• Signs
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 15:06
NIMIC schreef op woensdag 15 september 2021 @ 08:41:
@Signs, je kunt niet echt vertrouwen op de datasessies van Hollandsnieuwe.
Kun je niet in je telefoon zien bij dataverbruik wat er wanneer veel heeft verbruikt?

Het lijkt er op alsof de sessies wel wat frequenter worden, maar ik heb in augustus 12 sessies gehad, en bijna nooit meer dan 1 per dag.
Wat is de volgende sessie na die maandagochtend om 07:14?
Ik denk dat je ergens daartussen 5GB hebt gebruikt.
Op mijn iPhone kan ik de data wel inzien maar dat is nooit gereset, dus ik zie daar een belachelijk veel aan data. (Misschien maar eens bij gaan houden).

Na die maandagochtend zijn er volgens de HN app geen datasessies meer geweest en ik zit vrijwel continu op WiFi.

Ik ga het de komende tijd wel bijhouden.

• ion
  • Registratie: augustus 2011
  • Niet online
Gisteren zou mijn nummer overgezet worden naar Hollandsnieuwe, maar dat is nog steeds niet gebeurd. Niet eens een berichtje dat het niet gelukt is. Wat is dat voor amateuristische business, ze zijn niet eens bereikbaar in het weekend.

Nu is mijn oude abonnement inactief dus kan ik geen internet gebruiken en HN abonnement ook inactief omdat het nummer niet is overgezet :(

13 dagen geduurd voordat nummer is overgezet en ik kan nog dubbel betalen ook. :(

[Voor 15% gewijzigd door ion op 13-10-2021 21:52]

• Crxtreem
  • Registratie: augustus 2007
  • Laatst online: 15:43
Afgelopen maart een abonnement afgesloten bij HollandsNieuwe voor 2 jaar.
Nu net een mail voor de volgende afschrijving, maar daarin ook een indexatie.

Hoe kan dit dat het bij een 2 jarig abonnement tussentijds de prijs omhoog gaat?
Ik dacht dat dit pas kon nadat de contractduur afgelopen was.

Verder vreemd dat op de website het abonnement wel gewoon de oude prijs heeft.

• MK_
  • Registratie: november 2013
  • Niet online

MK_

Sneller dan het licht :)

Crxtreem schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 11:20:

Hoe kan dit dat het bij een 2 jarig abonnement tussentijds de prijs omhoog gaat?

Hmmm ik heb die mail ook ontvangen inderdaad. Met een link naar de volgende webpagina:
https://hollandsnieuwe.nl/indexatie
In de Algemene Voorwaarden van je abonnement staat in artikel 8 'tarieven' bij punt 8.3 dat we de tarieven één keer per jaar op 1 oktober mogen aanpassen aan de hand van de consumentenprijsindex van het CBS.
Blijkbaar staat het daar inderdaad in:
hollandsnieuwe behoudt zich het recht voor om ieder jaar op 1 oktober de tarieven aan te passen op basis van de inflatie. De hoogte hiervan wordt bepaald door de Consumentenprijsindex van het CBS. De inflatiecorrectie geldt voor klanten die op het moment van aanpassing langer dan 3 maanden klant zijn en voor klanten die op dat moment langer dan 3 maanden geleden hun hollandsnieuwe Abonnement hebben verlengd.
Al ruim 6 jaar hollandsnieuwe klant, maar dit heb ik nog nooit meegemaakt 8)7

Ook wel raar dat tarieven verhoogd worden a.d.h.v een inflatieindex van 2020, terwijl het abonnement afgesloten is in 2021 8)7

12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 | OnePlus 9 Pro Stellar Black 12/256GB | Xbox Series X | LPG powered

• Teletekst
  • Registratie: oktober 2009
  • Niet online

Ik heb sinds mei een abonnement bij HollandseNieuwe en ik was in de veronderstelling dat het bedrag net als bij Simpel een vast bedrag zou zijn. Volgens mij heb ik dat ook uitgezocht van tevoren, maar helemaal zeker ben ik daar niet van. Ik was dan ook verbaasd dat mijn rekening hoger was in september. Ook ik heb een mail gekregen van de indexatie. Dus over anderhalf jaar maar weer opnieuw bekijken wat de beste aanbieding is.
Ik blijf het echt raar vinden als je een contract afsluit voor een bepaald bedrag, dat het tijdens die 1 of 2 jaar verhoogd wordt.

• U123456
  • Registratie: september 2014
  • Nu online

Zij verhogen de prijs, de klant mag voortijdig ‘boetevrij’ vertrekken?

• MK_
  • Niet online

MK_

Lijkt me onwaarschijnlijk: het staat in de algemene voorwaarden waarmee je akkoord bent gegaan :/

Niks houdt je trouwens tegen om het abonnement tussentijds aan te passen, dan krijg je wel weer het nieuwe tarief wat mooi afgerond is. Heb je echter gebruik gemaakt van de 10000 units voor €10 actie... dan kom je met een wijziging duurder uit :P (voor €10 krijg je nu 6000 units, voor 10000 units betaal je €15).

12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 | OnePlus 9 Pro Stellar Black 12/256GB | Xbox Series X | LPG powered

• Teletekst
  • Niet online
MK_ schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 12:11:
Lijkt me onwaarschijnlijk: het staat in de algemene voorwaarden waarmee je akkoord bent gegaan :/

Niks houdt je trouwens tegen om het abonnement tussentijds aan te passen, dan krijg je wel weer het nieuwe tarief wat mooi afgerond is. Heb je echter gebruik gemaakt van de 10000 units voor €10 actie... dan kom je met een wijziging duurder uit :P (voor €10 krijg je nu 6000 units, voor 10000 units betaal je €15).
Ik had de feestactie en in combinatie met ziggo heb ik nu 11000 mb/min/sms voor 10 euro.
Met indexatie is dat natuurlijk nog steeds een stuk goedkoper dan ik ergens anders kan afsluiten.
Dus ik klaag niet, maar begrijp wel de verbazing van indexatie. .

• desmond
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 01-12 19:44
Signs schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 20:34:
[...]In de app zie ik dat er een datasessie van bijna 5gb is geweest op maandagochtend 07:14 uur. Toen lag ik mooi op mijn nest. 100% op WiFi [...]
De datasessie zal beeindigd zijn op maandag om 07:14 uur. Datasessies kunnen maximaal 7 dagen (maar ook veel korter) openstaan. Het toont het verbruik over die gehele periode, misschien kun je het dan wel matchen?

• MK_
  • Niet online

MK_

Teletekst schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 12:26:
[...]

Ik had de feestactie en in combinatie met ziggo heb ik nu 11000 mb/min/sms voor 10 euro.
Met indexatie is dat natuurlijk nog steeds een stuk goedkoper dan ik ergens anders kan afsluiten.
Dus ik klaag niet, maar begrijp wel de verbazing van indexatie. .
Ik heb hetzelfde hoor, daar niet van :P Maar wat me dan nog het meest verbaast, is dat er een indexatie is op iets wat dit jaar is afgesloten met de indexatie van vorig jaar. Je zou dan toch verwachten dat dat er dit jaar al in verwerkt zat? :')

• MrFl0ppY
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 16:08

Precies, die van mij werd ook geïndexeerd en ging van 8,50 naar 8,8x,- voor 2000 units. Ging eens kijken of ik kon switchen naar andere abonnement. Kon ik naar een abo met 2500 units voor 8,50 :F .

Nouja doen we dat maar :+ .

The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?

• scorpie
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 15:16

scorpie

Supra Addict

Ik zie her en der berichten van mensen waarvan de (inactieve) (data?)verbinding na 30 minuten wordt verbroken. Mijn moeder heeft iets soortgelijks; ze belt dagelijks met m'n tante, en ongeacht wie de verbinding opzet (allebei HN), ongeacht hoe laat er gebeld wordt, de verbinding wordt in hun beleving vaak na +/- 30 minuten verbroken. Ik heb dus in dit topic gezocht, maar vond alleen referenties naar dataverbindingen. Zijn er meer mensen die de problemen van m'n tante en moeder ervaren?

Zelf heb ik haar telefoon bekeken en alle gesprekken waren onder de 30 minuten. Ik heb haar al gezegd dat het lastig te achterhalen is op deze manier, maar ze blijft erbij dat hun verbinding steeds verbroken wordt.. :?

wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
"Security is just a state of mind"
PSN: scorpie | Diablo 3: scorpie#2470

• rowicom
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 15:40
MK_ schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 12:50:
[...]

Ik heb hetzelfde hoor, daar niet van :P Maar wat me dan nog het meest verbaast, is dat er een indexatie is op iets wat dit jaar is afgesloten met de indexatie van vorig jaar. Je zou dan toch verwachten dat dat er dit jaar al in verwerkt zat? :')
Ze verhogen met het inflatiepercentage van 2020, omdat dat cijfer voor dit jaar nog niet officieel vastgesteld is. Dat is dus iets anders dan dat het de inflatie over 2020 zou zijn. Maar hoor eens...hebben we het hier nou over een paar dubbeltjes? Onlangs je tank al eens volgegooid?

• MK_
  • Niet online

MK_

rowicom schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 18:57:
[...]
Ze verhogen met het inflatiepercentage van 2020, omdat dat cijfer voor dit jaar nog niet officieel vastgesteld is. Dat is dus iets anders dan dat het de inflatie over 2020 zou zijn. Maar hoor eens...hebben we het hier nou over een paar dubbeltjes? Onlangs je tank al eens volgegooid?
Ik mag toch aangeven dat ik het opvallend vind? Of is dat ook alweer verboden.

Ik ga ook niet wakker liggen van die 13 cent
*2 want 2 abonnementen = 26 cent, daarmee kon ik voorheen een liter LPG halen, nu maar ⅓ liter :'( :'( :'( En nu zelfs geen liter, want dat moet ik overmaken aan HN :'( :'( :'( Tikt wel aan zo :'( :'( :'(

• choogen
  • Registratie: november 2009
  • Niet online

choogen

Has anyone seen my stapler?

Zijn er hier meer mensen bij wie er zondag en gisteren geen sms-jes binnenkwamen? Ik mis er in ieder geval drie van een vriend van me die hij eergisteren en gisteren verstuurd heeft. Mogelijk heeft het te maken met de storingen op het Vodafone netwerk van gisteren. Vanochtend kreeg ik wel een sms binnen van een andere vriend, dus misschien was het een tijdelijk probleem, maar het kan ook liggen aan de telecomprovider van de eerstgenoemde vriend (ik weet nog niet waarmee hij belt).

Het lijkt op hetzelfde probleem waar deze Vodafone-klant sinds afgelopen vrijdag mee kampt: https://community.vodafon...llen-lukt-wel/td-p/208333

[Voor 17% gewijzigd door choogen op 26-10-2021 12:30]

• Blackouts
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 01-12 22:50
@choogen ik kan me werkelijk niet eens herinneren wanneer ik voor het laatst een SMS van iemand heb gekregen. Wordt dat nog gebruikt ja?

• maartend
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 15:33
Blackouts schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 21:30:
@choogen ik kan me werkelijk niet eens herinneren wanneer ik voor het laatst een SMS van iemand heb gekregen. Wordt dat nog gebruikt ja?
Vandaag nog 5 ontvangen, 4 verzonden

• trankilo
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 30-11 22:01
Blackouts schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 21:30:
Dagelijks ;)

• zx9r_mario
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 30-11 23:49

zx9r_mario

IPv6 & Linux lover

MK_ schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 21:52:
[...]

Ik mag toch aangeven dat ik het opvallend vind? Of is dat ook alweer verboden.

Ik ga ook niet wakker liggen van die 13 cent
*2 want 2 abonnementen = 26 cent, daarmee kon ik voorheen een liter LPG halen, nu maar ⅓ liter :'( :'( :'( En nu zelfs geen liter, want dat moet ik overmaken aan HN :'( :'( :'( Tikt wel aan zo :'( :'( :'(
Je kunt je abonnement wijzigen per maand. Ga naar een andere bundel en dan weer terug naar je oorspronkelijke bundel, dan betaal je weer de oude prijs.

[Voor 0% gewijzigd door zx9r_mario op 27-10-2021 11:19. Reden: typo]

Linux, what else? | 2x370Wp mono, Z 20°, Solis mini-1000-4G

• Koos77
  • Registratie: april 2014
  • Laatst online: 01-12 15:29
Gister en vandaag mis ik sms'jes die wel naar mij zijn verzonden. KS van HN ging mijn simkaart van het netwerk afhalen en daarna weer erop zetten.
Hoop dat het helpt. De ontbrekende sms'jes heb ik in ieder geval nog niet binnen

• MK_
  • Niet online

MK_

zx9r_mario schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 10:26:
[...]
Je kunt je abonnement wijzigen per maand. Ga naar een andere bundel en dan weer terug naar je oorspronkelijke bundel, dan betaal je weer de oude prijs.
Dat zei ik zelf toch ook al?

Het small gedeelte was ook satirisch bedoeld :+

Also gaat niet, zoals ik al zei is de bundel sowieso duurder nu

• choogen
  • Niet online

choogen

Koos77 schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 11:32:
Gister en vandaag mis ik sms'jes die wel naar mij zijn verzonden. KS van HN ging mijn simkaart van het netwerk afhalen en daarna weer erop zetten.
Hoop dat het helpt. De ontbrekende sms'jes heb ik in ieder geval nog niet binnen
Ik kan zelf nog steeds geen sms ontvangen van een vriend die bij Tele2 zit.

Ik kom trouwens steeds meer klanten tegen die over dit probleem klagen op het Vodafone-forum. Uit het volgende bericht blijkt ook dat het even van het netwerk losgekoppeld worden waarschijnlijk niet zal gaan helpen: https://community.vodafon...geen-sms-meer/td-p/208430

[Voor 14% gewijzigd door choogen op 27-10-2021 12:09]

• Keiichi
  • Registratie: juni 2005
  • Laatst online: 16:21
Ik vind de inflatiecorrectie wel erg raar. Ja,er staat iets van in de voorwaarden, maar als je iets voor een vaste tijd afsluit is dat toch juist het idee om hetgeen ook voor dat tarief te krijgen gedurende periode?

En waarom passen ze de nieuwe pakket dan niet aan met die correctie?

Solar @ Dongen: http://solar.searchy.net/ - Penpal International: http://ppi.searchy.net/

• choogen
  • Niet online

choogen

Nog even een update m.b.t. het sms-probleem. Gisteravond (donderdag) kreeg ik drie sms'jes binnen van de eerdergenoemde vriend, sms'jes die eigenlijk al maandag en dinsdag waren verstuurd. Ik mis met zekerheid nog zeker één andere sms die zondag naar mij is verstuurd, maar ik heb er weinig hoop op dat die ooit nog arriveert.

In ieder geval blijkt dat ik inmiddels gelukkig wel alle nieuwe sms'jes zonder vertraging weer ontvang. (Overigens heb ik over de sms-storing zelf geen contact opgenomen met HN, maar kennelijk hebben ze daar het probleem generiek weten op te lossen).

• potverdikkie
  • Registratie: juli 2015
  • Laatst online: 15:54
In mei '21 heb ik m'n abonnement gewijzigd in 10000units + 1000 Ziggo combitegoed voor maar 11 euro (super actie destijds)
In december loopt m'n abonnement echter af, maar klopt het dat ik m'n tarieven gewoon behoud als ik helemaal niets doe?
Of ga ik meer betalen per maand (los van de indexatie)?

• NIMIC
  • Registratie: december 2001
  • Niet online
@potverdikkie zeg, dat staat gewoon op de klantenservice pagina. (sorry, kon het niet laten met die naam :))
Vanaf 10 april 2018 besteld? Dan is de korting geldig voor de hele levensloop van je abonnement totdat je wijzigt, verlengt of opzegt.
https://www.hollandsnieuwe.nl/klantenservice

• potverdikkie
NIMIC schreef op woensdag 3 november 2021 @ 08:08:
@potverdikkie zeg, dat staat gewoon op de klantenservice pagina. (sorry, kon het niet laten met die naam :))

[...]

https://www.hollandsnieuwe.nl/klantenservice
8)
Maar de chatbot zei weer wat anders, vandaar de twijfel. Bovendien had ik van dit forum begrepen dat de prijs op de indexatie na, niet verandert.
Thanks!

• Teletekst
  • Niet online
potverdikkie schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 22:22:
In mei '21 heb ik m'n abonnement gewijzigd in 10000units + 1000 Ziggo combitegoed voor maar 11 euro (super actie destijds)
In december loopt m'n abonnement echter af, maar klopt het dat ik m'n tarieven gewoon behoud als ik helemaal niets doe?
Of ga ik meer betalen per maand (los van de indexatie)?
Is het niet zo dat als je tussentijds je abonnement wijzigt dat je dan weer een nieuw jaarabonnement aan gaat?

• maartend
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 15:33
Teletekst schreef op woensdag 3 november 2021 @ 21:25:
[...]

Is het niet zo dat als je tussentijds je abonnement wijzigt dat je dan weer een nieuw jaarabonnement aan gaat?
Ik dacht het wel, dat had ik nl laatst wel.

• potverdikkie
Teletekst schreef op woensdag 3 november 2021 @ 21:25:
[...]

Einddatum van mijn contract is toen ik het abonnement wijzigde niet veranderd.
Contract van dec '20 is gewijzigd in mei '21 en eindigt in dec '21.

• WRT54G
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 09:33
Op dit moment zit ik bij Simyo. Betaald 11 euro per maand voor 2gb + onbeperkt bellen. Ben best tevreden maar via de ING spaarpunten winkel kan ik een voucher krijgen voor een abonnement bij HN.

7500gb (+1000 omdat ik Ziggo klant ben) en onbeperkt bellen voor 10 euro per maand. 24 maanden abonnement.

Geen gekke deal lijkt me.
Zijn er elders misschien nog betere?

Wat zijn jullie ervaringen met HN qua storingen/problemen? Ben een beetje “angstig” om over te stappen...

• NIMIC
  • Registratie: december 2001
  • Niet online
In het HN forum zeggen we natuurlijk dat HN het beste is.
Youfone heeft nu een vergelijkbare aanbieding 8GB + onbeperkt voor 10 euro.

Qua storingen zit je gewoon op het Vodafone netwerk. Dat is over het algemeen prima.

Administratief qua problemen is het denk ik vergelijkbaar met andere budget providers.
Plus is dat ik nog nooit iemand heb gehoord over onverwachte kosten.

[Voor 11% gewijzigd door NIMIC op 05-11-2021 06:44]

• Kalentum
  • Registratie: juni 2004
  • Laatst online: 16:29
WRT54G schreef op donderdag 4 november 2021 @ 23:33:
Wat zijn jullie ervaringen met HN qua storingen/problemen? Ben een beetje “angstig” om over te stappen...
Ik zit al een jaar of drie bij HN, geen problemen gehad.

PVoutput

• WRT54G
  • Laatst online: 09:33
Dank heren!

• Kees_B
  • Registratie: mei 2006
  • Laatst online: 16:22
WRT54G schreef op donderdag 4 november 2021 @ 23:33:
Storingen en problemen geen last van. Bereik igt een beetje aan je exacte locatie.
Ik kwam bij Ben vandaan, en vind op mijn werk en thuis het bereik van Ben / T-Mobile beter dan HollandsNieuwe / Vodafone. Gelukkig heeft HN VoWifi (Voice over Wifi) waardoor het in de praktijk niet zo'n probleem is.

Prompt kwam trouwens Ben ook met VoWifi toen ik overgestapt was.

🅟🅥 🅞🅤🅣🅟🅤🅣

• Meneer iCy
  • Laatst online: 01-12 18:18
Zit inmiddels al 6 of 7 jaar bij HN en de enige storingen die ik heb gehad zijn de storingen van vodafone op het vodafone netwerk.

Steam id is ijsie \\ Xbox Live GT: Meneer iCy

• Kees_B
  • Registratie: mei 2006
  • Laatst online: 16:22
Hier nu toch wel storing / klacht.
Verbinding valt regelmatig eenzijdig weg. Ben soms niet meer te verstaan voor degene 'aan de andere kant van de lijn'. Andersom nooit problemen. Soms komt verbinding terug, soms duurt het zo lang dat verbinding verbroken wordt. Meestal thuis, maar ook onderweg in de auto dus m.i. niet locatie-gebonden.

Maatregelen probeer ik 1 voor 1 toe te passen, met enkele dagen ertussen om te testen:

done (en geen resultaat):
- netwerk-instellingen opnieuw opgehaald (even verbonden met kpn, daarna weer met HN)
- vowifi uitgeschakeld

to do:
- sim verplaatsen van tray 2 naar tray 1
- sim wisselen met andere telefoon
- contact opnemen met HN voor een check
- telefoon terugsturen (nieuw, paar weken in gebruik)

Toch maar even hier posten, misschien zijn er meer soortgelijke problemen.

[Voor 7% gewijzigd door Kees_B op 11-11-2021 10:51]

🅟🅥 🅞🅤🅣🅟🅤🅣

• NY_Giant
  • Laatst online: 16:25
Hollandsnieuwe heeft de Black Friday Deal met 10.000 MB/MIN/SMS weer beschikbaar (of 11.000 en een extra tv-pakket voor Ziggo-klanten). Sluit je de deal af bij Mobiel.nl dan krijg je nog 35 euro terug.

Als je bovendien via Raboom naar Mobiel.nl gaat krijg je van hen ook nog een cashback van 29 euro.

[Voor 15% gewijzigd door NY_Giant op 23-11-2021 10:22]

• IkWilbert
  • Registratie: februari 2006
  • Nu online

IkWilbert

Het is mij!

NY_Giant schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 10:09:
Hollandsnieuwe heeft de Black Friday Deal met 10.000 MB/MIN/SMS weer beschikbaar (of 11.000 en een extra tv-pakket voor Ziggo-klanten). Sluit je de deal af bij Mobiel.nl dan krijg je nog 35 euro terug.

Als je bovendien via Raboom naar Mobiel.nl gaat krijg je van hen ook nog een cashback van 29 euro.
Voor mijn zoon heb ik nu een maand abonnement, kan ik via mobiel.nl dan een 2 jarig abonnement bestellen (verlening 2 jaar) ?

I intend to live forever. So far, so good.

• NY_Giant
@IkWilbert Dat lijkt gewoon mogelijk. Je kunt bij Mobiel.nl opgeven dat Hollandsnieuwe je oude provider is. Dan verandert de tekst automatisch naar: "Ik wil mijn 06-nummer verlengen bij Hollandsnieuwe."

• IkWilbert
  • Registratie: februari 2006
  • Nu online

IkWilbert

Het is mij!

NY_Giant schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 10:34:
@IkWilbert Dat lijkt gewoon mogelijk. Je kunt bij Mobiel.nl opgeven dat Hollandsnieuwe je oude provider is. Dan verandert de tekst automatisch naar: "Ik wil mijn 06-nummer verlengen bij Hollandsnieuwe."
Gelukt :)

I intend to live forever. So far, so good.

• Meneer iCy

Huidige klanten kunnen ook gebruik maken van de 10k deal. Heb abbo van mijn zoontje ff opgeplust van 1000 (+1000) naar 10000.

Zat te wachten op de huidige deal :+

• xileS
  • Registratie: maart 2003
  • Niet online
Zag idd ook de BF deal voorbij komen, maar even ingelogd om te kijken wat ik momenteel heb:

Sim Only 10000 + 1000 combi-tegoed + Onbeperkt bellen en sms'en voor 10,13

Zo te zien ben ik ondanks de inflatiecorrectie van 13 cent alsnog goedkoper uit, omdat ik onbeperkt bellen/sms'en heb (ook al gebruik ik dat amper).

En wijzigen naar dezelfde 10000 abo is niet mogelijk zie ik?

• xileS
  • Niet online
Zonet ook even voor mijn moeder gekeken, dacht wellicht handig om via casback en mobiel.nl te verlengen. Wat blijkt, ze kan pas volgende maand verlengen (4 maanden van te voren). Net een maand te vroeg dus, maar een maand eerder een bestelling plaatsen bij Mobiel.nl lukt zeker ook niet dan?

• Freakster86
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 12:25

Perfecte timing :)

Er zijn een paar opties zo te zien
- raboom (29) > mobiel.nl (35 > sim only HN (nieuw of verlengen)
- belsimpel (Sony WF-C500 *) > sim only HN (nieuw of verlengen

En als je een toestel erbij wilt moet je even goed rondkijken. De A52s is een stuk goedkoper bij HN zelf bijvoorbeeld.

* waarde van die oortjes is wat moeilijk vast te stellen, aangezien Belsimpel de enige aanbieder is in de PW. Op Sony.nl vragen ze er 100 euro voor en via google zie je dat alle overige winkels rond de ~69 euro zitten.

[Voor 8% gewijzigd door Freakster86 op 23-11-2021 13:23]

• albveld
  • Registratie: april 2013
  • Laatst online: 01-12 23:19
Iemand hier wellicht ervaring met het volgende en die mij kan informeren?

Mijn huidige abonnement loopt over exact 6 maanden af. Ik wil graag van de Hollandsnieuwe BF aanbieding met de A52s gebruik maken. Normaal kan dat natuurlijk pas vanaf 120 dagen van tevoren. Kan ik nu reeds dit abonnement afsluiten en dan over 2 maanden (dus dan binnen de periode van 120 dagen) alsnog een nummerbehoud afvragen? De tussentijdse extra abonnementskosten wel ik best voor lief nemen, zolang ik op een later moment mijn huidige nummer maar kan porteren ...

Dank alvast.

Edit: voor de goede orde, ik heb de info in de topicstart hierover gelezen, maar weet niet of dit nog actueel is (start is van 2011).

[Voor 10% gewijzigd door albveld op 23-11-2021 23:07. Reden: Kleine aanvulling.]

• Freakster86
@albveld Voor zover ik weet kan dat niet. Een jaar of twee geleden wilde ik hetzelfde doen, maar dat was niet te regelen volgens de klantenservice. Kan het nu zo snel ook niet vinden op hun website, maar op mobiel.nl staat "Vraag binnen 14 dagen nummerbehoud aan". Daarna kan dat dus niet meer.

Lekker gaan dualsimmen ;)

• Barrycade
  • Registratie: november 2003

Barrycade

]3/\/?/?`/(/\|)[-

albveld schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 23:04:
Iemand hier wellicht ervaring met het volgende en die mij kan informeren?

Mijn huidige abonnement loopt over exact 6 maanden af. Ik wil graag van de Hollandsnieuwe BF aanbieding met de A52s gebruik maken. Normaal kan dat natuurlijk pas vanaf 120 dagen van tevoren. Kan ik nu reeds dit abonnement afsluiten en dan over 2 maanden (dus dan binnen de periode van 120 dagen) alsnog een nummerbehoud afvragen? De tussentijdse extra abonnementskosten wel ik best voor lief nemen, zolang ik op een later moment mijn huidige nummer maar kan porteren ...

Dank alvast.

Edit: voor de goede orde, ik heb de info in de topicstart hierover gelezen, maar weet niet of dit nog actueel is (start is van 2011).
Denk dat je beter bij je huidige provider kan navragen of je je resterende abbo kan afkopen en of ze willen meewerken met een nummer behoud naar HN als je echt wil overstappen.

Maar is het je echt waard om dit allemaal voor de korting op de A52s op de hals te halen?

• albveld
@Freakster86 Ik kwam inderdaad ook uit bij die informatie over max. 14 dagen, blijkbaar is dat tegenwoordig de grens helaas. Bedankt voor de reactie 👍 ...

@Barrycade Afkopen blijkt bij Simpel niet mogelijk, had ik reeds naar geïnformeerd maar vergeten te vermelden. Het is inderdaad ook geen halszaak hoor, maar ik zou voor hetzelfde maandbedrag dan 6GB extra, een Ziggo pakket extra en leuke korting op de Samsung krijgen. Dus leek me wel de moeite waard. Maar ik slaap er gelukkig wel om 😄 ... Bedankt voor de reactie!

• ijsbeer1
  • Registratie: januari 2013
  • Laatst online: 01-12 19:31
Nummer meenemen kan zolang jou abonnement loopt.
Log in ga naar siminstellingen en vraag nummerbehoud aan.

• Freakster86
ijsbeer1 schreef op woensdag 24 november 2021 @ 11:06:
Nummer meenemen kan zolang jou abonnement loopt.
Log in ga naar siminstellingen en vraag nummerbehoud aan.
Verdraaid, dat lijkt inderdaad te werken. Althans, ik kan de stappen doorlopen met een abonnement dat al een jaar loopt.
NUMMERBEHOUD AANVRAGEN
Wat heb je nodig als ik mijn nummer wil behouden?

Voor het aanvragen van nummerbehoud hebben wij een nog actief mobiel nummer van je vorige provider nodig. Is je abonnement bij de vorige provider een zakelijk abonnement, dan hebben wij ook het klantnummer van je vorige provider nodig.

Hoe lang duurt het aanvragen van nummerbehoud?

Bij de meeste aanbieders heb je in geval van een abonnement een opzegtermijn van 1 maand. Na het bestellen van een abonnement duurt het dus minimaal 1 maand om je nummer over te zetten naar hollandsnieuwe. In het geval van een zakelijk abonnement is de opzegtermijn vaak 3 maanden. Bel je nu prepaid dan kunnen wij binnen 1 dag je nummer overnemen.
Daarna doorloop je nog wat stappen met het invullen van gegevens en het valideren van je nummer. Het lijkt in ieder geval nu wel te kunnen. Dus @albveld, sla je slag ;)

• tyson69
  • Registratie: juni 2006
  • Laatst online: 14:36
Een andere nummerbehoud vraag: ik wil de prepaid van onze dochter naar een BF porteren (sorry Lmobi) maar het liefst doe ik dit pas ergens begin 2022. Werkt het volgende dan?

Nu abonnement afsluiten
Binnen 14 dagen nummerbehoud aanvragen met datum bijvoorbeeld 15 maart
Portering en start abonnement (en dus start kosten) op 15 maart

Ik weet dat bij een abonnement gewacht kan worden op het einde van dat contract. maar kun je bij een prepaid portering ook gewoon een wensdatum ingeven zonder dat hiervoor een contractuele noodzaak is?

• hars73
  • Laatst online: 13:40

hars73

Papa van Dewi en Robin :-)

Ik had mijn abonnement bij de vorige actie al omgezet naar het 10Gb abonnement voor €10. Inmiddels was die €10,13 per maand geworden en kan ik al 2 maanden lang verlengen.

Nu net via Mobiel.nl verlengd met de BF kortingscode voor €35 cashback. En uiteraard weer 13 cent per maand bespaard. 8)7

• Bulldock
  • Registratie: mei 2007
  • Laatst online: 16:27
hars73 schreef op woensdag 24 november 2021 @ 14:04:
Nu net via Mobiel.nl verlengd met de BF kortingscode voor €35 cashback. En uiteraard weer 13 cent per maand bespaard. 8)7
Goeie tip. Zojuist ook gedaan. Ik kon sinds vorige week verlengen (kreeg een reminder van mobiel.nl) maar zag het nut er niet van in. Nu wel :)

• albveld
@ijsbeer1 @Freakster86 Dat klinkt goed! Nu afsluiten, nog een maand of 3 ongebruikt laten liggen (in mijn geval) en dan via het inloggen een nummerbehoud aanvragen. Ik ga ermee aan de slag 👍 ...

• ijsbeer1
  • Registratie: januari 2013
  • Laatst online: 01-12 19:31
@tyson69 Vraag nummerbehoud aan binnen 14 dagen nadat je de bestelling hebt geplaatst. Vanaf 120 dagen voor de einddatum van je huidige abonnement kun je alvast nummerbehoud aanvragen.
Vraag het anders ff na bij klantenservice ivm prepaidkaart

[Voor 16% gewijzigd door ijsbeer1 op 25-11-2021 09:52]

• tyson69
ijsbeer1 schreef op donderdag 25 november 2021 @ 09:49:
@tyson69 Vraag nummerbehoud aan binnen 14 dagen nadat je de bestelling hebt geplaatst. Vanaf 120 dagen voor de einddatum van je huidige abonnement kun je alvast nummerbehoud aanvragen.
Vraag het anders ff na bij klantenservice ivm prepaidkaart
Had ik al gedaan maar ze reageren (nog) niet via Twitter DM
Inmiddels contact gehad met HM via de chat. Het stappenplan voor vertraagde portering van een prepaid-nummer is als volgt (tekst copy/paste vanuit de chat):
  • je vraagt het abonnement aan.
  • maakt een wachtwoord aan zoals beschreven in de mail die je hierover krijgt.
  • vraagt nummerbehoud aan en maakt de aanvraag af door middel van validatie per sms.
  • na ongeveer 2 uur word de datum bekend van de nummerbehoud overdracht.
  • Je neemt daarna direct contact op om de datum aan te passen
De datum kan max 120 dagen vooruit

[Voor 41% gewijzigd door tyson69 op 25-11-2021 11:24]

• Freakster86
Zojuist 2 abonnementen verlengd.

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

• moose...
  • Registratie: december 2010
  • Laatst online: 08:12
Eigenlijk best een mooi abonnementje als ik zo de voorwaarden bekijk zie ik alleen maar pluspunten. Het is ook een uniek abonnementen profiel dat ze aanbieden bied geen enkele provider. Als je toch soms onbeperkt wilt bellen doe je even 2 euro voor de huidige maand en er weer af. Bellen over WiFi en 4G [VoLTE - VoWiFi]

Meteen een genomen,10.000 en bellen/sms/internetten voor 10,- is beter dan de actie van Simpel met zijn aansluitkosten, Youfone, Tele2, Lebara, Energie Direct etc.

Nummerbehoud aangevraagd, en wordt binnen 24 uur overgezet, best snel. Van KPN naar HN.

Dit lijkt op het perfecte abonnement. Leuke BF actie. :)

[Voor 40% gewijzigd door moose... op 25-11-2021 14:51]

• Willemhubers
  • Registratie: februari 2010
  • Laatst online: 09:41
Wat zou de beste manier zijn een 1-jarig abonnement af te sluiten? Via belsimpel, mobiel.nl etc zijn enkel 2 jarige abonnementen af te sluiten.

Cashbackxl>hollandsenieuwe lijkt me dan de enige optie? 27 euro cashback, 11 euro per maand dus totale kosten voor een jaar 105 euro, 8,75 per maand.

• albveld
Freakster86 schreef op woensdag 24 november 2021 @ 11:19:
[...]

Verdraaid, dat lijkt inderdaad te werken. Althans, ik kan de stappen doorlopen met een abonnement dat al een jaar loopt.

[...]

Daarna doorloop je nog wat stappen met het invullen van gegevens en het valideren van je nummer. Het lijkt in ieder geval nu wel te kunnen. Dus @albveld, sla je slag ;)
Vandaag achteraan gegaan en even gebeld. Situatie beschreven en aangegeven dat het in hun eigen systeem "zou moeten kunnen". Wordt 100% ontkend, die procedure zou alleen werken: (1) binnen 14 dagen na de aanvraag en (2) uiterlijk 120 dagen voor contracteinde van het ingevulde 06-nummer. Bij afwijking van één van die voorwaarden zou het niet werken, gaf de medewerker aan.

• Freakster86
albveld schreef op donderdag 25 november 2021 @ 17:19:
[...]

Vandaag achteraan gegaan en even gebeld. Situatie beschreven en aangegeven dat het in hun eigen systeem "zou moeten kunnen". Wordt 100% ontkend, die procedure zou alleen werken: (1) binnen 14 dagen na de aanvraag en (2) uiterlijk 120 dagen voor contracteinde van het ingevulde 06-nummer. Bij afwijking van één van die voorwaarden zou het niet werken, gaf de medewerker aan.
Shit, die 2e optie is van toepassing op het account dat ik had gecontroleerd. Even een andere erbij gepakt en daar ontbreekt de optie inderdaad. Jammer, maar nu is het tenminste wel duidelijk. Toch gaan dualsimmen? :P

• Ahmi
  • Registratie: april 2003
  • Laatst online: 07:47
Iemand die weet of er nog problemen zijn met Vodafone overstap naar HN? Ik lees een paar pagina’s terug, dat dat niet helemaal vlekkeloos verloopt….

• Teletekst
  • Niet online
Ahmi schreef op donderdag 25 november 2021 @ 18:50:
Iemand die weet of er nog problemen zijn met Vodafone overstap naar HN? Ik lees een paar pagina’s terug, dat dat niet helemaal vlekkeloos verloopt….
Ik ben in mei dit jaar overgestapt. Vlekkeloos verlopen.
Als je wilt overstappen naar Vodafone....nou dat was een heel ander verhaal.
Maar hier geen problemen gehad.

• albveld
Freakster86 schreef op donderdag 25 november 2021 @ 17:31:
[...]

Shit, die 2e optie is van toepassing op het account dat ik had gecontroleerd. Even een andere erbij gepakt en daar ontbreekt de optie inderdaad. Jammer, maar nu is het tenminste wel duidelijk. Toch gaan dualsimmen? :P
Ik wacht gewoon nog even af tot ik binnen de 120 dagen zit. Hopelijk komt er dan ook wat leuks langs, we gaan het zien ... Thanks iig! 👍

• Ahmi
  • Registratie: april 2003
  • Laatst online: 07:47
Willemhubers schreef op donderdag 25 november 2021 @ 16:02:
Wat zou de beste manier zijn een 1-jarig abonnement af te sluiten? Via belsimpel, mobiel.nl etc zijn enkel 2 jarige abonnementen af te sluiten.

Cashbackxl>hollandsenieuwe lijkt me dan de enige optie? 27 euro cashback, 11 euro per maand dus totale kosten voor een jaar 105 euro, 8,75 per maand.
Hier ben ik ook benieuwd naar. Al iets beters kunnen vinden? O-)

• Pindasaus
  • Registratie: december 2006
  • Nu online
Momenteel zit ik nog bij Simpel maar heb via hun netwerk thuis regelmatig geen ontvangst en wil graag iets meer data, 10GB voor €10 per maand spreekt wel aan, regulier bellen doe ik sowieso weinig.
Nu loopt mijn Simpel abonnement t/m 31 Januari, via HN zie ik geen optie om het abonnement per dat moment over te nemen.
De klantenservice is gesloten en als die opent Maandag is de Black Friday aanbieding alweer afgelopen.
Iemand enig idee hoe dit te fixen?

• druipgrot
  • Registratie: maart 2008
  • Niet online

druipgrot

lekker koel hier

Pindasaus schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 21:19:
Momenteel zit ik nog bij Simpel maar heb via hun netwerk thuis regelmatig geen ontvangst en wil graag iets meer data, 10GB voor €10 per maand spreekt wel aan, regulier bellen doe ik sowieso weinig.
Nu loopt mijn Simpel abonnement t/m 31 Januari, via HN zie ik geen optie om het abonnement per dat moment over te nemen.
De klantenservice is gesloten en als die opent Maandag is de Black Friday aanbieding alweer afgelopen.
Duurt nog 3 dagen; za, zo, ma! Heb je soms bfkoorts? >:)

https://www.hpdetijd.nl/2015-12-28/het-stalacpijporgel-van-luray/

• Pindasaus
  • Registratie: december 2006
  • Nu online
druipgrot schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 22:46:
[...]

Duurt nog 3 dagen; za, zo, ma! Heb je soms bfkoorts? >:)
Was in de veronderstelling dat veel bedrijven black Friday uitsmeren t/m het weekend maar niet tot Maandag, nuja... prima :+

• Pythoon1977
  • Registratie: maart 2018
  • Laatst online: 14:22
Pindasaus schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 21:19:
Volgens mij kan je gewoon je bestelling plaatsen bij HN, maar wel met nummerbehoud aanvragen.
Zolang je de sim van HN niet gebruikt, gebeurt er nog niks. Je contract gaat dan in na overzetten van je nummer; dus de einddatum bij je vorige provider, want dat is de eerst volgende mogelijkheid. Tenminste dat maak ik op uit de FAQ's op de site: https://www.hollandsnieuwe.nl/nummerbehoud

En zojuist ook nog bevestigd door Robot Anouk

• Lightning89
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 09:54
Pythoon1977 schreef op zaterdag 27 november 2021 @ 12:16:
[...]

Volgens mij kan je gewoon je bestelling plaatsen bij HN, maar wel met nummerbehoud aanvragen.
Zolang je de sim van HN niet gebruikt, gebeurt er nog niks. Je contract gaat dan in na overzetten van je nummer; dus de einddatum bij je vorige provider, want dat is de eerst volgende mogelijkheid. Tenminste dat maak ik op uit de FAQ's op de site: https://www.hollandsnieuwe.nl/nummerbehoud

En zojuist ook nog bevestigd door Robot Anouk

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ik kan dit bevestigen, in mei Abo aangevraagd en is in september in gegaan

• desmond
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 01-12 19:44
Heeft iemand anders ook issues met roaming in Spanje? Ik krijg plotseling "Geen service" in Barcelona sinds gisteren. Nu op 3G heb ik wel service. Waaraan zou het kunnen liggen?

• Shaffy
  • Registratie: april 2012
  • Niet online

Shaffy

We zullen doorgaan

Die simonly 10000 units voor een tientje klinkt best goed :)

Members only: title
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

[Voor 45% gewijzigd door Shaffy op 28-11-2021 05:08]

• Meneer iCy
Shaffy schreef op zondag 28 november 2021 @ 03:41:
Die simonly 10000 units voor een tientje klinkt best goed :)

***members only***
ik betwijfel of dat nog werkt met die 10000 units.

• tyson69
Korte update portering prepaid nummer:
Vandaag de portering van een prepaid (Lmobi) nummer in gang gezet. Na de SMS verifcatie duurde het een klein uur tot de portering werd goedgekeurd. Volgens de standaard van HN, wordt de porteing bij prepaid de volgende werkdag uitgevoerd, er stond dus meteen 1-12 als datum in mijn portal.
Tegelijk kwam er een mogelijkheid tot wijziging beschikbaar waarin deze datum aan te passen is. Dit heb ik vervolgens op 28-2 gezet.

Nu maar hopen dat het morgen goed gaat en er dus niets gebeurd

Wat dus wel tricky is, is dat de portering automatisch een dag later al wordt uitgevoerd. Als je dus deze datum naar achteren wilt hebben, moet je wel meteen in actie komen. Maar, het kan dus wel (fingers crossed)

• Nielless
  • Registratie: december 2016
  • Laatst online: 12:16

Nielless

Born at a very young age.

Toch maar even geswitched naar 10GB+1GB vandaag :9~

XBL: Nielless // STEAM: Nielles

• Hugo__Boss
  • Registratie: juli 2006
  • Laatst online: 01-12 21:17
Meneer iCy schreef op maandag 29 november 2021 @ 16:48:
[...]

ik betwijfel of dat nog werkt met die 10000 units.
Ja hoor, bundel van 20 euro krijg je.

• Meneer iCy
Hugo__Boss schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 22:50:
[...]

Ja hoor, bundel van 20 euro krijg je.
Kreeg het niet voor elkaar om een gamekaartje te bestellen met mijn vriendin der nummer, ze had nog genoeg btg.

• tyson69
Meneer iCy schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 23:05:
[...]

Kreeg het niet voor elkaar om een gamekaartje te bestellen met mijn vriendin der nummer, ze had nog genoeg btg.
Het lukte mij de laatste maanden ook niet om het overgebleven tegoed te doneren aan een goed doel via 4333. Ook die goede besteding van het tegoed lijkt onmogelijk gemaakt

• xingchen
  • Laatst online: 11:58
Abonnement inmiddels ingegaan. Aleen slechte gsm dekking thuis. VoWifi werkt wel goed alleen kan ik geen sms berichten ontvangen. Weet iemand of sms ook via VoWifi werkt?

• Hugo__Boss
  • Registratie: juli 2006
  • Laatst online: 01-12 21:17
Nee, ik ben er vrij zeker van dat dat niet werkt.

• tyson69
tyson69 schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 17:06
Wat dus wel tricky is, is dat de portering automatisch een dag later al wordt uitgevoerd. Als je dus deze datum naar achteren wilt hebben, moet je wel meteen in actie komen. Maar, het kan dus wel (fingers crossed)
Korte update van een helaas niet helemaal naar wens uitgevoerde portering. Ondanks dat ik uiteindelijk succesvol had doorgegeven de poretering pas op 28-2 uitgevoerd te willen hebben, was deze vanmiddag rond de klok van 12 al uitgevoerd. De oude kaart was offline en het nummer stond keurig in de HN omgeving te shinen.
Contact gehad met HN(chat) en die gaven an dat dit niet meer terug te draaien was. Uiteindelijk een passende oplossing gekregen. Wel jammer maar verder prima
Maar de moraal van het verhaal is wel dat een uitgestelde portering van een prepaid nummer naar HN niet echt mogelijk is. Standaard wordt dit de volgende dag al uitgevoerd. Doe er je voordeel mee
Pagina: 1 ... 52 53 54 Laatste

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee