmaals: overall ben ik tevreden met het Vodafone netwerk, en zie ik geen reden om te switchen. Plus roaming in het buitenland werkt altijd vlekkeloos, terwijl mijn werktelefoon met T-Mobile daar op momenten wel eens moeite mee heeft.

[ Voor 4% gewijzigd door Jeffrey87 op 04-09-2023 02:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• draak42
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 20:50
moose... schreef op zondag 3 september 2023 @ 20:44:
eSIM is beschikbaar voor Vodafone Prepaid. Moet toch niet gekker worden, en ze bieden ook maximale 5G
Wordt toch tijd dat Hollandsnieuwe dit ook allemaal gaat leveren.
Waar vind je dit? Ik kan nergens vinden dat VF eSIM doet bij Prepaid. Wel interessant, zeker met hun unlimited bundels.

Oost west 127.0.0.1 best

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
  • Nu online
draak42 schreef op maandag 4 september 2023 @ 16:29:
[...]

Waar vind je dit? Ik kan nergens vinden dat VF eSIM doet bij Prepaid. Wel interessant, zeker met hun unlimited bundels.
Via Google

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart1983
Ik ben weer thuis maar helaas geen 5G onderweg in NL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jassy
5G in het buitenland zou heel goed kunnen, maar in NL verwacht ik dat dit bij hollandsnieuwe nog wel even gaat duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
  • Nu online
Jassy schreef op dinsdag 5 september 2023 @ 15:57:
5G in het buitenland zou heel goed kunnen, maar in NL verwacht ik dat dit bij hollandsnieuwe nog wel even gaat duren.
Hoop dat ze eerder met eSIM komen dan 5G...mijn hemel wat duurt dat lang. Er is geen club trager als ISP / Mobiele provider dan het logge VodafoneZiggo.

[ Voor 11% gewijzigd door stormfly op 05-09-2023 16:04 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• moose...
Ik denk dat het niet lang op zich laat wachten, Vodafone Prepaid bied ook eSim en onbeperkt 5G aan. Dan kan hollandsnieuwe. dit toch niet negeren, notabene zijn beide eigendom van Vodafone Libertel B.V.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moose...
stormfly schreef op dinsdag 5 september 2023 @ 16:04:
[...]

Hoop dat ze eerder met eSIM komen dan 5G...mijn hemel wat duurt dat lang. Er is geen club trager als ISP / Mobiele provider dan het logge VodafoneZiggo.
VodafoneZiggo zijn twee apparte bedrijven die hun winkels delen, soort shop in een shop in het voordeel van Ziggo inclusief de slechte naam van Ziggo. Mediamarkt heeft dat ook shop in een shop met allerlei merken. Technisch gezien zijn het twee apparte bedrijven en puur financieel voordeel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moose...
Vreemd he, het kost ze echt niets, vele ISP’s bieden het al aan in NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongerenchaos
Bart1983 schreef op dinsdag 5 september 2023 @ 15:21:
[...]

Ik ben weer thuis maar helaas geen 5G onderweg in NL.
Ik heb helaas het 5G tekentje ook niet meer gezien. Dus het lijkt er op dat het gewoon een welbekende Vodafone storing was....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moose...
jongerenchaos schreef op woensdag 6 september 2023 @ 16:31:
[...]

Ik heb helaas het 5G tekentje ook niet meer gezien. Dus het lijkt er op dat het gewoon een welbekende Vodafone storing was....
Toevallig niet een 2e sim van vodafone prepaid heeft namelijk ook de 5G aanduiding

• jongerenchaos
moose... schreef op woensdag 6 september 2023 @ 23:01:
[...]

Toevallig niet een 2e sim van vodafone prepaid heeft namelijk ook de 5G aanduiding
Had inderdaad een verklaring kunnen zijn. Maar nee het was echt de HN simkaart die 5G aangaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moose...
Als reactie op de aardbeving in Marokko van afgelopen vrijdagnacht bieden we Vodafone- en hollandsnieuwe-klanten die in Marokko verblijven, kosteloos mobiel bellen, mobiele data en sms-verkeer aan. Dit geldt vanaf zaterdag 9 september tot en met zaterdag 16 september.

Voor Vodafone-, hollandsnieuwe- en Ziggo-klanten in Nederland verzorgen wij voor dezelfde periode kosteloos bellen (vast en mobiel) en sms-verkeer naar Marokko.

Dit geldt voor zowel consumenten als zakelijke klanten met een abonnement, klanten hoeven hiervoor zelf niets te doen.

De Marokkaanse nieuwszender '2M' is bij Ziggo voor alle klanten beschikbaar op kanaal 77 in alle digitale tv-pakketten. Via de Ziggo GO-app is de zender ook te zien op mobiele telefoons en tablets.

https://www.vodafoneziggo...naar-marokko-beschikbaar/

[ Voor 82% gewijzigd door moose... op 12-09-2023 09:08 ]

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Ik word helemaal gek van de Voicemail van HN, sinds een tijdje blijft die iedere X minuten naar mij bellen nadat iemand een voicemail bericht heeft achtergelaten. Vaak is dit bewust negeren van telemarketeers en allerhande andere onzin waar ik niet op zit te wachten. Deze voicemails zijn dan ook voor 99% niet relevant, als het iemand is die ik wel wil horen neem ik wel op, of luister ik de voicemail terug.

Bij Vodafone lijkt deze optie uit te schakelen maar HN biedt deze mogelijkheid niet in de app of website, en na 15 mins in de wachtrij voor de klantenservice maar opgegeven met wachten... Iemand gevonden hoe dit uit kan?
Sander schreef op donderdag 14 september 2023 @ 16:02:
Ik word helemaal gek van de Voicemail van HN, sinds een tijdje blijft die iedere X minuten naar mij bellen nadat iemand een voicemail bericht heeft achtergelaten. Vaak is dit bewust negeren van telemarketeers en allerhande andere onzin waar ik niet op zit te wachten. Deze voicemails zijn dan ook voor 99% niet relevant, als het iemand is die ik wel wil horen neem ik wel op, of luister ik de voicemail terug.

Bij Vodafone lijkt deze optie uit te schakelen maar HN biedt deze mogelijkheid niet in de app of website, en na 15 mins in de wachtrij voor de klantenservice maar opgegeven met wachten... Iemand gevonden hoe dit uit kan?
Ik krijg altijd een sms als er een voicemail is en wordt er niet over gebeld.

Heb je al geprobeerd het voicemail menu te doorlopen als je het zelf belt? Wellicht valt daar wat in te stellen.

• poststamp
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 15:14
Sander schreef op donderdag 14 september 2023 @ 16:02:

Staat bij je abonnement instellingen, 06-instellingen: bovenaan heb je het schuifje voor voicemail.

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
poststamp schreef op donderdag 14 september 2023 @ 16:42:
[...]

Staat bij je abonnement instellingen, 06-instellingen: bovenaan heb je het schuifje voor voicemail.
Dat zet voicemail als geheel aan en uit. Ik wil dat voicemail stopt met mij bellen, dus een SMS dat ik een voicemail heb: Prima, maar dat voicemail mij belt en dat ik dan in het voicemail menu kom is mega irritant.

Inmiddels simpeler opgelost: Voicemail geblokkeerd als inkomende beller op de iPhone :-)
xileS schreef op donderdag 14 september 2023 @ 16:35:
[...]

Ik krijg altijd een sms als er een voicemail is en wordt er niet over gebeld.

Heb je al geprobeerd het voicemail menu te doorlopen als je het zelf belt? Wellicht valt daar wat in te stellen.
Zit niet in het menu helaas. Vodafone lijkt dit wel als optie aan klanten te bieden zowel via website als app, dus lijkt erop dat HN het dan ook krijgt maar nog niet instelbaar gemaakt heeft... Ik ben wel een ex-VF klant die overgestapt is naar HN, maar dat is allang 5j geleden.

[ Voor 36% gewijzigd door Sander op 14-09-2023 16:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• moose...
Sander schreef op donderdag 14 september 2023 @ 16:43:
[...]

Dat zet voicemail als geheel aan en uit. Ik wil dat voicemail stopt met mij bellen, dus een SMS dat ik een voicemail heb: Prima, maar dat voicemail mij belt en dat ik dan in het voicemail menu kom is mega irritant.

Inmiddels simpeler opgelost: Voicemail geblokkeerd als inkomende beller op de iPhone :-)

[...]

Zit niet in het menu helaas. Vodafone lijkt dit wel als optie aan klanten te bieden zowel via website als app, dus lijkt erop dat HN het dan ook krijgt maar nog niet instelbaar gemaakt heeft... Ik ben wel een ex-VF klant die overgestapt is naar HN, maar dat is allang 5j geleden.
Je kan deze optie uit zetten in het voicemail menu door te bellen met 1233 of 0654501233 je kan dan kiezen voor sms notificatie bij een voicemail bericht. Is hetzelfde als bij Vodafone.

0654501233 of verkort 1233 bellen keuze 4, optie 5 en dan 1 kiezen voor SMS ipv telefonische oproep.

Zo, voicemail belt jou niet meer! ;-) en je krijgt voortaan een SMS toegestuurd bij een voicemail bericht.

Als je helemaal geen voicemail wenst kan je dit ook uitschakelen via het menu, bel dan 1233 of direct door te bellen met 12330 dan is jou keuze uitgevoerd.

Hollandsnieuwe is exact hetzelfde als Vodafone, alleen een andere naam en zonder 5G en eSim.

[ Voor 22% gewijzigd door moose... op 16-09-2023 12:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hugo__Boss
  • Nu online
Komende maand wordt de inflatiecorrectie van 10% toegepast. Stel dat ik nu mijn abonnement wijzig binnen een lopend contract, dan gaat 23 oktober mijn nieuwe bundel in met de wijziging. Krijg je dan alsnog de inflatiecorrectie? Of kan ik beter een maandje wachten met wijzigen?

• aerofreak
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 15:24

aerofreak

Steve Jobs

Nog eens even nagezocht, maar geen mail van Hollands Nieuwe over een inflatiecorrecte. Alle email is hetzelfde. :?

Heb je dan nog rechten als klant?

"When once you have tasted flight, you will forever walk the earth with your eyes turned skyward, for there you have been, and there you will always long to return"
~Leonardo Da Vinci~

• stormfly
  • Nu online
aerofreak schreef op woensdag 27 september 2023 @ 07:07:
Nog eens even nagezocht, maar geen mail van Hollands Nieuwe over een inflatiecorrecte. Alle email is hetzelfde. :?

Heb je dan nog rechten als klant?
In je contract, van enkele maanden of jaren geleden, ben je al akkoord gegaan met inflatie correctie.

Tot nu toe is het dubbeltjes werk geweest, ben benieuwd waar ze nu voor kiezen.

• stormfly
  • Nu online
Hugo__Boss schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 19:14:
Komende maand wordt de inflatiecorrectie van 10% toegepast. Stel dat ik nu mijn abonnement wijzig binnen een lopend contract, dan gaat 23 oktober mijn nieuwe bundel in met de wijziging. Krijg je dan alsnog de inflatiecorrectie? Of kan ik beter een maandje wachten met wijzigen?
Goede vraag. Ik zit nu op 10G + onbeperkt bellen voor 11,40 meen ik. Ik zou met 15G voor 12euro net zo gelukkig zijn.

In plaats van 10% verhoging door de inflatie over de 11,40.

• aerofreak
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 15:24

aerofreak

Steve Jobs

Ah oke :) . Vind het wel vreemd dat ze geen meldingsplicht hebben

"When once you have tasted flight, you will forever walk the earth with your eyes turned skyward, for there you have been, and there you will always long to return"
~Leonardo Da Vinci~

• Hugo__Boss
  • Nu online
aerofreak schreef op woensdag 27 september 2023 @ 07:37:
Ah oke :) . Vind het wel vreemd dat ze geen meldingsplicht hebben
Staat in de algemene voorwaarden beschreven en vorig jaar stond het ook op de factuur aangekondigd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Een keer je bundel verhogen / verlagen en de correctie is er weer af ;)

• MrOsman
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 12:33
Cheesy schreef op woensdag 27 september 2023 @ 08:21:
is dat zo? volgens mij worden de prijzen ook aangepast op de website. :) of dan verhogen verlagen nog zin heeft?

• tyson69
Cheesy schreef op woensdag 27 september 2023 @ 08:21:
Alleen als je nu op een actietarief zit (bijv. 10.000+10.000 voor 10€) dan raak je die korting daarmee wel kwijt. Denk dat je dan beter de inflatiecorrectie kunt pakken.
Overigens heb ik afgelopen maand een contractverlenging geaccepteerd, deze gaat 1 dec in (15.000+15.000 voor 10€), benieuwd wat daarmee gaat gebeuren? En wat doen ze met het lopende aponnement tot die tijd?

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
tyson69 schreef op woensdag 27 september 2023 @ 08:55:
[...]

Alleen als je nu op een actietarief zit (bijv. 10.000+10.000 voor 10€) dan raak je die korting daarmee wel kwijt. Denk dat je dan beter de inflatiecorrectie kunt pakken.
Overigens heb ik afgelopen maand een contractverlenging geaccepteerd, deze gaat 1 dec in (15.000+15.000 voor 10€), benieuwd wat daarmee gaat gebeuren? En wat doen ze met het lopende aponnement tot die tijd?
Lijkt me sterk bij mij blijft dat verdubbelen (zonder Ziggo). Ik zat tot voor kort met m'n 10.000-bundel nog steeds op €10,- voor 20 euro beltegoed en zit al een aantal jaar bij Hollandsnieuwe.
In verband met de zomervakantie gewijzigd naar een 15.000-bundel voor €13,- met 24 euro beltegoed (en volgens mij met goedkopere bel/sms/internet-tarieven)

Ik zie dat die 10k bundel nu 9 euro kost
Pagina: 1 ... 57 ... 64 Laatste

Let op:
Voor Thoorn en dergelijke diensten is dit topic: Sparen/verdienen met je beltegoed: Ervaringen & Discussie