Spiegeltje, spiegeltje aan de wand, wie heeft de mooiste telefoon van het land?
Edit: even gekeken, je betaalt 1 cent per MB als tarief buiten de bundel. Dus stel je hebt het 10 GB abo waar je 10 euro betaalt en deze bundel is te klein, dan kun je 10 euro extra opwaarderen. 10 euro is 1000 cent, oftewel 1000 MB extra. 10x zo duur als je reguliere abonnement dus, zeker niet interessant voor structureel gebruik, want voor een klein beetje meer dan 20 euro kun je zelfs unlimited vinden. Wel is het extra tegoed 3 maanden geldig.
[ Voor 35% gewijzigd door Hugo__Boss op 24-05-2022 13:28 ]
Helaas is deze manier van doneren niet meer mogelijk. Ga naar de website van het goede doel en doneer alsnog!
Bij mijn laatste poging een week geleden lukte dat ook al niet
Dit blijkt in Duitsland te zijn! Echt bizar!
Ik hoop dat het snel wordt afgeschoten en wordt verboden en vooral niet naar Nederland en HN komt.
Per 1 januari 2022 stopt Geef Mobiel op de shortcode 4333. Deze donatiemethode via premium sms wordt steeds minder gebruikt en is steeds minder succesvol.
https://www.cm.com/nl-nl/geef-mobiel/
Het niet meer kunnen geven van giften via SMS 4333 heeft dus niet met Hollandsnieuwe zelf te maken.
https://www.thoorn.nl/ ?zx9r_mario schreef op maandag 6 juni 2022 @ 12:40:
Nog iemand ideeën om beltegoed te verbrassen?
12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 | OnePlus 9 Pro Stellar Black 12/256GB | Xbox Series X | LPG powered
Als je weinig gebruikt: jatimmie1 schreef op maandag 6 juni 2022 @ 23:57:
Dus als ik het goed begrijp, kan ik met een 10000 units abonnement met abonnementskosten van €12/maand en prepaid beltegoed van €22/maand met behulp van Thoorn.nl ongeveer €12 euro van die €22 beltegoed terughalen en eigenlijk een zo goed als gratis abonnement hebben?
12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 | OnePlus 9 Pro Stellar Black 12/256GB | Xbox Series X | LPG powered
Oh, ik dacht dat de units losstaand zijn van het beltegoed, dus dat je 10000 units hebt en daarnaast €22,00 beltegoed waarbij je alleen beltegoed verbruikt als je naar buitenland of betaalde servicenummers belt. Maar met elke unit die je verbruikt, gaat er dus een bepaald bedrag van het beltegoed af...
Als je 10000 units krijgt "en" €22 beltegoed, dan betaal je €0.0022/unit die je verbruikttimmie1 schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 00:09:
[...]
Oh, ik dacht dat de units losstaand zijn van het beltegoed, dus dat je 10000 units hebt en daarnaast €22,00 beltegoed waarbij je alleen beltegoed verbruikt als je naar buitenland of betaalde servicenummers belt. Maar met elke unit die je verbruikt, gaat er dus een bepaald bedrag van het beltegoed af...
----- Lange versie -----
Op het moment buiten Nederland op vakantie. In Nederland had ik een HollandsNieuwe abbonement afgesloten omdat ik van provider wilde wisselen. Een SIM kaart wissel zou dan tijdens mijn vakantie plaats vinden wat normaal geen probleem is.
Echter kwam ik er gister achter dat de sim tray van mijn Pixel 6 pro telefoon niet open wilt. Om toch nog data te hebben heb ik een oude telefoon in gebruik genomen met het idee om tijdelijk als hotspot te dienen.
Echter geeft de telefoon, die gebruikt maakt van de hotspot, dat er geen internet wordt aangeboden via de HotSpot. Echter werkt het internet op de oude telefoon met de HollandsNieuwe sim kaart zonder problemen. Helaas is de klantenservice van HollandsNieuwe niet beschikbaar in het weekend om de vraag te stellen.
Heeft iemand ervaring met een hotspot verbinding tijdens roaming en werkte dit naar behoren?
Ik heb een Samsung S21 gekocht via Tele2 en die gebruik ik nu met een HN abonnement. In Nederland gaat alles prima, maar in het buitenland, schakelt de telefoon niet automatisch naar een netwerk over en doet ie moeilijk over internet. Superhandig als je deelauto alleen sluit en opent via een app!
Nu heb ik mijn instellingen nagekeken: alle APN's heb ik weggegooid behalve de Vodafone live, verder staat ie natuurlijk op roaming en automatisch netwerk kiezen.
Heb ik nu alles goed staan?
Groeten,
Heb je al een factuur bekeken?LordLynx schreef op zondag 12 juni 2022 @ 21:02:
Iemand ook problemen met het tegoed van hun abonnement bij HN? Mijn vader heeft een HN abo met 2500 min/mb/sms en normaal komt hij niet eens over een tiende van dat tegoed heen maar van de week kreeg hij ineens een smsje dat hij nog onder de 3 euro tegoed was gekomen. In de app stond dat hij nog 11 van de 2500 'units' had terwijl bij verbruik stond dat hij 120 minuten gebeld had en 70 mb gebruikt heeft. Nu heeft hij vandaag nieuw tegoed gekregen (elke 12de van de maand) en vanavond weer een sms dat z'n tegoed bijna op is. Er staat nu nog 41 van de 2500 tegoed terwijl die maar 12 minuten verbruikt heeft. Ik heb ook z'n telefoon gecontroleerd en z'n wifi werkt gewoon nog dus dat is het ook niet. Klantenservice is natuurlijk alleen maar door de weeks bereikbaar......
Facturen waren normaal. Heb van de week HN gebeld en het bleek een storing te zijn, ze hebben (gratis) een paar duizend minuten erbij gezet als overbrugging en gingen het uitzoeken. Inmiddels is het probleem verholpen en lijkt alles weer te werken.
LordLynx schreef op zaterdag 18 juni 2022 @ 02:02:
[...]
Facturen waren normaal. Heb van de week HN gebeld en het bleek een storing te zijn, ze hebben (gratis) een paar duizend minuten erbij gezet als overbrugging en gingen het uitzoeken. Inmiddels is het probleem verholpen en lijkt alles weer te werken.
[ Voor 95% gewijzigd door The_BoKmeester op 22-06-2022 21:07 . Reden: Dit draadje gaat niet over haring ]
ik heb dat ook met mijn niet HN abo op s20. telefoon restarten helpt vaak, anders blijft ie op E ipv H+ hangen wat echt retetraag is..markschu schreef op vrijdag 17 juni 2022 @ 17:04:
Hallo,
Ik heb een Samsung S21 gekocht via Tele2 en die gebruik ik nu met een HN abonnement. In Nederland gaat alles prima, maar in het buitenland, schakelt de telefoon niet automatisch naar een netwerk over en doet ie moeilijk over internet. Superhandig als je deelauto alleen sluit en opent via een app!
Nu heb ik mijn instellingen nagekeken: alle APN's heb ik weggegooid behalve de Vodafone live, verder staat ie natuurlijk op roaming en automatisch netwerk kiezen.
Heb ik nu alles goed staan?
Groeten,
| VW Golf MK7 GTI Performance 2015 2.0 TSI 340pk | Samsung Galaxy S23 | PC | PS5: Gi0vanni2903 |
Apn enzo lijken goed te staan. Iemand enig idee? Rebooten enzo al geprobeerd. Klantenservice heeft een "update" uitgevoerd ofzo, maar helpt ook niet.
Zijn ze in Nederland? Roaming enzo staat ook aan? Gebruiken ze VPN?xileS schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 13:35:
Mijn ouders hebben met hun HN simkaart helemaal geen internet zeggen ze..
Apn enzo lijken goed te staan. Iemand enig idee? Rebooten enzo al geprobeerd. Klantenservice heeft een "update" uitgevoerd ofzo, maar helpt ook niet.
Bij mij staat soms (onverklaarbaar) de optie ‘data’ ofzo uit. Als ik dat schuifje dan weer op aan zet, doet m’n internet het weer.
Binnen Europa zijn Roaming tarieven goed afgesproken.
Buiten Europa kunnen de Roaming tarieven zeer hoog zijn en kan je letterlijk binnen een kwartiertje door je maandbundel heen zijn. Voor Turkije bijvoorbeeld rekenen ze 4,- Euro per MB. Hier kan je tarieven per land bekijken.
Oeps vergeten erbij te typen. Ze zijn in het buitenland. Ze zijn daar vaker. Doet het normaal altijd, maar nu niet ;skraanwagen schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 13:38:
[...]
Zijn ze in Nederland? Roaming enzo staat ook aan? Gebruiken ze VPN?
Bij mij staat soms (onverklaarbaar) de optie ‘data’ ofzo uit. Als ik dat schuifje dan weer op aan zet, doet m’n internet het weer.
Klantenservice kan niks doen behalve standaard advies geven. En een onderzoek duurt 5 dagen, maar dan zijn ze al terug. Dus onderzoek kunnen ze ook niet starten ofzo.
Roaming staat idd aan. Simkaart met elkaar verwisselen en 3G ipv 4G werkt allemaal niet.
[ Voor 6% gewijzigd door xileS op 29-06-2022 15:12 ]

[ Voor 13% gewijzigd door xileS op 04-07-2022 12:52 ]
Meer mensen die hier "last" van hebben?
Ik zou als ik jou was wel Hollandsnieuwe contacteren, want dat lijkt me niet de bedoeling...
Ik heb 10.000 eenheden tegoed te waarde van €20 en 1000 Combitegoed te waarde van €10. Gewoon tegoed is per minuut dus €20/10.000 is €0,002. Maar bij het tegoed gaat er €0,01 (5 eenheden) per minuut af. Ik krijg het niet aan hun verstand dat dat niet klopt. Ik heb gewoon een normaal ander mobiel nummer gebeld. Ik heb ook een 0900 van Ziggo gebeld en daar rekenen ze wel 0,002 per minuut voor af. Ik moest de factuur maar afwachten, maar daar staan geen bedragen op, alleen het woord Combi-Tegoed.
Ik had bijv. vorige maand +/- 350 minuten gebeld en 27 MB verbruikt (gsm geeft dat ook aan), maar er is bijna 1200 eenheden afgeschreven. Geen dure nummers gebeld, op Ziggo na (€0,022 voor 11min) dat was wel vermeld op factuur. Ik moest dit even kwijt, want ik heb uren zitten chatten zonder dat het begrepen werd.
Ik heb nu in de nieuwe periode 19 (afgerond per gesprek) min gebeld naar normaal mobielnummer en geen internet (staat uit). Er zijn nu 95 eenheden afgeboekt !?!?!
Rob
Wel ook gehad dat een 0800 nummer van je belbundel af lijkt te gaan, dat lijkt inderdaad niet te kloppen. Maargoed, betrof een kort gesprek, niet de moeite om achteraan te gaan.
In de vakantie voor mekaar gekregen om deze op te maken.
Is er nog een trucje om voordelig extra bij te kopen?
Nu moest ik namelijk 10 euro voor 1GB betalen, net zoveel als m'n hele bundel van 10GB en je bent er zo weer doorheen.
Zal wel het verdienmodel zijn
Volgens mij is het toch dat als je €10 tegoed koopt, deze aan hetzelfde tarief gaat als je reguliere abonnement?Cheesy schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 12:15:
Ik heb een bundel van 10000 MB/MIN/SMS.
Nu moest ik namelijk 10 euro voor 1GB betalen, net zoveel als m'n hele bundel van 10GB en je bent er zo weer doorheen.
Mijn 10000 units wordt voorgesteld als €20, dus met €10 extra tegoed zou je 5000 units krijgen lijkt me
Nee, helaas werkt dat zo niet. Ik heb dezelfde bundel als jij.MK_ schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 12:44:
[...]
Volgens mij is het toch dat als je €10 tegoed koopt, deze aan hetzelfde tarief gaat als je reguliere abonnement?
Mijn 10000 units wordt voorgesteld als €20, dus met €10 extra tegoed zou je 5000 units krijgen lijkt me

Ik had ook internet problemen in het buitenland. Tip van de HN klantenservice: verwijder alle extra toegangspunten, en laat alleen die naar live.vodafone.com staan. Hierna deed ie het bij mij weer. Geen flauw idee waarom dit werkte, want het juiste toegangspunt was al geselecteerd, maar het werkte wel.xileS schreef op maandag 4 juli 2022 @ 12:51:
Inmiddels zijn ze terug en hebben ze hun hele verblijf in Italië geen gebruik kunnen maken van hun data. HN kon niks doen toen ik ze belde en 1 persoon adviseerde mij te mailen, waarvan ik nu pas reactie krijg. Komt er op neer dat ze alsnog niks kunnen doen en dat ik met voorbeelden moet komen als ze daar nog zijn... Terwijl ik toen belde ze ook niks konden doen. Dus ik heb nog steeds geen idee waar het nou aan lag, maar hopelijk doet alles het weer normaal de volgende keer.
Dit is inderdaad het verdienmodel waarmee je akkoord bent gegaan, 10 euro voor 1Gb voor buiten je bundel. Er zijn 2 trucjes om de kosten naar beneden te brengen:Cheesy schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 12:15:
Ik heb een bundel van 10000 MB/MIN/SMS.
- Ziggo erbij nemen, levert je 1GB gratis data op (voor in NL, dat wel)
- Een 2e simkaart bij ze afnemen en dan een dual sim toestel nemen (zo te zien heb je een Apple, dat werkt dus bij HN niet). Buiten je vakantie om zet je dan dit abonnement naar de goedkoopste versie
Ik zie het inderdaad: buiten bundel €0.010/unit, oftewel 1000 units per 10€. My badCheesy schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 13:24:
[...]
Nee, helaas werkt dat zo niet. Ik heb dezelfde bundel als jij.
[Afbeelding]
M'n telefoon had net voor vertrek geüpdatet, waardoor een aantal apps opgeruimd waren waardoor ik ze opnieuw moest downloaden, en dat kostte behoorlijk wat data.tyson69 schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 17:00:
[...]
Dit is inderdaad het verdienmodel waarmee je akkoord bent gegaan, 10 euro voor 1Gb voor buiten je bundel. Er zijn 2 trucjes om de kosten naar beneden te brengen:
- Ziggo erbij nemen, levert je 1GB gratis data op (voor in NL, dat wel)
- Een 2e simkaart bij ze afnemen en dan een dual sim toestel nemen (zo te zien heb je een Apple, dat werkt dus bij HN niet). Buiten je vakantie om zet je dan dit abonnement naar de goedkoopste versie
Dat was dus incidenteel en waarschijnlijk in de toekomst niet meer nodig. Bij Ben had ik buiten m'n bundel altijd dezelfde prijzen, dat was wel lekker.
Onbeperkt bellen kost €2 extraHugo__Boss schreef op woensdag 17 augustus 2022 @ 10:39:
Dat is inderdaad waarschijnlijk het verdienmodel, want 10 euro voor 10000 MB + eventueel 1000 MB + onbeperkt bellen/SMS'en zullen ze vast niet enorm veel winst op maken.
Rob
Nu wellicht, er zijn door het jaar heen vaak acties waarbij onbeperkt bellen gratis is.
Mijn Systeem "Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"
Rob
Misschien dat ze bij mij wel meer hebben gedaan achter de schermen.
Normaal kost onbeperkt bellen 2 euro, maar je kunt ook gewoon een Kids+ pakken. Dan krijg je dat ook erbij.
[ Voor 17% gewijzigd door Lebans op 23-08-2022 01:07 ]
Rob
Ik heb deze maand 4x gebeld, en al die 4x is het bellen van het reguliere tegoed gegaan i.p.v het combitegoed (waar ik nog altijd van over heb). In totaal heeft het bellen 7.8 minuten geduurd. Dit is ook zichtbaar op het overzicht. Echter heeft het 45 units afgesnoept van mijn standaard tegoed. Ook als ik de kosten per gesprek optel is het 0.09 van mijn tegoed, wat lijkt te kloppen met wat er af is gegaan (20.00 - 0.09 = 19.91) maar dat is veel te veel: 1 unit is 0.002, maal 7.8 zit je op 0.0156. Bijna 83% teveel tegoed verbruikt. Als je maar 17% van je tegoed kan gebruiken gaat het snel ja
Voor mijn moeder geldt hetzelfde: 4.98 minuten gebeld, ging van regulier tegoed, 0.06 afgeschreven van regulier tegoed wat overeen komt met 30 units.
Data lijkt nog te kloppen en gaat van het combi-tegoed af.
Ik bel en internet ook niet veel, maar het gaat om het principe. 1 min is 1 tik en niet 5 tikken.
Bij elk gesprek moet je de tijden wel afronden op hele minuten, dus op de site vermelden totaal beltijd is niet het zelfde als de minuten die zijn berekend.
Bijv. Gesprek(1) 0,5 min en Gesprek(2) 2,4 min. Totaal beltijd is 2,9, maar berekende minuten zijn 1 plus 3 = 4 min.
[ Voor 31% gewijzigd door Lebans op 23-08-2022 16:36 ]
Rob
Bundel: 10.000 MB/MIN/SMS (betaal ik 10,13 euro voor).
Bijgekocht: 1.000 MB/MIN/SMS (ook 10 euro voor betaald, zie eerdere post hier)
Dit totale tegoed (11 GB) heb ik opgemaakt.
Nu de factuur:
Bellen: 14:11 min (=14,18 minuten)
Internet (totaal binnen+buitenland): 10.386,67 MB
Dan kom ik totaal op 10.400,85 MB/SMS/MIN
Waar is de resterende 600 MB? Maak ik hier ergens een gekke denkfout?
Edit: staat nota bene in post boven me dat bedragen afgerond worden naar boven. Maar dan kom ik nog op € 28,85 terwijl het totale pakket 30 euro is. Er blijft ergens wat hangen naar mijn idee.
[ Voor 18% gewijzigd door Cheesy op 23-08-2022 16:54 ]
Bedankt voor deze tip. Ik ben zojuist overgestapt.Hugo__Boss schreef op zondag 21 augustus 2022 @ 08:52:
Heb je al contact met ze gezocht over het probleem?
Misschien dat ze bij mij wel meer hebben gedaan achter de schermen.
Normaal kost onbeperkt bellen 2 euro, maar je kunt ook gewoon een Kids+ pakken. Dan krijg je dat ook erbij.
Wel vreemd want lijkt helemaal geen check op te zitten. Ik heb dan wel kinderen maar dan nog...
Klopt, dat bedoel ik ook met m'n edit. De factuur is hier ook niet heel duidelijk in. Maar dan alsnog blijf ik steken op 28 euro-nogwat, terwijl het 30 euro zou moeten zijn. Maargoed, ik laat het voor nu even zitten is te weinig geld om moeite voor te doen.Lebans schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 12:06:
@Cheesy Niet de bedragen, maar de tijd wordt afgerond naar boven per gesprek.
Totaal tijd (is totale tijd zonder afronding) is niet gelijk aan de berekende units. 10 x 1sec bellen is Total 10 sec gebeld, maar 10 min berekend.
Toen ik contact had met HN hadden ze geen flauw idee van de problemen of hoe op te lossen. Heb je Android of iPhone?GrowMyHair schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 15:12:
[...]
Ik had ook internet problemen in het buitenland. Tip van de HN klantenservice: verwijder alle extra toegangspunten, en laat alleen die naar live.vodafone.com staan. Hierna deed ie het bij mij weer. Geen flauw idee waarom dit werkte, want het juiste toegangspunt was al geselecteerd, maar het werkte wel.
Interessant is nog wel wat je telefoon aangeeft over data verbruik. Is dat in lijn met de HN portal?Cheesy schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 13:08:
[...]
Klopt, dat bedoel ik ook met m'n edit. De factuur is hier ook niet heel duidelijk in. Maar dan alsnog blijf ik steken op 28 euro-nogwat, terwijl het 30 euro zou moeten zijn. Maargoed, ik laat het voor nu even zitten is te weinig geld om moeite voor te doen.
Dat is niet meer te achterhalen (iOS). Dan zou ik dat in de toekomst moeten resetten en bijhouden.tyson69 schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 14:12:
[...]
Interessant is nog wel wat je telefoon aangeeft over data verbruik. Is dat in lijn met de HN portal?
Zit inderdaad geen check op, het is alleen maar een marketing naampje. Wij hebben het voor schoonvader gebruikt die tot de dag van vandaag prepaid had en het allemaal niet nodig vond omdat hij het denk ik niet snapt allemaal en vooral bang is voor hoge kosten als je iets "fout" doet. Dat is eigenlijk het mooie van hollandsnieuwe, eigenlijk is het nog steeds een soort prepaid maar dan toch met de voordelen van een abonnement en niet de "nadelen" van prepaid. En als ze het eenmaal in handen hebben is het toch wel handig nu ze ineens up to date navigatie hebben in de auto met Android Auto en een parkeer app kunnen gebruiken. En abonnement zit in ons account erbij als extra abonnement, dus wij houden het overzicht wel.qwasd schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 01:42:
[...]
Bedankt voor deze tip. Ik ben zojuist overgestapt.
Wel vreemd want lijkt helemaal geen check op te zitten. Ik heb dan wel kinderen maar dan nog...
Wel zie ik de verleng optie staan als ik naar de desbetreffende pagina ga, dus wellicht de moeite waard om de verlenging te annuleren en opnieuw de verlenging aan te vragen via de kids+ pagina? Iemand die weet of dit werkt?
Rob
Geen ervaring mee, maar ik zou niet weten waarom niet. Volgens mij heb je ook bij een verlenging 2 weken bedenktijd vanwege koop op afstand, dus kun je annuleren.xileS schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 19:51:
Toevallig voor een 2e simkaart in mijn account vandaag verlengd, omdat ik zag dat die door inflatiecorrectie 10,13 per maand was. Blijkbaar kon ik allang verlengen. Alleen helemaal niet aan de kids+ abo gedacht. Volgens de chat kan dit helaas niet achteraf.
Wel zie ik de verleng optie staan als ik naar de desbetreffende pagina ga, dus wellicht de moeite waard om de verlenging te annuleren en opnieuw de verlenging aan te vragen via de kids+ pagina? Iemand die weet of dit werkt?
Er is inderdaad nog een bedenktijd, maar dan moet ik speciaal contact opnemen met de klantenservice las ik.Hugo__Boss schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 08:44:
[...]
Geen ervaring mee, maar ik zou niet weten waarom niet. Volgens mij heb je ook bij een verlenging 2 weken bedenktijd vanwege koop op afstand, dus kun je annuleren.
Ik had gisteren ook al de klantenservice nagevraagd of de kids+ abo ook voor bestaande klanten zijn of alleen voor nieuw aan te vragen abos. Volgens haar zijn deze kids+ abo's alleen als nieuwe abo aan te vragen.. Ik vermoed alleen dat haar info niet klopt, dus daarom vroeg ik mij af of iemand daar een andere ervaring mee heeft.
Hier hetzelfde, sinds gisteren gaat het bellen weer van het combitegoed af zoals het hoort.Lebans schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 20:15:
Goedenavond, het ziet er naar uit dat het probleem toch is opgelost. Vandaag zijn de belminuten netjes van het combi-tegoed afgehaald. Maar de compensatie van 400 min is niet helemaal in lijn met het teveel aan werkelijk verloren belminuten. Maar ik heb genoeg over (ruim) om de maand uit te zingen. Ik ben blij dat het nu goed loopt, maar ik zal het wel in de gaten houden, want je weet niet of het euvel weer zijn kop op steekt.
Persoonlijk ga ik geen actie ondernemen, op beide accounts is het maar ~ 15 cent gecombineerd wat misgelopen wordt.
MK_ schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 11:43:
[...]
Hier hetzelfde, sinds gisteren gaat het bellen weer van het combitegoed af zoals het hoort.
Persoonlijk ga ik geen actie ondernemen, op beide accounts is het maar ~ 15 cent gecombineerd wat misgelopen wordt.
***members only***
Ligt eraan hoe je het bekijkt. Heb nu 10+1 voor 10 euro. Bij verlengen is dat 5+5CR9 schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 21:14:
Hollandsnieuwe geeft nu in combinatie met Ziggo dubbel tegoed in plaats van 1000 units extra! Maakt ze nu toch wel interessante optie mits je Ziggo hebt uiteraard.

Ja nu je het zegt… Ik had nog de actie prijzen van laatst in mijn hoofd. Voor 14 krijg je wel 10+10 dat is wel een redelijk deal vergeleken met de concurrentie. Misschien toch zo goed als ik eerst dachtBulldock schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 21:22:
[...]
Ligt eraan hoe je het bekijkt. Heb nu 10+1 voor 10 euro. Bij verlengen is dat 5+5
[ Voor 5% gewijzigd door CR9 op 30-08-2022 21:29 ]
https://mediamagazine.nl/...nieuwe-klanten-met-ziggo/
Bestaande klanten met recht op combivoordeel worden komende weken gefaseerd overgezet naar het nieuwe combivoordeel. Zij profiteren uiterlijk 7 oktober van dubbel tegoed en ook zij ontvangen gratis een extra Ziggo tv-pakket als ze ook TV van Ziggo hebben.
[ Voor 46% gewijzigd door IkWilbert op 31-08-2022 11:16 ]
I intend to live forever. So far, so good.
Ja, ben inmiddels overgezet naar dubbele hoeveelheden. Mijn broer is vandaag ook verhuisd naar mijIkWilbert schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 11:16:
Lees hier dat bestaande klanten ook worden overgezet naar de dubbele data.
[...]
Jeps heeft te maken met onderstaand nieuws, voor nieuwe klanten lijkt het een gedeelte uit eigen zak te komen omdat de prijzen gestegen zijn.Kaaiman schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 21:54:
Ze hebben stiekem wel de prijzen flink verhoigd zie ik. Afgesloten afgelopen juli: 11.50 voor 10gb, is nu 14 euro.
Voor bestaande klanten is dit natuurlijk meesterlijk
IkWilbert schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 11:16:
Lees hier dat bestaande klanten ook worden overgezet naar de dubbele data.
[...]
Het sim only tegoed blijft neem ik aan wel hetzelfde? Bv bij het Sim Only 10000 bundel, dat het tegoed €20,- waard is en daarmee ook betaalde nrs mee kan bellen.
Met het dubbele combi-tegoed verwacht ik dat ik daar ruim genoeg aan heb en mijn normale tegoed overhoud voor betaalde nrs.
/edit
Inmiddels ook een mail ontvangen:
We hebben een bijzonder cadeau voor jou als klant van hollandsnieuwe én Ziggo Internet: dubbel tegoed. Dit is 2x zoveel MB, minuten of sms’jes voor precies hetzelfde geld.
Heb je nu bijvoorbeeld Sim Only 2500 dan krijg je 2500 MB/MIN/SMS dubbel tegoed helemaal gratis. Je krijgt iedere maand dubbel tegoed, zolang je abonnement loopt! Dubbel tegoed vervangt het +1000 MB/MIN/SMS combi-tegoed.
[ Voor 32% gewijzigd door xileS op 01-09-2022 10:14 ]
Ik kreeg de mail vanochtend ook. We hebben hier 5 x een 10GB abonnement in huis, waaronder ook voor 3 tieners. Werden er een paar heel erg blijstormfly schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 11:49:
[...]
Voor bestaande klanten is dit natuurlijk meesterlijk![]()
[...]
Denk wel dat ze het bewust net na de vakantie hebben gedaan, om zo toch nog wat extra betaalde mb's mee te pikken voor mensen die in de vakantie geen wifi hadden en te weinig aan hun bundel hadden. Maar maakt niet uit, ik vind het prima, 20GB voor 10 euro.
Yes, heb 1 abbo nu op 10 euro en 1 op 10,13 door de inflatie correctie. Maar als ze de inflatie van 10% gaan gebruiken zitten we ook snel op dat bedragstormfly schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 11:49:
[...]
Jeps heeft te maken met onderstaand nieuws, voor nieuwe klanten lijkt het een gedeelte uit eigen zak te komen omdat de prijzen gestegen zijn.
Voor bestaande klanten is dit natuurlijk meesterlijk![]()
[...]
Hier stond een link voor een Goldcard 1 jaar gratis + 20.000 punten.
MAANDELIJKS TEGOED
10219 van 20000 MB/MIN/SMS
1 dag tot nieuw maandelijks tegoed
Je maandelijks tegoed is als volgt opgebouwd:
SIM ONLY TEGOED
219 van 10000 MB/MIN/SMS
DUBBEL TEGOED
10000 van 10000 MB/MIN/SMS
Zie wel dat 2x bellen weer van mijn reguliere tegoed is af gegaan.. 1x naar een buitenlands nummer dus begrijpelijk, maar de andere keer gewoon naar een Nederlands nummer. Ik was op dat moment wel in België (dus BE -> NL gebeld) maar dat zou met roaming toch geen verschil moeten maken? 0.02 euro voor 1.12 minuten = 10 units van mijn reguliere tegoed
:strip_exif()/f/image/E8ZOcOlZzAyOj4Avnbof8elM.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik geloof nooit dat ik straks het restant op kan thoornen....
Ter vergelijking hoe het eerst was:
:strip_exif()/f/image/xItoGWet96YpMCVlCieEcexJ.jpg?f=fotoalbum_large)
Daar kreeg je een tientje extra credits en werd je verbruik eerst van je 'extra tegoed' afgeschreven en daarna pas van je reguliere credits.
[ Voor 35% gewijzigd door wmeester op 08-09-2022 12:53 ]
Tegoed zou eigenlijk idd eerst van de combi tegoed af moeten gaan, of is dit nu veranderd?wmeester schreef op donderdag 8 september 2022 @ 12:46:
Bijzonder dat het 'dubbele tegoed' 100 euro waard is.
[Afbeelding]
Ik geloof nooit dat ik straks het restant op kan thoornen....
Ter vergelijking hoe het eerst was:
[Afbeelding]
Daar kreeg je een tientje extra credits en werd je verbruik eerst van je 'extra tegoed' afgeschreven en daarna pas van je reguliere credits.
100e tegoed ziet er ook wel gek uit, maar in verhouding met de 10e voor 1000 mb klopt dat weer wel. Alleen deze tegoed is niet inzetbaar voor betaalde nummers. Wat het nog raarder zou maken als eerst het reguliere tegoed wordt verbruikt. Na 10k mb, kan je dan geen betaalde nr meer bellen.. Tenzij de 100 euro wel hiervoor gebruikt kan worden, maar dat zou weer te mooi zijn

Ik denk niet dat je het dubbel tegoed kan gebruiken om te thoornen.xileS schreef op donderdag 8 september 2022 @ 13:21:
[...]
Tegoed zou eigenlijk idd eerst van de combi tegoed af moeten gaan, of is dit nu veranderd?
100e tegoed ziet er ook wel gek uit, maar in verhouding met de 10e voor 1000 mb klopt dat weer wel. Alleen deze tegoed is niet inzetbaar voor betaalde nummers. Wat het nog raarder zou maken als eerst het reguliere tegoed wordt verbruikt. Na 10k mb, kan je dan geen betaalde nr meer bellen.. Tenzij de 100 euro wel hiervoor gebruikt kan worden, maar dat zou weer te mooi zijn
:strip_exif()/f/image/VCHyH5c87p94kJHyGTDx4J9D.jpg?f=fotoalbum_large)
'Het tegoed is niet te gebruiken
-Naar speciale betaalde servicenummers en SMS-diensten'
[ Voor 4% gewijzigd door wmeester op 08-09-2022 13:59 ]
Had ik ook niet verwacht. Daarom zou het sim only tegoed eerst afgeschreven moeten worden. Dat het bij jou andersom gaat, lijkt toch niet helemaal te kloppen.wmeester schreef op donderdag 8 september 2022 @ 13:58:
[...]
Ik denk niet dat je het dubbel tegoed kan gebruiken om te thoornen.
[Afbeelding]
'Het tegoed is niet te gebruiken
-Naar speciale betaalde servicenummers en SMS-diensten'
Zelf heb ik nog geen dubbel tegoed gekregen, deze maand zelfs te weinig extra tegoed gekregen vreemd genoeg.
Hoop dat dit volgende maand ook nog kan en anders duw ik de abbonementen naar beneden :-)
Als je eerst met 11GB een restant over had, dan thoom je nu toch direct alles op en leef je van de 10GB die je gratis hebt gekregen?
Als je voorheen van minder dan 10GB kan rondkomen, moet het nu toch ook lukken?
[ Voor 40% gewijzigd door Meneer iCy op 08-09-2022 15:56 ]
Steam id is ijsie \\ Xbox Live GT: Meneer iCy
Zojuist bij het account van mijn vader geheckt. Precies hetzelfde tegoed. 20E + 100E. Enig verschil is dat bij hem wel eerst het dubbel tegoed wordt afgeschreven. Zoals eerst ook het geval was en hoort. Bij jou gaat er dus iets mis, dus ik zou het in de gaten houden als ik jou was.
/edit
Tenzij natuurlijk dat je alleen een betaald nr hebt gebeld wat niet binnen de reguliere "bundel" valt. Dan klopt het.
[ Voor 9% gewijzigd door xileS op 08-09-2022 23:19 ]
Ik denk dat dit automatisch gaat en lastig handmatig gaat. Maar wat houd je tegen om het te proberen 😉.timmie1 schreef op donderdag 8 september 2022 @ 22:40:
Is er eventueel een kans om een dubbele databundel te bemachtigen bij HN als ik de sales afdeling bel en aangeef dat ik niet in Ziggo leveringsgebied woon? Iemand daar ervaring mee?
Mijn Systeem "Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"
Hier was dat inderdaad het geval.KillerBee schreef op vrijdag 9 september 2022 @ 13:09:
Ik heb het nog niet, krijg je deze verdubbeling bij de overgang naar de nieuwe maand?
I intend to live forever. So far, so good.
Ik had alleen nog maar ge thoorned in die screenshot. Nu normaal gebeld en data gebruik gaat wel van 'extra tegoed' af ! :-)xileS schreef op donderdag 8 september 2022 @ 23:17:
[...]
Zojuist bij het account van mijn vader geheckt. Precies hetzelfde tegoed. 20E + 100E. Enig verschil is dat bij hem wel eerst het dubbel tegoed wordt afgeschreven. Zoals eerst ook het geval was en hoort. Bij jou gaat er dus iets mis, dus ik zou het in de gaten houden als ik jou was.
/edit
Tenzij natuurlijk dat je alleen een betaald nr hebt gebeld wat niet binnen de reguliere "bundel" valt. Dan klopt het.
Heb je niet een bekende of familielid met Ziggo? Dan kan je je adres aanpassen naar dat adres. Officieel misschien niet de bedoeling, maar alles gaat digitaal en het maakt dus denk ik echt niet uit dat je adres een ander adres is.timmie1 schreef op donderdag 8 september 2022 @ 22:40:
Is er eventueel een kans om een dubbele databundel te bemachtigen bij HN als ik de sales afdeling bel en aangeef dat ik niet in Ziggo leveringsgebied woon? Iemand daar ervaring mee?
Een tweede abonnement ging per vandaag weer een nieuwe maand in en daar staat nog 10+1GB... heel vreemd. Misschien heeft het een dagje nodig om aangepast te zijn ofzo.
EDIT: Even klantenservice gebeld. En daar stond wel het dubbele abonnement als nieuwe versie vanaf vandaag, maar het was niet toegepast ofzo. Na het belletje was het binnen een kwartiertje geregeld zodat er nu netjes 10+10GB staat.
[ Voor 29% gewijzigd door hars73 op 12-09-2022 14:46 ]
Gevraagd, het kan echt alleen bij een adres met een Ziggo abonnement. Er staan ook nog geen hogere bundels in de planning voor de komende maanden, dus dat wordt 'm niet.jongetje schreef op vrijdag 9 september 2022 @ 06:53:
[...]
Ik denk dat dit automatisch gaat en lastig handmatig gaat. Maar wat houd je tegen om het te proberen 😉.
Ik heb rondgevraagd, maar jammer genoeg niet. Ze wonen buiten het servicegebied van Ziggo of maken gebruik van glasvezel. Ook geen overstappers op korte termijn. Vodafone zelf heeft wel aangeboden om alsnog Ziggo-korting te geven, maar heb een maandcontract nodig en dat biedt Vodafone dan weer niet aan.Hugo__Boss schreef op zondag 11 september 2022 @ 14:39:
[...]
Heb je niet een bekende of familielid met Ziggo? Dan kan je je adres aanpassen naar dat adres. Officieel misschien niet de bedoeling, maar alles gaat digitaal en het maakt dus denk ik echt niet uit dat je adres een ander adres is.
Handwerk? Zo voelt het.Freakster86 schreef op maandag 12 september 2022 @ 18:18:
Afgelopen dagen van 4 accounts hier een nieuwe maand ingegaan, maar alle 4 zitten nog op de oude 10+1 combi. Raar dat dat zo willekeurig aangepast lijkt te worden.
Ouders zijn met dikke vertraging weer geland in Italië. Je raadt het al. Weer hetzelfde probleem. Beiden hebben ze geen mobiel internet..GrowMyHair schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 15:12:
[...]
Ik had ook internet problemen in het buitenland. Tip van de HN klantenservice: verwijder alle extra toegangspunten, en laat alleen die naar live.vodafone.com staan. Hierna deed ie het bij mij weer. Geen flauw idee waarom dit werkte, want het juiste toegangspunt was al geselecteerd, maar het werkte wel.
Ik had vanmiddag jouw/HN ks tip proberen te checken, maar ze hebben een beiden een iPhone. Volgens mij kunnen ze geen meerdere extra toegangspunten instellen, aangezien ik gewoon de standaard instellingen zag en verder niks bijzonders. Jij hebt een Android neem ik aan? Toevallig nog een andere tip van HN mee gekregen?
Vind het erg vreemd. Paar maanden geleden hetzelfde probleem gehad in Italië dus, maar HN heeft het niet kunnen oplossen en ook nooit duidelijkheid over gegeven. In de maanden daarna ook in Duitsland, België en Spanje geweest. Daar hadden ze wel gewoon mobiel internet.
Iemand een enig idee? Morgen neem ik weer contact met de KS op, maar ben er bang voor dat ze weer niet kunnen helpen..
Ik heb een Android inderdaad en onderweg in Duitsland en Zwitserland deed mn internet het ook nog. Helaas heb ik geen andere tip voor je. Wellicht kunnen ze zelf de klantenservice bellen? Die kunnen misschien iets zien aan hun verbinding. Bij mij zagen ze bijvoorbeeld met wat voor telefoon ik belde.xileS schreef op maandag 12 september 2022 @ 22:49:
[...]
Ouders zijn met dikke vertraging weer geland in Italië. Je raadt het al. Weer hetzelfde probleem. Beiden hebben ze geen mobiel internet..
Ik had vanmiddag jouw/HN ks tip proberen te checken, maar ze hebben een beiden een iPhone. Volgens mij kunnen ze geen meerdere extra toegangspunten instellen, aangezien ik gewoon de standaard instellingen zag en verder niks bijzonders. Jij hebt een Android neem ik aan? Toevallig nog een andere tip van HN mee gekregen?
Vind het erg vreemd. Paar maanden geleden hetzelfde probleem gehad in Italië dus, maar HN heeft het niet kunnen oplossen en ook nooit duidelijkheid over gegeven. In de maanden daarna ook in Duitsland, België en Spanje geweest. Daar hadden ze wel gewoon mobiel internet.
Iemand een enig idee? Morgen neem ik weer contact met de KS op, maar ben er bang voor dat ze weer niet kunnen helpen..
Voor Thoorn en dergelijke diensten is dit topic: Sparen/verdienen met je beltegoed: Ervaringen & Discussie